De 1000D heeft ook een dergelijk verschil tussen raw en jpg. Maar van buffer naar geheugen is bij de S5 dus erg traag vergeleken met de meeste Canons die ik ken. Hangt natuurlijk ook van het geheugenkaartje af, maar aangezien een S5 compactflash ondersteunt kun, zou het zin moeten hebben om met snellere kaartjes te werken (compactflash heeft zijn eigen controller), behalve udma, want dat wordt waarschijnlijk niet ondersteunt. Bij mijn 450D weet ik bijvoorbeeld dat ik nadat de buffer vol was er ongeveer met 20MB/s doorgeschoten kon worden naar een Extreme III kaartje, wat dus ongeveer 3jpg's of 1 raw per seconde was. Met de 5D2 haal ik iets sneller dankzij de 60MB/s Extreme kaartjes.Teun_2 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:32:
[...]
Mijn fujifilm haalt met jpg 3 fps, raw 1.5 fps, tot de buffer vol is, dan is het 7 seconden per nieuwe raw met een ultra II kaartje.Dus op zich kan de snelheid naar de buffer ook de limiet zijn (dat is die toch bij de fuji s5), geen idee hoe het met die canon zit.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II