[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:15
Sinds kort ook een Harmony Elite met Hub hier. En verdorie wat werkt dat prettig. Ik las hier dat het toch zo plezant is niet te moeten richten, ik dacht dat het weinig verschil zou maken, maar dat blijkt inderdaad een hele leuke feature te zijn :-)

Nu ben ik enkel nog op zoek naar 3 smart stekkers of 1 stekkerdoos die werkt met Harmony. Als iemand daar tips voor heeft let me know. Bedoeling is Mijn WiiU, PS3 en VHS speler op het stroomnet mee aan te schuiven. Dat zijn toestellen die ik nu amper bedien en aan een stekkerdoos met een knopje zitten. Maar het zou nog zo handig zijn als die via de afstandsbediening aan gingen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

Waah schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:58:
....
Het voordeel van de Companion is dat iedereen hem kan gebruiken. Het enige wat je moet onthouden is wat de verschillende activity-knoppen doen. Zelf heb ik dat op een briefje op de achterkant van de remote geplakt :+ Anders krijg ik boze telefoontjes van Miss Waah. Maar verder is het gewoon een recht-toe-recht-aan remote die doet wat die moet. Geen fancy touchscreens die het ingewikkeld maken.
.....
Kan aan mij liggen maar vind dat juist omslachtiger en onduidelijk,
Het onthouden welke knop voor welke activiteit is en met briefjes werken voor andere mensen.

Dan is volgens mij een touchscreen waar op staat TV-Kijken, Radio Luisteren, Film Kijken zelf voor een kind van 4 te begrijpen.
Heb al een paar jaar verschillende Harmony's gehad gelukkig allemaal met touchscreen zodat het juist duidelijk is wat een knop doet.
Mijn dochter was 4 en die kon juist door de Harmony zelfstandig een Film kijken van de HTPC (toen nog met XBMC) en 1 maal als de HTPC aan was kon ze zelfstandig audio en subs aan/uit doen.
aangezien je op de touchscreen zag staan Audio (Rood) Subs (Groen) (aangezien lezen niet altijd even makkelijk was maar kleur onthouden wel ;) )

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:39
TRaSH schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:57:
[...]

Kan aan mij liggen maar vind dat juist omslachtiger en onduidelijk,
Het onthouden welke knop voor welke activiteit is en met briefjes werken voor andere mensen.

Dan is volgens mij een touchscreen waar op staat TV-Kijken, Radio Luisteren, Film Kijken zelf voor een kind van 4 te begrijpen.
Heb al een paar jaar verschillende Harmony's gehad gelukkig allemaal met touchscreen zodat het juist duidelijk is wat een knop doet.
Mijn dochter was 4 en die kon juist door de Harmony zelfstandig een Film kijken van de HTPC (toen nog met XBMC) en 1 maal als de HTPC aan was kon ze zelfstandig audio en subs aan/uit doen.
aangezien je op de touchscreen zag staan Audio (Rood) Subs (Groen) (aangezien lezen niet altijd even makkelijk was maar kleur onthouden wel ;) )
Je zegt dus dat onthouden te lastig is.... Maar dat ze de kleur wel goed konden onthouden omdat ze nog niet konden lezen? :Y)

Touchscreen werkt gewoon niet lekker IMHO. Zit je weer op verkeerde tab, moet je weer wisselen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

De touchscreen heeft logo's
TV scherm
Radio
PopCorn bak

En voor mensen die wel kunnen lezen is het ook te begrijpen.

Geen idee hoe je op de verkeerde TAB komt aangezien je begint met de standaard screen waar je je activiteiten ziet.
zodra je je activiteit gestart hebt krijg je weer een scherm te zien met de extra dingen bv voor HTPC audio en subs.
Huisje drukken terug naar hoofdscherm.

Lijkt me een stuk makkelijker en minder knullig dan een briefje op de achterkant.

Dit was ook 1 van de redenen dat ik gekozen heb voor een Harmony en niet 1 van de andere standaard knullige programmeerbare AB waar je zelf kan verzinnen wat je onder een knop kan zetten.
Geloof zo een kameleon heb ik een keer gehad wat een naar ding en elke keer de vraag welke knop moet ik nu gebruiken voor iets.(wou geen briefje ;) ) heb dat ding gauw weg gedaan.

Dat een touch screen niet lekker werkt kan ook aan het model liggen denk ik
ik zelf heb de volgende in gebruik of gehad een 895, 900 en een Ultimate (model met Hub).

Maar denk dat de Companion een prima AB voor de basis dingen TV kijken, Radio Luisteren, Muziek Luisteren,
Gebruik je hem dan voor een HTPC waar je bv functies wilt toevoegen bv voor audio/subs subs zoeken etc dan is een touch screen duidelijk.

Wel zijn de kleur knoppen op een betere plek dan met mijn Ultimate

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
Heb nu de Companion ook een tijdje in gebruik, qua "gevoel" met de toetsen een flinke vooruitgang ten opzichte van de 650. Ook het niet meer hoeven richten is, vooral voor mijn wederhelft, een verademing. Hoe vaak die een apparaat aan heeft laten staan...

Enige nadeel is inderdaad dat het net wat omslachtiger is om de extra functies erbij te zoeken in de app. Maar zo vaak heb je die ook weer niet nodig.

Voorlopig erg tevreden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

TRaSH schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:38:
De touchscreen heeft logo's
TV scherm
Radio
PopCorn bak
Knopjes op de companion ook. Ze zijn alleen niet te wisselen. Maar met de muziek noot, het tv schermpje en het filmscherm heb je exact dezelfde keuzes ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:19
Sinds ik verhuisd ben en "overgeleverd" ben aan alleen glasvezel (coax wordt niet meer aangelegd) heb ik i.p.v. de altijd goedwerkende Humax moeten overstappen naar een Entone Kamai 510 van Caiway.

De logitech DB kent dit type wel, maar geen enkele knop reageert goed :?

De knoppen zijn wel goed geprogrammeerd (channel up = Entone channel up).

WIe herkent dit :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:37:
Sinds ik verhuisd ben en "overgeleverd" ben aan alleen glasvezel (coax wordt niet meer aangelegd) heb ik i.p.v. de altijd goedwerkende Humax moeten overstappen naar een Entone Kamai 510 van Caiway.

Ja ook niet goed reagerende knoppen gehad. Ik heb Logitech gebeld voor hulp en zij hebben, volgens mij, een andere versie vd entone geïnstalleerd/toegevoegd. Daarna werkte hij perfect. Weet dus niet wat ze gedaan hebben, maar ze kunnen meer instellen dan wij als consument. Ik heb overigens de Entone 515.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:12

Ethirty

Who...me?

Ik weet alleen dat de Entone van mijn ouders super werkt met de eigen ab, je hoeft nauwelijks te richten. Mijn Harmony daarentegen moet ik behoorlijk goed richten, anders komt het signaal niet aan.

