Had van de week ook problemen met Net5 HD, kreeg PMT fouten bij het opnemen. Heb chcache.ini van acamd leeg gegooid en toen werkte het weer.Anoniem: 307302 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:17:
Hier hetzelfde probleem. Net 5 HD, Discovery HD, NPO Zapp Xtra, etc op zwart, Het vreemde is dat de uitvoer van Oscam er goed lijkt uit te zien.
Zoals Nielson al zei:Anoniem: 307302 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:17:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Net 5 HD, Discovery HD, NPO Zapp Xtra, etc op zwart, Het vreemde is dat de uitvoer van Oscam er goed lijkt uit te zien. Gisteren de kaart in mijn TV gestopt: geen enkel probleem. Daarna weer terug in de cardserver: zelfde probleem. Tips?
Cache weggooien
http://www.degroeneknop.n...55.msg48534.html#msg48534
Sinds vanochtend is hier ook weer beeld; gok in het geval van hier weer te danken aan het toch al periodiek slechte signaal. Bel er niet eens meer voor. Heeft het signaal er dit keer toch 4 dagen lang er uit gelegen, was dat vandaag ook nog het geval had ik wel gaan bellen.
Gisteren iets nieuws opgevallen dat erg handig is. Als ik beneden (Windows 7 64bits) met Media Portal een opname bekijk en besluit boven op mijn Raspberry Pi 2 (XBMC met MP Plugin) verder te kijken vraagt hij netjes of ik verder wil kijken waar ik beneden ben gebleven.
[ Voor 3% gewijzigd door Perlian op 27-01-2016 14:36 ]
Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee ondervonden.Spam schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:42:
[...]
Blijft die smargo stabiel dan? Ik had er alleen maar ellende mee. Om de zoveel tijd card resets wat ik alleen maar kon oplossen door de kaart erin en uit te halen. Wellicht is de reader stabieler onder linux?
Anoniem: 307302
Thanks Nielson en Perlian! Ik had de AcamdTmp directory leeggegooid en dacht daarmee de cache te hebben geleegd, maar aan het bestand chcache.ini had ik niet gedacht.Perlian schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:52:
[...]
Zoals Nielson al zei:
Cache weggooien
http://www.degroeneknop.n...55.msg48534.html#msg48534
Zo,
Na tig keren mijn chid (EMM) datum verloopt was ik het zat.
Nieuwe Cardreader besteld, overgestapt van NewCS naar OScam (web stats
) en een dummy opname van 12 uur (BBC1 radio) om er zeker er van te zijn dat de EMM's binnen komen en eindigen op de Ziggo kaart.
So far zo good 
/edit
Iemand weet hoe je in acamd bij FTC kanalen kan forceren om de EMM stream te gebruiken?
Na tig keren mijn chid (EMM) datum verloopt was ik het zat.
Nieuwe Cardreader besteld, overgestapt van NewCS naar OScam (web stats
/edit
Iemand weet hoe je in acamd bij FTC kanalen kan forceren om de EMM stream te gebruiken?
[ Voor 16% gewijzigd door ThaHandy op 30-01-2016 15:01 ]
Ik probeer nu Oscam en de TBS3102 werkend te krijgen op mijn nieuwe router, de Asus AC66U, maar ik krijg oneindig veel van deze meldingen in de Oscam log:
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 75 value 01 time_us 19725
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 76 value 60 time_us 47
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 77 value 01 time_us 9691
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 78 value 60 time_us 46
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 79 value 01 time_us 19712
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 80 value 60 time_us 49
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 81 value 01 time_us 9756
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 82 value 60 time_us 47
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 83 value 01 time_us
Ik heb Entware (volgens mij is dat OpenWRT boven op de standaard Asus software) geïnstalleerd om Oscam te kunnen installeren. Heeft iemand enig idee wat de fout kan zijn?
I
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 75 value 01 time_us 19725
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 76 value 60 time_us 47
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 77 value 01 time_us 9691
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 78 value 60 time_us 46
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 79 value 01 time_us 19712
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 80 value 60 time_us 49
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 81 value 01 time_us 9756
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 82 value 60 time_us 47
2016/01/30 15:58:03 4D0AA093 r (reader) Ziggo [mouse] Flush readed byte Nr 83 value 01 time_us
Ik heb Entware (volgens mij is dat OpenWRT boven op de standaard Asus software) geïnstalleerd om Oscam te kunnen installeren. Heeft iemand enig idee wat de fout kan zijn?
I
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Anoniem: 415527
@hate, wellicht protocol wijzigen zoals hier te vinden is
https://www.sat4all.com/f...cten-op-een-oscam-server/
https://www.sat4all.com/f...cten-op-een-oscam-server/
Het punt is, met dezelfde configuratie werkt het wel op OpenWRT en op mijn Windows PC. Zou protocol wijzigen dan nog uitmaken? Denk het niet toch?
De Asus router denkt wel dat het een 3G Modem is, misschien dat die drivers daarvan het verstoren.
De Asus router denkt wel dat het een 3G Modem is, misschien dat die drivers daarvan het verstoren.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Hallo ik heb hier 2 anysee tuners(dvb-c) in combinatie met dvbviewer en ACamd 0620.
2 Ziggo kaartjes erin voor opname en kijken naar een ander kanaal.
Anysee doorgelust door middel van loop uit naar de tweede antenna in.
Maar het lukt me niet om een opname te maken op het ene kaartje en kijken naar het andere kaartje.
Wie weet raad bvd.
2 Ziggo kaartjes erin voor opname en kijken naar een ander kanaal.
Anysee doorgelust door middel van loop uit naar de tweede antenna in.
Maar het lukt me niet om een opname te maken op het ene kaartje en kijken naar het andere kaartje.
Wie weet raad bvd.
Als het goed is moet dat met DVBviewer gewoon werken als je aangeeft dat het beide "Kabel" kaarten zijn. Zelf nog nooit problemen ermee gehad, DVBviewer draait hier al 2 jaren eigenlijk zonder ook maar iets in te stellen. Het is scannen, in recording service ff wat channel logo's koppelen en gaan met die banaan. Wellicht doet Acamd iets nog in de opstelling, geen idee. Mijn tuners hebben een gedeelde alphacrypt.
Je kan in DVBViewer de priority instellen van je kaarten, maar ook de tuner-status zien (dat laatste werkt het makkelijkst via de webinterface imho). Je kan daar even een blik op werpen. Mogelijk dat tuner 1 aan het afspelen is terwijl tuner 2 EPG-informatie aan het ophalen is. Dan heb je inderdaad geen tuner meer vrij natuurlijk. Ik heb echter de indruk dat je maar 1 van je 2 tuners op het moment aanspreekt. Zie je wel alle twee de tuners in DVBViewer?
Ik heb een soortgelijke opstelling als Donderstraaltje (ook met AlphaCrypt dus) en daar geen enkel probleem met simultaan kijken en opnemen.
Ik heb een soortgelijke opstelling als Donderstraaltje (ook met AlphaCrypt dus) en daar geen enkel probleem met simultaan kijken en opnemen.
Ik heb altijd een versterker/splitter gebruikt bij mijn 2x anysee USB icm DVBLink....dus dit kan ook?kroegtijger schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:17:
Je kan in DVBViewer de priority instellen van je kaarten, maar ook de tuner-status zien (dat laatste werkt het makkelijkst via de webinterface imho). Je kan daar even een blik op werpen. Mogelijk dat tuner 1 aan het afspelen is terwijl tuner 2 EPG-informatie aan het ophalen is. Dan heb je inderdaad geen tuner meer vrij natuurlijk. Ik heb echter de indruk dat je maar 1 van je 2 tuners op het moment aanspreekt. Zie je wel alle twee de tuners in DVBViewer?
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Ja, dat zou gewoon moeten kunnen hoor, zolang je maar goede bekabeling gebruikt en het signaal sterk (en zuiver) genoeg is kan dat best. Maar gebruik je nu DVBLink of DVBViewer? Van DVBLink weet ik namelijk niet precies hoe dat werkt (alhoewel het er in de screenshotjes vrij eenvoudig uit ziet) dus daar kan ik je niet in helpen dan.Spam schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:13:
[...]
Ik heb altijd een versterker/splitter gebruikt bij mijn 2x anysee USB icm DVBLink....dus dit kan ook?
Het signaal zit wel snor want het hele zootje staat in de gangkast waar de kabel aansluiting zit. Nu heb ik er een versterker & splitter tussen zitten maar idd kan ik net zo goed doorlussen. Moet ik dan iets in de software van DVBlink veranderen dan? Ik gebruik gewoon de standaard anysee drivers zonder CNO..kroegtijger schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:59:
[...]
Ja, dat zou gewoon moeten kunnen hoor, zolang je maar goede bekabeling gebruikt en het signaal sterk (en zuiver) genoeg is kan dat best. Maar gebruik je nu DVBLink of DVBViewer? Van DVBLink weet ik namelijk niet precies hoe dat werkt (alhoewel het er in de screenshotjes vrij eenvoudig uit ziet) dus daar kan ik je niet in helpen dan.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Helaas gaat dat niet de priority instellen ,zie twee anysees maar kan ze alleen op normaal zetten.kroegtijger schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:17:
Denk dat het door acamd komt,dat die maar 1 tuner bedient.

Als ik het even snel zo doorlees op http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?topicid=86796 dan lijkt dat inderdaad wel redelijk te kloppen en zul je de plugin meerdere keren moeten aanbieden om de boel werkend te krijgen.Theodor schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:26:
[...]
Helaas gaat dat niet de priority instellen ,zie twee anysees maar kan ze alleen op normaal zetten.
Denk dat het door acamd komt,dat die maar 1 tuner bedient.
Even met een kleine slag om de arm natuurlijk hoeft dat niet en kan je gewoon direct doorlussen,maar dat is afhankelijk van de kwaliteit van het signaal. Mooier is natuurlijk om elke tuner een aparte output op de versterker te geven, zodat de kwaliteit redelijk gegarandeerd is, maar dat houdt vaak in dat er veel bekabeling nodig is, en uiteraard ook ruimte op de versterker hiervoor. Vaak is dat niet mogelijk en dan is doorlussen een heel acceptabele oplossing. Hoef je normaal gesproken niets voor aan te passen en de machine mag zelfs uit staan om dat actief te houden.Spam schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:34:
[...]
Het signaal zit wel snor want het hele zootje staat in de gangkast waar de kabel aansluiting zit. Nu heb ik er een versterker & splitter tussen zitten maar idd kan ik net zo goed doorlussen. Moet ik dan iets in de software van DVBlink veranderen dan? Ik gebruik gewoon de standaard anysee drivers zonder CNO..
Idd dat had ik ook al gelezen,maarja hoe spreek je die plugin 2 keer aan.kroegtijger schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:08:
[...]
Als ik het even snel zo doorlees op http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?topicid=86796 dan lijkt dat inderdaad wel redelijk te kloppen en zul je de plugin meerdere keren moeten aanbieden om de boel werkend te krijgen.
Plugin1 en plugin2 gaat niet werken,want dat ziet dvbviewer niet...
Mia ik weet het met dvbviewer niet, heb alleen ervaring met acamd + mediaportal.
On a note; mijn signaal is vandaag weer weggevallen, benieuwd voor hoe lang weer.
Er is hier schijnbaar niks te doen door kastje/muur verhaal dus ga eens kijken naar alternatieven.
Morgen toch ook maar weer ziggo bellen gok ik zo, dit is onacceptabel. Vreemde is dat ik er met het internet signaal zo goed als geen signaal heb, dus begin te vermoeden dat er iets meer mee speelt dit keer dan alleen die afstand van meterkast naar appartement dit keer.
On a note; mijn signaal is vandaag weer weggevallen, benieuwd voor hoe lang weer.
Er is hier schijnbaar niks te doen door kastje/muur verhaal dus ga eens kijken naar alternatieven.
Morgen toch ook maar weer ziggo bellen gok ik zo, dit is onacceptabel. Vreemde is dat ik er met het internet signaal zo goed als geen signaal heb, dus begin te vermoeden dat er iets meer mee speelt dit keer dan alleen die afstand van meterkast naar appartement dit keer.
Als ik de documentatie van DVBViewer erbij pak zou dat toch wel de manier moeten zijn...Theodor schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:04:
[...]
Idd dat had ik ook al gelezen,maarja hoe spreek je die plugin 2 keer aan.
http://en.dvbviewer.tv/wiki/Plugins_and_Recording_Service
Anders even op het forum van DVBViewer navraag doen?
Wat je kan doen is de ACamdMonitor.exe opstarten. deze houd alle acamd plugins in de gaten en kan je precies zien wat ze doen. (Deze kan je van elke locatie opstarten.)Theodor schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:04:
[...]
Idd dat had ik ook al gelezen,maarja hoe spreek je die plugin 2 keer aan.
Ik heb het een en ander getest.
DVBViewer gebruikt eerst \plugins\ daarna \plugins\plugins1, \plugins\plugins2, ect.
RecordingService gebruikt alleen \plugins\plugins1, \plugins\plugins2, ect.
Als het goed is worden ze gewoon aangesproken in DVBViewer \plugins\ = tuner1, Ga je opnemen dan wordt \plugins\plugins1 = tuner 2 geactiveerd.
zie onder Zelf heb ik niet geprobeerd om met acamd direct de smartcardreader aan te sturen. als de eerste werkt dan is het een kwestie van copy/paste en de com poort aanpassen van de 2e acamd.
/edit
Deze instellingen werken met deze smartcard.conf bestand (in mijn geval de card reader op com4)

[ Voor 53% gewijzigd door ThaHandy op 05-02-2016 00:40 ]
Op het forum willen ze niks weten over acamd,dus daar weinig hulp...kroegtijger schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:58:
[...]
Als ik de documentatie van DVBViewer erbij pak zou dat toch wel de manier moeten zijn...
http://en.dvbviewer.tv/wiki/Plugins_and_Recording_Service
Anders even op het forum van DVBViewer navraag doen?
Mag ik je bij deze hartelijk bedanken voor de info,het werkt helemaal happy nuThaHandy schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:25:
[...]
Wat je kan doen is de ACamdMonitor.exe opstarten. deze houd alle acamd plugins in de gaten en kan je precies zien wat ze doen. (Deze kan je van elke locatie opstarten.)
Ik heb het een en ander getest.
DVBViewer gebruikt eerst \plugins\ daarna \plugins\plugins1, \plugins\plugins2, ect.
RecordingService gebruikt alleen \plugins\plugins1, \plugins\plugins2, ect.
Als het goed is worden ze gewoon aangesproken in DVBViewer \plugins\ = tuner1, Ga je opnemen dan wordt \plugins\plugins1 = tuner 2 geactiveerd.
zie onder Zelf heb ik niet geprobeerd om met acamd direct de smartcardreader aan te sturen. als de eerste werkt dan is het een kwestie van copy/paste en de com poort aanpassen van de 2e acamd.
/edit
Deze instellingen werken met deze smartcard.conf bestand (in mijn geval de card reader op com4)
[afbeelding]
Nu er in Rotterdam ook Ziggo is, vroeg ik me af of het inmiddels mogelijk is om met DVBLogic (of soortgelijke software) HD zenders te kunnen ontvangen?
Of op deze manier:
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC
Toen hier nog UPC was, kon het in iig niet. Dan kon je alleen 1,2 en 3 ongecodeerd in HD ontvangen. En de rest is van de Nederlandse zenders ongecodeerd in SD.
Met Ziggo kon / kan je dus met een kaartlezer ook de HD zenders op je pc ontvangen. Kan dit nu ook met Ziggo in Rotterdam?
Of op deze manier:
Toen hier nog UPC was, kon het in iig niet. Dan kon je alleen 1,2 en 3 ongecodeerd in HD ontvangen. En de rest is van de Nederlandse zenders ongecodeerd in SD.
Met Ziggo kon / kan je dus met een kaartlezer ook de HD zenders op je pc ontvangen. Kan dit nu ook met Ziggo in Rotterdam?
Als jij een geactiveerde Ziggo smartcard kan regelen wel, anders gaat alleen het ongecodeerde basispakket voor je open. Dat zijn al aardig wat kanalen, maar het merendeel is inderdaad in SD.Kitser schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:19:
Nu er in Rotterdam ook Ziggo is, vroeg ik me af of het inmiddels mogelijk is om met DVBLogic (of soortgelijke software) HD zenders te kunnen ontvangen?
