Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:38
Donderstraaltje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:41:
Nieuwe TV logo pack mei 2016

http://www.megafileupload..._Logo_s_pack_mei_2016.zip

Zoals je al aan de titel kan zien heb ik Ziggo weggehaald uit de titel en er zijn heel veel veranderingen op request doorgevoerd;
  • Alle zenders van Caiway zijn nu toegevoegd, waardoor alle kabelmaatschappijen nu meegenomen zijn
  • Alle lokale zenders zijn nu meegenomen! Zenders die niet meegenomen zijn staan niet op overzichten, zijn geen logo's voor te vinden of een dusdanig lage resolutie dat ik er niks mee beginnen kan.
  • Alle FTA zenders van de satelliet die van belang zijn zijn toegevoegd op populaire request!, wil je er meer laat het dan weten
  • Alle kanalen die Canal Digital only waren nu ook meegenomen, hierdoor nu ook bruikbaar voor de satelliet!
  • Alle Zenderwijzigingen voor 1 juli bij Ziggo zijn doorgevoerd
  • Enkele zenders hebben een logo update gekregen (RTL Crime, Ziggo Sport, CBBC)
  • Enkele schoonheidsfoutjes in de radiologo's bijgewerkt
Nu met meer dan 300 logo's! Mis je iets of wil je iets laat het weten! Ben vooral op zoek naar betere lijstjes met lokale omroepen... op de gok heb ik nu 95% van wat er in nl op de kabel zit.
Helaas werkt deze link niet meer. Bestand is verwijderd vanwege inactiviteit ;(
Zou het mogelijk zijn om dit pack opnieuw te uploaden? Dit lijkt verreweg het meest complete en correcte icon pack dat is samengesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chielmi schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:49:
[...]

Helaas werkt deze link niet meer. Bestand is verwijderd vanwege inactiviteit ;(
Zou het mogelijk zijn om dit pack opnieuw te uploaden? Dit lijkt verreweg het meest complete en correcte icon pack dat is samengesteld.
Er is een nieuwere die wel werkt;
Donderstraaltje in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

Verder ik heb nog wat requests liggen maar nog niet door drukte en gezondheid aan toegekomen.
Heb je nog requests voor (lokale) zenders laat het dan weten, voor mij is het vooral erg lastig om van lokale zenders op de hoogte te blijven. Al is het maar omdat die komen en gaan en fuseren. Geloof niet dat ik ook maar een enkele landelijke zender mis, hoewel iemand mij heeft gevraagd naar 1 logo te kijken omdat die incorrect zou zijn? Ook dat soort dingen mag je best doorgeven want er zijn tientallen (vooral buitenlandse zenders) die ik echt nooit kijk of ook maar langszap... het is echt u vraagt wij draaien maar dan moet u ook wel echt vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekur
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 21:01
mrvanes schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:55:
Ik maak al langere tijd gebruik van een goed werkende MythTV setup icm het Ziggo DVB-C signaal. De descrambling loopt via de "standaard" dvbloopback/ffdecsawrapper/oscam route naar een lokale Ziggo smartcard. Nu valt me sinds een poosje op dat kanalen als RTL 8 HD en SBS 9 HD niet meer te bekijken zijn (ik kijk ze niet vaak, dus geen idee sinds wanneer). Hoewel MythTV netjes aangeeft dat er een lock is en het signaal gedecodeerd kan worden (TLMSC) krijg ik geen beeld en de volgende foutmelding

code:
1
DVBRead recorders/dtvrecorder.cpp:855 (FindH264Keyframes) DTVRec[1]: PES start code not found in TS packet with PUSI set

in de mythbackend log. Dit ziet er als een specifiek h.264 probleem uit en inderdaad zijn er meer h.264 kanalen die ik niet meer kan kijken. Meer mensen met dit probleem? Of juist niet en wat is er dan anders aan je setup? Iemand die de foutmelding kan verklaren (ja, ik heb gegoogled, maar behalve een aantal mythtv bugs vind ik geen oplossing of andere uitleg).
Ik had dit probleem ook enige tijd met precies dezelfde setup. Bij mij was de oplossing het verwijderen van /etc/ffdecsawrapper/ecm.cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben bezig met een nieuwe woning, deze moet nog gebouwd worden en dat gaat ongeveer een jaar duren, maar onze huidige woning is al verkocht en moet ik per 1 dec uit. tijdelijke woon locatie is huur en daar zit tv abonnement bij in.

Nu wil ik graag op mijn toekomstige adres ook gewoon tvheadend / kodi en m'n hdhomerun gaan inzetten. Er is alleen een uitdaging.

- Ik heb nu een ziggo abonnement vanuit Casema. Mijn kaartjes werken gewoon.
- Mijn toekomstig huis is in een oud UPC gebied.

Nu heb ik een paar vragen;

1. Stel ik annuleer mijn abonnement, kan ik dan gewoon mijn smartcards op de plank laten liggen en weer activeren bij een nieuw abonnement (die dus op zijn vroegst over een jaar in gaat?
2. Kan ik mijn Casema / idtreo (ofzo) kaartjes in een oud UPC gebied gebruiken (nagravision2 ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sa1 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:57:
[knip]
Nu heb ik een paar vragen;

1. Stel ik annuleer mijn abonnement, kan ik dan gewoon mijn smartcards op de plank laten liggen en weer activeren bij een nieuw abonnement (die dus op zijn vroegst over een jaar in gaat?
2. Kan ik mijn Casema / idtreo (ofzo) kaartjes in een oud UPC gebied gebruiken (nagravision2 ofzo)?
1) volgens mij heb je binnen een Ziggo abonnement, wat valt in het oud UPC gebied, geen mogelijkheid om je Irdeto kaarten aan te melden en te activeren zoals dit wel beschikbaar is voor oud Ziggo klanten. Maar mogelijk is dit inmiddels achterhaald en kan iemand dit verduidelijken/bevestigen?
Edit: inmiddels niet meer....

2) geactiveerde Ziggo Irdeto kaarten zijn te gebruiken binnen oud UPC, daar ben ik recentelijk nog van op de hoogte gebracht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
Mochten er nog mensen tegen problemen aanlopen van plots niet meer functioneren van tuners, controleer dan even of de juiste driver nog steeds geïnstalleerd staat. Op 2 afzonderlijke systemen ben ik dit probleem inmiddels tegen gekomen nadat de Jubileum-update van Windows10 was geïnstalleerd. In alle twee de gevallen betrof het een FireDTV kaartje waar de MCE-driver plots was gebruikt. Het lijkt niet alle tuners te treffen. Mochten er vergelijkbare ervaringen zijn, dan lees ik die hier natuurlijk graag :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Heeft er nog iemand een tip voor goede tv-server software met een app voor je telefoon of tablet? Tevens moet het werken met Kodi.

Ik had tot vandaag de server van DVB logic maar die verleidde me vandaag tot een upgrade van de serversoftware naar versie 6.0.0. Dat leek leuk maar daardoor worden lagere versies van het onderdeel TV-source geblokkeerd waardoor de hele boel niet meer werkt. Ik heb versie 5.5 van TV-source en voor een nieuwere versie van dat onderdeel moet je vervolgens betalen. Een beetje een naaistreek wat mij betreft.

Ik zoek dus een alternatief, betaald of niet betaald maakt me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik ben zelf erg te spreken over DVBViewer. Wel betaald, maar niet heel erg duur. Recording service biedt de nodige toegang voor o.a. Kodi en diverse apps voor mobiel, maar ook een web-interface.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb op dit moment problemen met het kijken van Fox Sports HD 1 en 3 kanalen via mijn TVHeadend setup. Deze geven een groen en blokken beeld en blijven hangen. Het vreemde is dat dit niet voorkomt bij andere kanalen.

OSCam output ziet er goed uit, alleen deze melding verschijnt in mijn dmesg:
code:
1
TCP: request_sock_TCP: Possible SYN flooding on port 9981. Dropping request.  Check SNMP counters.

Wat is trouwens een goed TV-signaal? Signal Strength: -29.0 dBm
Moet ik hier een versterker tussen zetten?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Groene blokken en een hangend beeld wijst inderdaad op een verstoord signaal. Dat het niet bij andere kanalen voorkomt is omdat die op een andere frequentie zitten en je daar geen verstoring op hebt. Je kan eerst nog even controleren of je coax-kabel niet langs voedingskabels loopt die voor verstoring kunnen zorgen, en controleer de connectoren of die goed zijn. Gebruik bij voorkeur goede kabel met een massieve kern, goede connectoren etc.
De signaalsterkte an sich zegt niets over de kwaliteit van het signaal. Het kan een heel sterk signaal zijn, maar als dat signaal niet de juiste data meer bevat blijf je slecht beeld houden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
kroegtijger schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:17:
Groene blokken en een hangend beeld wijst inderdaad op een verstoord signaal. Dat het niet bij andere kanalen voorkomt is omdat die op een andere frequentie zitten en je daar geen verstoring op hebt. Je kan eerst nog even controleren of je coax-kabel niet langs voedingskabels loopt die voor verstoring kunnen zorgen, en controleer de connectoren of die goed zijn. Gebruik bij voorkeur goede kabel met een massieve kern, goede connectoren etc.
De signaalsterkte an sich zegt niets over de kwaliteit van het signaal. Het kan een heel sterk signaal zijn, maar als dat signaal niet de juiste data meer bevat blijf je slecht beeld houden.
Heb wat met de kabel gedraaid en nog een beetje aangeduwd, en alles werkt weer! :)
Zou inderdaad goed kunnen dat er inferentie is ontstaan, ik heb namelijk alle kabels bij elkaar liggen en dit is maar een dun coax-kabeltje.

