Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 15:28
Is dit anno 2019 eigenlijk nog mogelijk als je geen oude kaarten meer hebt liggen? Heb het heel wat jaartjes geleden gedaan icm dvblogic en een smargo lezer maar overgestapt naar KPN itv en dus alle kaarten weggedaan.

Nu weer terug bij Ziggo om diverse redenen en hebben hier nu zo'n Horizon box zoals de meeste gok ik maar niet helemaal tevreden mee, nu lees ik wel dingen over CI+ modules maar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@jimmy87, als je niet in voormalig UPC gebied zit, dan kun je een abonnement aan te gaan voor CI+ i.c.m. een Irdeto smartcard. Die Irdeto smartcard kan dan vervolgens ook voor andere doeleinden, zoals o.a. in dit topic aangegeven, ingezet worden. M.a.w., het kan dus nog steeds anno 2019, helaas echter niet meer via een eigen aankoop en activering van Irdeto smartcard's (tot aan 5 stuks).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
@hardware-lover Ik zit in fZiggo gebied dus dat is geen probleem.

Iemand dit eens geprobeerd of dit nog altijd werkt voor thuis:
https://eye-vision.homeip...erun-met-ziggo-smartcard/

Gezien ik hier Plex dagelijks gebruik ziet dat er wel zeer interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jimmy87 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:43:
@hardware-lover Ik zit in fZiggo gebied dus dat is geen probleem.

Iemand dit eens geprobeerd of dit nog altijd werkt voor thuis:
https://eye-vision.homeip...erun-met-ziggo-smartcard/

Gezien ik hier Plex dagelijks gebruik ziet dat er wel zeer interessant uit.
Dat zal beslist nog wel kunnen werken ja, of de HDHomerun op dit moment ook de beste keuze nog is, is mogelijk wel twijfelachtig. Maar alles valt en staat met beschikbaar budget, en het is gissen wat je aan een alternatieve oplossing uit zou willen geven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Ik heb niet echt een vast budget hiervoor, welke zou jij aanraden om op dit moment te gebruiken? Liefst met meerdere tuners maar een enkele mag ook, die hdhomerun werkt via het netwerk, dat is wel heel nice natuurlijk.

Buiten die hdhomerun vond ik door pagina's terug te lezen ook de VU+ waar ik me afvraag of dat zou werken met de link die ik eerder gaf en die zijn inderdaad een stuk duurder.

Vroeger de Anysee TC30 gehad maar dit is allemaal weggedaan toen we hier KPN namen.

[ Voor 34% gewijzigd door jimmy87 op 03-02-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ziggo in plex is wel relaxed...

Al misbruik ik mn enigma2 decoder als doorgeefluik richting plex..
Maar goed een hdhomerun of een enigma2.... T doet elkaar weinig denk ik

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@jingaling, ik dacht dus ook meer in richting een Enigma2 (VU+) apparaat, en ik meen "ergens" gelezen te hebben dat deze prima te gebruiken zou zijn onder (o.a.) Plex.

Afijn, als ex bezitter van een 4-tuner HDHomerun en als bezitter van een VU+ (4k SE) met 8 tuners, weet ik inmiddels wel waar ik nu mijn voorkeur aan geef. Buiten het verschil in het (netto) aankoopbedrag, zie ik eigenlijk geen enkele reden meer om voor de HDHomerun te gaan. En als je met de aanvullende hardware ook nog gaat rekenen dan wordt het verschil al snel tamelijk verwaarloosbaar (losse kaartlezer, als voorbeeld, is niet nodig bij de 4k SE). Het voordeel van die VU+ is misschien voor jou dan nog wel dat je de horizon bij je TV ook niet noodzakelijk meer hoeft te gebruiken. Naast de functie van (bloedsnelle) Ziggo HDMI decoder/recorder is hij daarnaast ook meteen beschikbaar als netwerk decoder/recorder (als je hem aan je netwerk hangt vanzelfsprekend).

Mogelijkheden te over...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:17
Welke back-ends gebruiken jullie tegenwoordig als tv-server? En dan ben ik met name geïnteresseerd in Windows based servers met een front-end in Kodi.

Ik zit nu op DVBlink maar die doet het niet meer in de nieuwe Kodi versie en de makers hebben inmiddels DVBlink vervangen door TVmosaic. Nieuwe software dus opnieuw betalen en geen garantie dat het euvel daar ook niet in zit.

Ik zat eerder op Mediaportal maar dat heeft geen smartphone app. Nextpvr zag ik. Is dat wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het andere serieuze alternatief is dan DVBviewer welke door velen van ons gebruikt wordt. Vind hem zelf zeer vergelijkbaar in mogelijkheden met tvheadend voor linux. Er is een demo versie (op de webserver na welke ook prima op de smartphone werkt). Heel veel andere serieuze pakketten voor windows ken ik tegenwoordig niet meer. Zelf zweer ik bij DVBviewer sinds dat de ontwikkeling in MediaPortal min of meer stilstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
hardware-lover schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:48:
@jingaling, ik dacht dus ook meer in richting een Enigma2 (VU+) apparaat, en ik meen "ergens" gelezen te hebben dat deze prima te gebruiken zou zijn onder (o.a.) Plex.

Afijn, als ex bezitter van een 4-tuner HDHomerun en als bezitter van een VU+ (4k SE) met 8 tuners, weet ik inmiddels wel waar ik nu mijn voorkeur aan geef. Buiten het verschil in het (netto) aankoopbedrag, zie ik eigenlijk geen enkele reden meer om voor de HDHomerun te gaan. En als je met de aanvullende hardware ook nog gaat rekenen dan wordt het verschil al snel tamelijk verwaarloosbaar (kaartlezer, als voorbeeld, is niet nodig bij de 4k SE). Het voordeel van die VU+ is misschien voor jou dan nog wel dat je de horizon bij je TV ook niet noodzakelijk meer hoeft te gebruiken. Naast de functie van (bloedsnelle) Ziggo HDMI decoder/recorder is hij daarnaast ook meteen beschikbaar als netwerk decoder/recorder (als je hem aan je netwerk hangt vanzelfsprekend).

Mogelijkheden te over...
Volgens deze site zou dat inderdaad moeten werken: https://www.meintechblog....-und-tv-recording-per-vu/

Met de 4K SE denk ik dan dat je deze bedoeld https://www.asat.nl/Vu-UNO-4K-SE? Qua prijs valt die nog wel mee, is maar iets duurder als de oudere HD homerun, plus dat je dan geen losse smargo oid nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@jimmy87, dat is hem idd ja, met DVB-C tuners dan. Ik heb hem bij Amazon.de vandaan omdat ie daar wel eens aardig in de aanbieding kan komen. Je moet er dan echter wel snel bij zijn, het geldt vaak maar voor enkele uren.

Het voordeel van een lagere aankoopprijs kan dan zijn, vind je het niets dan verkoop je hem later (voor minimaal hetzelfde bedrag), weer door. Niet voordeliger dan normaal, kan ie altijd nog binnen 30 dagen kosteloos retour naar Amazon.de. Hij komt echter niet heel vaak in de aanbieding moet ik opmerken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Met ingebouwde tuner is die wel interessanter als die HDhomerun inderdaad, ook dat de standaard op TV kan, kan die de Mediabox vervangen en tegelijkertijd in Plex. Is deze makkelijk in te stellen voor Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Als je zorgt dat je Irdeto kaart ook geactiveerd is, dan stelt het niet zo heel veel voor nee ;)
Ik gebruik OpenPLI op het apparaat (er zijn diverse brouwsels voor een Enigma2 apparaat), er is een prima support(site) voor deze software. Een vriendelijke medeTweaker heeft me even in de goede richting gewezen toen ik het apparaat in gebruik wilde gaan nemen (hij stond toen al een paar weken bij me binnen). Zo heel erg lang heb ik hem ook nog niet in gebruik, dus ben zelf nog ontdekkende, maar tot op dit moment ben ik wel aardig overtuigd van de mogelijkheden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Geen kunst ajlan eigenlijk.....

