Dat maakt dan dus nog altijd 4 transponders, wat dan dus nog steeds meer is dan de limiet van 3. Kennelijk dat een softcam en een hardwarematige cam hierin verschillen. Ik ben benieuwd waar dat precies in zit...Montoya200x schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:15:
Ik heb met DVBLink/DVBJCam/Oscam, 8 streams simultaan met 1 Ziggo smartcard kunnen decoderen, zonder tegen een limiet aan te lopen. Let wel, van die 8, zaten er per tuner, 2 zenders op dezelfde transponder.
https://prnt.sc/hvgpm6
Edit: Bovenstaande draait allemaal op het windows platform
Anoniem: 415527
Tijd terug een keer getest en met drie Digitale kaarten 12 streams binnengehaald. De softcam kent mits correct geconfigureerd geen limiet
Het is mij gelukt, en heb nu TV via mijn rPi die ik over het LAN stuur naar mijn Intel NUC:
Kabel > rPi (T230 USB TV-kaart) > over kabel naar NUC (Kodi - TVheadend addon) > TV
Nu zit ik alleen met het probleem dat mijn Fox Sports kanalen ongelofelijk happeren.
Bij geen enkele andere zender heb ik dit, of alleen af-en-toe. Het lijkt alsof hij niet kan bufferen, maar hij doet ook geen framedrops, dus ik mis af-en-toe stukken.
Kan dit aan mijn rPi1 liggen? Heb er niks anders op draaien dan enkel TVHeadend + OSCam.
Kan ik ook framedrops aanzetten ergens?
Thanks!
EDIT: Heb maar een rPi3 aangeschaft - mijn rPi1 liep echt tegen zijn max. en zodra ik een actie deed op de pi stokte het beeld.
Kabel > rPi (T230 USB TV-kaart) > over kabel naar NUC (Kodi - TVheadend addon) > TV
Nu zit ik alleen met het probleem dat mijn Fox Sports kanalen ongelofelijk happeren.
Bij geen enkele andere zender heb ik dit, of alleen af-en-toe. Het lijkt alsof hij niet kan bufferen, maar hij doet ook geen framedrops, dus ik mis af-en-toe stukken.
Kan dit aan mijn rPi1 liggen? Heb er niks anders op draaien dan enkel TVHeadend + OSCam.
Kan ik ook framedrops aanzetten ergens?
Thanks!
EDIT: Heb maar een rPi3 aangeschaft - mijn rPi1 liep echt tegen zijn max. en zodra ik een actie deed op de pi stokte het beeld.
[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 07-01-2018 15:48 ]
ik heb nu ongv. een jaar geleden een HDhomerun gekocht en toen ook een Smargo. Echter nooit gekeken naar smartcards. Nu woon ik in voormalig UPC gebied, als het goed begrepen heb na wat zoeken in het forum is het niet mogelijk om in dit gebied HD kanalen met oscam op mijn tvheadend server beschikbaar te krijgen of zijn hier wel mogelijkheden voor?
@brend5 legaal is er idd geen oplossing voor.
Testing, one, two ...
Ik moet helaas nu echt op zoek naar een vervanger voor tv kijken op mijn windows mediacenter met windows 10
ik heb 3 anysee E30''s en heeft altijd top gewerkt, maar ik las dat de nieuwe versies van windows 10 geen decoders zoals anysse ondersteunen en de hardware is inmiddels al weer een jaar of 5 oud.
Weet iemand een goede vervanger ? het gaat alleen om TV kijken en opnemen, het moet kunnen werken met mijn harmoney remote, snel zappen en vrouw vriendelijk
Mediaportal e.d. heb ik vroeger naar gekeken maar dat werkte lang niet zo goed als Windows Mediacenter met live tv
ik heb 3 anysee E30''s en heeft altijd top gewerkt, maar ik las dat de nieuwe versies van windows 10 geen decoders zoals anysse ondersteunen en de hardware is inmiddels al weer een jaar of 5 oud.
Weet iemand een goede vervanger ? het gaat alleen om TV kijken en opnemen, het moet kunnen werken met mijn harmoney remote, snel zappen en vrouw vriendelijk
Mediaportal e.d. heb ik vroeger naar gekeken maar dat werkte lang niet zo goed als Windows Mediacenter met live tv
Er gingen geruchten dat Ziggo bepaalde ontvangers uitleverde waar toch een Irdeto kaart in zit. Welk type ontvanger dat was (en of het ook in fUPC gebied gebeurde) weet ik helaas niet.brend5 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:53:
ik heb nu ongv. een jaar geleden een HDhomerun gekocht en toen ook een Smargo. Echter nooit gekeken naar smartcards. Nu woon ik in voormalig UPC gebied, als het goed begrepen heb na wat zoeken in het forum is het niet mogelijk om in dit gebied HD kanalen met oscam op mijn tvheadend server beschikbaar te krijgen of zijn hier wel mogelijkheden voor?
dat zou dan de humax 5300c moeten zijn :-)ANdrode schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:29:
[...]
Er gingen geruchten dat Ziggo bepaalde ontvangers uitleverde waar toch een Irdeto kaart in zit. Welk type ontvanger dat was (en of het ook in fUPC gebied gebeurde) weet ik helaas niet.
404 Signature not found
Kan je de bron linken van waar je dat hebt gelezen?Slux schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:48:
Ik moet helaas nu echt op zoek naar een vervanger voor tv kijken op mijn windows mediacenter met windows 10![]()
Kan je ook uitleggen dat je aan de ene kant aangeeft dat de Anysee niet meer wordt ondersteund en daardoor naar een vervanger voor MCE zoekt? Dat zijn volgens mij twee verschillende zaken.
Ik moet er direct bij zeggen dat ik geen ervaring heb met Anysee maar ik zou allereerst wachten of er iemand tegen de tijd dat het eventueel niet meer wordt ondersteund met een workaround komt. Anders is zo'n Anysee altijd onder Linux te gebruiken.
In het geval dat Anysee echt niet meer wordt ondersteund zal je moeten uitkijken naar een alternatief zoals de producten van Digital Devices. Die zijn vrij prijzig maar zelf heb ik er goede ervaringen mee. Hun netwerk tuner is zeer aanbevelenswaardig. Alternatieven zijn HD Homerun of losse tv-kaarten zoals die van Hauppauge. Zij hebben een quad-tuner voor iets meer dan €100 of een dual usb tuner. Moet je om gecodeerde kanalen te kunnen bekijken nog wel een kaartserver aanleggen met bijvoorbeeld een Smargo.
Of MCE met de opvolger van Win10 nog werkt is ook maar de vraag.
Zelf gebruik ik ook MCE onder Win10 met daarnaast Kodi. MCE voor alleen tv kijken, idd voor waf maar ook omdat het zo ontzettend simpel en gebruiksvriendelijk is. Voor al de rest gebruik ik Kodi. Je kunt namelijk heel makkelijk schakelen tussen MCE en Kodi. En je Harmony werkt uiteraard prima met Kodi. Heb zelf de Harmony 650 maar ook nog de MCE remote die het na al die jaren nog steeds doet.
Ik gebruik een digital devices tuner met CI. De laatste tijd duurt het vaak lang voordat een zender beeld geeft. Het beeld is dan een seconde of 10 zwart. Soms langer. Als ik dan naar een ander kanaal zap en weer terug ga geeft hij wel gelijk beeld. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Anysee werkt gewoon nog in windows 10 met dvbviewer,wel de anysee driver installen.mowa schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:56:
[...]
Kan je de bron linken van waar je dat hebt gelezen?
Kan je ook uitleggen dat je aan de ene kant aangeeft dat de Anysee niet meer wordt ondersteund en daardoor naar een vervanger voor MCE zoekt? Dat zijn volgens mij twee verschillende zaken.
Ik moet er direct bij zeggen dat ik geen ervaring heb met Anysee maar ik zou allereerst wachten of er iemand tegen de tijd dat het eventueel niet meer wordt ondersteund met een workaround komt. Anders is zo'n Anysee altijd onder Linux te gebruiken.
In het geval dat Anysee echt niet meer wordt ondersteund zal je moeten uitkijken naar een alternatief zoals de producten van Digital Devices. Die zijn vrij prijzig maar zelf heb ik er goede ervaringen mee. Hun netwerk tuner is zeer aanbevelenswaardig. Alternatieven zijn HD Homerun of losse tv-kaarten zoals die van Hauppauge. Zij hebben een quad-tuner voor iets meer dan €100 of een dual usb tuner. Moet je om gecodeerde kanalen te kunnen bekijken nog wel een kaartserver aanleggen met bijvoorbeeld een Smargo.
Zelf gebruik ik ook MCE onder Win10 met daarnaast Kodi. MCE voor alleen tv kijken, idd voor waf maar ook omdat het zo ontzettend simpel en gebruiksvriendelijk is. Voor al de rest gebruik ik Kodi. Je kunt namelijk heel makkelijk schakelen tussen MCE en Kodi. En je Harmony werkt uiteraard prima met Kodi. Heb zelf de Harmony 650 maar ook nog de MCE remote die het na al die jaren nog steeds doet.
En nog een proggie draaien om hd zenders te kijken,maar mag hier niet zeggen welk proggie.
Atijd perfect gewerkt.
Voor de festiviteiten wat losse logo's;

Ik heb het originele font per toeval voor Eurosport gevonden welke een aangepast font blijkt te zijn, welke als basis genomen was voor de 3/4/5 en vind ze wel best zo. Mocht ik komende weken ergens tijd 'over' hebben dan verhelp ik dat ook nog wel
. Anyways have fun ermee.

