Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 18:01
chrisism schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:34:
En met die tuners bijvoorbeeld van Digital Devices hoe werkt dat met een hard cam precies? Heb je daar een CAM slot inzitten waar bijvoorbeeld zo'n @Smit CI+ in kan met je smartcard? En op hoeveel devices kan je dan tegelijk kijken?
Je krijgt een CAM slot, en elke CI module (een CI+ module werkt niet) kan maximaal 14 streams verwerken, maar ook een maximum van 8 "kanalen" (PMT's) [bron].

Onder Linux kun je via de driver de streams door de CAM sturen, waardoor het transparant werkt.

Een softcam wel een stuk goedkoper, en kent geen limiet. Het verhaal over zaptijden is bij mij omgedraaid: mijn CI module in de TV is langzamer dan de softcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gibraltar schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:46:
[...]
Een softcam wel een stuk goedkoper, en kent geen limiet. Het verhaal over zaptijden is bij mij omgedraaid: mijn CI module in de TV is langzamer dan de softcam.
Mijn Loewe TV, die niet slecht te noemen zijn, is met alphacrypt ook trager dan mijn windows setup.
Er zijn vast wel TV's die sneller zappen maar bij alle tv's van mijn kennissen ken ik er geen een tussen die zo snel is als die fijne Humax bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 23:41
Ah precies, die Alphacrypt cams kunnen dus wel die encrypted kanalen decoden met een ziggo smartcard. En dan is het dus een kwestie van een goede tuner vinden met CAM slot die de Alphacrypt CAM ondersteund (of doen ze dat sowieso allemaal?).

Denk dat ik al tevreden genoeg ben met dan 2 of 4 tuners en 1 CAM. Zou voor mijn wensen genoeg zijn. Als ik kijk naar het prijskaartje is het verschil met een ingebouwde tuner met CAM en een netwerk tuner + softcam dan ook nihil.

Een netwerk tuner met CAM + alphacrypt is dan misschien nog de duurste, maar lijkt me dan ook wel de meest simpele opzet waarbij je weinig hoeft te stoeien met configuratie.

Het is me weer een heel stuk duidelijker. Ik ga eens verder kijken naar tuners. Iemand nog meer aanraders naast die van Digital Devices?

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als slechts 2 tuners zat zijn + cam dan kun je nog TBS overwegen, waarvan meen ik ook eerder de card reader aangeraden is. Aardig spul alleen in NL niet populair.

Dan heb je technotrend nog, ook een oude bekende en die zie je veel in Duitsland. Geen slecht spul en zie je wel eens in NL.

Van bovenstaande weet ik dat ze DVB-C spul met cams hebben, maar of ze stand alone netwerk spul hebben geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
TBS maakt leuke hardware, maar drivers schrijven kunnen ze niet. Ze kopiëren gewoon reference designs en that's it. Dat maakt het goedkoop, maar voor wat ingewikkeldere kanten als drivers niet echt stabiel.

En hoewel softcam nu een beetje in het hoekje "te ingewikkeld" wordt gezet zou ik dat toch wel overwegen. Het scheelt nogal wat in prijs, en is misschien helemaal niet zo ingewikkeld als je een beetje handig bent. Zet in ieder geval de opties eens naast elkaar. De OSCam configuratie kan ik je zo geven, met uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Beetje knutselen met configuraties vind ik niet erg. Zie wel veel posts met mensen die issues krijgen met OSCam ivm updates e.d. Lijkt mij dan een kwestie van zodra je een werkende versie hebt niet meer updaten (wat ik zo'n beetje met al mn linux configuraties doe).

Verder ook dat er ook vaak wat zenders weer opnieuw gescanned moeten worden bij de softcams (of is dat ook bij de hard cams).

Enige waar ik nu wel meer naar neig is dus een network tuner ivm dat ik niet zo zeker van ben of mn server het werk van een tuner kaart erbij aan wil. Daarnaast moet de kaart dan onder windows 2008r2 werken, want ik weet niet of het me lukt de kaart door te zetten naar de linux VM. Werkende stabiele drivers onder windows zijn altijd mooi, maar als je eenmaal een werkende driver/configuratie onder Linux hebt dan blijven die meestal ook stabiel.
Wat zijn een beetje gewenste hardware specs bij tuners in een pc? Gaat dan om 2 a 4 tuners en dus HD kanalen.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
chrisism schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:52:
Ah precies, die Alphacrypt cams kunnen dus wel die encrypted kanalen decoden met een ziggo smartcard. En dan is het dus een kwestie van een goede tuner vinden met CAM slot die de Alphacrypt CAM ondersteund (of doen ze dat sowieso allemaal?).

Denk dat ik al tevreden genoeg ben met dan 2 of 4 tuners en 1 CAM. Zou voor mijn wensen genoeg zijn. Als ik kijk naar het prijskaartje is het verschil met een ingebouwde tuner met CAM en een netwerk tuner + softcam dan ook nihil.

Een netwerk tuner met CAM + alphacrypt is dan misschien nog de duurste, maar lijkt me dan ook wel de meest simpele opzet waarbij je weinig hoeft te stoeien met configuratie.

Het is me weer een heel stuk duidelijker. Ik ga eens verder kijken naar tuners. Iemand nog meer aanraders naast die van Digital Devices?
Als je een HDHomerun alsnog in overweging zou gaan nemen (en waarom zou je eigenlijk niet?), dan is Amazon.de de plek om hem aan te kopen. De 4 tuner versie komt daar voor ons Ollanders op zo'n €170,-, hij is er zelfs al eens kortstondig €145,- geweest.

De setup van een softcam i.c.m. Ziggo en Windows stelt in ieder geval niet al teveel voor. Als het mij lukt dan moet dat voor menig ander ook geen probleem zijn, gewoon even goed lezen wat al door een ander goed is uitgezocht en beschreven. Setup via Linux heb ik geen kaas van gegeten en dat laat ik ook maar zo.

Ik heb gekozen voor de DVBlink oplossing omdat deze heel eenvoudig te integreren is binnen WMC en Kodi. DVBLink kost echter ook extra geld voor de server maar de cliënt software is gratis of beschikbaar als addon voor Kodi. TV servertje (oudere NUC), staat hier in meterkast, net zoals de HDHomerun.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chrisism schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:40:

Verder ook dat er ook vaak wat zenders weer opnieuw gescanned moeten worden bij de softcams (of is dat ook bij de hard cams).
Dat is altijd, eens per kwartaal ongeveer of minder vaak.
Maakt het ook wel een beetje leuk, is de hobby. Voor de hobby doe ik ook nog hier een logopack maken voor alle zenders.

verder is dit mijn hobby;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wMEfeSt.jpg
Omdat de tv kaart modulair is hier een test of ik die elders in de kast kon leggen voor een eventueel geluidskaart. Inmiddels heb ik een hdmi receiver maar leuke optie voor 4k grafische kaart.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZUmDSqG.jpg
En vanboven af, duidelijk de dual tuner zichtbaar, links ervan de cam. Inmiddels zijn die netwerk oplossingen er maar destijds nog niet, anders had ik dat met vooruitziende blik waarschijnlijk wel gedaan.

Maar dit bovenstaande is rete duur... tegenwoordig kun je met een nuc net zo ver komen alleen is het niet alles in 1 doosje en niet 19".... terug kijkende dat dit me 1k gekost heeft lijk ik wel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
chrisism schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:40:
Met TVHeadend gaat dat automatisch, mits de namen van de zenders hetzelfde blijven. Nieuwe zenders moet je wel zelf toevoegen. Dat heeft dus niet met de CAM te maken, maar met de software die je gebruikt.
Enige waar ik nu wel meer naar neig is dus een network tuner ivm dat ik niet zo zeker van ben of mn server het werk van een tuner kaart erbij aan wil
Als je een brakke netwerkdriver hebt dan blijf je dat probleem houden. Technisch gezien moet het over een bus, en de kans dat het voor je netwerkkaart en je tuner beide PCI Express is, is groot. Dat is uiteindelijk geen verschil.
Wat zijn een beetje gewenste hardware specs bij tuners in een pc? Gaat dan om 2 a 4 tuners en dus HD kanalen.
Het blijft data uiteindelijk, dus gaat het om bandbreedte. De HDHomerun stuurt alleen streams door die bij een bepaalde zender horen (PID filters). Wat bijvoorbeeld niet werkt is een Raspberry Pi: de bandbreedte van de netwerkchip over USB is te klein voor wat je wil. Ik heb een Intel NUC en HDHomerun, en die kan prima vier opnames tegelijk doen. Wat ook niet werkt is de netwerktuner over draadloos netwerk benaderen, kabel is wel vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
maar dan ziet hij er wel weer mooi uit.
Destijds was dat inderdaad ook een reden voor me om er nog niks mee te doen. Plus het feit dat ik in UPC gebied zat en jaloers zag hoe diegene bij Ziggo alles konden decoderen.
Ik heb een gigantische (lelijke) server kast op mn zolder staan met als doel destijds zoveel mogelijk harddisks in te zetten en verder alleen als database server te functioneren. Af en toe wat kleine eigen gemaakte applicaties / webservices erop voor wat kodi addons die ik had gemaakt.
(en yes, een gigabit netwerk natuurlijk)
Op zich is er de ruimte wel om er nog een kaart in te stoppen en als ik die modulaire opzet van Digital Devices zie zou ik die zelf nog kwijt kunnen in de kast zelf. Enige twijfel die ik nu heb is dat als ik een kaart intern zet de prestaties uiteindelijk tegenvallen en ik weer mn hardware moet upgraden.
Hoewel het modden etc altijd leuk is ben ik wel blij met de huidige opzet en wil ik meer functies uitbreiden. Plus het feit dat ik nu liever investeer in een goede tv oplossing dan weer een nieuw moederboard etc.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
gibraltar schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:00:
[...]
Wat bijvoorbeeld niet werkt is een Raspberry Pi: de bandbreedte van de netwerkchip over USB is te klein voor wat je wil. Ik heb een Intel NUC en HDHomerun, en die kan prima vier opnames tegelijk doen. Wat ook niet werkt is de netwerktuner over draadloos netwerk benaderen, kabel is wel vereist.
Kan prima 3 HD opnames tegelijk doen met een Pi2. Heb alleen 3 tuners (Homerun met 2 en een Sundtek), dus kan meer niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
gibraltar schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:00:
[knip] Wat ook niet werkt is de netwerktuner over draadloos netwerk benaderen, kabel is wel vereist.
In mijn geval is dit niet juist. Ik kan via de DVBLink of de Kodi app op een Android tablet prima via Wifi TV kijken of de al eerder gemaakte opnames, zelfs als het gaat over de HD kanalen. Dat je dan wel een fatsoenlijk wifi signaal moet hebben lijkt mij niet meer dan logisch.