Op dit moment heb ik vanuit de Samsung decoder vanuit de uitgang aangesloten op de TV-kaart van mijn NAS.
Is het aan te raden dit rechtstreeks te doen, i.p.v. de decoder als een loop te gebruiken?

Verder vroeg ik mij nog af of ik zelf een versterker moet kopen of dit bij Ziggo kan neerleggen.
Ik wil namelijk een tweede DVB-C adapter aansluiten, maar merk dat het met een tweeweg-koppeling geen goed signaal meer geeft op beide.

Thanks. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
HollowGamer schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:18:
[...]

Heb wat met de kabel gedraaid en nog een beetje aangeduwd, en alles werkt weer! :)
Zou inderdaad goed kunnen dat er inferentie is ontstaan, ik heb namelijk alle kabels bij elkaar liggen en dit is maar een dun coax-kabeltje.
De kans is groot dat daar je probleem dan uit vandaan kwam inderdaad. Goede bekabeling gebruiken is van groot belang om dergelijke verstoringen te voorkomen
Op dit moment heb ik vanuit de Samsung decoder vanuit de uitgang aangesloten op de TV-kaart van mijn NAS.
Is het aan te raden dit rechtstreeks te doen, i.p.v. de decoder als een loop te gebruiken?
Nee, dat is het niet. Het functioneert vaak wel en is ook begrijpelijk, maar de beste manier is elk device zijn eigen aansluiting te geven. Op het punt van binnenkomst van de kabel kan je een versterker plaatsen indien nodig. Direct daarachter komen dan eventuele splitters, en daar vandaan naar elke input afzonderlijk een kabel. (dus niet eerst 20 meter kabel, dan een splittertje en dan je device in). Gebruik goede splitters en connectoren en vergeet ook niet de afsluit-weerstandjes te plaatsen. Voor een goede uitleg met betrekking tot bekabeling, splitters, connectoren etc kun je even lezen op https://mediacenterworld....luiten-van-de-tuners.html
Hier wordt duidelijk aangegeven hoe het zou horen.
Verder vroeg ik mij nog af of ik zelf een versterker moet kopen of dit bij Ziggo kan neerleggen.
Ik wil namelijk een tweede DVB-C adapter aansluiten, maar merk dat het met een tweeweg-koppeling geen goed signaal meer geeft op beide.

Thanks. :)
Mocht je daadwerkelijk een versterker nodig hebben (en vaak is dat niet het geval, maar is het slechte connectoren, slechte bekabeling, geen afsluitweerstanden etc) dan kan je die ook buiten Ziggo om bestellen, zolang je maar oplet met wat je precies bestelt. De oudere analoge tv-versterkers zijn anders dan de moderne versterkers die worden gebruikt. Ook is het handig om op te letten of de versterker ook bi-directioneel verkeer toestaat voor de benodigde interactieve tv (video on demand) functies. Ik zou dus eerst alles goed op orde maken voordat je geld gaat steken in additionele hardware terwijl het kabel-netwerk nog niet goed op orde is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 09:27
Donderstraaltje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:41:
Nieuwe TV logo pack mei 2016
Zou het mogelijk zijn om de link te heropenen?
Zou er graag gebruik van willen maken alvast bedankt. 😊

http://www.megafileupload..._Logo_s_pack_mei_2016.zip

Zoals je al aan de titel kan zien heb ik Ziggo weggehaald uit de titel en er zijn heel veel veranderingen op request doorgevoerd;
  • Alle zenders van Caiway zijn nu toegevoegd, waardoor alle kabelmaatschappijen nu meegenomen zijn
  • Alle lokale zenders zijn nu meegenomen! Zenders die niet meegenomen zijn staan niet op overzichten, zijn geen logo's voor te vinden of een dusdanig lage resolutie dat ik er niks mee beginnen kan.
  • Alle FTA zenders van de satelliet die van belang zijn zijn toegevoegd op populaire request!, wil je er meer laat het dan weten
  • Alle kanalen die Canal Digital only waren nu ook meegenomen, hierdoor nu ook bruikbaar voor de satelliet!
  • Alle Zenderwijzigingen voor 1 juli bij Ziggo zijn doorgevoerd
  • Enkele zenders hebben een logo update gekregen (RTL Crime, Ziggo Sport, CBBC)
  • Enkele schoonheidsfoutjes in de radiologo's bijgewerkt
Nu met meer dan 300 logo's! Mis je iets of wil je iets laat het weten! Ben vooral op zoek naar betere lijstjes met lokale omroepen... op de gok heb ik nu 95% van wat er in nl op de kabel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal ener deze dagen wel ff de moeite nemen hem gelijk te updaten, doordat ik met wat anders bezig was als hobby er helemaal niet meer aan gedacht. Was zo saai in DVB-C land dat ik er dus een hobby bijgezocht heb en me er iets in heb verloren :P. Komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Donderstraaltje schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:44:
[...]

Zal ener deze dagen wel ff de moeite nemen hem gelijk te updaten, doordat ik met wat anders bezig was als hobby er helemaal niet meer aan gedacht. Was zo saai in DVB-C land dat ik er dus een hobby bijgezocht heb en me er iets in heb verloren :P. Komt goed.
Alvast bedankt 😄

• Virtua
Donderstraaltje schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:44:
[...]

en zi't er al Schot in? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zit op moment vast voor wat werk aan de andere kant van NL zonder mijn laptop... je zult heel even moeten wachten tot maandag of dinsdag gok ik zo. Helaas heel onregelmatig werk (ben ik wel mee bezig te veranderen) dat ook 1-3 weken duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Donderstraaltje schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:56:
[...]
Thanks, heb geduld en alvast bedankt.

Zit op moment vast voor wat werk aan de andere kant van NL zonder mijn laptop... je zult heel even moeten wachten tot maandag of dinsdag gok ik zo. Helaas heel onregelmatig werk (ben ik wel mee bezig te veranderen) dat ook 1-3 weken duurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Logopack December:

https://ufile.io/7c923

Ik was natuurlijk jullie niet vergeten! zie dit maar als een mooi december cadeautje =)
Beetje heel erg druk gehad en daarnaast mijn kop echt wel bij andere dingen, nu wat rustiger gekregen.

Veranderingen doorgevoerd:

- Film 1 Action (nieuw logo)
- Film 1 Premiere (nieuw logo)
- Film 1 Family (voorheen Comedy + Kids, nieuw logo)
- Film 1 Sundance (nieuw logo)
- Film 1 Drama (nieuw logo)
- Brava (voorheen Brava NL Klassiek, nieuw logo)
- Djazz (voorheen Djazz.tv, nieuw logo)

Nieuwe zenders:

-Spike (cartoon channel, 12 december in standaard pakket)
-TV8 (Turks)
-TRT-Müsik (Turks)
-TRT-Cocuk (Turks)

Lokale zenders toegevoegd:
- Omroep Krimpenerwaard
- Omroep Radio Brasa
- Omroep Studio Rheden
- Omroep Weert

Zoals altijd ik wil best lokale zenders toevoegen maar moet dan wel doorkrijgen welke je op de kabel hebt (kan ik niet zien ofc) en dan moet je het me wel vragen. Als het goed is de pack compleet voor Ziggo/Delta/Digitenne en weet van een stuk of 4 lokale af waarvoor geen high res logo te vinden is. Canal Digitaal begin ik niet aan want er zijn te veel zender wijzigingen en daarbij zijn er veel te veel FTA kanalen die al dan niet maar kort blijven.

En ik heb aanwijzingen dat er nieuwe kanalen bijkomen in het eerste kwartaal maar kan nog niks hardmaken. Voorlopig moeten we het hier mee doen. Zelf had ik liever die Turkse zenders in een app voor de Horizonbox gezien ipv op de kabel, blij met de 2E verhoging voor HBO content ben ik ook al niet om maar te zwijgen wat ik nu van het royaal pakket vind want daar is mijn mening wel over bekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Donderstraaltje op 30-11-2016 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Super bedankt, echt top

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees net dat je nieuwe kaarten niet meer kan aktieveren en oude kaarten niet meer naar een andere abonnee over kan doen. Wel vervelend, effectief kunnen nieuwe abonnees niet meer versleutelde zenders via de htpc te kijken. Begin dus van de sterfhuisconstructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Donderstraaltje schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:23:
Lees net dat je nieuwe kaarten niet meer kan aktieveren en oude kaarten niet meer naar een andere abonnee over kan doen. Wel vervelend, effectief kunnen nieuwe abonnees niet meer versleutelde zenders via de htpc te kijken. Begin dus van de sterfhuisconstructie.
had er ook al over gelezen,echt zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 16:17
Mmmmm das dan weer jammer was voornemens van plan een extra kaartje voor mijn zoontje te regelen maar dat hoeft nu dus niet meer. :(
Waar hebben jullie dit gelezen, op Ziggo community zelf misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik was hier al wel een klein beetje bang voor en was al voorzichtig naar alternatieven voor de toekomst aan het kijken. Investeringen in DVB-C hardware worden hiermee aanzienlijk minder interessant en ik denk dat op termijn een overstap naar DVB-S daarmee steeds logischer aan het worden is helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:27:
Mmmmm das dan weer jammer was voornemens van plan een extra kaartje voor mijn zoontje te regelen maar dat hoeft nu dus niet meer. :(
Waar hebben jullie dit gelezen, op Ziggo community zelf misschien?
Je ziet het indirect terug binnen "mijn Ziggo" voor oud Ziggo abonnees. Bij het gedeelte waar je een nieuwe smartcard kunt activeren staat nu dat dit niet mogelijk is en dat je de klantenservice moet bellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Las het op totaaltv zelf, ben zelf weer even een aantal weken niet thuis.

Mja DVB-S(2) is niet voor iedereen een optie helaas, incl. moi. Zelf zat ik ook al naar alternatieven te kijken maar dat is er nog niet echt. Ben stiekem een beetje benieuwd wat digitenne DVB-T2 gaat doen al zal het voor de meeste hier geen vervanging zijn. Zelf zou ik kunnen leven met als alles uit het basispakket ook in HD FTC/FTA zou worden.

Maar goed voorlopig kunnen wij vooruit. Ben benieuwd hoe ze het met CI+ modules voor tv gaan oplossen nu... in mijn vriendenkring zijn er ook zat die geen extra "kastje" willen. Hier namelijk nog geen alternatief voor gespot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:27:
[knip]

Maar goed voorlopig kunnen wij vooruit. Ben benieuwd hoe ze het met CI+ modules voor tv gaan oplossen nu... in mijn vriendenkring zijn er ook zat die geen extra "kastje" willen. Hier namelijk nog geen alternatief voor gespot.
Het huren van een CI+ module + smartcard zal geen probleem worden verwacht ik. Je betaald dan echter maandelijks de huur voor beiden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:38:
[...]

Het huren van een CI+ module + smartcard zal geen probleem worden verwacht ik. Je betaald dan echter maandelijks de huur voor beiden.
En zo heb je indirect toch een kaartje echter betaal je er "huur" voor ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Mja DVB-S(2) is niet voor iedereen een optie helaas, incl. moi. Zelf zat ik ook al naar alternatieven te kijken maar dat is er nog niet echt. Ben stiekem een beetje benieuwd wat digitenne DVB-T2 gaat doen al zal het voor de meeste hier geen vervanging zijn. Zelf zou ik kunnen leven met als alles uit het basispakket ook in HD FTC/FTA zou worden.

Ik zou niet meer aan Digitenne gaan beginnen... volgens mij staan de gebruikte frequenties onder druk. Denk dat Digitenne op niet al te lange termijn <5 jaar vervangen zal zijn door diensten die echt over Internet lopen.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:52:
[...]
En zo heb je indirect toch een kaartje echter betaal je er "huur" voor ?!
Correct, €2,- per maand als ik het goed heb gelezen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
inVision schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:36:
[...]

Ik zou niet meer aan Digitenne gaan beginnen... volgens mij staan de gebruikte frequenties onder druk. Denk dat Digitenne op niet al te lange termijn <5 jaar vervangen zal zijn door diensten die echt over Internet lopen.
Weet het, het is dat veel tuners gecombineerd DVB-C en T zijn. Als ik het langer zou kunnen uitzingen om op mijn manier tv te kijken dan doe ik dat.

Vrees op moment verhuizen wat Ziggo dan gaat doen, op termijn (half jaar tot een jaar) moet ik definitief mijn appartement uit.

In bepaalde regio's is er door andere dan Ziggo nog wel vrije DVB-C en dat ga ik eens in de gaten houden... zo weet ik dat het in Rosmalen te krijgen is en naar Rosmalen verhuizen isvoor mij geen straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Donderstraaltje schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:43:
[...]
In bepaalde regio's is er door andere dan Ziggo nog wel vrije DVB-C
De basiszenders (Nederlandse zenders, Belgische, Duitse en Britse publieken) zijn toch overal vrij te bekijken? Ik kijk ze tenminste via mijn HDHomerun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:58:
[...]
De basiszenders (Nederlandse zenders, Belgische, Duitse en Britse publieken) zijn toch overal vrij te bekijken? Ik kijk ze tenminste via mijn HDHomerun
Met daarbij enkele zenders in HD. Als dat laatste geen probleem is en daarbij voldoende hebt aan het basispakket, dan is er ook weinig aan de hand.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:58:
[...]

Gaat om de HD versies en dan bedoel ik tevens de commerciëlen. Ter voorbeeld: RTL4 HD kun je alsnog niet zonder kaart bekijken, slechts de SD versie. HD vind ik toch flink meerwaarde hebben tegenover SD... 4K loop ik dan weer niet warm voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger

Ik zou toch zeggen dat het geen haalbare optie is voor Ziggo om iedereen gewenst of ongewenst over te gooien naar hun "nieuwe systeem". Toevallig dat ze me laatst daar ook al voor benaderde. Ik zou volgens de medewerker exact hetzelfde krijgen, maar dan voor 2,50 per maand minder. Bij wat doorvragen bleef de brave borst bij hoog en bij laag volhouden dat het 100% hetzelfde was. Ik heb hem daarop gevraagd of ik niet de garantie kon krijgen dat de huidige dienstverlening zoals die nu is gehandhaafd kan blijven, eventueel zelfs met hogere kosten... Daar was duidelijk zijn belscript niet op afgestemd en ik moest maar even contact opnemen met hun klantenservice...
Inmiddels begin ik heel Ziggo dan ook steeds meer zat te worden en zodra er een goed alternatief is voor internet op knappe snelheden kan heel Ziggo overboord en kan TV gewoon via CanalDigitaal gaan verlopen. Die samenvoeging met UPC heeft de boel absoluut geen goed gedaan. De klantenservice is zo goed als onbereikbaar, de dienstverlening is alleen maar slechter geworden, de hoeveelheid downtime door onderhoud is inmiddels niet meer bij te houden en de kosten stijgen keer op keer. Het is dat er nu nog geen glas voor de deur ligt, anders was ik allang weg geweest bij Ziggo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kroegtijger schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:21:
[...]

Ik zou toch zeggen dat het geen haalbare optie is voor Ziggo om iedereen gewenst of ongewenst over te gooien naar hun "nieuwe systeem". Toevallig dat ze me laatst daar ook al voor benaderde. Ik zou volgens de medewerker exact hetzelfde krijgen, maar dan voor 2,50 per maand minder. Bij wat doorvragen bleef de brave borst bij hoog en bij laag volhouden dat het 100% hetzelfde was. Ik heb hem daarop gevraagd of ik niet de garantie kon krijgen dat de huidige dienstverlening zoals die nu is gehandhaafd kan blijven, eventueel zelfs met hogere kosten... Daar was duidelijk zijn belscript niet op afgestemd en ik moest maar even contact opnemen met hun klantenservice...
Inmiddels begin ik heel Ziggo dan ook steeds meer zat te worden en zodra er een goed alternatief is voor internet op knappe snelheden kan heel Ziggo overboord en kan TV gewoon via CanalDigitaal gaan verlopen. Die samenvoeging met UPC heeft de boel absoluut geen goed gedaan. De klantenservice is zo goed als onbereikbaar, de dienstverlening is alleen maar slechter geworden, de hoeveelheid downtime door onderhoud is inmiddels niet meer bij te houden en de kosten stijgen keer op keer. Het is dat er nu nog geen glas voor de deur ligt, anders was ik allang weg geweest bij Ziggo.
Ook ik vind de kwaliteit en service van Ziggo achteruit gaan, zichtbaar, alleen is het nog geen reden (voor mij) om op te zeggen of elders te kijken omdat andere isp's ook niet zaligmakend zijn. Laat staan dat je zelf kan kiezen hoe je kijkt. Vaak hebben ze wel een desktop app, tablet app en/of website maar Kodi zit er nog nergens in. De reden dat ik verder kijk is enerzijds hobby en anderzijds het belangrijk vind dat ons niks opgedrongen wordt; vrije hardware keuze vind ik een groot goed.

Kan niet wachten tot de eerste echte addons voor NL ziet en wellicht de horizon site van Ziggo voor Kodi beschikbaar komt. Ze zijn bezig om video's met DRM mogelijk te maken binnen Kodi en dan konden wij wel eens opties krijgen. Wellicht moeten we dan aan een nieuw topic "live en uitgesteld tv kijken op de htpc" tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:44:
[...]

Ook ik vind de kwaliteit en service van Ziggo achteruit gaan, zichtbaar, alleen is het nog geen reden (voor mij) om op te zeggen of elders te kijken omdat andere isp's ook niet zaligmakend zijn. Laat staan dat je zelf kan kiezen hoe je kijkt. Vaak hebben ze wel een desktop app, tablet app en/of website maar Kodi zit er nog nergens in. De reden dat ik verder kijk is enerzijds hobby en anderzijds het belangrijk vind dat ons niks opgedrongen wordt; vrije hardware keuze vind ik een groot goed.
De ISP en de aanbieder van TV zijn naar mijn mening 2 gescheiden werelden. Dat dit nog wel eens in 1 partij wordt vertegenwoordigd is dan ook meer "toeval" dan noodzaak. Ik zou zeer gelukkig worden van een ISP die netjes haar internet-dienst levert op een betrouwbare snelle infrastructuur en daarnaast een TV-aanbieder. Of dat nu over hetzelfde koper/glas-kabeltje binnen komt of via andere wegen zal me de spreekwoordelijke wordt wezen, als de kwaliteit van het signaal maar voldoet aan mijn eisen. Ziggo en CanalDigitaal zijn grofweg de enigen die dat voor alsnog kunnen. Voor TV is er dus een alternatief. Voor Internet echter nog niet; daar is hooguit een gestapelde DSL mogelijk om dezelfde snelheden te halen, en dat wordt wel een dure en niet zo geweldig betrouwbare oplossing.
Kan niet wachten tot de eerste echte addons voor NL ziet en wellicht de horizon site van Ziggo voor Kodi beschikbaar komt. Ze zijn bezig om video's met DRM mogelijk te maken binnen Kodi en dan konden wij wel eens opties krijgen. Wellicht moeten we dan aan een nieuw topic "live en uitgesteld tv kijken op de htpc" tegen die tijd.
De AddOns met betrekking tot Kodi zal je vermoedelijk niet snel zien vanuit de TV-aanbieders. Er zijn vast wel hobbyisten / tweakers die zich daarmee bezig houden, maar de grote bedrijven willen daar vaak niet hun vingers aan branden (helaas).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kroegtijger schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:52:
[...]

