Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
PowerUp schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:08:
Front- en backfocus zullen bij deze lens iig geen rol spelen :+
* Weiman hapt

Wie wil er dan ook een lens van 400 euro waamee je niet kan zoomen óf focussen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

Weiman schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:14:
[...]
* Weiman hapt

Wie wil er dan ook een lens van 400 379 euro waamee je niet kan zoomen óf autofocussen :+
:P

Antwoord: IK!!

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
En ik! Ik heb hier meer lenzen die niet kunnen autofocussen en zoomen dan wel.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Samyang is wel lekker bezig trouwens: http://www.samyang.pl/article,8,news
7th March, 2011
Samyang 7.5mm 1:3.5 UMC Fish-eye MFT - prototype of the Fish-eye lens for Micro Four Thirds cameras

Delta company, the sole representative and distributor of Samyang Optics products for Europe, is proud to introduce the prototype of new manual fish-eye lens compatible with Micro Four Thirds cameras.
Samyang 7.5mm 1:3.5 UMC Fish-eye MFT is a ultra wide-angle manual lens providing 180° angle of view. Apart from compact sizes, it combines the best features of the popular model with 8mm focus, providing the highest-quality optics closed in a compact and visually stunning casing. Samyang 7.5mm 1:3.5 UMC Fish-eye MFT is the first model in the new series of lenses designed especially for compact cameras featuring the replaceable optics.
Afbeeldingslocatie: http://www.samyang.pl/image_samyangimage/Samyang/Samyang_75mm_F35_UMC_Fish-eye_MFT_Olympus_Pen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.samyang.pl/image_samyangimage/Samyang/Samyang_75mm_F35_UMC_Fish-eye_MFT_8mm_compare.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:37
Die is echt onzettend hip lief en klein

[ Voor 21% gewijzigd door Makkelijk op 08-03-2011 12:09 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
Hoe kan dat ding nou een fov van 180 graden hebben? Zit dat zonnekapje dan niet in de weg en is 7,5 mm (15 mm kleinbeeld) niet te groot als brandpuntsafstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Voor een fish-eye is 15mm niet te groot om 180graden te halen, kijk maar naar de Sigma en Canon 15mm Fish-eye. De 180graden wordt gehaald over de diagonaal en zie je in de hoeken dat de zonnekap niet uitsteekt. De zonnekap van de Sigma 15 FE heeft dezelfde vorm overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Ah ik snap hem denk ik, je krijgt dus wel een rechthoekig beeld op de foto, met een diagonale beeldhoek van 180 graden, en niet een rond beeld op een zwarte rechthoek zoals bij een Sigma 4.5 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
NeOTheMaTriXM schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:48:
[...]

Ja, gewoon om je flits vermogen te verminderen :)
http://www.leefilters.com...inder/ref:C46DD306FEFF67/

Soms is het ook gewoon leuk om te flitsen op f/2.8. :P Met een Speedlight gaat dat best ja, maar met een Studio flitser zit ik al gauw daarboven.
Ook met een speedlight is dat met hoge iso's al snel te veel. Mijn nieuwe sb700 geeft mooi netjes de min- en max-afstand weer, en met 2.8 op iso 1000 is dat al snel een meter of twee, wat op zich nog wel meevalt, mijn metz is erger, daar ligt de min-afstand vaak al verder heb ik de indruk. Ik gebruik ik in die gevallen een omnibounce als nd-filter. Geen idee hoeveel stops het scheelt, maar alleszins wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:48
Even complimenten voor de FG Crew, de move ging zonder haperingen en de nieuwe indeling ziet er top uit! (Mag ook wel eens gezegd worden :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Een vraagje nav opmerking in het 60D topic. Mijn vader heeft een 5D MII. Hij heeft een Core i3 (weet niet exact welke) met 4GB ram, een mid-range videokaart en een 1TB SATA schijf. Hij merkt dat werken met lightroom heel traag wordt en werken met adobe photoshop elements (wat hij een fijnere catalogus vind) verschrikkelijk. Wat is nou de beste upgrade in zijn geval.

1) Processor? Ik denk het niet eerlijk gezegd
2) Geheugen? Kan ik me voorstellen maar de vraag is hoe efficiënt de programma's zijn
3) HDD? Foto's op een aparte SSD, of juist OS op een SSD zodat foto's dedicated toegankelijk zijn

En gefeliciteerd met de indeling :)

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 08-03-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Dank van ons allemaal.

Als er na morgen nog topics zijn die niet goed staan horen we het graag

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Foto's op een andere schijf dan het OS scheelt wel een hoop heb ik hier gemerkt... Wie weet kun je ergens een tweede sata schijf vandaan halen om even te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:05
Ondanks dat ik al een 35 1.8 heb wordt ik stiekem wel heel erg blij van die 35 1.4.
Ben wel benieuwd hoeveel licht het in de praktijk scheelt (dit varieert nog wel eens wat namelijk).