Maar voor Ziggo is er ook de Horizon app dus of er nog een meerwaarde zit aan de DVBLink oplossing valt te bezien?
BertusG schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:01:
[...]
Kan prima 3 HD opnames tegelijk doen met een Pi2. Heb alleen 3 tuners (Homerun met 2 en een Sundtek), dus kan meer niet testen.
Ga jij eens verder met vakantie vieren en geef mijn dochter een dikke kus van mij? :+

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 21-03-2016 16:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
hardware-lover schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:17:
[...]
Maar voor Ziggo is er ook de Horizon app dus of er nog een meerwaarde zit aan de DVBLink oplossing valt te bezien?

[...]
Ja ik heb nu ook een android box met Kodi en opzich werkt natuurlijk die Horizon app ook wel, maar ik mis de volledige integratie met Kodi zelf. Plus die app is buggy en qua bediening is hij geschikt voor touch en niet voor flymouse/ab.

Prima dus voor er naast op de tablet. Daarom denk ik ook voldoende te hebben aan 2/4 tuners.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
BertusG schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:01:
Das raar, ik dacht dat de bandbreedte dan allang opgebruikt zou zijn aangezien er mensen met streamen van HD content al problemen hadden.
hardware-lover schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:17:
[...]
In mijn geval is dit niet juist. Ik kan via de DVBLink of de Kodi app op een Android tablet prima via Wifi TV kijken of de al eerder gemaakte opnames, zelfs als het gaat over de HD kanalen. Dat je dan wel een fatsoenlijk wifi signaal moet hebben lijkt mij niet meer dan logisch.
Ik doel op de verbinding tussen de HDHomerun en in dit geval TVHeadend. Dat is UDP verkeer, en dat werkt niet goed over WiFi. TVHeadend gebruikt voor het streamen naar clients overigens wel TCP, dus dat werkt dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
chrisism schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:52:
CI (Common Interface) is, zoals de naam al doet suggereren, een standaard. Oftewel, als je een CI slot hebt kan je AlphaCrypt erin
De CAM kost je grofweg 100,- en een goede cardreader pakweg de helft... Tsja, zelf wil ik voor die 50,- niet gaan lopen klooien en steek er dan liever een echte cam in, maar ieder z'n ding natuurlijk.
Dat klopt wel redelijk ja. Bedenk wel dat dergelijke setups überhaupt al qua kosten-efficiency niet interessant zijn. Het is meer hobby dan dat het kosten-efficien is.
Ik gebruik nu een FloppyDTV en een CableStar HD2. Doen het alle twee prima, geven alle twee ook goed beeld, maar ik zit toch te kijken om naar een Digital Devices tuner over te stappen. De ondersteuning daarvoor is simpelweg beter, kost minder sloten en aansluitingen en als je de prijs per tuner bekijkt, dan is die prijs zo gek nog niet naar mijn mening.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kroegtijger schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:14:
[...]
De CAM kost je grofweg 100,-
Gewoon van marktplaats trekken, hoewel er daar steeds minder op staan.
Nieuw vind je ze bijna helemaal niet meer, moet je toch wel even zoeken.
Zoals eerder gezegd heb er zat voor 15-25E gekocht over het afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Een softcam oplossing kost geen 50 euro. De reader waar ik eerder naar linkte is 19 euro, excl verzenden. Op eBay nog een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Een hdomerun met een card reader kost dan zo'n 200 euro. Een octopus net begint bij 225 geloof ik. Zonder CAM etc.
Maar even belangrijker, wie gebruikt welke kaart/net tuner en waarom deze keuze?

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk die vraag is niet zo simpel, het waarom gedeelte. Soms was er destijds bij aanschaf niet anders en het is duur genoeg dat je het ook niet zo maar ff aan de kant zet.

Kijk gebruikte een FloppyDTV totdat ik een lage (en passieve) htpc wilde, alleen kort daarvoor was firewire definitief verbannen van moederborden. Tegelijkertijd voor HD incl. filters was de HD4000 zoals in mijn CPU van Intel de eerste Intel die probleemloos werkte met MediaPortal. Daarvoor had ik issues met ATI en nvidia vind jen iet meer op mobo's. Ook wilde ik geen softcam meer, had ik een jaar getest, dus het moest iets met cam worden en met pci-e. De DuoFlex van Digital Devices was toen duur maar de enige optie. FloppyDTV's waren toen nog 75E 2e hands en 2 FloppyDTV's of 1 DuoFlex was de DuoFlex niet eens zo gek geprijsd, en nieuwer.

Die FloppyDTV heb ik van 2002 tot 2012 gebruikt, nog altijd een prima ding.
De DuoFlex gebruik ik van 2012-2016 nu
Een Terratec H7 heb ik gebruikt van 2009-2012 toen mijn htpc nog mij mijn ouders stond omdat ik weinig plaats had in mijn kleine appartement. Vanwege USB + Cam
Een Terratec Cinergy C PCI HD 2009-2010 om softcam te testen vanwege het gebrek aan keuze van PCI-e kaarten met cam (DuoFlex kwam in 2009 op de markt).

In het voorjaar van 2012 heb ik toen eindelijk mijn droom htpc weten te bouwen omdat alle omstandigheden toen wel bij elkaar kwamen. Die doet nog steeds alles wat je er tegen aan gooit en nog geen 4k materiaal gezien wat het waard maakt hem te upgraden, maar heb daar wel plannen voor ooit al.

Zou ik nu opnieuw moeten kiezen, zou het waarschijnlijk een network tuner worden, en dan is er maar 1 keuze voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
chrisism schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:20:
[...]Maar even belangrijker, wie gebruikt welke kaart/net tuner en waarom deze keuze?
Hier nog iemand die met veel plezier geniet van een HDHomeRun HDHR3-4DC i.c.m. TBS3102 (Phoenix) cardreader.

Mijn redenen om hiervoor te kiezen:
* het is een netwerk tuner (ik gebruik mijn NAS thuis al voor veel services en wilde deze ook als TV backend inzetten i.p.v. aparte computer met PCIe devices).
* 4 tuners (dus mogelijkheid om 4 muxes * x zenders tegelijk te kijken en/of op te nemen, futureproof)
* plug en play voor unencrypted kanalen (dus kon gelijk tv kijken, had daarna rustig de tijd om encrypted uit te zoeken)
* prijs (het kost wat, maar goedkoper dan hardware oplossingen)
* support (Silicondust kwam regelmatig met updates, nu wat minder, maar vermoedelijk omdat het nu redelijk feature-complete en vrij van bugs is)

Daarnaast was het configureren van de softcam (OSCam) veel makkelijker dan gedacht. Ik begrijp niet waarom sommige mensen er zo op afgeven, sinds alles draait is er bij mij nog nooit een probleem geweest wat aan Oscam te wijten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thomas_24_7 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:32:
[...]
Ik begrijp niet waarom sommige mensen er zo op afgeven, sinds alles draait is er bij mij nog nooit een probleem geweest wat aan Oscam te wijten was.
De Smargo reader, die heeft driver issues en reageert wat apart soms daardoor.
Daarom als je daar voor kiest een andere reader pakken zoals voorgesteld is.

In mijn geval had ik die cam toch al, die kostte mij niks meer om verder te gebruiken en was een hardware oplossing niks duurder. Bovendien waren die HDhomerun gevallen toen er nog niet waardoor het voor mij geen keuze was helaas. Had ik liever mee getest dan de Terratec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Ik geloof dat iedereen wel tegenwoordig helemaal voor die netwerk tuners is.
Scheelt natuurlijk ook weer dat je dan niet hoeft te prutsen met drivers en installatie van de kaart in je pc. Maar wat zijn dan qua netwerk tuners met CAM nog de alternatieven naast die van Digital Devices?

Ik geloof dat iedereen die Softcam doet helemaal blij is met HDHomeRun. Ziet er ook uit als een bedrijf dat inderdaad echt met zn hardware bezig is en niet zomaar een kaart op de markt zet en er geen ondersteuning meer voor geeft.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 15-09 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

thomas_24_7 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:32:
[...]

Hier nog iemand die met veel plezier geniet van een HDHomeRun HDHR3-4DC i.c.m. TBS3102 (Phoenix) cardreader.

Mijn redenen om hiervoor te kiezen:
[...]
* plug en play voor unencrypted kanalen (dus kon gelijk tv kijken, had daarna rustig de tijd om encrypted uit te zoeken)
[...]
* support (Silicondust kwam regelmatig met updates, nu wat minder, maar vermoedelijk omdat het nu redelijk feature-complete en vrij van bugs is)
[...]
Ik gebruik ook deze setup icm. DVBViewer :),

Alleen ben ik niet te te spreken over de support van Silicondust. Zolang er issue zijn met HDHomeRun VIEW of andere NIET BDA driver gerelateerd issues zijn ze er als eerste bij. De rest staat op een laag pitje.

Isseus? naja issues waar ik niet veel last van heb, die ik heb met de HDHR3-4DC:

* Filter staat maximaal op op 0x0000-0x1FFE, dus ik zie geen NULL-data. bij Tranedit (tenzij ik dit handmatig via cmd-line aanpas, wat ik ELKE keer moet doen als ik de tuner aanspreek)
* de "Channel Lineup" (web interface/DLNA) gebruikt geen NIT en LCN. Tenminste niet op de juiste manier en scant dus ~800 frequenties 8)7 waarbij de BDA driver er uit wordt geknikkerd als je scant, shit, dag opname ;w Hier heb ik al een tig posts over gemaakt en update zou komen. (web interface/DLNA gebruik ik toch niet, so dont care)
* karrige support. HAd ik dit al gemeld?

* Mijn oude C2D PC heeft moeite ~200Mbit te verwerken. Maar dit is een issue aan mijn kant :P

Zelf ben ik benieuwd naar de ervaring van de netwerk versie van Digital Devices, alhoewel mijn voorkeur nu eigenlijk gaat naar een PCI-E tuner

[ Voor 12% gewijzigd door ThaHandy op 22-03-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens nu verschillende backends dab beginnen te ondersteunen is er interesse voor die logo's in het logopack? De radio logo's wilde ik toch al aanpakken omdat er nog een paar missen en een paar blijken niet helemaal goed te zijn nu ik ze test. Verleden keer toen we het over radio hadden hadden wat meer mensen er interesse in, oa in EPG data ervoor.