Wellicht kan je via Logitech de aansturing tweaken? Ik lees wel eens dat ze dat kunnen, met als voordeel dat het daarna voor iedereen goed in hun database zit.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Richten zal het probleem niet zijn, ik heb de ultimate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 17:03
Dalike schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:45:
Sinds kort ook een Harmony Elite met Hub hier. En verdorie wat werkt dat prettig. Ik las hier dat het toch zo plezant is niet te moeten richten, ik dacht dat het weinig verschil zou maken, maar dat blijkt inderdaad een hele leuke feature te zijn :-)

Nu ben ik enkel nog op zoek naar 3 smart stekkers of 1 stekkerdoos die werkt met Harmony. Als iemand daar tips voor heeft let me know. Bedoeling is Mijn WiiU, PS3 en VHS speler op het stroomnet mee aan te schuiven. Dat zijn toestellen die ik nu amper bedien en aan een stekkerdoos met een knopje zitten. Maar het zou nog zo handig zijn als die via de afstandsbediening aan gingen :-)
Ik gebruik de Osram Lightify plug welke aan bij Hue Bridge gekoppeld is. Deze kan ik prima bedienen met mijn Harmony Companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:37:

Helaas nog geen oplossing gevonden voor dit probleem.
De support is alleen 's avonds tot 1900 bereikbaar helaas :(

Iemand nog ideeën :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:10

Patrick89

PSN : Gamesource

Je kan hem ook zelf dingen leren.
Hier ook een entone en dat verliep ook niet soepel. En er staat me bij dat er verschillende versies waren of zo.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Grolsch schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:05:
[...]

Helaas nog geen oplossing gevonden voor dit probleem.
De support is alleen 's avonds tot 1900 bereikbaar helaas :(

Iemand nog ideeën :?
Eerder bellen als je er al zo lang last van hebt? :+ :Y)

Kan je niet handmatig programmeren? is ff rotklusje... maar als het werkt.
ik zou willen dat ze hier glasvezel zouden aanleggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Afgelopen week is mijn oude satelliet tuner overleden en deze is vervangen door een nieuw exemplaar. In de Harmony 650 even het oude type eruit en de nieuwe weer koppelen aan de activiteit en dan denk je dat je gereed bent.

Nee dus, als ik nu de activiteit TV start, gaat de TV aan, de satelliet tuner en de mediaplayer. Sluit ik alles weer via de algemene powerknop, gaan de TV en satelliet tuner uit, maar de mediaplayer blijft aan.

Start ik de activiteit mediaplayer als eerste op, dan gaat alleen de TV en de mediaplayer aan. Als ik via de Harmony afzonderlijk power commando's geef, gaat ook alles netjes aan en uit zoals het zou moeten werken. Alleen de activiteit TVstarten doet lastig.

Iemand enig idee of dit zelf te fixen is. Ik heb al een vraag bij Logitech neergelegd met dit vage probleem.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Je zal je activity wizard wel opnieuw moeten doorlopen. Ergens zal wel een verwijzing zijn achtergebleven naar je oude device.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die heb ik al doorlopen,maar de mediaplayer staat daar helemaal niet tussen. Wat ik nog wel kan proberen is om de gehele activiteit weg te gooien en hem opnieuw aan te maken.

Wordt vervolgd.

Edit: veranderd niets.

[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 25-06-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De setting "laat aanstaan" al gechecked (weet de exacte naam even niet)? Sommige apparaten kan je buiten de aan/uit cyclus laten. Mijn Humax gaat aan en uit op een timer, maar wordt niet door mijn ab aan of uit gezet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ja, die staat gewoon op uit als die niet gebruikt wordt. ik vermoed zelf dat die Logitech bij de activiteit zelf een iets ander signaal uitstuurt waarop de mediaplayer reageert.

Hopelijk heeft Logitech een oplossing. Even afwachten dus. :)

[ Voor 15% gewijzigd door MegaTronics op 25-06-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MegaTronics schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:31:
Afgelopen week is mijn oude satelliet tuner overleden en deze is vervangen door een nieuw exemplaar. In de Harmony 650 even het oude type eruit en de nieuwe weer koppelen aan de activiteit en dan denk je dat je gereed bent.

Sluit ik alles weer via de algemene powerknop, gaan de TV en satelliet tuner uit, maar de mediaplayer blijft aan.
Wat dit soort dingen betreft vind ik de software die bij de 650 hoort een flink stuk minder handig dan de software die bij mijn 555 hoort : Daar kon je dit soort dingen zelf regelen meteen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik probeer een device toe te voegen, maar ik heb geen idee welk typenummer er in de Harmony-database staat. De fabrikant is 'MaxiCool' (airco), maar waar ik ook naar zoek het typenummer kan ik niet vinden.

Is het mogelijk om van een fabrikant alle modellen te zien die ze in de database hebben staan?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

pven schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:25:
Ik probeer een device toe te voegen, maar ik heb geen idee welk typenummer er in de Harmony-database staat. De fabrikant is 'MaxiCool' (airco), maar waar ik ook naar zoek het typenummer kan ik niet vinden.
Je kan alle commando's inleren toch ?
Heeft je Harmony aan de achterkant een ontvanger voor ;)
Is het mogelijk om van een fabrikant alle modellen te zien die ze in de database hebben staan?
Geen idee... misschien nog een keer zoeken direkt op de Harmony website ?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38
pven schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:25:

Denk als je ze een mail stuurt dat je een antwoord van ze krijgt je AB te update omdat hun hem toegevoegd hebben voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 02:52:
[...]

Je kan alle commando's inleren toch ?
Heeft je Harmony aan de achterkant een ontvanger voor ;)
Ja, maar dat is extra werk /lui ;)
schumi2004 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:50:
[...]

Denk als je ze een mail stuurt dat je een antwoord van ze krijgt je AB te update omdat hun hem toegevoegd hebben voor je ;)
Haha, ik ga dat gewoon eens doen. Dank. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Ik ben ook verkocht; net voorzien van een Elite editie om zowel mijn apparaten; TV, versterker, ontvanger maar ook om mijn HUE en HASS (Home Assistant) mee aan te sturen; mooi en werkt prima als je in bepaalde activiteiten zit.

Maar heb nog even een tip nodig, dus misschien hebben jullie ideeën;
Overdag staat de radio aan (devices: versterker, ontvanger);
Dus heb mooie activiteit gemaakt: Radio Luisteren
1) Versterker aan, op HDMI 1
2) Ontvanger aan op zender 809
Klaar.. doet prima elke ochtend.

Maar als ik nu een nieuwe activiteit heb TV kijken wil ik volgende (devices: versterker, ontvanger, tv)
1) Versterker niets mee doen; is namelijk al aan en staat op HDMI 1
2) Ontvanger alleen op "TV" zetten door een IR commando
3) TV aan
Als ik dit in een activiteit stop; Radio --> TV.. dan wil hij de versterker en de ontvanger ook altijd 'aan' doen, omdat deze in deze activiteit staan en dan gaat deze juist uit.

Hoe hebben jullie dit; eigenlijk is het een soort van switchen tussen activiteiten met een paar geselecteerde 'acties' of juist niets doen met een device?

- The Neo and Only -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
NeoFoX schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:56:
Als ik dit in een activiteit stop; Radio --> TV.. dan wil hij de versterker en de ontvanger ook altijd 'aan' doen, omdat deze in deze activiteit staan en dan gaat deze juist uit.

Hoe hebben jullie dit; eigenlijk is het een soort van switchen tussen activiteiten met een paar geselecteerde 'acties' of juist niets doen met een device?
Ergens klinkt het alsof je aan het micromanagen bent, door specifiek een activiteit te maken "radio -> TV". Bij mij is de activiteit "radio" of "tv", ik geef op welke apparaten er nodig zijn en op welke inputs en dan zoekt de remote het zelf allemaal uit: staat de receiver al aan (vanwege radio-activiteit), dan doet hij daar niets mee (of hooguit van input switchen). Maar als alles uit stond, dan zal hij eerst de receiver aanschakelen.