Of op deze manier:
Testing, one, two ...
Een geactiveerde smartcard krijg je toch zeker als je een digitaal abonnement van Ziggo afsluit?hardware-lover schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:29:
[...]
Als jij een geactiveerde Ziggo smartcard kan regelen wel, anders gaat alleen het ongecodeerde basispakket voor je open. Dat zijn al aardig wat kanalen, maar het merendeel is inderdaad in SD.
Voorheen was het signaal met Nagravision gecodeerd. En dat kon alleen gedecoreerd worden met de decoder van UPC. Is dat nu met Irdeto gecodeerd? Want dat is volgens mij wel te decoderen.
[ Voor 6% gewijzigd door Kitser op 05-02-2016 21:38 ]
Misschien kun je je beter even inlezen wat er nu aan mogelijkheden is via Ziggo? Het basispakket is open, analoog en digitaal, zonder smartcard te bekijken, maar zoals aangegeven hoofdzakelijk in SD.Kitser schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:35:
[...]
Een geactiveerde smartcard krijg je toch zeker als je een digitaal abonnement van Ziggo afsluit?
Voorheen was het signaal met Nagravision gecodeerd. En dat kon alleen gedecoreerd worden met de decoder van UPC. Is dat nu met Irdeto gecodeerd? Want dat is volgens mij wel te decoderen.
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
https://www.ziggo.nl/klan...e-tv/smartcard-activeren/
Het oude Ziggo gebied werkte voorheen enkel met de Irdeto codering en enkel actieve smartcard's maar sinds de overname wordt er gemixed met Irdeto en het systeem wat op de Horizon boxen werkt. Oud Ziggo abonnees hebben nog een mogelijkheid om (een maximaal aantal) smartcard's te activeren via mijn Ziggo, oud UPC abonnees hebben die mogelijkheid niet binnen mijn Ziggo, nieuwe Ziggo abonnees in oud Ziggo gebied mogelijk ook niet meer. Mijn geactiveerde Irdeto smartcard werkt echter probleemloos in oud UPC, mits gebruikt met de juiste apparatuur. Dat kan ook een kaartlezer zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 05-02-2016 21:59 ]
Testing, one, two ...
Ik heb een leuke; vandaag niks te doen en alvorens Ziggo te bellen alles zelf getest en doorgemeten.
Conclusie; er is mogelijk iets met die dure digital devices duoflex aan de hand.
- De kabel bleek ok te zijn
- De kabel aangesloten op de tv gaf wel beeld...
- Handmatig lopen scannen... pikt ook netjes kanalen op
- Kabel terug op de htpc
- Scannen geeft wel een signaal aan als er zenders te vinden zouden moeten zijn; hij ziet dus wel iets, zitten er geen zenders op geeft hij ook geen signaal.
- Vreemde is, op die frequenties waar hij wel signaal op pikt kan hij geen zenders scannen!
- Nadat dvbviewer dus niks wilde maar terug naar Mediaportal; verdomd zelfde resultaat
Kortom, heb al 2 weken problemen en dit keer ligt het schijnbaar niet aan Ziggo!
De problemen houden in dagen lang geen verbinding en soms heel even wel een paar seconde maar nooit lang.
Alle hardware wordt netjes herkend (is modulair) en lijkt het ook gewoon te doen, tot aan de tuner aan toe.
Het lijkt dus in de tuner te zitten, maar je verwacht dat hij het of wel of niet zou doen en niet half. Het is vrij onduidelijk maar het blijkt dus niet aan het signaal te liggen en ook niet aan de software.
Kortom iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb nog een laatste vermoeden zelf en dat kan ik pas morgenvroeg testen.
Conclusie; er is mogelijk iets met die dure digital devices duoflex aan de hand.
- De kabel bleek ok te zijn
- De kabel aangesloten op de tv gaf wel beeld...
- Handmatig lopen scannen... pikt ook netjes kanalen op
- Kabel terug op de htpc
- Scannen geeft wel een signaal aan als er zenders te vinden zouden moeten zijn; hij ziet dus wel iets, zitten er geen zenders op geeft hij ook geen signaal.
- Vreemde is, op die frequenties waar hij wel signaal op pikt kan hij geen zenders scannen!
- Nadat dvbviewer dus niks wilde maar terug naar Mediaportal; verdomd zelfde resultaat
Kortom, heb al 2 weken problemen en dit keer ligt het schijnbaar niet aan Ziggo!
De problemen houden in dagen lang geen verbinding en soms heel even wel een paar seconde maar nooit lang.
Alle hardware wordt netjes herkend (is modulair) en lijkt het ook gewoon te doen, tot aan de tuner aan toe.
Het lijkt dus in de tuner te zitten, maar je verwacht dat hij het of wel of niet zou doen en niet half. Het is vrij onduidelijk maar het blijkt dus niet aan het signaal te liggen en ook niet aan de software.
Kortom iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb nog een laatste vermoeden zelf en dat kan ik pas morgenvroeg testen.
Wellicht een stomme vraag, maar kan iemand me op weg helpen om het ziggo-signaal (brabant/limburg) werkend te krijgen in Kodi icm met een technotrend usbtuner?
Van de verschillende pvr combinatie's werkt VDR voor mij het beste, maar hoe ik ook een scan uitvoer, hij vindt alleen 16 kanalen als HD-zen, tesbeeld en fox-sports. Een scan met nextPVR onder Windows is wel succesvol. Wat ook werkt is als ik aan het channels.config handmatig een regel toevoeg met de juiste frequentie.
Vervolgens ook nog een scan uitgevoerd met w_scan maar ook die vindt alleen dezelfde 16 kanalen. Het lijtk alsof w_scan alleen zoekt op de hele frequenties. vervolgens ben ik nog op zoek gegaan naar een initial frequentiefile voor scan maar die heb ik niet kunnen vinden, noch waar die ergens op het linux-doosje zou moeten staan. Een hint in de juiste richting is meer dan welkom.
Van de verschillende pvr combinatie's werkt VDR voor mij het beste, maar hoe ik ook een scan uitvoer, hij vindt alleen 16 kanalen als HD-zen, tesbeeld en fox-sports. Een scan met nextPVR onder Windows is wel succesvol. Wat ook werkt is als ik aan het channels.config handmatig een regel toevoeg met de juiste frequentie.
Vervolgens ook nog een scan uitgevoerd met w_scan maar ook die vindt alleen dezelfde 16 kanalen. Het lijtk alsof w_scan alleen zoekt op de hele frequenties. vervolgens ben ik nog op zoek gegaan naar een initial frequentiefile voor scan maar die heb ik niet kunnen vinden, noch waar die ergens op het linux-doosje zou moeten staan. Een hint in de juiste richting is meer dan welkom.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Ik weet dat er iets als Automatic Gain Control (AGC) aanwezig is voor het geval dat DVB-T gebruikt wordt. Het zou kunnen zijn dat die functie per ongeluk aangezet is. Dit is ooit ook eens gebeurd voor drivers onder Linux. Los daarvan kunnen de parameters van de tuner zelf ook wisselen, waardoor het lastig te vergelijken is met andere tuners. Als de tuner wel goed werkt dan kan het nog zijn dat de demodulator geen lock kan krijgen; dat kan als je de constellation en symbolrate niet helemaal goed hebt staan.Donderstraaltje schreef op maandag 08 februari 2016 @ 23:42:
[...]
Voor Ziggo moet je in ieder geval altijd 474 MHz, 6875 kSym/s en QAM 64 gebruiken (eventueel netwerk ID 5555 voor verder filteren). Op die frequentie zit namelijk een mux met de informatie over de rest van het netwerk. Of VDR of w_scan ook die informatie oppikt weet ik niet. Puntje is alleen dat de rest van de mux'en 6900 kSym/s als symbolrate en QAM256 gebruiken, maar die info krijg je ook via die eerste mux.Lustucru schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:08:
Wellicht een stomme vraag, maar kan iemand me op weg helpen om het ziggo-signaal (brabant/limburg) werkend te krijgen in Kodi icm met een technotrend usbtuner?
Is er overigens een reden om geen TVHeadend te gebruiken?
Help!
Ik probeer sind kort digitaal TV via die HTPC te kijken met een goede PC met een TBS 6928, S2 tuner met CI aansluiting, in combinatie met de Canal digitaal CI module en Smartcard.
1) De module en smartcard werkten goed in een Samsung bluray speler
2) Op de PC met deze TV kaart een CI module krijg ik ook de free-tot-air kanalen prima door. Ontvangstkwaliteit is goed.
3) Ik kan in utilities ook de Smartcard info (serienummer e.d.) lezen.
Wat alleen niet lukt: zowel met DVBviewer als DBV dream krijg ik geen canal digitaal kanalen te zien: weleswaar staat de zender op "NPO2" en geeft hij ook dat daar net het pprogramma ..... loopt, maar beeld/geluid... ho maar!
Kan incompitibiliteit zijn, maar misschien ook een laatste instelling ergens....
Ideen zijn welkom.
Ik probeer sind kort digitaal TV via die HTPC te kijken met een goede PC met een TBS 6928, S2 tuner met CI aansluiting, in combinatie met de Canal digitaal CI module en Smartcard.
1) De module en smartcard werkten goed in een Samsung bluray speler
2) Op de PC met deze TV kaart een CI module krijg ik ook de free-tot-air kanalen prima door. Ontvangstkwaliteit is goed.
3) Ik kan in utilities ook de Smartcard info (serienummer e.d.) lezen.
Wat alleen niet lukt: zowel met DVBviewer als DBV dream krijg ik geen canal digitaal kanalen te zien: weleswaar staat de zender op "NPO2" en geeft hij ook dat daar net het pprogramma ..... loopt, maar beeld/geluid... ho maar!
Kan incompitibiliteit zijn, maar misschien ook een laatste instelling ergens....
Ideen zijn welkom.
Zonder onbeleefd te willen zijn, dit topic betreft DVB-C. Voor DVB-S perikelen is er mogelijk een passender topic te vinden, bijvoorbeeld; \[DVB-S] Televisie via de satelliet: DVB-S, deel 2
Testing, one, two ...
OK, sorry! het is dat ik hier aardig wat Canal digitaal Info tegenkwam. ik nam aan dat dat dan ook automatisch om DVB-S ging... Ik gooi hem erin bij het DVB-S topic.
Ik weet dat MediaPortal voor een groot deel van Nederland, waaronder voor mij, op die frequentie hij netjes de lijst binnen haalt en dit jaren lang gedaan voor de regio Brabant, Utrecht en later Den Haag/Leiden. En anders handmatig is ook nog altijd een goede optie (doe ik zelf voor dvbviewer en ergens voor zowel DVBviewer als MediaPortal in dit topic een kleine handleiding geschreven als je zoekt. Overigens ook met screenshots hoe je de zenderlijst in MediaPortal oppikt).gibraltar schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:07:
[...]
Voor Ziggo moet je in ieder geval altijd 474 MHz, 6875 kSym/s en QAM 64 gebruiken (eventueel netwerk ID 5555 voor verder filteren). Op die frequentie zit namelijk een mux met de informatie over de rest van het netwerk. Of VDR of w_scan ook die informatie oppikt weet ik niet. Puntje is alleen dat de rest van de mux'en 6900 kSym/s als symbolrate en QAM256 gebruiken, maar die info krijg je ook via die eerste mux.
Is er overigens een reden om geen TVHeadend te gebruiken?
En mijn issue is verholpen, wat bleek het te zijn? Een brak PCI-e slot.
Jawel, niet defect maar gewoon brak; soms werkt hij wel soms niet.
Drivers blijven gewoon in de device manager zonder errors staan, hij scant gewoon lijkt... kortom niks wijst deze richting op.
Na een ingeving vannacht nog de tuner in het enige andere beschikbare pci-e slot gezet (mijn kast dekt er 2 af) En dat werkt! Terug... noppes. Dus het is 100% zeker dat pci-e slot. De rest van vannacht heeft hij lekker lopen ontvangen zonder errors als vanouds dus we zijn er uit.
Dit is in 15 jaar htpc's bouwen en 22 jaar pc's bouwen wel het raarste zowat dat ik meegemaakt heb. Symptomen zijn totaal a-typisch voor het echte probleem en dat is iets dat je vrijwel nooit ziet.
Zo ik heb eindelijk hdhomerun icm. syno geinstalleerd, het mooie van deze oplossing is dat ik geen frontend meer nodig heb, met andere woorden geen mediacenter meer, mijn tv heeft android en kodi is er al op geinstalleerd.
Echter krijg ik oscam niet werkend,ik heb geen zin om debian chroot te instaleren maar heb het liefst een spk, weet iemand waar ik deze vandaan kan halen?
* Edit : gevonden http://synology.nimloth.pl/
Echter krijg ik oscam niet werkend,ik heb geen zin om debian chroot te instaleren maar heb het liefst een spk, weet iemand waar ik deze vandaan kan halen?
* Edit : gevonden http://synology.nimloth.pl/
[ Voor 6% gewijzigd door layzzzz op 09-02-2016 16:01 ]
Die info pakt hij dan blijkbaar niet goed op.Hij vindt dus een transportstream (?) met 16 kanalen. Wat ik zag bij nextPVR is dat er een soort van ini-fle is met t scannen frequenties, speciaal voor het brabant limburg gebied. Uit de manual van w-scan begrijp ik dat die ook een soort van ini-file kent, maar de opbouw daarvan is nergens te vinden.gibraltar schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:07:
[...]
Voor Ziggo moet je in ieder geval altijd 474 MHz, 6875 kSym/s en QAM 64 gebruiken (eventueel netwerk ID 5555 voor verder filteren). Op die frequentie zit namelijk een mux met de informatie over de rest van het netwerk. Of VDR of w_scan ook die informatie oppikt weet ik niet. Puntje is alleen dat de rest van de mux'en 6900 kSym/s als symbolrate en QAM256 gebruiken, maar die info krijg je ook via die eerste mux.
Op mijn pi draait DVR redelijk vlekkeloos, tvheadend geeft (bij mij) beeldproblemen.Is er overigens een reden om geen TVHeadend te gebruiken?
Lang verhaal kort, mss heeft iemand een werkende channel.config voor DVR?
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Kijk eens hier; Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/MultikabelLustucru schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:21:
[...]
Lang verhaal kort, mss heeft iemand een werkende channel.config voor DVR?
Je zult de frequenties dan nog wel zelf volgens de stijl van jouw backend moeten toevoegen (stom genoeg is er nog geen standaard
Ze staan er iig voor de regio Mill (Oost Brabant/Noord Limburg) en dat zal je al een eind helpen als dat jouw regio is.
[ Voor 29% gewijzigd door Donderstraaltje op 09-02-2016 17:47 ]
Hier mijn geüpdate logopack:
http://s000.tinyupload.co...e_id=64403753933081487461
Veranderingen doorgevoerd:
- SBS9
- RTL Z
- NET 5
- Boomerang
Op speciale aanvraag alle zenders van Delta toegevoegd:
- CTV Zeeland
- Omroep Tholen
- Scheldemond TV
- Omroep Hulst TV
- ZVT-AVS
- Portaal van Zeeland
Zoals altijd ik wil best lokale zenders toevoegen maar moet dan wel doorkrijgen welke je op de kabel hebt (kan ik niet zien ofc) en dan moet je het me wel vragen. Als het goed is de pack compleet voor Ziggo/Delta/Digitenne. Canal Digitaal begin ik niet aan want er zijn te veel zender wijzigingen en daarbij zijn er veel te veel FTA kanalen die al dan niet maar kort blijven.
Had nog even gewacht voor de nieuwe kanalen die komen in het eerste helft van het jaar maar helaas die blijven uit, het is bekend dat 2 kanalen van Ziggo komen te vervallen (BBC3 + nog eentje die me nu ontschiet). De volgende komt volgend kwartaal vast weer, over de afgelopen jaren kijk ik +/- elk kwartaal for nieuwe logo's tenzij er een request zoals nu voor Delta komt wellicht.
http://s000.tinyupload.co...e_id=64403753933081487461
Veranderingen doorgevoerd:
- SBS9
- RTL Z
- NET 5
- Boomerang
Op speciale aanvraag alle zenders van Delta toegevoegd:
- CTV Zeeland
- Omroep Tholen
- Scheldemond TV
- Omroep Hulst TV
- ZVT-AVS
- Portaal van Zeeland
Zoals altijd ik wil best lokale zenders toevoegen maar moet dan wel doorkrijgen welke je op de kabel hebt (kan ik niet zien ofc) en dan moet je het me wel vragen. Als het goed is de pack compleet voor Ziggo/Delta/Digitenne. Canal Digitaal begin ik niet aan want er zijn te veel zender wijzigingen en daarbij zijn er veel te veel FTA kanalen die al dan niet maar kort blijven.
Had nog even gewacht voor de nieuwe kanalen die komen in het eerste helft van het jaar maar helaas die blijven uit, het is bekend dat 2 kanalen van Ziggo komen te vervallen (BBC3 + nog eentje die me nu ontschiet). De volgende komt volgend kwartaal vast weer, over de afgelopen jaren kijk ik +/- elk kwartaal for nieuwe logo's tenzij er een request zoals nu voor Delta komt wellicht.
Ik probeer het een en ander uit te zoeken. waarom ik zon hoge load heb op mijn ouwe C2D @ 2.6Ghz bakkie
Kom ik er achter dat mijn HDhomerun de issue is.

1 stream

Missschien had ik toch beter een fysieke tuner kunnen nemen (bijv. DD) en geen netwerk tuner.
Ik heb namelijk het idee dat de onboard (software) netwerkkaart soep in het eten gooit en extra load geeft of is de HDHomerun driver crap?
[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 17-02-2016 18:31 ]
Ik ken de Windows driver niet zo goed, maar wel de architectuur. Het is gewoon UDP verkeer, maar wel veel. Ik weet ook dat de officiële Linux driver nogal losjes omging met busy waits. Maar onder Linux is het verhaal andersom; daar is de HDHomerun juist minder belastend.ThaHandy schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:28:
[...]
Kom ik er achter dat mijn HDhomerun de issue is.
[...]
Ik heb namelijk het idee dat de onboard (software) netwerkkaart soep in het eten gooit en extra load geeft of is de HDHomerun driver crap?
Zal wel de netwerkkaart driver zijn...
Nieuwe abonnees in oud Ziggo gebied kunnen nog steeds Smartcard activeren en gebruiken. Afgelopen maand heb ik dat kunnen testen.hardware-lover schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:47:
[...]
Het oude Ziggo gebied werkte voorheen enkel met de Irdeto codering en enkel actieve smartcard's maar sinds de overname wordt er gemixed met Irdeto en het systeem wat op de Horizon boxen werkt. Oud Ziggo abonnees hebben nog een mogelijkheid om (een maximaal aantal) smartcard's te activeren via mijn Ziggo, oud UPC abonnees hebben die mogelijkheid niet binnen mijn Ziggo, nieuwe Ziggo abonnees in oud Ziggo gebied mogelijk ook niet meer. Mijn geactiveerde Irdeto smartcard werkt echter probleemloos in oud UPC, mits gebruikt met de juiste apparatuur. Dat kan ook een kaartlezer zijn.
Ik heb een Ziggo Play Start abonnement.
Mijn setup is trouwens:
Technotrend CT2-4650 CI met Alphacrypt kaartlezer aangesloten op Synology DS415+. Als frontend is dan Kodi. Dit is dan met DVBlogic software.
Voorheen de Technotrend ook aan de computer gehad maar dit was minder betrouwbaar dan met de Synology.
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
Die Irdeto smartcards worden zelfs nog gewoon door de servicedesk uitgeleverd (zelf ervaring mee), ook bij het afsluiten of oversluiten van je abonnement. Ook CI+ modules krijg je gewoon nog toegestuurd. Je moet alleen even weten hoe je dat vraagt, want ze proberen vanzelfsprekend de Horizon box wel voorrang te geven.Janar schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 06:44:
[...]
Nieuwe abonnees in oud Ziggo gebied kunnen nog steeds Smartcard activeren en gebruiken. Afgelopen maand heb ik dat kunnen testen.
[...]
Dan is dat duidelijk, ik heb het tot dit moment nog niet bevestigd gekregen dat het voor oud Ziggo nog steeds beschikbaar zou zijn voor nieuwe abonnees. Jij ziet dat dan ook staan binnen "mijn Ziggo" en kan er via dat gedeelte nog steeds 3 activeren?Janar schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 06:44:
[...]
Nieuwe abonnees in oud Ziggo gebied kunnen nog steeds Smartcard activeren en gebruiken. Afgelopen maand heb ik dat kunnen testen.
[knip]
Testing, one, two ...
Ik heb maar 1 smartcard maar kan nog steeds op de website een volgende activeren.hardware-lover schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:10:
[...]
Dan is dat duidelijk, ik heb het tot dit moment nog niet bevestigd gekregen dat het voor oud Ziggo nog steeds beschikbaar zou zijn voor nieuwe abonnees. Jij ziet dat dan ook staan binnen "mijn Ziggo" en kan er via dat gedeelte nog steeds 3 activeren?
Ik heb specifiek niet voor de Horizon box gekozen hoewel die overal wel met dikkere letters staat aangegeven. Het werd wel 3x bij de telefonische bestelling gevraagd maar gelukkig was mijn vrouw standvastig.
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
Mocht iemand het interessant vinden. Ik heb een Tweakblog geschreven.
Renedis Tweakblog: TVHeadend en Ziggo anno 2016
Hoop dat iemand er wat aan heeft!
Renedis Tweakblog: TVHeadend en Ziggo anno 2016
Hoop dat iemand er wat aan heeft!
Ik in ieder geval wel. Als dat niet lukt kan je het ook nog telefonisch proberen.hardware-lover schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:10:
[...]
Dan is dat duidelijk, ik heb het tot dit moment nog niet bevestigd gekregen dat het voor oud Ziggo nog steeds beschikbaar zou zijn voor nieuwe abonnees. Jij ziet dat dan ook staan binnen "mijn Ziggo" en kan er via dat gedeelte nog steeds 3 activeren?
[ Voor 49% gewijzigd door renedis op 19-02-2016 14:13 . Reden: quote van hardware-lover toegevoegd ]
@renedis
Opzich leuk bedacht maar volgens mij valt dat gedateerde best mee.
Als ik mijn docu erop nasla dan is dit niet veel anders als dat jij beschreven heb. (anno 2016 in de titel doet mijn vermoeden dat er flink wat veranderd is en wat de bestaande tutorials overbodig/nutteloos maakt)
En wat ik eigenlijk lees hoe je de benodigde tools op een server installeerd maar zie maar weinig wat configuratie betreft. Als ik heel eerlijk ben zie ik helemaal niets qua configuratie van TVH, OSCam.
Met andere woorden, je heb er niet zo heel veel aan je had er bv ook <vul zelf tv provider in> boven kunnen zetten.
Je vermeld dan wel dat het in een volgende blog-post komt maar had het dan in deze gezet en het hele installatie verhaal weggelaten. Ga je bv ook de installatie op een Synology beschrijven of die van OpenELEC(Kodi) of misschien wel de Windows variant?
note: Beetje jammer van je cross-post overigens
Als ik mijn docu erop nasla dan is dit niet veel anders als dat jij beschreven heb. (anno 2016 in de titel doet mijn vermoeden dat er flink wat veranderd is en wat de bestaande tutorials overbodig/nutteloos maakt)
En wat ik eigenlijk lees hoe je de benodigde tools op een server installeerd maar zie maar weinig wat configuratie betreft. Als ik heel eerlijk ben zie ik helemaal niets qua configuratie van TVH, OSCam.
Met andere woorden, je heb er niet zo heel veel aan je had er bv ook <vul zelf tv provider in> boven kunnen zetten.
Je vermeld dan wel dat het in een volgende blog-post komt maar had het dan in deze gezet en het hele installatie verhaal weggelaten. Ga je bv ook de installatie op een Synology beschrijven of die van OpenELEC(Kodi) of misschien wel de Windows variant?
[ Voor 31% gewijzigd door schumi2004 op 19-02-2016 15:02 ]
Configureren komt de volgende keer zoals eerder gemeld in de tweakblog. Zit nog te denken om dit toe te voegen aan de huidge tweakblog.schumi2004 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:59:
@renedis
Anderzijds, in een andere tweakblog maakt het voor Synology mensen ook makkelijker om te volgen. Ikzelf heb geen synology (meer) dus een tweakblog daar van zal niet komen.
Misschien dat jij je documentatie goed op orde hebt, maar als iemand net begint moet die al die informatie van verschillende fora's of websites gaan trekken. En daar zijn er zat out-of-date van.
Als je de blog hebt gelezen dan zie je dat OSCam wel volledig is beschreven met (configuratie)links.
Reden van het installatie verhaal is ook omdat het op Ubuntu 15.10 draait. Een simpele "sudo apgt-get install tvheadend" werkt dus niet op 15.10! Dit werkt alleen tot en met 15.04.
*Cross-post is puur om meerdere mensen te helpen
[ Voor 11% gewijzigd door renedis op 19-02-2016 15:19 ]
Als wat niet lukt? Als het binnen "mijn Ziggo" zichtbaar is als optie dan kan het zelf geregeld worden. Of bedoel jij misschien de 4e en/of 5e kaart op naam?renedis schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:11:
[knip]
Ik in ieder geval wel. Als dat niet lukt kan je het ook nog telefonisch proberen.
Als de optie niet aanwezig is dan zal het voor oud UPC gebied gelden? Zoals ik het begrepen heb worden er geen Irdeto kaarten toegekend in oud UPC gebieden, maar mogelijk is Ziggo daar ook al soepeler in geworden?
Testing, one, two ...
Nu wil ik niet lullig doen maar de aangegeven config is niet veel anders als wat er al te vinden is.renedis schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:14:
[...]
<knip>
Als je de blog hebt gelezen dan zie je dat OSCam wel volledig is beschreven met (configuratie)links.
Prima, maar nu richt je je op een bepaalde specifieke doelgroep.Reden van het installatie verhaal is ook omdat het op Ubuntu 15.10 draait. Een simpele "sudo apgt-get install tvheadend" werkt dus niet op 15.10! Dit werkt alleen tot en met 15.04.
Vind ik geen argument eerlijk gezegd. En ik ben benieuwd wat er qua config in andere post komt want zoals ik het nu zie is het een copy-paste van wat er al is.*Cross-post is puur om meerdere mensen te helpen
/edit:
Kun je misschien niet gewoon een link zetten naar ? http://nl.hardware.info/r...pc-of-nas-met-een-softcam
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 19-02-2016 17:57 ]
Op zich heel goed dat je dat post, maar de wijze van starten van TVHeadend is niet helemaal zoals het hoort. Je zou misschien eens kunnen kijken naar de packaging scripts die nu al voor (oudere) Ubuntu versies meegeleverd worden. Er staat een scriptje voor upstart, en voor het aanmaken van de gebruiker, groep en home-dir. Want eigenlijk moet je TVHeadend runnen als een dedicated user (dit geval "hts") met groep "video". Anders loop je het risico dat bij een lek bijvoorbeeld mensen je persoonlijke bestanden kunnen uitlezen.renedis schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:11:
Mocht iemand het interessant vinden. Ik heb een Tweakblog geschreven.
Maar het initiatief is zeker goed.
Ik maak al langere tijd gebruik van een goed werkende MythTV setup icm het Ziggo DVB-C signaal. De descrambling loopt via de "standaard" dvbloopback/ffdecsawrapper/oscam route naar een lokale Ziggo smartcard. Nu valt me sinds een poosje op dat kanalen als RTL 8 HD en SBS 9 HD niet meer te bekijken zijn (ik kijk ze niet vaak, dus geen idee sinds wanneer). Hoewel MythTV netjes aangeeft dat er een lock is en het signaal gedecodeerd kan worden (TLMSC) krijg ik geen beeld en de volgende foutmelding
in de mythbackend log. Dit ziet er als een specifiek h.264 probleem uit en inderdaad zijn er meer h.264 kanalen die ik niet meer kan kijken. Meer mensen met dit probleem? Of juist niet en wat is er dan anders aan je setup? Iemand die de foutmelding kan verklaren (ja, ik heb gegoogled, maar behalve een aantal mythtv bugs vind ik geen oplossing of andere uitleg).
code:
1
| DVBRead recorders/dtvrecorder.cpp:855 (FindH264Keyframes) DTVRec[1]: PES start code not found in TS packet with PUSI set |
in de mythbackend log. Dit ziet er als een specifiek h.264 probleem uit en inderdaad zijn er meer h.264 kanalen die ik niet meer kan kijken. Meer mensen met dit probleem? Of juist niet en wat is er dan anders aan je setup? Iemand die de foutmelding kan verklaren (ja, ik heb gegoogled, maar behalve een aantal mythtv bugs vind ik geen oplossing of andere uitleg).
Voor mensen met DVBviewer; er is een nieuwe versie uit sinds een paar dagen:
http://www.dvbviewer.tv/forum/topic/57879-dvbviewer-560/
Waarom nu wel aanhalen en anders nooit? (zo vaak komen er ook geen nieuwe versies uit)
Wel Ik zit altijd te mekkeren hoe ik MediaPortal en DVBViewer altijd als backend vrij gelijk op vond gaan, de een een beetje beter in het ene en de andere op een ander vlak... maar mijn grootste ergernis met DVBviewer was wel de channel list (favorites) sorteer functie. Welnu deze is grof aangepakt en door de lijst lezend zo zitten er dingen in waarvan ik zeg een goed stuk software zou dit standaard moeten hebben. Van het weekend eens uitgebreid naar kijken.
Langverwacht en naar uitgekeken, hier ziet iemand die heel erg blij is!
Edit: na nog wat lezen zie ik ook dat channel id auto update is ingevoerd, was ook iets wat zo erg fijn was aan MediaPortal dat nog niet terug te vinden was in DVBviewer, toppie! Zou mooi zijn als ze LCN nu nog invoeren, niet dat ik dat heel erg mis maar is handig voor bezoekers en helpt mij met het maken/controleren van Logo's.
Edit2: Net wat tijd gehad om er een half uurtje mee te spelen en dit is echt de grote vooruitgang welke ik dacht dat het zou zijn
. Je ziet nu als de channel id net meer klopt (zender niet meer werkt) en je kunt dat dan makkelijk verhelpen. Zeker makkelijk voor kanalen die je niet vaak kijkt. Ook kun je nu de namen wijzigen waar nu de naam in de favorietenlijst mee veranderd. Voorheen moest je de zendernaam dan wijzigen in de normale lijst, waarna je het in de favorietenlijst moest verwijderen en opnieuw toevoegen. Overigens waarom DVBviewer er perse (dut) en (ac3) achter moet zetten is mij een raadsel en dat uitzetten heb ik nog niet uitgevonden mocht dat kunnen, maar in de regel eenmaal edited blijft het weg waardoor het leed te overzien is. Meerdere items selecteren gaat nu ook en kan handig zijn, geeft een kleine tijdwinst. Eigenlijk mijn enige klachten die overeind blijven is het niet supporten van LCN, het niet gebruiken van de favorietenlijst in de webviewer en het ontbreken van de ringbuffer in de kodi addon. Al met al krijg ik het gevoel dat het nu eindelijk volwassen is, waarom ze dit makkelijke en kleine spul nooit eerder aangepakt hebben is mij echt een raadsel.
Waarom nu wel aanhalen en anders nooit? (zo vaak komen er ook geen nieuwe versies uit)
Wel Ik zit altijd te mekkeren hoe ik MediaPortal en DVBViewer altijd als backend vrij gelijk op vond gaan, de een een beetje beter in het ene en de andere op een ander vlak... maar mijn grootste ergernis met DVBviewer was wel de channel list (favorites) sorteer functie. Welnu deze is grof aangepakt en door de lijst lezend zo zitten er dingen in waarvan ik zeg een goed stuk software zou dit standaard moeten hebben. Van het weekend eens uitgebreid naar kijken.
Langverwacht en naar uitgekeken, hier ziet iemand die heel erg blij is!
Edit: na nog wat lezen zie ik ook dat channel id auto update is ingevoerd, was ook iets wat zo erg fijn was aan MediaPortal dat nog niet terug te vinden was in DVBviewer, toppie! Zou mooi zijn als ze LCN nu nog invoeren, niet dat ik dat heel erg mis maar is handig voor bezoekers en helpt mij met het maken/controleren van Logo's.
Edit2: Net wat tijd gehad om er een half uurtje mee te spelen en dit is echt de grote vooruitgang welke ik dacht dat het zou zijn
[ Voor 53% gewijzigd door Donderstraaltje op 10-03-2016 12:01 ]
Nu aan het installeren... Ben benieuwdDonderstraaltje schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:58:
Donderstraaltje schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:58:
Even nieuwsgierig: In welk OS draaien jullie Dvbviewer? Waarom in dat OS? Draait het stabiel in W10? En wat zijn jullie ervaringen?
Graag zou ik hier jullie ervaringen hierover lezen voordat ik €20 uitgeef omdat de demo versie o.m. niet opneemt en maar 45 minuten werkt en ik het graag grondig wil testen.
Tussen 2004 en 2006 heb ik Dvbviewer gebruikt naast Windows Media Center gebruikt icm een schotel. In 2006 zijn we verhuisd en kon ik die helaas niet meer ophangen.
Momenteel gebruik ik nog steeds MCE (al sinds 2003) met sinds een aantal jaren XBMC en nu Kodi geïntegreerd. Ik kan vanuit MCE Kodi opstarten en wanneer ik Kodi afsluit start MCE op.
Dit omdat er wb pvr nog steeds geen goed alternatief is voor MCE. MCE is 100% stabiel en ik kan er op vertrouwen dat iedere opname lukt. De Pvr clients binnen Kodi zijn niet voldoende stabiel. Ik gebruik althans DVBLink als back- en frontend. Ook al sinds 2007 toen ze startten met sinds die tijd met tv kaarten van verschillende pluimage en nu een aantal jaren 3 Digital Devices DuoFlex met ci. Duur maar 100% betrouwbaar. Daarvoor jaren lopen kutten met een cardserver en Oscam/Acamd.
Het is met Kodi heel goed mogelijk om tv te kijken en tegelijkertijd een programma op te nemen. Het gaat echter mis wanneer je meer dan 2 programma's tegelijkertijd op wilt nemen. Dan mislukken opnamen of staan er maar de 1e 5 minuten op of worden er ineens tot meer dan 60% resources gebruikt en ontstaat er bijvoorbeeld blokkerig beeld of loopt het systeem telkens een aantal seconden vast. De DVBLink client is daar 1 van de oorzak van want dat is nog steeds niet stabiel. Vandaar MCE om tv te kijken en voor al het ander Kodi.
MCE/Kodi draai ik op Windows 7 Pro. Vooral MCE draait niet voldoende stabiel in Windows 8/8.1 het is helaas nooit doorontwikkeld en op sterven na dood. Het is mogelijk om MCE in Windows 10 te draaien maar is niet stabiel.
Helaas werkt Kodi/DVBLink in W10 ook niet stabiel. Kodi loopt in W10 zelf om uiteenlopende redenen vast waardoor tv kijken al helemaal geen pretje is.
In principe is het nergens voor nodig om naar een ander os te kijken. W7 wordt nog tot 2020 ondersteund en de boel draait stabiel en mijn htpc staat onzichtbaar achter een kast zijn werk te doen en wordt slechts een aantal keren per jaar tevoorschijn gehaald om de stoffilters schoon te maken.
Echter wil ik (toch) graag W10 draaien zodat ik regelmatig even een Xbox One game kan streamen. Maar wellicht moet ik nog een maand of wat wachten totdat de clients stabiel zijn.
Op W10 heb ik verder met wisselend succes als backend gecheckt: Argus tv en Mediaportal.
Ik heb DVBviewer op win7,8 en nu 10 gebruikt zonder problemen. Moet erbij zeggen dat ik nooit meer dan 2 dingen tegelijk opneem, al is het maar omdat ik een dual tuner heb. Maar vaak en ook door elkaar gebruik ik zowel de webbrowser als kodi voor opnames en die gaan altijd goed. Enige wat ik mis of nog moet onderzoeken is comskip, dat doet mediaportal wel.mowa schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:12:
[...]
[...]
Even nieuwsgierig: In welk OS draaien jullie Dvbviewer? Waarom in dat OS? Draait het stabiel in W10? En wat zijn jullie ervaringen?
Graag zou ik hier jullie ervaringen hierover lezen voordat ik €20 uitgeef omdat de demo versie o.m. niet opneemt en maar 45 minuten werkt en ik het graag grondig wil testen.
Als je echt goed zoekt kun je "demo" versies vinden die langer werken maar ik vind het de 20 euro best waard, zelf ooit een tientje betaald. En mijn logo pack pakt hij dan ook voor een groot deel zelf 😃
Heb een "demo" binnen, wellicht morgen ff checken. Zender-logo's heb ik al, althans voor Kodi.Donderstraaltje schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:27:
[...]
Ik heb DVBviewer op win7,8 en nu 10 gebruikt zonder problemen. Moet erbij zeggen dat ik nooit meer dan 2 dingen tegelijk opneem, al is het maar omdat ik een dual tuner heb. Maar vaak en ook door elkaar gebruik ik zowel de webbrowser als kodi voor opnames en die gaan altijd goed. Enige wat ik mis of nog moet onderzoeken is comskip, dat doet mediaportal wel.
Als je echt goed zoekt kun je "demo" versies vinden die langer werken maar ik vind het de 20 euro best waard, zelf ooit een tientje betaald. En mijn logo pack pakt hij dan ook voor een groot deel zelf 😃
Inprogrammeren met browser of telefoon en opnemen met MCE/Kodi verloopt sowieso parallel, dat is het probleem niet. De 6 tuners worden hier met verschillende clients (tablet's,laptops, soms een telefoon en een raspi) tegelijkertijd gebruikt. DVBviewer moet dus kunnen garanderen dat dit probleemloos veroopt.
Als ik het goed lees gebruik jij DVBviewer als backend bij Mediaportal. En niet icm Kodi en blijkbaar heb je geen voorkeurs os waarmee je DVBviewer gebruikt?
Nee ik heb jarenlang MediaPortal gebruikt, graag zelfs, alleen heeft die last nu van mijn signaal. Sinds ze volledig overgegaan zijn op 256qam wat soms kort wordt onderbroken hier loopt MediaPortal vast. Ook voor tv kijken is de frontend superieur; pas na wat tweaks van mijn kans die ik nog nooit gedeeld heb vind ik Kodi acceptabel. Gebruik dat al sinds 2002, de echte begindagen omdat MCE te beperkt was en bleef. MediaPortal is eigenlijk pas echt stabiel sinds 1.0, daarvoor werkten bepaalde hardware configs wat minder.mowa schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:49:
[...]
Heb een "demo" binnen, wellicht morgen ff checken. Zender-logo's heb ik al, althans voor Kodi.
Inprogrammeren met browser of telefoon en opnemen met MCE/Kodi verloopt sowieso parallel, dat is het probleem niet. De 6 tuners worden hier met verschillende clients (tablet's,laptops, soms een telefoon en een raspi) tegelijkertijd gebruikt. DVBviewer moet dus kunnen garanderen dat dit probleemloos veroopt.
Als ik het goed lees gebruik jij DVBviewer als backend bij Mediaportal. En niet icm Kodi en blijkbaar heb je geen voorkeurs os waarmee je DVBviewer gebruikt?
Nu dus al anderhalfjaar veroordeeld tot Kodi en DVBviewer is the next best thing. Het kan en doet 95% van wat MediaPortal doet op wat kleinigheden na die te overzien zijn. De MediaPortal backend werkt wel goed met Kodi maar heeft 1 grote bug die nog altijd niet opgelost is. Tvheadend nog geprobeerd maar blijf Windows nodig houden op mijn htpc, van wat rondspelen en testen leek dat wel een aardige. De rest op Windows vind ik zwaar minder tot zelfs slecht. Testen of ze nu beter zijn doe ik niet meer, blijf inmiddels hangen bij wat zich voor mij bewezen heeft.
Kwa os geen voorkeur, gebruik win8 voorheen en 10 nu omdat die sneller opstarten en minder resources gebruiken. Als desktop os vind ik 7 ook fijner. Gebruik zelfs als desktop os OSX nog, en Ubuntu in een VM voor testing purposes. Tot zover "een" voorkeur 😜
Momenteel draait DVBViewer bij mij onder Windows 10 in de live-omgeving met 2 tuners. Een Technisat CableStar HD2 en een FireDTV, en alle twee draait vrijwel geheel zonder problemen. Het enige probleem dat ik nog steeds heb is dat van tijd tot tijd het beeld even een seconde stil staat, maar dat heeft te maken met Kodi en/of de plugin. Hoe dat precies zit is me nog niet helemaal duidelijk, maar met de eigen DVBViewer client werkt het in ieder geval zonder problemen en ook via de browser kijken heb ik dat probleem niet mee.mowa schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:12:
[...]
[...]
Tussen 2004 en 2006 heb ik Dvbviewer gebruikt naast Windows Media Center gebruikt icm een schotel. In 2006 zijn we verhuisd en kon ik die helaas niet meer ophangen.
Momenteel gebruik ik nog steeds MCE (al sinds 2003) met sinds een aantal jaren XBMC en nu Kodi geïntegreerd. Ik kan vanuit MCE Kodi opstarten en wanneer ik Kodi afsluit start MCE op.
Dit omdat er wb pvr nog steeds geen goed alternatief is voor MCE. MCE is 100% stabiel en ik kan er op vertrouwen dat iedere opname lukt. De Pvr clients binnen Kodi zijn niet voldoende stabiel. Ik gebruik althans DVBLink als back- en frontend. Ook al sinds 2007 toen ze startten met sinds die tijd met tv kaarten van verschillende pluimage en nu een aantal jaren 3 Digital Devices DuoFlex met ci. Duur maar 100% betrouwbaar. Daarvoor jaren lopen kutten met een cardserver en Oscam/Acamd.
Het is met Kodi heel goed mogelijk om tv te kijken en tegelijkertijd een programma op te nemen. Het gaat echter mis wanneer je meer dan 2 programma's tegelijkertijd op wilt nemen. Dan mislukken opnamen of staan er maar de 1e 5 minuten op of worden er ineens tot meer dan 60% resources gebruikt en ontstaat er bijvoorbeeld blokkerig beeld of loopt het systeem telkens een aantal seconden vast. De DVBLink client is daar 1 van de oorzak van want dat is nog steeds niet stabiel. Vandaar MCE om tv te kijken en voor al het ander Kodi.
MCE/Kodi draai ik op Windows 7 Pro. Vooral MCE draait niet voldoende stabiel in Windows 8/8.1 het is helaas nooit doorontwikkeld en op sterven na dood. Het is mogelijk om MCE in Windows 10 te draaien maar is niet stabiel.
Helaas werkt Kodi/DVBLink in W10 ook niet stabiel. Kodi loopt in W10 zelf om uiteenlopende redenen vast waardoor tv kijken al helemaal geen pretje is.
In principe is het nergens voor nodig om naar een ander os te kijken. W7 wordt nog tot 2020 ondersteund en de boel draait stabiel en mijn htpc staat onzichtbaar achter een kast zijn werk te doen en wordt slechts een aantal keren per jaar tevoorschijn gehaald om de stoffilters schoon te maken.
Echter wil ik (toch) graag W10 draaien zodat ik regelmatig even een Xbox One game kan streamen. Maar wellicht moet ik nog een maand of wat wachten totdat de clients stabiel zijn.
Op W10 heb ik verder met wisselend succes als backend gecheckt: Argus tv en Mediaportal.
Voorheen draaide het systeem Windows 7 en Windows 8 en ook daar vlekkeloos. Inmiddels heb ik het in een proef-opstelling met de TechniSat Cablestar HD2 ook werkend gekregen op Windows Server 2012 die gevirtualiseerd draait op een VMWare host. Ook daar geheel vlekkeloos. Wel was dit nogal wat gepruts voordat het eenmaal werkte, omdat Windows Server geen BDA support heeft. Deze moesten dus nog even handmatig worden toegevoegd. Zie https://knowledge.zomers....-Windows-Server-2012.aspx voor uitleg en driver package.
Ik heb ook nog een tijdje zitten spelen met een combinatie van MediaPortal en Argus TV met Kodi als front-end, maar echt lekker heeft dat nooit bij me gedraaid. Met grote regelmaat problemen vanuit Kodi, maar ook de web-interface was niet heel erg geweldig te noemen.
Ik heb nog wel wat puntjes die ik nog eens zou willen zien worden verholpen voor de plugin voor Kodi.
- Incidenteel bevriest het beeld voor een seconde (loopt daarna weer netjes door)
- EPG verspringt soms naar 2 dagen verder op de timeline (EPG opnieuw openen verhelpt dit)
- EPG werkt niet altijd bij als de machine langdurig (dagen tot weken) non-stop up is
- Langdurig naar 1 kanaal kijken zorgt ervoor dat disk vol loopt (temp-file wordt weg gegooid bij tunen naar ander kanaal waarna er weer ruimte beschikbaar komt)
- Live TV pauzeren en op een andere client verder kijken is (nog) niet mogelijk.
- Live TV wordt in Kodi met PVR als status gepauzeerd aangegeven (lijkt Kodi te zijn; niet de plugin of DVBViewer zelf).
- Wisselen van kanaal duurt zo'n 5 seconden t.o.v. <1sec bij de tuner van de TV zelf. (schijnt niet te verhelpen te zijn).
Geen wereldschokkende issues dus, maar wel iets dat ervoor zorgt dat het nog net niet 100% te noemen is. Voor zover ik weet is er ook nog geen enkele 100% fijne oplossing voor Live-TV via de HTPC, maar naar mijn mening komt Kodi icm DVBViewer toch behoorlijk in de buurt.
- bij mij is channel wisselen korter dan 1 sec voor unencrypted en 1 sec voor encrypted.
- EPG verspringt hier niet 2 dagen maar soms gaat het niet mee als je lang kijkt, ff naar een andere bladzijde met channel maps (custom edit van me) en terug verhelpt het.
- bevriezende beeld is te helpen door de tv te autosyncen met de stream (staat onder instellingen->afspelen)
- pauzeren en elders verder kijken doe ik niet, werkt wel met dvd's en video's en theoretisch mogelijk.
- dat vollopen probeer ik al 2 jaar verholpen te krijgen maar helaas is daar nog niemand aan begonnen. Kan helaas niet proggen.
- status issue geen idee, nooit gezien
Maar alleszins prima te gebruiken.
- EPG verspringt hier niet 2 dagen maar soms gaat het niet mee als je lang kijkt, ff naar een andere bladzijde met channel maps (custom edit van me) en terug verhelpt het.
- bevriezende beeld is te helpen door de tv te autosyncen met de stream (staat onder instellingen->afspelen)
- pauzeren en elders verder kijken doe ik niet, werkt wel met dvd's en video's en theoretisch mogelijk.
- dat vollopen probeer ik al 2 jaar verholpen te krijgen maar helaas is daar nog niemand aan begonnen. Kan helaas niet proggen.
- status issue geen idee, nooit gezien
Unencrypted gaat inderdaad (aanzienlijk) sneller inderdaad. Encrypted is wel nog steeds ronduit traag te noemen.Donderstraaltje schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:22:
- bij mij is channel wisselen korter dan 1 sec voor unencrypted en 1 sec voor encrypted.
Die ga ik straks even nakijken. Zou wel erg prettig zijn als ik daar vanaf kan komen- EPG verspringt hier niet 2 dagen maar soms gaat het niet mee als je lang kijkt, ff naar een andere bladzijde met channel maps (custom edit van me) en terug verhelpt het.
Dat het mogelijk zou moeten zijn leek me ook, maar de vraag is nog even hoe natuurlijk. Als ik de playback stop, dan stopt ook de tuner en dus mis ik dan een stukje. Eigenlijk wil ik deze dus helemaal niet stoppen, maar de opname voort zetten en het .ts-bestand vanaf een andere client weer openen. Dat betekend dus volgens mij dat er een 3e knop zou moeten komen naast pause en stop. Wel de playback stoppen, maar niet de opname... En hoe ik dat voor elkaar moet krijgen is me nog niet duidelijk dus.- pauzeren en elders verder kijken doe ik niet, werkt wel met dvd's en video's en theoretisch mogelijk.
Ik heb er al wel even met een schuin oog naar gekeken, maar voor alsnog ben ik er nog niet over uit hoe dat voor elkaar te krijgen. Hopelijk dat ooit iemand dat nog eens op zou willen lossen...- dat vollopen probeer ik al 2 jaar verholpen te krijgen maar helaas is daar nog niemand aan begonnen. Kan helaas niet proggen.
Daar liep ik tegenaan nadat ik Domoticz in gebruik ging nemen. Op basis van de status van Kodi kan je acties laten uitvoeren, bijvoorbeeld dus de verlichting aanpassen. TV-series en speelfilms geven netjes de status van afspelen, maar live-TV is altijd de status pauze, met als gevolg dat acties dan niet meer kloppen. Volgens mij is dit gerelateerd aan de functionaliteit van PVR. Overigens kan je dit o.a. ook in de web-interface terug zien.- status issue geen idee, nooit gezien

Allereerst bedankt voor jullie reactie 
Overigens heeft MCE naadloos met Emby gewerkt zodat er weinig verschil was met bijv. Mediaportal en Kodi. Emby is nu een op zich zelf staand pakket en welk pakket je ook gebruikt is een kwestie van voorkeur.
Eens in de zoveel tijd test ik 't 1 en ander, gewoon omdat ik dat leuk vind en om op de hoogte te blijven.
Echter moeten we er rekening mee houden dat het pvr gedeelte (nog) buggy is. Het heeft nooit hoge prioriteit gehad. De verbeteringen die bij iedere update worden doorgevoerd zijn nooit schokkend.
Tijdelijke freezes herken ik van Kodi 16.0/W10. Wellicht helpt de autosync tip van Donderstraaltje. Bij mij hielp een aantal zaken in de advancedsettings te zetten.
O.a. dit in de advancedsettings gezet;
<pvr>
<minvideocachelevel>10</minvideocachelevel>
<minaudiocachelevel>10</minaudiocachelevel>
</pvr>
Het getal is trial and error. Het wisselen van kanalen kan 2 seconden duren omdat ie eerst de buffer moet vullen maar was wel stabieler. Momenteel heb ik er 0 staan, dus ook geen vertraging. Wellicht helpt het ook tegen traag wisselen van kanaal. 5 sec is overigens wel erg lang. 1 seconde, wat ik nog lang vind, lijkt me inmiddels wel de norm.
O.a. het volgende staat erbij mbt EPG bugs.
<epg>
<updatecheckinterval>60</updatecheckinterval>
<retryinterruptedupdateinterval>30</retryinterruptedupdateinterval>
</epg>
Er zijn uiteraard honderden meer tweaks maar die moet je eventueel even in de wiki opzoeken.
De Mediaportal pvr backend heeft idd verschillende mogelijkheden/opties die andere paketten niet hebben. In de praktijk gebruiken de meesten die niet. Belangrijker is dat het niet stabiel is, althans niet voor wat mijn situatie vraagt. Dat MCE beperkt is, lijkt me geen enkele discussie. Vergeet niet dat het al jaren niet meer wordt doorontwikkeld. Dus qua interface en mogelijkheden kan het op geen enkel gebied wedijveren met paketten die voortdurend worden doorontwikkeld. Echter is het wel 100% stabiel en betrouwbaar (althans icm DVBLink) waardoor het nog steeds trouwe gebruikers heeft. Uiteraard spelen goede tuners daar ook een belangrijke rol bij. En ik denk een "match" tussen de software en het os. Vandaar mijn vraag over het laatste.Donderstraaltje schreef op maandag 14 maart 2016 @ 01:32:
[...]
Nee ik heb jarenlang MediaPortal gebruikt, graag zelfs, alleen heeft die last nu van mijn signaal. Sinds ze volledig overgegaan zijn op 256qam wat soms kort wordt onderbroken hier loopt MediaPortal vast. Ook voor tv kijken is de frontend superieur; pas na wat tweaks van mijn kans die ik nog nooit gedeeld heb vind ik Kodi acceptabel. Gebruik dat al sinds 2002, de echte begindagen omdat MCE te beperkt was en bleef. MediaPortal is eigenlijk pas echt stabiel sinds 1.0, daarvoor werkten bepaalde hardware configs wat minder.
Nu dus al anderhalfjaar veroordeeld tot Kodi en DVBviewer is the next best thing. Het kan en doet 95% van wat MediaPortal doet op wat kleinigheden na die te overzien zijn. De MediaPortal backend werkt wel goed met Kodi maar heeft 1 grote bug die nog altijd niet opgelost is. Tvheadend nog geprobeerd maar blijf Windows nodig houden op mijn htpc, van wat rondspelen en testen leek dat wel een aardige. De rest op Windows vind ik zwaar minder tot zelfs slecht. Testen of ze nu beter zijn doe ik niet meer, blijf inmiddels hangen bij wat zich voor mij bewezen heeft.
Kwa os geen voorkeur, gebruik win8 voorheen en 10 nu omdat die sneller opstarten en minder resources gebruiken. Als desktop os vind ik 7 ook fijner. Gebruik zelfs als desktop os OSX nog, en Ubuntu in een VM voor testing purposes. Tot zover "een" voorkeur 😜
Overigens heeft MCE naadloos met Emby gewerkt zodat er weinig verschil was met bijv. Mediaportal en Kodi. Emby is nu een op zich zelf staand pakket en welk pakket je ook gebruikt is een kwestie van voorkeur.
Eens in de zoveel tijd test ik 't 1 en ander, gewoon omdat ik dat leuk vind en om op de hoogte te blijven.
Kodi 16.1 lijkt (met pvr en out of the box) met W10 goed te werken. 16.0 en daarvoor werkten in mijn ervaring daarmee niet goed.kroegtijger schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:55:
[...]
Momenteel draait DVBViewer bij mij onder Windows 10 in de live-omgeving met 2 tuners. Een Technisat CableStar HD2 en een FireDTV, en alle twee draait vrijwel geheel zonder problemen. Het enige probleem dat ik nog steeds heb is dat van tijd tot tijd het beeld even een seconde stil staat, maar dat heeft te maken met Kodi en/of de plugin. Hoe dat precies zit is me nog niet helemaal duidelijk, maar met de eigen DVBViewer client werkt het in ieder geval zonder problemen en ook via de browser kijken heb ik dat probleem niet mee.
Voorheen draaide het systeem Windows 7 en Windows 8 en ook daar vlekkeloos. Inmiddels heb ik het in een proef-opstelling met de TechniSat Cablestar HD2 ook werkend gekregen op Windows Server 2012 die gevirtualiseerd draait op een VMWare host. Ook daar geheel vlekkeloos. Wel was dit nogal wat gepruts voordat het eenmaal werkte, omdat Windows Server geen BDA support heeft. Deze moesten dus nog even handmatig worden toegevoegd. Zie https://knowledge.zomers....-Windows-Server-2012.aspx voor uitleg en driver package.
Ik heb ook nog een tijdje zitten spelen met een combinatie van MediaPortal en Argus TV met Kodi als front-end, maar echt lekker heeft dat nooit bij me gedraaid. Met grote regelmaat problemen vanuit Kodi, maar ook de web-interface was niet heel erg geweldig te noemen.
Ik heb nog wel wat puntjes die ik nog eens zou willen zien worden verholpen voor de plugin voor Kodi.
- Incidenteel bevriest het beeld voor een seconde (loopt daarna weer netjes door)
- EPG verspringt soms naar 2 dagen verder op de timeline (EPG opnieuw openen verhelpt dit)
- EPG werkt niet altijd bij als de machine langdurig (dagen tot weken) non-stop up is
- Langdurig naar 1 kanaal kijken zorgt ervoor dat disk vol loopt (temp-file wordt weg gegooid bij tunen naar ander kanaal waarna er weer ruimte beschikbaar komt)
- Live TV pauzeren en op een andere client verder kijken is (nog) niet mogelijk.
- Live TV wordt in Kodi met PVR als status gepauzeerd aangegeven (lijkt Kodi te zijn; niet de plugin of DVBViewer zelf).
- Wisselen van kanaal duurt zo'n 5 seconden t.o.v. <1sec bij de tuner van de TV zelf. (schijnt niet te verhelpen te zijn).
Geen wereldschokkende issues dus, maar wel iets dat ervoor zorgt dat het nog net niet 100% te noemen is. Voor zover ik weet is er ook nog geen enkele 100% fijne oplossing voor Live-TV via de HTPC, maar naar mijn mening komt Kodi icm DVBViewer toch behoorlijk in de buurt.
Echter moeten we er rekening mee houden dat het pvr gedeelte (nog) buggy is. Het heeft nooit hoge prioriteit gehad. De verbeteringen die bij iedere update worden doorgevoerd zijn nooit schokkend.
Tijdelijke freezes herken ik van Kodi 16.0/W10. Wellicht helpt de autosync tip van Donderstraaltje. Bij mij hielp een aantal zaken in de advancedsettings te zetten.
<pvr>
</pvr>
Het getal is trial and error. Het wisselen van kanalen kan 2 seconden duren omdat ie eerst de buffer moet vullen maar was wel stabieler. Momenteel heb ik er 0 staan, dus ook geen vertraging. Wellicht helpt het ook tegen traag wisselen van kanaal. 5 sec is overigens wel erg lang. 1 seconde, wat ik nog lang vind, lijkt me inmiddels wel de norm.
<epg>
</epg>
Er zijn uiteraard honderden meer tweaks maar die moet je eventueel even in de wiki opzoeken.
Ik zal mijn tweaks (gui) wel eens delen, ben net thuis nu dus dat komt later wel.
- Universele mute met remote
- Info/more knop op remote werkt fijner
- Echte back op tv guide venster
- Kunnen wisselen tussen channel categories met channel up/down (page up/page down)
- Teletekst button fixed
- Wanneer geen teletekst heb ik ook eens lopen spelen met change ratio en weet ik het
Gewoon wat ergernissen die in MediaPortal wel goed werken en in Kodi niet of omslachtig... dus dat valt te verwachten.
- Kunnen wisselen tussen channel categories met channel up/down (page up/page down)
- Teletekst button fixed
- Wanneer geen teletekst heb ik ook eens lopen spelen met change ratio en weet ik het
Gewoon wat ergernissen die in MediaPortal wel goed werken en in Kodi niet of omslachtig... dus dat valt te verwachten.
Voor zaken die jij noemt of bijvoorbeeld andere hele simpele dingen zoals met een druk op de knop in de gids een programma opnemen moet je een keyboard/remote.xml aanmaken met een specifieke entry.Donderstraaltje schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:15:
Ik zal mijn tweaks (gui) wel eens delen, ben net thuis nu dus dat komt later wel.
- Teletekst button fixed
Kodi is een bouwpakket en werkt niet out of the box. Het is net een kast van de Ikea die zonder schroeven wordt geleverd, die moet je zelf bij elkaar zien te krijgen.
Je kunt het echter net zoals TVHeadend op de vierkante millimeter tweaken wat het zo leuk maakt.
Exacto, dat heb ik ook gedaanmowa schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:41:
[...]
Voor zaken die jij noemt of bijvoorbeeld andere hele simpele dingen zoals met een druk op de knop in de gids een programma opnemen moet je een keyboard/remote.xml aanmaken met een specifieke entry.
Kodi is een bouwpakket en werkt niet out of the box. Het is net een kast van de Ikea die zonder schroeven wordt geleverd, die moet je zelf bij elkaar zien te krijgen.![]()
Je kunt het echter net zoals TVHeadend op de vierkante millimeter tweaken wat het zo leuk maakt.
Niks is frustrerender dan dat de gui of remote niet werkt zoals jij wilt, vind ik persoonlijk.
Komt voor mij nog voor de backend, want een vervelende gui/remote geeft geen fijn kijkplezier.
Kan over dit onderwerp uren praten maar dat bespaar ik je.
Maar ja je kan Kodi best wel zien als een Ikea pakket ja.
Overigens gebruik ik dus een keyboard.xml + zelf gekozen remote + flirc streacom edition ir module.
Geeft totale controle over de remote
Hi,mrvanes schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:55:
Ik maak al langere tijd gebruik van een goed werkende MythTV setup icm het Ziggo DVB-C signaal. De descrambling loopt via de "standaard" dvbloopback/ffdecsawrapper/oscam route naar een lokale Ziggo smartcard. Nu valt me sinds een poosje op dat kanalen als RTL 8 HD en SBS 9 HD niet meer te bekijken zijn (ik kijk ze niet vaak, dus geen idee sinds wanneer). Hoewel MythTV netjes aangeeft dat er een lock is en het signaal gedecodeerd kan worden (TLMSC) krijg ik geen beeld en de volgende foutmelding
code:
1 DVBRead recorders/dtvrecorder.cpp:855 (FindH264Keyframes) DTVRec[1]: PES start code not found in TS packet with PUSI set
Ik had al wekenlang hetzelfde met RTL 8 HD, SBS9 HD, etc, etc in combinatie met MediaPortal en acamd/oscam/mdapi_plus met entries in de TsReaderlog.log als:
[2016-03-15 08:00:42,802] [10cde838] [14d4] - PES H264 0-0-1 fail
Wat het bij mij heeft gefixed is door even alle ACamdTmp directories, chcache.ini files en chidcache.ini te verwijderen, daarna werkte alles weer
Ik zal daar vanavond nog eens een blik op werpen. Dat e.e.a af en toe nog wat buggy kan zijn was ik me wel van bewust. Ik draai op dit moment nog op Isengard 15.2, aangezien nog niet elke client naar 16 toe kan; OpenElec heeft hier nog geen nieuwe versie voor uitgebracht en dat zou betekenen dat m'n database niet lekker meer werkt (verschillende versies). Hopelijk dat ik 16 er toch wel de nodige verbeteringen in zijn doorgevoerd dus. De video/audio cache levels aanpassen zou misschien de snelheid van tunen inderdaad wel eens kunnen verbeteren. Caching gebeurt op ssd dus qua storage zou het snel zat moeten zijn. Ook qua cpu en geheugen zijn er nog meer dan genoeg resources beschikbaar; ik vermoedt dat het met wat finetuning dus wel goed t ekrijgen moeten zijn.mowa schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:02:
Allereerst bedankt voor jullie reactie![]()
[...]
Kodi 16.1 lijkt (met pvr en out of the box) met W10 goed te werken. 16.0 en daarvoor werkten in mijn ervaring daarmee niet goed.
<pvr>
</pvr>
<epg>
</epg>
In ieder geval bedankt voor de tips en hopelijk dat het de ervaringen nog iets verder zal verbeteren ermee
Had gehoopt Dvbviewer in no time up and running te hebben want er was vanavond maar weinig tijd. Aanvankelijk was op geen enkele frequentie signaal, alleen 474Mhz liet iets zien. In Dvbviewer lijkt het niet mogelijk, zo ver ik heb kunnen zien, om met 474Mhz (zoals dat met bijv dvblink wel mogelijk is) alle kanalen te scannen. Dvbviewer werkt met een frequentielijst en mijn niet al te oude frequentielijsten bleken niet te werken. Hier onder een verse lijst waarin een andere/nieuwe symbolrate te zien is. Hiermee heb ik alle kanalen kunnen scannen.
Alles werkt, van de week ff verder testen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| [SATTYPE] 1=4000 2=Ziggo Den Haag [DVB] 0=12 1=474000,5,6875 2=826000,5,6900 3=562000,5,6900 4=786000,5,6900 5=810000,5,6900 6=802000,5,6900 7=490000,5,6900 8=346000,5,6900 9=322000,5,6900 10=330000,5,6900 11=338000,5,6900 12=306000,5,6900 |
Alles werkt, van de week ff verder testen.
Mijn lijst voor regio Den Haag is wel ff wat groter, ook hier shared.
Maar geen enkele problemen verder.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| [SATTYPE] 1=4000 2=Kabel Ziggo Regio Den Haag [DVB] 0=39 1=474000,3,6875 2=826000,5,6900 3=562000,5,6900 4=786000,5,6900 5=810000,5,6900 6=802000,5,6900 7=490000,5,6900 8=346000,5,6900 9=330000,5,6900 10=338000,5,6900 11=306000,5,6900 12=818000,5,6900 13=354000,5,6900 14=370000,5,6900 15=378000,5,6900 16=522000,5,6900 17=794000,5,6900 18=722000,5,6900 19=130000,5,6900 20=162000,5,6900 21=778000,5,6900 22=314000,5,6900 23=554000,5,6900 24=546000,5,6900 25=466000,5,6900 26=578000,5,6900 27=842000,5,6900 28=386000,5,6900 29=394000,5,6900 30=450000,5,6900 31=458000,5,6900 32=498000,5,6900 33=698000,5,6900 34=586000,5,6900 35=770000,5,6900 36=362000,5,6900 37=170000,5,6900 38=154000,5,6900 39=834000,5,6900 |
[ Voor 58% gewijzigd door Donderstraaltje op 15-03-2016 23:32 ]
Nee geen enkel probleem, zoals gezegd zijn alle kanalen gevonden.Donderstraaltje schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:27:
Mijn lijst voor regio Den Haag is wel ff wat groter, ook hier shared.
Maar geen enkele problemen verder.
Heb rond 19:00 dtvmonitor gechekt en stond er wat hierboven te zien is. Nu rond 23:52 blijkt men de lijst compleet gemaakt te hebben.
Het trage wisselen van kanalen heb ik in ieder geval al terug kunnen herleiden tot de recording service, maar waarom dat is weet ik nog niet. Speelt uitsluitend bij encrypted kanalen. Unencrypted duurt ongeveer een seconde, encrypted duurt ongeveer 5 seconden. Zie onderstaande logging... Kan iemand hieruit iets afleiden waarin het probleem kan zitten?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| 16.03.16 00:41:39.079 tStreamClient Release FireDTV BDA Tuner DVBC (1) 16.03.16 00:41:39.079 tStreamClient Destroy FireDTV BDA Tuner DVBC (1) 16.03.16 00:41:39.102 tStreamClient Destroyed FireDTV BDA Tuner DVBC (1) 16.03.16 00:41:39.102 tStreamClient hamDeleted FireDTV BDA Tuner DVBC (1) 16.03.16 00:41:39.102 ReleaseStandbyblock TStreamClient 16.03.16 00:41:39.102 SetThreadExecutionState 0x80000000 16.03.16 00:41:39.102 TRecordingEngine Releasereference TStreamClient: 0 16.03.16 00:41:39.103 SetStandbyblock TStreamClient 16.03.16 00:41:39.103 SetThreadExecutionState 0x80000041 16.03.16 00:41:39.103 TRecordingEngine AddReference TStreamClient: 1 16.03.16 00:41:39.252 TBDAFireDTV Opendevice bvFireDTV 16.03.16 00:41:39.252 tStreamClient AllocateHardware FireDTV BDA Tuner DVBC (1) 16.03.16 00:41:39.253 TBDAFireDTV SetTuner TType: 0, Freq: 626750, Symrate: 6900, LOF: 0, Tone: 0, Pol: 5, DiseqC: 3, FEC: 0, APID: 2011, VPID: 2001, PMT: 2000, SID: 19221, SatMod: 0, DiseqCVal: 0, NID: 1536, Flags: 25 16.03.16 00:41:39.558 TBDACIFireDTVModule CI Base SetTuner Entering 16.03.16 00:41:39.558 TBDACIFireDTVModule CI Base SetTuner Leaving 16.03.16 00:41:39.558 AllocateHardware FireDTV BDA Tuner DVBC (1) 16.03.16 00:41:39.868 TBDACIFireDTVModule WinProc Received PMT ready 16.03.16 00:41:41.147 TBDACIFireDTVModule.InitModule Available 16.03.16 00:41:41.583 Release FireDTV BDA Tuner DVBC (1) 16.03.16 00:41:55.655 TRecordingEngine AddReference webserver: 2 16.03.16 00:42:26.656 TRecordingEngine Releasereference webserver: 1 |
Zou het niet heel mooi zijn als Ziggo gewoon netwerk tuners gaat leveren? Ik ben me (weer) aan het inlezen maar een geschikte nieuwe tuner vinden is alsof je een keuken gaat kopen.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ik zou dit stappen plan hanteren:xzaz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:06:
Zou het niet heel mooi zijn als Ziggo gewoon netwerk tuners gaat leveren? Ik ben me (weer) aan het inlezen maar een geschikte nieuwe tuner vinden is alsof je een keuken gaat kopen.
1. Vind uit welke zenders je wilt kijken, kijk of deze FTC zijn (dus zonder kaart te bekijken) of Encrypted. dtvmonitor laat dat zien, en anders houd aan NPO1,2,3 in HD en de rest van het basispakket + lokalen in SD unencrypted.
2. Geen encryptie nodig? De HDHomeRun is dan prima te doen en veel mensen hebben die hier.
3. Wel nodig? Er is een soort gelijk (en duurder) product die dat wel heeft; http://www.digital-devices.eu/shop/en/network-tv/. Je moet dan ook een AlphaCrypt Classic Cam kopen cheap van marktplaats ofzo
4. Heb je zonder gekozen en wilt ooit toch met? Dat kan nadat je wat ervaring hebt via softcams, niet mijn voorkeur maar er is geen directe nood!
5. Zeg je van ik wil veel meer experimenteren? of een goedkope oplossing? Pak een oude PC, stop daar een tv tuner in, sluit aan op het netwerk en zet deze in de meterkast!
Tegenwoordig ben je niet meer zo os afhankelijk, mensen gebruiken hier windows en linux door elkaar. De populairste backends (software die met de tv kaart spreekt) zijn in willekeurige volgorde MediaPortal (Windows), DVBviewer (Windows/OSX), NextPVR (Windows), DVBLink (veel varianten) en TVHeadend (Linux).
Als je het gewoon niet weet zou ik mooi eens beginnen met een oude pc + bijvoorbeeld een FloppyDTV zeer oude hardware maar cheap) en anders in v&a is hier nog zat te vinden. Verwacht de eerste keer dat je een weekendje bezig bent.
Beste mensen,
Kan iemand mij hiermee helpen (schijnbaar na een update naar tvheadend 4.1.1676-1) stopt mijn tvheadend ermee status stopgezet na het aanzetten stopt hij automatisch ermee.
Ik heb de ds214play al helemaal uitgezet oscam uitgezet opnieuw opgestart oscam aangezet en tvheadend weer aangezet (vroeger hielp dat) maar tvheadend stopt dan gelijk ermee na het aanzetten.
Heb er niet veel verstand van (werd destijds via remote voor me gedaan) maar kan wel eventueel met putty overweg.
Kan ik eventueel terug naar een oude tvheadend? Misschien kleine stappenplan als dat mogelijk is of evt een andere niet al te moeilijke oplossing
En weten jullie als je upgrade naar DSM 6 of alles nog blijft werken?

Bedankt
Kan iemand mij hiermee helpen (schijnbaar na een update naar tvheadend 4.1.1676-1) stopt mijn tvheadend ermee status stopgezet na het aanzetten stopt hij automatisch ermee.
Ik heb de ds214play al helemaal uitgezet oscam uitgezet opnieuw opgestart oscam aangezet en tvheadend weer aangezet (vroeger hielp dat) maar tvheadend stopt dan gelijk ermee na het aanzetten.
Heb er niet veel verstand van (werd destijds via remote voor me gedaan) maar kan wel eventueel met putty overweg.
Kan ik eventueel terug naar een oude tvheadend? Misschien kleine stappenplan als dat mogelijk is of evt een andere niet al te moeilijke oplossing
En weten jullie als je upgrade naar DSM 6 of alles nog blijft werken?

Bedankt
Heb nu tvheadend verwijdert en de oude opnieuw geinstalleerd en weer de rtl4 en hoger geinstalleerd alleen ned 1 2 en 3 doen het en de andere kanalen rtl 4 5 sbs 6 etc blijven hangen op bufferen...
edit: heb nu sbs6 sd wel aan de praat dus denk dat alle hd kanalen het niet meer doen sommige sd kanalen doen het wel en sommige niet.
edit: heb nu sbs6 sd wel aan de praat dus denk dat alle hd kanalen het niet meer doen sommige sd kanalen doen het wel en sommige niet.
[ Voor 26% gewijzigd door jingaling op 16-03-2016 23:51 ]
Ben toch wel benieuwd naar je tweaks, denk dat ik er zelf enkele van gebruik maar andere weer niet.Donderstraaltje schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:15:
- Teletekst button fixed
Ik heb geen ervaring met media portal dus heb er geen ervaring mee en ken dus ook de ergernissen niet waar men het geregeld over heeft.
Had er al naar gekeken, maar het is nogal een grote lijst en moeilijk te zien.schumi2004 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:50:
[...]
Ben toch wel benieuwd naar je tweaks, denk dat ik er zelf enkele van gebruik maar andere weer niet.
Ik heb geen ervaring met media portal dus heb er geen ervaring mee en ken dus ook de ergernissen niet waar men het geregeld over heeft.
Moet ff mijn lijst vs de standaard lijst vergelijken, de verschillen opsommen (regel of 30 gok ik), en dan er een korte beschrijving neer gooien.
Het is nog niet klaar denk ik, maar het is een zeer grote verbetering.
schumi2004 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:50:
[...]
Ben toch wel benieuwd naar je tweaks, denk dat ik er zelf enkele van gebruik maar andere weer niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
| <keymap> <global> <keyboard> <h>ActivateWindow(PlayerControls)</h> <m>Mute</m> <!-- Altijd geluid muten tenzij overwrite wat ik probeer tegen te gaan --> </keyboard> </global> <FullscreenVideo> <keyboard> <h>XBMC.ActivateWindow(Home)</h> <!-- home knop zat aan iets anders irritants gekoppeld --> <m>Mute</m> <!--Zat aan OSD gekoppeld --> </keyboard> </FullscreenVideo> <PlayerControls> <keyboard> <m>Mute</m> <!--heel irritant back, heb liever overal hetzelfde --> </keyboard> </PlayerControls> <VideoOSD> <keyboard> <m>Mute</m> <!--heel irritant back, heb liever overal hetzelfde --> </keyboard> </VideoOSD> <Scripts> <keyboard> <i>info</i> </keyboard> </Scripts> <Teletext> <keyboard> <f1>red</f1> <!--kan geen kleur met flirc mappen --> <f2>green</f2> <f3>yellow</f3> <f4>blue</f4> </keyboard> </Teletext> <FullscreenLiveTV> <keyboard> <h>XBMC.ActivateWindow(Home)</h> <!--uniform --> <i>OSD</i> <!--uniform --> <m>Mute</m> <!--irritant --> </keyboard> </FullscreenLiveTV> <PVROSDChannels> <keyboard> <m>Mute</m> <!--uniform --> <left>PreviousChannelGroup</left> <!--naar vorige zendergroep, in sommige skins added --> <right>NextChannelGroup</right> <!--naar vorige zendergroep, in sommige skins added --> <e>XBMC.ActivateWindow(MyPVRGuide)</e> <!--naar volledige tv gids info --> </keyboard> </PVROSDChannels> <TVGuide> <keyboard> <pageup>NextChannelGroup</pageup> <!--naar volgende zendergroep --> <pagedown>PreviousChannelGroup</pagedown> <!--naar vorige zendergroep --> <back>PreviousMenu</back> <!--irritant, terug naar full screen tv ipv menu --> <escape>PreviousMenu</escape> <!--irritant --> <delete>PreviousMenu</delete> <!--irritant --> <backspace>PreviousMenu</backspace> <!--irritant --> </keyboard> </TVGuide> |
Dit zijn de edits die ik zo zie met wat kort commentaar.
Dit gebruik ik met deze jongen; http://www.streacom.com/p...-se-adaptive-ir-receiver/
Elke remote naar keuze kan ik hiermee gebruiken, de reactie snelheid instellen (double keypresses, interval) en het zendt een keyboard key naar kodi dus kan het van te voren testen via remote desktop/keyboard.
De edits zijn er op gericht om het meer zoals MediaPortal te krijgen, wat irritante dingen die niet uniform binnen kodi en vooral het tv gedeelte zijn eruit te krijgen. TV is er eigenlijk als het ware later "eringehacked" en nog steeds zijn er aardig wat bugjes.
Beter dan dit overzicht kan ik het ff niet geven, denk dat ik alle edits te pakken heb.
Net nog even een klein uurtje met Dvbviewer in de weer geweest en een kort "stress testje" gedaan. 5 programma's opnemen en 1 kijken en/of fink doorzappen gaat prima (W10+Kodi 16.1). Zappen gaat zelfs een fractie sneller dan met Dvblink, is voor het gevoel minder dan een seconde. Alleen MCE zonder Dvblink is nog sneller maar dat ondersteunt "maar" 4 tuners en moet je ook lopen klooien met een frequentielijst.
Dvbviewer kan op zich prima dienst doen als mediacenter maar is wat dat betreft net zo beperkt als MCE. De interface en installatieproces doet erg archaisch aan. Dat gaat met Dvblink veel gestroomlijnder en in een webbrowser. Met Dvbviewer kan je dan bijvoorbeeld ook geen frequentie scannen of kanalenijst instellen. Ook is het niet mogelijk, zoals bij Dvblink, om een individuele tuner specifieke instellingen te maken. Bovendien duurt het scannen erg lang waar je met Dvblink in een minuut klaar bent. Dit alles wellicht doordat ik een al wat oudere "demo" versie gebruik. Ik ga er van uit dat de huidige versie het beter doet.
Echter is het zoals gezegd (iets) sneller met het wisselen van een kanaal en lijkt het stabiel.
Morgenavond een "normale" avond testen.
Zelf heb ik nog steeds een oude MCE ir receiver, die 't al dik 10 jaar doet, de MCE-remote is een jaar of 4/5 geleden vervangen door een Harmony 650. Mijn XBMC/Kodi settings heb ik nog handmatig moeten invoeren maar sinds een aantal jaren zijn er allerlei add-ons voor waarme je een knop een specifieke functie kunt toekennen zoals de Keymap Editor, MCE Remote en de remotemapper app.
Dvbviewer kan op zich prima dienst doen als mediacenter maar is wat dat betreft net zo beperkt als MCE. De interface en installatieproces doet erg archaisch aan. Dat gaat met Dvblink veel gestroomlijnder en in een webbrowser. Met Dvbviewer kan je dan bijvoorbeeld ook geen frequentie scannen of kanalenijst instellen. Ook is het niet mogelijk, zoals bij Dvblink, om een individuele tuner specifieke instellingen te maken. Bovendien duurt het scannen erg lang waar je met Dvblink in een minuut klaar bent. Dit alles wellicht doordat ik een al wat oudere "demo" versie gebruik. Ik ga er van uit dat de huidige versie het beter doet.
Echter is het zoals gezegd (iets) sneller met het wisselen van een kanaal en lijkt het stabiel.
Morgenavond een "normale" avond testen.
Vergeet niet dat een remote voor Mediaportal "maar" een paar dingen moet doen en je Kodi volledig kunt customizen en naar je hand kunt zetten. Zo kan je bijvoorbeeld een knop van je remote aan een bepaalde add-on mappen. Bovendien zijn de add-ons DE reden waarom ik altijd voor Kodi zal kiezen, buiten het feit dat je het volledig kunt customizen.Donderstraaltje schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:09:
Dit gebruik ik met deze jongen; http://www.streacom.com/p...-se-adaptive-ir-receiver/
Elke remote naar keuze kan ik hiermee gebruiken, de reactie snelheid instellen (double keypresses, interval) en het zendt een keyboard key naar kodi dus kan het van te voren testen via remote desktop/keyboard.
De edits zijn er op gericht om het meer zoals MediaPortal te krijgen, wat irritante dingen die niet uniform binnen kodi en vooral het tv gedeelte zijn eruit te krijgen. TV is er eigenlijk als het ware later "eringehacked" en nog steeds zijn er aardig wat bugjes.
Beter dan dit overzicht kan ik het ff niet geven, denk dat ik alle edits te pakken heb.
Zelf heb ik nog steeds een oude MCE ir receiver, die 't al dik 10 jaar doet, de MCE-remote is een jaar of 4/5 geleden vervangen door een Harmony 650. Mijn XBMC/Kodi settings heb ik nog handmatig moeten invoeren maar sinds een aantal jaren zijn er allerlei add-ons voor waarme je een knop een specifieke functie kunt toekennen zoals de Keymap Editor, MCE Remote en de remotemapper app.
Ik zal het eens moeten proberen maar denk dat het wat PVR betreft best meevalt wat je aanpast. Nu we toch afdwalen zal ik mijn keymap.xml even posten, de PVR stukjes haal je er zo uit.Donderstraaltje schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:09:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 <keymap> <global> <keyboard> <h>ActivateWindow(PlayerControls)</h> <m>Mute</m> <!-- Altijd geluid muten tenzij overwrite wat ik probeer tegen te gaan --> </keyboard> </global> <FullscreenVideo> <keyboard> <h>XBMC.ActivateWindow(Home)</h> <!-- home knop zat aan iets anders irritants gekoppeld --> <m>Mute</m> <!--Zat aan OSD gekoppeld --> </keyboard> </FullscreenVideo> <PlayerControls> <keyboard> <m>Mute</m> <!--heel irritant back, heb liever overal hetzelfde --> </keyboard> </PlayerControls> <VideoOSD> <keyboard> <m>Mute</m> <!--heel irritant back, heb liever overal hetzelfde --> </keyboard> </VideoOSD> <Scripts> <keyboard> <i>info</i> </keyboard> </Scripts> <Teletext> <keyboard> <f1>red</f1> <!--kan geen kleur met flirc mappen --> <f2>green</f2> <f3>yellow</f3> <f4>blue</f4> </keyboard> </Teletext> <FullscreenLiveTV> <keyboard> <h>XBMC.ActivateWindow(Home)</h> <!--uniform --> <i>OSD</i> <!--uniform --> <m>Mute</m> <!--irritant --> </keyboard> </FullscreenLiveTV> <PVROSDChannels> <keyboard> <m>Mute</m> <!--uniform --> <left>PreviousChannelGroup</left> <!--naar vorige zendergroep, in sommige skins added --> <right>NextChannelGroup</right> <!--naar vorige zendergroep, in sommige skins added --> <e>XBMC.ActivateWindow(MyPVRGuide)</e> <!--naar volledige tv gids info --> </keyboard> </PVROSDChannels> <TVGuide> <keyboard> <pageup>NextChannelGroup</pageup> <!--naar volgende zendergroep --> <pagedown>PreviousChannelGroup</pagedown> <!--naar vorige zendergroep --> <back>PreviousMenu</back> <!--irritant, terug naar full screen tv ipv menu --> <escape>PreviousMenu</escape> <!--irritant --> <delete>PreviousMenu</delete> <!--irritant --> <backspace>PreviousMenu</backspace> <!--irritant --> </keyboard> </TVGuide>
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <keymap> <global> <remote> <menu>ContextMenu</menu> <!-- CUSTOM: Open Content Menu --> </remote> </global> <FullscreenVideo> <remote> <back>Back</back> <!-- CUSTOM: Exit FullScreenVideo --> <start>XBMC.ActivateWindow(Home)</start> <!-- CUSTOM: Go to home screen --> <!-- <star>ActivateWindow(SubtitleSearch)</star> CUSTOM: Launch script.xbmc.subtitles --> <subtitle>ActivateWindow(SubtitleSearch)</subtitle> <!-- change to subtitle search --> <!-- <star>subtitledelayminus</star> --> <!-- use star for subtitle sync minus --> <!-- <hash>subtitledelayplus</hash> --> <!-- use # for subtitle sync plus --> <star>RunScript(special://masterprofile/scripts/subminus.py)</star> <hash>RunScript(special://masterprofile/scripts/subplus.py)</hash> <red>XBMC.RunScript(special://profile/scripts/toggle_boblight_service.py)</red> <!-- CUSTOM: Toggle ambilight --> </remote> </FullscreenVideo> <Visualisation> <remote> <back>Back</back> <!-- CUSTOM: Exit Visualisation --> <start>XBMC.ActivateWindow(Home)</start> <!-- CUSTOM: Go to home screen --> </remote> </Visualisation> <TVGuide> <remote> <back>PreviousMenu</back> <!-- CUSTOM: Back to LiveTV when EPG Guide is open ---> <guide>PreviousMenu</guide> <!-- CUSTOM: Back to LiveTV when EPG Guide is open ---> </remote> </TVGuide> <FullscreenLiveTV> <remote> <select>XBMC.ActivateWindow(PVROSDChannels)</select> <!-- CUSTOM: Call PVROSDChannels is center OK button on Remote --> <guide>XBMC.ActivateWindow(TVGuide)</guide> <!-- CUSTOM: Open EPG window, is Guide button on remote --> <red>XBMC.RunScript(special://profile/scripts/toggle_boblight_service.py)</red> <!-- CUSTOM: Toggle ambilight --> </remote> </FullscreenLiveTV> </keymap> |
Wat ik voornamelijk irritant vind is dat ook al doe je een XBMC.ActivateWindow(Home) in bepaalde windows hij toch een back actie doet ipv daadwerkelijk naar Home.
Moet ik nog uitzoeken maar het stoort me niet genoeg omdat te doen.
Klopt ook, de addons zijn aardig hoewel ik er nog geen gebruik, van wat ik wil gebruiken is het weer US onlymowa schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 01:02:
Vergeet niet dat een remote voor Mediaportal "maar" een paar dingen moet doen en je Kodi volledig kunt customizen en naar je hand kunt zetten. Zo kan je bijvoorbeeld een knop van je remote aan een bepaalde add-on mappen. Bovendien zijn de add-ons DE reden waarom ik altijd voor Kodi zal kiezen, buiten het feit dat je het volledig kunt customizen.
Maar scannen in de regio Den Haag duurt voor mij zo lang ik het gebruik maar echt 1 minuut!, zal het eens timen.
Edit: En ja mijn edits vallen relatief gezien nog wel mee, ff de ruwe randjes ervan af halen.
Mijn echte dikke edits waren voor de Eminence/Arctic Zephyr maar die heeft de creator van de skin 1:1 overgenomen, dus geen nut meer die hier neer te gooien. Daar had ik ook een 20+ uur inzitten.
[ Voor 12% gewijzigd door Donderstraaltje op 17-03-2016 01:13 ]
Dat is een segfault, en gezien de versie is dat wellicht alweer opgelost als je upgrade. Die versie van TVHeadend heet niet voor niets "unstable", soms zijn er gewoon nog wat bugs.jingaling schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:56:
Het probleem met traagheid van kanalen wisselen is eindelijk opgelost. Er bleek nog een oude versie van de Recording service te draaien. Zojuist bijgewerkt van 1.29.0.0 naar 1.32.0.0 en nu is schakelen naar encrypted kanalen grofweg 1 seconde. Unecrypted zelfs nog iets sneller.
Exact hetzelfde als voor mij dus, tof!kroegtijger schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:49:
Het probleem met traagheid van kanalen wisselen is eindelijk opgelost. Er bleek nog een oude versie van de Recording service te draaien. Zojuist bijgewerkt van 1.29.0.0 naar 1.32.0.0 en nu is schakelen naar encrypted kanalen grofweg 1 seconde. Unecrypted zelfs nog iets sneller.
Nu nog ff iemand zorgen dat de buffer niet oneindig doorloopt en dan ben ik goed blij met mijn setup
Je kunt ook mijn zenderlogo pack nog gebruiken, hoef je alleen in de recording service in te stellen om ze binnen kodi te krijgen dan
Ik mis nog een paar logo's. Waar kan ik dat pack van je vinden? Scheelt weer zoek-werkDonderstraaltje schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:05:
[...]
Exact hetzelfde als voor mij dus, tof!
Nu nog ff iemand zorgen dat de buffer niet oneindig doorloopt en dan ben ik goed blij met mijn setup
Je kunt ook mijn zenderlogo pack nog gebruiken, hoef je alleen in de recording service in te stellen om ze binnen kodi te krijgen dan
Ik merk trouwens dat deze nieuwe versie van de recording service aan alle kanten aanzienlijk sneller is. Niet alleen in het tunen naar een andere zender, maar ook het laden van de web-interface lijkt een stukje vlotter te verlopen.
Helaas dat de web interface van de recording service nog steeds niet gebruik lijkt te willen maken van de favorites.xml waardoor ik elke keer weer alle zender in de goede volgorde mag gaan zetten... Zou leuk zijn als die optie beschikbaar zou komen en als Ziggo ook eens een keer met hun handen van de indeling af zouden blijven... Elke keer als net alles goed staat en volledig naar wens werkt bedenkt Ziggo dat het wel eens leuk zou kunnen zijn om de indeling ondersteboven te gooien en mag ik weer opnieuw beginnen. De kans dat DVBViewer op korte termijn LCN gaat ondersteunen acht ik niet heel groot gezien o.a. http://www.dvbviewer.tv/f...extractingusing-lcn-data/ Dat was al 2011 en er is in die tussentijd afaik niets verandert hierin...
Donderstraaltje in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"kroegtijger schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:00:
[...]
Ik mis nog een paar logo's. Waar kan ik dat pack van je vinden? Scheelt weer zoek-werk
Ik merk trouwens dat deze nieuwe versie van de recording service aan alle kanten aanzienlijk sneller is. Niet alleen in het tunen naar een andere zender, maar ook het laden van de web-interface lijkt een stukje vlotter te verlopen.
Helaas dat de web interface van de recording service nog steeds niet gebruik lijkt te willen maken van de favorites.xml waardoor ik elke keer weer alle zender in de goede volgorde mag gaan zetten... Zou leuk zijn als die optie beschikbaar zou komen en als Ziggo ook eens een keer met hun handen van de indeling af zouden blijven... Elke keer als net alles goed staat en volledig naar wens werkt bedenkt Ziggo dat het wel eens leuk zou kunnen zijn om de indeling ondersteboven te gooien en mag ik weer opnieuw beginnen. De kans dat DVBViewer op korte termijn LCN gaat ondersteunen acht ik niet heel groot gezien o.a. http://www.dvbviewer.tv/f...extractingusing-lcn-data/ Dat was al 2011 en er is in die tussentijd afaik niets verandert hierin...
Daar heb je de laatste versie van het logopack van een goede 1,5 maand terug.
Als je er nog wat mist laat het me dan weten! Ziggo Sport gebruik ik zelf nog altijd het Ziggo logo voor en Sport1 enz de oude logo's, weet niet goed of ik die wil vervangen voor deze saaie.
Dat van die favorites.xml had ik het pas nog over, het enige waar ik van baal betreft de recording service.
Wat Ziggo nog wel eens mag regelen is dat allesonder Ziggo valt, de tag UPC NL is nog altijd terug te vinden...
Top, ga ik effe mee spelen. Thanks.Donderstraaltje schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:03:
[...]
Donderstraaltje in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"
Daar heb je de laatste versie van het logopack van een goede 1,5 maand terug.
Als je er nog wat mist laat het me dan weten! Ziggo Sport gebruik ik zelf nog altijd het Ziggo logo voor en Sport1 enz de oude logo's, weet niet goed of ik die wil vervangen voor deze saaie.
Dat onder andere... zijn nog wel wat andere puntjes hoor die voor verbetering vatbaar zijn wat mij betreft. Zo zou ik bijvoorbeeld graag zien dat je meerdere user-accounts kan maken met verschillende toegangs-niveau's. Ideaal zelfs als dat met LDAP-integratie kan zodat het ook op professioneel niveau kan worden toegepast door in de Active Directory te integreren.Dat van die favorites.xml had ik het pas nog over, het enige waar ik van baal betreft de recording service.
Daarnaast zou de API nog wel wat kunnen verbeteren, en zou een centrale database met alle gegevens van de diverse netwerken, eventueel op basis van een abonnement oid een welkome toevoeging zijn. Dat laatste is natuurlijk een enorme opgaaf, dat realiseer ik me, maar als je de gebruikers elke keer geautomatiseerd up-to-date gegevens laat aanleveren kan je daar volgens mij wel een betrouwbare bron van maken wat de instap-drempel aanzienlijk zou verlagen. Dan is het zo simpel als installatie uitvoeren, locatie en netwerk kiezen en alle nodige info wordt van internet af opgehaald en steeds weer bijgewerkt. Als ik alleen al hier zie hoe vaak er vragen over komen, maar ook steeds weer de ziggo-updates, dan is aan zoiets denk ik wel behoefte. Nu blijft het steeds maar in de hobby-hoek hangen, terwijl de promotie naar een volwaardige consumenten-oplossing naar mijn mening toch wel binnen handbereik ligt.
Het is naar mijn mening nog niet 100%, maar ze zijn goed op weg die kant op.
Dat heb ik uberhaupt nooit begrepen dat er een onderscheid in gemaakt is... Ik zie niet helemaal in waarom niet alles gewoon onder 1 tag mag vallen, en al helemaal niet waarom de indeling dan is zoals die nu is... Dan lijkt mij toch dat je een tag als radio/tv/service zou meegeven, maar in plaats daarvan is het Ziggo/UPC NL/Unknown/Ziggo MC/Ziggo (MC)). Er zal vast een goede reden voor zijn, maar ik ken hem in ieder geval nietWat Ziggo nog wel eens mag regelen is dat allesonder Ziggo valt, de tag UPC NL is nog altijd terug te vinden...
ZiggoL hebben we ook nog een tijd gehadkroegtijger schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:26:
[...]
Dat heb ik uberhaupt nooit begrepen dat er een onderscheid in gemaakt is... Ik zie niet helemaal in waarom niet alles gewoon onder 1 tag mag vallen, en al helemaal niet waarom de indeling dan is zoals die nu is... Dan lijkt mij toch dat je een tag als radio/tv/service zou meegeven, maar in plaats daarvan is het Ziggo/UPC NL/Unknown/Ziggo MC/Ziggo (MC)). Er zal vast een goede reden voor zijn, maar ik ken hem in ieder geval niet
Onder unknown vallen wat rare services die ik elke keer toch verwijder. Soms hebben deze stills met deze zender is verplaatst etc etc.
Ziggo MC enzo heb ik hier nog nooit gezien, gelukkig.
Onder UPC NL zit hier heel vreemd Net5 HD en TV5 en BBC1/2 + nog wat SD kanalen die toch niet map.
Verder ben ik gewoon tevreden met de recording service, woon toch alleen en dit is verder prima.
Mijn top 3, die ook niet groter is als een top3;
1. Die vervelende eindeloze buffer, vanwege dat die op een ramdisk weggeschreven wordt bij mij
2. Favorites.xml, gewoon gruwelijk irritant en zet het niet eens meer handmatig terug want veel en veel te veel gezeik. Dit is gelijk iets dat relatief makkelijk te verhelpen is, kan het wellicht zelf gegeven dat ik tijd heb.
3. LCN, vind het wel handig voor de all channels tab, maar mis het zelf niet zo.
Voor MediaPortal heb ik ook een top 3;
1. Custom channel volgorde, gruwelijk irritant want volgt nu altijd LCN.
2. Sneller zappen, komt door die database die wat sloom is. Al wel beter geworden.
3. Betere/stabielere webserver zoals DVBviewer. Zou in MP2.0 komen.
Maar goed, ik moet binnenkort weer eens kijken naar de horepg collector, wegens problemen en lang duren al een tijdje terug uitgezet.
Die buffer is zeker met stip op 1 de irritantste. Het is het overwegen van een grotere SSD waard, want 20GB vrij volstaat toch niet.Donderstraaltje schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:36:
[...]
ZiggoL hebben we ook nog een tijd gehad
Onder unknown vallen wat rare services die ik elke keer toch verwijder. Soms hebben deze stills met deze zender is verplaatst etc etc.
Ziggo MC enzo heb ik hier nog nooit gezien, gelukkig.
Onder UPC NL zit hier heel vreemd Net5 HD en TV5 en BBC1/2 + nog wat SD kanalen die toch niet map.
Verder ben ik gewoon tevreden met de recording service, woon toch alleen en dit is verder prima.
Mijn top 3, die ook niet groter is als een top3;
1. Die vervelende eindeloze buffer, vanwege dat die op een ramdisk weggeschreven wordt bij mij
2. Favorites.xml, gewoon gruwelijk irritant en zet het niet eens meer handmatig terug want veel en veel te veel gezeik. Dit is gelijk iets dat relatief makkelijk te verhelpen is, kan het wellicht zelf gegeven dat ik tijd heb.
3. LCN, vind het wel handig voor de all channels tab, maar mis het zelf niet zo.
Wat de rest betreft zou een overstap naar een MySQL-based database dat wel een heel stuk eenvoudiger maken om te realiseren denk ik, maar ik vermoedt dan dan de hele software ondersteboven gekeerd moet gaan worden, en dat zullen ze denk ik niet snel doen.
Wat MediaPortal betreft heb ik die al heel lange tijd niet meer gebruikt, maar de webserver was destijds zo'n ramp dat ik daarvoor ArgusTV erbij heb genomen en uiteindelijk zelfs naar DVBViewer ben over gestapt. Geen seconde spijt gehad tot nu toe, maar zoals gezegd heb ik al jaren MediaPortal niet meer gebruikt.Voor MediaPortal heb ik ook een top 3;
1. Custom channel volgorde, gruwelijk irritant want volgt nu altijd LCN.
2. Sneller zappen, komt door die database die wat sloom is. Al wel beter geworden.
3. Betere/stabielere webserver zoals DVBviewer. Zou in MP2.0 komen.
Maar goed, ik moet binnenkort weer eens kijken naar de horepg collector, wegens problemen en lang duren al een tijdje terug uitgezet.
thx ik hoop het alles is nu door elkaar kan wel nog sd kanalen kijken nu nog de recordings path icon paths etc opnieuw configureren.gibraltar schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:48:
[...]
Dat is een segfault, en gezien de versie is dat wellicht alweer opgelost als je upgrade. Die versie van TVHeadend heet niet voor niets "unstable", soms zijn er gewoon nog wat bugs.
Super! Ik heb de ffdecsawrapper ecm.cache verwijderd, ffdecsawrapper opnieuw gestart en RTL8 HD en SBS9 HD doen het gewoon weer! Thx!tCC schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:19:
Wat het bij mij heeft gefixed is door even alle ACamdTmp directories, chcache.ini files en chidcache.ini te verwijderen, daarna werkte alles weer
Ha allemaal.
Ik ben van plan nu eindelijk mijn Kodi setups te integreren met TV. Voorheen wat geprobeerd met internet streams en geprobeerd de streams van de horizon app te integreren, maar ik ben nu toch maar van plan om over te gaan op het gebruik van tuners en een smartcard reader.
Ik ben aan het kijken wat de beste opzet is. Ik zie o.a. op dit forum dat op dit moment de HDHomeRun veel wordt gebruikt. Ik heb zelf nu een server draaien met daarop win server en een VM met ubuntu. Op de VM draai ik o.a. kodi headless voor het automatisch updaten van de database.
Ik zit zelf te denken aan of een netwerk dvb-c tuner (hdromerun?) en dan de reader op mn server, of een aparte rasberrypi met usb tuner.
Volgens mij kom je prijstechnisch op ongeveer hetzelfde uit tussen deze twee opties. Ik weet niet of ik een tuner gelijk ik mn server wil. Het is een oude i5 met een goedkoop videokaartje en staat al best aan zn max, hoewel ik het geheugen nog kan uitbreiden.
Wat is jullie idee hierbij? Iemand nog mooie opties o.i.d.?
Ik ben van plan nu eindelijk mijn Kodi setups te integreren met TV. Voorheen wat geprobeerd met internet streams en geprobeerd de streams van de horizon app te integreren, maar ik ben nu toch maar van plan om over te gaan op het gebruik van tuners en een smartcard reader.
Ik ben aan het kijken wat de beste opzet is. Ik zie o.a. op dit forum dat op dit moment de HDHomeRun veel wordt gebruikt. Ik heb zelf nu een server draaien met daarop win server en een VM met ubuntu. Op de VM draai ik o.a. kodi headless voor het automatisch updaten van de database.
Ik zit zelf te denken aan of een netwerk dvb-c tuner (hdromerun?) en dan de reader op mn server, of een aparte rasberrypi met usb tuner.
Volgens mij kom je prijstechnisch op ongeveer hetzelfde uit tussen deze twee opties. Ik weet niet of ik een tuner gelijk ik mn server wil. Het is een oude i5 met een goedkoop videokaartje en staat al best aan zn max, hoewel ik het geheugen nog kan uitbreiden.
ChrisIsm
Een mogelijke andere route is een hardware CAM oplossing. De hardware van Digital Devices is een optie. De kosten zijn wel hoger, maar ik had dit alternatief nog niet tussen je eigen opties gezien. Het voordeel is dat hardware CAM's makkelijker te installeren zijn, mits je de hardware en drivers kan vinden.chrisism schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:02:
Een softcam is een oplossing, maar je moet wel een beetje bestand zijn tegen de soms wat onhandige configuratie (in dit geval dan OSCam). Als reader kan ik deze TBS3102 aanraden, ik zou een Smargo afraden vanwege bugs en prijs.
Het grote voordeel van een netwerk tuner, en dan eigenlijk de HDHomerun, is de driver-loze opzet. Je hoeft dus geen drivers te gaan zoeken voor Linux. Ik ben nog steeds ontzettend blij met mijn HDHomerun HDHR3-4DC, TVHeadend en Kodi als clients. Maar mijn beeld is wel eenzijdig: ik heb altijd TVHeadend en Kodi gebruikt, en ik heb de plugin geschreven voor de HDHomerun in TVHeadend.
De Digital Devices waar hierboven naar verwezen wordt is wel creme de la creme en zelf heb ik de pci-e modulaire tuner setup ervan. Je kunt die netwerkversie later ook uitbreiden naar 4 tuners mocht je zo willen, kun je starten met een van 2 tuners; http://www.digital-device...t2/2-cableip-networktuner En je hebt de optie om er later bijvoorbeeld een satelliet tuner bij te zetten.
Sidenote: Zelf heb ik deze (nog) niet geprobeerd maar twijfel er niet aan dat die goed werken. Zelf zit ik aan deze kit te denken; http://www.digital-device...t-rack-dvbip-networktuner Hiermee kun je hun modulaire producten die ik al heb ombouwen naar een netwerk tuner zonder dat je een volledige pc nodig hebt in een pc kast(je). Voor mij is dit erg verleidelijk alleen een complete kit komt toch al vlug goedkoper...
Je hebt nog altijd de optie om een oude computer in te zetten met een goedkope tv kaart en die op het netwerk te gooien. Een pc die anders naar de gemeentewerf gaat met een gigabit aansluiting is al vlug goed genoeg en tuners kun je ook al vanaf heel goedkoop krijgen. Eigenlijk zowel op windows als linux kan tegenwoordig van alles. het belangrijkste is eigenlijk hoeveel streams wil je tegelijk kijken? Vanaf 2 tuners lijkt soms wel softcam "goedkoper" te zijn, wat het in weze ook wel is, maar je kunt met die digital devices max 6 tuners aan een cam (!) hangen.
Zou zeggen overweeg eerst eens wat je exact wilt kijken en bepaal dan een budget.
Sidenote: Zelf heb ik deze (nog) niet geprobeerd maar twijfel er niet aan dat die goed werken. Zelf zit ik aan deze kit te denken; http://www.digital-device...t-rack-dvbip-networktuner Hiermee kun je hun modulaire producten die ik al heb ombouwen naar een netwerk tuner zonder dat je een volledige pc nodig hebt in een pc kast(je). Voor mij is dit erg verleidelijk alleen een complete kit komt toch al vlug goedkoper...
Je hebt nog altijd de optie om een oude computer in te zetten met een goedkope tv kaart en die op het netwerk te gooien. Een pc die anders naar de gemeentewerf gaat met een gigabit aansluiting is al vlug goed genoeg en tuners kun je ook al vanaf heel goedkoop krijgen. Eigenlijk zowel op windows als linux kan tegenwoordig van alles. het belangrijkste is eigenlijk hoeveel streams wil je tegelijk kijken? Vanaf 2 tuners lijkt soms wel softcam "goedkoper" te zijn, wat het in weze ook wel is, maar je kunt met die digital devices max 6 tuners aan een cam (!) hangen.
Zou zeggen overweeg eerst eens wat je exact wilt kijken en bepaal dan een budget.
Ja ik bezoek al een aantal jaar af en toe weer deze thread en wat ik tot nu toe had begrepen is dat een oplossing met hard cam dus over het algemeen duurder is.
Ik wil ook de geencodeerde kanalen bekijken en dus alleen een tuner voor de vrije kanalen is geen optie. Ik dacht ook dat je per tuner een CAM en kaart nodig had. Wat betreft mijn "oude" kennis van hardcam is ook dat je die FloppyDTV kaarten nodig had vanwege dat de enige was die de encryptie aan konden.
Nu moet ik zeggen dat ik voorheen in UPC gebied zat en dus ook alleen daar op focuste en tegenwoordig in oud Ziggo gebied zit en die irdeto kaarten heb. Er is ondertussen flink wat veranderd.
Wat mijn uiteindelijke doel is is het bekijken van al mn zenders (SD en HD) via mn kodi clients. Hoewel ik niet veel opneem, wil ik die optie wel voor de volledigheid. Nu denk ik dat er max 2 clients per keer tv kijken. Eventueel dus een derde voor opnemen in een speciaal geval.
Softwarematig, configuraties, linux/win etc is mij allemaal geen probleem. Daar heb ik genoeg ervaring en kennis voor. Ik ben geen elektrotechnicus dus ik ga geen kaarten zelf solderen o.i.d. Ik zag al een medetweaker praten over het zelf in elkaar zetten van een phoenix reader.
Ik heb thuis een gigabit netwerk, meerdere kodi clients en een server met een Intel DH55TC moederbord met i5. Deze draait nog win2008r2 en een VM met ubuntu.
Een netwerk tuner leek mij inderdaad mooi vanwege de eenvoud van aansluiten en dat ik mn server verder niet belast, hoewel hardwarematig hij het moet aankunnen geloof ik. Ik zat gisteren al te kijken naar die octopus net inderdaad. Vroeg me alleen af hoe het dan zat met de encrypted kanalen.
Logischerwijs ga ik natuurlijk het liefst voor een goedkope oplossing, maar eenvoud van gebruik/installatie is natuurlijk altijd mooi meegenomen en mag wel iets meer kosten.
Ik wil ook de geencodeerde kanalen bekijken en dus alleen een tuner voor de vrije kanalen is geen optie. Ik dacht ook dat je per tuner een CAM en kaart nodig had. Wat betreft mijn "oude" kennis van hardcam is ook dat je die FloppyDTV kaarten nodig had vanwege dat de enige was die de encryptie aan konden.
Nu moet ik zeggen dat ik voorheen in UPC gebied zat en dus ook alleen daar op focuste en tegenwoordig in oud Ziggo gebied zit en die irdeto kaarten heb. Er is ondertussen flink wat veranderd.
Wat mijn uiteindelijke doel is is het bekijken van al mn zenders (SD en HD) via mn kodi clients. Hoewel ik niet veel opneem, wil ik die optie wel voor de volledigheid. Nu denk ik dat er max 2 clients per keer tv kijken. Eventueel dus een derde voor opnemen in een speciaal geval.
Softwarematig, configuraties, linux/win etc is mij allemaal geen probleem. Daar heb ik genoeg ervaring en kennis voor. Ik ben geen elektrotechnicus dus ik ga geen kaarten zelf solderen o.i.d. Ik zag al een medetweaker praten over het zelf in elkaar zetten van een phoenix reader.
Ik heb thuis een gigabit netwerk, meerdere kodi clients en een server met een Intel DH55TC moederbord met i5. Deze draait nog win2008r2 en een VM met ubuntu.
Een netwerk tuner leek mij inderdaad mooi vanwege de eenvoud van aansluiten en dat ik mn server verder niet belast, hoewel hardwarematig hij het moet aankunnen geloof ik. Ik zat gisteren al te kijken naar die octopus net inderdaad. Vroeg me alleen af hoe het dan zat met de encrypted kanalen.
Logischerwijs ga ik natuurlijk het liefst voor een goedkope oplossing, maar eenvoud van gebruik/installatie is natuurlijk altijd mooi meegenomen en mag wel iets meer kosten.
[ Voor 4% gewijzigd door chrisism op 21-03-2016 13:18 ]
ChrisIsm
Het is al lang, en eigenlijk nooit zo geweest, dat alleen FloppyDTV's hardcams aan konden. Anderen wekrte ook wel maar waren minder makkelijk verkrijgbaar hier (Duitsland waar ik destijds in de buurt van woonde veel groter) en deze zapte sneller. Gewoon populair te noemen eigenlijk. Als het DVB-c is en je kunt er een alphacrypt in steken dan zal het wel werken. Er zijn wel wat meer dual tuners met enkele cam oplossing, met 4 of meer ken ik alleen de digital devices (hebben de rechten op de FloppyDTV ook overgenomen en de restanten verkocht in hun shop).
Wil je eenvoud kom je vlug bij hardcams uit... maar koop dan wel de Alphacrypt Classic en niet de non Classic of TC !!! Softcam kan wel maar kost meer instelwerk, en volgens mij ook odnerhoud. Mijn Alphacrypt zoeft al lekker rond sinds 2002 in achtereenvolgens MediaPortal en nu DVBviewer setups, van een FloppyDTV nu naar een DuoFlex. Prachtig spul. Softcams lag mij persoonlijk niet, het wel volledig werkend ooit gehad maar de zaptijden waren langer. En dat is iets dat verschillende mensen hier nog met zo'n setup tot de dag van vandaag hebben. Weet eigenlijk niet of er iemand is zonder? dan moet die maar ff reageren en zeggen waarom je daar voor zou kiezen want dat kan ik te slecht uitleggen en verdedigen. Het is een optie die je hebt en meer kan ik er niet over zeggen.
Wil je eenvoud kom je vlug bij hardcams uit... maar koop dan wel de Alphacrypt Classic en niet de non Classic of TC !!! Softcam kan wel maar kost meer instelwerk, en volgens mij ook odnerhoud. Mijn Alphacrypt zoeft al lekker rond sinds 2002 in achtereenvolgens MediaPortal en nu DVBviewer setups, van een FloppyDTV nu naar een DuoFlex. Prachtig spul. Softcams lag mij persoonlijk niet, het wel volledig werkend ooit gehad maar de zaptijden waren langer. En dat is iets dat verschillende mensen hier nog met zo'n setup tot de dag van vandaag hebben. Weet eigenlijk niet of er iemand is zonder? dan moet die maar ff reageren en zeggen waarom je daar voor zou kiezen want dat kan ik te slecht uitleggen en verdedigen. Het is een optie die je hebt en meer kan ik er niet over zeggen.
En met die tuners bijvoorbeeld van Digital Devices hoe werkt dat met een hard cam precies? Heb je daar een CAM slot inzitten waar bijvoorbeeld zo'n @Smit CI+ in kan met je smartcard? En op hoeveel devices kan je dan tegelijk kijken?
Als het inderdaad zo eenvoudig is klinkt dat natuurlijk wel mooi. Scheelt me weer een hoop geknutsel op mn linux installatie, hoewel ik dat ook niet echt een probleem vind.
Owja, en nog/alvast bedankt voor alle info!
Als het inderdaad zo eenvoudig is klinkt dat natuurlijk wel mooi. Scheelt me weer een hoop geknutsel op mn linux installatie, hoewel ik dat ook niet echt een probleem vind.
Owja, en nog/alvast bedankt voor alle info!
ChrisIsm
Een cam gaat in een cam slot, en die kun je bij digital devices met 1 of 2 slots krijgen. Je hebt maar 1 slot nodig, 2 is vooral leuk voor DVB-S (of voor erbij).
Een Smit CI+, sowieso elke CI+, cam gaat niet passen, je moet een CI non + hebben en dan komt alleen de Alphacrypt Classic in aanmerking die je tegenwoordig voor 15-25E van marktplaats trekt waardoor het net zo duur is als een goede reader. De enige geldelijke winst van een softcam zit hem in de aanschafkosten van de tuner zelf.
Met 1 cam en 6 tuners kun je in principe naar 6 streams tegelijk kijken. Er zijn uitzonderingen maar niet voor de Digital Devices tuners. Zelf een dual tuner wat ik genoeg vind. En je kan natuurlijk 2 volledige sets in een PC douwen voor 12, of 3 voor 18, 4 voor 24... zo veel je pci-e slots hebt.
Een Smit CI+, sowieso elke CI+, cam gaat niet passen, je moet een CI non + hebben en dan komt alleen de Alphacrypt Classic in aanmerking die je tegenwoordig voor 15-25E van marktplaats trekt waardoor het net zo duur is als een goede reader. De enige geldelijke winst van een softcam zit hem in de aanschafkosten van de tuner zelf.
Met 1 cam en 6 tuners kun je in principe naar 6 streams tegelijk kijken. Er zijn uitzonderingen maar niet voor de Digital Devices tuners. Zelf een dual tuner wat ik genoeg vind. En je kan natuurlijk 2 volledige sets in een PC douwen voor 12, of 3 voor 18, 4 voor 24... zo veel je pci-e slots hebt.
Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.