Als het mee zit ga ik er over een 3 weken aan werken, dus verzoekjes voor lokale en andere logo's kun je komende maand doorgeven zodat ze zeker in de volgende versie zitten van het logopack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Volg dit topic al een tijdje en zit er nu aan te denken om de volgende setup te maken:

- SiliconDust HDHomeRun HDHR3-4DC*
- TBS3102 cardreader met Ziggo smartcard*
- Intel NUC DN2820
- Windows 10 met Kodi en OSCam
- Hyper-V VM met Ubuntu 14.04 en TVHeadend Stable

* = nog niet aanwezig

- Zijn er betere cardreaders dan de TBS3102, of is dit 'the way to go'? Als ik zo het topic afspeur naar cardreaders, volgens mij niet.
- Als ik de cardreader op de NUC aansluit, moet ik volgens mij gewoon vanuit TVHeadend daarbij kunnen, omdat TVHeadend de communicatie via OSCam en TVHeadend over het netwerk laat lopen toch? Want Hyper-V ondersteunt helaas geen USB Passthrough.

Alvast bedankt!

[ Voor 28% gewijzigd door JPtjeeNL op 24-03-2016 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
"- Weten jullie of de TBS3102 werkt met Windows 10?"

Jawel, probleemloos.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:45:
"- Weten jullie of de TBS3102 werkt met Windows 10?"

Jawel, probleemloos.
Top, thanks! Heb m'n post daarop aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

De TBS3102 gebruikt een FTDI USB -> serial chip. Dus kwa (VCP) driver zit dat wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:15
ThaHandy schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:43:
De TBS3102 gebruikt een FTDI USB -> serial chip. Dus kwa (VCP) driver zit dat wel goed :)
Met de overstap naar Windows 10 had ik problemen met mijn Smargo cardreaders. Die waren met drie versies van de drivers niet stabiel te krijgen. De TBS3102 werkte meteen en is al twee weken stabiel aan het draaien (in combinatie met NewCS)

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hans C schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 00:48:
[...]

Met de overstap naar Windows 10 had ik problemen met mijn Smargo cardreaders. Die waren met drie versies van de drivers niet stabiel te krijgen. De TBS3102 werkte meteen en is al twee weken stabiel aan het draaien (in combinatie met NewCS)
Top, klinkt goed dus. :) Thanks voor je bevestiging.

[ Voor 3% gewijzigd door JPtjeeNL op 25-03-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Niet online
ThaHandy schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:43:
Helaas is het niet zo vanzelfsprekend als "dat zit wel goed" ;) . Toen ik er voor het eerst mee aan de slag ging op Windows ben ik wel een verrassing tegengekomen: Microsoft & FTDI waren imitatie chips onbruikbaar aan het maken! Laat het merendeel van deze chips nou goedkope kopietjes zijn...

Ik geloof dat het op dit moment geen issue meer is, maar helemaal zeker weten doe ik het niet, bij mij draait hij nu op Linux (NAS) i.p.v. Windows.

[ Voor 5% gewijzigd door thomas_24_7 op 25-03-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
thomas_24_7 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:24:
[...]
Helaas is het niet zo vanzelfsprekend als "dat zit wel goed" ;) . Toen ik er voor het eerst mee aan de slag ging op Windows ben ik wel een verrassing tegengekomen: Microsoft & FTDI waren imitatie chips onbruikbaar aan het maken! Laat het merendeel van deze chips nou goedkope kopietjes zijn...

Ik geloof dat het op dit moment geen issue meer is, maar helemaal zeker weten doe ik het niet, bij mij draait hij nu op Linux (NAS) i.p.v. Windows.
Oké, maar stel ik bestel 'm bij http://www.buydvb.net/tbs...mouse-card-reader_p6.html die ik hier veel terug zie komen, dan zit ik goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

[...]

Als het goed is is die driver weer terug gehaald...

//edit
nieuws: Driver-update die namaakchips onbruikbaar maakte is verwijderd

[ Voor 11% gewijzigd door MavhRik op 25-03-2016 17:44 ]

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Niet online
inVision schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:29:
[...]

Als het goed is is die driver weer terug gehaald...
Denk het ook, anders was er hier meer over geklaagd. Ik heb hem daar ook gekocht JPtjeeNL en volgens mij is er geen enkel probleem meer mee op dit moment. Zo werkt het nu prima bij HansC en anderen. Met mijn post wilde ik ook geen onrust zaaien, alleen even illustreren dat het gebruik van een "FTDI" chip niet persé garant staat voor succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:15
JPtjeeNL schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:17:
[...]

Oké, maar stel ik bestel 'm bij http://www.buydvb.net/tbs...mouse-card-reader_p6.html die ik hier veel terug zie komen, dan zit ik goed?
Daar komt die van mij ook vandaan. Winkel zit geloof ik in China, dus duurt wel even....

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Oké, bedankt heren! Lekker weer, zo'n website die geen SSL gebruikt en het localhost certificate neerzet op HTTPS.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

[...]

Ik weet van het probleem af en gebruik bewust nog de werkende v2.08.30 driver "just in case". Ik gebruik ook clones en en genuine FTDI hardware ;) Daarnaast is het "eigenlijk" geen FDTI probleem, maar voor de onbewuste gebruiker heeft dit veel ergenis.

De betreffende FT232RL op de TBS3102.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/TBS3102_FTDI.jpg
Ziet er uit als genuine FTDI
Van de Windows Driver update ja, dit wil niet zeggen dat de huidige driver alsnog de de clone bricked

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de DVBviewer liefhebbers;

https://github.com/manuelm/pvr.dvbviewer/network

Ze zijn afgelopen week weer bezig met de addon up to date te maken met de PVR API 5.1.0.
Ook kleine bugjes verhelpen en support voor serie recording toevoegen :)
Waarschijnlijk dus op korte termijn te verwachten.
Helaas nog niet de endless timeshift issue, dat heeft schijnbaar veel voeten in aarde en werken ze pas aan in sparetime zodra de kleine bugjes opgelost zijn.
Veel van deze bugjes merk ik niet eens of heb ik niet eens echt last van, is meer polishen van de code.

Desalniettemin wel blij mee, was al weer ruim een jaar niks aan de addon zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ben ik de enige waarbij de OTA EPG van Ziggo totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid?

Zou ik een offset moeten configureren in TVHeadend misschien (hoewel dat ook niets uit haalt denk want de hele gids klopt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:45
De OTA erg van ziggo werkt bij mij probleemloos. Nooit problemen gehad met tijden, zonder daar bewust iets voor ingesteld te hebben. Alleen jammer dat hij maar 24h vooruit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chielmi schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:36:
De OTA erg van ziggo werkt bij mij probleemloos. Nooit problemen gehad met tijden, zonder daar bewust iets voor ingesteld te hebben. Alleen jammer dat hij maar 24h vooruit gaat...
Je hebt nog horepg, heb je 2 weken :)
Alleen de laatste versie gaat nogal richting tvheadend only.
Zal eens mijn fork bijwerken binnenkort, die is universeel en getest met DVBviewer + MediaPortal :).
Je krijgt dan een standaard epg.xml waardoor hij zo goed als universeel zou moeten zijn.
Hij is wel erg langzaam dus optimalisaties graag pushen dan, ben erg slecht in coden en die paar edits van mij hebben wel een uur of tig gekost terwel het in 5min te doen was :P

[ Voor 23% gewijzigd door Donderstraaltje op 28-03-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Er is een versie van TVHeadend die niet zo goed overweg kon met DST. Dat is je uur probleem.

Daarnaast is er nog steeds een script die gewoon XML maakt, in plaats van door te sturen naar een Unix socket.

De TVHeadend versie is echter een stuk sneller omdat je niet eerst al die data naar file hoeft te schrijven, en die weer door moet geven.

[ Voor 25% gewijzigd door gibraltar op 28-03-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gibraltar schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:03:
Daarnaast is er nog steeds een script die gewoon XML maakt, in plaats van door te sturen naar een Unix socket.

De TVHeadend versie is echter een stuk sneller omdat je niet eerst al die data naar file hoeft te schrijven, en die weer door moet geven.
Ah dan moet ik beter kijken, 2 weken terug eens lopen kijken maar herkende weinig terug van het script zoals ik het heb :P.

Maar nee ik bedoel de data ophalen, dat gaat sloom. Bij mij in DVBviewer zetten is echt met 1,5 min gedaan.
2 weken data ophalen doet hij een half uur over; het is niet zo zeer de duur in dagen want 1 week of 2 weken duurt zo goed als even lang. Het heeft te maken met het aantal kanalen waarvoor je de data ophaalt. Weet niet of daar nog wat in veranderd is? Op dit moment heb ik mijn kop bij heel andere dingen komende tijd dus vrees dat eea moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Donderstraaltje schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:21:
[...]

Ah dan moet ik beter kijken, 2 weken terug eens lopen kijken maar herkende weinig terug van het script zoals ik het heb :P.

Maar nee ik bedoel de data ophalen, dat gaat sloom. Bij mij in DVBviewer zetten is echt met 1,5 min gedaan.
2 weken data ophalen doet hij een half uur over; het is niet zo zeer de duur in dagen want 1 week of 2 weken duurt zo goed als even lang. Het heeft te maken met het aantal kanalen waarvoor je de data ophaalt. Weet niet of daar nog wat in veranderd is? Op dit moment heb ik mijn kop bij heel andere dingen komende tijd dus vrees dat eea moet wachten.
Dat is vooral tijd besteed aan requests richting de Horizon API. Maar je moet natuurlijk niet elke dag twee weken ophalen, maar eenmalig twee weken ophalen en dan de volgende dag telkens updaten. Elke keer twee weken gaat opvallen, en dat is niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook geen problemen met de ota epg, programma overzicht ruim drie dagen vooruit en bijbehorende programmainfo bijna twee dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met de Argolis Smart Reader V2? Dat schijnt de opvolger te zijn van de Smargo SmartReader Plus. Vind er op internet maar weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
JPtjeeNL schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:03:
Heeft er iemand ervaring met de Argolis Smart Reader V2? Dat schijnt de opvolger te zijn van de Smargo SmartReader Plus. Vind er op internet maar weinig over.
Ik vind er zat over dus iets meer toelichting zou geen kwaad kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
JPtjeeNL schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:03:
De microcontroller in de Smargo ging End-of-Life, en toen is de maker overgestapt op de ARM-architectuur SAM3, waarbij hij een implementatie van application note AT02410 gebruikt.