Alleen moet ik altijd de switch jaar oscam maken.. Maar dan moet ik me daar nog eens in verdiepen. (al doet cccam het doorgaans ook prima)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:48:

Afijn, als ex bezitter van een 4-tuner HDHomerun en als bezitter van een VU+ (4k SE) met 8 tuners, weet ik inmiddels wel waar ik nu mijn voorkeur aan geef. Buiten het verschil in het (netto) aankoopbedrag, zie ik eigenlijk geen enkele reden meer om voor de HDHomerun te gaan. En als je met de aanvullende hardware ook nog gaat rekenen dan wordt het verschil al snel tamelijk verwaarloosbaar (losse kaartlezer, als voorbeeld, is niet nodig bij de 4k SE). Het voordeel van die VU+ is misschien voor jou dan nog wel dat je de horizon bij je TV ook niet noodzakelijk meer hoeft te gebruiken. Naast de functie van (bloedsnelle) Ziggo HDMI decoder/recorder is hij daarnaast ook meteen beschikbaar als netwerk decoder/recorder (als je hem aan je netwerk hangt vanzelfsprekend).

Mogelijkheden te over...
Leuk speelgoed die VU+. ik heb momenteel zo duaflex tuner van digital devices i.c.m. met dvbviewer en kodi maar ben er toch niet helemaal tevreden over.

Kan ik dit speeltje gebruiken als vervanger ?
https://www.asat.nl/vu-ultimo-4k
Moeten daar geen smartcards in zoals ik nu heb met de duoflex tuners i.c.m ziggo ?

Edit ik zie dat er aan de voorkant 2x een CI-Slot zit, betekend dat gewoon Ziggo kaartje erin en klaar ?

[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 05-02-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slux schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:54:
[...]

ik heb momenteel zo duaflex tuner van digital devices i.c.m. met dvbviewer en kodi maar ben er toch niet helemaal tevreden over.
Exact mijn setup, echt heerlijk. Wat bevalt je er niet aan? Hoewel OpenPli lang niet slecht is als je een echte "box" ervaring met plusses wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:57:
[...]

Exact mijn setup, echt heerlijk. Wat bevalt je er niet aan? Hoewel OpenPli lang niet slecht is als je een echte "box" ervaring met plusses wilt.
Ik kan er niet aan wennen op 1 of andere manier, vind het zappen traag en het beeld is niet echt top, rtl-z balk het loopt niet echt vloeiend, met MCE werkte het voor mij wat beter.
Moet wel zeggen dat met de nieuwe Kodi het een stuk verbeterd is maar nog steeds niet wat ik er van verwachte.

Het draait op een i5 met 16GB DDR 500GB SSD en een 1050Ti videokaart dus aan de hardware kan het niet echt liggen lijkt mij.

Wat bedoel je met box ervaring met plusses ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slux schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:04:
[...]

Ik kan er niet aan wennen op 1 of andere manier, vind het zappen traag en het beeld is niet echt top, rtl-z balk het loopt niet echt vloeiend, met MCE werkte het voor mij wat beter.
Moet wel zeggen dat met de nieuwe Kodi het een stuk verbeterd is maar nog steeds niet wat ik er van verwachte.

Het draait op een i5 met 16GB DDR 500GB SSD en een 1050Ti videokaart dus aan de hardware kan het niet echt liggen lijkt mij.

Wat bedoel je met box ervaring met plusses ?
Zappen werkt hier super snel. Dat ligt niet aan Kodi. Ik gebruik daar een Flirc-SE voor en zap alle andere setups eruit met de snelheid. Sommige vrienden vinden het zelfs te gevoelig. Ouderwets zappen is hier driekwart van een seconde tussen zenders.

Dat vloeiende kun je instellen door de playback af te laten stemmen met de refreshrate van de tv. Staat in instellingen onder playback. Was eerste keer voor mij ook ff zoeken.

De plusses omdat het meer dan zo'n standaard satelliet boxje kan. Wat skin en plugin mogelijkheden. Heb er eens een jaar terug mee lopen spelen en als je zoiets wilt is het leuk. Maar ket is geen Kodi waarbij je letterlijk alles naar je eigen handzetten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:09:
[...]

Zappen werkt hier super snel. Dat ligt niet aan Kodi. Ik gebruik daar een Flirc-SE voor en zap alle andere setups eruit met de snelheid. Sommige vrienden vinden het zelfs te gevoelig. Ouderwets zappen is hier driekwart van een seconde tussen zenders.

Dat vloeiende kun je instellen door de playback af te laten stemmen met de refreshrate van de tv. Staat in instellingen onder playback. Was eerste keer voor mij ook ff zoeken.

De plusses omdat het meer dan zo'n standaard satelliet boxje kan. Wat skin en plugin mogelijkheden. Heb er eens een jaar terug mee lopen spelen en als je zoiets wilt is het leuk. Maar ket is geen Kodi waarbij je letterlijk alles naar je eigen handzetten kan.
Die flirc-SE gebruik ik ook dat werkt idd goed ;)

Een voorbeeld hoe het hier werkt
[YouTube: IMG 0974]

Ondanks dat je alles kan aanpassen in kodi blijf ik het wat omslachtiger vinden dan MCE, zal misschien ook wel mijn onkunde zijn.
Ik zal nog eens kijken of ik de playback kan afstemmen met de refreshrate

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slux schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:21:
[...]

Die flirc-SE gebruik ik ook dat werkt idd goed ;)

Een voorbeeld hoe het hier werkt
[YouTube: IMG 0974]

Ondanks dat je alles kan aanpassen in kodi blijf ik het wat omslachtiger vinden dan MCE, zal misschien ook wel mijn onkunde zijn.
Ik zal nog eens kijken of ik de playback kan afstemmen met de refreshrate
Ik zie niks vreemd, behalve op het einde waar het even duurt voordat hij op NPO1 staat. Staat hardware decoding aan? zit ook ergens bij playback. Zapsnelheid verder voelt ongeveer even snel aan, wellicht een tikkeltje langzamer dan hier.

Tja MCE is jammer dat MS ermee gestopt is. Dat was voor zeel veel mensen leuk. Laagdrempelig en de eerste "smart" tv's, maar dansel met een boxje :P. Je hoeft (en kan) bijna niks in te stellen en het werkt gewoon. Voor mij was dat juist een reden om om in 2002/2003 over te gaan op MediaPortal. Met MediaPortal is het overigens ook zo, een keer aan de achterkant instellen en via de gui ben je dan redelijk beperkt.

Ooit eens gekeken naar Android-x86 met Android TV? Zodra ik wat tijd heb wil ik daar eens naar kijken, maar dat is wel ff geklooi met linux (en dat beheers ik weer minder). Werkt op zich niet onaardig heb ik gezien en dan kun je weer meer dan OpenPLI middels addons maar het is wederom een just-works-out-of-the-box ervaring aan de achterkant. Kan je wel linken naar een mooie ISO en thread waar ze dat onderhouden en supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:32:
[...]

Ik zie niks vreemd, behalve op het einde waar het even duurt voordat hij op NPO1 staat. Staat hardware decoding aan? zit ook ergens bij playback. Zapsnelheid verder voelt ongeveer even snel aan, wellicht een tikkeltje langzamer dan hier.

Tja MCE is jammer dat MS ermee gestopt is. Dat was voor zeel veel mensen leuk. Laagdrempelig en de eerste "smart" tv's, maar dansel met een boxje :P. Je hoeft (en kan) bijna niks in te stellen en het werkt gewoon. Voor mij was dat juist een reden om om in 2002/2003 over te gaan op MediaPortal. Met MediaPortal is het overigens ook zo, een keer aan de achterkant instellen en via de gui ben je dan redelijk beperkt.

Ooit eens gekeken naar Android-x86 met Android TV? Zodra ik wat tijd heb wil ik daar eens naar kijken, maar dat is wel ff geklooi met linux (en dat beheers ik weer minder). Werkt op zich niet onaardig heb ik gezien en dan kun je weer meer dan OpenPLI middels addons maar het is wederom een just-works-out-of-the-box ervaring aan de achterkant. Kan je wel linken naar een mooie ISO en thread waar ze dat onderhouden en supporten.
Zie je niet dat de rtlz balk onregelmatig loopt bij mij in dat filmpje ? ik vind het zelf heel irritant.
Hardware decoding staat aan, ik heb het soms als ik naar Veronica zap dat het soms wel 10/20 seconden duurt voordat ik beeld heb, dat gebeurt meestal als ik ook een programma of 2 a 3 aan het opnemen ben.
de zapsnelheid is zeer snel soms zelfs te snel maar het daadwerkelijk laden van de zender gaat niet zo snel.

Ik had met MCE customizer het meeste uit MCE gesloopt en wat kleurtjes veranderd lekker basic en simpel.
Met kodi heb ik wel het e.e.a eruit gesloopt maar ik blijf menus overhouden, ook elke keer bevestigen of een serie opnemen is wat omslachtig.

