Donderstraaltje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:32:
[...]
Ik zie niks vreemd, behalve op het einde waar het even duurt voordat hij op NPO1 staat. Staat hardware decoding aan? zit ook ergens bij playback. Zapsnelheid verder voelt ongeveer even snel aan, wellicht een tikkeltje langzamer dan hier.
Tja MCE is jammer dat MS ermee gestopt is. Dat was voor zeel veel mensen leuk. Laagdrempelig en de eerste "smart" tv's, maar dansel met een boxje

. Je hoeft (en kan) bijna niks in te stellen en het werkt gewoon. Voor mij was dat juist een reden om om in 2002/2003 over te gaan op MediaPortal. Met MediaPortal is het overigens ook zo, een keer aan de achterkant instellen en via de gui ben je dan redelijk beperkt.
Ooit eens gekeken naar Android-x86 met Android TV? Zodra ik wat tijd heb wil ik daar eens naar kijken, maar dat is wel ff geklooi met linux (en dat beheers ik weer minder). Werkt op zich niet onaardig heb ik gezien en dan kun je weer meer dan OpenPLI middels addons maar het is wederom een just-works-out-of-the-box ervaring aan de achterkant. Kan je wel linken naar een mooie ISO en thread waar ze dat onderhouden en supporten.
Zie je niet dat de rtlz balk onregelmatig loopt bij mij in dat filmpje ? ik vind het zelf heel irritant.
Hardware decoding staat aan, ik heb het soms als ik naar Veronica zap dat het soms wel 10/20 seconden duurt voordat ik beeld heb, dat gebeurt meestal als ik ook een programma of 2 a 3 aan het opnemen ben.
de zapsnelheid is zeer snel soms zelfs te snel maar het daadwerkelijk laden van de zender gaat niet zo snel.
Ik had met MCE customizer het meeste uit MCE gesloopt en wat kleurtjes veranderd lekker basic en simpel.
Met kodi heb ik wel het e.e.a eruit gesloopt maar ik blijf menus overhouden, ook elke keer bevestigen of een serie opnemen is wat omslachtig.
Ik hoef eigenlijk ook niet zoveel in te stellen, bediening gemak, stabiliteit en zappen vind ik zelf het belangrijkste.
Vroeger gebruikte ik mijn HTPC ook voor films maar tegenwoordig werkt Shield icm met kodi en emby beter voor mij dus eigenlijk heb ik geen aparte HTPC meer nodig.
Als ik dan deze video bekijk vanaf 9.30 hoe snel het zappen daar wel niet gaat en hoe soepel die tickers lopen dan is het wel een wereld van verschil voor mij.
YouTube: VU+ Ultimo 4K
En ik las dat je er ook emby en plex op kan draaien ?
Klopt het ook dat ik dan met 1 smartcard 8 zenders kan opnemen ?