Ik heb wel vaker het advies gegeven om de TBS3102 reader aan te schaffen in plaats van een Smargo. Hij is goedkoper en werkt stabieler. Ik heb hier al genoeg voorbeelden van Smargo's gezien waar spontaan bitjes verdwenen tijdens communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:20:
[...]

Ik vind er zat over dus iets meer toelichting zou geen kwaad kunnen ;)
Ik had iets specifieker moeten zijn, sorry. :) Ik zoek voornamelijk op Argolis Smart Reader V2 en de combinatie met Ziggo op Google. En de combinatie Argolis Smart Reader V2 en Windows 10.
gibraltar schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:25:
[...]

De microcontroller in de Smargo ging End-of-Life, en toen is de maker overgestapt op de ARM-architectuur SAM3, waarbij hij een implementatie van application note AT02410 gebruikt.

Ik heb wel vaker het advies gegeven om de TBS3102 reader aan te schaffen in plaats van een Smargo. Hij is goedkoper en werkt stabieler. Ik heb hier al genoeg voorbeelden van Smargo's gezien waar spontaan bitjes verdwenen tijdens communicatie.
Aha, is dat waarom die Smargo zo slecht te krijgen is. Thanks!

Ja ik twijfel toch altijd een beetje bij dit soort websites. Gebruiken geen SSL en ik heb geen idee hoe men mijn gegevens opslaat. Daarnaast nog geen idee wat de kwaliteit van het apparaat is (wie weet vliegt hij in de fik?) en <aluhoedje> wat China wellicht in die USB aansluiting heeft gestopt. </aluhoedje> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
JPtjeeNL schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:58:
[...]
Ja ik twijfel toch altijd een beetje bij dit soort websites. Gebruiken geen SSL en ik heb geen idee hoe men mijn gegevens opslaat. Daarnaast nog geen idee wat de kwaliteit van het apparaat is (wie weet vliegt hij in de fik?) en <aluhoedje> wat China wellicht in die USB aansluiting heeft gestopt. </aluhoedje> :P
Juist. Je kan natuurlijk altijd dit schema gebruiken, X1 vervangen voor een 6MHz kristal, er een FTDI chip aanknopen (of een MAX232 en dan RS232 doen), printplaat etsen, klaar.

Beetje gek trouwens dat je je daarover zorgen maakt, terwijl je dan wel zo'n Smargo met bijbehorende firmware aan je USB bus knoopt :+. Daar zou ik mij sneller zorgen over maken.

Je kan ze ook op eBay kopen. Ik heb hem gewoon uit China gekocht. Het ergste wat je kan overkomen is dat de FTDI chip niet echt is, met alle driver gezeur onder Windows van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
gibraltar schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:23:
[...]

Juist. Je kan natuurlijk altijd dit schema gebruiken, X1 vervangen voor een 6MHz kristal, er een FTDI chip aanknopen (of een MAX232 en dan RS232 doen), printplaat etsen, klaar.

Beetje gek trouwens dat je je daarover zorgen maakt, terwijl je dan wel zo'n Smargo met bijbehorende firmware aan je USB bus knoopt :+. Daar zou ik mij sneller zorgen over maken.

Je kan ze ook op eBay kopen. Ik heb hem gewoon uit China gekocht. Het ergste wat je kan overkomen is dat de FTDI chip niet echt is, met alle driver gezeur onder Windows van dien.
Dat klinkt heel gemakkelijk, haha. :) Mwa, met die Smargo heb ik 1 zorg minder en dat is beveiliging van gegevens bij Amazon. Daar kan ik ook makkelijk aankloppen als er iets niet goed is.

Thanks, ik denk er nog even over na. Ervaringen hier zijn goed, dus dat helpt ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:37:
[...]
Dat klinkt heel gemakkelijk, haha. :) Mwa, met die Smargo heb ik 1 zorg minder en dat is beveiliging van gegevens bij Amazon. Daar kan ik ook makkelijk aankloppen als er iets niet goed is.

Thanks, ik denk er nog even over na. Ervaringen hier zijn goed, dus dat helpt ook mee.
Dan bestel je hem toch via Amazon? Zo veel in prijs maakt het ook allemaal niet uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:01:
[...]

Dan bestel je hem toch via Amazon? Zo veel in prijs maakt het ook allemaal niet uit.
Wij blijven natuurlijk Nederlander hè?
Of wat jij beter kent in mooi lokaal dialect; Ons bent zúnìg :P (variaties door heel NL wel bekend :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:10:
[...]
Wij blijven natuurlijk Nederlander hè?
Of wat jij beter kent in mooi lokaal dialect; Ons bent zúnìg :P (variaties door heel NL wel bekend :P)
Volgens mij gaat dat pinnige (zo noemen ze het tegenwoordig in mijn omgeving), allang niet meer op voor de jongere generatie Nederlanders. ;)

JPtjeeNL heeft een beter gevoel bij aankopen via Amazon? Dat is hem dat mogelijk ook een paar extra €'s waard? Mocht er gezeur zijn met een artikel daar aangekocht dan kan het simpel weer retour.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:46:
[...]
JPtjeeNL heeft een beter gevoel bij aankopen via Amazon? Dat is hem dat mogelijk ook een paar extra €'s waard? Mocht er gezeur zijn met een artikel daar aangekocht dan kan het simpel weer retour.
Daar is zeker wat voor te zeggen, zo denk ik ook (maar ben nu in een wat melige bui :P). Of zoals het spreekwoord zegt goedkoop is duurkoop (soms).
Binnen mijn vakgebied noemen we zoiets de absolute of de kale prijs en heb hier zo vaak woorden over met managers want die kijken niet verder dan de prijs... en gaat er wat fout komt het ook weer op mijn bordje want dan heb ik het gedaan (aldus diezelfde managers).

Zal inderdaad wel wat met de jongere generatie te maken hebben... oudere managers begrijpen mijn punten veel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:01:
[...]

Deze is dus precies hetzelfde als deze? Dan scheelt het nog niet eens zo gek veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:05:
[...]Deze is dus precies hetzelfde als deze? Dan scheelt het nog niet eens zo gek veel.
Ik ben voor het volgende aanbod gegaan omdat daarbij expliciet de volgende tekst staat opgenomen;

Achtung Easymouse Fans!In jüngster Vergangenheit treten vermehrt Easymouse 2 USB Premium Clone Programmer auf dem Markt auf. Diese unterscheiden sich auf den ersten Blick kaum von unserem Original, es werden jedoch billige Komponenten verbaut. Zum Schutz der Kunden und unserer Marke ?Easymouse? wurden Sicherheitsmerkmale auf das Produkt aufgebracht. Die echte Easymouse könnt Ihr an den folgenden Merkmalen erkennen: Auf der Unterseite ist die neue URL-Adresse www.Easymouse.tv aufgedruckt. Auf dem Gerät ist ein Sicherheitshologramm mit einer eindeutigen Seriennummer angebracht. Um nicht Opfer von einem Clon zu werden, bitten wir genau auf die Sicherheitsmerkmale zu achten. In Zukunft werden Geräte, ohne die oben aufgeführten Sicherheitsmerkmale, nicht durch unsere Garantie abgedeckt. Wir danken für Euer Verständnis und wünschen euch viel Freude mit dem Original.2 Jahre Gewährleistung

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Dus welke is nou het origineel?

Ik heb deze TBS3102 5 Crystal Phoenix Card Reader van tbsdtv.com

[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 30-03-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Volgens mij is er niet eentje echt origineel. De oorsprong van het schema is een hex inverter met een transistor om de IO de demuxen. Dat geeft TTL levels, en vroeger had je dan iets van een MAX232 om naar RS232 te gaan. Vervang die door een FTDI usb-to-serial chip en je hebt een de laatste reïncarnatie.

Er zitten bijzonder weinig componenten op dus. Lekker simpel. Ik zou om die reden niet echt op zoek gaan naar kwaliteitsverschil.

Ik heb ook die van TBS, werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:49
Ik heb een voorstelbedrag van 17,5 dollar gedaan, deze is geaccepteerd :p :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Niet online
Hierbij wat van mijn recentelijke bevindingen, o.a. i.v.m. de overgang naar Synology DSM 6 (op een DS214/ArmadaXP). Wellicht informatief voor degenen die hun TV setup op een Synology draaien:

1. Starten/stoppen van het Tvheadend-testing package lijkt in de package manager goed te gaan, maar in werkelijkheid stopt het proces niet en blijft het proces gewoon doordraaien. Dit is vervelend, omdat ik het herstarten nodig heb wanneer mijn HDHomeRun een nieuw ip-adres heeft gekregen (dank voor de brakke herstartende modem Tele2). Een knop om opnieuw te scannen voor een HDHomeRun/netwerk tuner of automatisch terugvinden d.m.v. polling zou ook een welkome oplossing zijn. Een commando in het start-stop-status script blijkt de boosdoener: de uitkomst van het "ps" (processes snapshot) commando zonder argumenten verschilt van DSM 5.

Oude stop package functie in :
code: /var/packages/tvheadend-testing/scripts/start-stop-status
1
2
3
4
5
6
7
stop_daemon ()
{
    ps | grep "${TVHEADEND}" | awk '{print $1}' | xargs kill
    sleep 2
    ps | grep "${TVHEADEND}" | awk '{print $1}' | xargs kill -9
    rm -f ${PID_FILE}
}

Door mij aangepaste versie met extra argumenten:
1
2
3
4
5
6
7
stop_daemon ()
{
    ps -eo pid,cmd | grep "${TVHEADEND}" | awk '{print $1}' | xargs kill
    sleep 2
    ps -eo pid,cmd | grep "${TVHEADEND}" | awk '{print $1}' | xargs kill -9
    rm -f ${PID_FILE}
}

2. Niet DSM 6 specifiek geloof ik, maar ik liet mijn NAS compleet flippen toen ik vanuit DSM op show log klikte. Wat blijkt: Tvheadend-testing schrijft standaard zéér veel in het log en de setting om minder te loggen in de Web UI is niet persistent (na een herstart logt hij weer gewoon alles). Hierdoor probeerde de NAS een 300MB+ logfile weer te geven wat hij logischerwijs niet prettig vond.