Ik heb het originele font per toeval voor Eurosport gevonden welke een aangepast font blijkt te zijn, welke als basis genomen was voor de 3/4/5 en vind ze wel best zo. Mocht ik komende weken ergens tijd 'over' hebben dan verhelp ik dat ook nog wel
Hmm,
Iemand een idee hoe ik met tvheadend wat channels kan remappen zonder alle muxes en services opnieuw te gaan mappen? (Als het even kan). M'n provider (delta) is bezig geweest met wat kanalen heen en weer te schuiven, om ruimte te maken voor de terugkomst van TLC, Discovery, Animal Planet en Eurosport, maar ik krijg de kanalen niet opnieuw geremapped (Heb al een van de verhuisde kanalen proberen te mappen naar een service, maar blijft op hetzelfde kanaal hangen). Het moet vast iets simpels zijn (Als het even kan moet het automagisch gaan
). Wie heeft een tip?
Edit:
Uiteraard, nadat ik een uur heb zitten googlen, en door zowat elk config scherm heen ben gegaan in tvheadend, en ten einde raad hier maar de vraag heb gesteld, kom ik 1 vakje tegen die ik kan aanvinken, bij de EPG Grabbers: Auto update channel number.
Dus ik denk dat ik m'n eigen vraag wel beantwoord heb zo. Mocht iemand zich ook helemaal suf zoeken:
Configuration -> Channel / EPG --> EPG Grabber --> "Update channel number" aanvinken.
Nu even afwachten tot de cron gedraaid heeft of alles dan inderdaad wordt bijgewerkt. Input nog altijd welkom
Iemand een idee hoe ik met tvheadend wat channels kan remappen zonder alle muxes en services opnieuw te gaan mappen? (Als het even kan). M'n provider (delta) is bezig geweest met wat kanalen heen en weer te schuiven, om ruimte te maken voor de terugkomst van TLC, Discovery, Animal Planet en Eurosport, maar ik krijg de kanalen niet opnieuw geremapped (Heb al een van de verhuisde kanalen proberen te mappen naar een service, maar blijft op hetzelfde kanaal hangen). Het moet vast iets simpels zijn (Als het even kan moet het automagisch gaan
Edit:
Uiteraard, nadat ik een uur heb zitten googlen, en door zowat elk config scherm heen ben gegaan in tvheadend, en ten einde raad hier maar de vraag heb gesteld, kom ik 1 vakje tegen die ik kan aanvinken, bij de EPG Grabbers: Auto update channel number.

Dus ik denk dat ik m'n eigen vraag wel beantwoord heb zo. Mocht iemand zich ook helemaal suf zoeken:
Configuration -> Channel / EPG --> EPG Grabber --> "Update channel number" aanvinken.
Nu even afwachten tot de cron gedraaid heeft of alles dan inderdaad wordt bijgewerkt. Input nog altijd welkom
[ Voor 33% gewijzigd door cavey op 23-02-2018 22:01 . Reden: mogelijkerwijs toch nog zelf het antwoord gevonden ]
Wellicht al voorbij gekomen maar ik hoor net dat Ziggo binnen anderhalf jaar stopt met CI+, de planning zou al klaar liggen.
Iemand die dit bevestigen kan?
Iets van gehoord ja enkele maanden terug, alleen niet met een exacte window maar binnen 3 jaar. Overigens hier ook al eens beschreven. Ze willen naar een virtuele cam toe, dus zonder smart card. Hier zou dan ook dat “horizon” platform in moeten zitten in de zin dat het de standaard gui van de tv voor een gedeelte overneemt en zou ook bepaalde iptv achtige diensten mogelijk maken. Het zou gebaseerd worden op een nieuwe cam standaard waar ik het versie nummer van vergeten ben. Tegelijkertijd heeft hij niet gezegd dat oudere cams/smart cards versneld uitgefaseerd zouden worden.
Als ik iets bevestigen kan is idd dat er een losse planning loopt voor een nieuwe module.
Als ik iets bevestigen kan is idd dat er een losse planning loopt voor een nieuwe module.
Eindelijk is er goed nieuws vanuit Ziggo, namelijk dat er een native app voor Andriod TV komt, dan is het voor mij ook gelijk afgelopen met tuners en smartcards.
Als daarmee ook de maximale bitrates op het niveau komen dan wat nu via het DVB-C signaal wordt verspreid?RobinMM schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:00:
Eindelijk is er goed nieuws vanuit Ziggo, namelijk dat er een native app voor Andriod TV komt, dan is het voor mij ook gelijk afgelopen met tuners en smartcards.
Testing, one, two ...
Vergeet dat maar. Maar het is wel een goedkope oplossing om een extra “kastje” te plaatsen zonder extra maandbedrag. Zolang ze deze dingen niet als primaire manier van kijken behandelen gaat ook de bitrate niet omhoog. Helaas hoor ik over dit platform nooit geruchten dus bovenstaande zijn puur mijn verwachtingen.hardware-lover schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:31:
[...]
Als daarmee ook de maximale bitrates op het niveau komen dan wat nu via het DVB-C signaal wordt verspreid?
Ik vermoed van niet, voor mij persoonlijk ook niet een deal breaker. Zelf kijk ik niet vaak naar TV. Ik heb liever een naadloze integratie voor mijn Shield (in plaats van 2 via 1 stap naar live tv, is een luxe probleem). De enige reden dat Kodi er nu op staat is voor live tv en uitzending gemist. Deze functionaliteit zit in de Ziggo Go app en daarmee kan Kodi er af op het moment dat Ziggo Go er voor Android tv is. Voor films en series gebruik ik Plex.hardware-lover schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:31:
[...]
Als daarmee ook de maximale bitrates op het niveau komen dan wat nu via het DVB-C signaal wordt verspreid?
Uiteraard zal het nog even duren voor de app er daadwerkelijk is en afwachten of alles goed werkt maar ik ben vooralsnog nog positief gestemd.
Dan hier maar even verder naar aanleiding van Tijntje in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"
Huidige situatie
Huidige situatie
- 1 x Server met storage en HyperV (fileshare voor KODI)
- 1 x Windows PC met Kodi
- 1 x RPi3 met LibreElec
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Nu weet ik niks van hyperv servers maar is het een Windows server: Ik weet dat Windows server wat lastiger is omdat je wat extra moet installeren, zie bijvoorbeeld hier: https://knowledge.zomers....-Windows-Server-2012.aspx
Is het *nix kijk dan eens naar TVheadend.
Op die Windows pc met Kodi kan ook gewoon als tv”server” dienen, doen de meeste hier.
Is het *nix kijk dan eens naar TVheadend.
Op die Windows pc met Kodi kan ook gewoon als tv”server” dienen, doen de meeste hier.
[ Voor 14% gewijzigd door Donderstraaltje op 06-03-2018 13:18 ]
Wat nodig is, is een tuner (bij voorkeur 2 of meer, zodat je kan opnemen en kijken tegelijk, of op 2 plekken tegelijk kan kijken naar verschillende zenders), iets om je smartcard uit te lezen (softcam of hardware-cam) en wat software.Tijntje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:40:
Dan hier maar even verder naar aanleiding van Tijntje in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"
Huidige situatieNu heb ik nog een geactiveerde smartcard liggen van Ziggo en ben op zoek wat er nu allemaal nodig is om via Kodi Live TV te kijken, timeshift en opnames te doen.
- 1 x Server met storage en HyperV (fileshare voor KODI)
- 1 x Windows PC met Kodi
- 1 x RPi3 met LibreElec
De eerste keuze die je te maken hebt is hoe je wilt decoderen. Een hardware-cam heeft als voordeel dat je er geen omkijken aan hebt; werkt eigenlijk altijd wel, maar qua software minder breed ondersteund (wel in Windows overigens) en er hangt een prijskaartje aan. Een AlphaCrypt Classic is dan nodig. Via V&A of marktplaats nog wel te verkrijgen. Een softcam is iets veelzijdiger, maar heeft dus ook iets meer configuratie nodig en de kans op een probleem erin is daarmee ook groter. Met een goede configuratie hoeft het geen probleem te zijn en doen zowel hardware als softwarematige cams het prima.
Tweede keuze is dan de tuner en de cam. Een softcam geeft je vrijwel alle vrijheid qua tuners, zolang DVB-C ondersteund is. Een hardware-cam beperkt je tot tuners waar een CI-slot aan kan worden gekoppeld. Digital Devices heeft voor alle 2 prima producten. Het kost wel wat, maar ze werken zeer betrouwbaar en snel. Ik vond het na 2 andere tuners te hebben geprobeerd de kosten in ieder geval waard van voor overstappen. Voor een softcam heb je uiteraard een USB-poort nodig en een cardreader (Phoenix Smartmouse).
Dan rest dus alleen nog de software. Ik heb de tuners van Digital Devices draaiend op Server 2016, en het heeft ook nog kort even gedraaid in gevirtualiseerde omgeving met een Technisat Cablestar HD2 tuner met smartcard onder VMWare 5 met Server 2012r2.
Ben destijds over gestapt van een ESX-omgeving naar direct op het staal geinstalleerd ivm andere hardware waar device-passthrough door de chipset niet werd ondersteund, maar ik heb ook het idee dat het nu ook allemaal iets stabieler lijkt te draaien. Ik zou dus adviseren om niet te virtualiseren, maar het zou in theorie prima moeten kunnen.
Voornaamste voor een installatie van de tuners op Windows Server is het installeren van de BDA-drivers. [url=https://knowledge.zomers.eu/dvblogic/Downloads/BDA%20Windows%20Server%202012%20R2.zip[/url] deze werken prima onder 2012r2 en 2016 en installatie is uiterst eenvoudig. Meer info kan je vinden op https://knowledge.zomers....-Windows-Server-2012.aspx
Ik gebruik zelf DVBViewer met Recording Service (oude versie; recording service is inmiddels mediaserver geworden). Werkt prima voor zowel Ziggo als satelliet-tuners, maar ook met MediaPortal werkte het prima.
