* Weiman haptPowerUp schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:08:
Front- en backfocus zullen bij deze lens iig geen rol spelen
Wie wil er dan ook een lens van 400 euro waamee je niet kan zoomen óf focussen
* Weiman haptPowerUp schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:08:
Front- en backfocus zullen bij deze lens iig geen rol spelen
Weiman schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:14:
[...]
* Weiman hapt
Wie wil er dan ook een lens van 400 379 euro waamee je niet kan zoomen óf autofocussen
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
7th March, 2011
Samyang 7.5mm 1:3.5 UMC Fish-eye MFT - prototype of the Fish-eye lens for Micro Four Thirds cameras
Delta company, the sole representative and distributor of Samyang Optics products for Europe, is proud to introduce the prototype of new manual fish-eye lens compatible with Micro Four Thirds cameras.
Samyang 7.5mm 1:3.5 UMC Fish-eye MFT is a ultra wide-angle manual lens providing 180° angle of view. Apart from compact sizes, it combines the best features of the popular model with 8mm focus, providing the highest-quality optics closed in a compact and visually stunning casing. Samyang 7.5mm 1:3.5 UMC Fish-eye MFT is the first model in the new series of lenses designed especially for compact cameras featuring the replaceable optics.
[ Voor 21% gewijzigd door Makkelijk op 08-03-2011 12:09 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ook met een speedlight is dat met hoge iso's al snel te veel. Mijn nieuwe sb700 geeft mooi netjes de min- en max-afstand weer, en met 2.8 op iso 1000 is dat al snel een meter of twee, wat op zich nog wel meevalt, mijn metz is erger, daar ligt de min-afstand vaak al verder heb ik de indruk. Ik gebruik ik in die gevallen een omnibounce als nd-filter. Geen idee hoeveel stops het scheelt, maar alleszins wel voldoende.NeOTheMaTriXM schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:48:
[...]
Ja, gewoon om je flits vermogen te verminderen
http://www.leefilters.com...inder/ref:C46DD306FEFF67/
Soms is het ook gewoon leuk om te flitsen op f/2.8.Met een Speedlight gaat dat best ja, maar met een Studio flitser zit ik al gauw daarboven.
[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 08-03-2011 13:39 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Geheugen, geheugen, geheugen!Makkelijk schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:39:
2) Geheugen?
Wow wat een lief sexy dingetje.Gutteguttegut schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:42:
Samyang is wel lekker bezig trouwens: http://www.samyang.pl/article,8,news
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
die 180 graden zit tussen bijv. de linkerbovenhoek en de rechteronderhoek van je foto (en andersom). Op die plekken zie je ook dat er geen zonnekap zitPowerUp schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:48:
Ah ik snap hem denk ik, je krijgt dus wel een rechthoekig beeld op de foto, met een diagonale beeldhoek van 180 graden, en niet een rond beeld op een zwarte rechthoek zoals bij een Sigma 4.5 oid.
Zou je die foto's ook willen posten hier ?? Lijkt me wel nuttig voor heel veel mensencitruspers schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:35:
Ondanks dat ik al een 35 1.8 heb wordt ik stiekem wel heel erg blij van die 35 1.4.
Ben wel benieuwd hoeveel licht het in de praktijk scheelt (dit varieert nog wel eens wat namelijk).
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
citruspers schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:59:
Je gaat er vanuit dat ik het geld heb om de samyang erbij te kopen.....ik ben benieuwd, ik kan het helaas niet zelf testen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik ga hem wel kopen, dus dan laat ik wel weten wat ik ervan vind.citruspers schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:59:
Je gaat er vanuit dat ik het geld heb om de samyang erbij te kopen.....ik ben benieuwd, ik kan het helaas niet zelf testen
Weet je dat zeker? Zoveel gebruikt Lightroom hier niet.
Making an ass of myself since the 70's
Ik heb net even gekeken en de cpu (i7-720QM) springt hier ook even naar 100%, maar dat is slechts even. Het duurt ongeveer een seconde of 5 om een 21MP RAW helemaal full-res in beeld te krijgen, maar daarbij is zeg maar 4sec de cpu-load minder dan 30%, dus de cpu is niet de limiet (niet bij mij althans).PowerUp schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:32:
Foto's op de SSD maakt het niet echt sneller, in taakbeheer zie ik dat de cpu-load van lightroom naar de 100% schiet, dus ik denk dat het processorgelimiteerd is bij mij (E8400).
