Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Volgens mij wil de combinatie DVBLink > MediaPortal/DVBviewer ook niet zo lekker (lees >> werkt niet)? Ik kan mij vergissen natuurlijk maar recente zoektochten leverden geen positieve resultaten op, maar mogelijk heb ik wat over het hoofd gezien?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 18-12-2015 13:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 18:28

Mikayu

.srt

Donderstraaltje schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:23:
[...]

Enkele advanced features die jij vast niet gebruikt.
Zou moeten kijken welke het ook alweer waren, maar ik werd alles behalve gelukkig een half jaar geleden van de software en vond het zwaar beperkt vs MediaPortal/DVBviewer.
Welke advanced features? Het heeft maar 1 doel; de streams decrypten en over je netwerk knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikayu schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:49:
[...]

Welke advanced features? Het heeft maar 1 doel; de streams decrypten en over je netwerk knallen
Zijn zat features die ik gebruik, die niet elke backend heeft.
Web server, null packages droppen, subs doorgeven, ook 1:1 doorgeven wilt soms niet lukken, makkelijk onderhoud (MediaPortal blijft mijn #1, niet werkt zo goed), channel groups heeft ook niet iedere backend helaas en bij sommige werkt het heel omslachtig, commercial detection...

Zo maar een greep waar ik veel te vaak tegenaan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Donderstraaltje schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:36:
[...]

Zijn zat features die ik gebruik, die niet elke backend heeft.
Web server, null packages droppen, subs doorgeven, ook 1:1 doorgeven wilt soms niet lukken, makkelijk onderhoud (MediaPortal blijft mijn #1, niet werkt zo goed), channel groups heeft ook niet iedere backend helaas en bij sommige werkt het heel omslachtig, commercial detection...

Zo maar een greep waar ik veel te vaak tegenaan loop.
ik zit al een tijdje met de vraag of ik nu MediaPortal of DVBViewer moet gebruiken. Voorheen gebruikte ik MediaPortal met ArgusTV maar liep daarin toch wel vaak tegen probleempjes aan, en 100% lekker heb ik het nooit werkend gekregen. Daarna ben ik over gestapt op DVBViewer, waarbij de backend naar volle tevredenheid functioneert, maar ik kijk via Kodi, en daar zitten toch wel wat dingetjes in. Zo heb ik af en toe op onverklaarbare momenten een korte onderbreking van pakweg 1 seconde. Soms gaat het de hele dag goed, soms gebeurt het 3x in een half uur. Geen idee waarom, en zit duidelijk in het Kodi-onderdeel aangezien het met de DVBviewer eigen client prima werkt. Hetzelfde geldt voor het vol lopen van de disk. Pas bij kanaal wijzigen wordt het .ts-bestand weg gegooid, maar dat kan dus behoorlijk oplopen. Er is geen mogelijkheid om een limiet in te stellen. En zo zijn er wel meer kleine puntjes.

Kortom: geen een is geweldig voor alsnog. Waarom zet jij MediaPortal op #1? Was het mijn beperkte kunde? Of is het bij gebrek aan de ultieme software hiervoor? En wat zijn de alternatieven?

Mijn ideale backend is namelijk puur backend. Eventueel een heel beperkte player voor testen, maar ik hoef geen fancy frontend, maar een superstabiele goed werkende backend met web-mogelijkheden, api's, softcam, hardcam en de hele rommel ondersteund, dat zou wel heel erg welkom zijn... Is er zoiets te vinden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kroegtijger schreef op maandag 21 december 2015 @ 23:14:
[...]

ik zit al een tijdje met de vraag of ik nu MediaPortal of DVBViewer moet gebruiken. Voorheen gebruikte ik MediaPortal met ArgusTV maar liep daarin toch wel vaak tegen probleempjes aan, en 100% lekker heb ik het nooit werkend gekregen. Daarna ben ik over gestapt op DVBViewer, waarbij de backend naar volle tevredenheid functioneert, maar ik kijk via Kodi, en daar zitten toch wel wat dingetjes in. Zo heb ik af en toe op onverklaarbare momenten een korte onderbreking van pakweg 1 seconde. Soms gaat het de hele dag goed, soms gebeurt het 3x in een half uur. Geen idee waarom, en zit duidelijk in het Kodi-onderdeel aangezien het met de DVBviewer eigen client prima werkt. Hetzelfde geldt voor het vol lopen van de disk. Pas bij kanaal wijzigen wordt het .ts-bestand weg gegooid, maar dat kan dus behoorlijk oplopen. Er is geen mogelijkheid om een limiet in te stellen. En zo zijn er wel meer kleine puntjes.

Kortom: geen een is geweldig voor alsnog. Waarom zet jij MediaPortal op #1? Was het mijn beperkte kunde? Of is het bij gebrek aan de ultieme software hiervoor? En wat zijn de alternatieven?

Mijn ideale backend is namelijk puur backend. Eventueel een heel beperkte player voor testen, maar ik hoef geen fancy frontend, maar een superstabiele goed werkende backend met web-mogelijkheden, api's, softcam, hardcam en de hele rommel ondersteund, dat zou wel heel erg welkom zijn... Is er zoiets te vinden?
Ik zet MediaPortal op #1 omdat het als frontend voor tv net even wat fijner werkt (hoewel ik heb met edits dan wel verholpen) en het werkt gewoon. Dat vollopen met DVBviewer heb ik dus ook, dan loopt de buffer vol en ik zap gewoon in het reclame blok even op en neer. Heb het reported maar tot op heden doen ze er niks aan terwijl ze wel de oorzaak weten. Meer backends hebben er helaas met kodi last van. Wat MediaPortal ook veel fijner doet vind ik is zenders sorteren en nieuwe bijhouden, andere backends kunnen dat ook wel maar lang niet zo fijn.

Voor mij zou het zo makkelijk terug gaan zijn naar MediaPortal ware het niet dat ik issues heb door het signaalsterkte hier dat net ff wat beter werkt met DVBviewer. Ik zal niet zeggen dat het de 2 perfecte backends zijn maar een combi van die 2 zou dat voor mij zeker wel zijn. Kan niet wachten tot ik verhuis dan kan ik uitgebreider kijken naar MediaPortal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:09:
[...]

Ik zet MediaPortal op #1 omdat het als frontend voor tv net even wat fijner werkt (hoewel ik heb met edits dan wel verholpen) en het werkt gewoon. Dat vollopen met DVBviewer heb ik dus ook, dan loopt de buffer vol en ik zap gewoon in het reclame blok even op en neer. Heb het reported maar tot op heden doen ze er niks aan terwijl ze wel de oorzaak weten. Meer backends hebben er helaas met kodi last van. Wat MediaPortal ook veel fijner doet vind ik is zenders sorteren en nieuwe bijhouden, andere backends kunnen dat ook wel maar lang niet zo fijn.

Voor mij zou het zo makkelijk terug gaan zijn naar MediaPortal ware het niet dat ik issues heb door het signaalsterkte hier dat net ff wat beter werkt met DVBviewer. Ik zal niet zeggen dat het de 2 perfecte backends zijn maar een combi van die 2 zou dat voor mij zeker wel zijn. Kan niet wachten tot ik verhuis dan kan ik uitgebreider kijken naar MediaPortal.
Persoonlijk gebruik ik tvheadend als backend, daar ben ik eigenlijk heel tevreden over. Houdt keurig gewijzigde zenders bij, en eigenlijk hoef ik er nooit meer wat mee te doen (itt Argus TV). Heb wel wat oude ervaringen met MediaPortal TV server, alleen die werkte echt goed/stabiel met m'n 2 anysee's E30 tuners.

Mediaportal heeft geen plugin voor TVHeadend, dus ik zit op Kodi tegenwoordig, ik moet eerlijk gezeggen dat Mediaportal onovertroffen is qua TV frontend. Het werkt allemaal net wat logischer. Ook met de timeshift bijv dat je keurig een balkje krijgt dat hij 'doorloopt'. Ook het spoelen in timebuffer ging met MP een stuk beter dan met Kodi.

Verder ben ik wel erg tevreden over Kodi moet ik zeggen (Openelec, dus geen Windows laag).

Wat voor mij persoonlijk een voordeel is, is dat kodi (op openelec) redelijk veilig is voor mij, ik doe er niet zo veel mee omdat je er minder mee kunt prutsen, itt op Windows. Stukje zelfbescherming dus :), waardeert de vrouw ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:36:
[...]
Persoonlijk gebruik ik tvheadend als backend, daar ben ik eigenlijk heel tevreden over. Houdt keurig gewijzigde zenders bij, en eigenlijk hoef ik er nooit meer wat mee te doen (itt Argus TV). Heb wel wat oude ervaringen met MediaPortal TV server, alleen die werkte echt goed/stabiel met m'n 2 anysee's E30 tuners.

Mediaportal heeft geen plugin voor TVHeadend, dus ik zit op Kodi tegenwoordig, ik moet eerlijk gezeggen dat Mediaportal onovertroffen is qua TV frontend. Het werkt allemaal net wat logischer. Ook met de timeshift bijv dat je keurig een balkje krijgt dat hij 'doorloopt'. Ook het spoelen in timebuffer ging met MP een stuk beter dan met Kodi.

Verder ben ik wel erg tevreden over Kodi moet ik zeggen (Openelec, dus geen Windows laag).

Wat voor mij persoonlijk een voordeel is, is dat kodi (op openelec) redelijk veilig is voor mij, ik doe er niet zo veel mee omdat je er minder mee kunt prutsen, itt op Windows. Stukje zelfbescherming dus :), waardeert de vrouw ook :)
TVheadend vind ik ook redelijk tof, alleen nog niet zo uitgebreid mee lopen spelen. Punt is dat ik dingen doe met die HTPC die mij forcen om op windows te blijven. De laatste TVheadend die ik geprobeerd heb een paar maande terug was wel veel beter dan die van een jaar terug ofzo, heb het idee dat heel lang de ontwikkeling stilgelegen heeft of updates niet gepushed werden. Alleen de learning curve lag nog redelijk hoog en kon het niet in de tijd die ik me zelf gegeven had exact werkend zoals op windows. Het is ooit iets meer voor de toekomst mogelijk I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:13:
[...]

TVheadend vind ik ook redelijk tof, alleen nog niet zo uitgebreid mee lopen spelen. Punt is dat ik dingen doe met die HTPC die mij forcen om op windows te blijven. De laatste TVheadend die ik geprobeerd heb een paar maande terug was wel veel beter dan die van een jaar terug ofzo, heb het idee dat heel lang de ontwikkeling stilgelegen heeft of updates niet gepushed werden. Alleen de learning curve lag nog redelijk hoog en kon het niet in de tijd die ik me zelf gegeven had exact werkend zoals op windows. Het is ooit iets meer voor de toekomst mogelijk I guess.
Dat klopt, toen ik enkele jaren terug er mee begon (met tvheadend), was versie 3.9 de laatste stable release. Dat werkte wel, maar daar was het ook mee gezegd. Ik was toen op zoek naar een tvbackend die kon werken via m'n synolgy. Later ben ik overgestapt op Tvheadend-testing 4.0, daar ging het niet zo heel snel met de ontwikkeling, maar is in het afgelopen jaar een stuk harder gegaan. Zitten inmiddels op 4.1.12xx ofzo en heb er eigenlijk nooit meer last van, doet het altijd. In het begin stond de service nog wel is uit 's ochtends, maar dat is echt voorbij. Rock steady. Learning curve valt volgens mij wel mee (je kunt wat overdonderd raken door de vele opties die er zijn, dat klopt), zeker in de laatste versie, daar heb je namelijk een 'wizard' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, ik heb een HD Homerun ontvanger in de aanbieding. Zie mijn V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 22:46

HaTe

haat niet

Sa1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:36:
[...]

