Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
brusuro schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:25:
Bedankt voor je reactie, maar hiermee is mijn vraag natuurljk niet beantwoord over waar ik een ziggo kaart op de kop kan tikken :)

pricewatch: Ziggo Digitaal startpakket (Smartcard)

Bevat de bovenstaande link de kaart die ik moet hebben?
[...]
Die SC is geschikt.

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 18-10-2015 13:55 . Reden: achterhaald ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Is er nog interesse in een HDHomerun HDHR3-EU?
Naar mij is eindelijk onderweg een 4DC.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 18:28

Mikayu

.srt

YMGV4LIFE schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 07:48:
Is er nog interesse in een HDHomerun HDHR3-EU?
Naar mij is eindelijk onderweg een 4DC.
Als je er niet weer de hoofdprijs voor wil... Ze zijn max 50 waard, net als die Anysee netwerk tuners die geregeld op marktplaats voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Mikayu schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:28:
[...]

Als je er niet weer de hoofdprijs voor wil... Ze zijn max 50 waard, net als die Anysee netwerk tuners die geregeld op marktplaats voorbij komen.
Zat aan €80 te denken. Dus in jouw geval nog iets te duur. Weet niet met welke anysee je deze wilt vergelijken?

[ Voor 7% gewijzigd door YMGV4LIFE op 18-10-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Stond er laatst ook een voor €50 op mp, 80 lijkt me gezien de nieuwprijs destijds en de prijs van z'n grotere broer in ieder geval teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Voor mijn eerste E30 combo heb ik ook 140 voor betaald ofzo toentertijd.
Vorig jaar nog geupgrade met N7tc en 2 E30tc's voor 90 euro's
Digitenne als backup. Helaas zijn 2 ervan zonder RF loop connector.

Ook moet ik ze nog even ombouwen met F connector. Die verloopjes moet je af en toe goed aandrukken anders heb je veel packet loss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06

FeaR

In GoT we trust

Voor koop en verkoop hebben we op GoT Vraag & Aanbod, gelieve dit soort dingen niet op het forum te zetten. De prijsdiscussie en eventuele verdere afhandeling dan ook graag per mail of DM verder zetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb afgelopen jaren een Dreambox gebruikt als kaartlezer, echter wil ik hem nu echt gaan vervangen door een HDHomerun met Kodi etc.
Dus moet de smartcard ergens anders uitgelezen gaan worden. Wilde hiervoor een Synology DS1812+ (DSM5.2) gaan gebruiken samen met een Argolis triple reader, kan ik echt letterlijk nergens een werkende OSCam vinden voor een Cedarview Synology.
Iemand hier misschien nog een werkend download linkje of wellicht (wishful thinking?) een package source repository ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Madshark schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:25:
Heb afgelopen jaren een Dreambox gebruikt als kaartlezer, echter wil ik hem nu echt gaan vervangen door een HDHomerun met Kodi etc.
Dus moet de smartcard ergens anders uitgelezen gaan worden. Wilde hiervoor een Synology DS1812+ (DSM5.2) gaan gebruiken samen met een Argolis triple reader, kan ik echt letterlijk nergens een werkende OSCam vinden voor een Cedarview Synology.
Iemand hier misschien nog een werkend download linkje of wellicht (wishful thinking?) een package source repository ?
https://packages.fastxl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 18:01
Madshark schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:25:
Je zou de Synocommunity tree als basis kunnen proberen? Die heb ik voor dat doel ook al eens gebruikt, alleen dan voor Evansport. Je kan het beste de handleiding uit de readme volgen. SynoCommunity heeft overigens OSCam zelf niet meer in de repo staan vanwege bepaalde redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 06:25
Hallo Tweakers,

Sinds een aantal maanden worden de frequenties in regio van Ziggo (9700 Groningen) niet meer bijgewerkt op DTV monitor. DE website waar ik altijd de laatste frequenties weg haalde om de transponderpijst van MediaPortal bij te werken.

Alleen die van Sneek staat ertussen, en zie dat die nauwlijks verschilt van die van Groningen die ik nu heb.. Heeft wellicht het hele noorden tegenwoordig de zelfde frequenties? Iemand anders nog suggesties waard de laatste frequenties te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
gibraltar schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:01:
[...]

Je zou de Synocommunity tree als basis kunnen proberen? Die heb ik voor dat doel ook al eens gebruikt, alleen dan voor Evansport. Je kan het beste de handleiding uit de readme volgen. SynoCommunity heeft overigens OSCam zelf niet meer in de repo staan vanwege bepaalde redenen.
Bedankt voor de links. Hoewel ik er halverwege op vast liep, uiteindelijk toch gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Beste mensen enige tijd werd ik heel goed geholpen door medetweakers, omdat ik weinig verstand heb van het linuxgebeuren van een hdhomerun icm met een synology.
Ik wil graag de optie hebben om op te nemen op de synology heb die eigenlijk nooit gebruikt maar die geeft in kodi aan opname gestart en daarna gelijk voltooid en schrijft hem niet weg.
Nu weet ik niet precies wat ik moet doen heb in tvheadend bij failed recordings file not created staan.
In recordings map hebben ze mij toen geholpen via remote en heb ik nooit verandert dus staat daar gewoon /volume2/downloads/recordings. Ik heb een keer gelezen misschien iets met permissies instellen.
Dus nam ik een regel over in putty met cmod 666 of iets dergelijks maar dat hielp ook niet.
Zal wel een kleinigheidje voor jullie zijn maar voor mij best wel abracadabra.
Mag evt op remote inloggen.
Bedankt alvast.

Plus als ik bv een nieuwe kodi installeer pakt hij van de ong 30 kanalen 22 logo's erbij en 8 logo's moet ik handmatig dan doen soms al gerefreshed en namen lijken allemaal goed (maar dat is minder belangrijk)
ds214play 5.2
kodi 15.2
tvheadend 4.1.738

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:35
jingaling schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:41:
Beste mensen enige tijd werd ik heel goed geholpen door medetweakers, omdat ik weinig verstand heb van het linuxgebeuren van een hdhomerun icm met een synology.
Ik wil graag de optie hebben om op te nemen op de synology heb die eigenlijk nooit gebruikt maar die geeft in kodi aan opname gestart en daarna gelijk voltooid en schrijft hem niet weg.
Nu weet ik niet precies wat ik moet doen heb in tvheadend bij failed recordings file not created staan.
In recordings map hebben ze mij toen geholpen via remote en heb ik nooit verandert dus staat daar gewoon /volume2/downloads/recordings. Ik heb een keer gelezen misschien iets met permissies instellen.
Dus nam ik een regel over in putty met cmod 666 of iets dergelijks maar dat hielp ook niet.
Zal wel een kleinigheidje voor jullie zijn maar voor mij best wel abracadabra.
Mag evt op remote inloggen.
Bedankt alvast.

Plus als ik bv een nieuwe kodi installeer pakt hij van de ong 30 kanalen 22 logo's erbij en 8 logo's moet ik handmatig dan doen soms al gerefreshed en namen lijken allemaal goed (maar dat is minder belangrijk)
ds214play 5.2
kodi 15.2
tvheadend 4.1.738
probeer eens een chmod 777 op recordings folder.
En wie is nu eigenaar van die folder?
ls -la /volume2/downloads

Volgens mij werkt dat en anders even cd naar die folder en ls -la op recordings doen.

/edit:
Zo staat het hier:
drwxrwxrwx 4 root root 4096 Nov 2 20:03 recordings

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 02-11-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
schumi2004 schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:46:
[...]

probeer eens een chmod 777 op recordings folder.
En wie is nu eigenaar van die folder?
ls -la /volume2/downloads

Volgens mij werkt dat en anders even cd naar die folder en ls -la op recordings doen.

/edit:
Zo staat het hier:
drwxrwxrwx 4 root root 4096 Nov 2 20:03 recordings
Hartstikke bedankt schumi ;), ik had ipv die chmod 666 denk ik de 777 via de terminal moeten doen.
Heb het snel ff getest en het werkt d:)b Nu die channellogo's nog en dan werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
jingaling schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:11:
[...]

Hartstikke bedankt schumi ;), ik had ipv die chmod 666 denk ik de 777 via de terminal moeten doen.
Heb het snel ff getest en het werkt d:)b Nu die channellogo's nog en dan werkt alles perfect.
Hoe wil je die channel logo's hebben?
Ik gebruik Xpicons (te vinden via sat4all na registratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:25:
[...]

Hoe wil je die channel logo's hebben?
Ik gebruik Xpicons (te vinden via sat4all na registratie)
https://www.sat4all.com/f...32-14-09-15/#entry2331465 persoonlijk ben ik gecharmeerd van deze. Ook sat4all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Dankjewel heb die picons gereset en alle andere logo's verwijdert en opnieuw laten scannen.
Nu pakt hij wel alles in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ow nog niet eens gezien.
Zien er best mooi uit.