Ik hoef eigenlijk ook niet zoveel in te stellen, bediening gemak, stabiliteit en zappen vind ik zelf het belangrijkste.
Vroeger gebruikte ik mijn HTPC ook voor films maar tegenwoordig werkt Shield icm met kodi en emby beter voor mij dus eigenlijk heb ik geen aparte HTPC meer nodig.

Als ik dan deze video bekijk vanaf 9.30 hoe snel het zappen daar wel niet gaat en hoe soepel die tickers lopen dan is het wel een wereld van verschil voor mij.
YouTube: VU+ Ultimo 4K
En ik las dat je er ook emby en plex op kan draaien ?
Klopt het ook dat ik dan met 1 smartcard 8 zenders kan opnemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slux schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:48:
[...]

Zie je niet dat de rtlz balk onregelmatig loopt bij mij in dat filmpje ? ik vind het zelf heel irritant.
Hardware decoding staat aan, ik heb het soms als ik naar Veronica zap dat het soms wel 10/20 seconden duurt voordat ik beeld heb, dat gebeurt meestal als ik ook een programma of 2 a 3 aan het opnemen ben.
de zapsnelheid is zeer snel soms zelfs te snel maar het daadwerkelijk laden van de zender gaat niet zo snel.

Ik had met MCE customizer het meeste uit MCE gesloopt en wat kleurtjes veranderd lekker basic en simpel.
Met kodi heb ik wel het e.e.a eruit gesloopt maar ik blijf menus overhouden, ook elke keer bevestigen of een serie opnemen is wat omslachtig.

Ik hoef eigenlijk ook niet zoveel in te stellen, bediening gemak, stabiliteit en zappen vind ik zelf het belangrijkste.
Vroeger gebruikte ik mijn HTPC ook voor films maar tegenwoordig werkt Shield icm met kodi en emby beter voor mij dus eigenlijk heb ik geen aparte HTPC meer nodig.

Als ik dan deze video bekijk vanaf 9.30 hoe snel het zappen daar wel niet gaat en hoe soepel die tickers lopen dan is het wel een wereld van verschil voor mij.
YouTube: VU+ Ultimo 4K
En ik las dat je er ook emby en plex op kan draaien ?
Klopt het ook dat ik dan met 1 smartcard 8 zenders kan opnemen ?
Met 1 smartcard 3 channels decoden, dus kijken en/of opnemen. NPO en alles wat FTC is geen smartcard bij nodig. De 8 waar je over hebt gelezen is de alphacrypt... alleen Ziggo legt de beperking van 3 op middels de smartcard.

Dat van die ticker zie ik maar moet je dus me toe refreshrate klooien. Morgen kan ik eens kijken hoe ik het hier heb staan. belangrijkste is dat je tv in eenveelvoud van 25fps aangestuurd wordt.

Kijk voor Kodi eens naar eminence 2.0... een skin zonder al te veel kleur en ook nog eens snel. Lekkere navigate. Mijn to go skin.

Als ik dat filmpje bekijk dan is het bij mij voor FTC zenders, dus van NPO naar NPO even snel. In geval van encrypted naar encrypted iets sneller dan bij jou. Ergens zit er dus nog een factor die invloed bij jou heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:53:
[...]

Met 1 smartcard 3 channels decoden, dus kijken en/of opnemen. NPO en alles wat FTC is geen smartcard bij nodig. De 8 waar je over hebt gelezen is de alphacrypt... alleen Ziggo legt de beperking van 3 op middels de smartcard.

Dat van die ticker zie ik maar moet je dus me toe refreshrate klooien. Morgen kan ik eens kijken hoe ik het hier heb staan. belangrijkste is dat je tv in eenveelvoud van 25fps aangestuurd wordt.

Kijk voor Kodi eens naar eminence 2.0... een skin zonder al te veel kleur en ook nog eens snel. Lekkere navigate. Mijn to go skin.

Als ik dat filmpje bekijk dan is het bij mij voor FTC zenders, dus van NPO naar NPO even snel. In geval van encrypted naar encrypted iets sneller dan bij jou. Ergens zit er dus nog een factor die invloed bij jou heeft.
okay dus dan moet ik een VU+ Ultimo 4K met 2 tuners hebben om 4 zenders (non FTA) tegelijk op te nemen ?
En in die VU+ Ultimo 4K passen mij huidige alphacrypts ?

Ik heb een 65C7 oled tv volgens mij moet hij die FPS wel aankunnen, vreemde is dat als ik via de tv zelf kijk dan loopt die ticker wel vloeiend.

Ik ga nog wel even stoeien met die refreshrate maar denk toch dat ik de VU+ Ultimo 4K ga kopen mits ik het goed begrijp en hij met mijn huidige alphacrypts overweg kan

Eminence heb ik eerder gebruikt op jou advies ;) was het net niet voor mij maar dat is persoonlijk, die ik nu gebruik vond ik zelf het snelste en overzichtelijkste voor mij, en nu met kodi 18 draait het veel beter dan met 17 alleen ik ben nogal veeleisend op goed en snel beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 17:11
@Slux Volgens mij heb ik ongeveer dezelfde wensen als jou. Ool altijd MCE gebruikt. Ik ben benieuwd wat je ervaringen zullen zijn met een VU+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slux schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:13:
[...]

okay dus dan moet ik een VU+ Ultimo 4K met 2 tuners hebben om 4 zenders (non FTA) tegelijk op te nemen ?
En in die VU+ Ultimo 4K passen mij huidige alphacrypts ?

Ik heb een 65C7 oled tv volgens mij moet hij die FPS wel aankunnen, vreemde is dat als ik via de tv zelf kijk dan loopt die ticker wel vloeiend.
Er zijn maar een beperkt aantal FTA/FTC zenders maar ja met 2x een dual tuner kun je 4 zenders tegelijk opnemen. En met 2x alphacrypts ook non FTA/FTC.

Het probleem zit niet in je tv. Vrijwel standaard worden schermen aangestuurd met 60fps, dat is 2x 30. In Europa bestaat het tv signaal uit 25 beeldjes per seconde. Om dat te matchen verzint hij dus per seconde er 5 beeldjes bij en smeert deze uit tussen de andere beelden. Dan krijg je wat je omschrijft. Kodi kan dit automatisch goed uitsturen richting tv. In beeldscherminstellingen kun je het ook handmatig op 50Hz zetten... kijk eens wat dat scheelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Donderstraaltje en @Slux, even om het wat duidelijker te maken.

Ik was ook altijd in de veronderstelling dat 3 het maximum aantal zou zijn voor het gelijktijdig kunnen aanspreken van gecodeerde kanalen via een Irdeto Smartcard. Maar mogelijk zit die beperking dan in de CI Module en niet in de Ziggo Irdeto kaart zelf?

Ik gebruik geen CI Module, Smartkaart zit direct in de kaartlezer achterin mijn apparaat. Het aantal gecodeerde streams gelijktijdig weergeven met één Smartcard gaat volgens mij tot aan het aantal tuners wat in dit apparaat zit. Ik was al bij 7 stuks (gestart vanaf RTL4), maar bij dat aantal gaat mijn vrij simpele desktop een beetje over de rooie ;) Streams lopen allemaal prima door (geen haperen of stilstaan), maar mijn systeem reageert dan niet zo lekker meer. 7x een HD stream is ook wel een aardige score, toch?

Afijn, de op OpenPLI 7 Oscam geconfigureerde 4k SE DVB-C haalt ruim meer dan max 3 gecodeerde streams. En het zappen gaat daarbij ook nog eens vliegensvlug (op de TV bekeken).

Dan nog even over de tekstbalk onderin beeld bij bijv. RTR-Z HD. Vloeiend, scherp en zonder haperingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:27:

Ik was ook altijd in de veronderstelling dat 3 het maximum aantal zou zijn voor het gelijktijdig kunnen aanspreken van gecodeerde kanalen via een Irdeto Smartcard. Maar mogelijk zit die beperking dan in de CI Module en niet in de Ziggo Irdeto kaart zelf?