Dus vooral niet proberen na te denken voor de remote!

Verder is dan de vraag of je apparatuur losse IR-commando's heeft voor aan- en uitschakelen, of dat 'ie alleen 'power toggle' commando's kent. Dat laatste is soms wat onhandig, want dan moet de remote dus goed bijhouden wat de staat van het toestel is - maar eigenlijk gaat dat ook altijd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wat vanaalten zegt. Je maakt enkel activiteiten aan voor wat je wil doen.

De Harmony Remote houd zelf namelijk bij wat er wel en niet aan staat. Dus niet voor de remote gaan denken. Als jij eerst Radio start, en daarna TV.... dan weet de remote nog dat de receiver al aanstaat en de TV nog niet. Dus stuurt die alleen de TV aan.

Dat is juist het briljante van het systeem (en de reden waarom je niet met de oude afstandsbedieningen moet gaan rommelen tussendoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 21-09 04:18
Let wel op dat je HDMI-CEC op al je apparaten uit hebt staan, dat wil wel eens voor problemen zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:56
Al flink gezocht, maar ik kom er niet uit. Kan iemand helpen?

Deze week de Logitech 950 aangeschaft. Een van de dingen waarvoor ik de afstandsbediening wil gebruiken, is mijn Raspberry Pi die ik als mediaplayer in gebruik heb. Hierop draai ik Openelec.
Normaal bedien ik deze met de afstandsbediening van mijn televisie, of via mijn telefoon met de Kodi-app. Echter lukt het me niet om met mijn Logitech verbinding te maken.. Enig idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

Volgens mij kan je Harmony niets met je Pi, dat kan je oplossen door een Flirc te kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pierre op 07-07-2017 12:42 . Reden: Typo ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Bij de Ultimate, Elite, 950 modellen zitten geen nummer toetsen meer, hoe zap je dan van van kanaal 1 naar kanaal 24 zonder 23 keer de channel toets te hoeven indrukken????

Of een radio zender welke op de Horizonbox op een heel hoog kanaal zit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

2x naar rechts swipen op het schermpje.
Krijg je de nummers.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:49
Hi all,

Ik ben sinds een week in het bezit van een mooie LG C7 en Marantz 6011.
Omdat alles netjes weggewerkt zit en ik eigenlijk geen zin heb om 2-3 afstandsbedieningen te moeten gebruiken overweeg ik de Harmony Elite.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EtfuFB2VT3RQSNFm9KM7b57p/full.jpg

Nu zoek ik al even wat posts door maar hoop toch dat ik een paar vraagjes hier mag stellen tijdens mijn zoektocht:

Hoeveel activiteiten kun je instellen? - genoeg ben ik inmiddels achter :)
Kun je deze zelf een naam geven of ben je gebonden aan pre-sets?
Heeft iemand ervaring met Plex en Netflix bedienen?

Kan ik bijvoorbeeld instellen ''kijk tv overdag'' waarbij m'n receiver niet aangaat, de stb wel, de hue lampen uitblijven en tv aanspringt (en daarbij hopelijk de setting isf day onthoudt).

Dan zou ik vervolgens ''kijk tv avond'' willen instellen waarbij de hue lampen wel aangaan en de receiver ook en tv aanspringt op isf night.

Andere versie zou worden ''kijk netflix avond'' of ''kijk plex avond'' waarbij de stb niet aangaat maar de rest gewoon wel en de tv het smart gedeelte activeert.

Ik merk nu dat het vooral ''irritant'' is om tussen bronnen te moeten switchen omdat alles via hdmi op de receiver is aangesloten. De ab van de receiver bepaald dus een aantal bronnen maar die van de tv ook (netflix/plex).

De LG heeft een pointer die fijn werkt maar krijg dat ding niet zover dat ie ook m'n stb aanstuurt. Heb met Simplink nu wel voor elkaar gekregen dat ik de remote van mn receiver eigenlijk al niet meer nodig heb. Switchen tussen sources gaat via de ab van de tv en de receiver volgt netjes. Dit is alleen tussen de bron waar de receiver op vaststaat (dus of stb of ps4). Wil ik daartussen ook switchen moet ik alsnog de ab van de receiver pakken.

Heel verhaal weer, enorm luxe probleem begrijp ik ook maar dank vast voor wat eventuele verheldering :)

[ Voor 21% gewijzigd door iRenik op 30-07-2017 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:34
@iRenik
Je kunt alles zelf een naam geven, binnen een activiteit kun je instellen wanneer, welke en hoe hue lampen aangaan, maar niet via een scene helaas. Dat vergt dus wat werk:-(
In hoeverre je TV aangestuurd kan worden weet ik niet, maar denk dat alles wel zal lukken.
Als je wat geduld hebt kun je ook aan de neeo denken en als je cijfers op je AB wilt dan is de Harmony Companion ook een heel goed idee en een stuk goedkoper, maar wel minder activiteiten mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Dank voor je reactie!

Jammer van scenes bij de Hue lampen, zou mooi zijn als de huidige ''tv kijken'' scene ook mee zou gaan maar dat overleven we wel. Ik ga nog eens verder zoeken op het gebruik met plex ed. en ook zeker even de Companion bekijken. Hopelijk krijg ik de LG remote zover dat hij ook m'n STB kan bedienen want dan kan ik van de pointer gebruik blijven maken...

Volgens mij versturen die remotes het signaal alleen/direct naar de hub en niet naar een device.
Dit maakt het voor mij denk ik nog lastig want de tv hangt boven de kast, de STB ligt onder de kast en de Sonos, PS4 en receiver staan in de kast. De Harmony Hub wil ik ook niet in zicht en zou (als het past) ook onder de kast komen en anders erin.

Dus moet kijken hoe het tv signaal bij de Hub komt, eventueel met zo'n blaster en hopen dat dat een beetje kaatst. Zal vast over nagedacht zijn, moet het alleen nog zien uit te zoeken.

[ Voor 41% gewijzigd door iRenik op 30-07-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:18
Gebruik al een tijdje de 650 naar tevredenheid.

Nu echter een nieuw huis, alles met Hue, en wil nog wel wat meer zaken zoals een rolluik automatiseren.
Nu maar eens de Elite overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Gaat idd via die hub, maar daar kunnen heel gemakkelijk weer een aantal blasters aan en het signaal kaatst inderdaad, al scheelt het wel per apparaat. Dus testen en anders retour afzender 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
peptalk schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:05:
Gaat idd via die hub, maar daar kunnen heel gemakkelijk weer een aantal blasters aan en het signaal kaatst inderdaad, al scheelt het wel per apparaat. Dus testen en anders retour afzender 😉
Duidelijk, we gaan het maar eens proberen.

Zag net een YouTube tutorial waarin je schijnbaar wel het ir signaal per apparaat kunt instellen.
Standaard staat het op Hub & Blasters maar je kunt ook direct ir selecteren voor je tv bijvoorbeeld.

Denk dat het allemaal moet lukken met de Elite.
De Companion zou prima volstaan en heeft nummerieke toetsen wat fijn is maar is toch wat beperkter/minder duidelijk qua activiteiten (schoonvader moet er ook nog mee overweg kunnen tijdens het oppassen :)) en heeft geen verlichte toetsen.

Dank nogmaals!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

peptalk schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:00:
@iRenik
.... hoe hue lampen aangaan, maar niet via een scene helaas. Dat vergt dus wat werk:-(.....
Ik weet niet of het in de meest recente update gebeurt is, maar tegenwoordig kun je gewoon een scene uitkiezen die je bij een activity wil starten. Je moet alleen soms wel even de hue koppeling verversen zodat alle scenes weer bekend zijn

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Dat is mooi, misschien heb ik het verkeerd gezien toen of het is echt veranderd.
Scheelt wel een hoop werk iig!!
Janoz schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:24:
[...]

Ik weet niet of het in de meest recente update gebeurt is, maar tegenwoordig kun je gewoon een scene uitkiezen die je bij een activity wil starten. Je moet alleen soms wel even de hue koppeling verversen zodat alle scenes weer bekend zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:54
Ik heb onlangs de Harmony Ultimate Hub aangeschaft, om in combinatie met Alexa te kunnen laten werken. Lichten e.d. en de TV aan lukt al. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de Netflix app op de (LG 49UH610V) TV te starten?

Ik kan in de app wel de afstandsbediening zijn, maar deze heeft helaas geen dedicated Netflix knop! In de LG TV Plus app kan je wel meteen de Launcer openen en Netflix, Amazon Prime en Youtube starten. Maar zou dat graag via de Harmony (en dus Alexa) direct willen doen i.p.v. het starten van het smart-TV menu. Iemand tips?

Ik kwam dit tegen op het internet:
With your original LG remote you can hold down the '0' button to enter the 'Quick Access' programming. From here you can assign up to 9 channels or Smart TV Apps to the buttons 1 through 9.
Wat ideaal zou zijn maar helaas niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th-son
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11-2021
Panzer Dean schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:41:
Ik heb onlangs de Harmony Ultimate Hub aangeschaft, om in combinatie met Alexa te kunnen laten werken. Lichten e.d. en de TV aan lukt al. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de Netflix app op de (LG 49UH610V) TV te starten?
Ik kan jou helaas niet helpen, maar jij mij misschien wel.
Ik heb zelf ook een logitech Hub (samen met de harmony touch) en Alexa. Voorheen werkte alles, maar nu ik in mijn nieuwe huis zit, en alles opnieuw moet instellen, kan ik geen Harmony meer koppelen aan mijn alexa. Als ik de skill op zoek geeft die aan dat alleen Amerika, uk en Duitsland ondersteund worden. Terwijl ik dit toch werkend heb gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Nog even een korte (waarschijnlijk heel overbodige) vraag waar ik niet direct antwoord op kon vinden. Als je meerdere apparaten met HDMI via de receiver naar de TV laat lopen (STB, PS4, OPPO) dan neem ik aan dat je in een activiteit ''Speel PS4" niet alleen kunt instellen dat de TV, PS4 en de receiver aangaan maar dat de receiver ook het juiste HDMI kanaal pakt toch?

En hoe gaat het vervolgens als ik switch van bron binnen de receiver?
Dus activiteit ''TV kijken'' zet de TV aan (staat al aan), zet de receiver aan (staat al aan) en de STB.

Schakelt de bron op de receiver dan automatisch naar de input van de STB?
En schakelt de Harmony dan automatisch de PS4 uit?
Of krijgt de geselecteerde activiteit gewoon voorrang als er meerdere signalen actief zijn/ apparaten aan staan?

Werd een iets langere vraag, dank vast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02
@iRenik

De afstandsbediening kan inderdaad naar het juiste kanaal gaan.

Als er al apparaten aanstaan, dan krijgen deze geen signaal gestuurd om aan te gaan. De afstandsbediening weet dat, echter de afstandsbediening is niet slim. Dus als hij denkt dat een apparaat aan staat, maar deze staat om een of andere reden nog uit (onderbroken signaal tijdens vorige activiteit bijvoorbeeld), dan zal het apparaat gewoon uit blijven.

De afstandsbediening zal bij normaal gebruik dus alleen de bron op de versterker omzetten. Dit moet je wel zelf opgeven in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Top, dank voor je uitgebreide antwoord!
Ik ga eens even zo'n ding scoren en er rustig voor zitten...

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Na 9 jaar de Harmony One te hebben gehad nu een Harmony Elite besteld. Accu werkt nog perfect, kan er wel een week mee doen. Alleen een aantal knoppen doen het niet meer.
Ben benieuwd hoe de Elite zal bevallen!! Heb ook diverse Hue lampen, erg leuk dat die nu gecombineerd kunnen worden met scenes.

Even een tip voor diegene die hem ook willen bestellen!
Heb de AB in Duitsland besteld bij Gravis.de. Scheelt gewoon €75 incl. verzending met kortingscode: 'gravis-thalia'. Was totaal net geen €165 kwijt :)

• NeutraleTeun
@Nuevocasa is dat inclusief hub?

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Amazon.de is ook een leuke om in de gaten te houden. Met enige regelmaat zijn diverse Harmony producten flink in de aanbieding. Let op dat het wel van dag tot dag kan verschillen en dat je er goed aan doet om in principe alleen Amazon.de zelf als verkoper te kiezen (ivm garantie enzo). Zo had ik nog niet zo lang geleden de Elite voor €172 :)

[ Voor 33% gewijzigd door swv op 10-08-2017 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Jazeker :)

https://www.gravis.de/index.php?cl=details&anid=128292
Als naar het artikelnummer in Google zoekt staat het er ook duidelijk bij ;) 915-000257

[ Voor 16% gewijzigd door Nuevocasa op 10-08-2017 18:40 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb al jaren een Harmony one+ die ik gebruik voor tv, av receiver, horizonbox en een goedkope hdmi switch van Cablexpert (DSW-HDMI-33).
Tot nu toe zonder problemen hoewel mijn vrouw wel eens klaagt dat het omschakelen van activiteiten niet altijd vlekkeloos gaat. Ik druk dan zelf even op het juiste ingangsnummer van de switch op de Harmony en klaar.

Maar sinds kort werkt het niet meer goed gek genoeg.

Nu heb ik geprobeerd om de switch opnieuw in te leren in de Harmony maar hij herkent de signalen niet die de originele afstandsbediening zendt.
Dit deed hij eerder dus wel.

Inmiddels al geprobeerd of de originele a.b. het wel doet, ja dus...

Ik heb geprobeerd om de gegevens van de switch te achterhalen, het is een goedkoop Chinees product dus het wordt vast ook geleverd onder een andere naam: ja dus, Gembird en Maxxter.
Deze namen ook geprobeerd maar ook dan werkt het helaas niet.

Heeft iemand misschien een tip of truc om het op te lossen?

Anders zal ik Logitech eens mailen en desnoods een andere switch kopen die wel in hun database staat, Konig ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Waarvoor gebruik je een HDMI switch ?
Waarom niet alles via je receiver of je tv.

[ Voor 37% gewijzigd door TRaSH op 11-08-2017 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

TRaSH schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 06:19:
Waarvoor gebruik je een HDMI switch ?
Waarom niet alles via je receiver of je tv.
Omdat de receiver geen hdmi heeft en de tv slechts twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

En het probleem doet hem voor op alle sources ?
Of alleen bepaalde ?
Als het er maar 1 is kan je kiezen om die direct aan te sluiten.
Of je receiver vervangen dan ben je ook meteen van dat gedoe met je switch af.
Misschien een goede redenen om een nieuwe receiver aan te schaffen. ;)

Je kan ook proberen om de sensor van je AB schoon te maken.
Ik had het ook eens dat hij slecht reageerde,
Dochterlief had met haar vingers rond de sensor gezeten.
Nadat ik hem schoon had gemaakt was het probleem verholpen.
Ook bij huishoudens waar er gerookt word kan dit gebeuren dat de sensor een beetje smoezelig is.
Zomaar een tipje om te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Helaas wel.
Ik heb de Chromecast op een "eigen" input want die stoort op de switch.
De receiver wil ik niet vervangen omdat ik er aan gehecht ben (oude Harman Karton).

De sensoren zijn schoon, gecontroleerd.
We roken niet.

Ik zie maar 1 oplossing: de tv vervangen voor een groter type... ;)

---serieus even dan: - ik kan de switch vervangen voor bijvoorbeeld de Digitus DS-45300, de goedkoopste die
ik kan vinden en die in de database van Harmony voorkomt.
Ik kan mijn vrouw en zoon uitleggen hoe de afstandsbediening van de switch werkt en er een briefje met de inputs en wat erop zit bijdoen... 8)7

Maar ik denk dat ik maar ff de support van Harmony bel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Nou ik denk dat ik eruit ben. Sorry voor het hoge spamgehalte inmiddels...

Dit is het schema, zo zou alles moeten werken en kan ik via 1 STB 2 televisies aansturen. Beide TV's staan nooit tegelijk aan (hangen om de hoek van elkaar aan dezelfde wand). Ben er alleen nog niet achter of HDMI out2 ook via de by-pass werkt wanneer de Marantz uit staat. Als de 2e tv aanstaat moeten de AVR en de speakers niet aangaan namelijk. Mocht dit niet mogelijk zijn dan bestel ik een 2e STB die rechtstreeks met HDMI op TV2 gaat maar wel via de Harmony aangestuurd wordt.

De Oppo (nog aan te schaffen) gaat rechtstreeks naar de TV zodat ik HDMI1 op de LG op Deep Color kan zetten voor HDR. Deze heeft een 2e HDMI audio only die naar de AVR gaat. Deep Color stoort nu op HDMI2 waar de AVR op zit en krijg geen geluid van de STB meer (PS4 wel nog). ARC werkt verder wel goed maar CEC alleen bij aangaan en niet bij het uitzetten. Dit maakt straks met de Harmony echter niet meer uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ts1rhSBQ4uMOPcLBDxDPybRq/full.png

Dan ga ik 6 activiteiten in de Harmony programmeren:

TV = TV+STB+AVR
Netflix = TV+AVR
Plex = TV+AVR
PS4 = TV+PS4+AVR
UHD = TV+OPPO+AVR
TV2 = TV2+STB

Volgens mij moet bovenstaande (hopelijk ook de settings Plex en Netflix) lukken.
Ik denk dat ik de Hue lampen niet in een activiteit mee laat gaan. Deze hoeven alleen 's avonds aan en kunnen met een druk op de Harmony ook aangezet worden.

Vele tutorials en jullie input verder begrijp ik dat de Hub in de kast kan daar deze middels RF op de Elite reageert. Dan zullen de 2 IR blasters in de 2 vakken van de lage witte kast komen zodat ze AVR en STB ''zien''. De STB staat nu nog onder de kast zodat ik er rechtstreeks met IR bijkom alleen dit kan straks niet meer als we om de hoek aan de keukentafel zitten naar de 2e TV te kijken. De PS4 reageert via Bluetooth als het goed is en de Sonos via Wifi. Beide TV's zal ik in de settings dan via IR aansturen met de Elite.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BbLl3reJit1OHfMEH933oSFR/full.jpg

Laatste ''projectje'' wordt misschien nog een usb-fan in de kast van de AVR om wat extra koeling te genereren.
Deze zal ik vast op een of andere manier ook via de Elite moeten kunnen activeren. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Mijn bejaarde Logitech Harmony One is bezig te overlijden. Nu is de Menu knop aan de beurt, en zonder die knop is hij niet meer bruikbaar voor mij (en nee, ik ga daar geen soft button voor maken).

Welke Harmony is een waardige opvolger: touch, ultimate, smart, ..., en waarom? Ik hoef niet de duurste of de beste, maar gewoon degene die het gemak en de mogelijkheden van de oude One heeft. Hoe bevalt een Smart bijvoorbeeld, is deze bruikbaar zonder telkens naar je telefoon te moeten grijpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 21:09
De Harmony Smart (Hub met de simpele remote) is voor ons prima bruikbaar als 'daily driver'!

Uiteraard kan je dan niet snel op je favoriete zenderlogo klikken om te zappen (dat moet via de smartphone) en als je bv bepaalde geluidsinstellingen op je receiver wil wijzigen, dan moet je daar ook even eeen knop (of long-press) voor kiezen die je onthoudt.

Maar het werkt heerlijk! Ik zou wel een Harmony met hub + remote met ook een touch gedeelte hebben overwogen als die remote ook nog voldoende fysieke knoppen zou hebben maar helaas.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Dat is ook mijn afweging, ik wil wel touch, maar ik wil niet alle fysieke knoppen opgeven...

Zenderlogo's boeien me niet, maar bv activiteiten zoals "TV kijken", "Apple TV", "Appe TV Surround" gebruik ik dagelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:15
ikweethetbeter schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:52:
Dat is ook mijn afweging, ik wil wel touch, maar ik wil niet alle fysieke knoppen opgeven...

Zenderlogo's boeien me niet, maar bv activiteiten zoals "TV kijken", "Apple TV", "Appe TV Surround" gebruik ik dagelijks.
Hoeveel activiteiten gebruik je? Ik heb de Companion (dus zonder touch). Met 6 activiteiten die je kan instellen voor mij genoeg (drie fysieke knoppen, die je of kort of lang indrukt).

Doorslag voor mij was naast prijs (€ 85,- in aanbieding) dat de batterij van zon touch max twee weken meegaat en ik van mezelf weet dat ik te lui ben om hem in die cradle te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik gebruik nu 9 activiteiten. TV kijken met surround kan wel weg (want ik kijk eigenlijk nooit meer films die worden uitgezonden) en DVD kijken en CD luisteren kunnen worden gecombineerd als vervolgens alleen de tv makkelijk kan worden uitgezet. Moet ik nog één activiteit wegwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Het is de Logitech Harmony Companion geworden!

Dit is een Hub met een extra IR blaster en een AB die lijkt op die van de Smart: met fysieke knoppen, ook cijfers, en geen touch.

Eerste indruk: werkt goed, maar ik mis vooral de verlichte toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verlichte toetsen mis je in het begin inderdaad wel, als je die gewend was .Maar uiteindelijk raak je aan deze ook gewend en ga je hem 'blind' kunnen bedienen ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
eymey schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:49:
Verlichte toetsen mis je in het begin inderdaad wel, als je die gewend was .Maar uiteindelijk raak je aan deze ook gewend en ga je hem 'blind' kunnen bedienen ;)
Dat blind bedienen lukt aardig, maar ik heb een issue dat dat wel erg in de weg staat.

Waar ik last van heb, is dat ik 2 of 3 x op de activiteitentoets "TV kijken" moet drukken voordat hij op de knop "Guide" reageert. Zeer irritant! Alsof de hub nog niet in de tv kijk modus zit maar nog op de oude activiteit waar Guide geen functie had.