* schumi2004 gaat even switchen naar ocram design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
powermarcel10 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:57:
Hallo Tweakers,

Sinds een aantal maanden worden de frequenties in regio van Ziggo (9700 Groningen) niet meer bijgewerkt op DTV monitor. DE website waar ik altijd de laatste frequenties weg haalde om de transponderpijst van MediaPortal bij te werken.

Alleen die van Sneek staat ertussen, en zie dat die nauwlijks verschilt van die van Groningen die ik nu heb.. Heeft wellicht het hele noorden tegenwoordig de zelfde frequenties? Iemand anders nog suggesties waard de laatste frequenties te vinden zijn?
Kende je deze?
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 06:25
Ja die gebruikte ik voorheen altijd, maar sinds ziggo en upc zijn samen gegaan worden veel frequenties, waaronder die van mij (9700) niet meer bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:35:
[...]

Ow nog niet eens gezien.
Zien er best mooi uit.

* schumi2004 gaat even switchen naar ocram design
enige nadeel altijd met van die icon packs is dat de regionale zenders nooit een logo krijgen :), helaas zijn mijn paint skills ook niet zo dat ik ze zelf kan maken. Jij toevallig zin om iets te maken voor Regio TV utrecht, TV Gelderland en UStad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:25:
[...]

enige nadeel altijd met van die icon packs is dat de regionale zenders nooit een logo krijgen :), helaas zijn mijn paint skills ook niet zo dat ik ze zelf kan maken. Jij toevallig zin om iets te maken voor Regio TV utrecht, TV Gelderland en UStad? :)
Mijn logo pack heeft die wel, zitten iets van 50+ lokale zenders in en doe aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Link: http://s000.tinyupload.co...e_id=70205138772359920945

Veranderd ten opzichte van het augustus logo pack;

- Radio logo's added op populaire aanvraag! (47 stuks)
- Ketnet, één en Canvas logo vernieuwd
- TV Limburg logo vernieuwd
- RTL 5 logo meer consistent gemaakt met de andere nl logo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:52:
[...]

Mijn logo pack heeft die wel, zitten iets van 50+ lokale zenders in en doe aanvragen
owh, waar is jouw logo pack? :) staat er nu bij :)

tis grappig, want ik had inderdaad gezworen dat iemand hier ergens op got een logo pack gepost had, maar heb twee forum threads compleet doorgezocht en niet gevonden. Ik weet namelijk nog dat iemand die gepost had, en later nog 2 of 3 logos had toegevoegd...maarja.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:28:
[...]

owh, waar is jouw logo pack? :) staat er nu bij :)

tis grappig, want ik had inderdaad gezworen dat iemand hier ergens op got een logo pack gepost had, maar heb twee forum threads compleet doorgezocht en niet gevonden. Ik weet namelijk nog dat iemand die gepost had, en later nog 2 of 3 logos had toegevoegd...maarja.. :)
Nu letterlijk 5cm boven jouw bericht op je scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:29:
[...]

Nu letterlijk 5cm boven jouw bericht op je scherm
ja, precies :) daarom had ik m'n eerste vraag ook doorgestreept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:52:
[...]

Heb nu RTV Utrecht toegevoegd en TV Gelderland met behulp van jouw pack, waarvoor dank! Is het voor jou mogelijk om ook UStad toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:35:
[...]

ja, precies :) daarom had ik m'n eerste vraag ook doorgestreept :)
Toen ik las nog niet, met quoten wel :P
Anyways dit doe ik al jaren, alleen niet op dit forum.
Moet zeggen tot 1,5 jaar geleden heb ik het een tijd lang niet bijgehouden.
Heb dit al voor MediaPortal gedaan sedert 2002 ofzo? altijd erg populair geweest.
Alleen voor lokale zenders heb ik geen goede lijst, moet het echt incl. voorbeeldlogo van requests hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:38:
[...]

Toen ik las nog niet, met quoten wel :P
Anyways dit doe ik al jaren, alleen niet op dit forum.
Moet zeggen tot 1,5 jaar geleden heb ik het een tijd lang niet bijgehouden.
Heb dit al voor MediaPortal gedaan sedert 2002 ofzo? altijd erg populair geweest.
Alleen voor lokale zenders heb ik geen goede lijst, moet het echt incl. voorbeeldlogo van requests hebben.
Voor UStad : http://www.duic.nl/wp-content/uploads/2011/10/rtv-u.jpg alleen dan zonder dat gekke gele blokje der in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:40:
[...]

Voor UStad : http://www.duic.nl/wp-content/uploads/2011/10/rtv-u.jpg alleen dan zonder dat gekke gele blokje der in...
Oh simpel, zal eens kijken wanneer ik er tijd voor heb.
Vreemd genoeg toen ik tot voor kort geleden nog in Utrecht woonde deze zender nooit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:42:
[...]

Oh simpel, zal eens kijken wanneer ik er tijd voor heb.
Vreemd genoeg toen ik tot voor kort geleden nog in Utrecht woonde deze zender nooit gehad?
tis ook een zender van niets, maar goed.. vriendin kijkt er wel is naar...

Zie je toevallig ook kans om zowel bij UStad als RTV Utrecht de letters Wit te maken? De zwarte letters komen niet lekker uit in m'n donkere skin.

[ Voor 17% gewijzigd door Sa1 op 04-11-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:46:
[...]
tis ook een zender van niets, maar goed.. vriendin kijkt er wel is naar...

Zie je toevallig ook kans om zowel bij UStad als RTV Utrecht de letters Wit te maken? De zwarte letters komen niet lekker uit in m'n donkere skin.
In principe zou het kunnen maar dan kan ik van wel meer logo's meerdere versies maken... wellicht op een goede dag dat ik dat wil doen. Het beste komen ze tot hun recht op een blauwe skin maar helaas zijn blauwe skins uit de mode en zwarte/donkere in de mode :(. Moet goed bedenken of ik er wel aan beginnen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Hier is ook een mooie collectie logos: http://www.team-mediaport.../dutch-tv-and-radio-logos

Helaas een tijdje niet geüpdatet, dus je moet soms zelf HD toevoegen aan de bestandsnamen en sommige missen gewoon.

edit: Ik zie nu dit :o Note: The Dutch logo pack will not be updated anymore as standalone extension and will as of now only be maintained for the Logomanager plugin.

[ Voor 26% gewijzigd door HaTe op 05-11-2015 00:38 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op donderdag 05 november 2015 @ 00:36:
Hier is ook een mooie collectie logos: http://www.team-mediaport.../dutch-tv-and-radio-logos

Helaas een tijdje niet geüpdatet, dus je moet soms zelf HD toevoegen aan de bestandsnamen en sommige missen gewoon.

edit: Ik zie nu dit :o Note: The Dutch logo pack will not be updated anymore as standalone extension and will as of now only be maintained for the Logomanager plugin.
misschien niet een heel toekomst vaste oplossing dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Sa1 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:22:
[...]

misschien niet een heel toekomst vaste oplossing dan :D
Nou die logomanager denk ik wel, die haalt de logos van een server op, ik kan nog wel even uitzoeken waar alles staat.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:30:
[...]

Nou die logomanager denk ik wel, die haalt de logos van een server op, ik kan nog wel even uitzoeken waar alles staat.
jaa nee okay :), moet zeggen dat ik nu wel heel content ben met de logo's die ik heb. Zie er mooi strak uit, geen kadering geen gekkigheid.. gewoon mooi strak de losse logo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan nog denk ik dat je bij mij het meest compleet uit bent :P
Goede kans dat die oude logo pack van MP er veel van mij tussen zitten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:15
Zijn er al out of the box simpele oplossingen op de markt om TV op een HTPC te kijken en op te nemen?

Ik trek het niet meer met die Horizon box. En Ziggo wil maar niet nieuwe modellen van Humax hier autoriseren (bijvoorbeeld deze http://www.humax-digital.de/au/products/product.php?gid=494)

Is er al een volwassen oplossing, zonder al teveel te houden scripten en te bouwen/troublshooten?

Opnemen en daarnaast nog TV kijken is een pre,
Kunnen pauzeren ook.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HaTe schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:30:
[...]

Hier staan ze
http://mp-dutch-rtv-logos.googlecode.com/svn/trunk/logos/

Als je goed leest worden ze niet meer onderhouden als standalone package maar nog wel voor logomanager plugin ;)

Note: The Dutch logo pack will not be updated anymore as standalone extension and will as of now only be maintained for the Logomanager plugin.
Ik linkte er voorheen alijd direct naar toe maar tegenwoordig maak ik gebruik van Xpicons of andere packs.
FireStarter schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:04:
Zijn er al out of the box simpele oplossingen op de markt om TV op een HTPC te kijken en op te nemen?

Ik trek het niet meer met die Horizon box. En Ziggo wil maar niet nieuwe modellen van Humax hier autoriseren (bijvoorbeeld deze http://www.humax-digital.de/au/products/product.php?gid=494)

Is er al een volwassen oplossing, zonder al teveel te houden scripten en te bouwen/troublshooten?

Kunnen pauzeren ook.
Geloof niet dat die er komen zal. Mijn beleving is dat ze iedereen aan zo'n bagger Horizon Box willen helpen maar dat is mijn mening.

[ Voor 55% gewijzigd door schumi2004 op 06-11-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
FireStarter schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:04:

Kunnen pauzeren ook.
Voor het FTA/C pakket is er een hele simpele oplossing, kost wel geld vanzelfsprekend. Maar indien het meer moet worden dan FTA/C alleen (zonder met de noodzaak van een Smartcard bedoel ik), dan wordt het toch wat complexer ben ik bang.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 06-11-2015 22:49 . Reden: "zonder" moet "met" zijn ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Hoorde laatst van Ziggo dat het hele systeem met smartcards eruit ging...
Zal vast een gepikeerde reactie zijn geweest nadat ik die nieuwe tuner troep had afgewimpeld :P Horizon app deed het ineens ook niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik hoorde laatst......., oh nee, dat begon anders......., er was eens...... ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
hardware-lover schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:23:
[...]

Voor het FTA/C pakket is er een hele simpele oplossing, kost wel geld vanzelfsprekend. Maar indien het meer moet worden dan FTA/C alleen (zonder de noodzaak van een Smartcard bedoel ik), dan wordt het toch wat complexer ben ik bang.
Mijn Anysee N7 netwerkstreamer heeft een cam slot. Helaas maar een single tuner, dus zou je er 2 moeten hebben om op te nemen en te kijken tegelijkertijd.
Daarna kun je elke gebruikelijke client gebruiken om de streams mee te kijken.
Njoy / VLC / Kodi / Mediaportal.
Knutselen hoort er helaas wel bij als je een volledige geintegreerde oplossing wil. De meegeleverde tooltjes vanuit de leverancier komen gewoon snel te kort als je wat meer wensen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Windows Media Center mag er ook nog bij wat mij betreft, als het enkel om TV kijken/opnemen gaat, voor het TV pakket zonder smartcard (maar mogelijk zelfs met SC, heb geen ervaring wat dat betreft).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikayu schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:00:
Hoorde laatst van Ziggo dat het hele systeem met smartcards eruit ging...
Zal vast een gepikeerde reactie zijn geweest nadat ik die nieuwe tuner troep had afgewimpeld :P Horizon app deed het ineens ook niet meer
De eerste tijd kunnen/zullen ze dat niet, en waarschijnlijk nog wel langer.
Het punt; ze hebben tot recentelijk samsung/humax boxen verkocht voor een gereduceerd bedrag waar mijn ouders gebruikt van gemaakt hebben.
Ze moeten hier gewoon garantie op verlenen en belangrijker als die koopdingen ineens niet meer zouden werken hebben ze toch wel een probleem.
De eerste tijd kunnen ze gewoon niet zonder dat het ze onnodig veel geld kost.

Op moment dat zij irdeto eruit gooien en ik nog hier nog woon gooi ik heel ziggo eruit; ze kunnen me 0,0 maken en niet het kabel signaal afsluiten hier voor de fta kanalen. Sterker nog velen doen dat nu hier en hebben een goedkoop adel lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:15
hardware-lover schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:23:
[...]

Voor het FTA/C pakket is er een hele simpele oplossing, kost wel geld vanzelfsprekend. Maar indien het meer moet worden dan FTA/C alleen (zonder de noodzaak van een Smartcard bedoel ik), dan wordt het toch wat complexer ben ik bang.
Maar blijft het dan ook complex/ onderhoud intensief?

Is het mogelijk alle zenders waarvoor je betaald in een mooie GUI te presenteren incl opname mogelijkheid. Pauzeren etc?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan allemaal, zou zeggen google eens op MediaPortal en Kodi PVR voor wat gui screenshots en oordeel zelf.

Onderhoud valt wel mee, afhankelijk van backend weinig tot nog minder. Van alle backends vind ik MediaPortal nog altijd voor onderhoud het fijnste werken; tot 5min per keer dat ze verandering doorvoeren. je moet je echt meer inlezen of gewoon opensource software proberen en persoonlijk vergelijken. Er zijn zoveel mogelijkheden dat je echt zelf vooronderzoek moet doen / een voorselectie moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:53

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Welke cardreader heb ik nodig bij een hdhomerun voor gecodeerde ziggo kanalen ?
En welke software heb ik nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:08:
Heb je al gezocht binnen het topic? ¡Ándale! ¡Ándale! ¡Arriba! ¡Arriba! :D

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

hardware-lover schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:23:
[...]

Ja had al wat gevonden, smargo reader, maar heb ergens gelezen dat dit niet zo'n beste keuze zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 18:01
hardware-lover schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:23:
[...]
Hahaha :D.
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:08:
Setup voor Linux:Dit topic lezen en ook [TV Headend] Het grote TV Headend topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
hardware-lover schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:40:
Windows Media Center mag er ook nog bij wat mij betreft, als het enkel om TV kijken/opnemen gaat, voor het TV pakket zonder smartcard (maar mogelijk zelfs met SC, heb geen ervaring wat dat betreft).
Hoe kan ik die nou vergeten...

Dit kan ook met de Anysee N7 met kaartje, maar dan wordt DVB-Link software als tussenlaag gebruikt.
Werkte best wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@CIStem
Snel vraagje nog over horepg, hoe doe je de scheiding maken voor add_display_name ??

Moet dat gewoon met komma zoals hieronder?
add_display_name = {'NPO 1': ['NPO 1 HD'],
'NPO 2': ['NPO 2 HD'],
'NPO 3': ['NPO 3 HD'],}

Laat maar, al gevonden.
HEY_DUDE schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:47:
Voor degenen die horepg.py willen gebruiken een paar tips:

1. Zorg dat de XMLTV optie aan staat in TVheadend
2. Als je synology gebruikt dan is de socket file: /volume1/@appstore/tvheadend-testing/var/epggrab/xmltv.sock. Tenminste als je tvheadend-testing gebruikt. Dit moet in het script gewijzigd worden.
3. user moet zijn tvheadend-testing en group users voor synology
3. Bij SD kanalen waarvan ook een HD kanaal beschikbaar is moet het HD kanaal in de wanted_channels gezet worden. Vervolgens bij add_display_name in de class XMLTVDocument moeten de SD kanalen gedefinieerd worden. Bijv: add_display_name = {'NPO 1 HD: ['NPO1'], NPO 2 HD: ['NPO 2']} op deze manier wordt bij NPO 1 en NPO 2 de gids van de HD kanalen weergegeven.

Ik heb zelf het deamon stuk eruit gesloopt en er een eenvoudig script van gemaak wat ik start met de taakplanner van synology. Ook doe ik de logging naar een lokale file en niet naar het systeem. Ik kon de logs niet terugvinden op synology. Mocht iemand interesse hebben wil ik het script hier wel posten. Heb zelf nog nooit gebruik gemaakt van github.
Zou je mij jouw versie willen toezenden?
Wil het ook wel eens zonder deamon proberen.

[ Voor 85% gewijzigd door schumi2004 op 12-11-2015 13:38 ]

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
ben aan het testen geslagen met wmc icm dvbsource wat gewoon lijkt te werken alleen wordt de volgorde van de kanalen niet opgeslagen, een restart en alles staat weer door elkaar,

iemand met hetzelfde probleem:
http://www.thegreenbutton.../viewtopic.php?f=5&t=3398

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Zeropaid schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:47:
ben aan het testen geslagen met wmc icm dvbsource wat gewoon lijkt te werken alleen wordt de volgorde van de kanalen niet opgeslagen, een restart en alles staat weer door elkaar,

iemand met hetzelfde probleem:
http://www.thegreenbutton.../viewtopic.php?f=5&t=3398
Kun je anders niet eens kijken naar Emby (MediaBrowser)? Die kan tegenwoordig ook live tv met epg en iptv met transcoding, al staat het nog wat in de kinderschoenen. Ontwikkeling gaat erg snel.
Emby heeft een goede WMC plugin die ook op je extender gewoon werkt (XBOX360 bijv.) en kan als backend in Kodi gebruikt worden. Ik gebruik het voornamelijk om mijn lokale library te onderhouden (fanart / subs automatisch binnen halen). Heb er dan geen omkijken naar. Het lijkt erg veel op Sonarr wat ik gebruik voor mijn series.

edit: Emby heeft native HD Homerun support

Als front-end en tv-backend ben ik nog het meest van MediaPortal gecharmeerd, maar daar zijn aardig wat uurtjes tweaken in gegaan ondertussen. Als ik hier niet zo tevreden mee geweest was momenteel, zou ik Emby zeker een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Donderstraaltje schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:54:
[...]

[...]

Ik kan je mijn specs geven, ik heb vanuit vroeger altijd veel lopen spelen met hardware verschillen en codecs en zelfs verschillende backends ed maar tegenwoordig doe ik dat wat minder. Waar mogelijk zal ik tussen haakjes wat invloed geven.

- i3 3225 (Deze heeft HD4000 vs 2500, vroeger speelde voor hardware versnelling de gfx speed mee dus daarom geen 3200 gepakt)
- Dual core i3, maar omdat cpu snelheid ook iets mee speelde vroeger al had de Pentium een HD4000 was ik nog voor de i3 gegaan, een quadcore maakt weer aantoonbaar geen verschil.
- 8GB DDR3, ik gebruik dit als ramdisk buffer (maakt vooruit/terug spoelen iets sneller is mijn ervaring vs een HD)
- Digital Devices DuoFlex DVB-C/T (veel tuners getest en dat lijkt 0,0 meer uit te maken)
- Alphacrypt Cam (Een cam werkt iets sneller dan een reader naar mijn ervaring en belevenis)
- Moederbord met Intel ethernet (Heb veel latancy problemen gehad met realtek, dus gebruik je een netwerk tuner kan hier nog wat in zitten)
- Windows 10 (Maakt geen verschil VS Vista/7/8/10)
- DVBviewer backend (Iets sneller dan mediaportal doordat mediaportal een database gebruikt)
- Kodi met wat edits (maar dat is meer om het kwa bedienen iets meer richting mediaportal te krijgen, kwa in gebruik is het sneller vs standaard hoe kodi werkt).

Dit zijn mijn afwegingen en ervaringen om voor bepaalde hardware te gaan.

Toegegeven: dit was best duur om te bouwen maar met een Intel nuc ipv een raspi (weet het, 10x zo duur) neem je al veel problemen weg. Mijn setup was 1100E en 850E als je de tuner exclude. Het is een hobby dus mag wat kosten. Daarbij ben ik voor een volledig passieve kast + voeding gegaan en dat maakte het ook nog eens flink wat duurder plus daarboven op de cec module.

Toch kan ik aanraden om verder dan een raspi te kijken, in ieder geval werkt bovenstaande setup als een zonnetje al 3,5 jaar en daarvoor mijn oude build met een ati + mediaportal ook, al zat ik toen op 2,5-3'ish. Mijn volgende upgrade zal een kaby lake van intel met hdmi 2.0 worden gok ik zo en dan ga ik weer dat lijstje langs.
Dit lijkt een beetje op de setup die ik wil ter vervanging van ps3 (huidige streamer en bluray speler) en ziggo settopbox. Is dit een volledig passieve build zonder fans? Speelt dit ook 3D af?

Je specs zijn al redelijk gespecificeerd, maar welke case/voeding/mobo heb je precies gebruikt?

Voor de alphacrypt cam, is dat vergelijkbaar met zo'n Panaccess cam? Die wordt hier aangeraden.

Ik twijfel nog tussen een zelfbouw met alles intern of een intel nuc variant met wat USB aanhangsels. Bij volledig zelfbouw zou ik er naast een 2,5" SSD voor OS ook nog een grote HDD inzetten zodat het ook als NAS kan dienen (vandaar dat fanless in de woonkamer zeer interessant is: geen geluidsoverlast). En met een simpele bluray speler erbij kan ik de PS3 helemaal weg doen: ik game er niet (meer) op.

Voor meer context van mijn vragen zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:38:
[...]

Dit lijkt een beetje op de setup die ik wil ter vervanging van ps3 (huidige streamer en bluray speler) en ziggo settopbox. Is dit een volledig passieve build zonder fans? Speelt dit ook 3D af?

Je specs zijn al redelijk gespecificeerd, maar welke case/voeding/mobo heb je precies gebruikt?

Voor de alphacrypt cam, is dat vergelijkbaar met zo'n Panaccess cam? Die wordt hier aangeraden.

Voor meer context van mijn vragen zie hier.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZUmDSqG.jpg

Een Streacom FC5, volledig passief en speelt ook 3D via kodi af hoewel ik dit zelf nooit gebruik omdat het voor mijn ogen niet werkt. Maar wel getest.

Voeding is een industriële 1u van picco.nl destijds, moederbord dh77eb.

En ja dat is gewoon hetzelfde als een alphacrypt classic.

En het topic lees ik morgen uitgebreid, nu beperkt de tijd.

• pirke
Donderstraaltje schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:53:
[...]

[afbeelding]

Een Streacom FC5, volledig passief en speelt ook 3D via kodi af hoewel ik dit zelf nooit gebruik omdat het voor mijn ogen niet werkt. Maar wel getest.

Voeding is een industriële 1u van picco.nl destijds, moederbord dh77eb.

En ja dat is gewoon hetzelfde als een alphacrypt classic.

En het topic lees ik morgen uitgebreid, nu beperkt de tijd.
Mooie build! Lekker ruim ondanks de kleine behuizing. En die FC5 is een mooie case. Ik denk dat ik die FC5 alpha eens ga overwegen.

Heb je nu die tuner met CI module in 1 bracket gekregen? Ik zie ze in de pricewatch alleen met 2 losse brackets te koop staan. Of kun je die bridge+tuner+ci+bracket ook als losse onderdelen bestellen? Dat zou wel mooi zijn :)

Ik ben van plan om alles op een micro- of mini-ATX H170 Skylake bordje te zetten met een Core i3-6100 (51w), SSD en BD player. Eventueel nog 1 grote 3,5" HDD erin. Is 150 watt dan nog genoeg inclusief die tuner+CI? Of moet ik gewoon voor een goede fanless 250 watt gaan?

Overigens vroeg ik me af of er nog een verschil is in de Streacom Nano150 PSU en Mini-box picoPSU-150-XT. Zo op het oog lijken ze exact hetzelfde, maar de Streacom is 2x zo duur?
pirke schreef op donderdag 26 november 2015 @ 01:21:
[...]

Heb je nu die tuner met CI module in 1 bracket gekregen? Ik zie ze in de pricewatch alleen met 2 losse brackets te koop staan. Of kun je die bridge+tuner+ci+bracket ook als losse onderdelen bestellen? Dat zou wel mooi zijn :)

Ik ben van plan om alles op een micro- of mini-ATX H170 Skylake bordje te zetten met een Core i3-6100 (51w), SSD en BD player. Eventueel nog 1 grote 3,5" HDD erin. Is 150 watt dan nog genoeg inclusief die tuner+CI? Of moet ik gewoon voor een goede fanless 250 watt gaan?

Overigens vroeg ik me af of er nog een verschil is in de Streacom Nano150 PSU en Mini-box picoPSU-150-XT. Zo op het oog lijken ze exact hetzelfde, maar de Streacom is 2x zo duur?
Gewoon 1 pci slot, met zoiets als dit; http://www.digital-device...2-/-ct-v2-/-flex-ci?c=176

Mijn setup, dus met de i3-3225 en de digital devices, komt met playback nooit boven de 30 watt. Er zit nu een 150 watts voeding in dus tel maar uit. Nu moet ik zeggen die Intel bordjes waren altijd super zuinig en of jou dat lukt zo laag geen idee. Aan de andere kant cpu's zijn weer zuiniger geworden.

Die picopsu dingen zijn gewoon hetzelfde en bij streacom krijg je een slot converter zodat je die dingen ook kan gebruiken ipv een cie zoals de voeding die ik nu heb. Overigens passen die heel mooi en flush... maar deze voedingen zijn ietwat lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Donderstraaltje schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:10:
[...]

Gewoon 1 pci slot, met zoiets als dit; http://www.digital-device...2-/-ct-v2-/-flex-ci?c=176

Mijn setup, dus met de i3-3225 en de digital devices, komt met playback nooit boven de 30 watt. Er zit nu een 150 watts voeding in dus tel maar uit. Nu moet ik zeggen die Intel bordjes waren altijd super zuinig en of jou dat lukt zo laag geen idee. Aan de andere kant cpu's zijn weer zuiniger geworden.

Die picopsu dingen zijn gewoon hetzelfde en bij streacom krijg je een slot converter zodat je die dingen ook kan gebruiken ipv een cie zoals de voeding die ik nu heb. Overigens passen die heel mooi en flush... maar deze voedingen zijn ietwat lastig te vinden.
Zo'n pci bracket is wel handig ja :)

Als ik me niet vergis heb jij iets als dit (tuner+bridge) en dit (CI), bij elkaar 233 euro, terwijl als je deze (tuner+CI+bridge) voor 167 euro pakt plus nog een pcie riser cabeltje van 5 euro en klaar. Of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 02:18:
[...]

Zo'n pci bracket is wel handig ja :)

Als ik me niet vergis heb jij iets als dit (tuner+bridge) en dit (CI), bij elkaar 233 euro, terwijl als je deze (tuner+CI+bridge) voor 167 euro pakt plus nog een pcie riser cabeltje van 5 euro en klaar. Of mis ik nu iets?
Juistem, alleen link jij nu naar de doppel ci waar je 2 ci's in kwijt kan enen ik heb er eentje met 1. Alle andere producten van hun bestonden 4 jaar terug nog niet. Je hebt maar een single ci nodig want ook al gooi je er 4 of 6 tuners aan dat kan allemaal via 1 ci. Zelf heb ik geen pci-e riser gebruikt in deze case maar de octopus module rechtop in het eerste pci-e slot gezet, dat past nèèèèt met 1mm speling (is express ook zo ontworpen).

Duur spul maar dan heb je ook wat, destijds was het goedkoper dan 2 losse single tuners, was het de enige dual pci-e tuner en je had maar 1 alphacrypt nodig :P. Kan zeggen in die 4 jaar heeft het perfect gewerkt, net zoals de floppydtv daarvoor die van 2002 tot 2011 gedraaid heeft. Inmiddels zie je ze heel soms in v&a mocht je geld willen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Donderstraaltje schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:50:
[...]

Juistem, alleen link jij nu naar de doppel ci waar je 2 ci's in kwijt kan enen ik heb er eentje met 1. Alle andere producten van hun bestonden 4 jaar terug nog niet. Je hebt maar een single ci nodig want ook al gooi je er 4 of 6 tuners aan dat kan allemaal via 1 ci. Zelf heb ik geen pci-e riser gebruikt in deze case maar de octopus module rechtop in het eerste pci-e slot gezet, dat past nèèèèt met 1mm speling (is express ook zo ontworpen).

Duur spul maar dan heb je ook wat, destijds was het goedkoper dan 2 losse single tuners, was het de enige dual pci-e tuner en je had maar 1 alphacrypt nodig :P. Kan zeggen in die 4 jaar heeft het perfect gewerkt, net zoals de floppydtv daarvoor die van 2002 tot 2011 gedraaid heeft. Inmiddels zie je ze heel soms in v&a mocht je geld willen besparen.
Die single CI zonder pci hebben ze niet meer, alleen nog maar met pci. Maar dan ga ik voor de goedkopere optie zonder losse bridge en een simpele pci riser kabel.

Alternatief is om het via een hdhomerun en een NAS met softcam te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
pirke schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:05:
[...]
Die single CI zonder pci hebben ze niet meer, alleen nog maar met pci. Maar dan ga ik voor de goedkopere optie zonder losse bridge en een simpele pci riser kabel.

Alternatief is om het via een hdhomerun en een NAS met softcam te doen.
Mijn gedachte ook, die koop je tegenwoordig ook voor minder dan €170,- en heb je 4 tuners beschikbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet je wel aan de softcam en dat moet je maar net willen.
Aan de andere kant merk ik dat het basis pakket van Ziggo steeds beter of voldoende is en dan heb je het helemaal niet meer nodig.
Ik denk er aan om met ter tijd mijn plus/extra pakket eruit te gooien (of whatever het tegenwoordig heet) en dan iets van een ott dienst erbij te nemen.
Vind heel dat smartcard verhaal met het jaar minder interessant worden, omdat die extra zenders vooral vol zitten met herhalingen en weinig echt goed nieuw spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:13:
Moet je wel aan de softcam en dat moet je maar net willen.
Aan de andere kant merk ik dat het basis pakket van Ziggo steeds beter of voldoende is en dan heb je het helemaal niet meer nodig.
Ik denk er aan om met ter tijd mijn plus/extra pakket eruit te gooien (of whatever het tegenwoordig heet) en dan iets van een ott dienst erbij te nemen.
Vind heel dat smartcard verhaal met het jaar minder interessant worden, omdat die extra zenders vooral vol zitten met herhalingen en weinig echt goed nieuw spul.
Vervelende bij Ziggo is dat, buiten NPO, alle HD zenders enkel via een actieve SC tevoorschijn komen. Mocht HD geen harde eis zijn dan is dat geen issue vanzelfsprekend.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
We hebben al een hele tijd geen extra pakketten meer, maar HD is wel erg fijn: we hebben geen tv maar alleen een 90" spandoek met beamer. TV kijken we weinig, meestal films of series, maar ik wil dat trage cisco kastje eruit hebben en het via een nieuw te bouwen htpc laten lopen. Dus ik blijf nog even aan de smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Eindelijk! Alle beschikbare kanalen uit mijn Fritz DVB-C dual netwerktuner in MediaPortal zonder omwegen!

Het kostte even wat uitzoekwerk, maar je moet dus handmatig in MePo de kanalen aanmaken:
url: de url in de .m3u van de fritz
Network ID: altijd 1536
Transport ID: altijd 2055
Service ID: Laatste gedeelte van de .m3u naam (bijv. 342432_19041.m3u, dan is het 19041)
PMT ID: Eerste waarde voor pid= boven de 1000 in de bovengenoemde url (bijv. http://xxx:554&pids=0,16,17,18,20,4700,2001,2011,2012 etc.. dan is het dus 4700!

edit:
Nog even een noob vraagje..
Ik heb dus 2 netwerk tuners.. Een Anysee N7 met CI kaart en een Fritz waar geen kaart in gaat.
Is het mogelijk om iets met softcam te doen waar het gaat om netwerktuners?

[ Voor 16% gewijzigd door 4-systeembeheer op 04-12-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
"Is het mogelijk om iets met softcam te doen waar het gaat om netwerktuners?"

:Y

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
4-systeembeheer schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:22:

Is het mogelijk om iets met softcam te doen waar het gaat om netwerktuners?
Uiteraard heb je daarvoor in ieder geval DVB software nodig die om kan gaan met een softcam. Daarnaast moet de gebruikte netwerk tuner ook de EMM en ECM elementary streams die bij het te bekijken kanaal horen mee streamen naar de gebruikte DVB software. De Fritz doet dat bijvoorbeeld niet. Sterker nog, de Fritz maakt alleen maar M3U bestanden voor kanalen zonder encryptie.

Het is mogelijk om de Fritz ook kanalen met encryptie te laten streamen door handmatig RTSP URL's voor die kanalen aan te maken, maar dan moet je wel weten welke PID's er allemaal bij zo'n kanaal horen en moet de Fritz minimaal één kanaal zonder encryptie op dezelfde frequentie hebben gevonden. Dat laatste is nodig zodat de frequentie bekend is in de interne configuratie van de Fritz als DVB-C frequentie, want de Fritz gebruikt niet de frequentie informatie in de RTSP URL om af te stemmen op onbekende frequenties.

Stel dat je bijvoorbeeld Comedy Central HD in TS 2061 zou willen laten streamen inclusief de benodigde EMM en ECM elementary streams voor decryptie via een softcam, dan zal je eerst moeten bepalen welke PID's er allemaal bij Comedy Central HD horen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
=============================================================================================================================================================
Transport Stream ID                 EMM PID:CAID  Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Service name                    Type  Service ID   Y/N    PID    PID    PID:CAID  PID:MPEG    PID:LANG    PID:LANG    PID:LANG    PID:LANG    PID:LANG    PID
=============================================================================================================================================================
2061                                   100:6145   Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
                                       101:6224 
                                       102:1538 
                                       103:1540 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
100% NL                            2       18161     Y    500   501                           501:dut                                                        
Omrop Fryslân                      2       18162     Y    502   503                           503:dut                                                        
RTV NH                             2       18163     Y    504   505                           505:dut                                                        
Radio Gelderland                   2       18164     Y    506   507                           507:dut                                                        
Radio Rijnmond                     2       18165     Y    508   509                           509:dut                                                        
Omroep Brabant                     2       18166     Y    510   511                           511:dut                                                        
L1 Radio                           2       18167     Y    512   513                           513:dut                                                        
Radio Flevoland                    2       18169     Y    516   517                           517:dut                                                        
Radio M Utrecht                    2       18170     Y    518   519                           519:dut                                                        
Radio 8FM                          2       18172     Y    522   523                           523:dut                                                        
RADIONL                            2       18173     Y    524   525*    48:6224               525:dut*                                                       
                                                                        49:6145                                                                              
                                                                       200:1538                                                                              
                                                                       300:1540                                                                              
WDR5                               2       18174     Y    526   527*    48:6224               527:deu*                                                       
Radio France International         2       18175     N    528   529     48:6224                56:   *                                                       
TV NH                              1       19161     Y   2000  2001                2001:2    2011:dut                2101:dut                                
XITE                               1       19162     N   2300  2301*    50:6145    2301:2*   2311:dut*                                                       
                                                                        51:6224                                                                              
                                                                       201:1538                                                                              
                                                                       301:1540                                                                              
NPO Nieuws                         1       19163     N   2600  2601*    52:6145    2601:2*   2611:dut*               2701:dut*               2702:dut^       
                                                                        53:6224                                                              2703:888*       
                                                                       202:1538                                                                              
                                                                       302:1540                                                                              
TLC                                1       19164     Y   2900  2901                2901:2    2911:dut                3001:dut    3001:dut                    
National Geographic Channel        1       19165     Y   3200  3201                3201:2    3211:dut                                                   3301 
Comedy Central HD                 25       19166     N   3500  3501*    54:6145    3501:4*   3511:dut*                                                       
                                                                        55:6224                                                                              
                                                                       203:1538                                                                              
                                                                       303:1540                                                                              
TV NH                              1       21161     Y   2800  2001                2001:2    2011:dut                2101:dut                                

* = Encrypted elementary stream (transport level) 
¤ = Encrypted elementary stream (PES level) 
^ = No start PES packet 
# = Missing elementary stream

Conditional Access IDs:
    1538 - Irdeto
    1540 - Irdeto
    6145 - Kudelski SA
    6224 - Kudelski SA

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service
      25 - Advanced CODEC HD digital television service
     128 - User defined: firmware download service

Ofwel, de Video PID is 3501, de Audio PID is 3511 en de Program Map Table (PMT) PID is 3500. Er zijn in totaal 4 ECM PID's die bij Comedy Central HD horen, namelijk 54, 55, 203 en 303. Daarnaast zijn er ook 4 EMM PID's die voor de smartcards de abonnementsinformatie bevatten, namelijk 100, 101, 102 en 103.