Ik gebruik geen CI Module, Smartkaart zit direct in de kaartlezer achterin mijn apparaat. Het aantal gecodeerde streams gelijktijdig weergeven met één Smartcard gaat volgens mij tot aan het aantal tuners wat in dit apparaat zit. Ik was al bij 7 stuks (gestart vanaf RTL4), maar bij dat aantal gaat mijn vrij simpele desktop een beetje over de rooie ;) Streams lopen allemaal prima door (geen haperen of stilstaan), maar mijn systeem reageert dan niet zo lekker meer. 7x een HD stream is ook wel een aardige score, toch?
Die respecteren de opleggingen niet. Dat is net als met een smargo. Daar ken ik voorbeelden van met 20 tuners. Alphacrypt plus Ziggo kaart is echt max 3, zelf nog ooit getest. Tenzij Ziggo zelf dit inmiddels heeft aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Donderstraaltje, zoals ik al zei dus, de CI module = dan de beperking.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:38:
@Donderstraaltje, zoals ik al zei dus, de CI module = dan de beperking.
Er is dus een beperking, maar die zit toch echt in de smartcard. De Alphacrypt kan max 8 zenders decrypten en dat gaat in het buitenland perfect. De software welke voor readers gebruikt wordt respecteert bepaalde opleggingen niet. Maar goed dat heeft verder voor de discussie geen enkele meerwaarde. Het gaat er uiteindelijk om wat praktisch kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online

Afijn, de op OpenPLI 7 Oscam geconfigureerde 4k SE DVB-C haalt ruim meer dan max 3 gecodeerde streams. En het zappen gaat daarbij ook nog eens vliegensvlug (op de TV bekeken).

Dan nog even over de tekstbalk onderin beeld bij bijv. RTR-Z HD. Vloeiend, scherp en zonder haperingen.
ik snap een paar dingen niet, sorry voor de noob vragen, Je hebt de Vu+ UNO 4K SE en je desktop gaat over de rooie ? heb je er nog iets naast draaien om te zorgen dat de Vu+ UNO 4K SE werkt ? of is het gewoon een kwestie van smartcard erin en kijken ?

Dus als ik de VU+ Ultimo 4K zou kopen en er 2 ziggo smartcards in prop dan zou ik 6 streams tegelijk kunnen opnemen ? ik heb geen andere CI modules nodig ?. ( zit zelf in het oude multikabel/Ziggo gebied)

OpenPLI configureren is zelf te doen als ik hem op amazon zou bestelen ? Heb je misscien een tip op amazon ? ik zie er een heleboel te koop staan daar

Kan je er zelf een SSD in bouwen achteraf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Ik vermoed dat hij bedoelt dat hij zijn Desktop PC heeft gebruikt om uit te testen hoeveel streams tegelijk er uit de VU+ kunnen komen en omdat zijn Desktop PC niet zo goed is die ging haperen, lijkt me niet de VU+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:01
...Het aantal gecodeerde streams gelijktijdig weergeven met één Smartcard gaat volgens mij tot aan het aantal tuners wat in dit apparaat zit. Ik was al bij 7 stuks (gestart vanaf RTL4)...
Het zou kunnen dat er zelfs minder tuners in gebruik zijn. Met 7 tuners kun je waarschijnlijk wel 10-tallen streams kijken, immers zit een tuner op een bepaalde frequentie en in die MUX zitten meerdere streams. Ik weet niet hoe het nu zit qua indeling, maar in het verleden had ik een X-Trend tripple tuner in gebruik en daarmee kon ik makkelijk 10 streams kijken en decoderen van een smart-card rechtstreeks in de box, deze streams moesten natuurlijk wel in een van de muxen zitten waarop de tuners afgestemd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook dat is per software weer verschillend, en per tuner.

Met de FloppyDTV destijds kon je zoveel streams maar op een mux zaten (slechts getest tot 2), decoderen in MediaPortal. Dat zelfde is weer niet het geval in DVBviewer, die kan weer gelijk welke tuner maar 1 stream per keer. Ook mijn Digital Devices konden in MediaPortal maar een enkele stream per tuner, daar lag het aan de tuner dus. Het is al bij al vrij gecompliceerd.

Ben bezig mijn tv backend/server aan te passen op moment... als er echt een dringende vraag ontstaat kan ik wel eens onderzoek doen. Heb ook snel weer een quad setup tot mijn beschikking, goedkoop een Digital Devices bijgekocht. Dat doe ik wel vaker en verkoop dan weer door voor hetzelfde bedrag als iemand er een nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
Ik heb een VU+ Uno 4K SE aangekocht, kan ik die gebruiken in plaats van die Horizon box en koppelen aan mijn Plex :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Slux schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:20:
[...]
ik snap een paar dingen niet, sorry voor de noob vragen, Je hebt de Vu+ UNO 4K SE en je desktop gaat over de rooie ? heb je er nog iets naast draaien om te zorgen dat de Vu+ UNO 4K SE werkt ? of is het gewoon een kwestie van smartcard erin en kijken ?

Dus als ik de VU+ Ultimo 4K zou kopen en er 2 ziggo smartcards in prop dan zou ik 6 streams tegelijk kunnen opnemen ? ik heb geen andere CI modules nodig ?. ( zit zelf in het oude multikabel/Ziggo gebied)

OpenPLI configureren is zelf te doen als ik hem op amazon zou bestelen ? Heb je misscien een tip op amazon ? ik zie er een heleboel te koop staan daar

Kan je er zelf een SSD in bouwen achteraf ?
@Slux, als ik het over "streamen" heb dan is dit niet het afspelen direct vanaf decoder naar TV maar als "stream" via het netwerk naar een ander apparaat (in dit geval mijn desktop).

Stream ik niet maar selecteer ik 8 verschillende (HD)zenders tegelijk voor het opnemen, dan worden deze (indien zo ingesteld en ook aanwezig), rechtstreeks op interne HDD/SSD opgeslagen. Dit gaat dan middels 1 geactiveerde Irdeto Smartcard, ik gebruik geen aparte CI module daarvoor.

OpenPLI is prima zelf te installeren, de ontvanger zelf komt zogezegd "schoon" naar een klant. Er staat dus geen software op het systeem, dit is dus wel noodzakelijk voor het gebruik.

Een HDD/SSD kan simpel via een lade aan de achterzijde in het apparaat worden geschoven, zo ook de Smartcard. Ik zie overigens niet direct in waarom je voor de (tamelijk kostbare) VU+ Ultimo 4K zou moeten gaan, een 4k SE zou toch ook prima kunnen voldoen verwacht ik (toch?).

Als je op Amazon.de zoekt op "Uno 4k SE" dan zal er snel wat boven water komen verwacht ik. Wel opletten dat je de DVB-C versie selecteert en niet de DVB-S versie (als het de kabel-versie moet zijn natuurlijk).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@hardware-lover 8 wil hier ook (net) op 1 irdeto kaart :) en dat ligt meer aan het feit dat de opnames over een 100mbit lijntje naar de NAS gaan...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:54:
[...]

@Slux, als ik het over "streamen" heb dan is dit niet het afspelen direct vanaf decoder naar TV maar als "stream" via het netwerk naar een ander apparaat (in dit geval mijn desktop).

Stream ik niet maar selecteer ik 8 verschillende (HD)zenders tegelijk voor het opnemen, dan worden deze (indien zo ingesteld en ook aanwezig), rechtstreeks op interne HDD/SSD opgeslagen. Dit gaat dan middels 1 geactiveerde Irdeto Smartcard, ik gebruik geen aparte CI module daarvoor.

OpenPLI is prima zelf te installeren, de ontvanger zelf komt zogezegd "schoon" naar een klant. Er staat dus geen software op het systeem, dit is dus wel noodzakelijk voor het gebruik.

Een HDD/SSD kan simpel via een lade aan de achterzijde in het apparaat worden geschoven, zo ook de Smartcard. Ik zie overigens niet direct in waarom je voor de (tamelijk kostbare) VU+ Ultimo 4K zou moeten gaan, een 4k SE zou toch ook prima kunnen voldoen verwacht ik (toch?).

Als je op Amazon.de zoekt op "Uno 4k SE" dan zal er snel wat boven water komen verwacht ik. Wel opletten dat je de DVB-C versie selecteert en niet de DVB-S versie (als het de kabel-versie moet zijn natuurlijk).
Duidelijk bedankt

Ik las op totaaltv een review dat de Uno een beetje haperde met 4K content, de ultimo schijnt dat niet te hebben
https://www.totaaltv.nl/tests/een-nieuwe-standaard/
https://www.totaaltv.nl/tests/topmodel-met-klasse/
Nu is er nog geen 4K content volgens mij bij Ziggo maar mocht dat komen dan heb ik een futureproof apparaat in huis was mijn gedachte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
4K zie ik tzt wel..

hopelijk komt Ziggo wel met een FTA 4K zender..

want wat ik vroeger met een DM500S (welke geen HD kon ) maar ik kon wel BBC-HD kijken als ik het streamde.. de enige HD zender die toen FTA was en nog op een DVB-S transponder zat.. want DVB-S2 was ook te modern voor dat ding

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:34
Op dit moment maak ik gebruik van een HdHomerun en Plex. Dit alles speel ik af op een Nvidia Shield. Ook heb ik Hyperion draaien (diy ambilight) welke zijn data doorkrijgt van de Shield.