Niet in dat opzicht. Wel het feit van openen en zeker het kopiëren van bestanden. Of ik met 50mb/s een paar gb moet doorpompen naar m'n array, of met 275mb/s kan aanvoeren is natuurlijk wel een verschil.PowerUp schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:32:
Foto's op de SSD maakt het niet echt sneller, in taakbeheer zie ik dat de cpu-load van lightroom naar de 100% schiet, dus ik denk dat het processorgelimiteerd is bij mij (E8400).
Ik wacht dan even jou ervaringen afUniversal Creations schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:05:
[...]
Ik ga hem wel kopen, dus dan laat ik wel weten wat ik ervan vind.
Mee eens, kheb al veel plezier gehad met mn 85mm samyang, volgende aankoop wordt waarschijnlijk de 35mm van hen. Ben ook erg benieuwd naar de eerste user beoordelingen.Universal Creations schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:14:
Ik ben ook opgegroeid met AF en ik vind het nog steeds in veel situaties prettig om te hebben, maar als ik de tijd heb om met MF te schieten, dan doe ik dat met genoegen.
135Milo. schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:13:
[...]
Mee eens, kheb al veel plezier gehad met mn 85mm samyang, volgende aankoop wordt waarschijnlijk de 35mm van hen. Ben ook erg benieuwd naar de eerste user beoordelingen.
Hmm dan heb ik wel leuke lenzen bedoeld voor FF.. dus zou er theoretisch een passende camera bij moeten komen. Money is a major issue.
Het is "jammer" omdat ik dan nog niet goed weet hoe hij op crop presteertsapphire schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:11:
Hoezo is het jammer dat hij FF schiet, je weet dan iis dat mocht de randscherpte matig zijn dat je daar op crop iig geen/minder last van hebt
Klopt, de L versie staat ook op mn verlanglijstje, maar in principe heb ik daar de 70-200 2.8IS al voor, qua bereik.
"Hmm dan heb ik wel leuke lenzen bedoeld voor FF.. dus zou er theoretisch een passende camera bij moeten komen. Money is a major issue."Milo. schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:55:
[...]
Klopt, de L versie staat ook op mn verlanglijstje, maar in principe heb ik daar de 70-200 2.8IS al voor, qua bereik.
Zelf neig ik eerder naar een 35L als de samyang me goed bevalt. Of als die ooit komt de 24-70 IS. Ach ja, heerlijk speculeren zonder geld.
[ Voor 25% gewijzigd door Zandpad op 10-03-2011 21:56 ]
The devil is in the details.
Dm voor een dopWhiskyPhreak schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:06:
Een poosje terug heb ik via de Canon Outlet Ebay-store een refurbished 7D gekocht.
Mooi apparaat natuurlijk, maar bij het uitpakken kwam ik erachter dat de body-dop miste. Dus zonder lens het ding vervoeren is een no-go.
Meteen een mail gestuurd naar de outlet store. Een week later kreeg ik een reply dat de kwestie naar logistiek verwezen werd. Toen ik drie weken niets hoorde heb ik zelf maar weer gemaild met de de vraag hoe het ermee stond. Al snel een reply met een excuus en dat er nu een manager voor ging zorgen dat het snel afgehandeld zou worden. Na weer een week niets horen nog maar eens geinformeerd en toen kreeg ik de reply dat er niets vanuit hun verzonden kon worden en dat er twee oplossingen zijn:
- ik koop het ding zelf
- ik retourneer alles
Ik zou natuurlijk de 7D willen houden en niet willen dokken voor iets wat meteen al aanwezig had moeten zijn.
(uit hun uitleg over refurb-producten:
De verpakking van een "refurbished" product kan de originele Canon-verpakking zijn, of een neutrale verpakking. Het kan ook zijn dat de originele Canon-verpakking beschadigd is. ..
Het artikel zelf kan, zij het zelden, licht beschadigd zijn.)
Iemand ideeën wat ik hier verder mee kan?
Idd, leuke site. Sta er al op. Wel mooie beelden die veel inspireren.Moby schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:46:
Maar eens een website spammen. Zullen we er voor gaan dat het niveau op GoT binnen een jaar ook zo hoog wordt? http://1x.com/
Ik maak me over exact hetzelfde zorgenGutteguttegut schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:41:
Ik vraag me af wat voor effect de ramp in Japan gaat hebben op de prijzen van de hardware...
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Als de Yen sterker wordt hebben we een groter probleem (sterkere Yen = meer Euro's voor dezelfde Yen heh)Gutteguttegut schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:50:
Ik lees wel dat de Yen weer sterker wordt dus dat kan alles weer compenseren.
[ Voor 11% gewijzigd door mennovanw op 15-03-2011 11:56 ]
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
Sterkere Yen, dan kan die 20% van Canon er weer vanafmennovanw schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:55:
[...]
Als de Yen sterker wordt hebben we een groter probleem (sterkere Yen = meer Euro's voor dezelfde Yen heh)
Ik hoop dat je een zwakkere Yen bedoelt
Een zwakkere Yen kan ietwat helpen maar geen productie = geen productie. En dat leidt immer tot hogere prijzen. Zo is de D700 in een dag even met $300 verhoogt in de VS..
Om dan nog steeds op dezelfde retailprijs in Euro's uit te komen inderdaadGutteguttegut schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:56:
[...]
Sterkere Yen, dan kan die 20% van Canon er weer vanaf
Dan zou het wel erg goed moeten gaan met die Yen....mennovanw schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:58:
[...]
Om dan nog steeds op dezelfde retailprijs in Euro's uit te komen inderdaad
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Dat is toch simpel te testen?Eelke Spaak schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:07:
Oh yeah, zojuist een Canon EF-S 10-22mm 'gewonnen' op eBayMet Hoya Wide Angle Circular Polarizer erbij voor $ 710 (ong. € 520). Niet verkeerd, dacht ik zo! Laat hem verzenden naar een vriend van me in New York, waar ik over anderhalve week op bezoek ga. Nog een extra reden om me op die trip te verheugen!
En iets anders, over de zonnekapdiscussie: momenteel heb ik voor mijn EF-S 17-85 een 3rd party zonnekap. Die is van plastic (geen vilt) aan de binnenkant, en ik heb het idee dat er juist door die binnenkant soms wat extra (vreemdvormige, beetje 'skewed ellipse'-achtige) flare in mijn plaatjes komt (geen voorbeeld helaas, heb ze geretoucheerd). Daarom ga ik (ook in NY, scheelt 50% in de kosten!) een originele Canon zonnekap voor deze lens kopen. Ben benieuwd of ik verschil zie.
[ Voor 3% gewijzigd door walletje-w op 19-03-2011 12:33 ]
Geen codec, wel een gratis programma om snel RAW's te bekijken en selecteren (en nog vele andere tools): Faststone Image Viewer.marceltuit schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:45:
Even een vraagje tussendoor: Ik had zojuist wat foto's gemaakt met mijn 7D(RAW), en deze wilde ik even snel bekijken op de laptop van mijn vriendin met windows 7 64bit.
Helaas kreeg ik het na installeren van de Canon Codec niet voor elkaar om de RAW's gewoon even te bekijken via windows photo viewer. Thumbnails worden wel getoond, maar het uiteindelijk bekijken van de foto werkt dus niet.
Na even verder kijken, bleek de codec dus niet geschikt te zijn voor 64 bit. Nu heb ik de hele canon site afgezocht naar een goede RAW-codec, maar kon niks vinden. Iemand hier toevallig aanwezig die ook met windows 7 64 bit werkt en toevallig weet waar ik een goede codec kan vinden?
[ Voor 78% gewijzigd door jip_86 op 20-03-2011 00:55 ]
Ik ben vaak gewoon aanwezig en maak foto's. Vaak meer voor mezelf dan voor de buitenwereld. Ik maak nu vooral foto's voor de activiteiten in de kerk hier. Dat heeft als voordeel dat veel mensen wel weten dat ik van de fotos benwalletje-w schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 12:33:
Toevallig, een oom van me deelt overal visite kaartjes uit en krijgt zo verschillende aanbiedingen. Maar sorry dat ik het zeg oom, je moet nog heel veel leren!
Ik realiseerde me daardoor dat je het gewoon moet doen. De mensen willen het graag als iemand die taak op zich neemt. Ik ben dus ook van plan visite kaartjes te maken en die overal uit te delen. Zo kun je toch ervaring opdoen en beginnen met opdrachten. Ik dacht altijd ik ben nog veel te jong om dat te doen maar dat zien we dan wel weer.