De inhoud van een M3U bestand voor Comedy Central zou er dan als volgt uit kunnen zien:
code:
1
2
3
#EXTM3U
#EXTINF:0,015. Comedy Central HD
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=xxx.xx&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,54,55,100,101,102,103,203,303,3500,3501,3511

Aangezien softcam's toch niet te gebruiken zijn met Nagravision van voormalig UPC vanwege de smartcard/box koppeling zou je dus nog de PID's voor de Kudelski SA conditional access ID's weg kunnen laten:
code:
1
2
3
#EXTM3U
#EXTINF:0,015. Comedy Central HD
rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/?freq=xxx.xx&msys=dvbc&mtype=256qam&sr=6900&specinv=1&pids=0,16,17,18,20,102,103,203,303,3500,3501,3511

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Mooi, ga ik me daar maar eens in verdiepen.
Had nog een foutje in mijn config... Transport ID is natuurlijk niet altijd 2055, maar de TS die je bijv. hier vindt:
http://www.dtvmonitor.com/nl/ziggo-zuid

Is het mogelijk om de smartcard reader van een Anysee N7 te gebruiken voor mijn fritz of zal ik een losse (smargo)kaartlezer moeten halen?

Ik ben van plan de volgende workshop als voorbeeld te nemen:
http://nl.hardware.info/r...pc-of-nas-met-een-softcam

• Kewl_boy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 14:48
Goedeavond,

Ik ben nog steeds aan het stoeien met mn tvkaart om beeld via m'n HTPC op m'n tv-tje te krijgen.
Heb hier al eerder gepost met problemen met een FireDTV,maar die ligt nu in de prullenbak nadat deze
m'n Firewirekaart doorbrandde.

Nu in het bezit van een Technisat Cablestar HD2,maar nog steeds geen beeld op m'n windows 7 64 bit machine. Heb ook nu de Azurewave driver geprobeerd omdat ik op het web had gelezen dat je zo deze tvkaart wel aan de praat kan krijgen.

Echter nu weer via apparaatbeheer de cablestar driver geinstalleerd,maar in dvdviewer (testversie) geeft dit programma via de compatible tool aan dat nog steeds de Technisat Mantis driver (Azurewave) is geïnstalleerd.

Ook geeft deze tool aan dat ik niet de juiste decoders heb geïnstalleerd staan.

Ik krijg wel de informatie van het programma en de zender in beeld maar het beeld blijft zwart,dus ik denk echt een decoder probleem.

Heb vanavond alle decodersoftware verwijderd en de decoders geïnstalleerd die via dit forum (Mediaportal-rubriek) geadviseerd worden.

Misschien iets te veel geïnstalleerd ? Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik gebruik al een tijdje Anysee TC30's incl smartcards om TV te kijken. Bij de overgang naar UPC is alles zo'n bietje in de soep gegaan en weigert Acamd te werken bij mij. De ontvangers doen het nog prima. Dus probeer ik het nog eens via deze guide met een Smargo Cardreader:

http://nl.hardware.info/r...cam-softcam-onder-windows

...en het gaat al gelijk fout want ik heb de driver geinstalleerd maar ik zie niets op de COM&LPT staan. Bij een poging de firmware update uit te voeren geeft de smartreader2+ updater v1.00 de melding "please remove/disconnect all smartreader2+". Ik heb verscheidene USB ports geprobeerd en ook de enable VCP tool gebruikt van de website. Kan iamdn mij helpen, desnoods via prive berichten?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02
Ik heb laatst mijn Windows server ontkoppeld aangezien ik bijna alles wat daar op draaide kon vervangen door mijn Synology en een Raspberry Pi. Alleen zat daar ook mijn TV-tunerkaart in (een Terratec Cinergy HD) en deze kan ik verder nergens in kwijt.
Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief waarmee ik weer TV kan gaan kijken via het netwerk. Ik heb altijd DVBLogic gedraaid en was erg tevreden over deze software. Helaas schijnt het hiermee niet mogelijk te zijn op de Synology om encrypted kanalen te decrypten, wat voor mij toch wel van belang is. Daarbij is de Windows-licentie van DVBLogic niet geldig voor mijn NAS en Raspberry Pi. Ik neig er dus naar om het hele TV-gebeuren op een Intel NUC te draaien, maar ook daar past die TV-tunerkaart niet in.

Toevallig kwam ik deze week de TVButler (van DVBLogic) tegen en deze sprak mij erg aan: de prijs is erg gunstig en het is een USB-stick en kan dus makkelijk aangesloten worden. Echter, ik lees nu op meerdere plaatsen dat deze sowieso niet met encrypted kanalen overweg kan.
Wat is nu een goed alternatief voor deze stick?

Wat ik dus zoek is:
- TV-tuner in de vorm van een USB-device
- niet al te duur
- goed werkend onder Windows 10
- mogelijkheid tot decrypten van kanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
maikel schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:32:
[knip]

Wat ik dus zoek is:
- TV-tuner in de vorm van een USB-device
- niet al te duur
- goed werkend onder Windows 10
- mogelijkheid tot decrypten van kanalen
Waarom moet het een USB device zijn?
Gooi eens even een budget in je reactie, dan wordt allicht duidelijker wat er aan mogelijkheden zou kunnen zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
hardware-lover schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:30:
[...]

Waarom moet het een USB device zijn?
Gooi eens even een budget in je reactie, dan wordt allicht duidelijker wat er aan mogelijkheden zou kunnen zijn?
Omdat ik een interne tunerkaart niet kwijt kan. Bovendien zou ik 'm dan ook nog eens in de Synology of Raspberry Pi kunnen pluggen.

En de HDHomeRun is mij veel te prijzig voor die keren dat ik TV kijk. De TVButler is, zonder software, rond de € 50,-. Dat vind ik wel een mooi prijsje, dus hopelijk zijn er goede alternatieven voor ongeveer diezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je geluk hebt een Terratec H7 in v&a 2e hands, en anders nog een Anysee waar ik geen voorstander van ben. 50E gaat je nieuw sowieso niet lukken met je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Toch geeft de Pricewatch enkele opties:
- TechnoTrend TT-TVStick CT2-4400: € 48,95
- Terratec Cinergy HTC USB XS HD: € 32,98
- Hauppauge PCTV QuatroStick nano 521e: € 77,55

Ik kan er alleen weinig ervaringen over vinden, laat staan in combinatie met DVBLogic en een cardreader.

Overigens had ik altijd het idee dat het decrypten zelf in de software gebeurde (daar koppel je immers alles aan elkaar), maar wat is dan de reden dat de TVButler dat niet zou kunnen? Of blokkeert hij actief een encrypted signaal? Anders lijkt het mij toch gewoon een kwestie van doorsturen en de software laten decoderen.

[edit]
Ik kwam nu toevallig online de Terratec H7 tegen. Had je die aangeraden omdat deze al een CI-module bevat? Dat is niet per se nodig, aangezien ik al een losse cardreader heb liggen. Dat geeft wellicht al meer opties voor < € 100,-.
Ik zie overigens alleen staan dat de H7 een CI-module heeft... niets over CI+.

[ Voor 57% gewijzigd door maikel op 16-12-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
maikel schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:28:
[knip]

Ik kan er alleen weinig ervaringen over vinden, laat staan in combinatie met DVBLogic en een cardreader.

[knip]
Dat is wat ik heb draaien thuis, maar voor €50,- doe je inderdaad niet veel. CI+ wordt sowieso niet ondersteund als ik dat goed heb begrepen.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 16-12-2015 15:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
En welke tuner bedoel je dan?
Die € 50,- is overigens geen harde limiet, maar meer een indicatie omdat de TVButler daar in de buurt kwam. Op de site van Terratec zag ik de Cinergy HTC Stick HD staan voor € 79,99. Dat past ook nog prima binnen het budget, maar die stick lijkt helaas nergens meer verkrijgbaar.

Die € 150,- voor de Terratec H7 heb ik er dan eigenlijk weer niet voor over. Maar goed... als dat uiteindelijk de enige optie zou blijken te zijn...

[ Voor 19% gewijzigd door maikel op 16-12-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
HDHomerun 4 tuner versie i.c.m. DVBLogic en Smartmouse III. Server is een NUC. De 2 tuner HDHomerun uitvoering kom je nog wel eens op MP tegen, voor aardige bedragen. Ze wisselen vaak voor €50,- tot €75,- van eigenaar. Er wordt er nu ook weer een aangeboden t.e.a.b.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Hoewel er veel geroepen word dat de (oudere) anysee geen goede keuze is, vind ik em toch wel een prima keuze.

Ik heb de Anysee E30TCPlus al een paar jaar probleemloos draaien, eest windows 8 en nu windows 10.
Je zal hooguit met frequentietabellen aan de slag moeten, maar het kan best zijn dat je dat met andere tv ontvangers ook zou moeten.

Het voordeel van deze ontvanger is dat je niet ook nog ens een cam module moet aanschaffen.
Je ziggo kaart kan je gewoon in de ontvanger stoppen.

Bovendien is deze ontvanger tweedehands voor 40-50 euro wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Hier ook sinds het XP tijdperk al een aantal E30TC's achter elkaar hangen. Gezien de leeftijd niet meer dan 30 per stuk meer voor neerleggen. Nog minder als het een eerste versie betreft zonder RF loop.

Ik snap eigenlijk ook niet waarom je je server vervangt voor een Synology en Pi (met zeer beperkte cpu power) én een NUC.. Zou gewoon lekker je server laten draaien met storage en werkende DVBLink setup

Anders zou je aan de slag moeten met OSCam op je NAS. Dat heeft ook een cardserver nodig met compatible reader, want lokaal gaat dit volgens mij niet werken. Wil je dat aan DVBLink hangen heb je de OSCam én Acamd plugins nodig en zie ze dan maar eens goed afgeconfigureerd te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Mikayu schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:00:
Hier ook sinds het XP tijdperk al een aantal E30TC's achter elkaar hangen. Gezien de leeftijd niet meer dan 30 per stuk meer voor neerleggen. Nog minder als het een eerste versie betreft zonder RF loop.

Ik snap eigenlijk ook niet waarom je je server vervangt voor een Synology en Pi (met zeer beperkte cpu power) én een NUC.. Zou gewoon lekker je server laten draaien met storage en werkende DVBLink setup

Anders zou je aan de slag moeten met OSCam op je NAS. Dat heeft ook een cardserver nodig met compatible reader, want lokaal gaat dit volgens mij niet werken. Wil je dat aan DVBLink hangen heb je de OSCam én Acamd plugins nodig en zie ze dan maar eens goed afgeconfigureerd te krijgen...
Ik heb sinds een paar jaar 2x E30TC's en die krijg ik sinds de overgang naar het UPC netwerk niet meer werkende met DVBlink en ACAMD. Ik kan alleen de unencrypted kanalen ontvangen. Zappen van kanalen gaat overigens wel langzamer op die E30's heb ik ooit van een expert begrepen.

Derhalve wou ik overstappen op Smargo cardreader, alleen krijg ik die niet aan de gang (zie ook deze post. wacht nog steeds op antwoord ;)
Spam schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:23:
Ik gebruik al een tijdje Anysee TC30's incl smartcards om TV te kijken. Bij de overgang naar UPC is alles zo'n bietje in de soep gegaan en weigert Acamd te werken bij mij. De ontvangers doen het nog prima. Dus probeer ik het nog eens via deze guide met een Smargo Cardreader:

http://nl.hardware.info/r...cam-softcam-onder-windows

...en het gaat al gelijk fout want ik heb de driver geinstalleerd maar ik zie niets op de COM&LPT staan. Bij een poging de firmware update uit te voeren geeft de smartreader2+ updater v1.00 de melding "please remove/disconnect all smartreader2+". Ik heb verscheidene USB ports geprobeerd en ook de enable VCP tool gebruikt van de website. Kan iamdn mij helpen, desnoods via prive berichten?
Enige hulp is welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Spam schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:26:
[...]

Ik heb sinds een paar jaar 2x E30TC's en die krijg ik sinds de overgang naar het UPC netwerk niet meer werkende met DVBlink en ACAMD. Ik kan alleen de unencrypted kanalen ontvangen. Zappen van kanalen gaat overigens wel langzamer op die E30's heb ik ooit van een expert begrepen.

Derhalve wou ik overstappen op Smargo cardreader, alleen krijg ik die niet aan de gang (zie ook deze post. wacht nog steeds op antwoord ;)

[...]

Enige hulp is welkom _/-\o_
Misschien helpt de logfile van acamd? Kan een ACS zijn die niet in je cardconf staat. Of de zenders staan niet meer gemarkeerd als encrypted, dan wordt acamd niet aangesproken. Of je kaart is inactief gezet.

Hier geen last van zap snelheid. Zeker niet nadat ik meerdere tuners had geinstalleerd. Alleen die kut plugin voor Kodi werkt voor geen ene meter. Het crashed de hele client als het net iets te vaak heeft moeten bufferen of je zapt te vaak en te snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Mikayu schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:58:
[...]

Misschien helpt de logfile van acamd? Kan een ACS zijn die niet in je cardconf staat. Of de zenders staan niet meer gemarkeerd als encrypted, dan wordt acamd niet aangesproken. Of je kaart is inactief gezet.

Hier geen last van zap snelheid. Zeker niet nadat ik meerdere tuners had geinstalleerd. Alleen die kut plugin voor Kodi werkt voor geen ene meter. Het crashed de hele client als het net iets te vaak heeft moeten bufferen of je zapt te vaak en te snel
Hmm..ja dat is inderdaad wel zo. Maar ik ga toch die kut plugin gebruiken. Heb sinds kort een apple TV 4 waar de Kodi fork MrMC perfect werkt. Zo heb ik 1 kastje voor het bekijken van NAS content en TV kijken en netflix :P

Speedy is me al aan het helpen met de log file om de anysee aan de gang te krijgen....maar ik zou toch ook die Smargo aan de gang willen krijgen...

[ Voor 8% gewijzigd door Spam op 16-12-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[knip]

Anders zou je aan de slag moeten met OSCam op je NAS. Dat heeft ook een cardserver nodig met compatible reader, want lokaal gaat dit volgens mij niet werken. Wil je dat aan DVBLink hangen heb je de OSCam én Acamd plugins nodig en zie ze dan maar eens goed geconfigureerd te krijgen...
Dat was ook mijn struikelblok, om het op een NAS goed draaiend te krijgen i.c.m. de SM-III (voor weergeven van encrypted kanalen bedoel ik). Voor mij een brug te ver en daarom heb ik een NUC-je met Windows genomen en daarop liep het allemaal zeer voorspoedig. Eigenlijk stelt die installatie dan weer niet veel voor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Mikayu schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:58:
[...]

Aargh...ik kom er niet uit :( Zouden jullie me ajb willen helpen?

Ik heb de volgende specs:
  • Anysee E30TC - Driver 1.3.9.61
  • Werkende smartcard (ziggo) - getest in TV
  • Windows 8.1 pro
  • DVBlink 5.1.0
  • Acamd v0.6.2.0 met
    • Acamd.ini = ANYSEE0=1
    • smartcard.conf =
      code:
      1
      2
      3
      4
      5
      6
      7

;irdeto [acs]
      irdeto: [0005] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
      irdeto: [0605] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
      irdeto: [0606] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
      irdeto: [0607] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
      irdeto: [0608] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
      irdeto: [0609] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
De volgende zaken willen niet goed werken
  • Bij de scan van ziggo (474000, 6875, regio 5555) krijg ik maar 301 TV kanalen te zien. Dit waren er ooit meer en nu zie ik o.a. 24 kitchen niet. Dit werkte eerst prima maar ik heb al een paar maanden geen scan meer gedraaid en onlangs deed nederland 3 raar (ziggo onderhoud pagina). Nu krijg ik dus niet alle kanalen te zien, moet ik iets extra's instellen bij DVBlink?
  • Ik kan de FTA kanelen prima kijken. Alleen bij encrypted kanelen krijg ik de volgende melding in ACamd_log.txt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
22:27:46.884: ACamd v0.6.2.0
22:27:46.988: MD-API Version 01.06
22:27:46.995: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
22:27:46.995: structloaders: registering loader cardclient config
22:27:46.995: cardclients: registering cardclient Newcamd
22:27:46.995: cardclients: registering cardclient Newcamd2
22:27:46.995: cardclients: registering cardclient CCcamN
22:27:46.995: cardclients: registering cardclient Radegast
22:27:46.995: cardclients: registering cardclient Camd35
22:27:46.995: structloaders: registering loader smartcard data
22:27:46.995: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
22:27:46.995: feature: using feature SMARTCARD
22:27:46.995: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
22:27:46.995: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
22:27:46.995: registering Seca smartcard (id 53656361)
22:27:46.995: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
22:27:46.995: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
22:27:46.995: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
22:27:46.995: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
22:27:46.995: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
22:27:46.995: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
22:27:46.995: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
22:27:46.995: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
22:27:46.995: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
22:27:46.995: registering NDS smartcard (id 56694732)
22:27:47.177: Monitor listen on port 51968
22:27:47.216: Engine [MD-API]
22:27:47.216: loading smartcard data from C:\Program Files (x86)\DVBLogic\DVBLink\sources\Anysee A\plugins\smartcard.conf
22:27:47.219: loaded 6 smartcard data from C:\Program Files (x86)\DVBLogic\DVBLink\sources\Anysee A\plugins\smartcard.conf
22:27:47.219: loading cardclient config from C:\Program Files (x86)\DVBLogic\DVBLink\sources\Anysee A\plugins\cardclient.conf
22:27:47.219: ** registered systems:
22:27:47.219: ** SC-NDS            (pri -10)
22:27:47.219: ** SC-Nagra          (pri -10)
22:27:47.219: ** SC-Cryptoworks    (pri -10)
22:27:47.219: ** SC-Conax          (pri -10)
22:27:47.219: ** SC-Viaccess       (pri -10)
22:27:47.219: ** SC-Seca           (pri -10)
22:27:47.219: ** SC-Irdeto         (pri -10)
22:27:47.219: ** Cardclient        (pri -15)
22:27:47.219: ANYSEE0: open serial port
22:27:47.219: Anysee Version: 3145728
22:27:47.244: Anysee Number Of Devices: 1
22:27:47.264: smartcards: added serial port ANYSEE0 as port 0 (normal CD, normal RESET, CLOCK 3571200)
22:27:47.269: 
Blocked 1 same messages...
22:29:58.692: Ch: 2300 - Eurosport 1 HD 
22:29:58.692: Programm crc: 110F411E
22:29:58.697: Create ACamdTmp directory...
22:29:58.787: Incomming PackageSize [184]
22:29:58.970: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=08FC (AND SID=4B02)
22:29:58.970: 0x08FC 0x4B02 0x1801 0x00000000 0x0033 0x0064 11111110

[update] ok update: ik ben vanwege het bovenstaande (wat ik spuugzat ben) met een nieuwe smartcard aan de gang gegaan (Smargo V2) en heb ik deze guide gevolgd: http://nl.hardware.info/r...ewcs-koppelen-aan-dvblink. Deze keer werkte de driver wel, en er zat een nieuw setje Acamd files bij welke ik in de plugin folder geplaatst heb. Nu heb ik de newcs.exe in de startup folder staan. Bij een reboot van het systeem krijg ik steeds dit:
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/6jloh35av/New_CS_card_reset.jpg

• Mikayu

Mikayu

.srt

Hmm, ik heb driver 1.3.8.62
Zal eens kijken voor een update.

In die Acamd 0.6.2.0 package zat nog een zipje Anysee die je moet uitpakken en dan een file wipen.

Ik heb 416 channels bij de sources en 324 zijn er geselecteerd. Die overige zijn firmware kanalen.
Hier dezelfde regio. Heb je die advanced scan juist uitgevoerd?

• Spam
Mikayu schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:01:
Hmm, ik heb driver 1.3.8.62
Zal eens kijken voor een update.

In die Acamd 0.6.2.0 package zat nog een zipje Anysee die je moet uitpakken en dan een file wipen.

Ik heb 416 channels bij de sources en 324 zijn er geselecteerd. Die overige zijn firmware kanalen.
Hier dezelfde regio. Heb je die advanced scan juist uitgevoerd?
Naar de anysee source, edit->search channels->fast->provider Kabel Ziggo->Search networks->next->scan (met fta only vinkje uit). Wat wel een beetje vreemd is dat ik op "scanning 15 out of 24" een tuning failed krijg (602750,H,6900,,QAM256). Dit heb ik nog niet eerder gezien :?

Inmiddels ook een update uitgevoerd naar DVBlink 5.5. Levert niets op, een hele hoop kl*te kanalen maar geen 24 kitchen |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Spam op 17-12-2015 00:17 ]

• Mikayu

Mikayu

.srt

Doe eens ipv fast een advanced scan. Grote kans dat die transponder lijst van ze out of date is. Even de juiste frequenties invullen dan heb je ook nog een optie om andere providers te scannen

• Spam
Mikayu schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:29:
Doe eens ipv fast een advanced scan. Grote kans dat die transponder lijst van ze out of date is. Even de juiste frequenties invullen dan heb je ook nog een optie om andere providers te scannen
Ik neem aan dat je een "normal scan" bedoeld? Advanced is niet te selecteren. Ook kan ik bij "normal scan" alleen maar een provider selecteren (niet zelf frequencies invullen) en dan krijg ik bijna alleen maar "tuning failed". Het eind resultaat is 154 kanalen erbij maar alleen maar "on demand"...

Heb zelfs de ziggo alternative geprobeerd (372000, 6875) maar dat levert niets op...

let wel ik gebruik dvblink 5.5, misschien zijn de menu's wat veranderd..

[ Voor 19% gewijzigd door Spam op 17-12-2015 00:46 ]

• maikel

Ik had de Synology en NUC sowieso al naast mijn server draaien. En toen op mijn server de firewall (MS Forefront TMG) crashte en deze ook niet meer ondersteund wordt door MS, besloot ik die hele machine te gaan verwijderen. Bijna alles wat daar op draaide, kon ik ook met de andere apparaten in m'n netwerk opvangen. Als domain controller heb ik die Raspberry toegevoegd, aangezien ik dat niet lekker aan de praat kreeg op mijn Synology.

Inmiddels ben ik er al wel achter dat ik de TV-tuner op mijn NUC met Windows 10 wil laten draaien. Al is het maar vanwege de licentie op DVBLogic die ik heb. Dan hoef ik ook niet met OSCam aan de gang en is alleen de ACamd-plugin voldoende.
Nu dus alleen nog een goed werkende tuner. Momenteel neig ik nog even naar de Hauppauge WinTV dualHD. Deze zijn nieuw nog te krijgen en dan heb ik ook direct een dual-tuner. Ik twijfel alleen een beetje over het stukje op de site van Hauppauge:
Clear QAM allows users to watch unencrypted HDTV stations from cable TV without a set-top box
Wordt daarmee bedoeld dat het bekijken van encrypted signalen sowieso niet mogelijk is? Ook niet met een soft-cam?
Dan is misschien een tweedehands Anysee E30TC Plus nog niet zo'n gek idee.
maikel schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:57:
[...]

Inmiddels ben ik er al wel achter dat ik de TV-tuner op mijn NUC met Windows 10 wil laten draaien. Al is het maar vanwege de licentie op DVBLogic die ik heb. Dan hoef ik ook niet met OSCam aan de gang en is alleen de ACamd-plugin voldoende.
Waarom niet MediaPortal? is gratis hoewel je wel met Oscam dan aan de gang moet, maar het is een veel betere tv server in mijn ogen. En anders DVBviewer die ook prima overweg kan met readers, kost weinig en rate ik net zo goed. Uiteindelijk is aan jou de keus maar ik denk dat je veel meer uit die setup halen kan met de juiste software.

• maikel
Donderstraaltje schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:02:
[...]

Waarom niet MediaPortal? is gratis hoewel je wel met Oscam dan aan de gang moet, maar het is een veel betere tv server in mijn ogen. En anders DVBviewer die ook prima overweg kan met readers, kost weinig en rate ik net zo goed. Uiteindelijk is aan jou de keus maar ik denk dat je veel meer uit die setup halen kan met de juiste software.
Omdat het met DVBLogic ook prima werkt? De licentie heb ik al en ik heb het ook al jaren gebruikt. :)
maikel schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:11:
[...]

Omdat het met DVBLogic ook prima werkt? De licentie heb ik al en ik heb het ook al jaren gebruikt. :)
Jij vindt prima, ik vind hem beperkt... maar goed het is jouw feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Donderstraaltje schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:12:
[...]

Jij vindt prima, ik vind hem beperkt... maar goed het is jouw feestje.
Wat mis je aan DVBLogic dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maikel schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:13:
[...]

Wat mis je aan DVBLogic dan?
Enkele advanced features die jij vast niet gebruikt.
Zou moeten kijken welke het ook alweer waren, maar ik werd alles behalve gelukkig een half jaar geleden van de software en vond het zwaar beperkt vs MediaPortal/DVBviewer.
Pagina: 1 ... 48 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.