Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wou5er
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
Raven schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:34:
[...]

Die ingebouwde reader werkt volgens mij niet onder Linux, ik weet niet meer hoe het zat maar iedereen met een Anysee gebruikt een aparte reader.
Klopt ben er zelf ook net achtergekomen 8)7

Nog even wacht op de reader

wou5er wijzigde deze reactie 19-07-2018 21:02 (4%)

• ThaHandy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:46

ThaHandy

Discovery Channel

quote:
wou5er schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:50:
[...]

Zoeken op RSA keys en Box keys levert weinig op, je moet niet denken dat ik zelf niks opzoek voor ik iets post met een vraag.
Ik zie nu pas, aan de hand van je vorige post, dat je in Delta regio zit. Aangezien 99% het over Ziggo heeft, kan ik niet ruiken aan de hand van je post dat je het over Delta hebt. :P

Anyhow....search vind een aantal post met deze gegevens. Van ziggo, dat wel. Verder hieronder.
quote:
Daarnaast is er weinig te vinden over Delta aangezien dat in een dun bevolkt gebied is van nederland en er volgens mij maar weinigen zijn die er gebruik van maken op deze manier.
Ziggo werkt wellis waar gelijkwaardig maar ik kom er niet uit.

Gebruik momenteel de Anysee e30 Combo Plus maar geen idee of die smartcard werkt daarin en of ik uberhaupt een reader voor moet aanschaffen hoewel die nog onderweg is. Dus probeer het nu met de ingebouwde reader van de Anysee.
volgens deze post zijn dus die van Ziggo en Delta gelijk. (van 2016) En dat met 2 minuten googlen :P

• wou5er
  • Niet online
quote:
ThaHandy schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:00:
[...]

Ik zie nu pas, aan de hand van je vorige post, dat je in Delta regio zit. Aangezien 99% het over Ziggo heeft, kan ik niet ruiken aan de hand van je post dat je het over Delta hebt. :P

Anyhow....search vind een aantal post met deze gegevens. Van ziggo, dat wel. Verder hieronder.

[...]

volgens deze post zijn dus die van Ziggo en Delta gelijk. (van 2016) En dat met 2 minuten googlen :P
Klopt ja die had ik zelf ook al tegengekomen alleen die stamt van uit 2016 we zijn nu 2 jaar verder... vandaar de vragen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik kreeg net logorequests voor lokale radio via Ziggo? Hoe groot is daar de interesse voor?

Tot nu toe nooit gedaan omdat er hier weinig belangstelling voor is, weer geen lijsten voor zijn net zoals regionale tv zenders, ze vaak van naam veranderen, nieuwe bijkomen, stoppen met uitzenden en fuseren.

Kortom het is een beetje een rotklus. Tot nu toe was mijn beleid dat ik het een beetje voor de landelijk doorgegeven zenders in mijn logopack meedeed en niet meer dan dat. Ergens moet ik een lijn trekken en daar lag wel een lijn, ging er van uit voor de echte diehard logo fanaten dat ze die dan wel zelf bij zouden maken.

Als iemand een mooie lijst heeft waar ook wijzigingen worden bijgehouden wil ik er wellicht aan denken...

• wou5er
  • Niet online
Alles werkt nu een beetje alleen ik kom er niet uit hoe ik aan die RSA en Box Key geraak.. tenminste ik moet een of andere extractie doen maar ik snap niet helemaal waar ik moet zoeken of hoe dit in zijn werk gaat, iemand die me enigzins een richtlijn kan geven?

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
wou5er schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:47:
Alles werkt nu een beetje alleen ik kom er niet uit hoe ik aan die RSA en Box Key geraak.. tenminste ik moet een of andere extractie doen maar ik snap niet helemaal waar ik moet zoeken of hoe dit in zijn werk gaat, iemand die me enigzins een richtlijn kan geven?
Die kan je terugvinden in niet op tweakers.net geplaatste voorbeeld configs van oscam.server ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• wou5er
  • Niet online
quote:
Raven schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:55:
[...]

Die kan je terugvinden in niet op tweakers.net geplaatste voorbeeld configs van oscam.server ;)
Logisch... maar dat is niet mijn vraag, want die schijnt dus wel anders te zijn dan bij ieder ander... en aangezien delta lekker veel gebruikt is wil ik hem zelf extracten. Uiteindelijk gaat het om persoonlijk gebruik, cards charing is uit den boze...!!!

Desnoods als iemand weet hoe of wat en mij een pb'tje kan sturen zodat we dit per mail kunnen uitwisselen... want Tweakers stemt hier niet in mee net als bij vele andere for's volgens mij.

wou5er wijzigde deze reactie 25-07-2018 18:25 (25%)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oh zo, daar heb ik nog nooit info over gezien :/ (Ook niet voor Ziggo).

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• wou5er
  • Niet online
quote:
Raven schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:23:
Oh zo, daar heb ik nog nooit info over gezien :/ (Ook niet voor Ziggo).
Top op heden nog altijd niet veel wijzer geworden, heb me smartcard werkend in OSCAM en heb denk ik een RSA key te pakken maar hoe ik nu aan die boxkey kom is mij een raadsel...

Vind dat er overal nogal geheimzinnig over gedaan word, begrijp dat dit op het randje van legaal en illigaal leunt maar uit eindelijk betaal ik voor de dienst en is dit puur voor eigen gebruik en geen financieel gewin !

En daarnaast als hier niet over gesproken mag worden moet tweakers dit hele forum onderdeel verwijderen want je helpt uiteindelijk niemand hiermee, je roept enkel vragen op en laat mensen met de juiste bedoelingen ten val komen voor de echte criminelen die dus wel slechte bedoelingen hebben met wat hiermee mogelijk is!
Want puntje bij paaltje crieer je meer vragen dan antwoorden rond dit topic onderwerp en of dat dat wel zo positief is betwijfel ik ten zeerste!

wou5er wijzigde deze reactie 30-07-2018 20:42 (28%)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
wou5er schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:36:
En daarnaast als hier niet over gesproken mag worden moet tweakers dit hele forum onderdeel verwijderen want je helpt uiteindelijk niemand hiermee,
Dat hebben ze met het IPTV op je HTPC-topic gedaan, maar daar moest er een beveiliging gekraakt worden om andere apparatuur dan door provider geleverde settopboxen te gebruiken waarna je overal toegang tot had, ook dat wat niet onder je abo viel.
nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren
Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?

In dit geval (DVB-C) is het niet meer dan een kwestie van de smartcard die je al hebt in een ander apparaat gebruiken, je krijgt er niet meer zenders door. Ik denk dat dat het verschil hier maakt.

Raven wijzigde deze reactie 31-07-2018 11:41 (15%)

Oscar Wilde

• wou5er
  • Niet online
quote:
Raven schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:40:
[...]

Dat hebben ze met het IPTV op je HTPC-topic gedaan, maar daar moest er een beveiliging gekraakt worden om andere apparatuur dan door provider geleverde settopboxen te gebruiken waarna je overal toegang tot had, ook dat wat niet onder je abo viel.
nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren
Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?

In dit geval (DVB-C) is het niet meer dan een kwestie van de smartcard die je al hebt in een ander apparaat gebruiken, je krijgt er niet meer zenders door. Ik denk dat dat het verschil hier maakt.
Ondanks dat het enkel een smartcard op een ander apparaat gebruiken is heb je wel enkele keys nodig die blijkbaar niet legaal openbaar gemaakt mogen worden of laat staan over gesproken worden... komt uiteindelijk op het zelfde neer is... 8)7

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
wou5er schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:43:
[...]

Ondanks dat het enkel een smartcard op een ander apparaat gebruiken is heb je wel enkele keys nodig die blijkbaar niet legaal openbaar gemaakt mogen worden of laat staan over gesproken worden... komt uiteindelijk op het zelfde neer is... 8)7
Het blijft het kraken van een beveiliging (ookal krijg je niet meer zenders zoals bij IPTV) en dat is iets dat hier niet besproken mag worden. Alleen omdat je hier geen toegang krijgt tot alle zenders wordt dit door de vingers gezien, althans, dat gok ik. @Michael Knight Misschien kan jij commentaar geven?

Raven wijzigde deze reactie 31-07-2018 11:45 (14%)

Oscar Wilde

• wou5er
  • Niet online
quote:
Raven schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:44:
[...]

Het blijft het kraken van een beveiliging (ookal krijg je niet meer zenders zoals bij IPTV) en dat is iets dat hier niet besproken mag worden. Alleen omdat je hier geen toegang krijgt tot alle zenders wordt dit door de vingers gezien, althans, dat gok ik. @Michael Knight Misschien kan jij commentaar geven?
Dus mijn vraag hoe geraak ik aan de RSA of Boxkey voor eigen gebruik inclusief met OScam...

en dan blijf ik nog netjes binnen de regels van het forum...

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
quote:
wou5er schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:25:
[...]
[knip]Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
[knip]
Nu ik dit zo lees vraag ik mij af of er niet "internet" bedoeld wordt i.p.v. "ethernet"? Want cardsharing via ethernet doe je in vrijwel alle binnen dit topic besproken oplossingen binnenshuis, toch?

hardware-lover wijzigde deze reactie 31-07-2018 12:48 (5%)

A smile a day.... [The end is there]

• wou5er
  • Niet online
quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:45:
[...]

Nu ik dit zo lees vraag ik mij af of er niet "internet" bedoeld wordt i.p.v. "ethernet"? Want cardsharing via ethernet doe je in vrijwel alle binnen dit topic besproken oplossingen binnenshuis, toch?
Word het opeens toch een heel gevoelig onderwerp als hier over ehternet word gesproken... Kun je meteen het fora sluiten hier.
quote:
wou5er schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:13:
[...]

Word het opeens toch een heel gevoelig onderwerp als hier over ehternet word gesproken... Kun je meteen het fora sluiten hier.
Ik denk dat uiteindelijk niemand het hier weet, vrijwel iedereen zit op Ziggo.
Is een hardware oplossing in de vorm vaneen alphacrypt classic echt geen optie?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:45:
[...]

Ik heb een tijdje terug een mod gevraagd of oplossingen a la SmartWi op GoT besproken mogen worden, aangezien je dat ding niet kan gebruiken voor sharing over internet mocht dat wel.

Oscar Wilde

• hardware-lover
  • Niet online
@Raven o.a. dat bedoel ik dus. Maar ook indien er een servertje draait waarmee het dvb-c signaal wordt gedecodeerd en de vrijgeschakelde kanalen (waar een abonnement voor is afgesloten), binnenshuis naar diverse apparaten kunnen worden doorgegeven.

• wou5er
  • Niet online
quote:
Donderstraaltje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat uiteindelijk niemand het hier weet, vrijwel iedereen zit op Ziggo.
Is een hardware oplossing in de vorm vaneen alphacrypt classic echt geen optie?
Met een Ci module in de tv is niet de oplossing, wil graag zonder bijkomst van de provider tv opnemen en timeshift bijv gebruiken in meerdere kamers in huis, vind de kosten die er aan verbonden zijn niet waard.

Ben nu wat aan het googlen naar Mythtv blijkbaar zou deze server wel overweg kunnen met de CI modules als Phoenix Smartmouse, en heb daarnaast ook een Annysee E30 Plus met ingebouwde CAM module, klopt dat een beetje dat die daar mee overweg kan? Want dan gooi ik Tvheadend eraf en gaan we een andere weg inslaan, want met OSCAM kom ik er niet echt uit!
quote:
wou5er schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:13:
[...]

Met een Ci module in de tv is niet de oplossing, wil graag zonder bijkomst van de provider tv opnemen en timeshift bijv gebruiken in meerdere kamers in huis, vind de kosten die er aan verbonden zijn niet waard.

Ben nu wat aan het googlen naar Mythtv blijkbaar zou deze server wel overweg kunnen met de CI modules als Phoenix Smartmouse, en heb daarnaast ook een Annysee E30 Plus met ingebouwde CAM module, klopt dat een beetje dat die daar mee overweg kan? Want dan gooi ik Tvheadend eraf en gaan we een andere weg inslaan, want met OSCAM kom ik er niet echt uit!
Een alphacrypt (classic) kan gewoon in een tuner met ci slot, zoals mijn digital devices duoflex. Werkt perfect op tvheadend! Kost wat maar heb je wat en kun je door heel je huis timeshiften. Je stopt je CI dan niet in een/elke TV. Je kunt zelfs op sommige tv's, zeker android tv's, al verbinding maken dan zelfs zonder raspi/htpc tegenwoordig! Met een alphacrypt kun je 3 tuners direct aansturen, weet niet hoeveel je er nodig hebt?

Mja intussen weten de mensen wel hoe ik denk over de Annysees; er is geen support meer en dan nog werkt het op basis van softcams, je gaat dus waarschijnlijk tegen dezelfde problemen aanlopen dan.

• wou5er
  • Niet online
quote:
Donderstraaltje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:20:
[...]

Een alphacrypt (classic) kan gewoon in een tuner met ci slot, zoals mijn digital devices duoflex. Werkt perfect op tvheadend! Kost wat maar heb je wat en kun je door heel je huis timeshiften. Je stopt je CI dan niet in een/elke TV. Je kunt zelfs op sommige tv's, zeker android tv's, al verbinding maken dan zelfs zonder raspi/htpc tegenwoordig! Met een alphacrypt kun je 3 tuners direct aansturen, weet niet hoeveel je er nodig hebt?

Mja intussen weten de mensen wel hoe ik denk over de Annysees; er is geen support meer en dan nog werkt het op basis van softcams, je gaat dus waarschijnlijk tegen dezelfde problemen aanlopen dan.
Op moment van spreken bevind ik mezelf in een erg grijs gebied waar ik vrijwel geen kennis van heb...

Mijn thuis situatie is als volgt:

RP3 Server met daarop Domoticz, CUPS, Tvheadend

Als frontend heb ik Kodi met daarop de nodige film streamers etc.

Ik krijg sindskort een TV signaal via DVB-C en kan nu op het moment enkel de uncrypted zenders ontvangen omdat ik mijn smartcard niet aan de praat krijg.

Heb ook nog een Quantis CI module maar hier kan ik eigenlijk vrijwenig mee.

Wat ik wil bereiken is met 1 Smartcard meerdere Tv's bedienen zodat ik geen extra kosten hoef te maken bij de provider voor timeshift en opnamen en gewoon mijn eigen hardware...

Heb al wat zitten googlen naar die alphacrypt maar dat is dus gewoon een CI module... die steek je als ik je goed begrijp niet in de tv maar een een of ander apparaat, waarmee tvheadend verbinding kan maken?

correct me if i'm wrong...
quote:
wou5er schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:35:
[...]

Op moment van spreken bevind ik mezelf in een erg grijs gebied waar ik vrijwel geen kennis van heb...
Heb ook nog een Quantis CI module maar hier kan ik eigenlijk vrijwenig mee.

Wat ik wil bereiken is met 1 Smartcard meerdere Tv's bedienen zodat ik geen extra kosten hoef te maken bij de provider voor timeshift en opnamen en gewoon mijn eigen hardware...

Heb al wat zitten googlen naar die alphacrypt maar dat is dus gewoon een CI module... die steek je als ik je goed begrijp niet in de tv maar een een of ander apparaat, waarmee tvheadend verbinding kan maken?

correct me if i'm wrong...
Die CI module gaat niet werken en dat heb je dus al door.

Als je een alphacrypt classic zou pakken, die er hetzelfde uitziet als de quantis, dan stop je die in je tuner in een module zoals dit; https://digitaldevices.de...vb_components/duoflex_ci/
Dit merk heeft ze met 1 en voor 2 cams. Bij Ziggo is het zo dat je dan direct 3 tuners kan aansturen, voor jou weet ik het niet. In theorie kan een enkele Alphacrypt 8 channels tegelijk decrypten.

Alleen er zijn niet zo veel merken die multi tuners met hardware cam support bieden.... je keuze is beperkt maar dit merk wat ik link is wel super spul. Een bijkomstigheid; het is pci-e dus je zult je raspi moeten upgraden naar iets stevigers. Ze hebben ook wel hardware servers (ik heb zo'n ding liggen van dit merk) alleen krijg ik dat niet lekker aan de gang binnen de omgeving zoals ik wil.

https://www.digital-devic...-dd-octopus-twin-ci?c=125
Dat zijn de prijzen waar je aan moet denken... heb wel wat "spareparts" voor je maar helaas geen vol set meer.

Donderstraaltje wijzigde deze reactie 31-07-2018 16:55 (8%)

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 28-01 22:34

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Modbreak:
Mensen, het topic neigt langzaam weer naar het praten over diverse manieren waarop met één enkele smartcard op andere/meerdere toestellen tv gekeken kan worden.

Dit bespreken wij NIET op Tweakers, zeker niet aangezien je hiervoor normaliter een extra abonnement/smartcard bij moet kopen.

Je omzeilt hiermee de dienst bij de provider en daar kunnen wij geen ondersteuning bij bieden, aangezien dit ILLEGAAL is.

Excuses voor de korte post, maar dit gaat via mobiel vanaf een vakantielocatie. Indien men doorgaat, volgen officiele stappen (dit is alvast de officiele waarschuwing). ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
Raven schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:33:
[...]
Ik heb een tijdje terug een mod gevraagd of oplossingen a la SmartWi op GoT besproken mogen worden, aangezien je dat ding niet kan gebruiken voor sharing over internet mocht dat wel.
@Michael Knight even om het helder te krijgen, een Smartwi valt dan toch onder de illegale oplossingen?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:14:
[...]

@Michael Knight even om het helder te krijgen, een Smartwi valt dan toch onder de illegale oplossingen?
Ik denk dat hij het beleid niet zo goed kent.... tot nu toe was altijd alles binnenshuis toegestaan en daarbuiten niet.
Met een kaart meerdere tuners aansturen is altijd al officieel door Ziggo toegestaan en beperkt tot 3 per kaart.
Je omzeilt geen service, daarbij kun je niet eens meer smartcards bij krijgen dus er is überhaubt geen service meer.

Kan aanbevelen dat hij eens het topic doorneemt wat de normale gang van zaken is :P

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 28-01 22:34

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:14:
[...]

Zodra je het gebruikt voor kijken op meerdere toestellen _gelijktijdig_ is dat illegaal ja. Hiervoor moet je namelijk meerdere cards/abonnementen hebben.

Zolang je Smartwi gebruikt om willekeurig op 1 toestel in huis te kijken, doe je niks anders dan gebruik maken van de dienst die je afneemt: op 1 tostel kijken. Je kunt natuurlijk ook constant je tuner meesjouwen naar de slaapkamer.

Iedereen hier kan eigenlijk heel makkelijk nagaan of je illegaal bezig bent, door de vraag te stellen: ‘had ik hiervoor een extra abonnement moeten afsluiten..?’ Is het antwoord ‘ja’, dan weet je genoeg. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Zoals het er staat, kun je het lezen en dient het nageleefd te worden. Het gaat niet om jouw interpretatie in dezen. Bij het afnemen van een dienst ga je akkoord met de voorwaarden van de leverancier. :)

Michael Knight wijzigde deze reactie 31-07-2018 18:07 (87%)

• wou5er
  • Niet online
quote:
Donderstraaltje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:50:
[...]

Die CI module gaat niet werken en dat heb je dus al door.

Als je een alphacrypt classic zou pakken, die er hetzelfde uitziet als de quantis, dan stop je die in je tuner in een module zoals dit; https://digitaldevices.de...vb_components/duoflex_ci/
Dit merk heeft ze met 1 en voor 2 cams. Bij Ziggo is het zo dat je dan direct 3 tuners kan aansturen, voor jou weet ik het niet. In theorie kan een enkele Alphacrypt 8 channels tegelijk decrypten.

Alleen er zijn niet zo veel merken die multi tuners met hardware cam support bieden.... je keuze is beperkt maar dit merk wat ik link is wel super spul. Een bijkomstigheid; het is pci-e dus je zult je raspi moeten upgraden naar iets stevigers. Ze hebben ook wel hardware servers (ik heb zo'n ding liggen van dit merk) alleen krijg ik dat niet lekker aan de gang binnen de omgeving zoals ik wil.

https://www.digital-devic...-dd-octopus-twin-ci?c=125
Dat zijn de prijzen waar je aan moet denken... heb wel wat "spareparts" voor je maar helaas geen vol set meer.
Ik zou dus met dit apparaat V&A aangeboden: Digital Everywhere FloppyDTV C/CI
het signaal kunnen ontvangen op de PC.. icm een smartcard.... en dan heb ik eigenlijk alles?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
wou5er schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:34:
[...]

Ik zou dus met dit apparaat V&A aangeboden: Digital Everywhere FloppyDTV C/CI
het signaal kunnen ontvangen op de PC.. icm een smartcard.... en dan heb ik eigenlijk alles?
Hij is wel erg duur, ze komen goedkoper voorbij.
Hiermee kun je met 1 smartcard 1 zender tegelijk kijken... niet helemaal wat jij wilt.
Op dezelfde transponder kun je overigens nog een 2e kijken met de FloppyDTV.

Op zich leuk spul maar oud... zou v&a in de gaten houden voor wat ik je linkte, van de FloppyDTV ga je spijt krijgen en ben je alsnog duur uit met meerdere.

• ThaHandy
  • Laatst online: 12:46

ThaHandy

Discovery Channel

Men KON 5 smartcards GRATIS activeren op één account. Dus vandaar dat sharing binnen de huiskring (lees eigen woning) werd toegestaan. Hier gaan we nog steeds van uit.

Ziggo kan ook gewoon irdeto uitzetten om er in een klap van af te zijn, maar dan nemen ze een paar miljoen abonnees mee :P

ThaHandy wijzigde deze reactie 01-08-2018 05:21 (53%)

quote:
ThaHandy schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 05:05:
Men KON 5 smartcards GRATIS activeren op één account. Dus vandaar dat sharing binnen de huiskring (lees eigen woning) werd toegestaan. Hier gaan we nog steeds van uit.

Ziggo kan ook gewoon irdeto uitzetten om er in een klap van af te zijn, maar dan nemen ze een paar miljoen abonnees mee :P
De grap is dat ze tegenstrijdig beleid voeren....

Oud UPC had al nooit smartcards en toen na samenvoegen wilden ze maar wat graag iedereen aan de Horizon box. Het was een regelrechte sterfhuisconstructie want zelfs een tijdje kwam bij het aanvragen van de horizonbox je smartcards te vervallen.

Echter een tijd terug gaven ze een Humax box uit met interne smartcard en kort voor het samenvoegen verkochten ze actief extra pakketten met smartcards.

Je kunt dus opmaken dat ze de smartcard op midlange termijn van een paar jaar er niet handig uitgooien want dat kost ze zelf ook een hoop geld.

Ik heb wel wat gehoord via mijn contactpersoon over de ontwikkeling van een hardcam en een 4k doos zonder smartcard (die wordt nu dus al actief bij mensen thuis getest alleen maakte hier al een jaar terug melding van) en dat zal de eerste jaren echt geen gemeengoed gaan worden. Sowieso overschat iedereen heel UHD en zal lang niet zo populair worden.

Onze hobby lijkt dus voorlopig wel goed te zitten, maak mij meer druk over de kwaliteit van de zenders in het extra pakket dan het al dan niet loslaten van irdeto en/of de smartcard. En dan bedoel ik niet HD of niet HD maar echt de content gaat achteruit... al aardig wat goede zenders eruit gehaald en de laatste tijd zijn niet echt nieuwe zenders toegevoegd van waarde. Zodra UHD aan slaat wellicht gooien ze SD dan van de kabel af en wordt HD FTA en maakt de smartcard zo goed als niks meer uit... dan zitten we super alleen dat is speculeren.

Kortom persoonlijk zie ik alles wel goedkomen met de hobby.

• Brekers
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 28-01 14:25
Het is misschien een gekke vraag, maar in mijn slaapkamer gebruik ik nog een computer als media center met een analoge kabel die ik in de tv ontvanger kaart van mijn computer steek, dit gebruik ik nog in combinatie met Windows Media Center en dit was altijd goed voor boven, echter is ziggo binnenkort van plan om analoge tv haar nek om te draaien. Nu vraag ik mij dus af of ik met dat eerste gratis Ziggo Digitale Ontvanger kastje(onderstaande afbeelding) deze ook nog kan laten werken met Windows Media Center want ik zou hoe dan ook graag dit programma willen blijven gebruiken.

Ik ben niet helemaal thuis in dit onderwerp en zou graag wat hulp willen, voor eventueel een andere mogelijkheid. :)
quote:
Brekers schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:47:
Het is misschien een gekke vraag, maar in mijn slaapkamer gebruik ik nog een computer als media center met een analoge kabel die ik in de tv ontvanger kaart van mijn computer steek, dit gebruik ik nog in combinatie met Windows Media Center en dit was altijd goed voor boven, echter is ziggo binnenkort van plan om analoge tv haar nek om te draaien. Nu vraag ik mij dus af of ik met dat eerste gratis Ziggo Digitale Ontvanger kastje(onderstaande afbeelding) deze ook nog kan laten werken met Windows Media Center want ik zou hoe dan ook graag dit programma willen blijven gebruiken.

[afbeelding]

Ik ben niet helemaal thuis in dit onderwerp en zou graag wat hulp willen, voor eventueel een andere mogelijkheid. :)
Nee kan niet, maar een goedkope USB DVB-C stick doet wonderen voor FTA =)
Je krijgt nog meer zenders ook dan analoog, en NPO 1/2/3 + Ziggo Sport in HD.
Hauppage heeft zelfs een mooie dual tuner stick voor tegelijk opnemen en kijken.

• Brekers
quote:
Donderstraaltje schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:51:
[...]

Nee kan niet, maar een goedkope USB DVB-C stick doet wonderen voor FTA =)
Je krijgt nog meer zenders ook dan analoog, en NPO 1/2/3 + Ziggo Sport in HD.
Hauppage heeft zelfs een mooie dual tuner stick voor tegelijk opnemen en kijken.
Dus als ik het goed begrijp kan ik met dit ding:
https://www.conrad.nl/p/t...g-aantal-tuners-2-1387527

Zenders bekijken en opnemen in WMC? Heb je een lijstje welke kanalen ik dan allemaal kan ontvangen? :)

Het enige wat ik dan moet doen is de tv kabel uit mijn tv tuner van de computer trekken en hem hier instoppen(usb ding) en WMC opnieuw configureren of is er nog een tussenapparaat nodig?
quote:
Brekers schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:03:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan ik met dit ding:
https://www.conrad.nl/p/t...g-aantal-tuners-2-1387527

Zenders bekijken en opnemen in WMC? Heb je een lijstje welke kanalen ik dan allemaal kan ontvangen? :)

Het enige wat ik dan moet doen is de tv kabel uit mijn tv tuner in de computer trekken en hem hier instoppen en WMC opnieuw configureren of is er nog een tussenapparaat nodig?
Dat kan met die inderdaad.
Kabel erin, drivers installeren en even scannen.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ -> laatste tab (zonder smartcard)
Maar dat had je ook makkelijk zelf kunnen vinden.

• Brekers
quote:
Donderstraaltje schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:16:
[...]

Dat kan met die inderdaad.
Kabel erin, drivers installeren en even scannen.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ -> laatste tab (zonder smartcard)
Maar dat had je ook makkelijk zelf kunnen vinden.
Hartelijk bedankt! Dit valt dus uiteindelijk niet meer onder analoge televisie?
quote:
Brekers schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:17:
[...]

Hartelijk bedankt! Dit valt dus uiteindelijk niet meer onder analoge televisie?
Heel het analoge kun je vergeten, die kaart kan op zich ook uit de pc want heb je helemaal niks meer aan.

• wou5er
  • Niet online
Ik heb nu een Tv tuner van Digital Devices... en een daarbij horende CAM module moet ik hier verder nog iets voor instellen bij TVheadend?
Via de wiki van tvheadend word ik eerlijk gezegt niet veel wijzer.

• ShadowLord
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:39
Hallo, sinds kort ben ik ook weer bezig om TV op m'n 'PC' te krijgen (Kodi op een RPi). Ik heb op een dedicated machine (normale PC met Ubuntu 16.04 erop) TV headend aan de praat in combinatie met een HDHomeRun. Dat werkt allemaal goed (ik kan NPO 1 HD gewoon kijken). Waar het helaas fout gaat is met de smartcard.

Ik heb een nieuwe Irdeto kaart (een versie 7.0 kaart, caid 0606). Ik kan deze gewoon gebruiken in m'n TV met een CI+ module zonder problemen. Ook Oscam kan met de kaart communiceren (via een Phoenix smartcard reader). Echter deze smartcard is dus van een nieuw type en met deze kaart krijg ik oscam niet aan de praat.

M'n oscam config is zo ingesteld dat hij geen chid filtering doet. Dit omdat bij de 0606 kaart alle requests voor chid 0000 binnen lijken te komen. Deze reject de kaart standaard met "Invalid ecm type for cardf". Als ik echter al het emm filteren uit zet komen er emm updates binnen en lijkt de kaart daarna deze requests wel af te handelen. Echter het beeld blijft dan 'zwart'.

Is er iemand die tvheadend wel werkend heeft met een Ziggo '0606' smartcard? Op Google vind ik een aantal users met hetzelfde probleem, maar niemand die de oplossing heeft gedeeld.

UPDATE: Inmiddels heb ik het werkend. Ik heb 3 dingen aangepast in de config en nu werkt het wel. Ik heb het sterke vermoeden dat het niet werkte omdat ik de boxkey niet had opgegeven. Ik dacht namelijk dat dat een dummy waarde was, maar blijkbaar wordt die bij Irdeto toch gebruikt.
De aanpassingen zijn:
  • Toevoegen boxkey aan oscam.server.
    Het lijkt er op dat mijn originele config wel werkte want er werd een decryptiekey naar Tvheadend gestuurt, maar die gaf zwart beeld. Waarschijnlijk klopte die dus niet omdat de boxkey niet ingevuld was.
  • Toevoegen 'needsemmfirst' optie aan oscam.server
    Ik heb het idee dat deze optie niet echt wat doet (ik krijg nog steeds soms een 'Invalid ecm type for cardf' melding als de tuners even uit hebben gestaan), maar het kan geen kwaad. Een v7.0 Irdeto kaart moet namelijk eerst (globale) emm berichten gehad hebben voor hij keys wil verstrekken.
  • dvbapi configureren.
    Dit had ik alvast gedaan mocht newcamd niet werken (op internet vond ik namelijk dat mensen met dvbapi wel succes hadden). Deze heb ik echter niet nodig gehad en kun je waarschijnlijk gewoon weglaten.
Hieronder mijn nu werkende oscam configuratie. Let op, ik heb wat velden die specifiek voor mijn situatie zijn vervangen met een placeholder. Provider ID moet je zelf invullen (mijn placeholder hier is AAAAAA). Die kun je uit je oscam log halen (als de id namelijk niet klopt zal oscam alsnog de juiste id uit de smartcard loggen).
Passwords en usernames heb ik ook even een standaard waarde gegeven. Je kan deze copy & pasten, maar veilig is anders (zeker als je setup open naar internet is). De newcamd key is ook een placeholder en kun je het beste ook even aanpassen. Je eigen key moet even lang zijn en uit hexadecimale digits bestaan (0-9, A-F).

code: oscam.conf
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
[global]
nice          = -1
WaitForCards  = 1

# logging

logfile       = /var/log/oscam/oscam.log
usrfile       = /var/log/oscam/oscamuser.log
cwlogdir      = /var/log/oscam/cw
maxlogsize    = 10240

[newcamd]
key           = 000102030405060708090A0B0C0D
port          = 9001@0606:AAAAAA

[dvbapi]
enabled       = 1
au            = 1
pmt_mode      = 0
user          = dvbapiuser
boxtype       = pc
listen_port   = 9090

code: oscam.server
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[reader]
label    = ziggosc
protocol = mouse
detect   = CD
device   = /dev/ttyUSB0
cardmhz  = 600
mhz      = 600
boxkey   = 1122334455667788
rsakey   = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
group    = 1
emmcache = 1,3,2
caid     = 0606
ident    = 0606:AAAAAA

auprovid = AAAAAA

needsemmfirst = 1

code: oscam.user
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
[account]
user       = newcamduser
pwd        = newcamdpass
uniq       = 0
group      = 1
au         = ziggosc
ident      = 0606:AAAAAA
caid       = 0606

[account]
user       = dvbapiuser
uniq       = 0
group      = 1
au         = ziggosc
ident      = 0606:AAAAAA
caid       = 0606

Mijn Tvheadend is geconfigureerd om de newcamd interface (op poort 9001) te gebruiken. Daarbij staat het doorsturen van EMM berichten uiteraard aan. Dit staat trouwens standaard aan als je een newcamd CA instelt op Tvheadend dus als je niet aan die opties komt zal het 'out of the box' werken :)

ShadowLord wijzigde deze reactie 02-10-2018 10:52 (37%)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• My-life
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13:28
Is de VU+ Uno 4K SE geschikt voor een nieuwe aansluiting in het Ziggo gebied? Zo ja, kan hij ook tv naar andere apparaten in het netwerk streamen?

Specs

• wishmaster1986
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12:56
Mijn VU+ Ultimo 4K werkt in oud UPC gebied. Ik stream dit door naar 4 andere VU+ boxen in het huis.

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 28-01 23:32
wishmaster1986 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:58:
Mijn VU+ Ultimo 4K werkt in oud UPC gebied. Ik stream dit door naar 4 andere VU+ boxen in het huis.
UPC biedt veel kanalen zonder encryptie aan, dat zal vast werken. Werkt RTL4 HD bijv ook?

• wishmaster1986
Zolang Oscam je kaart herkent dan zal ook gecodeerde kanalen ook werken. Of dit nou een fysieke kaart is of een "virtuele" dat zou geen verschil mogen maken. Tenminste hier niet in ieder geval.

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Even een tip voor mensen die opzoek zijn naar goede picons:
https://github.com/Stevie...2.transparent-white-ziggo

Ben er erg blij mee, zeker met de nieuwe TVHClient Android beta. :)
foxgamer2019 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:27:

Als je vierkante zoekt, maar dat vind ik persoonlijk niks.
Mijne zijn ook van hogere resolutie en completer lijkt.
Moet even kijken of ik dit weekend een update eruit kan gooien.

• My-life
wishmaster1986 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:58:
Heb je voor iedere tv een VU+ box nodig of zijn er ook softclients?

Specs

• foxgamer2019
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:29:
[...]

Als je vierkante zoekt, maar dat vind ik persoonlijk niks.
Mijne zijn ook van hogere resolutie en completer lijkt.
Moet even kijken of ik dit weekend een update eruit kan gooien.
Dan zie ik graag je repo info. :)

• wishmaster1986
My-life schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:40:
[...]

Heb je voor iedere tv een VU+ box nodig of zijn er ook softclients?
Je zou je bouqetten als mp4 playlist beschikbaar kunnen maken. Je krijgt dan een soort van iptv oplossing, dus als jou tv dat aankan dan heb je ook geen fysieke box nodig. Ik persoonlijk gebruik overal een VU+ zero 4K als client. Die maken gebruiken van Remote Fallback Tuner in OpenPLI naar de "hoofd" box namelijk mijn VU+ Ultimo 4K.

• My-life
Ik zie dat er ook een 'Vu+ PlayerHD' is, http://www.vuplus.com/sub/sub0118.php. Heeft iemand hier die weleens gebruikt? Zou dat te installeren zijn op AndroidTV?

@wishmaster1986 Zo'n Vu+ Zero 4K heeft ook een eigen tuner lees ik, dus het enige waarvoor hij naar het 'hoofd' box zou moeten zijn de opnames toch?

Specs

• wishmaster1986
Nee het enige wat een cliënt nodig heeft voor remote fallback tuner is een netwerk verbinding naar de hoofdbox.bekabeld of WiFi maakt niet uit. Daarna zet je de tuner software matig uit op de cliënt zodat deze altijd de fallback tuner over het netwerkt gebruikt.

• My-life
En het voordeel daarvan is dat je de CAM van de hoofdbox kan gebruiken en/of dat je geen CAI aansluiting nodig hebt bij die clientbox?

Specs

• wishmaster1986
My-life schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:06:
En het voordeel daarvan is dat je de CAM van de hoofdbox kan gebruiken en/of dat je geen CAI aansluiting nodig hebt bij die clientbox?
Correct

• Carstijn
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 28-01 23:05
Ik probeer mijn setup met HomerunHD->TvHeadend->Oscam werkend te krijgen met encrypted kanalen. Mijn smartcard is al wat ouder en enkele jaren niet gebruikt. Geen gebruik van tv gemaakt, volgens de ziggo website is de smartcard actief. Oscam laat zien dat de entitlements verlopen zijn:
2018/10/22 21:07:22 6959A493 r (reader) ziggo [mouse] providers: 4, ascii serial: ##########, hex serial: ######, hex base: ##
2018/10/22 21:07:25 6959A493 r (reader) ziggo [mouse] active providers: 4 (******,007c00,007c00,007c00)
2018/10/22 21:07:25 6959A493 r (reader) ziggo [mouse] found card system irdeto
2018/10/22 21:07:25 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] THIS WAS A SUCCESSFUL START ATTEMPT No 1 out of max alloted of 1
2018/10/22 21:07:26 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] entitlements for provider: 1, id: ******
2018/10/22 21:07:26 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] chid: FFE0, date: 2015/02/23 - 2015/03/25
2018/10/22 21:07:26 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] chid: 000B, date: 2015/02/23 - 2015/03/25
2018/10/22 21:07:26 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] chid: 0384, date: 2015/02/23 - 2015/03/25
2018/10/22 21:07:26 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] chid: 0001, date: 2014/11/15 - 2014/12/15
2018/10/22 21:07:31 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] ready for requests
Voor zover ik het snap zou met behulp van emm de entitlements moeten verlengen.De data lijkt goed binnen te komen:
2018/10/22 22:14:24 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] user1 emmtype=global, len=43 (hex: 0x2B), cnt=0: written (89 ms)
2018/10/22 22:14:27 164ACC6A c (ecm) user1 (0604@******/000B/4ABA/4C:782CFFB2E84DC53F7B31B100D7A6B54D): rejected (119 ms) by ziggo (Invalid ecm type for card)
2018/10/22 22:14:40 164ACC6A c (ecm) user1 (0604@******/000B/4ABA/4C:782CFFB2E84DC53F7B31B100D7A6B54D): rejected (120 ms) by ziggo (Invalid ecm type for card)
2018/10/22 22:14:41 164ACC6A c (ecm) user1 (0604@******/270E/4ABA/4C:E9908FD760F3D90D43D62A659EEE92EB): not found (195 ms) by ziggo (ziggo unsubscribed channel)
2018/10/22 22:14:45 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] user1 emmtype=global, len=43 (hex: 0x2B), cnt=0: written (90 ms)
Zou dit van zelf moeten gaan werken, of zie ik nog iets over het hoofd?

• Yannes
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 27-01 22:27
Carstijn schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:27:
Ik probeer mijn setup met HomerunHD->TvHeadend->Oscam werkend te krijgen met encrypted kanalen. Mijn smartcard is al wat ouder en enkele jaren niet gebruikt. Geen gebruik van tv gemaakt, volgens de ziggo website is de smartcard actief. Oscam laat zien dat de entitlements verlopen zijn:

[...]

Voor zover ik het snap zou met behulp van emm de entitlements moeten verlengen.De data lijkt goed binnen te komen:

[...]

Als je de smartcard in een tv zou steken zou je waarschijnlijk de e30 foutcode ontvangen omdat die een tijd niet gebruikt is. Dan moet je de smartcard heractiveren, zie hier voor instructies: https://www.ziggo.nl/klan.../digitale-tv/e30-melding/

• ShadowLord
Carstijn schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:27:

[...]

[...]

Wat ik mis in je opstartlog is de CAID van de kaart. Je krijgt van TVHeadend namelijk EMM's binnen voor CAID 0604, maar als je kaart bijvoorbeeld nog een 0602 is dan gaat dat niet werken :)

Check (en/of post hier) dus even de CAID in de opstartlog en pas indien nodig je config aan. De 3 regels voor de 'provers' regel uit je log bevatten alle relevante informatie. Deze zouden er ongeveer als volgt uit moeten zien (timestamps heb ik even gestript en dynamische data met <> vervangen):

code:
1
2
3
(reader) <CONFIGNAAM> [mouse] detect irdeto card
(reader) <CONFIGNAAM> [mouse] Irdeto SC <VERSIE NR HIER>
(reader) <CONFIGNAAM> [mouse] caid: <CAID>, acs: <VERSIE>, country code: NLD

Mocht de CAID kloppen, volg dan Yannes's tip: kaart in een echte TV of settopbox en afwachten.

Overigens kan het ook best lang duren voor de juiste updates voor de entitlements van je kaart langskomen (Ziggo noemt zelf dat het wel tot 20 minuten kan duren voor een kaart werkt). Het kan dus ook goed zijn dat je enkel geduld nodig hebt. Zorg wel dat je in de wachttijd actief naar een kanaal getuned bent zodat je wel EMM's krijgt. Welk kanaal maakt niet veel uit (op NPO1 HD zie ik ook gewoon EMM's binnenkomen hier).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Carstijn
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 28-01 23:05
ShadowLord schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:03:
[...]

Wat ik mis in je opstartlog is de CAID van de kaart. Je krijgt van TVHeadend namelijk EMM's binnen voor CAID 0604, maar als je kaart bijvoorbeeld nog een 0602 is dan gaat dat niet werken :)

Check (en/of post hier) dus even de CAID in de opstartlog en pas indien nodig je config aan. De 3 regels voor de 'provers' regel uit je log bevatten alle relevante informatie. Deze zouden er ongeveer als volgt uit moeten zien (timestamps heb ik even gestript en dynamische data met <> vervangen):

code:
1
2
3
(reader) <CONFIGNAAM> ~~~[mouse] detect irdeto card
(reader) <CONFIGNAAM> ~~~[mouse] Irdeto SC <VERSIE NR HIER>
(reader) <CONFIGNAAM> ~~~[mouse] caid: <CAID>, acs: <VERSIE>, country code: NLD

Mocht de CAID kloppen, volg dan Yannes's tip: kaart in een echte TV of settopbox en afwachten.

Overigens kan het ook best lang duren voor de juiste updates voor de entitlements van je kaart langskomen (Ziggo noemt zelf dat het wel tot 20 minuten kan duren voor een kaart werkt). Het kan dus ook goed zijn dat je enkel geduld nodig hebt. Zorg wel dat je in de wachttijd actief naar een kanaal getuned bent zodat je wel EMM's krijgt. Welk kanaal maakt niet veel uit (op NPO1 HD zie ik ook gewoon EMM's binnenkomen hier).
2018/10/23 11:22:08 6959A493 r (reader) ziggo [mouse] detect irdeto card
2018/10/23 11:22:08 6959A493 r (reader) ziggo [mouse] Irdeto SC 57 version 12 revision 1, patch level e
2018/10/23 11:22:08 6959A493 r (reader) ziggo [mouse] caid: 0604, acs: 6.08, country code: NLD
2018/10/23 11:22:08 00000000 >> OSCam << cardserver log switched, version 1.20_svn, build r11436 (x86_64-redhat-linux)
2018/10/23 11:22:08 6959A493 r (reader) ziggo [mouse] providers: 4, ascii serial: ##########, hex serial: ######, hex base: ##
2018/10/23 11:22:11 6959A493 r (reader) ziggo [mouse] active providers: 4 (092a80,007c00,007c00,007c00)
2018/10/23 11:22:11 6959A493 r (reader) ziggo [mouse] found card system irdeto
2018/10/23 11:22:11 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] THIS WAS A SUCCESSFUL START ATTEMPT No 1 out of max alloted of 1
2018/10/23 11:22:12 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] entitlements for provider: 1, id: *******
2018/10/23 11:22:12 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] chid: FFE0, date: 2015/02/23 - 2015/03/25
2018/10/23 11:22:12 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] chid: 000B, date: 2015/02/23 - 2015/03/25
2018/10/23 11:22:12 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] chid: 0384, date: 2015/02/23 - 2015/03/25
2018/10/23 11:22:12 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] chid: 0001, date: 2014/11/15 - 2014/12/15
CAID lijkt mij te kloppen met 0604. Dus nog maar even wachten, zag nog wel iets geks, lijkt er op dat mijn ID/Key verandert is. Kan dit met een kaart update te maken hebben?

[edit]

Ondertussen nieuwe entitlements binnen:
2018/10/23 11:31:19 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] user1 emmtype=unique, len=40 (hex: 0x28), cnt=0: written (94 ms)
2018/10/23 11:31:22 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] user1 emmtype=unique, len=88 (hex: 0x58), cnt=0: written (180 ms)
2018/10/23 11:31:23 4C5F68B1 c (ecm) user1 (0604@0******/000B/4C06/4C:14CEB5F9D77C75A506FB4591C8E010EB): rejected (170 ms) by ziggo (Invalid ecm type for card)
2018/10/23 11:31:24 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] user1 emmtype=unique, len=56 (hex: 0x38), cnt=0: written (125 ms)
2018/10/23 11:31:27 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] user1 emmtype=unique, len=56 (hex: 0x38), cnt=0: written (119 ms)
2018/10/23 11:31:31 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] user1 emmtype=unique, len=58 (hex: 0x3A), cnt=0: written (103 ms)
2018/10/23 11:31:32 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] user1 emmtype=global, len=43 (hex: 0x2B), cnt=0: written (89 ms)
Maar werken doet het nog niet:
2018/10/23 11:41:47 6959A493 r (reader) ziggo [irdeto] user1 emmtype=global, len=43 (hex: 0x2B), cnt=0: written (89 ms)
2018/10/23 11:42:00 4C5F68B1 c (ecm) user1 (0604@******/000B/4C06/4C:0B4121233B4CB3F854F509473B110FA2): not found (268 ms) by ziggo (ziggo irdeto_do_cmd [2] aa)
2018/10/23 11:42:01 4C5F68B1 c (ecm) user1 (0604@******/270E/4C06/4C:450A304FAF84188061CE7F109B9303DD): not found (343 ms) by ziggo (ziggo unsubscribed channel)
2018/10/23 11:42:03 4C5F68B1 c (ecm) user1 (0604@******/000B/4C06/4C:FDA0535BDBDA1FE74C33A765B2C62E8E): not found (268 ms) by ziggo (ziggo irdeto_do_cmd [2] aa)

Carstijn wijzigde deze reactie 23-10-2018 11:43 (22%)

• sahinasappelsap
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:18
Even een totaal andere vraag. Heb sinds vandaag een hdhomerun expand met 4 tuners ivm ziggo en smargo/Phoenix readertje

Tvmosaic vind ruim 300 kanalen.
Als ik met de hdhomerun config zoek naar kanalen kom ik op 133 uit.
En nextpvr vind er 3 met regio 5555. Heb het idee dat ik in de hdhomerun en npvr echt iets verkeerds doe. Heeft iemand ideeën?

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 28-01 02:43
foxgamer2019 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:27:

Ja, ik gebruikte deze ook altijd. Maar ik krijg ze niet werkend op dit moment helaas. Kan je misschien jouw settings delen?

• foxgamer2019
  • Niet online
renedis schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:30:
[...]

Ja, ik gebruikte deze ook altijd. Maar ik krijg ze niet werkend op dit moment helaas. Kan je misschien jouw settings delen?
Zal ik morgen doen. :)
Het is inderdaad even wat gedoe.

• ShadowLord
sahinasappelsap schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:04:
Even een totaal andere vraag. Heb sinds vandaag een hdhomerun expand met 4 tuners ivm ziggo en smargo/Phoenix readertje

Tvmosaic vind ruim 300 kanalen.
Als ik met de hdhomerun config zoek naar kanalen kom ik op 133 uit.
En nextpvr vind er 3 met regio 5555. Heb het idee dat ik in de hdhomerun en npvr echt iets verkeerds doe. Heeft iemand ideeën?
Ik ken nextpvr en tvmosaic niet, maar aan de aanraken te zien komt het door hoe ze met encrypted kanalen om gaan.
De 300+ van tvmosaic zien gewoon alle kanalen van Ziggo op code 5555, inclusief de encrypted.
De 133 van de HDHomerun zijn alle onversleutelde kanalen die er te vinden zijn bij ziggo (de HDHomerun scant namelijk gewoon alles af op zoek naar onversleutelde TV).
De 3 van nextpvr zijn alle onversleutelde kanalen op code 5555: NPO1 t/m 3.

Het enige wat dus mis lijkt te gaan is nextpvr die dus de encrypted kanalen voor je verbergt.

• sahinasappelsap
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:18
ShadowLord schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:13:
[...]

Ik ken nextpvr en tvmosaic niet, maar aan de aanraken te zien komt het door hoe ze met encrypted kanalen om gaan.
De 300+ van tvmosaic zien gewoon alle kanalen van Ziggo op code 5555, inclusief de encrypted.
De 133 van de HDHomerun zijn alle onversleutelde kanalen die er te vinden zijn bij ziggo (de HDHomerun scant namelijk gewoon alles af op zoek naar onversleutelde TV).
De 3 van nextpvr zijn alle onversleutelde kanalen op code 5555: NPO1 t/m 3.

Het enige wat dus mis lijkt te gaan is nextpvr die dus de encrypted kanalen voor je verbergt.
Hey,
Dat van de hdhomerun config neem ik zo van je aan. Het rare bij npvr is dat BBC first encrypted is...En de andere 2 secretnogwat en het ziggo overzichtskanaal is. Dus er lijkt iets fout te gaan bij het scannen met npvr.

• ShadowLord
sahinasappelsap schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:09:
[...]

Hey,
Dat van de hdhomerun config neem ik zo van je aan. Het rare bij npvr is dat BBC first encrypted is...En de andere 2 secretnogwat en het ziggo overzichtskanaal is. Dus er lijkt iets fout te gaan bij het scannen met npvr.
Dat is inderdaad raar, maar waarschijnlijk een probleem met nextpvr waar ik je verder helaas niet mee kan helpen. Zelf draai ik tvheadend en dat werkt perfect.

• foxgamer2019
  • Niet online
renedis schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:30:
[...]

Ik gebruik de git versie van tvheadend. Als locatie voor picons heb ik file:///home/hts/extra/picons en Standard als schema.

Je kunt de repo clonen of downloaden, maar vergeet niet de goede rechten te geven aan de mappen, anders werkt het niet - even uit mijn hoofd:

code:
1
2
3
4
$ git clone .. / wget ..
$ chown -R hts:video picons
$ chmod 775 picons
$ chmod -R 664 picons/*

In mijn geval is de user hts en groep video, maar dat is afhankelijk van je service/instellingen.

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 28-01 02:43
foxgamer2019 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:49:
[...]

Ik gebruik de git versie van tvheadend. Als locatie voor picons heb ik file:///home/hts/extra/picons en Standard als schema.

Je kunt de repo clonen of downloaden, maar vergeet niet de goede rechten te geven aan de mappen, anders werkt het niet - even uit mijn hoofd:

code:
1
2
3
4
$ git clone .. / wget ..
$ chown -R hts:video picons
$ chmod 775 picons
$ chmod -R 664 picons/*

In mijn geval is de user hts en groep video, maar dat is afhankelijk van je service/instellingen.
Bedankt! Ik heb het inmiddels werkend. Het lag aan de TVheadend versie 4.3.1361 die ik gebruikte. Inmiddels zit ik op 4.3.1500.
Zo, mijn logopack mocht wel eens vernieuwing hebben en het is eindelijk bijna zover. Het begint hier wat rustiger te worden... Paar ontzettend drukke maanden gehad (had ik wel naar uitgekeken!). Komt mijn lang gewenste verhuizing ook mee dichterbij.

En als we het daar over hebben en zoals bekend mijn wens om satelliet erbij te kunnen nemen... er gaan weer zenders weg bij Ziggo :’(. Net zenders waar ik, mogelijk als een van de weinige, juist wel naar keek. AMC, Travel Channel, Fine Living en Food Network. Balen! Ze houden mijn hobby weinig leuk.

Aan de andere kant Kodi 18 RC1 is uit... zitten voor mij nog wel wat bugjes in merkte ik. Ook CEC is weer problematischer geworden... zucht.

Naja zal eens kijken of ik komende weekenden weer rijd heb voor de logo’s... dus heb he nog wensen voor lokale zenderlogo’s hoor ik ze graag!

• hardware-lover
  • Niet online
@Donderstraaltje, AMC eruit? Deze raakt me wel moet ik bekennen. Dat is een zender die ik (wel als enige in huis), toch regelmatig opzet, en dan niet voor TWD.

Met je zender-logo's doe ik op dit moment niets, misschien in de toekomst als ik eruit ben of ik weer iets ga doen in de richting van DVB-C sharen (binnenshuis), maar ik waardeer je moeite hierin.

hardware-lover schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:28:
@Donderstraaltje, AMC eruit? Deze raakt me wel moet ik bekennen. Dat is een zender die ik (wel als enige in huis), toch regelmatig opzet, en dan niet voor TWD.

Met je zender-logo's doe ik op dit moment niets, misschien in de toekomst als ik eruit ben of ik weer iets ga doen in de richting van DVB-C sharen (binnenshuis), maar ik waardeer je moeite hierin.
https://community.ziggo.n...elux-per-01-01-2019-33705

Hier ook niet voor TWD maar wel wat klassiekers. Deze zijn slecht gecoverd door Netflix en gelijke.

De logo’s doe ik al een 16 jaar voor mezelf en besloten op enig moment deze online te zetten. Er was vraag naar, destijds meer dan nu. Hoeveel mensen er gebruik van maken weet ik niet maar blijf er tijd insteken. Moet iets van een hobby hebben hè? (Heb er niet zo veel). Mij geeft het in ieder geval voldoening dat mijn HTPC exact werkt zoals ik wil en niet vast zit aan een box van ziggo.

• hardware-lover
  • Niet online
@Donderstraaltje, ik ben ook wel met een soort van alternatief bezig, deze valt echter niet meer in de categorie "... op de PC" ;)

Edit:

https://community.ziggo.n...oppen-in-de-benelux-34254

Vanaf 01-01-2019 stopt:

AMC
Shorts TV

Vanaf 31-01-2019 stoppen:

Fine Living
Food Network
Travel Channel

Vanaf 01-03-2019 stoppen:

CBS Reality
CI Crime & Investigation
CNBC Europe
E! Entertainment

hardware-lover wijzigde deze reactie 30-11-2018 13:12 (57%)

hardware-lover schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:09:

Vanaf 31-01-2019 stoppen:

Fine Living
Food Network
Travel Channel

Vanaf 01-03-2019 stoppen:

CBS Reality
CI Crime & Investigation
CNBC Europe
E! Entertainment
De eerste paar wist ik dus al, maar CI ook?
Zijn ze mij een beetje aan het pesten?

Tegenwoordig moet ik overal zo’n beetje de content die ik wil zien (versplinterd) bij elkaar zoeken... deze staat niet op Netflix en gelijke.
Dan mogen ze onderhand wel CNN HD erop zetten. Na deze ronde kunnen ze absoluut niet meer beweren geen bandbreedte meer te hebben.

• kroegtijger
  • Laatst online: 28-01 22:16
-O- Travel Channel eruit is wel een gemis… Zijn toch regelmatig leuke programma's op te zien

It´s not a lie, if you believe it

De kabelaars maar ook het publiek moeten beseffen dat de thema kanalen niet kunnen leven van reclame, reden dat 192TV gekozen heeft (bijna) zonder reclame uit te zenden. Daardoor is het een aantrekkelijk zender geworden waar dagelijks bijna 200,000 mensen naar kijken en velen het aan hebben staan op de achtergrond. Een niche- zender als 192TV bestaat bij de gratie van de kabelaar, die door de jaren heen idd steeds minder is gaan betalen. Waarom? Omdat ze denken dat we toch wel akkoord gaan? Klopt, totdat het niet meer kan en dat moment is dichtbij, óók voor 192TV, want als we nog minder aan vergoedingen gaan krijgen gaat de stekker eruit, nee, móet de stekker eruit...gelukkig ontwikkelt de techniek zich ook en lanceren wij als 192TV volgend jaar onze app waardoor mensen niet meer totaal afhankelijk zijn van de kabelaar. Maar of dát voldoende is om te overleven.... Ik zou zeggen: kijkers, schrijf naar je kabelaar als je 192TV (of Outtv, OranjeTV etc) wilt behouden, want klanten raken ze echt niet graag kwijt....namens 192TV, één van de nichekanalen op je kabel.
Van totaaltv uit de comments. Als 192TV ook uit het totaalpakket gaat dan heeft Totaal XL geen bestaansrecht meer, in ieder geval niet meer voor mij... zucht.

via https://www.totaaltv.nl/n...dwongen-online-uitzenden/

• Electrifying
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07:51
Hello! :w

Ik lees met enige regelmaat nog wel eens de reacties in dit topic, maar ik wilde even wat vragen omdat ik toch langzamerhand uit ga (moet) kijken naar alternatieven.

Op dit moment draai ik WMC op W10 1809. Dit werkt nog steeds netjes, al merk ik wel dat er met elke Redstone update er weer (meer) kunstgrepen bijkomen om WMC werkend te krijgen en te houden. Daarbij niet meegerekend dat ik elke keer weer WMC moet installeren.

Nu is Ziggo ook bezig om 4K uitzendingen op te tuigen via de kabel, waar WMC nooit mee overweg zal gaan kunnen, dus het wordt tijd om verder te kijken.

Ik bezit DVBLink v6 en ook een licentie op TV Mosaic, dus wat dat betreft heb ik genoeg mogelijkheden voor het bekijken/decoderen van de commerciële versleutelde zenders. Daarbij gebruik ik 3 Tuners. De ouderwetse FloppyDTV en 2 Anysee's TC30's.

Ik vroeg me af of deze tuners nog van invloed zijn op de mogelijkheid om 4K (waarschijnlijk gepaard met H265) te kunnen ontvangen. Het lijkt mij dat het ontvangen en decoderen hiervan meer aan de software zal liggen dan in dit geval de hardware?

Welke software raden jullie aan om eens naar te kijken, rekening houdend met het bovenstaande? Kodi of MediaPortal zien er uit als goede full screen alternatieven met veel features. Het is belangrijk om bij Windows te blijven, in verband met anderen in het huishouden voor wie het geheel vertrouwd moet blijven. Daarbij heb ik gezien dat er een WMC skin is voor MediaPortal, wat ik waarschijnlijk dan ook ga installeren. :)

• rudig
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 25-12-2019
Zelf gebruik ik al jaren mediaportal met Argus tv op ziggo. Werkt top.
Argus geeft je extreem veel mogelijkheden om opnames te programmeren met allerlei parameters.
Argus heeft alleen geen actieve ontwikkeling meer, werkt hier wel prima op Windows 10

• hardware-lover
  • Niet online
@Electrifying

"Ik vroeg me af of deze tuners nog van invloed zijn op de mogelijkheid om 4K (waarschijnlijk gepaard met H265) te kunnen ontvangen. Het lijkt mij dat het ontvangen en decoderen hiervan meer aan de software zal liggen dan in dit geval de hardware?"

Is het nu je bedoeling om in de toekomst het 4k signaal te kunnen hendelen of wil je het ook als "as is" doorzetten naar een 4k TV/Monitor?

• Electrifying
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07:51
@hardware-lover

Het is de bedoeling om het signaal as-is door te zetten naar een 4K TV. Dus ik wil het niet downsamplen naar 1080(i).

Ik ben bang dat WMC een zender in 4K kwaliteit niet in de oorspronkelijke kwaliteit kan weergeven. Daarom ben ik langzaam toch maar alternatieven aan het bekijken.

Ik ben er nog niet echt achter hoe ik Media Portal 2 met een Softcam kan laten praten. Ik heb een goed werkende DVBLink setup (v6) en ook een licentie op TV Mosaic. Maar ik wilde kijken of het mogelijk was om de zenders te kunnen descramblen zonder “aparte” software. Ik draai momenteel Oscam met Acamd in DVBLogic met een Ziggo 0604 kaart. Zoals eerder genoemd in WMC. Dit werkt prima. Inclusief EMM updates.

• hardware-lover
  • Niet online
@Electrifying, duidelijk zo. Ik vraag mij af of Ziggo "ons" Irdeto gebruikers een open 4K kanaal (of meerdere), aan gaat bieden. Ik ben bang dat de Ziggo 4k decoder van het Nagravision type gaat zijn, zoals de Horizon dat ook is. Ik "hoop" dat we met Irdeto aan de slag kunnen, dan ben ik er al redelijk op voorbereid nu, maar ik ben er bang voor. Het zal ook nog niet zo'n vaart gaan lopen met het 4k aanbod verwacht ik.

Tot het e.e.a. duidelijk is v.w.b. codering, heeft het nog niet werkelijk zin om er te lang bij stil te blijven staan op dit moment (denk ik).

Heel 4k is een probleem. Ook op de satelliet vind je weinig goede content/channels. Ik zie het wel. Alle 4k content buiten die feeds zijn zowat Amerikaanse series en films... daar kijk ik zo goed als niks van. Nu ben ik een van de weinige,maar toch. Voorzie dat het inderdaad geen vaart gaat lopen. Mijn contactpersoon has het ook over maximaal 3 4k zenders waarschijnlijk volgend jaar bij Ziggo. Zoiets had hij opgevangen en hij zit er zelden naast (soms kwa exacte datum). Lekker niet druk maken dus.

• Mixpower
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:26
Electrifying schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:29:
Hello! :w

Ik lees met enige regelmaat nog wel eens de reacties in dit topic, maar ik wilde even wat vragen omdat ik toch langzamerhand uit ga (moet) kijken naar alternatieven.

Op dit moment draai ik WMC op W10 1809. Dit werkt nog steeds netjes, al merk ik wel dat er met elke Redstone update er weer (meer) kunstgrepen bijkomen om WMC werkend te krijgen en te houden. Daarbij niet meegerekend dat ik elke keer weer WMC moet installeren.

Nu is Ziggo ook bezig om 4K uitzendingen op te tuigen via de kabel, waar WMC nooit mee overweg zal gaan kunnen, dus het wordt tijd om verder te kijken.

Ik bezit DVBLink v6 en ook een licentie op TV Mosaic, dus wat dat betreft heb ik genoeg mogelijkheden voor het bekijken/decoderen van de commerciële versleutelde zenders. Daarbij gebruik ik 3 Tuners. De ouderwetse FloppyDTV en 2 Anysee's TC30's.

Ik vroeg me af of deze tuners nog van invloed zijn op de mogelijkheid om 4K (waarschijnlijk gepaard met H265) te kunnen ontvangen. Het lijkt mij dat het ontvangen en decoderen hiervan meer aan de software zal liggen dan in dit geval de hardware?

Welke software raden jullie aan om eens naar te kijken, rekening houdend met het bovenstaande? Kodi of MediaPortal zien er uit als goede full screen alternatieven met veel features. Het is belangrijk om bij Windows te blijven, in verband met anderen in het huishouden voor wie het geheel vertrouwd moet blijven. Daarbij heb ik gezien dat er een WMC skin is voor MediaPortal, wat ik waarschijnlijk dan ook ga installeren. :)
Ik denk dat je met een Vu+ Uno 4K SE goed zit voor 4K content volgend jaar. In principe kan je dan overal kijken ook met TV Mosaic, en met HRTunerProxy kan je zelfs kijken via Plex Live TV. :)

It's All In The "Mix"

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:49
Zelf ook maar weer eens, na een behoorlijk periode, Oscam uit de kast getrokken. had nog een pi liggen en tvheadend werkt bijzonder goed op een pi in combinatie met Oscam.

Loop alleen nog tegen twee vragen aan.

De encoded kanalen werken op dit moment nog niet. Ik vermoed dat het komt omdat de kaart een tijd lang niet aangesloten is geweest. Heb hem al proberen een paar uur te laten draaien, maar nog niet echt succes. Ik zie dit in de log file staan:
2018/12/23 17:13:40 5DEF347E r (reader) reader1 [irdeto] chid: EFFF, date: 2008/06/11 - 2008/06/25
2018/12/23 17:13:40 5DEF347E r (reader) reader1 [irdeto] chid: 270F, date: 2008/06/11 - 2008/06/25
2018/12/23 17:13:40 5DEF347E r (reader) reader1 [irdeto] chid: 0009, date: 2016/04/09 - 2016/05/09
2018/12/23 17:13:40 5DEF347E r (reader) reader1 [irdeto] chid: 000B, date: 2016/04/09 - 2016/05/09
2018/12/23 17:13:40 5DEF347E r (reader) reader1 [irdeto] chid: 0384, date: 2016/04/27 - 2016/05/27
2018/12/23 17:13:40 5DEF347E r (reader) reader1 [irdeto] chid: FFE0, date: 2016/04/06 - 2016/05/06
2018/12/23 17:13:40 5DEF347E r (reader) reader1 [irdeto] chid: FFD8, date: 2016/04/06 - 2016/04/16
2018/12/23 17:13:40 5DEF347E r (reader) reader1 [irdeto] chid: 7FFD, date: 2016/04/06 - 2016/04/16
2018/12/23 17:13:40 5DEF347E r (reader) reader1 [irdeto] chid: 0385, date: 2016/04/07 - 2016/05/07
2018/12/23 17:13:46 5DEF347E r (reader) reader1 [irdeto] ready for requests
Ik vermoed dat de deze einddatum ververst moet worden en dat doe ik volgens mij door hem in een Ziggobox te stoppen. Maakt het hierbij nog uit of het bij iemand anders is? Ik ga vanmiddag namelijk naar mijn ouders in een dropje verder op. Kan ik hier de kaart gewoon insteken?

Ik heb dit al een keer geprobeerd: https://www.ziggo.nl/klan.../digitale-tv/e30-melding/

Daarnaast ben ik benieuwd hoe dat verlopen voorkomen kan worden. Kennelijk is mijn kaartlezer niet in staat om de datum zelf te updaten. Tenminste; een aantal jaren geleden heeft dit prima gewerkt en heb hier nooit problemen mee gehad. Heb dit jaren draaiend gehad in combinatie met destijds Mediaportal. Ik lees hier weinig reacties over en vermoed daardoor dat het geen probleem moet zijn.

• hardware-lover
  • Niet online
grote_oever schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:59:
[knip]
Ik vermoed dat de deze einddatum ververst moet worden en dat doe ik volgens mij door hem in een Ziggobox te stoppen. Maakt het hierbij nog uit of het bij iemand anders is? Ik ga vanmiddag namelijk naar mijn ouders in een dorpje verder op. Kan ik hier de kaart gewoon insteken?

Ik heb dit al een keer geprobeerd: https://www.ziggo.nl/klan.../digitale-tv/e30-melding/

Daarnaast ben ik benieuwd hoe dat verlopen voorkomen kan worden. Kennelijk is mijn kaartlezer niet in staat om de datum zelf te updaten. Tenminste; een aantal jaren geleden heeft dit prima gewerkt en heb hier nooit problemen mee gehad. Heb dit jaren draaiend gehad in combinatie met destijds Mediaportal. Ik lees hier weinig reacties over en vermoed daardoor dat het geen probleem moet zijn.
Ook in de box van je ouders (mits Irdeto), zou het met de actie onder de Ziggo link, opgelost moeten kunnen worden. Dit heb ik toevallig zelf vorige week nog zo gedaan (via "mijn producten" > TV > (bij de juiste kaart) Zenders en Pincode herstellen. Binnen enkele minuten kwam er weer beeld.

Overigens werd dat kaartje, toen ik het nog actief in de meterkast in een kaartlezer had zitten, keurig van updates voorzien.

• grote_oever
hardware-lover schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:12:
[...]

Ook in de box van je ouders (mits Irdeto), zou het met de actie onder de Ziggo link, opgelost moeten kunnen worden. Dit heb ik toevallig zelf vorige week nog zo gedaan (via "mijn producten" > TV > (bij de juiste kaart) Zenders en Pincode herstellen. Binnen enkele minuten kwam er weer beeld.

Overigens werd dat kaartje, toen ik het nog actief in de meterkast in een kaartlezer had zitten, keurig van updates voorzien.
Top, had al een vermoeden dat het zo ging. Wat doet de ziggo box wat de kaartlezer niet doet? Activeren van de kaart aan de ziggo kant?

• hardware-lover
  • Niet online
grote_oever schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:35:
[...]
Top, had al een vermoeden dat het zo ging. Wat doet de ziggo box wat de kaartlezer niet doet? Activeren van de kaart aan de ziggo kant?
Gevonden kunnen worden? Zoals ik al zei werd de kaart bij mij prima onderhouden door Ziggo terwijl ie al ik weet niet hoelang in een Phoenix kaartlezer zat. Dus het "probleem" zit ergens bij jou in de opstelling verwacht ik.

• grote_oever
@hardware-lover

Zelf heb ik ook de Phoenix kaartlezer. Wel de oude versie:

Misschien weet ik zelf niet voldoende van de techniek, maar wie onderhoud de kaart? Want ik heb nu de Oscam en kaartlezer op een PI aangesloten. Dit is niet de tuner waar ik alles op draai, want dat doet mijn HDhomerun.

Maar goed, eerste even proberen bij mijn ouders of ik wel beeld krijg. Dan verder onderzoeken.

• hardware-lover
  • Niet online
Mijn vorige opstelling was ook i.c.m. een HDHomerun. Daarbij dus een losse Windows server met DVBLogic en de kaartlezer met Softcam. Dit was afdoende met die opstelling om de Smartcard updates van Ziggo te krijgen.

Zo te zien hebben die Ziggo updates (om de kaart actief te houden), verschillende geldigheid periodes.
Ik zie periodes van ruim een half jaar, één maand en één week. Geen idee welke geldigheid waarvoor staat.

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:24:
Mijn vorige opstelling was ook i.c.m. een HDHomerun. Daarbij dus een losse Windows server met DVBLogic en de kaartlezer met Softcam. Dit was afdoende met die opstelling om de Smartcard updates van Ziggo te krijgen.

Zo te zien hebben die Ziggo updates (om de kaart actief te houden), verschillende geldigheid periodes.
Ik zie periodes van ruim een half jaar, één maand en één week. Geen idee welke geldigheid waarvoor staat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Card reader /dev/sci0
handled 8(0) ecms and 372(372) emms uptime 17889d 13:54:35

Irdeto card 
Caid 604 ACS 1544 NLD
Cardserial 1XXXXXXXXXXXX (XXXXX)
Provider 00 05f0cf
Provider 01 008800
Provider 02 008800
Provider 03 008800
Chid 028A - date 0x15ab valid 0xc8
Chid FFD8 - date 0x15ab valid 0xc8
Chid FFE0 - date 0x15ad valid 0x1e
Chid 01F4 - date 0x15ad valid 0xc8
Chid 7FFD - date 0x15ab valid 0xa
Chid 7FFE - date 0x120a valid 0x1e
Chid 000B - date 0x15ab valid 0xc8
Chid 0384 - date 0x15ad valid 0xc8

card reader /dev/sci1
handled 35(35) ecms and 325(325) emms uptime 17889d 13:54:35

Irdeto card 
Caid 604 ACS 5 NLD
Cardserial 4XXXXXXXXXXXX (XXXXX)
Provider 00 07ffa0
Chid 000B - date 0x15ad valid 0xc8
Chid 0384 - date 0x15ab valid 0xc8
Chid FFE0 - date 0x15ab valid 0x1e
Chid FFD8 - date 0x158f valid 0xc8
Chid 7FFD - date 0x15ab valid 0xa
Chid 0385 - date 0x15ad valid 0xc8
Chid 7FFE - date 0x112b valid 0x1e

snap sowieso nooit de ballen van die structuur :/

1 van de kaarten werkt niet / niet goed geloof ik

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
grote_oever schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:51:
Maar goed, eerste even proberen bij mijn ouders of ik wel beeld krijg. Dan verder onderzoeken.
Ziggo stuurt updates naar de kaarten (entitlement management messages). Ik weet niet op welk specifiek kanaal deze het vaakste langskomen.

OScam moet hier ook goed voor ingesteld zijn. Ik gebruik dvbapi/OSCam net protocol, dat werkte 'magisch'.

offtopic:
Let er ook op waar je de kaartlezer neerlegt. Bij mij werkte deze slecht toen hij op een accesspoint lag, na een aantal minuten ging het stuk. Dit was zeer lastig te debuggen 8)7

• grote_oever
ANdrode schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:18:
[...]

Ziggo stuurt updates naar de kaarten (entitlement management messages). Ik weet niet op welk specifiek kanaal deze het vaakste langskomen.

OScam moet hier ook goed voor ingesteld zijn. Ik gebruik dvbapi/OSCam net protocol, dat werkte 'magisch'.

offtopic:
Let er ook op waar je de kaartlezer neerlegt. Bij mij werkte deze slecht toen hij op een accesspoint lag, na een aantal minuten ging het stuk. Dit was zeer lastig te debuggen 8)7
Tnx, zal lastig geweest zijn om te debuggen als accesspoint de oorzaak is.

Inmiddels heb ik de kaart bij mijn ouders in de box gehad. Het werkt nu weer perfect en ik kan alle zenders ontvangen die ik normaal ook kan ontvangen. Ik vermoed alleen dat de kaart op 23-01-2019 weer verloopt, maar daarvoor moet ik het stukje van DVBAPI opnemen in Oscam?

DVBAPI zorgt ervoor dat de datum wordt ververst?

• ShadowLord
grote_oever schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:45:
[...]

Tnx, zal lastig geweest zijn om te debuggen als accesspoint de oorzaak is.

Inmiddels heb ik de kaart bij mijn ouders in de box gehad. Het werkt nu weer perfect en ik kan alle zenders ontvangen die ik normaal ook kan ontvangen. Ik vermoed alleen dat de kaart op 23-01-2019 weer verloopt, maar daarvoor moet ik het stukje van DVBAPI opnemen in Oscam?

DVBAPI zorgt ervoor dat de datum wordt ververst?
Dit kan via DVBAPI, maar ook via newcamd (dat is de oplossing die ik gebruik). Dus je hoeft er niet speciaal DVBAPI voor op te zetten.

Wat belangrijk is is dat je je tuner software (tvheadend?) instelt dat deze de EMM berichten doorstuurt naar de smartcard software. En in Oscam zul je moeten instellen dat deze de EMM berichten ook naar de kaart doorstuurt. De meeste configs hier in dit topic doen dit niet. Dit omdat je het blokkeren van EMM namelijk kan 'misbruiken' of een uitschakeling van een entitlement te blokkeren en de meeste voorbeelden die je op internet vind dit dus (proberen) te doen.
Haal dus de filters (als je die al hebt) uit je oscam.server (de 'blockemm' regels).

Qua zender kun je gewoon op NPO1 HD afstemmen. Hierop krijg je gewoon je entitlements binnen. Nu lijkt het er op dat je smartcard al erg lang niet meer gebruikt is en dus zal deze waarschijnlijk de entitlements niet goed meer binnenkrijgen/kunnen verwerken.
Je kan hiervoor de truuk van @hardware-lover (hardware-lover in "[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]") gebruiken.
Als je zeker wilt weten dat je Oscam en tuner configuratie niet het probleem is, ga dan naar iemand die in hetzelfde Ziggo gebied woont, stop je smartcard tijdelijk in hun settopbox, stem af op NPO 1 en doe dan de reset procedure. Zodra de kaart wel alle zenders kan ontvangen (zap na enkele minuten eens) kun je hem weer meenemen en thuis gebruiken.

Een goede test daarna om thuis te kijken of je Oscam goed EMM's binnen krijgt is om, terwijl je TV kijkt, de Oscam log in de gaten te houden en dan via Mijn Ziggo de toegang tot erotische zenders aan en uit te zetten (deze blokkeren ze namelijk middels een entitlement). Zodra je de toegang aan/uit zet krijg je vrijwel direct een entitlement update voor je smartcard. Dit kan gewoon via het normale TV pakket (TV Standaard) want daarin zit 1 zo'n zender (Secret Circle).

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
ShadowLord schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:56:
[...]
Dit kan via DVBAPI, maar ook via newcamd (dat is de oplossing die ik gebruik). Dus je hoeft er niet speciaal DVBAPI voor op te zetten.
Ik kwam op DVBAPI terecht tijdens het debuggen van de problemen veroorzaakt door mijn AP. Dat was 'nogal' pitig. Het lijkt ook de makkelijkste manier om EMM's door te laten komen.
Een goede test daarna om thuis te kijken of je Oscam goed EMM's binnen krijgt is om, terwijl je TV kijkt, de Oscam log in de gaten te houden en dan via Mijn Ziggo de toegang tot erotische zenders aan en uit te zetten (deze blokkeren ze namelijk middels een entitlement). Zodra je de toegang aan/uit zet krijg je vrijwel direct een entitlement update voor je smartcard. Dit kan gewoon via het normale TV pakket (TV Standaard) want daarin zit 1 zo'n zender (Secret Circle).
offtopic:
Ontzettend goede tip!
Vanwege het (mogelijke) openstellen van de kabel zijn de volgende documenten vrijgegeven. Mogelijk kan iemand er wat mee of vind voor ons htpc gebruikers er wat leuks in. Zelf geen zin om er doorheen te gaan.

https://www.vodafoneziggo.nl/wholesale

• hardware-lover
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:39:
Vanwege het (mogelijke) openstellen van de kabel zijn de volgende documenten vrijgegeven. Mogelijk kan iemand er wat mee of vind voor ons htpc gebruikers er wat leuks in. Zelf geen zin om er doorheen te gaan.

https://www.vodafoneziggo.nl/wholesale
Wat leuks?

4.3.3.1.3 Smartcard

Ik lees dat "men" graag zou willen dat er, in het kader van voorkomen illegale bezigheden, gekozen wordt voor een aan de DVB-C hardware gekoppelde (fysieke danwel softwarematige) smartcard oplossing.
M.a.w., een oplossing richting Horizon-achtig apparaat (ook HEVC geschikt), oftewel, de UPC beveiliging oplossing.

Eerst maar een zien of het überhaupt wel gaat komen tot het openstellen van de Ziggo kabel voor concurrenten.

hardware-lover schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 16:52:
[...]

Wat leuks?

4.3.3.1.3 Smartcard

Ik lees dat "men" graag zou willen dat er, in het kader van voorkomen illegale bezigheden, gekozen wordt voor een aan de DVB-C hardware gekoppelde (fysieke danwel softwarematige) smartcard oplossing.
M.a.w., een oplossing richting Horizon-achtig apparaat (ook HEVC geschikt), oftewel, de UPC beveiliging oplossing.

Eerst maar een zien of het überhaupt wel gaat komen tot het openstellen van de Ziggo kabel voor concurrenten.
Hmm dat is niet wat “leuks”, het tegenovergestelde zelfs. Had ook het tegenovergestelde gehoopt. Met het verdwijnen van steeds meer zenders neig ik naar de satelliet FTA met Digitenne FTA. Vind het maandbedrag van Ziggo het gewoon niet waard meer. Zeker niet als zij of een alternatief gaat bepalen hoe wij moeten kijken. Gelukkig is er nu uitzicht op verhuizen voor mij, nu wat sparen nog. Kan deze maand voor mij eindelijk een vervelende situatie afsluiten. Tot die tijd blijft de smartcard echt nog wel werken.

• hardware-lover
  • Niet online
@Donderstraaltje, ik dacht dat mijn sarcasme, ook zonder nadruk daarop middels emoji, wel overduidelijk zou zijn... :)

hardware-lover schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:11:
@Donderstraaltje, ik dacht dat mijn sarcasme, ook zonder nadruk daarop middels emoji, wel overduidelijk zou zijn... :)
Ach niet eens opgevallen. Zo druk bezig op moment (wel op 500 meter van je nu btw 😜). Zelfs door oud&nieuw heengeslapen.

Maar ze weten aardig onze hobby kapot te maken. Probeer begin volgende weer terug naar Delft te keren en daar een dagje aan het logopack te werken. Wil daar graag eens aan werken weer alleen dat moest steeds naar later verschoven worden. Dus als mensen verzoekjes hebben...
Logopack februari 2019

Een nieuw logo pack voor alle trouwe (mee)lezers van dit topic

Het heeft dit keer even extra lang geduurd, een combinatie van erg druk en weinig wijzigingen.
Nouja logo wijzigingen… er zijn wel helaas wat zenders weggegaan :'(.
Omdat Love Nature sinds vandaag nieuw is en ik wat te vieren heb trakteer ik :).
Een volgende keer weer aandacht voor lokale zenders, geen verzoeknummers gekregen en alles handmatig nagaan of deze nog kloppen is een heel gedoe…

Veranderingen:

TV (Ziggo):
  • nieuwe zender Love Nature
  • naamswijziging + nieuw logo NPO Zappelin
  • nieuw logo Animal Planet
  • nieuw logo Evil Angel
  • nieuw logo SBS6
  • nieuw logo SBS9
  • nieuw logo TRT Turk
TV (Canal Digitaal):
  • Nieuwe zender Edge
  • Nieuwe zender MNM
TV (Duits FTA):
  • Nieuw logo ZDF Neo
Statistieken:
  • Ziggo: 175
  • Lokale zenders: 116
  • Trined: 14
  • Canal Digitaal: 24
  • Brits FTA: 56
  • Duits FTA: 12
  • Buitenlands populair: 12
  • Radio: 48
Download link:
https://www.dropbox.com/s...0februari%202019.zip?dl=0

• hardware-lover
  • Niet online
@Donderstraaltje, waarmee mogen wij je feliciteren?

Heb een diploma gehaald waardoor ik nu ook officieel een titel mag voeren :)
Daarbij gelijk een nieuwe baan aangeboden gekregen voor de duur van 6 maanden.

Daardoor kan ik nu ook eindelijk eens gaan kijken waar ik wil gaan wonen :)

• hardware-lover
  • Niet online
Mooi nieuws, well done 👏

Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True