Uit mn eigen printerWeiman schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:00:
Irfanview is voor mij een makkelijke manier om RAW's te bekijken of bijvoorbeeld m'n netobokje
Waar halen jullie trouwens visitekaartjes vandaan? Vistaprint is de eerst obvious choice, maar dan zit er volgens mij reclamemeuk op. Er is wel een groter topic, maar ik denk dat de meeste mensen hier het net zoals ik voor zo weinig mogelijk willen
Geen reclame meuk hier hoor van vistaprintWeiman schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:00:
Irfanview is voor mij een makkelijke manier om RAW's te bekijken of bijvoorbeeld m'n netobokje
Waar halen jullie trouwens visitekaartjes vandaan? Vistaprint is de eerst obvious choice, maar dan zit er volgens mij reclamemeuk op. Er is wel een groter topic, maar ik denk dat de meeste mensen hier het net zoals ik voor zo weinig mogelijk willen
I can't wait to shoot!
De "Windows Live Photo Gallery" kan het wel in combinatie met die codec als ik me niet vergis.marceltuit schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:45:
Helaas kreeg ik het na installeren van de Canon Codec niet voor elkaar om de RAW's gewoon even te bekijken via windows photo viewer. Thumbnails worden wel getoond, maar het uiteindelijk bekijken van de foto werkt dus niet.
Idd, mischien bij de gratis kaartjes, maar de normale premium of hoe ze ook heten, zoals jij het wil, geen reclame.the mod man schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:18:
[...]
Geen reclame meuk hier hoor van vistaprint
google eens op fastpictureviewer.
Verwijderd
Yes, he is! Hij is eergisteren papa van Eline geworden.Makkelijk schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:13:
Je laat wat te raden over, is Moby papa?
Die komt oorspronkelijk van deze blog: http://www.lensrentals.com/blog en die heb ik hier ooit al wel een keertje neergezet. Wie nog van dergelijke technische dingen wil weten, da's echt een goede blog ervoor._matt_ schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:28:
Na wat twijfel waar dit te plaatsen ga ik voor de makkelijkste plek:
Achter de link staat een (ietwat lang maar) interessant artikel over een aantal zaken die hier geregeld voorbijkomen. (front & back focus enz).
Zeker de moeite waard om wat achtergrond te krijgen bij een aantal zaken.
http://www.canonrumors.co...-is-soft-and-other-myths/
w00t w00t w00t w000000t! feli jullie 3Moby schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:14:
Dank jullie wel!
![]()
Iedereen maakt het goed, Eline is erg hongerig (heeft ze van haar vader) en erg mooi (heeft ze van haar moeder)
Als jullie willen rellen doe dat dan vooral nu want ik heb een weekje vrij gekregen van Nomad
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
I can't wait to shoot!
ben ik opvallend weinig aanwezig?the mod man schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:13:
Feli Moby!
Geen inval mod? Of zien we nomad nu wat vaker?
[ Voor 64% gewijzigd door Wouter87 op 23-03-2011 00:28 ]
Vlakbij Heerenveen bied ik een locatie aan. Het is een ruime tuin met prachtig uitzicht. Al vaker bbq feestjes gegeven dus ik weet wel dat het lekker werkt in deze tuin. Woon bijna aan het Tjeukemeer, nog wel bij mij ouders. Wil ook best het één en ander organiseren. Lijkt me wel leuk om iedereen eens samen te zien en hopelijk ook wat andere spullen te kunnen zienWouter87 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:26:
super idee! maar mag het iets zuidelijker?
Proficiat Moby, zorg maar goed voor de dames (en jezelf!)
[ Voor 12% gewijzigd door Nordlys op 23-03-2011 09:11 ]
Tweakers FGA BBQ, het ultieme sausagefest?Nomad schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:08:
[...]
ben ik opvallend weinig aanwezig?
Het is meer dat FG momenteel heerlijk rustig is, waarvoor ik jullie mijn complimenten geef. Momenteel ben ik wat drukker met werk inderdaad, maar ik lees het meeste wel hoor. Ik ben dagelijks meerdere keren op tweakers te vinden.
Misschien binnenkort eens een FG bbq organiseren in Groningen voor deze FG community.
Klinkt dat als een idee?
Prijzen zijn fictief!Mag ik een foto maken van uw familie? Dan kunt u die kopen in onze stand, voor de prachtige prijs van 25 euro! Nu twee foto's voor 35 euro!
Verwijderd
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq