Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zie mijn edit...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik zou eigenlijk wel willen weten hoe ik het beeld van een humax ontvanger via hdmi op de pc krijg.
Het beeld dat van de humax komt moet dan in een window op de pc te zien zijn.
Ik wil het in een window omdat ik die dan op de gewenste grootte kan trekken op de monitor.

Wie weet hoe je zoiets bewerkstelligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan met een capture kaart: http://tweakers.net/categ...AXRZYk5SlbRSpaWlkqxtbW1AA

/edit: Mogelijk dat het HDMI uitgangssignaal van de tuner beveiligd is met HDCP, weet niet hoe zo'n capture kaart hiermee omgaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Nielson op 27-04-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
hardware-lover schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:16:
[...]

Edit: €160,- voor een 4-tuner oplossing vind ik wel redelijk + €20,- voor een kaartlezer, €50,- voor de DVBLogic server vond ik ook acceptabel omdat ik nu op vrijwel elk apparaat wat maar via DLNA te benaderen is of van een DVBLogic Client kan worden voorzien, het gecodeerde Ziggo pakket kan bekijken. Voor Kodi is er ook een DVBLogic addon maar daarmee kan men bijvoorbeeld niet timeshiften wat met MediaPortal wel mogelijk blijkt te zijn.
De HDHomeRun is volgens mij inmiddels wel 40 euro duurder geworden. Zie hem voor 199 euro erop staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
grote_oever schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:13:
[...]
De HDHomeRun is volgens mij inmiddels wel 40 euro duurder geworden. Zie hem voor 199 euro erop staan.
Je kijkt niet op de meest voordelige plek verwacht ik, je moet bij Amazon.de kijken voor (op dit moment) een kleine €170,- inclusief (4-tuner).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 14-09 22:35
hardware-lover schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:20:
[...]

Je kijkt niet op de meest voordelige plek verwacht ik, je moet bij Amazon.de kijken voor (op dit moment) een kleine €170,- inclusief (4-tuner).
Tnx, je hebt gelijk:

http://www.amazon.de/Sili...781407&ref_=sr_1_1&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Nielson schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:02:
Kan met een capture kaart: http://tweakers.net/categ...AXRZYk5SlbRSpaWlkqxtbW1AA

/edit: Mogelijk dat het HDMI uitgangssignaal van de tuner beveiligd is met HDCP, weet niet hoe zo'n capture kaart hiermee omgaat.
Daar ga ik me eens wat over inlezen, bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:42:
[...]

Daar ga ik me eens wat over inlezen, bedankt !
Er bestaan hdcp strippers, daardoor kun je ook playstation beelden screamen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Iemand al aan de slag gegaan met DVBlink v6 beta 1 ?

http://forum.dvblogic.com/viewtopic.php?f=115&t=31125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
Is het tegenwoordig al mogelijk om met DVBlink op een Synology een softcam te gebruiken of werkt dat gewoon nog steeds niet?
Ik weet dat het voor Windows wel kan met vervangen van bestandje maar destijds toen ik DVBlink probeerde op mijn Synology was dat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Hadden de buren van Hardware.info dit niet al uitvoerig besproken, want die hadden een hele tijd terug een workshop voor DVB-C op PC en NAS.

Aangezien beta V6 een package heeft voor Synology, zal dat ongetwijfeld wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 20:11
Heeft iemand al ervaring met Netstream 4C (Elgato/Geniatech).
Dit apparaat lijkt sterk op hdhomerun echter deze kan ook transcoderen naar een stream geschikt voor je ipad of iets dergelijks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nieuwe TV logo pack mei 2016

http://www.megafileupload..._Logo_s_pack_mei_2016.zip

Zoals je al aan de titel kan zien heb ik Ziggo weggehaald uit de titel en er zijn heel veel veranderingen op request doorgevoerd;
  • Alle zenders van Caiway zijn nu toegevoegd, waardoor alle kabelmaatschappijen nu meegenomen zijn
  • Alle lokale zenders zijn nu meegenomen! Zenders die niet meegenomen zijn staan niet op overzichten, zijn geen logo's voor te vinden of een dusdanig lage resolutie dat ik er niks mee beginnen kan.
  • Alle FTA zenders van de satelliet die van belang zijn zijn toegevoegd op populaire request!, wil je er meer laat het dan weten
  • Alle kanalen die Canal Digital only waren nu ook meegenomen, hierdoor nu ook bruikbaar voor de satelliet!
  • Alle Zenderwijzigingen voor 1 juli bij Ziggo zijn doorgevoerd
  • Enkele zenders hebben een logo update gekregen (RTL Crime, Ziggo Sport, CBBC)
  • Enkele schoonheidsfoutjes in de radiologo's bijgewerkt
Nu met meer dan 300 logo's! Mis je iets of wil je iets laat het weten! Ben vooral op zoek naar betere lijstjes met lokale omroepen... op de gok heb ik nu 95% van wat er in nl op de kabel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord.Warlock
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 15:25
Nevermind ip conflict... 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Lord.Warlock op 17-05-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Super bedankt voor de vrije tijd die je erin hebt gestoken en dat je ons mee laat genieten van jouw ultieme logo pack !! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Kodi was al blij en daar is DVBLink bijgekomen, waar de ondersteuning voor custom channels logo's ook ingebakken zit sinds V6 beta 1 !!

edit:DVBLink info

[ Voor 24% gewijzigd door Montoya200x op 16-05-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
leonbong schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:17:
Heeft iemand al ervaring met Netstream 4C (Elgato/Geniatech).
Dit apparaat lijkt sterk op hdhomerun echter deze kan ook transcoderen naar een stream geschikt voor je ipad of iets dergelijks.
Ik heb de satelliet versie, gebruik hem icm met DVBLink server op Mac Mini. iPad app is er ook, werkt prima maar gebruik ik zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 20:11
Werkt het transcoderen goed. Dat lijkt mij een interssante functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Heeft iemand al ervaring met deze octa(!) tuner van Digital Devices?

http://www.digital-device...rum-dd-max-s8-4/8-tv-card

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-devices.eu/media/image/b3/08/c3/DigitalDevices-MaxS8-TVCard.png

Im Betriebsmodus „Einkabel“ kann die Karte für die Nutzung über ein Antennenkabel per Unicable® *1 oder JESS® *2 Support betrieben werden. Dabei können bei Nutzung von Unicable® bis zu 8 Tuner und für JESS® mit bis zu 32 Tuner über ein Antennenkabel versorgt werden. Mehrere Satelliten werden in diesem Modus unterstützt. (In dieser Betriebsart benötigen Sie für 8 Tuner nur 1 Kabel an Port1, dank integriertem Multischalter)

Auch die Digital Devices MAX S8 ist mit zahlreichen TV-Applikationen nutzbar. Gern genutzte Produkte sind dabei zum Beispiel DD-TV, Windows Media Center, DVBViewer, MediaPortal, Gen2VDR oder MythTV.

[ Voor 67% gewijzigd door Perlian op 20-05-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ken hem (hebben ze al jaren, in de niet consumentenlijn), zelf nooit gehad of in het wild gezien maar mooi spul met goede drivers. Zappen snel en zoals in de laatste regels te lezen ik ben met mijn duoflex nooit software tegengekomen waar het niet correct op werkte.

Maar wat moet je met een octatuner thuis? Is meer iets voor een klein hotel maar dan mag je weer geen consumentenabbonememten afsluiten. Vind het flink spul hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Vraag me af hoe ik nu aan de ziggo zenders kom ivm dvdviewer aangezien de site DTVmonitor The online DVB Network Monitor & Analyzer er niet neer is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theodor schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:27:
Vraag me af hoe ik nu aan de ziggo zenders kom ivm dvdviewer aangezien de site DTVmonitor The online DVB Network Monitor & Analyzer er niet neer is....
Je hebt in het frequentie topic mooie overzichten voor zowat elke regio als je goed zoekt, en anders staat er ook in de starttopic hoe je een scan kan doen.

Kun je daar niet op wachten, MediaPortal is gratis en die server bevat ook volgens mij alle regio's wel.
Ook hier in te kijken zonder installeren; https://github.com/MediaP...ase/TuningParameters/dvbc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Bedankt daar kan ik wat mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
* knip *
Geen V&A spam op het forum.

[ Voor 89% gewijzigd door S1NN3D op 31-05-2016 16:44 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Donderstraaltje schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:09:
Je doet je username eer aan, daar is dit topic niet voor
Is dat zo? Mijn insteek was; aangezien dit het enige topic is waar mensen over deze specifieke spullen praten leek het me wel nuttig om deze informatie even te melden. Vooral de Phoenix dacht ik dat iemand daar wel behoefte aan zou hebben. Zo niet dan excuses en zal ik het wel weer verwijderen.

[update] nou, dat is duidelijk al gebeurd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Spam op 31-05-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:47:
[...]

Is dat zo? Mijn insteek was; aangezien dit het enige topic is waar mensen over deze specifieke spullen praten leek het me wel nuttig om deze informatie even te melden. Vooral de phoenix dacht ik dat iemand daar wel behoefte aan zou hebben. Zo niet dan excuses en zal ik het wel weer verwijderen.
Meer een algemene regel, geen handel op het forum. Niet dat het mij veel uitmaakt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Donderstraaltje schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:48:
[...]

Meer een algemene regel, geen handel op het forum. Niet dat het mij veel uitmaakt overigens.
Yup, ik had duidelijk de link niet moeten vermelden. afijn het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:30
Weet iemand of op osx met een hdhomerun en USB ci card (met smartcard dus) ofzo in de Mac er al Ziggo bekeken kan worden via bijv dvblink of is dit nog altijd niet mogelijk? tis heel moeilijk daar (deze combinatie) info over te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 02-06-2016 00:14 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 19:02
tcviper schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 00:13:
Weet iemand of op osx met een hdhomerun en USB ci card (met smartcard dus) ofzo in de Mac er al Ziggo bekeken kan worden via bijv dvblink of is dit nog altijd niet mogelijk? tis heel moeilijk daar (deze combinatie) info over te vinden.
Ik weet dat sinds december 2015 DVBLink OS X ondersteund. Ik weet verder niet of er drivers zijn voor je HDHomeRun en Card Reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:52
Donderstraaltje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:41:

Zoals je al aan de titel kan zien heb ik Ziggo weggehaald uit de titel en er zijn heel veel veranderingen op request doorgevoerd;
  • Alle zenders van Caiway zijn nu toegevoegd, waardoor alle kabelmaatschappijen nu meegenomen zijn
  • Alle lokale zenders zijn nu meegenomen! Zenders die niet meegenomen zijn staan niet op overzichten, zijn geen logo's voor te vinden of een dusdanig lage resolutie dat ik er niks mee beginnen kan.
  • Alle FTA zenders van de satelliet die van belang zijn zijn toegevoegd op populaire request!, wil je er meer laat het dan weten
  • Alle kanalen die Canal Digital only waren nu ook meegenomen, hierdoor nu ook bruikbaar voor de satelliet!
Nu met meer dan 300 logo's! Mis je iets of wil je iets laat het weten! Ben vooral op zoek naar betere lijstjes met lokale omroepen... op de gok heb ik nu 95% van wat er in nl op de kabel zit.
hoe koppel ik deze in tvheadend of kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubke schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:34:
[...]

Kodi gelijk met zender noemen of anders in de pvr settings koppelen, zit nu niet achter een pc dus kan geen stappenplan maken.

Tvheadend uit mijn hoofd geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Rubke schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:34:
[...]

In TVH onder Configuration, General, Base (onderaan)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XoFFxRjgsi4ArXEHl1MJwnX1/full.png

Zendernamen moeten wel overheen komen

Of via xpicons dan heten de files zo: 1_0_19_4BC9_832_600_FFFF0000_0_0_0.png
Filenames zie je zodra je picons enabled en naar zender overzicht gaat.

Of in kodi een channel icon folder aanwijzen maar ik vind in TVH zelf handiger als je meerdere clients gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Laatst online: 05-09 23:09
Met de guide van hardware.info heb ik DVBLink geïnstalleerd met een softcam. Hiervoor heb ik net als in het artikel een smargo v2 in gebruik als kaartlezer. Net als andere gebruikers krijg ik regelmatig een reset fail o.i.d. in newcs. Hiervoor moet ik de smargo loskoppelen weer inpluggen waarna het weer werkt.
Uit forumposts begrijp ik dat de smargo nogal weerbarstig kan zijn. Weet iemand een USB kaartlezer welke wel gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
schumi2004 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:28:
[...]

In TVH onder Configuration, General, Base (onderaan)
[afbeelding]

Zendernamen moeten wel overheen komen

Of via xpicons dan heten de files zo: 1_0_19_4BC9_832_600_FFFF0000_0_0_0.png
Filenames zie je zodra je picons enabled en naar zender overzicht gaat.

Of in kodi een channel icon folder aanwijzen maar ik vind in TVH zelf handiger als je meerdere clients gebruikt.
wat is het verschil, je hebt het over xpicons, hoe weet ik hoe de bestandsnaam moet zijn
bv 1_0_19_4BC9_832_600_FFFF0000_0_0_0.png

ik heb er al een hele set, maar sommige zijn niet gekoppeld, vandaar.

gr Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
MarVanOs schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:42:
Met de guide van hardware.info heb ik DVBLink geïnstalleerd met een softcam. Hiervoor heb ik net als in het artikel een smargo v2 in gebruik als kaartlezer. Net als andere gebruikers krijg ik regelmatig een reset fail o.i.d. in newcs. Hiervoor moet ik de smargo loskoppelen weer inpluggen waarna het weer werkt.
Uit forumposts begrijp ik dat de smargo nogal weerbarstig kan zijn. Weet iemand een USB kaartlezer welke wel gaat werken?
gibraltar in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]" d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
MarVanOs schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:42:
Ik heb dus precies dezelfde fout gemaakt door die guide van hardware.info te volgen en zon smargo aan te schaffen. Was gewoon ellende. Ik heb uiteindelijk een Phoenix TBS3102 5 Crystal Phoenix/Smartmouse Card Reader gekocht en die werkt wel goed, ook samen met NewCS. Eigenlijk verbazend waarom hardware.info zon slechte cardreader aanbeveelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
@ hardware lover en spam:
Dank voor jullie reacties! Ik heb er gelijk een besteld.

Voor de installatie, ik zie verschillende schuifjes op het kastje. Moet ik daar iets mee?
Ik vroeg me verder af, hoef ik in de configuratiebestanden van hw.info alleen (mogelijk) het nummer van de com-poort te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

MarVanOs schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 08:22:
@ hardware lover en spam:
Dank voor jullie reacties! Ik heb er gelijk een besteld.

Voor de installatie, ik zie verschillende schuifjes op het kastje. Moet ik daar iets mee?
Ik vroeg me verder af, hoef ik in de configuratiebestanden van hw.info alleen (mogelijk) het nummer van de com-poort te wijzigen?
Verschillende kaarten hebben andere instellingen nodig. Ik heb een Delta smartcard met deze instellingen:
5 V
Phoenix
UP
6 Mhz

Maar volgens mij zijn die ook nodig voor Ziggo

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Rubke schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:09:
[...]

wat is het verschil, je hebt het over xpicons, hoe weet ik hoe de bestandsnaam moet zijn
bv 1_0_19_4BC9_832_600_FFFF0000_0_0_0.png

ik heb er al een hele set, maar sommige zijn niet gekoppeld, vandaar.

gr Rob
Filename zie je in zenderoverzicht van tvheadend.

Ik wil het wel voor je fixen met een remote sessie als je wil, gaat makkelijker uitleggen als nu via mobiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
inVision schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:59:
[...]

Verschillende kaarten hebben andere instellingen nodig. Ik heb een Delta smartcard met deze instellingen:
5 V
Phoenix
UP
6 Mhz

Maar volgens mij zijn die ook nodig voor Ziggo
Heel erg bedankt, deze instellingen ga ik proberen zodra de kaartlezer binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
schumi2004 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 20:10:
[...]

Filename zie je in zenderoverzicht van tvheadend.

Ik wil het wel voor je fixen met een remote sessie als je wil, gaat makkelijker uitleggen als nu via mobiel ;)
bij het overzicht in tvheadend zie ik bij de matchende logo's idd de juiste filename.
maar die wat niet matchen staat gewoon het path naar de icons directory

hoe weet ik nou welke zender welke filename verwacht? kan het patroon niet echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Rubke schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:57:
[...]

bij het overzicht in tvheadend zie ik bij de matchende logo's idd de juiste filename.
maar die wat niet matchen staat gewoon het path naar de icons directory

hoe weet ik nou welke zender welke filename verwacht? kan het patroon niet echt vinden.
Ow dat heb ik zelf nooit gehad dat ik 2 verschillende methodes door elkaar zie, voorheen handmatig icons ingesteld misschien?

Je kunt het pad naar het icon weghalen en kijken of dan de filename tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
nope gebeurt niks, ik vraag me af hoe kan ik zien wat TVheadend verwacht aan filename voor een specifieke zender?

welk logo pack gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Rubke schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:18:
nope gebeurt niks, ik vraag me af hoe kan ik zien wat TVheadend verwacht aan filename voor een specifieke zender?

welk logo pack gebruik je?
Ik gebruik deze (registratie vereist helaas) https://www.sat4all.com/f...o-pakket-met-handleiding/

En dit zijn mijn settings, rechten staan op tvheadend-testing user in mijn geval.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AruYn0y9Ky7RguxXQTxhD64R/full.png

Het package wat ik gebruik heeft de namen al redelijk op orde, zo niet alles.

Het package waar hier in topic naar verwezen wordt is op basis van naam, dat kan ook maar dan moet je in screenshot wat ik liet zien het Channel icon path gebruiken en moeten de namen overeen komen met de daadwerkelijke naam in TVH, ik meen dat je dat ook manual kunt linken maar ik wil er het liefst zo weinig mogelijk aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
thnx voor de link, that did the trick!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
weet jij ook hoe ik die zenderwijziging van ziggo doorvoer, ben bang dat als ik map services doe ik alle zenders straks dubbel heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Rubke schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:14:
weet jij ook hoe ik die zenderwijziging van ziggo doorvoer, ben bang dat als ik map services doe ik alle zenders straks dubbel heb staan.
Hoe bedoel je?
Als Ziggo weer eens met hun zenders heeft lopen rotzooien?

Wat ik doe, en zal vast niet meest efficient zijn, is de services opnieuw laten scannen (als dat al niet gedaan is door TVH) en dan vervolgens naar Services gaan.
Ik sorteer dan op zendernummer en alles wat een 0 heeft (meestal krijgen de oude een 0) verwijder ik, de zenders met wel een zendernummer maar niet gemapped , map ik opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
local zender nummer? of wat bedoel je met zender 0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Rubke schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:52:
local zender nummer? of wat bedoel je met zender 0?
Local channel number (ik heb die kolom even verplaatst naar voren), 725 is channel number dus.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X78DFz224HoUzzLbv2YGzrZc/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:37
Hallo allemaal,

Sinds een jaar kijk ik tv op kodi via tvheadend icm oscam. Omdat ik deze zomer ga verhuizen naar een glasvezel gebied vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn van tv kijken op kodi met een 'alles-in-een'' glasvezel pakket. Zijn er mensen die een workaround gevonden hebben om zonder setup box tv kijken op kodi icm een glasvezel abonnement of ben ik gedwongen om een dvb-c tv abbonement te nemen om mijn huidige manier van tv kijken te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
symen89 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:36:
Hallo allemaal,

Sinds een jaar kijk ik tv op kodi via tvheadend icm oscam. Omdat ik deze zomer ga verhuizen naar een glasvezel gebied vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn van tv kijken op kodi met een 'alles-in-een'' glasvezel pakket. Zijn er mensen die een workaround gevonden hebben om zonder setup box tv kijken op kodi icm een glasvezel abonnement of ben ik gedwongen om een dvb-c tv abbonement te nemen om mijn huidige manier van tv kijken te realiseren?
De beveiliging van IPTV mag hier niet besproken worden, dus helaas valt er niet veel over te zeggen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Waarom niet? Je betaald er toch gewoon voor? Je wil alleen niet de hardware gebruiken die door de provider is opgedrongen. Lijkt mij niets illegaals...

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
inVision schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:04:
Waarom niet? Je betaald er toch gewoon voor? Je wil alleen niet de hardware gebruiken die door de provider is opgedrongen. Lijkt mij niets illegaals...
Om uiteindelijk de hardware te omzeilen is wel illegaal, is niet voor niets een topic verwijderd (op last van) op Tweakers hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Dan maar hopen dat KNIPPR goed van de grond gaat komen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
inVision schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:05:
Dan maar hopen dat KNIPPR goed van de grond gaat komen! :(
KNIPPR levert gewoon een app voor Android en iOS, en daar kan dus prima DRM in zitten. Technisch gezien is er in ieder geval geen reden om aan te nemen dat er geen DRM tussen zou zitten. Chromecast ondersteund namelijk zowel PlayReady als Widevine.

Tenzij iemand hier natuurlijk ervaring heeft met KNIPPR, en gezien heeft dat deze streams DRM-vrij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 15-09 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

Entitlements verlengt van 31dagen naar 200? _/-\o_
Ziggo te vaak belletjes gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

gibraltar schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:22:
[...]

KNIPPR levert gewoon een app voor Android en iOS, en daar kan dus prima DRM in zitten. Technisch gezien is er in ieder geval geen reden om aan te nemen dat er geen DRM tussen zou zitten. Chromecast ondersteund namelijk zowel PlayReady als Widevine.

Tenzij iemand hier natuurlijk ervaring heeft met KNIPPR, en gezien heeft dat deze streams DRM-vrij zijn.
Ik ben beta tester en ze hebben interesse getoond om een plugin te maken voor Kodi. DRM maakt me niet uit, als er maar een API komt, maar de tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:49
ThaHandy schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:04:
Entitlements verlengt van 31dagen naar 200? _/-\o_
Ziggo te vaak belletjes gehad?
Hier 23 december :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

symen89 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:36:
Hallo allemaal,

inVision schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:04:
Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?
nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren
....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
Is er een handleiding beschikbaar voor gebruikers in het voormalige UPC gebied?

Ik heb bij de buren van hardware.info een tutorial gevonden over het opzetten van dvb-c met oscam. Ik draai al een aantal jaar tvheadend met een hdhomerum op m'n synology nas. Nu zou ik alleen nog graag de gecodeerde signalen willen kunnen bekijken.

Ik heb na het lezen van de tutorial een Smargo Smartcard Reader V2 aangeschaft. Heb de drivers geinstalleerd, etc. etc. Dat werkt allemaal prima. Heb m'n cardid gevonden 1801. Dat lukt allemaal prima tot dusver, alleen ik krijg telkens de melding dat Oscam de kaart niet kan activeren. De kaart komt uit m'n televisie waar het al geactiveerd is.

Ik ben dus op zoek naar het laatste puzzelstukje om oscam werkend te krijgen. Iemand wie mij kan vertellen waar ik kan vinden hoe ik het werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Wat is nu de fijnste provider voor het opnemen van HD content? Binnenkort ga ik verhuizen en moet ik een provider kiezen. Ben tevreden over Ziggo, maar bij Ziggo zit je vast aan een smart card. Ziggo heeft ook wel een website waar je content tot 7 dagen terug kunt kijken, maar dat werkt niet zo lekker in Internet Explorer (Silverlight, serieus?! 8)7) in vergelijking met TvHeadend. Dus daarom zit ik aan een oplossing met TvHeadend / OSCam / HDHomeRun te denken. Ziggo heeft natuurlijk wel de voordelen van Ziggo Sport. :)

[ Voor 6% gewijzigd door JPtjeeNL op 09-06-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lifelogger schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 08:07:
Is er een handleiding beschikbaar voor gebruikers in het voormalige UPC gebied?

[...]Dat werkt allemaal prima. Heb m'n cardid gevonden 1801.[...]

Ik ben dus op zoek naar het laatste puzzelstukje om oscam werkend te krijgen. Iemand wie mij kan vertellen waar ik kan vinden hoe ik het werkend kan krijgen?
CAID 1801 is een Nagravision kaart, en die kun je praktisch niet gebruiken in OSCam. Je moet een Irdeto kaart zien te bemachtigen (CAID 0602 of 0604), en ook nog eens zien te activeren. Kans is groot dat de Ziggo helpdesk je hier niet mee wil helpen, maar je kan natuurlijk iets bedenken O-). Ze worden nog wel geleverd overigens; ik heb dat onlangs nog Irdeto spullen opgestuurd gekregen op verzoek.
JPtjeeNL schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:01:
Wat is nu de fijnste provider voor het opnemen van HD content?
[...]
Dus daarom zit ik aan een oplossing met TvHeadend / OSCam / HDHomeRun te denken. Ziggo heeft natuurlijk wel de voordelen van Ziggo Sport. :)
Ziggo. Mits je een Irdeto kaart hebt (zie hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
gibraltar schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:45:
[...]