De clients zijn een HTPC op Windows en een Pi3 met LibreElec en met alle twee is het probleemloos kijken. Het werkt zo goed zelfs dat ik mijn tuner in mn tv's eigenlijk nooit meer gebruik en uitsluitend via de server nog kijk. Enige nadeel dat er is, is dat je wel met enige regelmaat weer je zenders even moet laten updaten. Niet heel ingewikkeld of veel werk, maar wel altijd op een moment dat het net niet uit komt
Dat is dus inderdaad voldoende; BDA drivers ontbreken op het server-os dus die moet je even toevoegen. Daarna net als op Windows Client de rest uitvoeren.Donderstraaltje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:17:
Nu weet ik niks van hyperv servers maar is het een Windows server: Ik weet dat Windows server wat lastiger is omdat je wat extra moet installeren, zie bijvoorbeeld hier: https://knowledge.zomers....-Windows-Server-2012.aspx
Voor wat betreft Hyper-V is het iets lastiger; om het aan je VM aan te bieden moet je dus device passthrough toepassen. Dat moet worden ondersteund door je hardware, én je moet uiteraard niet in een cluster zitten waarin je VM plots naar een andere host kan verplaatsen. Op een enkele host zou het probleemloos moeten kunnen werken dan.
Het nadeel daarvan is, is dat je dus 2 machines 24/7 aan hebt staan. 1 om je tuners aan te bieden, en 1 voor je storage. Dat is ook voor mij de reden geweest om de tuners naar de server te verhuizen. (heb het halve huis moeten verbouwen om de coax-kabels erin te krijgen, maar dan heb je ook watIs het *nix kijk dan eens naar TVheadend.
Weet iemand hier toevallig of het ook mogelijk is om een tuner van VU+ of Dreambox in een pc te plaatsen en werkend te krijgen is?
Ik kwam de volgende tuner tegen: VU+ dvb-c
Nu lijkt het mij dat deze op een PCIe slot zou moeten passen. Theoretisch zouden er ook linux drivers voor beschikbaar moeten zijn, aangezien VU+ ook linux based is.
Ik heb nog wat op google proberen te zoeken maar kon daar weinig howto's of andere voorbeelden vinden.
Dit zou namelijk een ideale tuner zijn voor mijn nieuw te bouwen HTPC.
Ik kwam de volgende tuner tegen: VU+ dvb-c
Nu lijkt het mij dat deze op een PCIe slot zou moeten passen. Theoretisch zouden er ook linux drivers voor beschikbaar moeten zijn, aangezien VU+ ook linux based is.
Ik heb nog wat op google proberen te zoeken maar kon daar weinig howto's of andere voorbeelden vinden.
Dit zou namelijk een ideale tuner zijn voor mijn nieuw te bouwen HTPC.
Vergeet het maar dat dat een gratis dienst gaat wordenDonderstraaltje schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:25:
[...]
Vergeet dat maar. Maar het is wel een goedkope oplossing om een extra “kastje” te plaatsen zonder extra maandbedrag. Zolang ze deze dingen niet als primaire manier van kijken behandelen gaat ook de bitrate niet omhoog. Helaas hoor ik over dit platform nooit geruchten dus bovenstaande zijn puur mijn verwachtingen.
Zit gewoon in het totaal pakket hoorMilian schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:48:
[...]
Vergeet het maar dat dat een gratis dienst gaat worden
Ziggo Go wel, maar ik verwacht niet dat dit zo geadverteerd gaat worden. Het zal eerder iets vergelijkbaars worden aan de extra mediabox, iets wat toevallig vorige week uit roulatie is gehaald.Donderstraaltje schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:17:
[...]
Zit gewoon in het totaal pakket hoor
Waar baseer je dat op? Want ik ben even voor je op zoek gegaan, maar kom nergens specificaties over de interface van deze kaart tegen. Ik denk dat het geen PCIe-bus is, maar een eigen standaard, maar dan zal je de spec sheets erbij moeten pakken om het zeker te weten.The DenMan schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:44:
Nu lijkt het mij dat deze op een PCIe slot zou moeten passen.
Ik heb TvH draaien met Newcamd via OSCAM.
Ik had een hele tijd dat ik om de week de tuner moest restarten om weer te kunnen decrypten.
Ik heb toen de key veranderd, en toen ging het maanden goed. Nu moet ik weer elke 2 dagen een reset geven.
Any idea, hoe dit op te lossen of op te sporen?
Keys zijn;
0102030405060708091011121314
000102030405060708090A0B0C0D
Ik had een hele tijd dat ik om de week de tuner moest restarten om weer te kunnen decrypten.
Ik heb toen de key veranderd, en toen ging het maanden goed. Nu moet ik weer elke 2 dagen een reset geven.
Keys zijn;
Ik heb ook problemen (via dvbapi). Het lukt niet om meer dan vijf minuten aan video te decoden, na de eerste EMM stopt het decrypten en het lukt tvheadend niet om de verbinding met oscam te herstellen.menn0 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:29:
Ik heb TvH draaien met Newcamd via OSCAM.
Keys zijn;
Dit op basis van de linuxserver/{tvheadend, oscam} containers
Update:
Werkt een stuk beter (in ieder geval > 10 minuten) met tvheadend 4.2 ipv 4.3 (zelfde image, andere tag)
[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 08-03-2018 23:14 ]
Heeft volgens mij idd met 4.3 van tvheadend te maken. Ik moet even zoeken hoe ik auto-update van libreelec via cli uitzet grrr.
Ach liberty roept dat al Jaren, eerst in den begin roepen zal er nooit komen om vervolgens x maand later tekomen met een ci+ module.schumi2004 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:57:
Wellicht al voorbij gekomen maar ik hoor net dat Ziggo binnen anderhalf jaar stopt met CI+, de planning zou al klaar liggen.
En nee stoppen zullen ze er niet mee, want dat gaan ze erg veel klanten kosten.
Wel gehoord van een nieuwe cam maar of deze puur virtueel is geen idee. En dan nog duurt het even voor de oude uitgefaseerd worden en zijn. Denk dat ik toch wel wat signalen zou opvangen als het zover zou zijn.
Ik ben Mediaportal een beetje beu vanwege de traagheid en soms weigerachtige tuners en wil eens andere TV software gebruiken. Nu wil ik DVBViewer gaan proberen maar loop al vlot tegen de "beperking" aan dat ik niet echt een manier vind om de kanalen van Ziggo te scannen.
In Mediaportal kan ik gewoon direct scannen, of een frequentie e.d. ingeven. Maar in DVBviewer krijg ik dit niet voor elkaar. Moet ik nu helemaal zelf een transponderlijst in elkaar gaan flansen? Ik hoop het toch niet?
In Mediaportal kan ik gewoon direct scannen, of een frequentie e.d. ingeven. Maar in DVBviewer krijg ik dit niet voor elkaar. Moet ik nu helemaal zelf een transponderlijst in elkaar gaan flansen? Ik hoop het toch niet?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Je kunt of een frequentie (scan frequency) in geven of bijv. 474000/64qam/6875sr en dan search for additional frequenties aanvinken. Weet niet waar je woont maar heb enkele complete frequentielijsten in dvbviewer format gepost, en anders zijn die op zich zo gemaakt.psy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:36:
Maar in DVBviewer krijg ik dit niet voor elkaar. Moet ik nu helemaal zelf een transponderlijst in elkaar gaan flansen? Ik hoop het toch niet?
Klik eens op scan en kijk rechtsonder =)psy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:53:
Ben ik dan scheel?
[afbeelding]
Waar kan ik dat dan selecteren?
Scan frequency staat rechtsonder, en dan tick aan search for additional frequenciespsy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:55:
OK, maar ik zie nog niet waar ik dan de gegevens in moet vullen
[afbeelding]
Klopt dan gaat ie alles scannen maar dat duut erg lang. Ik wil bv die 474 ingeven en hopen dat die de transponder van Ziggo oppikt, maar ik kan nergens die 474.000 invullen.Donderstraaltje schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:56:
[...]
Scan frequency staat rechtsonder, en dan tick aan search for additional frequencies
EDIT hij vindt helemaal niks op de scan frequency methode
EDIT2 scan range vindt ook niets

Nu even Cable All proberen
Maar ik zou graag een vaste frequentie kunnen ingeven
[ Voor 20% gewijzigd door psy op 16-03-2018 22:02 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Je kunt het ook met transedit doet, zelf pikt ie het bij mij (net zoals met MediaPortal) vrij keurig op.psy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:57:
[...]
Klopt dan gaat ie alles scannen maar dat duut erg lang. Ik wil bv die 474 ingeven en hopen dat die de transponder van Ziggo oppikt, maar ik kan nergens die 474.000 invullen.
EDIT hij vindt helemaal niks op de scan frequency methode
Anders, weet nog steeds niet waar je woont, heb ik een volledig overzicht voor regio Den Haag welke ook voor enkele andere regio's goed werkt;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| [SATTYPE] 1=4000 2=Kabel Ziggo Regio Den Haag [DVB] 0=45 1=122000,5,6900 2=138000,5,6900 3=146000,5,6900 4=154000,5,6900 5=162000,5,6900 6=170000,5,6900 7=322000,5,6900 8=330000,5,6900 9=338000,5,6900 10=346000,5,6900 11=354000,5,6900 12=362000,5,6900 13=370000,5,6900 14=378000,5,6900 15=386000,5,6900 16=394000,5,6900 17=402000,5,6900 18=410000,5,6900 19=450000,5,6900 20=458000,5,6900 21=466000,5,6900 22=474000,3,6875 23=490000,5,6900 24=498000,5,6900 25=522000,5,6900 26=546000,5,6900 27=554000,5,6900 28=562000,5,6900 29=570000,5,6900 30=578000,5,6900 31=586000,5,6900 32=698000,5,6900 33=722000,5,6900 34=762000,5,6900 35=770000,5,6900 36=778000,5,6900 37=786000,5,6900 38=794000,5,6900 39=802000,5,6900 40=810000,5,6900 41=818000,5,6900 42=826000,5,6900 43=834000,5,6900 44=842000,5,6900 45=858000,5,6900 |
Ik woon in Sittard dus daar heb ik niet zoveel aan, maar ik wil ook liefst een methode die voor mij werkt. Dus ook liever geen transponderlijsten van anderen.Donderstraaltje schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:02:
[...]
Je kunt het ook met transedit doet, zelf pikt ie het bij mij (net zoals met MediaPortal) vrij keurig op.
Anders, weet nog steeds niet waar je woont, heb ik een volledig overzicht voor regio Den Haag welke ook voor enkele andere regio's goed werkt;
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 [SATTYPE] 1=4000 2=Kabel Ziggo Regio Den Haag [DVB] 0=45 1=122000,5,6900 2=138000,5,6900 3=146000,5,6900 4=154000,5,6900 5=162000,5,6900 6=170000,5,6900 7=322000,5,6900 8=330000,5,6900 9=338000,5,6900 10=346000,5,6900 11=354000,5,6900 12=362000,5,6900 13=370000,5,6900 14=378000,5,6900 15=386000,5,6900 16=394000,5,6900 17=402000,5,6900 18=410000,5,6900 19=450000,5,6900 20=458000,5,6900 21=466000,5,6900 22=474000,3,6875 23=490000,5,6900 24=498000,5,6900 25=522000,5,6900 26=546000,5,6900 27=554000,5,6900 28=562000,5,6900 29=570000,5,6900 30=578000,5,6900 31=586000,5,6900 32=698000,5,6900 33=722000,5,6900 34=762000,5,6900 35=770000,5,6900 36=778000,5,6900 37=786000,5,6900 38=794000,5,6900 39=802000,5,6900 40=810000,5,6900 41=818000,5,6900 42=826000,5,6900 43=834000,5,6900 44=842000,5,6900 45=858000,5,6900
Overigens gebruikt Mediaportal en eigen format toch? Ik heb een avond een keer een XML zitten aanmaken met mijn frequenties.
Maar het blijft een geklooi. Het is een geluk dat Ziggo de laatste maanden niets meer gewijzigd heeft.
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"psy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:05:
[...]
Ik woon in Sittard dus daar heb ik niet zoveel aan, maar ik wil ook liefst een methode die voor mij werkt. Dus ook liever geen transponderlijsten van anderen.
Overigens gebruikt Mediaportal en eigen format toch? Ik heb een avond een keer een XML zitten aanmaken met mijn frequenties.
Maar het blijft een geklooi. Het is een geluk dat Ziggo de laatste maanden niets meer gewijzigd heeft.
Je kunt dat doen en dan komt er een mooie lijst uit.
Zelf kun je het ook met transedit alleen dan moet ik even kijken hoe ook alweer, dat doe ik zelf niet al te vaak.
Kan je met transedit dan een .ini maken aan de hand van de 474?Donderstraaltje schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:08:
[...]
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"
Je kunt dat doen en dan komt er een mooie lijst uit.
Zelf kun je het ook met transedit alleen dan moet ik even kijken hoe ook alweer, dat doe ik zelf niet al te vaak.
Ik ken dat tooltje alleen van dat topic van Archie eigenlijk.
De 474 ingeven als frequentie via een aparte .ini levert 3 zenders op, niet heel werkbaar dus
[ Voor 8% gewijzigd door psy op 16-03-2018 22:12 ]
Ja en nee, alleen nu moet iemand vertellen hoe het handiger kan dan dit;psy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:11:
[...]
Kan je met transedit dan een .ini maken aan de hand van de 474?
Ik ken dat tooltje alleen van dat topic van Archie eigenlijk.
New list -> blind scan
122-858:8 / 6900 / 5
En dan zou ik de 474 zelf handmatig adden
Kost +/- 5 minuten op deze manier
Ok, dit is gelukt...en loopt. Ik ben benieuwdDonderstraaltje schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:14:
[...]
Ja en nee, alleen nu moet iemand vertellen hoe het handiger kan dan dit;
New list -> blind scan
122-858:8 / 6900 / 5
En dan zou ik de 474 zelf handmatig adden
Kost +/- 5 minuten op deze manier
Alles met een [N] zitten geen zenders op en kun je dadelijk uit de lijst verwijderen.
Daarnaast pikt ie ook wat op met alleen maar VOD services en die kun je er ook nog uit filteren.
Sorry hele late reactie,mowa schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:56:
[...]
Kan je de bron linken van waar je dat hebt gelezen?
MCE ondersteund geen digitale tuners zoals Anysee op recente versies van windows 10
Ik denk dat jij nog via het analoge signaal tv kijkt op MCE en windows 10 ?
Anders heb je net als ik alle updates uit moeten zetten, want in de oude ik dacht fall update hebben ze het geblokkeerd en werkt het dus niet meer met MCE.
Kodi is helaas geen optie voor mij omdat ik het slecht vind werken vergeleken met een Emby en een Plex.
En daar heb ik een Shield voor of netflix via de tv zelf
Ik zoek puur een vervanger voor digitale tv kijken op een windows pc dat net zo fijn werkt als MCE
Wat vind je er slecht aan werken?
Je kunt erg veel bijsturen, heb ik voor PVR ook gedaan oa. Een andere skin maakt ook een wereld van verschil, zo gebruik ik arctic zephyr en eminence. Ook al zou ik die erg graag in MCE blauw zien zodat de zenderlogo’s beter tot hun recht komen.
Zelf vind ik Plex/Emby minder fijn juist om die reden, het is meer zoals het is.
En MediaPortal, is dat iets? Kwa ootb hoe het met een MCE remote werkte kon/kan er niets tegen op.
En anders wellicht een pure PVR app zoals DVBviewer?
Veel meer opties heb je niet dus met een van bovenstaande oplossingen moet je leren leven.
Je kunt erg veel bijsturen, heb ik voor PVR ook gedaan oa. Een andere skin maakt ook een wereld van verschil, zo gebruik ik arctic zephyr en eminence. Ook al zou ik die erg graag in MCE blauw zien zodat de zenderlogo’s beter tot hun recht komen.
Zelf vind ik Plex/Emby minder fijn juist om die reden, het is meer zoals het is.
En MediaPortal, is dat iets? Kwa ootb hoe het met een MCE remote werkte kon/kan er niets tegen op.
En anders wellicht een pure PVR app zoals DVBviewer?
Veel meer opties heb je niet dus met een van bovenstaande oplossingen moet je leren leven.
Nu er een aantal zenders hernoemd zijn naar NPO Extra 1/2/3 wilde ik dit weekend ergens eigenlijk weer eens naar het logopack kijken. Zijn er nog verzoekjes?
@Donderstraaltje dank voor het aanbod maar voor mij op dit moment n.v.t.
Testing, one, two ...
Lol, moest ff nagaan waar het ook alweer over ging.Slux schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:45:
[...]
Sorry hele late reactie,
MCE ondersteund geen digitale tuners zoals Anysee op recente versies van windows 10
Ik denk dat jij nog via het analoge signaal tv kijkt op MCE en windows 10 ?
Anders heb je net als ik alle updates uit moeten zetten, want in de oude ik dacht fall update hebben ze het geblokkeerd en werkt het dus niet meer met MCE.
Kodi is helaas geen optie voor mij omdat ik het slecht vind werken vergeleken met een Emby en een Plex.
En daar heb ik een Shield voor of netflix via de tv zelf
Ik zoek puur een vervanger voor digitale tv kijken op een windows pc dat net zo fijn werkt als MCE
Ben ook benieuwd wat je slecht vind werken aan Kodi mbt tv kijken. Imho is het zo dat het idd niet zo fijn werkt als MCE. De oersimpele interface en werking is tot nu toe nog niet overtroffen, de werking met alle overige media wel en is veel beter met Kodi.
We kijken gewoon naar digitale tv. Updates in W10 uitzetten is nergens voor nodig, tenzij je allergisch bent voor wat werk. MCE stopt namelijk met werken of wordt er zelfs uitgegooid als er een grote update met een nieuwe build komt, "gewone" updates hebben geen invloed op de werking van MCE. In dat geval is het gewoon een kwestie van MCE opnieuw installeren en in het "ergste" geval W10 helemaal opnieuw installeren. Dat heb ik vooralsnog slechts 1x hoeven doen.
De update naar 1709 is echter zelfs probleemloos verlopen waarbij MCE zelfs gewoon bleef werken.
Imo kan je beter uitwijken naar W7 wat nog wel wordt voorzien van updates dan W10 waarbij je de updates hebt uitgezet.
Waarom niet Windows 10 met mediaportal en Argus tv?
Draait hier al jaren prima met digitale tv van Ziggo
Draait hier al jaren prima met digitale tv van Ziggo
Als ik iets tegen Argus tv mag inbrengen, is dat de ontwikkeling aardig stil ligt.
Niet dat het perse erg is, maar wellicht ben je beter af dan met de tv server van MediaPortal zelf.
Niet dat het perse erg is, maar wellicht ben je beter af dan met de tv server van MediaPortal zelf.
Ontwikkeling laatste jaren is idd nul, erg komt wel weer beweging in. Maar goed wat mis je aan Argus op dit moment? Het doet wat het moet doen. Benieuwd wat je mist
Eerlijk gezegd, ik weet niet meer wat ik miste destijds... het is alweer een hele tijd geleden maar wel de laatste versie.Anoniem: 415527 schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:44:
Ontwikkeling laatste jaren is idd nul, erg komt wel weer beweging in. Maar goed wat mis je aan Argus op dit moment? Het doet wat het moet doen. Benieuwd wat je mist
Vroeger had ik wel eens vaker meerdere htpc's hier, toen ik ze met enige regelmaat bouwde voor mensen... nu niet meer zo. Kon je mooi 1:1 vergelijken.
Helaas is het dus niet meer te zeggen, oa een webinterface, werking met Kodi, zender grouping en een zelf bepaalde zender volgorde zijn enkele dingen waar ik sterk op let. Voor mij is het DVBviewer geworden nadat MediaPortal bepaalde bugs langdurig niet verhielp, en enkele staan nog altijd uit.
Daarbij kom ik van vroeger uit het MediaPortal kamp, en dan weet je gelijk ook wat ik een beetje tegen Argus heb. Nee mij zie je niet vlug Argus meer uitproberen omdat DVBviewer alles doet wat ik wil en nagenoeg geen last heb van noemenswaardige bugs.
Het zou mooi zijn als we een tabel hadden, en die bijhielden, met welke software wat ondersteund... en zeker de bugs/features mbt de Kodi addon. Wel eens aan gedacht zelf zoiets te doen maarja dat zie ik er niet meer van komen.
Lastig om in detail erop in te gaan, web interface is er. Al kan je niet via web tv kijken.
Zender volgorde kun je simpel aanpassen.
Groeperen kan al gebruik ik het zelf niet.
Ieder zijn ding, Argus werkt in ieder geval nog prima. Dus zeker het proberen waard
Zender volgorde kun je simpel aanpassen.
Groeperen kan al gebruik ik het zelf niet.
Ieder zijn ding, Argus werkt in ieder geval nog prima. Dus zeker het proberen waard
Iets dat ik persoonlijk erg veel in het Buitenland / buitenhuis gebruik =)Anoniem: 415527 schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:05:
Al kan je niet via web tv kijken.
Maandelijks zelfs.
Even terug de weginterface opgezocht, die is ook erg simpel in vergelijking tot DVBviewer en TVheadend.
Kwa features komt het ook een beetje amateuristisch over omdat je er vrij weinig mee kan/aan hebt. Wellicht kan het in sommige gevallen een betere oplossing zijn dan MediaPortal, maar als je het niet erg vindt een paar tientjes te spenderen kan ik DVBviewer zeker aanbevelen. Linux geen probleem? Dan TVheadend. Kijk je via MediaPortal dan is denk ik de tvserver van MediaPortal zelf toch nog wel het beste... Puur even gekeken vanuit het perspectief van de webinterface dan he.
[ Voor 55% gewijzigd door Donderstraaltje op 01-04-2018 20:32 ]
Wat ik zeg, ik ben fan van Argus. Geen enkel alternatief geeft me de mogelijkheid om met allerlei parameters zaken op te nemen.
Persoonlijk zou ik graag overstappen op Linux, maar de tests van destijds werd ik niet blij van.
Als deze setup aan zn einde is ga ik weer is kijken
Persoonlijk zou ik graag overstappen op Linux, maar de tests van destijds werd ik niet blij van.
Als deze setup aan zn einde is ga ik weer is kijken
Logopack April 2018
Een nieuw logo pack voor alle trouwe (mee)lezers van dit topic
Een aantal naamswijzigingen doorgevoerd in enkele NPO zenders en zoals altijd ook weer speciale aandacht voor lokale zenders.
Nog altijd worden requests voor lokale zenders aangenomen, dit keer een aantal nieuwe toegevoegd die ik vond en het blijft een oneindige missie lijkt zolang er geen enkele lijst met lokale tv zenders is. Zal er nu toch niet zo heel veel meer missen?
Verder ook speciale aandacht voor Trined + Jonaz dit keer, die hebben ook DVB-C. Als iets niet bij Ziggo op de kabel zit komt eerst het logo in dit mapje terecht en dan pas voortaan elders. Dus kun je een logo uit populair Buitenlands of Canal Digitaal niet meer vinden dan weet je waar deze wel te halen valt.
Ik vraag nooit iets terug maar mocht iemand een oud single slot kaartje voor mij hebben (bv gt710/gt720/gt730/gt740) voor verdere tests op mijn HTPC houd ik mij aanbevolen =)
Veranderingen:
TV (Ziggo):
https://www.dropbox.com/s...k%20april%202018.zip?dl=0
Een nieuw logo pack voor alle trouwe (mee)lezers van dit topic
Een aantal naamswijzigingen doorgevoerd in enkele NPO zenders en zoals altijd ook weer speciale aandacht voor lokale zenders.
Nog altijd worden requests voor lokale zenders aangenomen, dit keer een aantal nieuwe toegevoegd die ik vond en het blijft een oneindige missie lijkt zolang er geen enkele lijst met lokale tv zenders is. Zal er nu toch niet zo heel veel meer missen?
Verder ook speciale aandacht voor Trined + Jonaz dit keer, die hebben ook DVB-C. Als iets niet bij Ziggo op de kabel zit komt eerst het logo in dit mapje terecht en dan pas voortaan elders. Dus kun je een logo uit populair Buitenlands of Canal Digitaal niet meer vinden dan weet je waar deze wel te halen valt.
Ik vraag nooit iets terug maar mocht iemand een oud single slot kaartje voor mij hebben (bv gt710/gt720/gt730/gt740) voor verdere tests op mijn HTPC houd ik mij aanbevolen =)
Veranderingen:
TV (Ziggo):
- naamswijziging + nieuw logo NPO Best -> NPO 1 extra
- naamswijziging + nieuw logo NPO Cultura -> NPO 2 extra
- naamswijziging + nieuw logo NPO 101 -> NPO 3 extra
- Logofix Criminal Investigation, waren artefacts ingeslopen
- nieuwe zender DTV Den Bosch
- nieuwe zender DTV Oss-Bernheze
- nieuwe zender DTV Uden
- nieuwe zender Lokale Omroep Mill
- nieuwe zender Lokale Omroep Schijndel
- nieuwe zender Lokale Omroep Oisterwijk
- nieuwe zender Omroep Almere
- nieuwe zender Omroep Best
- nieuwe zender Omroep Groningen
- nieuwe zender Omroep Meijerij
- nieuwe zender RTV IJmond
- nieuwe zender RTV L.O.V.E.
- nieuwe zender TV Schijndel
- nieuwe zender Weeff
- Nieuwe zender Festival4k
- Nieuwe zender Landscape
- Nieuwe zender Luxe TV
- Nieuwe zender N-tv
- Nieuwe zender NashvilleTV
- Nieuwe zender The Adult Channel
- Nieuwe zender Vox
- Nieuwe zender Docubox
- Nieuwe zender Musictv
- Nieuwe zender Travelxp
- Ziggo: 173
- Lokale zenders: 116
- Trined: 14
- Canal Digitaal: 22
- Brits FTA: 56
- Duits FTA: 12
- Buitenlands populair: 12
- Radio: 48
https://www.dropbox.com/s...k%20april%202018.zip?dl=0
@Donderstraaltje Bedankt voor die strakke zenderlogo's.
Ik wil voor m'n moeder (85+) indexkaartjes maken op fotopapier 10x15cm en eventueel sealen.
[On-Topic]
Ik wil voor m'n moeder (85+) indexkaartjes maken op fotopapier 10x15cm en eventueel sealen.
[On-Topic]
Kijk, waar zo iets al niet allemaal goed voor is =)PE4000 schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:44:
@Donderstraaltje Bedankt voor die strakke zenderlogo's.
[On-Topic]
En ik weet dat meerdere van jullie nieuwsgierig zijn naar de Digital Devices network tuner... nou hij komt er aan en ga hem reviewen hoor =)
De aanleiding is wat minder, mijn tv server heeft het na maar een paar maanden al begeven.
Schijnbaar de pci-e bridge van de cpu... ouch.
Ik kon voor het geld wel een nieuwe server bouwen maar ook gewoon over gaan op de netwerk tuner versie.... dus dat heb ik gedaan. En dan reviewen we hem maar gelijk, nietwaar?
Deze kun je dus mooi in de meterkast neerzetten, op je kabelmodem aansluiten en vanaf daar heb je dan overal in huis tv incl. tablets.
Heb de kit besteld omdat het wat goedkoper komt en ik kan dan wat vrijer uitbreiden.
Op moment maar 1 tuner module liggen dus kan niet gelijk door naar een quad setup maar die komt er uiteindelijk onder het mom van de hobby wel.
https://oscam.cc/
We have been supporting OSCam since many years.
But we just had some serious problems with the hosting company.
Following those problems, and because OSCam did not get serious
improvements or updates, we decided to stop this server and cease
every other services (Upload Center, Forum, SVN & Git Mirrors).
We want to thank every user of this website for all your support
during all these years.
See you all soon ...
Slecht nieuws voor zowel de DVBLink en de MCE gebruikers onder ons.
Ik heb de rtm versie van de Spring Creators Update getest omdat de geruchten gingen op verschillende fora dat de .wtv extensie niet meer wordt ondersteund. De MCE gebruiker weet dat opnamen met MCE gemaakt .wtv bestanden zijn. Helaas kan ik deze geruchten bevestigen. Er treedt namelijk een decoder error op.
De MCE gebruikers zijn echter taai en vindingrijk. In de loop der Windows 10 jaren zijn er oplossingen gevonden om Microsofts MCE "haat" het hoofd te bieden. Vooralsnog ga ik er van uit dat er ook nu een fix wordt gevonden. Tot die tijd is het helaas noodzaak om de update naar 1803 uit te stellen, of terug te keren naar W7 dat na 2020 niet meer zal worden ondersteund.
DVBLink gebruikers hebben reeds eind maart bericht ontvangen dat het is gestopt en is overgegaan in TVMosaic.
Echter wordt MCE niet meer ondersteund en komt die er ook niet (meer).
TVMosaic heeft een gratis en een betaalde versie. De gratis versie heeft voldoende functies om DVB-C op een lokale pc te draaien en als backend voor o.a. Kodi te dienen.
TVMosaic werkt op zich prima en stabiel. Mijn test met Kodi bracht geen noemenswaardige veschillen met DVBLink aan het licht, behalve dat je met de gratis versie o.a. geen tv server kunt draaien en geen kanaal logo's kunt gebruiken. Het gemis van Timeshift heb ik niet als zodanig ervaren, het is gewoon mogelijk om een programma te pauzeren, ook IPTV kan worden gepauzeerd.
Wel heeft de gratis versie IPTV ingebouwd waar voor bij DVBLink betaald moest worden. Hiermee is het mogelijk om IPTV opnamen te maken, hoewel dat zich beperkt tot 1 opname maken of 1 kanaal bekijken.
Uiteraard is blijft het binnen Kodi mogelijk om naast DVB-C IPTV te gebruiken.

DVBLink V.6 krijgt tot eind 2018 updates. Daarna kan het tot het einde der tijden worden gebruikt. Bij nieuwe installaties of veranderen van hardware fingerprint kan het gewoon weer worden geactiveerd.
Oudere versies werken overigens ook nog prima. Zelfs een versie 3 die op een htpc draait die ik voor iemand heb gemaakt werkt al jaren zonder problemen.
Ik heb de rtm versie van de Spring Creators Update getest omdat de geruchten gingen op verschillende fora dat de .wtv extensie niet meer wordt ondersteund. De MCE gebruiker weet dat opnamen met MCE gemaakt .wtv bestanden zijn. Helaas kan ik deze geruchten bevestigen. Er treedt namelijk een decoder error op.
De MCE gebruikers zijn echter taai en vindingrijk. In de loop der Windows 10 jaren zijn er oplossingen gevonden om Microsofts MCE "haat" het hoofd te bieden. Vooralsnog ga ik er van uit dat er ook nu een fix wordt gevonden. Tot die tijd is het helaas noodzaak om de update naar 1803 uit te stellen, of terug te keren naar W7 dat na 2020 niet meer zal worden ondersteund.
DVBLink gebruikers hebben reeds eind maart bericht ontvangen dat het is gestopt en is overgegaan in TVMosaic.
Echter wordt MCE niet meer ondersteund en komt die er ook niet (meer).
TVMosaic heeft een gratis en een betaalde versie. De gratis versie heeft voldoende functies om DVB-C op een lokale pc te draaien en als backend voor o.a. Kodi te dienen.
TVMosaic werkt op zich prima en stabiel. Mijn test met Kodi bracht geen noemenswaardige veschillen met DVBLink aan het licht, behalve dat je met de gratis versie o.a. geen tv server kunt draaien en geen kanaal logo's kunt gebruiken. Het gemis van Timeshift heb ik niet als zodanig ervaren, het is gewoon mogelijk om een programma te pauzeren, ook IPTV kan worden gepauzeerd.
Wel heeft de gratis versie IPTV ingebouwd waar voor bij DVBLink betaald moest worden. Hiermee is het mogelijk om IPTV opnamen te maken, hoewel dat zich beperkt tot 1 opname maken of 1 kanaal bekijken.
Uiteraard is blijft het binnen Kodi mogelijk om naast DVB-C IPTV te gebruiken.

DVBLink V.6 krijgt tot eind 2018 updates. Daarna kan het tot het einde der tijden worden gebruikt. Bij nieuwe installaties of veranderen van hardware fingerprint kan het gewoon weer worden geactiveerd.
Oudere versies werken overigens ook nog prima. Zelfs een versie 3 die op een htpc draait die ik voor iemand heb gemaakt werkt al jaren zonder problemen.
Donderstraaltje schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:32:
En DVBviewer gebruikers; las net op github dat in de volgende versie comskip support zit ingebouwd voortaan =)
Deze zou moeten uitkomen voor de final Kodi 18 versie.

https://github.com/manuelm/pvr.dvbviewer/issues/25
enI talked with the DMS developers and we agreed that we'll load the EDL using the DMS API.
dan zijn we weer compleetFirst of all a DMS release is going to happen before Leia.
Update voor https://gathering.tweaker...message/54874521#54874521
Er is een fix voor Windows 10 build 1803 mbt WMC / DVBLink.
Namelijk het vervangen van het bestand msvidctl.dll.
Dit bestand is, althans mbt MCE, een controller voor o.a. BDA / tuners in het algemeen en MS video, tv, etc.
Het bevindt zich in windows\system32.
Kopiëer dit bestand uit een build 1709 of ouder en vervang het met dat in 1803 zit.
Uit mijn tests blijkt voorts dat je ervoor moet zorgen dat .NET framework 3.5 (SP1) en .NET Framework 4 geïnstalleerd zijn, dit zorgt voor de verbinding met DVBLink en WMC.
Installeer in de volgorde; .Net Framework, daarna DVBLink en daarna WMC anders komt de verbinding met WMC niet tot stand.
Onnodig te zeggen dat je voor bestanden in system32 eerst eigenaar moet worden en dat je vooral msvidctl.dll goet moet bewaren.
Als je voorkeur uitgaat naar bijvoorbeeld Kodi / DVBLink kan dit zorgeloos worden geïnstalleerd op build 1803.
Of anders TVMosaic, DVBviewer etc.
Voetnoot is dat het bestand msvidctl.dll al vrij oud is en zit er sinds XP naast als MCE controller ook als Active-X en Direct Play controller. Het vermoeden bestaat dan ook dat het er in de toekomst helemaal wordt uitgesloopt.
Er is een fix voor Windows 10 build 1803 mbt WMC / DVBLink.
Namelijk het vervangen van het bestand msvidctl.dll.
Dit bestand is, althans mbt MCE, een controller voor o.a. BDA / tuners in het algemeen en MS video, tv, etc.
Het bevindt zich in windows\system32.
Kopiëer dit bestand uit een build 1709 of ouder en vervang het met dat in 1803 zit.
Uit mijn tests blijkt voorts dat je ervoor moet zorgen dat .NET framework 3.5 (SP1) en .NET Framework 4 geïnstalleerd zijn, dit zorgt voor de verbinding met DVBLink en WMC.
Installeer in de volgorde; .Net Framework, daarna DVBLink en daarna WMC anders komt de verbinding met WMC niet tot stand.
Onnodig te zeggen dat je voor bestanden in system32 eerst eigenaar moet worden en dat je vooral msvidctl.dll goet moet bewaren.
Als je voorkeur uitgaat naar bijvoorbeeld Kodi / DVBLink kan dit zorgeloos worden geïnstalleerd op build 1803.
Of anders TVMosaic, DVBviewer etc.
Voetnoot is dat het bestand msvidctl.dll al vrij oud is en zit er sinds XP naast als MCE controller ook als Active-X en Direct Play controller. Het vermoeden bestaat dan ook dat het er in de toekomst helemaal wordt uitgesloopt.
Ik zit met een raar probleem. Thuis heb ik tvheadend op een server draaien en ik gebruik kodi op verschillende apparaten als client. Binnenshuis werkt dit perfect.
Als ik echter via internet probeer te verbinden, dan lukt live tv kijken perfect, maar opnames terugkijken stottert (Continu bufferen). Het betreft dan dezelfde zender (En dus ook ongeveer dezelfde bitrate) als waar livetv wel van werkt zonder bufferen tussendoor. Ook heb ik geen transcoding lopen op de livetv of opnames, dus dit zou het verschil niet mogen verklaren.
Iemand hier ervaringen mee, en misschien een oplossing?
Als ik echter via internet probeer te verbinden, dan lukt live tv kijken perfect, maar opnames terugkijken stottert (Continu bufferen). Het betreft dan dezelfde zender (En dus ook ongeveer dezelfde bitrate) als waar livetv wel van werkt zonder bufferen tussendoor. Ook heb ik geen transcoding lopen op de livetv of opnames, dus dit zou het verschil niet mogen verklaren.
Wellicht een poging waard en profile op matroska zetten ?Robbiedobbie schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:27:
Ik zit met een raar probleem. Thuis heb ik tvheadend op een server draaien en ik gebruik kodi op verschillende apparaten als client. Binnenshuis werkt dit perfect.
(heeft bij mij in het verleden eens wat problemen gefixt, alleen weet ik zelf niet precies wat voor problemen, maar goed tis altijd een poging waard, geloof dat dat dan wel alleen werkt voor nieuwe recordings, maar goed een test recording is zo gemaakt natuurlijk).
Dit heeft helaas niets geholpen.gekkie schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:55:
[...]
Wellicht een poging waard en profile op matroska zetten ?
(heeft bij mij in het verleden eens wat problemen gefixt, alleen weet ik zelf niet precies wat voor problemen, maar goed tis altijd een poging waard, geloof dat dat dan wel alleen werkt voor nieuwe recordings, maar goed een test recording is zo gemaakt natuurlijk).
Het komt natuurlijk ook op dezelfde manier in de client binnen, namelijk via htsp, en daarbij zou de container niks moeten uitmaken. Juist daarom snap ik ook niet waarom opnames een probleem zijn en de livestream niet. Voor de kodi client zou het kwa mediadata toch eigenlijk niets moeten uitmaken?
Geldt het overigens voor zowel HD als SD kanalen ?Robbiedobbie schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:49:
[...]
Dit heeft helaas niets geholpen.
Het komt natuurlijk ook op dezelfde manier in de client binnen, namelijk via htsp, en daarbij zou de container niks moeten uitmaken. Juist daarom snap ik ook niet waarom opnames een probleem zijn en de livestream niet. Voor de kodi client zou het kwa mediadata toch eigenlijk niets moeten uitmaken?
(HD is als het goed is mpeg4 stream en SD doorgaans mpeg2, wellicht dat daar nog een verschil in te ontdekken is ?)
Ik denk dat ik iets fout doe, maar weet nog niet wat
Heb een RPI2 uitgerust met een 'cheap' USB DVB-C stick. Uiteindelijk is dit een AstroMeta DVB-T2 stick.
Mijn verwachting was: er in prikken en gaan: op linux detecteerde hij hem eerst niet goed, daarna wel, maar toen geen zenders gevonden.
Vervolgens de USB-stick in mijn Windows laptop gestoken. Uiteindelijk de juist drivers gevonden en wat DVB-programma's gevonden die in de startpost ook worden genoemd waaronder DVBDream en MediaPortal. Die vinden met de Ziggo instellingen wél kanalen, waar ik denk de verkeerde.
In Linux heb ik de juiste instellingen gedaan voor Ziggo. Met Ziggo kent sinds kort DVB-C ondersteuning vanwege de overstap van analoog naar digitaal. De instellingen volgens Ziggo
Wat doe ik niet goed?
Heb een RPI2 uitgerust met een 'cheap' USB DVB-C stick. Uiteindelijk is dit een AstroMeta DVB-T2 stick.
Mijn verwachting was: er in prikken en gaan: op linux detecteerde hij hem eerst niet goed, daarna wel, maar toen geen zenders gevonden.
Vervolgens de USB-stick in mijn Windows laptop gestoken. Uiteindelijk de juist drivers gevonden en wat DVB-programma's gevonden die in de startpost ook worden genoemd waaronder DVBDream en MediaPortal. Die vinden met de Ziggo instellingen wél kanalen, waar ik denk de verkeerde.
In Linux heb ik de juiste instellingen gedaan voor Ziggo. Met Ziggo kent sinds kort DVB-C ondersteuning vanwege de overstap van analoog naar digitaal. De instellingen volgens Ziggo
Ik kan dat Netwerk-ID niet instellen. Ik denk dat hij daarom standaard zoekt op 5555, want ik krijg wel bijv. testbeeld, welkomstscherm, maar volgens mij dus de dingen die voor digitaal gelden.Frequentie*: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875
Wat doe ik niet goed?
je tuner staat in linux wel in DVB-C mode en niet stiekem nog in DVB-T/T2 mode? :-)
404 Signature not found
Goede vraag, maar ik denk dat het wel goed staat.SMSfreakie schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:27:
je tuner staat in linux wel in DVB-C mode en niet stiekem nog in DVB-T/T2 mode? :-)
In tvheadend heb ik 3 adapters, die van DVB-C heb ik dan natuurlijk geselecteerd ;-)
hm dan weet ik het ook niet, mijn usb tuner hangt als 3de tuner aan mn enigma2 decoder (linux based) en daar moest ik ook duidelijk maken dat ik hem in DVB-C modes wil
404 Signature not found
Ik heb daar ook wat gedoe mee gehad, met een goedkope DVB-stick. Die van mij kon maar 1 modus tegelijk doen, en niet zo maar switchen.
Als ik het me goed herinner was de oplossing om DVB-T uit te schakelen en daarna mijn RPi te rebooten.
Als ik het me goed herinner was de oplossing om DVB-T uit te schakelen en daarna mijn RPi te rebooten.
Hallo allemaal.
Ik wil graag terug overstappen op DVB-C tv kijken maar ik zou graag dit signaal binnen krijgen op mijn Raspberry Pi inclusief TVHeadend
Ik ga binnenkort als mijn Abonnement bij T-mobile Thuis verstreken is terug naar Delta omdat mijn huurhuis maar een enkel aderige ADSL lijn heeft waardoor ik niet hoger kom dan 3,5mb/s
Daarbij pak ik Tv via een online provider en dus hapert dat nog wel eens en wil daar ook vanaf en wil gewoon meer download capaciteit hebben.
Nu bied Delta digitale TV aan via DVB-C met een smartcard.
Ik wil dit signaal dus graag ontvangen op mijn raspberry zodat ik het signaal kan verzenden in mijn huis via de UTP Kabel.
Alleen mijn vraag is nu welke Tuner is compatible via USB en aangezien Delta met eens CI smartcard werkt hoe krijg ik dit voor elkaar en/ of welke hardware heb ik hier voor nodig?
Hopelijk kunnen jullie mij iets verder helpen?
Mvg
Ik wil graag terug overstappen op DVB-C tv kijken maar ik zou graag dit signaal binnen krijgen op mijn Raspberry Pi inclusief TVHeadend
Ik ga binnenkort als mijn Abonnement bij T-mobile Thuis verstreken is terug naar Delta omdat mijn huurhuis maar een enkel aderige ADSL lijn heeft waardoor ik niet hoger kom dan 3,5mb/s
Daarbij pak ik Tv via een online provider en dus hapert dat nog wel eens en wil daar ook vanaf en wil gewoon meer download capaciteit hebben.
Nu bied Delta digitale TV aan via DVB-C met een smartcard.
Ik wil dit signaal dus graag ontvangen op mijn raspberry zodat ik het signaal kan verzenden in mijn huis via de UTP Kabel.
Alleen mijn vraag is nu welke Tuner is compatible via USB en aangezien Delta met eens CI smartcard werkt hoe krijg ik dit voor elkaar en/ of welke hardware heb ik hier voor nodig?
Hopelijk kunnen jullie mij iets verder helpen?
Mvg
V&A aangeboden: Anysee E30TCPlus + https://www.ebay.com/itm/...tmouse-Mode-/332300204588wou5er schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:24:
hoe krijg ik dit voor elkaar en/ of welke hardware heb ik hier voor nodig?
Qua software heb je naast Tvheadend nog Oscam nodig voor communicatie tussen smartcardreader en Tvheadend.
[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 12-07-2018 11:48 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zou die Anysee laten voor wat het is, ga dan liever nog voor zo'n china realtek ding.
En doe dan een softcam...
Kost ff wat instellen maar op zich loopt het dan wel.
En dual tuner is dan niet heel erg duur... hoewel dat met een raspi weer kantje boord is kwa power.
En dual tuner is dan niet heel erg duur... hoewel dat met een raspi weer kantje boord is kwa power.
En dat werkt vrij eenvoudig out of the box of? heb ff vlug al een tutorial gevonden om oscam te compilen voor raspbian.V&A aangeboden: Anysee E30TCPlus + https://www.ebay.com/itm/...tmouse-Mode-/332300204588
Qua software heb je naast Tvheadend nog Oscam nodig voor communicatie tussen smartcardreader en Tvheadend.
Welke bedoel je dan want er staan er nogal wat op ebay?Donderstraaltje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:13:
Zou die Anysee laten voor wat het is, ga dan liever nog voor zo'n china realtek ding.
Zat overigens zelf te denken aan deze tutorial als ontvanger maar begrijp dat er dus nog een cardreader bij moet via usb, of mis ik iets?
https://zedt.eu/tech/linu...spberry-pi-libreeleckodi/
[ Voor 18% gewijzigd door wou5er op 12-07-2018 15:41 ]
Zoals in die guide zo'n ontvanger maar die kan er ook anders uit zien, zit allemaal dezelfde chipset in.wou5er schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:34:
[...]
Welke bedoel je dan want er staan er nogal wat op ebay?
Zat overigens zelf te denken aan deze tutorial als ontvanger maar begrijp dat er dus nog een cardreader bij moet via usb, of mis ik iets?
https://zedt.eu/tech/linu...spberry-pi-libreeleckodi/
Werken prima met tvheadend en worden voor heel veel radio projectjes in linux gebruikt.
De cardreader werd eerder al gelinkt, dat is op zich een goede.
Je kan op zich ook een oude pc in de meterkast zetten die heeft wat meer puf als je meer wilt, ook als je andere servertaken eraan wilt gaan toekennen.
Je moet tvheadend natuurlijk wel instellen m.b.v. de gegevens die je provider levert om digitale tv op de tv in te stellen (frequentie, netwerk ID enzo) en Oscam zal ook ingesteld moeten worden, het is dus niet aansluiten en het werkt.wou5er schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:52:
[...]
En dat werkt vrij eenvoudig out of the box of? heb ff vlug al een tutorial gevonden om oscam te compilen voor raspbian.
Het lastige is wel dat je een kleine provider hebt en niet een die in >90% van NL beschikbaar is, dat maakt het wel lastig om de juiste instellingen (bijv. voor Oscam) te vinden, veel minder mensen met een dergelijke opstelling. Voor Ziggo is er zat informatie, maar ik denk niet dat je die een op een kan overnemen.
offtopic:
Waarom heb je de quote aangepast? Door het weghalen van de regel met mijn username krijg ik geen notificatie
Waarom heb je de quote aangepast? Door het weghalen van de regel met mijn username krijg ik geen notificatie
[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 12-07-2018 17:03 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Die username tsja kleinigheidje houd je tg he:PRaven schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:00:
[...]
Je moet tvheadend natuurlijk wel instellen m.b.v. de gegevens die je provider levert om digitale tv op de tv in te stellen (frequentie, netwerk ID enzo) en Oscam zal ook ingesteld moeten worden, het is dus niet aansluiten en het werkt.
Het lastige is wel dat je een kleine provider hebt en niet een die in >90% van NL beschikbaar is, dat maakt het wel lastig om de juiste instellingen (bijv. voor Oscam) te vinden, veel minder mensen met een dergelijke opstelling. Voor Ziggo is er zat informatie, maar ik denk niet dat je die een op een kan overnemen.
offtopic:
wou5er schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:48:
[...]
Die username tsja kleinigheidje houd je tg he:P
@ArChie Weet jij niet toevallig iets over Delta en Tvheadend? Of is er in 't freq-topic nog niemand uit dat gebied langsgekomen.
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 12-07-2018 18:41 ]
Oscar Wilde
http://www.dtvmonitor.com/nl/deltaRaven schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:38:
[...]
@ArChie Weet jij niet toevallig iets over Delta en Tvheadend? Of is er in 't freq-topic nog niemand uit dat gebied langsgekomen.
De frequenties, en mijn logo pack heeft ook support al voor alle lokale zenders.