De ISP en de aanbieder van TV zijn naar mijn mening 2 gescheiden werelden. Dat dit nog wel eens in 1 partij wordt vertegenwoordigd is dan ook meer "toeval" dan noodzaak. Ik zou zeer gelukkig worden van een ISP die netjes haar internet-dienst levert op een betrouwbare snelle infrastructuur en daarnaast een TV-aanbieder. Of dat nu over hetzelfde koper/glas-kabeltje binnen komt of via andere wegen zal me de spreekwoordelijke wordt wezen, als de kwaliteit van het signaal maar voldoet aan mijn eisen. Ziggo en CanalDigitaal zijn grofweg de enigen die dat voor alsnog kunnen. Voor TV is er dus een alternatief. Voor Internet echter nog niet; daar is hooguit een gestapelde DSL mogelijk om dezelfde snelheden te halen, en dat wordt wel een dure en niet zo geweldig betrouwbare oplossing.

[...]

De AddOns met betrekking tot Kodi zal je vermoedelijk niet snel zien vanuit de TV-aanbieders. Er zijn vast wel hobbyisten / tweakers die zich daarmee bezig houden, maar de grote bedrijven willen daar vaak niet hun vingers aan branden (helaas).
Voor TV vind ik dus dat er nog geen alternatief overal is, want je kunt niet overal schotels plaatsen. Satelliet kan voor mij alles alleen heb ik geen balkon en de verkeerde zichtlijnen. Internet is voor mij snel zat, een 30-50 Mbps ofzo. Eigenlijk wil ik dus maar betrekkelijk weinig maar dat wat ik wil wel in goede kwaliteit. En als het echt zo ver komt heb ik liever dus digitenne dat ik kan kijken zoals ik wil dan betere kwaliteit.

Over die Kodi addons... als de community ze goed bij houdt heb ik er weinig moeite mee en als er zo iets komt kijk ik ook even de aap uit de boom. Officieel zal er wel niks komen vanwege die rechten kwesties allemaal.

Waar we als laatste nog op kunnen hopen is dat ze voor glasvezel tv waar ze nu allemaal kastjes voor hebben ook met een standaard willen komen zodat je dit ook zonder tussenkomst van extra hardware kan. Er zijn zat mogelijke alternatieven en zolang het bij Ziggo voorlopig blijft werken kunnen wij mooi eens de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kroegtijger schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:21:
[...]
[knip] Het is dat er nu nog geen glas voor de deur ligt, anders was ik allang weg geweest bij Ziggo.
Ik heb hier al jaren de voorbereiding voor glasvezel in de meterkast hangen, zou zomaar over kunnen stappen als ik zou willen. Maar het Ziggo Irdeto DVB-C gedeelte is nu net datgene wat mij aan Ziggo gebonden houd (vrijwillig). Als ze dat op wat voor wijze dan ook de nek om gaan draaien, of ik wordt teveel beperkt in de mogelijkheden daarvan, dan zou ik mogelijk een overstap serieus in overweging nemen. Er zijn echter nog een paar andere zaken die spelen, zoals Ziggo Sport en HBO. Ik wil niet in gaan leveren in het extra aanbod waar ik nu toch al voor betaal, hoewel de abonnementskosten voor HBO weg gaan vallen per 01-01-'17.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het leuke detail is dat de Horizon box XBMC draait... Een gedeelte is closed-source, maar ook een heel deel is gewoon inzichtelijk. Een Israëlisch bedrijf heeft volgens mij de implementatie gedaan, en het deel onder GPL is bij Samsung te downloaden. Een hardware CAM doet netjes het ontsleutelen. En waar een wil is, daar is een weg (nu nog wat tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
gibraltar schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:43:
Het leuke detail is dat de Horizon box XBMC draait... Een gedeelte is closed-source, maar ook een heel deel is gewoon inzichtelijk. Een Israëlisch bedrijf heeft volgens mij de implementatie gedaan, en het deel onder GPL is bij Samsung te downloaden. Een hardware CAM doet netjes het ontsleutelen. En waar een wil is, daar is een weg (nu nog wat tijd).
Waarvoor, om toch meer dan het aantal toegestane smartcards te kunnen gebruiken o.i.d.? Dat kan al jaren als het gaat om een inhuis oplossing. "Vroeger", toen het nog niet zo scheutig ging met verstrekken van extra smartcards en er zelfs nog apart abonnementsgeld per kaart voor betaald moest worden als ik mij niet vergis (@Home periode dacht ik), was er ook al een oplossing om één smartcard te kunnen gebruiken voor meerdere tv's. Dat werkt nu volgens mij nog steeds.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
hardware-lover schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:29:
[...]

Ik heb hier al jaren de voorbereiding voor glasvezel in de meterkast hangen, zou zomaar over kunnen stappen als ik zou willen. Maar het Ziggo Irdeto DVB-C gedeelte is nu net datgene wat mij aan Ziggo gebonden houd (vrijwillig). Als ze dat op wat voor wijze dan ook de nek om gaan draaien, of ik wordt teveel beperkt in de mogelijkheden daarvan, dan zou ik mogelijk een overstap serieus in overweging nemen. Er zijn echter nog een paar andere zaken die spelen, zoals Ziggo Sport en HBO. Ik wil niet in gaan leveren in het extra aanbod waar ik nu toch al voor betaal, hoewel de abonnementskosten voor HBO weg gaan vallen per 01-01-'17.
HBO is ook via andere kanalen te verkrijgen. Ziggo Sport gaat (uiteraard) lastig worden. Tot nog niet zo lang geleden deelde ik volledig je mening, maar de grote hoeveelheden onderhoud begonnen me al wel danig te storen. Ook het aanbod en de kwaliteit van het aanbod zijn de laatste jaren er niet beter op geworden. Het zender-pakket is steeds weer opnieuw veranderd, en het HD-aanbod is nu ook niet heel erg geweldig te noemen. Daar waar bijvoorbeeld NPO1 / 2/ 3 prima is, is bijvoorbeeld History HD kwalitatief gewoon duidelijk minder te noemen. Volgens de "klantenservice" van Ziggo was dat niet waar, en waren het allemaal HD-zenders en dus hetzelfde. Elke technische onderbouwing werd totaal niet begrepen door ze... De druppel was nadat ik de laatste tijd wat onmin met de Ziggo-vrienden mogen ervaren, en dat werd op een dusdanig klant-onvriendelijke manier afgehandeld dat ik er compleet klaar mee ben. Nog buiten de absurde telefonische onbereikbaarheid van de klantenservice wisten ze het te presteren om keer op keer op keer me te verwijzen naar hun website terwijl het probleem was dat het internet het niet deed. Zelfs voor het indienen van een klacht daarover was het enige loket dat daarvoor was hun website... Daarnaast een stuk of 20 toezeggingen van "we bellen u binnen 24 uur terug" die niet waar werden gemaakt, tot antwoorden van medewerkers die totaal kant noch wal wisten te raken. Uiteindelijk werd het afgeschoven op dat het lag aan een afdeling die in India was gevestigd... Het heeft me grofweg 15 uur telefoneren gekost voordat de boel eindelijk weer werkend was. Sinds dien ben ik me dan ook op alternatieven aan het oriënteren, wat dus blijft steken op 100+MBit verbindingen die elders nog niet verkrijgbaar zijn. De opzeggingsbrief ligt bij wijze van spreken dus al klaar voor Ziggo :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:11:
[...]
Waar we als laatste nog op kunnen hopen is dat ze voor glasvezel tv waar ze nu allemaal kastjes voor hebben ook met een standaard willen komen zodat je dit ook zonder tussenkomst van extra hardware kan. Er zijn zat mogelijke alternatieven en zolang het bij Ziggo voorlopig blijft werken kunnen wij mooi eens de kat uit de boom kijken.
Dat zou inderdaad een heel prettige stap voorwaarts zijn. Ik zat zelfs al met een schuin oog te kijken naar QAM Modulators om mijn eigen DVB-C signaal te gaan opbouwen, bijvoorbeeld met DVB-S, DVB-C en/of DVB-T en anderen bronnen gecombineerd, maar ik vrees dat het wel een heel erg dure hobby gaat worden dan. De website van DigitalDevices biedt veel te veel leuk speelgoed dan wat goed is voor de bankrekening ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
gibraltar schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:43:
Technisch is het 't probleem ook niet... het is met name de wil en de rechten die aan de content hangen vrees ik. Zonde, want dat soort grappen houdt de technologische vooruitgang op dit gebied behoorlijk tegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kroegtijger schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:29:
[...]
HBO is ook via andere kanalen te verkrijgen. [knip]
Legaal vanaf 01-01--'17 buiten Ziggo?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48
Ik zit een beetje aan hetzelfde te denken als kroegtijger, op termijn een mogelijke overstap naar DVB-S2.
Maarja, net als jullie gebruik ik al zeer lang DVB-C tuners, nog steeds 4 FloppyDTV's en ook een dubbeltuner van Digital Devices (ja... 5 smartcard's in gebruik).

Ik leun nog steeds richting Ziggo omdat hun internet snelheid gewoon ongeëvenaard is, met VSDL ga ik dat gewoon zeker niet halen. Zolang ik mijn smartcard's kan blijven gebruiken ga ik nog niet over op "iets anders".

Maar ook ik vind DVB-S2 een interessant alternatief, maar vergs je niet, dat betekent wel weer een behoorlijke aanschaf:
- Nieuwe tuners, toch zeker twee dubbeltuners
- Waarschijnlijk nog een tweede CAM lezer
- Een dure schotel geschikt voor multi LNB
- Multi LNB's zodat je meerdere zenders/sattelieten kan kijken
- Een geheel nieuwe installatie van de nodige coax kabels

- En een Canal+ abo, op zijn minst. En dan ga je er sowieso op achteruit qua aantal zenders

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
hardware-lover schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:59:
[...]

Legaal vanaf 01-01--'17 buiten Ziggo?
HBO stopt in Nederland. Dus nee, dat kan niet. Ook niet via Ziggo. Een groot deel van de content zal nog wel via Ziggo te zien zijn, maar 'echt' HBO is er dus niet meer. Op www.hbo.eu vind je de landen in Europa waar het wel verkrijgbaar is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kroegtijger schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:43:
[...]
HBO stopt in Nederland. Dus nee, dat kan niet. Ook niet via Ziggo. Een groot deel van de content zal nog wel via Ziggo te zien zijn, maar 'echt' HBO is er dus niet meer. Op www.hbo.eu vind je de landen in Europa waar het wel verkrijgbaar is.
Als fysieke zenders op je TV niet meer nee, correct. Maar als IPTV zender gaat het (gelukkig) nog wel door (voor de groep die HBO niet zouden willen missen). Hoewel het gemak van het zappen door de zenderlijst verdwijnt, blijft het aanbod, zoals dit er nu is, beschikbaar als het juist is. De bitrates van HBO zijn nu al niet geweldig bij Ziggo, dus v.w.b. beeldkwaliteit zal het wel loslopen. Maar als je HBO als IPTV zender niet als "echt" beschouwd dan geldt dat eigenlijk ook voor het tv aanbod wat via glasvezel of adsl wordt aangeboden?

Testing, one, two ...

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:30

nwagenaar

God, root. What's the differen

psy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:20:
Ik zit een beetje aan hetzelfde te denken als kroegtijger, op termijn een mogelijke overstap naar DVB-S2.
Maarja, net als jullie gebruik ik al zeer lang DVB-C tuners, nog steeds 4 FloppyDTV's en ook een dubbeltuner van Digital Devices (ja... 5 smartcard's in gebruik).

Ik leun nog steeds richting Ziggo omdat hun internet snelheid gewoon ongeëvenaard is, met VSDL ga ik dat gewoon zeker niet halen. Zolang ik mijn smartcard's kan blijven gebruiken ga ik nog niet over op "iets anders".

Maar ook ik vind DVB-S2 een interessant alternatief, maar vergs je niet, dat betekent wel weer een behoorlijke aanschaf:
- Nieuwe tuners, toch zeker twee dubbeltuners
- Waarschijnlijk nog een tweede CAM lezer
- Een dure schotel geschikt voor multi LNB
- Multi LNB's zodat je meerdere zenders/sattelieten kan kijken
- Een geheel nieuwe installatie van de nodige coax kabels

- En een Canal+ abo, op zijn minst. En dan ga je er sowieso op achteruit qua aantal zenders
Aangezien ik een klein beetje ervaring heb en al 12 jaar dezelfde schotel heb (sinds 2004), valt dat best wel mee en kun je met een beetje shoppen op eBay of Aliexpress redelijk de kosten drukken.

Mijn no-name Wavelink T55 clone incl. 4 duo-LNB's gericht op de Hotbird 13.0e, Astra 19.2e, Astra 23.5e en Astra 28.2e, 50M coax, connectoren en een 2-tal DiSeQC switches kostte mij minder dan 75 euro incl. verzendkosten.

Een CI-CAM module is geen verplichting, de huidige kaarten van Canal Digitaal (en niet Canal+, dat merk wordt al jaren niet meer gehanteerd) werken ook met bijvoorbeeld een smargo reader en de bijbehorende software (enkele zenders uitgezonderd).

Qua ontvanger kun je gaan voor diverse mogelijkheden en in verschillende prijklasses. Een goede single tuner voor DVB-S2 op basis van Enigma2 kost je nog geen € 100,- en er zijn behoorlijk wat dualtuner DVB-S PCIe kaarten beschikbaar voor hetzelfde bedrag.

Overigens levert Canal Digitaal bij de meeste abo's gratis een ontvanger en schotel-set incl. installatie.

Kortom: het is maar hoeveel je geld je wil uitgeven. Ik heb zelf geen abo meer omdat ik IPTV heb van XS4all (alleen voor het nieuws in de ochtend), maar als ik TV kijk dan zijn dit voornamelijk alleen de Freesat kanalen via mijn schotel-configuratie icm TVHeadend.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Diegene die tv headend hebben, zijn jullie hiervan op de hoogte en/of uitgeprobeerd?

https://tvheadend.org/boards/5/topics/21407

Ideaal als je een Android tv hebt of ipv een raspi op je slaapkamer pak je een Nvidia shield ofzo. Zelf twijfel ik om zo'n setup uit te gaan proberen met Android x86... daarvoor zijn namelijk wel Netflix/Hulu apps voor namelijk, en de kans dat daar een Knippr of gelijke dienst voor komt is een stuk groter.

Gewoon een alternatief voor wat wij nu hebben met potentie voor de toekomst voor andere tv sources dat wanneer het zover is niet heel je setup overhoop hoeft. Mijn logopack zou er wellicht ook op kunnen werken, zie dat het tv logo's aan kan. Heb alleen geen extra hardware en plaats om een test setup neer te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo.... aaargh!

Mijn 2e smartcard is spontaan uit mijn overzicht verdwenen, ondanks dat hij er onlangs nog wel instond ergens net voor de kerst.
Deze zit dus in een Humax die ik idd niet heel erg veel gebruik omdat de HTPC fijner is.

Dus Ziggo bellen "ja vanwege inactiviteit is deze kaart verwijderd van je account" en "als je toch via een 2e tuner wilt kijken dan kan ik je de Horizon box toezenden voor 2 euro zoveel extra per maand".
Nee mens, ik wil die ellendige Horizonbox niet!
Gelukkig heb ik dus een Digital Devices tuner en kan ik er makkelijk nog een bij prikken, maar het gaat om het idee. Hopelijk blijven ze van mijn resterende smartcard af.

Echt Ziggo val toch kapot met dit soort praktijken.
Tip: Heb je dus een extra smartcard leg hem dan niet op de plank maar gebruik hem actief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:16:
Ziggo.... aaargh!

Mijn 2e smartcard is spontaan uit mijn overzicht verdwenen, ondanks dat hij er onlangs nog wel instond ergens net voor de kerst.
Deze zit dus in een Humax die ik idd niet heel erg veel gebruik omdat de HTPC fijner is.

Dus Ziggo bellen "ja vanwege inactiviteit is deze kaart verwijderd van je account" en "als je toch via een 2e tuner wilt kijken dan kan ik je de Horizon box toezenden voor 2 euro zoveel extra per maand".
Nee mens, ik wil die ellendige Horizonbox niet!
Gelukkig heb ik dus een Digital Devices tuner en kan ik er makkelijk nog een bij prikken, maar het gaat om het idee. Hopelijk blijven ze van mijn resterende smartcard af.

Echt Ziggo val toch kapot met dit soort praktijken.
Tip: Heb je dus een extra smartcard leg hem dan niet op de plank maar gebruik hem actief!
Stop die vervallen kaart toch eens een tijdje in een apparaat wat aanstaat? Ik heb ook nog maar één smartcard zichtbaar, dat had ik net voor de kerst al gezien. Maar mijn kaarten werken allemaal nog, dat zijn er 5 totaal. Ik ga er wel een keer over bellen hoe dat eigenlijk zit met dat overzicht, want het is niet zoals het hoort te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:38:
[...]

Stop die vervallen kaart toch eens een tijdje in een apparaat wat aanstaat? Ik heb ook nog maar één smartcard zichtbaar, dat had ik net voor de kerst al gezien. Maar mijn kaarten werken allemaal nog, dat zijn er 5 totaal. Ik ga er wel een keer over bellen hoe dat eigenlijk zit met dat overzicht, want het is niet zoals het hoort te zijn.
Zullen we vanavond eens proberen, moet toch echt ook nog werken al is het vanuit huis :P.
Maar als ook zij het niet inhuur systeem kunnen terug zien vrees ik het ergste.

1 ding is zeker... sinds de samenvoeging met UPC is het er niet heel erg op vooruit gegaan.

Iets anders: In het frequentieoverzicht heb ik laten zien dat FoxLife! weg gaat, had eerder al aangekondigd dat er wat wijzigingen op komst waren, alleen wist geen details. Nou deze gaat dus weg, een andere zender zou mogelijk nog erbij komen in de extra pakketten al weet ik niet wat (ze willen schijnbaar idd compenseren na het wegvallen van SyFy en 13th street). En daarnaast heb ik vernomen, onder voorbehoud, dat in het voorjaar ergens de provinciale zenders (Omroep Brabant, Omroep Gelderland enz enz) in HD erbij komen nu ze in HD aangeleverd worden. Dat laatste heb ik niet via Ziggo maar iemand content aanleveringen doet. Dus ze zijn voor Ziggo beschikbaar en dan zal Ziggo het vast niet nalaten die dan ook op de kabel te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:16:

Gezien bovenstaande vermoed ik zomaar dat je zelf tijdens het gesprek hebt aangegeven dat je de smartcard in de Humax niet veel gebruikt? Niet handig, want zoals je nu gemerkt hebt is het effect dat die helpdesk malloten onmiddellijk verhalen gaan verzinnen over inactiviteit. Er is bij DVB geen sprake van een retour signaal, dus kan Ziggo nooit weten hoe vaak je een geregistreerde smartcard gebruikt. Ofwel je bent gewoon weer voorgelogen over het verwijderen van je smartcard als gevolg van inactiviteit. Schijnt een beetje de bedrijfsnorm van dat achterbakse Ziggo/UPC te zijn. Gewoon weer bellen en eisen dat ze je geregistreerde smartcard herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik kwam via een andere niet Ziggo bron al een regionale HD zender tegen inderdaad. Omroep Brabant is werkelijk niet om aan te zien, zelfs doorgeven in fatsoenlijk SD zou al een flinke verbetering betekenen op dit moment. Het lijkt via Ziggo bekeken of ze het allemaal in een VHS kwaliteit hebben opgenomen daar, terwijl dit beslist niet zo is, gezien hun uitzending gemist aanbod.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:48:
[...]

Gezien bovenstaande vermoed ik zomaar dat je zelf tijdens het gesprek hebt aangegeven dat je de smartcard in de Humax niet veel gebruikt?
Nouja zij vroegen het, zei niet dagelijks maar wel met enige regelmaat. Maar ja zij verzinnen er tegenwoordig zelf verhalen omheen?

Malloten die achterbaks zijn zijn het zeker, een en al ellende laatste jaar bij de Ziggo... er is veel veranderd.
Je hebt vast wel meegelezen over mijn "ervaringen" met het slechte signaal hier wat ook al mijn schuld zou zijn. Uiteindelijk hebben ze de straat moeten opengooien om wat aan de kabel/kabelkastje te doen. Als je in een hoogbouw zit met veel Ziggo klanten kun je toch nog aardig wat druk uitoefenen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:54:
[...]

Nouja zij vroegen het, zei niet dagelijks maar wel met enige regelmaat. Maar ja zij verzinnen er tegenwoordig zelf verhalen omheen?
Daar hebben ze wel vaker een handje van inderdaad. Vaak nog niet eens uit onwil, maar uit pure onkunde. De vraag is wat erger is natuurlijk... ;(
Malloten die achterbaks zijn zijn het zeker, een en al ellende laatste jaar bij de Ziggo... er is veel veranderd.
Je hebt vast wel meegelezen over mijn "ervaringen" met het slechte signaal hier wat ook al mijn schuld zou zijn. Uiteindelijk hebben ze de straat moeten opengooien om wat aan de kabel/kabelkastje te doen. Als je in een hoogbouw zit met veel Ziggo klanten kun je toch nog aardig wat druk uitoefenen ;).
Het is de laatste jaren alleen maar slechter geworden. Toen het nog multikabel was, was het allemaal best goed. Daarna werd het ziggo en was het acceptabel, nu het met UPC samen is gegaan is het gewoonweg ronduit slecht te noemen, en is het eigenlijk schandalig wat ze durven te leveren aan "dienst"

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het ziet er nu trouwens helemaal niet logisch uit bij het Smartcard gedeelte?
Op één en dezelfde pagina staat nu het volgende?

Helaas...

Het is niet langer mogelijk om een smartcard te activeren.

Voer je smartcardnummer in

Het smartcardnummer vind je op de achterzijde van je smartcard.

Smartcard:
[is nog steeds in te vullen]??

Dan nog even dit als zinnige info: https://community.ziggo.n...ten-over-smartcards-15040

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 28-12-2016 19:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup, en als je het probeert krijg je alsnog deze melding:
Het is op dit moment niet mogelijk om je smartcard te activeren. Neem contact op met de Klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ze dit niet weten bij de helpdesk zeg, zeker als er veel vragen waren na de storing :')
Mag ik er een extra :') ingooien? vooruit dan nog maar eentje :').
Als je dit toch weet instrueer je de helpdesk toch even?

• hardware-lover
  • Niet online
Mijn overige kaarten zijn zichtbaar binnen "mijn Ziggo" onder Standaard TV, vraag mij niet waarom dit zo is. Blijkbaar heeft Ziggo, zoals ze dat zeggen, het e.e.a. meer dan eens gewijzigd de laatste tijd in die overzichten.

Testing, one, two ...

• schumi2004
Donderstraaltje schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:20:
[...]

Dat ze dit niet weten bij de helpdesk zeg, zeker als er veel vragen waren na de storing :')
Mag ik er een extra :') ingooien? vooruit dan nog maar eentje :').
Als je dit toch weet instrueer je de helpdesk toch even?
Hoe bedoel je mag ik er 1 extra ingooien. als in een kaart van een ander of zelf aangeschaft of welke mogelijkheid ze ook benoemen? Volgens mij lees ik eruit dat dat niet gebeuren gaat, ook niet met storing als excuus.

Zoals ik het lees krijg je wel een nieuwe bij een defect (of gestolen, uhuh)

Als ik nu een kaartje ga ophalen bij mijn zwager en wil deze op mijn naam/adres actief krijgen zullen er voor mijn gevoel wel wat bellen afgaan dat dit niet gaat lukken vanwege ander adres, naam enz. Tenzij deze misschien uit systeem verdwenen is en ik storing als excuus ga gebruiken maar dan zou ik zeker moeten weten dat deze uit het systeem is.
schumi2004 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:00:
[...]

Hoe bedoel je mag ik er 1 extra ingooien.
Een extra :') in de zin dat ik het best wel triest vind dat het een bekend probleem was en de helpdesk er niet van op de hoogte was, buiten om dat ze dingen zeggen die niet waar zijn. Helaas nog geen tijd gehad het te testen want elders dan thuis.

[ Voor 0% gewijzigd door Donderstraaltje op 29-12-2016 22:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
In Windows 7 Media Center krijgt ik de laatste paar weken bij het live tv kijken regelmatig de melding dat er geen signaal is. Ik gebruik een HDHomeRun, type HDHR3-EU, die inmiddels ruim 5 jaar oud is. Kan het zijn dat deze langzaam de geest aan het geven is? Zijn daar ervaringen over?

Aan de bekabeling is niets veranderd. Ik heb DVB-C via glasvezel (unencrypted) en de kabel is een meter of 2 lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My-life schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:27:
In Windows 7 Media Center krijgt ik de laatste paar weken bij het live tv kijken regelmatig de melding dat er geen signaal is. Ik gebruik een HDHomeRun, type HDHR3-EU, die inmiddels ruim 5 jaar oud is. Kan het zijn dat deze langzaam de geest aan het geven is? Zijn daar ervaringen over?

Aan de bekabeling is niets veranderd. Ik heb DVB-C via glasvezel (unencrypted) en de kabel is een meter of 2 lang.
Je zou de firmware eens kunnen updaten? Het is bekend dat in oude versies packet loss was bij netwerk belasting, dus wellicht is dat de oorzaak. Firmware kun je vinden op de website van Silicondust: https://www.silicondust.com/support/downloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
gibraltar schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:24:
[...]

Je zou de firmware eens kunnen updaten? Het is bekend dat in oude versies packet loss was bij netwerk belasting, dus wellicht is dat de oorzaak. Firmware kun je vinden op de website van Silicondust: https://www.silicondust.com/support/downloads/
Bedankt voor de tip, maar dat had ik al gedaan. Het netwerk wordt verder niet belast, alleen die stream. Gisteravond had ik weer last van dit probleem. De pc herstarten hielp niet, maar na de stekker van de HDHomeRun eruit en erin gedaan te hebben deed hij het weer.
Ik vind het opzich niet erg dat ik een nieuwe zou moeten kopen (een met 4 tuners is soms ook nog handiger), maar ik weet niet zeker dat dat het probleem is. Analoge tv doet het prima en ik heb geen ander apparaat om DVB-C mee te testen.

Er zit geen diagnostics of service menu in een HDHomeRun toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
My-life schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:23:
[...]
Bedankt voor de tip, maar dat had ik al gedaan. Het netwerk wordt verder niet belast, alleen die stream. Gisteravond had ik weer last van dit probleem. De pc herstarten hielp niet, maar na de stekker van de HDHomeRun eruit en erin gedaan te hebben deed hij het weer.
Ik vind het opzich niet erg dat ik een nieuwe zou moeten kopen (een met 4 tuners is soms ook nog handiger), maar ik weet niet zeker dat dat het probleem is. Analoge tv doet het prima en ik heb geen ander apparaat om DVB-C mee te testen.

Er zit geen diagnostics of service menu in een HDHomeRun toch?
Ik weet niet of de HDHR3-EU DLNA ondersteund en of je apparaten in huis hebt die dat ook ondersteunen, want dan zou je eenvoudig kunnen achterhalen of het probleem in de HDHomerun of in je PC/installatie zit.
Er is voor het mobiele platform ook een HDHomerun app, daar zou je ook mee kunnen testen?

Edit: ik zie in de setup-software van de 4-tuner versie een laatste tab (advanced) met daarin "repair/reinstall Windows components". Heb jij dat tabje, dan zou je dat ook eens kunnen proberen?

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 31-12-2016 14:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu is dit geen HDHomerun, maar er is nog een optie met 4 tuners mocht je ook encrypted kanalen willen bekijken; http://www.digital-device...t2/4-cableip-networktuner

Waarschijnlijk niet interessant voor je maar deze krijgt weinig aandacht en zodoende moest ik hem toch ff laten zien :P. Zelf overweg ik deze zodra ik verhuis voor een combi van DVB-C en S (kunt combineren met deze =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Voor dit kanaal (en enkele andere) duurt het dus lang voor deze gestart wordt.
Ik zie in de log dat er iets niet lekker gaat maar kan me vinger er niet op leggen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2016/12/31 15:05:46 5432554C c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 0 CAID: 0606 ECM_PID: 0195 PROVID: 000000 
2016/12/31 15:05:46 5432554C c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 1 CAID: 0604 ECM_PID: 0131 PROVID: 000000 
2016/12/31 15:05:46 5432554C c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 2 CAID: 0602 ECM_PID: 00CD PROVID: 000000 
2016/12/31 15:05:46 5432554C c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 3 CAID: 1850 ECM_PID: 003B PROVID: 000000 
2016/12/31 15:05:46 5432554C c   (dvbapi) Demuxer 1 ecmpid 4 CAID: 1801 ECM_PID: 003A PROVID: 000000 
2016/12/31 15:05:46 5432554C c   (dvbapi) Demuxer 1 found 5 ECMpids and 1 STREAMpids in caPMT
2016/12/31 15:05:46 5432554C c   (dvbapi) Demuxer 1 impossible to descramble PID 0 CAID 0606 PROVID 000000 ECMPID 0195 PMTPID 0000 (NO MATCHING READER)
2016/12/31 15:05:46 5432554C c   (dvbapi) Demuxer 1 trying to descramble PID 1 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 0131 ANY CHID PMTPID 0000 VPID 0ED9
2016/12/31 15:05:46 5432554C c   (dvbapi) Demuxer 0 continue decoding of SRVID 4B67
2016/12/31 15:05:46 5432554C c   (dvbapi) Demuxer 0 found 5 ECMpids and 1 STREAMpids in caPMT
2016/12/31 15:05:46 5432554C c   (dvbapi) Demuxer 1 trying to descramble PID 1 CAID 0604 PROVID 000000 ECMPID 0131 ANY CHID PMTPID 0000 VPID 0ED9
2016/12/31 15:05:47 5432554C c   (config) 2 provid's loaded
2016/12/31 15:05:47 5432554C c      (ecm) tvheadend ([PROVID:0604&000000][SID:4E63][IDENT:01F4]:44): not found (106 ms) by ziggo - Pebble TV (ziggo unsubscribed channel o
2016/12/31 15:05:51 5432554C c      (ecm) tvheadend ([PROVID:0604&000000][SID:4E63][IDENT:01FE]:44): found (156 ms) by ziggo - Pebble TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Windows drivers zullen het probleem niet zijn, dan zou een herstart van de tuner ook niet uitmaken.

Toch nog een oude Samsung DVB-C ontvanger gevonden op zolder. Toen de HDHomeRun er net weer mee ophield deze tuner aangezet die vervolgens aangaf dat het signaal prima was. Voor de zekerheid de kabels gewisseld, maar dit gaf hetzelfde resultaat. De HDHomeRun uit en aangezet en nu werkt hij weer prima voor zolang het duurt. Het lijkt er op dat hij toch echt stuk is.

Lastige vraag natuurlijk, maar is een nieuwe HDHomeRun nog de 'way-to-go' of zijn er betere opties?

Situatie nu:
- DVB-C zonder encryptie (via glasvezel)
- HDHomeRun HDHR3-EU
- Desktop met Windows 7 SP1 Media Center

Als het kan zou ik me voorbereiden op:
- DVB-C van Ziggo met encryptie
- Andere front-end, misschien Windows 10 of Android TV (Belangrijk zijn een hele makkelijke interface die met een afstandsbediening (dedicated, geen app) te bedienen is en dat er twee programma's kunnen worden bekeken of opgenomen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
My-life schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:15:
Windows drivers zullen het probleem niet zijn, dan zou een herstart van de tuner ook niet uitmaken.

[knip]
Heb je geen mobieltje geschikt voor de HDHomerun app? Het gaat erom dat je je Windows PC als mogelijke oorzaak uit kunt sluiten, nu kan je dat nog niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Net de app op een Windows Phone gezet. Hij ziet wel de zenderlijst, maar geeft geen beeld (terwijl hij dat in MCE nu wel doet). Voor iOS is deze app er helaas niet.

Edit,
De twee tuners waren al in gebruik, daarom deedt hij het niet :F . Een stream uitgezet, daarna werkte hij gelijk. Nu weer even wachten tot het probleem zich weer voordoet.

[ Voor 37% gewijzigd door My-life op 02-01-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
My-life schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:46:
[knip] Voor iOS is deze app er helaas niet.

[knip]
https://getchannels.com/ios/ ?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Die app kost 15 euro, dat is me wat te gortig. En die op WM werkt goed.

Vanmiddag hield de HDHoneRun er weer mee op. Het lijkt telkens op te treden als je de eerste keer op de dag de tv aanzet. Hij geeft een paar seconden beeld en houdt er dan mee op. Zowel de pc en nu ook de app kan de tuner dan niet meer vinden. Na een herstart van HDHomeRun werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brend5
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik zit nu al een aantal dagen te kijken om met een HDHomerun digitale tv over mijn thuisnetwerk te streamen aangezien we steeds meer tegen het probleem van maar 2 zenders tegelijk opnemen met de ziggo setup box. Nou las ik laatst dat er geen smartcard meer worden geactiveerd hiervoor, zijn er nog oplossingen voor om toch digitale HDTV van ziggo over het netwerk te streamen of is het een zinloze investering geworden om nu nog de apparatuur ervoor aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brend5 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:12:
Nou las ik laatst dat er geen smartcard meer worden geactiveerd hiervoor
Wel via Ziggo zijn ze schijnbaar nog te krijgen, maar niet meer via de Mediamarkt etc etc. Bovendien als je een dual tuner wilt heb je aan 1 kaart genoeg en als je die nu hebt is alles ok.
is het een zinloze investering geworden om nu nog de apparatuur ervoor aan te schaffen?
Wel voorlopig zullen ze DVB-C echt niet aan de kant schuiven, en zeker het FTA pakket niet. Waar wij meer vrees voor hebben is CI+ en/of een andere beveiliging. Kijk de contentproviders willen meer controle over wat wij al dan niet kunnen opnemen, voor hoe lang wij dat mogen, in welke kwaliteit wij dat mogen, of wij reclames mogen doorspoelen, überhaupt mogen doorspoelen. Dat heet CI+ waarbij ze met enkele zogeheten "flags" ofwel bitjes code beperkingen kunnen opleggen. Dat is ook een van de redenen waarom HBO zich als lineaire zender heeft terug getrokken en nu alleen nog maar een on demand service is... daar heb je die controle namelijk wel (veel meer).

Toekomst kijken is lastig, maar ik zou zeggen als je niks om serie en film zenders geeft kun je het rustig nog doen. DVB-C is bij ziggo zo'n pak en beet 20 jaar oud, ik heb al sinds 2003 (2002?) een HTPC en hoewel er vast niet nog 20 jaar vooruit liggen toch nog wel een flink aantal jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik zit nu al een aantal dagen te kijken om met een HDHomerun digitale tv over mijn thuisnetwerk te streamen aangezien we steeds meer tegen het probleem van maar 2 zenders tegelijk opnemen met de ziggo setup box. Nou las ik laatst dat er geen smartcard meer worden geactiveerd hiervoor, zijn er nog oplossingen voor om toch digitale HDTV van ziggo over het netwerk te streamen of is het een zinloze investering geworden om nu nog de apparatuur ervoor aan te schaffen?
Er zijn (al veel langer bestaande) oplossingen voor de Irdeto smartcard beperking, als je er al eentje geactiveerd in het bezit hebt. Omdat Ziggo op een gegeven moment het aantal kaarten naar maximaal 5 bracht was deze oplossing niet meer nodig. Nu zou dat weer wel het geval kunnen zijn voor enkelen, maar nogmaals, minimaal één geactiveerde kaart in het bezit hebben is dus wel noodzakelijk.

CI+ zie ik niet zo als bedreiging, wel IPTV mocht Ziggo dat overwegen, maar volgens mij is dat voorlopig nog niet aan de orde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:03:
[...]
CI+ zie ik niet zo als bedreiging, wel IPTV mocht Ziggo dat overwegen, maar volgens mij is dat voorlopig nog niet aan de orde.
Inderdaad is iptv ver weg, maar ik zie CI+ wel als een tussen oplossing. Zeer mogelijk zetten ze het niet in want je ziet nu HBO al van de kabel af gaan en ik vraag me af hoe houdbaar FIlm1 is... wat open blijft is de sport kanalen maar dat wil je toch live zien... En ook iptv hoeft geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 17:26
Ziggo wilt CI+ ook niet; de klanten willen het. CI+ is maar om één reden genomen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:32:
[...]
Inderdaad is iptv ver weg, maar ik zie CI+ wel als een tussen oplossing. Zeer mogelijk zetten ze het niet in want je ziet nu HBO al van de kabel af gaan en ik vraag me af hoe houdbaar FIlm1 is... wat open blijft is de sport kanalen maar dat wil je toch live zien... En ook iptv hoeft geen probleem te zijn.
niet als ze het aantal verbindingen via IPTV niet beperken, dan zou ik er al minder problemen mee gaan hebben.

Maar mogelijk wil een bepaalde groep abonnees, zoals ik er een ben, heel graag de vrijheid via DVB-C beschikbaar hebben. Ik zal vast niet de enige zijn die met glasvezel in zijn meterkast zit maar bewust die overstap (nog steeds) niet gemaakt heeft i.v.m. de infrastructuur en het aanbod aan diensten wat Ziggo nu (nog) heeft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:14:
[...]

niet als ze het aantal verbindingen via IPTV niet beperken, dan zou ik er al minder problemen mee gaan hebben.

Maar mogelijk wil een bepaalde groep abonnees, zoals ik er een ben, heel graag de vrijheid via DVB-C beschikbaar hebben. Ik zal vast niet de enige zijn die met glasvezel in zijn meterkast zit maar bewust die overstap (nog steeds) niet gemaakt heeft i.v.m. de infrastructuur en het aanbod aan diensten wat Ziggo nu (nog) heeft.
Ik blijf hier ook vrijwillig bij Ziggo, ondanks dat er hier meer keus is inmiddels. De eerste jaren dat ik hier zat, net na oplevering, had Ziggo een monopoly omdat andere nuts diensten jaren lang nog niet aangesloten waren (bureaucratie!). Maar eerlijk waar ondanks hoeveel mensen ook schelden op Ziggo hun diensten zijn aardig compleet voor het geld en met een goed zender aanbod, en vrije keus (nog) van hardware. Bovendien elders ben je ook niet van ellende vrijgesteld hoor, het gras is echt niet groener bij de buren. Alternatieven kosten mij evenveel en dan kan ik niet beschikken over al die zenders. Zo lang DVB-C een goede optie blijft zal ik er waarschijnlijk wel opblijven, zeker als het basispakket ook ooit in HD FTA/FTC mocht worden (which I highly doubt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment DVB-C via Glasvezel (Telfort, oud systeem) maar zodra ik gedwongen moet overstappen naar IPTV dan stap ik voor TV over op Ziggo (het basis TV Abonnement, geen Mediabox, geen CI+ maar gewoon basis DVB-C) en zoek voor Internet een Glasprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
De site is er weer http://www.dtvmonitor.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Ik ben even benieuwd welke personen hdhomerun gebruiken in combinatie met iPad/iPhone. Weke app is daarvoor aan te raden. De meeste kosten geld en zijn vaak behoorlijk crappy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
grote_oever schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:08:
Ik ben even benieuwd welke personen hdhomerun gebruiken in combinatie met iPad/iPhone. Weke app is daarvoor aan te raden. De meeste kosten geld en zijn vaak behoorlijk crappy.
Is er geen VLC beschikbaar? Daarmee kan ik mijn HDHomerun ook benaderen. Waarom zou Silicon Dust geen iOS app beschikbaar hebben?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Ik kom elke keer uit op instaTV, maar die kost dus best wat. Volgens mij heeft hdhomerun geen andere officele app op de iPhone. VLC is er wel, maar die geeft een foutmelding als ik een kanaal wil openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
Donderstraaltje schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:20:
Logopack December:

https://ufile.io/7c923

Ik was natuurlijk jullie niet vergeten! zie dit maar als een mooi december cadeautje =)
Beetje heel erg druk gehad en daarnaast mijn kop echt wel bij andere dingen, nu wat rustiger gekregen.

Veranderingen doorgevoerd:

- Film 1 Action (nieuw logo)
- Film 1 Premiere (nieuw logo)
- Film 1 Family (voorheen Comedy + Kids, nieuw logo)
- Film 1 Sundance (nieuw logo)
- Film 1 Drama (nieuw logo)
- Brava (voorheen Brava NL Klassiek, nieuw logo)
- Djazz (voorheen Djazz.tv, nieuw logo)

Nieuwe zenders:

-Spike (cartoon channel, 12 december in standaard pakket)
-TV8 (Turks)
-TRT-Müsik (Turks)
-TRT-Cocuk (Turks)

Lokale zenders toegevoegd:
- Omroep Krimpenerwaard
- Omroep Radio Brasa
- Omroep Studio Rheden
- Omroep Weert

Zoals altijd ik wil best lokale zenders toevoegen maar moet dan wel doorkrijgen welke je op de kabel hebt (kan ik niet zien ofc) en dan moet je het me wel vragen. Als het goed is de pack compleet voor Ziggo/Delta/Digitenne en weet van een stuk of 4 lokale af waarvoor geen high res logo te vinden is. Canal Digitaal begin ik niet aan want er zijn te veel zender wijzigingen en daarbij zijn er veel te veel FTA kanalen die al dan niet maar kort blijven.

En ik heb aanwijzingen dat er nieuwe kanalen bijkomen in het eerste kwartaal maar kan nog niks hardmaken. Voorlopig moeten we het hier mee doen. Zelf had ik liever die Turkse zenders in een app voor de Horizonbox gezien ipv op de kabel, blij met de 2E verhoging voor HBO content ben ik ook al niet om maar te zwijgen wat ik nu van het royaal pakket vind want daar is mijn mening wel over bekend.
Kun je hem reposten? Wellicht een idee om volgende keer Google drive of iets te gebruiken, deze filehosts verwijderen het binnen een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Laatst online: 03:35
Ik heb een TVbutler gekocht en wil via mijn HTPC tv gaan bekijken en opnemen.
Ik kom echter niet verder met het instellen van de server in Mediaportal.
Ik heb diverse channel list gescand, maar elke keer staat er no signal found.
Ook als ik via advanced settings handmatig instel, dan lukt het ook niet.
Op de website van Ziggo staan de volgende gegevens:

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Ik heb alleen de TVButler gekocht en geen CAM/CI of iets dergelijks, maar ik wil alleen de SD zenders bekijken/opnemen. Dat moet toch mogelijk?

Weten jullie waaraan het nog kan liggen?

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Cloudy schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:42:
Ik heb een TVbutler gekocht en wil via mijn HTPC tv gaan bekijken en opnemen.
[knip]
Wat wordt er aan zenders gevonden als je het via de setup doet zoals in het installatie-filmpje wordt uitgebeeld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Ik heb alleen TVbutler gekocht en de software niet, via mediaportal schijnt het ook te kunnen. Heb ik perse DVBlogic nodig?

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Cloudy schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:15:
Ik heb alleen TVbutler gekocht en de software niet, via mediaportal schijnt het ook te kunnen. Heb ik perse DVBlogic nodig?
De Butler wordt normaal gesproken inclusief de licentie voor de server software aangeboden? Die hoef je dus niet meer te kopen, als je niet ergens een "losse" TVButler vandaan hebt gehaald natuurlijk. Er is wel een losse TVButler verkrijgbaar, maar die is als tweede tuner bedoelt, naast degene die als compleet pakket wordt aangeboden.

Edit: losse TVButler zonder licentie zou ook moeten kunnen werken volgens DVBLogic.

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 08-01-2017 00:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Op de website van DVB-logic kun je ook een (extra) losse stick kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:31:
Op de website van DVB-logic kun je ook een (extra) losse stick kopen
Zie mijn edit... ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TV-Butler is niets meer dan een stukje aanvullende software op DVBlink. Die zal dus altijd (en als eerste) geïnstalleerd moeten worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Op de website staat bij de de extra TV-butler:
U bunt de USB TV Stick echter ook gebruiken in combinatie met software van derden als TV ontvanger voor uw Windows PC dankzij de beschikbare standaard Windows BDA drivers.
Dus het zou ook met andere software moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:36:
Op de website staat bij de de extra TV-butler:
[...]
Dus het zou ook met andere software moeten kunnen
Dat lijkt idd toch het geval te zijn als ik de knop indruk waar het onderstaande bij staat vermeld.

"Weet u niet zeker wat u nodig heeft?
Laat ons u helpen"

Alternatieve software om te testen. Windows Media Center onder W8 en (onofficieel beschikbaar) W10?

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 07-01-2017 17:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Ik heb dus alleen de TVbutler gekocht (de USB stick), DVBlink is de software.
Op mijn HTPC gebruik ik windows 10, ik ga eens windows media center proberen. :)

Update:
Ook met windows media center werk het niet op zowel windows 7 als 10; er worden geen kanalen gevonden. Er is een trial beschikbaar van DVBlink, die heb ik dus geprobeerd, daarmee werden maar enkele kanalen gevonden die met slecht beeld worden weergegeven.

TVButler ga ik dus terugsturen, bedankt voor alle hulp!

[ Voor 50% gewijzigd door Cloudy op 08-01-2017 14:04 ]

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Sinds deze week via een medetweaker een HDHomerun HDHR3-EU in bezit. Vandaag aangesloten en via het installatieprogramma voor Windows (de mac-versie deed niks met configuratie) de boel ingesteld. Bij het scannen krijg ik echter maar 1 transport stream te zien, ts18 volgens dtvmonitor. Alle andere kanalen worden niet gescand. Het ziet er dus zo uit nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gmYnYnPynJKS9dUVyISxosSf/full.png

Overige instellingen:
- BDA compatibility zowel Windows Media Center als default geprobeerd (maakt niks uit);
- qam64, 128 en 256 met 6875 symbol rate (ik woon in Groningen, oud Ziggo gebied);
- virtual channel table mode: auto

Wat mij opvalt is dat ts18 de enige stream is met qam64, de overige hebben qam256. Hoe zorg ik er voor dat de tuner ook de andere kanalen inleest?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik heb die app nooit gebruikt maar kun je hier misschien iets mee?
schumi2004 in "[TV Headend] Het grote TV Headend topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
the-body schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:18:
[knip]

Overige instellingen:
- BDA compatibility zowel Windows Media Center als default geprobeerd (maakt niks uit);
- qam64, 128 en 256 met 6875 symbol rate (ik woon in Groningen, oud Ziggo gebied);
- virtual channel table mode: auto

Wat mij opvalt is dat ts18 de enige stream is met qam64, de overige hebben qam256. Hoe zorg ik er voor dat de tuner ook de andere kanalen inleest?
Ik zit ook in oud Ziggo (Brabant) maar heb toch bij Qam 64, 128, 256 > 6900 als symbol rate staan. Daarmee worden alle (open) Ziggo kanalen gevonden. Als ik met bijv. DVBLink de scan uitvoer dan moet ik wel 6875 gebruiken. Probeer het dus eens met 6900?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 53 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.