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Dat hangt af van hoeveel vignetting je hebt (bij evaluative metering). Maar in het midden van het beeld scheelt het wel redelijk in sluitertijden. En de DoF neemt natuurlijk ook behoorlijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 21:35

neevedr

Dat was ik niet!

Geheugen, geheugen, geheugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Wow wat een lief sexy dingetje. :9
Er is zeker nog geen prijs bekend?
PowerUp schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:48:
Ah ik snap hem denk ik, je krijgt dus wel een rechthoekig beeld op de foto, met een diagonale beeldhoek van 180 graden, en niet een rond beeld op een zwarte rechthoek zoals bij een Sigma 4.5 oid.
die 180 graden zit tussen bijv. de linkerbovenhoek en de rechteronderhoek van je foto (en andersom). Op die plekken zie je ook dat er geen zonnekap zit ;).
De horizontale en (in meerdere mate) de verticale beeldhoek is minder, waardoor er wel een zonnekap op kan en je ook geen rondje in het beeld ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

citruspers schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:35:
Ondanks dat ik al een 35 1.8 heb wordt ik stiekem wel heel erg blij van die 35 1.4.
Ben wel benieuwd hoeveel licht het in de praktijk scheelt (dit varieert nog wel eens wat namelijk).
Zou je die foto's ook willen posten hier ?? Lijkt me wel nuttig voor heel veel mensen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Je gaat er vanuit dat ik het geld heb om de samyang erbij te kopen.....ik ben benieuwd, ik kan het helaas niet zelf testen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

citruspers schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:59:
Je gaat er vanuit dat ik het geld heb om de samyang erbij te kopen.....ik ben benieuwd, ik kan het helaas niet zelf testen :p
:D Ik dacht dat je gewoon naast je Nikon 1.8 een Nikon 1.4 had gekocht :F d0h!!! Foutje... :$

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
citruspers schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:59:
Ik ga hem wel kopen, dus dan laat ik wel weten wat ik ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ben benieuwd. Het heeft wel wat zo'n lens, maar ik ben echt opgegroeid met AF-lenzen. Dan is manual focus best eng, wetende dat de AF-unit in de D700 ontzettend goed is. Maar ik sta er open voor, misschien eens een tijdje m'n huidige 35mm op manual focus uittesten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik ben ook opgegroeid met AF en ik vind het nog steeds in veel situaties prettig om te hebben, maar als ik de tijd heb om met MF te schieten, dan doe ik dat met genoegen. Het voordeel is wel dat ik er een ander matglas in heb zitten, want zonder ben je zo afhankelijk van AF confirm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

neevedr schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:46:
[...]

Geheugen, geheugen, geheugen!
Weet je dat zeker? Zoveel gebruikt Lightroom hier niet.
Zou een Vertexje van 60GB halen bij de Mycom oid en daar het OS en Lightroom ed opzetten en de catalog en foto's op de 1TB HD.

Merk hier iig dat de HD's de bottleneck zijn, geheugen niet echt en CPU vreet het alleen tijdens exporteren.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Dat klinkt bekend, ik heb nu een Vertex 2 van 60GB waar LR3 en de catalog op staan en een 1TB 5400rpm schijf war de foto's op staan. Lightroom start wel een stuk sneller op en de thumbs zijn er ook heel snel, maar de 1:1 previews haalt ie gewoon van de 1TB schijf dus dat duurt altijd even. Kan ik wel anders instellen, maar dan gaat het importeren nog langzamer dan het nu al gaat. LR3 is in mijn ogen enorm veel trager dan LR2, en de upgrade van een 10MP naar 16MP camera zal er ook aan bijgedragen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik denk dat je het beste je foto's tijdelijk op SSD kunt zetten om ze te bewerken en vervolgens verplaatsen naar een gewoon HD voor permanente opslag. Daarna is het hooguit zo nu en dan dat je de raw's nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik draai hier mijn OS, fotobewerking en een spel (Black-Ops) op een Vertex-2 60gb. Ding draait perfect. Draai met snelheden tot zo'n 275mb/s dus dat loopt best lekker snel.
Voor de rest sla ik mijn foto's en andere bestanden op een 6 x 1TB array in RAID 6 op een Areca controller. Daar staat alles redelijk veilig en snel. De back-ups worden voorlopig nog gemaakt op externe hdd's welke zowel thuis als buitenshuis worden bewaard. Maar wil straks over op een mooie NAS.