En mocht ik wat vergeten zijn ga ik het wel horen
Hoe het met de smartcard zit geen idee... heb wel eens via een PM een request voor de zenders toen gehad en diegene gebruikte naar ik meen gewoon een alphacrypt classic net zoals bij Ziggo. Vraag me echt niet om in het oerwoud van PM's die user terug te vinden...
Anyways geen rare frequenties of stappen, dat scheelt
Als je de naam/onderwerp van het DM-draadje nog weet, https://gathering.tweaker...ist_discussions?limit=999 en dan ctrl+F'enDonderstraaltje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:00:
Vraag me echt niet om in het oerwoud van PM's die user terug te vinden...
Oscar Wilde
Heej, alles wat een direct bericht is is in mijn ogen een PMRaven schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:09:
[...]
Als je de naam/onderwerp van het DM-draadje nog weet, https://gathering.tweaker...ist_discussions?limit=999 en dan ctrl+F'en(Ik hoop dat je DM bedoelt, want als je een oerwoud aan PM's hebt dan heb je een boel mod's op de tenen getrapt
)
Eigenlijk gebruik ik tweakers alleen voor mijn htpc hobby en buiten een aantal draadjes kom ik niet.
Maar nee weet ik zo ff niet meer.
Nu moet ik in mijn geheugen graven en je zult wel niet zo heel veel moeten veranderen, alleen die 604 waarde uit mijn hoofd waarschijnlijk. Kan me herinneren van destijds toen ik met satelliet heb lopen experimenteren dat het veranderen niet heel veel werk was zodra je eenmaal de kaart goed kon inlezen. Maar we hebben dit topic, tvheadend topic en google nog dus dat gaat wel goedkomen denk ik zo.
Zal eens door mijn gegeven link bladeren en zelf eens er tussen uit halen of ik zenders nog mis.
Sowieso is het tijd om weer eens te kijken of er nog logo's veranderd zijn (mij niks opgevallen iig) en heb sindsdien geen nieuwe requests meer binnen gekregen. Zoals jullie weten neem ik altijd requests en logo's aan voor lokale zenders zodat je al door jou ontvangen zenders van logo's kan voorzien.
Donderstraaltje in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"
Doe ik alweer 15 jaar dit, eerst voor mensen waar ik htpc's voor bouwde en nu al jaren gooi ik elke update hier.
Bedankt Raven en Donderstraaltje voor jullie input ik ga mezelf er alvast even in verdiepen en kom er later nog wel op terug als ik het niet vergeet zodat het voor andere "Delta" gebruikers ook duidelijk is.Raven schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:38:
[...]
, maar Google in ieder geval naar howto's over Tvheadend i.c.m. Ziggo (al zwerft er hier op het forum en op Tweakblogs ook wel info), zodat je een idee krijgt waar je allemaal op moet letten. Het instellen zal in grote lijnen hetzelfde zijn, al moet je dus her en der andere instellingen gebruiken.
Komende week of eind van de maand eens contact opnemen met delta om een abbo af te sluiten en een afspraak te maken voor de monteur.
Maar dan weet ik iedergeval waar ik op moet letten
Heeft iemand misschien en up to date transponder bestand voor Ziggo, regio hoofddorp voor DVBviewer ?
ik kom er niet uit met dat transedit, de lijst die hier van amsterdam staat mist een aantal zenders zoals veronica en rtlz
is er ook een manier om een logitech harmony elite werkend te krijgen met dvbviewer ?
ik kom er niet uit met dat transedit, de lijst die hier van amsterdam staat mist een aantal zenders zoals veronica en rtlz
is er ook een manier om een logitech harmony elite werkend te krijgen met dvbviewer ?
Ik heb hier kort geleden, een paar pagina`s terug, iemand er helemaal doorheen geholpen. Het is echt heel simpel.Slux schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:26:
Heeft iemand misschien en up to date transponder bestand voor Ziggo, regio hoofddorp voor DVBviewer ?
Met een flirc, lirc ontvanger of Windows MCE ontvanger kun je remotes werkend krijgen... via de site kun je eea er over lezen. Daarbij als je Kodi als frontend gebruikt is het gewoon gaan met een MCE ontvanger.
Ik ben echt de hele middag bezig geweest en al je stappen doorlopen die je aan psy had uitgelegd, maar rtl7 en rtlz blijven hier onvindbaarDonderstraaltje schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:51:
[...]
Ik heb hier kort geleden, een paar pagina`s terug, iemand er helemaal doorheen geholpen. Het is echt heel simpel.
Met een flirc, lirc ontvanger of Windows MCE ontvanger kun je remotes werkend krijgen... via de site kun je eea er over lezen. Daarbij als je Kodi als frontend gebruikt is het gewoon gaan met een MCE ontvanger.
Over een IR receiver kon ik helaas niet veel vinden op hun site, ik heb nu IRtrans wat ik altijd met MCE gebruikte maar krijg dat niet werkend.
Liefst gebruik ik alleen DVBViewer voor tv, ik heb slechte ervaringen met kodi/mediaportal, die pakketen werken voor mij niet stabiel genoeg.
gaat deze werken ?
https://www.kiwi-electronics.nl/flirc-usb-xbmc-ir-receiver
Nog een noob vraagje, hoe kan ik de EPG in een OSD zien zoals met MCE? nu komt er een apart scherm schermpje naar voren.
Voor IR receivers heb je plugins nodig... of er voor irtrans een aparte is weet ik niet maar de MCE zou denk ik wel moeten werken. Is tijden geleden sinds ik voor het laatst wat met irtrans gedaan heb. Meen dat je de meeste kan installeren tijdens de install procedure, dus geen volgende volgende volgende doen.Slux schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:39:
[...]
Ik ben echt de hele middag bezig geweest en al je stappen doorlopen die je aan psy had uitgelegd, maar rtl7 en rtlz blijven hier onvindbaar![]()
Over een IR receiver kon ik helaas niet veel vinden op hun site, ik heb nu IRtrans wat ik altijd met MCE gebruikte maar krijg dat niet werkend.
Liefst gebruik ik alleen DVBViewer voor tv, ik heb slechte ervaringen met kodi/mediaportal, die pakketen werken voor mij niet stabiel genoeg.
gaat deze werken ?
https://www.kiwi-electronics.nl/flirc-usb-xbmc-ir-receiver
Nog een noob vraagje, hoe kan ik de EPG in een OSD zien zoals met MCE? nu komt er een apart scherm schermpje naar voren.
Zelf heb ik het eens een keer met zo'n soort flirc gedaan en dan heb je inderdaad geen plugins nodig. Met de pijltjestoetsen binden en nummers kun je al een hel eind komen.
De EPG in dvbviewer zelf gaat via de hoofdletter G of TV/radio (linksboven) en dan bijna onderaan.
Zelf vind ik dit een van de mindere EPG's die ik in software gezien heb en die van de server is beter.
Zoals je het hier kan zien weet ik hem iig niet te vinden; http://www.dvbviewer.com/...e=manual&chapter=d&sub=d2
En hier een update voor the transponderlist;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| [SATTYPE] 1=4000 2=Kabel Ziggo Regio Hoofddorp [DVB] 0=33 1=122750,5,6900|TS2073 2=162750,5,6900|TS2107 3=234750,5,6900|TS2056 4=474000,3,6875|TS18 5=482000,5,6900|TS2100 6=514000,5,6900|TS2062 7=546750,5,6900|TS2059 8=562750,5,6900|TS2101 9=570750,5,6900|TS2070 10=578750,5,6900|TS2102 11=586750,5,6900|TS2068 12=594750,5,6900|TS2061 13=602750,5,6900|TS2097 14=618750,5,6900|TS2064 15=626750,5,6900|TS2063 16=634750,5,6900|TS2098 17=642750,5,6900|TS2099 18=646750,5,6900|TS2059 19=650750,5,6900|TS2055 20=658750,5,6900|TS2052 21=666750,5,6900|TS2067 22=682750,5,6900|TS2103 23=698750,5,6900|TS2076 24=706750,5,6900|TS2071 25=714750,5,6900|TS2069 26=730750,5,6900|TS2049 27=738750,5,6900|TS2053 28=746750,5,6900|TS2054 29=754750,5,6900|TS2112 30=762750,5,6900|TS2050 31=794750,5,6900|TS2051 32=826750,5,6900|TS2060 33=842750,5,6900|TS2066 |
[ Voor 29% gewijzigd door Donderstraaltje op 16-07-2018 15:33 ]
Ben nu wat bezig met het instellen van Oscam maar hoe kom ik aan die RSA en BOX key?
Heb intussen de niet versleutelde zenders in ontvangst nu nog de betaalde
Heb intussen de niet versleutelde zenders in ontvangst nu nog de betaalde
[ Voor 38% gewijzigd door wou5er op 19-07-2018 00:27 ]
Iets zegt me dat je de search knop niet hebt kunnen vinden.

Waren deze niet verwijderd? Je kunt ze wel vinden door te googelen.ThaHandy schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:23:
Zoeken op RSA keys en Box keys levert weinig op, je moet niet denken dat ik zelf niks opzoek voor ik iets post met een vraag.ThaHandy schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:23:
Daarnaast is er weinig te vinden over Delta aangezien dat in een dun bevolkt gebied is van nederland en er volgens mij maar weinigen zijn die er gebruik van maken op deze manier.
Ziggo werkt wellis waar gelijkwaardig maar ik kom er niet uit.
Gebruik momenteel de Anysee e30 Combo Plus maar geen idee of die smartcard werkt daarin en of ik uberhaupt een reader voor moet aanschaffen hoewel die nog onderweg is. Dus probeer het nu met de ingebouwde reader van de Anysee.
Die ingebouwde reader werkt volgens mij niet onder Linux, ik weet niet meer hoe het zat maar iedereen met een Anysee gebruikt een aparte reader.wou5er schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:50:
Gebruik momenteel de Anysee e30 Combo Plus maar geen idee of die smartcard werkt daarin
Oscar Wilde
Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.