Geen licht, geen hoorbare feedback, geen reactie op geldige toetsdrukken: ik weet niet of ik daar wel aan kan wennen. Om altijd 3 keer een activiteit te moeten kiezen voordat de knoppen werken zoals ze zouden moeten werken is niet waar ik op zit te wachten. Ik was een tevreden Logitech Harmony gebruiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Wat ik vooral niet snap is dat je een keuze gemaakt hebt, en achteraf gaat zeggen dat je de verlichte toetsen mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
ikweethetbeter schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Dat blind bedienen lukt aardig, maar ik heb een issue dat dat wel erg in de weg staat.

Waar ik last van heb, is dat ik 2 of 3 x op de activiteitentoets "TV kijken" moet drukken voordat hij op de knop "Guide" reageert. Zeer irritant! Alsof de hub nog niet in de tv kijk modus zit maar nog op de oude activiteit waar Guide geen functie had.

Geen licht, geen hoorbare feedback, geen reactie op geldige toetsdrukken: ik weet niet of ik daar wel aan kan wennen. Om altijd 3 keer een activiteit te moeten kiezen voordat de knoppen werken zoals ze zouden moeten werken is niet waar ik op zit te wachten. Ik was een tevreden Logitech Harmony gebruiker...
Dat hoort ook niet, op de hub kun je aan het status ledje wel zien of hij nog bezig is met een activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
NeutraleTeun schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:39:
Wat ik vooral niet snap is dat je een keuze gemaakt hebt, en achteraf gaat zeggen dat je de verlichte toetsen mist.
Als je kijkt naar de huidige Harmony's, dan moet je afscheid nemen van fysieke knoppen (cijfers) of touch en verlichting. Ik heb voor het laatste gekozen. Touch mis ik niet zo, maar verlichting meer dan ik had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
peptalk schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:55:
Dat hoort ook niet, op de hub kun je aan het status ledje wel zien of hij nog bezig is met een activiteit.
Ik zal daar eens op letten, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
3x op guide moeten drukken lijkt me niet normaal, tenzij je hub soms net-wel-net-niet het apparaat weet te bereiken. Hier wekt alles feilloos.

Laatst overigens wel, na een jaar of 3,5, de knoopcel in de remote moeten vervangen :P

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 27-08-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
eymey schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:39:
3x op guide moeten drukken lijkt me niet normaal, tenzij je hub soms net-wel-net-niet het apparaat weet te bereiken. Hier wekt alles feilloos.

Laatst overigens wel, na een jaar of 3,5, de knoopcel in de remote moeten vervangen :P
Als de hub eenmaal doorheeft dat-ie de tv moet bedienen, dan werkt het ook. Dan krijg ik altijd de gids te zien als ik op "Guide" druk. Maar soms moet ik 2 of 3 keer op de activiteit "TV kijken" drukken voordat hij dat door heeft. Ik heb al beeld, de 12 seconden wachten (ja, het opstarten van een Samsung tv duurt lang) is dan al voorbij.

Ik heb de hub een paar cm opgeschoven, mkisschien maakt het verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02
ikweethetbeter schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:29:
Ik gebruik nu 9 activiteiten. TV kijken met surround kan wel weg (want ik kijk eigenlijk nooit meer films die worden uitgezonden) en DVD kijken en CD luisteren kunnen worden gecombineerd als vervolgens alleen de tv makkelijk kan worden uitgezet. Moet ik nog één activiteit wegwerken...
De tv kun je uitschakelen door die knop toe te voegen aan knoppen van je activiteit. Iig met mijn harmony touch kan ik knoppen op het scherm een knop instellen om dan de tv uit te zetten.
Wellicht dat er een loze knop is op jouw ab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:33
ikweethetbeter schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:48:
[...]

Als de hub eenmaal doorheeft dat-ie de tv moet bedienen, dan werkt het ook. Dan krijg ik altijd de gids te zien als ik op "Guide" druk. Maar soms moet ik 2 of 3 keer op de activiteit "TV kijken" drukken voordat hij dat door heeft. Ik heb al beeld, de 12 seconden wachten (ja, het opstarten van een Samsung tv duurt lang) is dan al voorbij.

Ik heb de hub een paar cm opgeschoven, mkisschien maakt het verschil...
Heb je al eens gekeken naar de vertragingstijden? Klinkt alsof daar het probleem zit. En anders even bellen met de helpdesk, die lossen het altijd voor je op. Ze zijn bijna twee weken bezig geweest om mijn Spectral geluidsysteem goed te laten werken met mijn Touch, om maar even aan te geven hoe geweldig die helpdesk is.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Arunia schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:00:
De tv kun je uitschakelen door die knop toe te voegen aan knoppen van je activiteit. Iig met mijn harmony touch kan ik knoppen op het scherm een knop instellen om dan de tv uit te zetten.
Wellicht dat er een loze knop is op jouw ab?
Bedankt!

Ik heb de rode "Record" knop, die je toch niet gebruikt bij het afspelen van dvd's, geprogrammeerd om de tv uit te zetten.
Aziraphale schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 07:52:
Heb je al eens gekeken naar de vertragingstijden? Klinkt alsof daar het probleem zit. En anders even bellen met de helpdesk, die lossen het altijd voor je op. Ze zijn bijna twee weken bezig geweest om mijn Spectral geluidsysteem goed te laten werken met mijn Touch, om maar even aan te geven hoe geweldig die helpdesk is.
Dank! Ja, daar ben ik nu mee bezig.Ik experimenteer nu door de standaard vertraging te verlagen, en een pauze in te lassen voor het selecteren van een ingang op mijn tv. Als dat niet gaat lukken, dan ga ik de helpdesk eens bellen, Bij mijn vorige AB (One) hebben ze me ook goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Helaas, dit heeft tot nu toe nog geen oplossing gebracht. Misschien toch maar de helpdesk inschakelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:07

JME

zeg maar Jamie

Onlangs voor het eerst in ruim een jaar de Touch weer eens aan de tool gehangen om wat finetuning te doen. Wordt er meteen een nieuwe firmware geïnstalleerd waarmee alle teksten opeens in hoofdletters zijn en woorden op de gekste plaatsen worden afgebroken. Is er een manier om deze "vooruitgang" terug te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 15:34

Griffin

Is mythical

Even een vraag. Ik maak al jaren fijn gebruik van de Harmony One maar deze begint op te raken. Ook het oogje wat ik gebruik om in de gesloten kast signaal te krijgen is aan vervanging toe. Hier komt de 'Harmony Companion' om de hoek kijken lijkt mij.

Zover ik weet is ook de hub een IR blaster en zou ik de volgende setup moeten kunnen realiseren.

In de gesloten kast staat mijn ps4 en Ziggo kabel box. Hierin zet ik dan de Hub (deze kan dan die 2 machines bedienen (1 via IR en 1 via bluetooth).
Boven op de kast staat de TV, en in de kast (maar dus wel open aan de voorkant) staat mijn AV receiver. Volgens mij zou ik deze moeten kunnen bedienen met de IR blaster.

Mijn vraag is nu of het 'kaatsen van IR signalen via de muren' (zoals Logitech zegt dat het doet) ook echt goed werkt? Dus kan ik de IR blaster op de kast zetten en bereikt het signaal dan de receiver die in de (open) kast staat en de tv die op de kast staat?