Veel veiliger, sneller en betrouwbaarder kan ik ze niet opslaan denk ik.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Foto's op de SSD maakt het niet echt sneller, in taakbeheer zie ik dat de cpu-load van lightroom naar de 100% schiet, dus ik denk dat het processorgelimiteerd is bij mij (E8400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
PowerUp schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:32:
Foto's op de SSD maakt het niet echt sneller, in taakbeheer zie ik dat de cpu-load van lightroom naar de 100% schiet, dus ik denk dat het processorgelimiteerd is bij mij (E8400).
Ik heb net even gekeken en de cpu (i7-720QM) springt hier ook even naar 100%, maar dat is slechts even. Het duurt ongeveer een seconde of 5 om een 21MP RAW helemaal full-res in beeld te krijgen, maar daarbij is zeg maar 4sec de cpu-load minder dan 30%, dus de cpu is niet de limiet (niet bij mij althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

PowerUp schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:32:
Niet in dat opzicht. Wel het feit van openen en zeker het kopiëren van bestanden. Of ik met 50mb/s een paar gb moet doorpompen naar m'n array, of met 275mb/s kan aanvoeren is natuurlijk wel een verschil.
Tel daarbij op de laadtijden van als je programma's opstart etc. Ik vind het iig een merkbare en werkbare verbetering tov klassieke hdd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Universal Creations schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:05:
[...]

Ik ga hem wel kopen, dus dan laat ik wel weten wat ik ervan vind.
Ik wacht dan even jou ervaringen af ;)
(mijn budget is nu weer even te laag om hm meteen te halen).

Wel jammer dat je dan op FF schiet...

En MF is best lekker heb ik gemerkt toen mn 50 1.8 begon te hunten.
Daarom wil ik ook de Samyang (ooit) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hoezo is het jammer dat hij FF schiet, je weet dan iis dat mocht de randscherpte matig zijn dat je daar op crop iig geen/minder last van hebt :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06

Milo.

klik

Universal Creations schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:14:
Ik ben ook opgegroeid met AF en ik vind het nog steeds in veel situaties prettig om te hebben, maar als ik de tijd heb om met MF te schieten, dan doe ik dat met genoegen.
Mee eens, kheb al veel plezier gehad met mn 85mm samyang, volgende aankoop wordt waarschijnlijk de 35mm van hen. Ben ook erg benieuwd naar de eerste user beoordelingen.

Hmm dan heb ik wel leuke lenzen bedoeld voor FF.. dus zou er theoretisch een passende camera bij moeten komen. Money is a major issue.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Milo. schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:13:
[...]

Mee eens, kheb al veel plezier gehad met mn 85mm samyang, volgende aankoop wordt waarschijnlijk de 35mm van hen. Ben ook erg benieuwd naar de eerste user beoordelingen.

Hmm dan heb ik wel leuke lenzen bedoeld voor FF.. dus zou er theoretisch een passende camera bij moeten komen. Money is a major issue.
135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

sapphire schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:11:
Hoezo is het jammer dat hij FF schiet, je weet dan iis dat mocht de randscherpte matig zijn dat je daar op crop iig geen/minder last van hebt :+
Het is "jammer" omdat ik dan nog niet goed weet hoe hij op crop presteert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Klopt, de L versie staat ook op mn verlanglijstje, maar in principe heb ik daar de 70-200 2.8IS al voor, qua bereik.
Zelf neig ik eerder naar een 35L als de samyang me goed bevalt. Of als die ooit komt de 24-70 IS. Ach ja, heerlijk speculeren zonder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Milo. schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:55:
[...]

Klopt, de L versie staat ook op mn verlanglijstje, maar in principe heb ik daar de 70-200 2.8IS al voor, qua bereik.
Zelf neig ik eerder naar een 35L als de samyang me goed bevalt. Of als die ooit komt de 24-70 IS. Ach ja, heerlijk speculeren zonder geld.
"Hmm dan heb ik wel leuke lenzen bedoeld voor FF.. dus zou er theoretisch een passende camera bij moeten komen. Money is a major issue."

135 film ;). Ik bedoelde koop een analoge camera erbij om te gebruiken met die lenzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Ow hehe, ik dacht dat je doelde op het bereik van 85 op crop dat ik dan een 135 op FF nodig had hehe, simple mind me.

Analoog daar loop ik ook al vaak over te denken. Met name om op vakantie te gebruiken "voor erbij". Alleen zou ik dan juist geen Canon willen op een of andere manier hehe. Wil dan wel een leuk klein compact dingetje dus dan is het gebruik van mn huidige lenzen ook niet zo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 00:55
Een poosje terug heb ik via de Canon Outlet Ebay-store een refurbished 7D gekocht.
Mooi apparaat natuurlijk, maar bij het uitpakken kwam ik erachter dat de body-dop miste. Dus zonder lens het ding vervoeren is een no-go.

Meteen een mail gestuurd naar de outlet store. Een week later kreeg ik een reply dat de kwestie naar logistiek verwezen werd. Toen ik drie weken niets hoorde heb ik zelf maar weer gemaild met de de vraag hoe het ermee stond. Al snel een reply met een excuus en dat er nu een manager voor ging zorgen dat het snel afgehandeld zou worden. Na weer een week niets horen nog maar eens geinformeerd en toen kreeg ik de reply dat er niets vanuit hun verzonden kon worden en dat er twee oplossingen zijn:
- ik koop het ding zelf
- ik retourneer alles

Ik zou natuurlijk de 7D willen houden en niet willen dokken voor iets wat meteen al aanwezig had moeten zijn.

(uit hun uitleg over refurb-producten:
De verpakking van een "refurbished" product kan de originele Canon-verpakking zijn, of een neutrale verpakking. Het kan ook zijn dat de originele Canon-verpakking beschadigd is. ..
Het artikel zelf kan, zij het zelden, licht beschadigd zijn.
)

Iemand ideeën wat ik hier verder mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Gewoon deze kopen en niet meer zeuren voor het geld. ;)

Verschil met de echte Canon dop is niet groot en hij past even prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Das een lenscap, ik zou toch echt een body dop nemen :+
Oh nvm, lenscap en bodydop :)

[ Voor 25% gewijzigd door Zandpad op 10-03-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Briljant :) Ik raak die dingen ook wel eens kwijt, dus daar ga ik ook een setje van bestellen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

WhiskyPhreak schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:06:
Een poosje terug heb ik via de Canon Outlet Ebay-store een refurbished 7D gekocht.
Mooi apparaat natuurlijk, maar bij het uitpakken kwam ik erachter dat de body-dop miste. Dus zonder lens het ding vervoeren is een no-go.

Meteen een mail gestuurd naar de outlet store. Een week later kreeg ik een reply dat de kwestie naar logistiek verwezen werd. Toen ik drie weken niets hoorde heb ik zelf maar weer gemaild met de de vraag hoe het ermee stond. Al snel een reply met een excuus en dat er nu een manager voor ging zorgen dat het snel afgehandeld zou worden. Na weer een week niets horen nog maar eens geinformeerd en toen kreeg ik de reply dat er niets vanuit hun verzonden kon worden en dat er twee oplossingen zijn:
- ik koop het ding zelf
- ik retourneer alles

Ik zou natuurlijk de 7D willen houden en niet willen dokken voor iets wat meteen al aanwezig had moeten zijn.

(uit hun uitleg over refurb-producten:
De verpakking van een "refurbished" product kan de originele Canon-verpakking zijn, of een neutrale verpakking. Het kan ook zijn dat de originele Canon-verpakking beschadigd is. ..
Het artikel zelf kan, zij het zelden, licht beschadigd zijn.
)

Iemand ideeën wat ik hier verder mee kan?
Dm voor een dop ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Maar eens een website spammen. Zullen we er voor gaan dat het niveau op GoT binnen een jaar ook zo hoog wordt? http://1x.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Moby schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:46:
Maar eens een website spammen. Zullen we er voor gaan dat het niveau op GoT binnen een jaar ook zo hoog wordt? http://1x.com/
Idd, leuke site. Sta er al op. Wel mooie beelden die veel inspireren.

http://1x.com/v2/#photos/member/55368/35290/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Hehe, weer eens wat anders dan een 70-200 thermoskan: http://1x.com/photos/member/56629/37249/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik vraag me af wat voor effect de ramp in Japan gaat hebben op de prijzen van de hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:37

mennovanw

Canon? You can!

Gutteguttegut schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:41:
Ik vraag me af wat voor effect de ramp in Japan gaat hebben op de prijzen van de hardware...
Ik maak me over exact hetzelfde zorgen

Excuus voor de schaamteloze crosspost ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik lees wel dat de Yen weer sterker wordt dus dat kan alles weer compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Gutteguttegut schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:50:
Ik lees wel dat de Yen weer sterker wordt dus dat kan alles weer compenseren.
Als de Yen sterker wordt hebben we een groter probleem (sterkere Yen = meer Euro's voor dezelfde Yen heh) ;)

Ik hoop dat je een zwakkere Yen bedoelt ;)

Een zwakkere Yen kan ietwat helpen maar geen productie = geen productie. En dat leidt immer tot hogere prijzen. Zo is de D700 in een dag even met $300 verhoogt in de VS (de Nikon fabriek in Sendai verantwoordelijk voor de high-end Nikon camera's is naar verwachting de komende maanden out-of-action).

[ Voor 11% gewijzigd door mennovanw op 15-03-2011 11:56 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

mennovanw schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:55:
[...]

Als de Yen sterker wordt hebben we een groter probleem (sterkere Yen = meer Euro's voor dezelfde Yen heh) ;)

Ik hoop dat je een zwakkere Yen bedoelt ;)

Een zwakkere Yen kan ietwat helpen maar geen productie = geen productie. En dat leidt immer tot hogere prijzen. Zo is de D700 in een dag even met $300 verhoogt in de VS..
Sterkere Yen, dan kan die 20% van Canon er weer vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Gutteguttegut schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:56:
[...]
Sterkere Yen, dan kan die 20% van Canon er weer vanaf ;)
Om dan nog steeds op dezelfde retailprijs in Euro's uit te komen inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

mennovanw schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:58:
[...]

Om dan nog steeds op dezelfde retailprijs in Euro's uit te komen inderdaad :P
Dan zou het wel erg goed moeten gaan met die Yen....

Ik ben wel blij dat ik (waarschijnlijk dus) op tijd mn 17-55 heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hmm... zal ik dan maar ook alvast die Sigma 50 f/1.4 aanschaffen :? Voorlopig de enige lens die ik nog erbij wil en dat kreng is al ietsje duurder geworden geloof ik... in Scandinavië zijn ze jodium pillen aan het hamsteren, maar wij gaan effe eerst wat gear hamsteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik liep er gisteren weer 's tegenaan. In de lunchpauze even op stap met de camera, even ontspannen (ga ik zeer binnenkort 's wat over schrijven op m'n tweakblog). Loop de Middelpolder in en zie een reiger mooi tegen 't riet. Even wat voorzichtig manouvreren maar dan heb ik een plekje waar ik 'm niet wegjaag en aardig laag bij het water kan.
Ik zit te ontspannen dus neem de tijd om de camera goed in te stellen, beetje zoeken want het was zon/wolk/zon/wolk,

Ik wil een eerste test shot doen om even te chimpen en het histogram te checken, waarom ook niet, reigers gaan niet zo snel. Net op dat moment slaat 'ie een vis uit het water!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5253/5530192184_4e4cbd3ab7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5260/5530193590_726dab0d24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5015/5530194860_e6426d136d.jpg
Grey heron catches fish by j_wijnands, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5133/5530196088_0f7b5f1492.jpg
Grey heron catches fish by j_wijnands, on Flickr

Mooi moment. Alleen begin ik me dan druk te maken dat m'n diafragma wat ver afgeknepen was en m'n sluitertijd dus te laag. Thuisgekomen bleek 't allemaal enorm mee te vallen maar toch zeurt het een beetje in m'n achterhoofd.

Ik merk dat ik in fotografie toch vaak erg last heb van perfectionisme en nogal 's vergeet gewoon te genieten van een plaat en dat ik moeite heb dat er met de tijd en de spullen die ik heb soms echt niet meer uit te halen valt.. Hebben jullie dat ook?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Je moet het als continue leerproces zien. Het is goed dat je thuis kritisch terugkijkt op je foto's, daar leer je de volgende keer alleen maar van. Zo heb ik laatst een 20-tal foto's genomen van een gans (normaal maak ik nooit foto's van dieren eigenlijk) die mooie bewegingen maakte, maar in alle 20 foto's kwam een storend element in terug waar ik niet aan had gedacht. Nu moet je niet direct die foto's als nutteloos beschouwen, ze kunnen alsnog mooi zijn, maar zie het vooral als waardevol omdat je er de volgende keer eerder bij stil zal staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

Oh yeah, zojuist een Canon EF-S 10-22mm 'gewonnen' op eBay 8) Met Hoya Wide Angle Circular Polarizer erbij voor $ 710 (ong. € 520). Niet verkeerd, dacht ik zo! Laat hem verzenden naar een vriend van me in New York, waar ik over anderhalve week op bezoek ga. Nog een extra reden om me op die trip te verheugen!

En iets anders, over de zonnekapdiscussie: momenteel heb ik voor mijn EF-S 17-85 een 3rd party zonnekap. Die is van plastic (geen vilt) aan de binnenkant, en ik heb het idee dat er juist door die binnenkant soms wat extra (vreemdvormige, beetje 'skewed ellipse'-achtige) flare in mijn plaatjes komt (geen voorbeeld helaas, heb ze geretoucheerd). Daarom ga ik (ook in NY, scheelt 50% in de kosten!) een originele Canon zonnekap voor deze lens kopen. Ben benieuwd of ik verschil zie.

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Eelke Spaak schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:07:
Oh yeah, zojuist een Canon EF-S 10-22mm 'gewonnen' op eBay 8) Met Hoya Wide Angle Circular Polarizer erbij voor $ 710 (ong. € 520). Niet verkeerd, dacht ik zo! Laat hem verzenden naar een vriend van me in New York, waar ik over anderhalve week op bezoek ga. Nog een extra reden om me op die trip te verheugen!

En iets anders, over de zonnekapdiscussie: momenteel heb ik voor mijn EF-S 17-85 een 3rd party zonnekap. Die is van plastic (geen vilt) aan de binnenkant, en ik heb het idee dat er juist door die binnenkant soms wat extra (vreemdvormige, beetje 'skewed ellipse'-achtige) flare in mijn plaatjes komt (geen voorbeeld helaas, heb ze geretoucheerd). Daarom ga ik (ook in NY, scheelt 50% in de kosten!) een originele Canon zonnekap voor deze lens kopen. Ben benieuwd of ik verschil zie.
Dat is toch simpel te testen?
Gewoon een zelfde foto zonder kap maken en dan vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15
Zo in het kader van die niet waagt die niet wint mezelf maar eens uitgenodigd voor een groot evenement. Ben er anders toch al te vinden als 'gewone' vrijwilliger. Maar ik dacht ik stuur gewoon even een aanbod mee.
Spannend of ze echt happen, maar voelt ook wel goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Jip, dat is de beste manier om ervaring op te doen! Gisteren ook te horen gekregen dat mijn eerste opdracht, op het midden terrein van het WK Baanwielrennen is... Gelukkig geen druk, mag alles zelf bepalen, en heb vrij toegang...

Hopelijk krijg je de opdracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Toevallig, een oom van me deelt overal visite kaartjes uit en krijgt zo verschillende aanbiedingen. Maar sorry dat ik het zeg oom, je moet nog heel veel leren!
Ik realiseerde me daardoor dat je het gewoon moet doen. De mensen willen het graag als iemand die taak op zich neemt. Ik ben dus ook van plan visite kaartjes te maken en die overal uit te delen. Zo kun je toch ervaring opdoen en beginnen met opdrachten. Ik dacht altijd ik ben nog veel te jong om dat te doen maar dat zien we dan wel weer :).

Trouwens vanavond staat de maan het dichtst bij de aarde sinds een hele lange tijd. Het is waarschijnlijk nog prachtig weer ook. Kleine contest houden met wie de mooiste nacht foto kan maken?

@Jip_86. Succes! Ik hoop het ook voor je.

[ Voor 3% gewijzigd door walletje-w op 19-03-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

Even een vraagje tussendoor: Ik had zojuist wat foto's gemaakt met mijn 7D(RAW), en deze wilde ik even snel bekijken op de laptop van mijn vriendin met windows 7 64bit.

Helaas kreeg ik het na installeren van de Canon Codec niet voor elkaar om de RAW's gewoon even te bekijken via windows photo viewer. Thumbnails worden wel getoond, maar het uiteindelijk bekijken van de foto werkt dus niet.

Na even verder kijken, bleek de codec dus niet geschikt te zijn voor 64 bit. Nu heb ik de hele canon site afgezocht naar een goede RAW-codec, maar kon niks vinden. Iemand hier toevallig aanwezig die ook met windows 7 64 bit werkt en toevallig weet waar ik een goede codec kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
marceltuit schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:45:
Even een vraagje tussendoor: Ik had zojuist wat foto's gemaakt met mijn 7D(RAW), en deze wilde ik even snel bekijken op de laptop van mijn vriendin met windows 7 64bit.

Helaas kreeg ik het na installeren van de Canon Codec niet voor elkaar om de RAW's gewoon even te bekijken via windows photo viewer. Thumbnails worden wel getoond, maar het uiteindelijk bekijken van de foto werkt dus niet.

Na even verder kijken, bleek de codec dus niet geschikt te zijn voor 64 bit. Nu heb ik de hele canon site afgezocht naar een goede RAW-codec, maar kon niks vinden. Iemand hier toevallig aanwezig die ook met windows 7 64 bit werkt en toevallig weet waar ik een goede codec kan vinden?
Geen codec, wel een gratis programma om snel RAW's te bekijken en selecteren (en nog vele andere tools): Faststone Image Viewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
- slim, dubbel -

[ Voor 78% gewijzigd door jip_86 op 20-03-2011 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Picasa kan dat tegenwoordig ook wel toch?
walletje-w schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 12:33:
Toevallig, een oom van me deelt overal visite kaartjes uit en krijgt zo verschillende aanbiedingen. Maar sorry dat ik het zeg oom, je moet nog heel veel leren!
Ik realiseerde me daardoor dat je het gewoon moet doen. De mensen willen het graag als iemand die taak op zich neemt. Ik ben dus ook van plan visite kaartjes te maken en die overal uit te delen. Zo kun je toch ervaring opdoen en beginnen met opdrachten. Ik dacht altijd ik ben nog veel te jong om dat te doen maar dat zien we dan wel weer :).
Ik ben vaak gewoon aanwezig en maak foto's. Vaak meer voor mezelf dan voor de buitenwereld. Ik maak nu vooral foto's voor de activiteiten in de kerk hier. Dat heeft als voordeel dat veel mensen wel weten dat ik van de fotos ben :P. Hiermee kan je gelijk ook weer je werk aan het publiek delen.
Vind mezelf niet zo goed dat ik visitekaartjes uitdeel. Ben zo ruim een jaar bezig nu, en daar zit nog steeds wel progressie in als ik nu terug kijk. Zou er opzich mijn geld wel mee willen verdienen, maar dat gaat hem op dit moment niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Irfanview is voor mij een makkelijke manier om RAW's te bekijken of bijvoorbeeld m'n netobokje :)

Waar halen jullie trouwens visitekaartjes vandaan? Vistaprint is de eerst obvious choice, maar dan zit er volgens mij reclamemeuk op. Er is wel een groter topic, maar ik denk dat de meeste mensen hier het net zoals ik voor zo weinig mogelijk willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Weiman schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:00:
Irfanview is voor mij een makkelijke manier om RAW's te bekijken of bijvoorbeeld m'n netobokje :)

Waar halen jullie trouwens visitekaartjes vandaan? Vistaprint is de eerst obvious choice, maar dan zit er volgens mij reclamemeuk op. Er is wel een groter topic, maar ik denk dat de meeste mensen hier het net zoals ik voor zo weinig mogelijk willen :P
Uit mn eigen printer ;) (voorlopig dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 17:15

the mod man

iets van beeldmaker

Weiman schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:00:

Geen reclame meuk hier hoor van vistaprint

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

marceltuit schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:45:
De "Windows Live Photo Gallery" kan het wel in combinatie met die codec als ik me niet vergis.
De Faststone Viewer of alleen de Codecs kopen is nog steeds de beste optie helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

the mod man schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:18:
[...]

Geen reclame meuk hier hoor van vistaprint
Idd, mischien bij de gratis kaartjes, maar de normale premium of hoe ze ook heten, zoals jij het wil, geen reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

tnx mensen met irfanview werkt het idd ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Vraag mbt fotoboekjes van de CeWe-drukkerijen (Foto Klein, Hema...). Ik gebruik de software van Foto Klein en kan daarin ook kiezen voor een linnen omslag. Hoe voelt dat aan dan? Is dat glad of voelt het aan als stof? Op de hele kleine voorbeeldfoto's op de site en in het programma van foto klein lijkt het glad, maar het is niet goed te zien. Bij de software van Foto Klein kun je ook kiezen voor afdrukken in een boek op fotopapier. Is dat dat harde papier of toch het papier dat je om kunt 'buigen', iets dikker dan waar ze normaal op afdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

marceltuit schreef op zondag 20 maart 2011 @ 09:59:
tnx mensen met irfanview werkt het idd ook :)
google eens op fastpictureviewer.

Werkt hier prima om raws in Windows fax en foto viewer te bekijken :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het visitekaartjes verhaal: wat je ook doet, houd ze eenzijdig en maak ze niet dubbelzijdig. Ik pen graag tijdens een gesprek eea op de visitekaartjes om de persoon in kwestie te onthouden (aantekeningen dus). Als jouw achterkant helemaal vol staat met slogans/graphical art dan is daar geen plaats voor en ben ik je dus morgen vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

*O*
* Gutteguttegut feliciteert Moby!

Welcome to the club ;)
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Je laat wat te raden over, is Moby papa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Makkelijk schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:13:
Je laat wat te raden over, is Moby papa?
Yes, he is! Hij is eergisteren papa van Eline geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Gefeliciteerd Moby! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes.... *O* Nogmaals feli Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Na wat twijfel waar dit te plaatsen ga ik voor de makkelijkste plek:
Achter de link staat een (ietwat lang maar) interessant artikel over een aantal zaken die hier geregeld voorbijkomen. (front & back focus enz).
Zeker de moeite waard om wat achtergrond te krijgen bij een aantal zaken.

http://www.canonrumors.co...-is-soft-and-other-myths/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
_matt_ schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:28:
Na wat twijfel waar dit te plaatsen ga ik voor de makkelijkste plek:
Achter de link staat een (ietwat lang maar) interessant artikel over een aantal zaken die hier geregeld voorbijkomen. (front & back focus enz).
Zeker de moeite waard om wat achtergrond te krijgen bij een aantal zaken.

http://www.canonrumors.co...-is-soft-and-other-myths/
Die komt oorspronkelijk van deze blog: http://www.lensrentals.com/blog en die heb ik hier ooit al wel een keertje neergezet. Wie nog van dergelijke technische dingen wil weten, da's echt een goede blog ervoor.

edit: Dikke proficiat Moby *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
*O* Dank jullie wel! *O*

Iedereen maakt het goed, Eline is erg hongerig (heeft ze van haar vader) en erg mooi (heeft ze van haar moeder)

Als jullie willen rellen doe dat dan vooral nu want ik heb een weekje vrij gekregen van Nomad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

ThunderNet

Flits!

Moby schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:14:
*O* Dank jullie wel! *O*

Iedereen maakt het goed, Eline is erg hongerig (heeft ze van haar vader) en erg mooi (heeft ze van haar moeder)

Als jullie willen rellen doe dat dan vooral nu want ik heb een weekje vrij gekregen van Nomad :P
w00t w00t w00t w000000t! feli jullie 3 :D

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Gefeli^3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

RELLLEEENN !! :D

en natuurlijk nog heel erg gefeliciteerd :D

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Gefeliciteerd, altijd handig zo'n foto-object ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ook hier onze felicitaties natuurlijk :).
Geniet er samen van de komende tijd, met zijn 3en.

En maandag stipt om 08:00 verwacht ik je weer op de zaak Moby! :+

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 17:15

the mod man

iets van beeldmaker

Feli Moby!

Geen inval mod? Of zien we nomad nu wat vaker?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Gefeli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

the mod man schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:13:
Feli Moby!

Geen inval mod? Of zien we nomad nu wat vaker?
ben ik opvallend weinig aanwezig?

Het is meer dat FG momenteel heerlijk rustig is, waarvoor ik jullie mijn complimenten geef. Momenteel ben ik wat drukker met werk inderdaad, maar ik lees het meeste wel hoor. Ik ben dagelijks meerdere keren op tweakers te vinden.

Misschien binnenkort eens een FG bbq organiseren in Groningen voor deze FG community :).
Klinkt dat als een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
super idee! maar mag het iets zuidelijker? ;)

Proficiat Moby, zorg maar goed voor de dames (en jezelf!)

[ Voor 64% gewijzigd door Wouter87 op 23-03-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dan kan ik het niet zelf organiseren, maar als iemand dat ook wel wil doen mag zuidelijker ook :).
Ik heb bij de studio gewoon erg veel ruimte ervoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Wouter87 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:26:
super idee! maar mag het iets zuidelijker? ;)

Proficiat Moby, zorg maar goed voor de dames (en jezelf!)
Vlakbij Heerenveen bied ik een locatie aan. Het is een ruime tuin met prachtig uitzicht. Al vaker bbq feestjes gegeven dus ik weet wel dat het lekker werkt in deze tuin. Woon bijna aan het Tjeukemeer, nog wel bij mij ouders. Wil ook best het één en ander organiseren. Lijkt me wel leuk om iedereen eens samen te zien en hopelijk ook wat andere spullen te kunnen zien :)

En natuurlijk nog van harte gefeliciteerd Moby! Veel plezier en geniet ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Lijkt me leuk zo'n barbeque. Goed idee! I'm in (hopen dat ik op de nog te bepalen datum kan) ;)

Gefeliciteerd Moby! *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Nordlys op 23-03-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Nomad schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:08:
[...]

ben ik opvallend weinig aanwezig?

Het is meer dat FG momenteel heerlijk rustig is, waarvoor ik jullie mijn complimenten geef. Momenteel ben ik wat drukker met werk inderdaad, maar ik lees het meeste wel hoor. Ik ben dagelijks meerdere keren op tweakers te vinden.

Misschien binnenkort eens een FG bbq organiseren in Groningen voor deze FG community :).
Klinkt dat als een idee?
Tweakers FGA BBQ, het ultieme sausagefest? :+

Maar lijkt me leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Wat is FGA?! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Goh leuk idee een BBQ!

Zojuist aangenomen bij de Apenheul als fotograaf! Je weet wel:
Mag ik een foto maken van uw familie? Dan kunt u die kopen in onze stand, voor de prachtige prijs van 25 euro! Nu twee foto's voor 35 euro!
Prijzen zijn fictief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het niet te noordelijk is dan spring ik van het zuidelijke België ook wel binnen, ik neem dan wel zelf m'n mayo mee xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Als er iemand is die ook de ruimte wel heeft en wat centraler in nederland wordt, wees dan niet te schuw om iets te roepen.
Zo niet, dan zal ik over een weekje ofzo een zaterdagje plannen en dan wordt het in groningen gehouden :). Moeten jullie maar carpoolen ofzo om hier te komen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:27

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik zit bij een studentenvereniging in Wageningen met een fantastische tuin, ik wil wel eens informeren wat de mogelijkheden zijn.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Pagina: 1 ... 18 ... 97 Laatste