Om altijd een minimale log te handhaven was weer een aanpassing in het start-stop-script nodig. Verander:
1
2
3
4
start_daemon ()
{
    ${TVHEADEND} -f -u ${USER} -g ${GROUP} -c ${INSTALL_DIR}/var -p ${PID_FILE} -l ${LOG_FILE}
}

In:
1
2
3
4
start_daemon ()
{
    ${TVHEADEND} -f -u ${USER} -g ${GROUP} -c ${INSTALL_DIR}/var -p ${PID_FILE} -l ${LOG_FILE} --debug ""
}

3. Je kan in DSM 6 niet meer met WinSCP inloggen als root op de NAS. Een gebruiker die tot de administrator groep behoort is gemachtigd om over te schakelen naar de root user, maar dit kan het SCP protocol standaard niet aan, omdat de NAS dan om input vraagt (bevestigen van je wachtwoord). Je moet op het account dat je wilt gebruiken dan de wachtwoord bevestiging uitschakelen (voor beschrijving zie link hiervoor). Omdat ik dit een risico vind, heb ik getracht iets meer veiligheid te creëren door géén standaard admin account te nemen. In plaats hiervan heb ik een aparte gebruiker aangemaakt die nergens anders voor wordt gebruikt (zal dus niet over internet lekken bij het inloggen op de webportal o.i.d.). Als iemand geïnteresseerd is kan ik de benodigde stappen beschrijven (keywords: synouser, synogroup, passwd, sudoers, s30_synocheckuser).

4. Offtopic irritatie: het commando "telnet" is niet meer aanwezig (de client). Ik gebruikte dit om handmatig een arp entry aan te maken in mijn modem (om remote WOL mogelijk te maken), maar moet hier nu een andere oplossing voor bedenken.

Genoeg geleuterd over mijn situatie, hopelijk heeft een ander er nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Die TVH settings heb ik wel wat aan, misschien dat je ook naar start-stop-script van AutoSub kunt kijken :P

Wat WinSCP betreft heb ik het zo gedaan, wellicht niet de beste oplossing maar werkt voor mij.
http://www.synology-forum...ren-met-ssh-winscp-putty/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 00:26:
Die TVH settings heb ik wel wat aan, misschien dat je ook naar start-stop-script van AutoSub kunt kijken :P

Wat WinSCP betreft heb ik het zo gedaan, wellicht niet de beste oplossing maar werkt voor mij.
http://www.synology-forum...ren-met-ssh-winscp-putty/
Ah dat was inderdaad het linkje wat ik zocht (en ook gebruikt heb). Enige verschil is dat ik dus niet de admin user gebruikt heb of een andere gebruiker die ook de web login wel eens wil gebruiken, maar een aparte gebruiker op het systeem die in de user interface verder niet zichtbaar is.

Wat betreft AutoSub: ik ken het niet, maar kan altijd eens checken of mij iets opvalt. Staat het op SynoCommunity o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Was meer een grapje, schijnen er zelf al mee bezig te zijn ;)
Wellicht iets heel simpels maar dat zien we dan wel.

Ik had zelf hier al een poging gedaan
schumi2004 in "[Synology] Packages"
En package hier http://packages.mdevries.org/
maar dit is eigenlijk offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijben
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 11:38
Hoe zijn de ervaringen van de FRITZ!WLAN Repeater DVB‑C? Deze lijkt interessant voor op het Caiway netwerk, met het hele basis pakket hier zonder encryptie.

Ik zie wat negatieve ervaringen met Ziggo wat verder terug in dit topic (Tot eerste helft 2015), maar het is me niet echt duidelijk over hoe er nu tegenaan gekeken wordt.

Mijn bedoeling zou zijn via LAN kunnen kijken en af en toe wat opnemen. Bij voorkeur het opnemen op een licht Linux/FreeBSD systeem. Kijken op diverse Windows devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Niet online
Even twee vraagjes. Wie het weet mag het zeggen:

1. De meeste OSCam setups hebben emmcache op hun reader aanstaan. Wat is de emmcache in OSCam precies en waarom zou ik dit inschakelen? Het lijkt (vooralsnog) van weinig betekenis.

Wat ik al weet:
  • De emm berichten zijn de entitlement updates op je smartcard.
  • De configuratie waarde is: emmcache = <usecache>,<rewrite>,<logging>,<stb-emm> (ik heb natuurlijk de OSCam documentatie geraadpleegd)
Wat ik wil weten:
  • Gaat het om een schrijfcache die het herhaaldelijk wegschrijven van identieke emm's voorkomt? Ik zie volgens mij geen herhalende emm's langskomen, ze lijken altijd anders.
  • De emm's zouden zogenaamd ook in de files oscam.emmcache en oscam.emmstat weggeschreven/gecached worden, maar deze bestanden blijven altijd leeg. Wordt deze file-cache überhaupt wel gebruikt en voor welk doel? (Ik had usecache op 1 staan)
  • De rewrite parameter is wat vaag, waarom zou ik één en dezelfde emm meerdere malen willen wegschrijven?
2. Heeft iemand SSL op de webUI van Oscam aan de praat gekregen (liefst op een Synology met DSM 6) en zo ja, hoe? Ik heb een plusje bij de httpport gezet en verschillende certificaten geprobeerd:
  • /usr/syno/etc/certificate/system/default/cert.pem
  • /usr/syno/etc/certificate/system/default/fullchain.pem
alsook de leesrechten van deze bestanden. Maar bij elke herstart van OSCam zie ik in het log:
"(webif) SSL could not be initialized. Starting WebIf in plain mode". SSL support is wel degelijk mee gecompileerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
rhuijben schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:54:
Hoe zijn de ervaringen van de FRITZ!WLAN Repeater DVB‑C? Deze lijkt interessant voor op het Caiway netwerk, met het hele basis pakket hier zonder encryptie.

Ik zie wat negatieve ervaringen met Ziggo wat verder terug in dit topic (Tot eerste helft 2015), maar het is me niet echt duidelijk over hoe er nu tegenaan gekeken wordt.

Mijn bedoeling zou zijn via LAN kunnen kijken en af en toe wat opnemen. Bij voorkeur het opnemen op een licht Linux/FreeBSD systeem. Kijken op diverse Windows devices.
Ik heb zo'n ding op Ziggo netwerk. Geen problemen met ongecodeerde kanalen (in MediaPortal/Kodi). Veel sneller dan mijn Anysee N7 met zappen. Gewoon goede deal voor het geld: dualtuner en wifi repeater voor weinig.

Moet nog een keer cardsharing uitzoeken om alle kanalen te kunnen ontvangen in HD.
Kan zijn dat ik hier tegen wat dingen aanloop, als bijv. een transport stream enkel gecodeerde signalen heeft, zal de Fritz deze niet vinden en valt er dus niets te softcammen. Misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
thomas_24_7 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 00:15:
2. Niet DSM 6 specifiek geloof ik, maar ik liet mijn NAS compleet flippen toen ik vanuit DSM op show log klikte. Wat blijkt: Tvheadend-testing schrijft standaard zéér veel in het log en de setting om minder te loggen in de Web UI is niet persistent (na een herstart logt hij weer gewoon alles). Hierdoor probeerde de NAS een 300MB+ logfile weer te geven wat hij logischerwijs niet prettig vond.

Om altijd een minimale log te handhaven was weer een aanpassing in het start-stop-script nodig. Verander:
1
2
3
4
start_daemon ()
{
    ${TVHEADEND} -f -u ${USER} -g ${GROUP} -c ${INSTALL_DIR}/var -p ${PID_FILE} -l ${LOG_FILE}
}

In:
1
2
3
4
start_daemon ()
{
    ${TVHEADEND} -f -u ${USER} -g ${GROUP} -c ${INSTALL_DIR}/var -p ${PID_FILE} -l ${LOG_FILE} --debug ""
}
Wat die logging betreft, is dit wellicht niet een beter optie ?

-S, --nosyslog Disable syslog (all msgs)

Gewoon helemaal geen logging meer.
Ik heb geen logging nodig, als het werkt werkt het en als ik het goed begrijp moet bovenstaande argument mij hierin voorzien.`

/edit:
Of gewoon -l ${LOG_FILE} weg halen in start-stop-status script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:38:
[...]

Wat die logging betreft, is dit wellicht niet een beter optie ?

-S, --nosyslog Disable syslog (all msgs)

Gewoon helemaal geen logging meer.
Ik heb geen logging nodig, als het werkt werkt het en als ik het goed begrijp moet bovenstaande argument mij hierin voorzien.`

/edit:
Of gewoon -l ${LOG_FILE} weg halen in start-stop-status script
Dat is ook zeker een goede optie indien je logging niet nodig acht. Ik vind zelf een beperkte vorm van logging wel fijn voor het geval dát. Met mijn aanpassing kan ik in tvheadend altijd nog de log levels wijzigen wanneer nodig zonder dat het package herstart hoeft te worden (en enkel voor de huidige sessie). Kwestie van smaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:06
Eigenlijk heb ik sinds de fusie van UPC en Ziggo alleen nog maar problemen met het digitale tv kijken op mijn pc.

Ik gebruik Oscam in combinatie met mediaportal (tvserver). Voor het uitlezen van de card gebruik ik de smartmouse. Het heeft altijd goed gewerkt, maar recent zijn zenders gecodeerd die eerder gewoon werkte. Maar sinds de laatste paar dagen zijn al mijn HD zenders zwart (krijg geen foutmelding) en de SD zenders stotteren allemaal. Ik heb de zenders allemaal opnieuw gescant en alles langs gelopen, maar ik weet niet meer waar ik moet kijken. Herkent iemand deze problemen en weet iemand hier een oplossing voor?

Mijn vrouw zit me namelijk de laatste tijd te smeken om de horizon box in huis te halen... maar dit wil ik de komende tijd toch voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand anders vanavond ellende met de TV? NED 1, 2 en 3 werken. De overige blijven op 'testing' staan als state binnen tvheadend-testing

Alles al gereboot, tot aan de hdhomerun aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
grote_oever schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:18:
Eigenlijk heb ik sinds de fusie van UPC en Ziggo alleen nog maar problemen met het digitale tv kijken op mijn pc.

Ik gebruik Oscam in combinatie met mediaportal (tvserver). Voor het uitlezen van de card gebruik ik de smartmouse. Het heeft altijd goed gewerkt, maar recent zijn zenders gecodeerd die eerder gewoon werkte. Maar sinds de laatste paar dagen zijn al mijn HD zenders zwart (krijg geen foutmelding) en de SD zenders stotteren allemaal. Ik heb de zenders allemaal opnieuw gescant en alles langs gelopen, maar ik weet niet meer waar ik moet kijken. Herkent iemand deze problemen en weet iemand hier een oplossing voor?

Mijn vrouw zit me namelijk de laatste tijd te smeken om de horizon box in huis te halen... maar dit wil ik de komende tijd toch voorkomen.
SD stotterend? Een wijziging in het frequentieplan, en daardoor misschien problemen met signaal kwaliteit?

Wat voor tuner gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
gibraltar schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:35:
[...]

SD stotterend? Een wijziging in het frequentieplan, en daardoor misschien problemen met signaal kwaliteit?

Wat voor tuner gebruik je?
Het rare is dat sommige zenders gewoon werken (RTL7 HD of b.v NET5HD). Misschien ligt het inderdaad aan de freqeuntie, maar ik vind het sinds de wijziging bij Ziggo lastig te achterhalen welke frequentie ik moet gebruiken. Volgens mij zit heel nederland op 5555, maar als ik in mediaportal kijk kan ik verschillende 5555 frequenties scannen. Zelf woon ik dicht bij Zwolle, maar in deze lijst is alleen Hengelo te vinden.

Persoonlijk vermoed ik dat het probleem bij Oscam ligt. Gezien ik voor dit probleem ook vaker tegen het probleem aan liep dat sommige channels opeens gecodeerd waren. Wanneer je ze nogmaals opende dan werkte de zender gewoon.

Tunner: DVB-C Terratec cinergy PCI

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1244624838.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
grote_oever schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:52:
[...]

Het rare is dat sommige zenders gewoon werken (RTL7 HD of b.v NET5HD). Misschien ligt het inderdaad aan de freqeuntie, maar ik vind het sinds de wijziging bij Ziggo lastig te achterhalen welke frequentie ik moet gebruiken. Volgens mij zit heel nederland op 5555, maar als ik in mediaportal kijk kan ik verschillende 5555 frequenties scannen. Zelf woon ik dicht bij Zwolle, maar in deze lijst is alleen Hengelo te vinden.

Persoonlijk vermoed ik dat het probleem bij Oscam ligt. Gezien ik voor dit probleem ook vaker tegen het probleem aan liep dat sommige channels opeens gecodeerd waren. Wanneer je ze nogmaals opende dan werkte de zender gewoon.

Tunner: DVB-C Terratec cinergy PCI

[afbeelding]
Onthouden: 474 MHz, QAM64, 6875 kSym/s, netwerk ID 5555. Na de migratie is het namelijk in heel Nederland hetzelfde :). Doet mediaportal iets met DVB-SI tables? Vast wel... Dan gaat het vanzelf.

In Oscam moet je misschien een bepaalde entitlement blocken (volgens mij 270E). Dat voorkomt onnodige roundtrip naar de kaart en problemen met zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:21:
Iemand anders vanavond ellende met de TV? NED 1, 2 en 3 werken. De overige blijven op 'testing' staan als state binnen tvheadend-testing

Alles al gereboot, tot aan de hdhomerun aan toe.
Juist.. tis oscam, hij heeft geen zin meer. Gisteren geupdated. Nu geen entitlements meer op de kaart. What the heck! Ff zoeken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
chid    0604    09F3F1  000000000000F000    00000000    2009-12-23  2010-01-13  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  000000000000270F    00000000    2009-12-23  2010-01-13  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  0000000000000001    00000000    2015-02-09  2015-03-11  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  0000000000007FFD    00000000    2016-03-07  2016-03-17  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  0000000000000009    00000000    2016-03-07  2016-04-06  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  00000000000001FE    00000000    2016-03-07  2016-04-06  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  000000000000FFD8    00000000    2016-03-08  2016-03-18  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  000000000000000B    00000000    2016-03-07  2016-04-06  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  000000000000FFE0    00000000    2016-03-08  2016-04-07  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  0000000000000384    00000000    2016-03-08  2016-04-07  0604@09F3F1 unknown

Normaal zijn er een vijftal 'groen', nu zijn ze allemaal 'rood', iemand enig idee?

edit:

Ff in een humax gehad, E19 code... dus reset gestuurd en nu heeft hij weer entitlements... nog ff verder spelen.. want heb nog geen TV.

edit 2

't werkt weer.. maar goed EMM's kwamen dus niet meer aan. Niet meer mensen hier last van?

[ Voor 61% gewijzigd door Sa1 op 07-04-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

grote_oever schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:52:
[...]

[...]
Hier heb ik ook last van. Ik heb inmiddels caching uit gezet wat ook niet werkt.
ik er een manier om de stream/decoderen te "vertraging" in acamd of oscam, zodat de stream tijd heeft om de decoderen?
Sa1 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:12:
[...]
Juist.. tis oscam, hij heeft geen zin meer. Gisteren geupdated. Nu geen entitlements meer op de kaart. What the heck! Ff zoeken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
chid    0604    09F3F1  000000000000F000    00000000    2009-12-23  2010-01-13  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  000000000000270F    00000000    2009-12-23  2010-01-13  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  0000000000000001    00000000    2015-02-09  2015-03-11  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  0000000000007FFD    00000000    2016-03-07  2016-03-17  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  0000000000000009    00000000    2016-03-07  2016-04-06  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  00000000000001FE    00000000    2016-03-07  2016-04-06  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  000000000000FFD8    00000000    2016-03-08  2016-03-18  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  000000000000000B    00000000    2016-03-07  2016-04-06  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  000000000000FFE0    00000000    2016-03-08  2016-04-07  0604@09F3F1 unknown
chid    0604    09F3F1  0000000000000384    00000000    2016-03-08  2016-04-07  0604@09F3F1 unknown

Normaal zijn er een vijftal 'groen', nu zijn ze allemaal 'rood', iemand enig idee?

edit:

Ff in een humax gehad, E19 code... dus reset gestuurd en nu heeft hij weer entitlements... nog ff verder spelen.. want heb nog geen TV.

edit 2

't werkt weer.. maar goed EMM's kwamen dus niet meer aan. Niet meer mensen hier last van?
nope hier alles groen (alhoewel ik hier altijd last van had.)

Aangezien ik niet vaak lang gecodeerde kanalen kijk voor een EMM update maak ik, sinds ik oscam gebruik, een een dummy radio opname van 12 uur.

alles up to date ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
chid    0604    0CCB14  000000000000FFE0    00000000    2016-04-07  2016-05-07  0604@0CCB14 unknown
chid    0604    0CCB14  0000000000000009    00000000    2016-04-07  2016-05-07  0604@0CCB14 unknown
chid    0604    0CCB14  000000000000FFD8    00000000    2016-04-07  2016-04-17  0604@0CCB14 unknown
chid    0604    0CCB14  0000000000007FFD    00000000    2016-04-07  2016-04-17  0604@0CCB14 unknown
chid    0604    0CCB14  000000000000000B    00000000    2016-04-07  2016-05-07  0604@0CCB14 unknown
chid    0604    0CCB14  00000000000001F4    00000000    2016-04-07  2016-05-07  0604@0CCB14 unknown
chid    0604    0CCB14  00000000000001FE    00000000    2016-04-07  2016-05-07  0604@0CCB14 unknown
chid    0604    0CCB14  0000000000000384    00000000    2016-04-07  2016-05-07  0604@0CCB14 unknown

[ Voor 26% gewijzigd door ThaHandy op 08-04-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaHandy schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:16:
[...]

Hier heb ik ook last van. Ik heb inmiddels caching uit gezet wat ook niet werkt.
ik er een manier om de stream/decoderen te "vertraging" in acamd of oscam, zodat de stream tijd heeft om de decoderen?

[...]

nope hier alles groen (alhoewel ik hier altijd last van had.)

Aangezien ik niet vaak lang gecodeerde kanalen kijk voor een EMM update maak ik, sinds ik oscam gebruik, een een dummy radio opname van 12 uur.

alles up to date ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
chid    0604    0CCB14  000000000000FFE0    00000000    2016-04-07  2016-05-07  0604@0CCB14 unknown
chid    0604    0CCB14  0000000000000009    00000000    2016-04-07  2016-05-07  0604@0CCB14 unknown
chid    0604    0CCB14  000000000000FFD8    00000000    2016-04-07  2016-04-17  0604@0CCB14 unknown
chid    0604    0CCB14  0000000000007FFD    00000000    2016-04-07  2016-04-17  0604@0CCB14 unknown
chid    0604    0CCB14  000000000000000B    00000000    2016-04-07  2016-05-07  0604@0CCB14 unknown
chid    0604    0CCB14  00000000000001F4    00000000    2016-04-07  2016-05-07  0604@0CCB14 unknown
chid    0604    0CCB14  00000000000001FE    00000000    2016-04-07  2016-05-07  0604@0CCB14 unknown
chid    0604    0CCB14  0000000000000384    00000000    2016-04-07  2016-05-07  0604@0CCB14 unknown
Nu is ook alles weer goed hor. Maar vind het wel een beetje eng. Alle 8 entitlements zijn groen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
ik ben bezig om oscam in combinatie met tvheadend en ziggo te configureren. Als ik een zender, bijvoorbeeld RTL4HD probeer the mappen, krijg ik de volgende error in oscam

code:
1
2
2016/04/10 10:07:49 09BF1E06 c      (ecm) tvheadend (0604@000000/000B/4BDE/44:413F90704931E49F1453DAE76ADBD9D4): rejected  (124 ms) by Ziggo (Invalid ecm type for card)
2016/04/10 10:07:50 09BF1E06 c      (ecm) tvheadend (0604@000000/270E/4BDE/44:F84DE160A9A531ADBB4ECD7CA4F52017): not found (192 ms) by Ziggo (Ziggo unsubscribed channel o

Heeft iemand enig idee hoe ik de nvalid ecm type for card kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
mennoo schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:15:
ik ben bezig om oscam in combinatie met tvheadend en ziggo te configureren. Als ik een zender, bijvoorbeeld RTL4HD probeer the mappen, krijg ik de volgende error in oscam

code:
1
2
2016/04/10 10:07:49 09BF1E06 c      (ecm) tvheadend (0604@000000/000B/4BDE/44:413F90704931E49F1453DAE76ADBD9D4): rejected  (124 ms) by Ziggo (Invalid ecm type for card)
2016/04/10 10:07:50 09BF1E06 c      (ecm) tvheadend (0604@000000/270E/4BDE/44:F84DE160A9A531ADBB4ECD7CA4F52017): not found (192 ms) by Ziggo (Ziggo unsubscribed channel o