CAID 1801 is een Nagravision kaart, en die kun je praktisch niet gebruiken in OSCam. Je moet een Irdeto kaart zien te bemachtigen (CAID 0602 of 0604), en ook nog eens zien te activeren. Kans is groot dat de Ziggo helpdesk je hier niet mee wil helpen, maar je kan natuurlijk iets bedenken O-). Ze worden nog wel geleverd overigens; ik heb dat onlangs nog Irdeto spullen opgestuurd gekregen op verzoek.
Hmmmm ok, dat is flink balen. Had gehoopt dat ik het toch op een of andere manier werkend zou kunnen krijgen. Dan moet ik het het helaas maar opgeven.

Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
[...]

[...]

Ziggo. Mits je een Irdeto kaart hebt (zie hierboven).
Thanks, ik heb een Irdeto kaart (typenummer staat er niet op?) in m'n Humax zitten die ik dan wil vervangen. Die heb ik dus alvast in huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:49
[...]
...en ook nog eens zien te activeren. Kans is groot dat de Ziggo helpdesk je hier niet mee wil helpen, ..
[...]
activeren kan gewoon via de ziggo site, en anders ff via mp een decodertje op de kop tikken, die dingen zijn zowat gratiis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mennoo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:54:
[...]
activeren kan gewoon via de ziggo site, en anders ff via mp een decodertje op de kop tikken, die dingen zijn zowat gratiis.
Eerst moet je zo'n kaart in handen zien te krijgen. Dat gaat niet via Ziggo. Via Marktplaats moet je voorzichtig zijn.

En als je die dan hebt, dan moet je die activeren. Zover ik weet kan dat niet op je eigen account als je in een voormalig UPC gebied woont (die optie heb je dan niet in je "Mijn Ziggo" pagina). Het gebruik van een smartcard op andermans naam en abonnement is verboden, dit valt onder "Card Sharing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
mennoo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:54:
[...]
activeren kan gewoon via de ziggo site, en anders ff via mp een decodertje op de kop tikken, die dingen zijn zowat gratis.
Niet voor oud UPC abonnees, die hebben die optie niet binnen "mijn Ziggo" zitten.

Edit: wat al eerder gezegd is ;)

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 09-06-2016 13:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
inVision schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:39:
[...]

Ik ben beta tester en ze hebben interesse getoond om een plugin te maken voor Kodi. DRM maakt me niet uit, als er maar een API komt, maar de tijd zal het leren.
Ben benieuwd. Als het een serieuze optie is KNIPPR via Kodi te streamen ben ik om.
Kreeg zojuist een mail dat het nu beschikbaar is voor iedereen maar ik wacht nog heel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

De beta loopt nog door, dus wij (ik) kan nogsteeds testen en krijg via het beta kanaal nieuwere versies van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:37:
[...]
Ben benieuwd. Als het een serieuze optie is KNIPPR via Kodi te streamen ben ik om.
Kreeg zojuist een mail dat het nu beschikbaar is voor iedereen maar ik wacht nog heel even.
Ik ben ook benieuwd, maar dan anders. Jij hebt toch Ziggo en gebruikt Kodi? Jij kan nu toch al TV "streamen" binnen Kodi, of zit ik er misschien helemaal naast?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:48:
[...]

Ik ben ook benieuwd, maar dan anders. Jij hebt toch Ziggo en gebruikt Kodi? Jij kan nu toch al TV "streamen" binnen Kodi, of zit ik er misschien helemaal naast?
Ja dat klopt, maar als mogelijk alternatief.
Ik ga er namelijk vanuit dat Ziggo in de toekomst ook nog wel eens vervelend kan gaan doen als dat huidige setup niet meer werken gaat. Zal allemaal nog wel even duren hoop ik maar ben graag voorbereid op alternatieven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier exact zo... Hoop op meer van de basiszenders in HD FTA ipv SD only of anders een gelijksoortig pakket van Knippr of wat dan ook.

Ze kunnen best wel eens groot worden, zie toch wel een succesformule. Mits DVB-T2 digitenne of hoe het dan ook heet wat wordt kon dat ook nog wel eens een redelijk alternatief worden. Voorlopig blij dat Ziggo nog geen fratsen uithaald bij gebrek aan alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:51:
[...]
Ja dat klopt, maar als mogelijk alternatief.
Ik ga er namelijk vanuit dat Ziggo in de toekomst ook nog wel eens vervelend kan gaan doen als dat huidige setup niet meer werken gaat. Zal allemaal nog wel even duren hoop ik maar ben graag voorbereid op alternatieven ;)
Ah, op die fiets. Nou ik hoop er dan eigenlijk meer op, als Ziggo zo vervelend gaat doen, dat het Europees beleid dan dusdanig is gewijzigd dat we niet meer beperkt worden door onze landgrenzen v.w.b. het aangaan van stream abonnementen. Je zou denken dat er via de snelle internetverbindingen van tegenwoordig, een hele mooie stream kwaliteit aangeboden moet kunnen worden, maar op dit moment valt dat allemaal best nog wel tegen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:32:
[...]

Ah, op die fiets. Nou ik hoop er dan eigenlijk meer op, als Ziggo zo vervelend gaat doen, dat het Europees beleid dan dusdanig is gewijzigd dat we niet meer beperkt worden door onze landgrenzen v.w.b. het aangaan van stream abonnementen. Je zou denken dat er via de snelle internetverbindingen van tegenwoordig, een hele mooie stream kwaliteit aangeboden moet kunnen worden, maar op dit moment valt dat allemaal best nog wel tegen.
Dat is nog een beter insteek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat KNIPPR een alternatief gaat worden voor TV op je PC lijkt me sterk. Wat onderzoek naar KNIPPR heeft het volgende opgeleverd:

Dat KNIPPR in-house ontwikkeld wordt kunnen we wel uitsluiten. Het is niet de core business van T-Mobile. Waar komt het dan vandaan? Nou van Accedo. De KNIPPR-app is namelijk een gebrande versie van Accedo VIA GO, iets wat veel andere bedrijven ook doen (waaronder Deutsche Telekom).

Wat onderzoek naar de techniek achter dit concept geeft wat resultaten over chromecast sinds februari 2015 in ontwikkeling, een heleboel press-releases over samenwerking voor onder andere Widevine en PlayReady.

De techniek achter KNIPPR is vooral HTML5 en een native Android oplossing.

De response van KNIPPR op de vraag naar een Kodi client komt op mij over alsof ze zelf redelijk de touwtjes in handen hebben wat betreft de ontwikkeling, terwijl alles er op wijst dat ze de ontwikkeling helemaal uit hebben besteed (wat logisch en volledig terecht is). Het bedrijf wat de techniek levert zet alleen veel liever in op Android set-top boxen, Android TV, Android telefoons, Android tables, en wat HTML5.

Gezien bovenstaande worden mensen duidelijk voor de gek gehouden over die Kodi plugin. Het is wel erg flauw van KNIPPR om te doen voorkomen alsof ze bij die ontwikkeling betrokken zijn, terwijl ze zelf ook weten dat het loze beloftes zijn. Dit soort commercieel correct gedrag als "gaan we op het lijstje zetten" is gewoon niet eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[verkeerde plek]

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het klopt wat CIStem zegt zou dat wel jammer zijn, dan is het niet echt een alternatief voor in de toekomst. Voorlopig blij zoals het is (en anders ik heb nu iets van 2000's dvd's en boxsets vandaag opgekocht dus zat te kijken, alles wat nog gesealed is maar gelijk in v&a gezet :X). Mijn toekomstige setup ziet er uit als iets van een standaard pakket zoals Ziggo nu FTA heeft maar dan volledig in HD plus daarnaast iets van een on demand service. Er is inmiddels bijna geen reden meer om TV totaal aan te houden behalve dat je voor een tientje aardig wat krijgt en het is 'maar' een tientje. Eigenlijk zijn we ook maar verwend ook met de goede zenderpakketen en beschikbaarheid van zenders bij Ziggo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Zijn er mensen in dit topic die ervaring hebben of weten waar je een goede handlijding kan vinden voor het opzetten van een tv server met freenas en een HD homerun met oscam om zo door het gehele huis tv te kunnen kijken.
Het probleem ligt hem vooral bij het freenas, want de rest kan ik zo vinden op hardwareinfotv maar daar gaat het via een synology nas en ik wil het laten draaien op freenas. Ik hoop dat ik niet te vaag ben en alles duidelijk is. Alvast bedankt voor de hulp.

Het leven is geen ponnykamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yannick-ski schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:03:
Zijn er mensen in dit topic die ervaring hebben of weten waar je een goede handlijding kan vinden voor het opzetten van een tv server met freenas en een HD homerun met oscam om zo door het gehele huis tv te kunnen kijken.
Het probleem ligt hem vooral bij het freenas, want de rest kan ik zo vinden op hardwareinfotv maar daar gaat het via een synology nas en ik wil het laten draaien op freenas. Ik hoop dat ik niet te vaag ben en alles duidelijk is. Alvast bedankt voor de hulp.
FreeNAS is FreeBSD, en je moet in de handleiding het hoofdstuk over jails lezen. Dan lees je het hoofdstuk over installeren van FreeBSD packages, en dan installeer je de tvheadend en oscam packages. Een beetje Google'en had je dit ook al laten zien. De configuratie van OSCam kun je gewoon overnemen. Als je een HDHomerun gebruikt hoef je geen drivers te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:41:

Ook ik maak graag gebruik van je logopack, maar zie na een reinstall van mijn pc dat de link niet meer werkt. Zou je please please please de logopack nog een keer kunnen uploaden? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 16:33
Donderstraaltje schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:37:
Er is inmiddels bijna geen reden meer om TV totaal aan te houden behalve dat je voor een tientje aardig wat krijgt en het is 'maar' een tientje. Eigenlijk zijn we ook maar verwend ook met de goede zenderpakketen en beschikbaarheid van zenders bij Ziggo :P.
Dat vind ik persoonlijk wat kort door de bocht. Er is misschien voor jou geen reden meer om TV totaal aan te houden, maar daar denken heel wat mensen toch heel anders over.

Wat niet wegneemt dat ik toch wel erg graag m'n eigen pakket gewoon van A tot Z wil kunnen kiezen op de door mij gewenste kwaliteit. Ik snap eerlijk gezegd niet echt waarom dat nog altijd zo'n probleem is. Ik zit echt niet te wachten op Franse of Spaanse zenders om maar eens wat te noemen, maar wil wel weer alle Discovery Channel zenders hebben om maar wat te noemen. Van de grofweg 150 zenders kijk ik er misschien 30 en dan schat ik het al hoog in.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tidaku schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:56:
[...]

Ook ik maak graag gebruik van je logopack, maar zie na een reinstall van mijn pc dat de link niet meer werkt. Zou je please please please de logopack nog een keer kunnen uploaden? _/-\o_
Zal morgen wel mijn geupdate logopack posten, heb er weer wat toegevoegd en wil wat lokale bijvoegen op het laatste moment.
kroegtijger schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:11:
[...]

Dat vind ik persoonlijk wat kort door de bocht. Er is misschien voor jou geen reden meer om TV totaal aan te houden, maar daar denken heel wat mensen toch heel anders over.

Wat niet wegneemt dat ik toch wel erg graag m'n eigen pakket gewoon van A tot Z wil kunnen kiezen op de door mij gewenste kwaliteit. Ik snap eerlijk gezegd niet echt waarom dat nog altijd zo'n probleem is. Ik zit echt niet te wachten op Franse of Spaanse zenders om maar eens wat te noemen, maar wil wel weer alle Discovery Channel zenders hebben om maar wat te noemen. Van de grofweg 150 zenders kijk ik er misschien 30 en dan schat ik het al hoog in.
Ik exact zo, dat kocht door de bocht vind ik overigens wel meevallen, denk eerder dat je me verkeerd begrijpt. Kijk er ook wellicht 30 en ook veel Discovery achtige, maar ook over wat ik niet kijk vind ik wel wat er wel (weer) in zou moeten of ten koste van wat anders dat juist oververtegenwoordigd is. Zeker heb ik moeite met het totaal tv pakket maar houd het toch maar aan, juist omdat het maar een tientje is en er is niks anders... maar zoals zo vaak gezegd met zeer grote tegenzin tegelijkertijd. En daarom kijk ik naar alternatieven.

Overigens weet ik wel wat het probleem is, content providers willen alsmaar meer en meer inkomsten omdat die onder druk zouden staan (verdienmodel veranderd laatste jaren ingrijpend) en collectief ben je dan aardig beperkt. En Ziggo wilt aan de andere kant de prijzen niet al te hoog en snel laten stijgen. Vanwege marktwerking en dat wij in NL veel collectief doen is de markt zo geworden. Kijk eens voor de gein naar de Amerikaanse markt en dan snap je waarom ik ook gezegd heb dat wij ons best gelukkig mogen prijzen met het totaal pakket. Het is echt heel dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 03:19:
[...]

Zal morgen wel mijn geupdate logopack posten, heb er weer wat toegevoegd en wil wat lokale bijvoegen op het laatste moment.

[...]

Ik exact zo, dat kocht door de bocht vind ik overigens wel meevallen, denk eerder dat je me verkeerd begrijpt. Kijk er ook wellicht 30 en ook veel Discovery achtige, maar ook over wat ik niet kijk vind ik wel wat er wel (weer) in zou moeten of ten koste van wat anders dat juist oververtegenwoordigd is. Zeker heb ik moeite met het totaal tv pakket maar houd het toch maar aan, juist omdat het maar een tientje is en er is niks anders... maar zoals zo vaak gezegd met zeer grote tegenzin tegelijkertijd. En daarom kijk ik naar alternatieven.

Overigens weet ik wel wat het probleem is, content providers willen alsmaar meer en meer inkomsten omdat die onder druk zouden staan (verdienmodel veranderd laatste jaren ingrijpend) en collectief ben je dan aardig beperkt. En Ziggo wilt aan de andere kant de prijzen niet al te hoog en snel laten stijgen. Vanwege marktwerking en dat wij in NL veel collectief doen is de markt zo geworden. Kijk eens voor de gein naar de Amerikaanse markt en dan snap je waarom ik ook gezegd heb dat wij ons best gelukkig mogen prijzen met het totaal pakket. Het is echt heel dubbel.
In het verleden heb ik wel eens gehoord dat die pakketten zo zijn samengesteld omdat er een aantal zenders zijn die ze aan moeten bieden, maar bij een volledig vrij samen te stellen pakket vrijwel geen afnemers zal hebben. Denk aan TVE, TRT Türk, Sat. 1, ONS etc. en deze daarmee dan vrijwel geen bestaansrecht meer hebben, terwijl ze wel een deel van de bevolking bedienen. Een overblijfsel uit toen het TV-netwerk nog geen geprivatiseerde onderneming was maar een publieke dienst. Bij de overname is destijds bedongen dat dit concept gehandhaaft blijft, en zodoende zitten we nog steeds met dergelijke pakketten te rommelen.
Maar zoals gezegd, da's van horen zeggen (en het klonk erg aannemelijk vond ik ;) )

Naar mijn mening kan je het ook zo inrichten dat je bijvoorbeeld €0,75 per zender betaalt. Uitgaande van de 150 zenders die je bij TV Royaal krijgt voor 35,- per maand waarbij je 110 zenders krijgt (Radio buiten beschouwing gelaten) zou je bij een dergelijke structuur voor diezelfde 110 zenders 82,50 kwijt zijn, maar schoffel je er alles wat je niet kijkt uit en hou je die 30 zenders die je wel kijkt aan voor €0,75 per stuk, dan ben je nog maar 22,50 kwijt. Je betaalt dus meer per zender, en met die meerprijs kunnen de "verliesgevende" zenders toch op de kabel blijven voor mensen die deze wel af willen nemen. Win-win lijkt me

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heeft er dus mee te maken dat wij dit collectief doen, omdat bepaalde zenders het anders nooit in het pakket zouden maken.

75ct per zender gaat je niet lukken, kijk maar naar Knippr (enige voorbeeld wat we hebben). Met 1 euro per zender is het net wel/net niet interessant... Maar tegelijk gaat dan weer op dat impopulaire zenders niet kunnen overleven, want die zouden te weinig inkomsten krijgen op deze manier. Ofwel we zijn beter af met hoe het is vrees ik. Wel zou het ideaal zijn voor de consument als het zou kunnen tegen een redelijk bedrag... zal er helaas dus wel niet van komen. Wordt al jaren om geschreeuwd en nu is er Knippr dus houd maar in de gaten hoe dat blijft bestaan en zich ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:20:
[...]

Dat heeft er dus mee te maken dat wij dit collectief doen, omdat bepaalde zenders het anders nooit in het pakket zouden maken.

75ct per zender gaat je niet lukken, kijk maar naar Knippr (enige voorbeeld wat we hebben). Met 1 euro per zender is het net wel/net niet interessant... Maar tegelijk gaat dan weer op dat impopulaire zenders niet kunnen overleven, want die zouden te weinig inkomsten krijgen op deze manier. Ofwel we zijn beter af met hoe het is vrees ik. Wel zou het ideaal zijn voor de consument als het zou kunnen tegen een redelijk bedrag... zal er helaas dus wel niet van komen. Wordt al jaren om geschreeuwd en nu is er Knippr dus houd maar in de gaten hoe dat blijft bestaan en zich ontwikkeld.
Misschien zou je er ook een tussenvorm in kunnen bedenken. Een basispakket, en daarna wel weer per zender mogen kiezen... ''t is maar een gedachte hoor; er zijn vast mensen die veel beter zijn in dat soort constructies bedenken en uitrekenen dan ik ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens hier een nieuwe DVB-C2 tuner met cam support;

https://www.indiegogo.com...tv-everywhere/x/4386589#/

Opensource PCB + Drivers, wat daar de meerwaarde van is geen idee maar wellicht wat voor een enkeling hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwe TV logo pack juli 2016

http://www.megafileupload...Logo_s_pack_juli_2016.zip

en alternatief;

https://mail.ziggo.nl/pub...ee1320961b5e5e094af7e247f

Speciaal op aanvraag omdat die gratis sites links weg blijven halen, desondanks is er toch een grote wijziging doorgevoerd;
  • Alle extra zenders van Trined (7 stuks) zijn nu toegevoegd, een glasvezelprovider met DVB-C
  • Een foutje uit het logo van RTL Crime gehaald, met verschalen wat vergeten
  • Lokale omroepen Ridderkerk + Goirle toegevoegd
  • Penthouse logo vernieuwd
Nu met meer dan 350 logo's in totaal! Mis je iets of wil je iets laat het weten! Ben vooral op zoek naar betere lijstjes met lokale omroepen... op de gok heb ik nu 95% van wat er in NL op de kabel zit. Enkele omroepen ben ik wel van op de hoogte maar daar heb ik helaas geen high-res logo's van of kan die niet overtrekken helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Donderstraaltje op 08-07-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:01:

Speciaal op aanvraag omdat die gratis sites links weg blijven halen, desondanks is er toch een grote wijziging doorgevoerd;
  • Alle extra zenders van Trined (7 stuks) zijn nu toegevoegd, een glasvezelprovider met DVB-C
Nu met meer dan 350 logo's in totaal! Mis je iets of wil je iets laat het weten! Ben vooral op zoek naar betere lijstjes met lokale omroepen... op de gok heb ik nu 95% van wat er in NL op de kabel zit. Enkele omroepen ben ik wel van op de hoogte maar daar heb ik helaas geen high-res logo's van of kan die niet overtrekken helaas.
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Donderstraaltje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:01:

Bij deze een mirror: TV & Radio Logo's pack juli 2016.zip
Kan ik de Ziggo drive ook voor iets nuttigs gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaHandy schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:51:
[...]

Bij deze een mirror: TV & Radio Logo's pack juli 2016.zip
Kan ik de Ziggo drive ook voor iets nuttigs gebruiken :+
Heb hem er maar ff bijgegooid, denk niet dat er nu veel meer gaat veranderen tenzij zenders van logo veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:30
Weet iemand toevallig hier hoe je de kanalen van Ziggo ongecodeerd puur kunt krijgen in de HDHomerun? Ik kan nu wel op detect channels duwen maar dan krijg ik de complete lijst. Kan nergens vinden dat ik ook 4444 in kan vullen zodat ie alleen de ongecodeerde lijst pakt. Thx alvast.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:10:
Weet iemand toevallig hier hoe je de kanalen van Ziggo ongecodeerd puur kunt krijgen in de HDHomerun? Ik kan nu wel op detect channels duwen maar dan krijg ik de complete lijst. Kan nergens vinden dat ik ook 4444 in kan vullen zodat ie alleen de ongecodeerde lijst pakt. Thx alvast.
Je kan inderdaad niet filteren op Netwerk ID, dus als dat een vereiste is zul je moeten kijken naar bijvoorbeeld TVHeadend (daar weet ik van dat het daar wel in zit). Ongetwijfeld zit het ook in andere headend software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Iemand weet waarom in 2x moet tunen op een gecodeerd kanaal die in nog niet eerder heb bekeken? Daarna is het wel goed. Ik kan het niet vinden.
Oscam ziet er normaal uit, alleen heb ik bij eerst keer tunen heb ik zwart beeld.
Dit begint vervelend te worden ivbm. opnames die soms mislukken. :/ Ik gebruik oscam icm. DVBviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaHandy schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:20:
Iemand weet waarom in 2x moet tunen op een gecodeerd kanaal die in nog niet eerder heb bekeken? Daarna is het wel goed. Ik kan het niet vinden.
Oscam ziet er normaal uit, alleen heb ik bij eerst keer tunen heb ik zwart beeld.
Dit begint vervelend te worden ivbm. opnames die soms mislukken. :/ Ik gebruik oscam icm. DVBviewer.
Dit had ik ook in TVHeadend, dus kan iets anders zijn. Daar was het de continue verplaatsing van de locatie van ECM PID's. Ziggo wisselde de locatie van die streams, en die update werd pas verwerkt na de eerste keer tunen. Resultaat was dus altijd twee keer tunen voordat een zender het deed. Is ondertussen gefixed in TVHeadend, maar wellicht hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had altijd DVB-C, kabel middels een Terratec Synergy tv-kaartje in de HTPC en tv kijken maar via MediaPortal...

Nu ben ik verhuist, moderner huis zonder kabel maar wel in elke kamer meerdere RJ45 outlets met razendsnel internet (glasvezel). Kan ik nu nog steeds op een goede manier tv kijken via de HTPC (MediaPortal), zo ja door wat voor kaart moet ik mijn terratec laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@test dummy:
Een HDHomerun in je meterkast zetten, daarin de coax en eruit komt een Ethernetsignaal wat je zo op je lokale netwerk kunt zetten.

Voor software zie bijv. TVHeadend, DVBlink, EyeTV e.e.a. afhankelijk van je hardware.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:50:
@test dummy:
Een HDHomerun in je meterkast zetten, daarin de coax en eruit komt een Ethernetsignaal wat je zo op je lokale netwerk kunt zetten.

Voor software zie bijv. TVHeadend, DVBlink, EyeTV e.e.a. afhankelijk van je hardware.
Als zijn provider geen dvb-c signaal beschikbaar heeft, en dat zou zomaar eens kunnen bij glasvezel, dan gaat bovenstaande oplossing niet werken ben ik bang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij wil zijn DVB-C Terratec kaart vervangen. Dan mag men er vanuit gaan dat hij tevoren heeft uitgezocht of hij op het nieuwe adres wel/geen DVB-C beschikbaar krijgt. Oftewel mag aannemen dat hij zelf "verder kijkt dan zijn neus kort is".

Zo niet via Glas dan probleemloos DVB-C via de kabel aka Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Ik heb mezelf een klein beetje ingelezen en wil met een hdhomerun / synology en een smartmouse gecodeerde signalen kunnen opnemen en afspelen via kodi machientjes in huis.
Word de smartmouse goed ondersteund door oscam op de synology, van de smargo heb ik het wel gezien maar niet specifiek de smartmouse.
Het gaat om deze: https://www.amazon.de/Eas...fRID=QKZFQWKZV3FFRAM7BWQH

Nu lees ik overigens dat ziggo geen irdeto kaarten meer uitleverd, ik ben opnieuw klant maar heb nog een oude kaart ergens liggen. Zou ik hem dan wel kunnen activeren?

[ Voor 14% gewijzigd door Sinned123 op 01-08-2016 16:21 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb een tweede MyGica T230 gekocht, echter krijg ik hem niet aan de praat op Linux 4.7.
Vreemde is dat het lijkt alsof de PID is verhoogd (gecheckt d.m.v. $ lsusb), waardoor deze niet laadt.

Nu heb ik de PID aangepast van de module, maar alsnog wil deze niet laden omdat hij geen adapter kan vinden. :/
Ik ben bang dat dit in de firmware zit, geen idee of ergens een nieuwere vandaag kan worden gehaald (gebruik de dvb-firmware repo van OpenELEC).

Heb geen zin om weer te gaan kloten en ook geen tijd meer voor.. dus even voor hierbij een waarschuwing; wil je T230 kopen, let dan op dat het serialnummer begint met T2302015 i.p.v. T2302016.

Iemand nog een tip? Kan je Windows-drivers porten? Heb ook geen zin om een VM op te zetten speciaal voor dit ding. :/

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 25-08-2016 20:37 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.