Nu zat ik te kijken om wat betere kwaliteit uit de Hdhomerun te halen.Hiervoor zal ik mijn Ziggo kaart moeten aan sluiten. Met deze zoektocht met ik hier terecht gekomen en zie ik een hoop alternatieve. Wat mij vooral getriggerd heeft, is dat Enigma2 een plugin heeft, welke mijn leds kan voorzien van data.

Aangezien ik al een HdHomerun heb. Is een VU bijvoorbeeld dan nog te adviseren of hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik kijk zelf niet veel tv, maar als ik kijk wil ik dat het goed is. Plex moet gevoed kunnen worden en zappen moet niet te langzaam gaan. Ik vind de hdhomerun app best langzaam zappen.

Ik heb nu ook nog een Humax staan met een oude ziggo kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
hardware-lover schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:54:
[...]

Gebruik je hier ook Oscam voor? Zoja zou je dan je config willen delen :) Ik krijg de VU+ morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@jimmy87, OpenPli en Oscam ja. Ik stuur je een link die mij ook verder heeft geholpen met de deze setup. Komt van andere Tweaker af.

@SMSfreakie, dat deed ik eerst ook, rechtstreeks opslaan op mijn NAS, en ook dat ging via mijn 1Gbit netwerk zonder problemen. Maar ik had "toevallig" nog een 1TB SSD rondslingeren, en toen ik wat was uitgespeeld met het proberen van diverse Enigma2 builds, heb ik de definitieve setup maar een beetje minder netwerk afhankelijk gemaakt 😉
Indien nodig is het eea toch snel naar NAS gezet want de lan poort van de 4k SE haalt de 900Mbit wel tijdens transport.

[ Voor 63% gewijzigd door hardware-lover op 05-02-2019 19:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
een OSCAM configje / voorzetje lijkt mij ook wel handig om eerlijk te zijn..
niet dat CCCAM het nou niet goed doet (mits ik 1x per week de box maar herstart, en dat doettie op dit moment keurig met script)

@hardware-lover tja mijn ET9500 moet het nog doen met een 10/100mbit poortje dus daar valt niks aan te veranderen.. ( ja een HDD/SSD in bouwen.. ) nou komen de opnames gewoon keurig direct weer in PLEX terug :-) zonder dat PLEX zich verder bemoeit met opnames etc

[ Voor 39% gewijzigd door SMSfreakie op 05-02-2019 19:21 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met 8 tuners vraag ik me alleen af wat er allemaal te kijken/op te nemen valt tegenwoordig. Kwaliteit van programma’s is minder en ook het aantal zenders loopt terug. Maar dat is verder puur iets persoonlijks hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Daarom heb ik slechts 2 interne tuners en nog een USB tuner er aan hangen.. maar hek zolang 2 (of meer) zenders op de zelfde transportstream zitten kost dat geen extra tuner :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:31:
Met 8 tuners vraag ik me alleen af wat er allemaal te kijken/op te nemen valt tegenwoordig. Kwaliteit van programma’s is minder en ook het aantal zenders loopt terug. Maar dat is verder puur iets persoonlijks hoor :P
@Donderstraaltje, je hoeft het aantal tuners niet enkel voor het opnemen te gebruiken hè? Je kunt ook met 8 personen tegelijk op verschillende apparaten TV kijken. En dan niet allemaal naar één en dezelfde zender 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:44:
[...]

@Donderstraaltje, je hoeft het aantal tuners niet enkel voor het opnemen te gebruiken hè? Je kunt ook met 8 personen tegelijk op verschillende apparaten TV kijken. En dan niet allemaal naar één en dezelfde zender 😏
Studentenhuis/kosthuis pappa en mamma?
:P

Waar is de tijd dat we gezamenlijk met de hele familie naar Lingo keken... oh wacht Lingo is van de kijkbuis :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:53:
[...]

Studentenhuis/kosthuis pappa en mamma?

Waar is de tijd dat we gezamenlijk met de hele familie naar Lingo keken... oh wacht Lingo is van de kijkbuis :'(
Dat dus.. omdat Lingo er niet meer op is :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Slux schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:34:
[...]
Duidelijk bedankt

Ik las op totaaltv een review dat de Uno een beetje haperde met 4K content, de ultimo schijnt dat niet te hebben
https://www.totaaltv.nl/tests/een-nieuwe-standaard/
https://www.totaaltv.nl/tests/topmodel-met-klasse/
Nu is er nog geen 4K content volgens mij bij Ziggo maar mocht dat komen dan heb ik een futureproof apparaat in huis was mijn gedachte
@Slux, zou je nog eens naar het artikel kunnen linken mbt haperen van 4k media met die Uno? Eens kijken waar ze tegenaan liepen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
hardware-lover schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:09:
@jimmy87, OpenPli en Oscam ja. Ik stuur je een link die mij ook verder heeft geholpen met de deze setup. Komt van andere Tweaker af.

@SMSfreakie, dat deed ik eerst ook, rechtstreeks opslaan op mijn NAS, en ook dat ging via mijn 1Gbit netwerk zonder problemen. Maar ik had "toevallig" nog een 1TB SSD rondslingeren, en toen ik wat was uitgespeeld met het proberen van diverse Enigma2 builds, heb ik de definitieve setup maar een beetje minder netwerk afhankelijk gemaakt 😉
Indien nodig is het eea toch snel naar NAS gezet want de lan poort van de 4k SE haalt de 900Mbit wel tijdens transport.
Graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kan bevestigen dat VU+ uitstekend werken met Ziggo en Caiway. Gebruik ze al jaren voor kabel en satelliet. Had eerst een Solo 4K en nu een Ultimo 4K. Maar volgens mij kom je met de goedkope Zero 4K ook al een heel eind. Hangt een beetje af hoeveel kanalen je tegelijkertijd wilt kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:53:
[...]
Studentenhuis/kosthuis papa en mamma? << dat laatste dan maar ;)

Dat gezamenlijk TV kijken kan ook nog, met 4 verschillende zenders verdeeld over één scherm dan ;)
Moet er wel geloot worden van welke zender het geluid te horen zal zijn, men kan niet alles hebben :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:38:
[...]

@Slux, zou je nog eens naar het artikel kunnen linken mbt haperen van 4k media met die Uno? Eens kijken waar ze tegenaan liepen?
https://www.totaaltv.nl/tests/vernieuwd-en-verbeterd/
VU+ Uno 4K SE
''Streamen van 1080p materiaal verloopt probleemloos, maar bij volwaardige Ultra HD-content is soms een zeer lichte hapering te zien.''

Ik heb zelf gister de VU+ Duo 4K besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:42:
[...]

Dat gezamenlijk TV kijken kan ook nog, met 4 verschillende zenders verdeeld over één scherm dan ;)
Moet er wel geloot worden van welke zender het geluid te horen zal zijn, men kan niet alles hebben :)
ieder zn eigen (draadloze/bluetooth) oortjes :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Slux schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 07:09:
[...]
https://www.totaaltv.nl/tests/vernieuwd-en-verbeterd/
VU+ Uno 4K SE
''Streamen van 1080p materiaal verloopt probleemloos, maar bij volwaardige Ultra HD-content is soms een zeer lichte hapering te zien.''

Ik heb zelf gister de VU+ Duo 4K besteld
@Slux, ah, ik zie het daar idd staan. Vraag me dan meteen af of ze het automatisch aanpassen van de refreshrate wel in hebben gesteld (dat staat ie standaard namelijk niet met output op 4k)?
Ook geen idee hoe ze het e.e.a. daar hebben getest.

Afijn, ik heb de decoder niet direct als vervanger van mijn HTPC aangekocht, maar alles wat het apparaat zelf zou kunnen, zonder dat ik een ander apparaat aan moet slingeren, is mooi meegenomen natuurlijk. Er is wel een versie van Kodi te installeren (17.6) maar deze lijkt tamelijk "uitgekleed". Wel is deze versie in staat om HDR media actief weer te geven, dat lukt niet met de Kodi Windows versies zonder gebruik te maken van een externe video-speler.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:25:
[...]

@Slux, ah, ik zie het daar idd staan. Vraag me dan meteen af of ze het automatisch aanpassen van de refreshrate wel in hebben gesteld (dat staat ie standaard namelijk niet met output op 4k)?
Ook geen idee hoe ze het e.e.a. daar hebben getest.

Afijn, ik heb de decoder niet direct als vervanger van mijn HTPC aangekocht, maar alles wat het apparaat zelf zou kunnen, zonder dat ik een ander apparaat aan moet slingeren, is mooi meegenomen natuurlijk. Er is wel een versie van Kodi te installeren (17.6) maar deze lijkt tamelijk "uitgekleed". Wel is deze versie in staat om HDR media actief weer te geven, dat lukt niet met de Kodi Windows versies zonder gebruik te maken van een externe video-speler.
Voor die 100 euro meer heb ik maar die nieuwe Duo gekocht, schijnt ook nog beter te zijn dan de ultimo wat ik las.

Heb hem inmiddels binnen maar krijg er alleen maar SD zender uit bij HD zenders krijg ik zwart beeld.
smartcard erin zonder ci module, maar ik moet er waarschijnlijk een aparte ci module voor hebben om de HD zenders te kunnen zien ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Even de juiste software installeren. Bijvoorbeeld OpenPLi of VTi en daarna vanuit het menu oscam installeren. oscam is een softwarematige CI module.

[ Voor 16% gewijzigd door wian op 06-02-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik had hem al dank ;) ik had de post van @hardware-lover niet goed gelezen.

Ben nog bezig om alles uit te vinden en in te stellen maar de HD zenders werken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kwam een linux tv tool tegen: femon. Ziet er uit als een handige app om te debuggen/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Ik heb hem nu ook draaien met een Ziggo smartcard (vandaag binnen gekregen) en Oscam, hij geeft hier alleen wel aan onder status CARDOK (no entitlements) maar encrypted kanalen werken wel nu, getest met oa Fox sports en SBS9 HD.

Is dat iets wat zich nog aan moet passen?

Edit:
Gaat blijkbaar vanzelf, nu heb ik 8 entitlements :9 Geheel ook al in Plex staan _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door jimmy87 op 08-02-2019 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
jimmy87 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 01:00:
Ik heb hem nu ook draaien met een Ziggo smartcard (vandaag binnen gekregen) en Oscam, hij geeft hier alleen wel aan onder status CARDOK (no entitlements) maar encrypted kanalen werken wel nu, getest met oa Fox sports en SBS9 HD.

Is dat iets wat zich nog aan moet passen?

Edit:
Gaat blijkbaar vanzelf, nu heb ik 8 entitlements :9 Geheel ook al in Plex staan _/-\o_
Welke image gebruik je openpli ? daar werkte het direct, ben zelf overgestapt naar vti omdat ik het er wat mooier uit vind zien.

Daar heb ik met oscambutler een config aangemaakt en deze text in oscam.server geplakt, hij geeft CARDOK (5 entitlements) aan bij mij
[reader]
label = lower_card
description = ziggo
protocol = internal
device = /dev/sci0
caid = 0604
boxkey = 1122334455667788
rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
detect = cd
mhz = 600
cardmhz = 600
ident = 0604:000000,000001,000002,000003
group = 1
emmcache = 1,1,2,0
Ben nog steeds aan het instellen en uitzoeken, niet normaal hoe uitgebreid dat ding is, je kan echt alles instellen en aanpassen.

Eerste indruk is wel ok van het apparaat hij is snel en de tickers en aftitelingen lopen eindelijk weer vloeiend, ben er nog niet uit hoe die EPG precies werkt die vind ik wat omslachtig, en ben er nog niet uit hoe je zenders kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Slux schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:58:
[...]

Welke image gebruik je openpli ? daar werkte het direct, ben zelf overgestapt naar vti omdat ik het er wat mooier uit vind zien.

Daar heb ik met oscambutler een config aangemaakt en deze text in oscam.server geplakt, hij geeft CARDOK (5 entitlements) aan bij mij

[...]

Ben nog steeds aan het instellen en uitzoeken, niet normaal hoe uitgebreid dat ding is, je kan echt alles instellen en aanpassen.

Eerste indruk is wel ok van het apparaat hij is snel en de tickers en aftitelingen lopen eindelijk weer vloeiend, ben er nog niet uit hoe die EPG precies werkt die vind ik wat omslachtig, en ben er nog niet uit hoe je zenders kan verwijderen.
Ik gebruik Openpli 7.0

Ik vind hem inderdaad ook ongelooflijk uitgebreid, de EPG moet ik ook nog voor kijken, zoek meer zoiets als wat Ziggo nu heeft dat je van meer kanalen de programma's kunt zien ipv van wat het nu is.

Ik ben nog aan het zoeken hoe je je eigen lijst kunt maken, nu gooit die namelijk alle non HD zenders voorin en alles wat met HD te maken heeft helemaal achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jimmy87 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:39:
[...]

Ik gebruik Openpli 7.0

Ik vind hem inderdaad ook ongelooflijk uitgebreid, de EPG moet ik ook nog voor kijken, zoek meer zoiets als wat Ziggo nu heeft dat je van meer kanalen de programma's kunt zien ipv van wat het nu is.

Ik ben nog aan het zoeken hoe je je eigen lijst kunt maken, nu gooit die namelijk alle non HD zenders voorin en alles wat met HD te maken heeft helemaal achterin.
hier staan ze gewoon op de volgorde die Ziggo mij aansmeert :?
met de de HD versies vooraan

zowel in OpenPLI als in Plex

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jimmy87 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:39:
[...]
Ik gebruik Openpli 7.0

@jimmy87, het is allemaal beschikbaar als instelling, maar je moet het zelf wel even ook zo instellen. Als hint, sommige toetsen op de afstandsbediening hebben een dubbele functie, die van EPG bijvoorbeeld. Houd je deze knop ingedrukt, dan verschijn er een grafische EPG (Ziggo stijl), en deze kun je binnen instellingen ook als standaard zetten bij één druk op de EPG knop. En zo is er véééééél meer naar wens in te stellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
SMSfreakie schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:55:
[...]

hier staan ze gewoon op de volgorde die Ziggo mij aansmeert :?
met de de HD versies vooraan

zowel in OpenPLI als in Plex
Plex neemt je volgorde aan zoals die in OpenPli staat dus dat is niet gek, bij mij gooide hij ze standaard zo met een kabelscan, jij hebt dat misschien anders gedaan?
hardware-lover schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:28:
[...]

@jimmy87, het is allemaal beschikbaar als instelling, maar je moet het zelf wel even ook zo instellen. Als hint, sommige toetsen op de afstandsbediening hebben een dubbele functie, die van EPG bijvoorbeeld. Houd je deze knop ingedrukt, dan verschijn er een grafische EPG (Ziggo stijl), en deze kun je binnen instellingen ook als standaard zetten bij één druk op de EPG knop. En zo is er véééééél meer naar wens in te stellen.
Aaaah, ja dat er onwijs veel instelmogelijkheden waren had ik al een beetje door, het is en blijft gebaseerd op linux natuurlijk.

[ Voor 45% gewijzigd door jimmy87 op 08-02-2019 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jimmy87 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:32:
[...]

Plex neemt je volgorde aan zoals die in OpenPli staat dus dat is niet gek, bij mij gooide hij ze standaard zo met een kabelscan, jij hebt dat misschien anders gedaan?

[...]

Aaaah, ja dat er onwijs veel instelmogelijkheden waren had ik al een beetje door, het is en blijft gebaseerd op linux natuurlijk.
hier ook gewoon met kabelscan.. en NID 5555

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Dank voor de VU+ tip _/-\o_

Wat ben ik blij met de Duo4K zeg, ben er wel 2/3 dagen mee bezig geweest om alles uit te zoeken en in te stellen maar nu ik alles een beetje door heb ben ik er erg blij mee beeld is ook echt top, waar ik met de htpc af en toe wat judder en veel last had van haperende tickers er aftitelingen draait de Duo4k vloeiend.

ik had alleen met openpli 1 keer een vastloper gehad en miste daar de quick channel plugin op en ben toen overstapt op Vti en dat werkt voor mij het beste.

Er is echt niets wat je niet kan instellen op dat apparaat, alleen nog kijken voor een emby client of anders plex dan kan de htpc de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:07

ThaHandy

Discovery Channel

Leuk spul dat VU+ :9

Die VU+ Ultimo icm en 8x tuner, is het mogelijk om de tuners te benaderen via netwerk als een RTSP tuner? Zodat ik deze ook kan gebruiken in de Windows omgeving voor bijv. DVBviewer.

[ Voor 10% gewijzigd door ThaHandy op 09-02-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@ThaHandy, je kunt de tuners sowieso via het netwerk benaderen, of ze ook in DVBviewer te configureren zijn, daar heb ik me niet in verdiept.

Ik heb een M3U kanalenlijst aangemaakt die ik kan gebruiken met diverse programma's, er is een prima Enginma2 plugin voor Kodi18 (niet werkelijk voor 17 of lager). Je kunt Openwebif ook inzetten, etc. etc..

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 10-02-2019 13:20 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 18:53
ThaHandy schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:50:
Leuk spul dat VU+ :9

Die VU+ Ultimo icm en 8x tuner, is het mogelijk om de tuners te benaderen via netwerk als een RTSP tuner? Zodat ik deze ook kan gebruiken in de Windows omgeving voor bijv. DVBviewer.
Je zou eens naar MiniSATIP kunnen kijken. Die kan tuners beschikbaar maken via RTSP. Ik heb het zelf niet werkend gekregen op mijn Ultimo 4K maar misschien heb jij meer geluk/kennis :)
Ik wou de RTSP tuners gebruiken voor de Plex DVR functie. Wat is jouw doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Ik moet zeggen dat ik het geheel in Plex ongelooflijk traag vind werken, opnames haperen ook.

Ik heb de kodi plugin ook eens geprobeerd hoewel ik normaal nooit Kodi gebruik maar deze werkt toch echt wel vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Live TV in Plex is het niet t meest snelle nee... maar goed voor mij de enige manier om de streams van Ziggo te kunnen transcoden voor buitenshuis :+

lokaal pak ik gewoon de M3U playlist in Kodi / op de laptop als ik dat wil...
op de TV kijk ik normaal via een CI+ module :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:01:
Live TV in Plex is het niet t meest snelle nee... maar goed voor mij de enige manier om de streams van Ziggo te kunnen transcoden voor buitenshuis :+
Kan met dvbviewer en TVheadend ook prima hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:46:
[...]

Kan met dvbviewer en TVheadend ook prima hoor
Ahja maar Plex draait toch al op de FreeBSD NAS

404 Signature not found

Dat de logo's voor Ziggo Sport in het logopack nog de oude zijn hoef je niet meer te melden, dat verhelp ik bij de volgende release in de komende weken ergens. Ik verwacht nog wat zenderwijzigingen op korte termijn dus bij de eerste en de beste keer zet ik alle veranderingen ineen keer door.

• My-life
Onlangs overgestapt naar Ziggo en probeerde vanavond mijn HDHomeRun (HDHR3-EU) in te stellen. De HDHomeRun Setup geopend, modulatie stond al goed op 64-QAM en de symboolsnelheid op 6875. Er is geen instelling voor de frequentie of netwerk-ID.
Helaas worden alleen de TV-kanalen 790 en 450 gevonden, samen met vreemde kanalen met benamingen van decoders zoals Humax 5050.

HDHomeRun Ziggo verkeerde kanalen

Wat doe ik verkeerd en hoe los ik het op?

[ Voor 4% gewijzigd door My-life op 14-02-2019 22:45 ]

• hardware-lover
  • Niet online
@My-life, zit je in oud Ziggo of oud UPC gebied? Dat maakt mogelijk wat uit in de instellingen. Het volgende artikel is wel wat oud maar mogelijk nog voldoende up to date voor sommige zaken?

https://nl.hardware.info/...n-smartphones-installatie

Ik heb de mijne inmiddels opgeruimd, maar het instellen onder Windows was toch een redelijk fluitje van.....

Testing, one, two ...

• My-life
@hardware-lover Het is hier altijd al Ziggo geweest. Ik heb geen tabblad Location zoals in dat artikel, dat is vast komen te vervallen in latere versies, maar verder doe ik hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 09:07
My-life schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:44:
Onlangs overgestapt naar Ziggo en probeerde vanavond mijn HDHomeRun (HDHR3-EU) in te stellen. De HDHomeRun Setup geopend, modulatie stond al goed op 64-QAM en de symboolsnelheid op 6875. Er is geen instelling voor de frequentie of netwerk-ID.
Helaas worden alleen de TV-kanalen 790 en 450 gevonden, samen met vreemde kanalen met benamingen van decoders zoals Humax 5050.

[Afbeelding: HDHomeRun Ziggo verkeerde kanalen]

Wat doe ik verkeerd en hoe los ik het op?
Wat je precies verkeerd doet weet ik niet, maar wat je daar ziet zijn alle 'zenders' uit de 474 Mhz mux (multiplex). Zie ook deze post: ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

Dus kanaal 790 en 450 zijn ook de enige die in de mux zitten, samen met een hele hoop streams om set-top boxen van updates te voorzien.
Overigens zou ik ook kanaal 22 verwachten, maar het kan zijn dat die in jouw regio op een andere mux zit of dat de HDHomeRun hem verbergt om een andere reden.

Kun je de HDHomeRun niet vragen om een rescan te doen van de kanalen?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@ShadowLord Klopt het dat ik in die lijst zie dat de zenders in de '474 Mhz mux' QAM64 gebruiken en de rest QAM256? Op de Ziggo site wordt QAM64 aangegeven, maar ik had QAM256 ook toegevoegd omdat ik dat elders zag staan. Dat gaf echter hetzelfde resultaat. Ik heb twee keer een rescan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@My-life, in (oud) Ziggo moet het QAM64 zijn bij het instellen, er komt vanzelf een QAM256 label aan te hangen na het scannen.

474(.000)
6875
QAM64
(0)4444

Dit zijn de instellingen voor het open (FTC) Ziggo zenderpakket. Niet dat je deze allemaal altijd nodig hebt bij het instellen, maar bij sommige hardware is dit wel het geval.

https://www.techconnect.n...aal-kijken-zonder-module/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 18:14:
Ik verwacht nog wat zenderwijzigingen op korte termijn dus bij de eerste en de beste keer zet ik alle veranderingen ineen keer door.
https://www.totaaltv.nl/n...ng-tvzenders-op-de-schop/

Zie nu ook dit, nu Ziggo het zelf wereldkundig heeft gemaakt. Vond het niet netjes te vertellen dat ik het een en ander via mijn contactpersoon al had vernomen. Hoop wel dat de resterende zenders meer kwaliteit neerzetten, want persoonlijk schaar ik alleen de NPO plus een handje vol andere zenders tot de kwaliteitszenders. Ik heb ook zoals gehoord welke zenders onder vuur liggen en daar hoeven we niet rouwig om te zijn.

Ohja dan dit;
"Over de invulling van de pakketten zijn we constant in gesprek met alle aanbieders. Daar kan ik niets over zeggen." Hieraan voegt hij wat betreft het zenderaanbod wel het volgende toe: "Hoe meer hoe beter, is het nog steeds voor mij".
En dat is weer jammer, want wil je de kijken nog (terug) winnen moet je denk ik op kwaliteit inzetten. Er zijn nu genoeg zenders die weinig toevoegen. Niet dat ze er van mij af moeten hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door Donderstraaltje op 15-02-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:45

B64

Even een vraagje voor de VU+ kenners: ik lees hierboven dat encrypted kanalen op Ziggo goed werken, maar werkt interactieve tv ook (dus de 'uitzending gemist' en video-on-demand functie van de Ziggo ontvangers. Ik heb nu een Samsung SMT-C7140 maar die werkt niet zo lekker meer dus zoek een vervanger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Tot nu toe heb ik dit nog niet werkend gekregen, dus ik weet ook niet of dit kan, ik verwacht van niet eigenlijk.
Bij mij werkt de CI+ kaart ook niet dus ik draai op een softcam, dat werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
B64 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 10:35:
Even een vraagje voor de VU+ kenners: ik lees hierboven dat encrypted kanalen op Ziggo goed werken, maar werkt interactieve tv ook (dus de 'uitzending gemist' en video-on-demand functie van de Ziggo ontvangers. Ik heb nu een Samsung SMT-C7140 maar die werkt niet zo lekker meer dus zoek een vervanger...
VOD gaat niet werken zonder CI+ en de CI+ ondersteuning is er officieel niet.

Ik weet niet wat "er niet zo lekker meer" werkt aan je C7140 maar als deze "in goede staat" voor jou wel prima bruikbaar is, dan zijn ze in gebruikte toestand voor een appel en een ei aan te schaffen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:16:
[...]

VOD gaat niet werken zonder CI+ en de CI+ ondersteuning is er officieel niet.

