Laatst is kon ik op een natuurfotografie 'beurs' een schoonmaak beurt krijgen voor mn camera. Dat werd gedaan door het canon reparatiebedrijf TechRepair. Ze gingen nogal hard handig om met mn matglas zag ik, maar ik vertrouwde het wel.
Achteraf bleek toch dat mn matglas vol zat met vegen. Uitgesmeerde vet vlekjes lijken het te zijn. Terwijl er maar 2 kleine stofjes op het matglas zaten vóór de schoonmaak.
Maar daarnaast merk ik nu ook dat de focuspunten veel minder fel oplichten. Ik kan nu gewoon slecht zien welk punt geselecteerd is. Kan dat ook veroorzaakt zijn door het 'schoonmaken'?
Het lukte hem duidelijk niet goed om het matglas schoon te maken en heeft mn 3/4 keer er in en eruit gehaald. Na 2 keer was hij er wel klaar mee volgens mij want hij werd al wat minder voorzichtig. Het matglas werd ff uit de body geplukt. Pincet gewoon over het gehele matglas heen, ipv voorzichtig aan de zijkant te pakken. En vervolgens werd hij hardhandig schoongemaakt met het lensdoekje waar de 41 voorgaande camera's mee zijn schoongemaakt. (ik was nummer 42).
Ik denk dat de vegen op mn matglas van dat vieze doekje komen en misschien zijn de focuspunten ook wel daardoor aagetast.
Ik had al eerder slechte ervaringen met TechRepair, maar nu word het echt irritant.
Wat te doen? Het was een gratis dienst, ik kan ze toch wel verantwoordelijk stellen voor het verpesten van mn matglas? Mn naam stond op hun lijst dus opzich kan ik wel aantonen dat mn camera door hun is schoongemaakt.
Of zeggen jullie: maak het zelf even schoon. (ik weet alleen niet goed hoe het mechanisch werkt daarbinnen.)
Of: koop een nieuw matglas ( hoe duur?)
Andere oplossingen?
EDIT: ik zie nu ook allemaal vegen op mn spiegel, stelletje prutsers dat het zijn (techrepair). Dat kan ik zelf wel even schoonmaken. Dan maar eens zien wat er nog vies is.
[
Voor 5% gewijzigd door
Scirocco op 15-02-2011 14:43
]