TVHeadend vind ik ook interessant, heb jij een aparte server met tv kaarten ofzo? Hier heb ik nog alles op 1 machine met Argus, MP TVServer en MediaPortal als frontend (behalve de kaartlezer aan de router).
Kodi heb ik laatst ook mee zitten spelen en was aardig verrast! Maar inderdaad, MP loopt nog steeds wat voor qua TV client. Verder vind ik de plugins van MP ook net iets beter, OnlineVideos, MovingPictures en TV Series, maar dat kan ook zijn omdat ik nog niet genoeg ervaring heb met Kodi.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Na mijn setup (windows 7, 2x pci tv-kaart, smargo reader, oscam, argustv front/back) werkend gekregen te hebben is sindskort alles in de soep gelopen. Ik vermoed een fout in de MySQL Icm argustv backend.

Nu wil ik weer opnieuw starten. Nu vraag ik mij af, als ik enkel TV wil opnemen, welke backend kan ik dan het beste nemen (Die ook wakeonlan en een ios app heeft)?

• kroegtijger
HaTe schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:45:
[...]

TVHeadend vind ik ook interessant, heb jij een aparte server met tv kaarten ofzo? Hier heb ik nog alles op 1 machine met Argus, MP TVServer en MediaPortal als frontend (behalve de kaartlezer aan de router).
Kodi heb ik laatst ook mee zitten spelen en was aardig verrast! Maar inderdaad, MP loopt nog steeds wat voor qua TV client. Verder vind ik de plugins van MP ook net iets beter, OnlineVideos, MovingPictures en TV Series, maar dat kan ook zijn omdat ik nog niet genoeg ervaring heb met Kodi.
Het prettige van Kodi is dat je niet afhankelijk bent van wat er te krijgen is, maar als een plugin niet aan je wensen voldoet je het relatief eenvoudig kan aanpassen als je een klein beetje thuis bent in Python. Daarnaast is de platform-onafhankelijkheid een heel groot pluspunt naar mijn mening, net zoals de shared database.
Helaas zit in die openheid ook meteen het grote nadeel naar mijn mening, want er zitten wel heel erg veel rommel-plugins tussen die slecht geschreven zijn, of gewoon vrijwel niets toevoegen. Dat haalt het product op zich wat naar beneden, aangezien een goed geconfigureerde Kodi naar mijn mening de meest prettige interface biedt.

iRacing Profiel

• kroegtijger
Dark0z schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:12:
Na mijn setup (windows 7, 2x pci tv-kaart, smargo reader, oscam, argustv front/back) werkend gekregen te hebben is sindskort alles in de soep gelopen. Ik vermoed een fout in de MySQL Icm argustv backend.

Nu wil ik weer opnieuw starten. Nu vraag ik mij af, als ik enkel TV wil opnemen, welke backend kan ik dan het beste nemen (Die ook wakeonlan en een ios app heeft)?
Ik ben zelf liefhebber van DVBViewer, (geen idee of die werkt met softcam overigens) maar er zijn er zat anderen die je even kan nakijken om te zien of die voldoen. Ben je gebonden aan een specifiek frontend?

iRacing Profiel

kroegtijger schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:51:
[...]

Ik ben zelf liefhebber van DVBViewer, (geen idee of die werkt met softcam overigens) maar er zijn er zat anderen die je even kan nakijken om te zien of die voldoen. Ben je gebonden aan een specifiek frontend?
DVBviewer kan softcam, jaren terug het eens getest.
Zelf ben op windows in ieder geval zeker geen voorstander van softcam, het heeft nooit echt probleemloos voor mij gewerkt.
Tja ik zou zeggen haast tvheadend voor hem als hij perse softcam wilt met op een oud pc'tje in de meterkast.

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:23:
[...]

Zelf ben op windows in ieder geval zeker geen voorstander van softcam, het heeft nooit echt probleemloos voor mij gewerkt.
Tja ik zou zeggen haast tvheadend voor hem als hij perse softcam wilt met op een oud pc'tje in de meterkast.
zoiets ja, of MythTV; schijnt ook goed te werken.

iRacing Profiel

Verwijderd

Donderstraaltje schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:09:
[...]

Misschien zou je ook eens naar NextPVR (Windows) kunnen kijken. Ik gebruik het al jaren en ben er zeer tevreden over. I.c.m. met Oscam op een Raspberry Pi en Kodi als clients.
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:58:
[...]

Misschien zou je ook eens naar NextPVR (Windows) kunnen kijken. Ik gebruik het al jaren en ben er zeer tevreden over. I.c.m. met Oscam op een Raspberry Pi en Kodi als clients.
Laatste keer dat ik er naar keek, jaartje terug, vond ik het vrij waardeloos voor wat ik ermee wil en kreeg bepaalde dingen niet eens aan de gang. Geheugen laat me in de steek wat allemaal.

Maar ik ga niks meer met een reader testen, die is al tijden terug verkocht. Alphacrypt ftw :P

• AOC
  • Niet online

AOC

kroegtijger schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:51:
[...]

Ik ben niet gebonden aan een frontend. Voor het afspelen van opgenomen programma's gebruik ik vlc

• AOC
  • Niet online

AOC

Donderstraaltje schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:23:
[...]

Softcam hoeft niet per ce gebruikt te worden. Dat gebruik ik alleen omdat er toen een handleiding daarover was :) is er een alternatief qua software icm de smargo cardreader en technotrend c1051 dvb?

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Heeft iemand werkende drivers voor de Cablestar HD2 + CI onder Windows 8.1 of 10? Ik had dit ooit werkend onder Windows 7 32-bit, maar bij een reinstall van Windows 10 64-bit kreeg ik hem helemaal niet werkend. Ik heb ook nog een FloppyDTV liggen, die kreeg ik ook al niet werkend ook al probeerde ik het met de Legacy Firewire driver.

Heeft iemands anders ervaring met een van deze kaarten onder Linux met bijvoorbeeld MythTV?

[ Voor 3% gewijzigd door Chilly_Willy op 24-12-2015 21:24 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Chilly_Willy schreef op donderdag 24 december 2015 @ 21:21:
Heeft iemand werkende drivers voor de Cablestar HD2 + CI onder Windows 8.1 of 10? Ik had dit ooit werkend onder Windows 7 32-bit, maar bij een reinstall van Windows 10 64-bit kreeg ik hem helemaal niet werkend. Ik heb ook nog een FloppyDTV liggen, die kreeg ik ook al niet werkend ook al probeerde ik het met de Legacy Firewire driver.

Heeft iemands anders ervaring met een van deze kaarten onder Linux met bijvoorbeeld MythTV?
Ik heb ze alle twee en alle twee als een zonnetje werkend onder Windows 10. Drivers zijn wat moeilijk verkrijgbaar, aangezien de leverancier deze kaart officieel niet meer ondersteund, maar de software staat nog wel online en kan je vinden op https://www.technisat.com...tar-HD2_Cablestar-HD2.zip

Let erop dat je voor de BDA-drivers kiest. Dat geldt ook voor de Floppy DTV. Anders krijg je het inderdaad met geen stok aan de gang. Drivers voor de cablestar heb ik op windows 7, 8, 10 en 2012 werkend gekregen, voor de floppydtv is dat op 8 en op 10 getest.

iRacing Profiel

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op donderdag 24 december 2015 @ 21:09:
[...]

Laatste keer dat ik er naar keek, jaartje terug, vond ik het vrij waardeloos voor wat ik ermee wil en kreeg bepaalde dingen niet eens aan de gang. Geheugen laat me in de steek wat allemaal.

Maar ik ga niks meer met een reader testen, die is al tijden terug verkocht. Alphacrypt ftw :P
:Y helemaal mee eens. Heb nu 2 AlphaCrypts en die gaan ook niet de deur meer uit ook :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dark0z schreef op donderdag 24 december 2015 @ 21:21:
[...]
Softcam hoeft niet per ce gebruikt te worden. Dat gebruik ik alleen omdat er toen een handleiding daarover was :) is er een alternatief qua software icm de smargo cardreader en technotrend c1051 dvb?
Ik vind een softcam oplossing, gecombineerd met dvblink server, eigenlijk heel aardig werken. Doet goed stabiel zijn werk en dat geldt dan voor gebruik onder Kodi en WMC. De laatste is eigenlijk het prettigst als het alleen om tv kijken gaat. Maar naast Kodi en WMC gebruik ik ook nog graag Mediaportal, elk pakket heeft wel wat wat een ander weer niet kan, waardoor ik geen keuze maak uit de een of de ander. Ik gebruik ze gewoon alle drie naast elkaar, niets mis mee 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:45:
[...]

Ik heb m'n Anysee's aan de wilgen gehangen en een HD Homerun gekocht. Die werkt echt perfect met tvheadend-testing.Tvheaded-testing draai ik vanaf m'n Synology NAS die dag en nacht aan staan en tevens ook de bron is van m'n films, series en muziek.

Ik moet zeggen dat ik OnlineVideo's 1op1 vervangen heb met Retrospect en Youtube plugin en MovingPictures en TV Series met de standaard diensten van Kodi. Ik kijk overigens niet veel via Retrospect, maar alles werkt gewoon keurig. Films en Series kijk ik zeer veel en vind ik helemaal prima werken, en wat kroegtijger ook zegt, de mogelijkheid tot het delen van je database tussen meerdere clients is fantastisch. Het simpele feit dat als ik moe ben en boven m'n serie verder wil kijken, kan dat gewoon. Ik druk in de woonkamer op stop en boven vraagt hij of ik verder wil gaan waar ik gebleven ben. Dat is echt super. Daarnaast maakte ik op MP altijd gebruik van trakt.tv, waar ik dit ook weer gebruik bij Kodi, dus m'n watched status ging keurig mee naar Kodi.

Enige blijft gewoon het TV kijken, daar kan Kodi gewoon echt nog wat leren van MP, hoewel ik er nu wel al aan gewend ben. Doe eigenlijk nooit meer spoelen in de timebuffer, gewoon omdat het niet lekker werkt zie geen voortgangsbalk en als hij weer terug komt bij de 'live marker' dan moet ik handmatig op 'play' drukken voordat hij weer normaal verder speelt. Was bij MP echt beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Sa1 op 25-12-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Spam schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:23:
Ik gebruik al een tijdje Anysee TC30's incl smartcards om TV te kijken. Bij de overgang naar UPC is alles zo'n bietje in de soep gegaan en weigert Acamd te werken bij mij. De ontvangers doen het nog prima. Dus probeer ik het nog eens via deze guide met een Smargo Cardreader:

http://nl.hardware.info/r...cam-softcam-onder-windows

...en het gaat al gelijk fout want ik heb de driver geinstalleerd maar ik zie niets op de COM&LPT staan. Bij een poging de firmware update uit te voeren geeft de smartreader2+ updater v1.00 de melding "please remove/disconnect all smartreader2+". Ik heb verscheidene USB ports geprobeerd en ook de enable VCP tool gebruikt van de website. Kan iamdn mij helpen, desnoods via prive berichten?
Ik quote even mezelf want ik heb de smargo uiteindelijk aan de gang gekregen icm 2x anysee tuners en DVBlink (yeah! :*) ). Het werkt op zich goed alleen van tijd tot tijd krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/ifzgnp.jpg

Als ik newcamd sluit en opnieuw opstart blijf ik de reset failed bericht:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/ng54k8.jpg

Het enige wat dan helpt is de Smargo uit de USB halen en er weer opnieuw insteken. Bij het rebooten van de PC waar alles op draait (incl DVBLink) heb ik hetzelfde probleem.

Is dit een USB probleem of is de smargo gewoon defect? Ik had in het begin ook al problemen met de drivers geinstalleerd te krijgen. Of wellicht is dit gewoon normaal gedrag? De dealer wilde me niet helpen omdat dit volgens hun een software probleem was...

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Spam schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:13:
[knip]

Is dit een USB probleem of is de smargo gewoon defect? Ik had in het begin ook al problemen met de drivers geinstalleerd te krijgen. Of wellicht is dit gewoon normaal gedrag? De dealer wilde me niet helpen omdat dit volgens hun een software probleem was...
Is moeilijk te zeggen, maar als je het probleem op meerdere systemen hebt (is dit te testen?), dan zou je bijna twijfelen aan de reader? Je weet zeker dat het geen driver probleem is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
hardware-lover schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:11:
[...]

Is moeilijk te zeggen, maar als je het probleem op meerdere systemen hebt (is dit te testen?), dan zou je bijna twijfelen aan de reader? Je weet zeker dat het geen driver probleem is?
Nuja ik heb het op meerdere USB poorten geprobeerd. Qua driver heb ik gewoon de laatste geinstalleerd dus dat lijkt het ook niet te zijn? Ik vroeg me eigenlijk af iemand anders ooit deze logging gezien had...

• Plantje1978
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 17:11
Spam schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:35:
[...]

Nuja ik heb het op meerdere USB poorten geprobeerd. Qua driver heb ik gewoon de laatste geinstalleerd dus dat lijkt het ook niet te zijn? Ik vroeg me eigenlijk af iemand anders ooit deze logging gezien had...
Ik heb precies hetzelfde probleem met een Smargo die ik van mijn broer geleend heb. Ik heb verschillende computers geprobeerd, verschillende USB poorten en ik blijf maar de "reset failed" melding krijgen.
Ik heb zelfs alles geprobeerd wat hier te vinden is: http://www.retrohans.nl/techboek/?p=9

Ben benieuwd of dit nog op te lossen is of dat de Smargo stuk is...
Het schijnt dat een neutrale reader sowieso beter werkt dan de Smargo die toch al wat probleempjes had?
Kan iemand anders vast wel aanvullen over hoe en wat.
En die readers heb je al vanaf een tientje tegenwoordig.

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Donderstraaltje schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:27:
Het schijnt dat een neutrale reader sowieso beter werkt dan de Smargo die toch al wat probleempjes had?
Kan iemand anders vast wel aanvullen over hoe en wat.
En die readers heb je al vanaf een tientje tegenwoordig.
Eens; ik heb ook een Smargo gehad en had een hele waslijst aan dingen die ik moest onthouden om dat ding werkend te krijgen en te houden. Overgestapt naar een Phoenix reader en 0 problemen meer gehad. Draait n al 2 jaar stabiel, daarvoor moest ik OScam elke nacht rebooten en soms tussendoor nog eens omdat die Smargo dan weer niet meer werkte.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• hardware-lover
  • Niet online
Ik gebruik een Smartmouse III in Phoenix mode, nog geen problemen i.c.m. NewCS gehad sinds ik de server elke morgen om 6:00 uur opnieuw laat starten. Daarvoor werd wel eens de connectie verloren tussen een van de clients maar geen idee wat daar de oorzaak van was. Die dagelijkse herstart is voldoende om daar vanaf te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
inVision schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:08:
[...]

Eens; ik heb ook een Smargo gehad en had een hele waslijst aan dingen die ik moest onthouden om dat ding werkend te krijgen en te houden. Overgestapt naar een Phoenix reader en 0 problemen meer gehad. Draait n al 2 jaar stabiel, daarvoor moest ik OScam elke nacht rebooten en soms tussendoor nog eens omdat die Smargo dan weer niet meer werkte.
Linkje?
hardware-lover schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:45:
Ik gebruik een Smartmouse III in Phoenix mode, nog geen problemen i.c.m. NewCS gehad sinds ik de server elke morgen om 6:00 uur opnieuw laat starten. Daarvoor werd wel eens de connectie verloren tussen een van de clients maar geen idee wat daar de oorzaak van was. Die dagelijkse herstart is voldoende om daar vanaf te zijn.
Linkje?

want dan stuur ik die smargo gewoon terug. Heb geen zin in geklooi...

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 01-01-2016 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Spam schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 02:37:
[...]

Linkje?

[...]

Linkje?

want dan stuur ik die smargo gewoon terug. Heb geen zin in geklooi...
Ik heb deze: http://www.tbsdtv.com/pro...-phoenix-card-reader.html
Staat in stand 5V;Phoenix;6Mhz

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Vwb uiterlijk ziet de mijne er hetzelfde uit, er wordt alleen specifiek Smartmouse III bij vermeld, waarschijnlijk omdat er ook "namaak" is, voor wat het waard is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 18:01
Het probleem met de Smargo zijn twee bugs in de firmware:
  • Suspend/resume en een Smargo in een USB3 poort.
  • Als hij dan wel werkt dan vallen er spontaan bytes weg gedurende gebruik.
Daarnaast zie ik technisch gezien niet het voordeel boven een eenvoudige reader zoals bijvoorbeeld de TBS3102. De extra firmware die bij de Smargo aanwezig is (stiekem niets anders dan implementatie van Application Note AT02410) zorgt voor niets anders dan problemen. Volgens mij volgen beide readers de standaarden niet wat betreft elektrische beveiliging bij verwijderen en insteken van de kaart, dus daar moet je altijd een beetje voorzichtig mee zijn.

De smartcard interface is overigens gewoon gestandaardiseerd, en je zou dus ook andere readers kunnen gebruiken. Het probleem is echter de klokfrequentie, die moet 6 MHz zijn en dat hebben de meeste readers niet (die van TBS dus wel). In Belgie hebben ze geloof ik een vorm van DigiD waarbij je een smartcard gebruikt, en volgens mij kon je die reader ook gebruiken voor softcam toepassingen ;). Een lijst van werkende readers onder Linux staat hier.

Maar ik heb ook de TBS3102, en die is zo simpel dat hij bijna niet stuk te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
gibraltar schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:40:
Het probleem met de Smargo zijn twee bugs in de firmware:
  • Suspend/resume en een Smargo in een USB3 poort.
  • Als hij dan wel werkt dan vallen er spontaan bytes weg gedurende gebruik.
Daarnaast zie ik technisch gezien niet het voordeel boven een eenvoudige reader zoals bijvoorbeeld de TBS3102. De extra firmware die bij de Smargo aanwezig is (stiekem niets anders dan implementatie van Application Note AT02410) zorgt voor niets anders dan problemen. Volgens mij volgen beide readers de standaarden niet wat betreft elektrische beveiliging bij verwijderen en insteken van de kaart, dus daar moet je altijd een beetje voorzichtig mee zijn.

De smartcard interface is overigens gewoon gestandaardiseerd, en je zou dus ook andere readers kunnen gebruiken. Het probleem is echter de klokfrequentie, die moet 6 MHz zijn en dat hebben de meeste readers niet (die van TBS dus wel). In Belgie hebben ze geloof ik een vorm van DigiD waarbij je een smartcard gebruikt, en volgens mij kon je die reader ook gebruiken voor softcam toepassingen ;). Een lijst van werkende readers onder Linux staat hier.

Maar ik heb ook de TBS3102, en die is zo simpel dat hij bijna niet stuk te krijgen is.
Kijk, dat is nog eens een duidelijke uitleg. Dank.

Nou dan gaat die smargo lekker terug en gaan we voor die TBS3102. Is er geen webshop in NL die die verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Spam schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 16:05:
[...]
Nou dan gaat die smargo lekker terug en gaan we voor die TBS3102. Is er geen webshop in NL die die verkoopt?
Toen ik hem kocht een jaar of twee geleden was er geen shop in NL. Ik heb hem gewoon in het buitenland gekocht. Moet je wel wat langer wachten, maar is wel een stuk goedkoper. Ze staan ook wel eens op eBay geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
gibraltar schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:33:
[...]

Toen ik hem kocht een jaar of twee geleden was er geen shop in NL. Ik heb hem gewoon in het buitenland gekocht. Moet je wel wat langer wachten, maar is wel een stuk goedkoper. Ze staan ook wel eens op eBay geloof ik.
Naja, die Smargo kostte me uiteindelijk ook 40 euro incl. verzendkosten dus dan is deze nog niet zo duur: http://www.buydvb.net/tbs...d-reader-p-6.html?cPath=6 ?

Welke software gebruik je hierbij dan? Ook newcamd? En werkt deze ook op een synology NAS (maw zijn de Linux drivers in orde?).

Een dezer dagen wil ik gaan overstappen van een PC+DVBLink+anysee naar NAS+TVheadend+HDhomerun...

[ Voor 17% gewijzigd door Spam op 02-01-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Voor mij wilde de laatste combinatie niet lukken, kreeg de reader niet aan de praat bij gebrek aan geschikte Synology drivers. Het was voor mij daarom een brug te ver. Heb gezocht en rond gevraagd, maar geen oplossing gevonden. Dit wil niet zeggen dat deze er ook niet zou zijn maar ik heb hem niet kunnen vinden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Spam schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:17:
[...]
Welke software gebruik je hierbij dan? Ook newcamd? En werkt deze ook op een synology NAS (maw zijn de Linux drivers in orde?).

Een dezer dagen wil ik gaan overstappen van een PC+DVBLink+anysee naar NAS+TVheadend+HDhomerun...
Hardware: HDHomerun 4DC, Intel NUC (eerste generatie), TBS3102. Software: TVHeadend, Kodi en OSCam.

Je kunt newcamd niet gebruiken onder Linux, en OSCam is een prima alternatief. De drivers voor de TBS3102 zitten bijna altijd standaard in elke Linux kernel (is gewoon de FTDI RS232 USB driver). Dat werkt dus ook op een Synology NAS. (dat werkt na installatie van de kernel modules) TVHeadend kun je daar ook op zetten, er is zelfs een repo voor. De drivers voor de HDHomerun hoef je niet te installeren als je TVHeadend gebruikt, want TVHeadend heeft native support voor de HDHomerun.

Voor OSCam moet je een beetje geduld hebben, want de configuratie is niet heel duidelijk. Je kan wel genoeg voorbeelden vinden in [TV Headend] Het grote TV Headend topic. Bij twijfel elke regel even terugzoeken in de OSCam wiki. En anders even je vraag hier neerzetten.
hardware-lover schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:41:
Voor mij wilde de laatste combinatie niet lukken, kreeg de reader niet aan de praat bij gebrek aan geschikte Synology drivers. Het was voor mij daarom een brug te ver. Heb gezocht en rond gevraagd, maar geen oplossing gevonden. Dit wil niet zeggen dat deze er ook niet zou zijn maar ik heb hem niet kunnen vinden.
Dit heb ik al vaker voor andere mensen opgelost. Bijna vergeten dat die standaard niet op een Synology waren geïnstalleerd |:( . Als mensen hun architectuur hier even neergooien kan ik wel even die modules bouwen.

[ Voor 21% gewijzigd door gibraltar op 02-01-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
gibraltar schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:46:
[...]

Hardware: HDHomerun 4DC, Intel NUC (eerste generatie), TBS3102. Software: TVHeadend, Kodi en OSCam.

Je kunt newcamd niet gebruiken onder Linux, en OSCam is een prima alternatief. De drivers voor de TBS3102 zitten bijna altijd standaard in elke Linux kernel (is gewoon de FTDI RS232 USB driver). Dat werkt dus ook op een Synology NAS. (dat werkt na installatie van de kernel modules) TVHeadend kun je daar ook op zetten, er is zelfs een repo voor. De drivers voor de HDHomerun hoef je niet te installeren als je TVHeadend gebruikt, want TVHeadend heeft native support voor de HDHomerun.

Voor OSCam moet je een beetje geduld hebben, want de configuratie is niet heel duidelijk. Je kan wel genoeg voorbeelden vinden in [TV Headend] Het grote TV Headend topic. Bij twijfel elke regel even terugzoeken in de OSCam wiki. En anders even je vraag hier neerzetten.
Okee, en wat gebruik ik tot die tijd? Ik draai nu nog alles onder windows (zoals eerder beschreven: Windows 8 PC+Dvblink+anysee tuner). Gebruik ik dan NewCS of ook OSCAM? Ik ben een beetje een n00b dus NewCAmd durfte ik ook pas aan toen ik een guide had gevonden (http://nl.hardware.info/r...ewcs-koppelen-aan-dvblink). Overigens wel apart dat deze guide -specifiek- verwijst naar Smargo terwijl ik hier lees dat het dus alleen maar gezeik geeft.

Even voor de zekerheid; ik bestel dus deze? http://www.buydvb.net/tbs...d-reader-p-6.html?cPath=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
gibraltar schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:46:
[knip]

Dit heb ik al vaker voor andere mensen opgelost. Bijna vergeten dat die standaard niet op een Synology waren geïnstalleerd |:( . Als mensen hun architectuur hier even neergooien kan ik wel even die modules bouwen.
Architectuur als zijnde model Synology? Ik kreeg TVHeadend met HDHomerun wel goed werkend maar alleen voor het FTA/C gedeelte van Ziggo, maar dit was wel duidelijk verwacht ik. Model Synology is een 1010+ voorzien van laatste DSM software.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:22
Als ik het zo lees heb ik verdomd veel mazzel met mijn Smargo, werkt als een zonnetje op mijn Synology's

Maar waar ik me meer zorgen over maak is welke providers er straks nog interessant zijn voor "TV op je PC"?
Voor zover ik me er in verdiept heb kom ik alleen uit op Ziggo/UPC en die zijn ook niet van plan dit in stand te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:05:
[knip]

Voor zover ik me er in verdiept heb kom ik alleen uit op Ziggo/UPC en die zijn ook niet van plan dit in stand te houden.
Wat heb jij gezien of gelezen over Ziggo en hun DVB-C plannen voor de toekomst?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik het zo lees heb ik verdomd veel mazzel met mijn Smargo, werkt als een zonnetje op mijn Synology's

Maar waar ik me meer zorgen over maak is welke providers er straks nog interessant zijn voor "TV op je PC"?
Er zijn nog een aantal kleintjes die ook DVB-C gebruiken maar landelijk zit je vast aan Ziggo.
Tegelijkertijd software die de streams voor tablets ed beschikbaar maakt op de PC worden het zwijgen opgelegd hier op het forum en elders. Tegelijk als ze DVB-C eruit gooien (kan echt niet op korte termijn) zit je vast aan kastjes; want een CI module + ethernet eventueel of whatever kom je er dan niet mee omdat er geen hedendaagse ondersteuning is. En apps op smart tv's zie ik ook nog niet echt werken.

Kortom ik durf best wel te beweren dat het de eerste jaren wel in stand gehouden wordt zolang ze maar niet van encryptie veranderen. Heb jij al iets gelezen over bijvoorbeeld een iptv standaard die direct werkt op smart tv's ipv met een kastje bijvoorbeeld? ik niet...

De grote vraag is alleen waar gaat Ziggo nu op inzetten want ze willen minder bekeken zenders nu via iptv gaan aanbieden? Moet eerst nog eens zien hoe dat dan gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Ja, die. OSCam kun je ook op Windows draaien, configuratie is niet wezenlijk anders (alleen het pad van de reader is anders).
Dat is een Atom D510. Dan moet je dit volgen.. Niet heel erg eenvoudig, maar er staat ook een linkje naar al gecompileerde modules.
In theorie kunnen ze natuurlijk Irdeto uit hun opties schrappen, en alles op Nagra zetten. Maar in de praktijk moeten ze dan enorm veel klanten gaan migreren. Vanuit bedrijfseconomisch oogpunt een drama.

Er zijn nog heel veel mensen met een oude Irdeto ontvanger of CI+ module. Ze kunnen natuurlijk gratis Horizon boxen uit gaan delen, maar die moeten ook betaald worden ;). Dat kan natuurlijk via de markt zelf, door de prijzen te verhogen. Maar met de hete adem van de glasvezel in hun nek gaan ze die stap echt niet nemen.

Ze zijn technisch soms heel dom bezig, maar zo dom zijn ze echt niet.
Donderstraaltje schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:23:
[...]
De grote vraag is alleen waar gaat Ziggo nu op inzetten want ze willen minder bekeken zenders nu via iptv gaan aanbieden? Moet eerst nog eens zien hoe dat dan gaat werken...
Als je ArChie's enorm informatieve posts leest (ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel") dan is on-demand over DVB-C sturen nog best lastig. Er zit een DOCSIS modem in de Horizon-box, dus met een firmware update kunnen zie die zo naar IPTV omzetten. Maar als ik het goed begrijp dan zitten de internet streams op de kabel al erg vol, en is er op die plek ook niet veel ruimte voor IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
gibraltar schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:02:
In theorie kunnen ze natuurlijk Irdeto uit hun opties schrappen, en alles op Nagra zetten. Maar in de praktijk moeten ze dan enorm veel klanten gaan migreren. Vanuit bedrijfseconomisch oogpunt een drama.

Er zijn nog heel veel mensen met een oude Irdeto ontvanger of CI+ module. Ze kunnen natuurlijk gratis Horizon boxen uit gaan delen, maar die moeten ook betaald worden ;). Dat kan natuurlijk via de markt zelf, door de prijzen te verhogen. Maar met de hete adem van de glasvezel in hun nek gaan ze die stap echt niet nemen.

Ze zijn technisch soms heel dom bezig, maar zo dom zijn ze echt niet.
Waarom hoor ik dan hele andere verhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als je ArChie's enorm informatieve posts leest (ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel") dan is on-demand over DVB-C sturen nog best lastig. Er zit een DOCSIS modem in de Horizon-box, dus met een firmware update kunnen zie die zo naar IPTV omzetten. Maar als ik het goed begrijp dan zitten de internet streams op de kabel al erg vol, en is er op die plek ook niet veel ruimte voor IPTV.
Daarom zei ik ook al dat moet ik nog zien gebeuren... de sarcastische ondertoon kwam niet over :P
Ik zie ze het niet zo makkelijk op korte termijn veranderen, als eerste zullen de analoge zenders er wel uit gaan want daar kunnen ze bandbreedte mee winnen. Weet vrijwel zeker dat dit stap #1 is in whatever plan de campagne ze gaan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Ik hoop dat dit wat gaat worden: https://www.knippr.nl/ ipv. DVB-C en alles wat er tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
inVision schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:14:
Ik hoop dat dit wat gaat worden: https://www.knippr.nl/ ipv. DVB-C en alles wat er tussen zit.
Als hier een kodi tv addon voor wordt gemaakt kan dat nog best wel eens een hit voor ons zijn.
Had er al wel van gehoord maar de site nog niet gezien.
Het is iets om in de gaten te houden en potentieel interessant voor ons, mits de kwaliteit een beetje ok is.
Mijn gevoel zegt dat de bitrate wel eens aan de lage kant kon zijn en dat ze juist inzetten op een budget oplossing dat voor de meeste mensen acceptabel is ipv kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
schumi2004 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:05:
[...]
Waarom hoor ik dan hele andere verhalen?
Heb je een bron? Want ik hoor ook wel eens mensen dingen zeggen, maar dat wil niet zeggen dat die ook de waarheid spreken. Exact deze discussie komt hier wel vaker voorbij, en zonder bron wat roepen zorgt voor veel ongerustheid, vaak zonder reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
gibraltar schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:43:
[...]

Heb je een bron? Want ik hoor ook wel eens mensen dingen zeggen, maar dat wil niet zeggen dat die ook de waarheid spreken. Exact deze discussie komt hier wel vaker voorbij, en zonder bron wat roepen zorgt voor veel ongerustheid, vaak zonder reden.
Laten we het houden op inside information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
schumi2004 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:59:
[...]
Dat valt niet op waarheid te controleren, dus dan blijft het voor mij in ieder geval een losse opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:59:
[...]

Ik heb ook inside informatie en hoor heel andere dingen... sterker nog mijn inside informatie is over de afgelopen 6 jaar absoluut correct geweest en weet vrijwel alles 2 maanden van te voren zeker. Op dit moment zijn ze niet bezig met encryptie maar met vervangende zenders voor enkele die verdwijnen en ze willen de pakketten optimaliseren. Dit heeft ook allemaal de media gehaald en is inmiddels te controleren. Ze hebben mij ook gezegd om verschillende redenen komende tijd niet hun netwerk ingrijpend te kunnen veranderen, waaronder ook encryptie. Ze kunnen met CI+ ook al meer dan wat zij nu gebruiken aan flags dus druk vanuit filmmaatschappijen speelt ook niet mee.

Kortom, niet zo veel angst zaaien hier en dingen claimen die ik WEL kan na gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Bedankt voor de reacties. Gelukkig mag ik van mijn broer ook zijn smartmouse lenen. Die moet ik dus op 5Volt en 6Mhz zetten begrijp ik? Binnenkort met de smartmouse aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Plantje1978 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:41:
Bedankt voor de reacties. Gelukkig mag ik van mijn broer ook zijn smartmouse lenen. Die moet ik dus op 5Volt en 6Mhz zetten begrijp ik? Binnenkort met de smartmouse aan de slag!
Ik heb hem op 3.3V staan, en dat is volgens Irdeto specs. Hij is volgens mij wel 5V tolerant. Klok frequentie is 6 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Donderstraaltje schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:37:
[...]

Ik heb ook inside informatie en hoor heel andere dingen... sterker nog mijn inside informatie is over de afgelopen 6 jaar absoluut correct geweest en weet vrijwel alles 2 maanden van te voren zeker. Op dit moment zijn ze niet bezig met encryptie maar met vervangende zenders voor enkele die verdwijnen en ze willen de pakketten optimaliseren. Dit heeft ook allemaal de media gehaald en is inmiddels te controleren. Ze hebben mij ook gezegd om verschillende redenen komende tijd niet hun netwerk ingrijpend te kunnen veranderen, waaronder ook encryptie. Ze kunnen met CI+ ook al meer dan wat zij nu gebruiken aan flags dus druk vanuit filmmaatschappijen speelt ook niet mee.

Kortom, niet zo veel angst zaaien hier en dingen claimen die ik WEL kan na gaan.
Ben hier niet om angst te zaaien maar zoek gewoon verheldering ;)
Ik ga nog eens een goed gesprek aan met hem, wil nu wel eens weten wat er nu wel en niet waar van is wat hij verkondigd!

/edit:
Zal nog even verduidelijken wat ik gehoord heb:
- Er worden geen nieuwe cards uitgegeven, lees nieuwe klanten. Diegene die het nu nog hebben houden het totdat ze switchen, up en downgrades zijn nog mogelijk. Stap ik bv over naar een All-in-One pakket (wat ik nu niet heb) dan is het afgelopen en ben je verplicht Horizon TV te nemen of over te stappen naar andere provider.
- Bestaande klanten worden geforceerd/gepushed Horizon TV te nemen.
- Er personeelsacties lopen om bestaanden (en/of nieuwe) klanten om te krijgen naar Horizon TV (limiet gebonden, max 10, volgens zeggen maar dat lijkt ook een wasse neus te zijn)
- Er door Ziggo geprepareerde CI+ modules uitgegeven worden maar dat is mij nog even een raadsel.

Al met al bewegingen om z.s.m. van de kaarten af te komen.

[ Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 02-01-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:10:
[...]

Ben hier niet om angst te zaaien maar zoek gewoon verheldering ;)
Ik ga nog eens een goed gesprek aan met hem, wil nu wel eens weten wat er nu wel en niet waar van is wat hij verkondigd!

/edit:
Zal nog even verduidelijken wat ik gehoord heb:
- Er worden geen nieuwe cards uitgegeven, lees nieuwe klanten. Diegene die het nu nog hebben houden het totdat ze switchen, up en downgrades zijn nog mogelijk. Stap ik bv over naar een All-in-One pakket (wat ik nu niet heb) dan is het afgelopen en ben je verplicht Horizon TV te nemen of over te stappen naar andere provider.
- Bestaande klanten worden geforceerd/gepushed Horizon TV te nemen.
- Er personeelsacties lopen om bestaanden (en/of nieuwe) klanten om te krijgen naar Horizon TV (limiet gebonden, max 10, volgens zeggen maar dat lijkt ook een wasse neus te zijn)
- Er door Ziggo geprepareerde CI+ modules uitgegeven worden maar dat is mij nog even een raadsel.

Al met al bewegingen om z.s.m. van de kaarten af te komen.
Niks van gehoord, naar over kaarten niet gevraagd hoewel ik weet dat je ze in ieder geval niet meer als nieuwe klant activeren kan.

Ik weet wel dat ze niet gaan forceren dat je een horizon moet nemen maar het wordt wel zwaar aangemoedigd. Geloof wel dat als je van bepaalde internet abbo's naar een andere gaat je min of meer verplicht zo'n ding krijgt... je kunt die gewoon niet aansluiten en je oude modem blijft gewoon werken.

Zijn gewoon geen punten die ik met mijn contactpersoon bespreek, vind het tv gedeelte en kwa zenders vele malen interessanter en daar is hij vrij open in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Donderstraaltje schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:36:
[...]

Als hier een kodi tv addon voor wordt gemaakt kan dat nog best wel eens een hit voor ons zijn.
Had er al wel van gehoord maar de site nog niet gezien.
Het is iets om in de gaten te houden en potentieel interessant voor ons, mits de kwaliteit een beetje ok is.
Mijn gevoel zegt dat de bitrate wel eens aan de lage kant kon zijn en dat ze juist inzetten op een budget oplossing dat voor de meeste mensen acceptabel is ipv kwaliteit.
huh? als ik dit zo lees is Knippr juist een tegenhanger van DVB-C en dus gewoon via internet net als KPN Play (https://www.playvankpn.nl/) en Vodafone Tv-Anywhere. Dus de kans dat dit een kodi add-on wordt is denk ik onwaarschijnlijk. Wat ik WEL zie gebeuren is dat dit soort diensten (die opnames in de cloud opslaan) met een app voor de Apple TV komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:10:
[...]

huh? als ik dit zo lees is Knippr juist een tegenhanger van DVB-C en dus gewoon via internet net als KPN Play (https://www.playvankpn.nl/) en Vodafone Tv-Anywhere. Dus de kans dat dit een kodi add-on wordt is denk ik onwaarschijnlijk. Wat ik WEL zie gebeuren is dat dit soort diensten (die opnames in de cloud opslaan) met een app voor de Apple TV komen..
Je begrijpt me verkeerd =)

Er zijn mensen die heel handig kunnen coden, en voor al enkele van dit soort Amerikaanse diensten (oa ustv) een soort van tv Haddon gemaakt hebben zodat je gewoon kan zappen en alles, wellicht kan timeshiften(? zelf niet geprobeerd) alleen opnemen kan niet.

Dan kan het voor mensen bijvoorbeeld hier erg leuk worden icm een nuc of iets, dan heb je een hele capabele dvb-c tuner vervanger. Ik zie het juist wel gebeuren dat dat er meer van dit soort diensten komen (zie het al jaren aankomen, en ik weet dat er nog 1 bedrijf meer startklaar staat en nu marktonderzoek doet maar ben gebonden aan daar niks over te mogen zeggen verder). Naast de Apple TV zijn er ook nog Google TV en Amazon TV of hoe die ook heet dus straks opties te over om kodi addons van diensten van te maken.

Ik zie mensen wel overstappen hier naar kodi addons, niet zo zeer naar die kastjes. USTV is een perfect voorbeeld van hoe zoiets eruit kan zien zowel kwa service als Kodi site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Nee, ik zie juist geen mensen overstappen op Kodi. Ja, zelf heb ik ook Kodi en ik ben daar uitermate tevreden over! In combinatie met de twee tuners die ik nu al heb heb ik één systeem staan waar ik alles mee kan draaien wat mijn hartje begeert!
Groot nadeel van de Apple TV, Google TV, Amazon TV enz zaken is dat je er geen live tv mee kunt ontvangen en opnemen.
Groot nadeel van de Humax, Samsung enz settop box kastjes is, dat je er vaak geen audio, video, foto's enz op kunt zetten en als dat al kan is het een interface die bagger is. Daarnaast missen die kastjes vaak weer de apps zoals Netflix, HBO enz die je met een PC waar Kodi op draait wel hebt.

Toch zijn dat voordelen van een systeem met Kodi en nadelen van andere systemen die veel mensen niet zien. Veel mensen zijn gewoon dik tevreden met het kastje dat ze van hun provider krijgen.

Wanneer diensten als Knippr gaan werken met m3u streams (zeg ik dat goed?) is live TV kijken in ieder geval al snel geen probleem meer met Kodi. Persoonlijk zet ik voorlopig nog in op een DVB-C tuner met een smart card op het Ziggo netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Spam schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:10:
[...]
Het is gewoon een antwoord van T-Mobile op wat jij al aanhaalt hierboven. Iets tegenover hetgeen KPN en Vodafone al hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
[...]

Ja, die. OSCam kun je ook op Windows draaien, configuratie is niet wezenlijk anders (alleen het pad van de reader is anders).
Ok, ik heb 'm besteld. Kan ik je tzt een prive berichtje sturen als ik er niet uitkom? Ik kan prima een guide volgen als die ergens staat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plantje1978 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:20:
Nee, ik zie juist geen mensen overstappen op Kodi.
Zie mij en je hebt er een :)
Mits er de juiste Haddon naar mijn zin is en de kwaliteit goed.
Ja, zelf heb ik ook Kodi en ik ben daar uitermate tevreden over! In combinatie met de twee tuners die ik nu al heb heb ik één systeem staan waar ik alles mee kan draaien wat mijn hartje begeert!
Heb ik nu ook, alleen het tv landschap verarmt razendsnel en neem haast niks meer op
Groot nadeel van de Apple TV, Google TV, Amazon TV enz zaken is dat je er geen live tv mee kunt ontvangen en opnemen.
Niet waar, er zijn opties voor alleen niet hier in .nl
Groot nadeel van de Humax, Samsung enz settop box kastjes is, dat je er vaak geen audio, video, foto's enz op kunt zetten en als dat al kan is het een interface die bagger is. Daarnaast missen die kastjes vaak weer de apps zoals Netflix, HBO enz die je met een PC waar Kodi op draait wel hebt.
Netflix ed heb ik nog nooit echt lekker op de htpc gehad zoals ik het zou willen... vind vaak de interface van streamers en kastjes 100x beter

Mwa ik zie er toch echt de toekomst in ook al ligt die nog redelijk ver.
Mijn interesse ligt ook zeker nog een jaar of 3-5 ver weg gok ik, maar eens ga ik over naar zo'n soort dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Spam schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:35:
[...]
Ok, ik heb 'm besteld. Kan ik je tzt een prive berichtje sturen als ik er niet uitkom? Ik kan prima een guide volgen als die ergens staat. _/-\o_
Stuur maar een berichtje als je er niet uit komt. De meeste online guides zijn niet erg goed, maar ergens (dit topic of TVHeadend topic) staat mijn OSCam configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

hardware-lover schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:46:
[...]

Het is gewoon een antwoord van T-Mobile op wat jij al aanhaalt hierboven. Iets tegenover hetgeen KPN en Vodafone al hebben.
Volgens mij biedt KPN en Vodafone het alleen aan binnen hun eigen netwerk en Knipper wordt voor iedereen die Internet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
inVision schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:43:
[...]

Volgens mij biedt KPN en Vodafone het alleen aan binnen hun eigen netwerk en Knipper wordt voor iedereen die Internet heeft.
Van vodafone weet ik niet maar die van KPN Play is volgens mij gewoon beperkt door een app : nieuws: KPN Play-videodienst gaat 11,99 euro per maand kosten - update

Puur IP volgens mij. In tegenstelling tot de dienst van Ziggo/UPC die inderdaad wel alleen in je eigen netwerk werkt.
Plantje1978 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:20:
Over Google TV en Amazon TV zou je best gelijk kunnen hebben. Die platformen zijn niet zo gesandboxed als die van Apple en dan zijn content providers erg huiverig met het maken van een App.

Voor de Apple TV heb ik meer hoop. Ik kan er zwz al live tv mee kijken via de MrMC app, wat een legale variant is van Kodi (zonder Python) en dat werkt echt perfect (kan ik iedereen aanraden). Maar ok, dat is niet helemaal eerlijk want het heeft een server nodig (in mijn geval DVBlink)

Als ik zie hoe snel allerlei diensten al apps hebben staan in de app store denk ik dat het slechts een kwestie van tijd is. Een dienst zoals NLZiet schijnt er bijvoorbeld al brood in te zien. En wat let een KPN of XS4all om hun cloud TV app niet gewoon te porten? Die kastjes die ze meeverhuren zal waarschijnlijk niet heel veel marge opzitten lijkt me.....ok dat laatste gis ik maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
inVision schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:43:
[...]
De dienst gaat lopen via een app of via een website van T-Mobile? Een soort van Horizon.tv dan misschien?

Het onderstaande gaat voor huidige Ziggo abonnees in ieder geval niet op.

Kan ik straks mijn huidige TV abonnement opzeggen?

Ja! KNIPPR is een volwaardige vervanging van het reguliere aanbod, tenzij je waarde hecht aan 60 zenders.

Zonder TV heb je bij Ziggo ook geen internet/telefoon ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Donderstraaltje schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:11:
Zie mij en je hebt er een :)
Mits er de juiste Haddon naar mijn zin is en de kwaliteit goed.
Tuurlijk zijn er wel enkele mensen die wel overstappen, maar het grootste deel van de mensen is prima tevreden met een kastje van de provider of een leuke app. Ze maken zich niet druk om de interface. Bovendien kan ik mijn content ook gewoon offline benaderen. Ook iets waar weinigen een voordeel in zien.
Als je alleen al kijkt naar het drama dat Humax geeft als je een serie op wil nemen. "Komt het vandaag om 18.00 uur op tv? Mooi, dan zet ik voor IEDERE dag een timer van 18.00 uur tot en met 18.30 uur" Begint het een keer wat eerder of stopt het wat later dan heb je pech gehad! Velen hebben daar simpelweg geen moeite mee.
Heb ik nu ook, alleen het tv landschap verarmt razendsnel en neem haast niks meer op
Ik neem nog steeds regelmatig zaken op. Het TV landschap verarmt juist niet in mijn beleving. We krijgen er zelfs zenders bij (SBS9, Fox enz) en er is bijna altijd wel ergens iets interessants te bekijken. We worden veeleisender...dat wel. Waar we "vroeger" op enig moment maar keken naar wat er dan op dat moment op TV was willen we tegenwoordig altijd precies dat kunnen zien wat we op dat moment graag kijken.
Niet waar, er zijn opties voor alleen niet hier in .nl
Deze thread gaat over digitale kabel tv op de pc. Waarom is dat zo'n hot item? Juist: omdat het in Nederland nogal moeilijk ligt. Dus om het een beetje on topic te houden lijkt het me handig het op Nederland te betrekken. Dat Apple TV, Google TV enz in andere landen heel anders werkt daar koop ik hier in Nederland niets voor. Hier in Nederland wil ik graag TV ontsluiten op een manier en met een interface die mij bevalt. Dan kom ik nog steeds uit bij DVB-C middels DVB Link en Kodi. (Voorheen was ik zeker Windows Media Center fan, maar ik ben blij dat ik over ben)
Netflix ed heb ik nog nooit echt lekker op de htpc gehad zoals ik het zou willen... vind vaak de interface van streamers en kastjes 100x beter
Ik ben zeer te spreken over de Windows app en al helemaal over de nieuwe Windows 10 universal app. Heb je wellicht alleen de website gebruikt?
Spam schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:33:
Over Google TV en Amazon TV zou je best gelijk kunnen hebben. Die platformen zijn niet zo gesandboxed als die van Apple en dan zijn content providers erg huiverig met het maken van een App.

Voor de Apple TV heb ik meer hoop. Ik kan er zwz al live tv mee kijken via de MrMC app, wat een legale variant is van Kodi (zonder Python) en dat werkt echt perfect (kan ik iedereen aanraden). Maar ok, dat is niet helemaal eerlijk want het heeft een server nodig (in mijn geval DVBlink)

Als ik zie hoe snel allerlei diensten al apps hebben staan in de app store denk ik dat het slechts een kwestie van tijd is. Een dienst zoals NLZiet schijnt er bijvoorbeld al brood in te zien. En wat let een KPN of XS4all om hun cloud TV app niet gewoon te porten? Die kastjes die ze meeverhuren zal waarschijnlijk niet heel veel marge opzitten lijkt me.....ok dat laatste gis ik maar >:)
Ja, dan gebruik je inderdaad DVBLink en dan kun je de client gebruiken die je zelf fijn vindt. Nee, ik bedoel: live TV kijken en opnemen gewoon via IP of door een TV signaal kabel op het betreffende kastje aan te sluiten. Ik ben misschien van de oude stempel, maar ik vind het nog steeds wel relaxed om gewoon lekker te kunnen zappen als ik TV aan het kijken ben. Daarnaast vind ik het wel erg handig, dat ik niet de ouderwetse gids hoef te pakken, maar en electronische gids kan raadplegen van waaruit ik direct programma's en series kan opnemen. En als datzelfde systeem en diezelfde applicatie me dan ook nog mogelijkheid biedt om muziek, foto's, films enz te bekijken, beluisteren, beheren enz ben ik helemaal blij. Eigenlijk zoals een HTPC bedoeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Plantje1978 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:28:
[...]

Ik ben zeer te spreken over de Windows app en al helemaal over de nieuwe Windows 10 universal app. Heb je wellicht alleen de website gebruikt?
Ik heb in het verleden wel eens gestoeid met de W8 netflix app. Maar die bleek niet goed te bedienen me m'n IR remote dus dat heb ik maar opgegeven. Is deze beter?

Dat maakt overigens de Apple TV 4 zo'n ideaal ding: een goeie soepele Netflix app, het genot van live TV kijken EN lekker content kijken van je NAS. En alles netjes met m'n harmony remote. Nu nog even uitzendinggemist sideloaden en dan ben ik helemaal heppie de peppie.
Ja, dan gebruik je inderdaad DVBLink en dan kun je de client gebruiken die je zelf fijn vindt. Nee, ik bedoel: live TV kijken en opnemen gewoon via IP of door een TV signaal kabel op het betreffende kastje aan te sluiten. Ik ben misschien van de oude stempel, maar ik vind het nog steeds wel relaxed om gewoon lekker te kunnen zappen als ik TV aan het kijken ben. Daarnaast vind ik het wel erg handig, dat ik niet de ouderwetse gids hoef te pakken, maar en electronische gids kan raadplegen van waaruit ik direct programma's en series kan opnemen. En als datzelfde systeem en diezelfde applicatie me dan ook nog mogelijkheid biedt om muziek, foto's, films enz te bekijken, beluisteren, beheren enz ben ik helemaal blij. Eigenlijk zoals een HTPC bedoeld is ;)
Mee eens. Wat ik zeg is dat de kastjes die je nu bij glasvezel krijgt kunnen verdwijnen als hetzelfde op een streaming box zoals Amazon, Google of Apple TV komt. Deze kastjes nemen standaard niet meer op; zetten gewoon alles in de cloud en je kunt alles tot 14 dagen terugkijken. En met een extra pakket kun je wel opnemen in de cloud tot 3 maanden terug. Pas dan ga ik me wagen aan het fenomeen "cut the cord'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plantje1978
Ik wil niet tot wel 3 maanden terug kunnen kijken. Sommige dingen wil ik opnemen en kijken als ik er aan toekom. Mijn vriendin en ik hebben niet bepaald dezelfde film en tv smaak, dus soms blijven dingen lang liggen. En met twee kinderen is ook lang niet alles overdag te kijken als de tijd er al voor is.

En uitzending gemist is met die slechte beeldkwaliteit ook enkel een uitkomst als je iets echt terug MOET zien.

Nee, ik zie dat soort dingen helemaal niet als een waardige vervanger/opvolger van een PVR met zelf gekozen interface!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Plantje1978 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:33:
Ik wil niet tot wel 3 maanden terug kunnen kijken. Sommige dingen wil ik opnemen en kijken als ik er aan toekom. Mijn vriendin en ik hebben niet bepaald dezelfde film en tv smaak, dus soms blijven dingen lang liggen. En met twee kinderen is ook lang niet alles overdag te kijken als de tijd er al voor is.

En uitzending gemist is met die slechte beeldkwaliteit ook enkel een uitkomst als je iets echt terug MOET zien.

Nee, ik zie dat soort dingen helemaal niet als een waardige vervanger/opvolger van een PVR met zelf gekozen interface!
Ik snap wat je bedoeld. Zo zijn er vast series die je niet wilt kwijtraken. Via NLziet kun je overigens wel NL123 in goeie kwaliteit terugkijiken maar goed, je moet er weer voor dokken. Toch blijft het kloten met DVB-C en TV servers enz. Niet voor de leek. En als ik dan al die lelijke settopboxen met brakke interfaces onder TV's zie staan dan lijkt het toch alsof we in 50 jaar TV geen meter zijn opgeschoten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Plantje1978 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:33:

Dit is voor mij zo herkenbaar! Er zit elk argument in waarom ik DVB-C via TVHeadend heb. Sinds de installatie kijken wij nauwelijks live, alleen als er toevallig een keer wel iets op is. Had in eerste instantie genoeg aan 1TB, maar dat begint al een beetje vol te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
hardware-lover schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:54:
[...]

De dienst gaat lopen via een app of via een website van T-Mobile? Een soort van Horizon.tv dan misschien?

Het onderstaande gaat voor huidige Ziggo abonnees in ieder geval niet op.

Kan ik straks mijn huidige TV abonnement opzeggen?

Ja! KNIPPR is een volwaardige vervanging van het reguliere aanbod, tenzij je waarde hecht aan 60 zenders.

Zonder TV heb je bij Ziggo ook geen internet/telefoon ;)
Dat dus inderdaad. En aangezien dat hier de enige aanbieder is die überhaupt een beetje bandbreedte kan leveren voor een fatsoenlijke prijs, én de beeldkwaliteit voor alsnog beter is dan welke andere methode dan ook kan bieden is de keuze plots wel heel makkelijk geworden. Nog naast het feit dat ik geen losse devices wil (met losse afstandsbedieningen), en er al het nodige in bekabeling en hardware is geïnvesteerd wat daarmee volstrekt waardeloos wordt is voor mij alleen al genoeg argumentatie.

Daarbij komt ook nog eens dat het zenderaanbod nog niet bekend is, en de kans groot is dat er een aantal zenders die ik nu heb en niet kwijt wil daar niet te verkrijgen zijn. Dus nee, ik zie mezelf daar de komende jaren echt niet naar overstappen. DVB-C via de PC is imho dan ook nog altijd meer hobby dan dat het gemeengoed / kosten-efficient is. Als je het niet leuk vindt om met dergelijke zaken te prutsen moet je daar eigenlijk ook helemaal niet aan gaan beginnen en gewoon de gangbare oplossingen kiezen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Spam schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:56:
[...]

Ik snap wat je bedoeld. Zo zijn er vast series die je niet wilt kwijtraken. Via NLziet kun je overigens wel NL123 in goeie kwaliteit terugkijiken maar goed, je moet er weer voor dokken. Toch blijft het kloten met DVB-C en TV servers enz. Niet voor de leek. En als ik dan al die lelijke settopboxen met brakke interfaces onder TV's zie staan dan lijkt het toch alsof we in 50 jaar TV geen meter zijn opgeschoten....
De systemen met DVB-C technieken worden steeds beter, steeds gebruiksvriendelijker, compacter en goedkoper, en er zijn al wel diverse "pogingen" geweest om knappe apparaten op de markt te brengen mét DVB-C / DVB-S techniek erin, maar die ontbraken het vaak aan zaken als compactheid, CEC-ondersteuning, of hadden actieve koeling en maakten dus nog wel wat herrie.

Het zal niet veel verbeelding kosten om te kunnen inschatten waar het naartoe gaat in de toekomst. Kijk naar bijvoorbeeld de Raspberry Pi 2, die behoorlijk wat kracht combineert met passieve koeling, en CEC-ondersteuning. Plak daar een tuner aan vast en een CI-slot, danwel een cardreader en de rest is eigenlijk alleen maar bestaande software stabiel weten te krijgen. Een pi werkt prima vanaf een USB-stick, en met 16GB of eventueel 32GB kan je behoorlijke tijd opnemen. Een simpel stukje software kan je opname vervolgens weer in een cloud-dienst wegschrijven.

En dat is slechts één kant waar het naartoe zou kunnen gaan, want je ziet aan alle kanten steeds meer integratie van devices, centralisatie van rekenkracht en storage en uitwisselen van informatie. Dat beperkt zich dan uiteindelijk ook niet tot uitsluitend TV, maar dat gaat aanzienlijk verder. Denk aan domotica bijvoorbeeld wat steeds meer z'n intreden doet met o.a. Toon, maar ook software als Domoticz maar ook aan diensten als Spotify wat nog steeds een relatief nieuw verschijnsel is. Fabrikanten houden de ontwikkelingen zelf nog maar amper bij, en daarmee zie je dat het aan de community is om al die nieuwe technologie met elkaar te combineren, totdat er weer een ondernemer opstaat die daar brood in ziet en het in een echt product weet te verpakken. Steve Jobs deed dat met de iPhone destijds. Bestaande techniek waar hij heel slim de combinatie wist te maken. Het was niet eens totaal uniek, want er waren al wel enkele schrale pogingen, maar de iPhone heeft daarmee zo'n extreme boost gegeven aan de techniek, en daarmee de smartphones echt op de kaart gezet. Inmiddels niet meer weg te denken, en het is nu eigenlijk wachten op de volgende visionair die iets dergelijks doet.

Je ziet Microsoft momenteel heel erg gretig in het gat springen met de overname van Nokia, de Surface, binnenkort met de hololens, de hele overhaul van de interface, maar ook hun productlijn met Office365, de enterprise-kant met Hyper-V, Azure en ga zo maar door. Alles gaat naar een universele engine, één universele interface en alles is overal vandaan te gebruiken. Zelfs de Xbox gaat naar Windows 10 toe, maar ook bijvoorbeeld autoradio's met Windows komen eraan, en er schijnt zelfs gewerkt te worden aan koelkasten, magnetrons etc. Allemaal in je thuis-netwerk op te nemen, alle data op een centrale plek verzameld en overal vandaan weer te benaderen. Zo kan je dan bijvoorbeeld vlak voordat je thuis bent automatisch de koffie laten zetten, verwarming aan, TV aan etc. Technisch kan het al, maar het gaat nu ook echt bereikbaar worden dan. Verwacht niet dat het binnen een jaar gemeengoed is, maar kijk eens over 10 a 15 jaar...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Even sanity check; ik heb nu een W8 TV server+DVblink met een 1TB hdd voor de opnames. Het valt mij op dat het terugstreamen van die content beduidend minder vloeiend gaat dan mijn DS214Play met 2x pricewatch: Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB in mirror. Nu is de vraag: heeft het zin om de TV server uit te rusten met een 250GB SSD (http://tweakers.net/categ...2VrAq0axoL5_grjDdyeBWa_0C). Deze zijn niet zo duur en ik maak niet bijster veel opnames.

Gaat dit een performance winst (vanwege snellere I/O access) geven of blijft W8 de bottleneck vormen?

Hier verder de specs van de PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-3400 Boxed€ 15,54€ 15,54
1ASRock AMD A75 A75M-ITX€ 0,-€ 0,-
1Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB€ 51,28€ 51,28
1In Win BP655€ 0,-€ 0,-
2Anysee E30TCPlus€ 0,-€ 0,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 25,-€ 25,-
1Fractal Design Silent Series Silent Series, 80mm€ 6,96€ 6,96
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 0,-€ 0,-
1OCZ Agility 3 60GB€ 59,90€ 59,90
1Smargo Smartreader PLUS€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 158,68

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 10-01-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 13:33

ThaHandy

Discovery Channel

Een beetje stream is 3MB/s. dat gaat je huidige HDD makkelijk trekken. Heb je al naar de CPU verbruikt gekeken tijdens het "terugstreamen"? Ik heb het idee dat er getranscodeerd wordt, wat door de CPU gebeurd.

De DS214Play daarin tegen kan dit hardwarematig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ter info als reactie op bovenstaande; Spam in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

Ik gebruik een oudere Intel NUC i3, met kleine SSD (30GB), als DVBLink server, waar W10 op draait. Als opslag hangt er via USB2 een WD Passport 750GB HDD aan. Ik heb getest met het tegelijk opslaan van 3 (encrypted) HD streams, wat feilloos bleek te gaan. Ik heb tevens getest met het tegelijk afspelen van eenzelfde opgenomen stream op twee verschillende cliënts, wat ook zonder enige hapering werd uitgevoerd. NUC staat in meterkast en streamt op een intern Gbit netwerk.
Transcoding staat uit binnen de DVBserver instellingen.

Een SSD als record-opslag zou dus niet perse een noodzaak hoeven zijn?

Edit: foutje, er staat MB hierboven, geen Mbit, zag het eerst anders. De beste Ziggo HD streams liggen zo rond de 12Mbit.

Aanvulling: testen is vanuit Kodi gedaan, en vanaf diverse cliënts (heb er genoeg van in huis om uitgebreid te kunnen testen). Naast de DVBlink server draait er ook een Synology als media-server op hetzelfde netwerk. Ik merk geen verschil in streamen tussen de apart geplaatste DVBlink server en de Synlogy indien vanaf beiden hetzelfde media wordt gebruikt.

[ Voor 53% gewijzigd door hardware-lover op 10-01-2016 22:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
ThaHandy schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:32:
Een beetje stream is 3MB/s. dat gaat je huidige HDD makkelijk trekken. Heb je al naar de CPU verbruikt gekeken tijdens het "terugstreamen"? Ik heb het idee dat er getranscodeerd wordt, wat door de CPU gebeurd.

De DS214Play daarin tegen kan dit hardwarematig. :)
Ok ik moet iets meer info geven: met terugstreamen van opnames bedoel ik gewoon de DVBlink client in Kodi/MrMC. Volgens mij zit hier geen transcoding bij, tenminste dit heb ik niet aangevinkt bij de DVBlink client instellingen. Verder vergelijk ik het met het streamen vanaf films een share (ook weer MrMC), dus er wordt geen gebruik gemaakt van hw transcoding maar gewoon SMB.

Nu weet ik niet precies hoe de DVBlink client werkt; gaat ie naar een share of loopt alles door een server heen? Het valt mij op dat bij het spoelen hij het wat moeilijk soms om de stream weer terug te vinden. Nu zie ik dit ook met een Kodi-DVBlink client op een PC dus aan de Apple TV (waar ik MrMC op draai) zal het denk het niet liggen. Afijn ik was mediacenter gewend en die deed het een stuk soepeler maar goed toen draaide alles nog op de TV server...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spam
gibraltar schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:55:
[...]

Ik heb hem op 3.3V staan, en dat is volgens Irdeto specs. Hij is volgens mij wel 5V tolerant. Klok frequentie is 6 MHz.
Nou, ik heb de Phoenix smartmouse inmiddels binnen, op 5V, 6Mhz en Phoenix gezet. Even NewCS.xml aangepast op COM4 en aangezet. Draait als een zonnetje. Nu eens kijken hoe stabiel deze is.

De Smargo gaat iig terug want die blijft crashen.

[update]: so far so good. Kan zelfs de TV server netjes rebooten en alles komt weer goed werkend terug. Helemaal heppie >:)

Dank jullie voor de tip Plantje1978, inVision en vooral CIStem _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Spam op 15-01-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Blij om dat te lezen! Ik moet nog even wachten voordat ik weer naar Limburg ga waar ik de smartmouse kan halen, maar dan kan ik ook los ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:30
Afgelopen week is m'n nieuwe Smargo-reader binnengekomen en heb ik alles omtrent TV naar m'n Raspberry Pi 2 verplaatst. Tegelijk heb ik toch maar de overstap naar TvHeadend gemaakt en gisteren bleek ik ook weer EMM-berichten binnen te krijgen! Inmiddels zijn dus al m'n abonnementen weer bijgewerkt en kan ik weer volop TV kijken!
Nu nog wat boeiends op TV.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
maikel schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:44:
Afgelopen week is m'n nieuwe Smargo-reader binnengekomen en heb ik alles omtrent TV naar m'n Raspberry Pi 2 verplaatst. Tegelijk heb ik toch maar de overstap naar TvHeadend gemaakt en gisteren bleek ik ook weer EMM-berichten binnen te krijgen! Inmiddels zijn dus al m'n abonnementen weer bijgewerkt en kan ik weer volop TV kijken!
Nu nog wat boeiends op TV.... :)
Blijft die smargo stabiel dan? Ik had er alleen maar ellende mee. Om de zoveel tijd card resets wat ik alleen maar kon oplossen door de kaart erin en uit te halen. Wellicht is de reader stabieler onder linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Laatst online: 25-06 11:24
Al enige jaren kijk ik digitale tv op mijn mediacenter maar nu dan toch een probleem waar ik niet zo snel uitkom. Gisteren werkten ineens een aantal gecodeerde zenders niet meer. Bijvoorbeeld NET5 en Discovery Channel HD. Het beeld bleef zwart dus ik dacht dat het kanaal was verplaatst of dat de decodering niet werkte. Vandaag verder uitgezocht en het volgende geprobeerd:

Opstelling thuis:

2X Anysee
Phoenix card reader (NewCS 1.65)
Media Portal 1.10

1) Kaart in een tv gestopt met digitale tuner om eventueel opnieuw te activeren (niet alle zender deden het niet meer maar ik wilde zekerheid). In de tv werkten alle zenders zonder problemen

2) Scan gedaan van de zenders om een eventuele verplaatsing van de zender te vinden. Geen wijzigingen gevonden

Ondertussen merk ik dat nu niet een paar zenders gestopt zijn met werken maar alle zenders behalve NPO 1 t/m 3

3) Cache weggegooid vanuit de plugin directory van Media Portal(de verbinding met mijn Phoenix card-reader)

4) Tussendoor opnieuw opgestart

Het mag allemaal niet baten, alle gecodeerde zenders geven een zwart scherm.

Ik heb nooit iets gewijzigd in mijn opstelling dus ik begrijp niet waarom het nu niet meer werkt. Iemand een idee?

Als ik in Media Portal probeer een aantal zenders te starten krijg ik na een seconde of 20 een "Zender is gecodeerd " melding. In NewCS lijkt niet zoveel te gebeuren:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2d0kyu1.png

Het lijkt wel of er helemaal geen pakketjes meer binnenkomen.....
Zou de kwaliteit van het signaal dermate slecht kunnen zijn dat ik niet meer binnen krijg?

Ik heb geprobeerd om de SD kanalen uit het basis-pakket te kijken en dat gaat zonder problemen. Alleen alle extra kanalen die ik heb (TV Royaal) werken naast de HD-kanalen ook niet meer. Ik woon in de omgeving Utrecht, heeft iemand er ook last van?

[ Voor 10% gewijzigd door Perlian op 22-01-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
Mijn NewCS.xml :

<?xml version="1.0"?>
<newCSconfig>

<globals>
<listening-ip>127.0.0.1</listening-ip>
</globals>

<readers name="Card Readers">
<device>
<name>reader1</name>
<enabled>yes</enabled>
<type>Phoenix</type>
<node>COM3</node>
<mhz>600</mhz>
<parity>odd</parity>
<export>yes</export>
<irdetomode>0</irdetomode>
<irdeto-camkey>0102030405060708</irdeto-camkey>
<irdeto-camkey-data>8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69</irdeto-camkey-data>
<blocksa>no</blocksa>
<blockua>no</blockua>
<blockga>no</blockga>
<blockc0>yes</blockc0>
<Seca-PPV>no</Seca-PPV>
<PTShandshake>no</PTShandshake>
<crypto-special>no</crypto-special>
<carddetect>yes</carddetect>
<priority>round</priority>
<autosid>yes</autosid>
<newcamd_port>15050</newcamd_port>
</device>
</readers>

<cache>
<emm>20</emm>
<ecm>-1</ecm>
</cache>

<debug>
<level>normal</level>
<type>init,emm</type>
<output>console</output>
<console_options>normal, init</console_options>
<tcp_port>1001</tcp_port>
<password>DebugPass</password>
<tcp_options>normal, init</tcp_options>
</debug>

<newcamdserver>
<enabled>yes</enabled>
<deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 0A 0B 0C 0D 0E</deskey>
<name>newcs</name>
<user>
<name>gebruiker1</name>
<password>wachtwoord1</password>
<au>on</au>
<allow>reader1</allow>
<spider>no</spider>
</user>
<user>
<name>gebruiker2</name>
<password>wachtwoord2</password>
<au>on</au>
<allow>reader1</allow>
<spider>no</spider>
</user>
<user>
<name>gebruiker3</name>
<password>wachtwoord3</password>
<au>on</au>
<allow>reader1</allow>
<spider>no</spider>
</user>
<user>
<name>gebruiker4</name>
<password>wachtwoord4</password>
<au>on</au>
<allow>reader1</allow>
<spider>no</spider>
</user>
</newcamdserver>

<httpd>
<server>
<enabled>no</enabled>
</server>
</httpd>

<radegastserver>
<enabled>no</enabled>
</radegastserver>

</newCSconfig>

Ziet iemand misschien iets wat problemen zou kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
Gisteren wat meer de tijd genomen om alles te onderzoeken. Het NewCS DOS-scherm liet naast het inloggen niets meer zien. Geen OK, NOT OK meldingen, helemaal niets. De volgende wijzingen heb ik doorgevoerd:

1) In de NewCS.xml hebt ik het listening-ip van 127.0.0.1 naar 0.0.0.0 veranderd
2) In cardclient.conf in Media Portal het interne IP adres gebruikt: 192.168.1.xxx

Weer getest maar nog steeds dezelfde "Zender is gecodeerd" meldingen.

Toen viel het mij op dat in de connectie-string binnen de Media Portal clients er een verwijzing stond naar smartcard 0604 terwijl je ziet dat in NewCS een 0602 kaart wordt gedetecteerd. Erg vreemd aangezien ik de huidige opstelling zonder problemen al meer dan een half jaar heb draaien. Dus toen dit ook veranderd in:

newcamd:192.168.1.xxx:15050:1/0602/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E

Weer alles herstart en weer getest. Nog steeds geen beeld maar naast de User logged in meldingen krijg ik nu ook netjes een "NOT OK" melding in het NewCS scherm.

Toen toch maar weer het kaartje in een tv gestopt met CI+ module. Alle zenders lijken toch normaal te werken. Maar nu ben ik toch wat verder aan het zappen en zie ik toch dat er een melding in het scherm verschijnt. Iets in de strekking van "Uw abonnement loopt binnenkort af". Je kan dan op de OK knop drukken van de afstandsbediening en de boodschap verdwijnt dan. Maar als je dan 1 zender verder zapt komt de boodschap weer in het scherm. Waarschijnlijk zijn dit zenders uit 1 van mijn aanvullende pakketten. Via Mijn Ziggo het kaartje weer opnieuw geactiveerd en de boodschap verdwijnt van het TV-scherm. Daarna het kaartje weer in mijn opstelling gestopt en YES !!! het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
Heeft iemand zich al gewaagd aan het installeren van OSCAM op de router?

http://www.iii80.com/archives/?article-587.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
Ik krijg net een mail van KNIPPR dat ik geslecteerd ben voor de beta test! Ben benieuwd :) Ze zeggen alleen nog niet wanneer de test start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Bartske schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:59:
Ik krijg net een mail van KNIPPR dat ik geslecteerd ben voor de beta test! Ben benieuwd :) Ze zeggen alleen nog niet wanneer de test start
Me2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Perlian schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:46:

Ja, cross compilen en eventueel dit volgen. Als je de toolchain eenmaal hebt moet je openssl cross-compilen, en eventueel libusb als je een Smargo gebruikt. Wel opletten dat je de juiste versie van openssl pakt (de versie die op je router al aanwezig is), anders krijg je misschien fouten als je OSCam op je router gaat starten.

De benodigde kernel modules zitten standaard in de repos van OpenWRT, dus een kernel compilen is niet nodig gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 22:46

HaTe

haat niet

Perlian schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:46:

Ja, heb een tijde builds gemaakt voor de TP-LINK 1043ND met Oscam er in. Dit zijn de aantekeningen die ik had gemaakt:
Zie dit: http://wiki.openwrt.org/doc/devel/crosscompile

in debian:
svn update
toolchain van OpenWRT gebruiken (in de staging_dir/toolchain------)

COMMANDOS:
PATH=$PATH:/home/kay/openwrt/openwrt/staging_dir/toolchain-mips_34kc_gcc-4.6-linaro_uClibc-0.9.33.2/bin/
export PATH
STAGING_DIR=/home/kay/openwrt/openwrt/staging_dir/toolchain-mips_34kc_gcc-4.6-linaro_uClibc-0.9.33.2/
export STAGING_DIR
make clean

make config (hier heb je de dialog package voor nodig)

OF
./config.sh -D all -E IRDETO_GUESSING CW_CYCLE_CHECK CLOCKFIX MODULE_NEWCAMD READER_IRDETO CARDREADER_PHOENIX

make CROSS=/home/kay/openwrt/openwrt/staging_dir/toolchain-mips_34kc_gcc-4.6-linaro_uClibc-0.9.33.2/bin/mips-openwrt-linux-uclibc- CONF_DIR=/etc/oscam
Maar volgens mij is dit de 'oude' methode voor mij, uiteindelijk had ik een build bestand wat automatisch mee oscam builde als ik het in de openwrt config aanvinkte, dus een nieuwe oscam versie mee pakken was niks meer dan versie nummer verhogen in oscam build config en openwrt opnieuw builden. Helaas is die virtual machine gecrashed, hoewel ik misschien nog wel de hdd uit kan lezen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Perlian schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:32:
Gisteren wat meer de tijd genomen om alles te onderzoeken. Het NewCS DOS-scherm liet naast het inloggen niets meer zien. Geen OK, NOT OK meldingen, helemaal niets. De volgende wijzingen heb ik doorgevoerd:

1) In de NewCS.xml hebt ik het listening-ip van 127.0.0.1 naar 0.0.0.0 veranderd
2) In cardclient.conf in Media Portal het interne IP adres gebruikt: 192.168.1.xxx

Weer getest maar nog steeds dezelfde "Zender is gecodeerd" meldingen.

Toen viel het mij op dat in de connectie-string binnen de Media Portal clients er een verwijzing stond naar smartcard 0604 terwijl je ziet dat in NewCS een 0602 kaart wordt gedetecteerd. Erg vreemd aangezien ik de huidige opstelling zonder problemen al meer dan een half jaar heb draaien. Dus toen dit ook veranderd in:

newcamd:192.168.1.xxx:15050:1/0602/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E

Weer alles herstart en weer getest. Nog steeds geen beeld maar naast de User logged in meldingen krijg ik nu ook netjes een "NOT OK" melding in het NewCS scherm.

Toen toch maar weer het kaartje in een tv gestopt met CI+ module. Alle zenders lijken toch normaal te werken. Maar nu ben ik toch wat verder aan het zappen en zie ik toch dat er een melding in het scherm verschijnt. Iets in de strekking van "Uw abonnement loopt binnenkort af". Je kan dan op de OK knop drukken van de afstandsbediening en de boodschap verdwijnt dan. Maar als je dan 1 zender verder zapt komt de boodschap weer in het scherm. Waarschijnlijk zijn dit zenders uit 1 van mijn aanvullende pakketten. Via Mijn Ziggo het kaartje weer opnieuw geactiveerd en de boodschap verdwijnt van het TV-scherm. Daarna het kaartje weer in mijn opstelling gestopt en YES !!! het werkt weer.
Kijk wat is tweakers toch een fantastisch forum. Ik wou net hier een vraag gaan stellen over de NOT OK meldingen en lijkt dus normaal te zijn. Ik ga vanavond gelijk even proberen of dit werkt. Wat kan het zijn geweest denk je? Doet Ziggo dit wel vaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
Waarschijnlijk heb ik lange tijd bepaalde zenders niet meer gekeken die in mijn aanvullende pakketten zitten. Dan verlopen volgens mij je entitlements en kun je dit soort meldingen krijgen. Maar in principe zal dit nooit voorkomen als je regelmatig tv kijkt. Het zal eerder gebeuren als je lang op vakantie bent geweest.

Meestal kun je volgende zaken controleren bij een "NOT OK" melding of je beeld blijft zwart (als het verder altijd heeft gewerkt):

1) Controleer of je kaartje nog werkt in een TV met CI+ module of decoder. Werkt het niet meer voer dan een herstel uit via "Mijn Ziggo".
2) Controleer in je Software of Ziggo misschien een aantal kanalen heeft verplaatst door een scan uit te voeren.
3) Verwijder de cache van je plugin directory (client kant) die de aanvragen doet naar de card-server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijd bezig om uit te zoeken hoe ik een eigen htpc kan bouwen maar weet ondertussen niet meer wat voor tv kaart ik moet hebben. Het gaat voor mij om een kaart dit of ziggo of kpn aan kan en waarbij ik kan opnemen en tv kijken tegelijkertijd. Heb je bij het simpelste abbo van ziggo alles in 1 nou wel of geen smart card nodig? Is er iemand die mij dit kan uitleggen of mij kan verwijzen waar ik het in de 196 pagina's van dit forum kan vinden. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:54:
[knip]Heb je bij het simpelste abbo van ziggo alles in 1 nou wel of geen smartcard nodig?[knip]
Nee, is free to air of kabel. Het staat ook keurig bij Ziggo op de website vermeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was een tijdje druk/weg, maar nu ff weer 2 posts. Heb wat in te halen :P
Plantje1978 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:28:
[...]

Tuurlijk zijn er wel enkele mensen die wel overstappen, maar het grootste deel van de mensen is prima tevreden met een kastje van de provider of een leuke app. Ze maken zich niet druk om de interface. Bovendien kan ik mijn content ook gewoon offline benaderen. Ook iets waar weinigen een voordeel in zien.
Als je alleen al kijkt naar het drama dat Humax geeft als je een serie op wil nemen. "Komt het vandaag om 18.00 uur op tv? Mooi, dan zet ik voor IEDERE dag een timer van 18.00 uur tot en met 18.30 uur" Begint het een keer wat eerder of stopt het wat later dan heb je pech gehad! Velen hebben daar simpelweg geen moeite mee.
Het ging niet over gemiddelde user maar deze discussie laat ik :P
Ik neem nog steeds regelmatig zaken op. Het TV landschap verarmt juist niet in mijn beleving. We krijgen er zelfs zenders bij (SBS9, Fox enz) en er is bijna altijd wel ergens iets interessants te bekijken. We worden veeleisender...dat wel. Waar we "vroeger" op enig moment maar keken naar wat er dan op dat moment op TV was willen we tegenwoordig altijd precies dat kunnen zien wat we op dat moment graag kijken.
Wij hebben een andere definitie van verarmd, meer zenders = niet beter en rijker naar mijn belevenis.
De kwaliteit verarmd naar mijn beleving nogal laatste jaren.
Deze thread gaat over digitale kabel tv op de pc. Waarom is dat zo'n hot item? Juist: omdat het in Nederland nogal moeilijk ligt. Dus om het een beetje on topic te houden lijkt het me handig het op Nederland te betrekken. Dat Apple TV, Google TV enz in andere landen heel anders werkt daar koop ik hier in Nederland niets voor. Hier in Nederland wil ik graag TV ontsluiten op een manier en met een interface die mij bevalt. Dan kom ik nog steeds uit bij DVB-C middels DVB Link en Kodi. (Voorheen was ik zeker Windows Media Center fan, maar ik ben blij dat ik over ben)
Hier heb je geen idee wat ik probeer... Juist omdat de markt moeilijk is en er niet echt alternatieven zijn duik ik op alle mogelijke alternatieven en test deze. Er komt een tijd dat wij verder moeten want de huidige situatie blijft niet eeuwig. Als je iets van mij weet is dat ik enorm veel periodiek test.
Wederom had je geen idee waar ik het over had. Ik wil GEEN app, ik wil het binnen kodi in 1 interface werkend hebben en dat is nog rampzalig (werkt totaal niet, je moet nu de externe app launchen).

Naja verder laat ik het bij deze discussie, dan snap je maar niet welke kant ik op wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets totaal anders, sinds deze zaterdag heb ik totaal geen signaal meer met dvbviewer en kan ook niet meer scannen?
Van dvbviewer, recordingservuce en kodi de nieuwste updates binnengehaald maar noppes?
Stomme is met scannen hij vind echt helemaal niks meer, maar ziet wel dat er signaal op de kabel staat?
Zeer aparte situatie dit.

De Horizon tv site had ook nogal wat problemen dus echt veel tv heb ik niet kunnen kijken.

Vraag me af of dit het volgende punt is in de slechte ontvangst hier... heb nu een aanbod om te verhuizen liggen wat ik al lang wil (niet alleen vanwege tv ontvangst hoor) maar dat betekent dat ik bepaalde mogelijkheden definitief achter me laat dus erg moeilijk. Ze weten wel een hobby te vergallen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:03
Ik kom erachter dat ik bepaalde zenders niet meer kan kijken. Het lijkt wel alsof alles hoger dan Discovery niet meer te zien is. Maar andere zenders zoals RTL en NPO en SBS werken nog prima (ook in HD). Ik heb in DVBLink al opnieuw zenders gescand, en deze waren geüpdatet volgens de pagina. Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen (het liefst zonder huidige zendervolgorde te verliezen)?

Edit: Oja, EPG werkt ook gewoon nog helemaal... Heb al de smartcard in een Ziggo box geprobeerd, en dat werkt gewoon prima met die zenders ook.

Edit2: Nog steeds grootste deel van de zenders die het niet doen... |:( Kan ik ergens controleren of de smartcard correct uitgelezen wordt?

[ Voor 26% gewijzigd door Bose321 op 26-01-2016 19:13 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bose321 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:43:
Ik kom erachter dat ik bepaalde zenders niet meer kan kijken. Het lijkt wel alsof alles hoger dan Discovery niet meer te zien is. Maar andere zenders zoals RTL en NPO en SBS werken nog prima (ook in HD). Ik heb in DVBLink al opnieuw zenders gescand, en deze waren geüpdatet volgens de pagina. Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen (het liefst zonder huidige zendervolgorde te verliezen)?

Edit: Oja, EPG werkt ook gewoon nog helemaal... Heb al de smartcard in een Ziggo box geprobeerd, en dat werkt gewoon prima met die zenders ook.

Edit2: Nog steeds grootste deel van de zenders die het niet doen... |:( Kan ik ergens controleren of de smartcard correct uitgelezen wordt?
Hier hetzelfde probleem. Net 5 HD, Discovery HD, NPO Zapp Xtra, etc op zwart, Het vreemde is dat de uitvoer van Oscam er goed lijkt uit te zien. Gisteren de kaart in mijn TV gestopt: geen enkel probleem. Daarna weer terug in de cardserver: zelfde probleem. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:03
Ik heb zojuist mijn hele zenderlijst leeggegooid en opnieuw gescand. Toen werkten alleen NPO 1 2 en 3. Bleek dat de plug-ins voor die bron (die ik opnieuw had gemaakt) natuurlijk er nog niet in stonden voor de kaartlezer. Nadat ik deze had geïnstalleerd en TVSource opnieuw had opgestart lijkt alles weer te werken!

Fanaleds.com

Pagina: 1 ... 49 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.