Heeft iemand enig idee hoe ik de nvalid ecm type for card kan fixen?
Hoe ik het heb gedaan is binnen oscam files>other files>oscam.whitelist het volgende toe te voegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
w:::::000B
w:::::0384
w:::::0027
w:::::0028
w:::::0024
w:::::0025
w:::::000A
w:::::01FE
w:::::03E7
i:

Alleen de geldige keywords komen dan door, de rest wordt genegeerd.

code:
1
2
2016/04/10 10:23:16 4A9D08CD c      (ecm) tvheadend (0604@000000/270E/4C05/44:00000000000000000000000000000000): invalid (0 ms) - RTL 4 HD
2016/04/10 10:23:16 4A9D08CD c      (ecm) tvheadend (0604@000000/000B/4C05/44:AC7D372164A8EB7D21F68D7F2766161A): found (158 ms) by Ziggo_local (L/1/3/3) - RTL 4 HD

[ Voor 13% gewijzigd door BertusG op 10-04-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
De suggestie van Bertus hielp niet. Inmiddels heb ik het wel opgelost. Ik had even een oude decoder aangesloten en deze gaf aan dat het kanaal geen onderdeel van mijn abbo was

Mijn smartcard was geblokkeerd, hiervoor keek ik alleen SD channels Even met ziggo gebeld en het is opgelost. Krijg zelfs een nieuwe smartcard, had er nog eentje van Multikabel :) Altijd handig om er 1 op voorraad te hebben :)

[ Voor 88% gewijzigd door mennoo op 10-04-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Al een tijdje aan het kijken voor een oplossing om tv programma,s op te nemen.
Me vrouw kijkt veel programma,s die op verschillende tijden beginnen en nu via Horizon (Ziggo)
is het best frustrerend apparaat.

Loopt vaak vast, tv gids belabberd en werkt gewoon niet snel.

Dus nu wil ik graag een oplossing om meerdere zenders op te nemen.
Ik zou dit graag doen via een Synology 412+ die ik in bezit heb.

Nu was ik al aan het kijken voor een HDHomeRun die 4 tuners heeft.
Dit lijkt me voor meerdere programma,s opnemen een goeie keus.

Iemand ervaring met deze combi?
Synology en HDHomeRun + Ziggo?

Volgens ik heb gelezen heeft Ziggo nu 30 kanalen ongecodeerd staan.
Dat is ook voldoende we kijken alleen naar NL zenders.

Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Heb je dit topic al eens doorgelezen dan wel een zoekopdracht gegeven binnen dit topic naar die zaken die je wilt gaan gebruiken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
hardware-lover schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:54:
[...]

Heb je dit topic al eens doorgelezen dan wel een zoekopdracht gegeven binnen dit topic naar die zaken die je wilt gaan gebruiken?
Ja,ik heb voldoende pagina's doorgelezen maar niet tot de juiste antwoord gekomen.
Maar als je reageert kom dan ook met tips en niet alsof ik geen informatie uit derden heb gehaald.

Beetje jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CallmeGod schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:22:
[...]
Ja,ik heb voldoende pagina's doorgelezen maar niet tot de juiste antwoord gekomen.
Maar als je reageert kom dan ook met tips en niet alsof ik geen informatie uit derden heb gehaald.
Zoals God heb ik geen alziend oog, dus die info had je meteen bij je eerdere reactie kunnen plaatsen!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Wat constructiever dan:
  • Een Synology draait Linux, dus je bent aangewezen op hardware waarvoor er drivers zijn, of waarvoor geen drivers nodig zijn. Een HDHomerun valt in dit geval in de laatste categorie als je TVHeadend gebruikt.
  • Gezien die Synology is TVHeadend zeker aan te raden. TVHeadend is de software die de brug vormt tussen je clients (bijvoorbeeld Kodi). Daarnaast verzorgt TVHeadend de opnames. Er zijn gelukkig packages voor. Daarnaast is er [TV Headend] Het grote TV Headend topic.
  • Wat betreft encryptie is je keuze beperkt bij het gebruik van een HDHomerun. De enige optie is een softcam, in de vorm van OSCam. Configuraties staan in dit topic vaak genoeg gepost.
Overigens zijn de zenders zonder encryptie SD in plaats van HD, NPO 1 tot en met 3 zijn wel free-to-cable in HD.

En overigens is de Horizon box niets anders dan Kodi (XBMC) met wat extra zooi en een skin. Het is wel een hele oude versie, volgens mij XBMC 9, en daar zitten dus nogal wat bugs in :+. Je kan de GPL'ed broncode namelijk gewoon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
gibraltar schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:44:
[...]

Wat constructiever dan:
  • Een Synology draait Linux, dus je bent aangewezen op hardware waarvoor er drivers zijn, of waarvoor geen drivers nodig zijn. Een HDHomerun valt in dit geval in de laatste categorie als je TVHeadend gebruikt.
  • Gezien die Synology is TVHeadend zeker aan te raden. TVHeadend is de software die de brug vormt tussen je clients (bijvoorbeeld Kodi). Daarnaast verzorgt TVHeadend de opnames. Er zijn gelukkig packages voor. Daarnaast is er [TV Headend] Het grote TV Headend topic.
  • Wat betreft encryptie is je keuze beperkt bij het gebruik van een HDHomerun. De enige optie is een softcam, in de vorm van OSCam. Configuraties staan in dit topic vaak genoeg gepost.
Overigens zijn de zenders zonder encryptie SD in plaats van HD, NPO 1 tot en met 3 zijn wel free-to-cable in HD.

En overigens is de Horizon box niets anders dan Kodi (XBMC) met wat extra zooi en een skin. Het is wel een hele oude versie, volgens mij XBMC 9, en daar zitten dus nogal wat bugs in :+. Je kan de GPL'ed broncode namelijk gewoon downloaden.
Dankjewel voor je feedback en links.

Ik ga deze informatie gebruiken om morgen
In de Tvheadend topic verder te lezen.

Fijne avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
code:
1
2
Apr 17 19:23:16 raspberrypi kernel: [314570.707448] usb 1-1.5: dvb_usb_v2: usb_bulk_msg() failed=-110
Apr 17 19:23:16 raspberrypi kernel: [314570.716144] usb 1-1.5: failed=-110

Dit is het probleem waar ik tegen aanloop. Sinds ik heb geupdate naar Raspbian Jessie, en ik ook rpi-update heb gedraaid voor de laatste firmware/kernel (ook al moet dit niet schijnbaar), krijg ik deze errors. Dit keer waren de errors voor m'n USB tuner, maar ik heb ze ook gehad op m'n smartcard reader waardoor ik de channels niet fatsoenlijk on decrypten.

Ik zag in m'n log dat deze error spam om 19:22 begon op zondagavond, ik weet niet waarom die tijd want mijn opnames begonnen om 19:45. Toen ik dit probleem voor het eerst had heb ik m'n kernel al gedowngrade naar mijn oude versie die het wel stabiel deed, maar zonder effect. Overigens zijn de problemen weg na een reboot en dan werkt het weer een tijdje maar het komt elke keer terug. Ik heb ook al de 'max_usb_current=1' optie geprobeerd in /boot/config.txt maar zonder resultaat, ik denk niet dat te weinig stroom er iets mee te maken heeft gezien het prima werkte hiervoor. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 13% gewijzigd door Yannes op 18-04-2016 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Na een paar weken te hebben gekloot met het werkend krijgen van mouse/windows/oscam en mediaportal kom ik alleen maar tot de conclusie dat digitale tv kijken op de pc niet meer iets is van 2016. En hierbij bedoel ik dat het niet weggelegd is voor mensen die niet diep in deze materie zitten. Het lukt gewoon niet om een werkende en stabiele oplossing te vinden. Ik heb sterk het idee dat ziggo sterk het digitale tv kijken op de pc tegenhoud, want sinds de overgang naar de nieuwe UPC gebeuren heb ik het hier gewoon niet meer voor elkaar gekregen.

Alles geprobeerd... verschillende Oscam versies/ verschillende configs/ andere drivers voor mijn kaart/ verschillende kaarten/ verschillende applicaties/ verschillende tutorials, bv de hier geposte Zaken waar ik eens dieper op in wil gaan..: Ziggo met OScam en TVheadend 2013

Mn vriendin zit steeds harder te smeken om toch de horizon box in huis te nemen... en stukje bij beetje zwicht ik toch hierin.

Waarom is het in 2016 niet makkelijker toegankelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 27-04-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:09:

Waarom is het in 2016 niet makkelijker toegankelijk?
Voor softcam moet je wel wat weten/je wat langer inlezen... maar als je gewoon doet zoals ik wel eens vaker aanhaal dus een alphacrypt classic pakt dan is het letterlijk secondewerk...
Gegeven dat je dat goed aanpakt is dat niets tot niet veel duurder ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:51:
[...]
Voor softcam moet je wel wat weten/je wat langer inlezen... maar als je gewoon doet zoals ik wel eens vaker aanhaal dus een alphacrypt classic pakt dan is het letterlijk secondewerk...
Gegeven dat je dat goed aanpakt is dat niets tot niet veel duurder ook.
Het ligt eraan voor welke "oplossing" je gaat verwacht ik. Ik heb het traject van een HDHomerun i.c.m. DVBLink gekozen en hoewel het voor mij m.b.t. het softcam gebeuren allemaal tamelijk abracadabra was, stelde het in de praktijk niet zo heel veel voor durf ik wel te stellen. Ook het onderhouden van een werkende oplossing is tamelijk eenvoudig. Je moet alleen niet het wiel opnieuw willen uitvinden en lezen wat al eerder uitgezocht is door een ander, o.a. binnen dit topic. Ik heb het artikel op HWI gebruikt (inclusief ZIP met benodigde software), en dat was voldoende om er mee uit de voeten te kunnen.

DVBLink en MediaPortal is echter een No Go, of ik moet mij vergissen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:41:
[...]

MediaPortal is echter een No Go, of ik moet mij vergissen.
Werkt 'prima' met softcam, heb het werkend gehad zelf en elders tot een jaar of 1,5 geleden.
Een bestandje vervangen en een tekst bestandje dat verwijst naar de softcam server.

Echter ik had dus die Smargo te pakken die nu niet je van het is, en zat ook nog eens in een tijd dat ze veel met de subscription pakketten aan het klooien waren waardoor kanalen continue stopte met werken en je het weer handmatig moest fixen. Daarbij kwamen in die tijd de eerste dual tuners uit waardoor softcam voor mij lig totaal oninteressant was... heb 100E bijgelegd na verkoop van mijn FloppyDTV's voor de duoflex oplossing en de alphacrypt meegenomen. De Smargo plus terratec kaarten zijn in v&a verdwenen en heb mijn geld ervoor terug gekregen.

Blijf erbij dat het meestal de beste oplossing is zolang je niet meer dan 6 tuners wilt, alleen zowel softcam als de hardcam is inmiddels een sterfhuis constructie... in de zin van dat het nu echt onzeker is sinds de overname van Global Liberty die liever de Horizon Box pusht. Maar voordat het zover is zal eerst analoog wel uitgeschakeld worden aangezien er nog veel te veel mensen zijn met oude digitale ziggo/upc boxen.

Blijf mensen erop betrappen dat ze denken dat ik tegen softcam ben maar dat is absoluut niet zo, wil er alleen de terechte kanttekeningen bij plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:14:
[...]
Werkt 'prima' met softcam, heb het werkend gehad zelf en elders tot een jaar of 1,5 geleden.
Een bestandje vervangen en een tekst bestandje dat verwijst naar de softcam server.

[knip]
Je bent wat vergeten te quoten? DVBLink en MediaPortal is echter een No Go, of ik moet mij vergissen

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 27-04-2016 20:28 . Reden: Inmiddels een werkende oplossing voor elkaar gekregen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:39:
[...]

Je bent wat vergeten te quoten? DVBLink en MediaPortal is echter een No Go, of ik moet mij vergissen
Denk eerder dat ik je verkeerd begrijp... maar hoe bedoel je DVBlink en Mediaportal samen?
DVBlink weinig ervaring mee, maar softcam + Mediaportal werkt iig prima.
Voor wat ik wil is DVBlink te beperkt en het daarom links laten liggen, daarbij ondersteund het ook niet de hardware die ik gebruiken wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:44:
[...]
Denk eerder dat ik je verkeerd begrijp... maar hoe bedoel je DVBlink en Mediaportal samen?
DVBlink weinig ervaring mee, maar softcam + Mediaportal werkt iig prima.
Voor wat ik wil is DVBlink te beperkt en het daarom links laten liggen, daarbij ondersteund het ook niet de hardware die ik gebruiken wil.
Dat de DVBLink als client beschikbaar is voor diverse Media omgevingen (WMC, Kodi, enz. enz.) maar niet aan de praat te krijgen is binnen MediaPortal als client.

Geen idee wat er beperkt is aan DVBLink, kun je eens wat zaken opnoemen waar je zoal tegenaan gelopen bent en wat de beperkingen zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:47:
[...]

Geen idee wat er beperkt is aan DVBLink, kun je eens wat zaken opnoemen waar je zoal tegenaan gelopen bent en wat de beperkingen zijn?
Dat kan ik wel, maar laat het wel kort en in steekwoorden. Het werkte niet, niet perfect of gewoon niet zoals ik zou willen.
En zeg niet dat ik nooit wat probeer, denk dat ik van iedereen hier het meest probeer met test opstellingen. Zo ben ik ook volledig van MediaPortal overgestapt op Kodi met DVBviewer.

Com skip, Webserver, Onderhoud, Grouping, Nas-versie, de addon voor kodi en geen support voor mijn ci module, uit standby komen voor recordings, opnamen editen. Als je er andere tv servers bij pakt is xml epg nog te noemen & channel linking.
Nu ben ik gewoon een mierenneuker met de setup en dat al meermaals toegegeven.

Tot nu toe voldoen alleen MediaPortal + DVBviewer aan mijn verwachtingen.
Op moment dat wij beperkt gaan worden door FTC doordat irdeto2 eraf gaat (onderzoek ik actief wat het voor mij betekent, dealbreakers ed al opgesteld) dan pas stel ik mijn eisen bij en komen er meer clients in aanmerking. Waarschijnlijk wordt het dan tvheadend.

Daarbij kost het meen ik 49E... DVBviewer was 10E (nu 20) en zolang dat voldoet of MediaPortal blijf ik dat waarschijnlijk doodleuk gebruiken. DVBlogic biedt zover ik weet geen enkel voordeel... overtuig mij (en anderen) waarom juist DVBlink te gebruiken? Het is sowieso een optie die hier niet echt vaak ter sprake komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:04:
[...]
Dat kan ik wel, maar laat het wel kort en in steekwoorden. Het werkte niet, niet perfect of gewoon niet zoals ik zou willen. En zeg niet dat ik nooit wat probeer, denk dat ik van iedereen hier het meest probeer met test opstellingen. Zo ben ik ook volledig van MediaPortal overgestapt op Kodi met DVBviewer.

[knip]
Je reageert nogal aangevallen, ik begrijp niet waarom? Ik wil niemand wat opdringen o.i.d. maar reageerde enkel op je onvolledige reactie m.b.t. DVBLink en MediaPortal, verder niets. Prettige Koningsdag verder :w

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:12:
[...]

Je reageert nogal aangevallen, ik begrijp niet waarom? Ik wil niemand wat opdringen o.i.d. maar reageerde enkel op je onvolledige reactie m.b.t. DVBLink en MediaPortal, verder niets. Prettige Koningsdag verder :w
Voel ik me niet? En vier ik niet.
Het is wel iets dat vaker over mij gezegd wordt, schijnbaar kan ik niet nuanceren.
Zelfde reden dat ik vrijwel alles over de telefoon doe ipv e-mail verkeer... levert zakelijk soms nogal leuke situaties op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
hardware-lover schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:41:
[...]

Het ligt eraan voor welke "oplossing" je gaat verwacht ik. Ik heb het traject van een HDHomerun i.c.m. DVBLink gekozen en hoewel het voor mij m.b.t. het softcam gebeuren allemaal tamelijk abracadabra was, stelde het in de praktijk niet zo heel veel voor durf ik wel te stellen. Ook het onderhouden van een werkende oplossing is tamelijk eenvoudig. Je moet alleen niet het wiel opnieuw willen uitvinden en lezen wat al eerder uitgezocht is door een ander, o.a. binnen dit topic. Ik heb het artikel op HWI gebruikt (inclusief ZIP met benodigde software), en dat was voldoende om er mee uit de voeten te kunnen.

DVBLink en MediaPortal is echter een No Go, of ik moet mij vergissen.
bedankt voor je tip. Bedoel je dit artikel:

http://nl.hardware.info/r...pc-of-nas-met-een-softcam

Zit er op korte tijd aan te denken om wel over te stappen naar Kodi. Maar zie wel dat DVBlink in combinatie met mediaportal wel kan.

Ik had al eerder naar HDHomeRun gekeken, maar prijzige oplossen. Is het voor jou dit wel waard? De filmpjes zijn best veelbelovend.

YouTube: HDHomerun Kodi / XBMC Live TV Add-On - Full Review

Alhoewel wij natuurlijk zitten met de gecodeerde zenders, maar daar gaat de HWI review over.

[ Voor 19% gewijzigd door grote_oever op 27-04-2016 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
grote_oever schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:04:
[...]
bedankt voor je tip. Bedoel je dit artikel:

http://nl.hardware.info/r...pc-of-nas-met-een-softcam

Zit er op korte tijd aan te denken om wel over te stappen naar Kodi. Maar zie wel dat DVBlink in combinatie met mediaportal wel kan.

Ik had al eerder naar HDHomeRun gekeken, maar prijzige oplossen. Is het voor jou dit wel waard?
Je bedoelt dat het daar aangehaald wordt als zijnde tekst maar er verder in het artikel niet op in wordt gegaan maar ik kijk er overheen misschien? Ik zie enkel MediaPortal onder bij de opmerkingen staan?

We gaan twee scenario’s uitwerken: op een Windows machine gaan we aan de slag met een combinatie van de DVBLink TV-server en de NewCS softcam, waar je uiteenlopende clients als Windows Media Center en XBMC/Kodi aan kunt koppelen.

Inmiddels ben ik zelf ook alweer een stuk verder gekomen door zelf maar eens wat te gaan proberen, beeld heb ik inmiddels, moet nog even uitzoeken hoe ik ook de gids vol kan krijgen met EPG data.

Edit: €160,- voor een 4-tuner oplossing vond ik wel redelijk + €20,- voor een kaartlezer, €50,- voor de DVBLogic server vond ik ook acceptabel omdat ik nu op vrijwel elk apparaat wat maar via DLNA te benaderen is of van een DVBLogic Client kan worden voorzien, het gecodeerde Ziggo pakket kan bekijken. Voor Kodi is er ook een DVBLogic addon maar daarmee kan men bijvoorbeeld niet timeshiften wat met MediaPortal wel mogelijk blijkt te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 27-04-2016 20:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
hardware-lover schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:16:
[...]

Je bedoelt dat het daar aangehaald wordt als zijnde tekst maar er verder in het artikel niet op in wordt gegaan maar ik kijk er overheen misschien?

We gaan twee scenario’s uitwerken: op een Windows machine gaan we aan de slag met een combinatie van de DVBLink TV-server en de NewCS softcam, waar je uiteenlopende clients als Windows Media Center en XBMC/Kodi aan kunt koppelen.

Inmiddels ben ik zelf ook alweer een stuk verder gekomen door zelf maar eens wat te gaan proberen, beeld heb ik inmiddels, moet nog even uitzoeken hoe ik ook de gids vol kan krijgen met EPG data.
Nou, ze gaan wel op over de HDhomerun en DVBLink en in een ander artikel gaan ze over het koppelen met kodi in:

http://nl.hardware.info/r...-aan-dvblink-en-tvheadend

Ongecodeerde zenders op de slaapkamer/zolder kijken is nog niet zo'n probleem. HD zal wel beschikbaar moeten worden op de mediapc (windows). Het filmpje van mijn vorige reactie (zie edit) ziet er namelijk zeer belovend uit.

p.s. is het echt iets voor nederland (of in dit geval Zigoo) om redelijk doorgaande zenders te coderen?
Pagina: 1 ... 51 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.