Ik weet niet wat "er niet zo lekker meer" werkt aan je C7140 maar als deze "in goede staat" voor jou wel prima bruikbaar is, dan zijn ze in gebruikte toestand voor een appel en een ei aan te schaffen?
VOD heeft ooit iemand een addon voor Kodi van gemaakt, maar die mocht niet uitgebracht worden helaas.
Ziggo zet nogal hard in daarop.
Uitzendinggemist is/was wel een Kodi addon dus zodra je kan coden is het te porten naar de vu+.

Zelf wil ik ook nog eens in de VOD mogelijkheden duiken maar op mijn lijstje staan even andere dingen.

Op zich zijn die vu+ best leuke bakken alleen minder mogelijkheden tegenover Kodi. Het is wel weer neerzetten en het werkt, iets dat veel mensen willen. Denk dat dat ook wel de toekomst is ipv met backends klooien zoals ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Donderstraaltje, er was "iemand" die een ZiggoGo addon voor Kodi had geschreven, daar werd idd een stokje voor gestoken. Met ZiggoGo kan je eigenlijk alles wel, maar voor Kodi (of Enigma2), is deze er dus idd niet. Voor UG zijn er wel alternatieven, op Kodi en op een Enigma2 machine, maar ik doelde bewust op VOD omdat de C7140 decoder dat ook als optie heeft ingebakken (naast UG).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:13:
@Donderstraaltje, er was "iemand" die een ZiggoGo addon voor Kodi had geschreven, daar werd idd een stokje voor gestoken. Met ZiggoGo kan je eigenlijk alles wel, maar voor Kodi (of Enigma2), is deze er dus idd niet. Voor UG zijn er wel alternatieven, op Kodi en op een Enigma2 machine, maar ik doelde bewust op VOD omdat de C7140 decoder dat ook als optie heeft ingebakken (naast UG).
Is er op het oude Sat4all fora niet meer te vinden? Die gebruiken ook vaker een vu+ box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:45

B64

hardware-lover schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:16:
[...]
Die C7140 heeft vrij regelmatig last van crashes en freezes en de opnametimer is verre van betrouwbaar - altijd al geweest maar de laatste tijd wordt 't steeds erger. Tel daarbij een UI die verre van intuitief is: tijd voor wat anders.

Zo'n Vu+ (Uno of Duo) lijkt mij een perfect toestel voor wat ik zoek, alleen vindt degene die naast mij op de bank zit het gemis aan de Ziggo VOD-functie wel een dingetje. De onderhandelingen lopen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
VOD kan toch in de GO app ook tegenwoordig :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
SMSfreakie schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:18:
VOD kan toch in de GO app ook tegenwoordig :?
Klopt, maar dan moet je dat wel op een of andere manier op je tv kunnen "toveren", en misschien zijn er nog mensen die enkel gebruik kunnen maken van een decoder, en verder niets anders beschikbaar hebben daarvoor?

@B64, ik ben dan wel uitvoerig aan het testen met de VU+, maar een C7140 wordt nog steeds als dagelijkse decoder gebruikt hier. Je kunt ze ook beiden nog naast elkaar blijven gebruiken, als je verder geen VOD alternatief voor je tv beschikbaar hebt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:38:
[...]

Klopt, maar dan moet je dat wel op een of andere manier op je tv kunnen "toveren", en misschien zijn er nog mensen die enkel gebruik kunnen maken van een decoder, en verder niets anders beschikbaar hebben daarvoor?

@B64, ik ben dan wel uitvoerig aan het testen met de VU+, maar een C7140 wordt nog steeds als dagelijkse decoder gebruikt hier. Je kunt ze ook beiden nog naast elkaar blijven gebruiken, als je verder geen VOD alternatief voor je tv beschikbaar hebt?
eigenlijk moet er dus gewoon een ziggogo plugin voor openpli komen :+

404 Signature not found

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zit ook te loeren naar een VU+ Uno 4K SE of een VU+ Duo 4K SE. Ik zit in een voormalig UPC gebied, nu dus Ziggo. Zolang de VU+ de CI+ card ondersteund zit ik goed? Dit werkt dan 100% zeker?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• hardware-lover
  • Niet online
@Rivanov, het is nu een beetje gissen welk pakket je hebt bij Ziggo maar aangezien je het over CI+ hebt, is het iig de bedoeling dat de HD zenders bekeken kunnen worden begrijp ik? Voormalig UPC = Nagravision, dat is sowieso lastiger dan de combinatie CI+ & Irdeto, gezien de beveiliging daarvan. En Interactieve TV is sowieso een No Go via CI+ in Oud UPC als ik de Ziggo info mag geloven.

Dus, wat had je voor ogen bij het gebruik van een VU+ i.c.m. Ziggo?

Testing, one, two ...

• SMSfreakie
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:53:
@Rivanov, het is nu een beetje gissen welk pakket je hebt bij Ziggo maar aangezien je het over CI+ hebt, is het iig de bedoeling dat de HD zenders bekeken kunnen worden begrijp ik? Voormalig UPC = Nagravision, dat is sowieso lastiger dan de combinatie CI+ & Irdeto, gezien de beveiliging daarvan. En Interactieve TV is sowieso een No Go via CI+ in Oud UPC als ik de Ziggo info mag geloven.

wat mij opviel vd week is dat hier naast irdeto ook nagra aanwezig zou zijn?

404 Signature not found

• Rivanov
  • Nu online
hardware-lover schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:53:

Ik heb momenteel de CI+ module rechtstreeks in mijn LG OLED zitten. Dit werkt prima, maar ik stuitte gisteren op de VU+ box en die trok m'n aandacht. Mede doordat je dit in Plex kunt integreren en je hierdoor ook buitenshuis gebruik kunt maken van live TV kijken én middels de ingebouwde HDD kunt opnemen.

Ik heb het Ziggo Alles-in-Een Max pakket (400/40) met HD zenders. Ik wil dus de HD zenders blijven gebruiken uiteraard, maar ook 4K-proof zijn zodra Ziggo met de 4K uitrol gaat beginnen. Aangezien ik voorheen altijd de extreem trage Horizon Box had, zoek ik een oplossing waarmee ik vrijwel alle functionaliteiten heb (VOD en Interactieve TV heb ik niet nodig) i.c.m. een snelle decoder en geen Horizon Box.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• hardware-lover
  • Niet online
@SMSfreakie, kun je eens aangeven wat er nu nieuw voor je is?

@Rivanov, het is sowieso koffiedik kijken of een Ziggo 4k aanbod ook buiten de officiële Ziggo ontvanger te bekijken zullen zijn.

Ik las dat er vooral succes geboekt wordt, bij gebruik van een Nagravision CI+ module, met de combinatie OpenATV 6.x en Ciplushelper 4.6.. Wat de huidige stand is bij OpenPLI bij gebruik van een CI+ module kan ik niet zeggen.

Omdat jij in een Nagravision gebied zit (verwacht niet dat ze je een Irdeto CI+ module + Irdeto smartcard toe willen zenden), MOET jij gebruik maken van een CI+ module en volstaat alleen het kaartlezerslot niet voor jou. Of heb ik het mis?

Testing, one, two ...

• Rivanov
  • Nu online
hardware-lover schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:05:
@SMSfreakie, kun je eens aangeven wat er nu nieuw voor je is?

@Rivanov, het is sowieso koffiedik kijken of een Ziggo 4k aanbod ook buiten de officiële Ziggo ontvanger te bekijken zullen zijn.

Ik las dat er vooral succes geboekt wordt, bij gebruik van een Nagravision CI+ module, met de combinatie OpenATV 6.x en Ciplushelper 4.6.. Wat de huidige stand is bij OpenPLI bij gebruik van een CI+ module kan ik niet zeggen.

Omdat jij in een Nagravision gebied zit (verwacht niet dat ze je een Irdeto CI+ module + Irdeto smartcard toe willen zenden), MOET jij gebruik maken van een CI+ module en volstaat alleen het kaartlezerslot niet voor jou. Of heb ik het mis?
Dat is dus ook wat ik me afvraag. Ik heb inderdaad een Nagravision Card in een SmartDTV CAM module. Dit werkt prima in mijn LG. Maar zou de Smartcard dus ook wel willen gebruiken in een VU+ decoder. Ik heb her en der wel gelezen dat je inderdaad een specifieke build moet installeren om het in een voormalig UPC gebied werkende te krijgen.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:17
Zit Ziggo nu weer te kutten met de frequenties? Ik ben al mijn vrije digitale kanalen in mijn HD Homerun kwijt namelijk. Regio Haarlem.

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 59 ... 62 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.