Zie hieronder een foto van de opstelling qua kast (is een oude foto met nog PS3 erin, maar opzet is gelijk).
TV Kast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Griffin schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:36:
Mijn vraag is nu of het 'kaatsen van IR signalen via de muren' (zoals Logitech zegt dat het doet) ook echt goed werkt?
De mijne bereikt aardig wat, geen idee hoe ie dat doet eigenlijk maar het valt me niks tegen. Ik heb zelf wel een extra blastertje eraan gehangen, maar zelfs als die verschuift (kat...) blijft alles werken. YMMV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mijn Harmony One+ begint inmiddels behoorlijk af te takelen, diverse toetsen reageren de laatste tijd slecht. de AB is ook zo'n 7 jaar oud dus heel kwalijk kan ik 't m niet nemen.
dus is mijn oog nu gevallen op de Harmony Elite, maar ik krijg nu niet helemaal duidelijk of de programmering 1 op 1 over te nemen is.

mijn huidige harmony One programmeer ik nog via het losse programma, dat werkte altijd prima dus ik zag nooit geen noodzaak om het via Myharmony te doen.

is het op 1 of andere manier te migreren of moet ik opnieuw beginnen met programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Shanquish Is gewoon overzetten. Wel andere software, maar de gegevens van je account worden ingelezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Griffin schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:36:
Mijn vraag is nu of het 'kaatsen van IR signalen via de muren' (zoals Logitech zegt dat het doet) ook echt goed werkt?
Ja, dat werkt!
Dus kan ik de IR blaster op de kast zetten en bereikt het signaal dan de receiver die in de (open) kast staat en de tv die op de kast staat?
Dat weet ik niet. Wat wel werkt bij mij thuis is als de hub in een open kast staat, dan bedient deze ook de tv die op de kast staat. Dus als jouw oplossing niet werkt (hub binnen en blaster buiten) dan moet je het gewoon omdraaien en dan werkt het vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claeysy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 14:50
lichten de knoppen op bij de harmony elite afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

De Companion besteld, de hub in de kast en de blaster op de kast... resultaat is dat de Denon niet aan gaat. Toen maar de blaster onder de Denon (past precies) gezet en deze steekt iets uit. Nu kan alles aangestuurd worden (helaas duwt mijn zoontje de blaster soms naar achter, dus even vast plakken denk ik). Blijkbaar is de Denon een beetje picky wat betreft IR signaal oid.

Wel een vraag.
Ik krijg de PS4 niet aan / uit met de Companion. Ik heb alles gepaird en kan gewoon de PS4 ermee bedienen, echter ik krijg de PS4 niet aan (heb ingesteld dat de PS knop 3 seconden ingedrukt moet worden om hem aan te zetten). Ook uitzetten is een ramp. Ik heb ingesteld dat de PS knop ingedrukt word, daarna 4x naar beneden (om te zorgen dat ik helemaal beneden ben), dan 3x naar boven, 1x naar rechts, 5x naar boven, 3x naar beneden (zo is mijn PS4 setup). Overal zorg ik ervoor dat de duration 0sec is maar nog steeds zie ik dat de commando's blijven 'plakken'. Dus 1x naar boven word in het menu opeens 3 naar boven... zo komt de remote dus niet bij de 'Uit' optie van de PS4.

Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Ik heb al wel wat google gebruikt maar ik kom nog niet het juiste antwoord tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Griffin schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:15:
Ik krijg de PS4 niet aan / uit met de Companion. Ik heb alles gepaird en kan gewoon de PS4 ermee bedienen, echter ik krijg de PS4 niet aan (heb ingesteld dat de PS knop 3 seconden ingedrukt moet worden om hem aan te zetten). Ook uitzetten is een ramp.
Had je deze al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Had de pagina gelezen, tot het pairing punt... maar aanzetten dus niet gelezen... verklaart een hoop (wel beetje stom, maar ach geen grote ramp).
Dan blijft alleen het uitzetten nog een issue.

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:07

JME

zeg maar Jamie

JME schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:20:
Onlangs voor het eerst in ruim een jaar de Touch weer eens aan de tool gehangen om wat finetuning te doen. Wordt er meteen een nieuwe firmware geïnstalleerd waarmee alle teksten opeens in hoofdletters zijn en woorden op de gekste plaatsen worden afgebroken. Is er een manier om deze "vooruitgang" terug te draaien?
Niet?

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:15
Griffin schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:47:
[...]

Had de pagina gelezen, tot het pairing punt... maar aanzetten dus niet gelezen... verklaart een hoop (wel beetje stom, maar ach geen grote ramp).
Dan blijft alleen het uitzetten nog een issue.
Bij mij werkt het uitzetten ook niet echt heel lekker. Sowieso werkt het redelijk brak want wat je ziet is dat de PS knop wordt ingedrukt en dan navigeert naar Uitzetten. Er is dus blijkbaar geen commando mogelijk die dit direct doet.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:03
Ik heb een bijzonder probleem. Ik heb een Harmony Touch, waarmee ik normaal gesproken Kodi op een macOS machine bedien.

Deze is ingesteld op een device "Plex Media Player", wat normaal gesproken prima werkte, maar nu heb ik het probleem dat diverse knoppen op mijn remote niet meer werken. Up en Down werken niet, maar Left en Right wel, Menu werkt ook niet.

Nu heb ik geprobeerd om een nieuwe device toe te voegen: Apple Kodi, maar dan reageert mijn Kodi helemaal niet meer op de remote (dus ook links en rechts niet).

Dingen die ik al gedaan heb:

- Kodi update uitgevoerd naar 17.4
- Kodi (met alle settings) verwijderd, opnieuw geinstalleerd
- Google Chrome verwijderd van die machine (dat was een tip die ik veel tegen kwam?)

Ik gok dat het met de remote te maken heeft, in plaats van Kodi, maar uitsluiten kan ik het dus niet.

Nu heb ik nog een andere vraag:
Wanneer ik zou upgraden naar een Elite (met hub, etc), kan je dan Kodi ook bedienen via bluetooth of netwerk. Ik heb (net als iedereen) een lag wanneer ik Kodi bedien, dat ik hoop dat dat het oplost.

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:25
Zo de derde logitech 650 begint ook na ongeveer een jaar weer raar te doen.
De knoppen worden "lam".
Erg jammer dat er geen fatsoenlijke alternatieven zijn voor deze Logitech crap.

De enige die goed was van Logitech was de "1000/1100" serie daar reageerde het touch screen tenminste vlot... zeker als je veel de cijfer knoppen bedient is de 650 met fysieke cijferknoppen de enige Logitech die voldoet bij de rest reageren die touch knoppen net te langzaam wat erg irritant is.

Nee als het even kan geen logitech meer.... maar ja wat dan

[ Voor 20% gewijzigd door oldsmelly op 30-09-2017 08:25 ]

MuziekLiefhebbert

• ikweethetbeter
oldsmelly schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 08:22:
Nee als het even kan geen logitech meer.... maar ja wat dan
Ik zit met een soortgelijk probleem. Mijn splinternieuwe Companion doet het niet goed, ik ben al 3 weken met de supportafdeling bezig om deze goed te krijgen. Dan werkt het direct na het instellen even goed, en daarna werkt hij niet meer. Net alsof ze de firmware niet onder controle hebben.

Ik ben nu op het punt beland dat ik mijn geld terug wil hebben. Maar wat is dan het alternatief?

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Lekker klooien met meerde originele afstandsbedieningen,
Ik ben blij dat de Ultimate voor mij prima werkt voor mijn toepassingen.

Waaronder,
Receiver, TV, HTPC met Kodi er op en mijn verlichting etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Dat lijkt me niet. Je kiest voor een Harmony omdat je niet 5 afstandsbedieningen op tafel wilt hebben liggen. Maar dan moet het wel goed werken.

Als ik kijk wat Logitech nu verkoopt, dan is dat het allemaal net niet.

De Companion heeft geen scherm en geen verlichte toetsen. De Ultimate heeft geen numeriek blok, ook niet op het schermpje. De goedkope modellen zijn... goedkoop. En de dure modellen zijn niks meer of minder dan de oude One, maar kosten het dubbele.

• ikweethetbeter
Inderdaad!

Ik heb een oude One, die na 7 jaar mankementen begint te vertonen. Ondanks de nadelen (geen schermpje, en dat wordt niet gecompenseerd door een iPhone app) en geen verlichte toetsen heb ik 'm door een Companion vervangen.

Het leek best aardig, op de tast vind je de meeste toetsen wel, alleen vanaf dag 2 kon ik de eerste minuut na het aanzetten de tv niet bedienen. Ik heb alles geprobeerd, de Logitech helpdesk heeft alles geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Ik ben er klaar mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ICT Consultant schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:32:
De Ultimate heeft geen numeriek blok, ook niet op het schermpje.
Niet ?
Dan zal ik dat me verbeelden dat ik een numeriek blok op het scherm heb.

Gebruik het vooral met Kodi,
Als ik door mijn film library scroll om een bepaalde film te zoeken (SMS style zeg maar)

Voor tv zenders vind ik de favorieten met zender logo's makkelijker en sneller.

Wat ik wel weet is dat er problemen zijn met het gebruik van de horizon box,
Aangezien die geen echt IR gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door TRaSH op 01-10-2017 00:02 . Reden: Horizon troep ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ICT Consultant schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:32:
De Ultimate heeft geen numeriek blok, ook niet op het schermpje.
Dat heeft hij wel, mits het nuttig is bij je activiteit.
En de dure modellen zijn niks meer of minder dan de oude One, maar kosten het dubbele.
De One had inderdaad ook een hub met blasters waardoor je alles in een kast weg kunt stoppen, je het met een app kunt bedienen, je domotica kunt aansturen en je met een API de status kunt uitlezen. Nee inderdaad, die nieuwere versies bieden niets extra. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Voor mij werkt de companion met hub echt heerlijk. Ook na jaren nog geen seconde spijt gehad van het feit dat ik een 525 ooit door deze heb vervangen.

Naar mijn weten bestaan er ook nagenoeg geen alternatieven met activiteit-gebaseerde bediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Gonadan schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 00:31:
Dat heeft hij wel, mits het nuttig is bij je activiteit.
Hier moet ik ICT Consultant toch bijstaan. Ik heb erop gezocht, ik heb het aan de Logitech servicedesk gevraagd, maar bij tv kijken zie je je favorieten en geen numeriek blok.

Ik wil bij tv kijken (zowel voor kanalen wisselen als voor teletekst), bij radio luisteren en bij cd luisteren een numeriek blok hebben. Er is mij verteld dat dat niet gaat lukken, en ik heb me suf gegoogled op dit onderwerp, maar ik heb geen enkel screenshot gevonden met een Ultimate One met numeriek blok, of een tekstuele verwijzing ernaar.
Gonadan schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 00:31:
De One had inderdaad ook een hub met blasters waardoor je alles in een kast weg kunt stoppen, je het met een app kunt bedienen, je domotica kunt aansturen en je met een API de status kunt uitlezen. Nee inderdaad, die nieuwere versies bieden niets extra. :D
Wat heb je aan blasters als de afstandsbediening het niet eens goed doet bij een apparaat wat niet in een kastje verstopt zit?

Qua bruikbaarheid staat de oude One kilometers boven de Companion met Hub en Blasters, om de doodsimpele reden dat de oude One het doet (oké, op 3 toetsen na dan, hij is versleten) en de nieuwe Companion niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20171001-cegt-545kb.png

Ik zit nu radio te luisteren en ik swipe het scherm naar links en heb daar het numerieke toetsenbord,
dit heb ik ook met TV kijken maar die gebruik ik niet aangezien favorieten sneller is dan handmatig intoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
TRaSH schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:01:
...

Ik zit nu radio te luisteren en ik swipe het scherm naar links en heb daar het numerieke toetsenbord,
dit heb ik ook met TV kijken maar die gebruik ik niet aangezien favorieten sneller is dan handmatig intoetsen.
Hartelijk dank! Ik heb dit gezocht maar tot nu toe niet gevonden, maar dankzij jou nu wel!

Is dit de Harmony Ultimate One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Als ik bij mijn 650 kan instellen wat er per activiteit op het beeldscherm wordt weergegeven dan zal dat toch ook wel kunnen bij de andere duurdere modellen :?

Het enige probleem dat ik op het moment heb is dat ik geen Power On/Off commando kan instellen voor mijn HTPC op de een of andere manier... als bij "Devices" kijk dan staat die er wel bij, maar bij de instellingen van de "Activity" kan ik er niks mee.
Weird... 8)7

Voor de rest werkt alles perfect en is het op de wat sponzige knoppen na een prima vervanging van mijn oude 555 :)
Die Logitech best wel weer mag gaan produceren en ik graag weer zou aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
nero355 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:33:
Als ik bij mijn 650 kan instellen wat er per activiteit op het beeldscherm wordt weergegeven dan zal dat toch ook wel kunnen bij de andere duurdere modellen :?
Je kunt altijd 4 toetsen per scherm programmeren, dat is geen enkel probleem, maar een numeriek blok bestaat uit (ten minste) 10 toetsen...

Maar TRaSH heeft me overtuigd dat het numerieke deel gewoon bestaat!

Dus als de Hub gebaseerde Harmony's het niet doen, dan moet ik maar een ouderwetse IR-only AB nemen, zoals de Ultimate One.

Toch hoop ik nog op een oplossing, maar de Logitech servicedesk, die ik 8 jaar geleden hoog had zitten, is erg gedaald in mijn achting...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ikweethetbeter schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:01:
Hier moet ik ICT Consultant toch bijstaan. Ik heb erop gezocht, ik heb het aan de Logitech servicedesk gevraagd, maar bij tv kijken zie je je favorieten en geen numeriek blok.

Ik wil bij tv kijken (zowel voor kanalen wisselen als voor teletekst), bij radio luisteren en bij cd luisteren een numeriek blok hebben. Er is mij verteld dat dat niet gaat lukken, en ik heb me suf gegoogled op dit onderwerp, maar ik heb geen enkel screenshot gevonden met een Ultimate One met numeriek blok, of een tekstuele verwijzing ernaar.
De activiteit TV Kijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TLDXKiYQHdXnPMK9BUTNsbzJ/thumb.jpg

Daarnaast inderdaad ook de favorieten beschikbaar als ik naar links ga in tabbladen.

Ik heb overigens de Elite.
Wat heb je aan blasters als de afstandsbediening het niet eens goed doet bij een apparaat wat niet in een kastje verstopt zit?

Qua bruikbaarheid staat de oude One kilometers boven de Companion met Hub en Blasters, om de doodsimpele reden dat de oude One het doet (oké, op 3 toetsen na dan, hij is versleten) en de nieuwe Companion niet.
Dat jij problemen met met de companion zegt niets over de meerwaarde van de nieuwe modellen. Ook bij de one waren er veel mensen met problemen. Ga nu niet je n=1 ervaringen als maatstaf nemen om hele productseries te beoordelen. De nieuwe series werken voor de meeste mensen ook gewoon goed en bieden dan simpelweg veel meerwaarde. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 30 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony