[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Nou ik heb vandaag ff snel de remote aan mijn computer gehangen en van de Humax vertraging van 5000 naar 5500 gezet.
Maar voor ik dit deed is de firmware van de remote gedownload en geladen.

Nu heb ik het probleem dat zodra ik een andere activitie kies de TV nu opeens niet meer op de juiste uitgang gezet word.
Ik wilde namelijk TV kijken, TV ging dan aan en ipv AV1 bleef deze hangen op HDMI1.
Toen help knop ingedrukt, kreeg eerst vraag of TV aanstond: JA., dan of Humax aanstond: JA , en dan de vraag of TV op AVI1 stond: antwoord NEE en toen....niets.Zag wel dat de afstandbediening een signaal gaf maar TV ontving niets.
Erg vaag.

Dit is dus nadat ik de remote een update gegeven heb.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:15
Ik ben er nog niet echt van gecharmeerd, van mijn Harmony One.

Ik had eerder iets verwacht dat het meer instant ging zijn. Ik merk dat mijn TV (heeft hij altijd gedaan) het IR-signaal wat minder goed opvangt dan alle andere apparaten (ik moet echt mikken en op dezelfde hoogte zitten met de afstandsbediening als het IR-oog van de TV) terwijl ik met andere apparaten gewoon de Harmony naar boven kan richten en kan zappen.

Dat, tesamen met het feit dat de TV door verschillende inputkanalen moet cyclen (AV1 -> YC1 -> AV2 -> YC2 -> AV3) is ook wat min.

Maar ik merk dat het vooral aan de TV ligt, want de HD Digicorder van Telenet (vergelijkbaar met jullie UPC-box) ontvangt heel goed. Alleen, als ik bv Nat Geo HD wil kijken (te vinden op kanaal 500), en ik heb at kanaal geprogrammeerd op het scherm, dan vind ik dat hij de cijfertjes te traag doorstuurt, als hij 500 wil doorgeven gaat het zo van: 5 0 0, terwijl als ik met de originele afstandsbediening het zelf handmatig deed het sneller ging. De vertraging van zappen stond op 100 ms, ik wou die halveren, maar dan geeft hij aan dat hij met stappen van 100 moet gaan. Even kijken wat delay "0" geeft :) (accepteert ie wel)

Nu binnen een maandje wel een nieuwe TV (Sony KDL40EX711) en ik hoop dat die signalen wat beter opvangt en dat het kiezen van de input daar wat makkelijker gaat.

Ik zou het wel sneller kunnen oplossen door de TV naar kanaal 53 te laten gaan, maar ik kan de Harmony niet instellen dat hij eerst het dubbele cijfersymbool "--" stuurt en dan pas 5 en 3. Nu wipt hij van kanaal 5 naar 3.

(Nu schiet me ineens wel binnen dat ik op het schermpje bij TV Device toch Video3 kan kiezen als inputkanaal en dat hij dan ineens op het juiste kanaal staat...)

[ Voor 18% gewijzigd door HyperBart op 14-11-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Hier sinds een poosje in het bezit van een harmony one.
Ben hier erg tevreden over ware het niet dat ik een ding tot op heden nog niet voor elkaar heb.

We hebben hier een cisco 8485-dvb box van upc staan die via hdmi aan onze samsung tv hangt.

Als ik op de harmony activiteit tv kijken start schakelt eerst de tv aan en stelt in op hdmi.
Vervolgens de versterker en als laatste de cisco box. Nu staat alles aan en krijg ik op de tv het bericht dat er geen hdmi signaal is. :(

Nu ben ik hier een poosje mee aan het stoeien geweest en krijg het alleen werkend als ik eerst de tv aanzet en dan pas de activiteit tv kijken start.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is dat ik de remote zo kan programmeren dat cisco box iets later opstart?

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ja, dan moet je eens bij je devices kijken, en daar kan je je delays aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
HyperBart schreef op maandag 15 november 2010 @ 08:47:
Ja, dan moet je eens bij je devices kijken, en daar kan je je delays aanpassen.
Volgens mij kan hij ten eerste de volgorde van apparaat inschakeling aanpassen, daarnaast ook de timings om geen 2 minute met je afstandsbediening in je hand te zitten
HyperBart schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:28:
Ik zou het wel sneller kunnen oplossen door de TV naar kanaal 53 te laten gaan, maar ik kan de Harmony niet instellen dat hij eerst het dubbele cijfersymbool "--" stuurt en dan pas 5 en 3. Nu wipt hij van kanaal 5 naar 3.
Als je binnen de harmony software niet dat signaal kan kiezen kun je er altijd nog wat omslachtiger mee omgaan, en je harmony het signaal 'leren' van je oude remote. Tegen elkaar leggen en met de software van je pc laten leren, dan dat nieuwe command toevoegen en kun je weer 'normaal' zappen.
Dat de harmony de signalen wat sloom stuurt ervaar ik hier ook, maar het is niet zwaar storend, iig beter dan met 5 afstandsbedieningen op de bank zitten :P.

[ Voor 52% gewijzigd door appel22 op 15-11-2010 09:01 ]

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
appel22 schreef op maandag 15 november 2010 @ 08:57:
[...]

Volgens mij kan hij ten eerste de volgorde van apparaat inschakeling aanpassen, daarnaast ook de timings om geen 2 minute met je afstandsbediening in je hand te zitten

[...]

Als je binnen de harmony software niet dat signaal kan kiezen kun je er altijd nog wat omslachtiger mee omgaan, en je harmony het signaal 'leren' van je oude remote. Tegen elkaar leggen en met de software van je pc laten leren, dan dat nieuwe command toevoegen en kun je weer 'normaal' zappen.
Dat de harmony de signalen wat sloom stuurt ervaar ik hier ook, maar het is niet zwaar storend, iig beter dan met 5 afstandsbedieningen op de bank zitten :P.
Hij kan dat signaal wel (+10 heet het), maar hij stuurt dat signaal niet als hij naar kanaal 53 moet gaan. Dus hij zapt gewoon van 5 naar 3 ipv 5 en 3 als -- 53 te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Merde. Krijg ik een promo code om een Harmony naar keuze met 50% korting te bestellen, geldig tot 31 december 2010, laat ik 3 weken liggen, ticket inmiddels closed, maar werken ho maar. Ja, €3,49 korting op verzendkosten van €0 :P

Straks maar eens bellen, toch nog maar een 900 bestellen. Ervaringen daarmee? Want het ontwerp van de 885 en 895 liet zwaar te wensen over imo. Tiltsensors die slechter werden tot ze faalden, maar voornamelijk knoppen die na verloop van tijd, maar binnen het jaar, niet meer reageerden. Heb er 3 versleten... En nee, ik heb er niks geks mee gedaan. Niet laten donderen, normaal op knopjes drukken, kinderen gebruiken hem niet, en tweeverdiener, dus niet van 's morgens 10 tot 's avonds 12 zappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar kan het lichtje van de oplader van mijn harmony one ook uit? Kan zo 1,2,3 daar niets over vinden en als ik op het net rondkijk, lijkt het wel mogelijk te zijn. Echter in tegenstelling tot mijn vorige harmony (785) zit er geen knop op het oplaadstation, of ik kijk er totaal langs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Kijk eens aan de onderkant van je laadstation :)

Whoei! Mijn afstandsbediening werkt nu perfect, het kanaal kiest hij rechtstreeks, met één zendcommando. TV neemt het signaal wel niet altijd goed op,maar dat ligt eraan omdat die veel te hoog staat.

Echt een tof ding, die afstandsbediening. Je kan 'm helemaal finetunen, maar voor een Tweaker geen probleem. Delays een beetje aanpassen dat hij net iets sneller zapt, favoriete kanalen toevoegen met afbeeldingen enz... Zalig gewoon!

[ Voor 82% gewijzigd door HyperBart op 15-11-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
HyperBart schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:23:
Kijk eens aan de onderkant van je laadstation :)
Ja, dat zou je denken he.... Echter geen knop te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ah, die link nog niet gezien, blijkbaar klopt het dus dat ik geen knopje heb, wel een beetje jammer. Lampje irriteert me nogal, maar een sticker is weer zo cheap. Grote misser van logitech mijns inziens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik heb een week mijn Logitech H1 en ik heb wel een schakelaar op mijn charger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:51
Heren tweakers,

Sinds afgelopen zaterdag ook een Logitech Harmony 1100 gekocht. Ik zit alleen nog met 2 problemen.

Probleem 1; kun je op 1 of andere manier je lichten bedienen zonder extra kastje.

Probleem 2; ik heb digitale tv van tele2, daarbij zit ook een radio functie, ik heb geen kabelaansluiting dus moet deze radio functie gebruiken. Alleen om hier te komen moet ik vanuit de televisiestand de volgende knoppen indrukken; menu, directionleft, directionleft, directionleft, select, select. alleen komt hij niet bij deze radio functie. Ik heb ook al verschillende vertragingen ingevoerd van 1, 2 en 5 seconden. Dit hielp ook niet.

Wie oh wie heeft de oplossingen voor mij.

Gr Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
tom_aagten schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:24:
Probleem 1; kun je op 1 of andere manier je lichten bedienen zonder extra kastje.
Het ding praat Z-Wave. Ik denk dat als je Z-Wave apparatuur gebruikt om je verlichting te besturen je geen extra kastje nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
http://www.domotica-shop....laar-dimbaar-p-16138.html

dat zou dus met deze dingen kunnen, maarja ook duur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08 21:49
Ik twijfel tussen de Harmony One en de Harmony 900. Eis is dat ik apparatuur wat achter kastdeurtjes staat en mijn klikaanklikuit spullen wel kan bedienen.
- Indien ik voor de One ga moet ik er volgens de IR Extender bij kopen om de apparatuur achter de deurtjes te bedienen. Dit is bij de 900 niet nodig.
- Bij beide moet ik er een Light Manager of Powermid bij kopen om mijn klikaanklikuit apparatuur te bedienen.
Klopt bovenstaande?

Wat mij tegenstaat bij de 900 is dat deze geen sequences ondersteunt. Is dit een groot gemis? Welke afstandsbediening raden jullie mij aan in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik ben er eindelijk uit waarom ik problemen heb met het switchen tussen sommige Activities.

Blijkbaar erkend de Harmony sinds de laatste update de volgende Inputs van mijn Panasonic TH-42PV70 niet meer:
-AV1
-AV2
-Componenten

Als ik TV aanzet en dan op TV-kijken druk dan gaat de TV wel naar AV1 maar dit is omdat deze input de signaal krijgt van de Humax ontvanger.
Maar als ik bv vanuit HDMI (HTPC) weer terug wil naar AV1 dan gebeur er niets.
Zelfde geval is al ik bv naar Componenten (Nintendo Wii) wil,TV schakeld en stopt bij Input PC.

Heb met Logitech gebeld en moest toen bij Apparaten-TV, elke input drukken.

Dat zijn bij mij:

-input AV1 (werkt niet)
-Input AV2 (werkt niet)
-input HDMI1 (werkt)
-input HDMI2 (werkt)
-input PC (werkt)
-input TV (werkt)

Mis in deze lijst input Componente daarom bijft de TV op PC gangen als ik de Wii wil gebruiken.

Logitech heeft dit nu doorgewezen naar Level 2.Dus hoop binnen kort dat het opgelost is.

Vraag me af of mensen met deze TV ook het zelfde probleem hebben.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Ligt het aan mij of kan ik al een paar uur die brakke Harmony software niet opstarten vanwege netwerkproblemen? Ik heb verder geen internet-troubles, maar Harmony blijft zeuren... :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:55
Paar dagen geleden er achter gekomen dat de Harmony niet goed meer oplaad. Met druk uitoefenen rechts aan de voorkant. Dus zal met het pinnetje te maken hebben.
Zonde, maar wellicht eens open maken (want gummen werkt niet meer) en kijken of het op te lossen is.

Anders, een nieuwe zoeken. Maar afgezien van de 1100 series zie ik geen waardige vervanger in mijn ogen.

Wat ik dan wel eens moet doen is die dingen een keer goed instellen ipv zo halfbakken als nu gedaan is door mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Aangezien er ook buiten vragen gewoon een toevoeging geplaatst mag worden, hierbij mijn ervaring met mijn Harmony One:
- Eerst wat aanloopproblemen doordat de Harmony niet de versterker op de juiste ingang kon zetten
Na het bellen met de helpdesk is dit opgelost. Erg vriendelijke man die erg de tijd ervoor nam en tijdens het updaten/wachten een gezellig gesprek gehad. De gesprekken waren 35 en 15 minuten (voor verschillende probleempjes)
- Aanmaken voor een activiteit voor de Apple TV lukte niet omdat de Harmony bij de activiteit de juiste knoppen doorstuurde. Ook het aanpassen van de knoppen werkte niet
Hierna weer de helpdesk gebeld, wederom een goed gesprek met iemand die er duidelijk verstand van had

Het enige wat ik jammer vind, maar dat is ook denk ik niet op te lossen, is dat ik bij het kijken van een DVD het geluid over de speakers wil hebben. Hierbij moet het geluid van de TV niet gemute worden maar helemaal naar beden worden gesteld. (anders krijg je zo een kruisje door een speaker-symbool) Heb nu ingesteld dat hij bij het indrukken van de Exit-knop 5 x volume naar beden stuurt, maar automatisch zou leuker/netter zijn

edit: jammer dat je die sequence (5x volume naar beneden) niet gewoon achter een activity kan aanroepen, dat was namelijk perfect geweest!

[ Voor 5% gewijzigd door --help op 19-11-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je kan een activiteit zoals dvd-kijken ook zelf aanpassen. Dingen toevoegen kan dan ook. De actie die je nu onder de exit knop hebt zitten kun je dan bijvoorbeeld aan het einde van de reeks zetten. Ik laat hem nog een mute naar de tv sturen (Weet dat jij dat niet wilt) dus een andere actie moet ook kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:03
Hallo, ik heb een vraagje: is het mogelijk om met de harmony one tv's van allerlei merken in een keer uit te zetten? Dus bijvoorbeeld d.m.v. een activity? Op zich werkt het nu wel, alleen moet ik dan bij apparaten per merk ''power off'' kiezen, wat best lang kan duren met 40+ tv's.... Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Trishul schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:49:
Hallo, ik heb een vraagje: is het mogelijk om met de harmony one tv's van allerlei merken in een keer uit te zetten? Dus bijvoorbeeld d.m.v. een activity? Op zich werkt het nu wel, alleen moet ik dan bij apparaten per merk ''power off'' kiezen, wat best lang kan duren met 40+ tv's.... Alvast bedankt.
Lijkt me vrij logisch dat dit gewoon kan. Maak 1 activity waar je al deze apparaten invuld.

What the hell moet je met 40+ tv's? ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Gaat wel moeilijk om al die TV's gelijktijdig het signaal op te laten vangen.

Ik zou dan activities maken waarbij je TV's groepeerd per 5 of 10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

spaceboy schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:21:
[...]
What the hell moet je met 40+ tv's? ;)
Winkel met showroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ook leuk.. Komt mijn 900 net binnen, ik denk snel ff aanpassen. Gaat dat niet. 900 en 1100 draaien een ander OS en moet je gewoon 'even' een nieuw account aanmaken. Kun je all door de jaren heen gefinetunede settings opnieuw doen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

Nicap

Tsssk....

Hassebassie schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:35:
[...]

Ik heb ook last gehad om deze settopbox goed in te stellen. Na een aantal mails aan Logitech zijn de instellingen nu perfect. De meeste problemen heb ik gehad om de favorieten goed in te stellen. Deze werden te langzaam achter elkaar ingevoerd, waardoor bijv. kanaal 161 uitkwam bij 1. De timings waren pas goed in te stellen na interventie van de helpdesk. Nu werkt de Harmony One perfect. Succes!!
En waar staan jou timings nu op dan?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Kan ook de helpdesk bellen,maar als jij de timings zo kan opnoemen is het ook voor andere mensen die dit lezen handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, heb mijn 900 bijna vlekkeloos werkend.
Paar irritante dingetjes nog. De default activities die opgezet worden.. Wat de Harmony software vind dat hij moet doen is blijkbaar wet. Voor mijn Popcornhour C200 vind hij dat hij de source van de PCH op video moet zetten. Dat wil ik niet (staat daar standaard al en genereerd een irri popup), maar weghalen kan dus niet :(

Heb geen zin om de activity weg te gooien en weer een hele nieuwe te maken. Heb het vermoeden dat dat het oplost, maar dat is voor later. Verder weer een happy gebruiker :)

/edit
Helaas, ik mis de "source" knop van mijn PCH C-200. Kan ik nooit terug naar de root zeg maar..
Heb geen IR afstandsbediening van het ding, alleen de originele RF, dus kan niet leren. Weet iemand of ik iets mis? Of moet ik Logitech gaan bellen?

/edit 2
Never mind, harmony-forum.nl; input-next is hetzelfde als source (noem het dan ook zo want het is geen input-next :) ). Heb alles werkend dus _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door UltraSub op 20-11-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:29
Nicap schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:45:
[...]

En waar staan jou timings nu op dan?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Kan ook de helpdesk bellen,maar als jij de timings zo kan opnoemen is het ook voor andere mensen die dit lezen handig.
Die instellingen zijn niet via de software in te stellen. Daar is de helpdesk voor nodig. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Mijn Harmony One werkt nu echt wel perfect. TV doet alleen af en toe wat rot (moet echt wel mikken naar TV), maar ik heb bij een kennis ook een Harmony One geplaatst, en daar ontvangt alles perfect het signaal, zelfs met een salontafeltje ervoor.

Geweldig dat ding, mijn vader vindt het zelfs tof, broer vindt het allemaal wat veel, die had genoeg aan onze Digibox afstandsbediening waarmee hij snel en makkelijk TV (=PS3) en Digitale Tv kon bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:31
Ik heb een Harmony One, waar ik heel tevreden mee ben. Helaas sinds deze week één klein probleempje, de ab laadt niet meer op. Licht brand op het station, er wordt contact gemaakt met de laadpunten in de AB, de batterij ziet er ook nog goed uit. Als ik de batterij eruithaal en het apparaat op de lader leg zie ik niks (de AB zou heel even aan moeten gaan). Helaas, ik denk dat het laad gedeelte van de AB stuk is. Iemand die dit eerder heeft meegemaakt?
Ik heb gelukkig nog garantie (AB is 10 maanden oud), maar dit is toch wel een kleine tegenvaller.

Update: Na een RMA aangemaakt te hebben ben ik afgelopen zaterdag bij Wifimedia langs gegaan. Na wat testen bleek toch de ab stuk te zijn. Ze hebben me meteen een nieuwe meegegeven. Da's service!

[ Voor 15% gewijzigd door canth op 03-12-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Heeft iedereen die een PS3 heet ook de Harmony Adapter voor de PS3 besteld ?
Twijfel nog, krijg met kerst de Harmony 600 binnen en dan kan ik eventueel de adapter erbij bestellen maar wat is de meerwaarde ? Je hebt tenslotte de controller van de PS3 toch nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Versteegrob schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:13:
Je hebt tenslotte de controller van de PS3 toch nodig.
Nee hoor.. Alles wat je met de controller kan, kun je dan ook met je Harmony. Knoppen dan, niet je sticks natuurlijk. Wat betekent dat als je een filmpje wil kijken, je geen controller nodig hebt, maar alles met je Harmony kunt besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ja dat snap ik maar ik gebruik mijn PS3 alleen om te gamen en de mediaplayer om films te kijken.
Ben denk ik dan tevreden met alleen de 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
Versteegrob schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:23:
Ja dat snap ik maar ik gebruik mijn PS3 alleen om te gamen en de mediaplayer om films te kijken.
Ben denk ik dan tevreden met alleen de 600
Als je een mediaplayer lost hebt van je ps3 dan is het nut inderdaad 0,0.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Twijfel nog, krijg met kerst de Harmony 600 binnen en dan kan ik eventueel de adapter erbij bestellen maar wat is de meerwaarde ? Je hebt tenslotte de controller van de PS3 toch nodig.
nee als je een Sony TV hebt kun je gebruik maken van bravia sync en heb je deze adapter niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Ik heb het overwogen. Echter vind ik het geld voor een adapter te veel; ik heb sinds "het begin" al een PS3 afstandsbediening (gebruik hem voornamelijk als mediaplayer, slechts een enkele keer voor games) en dit vind ik prettig genoeg werken.

Ik weet het, het is een extra afstandsbediening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heb die afstandsbediening van de PS3 nog nooit gebruikt, zonde.

Maar ben echt benieuwd naar de 600. Het zou super zijn als ik met 1 knop de tv/receiver en mediaplayer aan krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:57
een bekende heeft de one en de dongle voor de PS3, en hij is dolenthousiast.

[ Voor 8% gewijzigd door Grolsch op 23-11-2010 14:03 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Grolsch schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:03:
een bekende heeft de one en de dongle voor de PS3, en hij is dolenthousiast.
Hiero ook die combi. Werkt perfect. Maakt de afstandbediening van de PS3 totaal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Maar als ik het goed begrepen heb kan je je PS3 aansluiten op je Sony Bravia, en kan je door commando's te sturen naar de Bravia eigenlijk je PS3 bedienen? Zou hier ideaal zijn!

Maar blijkbaar werkt die Bravia Sync niet met een fat PS3?

[ Voor 14% gewijzigd door HyperBart op 23-11-2010 16:24 ]

• tom_aagten
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:46:
[...]

nee als je een Sony TV hebt kun je gebruik maken van bravia sync en heb je deze adapter niet nodig.
Ben inderdaad ook benieuwd hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Het volgende: mijn situatie is als volgt:

1 x Harmony one
1x Cisco 8485DVD (die nu in die aanbieding zit van Ziggo)
1 x Xiron DVD (van de blokker)
1 x Loewe Aconda 9381ZW (alleen scart aansluitingen)

Ik heb het als volgt aangesloten, de Cisco met een scart aansluiting op AV1 en de dvd speler op AV2

In principe lijkt het heel simpel, ik de apparaten ingevoerd en toen activiteiten aangemaakt, maar helaas het werkt niet.
In de software van logitech staat keurig bij activiteit tv kijken dat de tv en de Cisco aan gaan.
In de software van logitech staat keurig bij DVD kijken dat de tv en de dvd aan gaan.

Maar als ik 1 van beide probeer, bv tv kijken, gaat mijn tv en Cisco wel aan maar zegt ie geen signaal en kan ik drukken wat ik wil op de harmony one maar geen knop werkt.
Als ik alles weer even opnieuw doe en dan kies voor dvd kijken dan gaat de tv wel aan maar de dvd niet en zegt ie weer geen signaal en de dvd gaat zo ie zo niet spelen.

Ben nu al uren bezig en hoop dat er iemand is die me kan helpen.
Zo spectaculair is mijn setup toch niet ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zo te lezen schakeld ie niet goed naar de juiste ingang van je tv ?
makkelijk te proberen door voor tv kijken te kiezen en hem dan met de ab van de tv op de goede ingang te zetten, dan wel beeld ?
dan moet je in de software van logitech even kijken wat de volgorde is van de input .
deze zal dan verkeerd staan.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik heb een TV die ook rechtstreeks commando's accepteert, dus ik kan AV2-commando sturen, alhoewel mijn originele afstandsbediening geen afzonderlijke knoppen voor die inputs heeft. Probeer daar ook eens mee te spelen, maakt het soms makkelijker om van input te wisselen...

Maar zowiezo, je moet idd eens zorgen dat je TV het juiste input kanaal ontvangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Mensen ik heb het kunnen oplossen dankzij iemand van het Harmony forum (http://www.harmony-forum.nl), super service die ze daar geven zeg, ik heb telefonisch contact gehad en die heeft me er doorheen geholpen.
En ik moet zeggen, het is nog niet zo makkelijk hoor dat ding instellen als je van dat soort dingen geen kaas gegeten hebt.
Overigens was Logitech tweedelijns ook vrij snel met een terugkoppeling. (1 dag later antwoordt)
Maar de service op het Harmony forum oversteeg alles :D en nu ben ik dus een tevreden Harmony One gebruiker, logo's erin gezet en gaan met die banaan. TOP!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 12:09
Heeft iemand al de Marantz PM6003 versterker aan de praat gekregen met een Harmony One?

De Harmony herkent de Marantz PM6003 niet; je kan in de software wel de PM5003 en PM7003 selecteren. Dat heb ik gedaan, en ik heb de Harmony de specifieke on- en off buttons laten leren a.h.v. de originele remote. Maar de versterker doet niets met de Harmony commando's.

Mogelijke oorzaak is dat ik op de Marantz een andere remote control code heb gekozen, AMP3. Anders reageert mijn SR5004 receiver ook op de commando's voor de versterker. Die afwijkende code snapt de Harmony niet, ook niet na het leren van de juiste commando's.

Is daar een speciale truc voor, of is dit iets voor de support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb nu de Harmony One een half jaartje, sinds een week of twee lijkt het alsof er stroop in de knoppen gevallen is, sommige knoppen kun je bijna niet eens meer indrukken.
Ik dit gemeld bij Logitech, willen ze dat ik eerst een test ga doen door een opdracht aan een knop toe te wijzen.. Ik gemeld dat het een hardware storing betreft met bovengenoemde klacht, krijg ik net een mailtje terug dat ik de test nog niet heb uitgevoerd.. zucht. -O-

Verder erg goed te spreken over de afstandsbediening, maar hebben hier meer mensen last van gehad?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb zo'n 555 naar volle tevredenheid. Ik heb echter een HDMI switch die nogal hardnekkig reageert op het signaal (ook van zijn eigen afstandsbediening). Kan ik het op de Harmony zo instellen dat hij tijdens het inschakelen van een activiteit, de HDMI switch een keer of vijf het signaal stuurt? Dan pikt 'ie het zeker wel op.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
BeQuietAndDrive schreef op zondag 05 december 2010 @ 02:42:
Ik heb zo'n 555 naar volle tevredenheid. Ik heb echter een HDMI switch die nogal hardnekkig reageert op het signaal (ook van zijn eigen afstandsbediening). Kan ik het op de Harmony zo instellen dat hij tijdens het inschakelen van een activiteit, de HDMI switch een keer of vijf het signaal stuurt? Dan pikt 'ie het zeker wel op.
Bij apparaten kan je de herhaling instellen. Ga naar het betreffende apparaat, daarna instellingen, problemen oplossen en dan "apparaat reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten" en dan instellen naar believen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Even een vraagje

Ik heb een Harmony 525 welke ik al tijden naar volle tevredenheid gebruik.
Ik had in m'n TV kijken activiteit eerst een Samsung P850R PVR zitten, maar die ga ik verkopen.
Ik had nog een Panasonic TU-DC40RD ontvanger liggen, en die gebruik ik nu.

De Harmony software vond hem zo, en het werkt ook wel, maar niet zoals het moet. Als ik op Guide klik en dan bijv. pijltje naar beneden dan scrollt m'n decoder gelijk 2 of 3 items naar beneden :/ M'n Harmony verstuurt blijkbaar teveel, of tesnel commando's

Nu heb ik in de Harmony software wel de pagina gevonden waar je de delays in kunt stellen, maar welke delay is degene die ik zoek?

Ik kan deze 4 aanpassen:
  • Power On Delay (1500)
  • Inter-key Delay (100)
  • Input Delay (1000)
  • Inter-Device Delay (500)
Tussen haakjes de waarden zoals het nu staat ingesteld (ik heb er nog niet aangezeten dus dit zijn de default waarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
1 x Harmony one
1x Samsung LCD tv
1 x Telenet HD recorder (digitaal tv)
1 x Onkyo 508 (av - reciever)

Hoe kan ik best aansluiten om zowel gewoon tv geluid en AV -reciever geluid te kunnen gebruiken bij het tv kijken
met een harmony remote ??

[ Voor 6% gewijzigd door superchanbe op 06-12-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ThinkPadd schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:43:
Even een vraagje

Ik heb een Harmony 525 welke ik al tijden naar volle tevredenheid gebruik.
Ik had in m'n TV kijken activiteit eerst een Samsung P850R PVR zitten, maar die ga ik verkopen.
Ik had nog een Panasonic TU-DC40RD ontvanger liggen, en die gebruik ik nu.

De Harmony software vond hem zo, en het werkt ook wel, maar niet zoals het moet. Als ik op Guide klik en dan bijv. pijltje naar beneden dan scrollt m'n decoder gelijk 2 of 3 items naar beneden :/ M'n Harmony verstuurt blijkbaar teveel, of tesnel commando's

Nu heb ik in de Harmony software wel de pagina gevonden waar je de delays in kunt stellen, maar welke delay is degene die ik zoek?

Ik kan deze 4 aanpassen:
  • Power On Delay (1500)
  • Inter-key Delay (100)
  • Input Delay (1000)
  • Inter-Device Delay (500)
Tussen haakjes de waarden zoals het nu staat ingesteld (ik heb er nog niet aangezeten dus dit zijn de default waarden)
HyperBart schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:40:
[...]

Bij apparaten kan je de herhaling instellen. Ga naar het betreffende apparaat, daarna instellingen, problemen oplossen en dan "apparaat reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten" en dan instellen naar believen...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 06:42
superchanbe schreef op maandag 06 december 2010 @ 01:40:
Hoe kan ik best aansluiten om zowel gewoon tv geluid en AV -reciever geluid te kunnen gebruiken bij het tv kijken met een harmony remote ??
Hangt mede af van je wensen / aansluitmogelijkheden van je apparatuur...
Al mijn apparatuur heeft HDMI output. Ik heb alles (BR speler; AC-Ryan mediaspeler; Cisco 8485 UPC mediabox; soms laptop / digicam) via HDMI aangesloten op mijn receiver, en vanaf daar via HDMI naar TV.
Daarnaast heb ik het kabelsignaal via een splitter vóór de mediabox direct (analoog dus) op de TV aangesloten.
Alleen voor even kort TV kijken (ook teletekst, de UPC mediabox heeft een zeer knullige teletekst) gebruik ik de activiteit TV analoog -> geluid alleen van TV.
Voor de rest -> geluid alleen van receiver.
Geen gedoe met muten van de andere geluidsbron. Die ontvangt zo immers geen signaal.

Voor alles uiteraard aparte Harmony One activiteiten. Alles zo instellen was wel even (en nog even) werk. Nu liggen alle andere AB'n in een la, Verder heb je zo nogal wat HDMI kabels nodig. Mijn ebay chinese kabeltjes van EUR 2,50 p.s. (inc. verzending) doen het gewoon goed.
Helpt je dit?

[ Voor 20% gewijzigd door waits op 06-12-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
De toetsen van mijn harmony one blijven afentoe een beetje "haken". Ze drukken dus niet zo lekker meer in. Nu is mijn harmony ouder dan 2 jaar. Hoe coulant is logitech met dit soort zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

lowfi schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:46:
De toetsen van mijn harmony one blijven afentoe een beetje "haken". Ze drukken dus niet zo lekker meer in. Nu is mijn harmony ouder dan 2 jaar. Hoe coulant is logitech met dit soort zaken?
50% korting op een nieuwe uit hun eigen webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
lowfi schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:46:
Ik dacht zelfs dat Logitech 3 jaar garantie gaf op hun producten, en ik heb al een paar keer mooie vervangers gekregen... Ik zou het zo eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
waits schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:39:
[...]

Hangt mede af van je wensen / aansluitmogelijkheden van je apparatuur...
Al mijn apparatuur heeft HDMI output. Ik heb alles (BR speler; AC-Ryan mediaspeler; Cisco 8485 UPC mediabox; soms laptop / digicam) via HDMI aangesloten op mijn receiver, en vanaf daar via HDMI naar TV.
Daarnaast heb ik het kabelsignaal via een splitter vóór de mediabox direct (analoog dus) op de TV aangesloten.
Alleen voor even kort TV kijken (ook teletekst, de UPC mediabox heeft een zeer knullige teletekst) gebruik ik de activiteit TV analoog -> geluid alleen van TV.
Voor de rest -> geluid alleen van receiver.
Geen gedoe met muten van de andere geluidsbron. Die ontvangt zo immers geen signaal.

Voor alles uiteraard aparte Harmony One activiteiten. Alles zo instellen was wel even (en nog even) werk. Nu liggen alle andere AB'n in een la, Verder heb je zo nogal wat HDMI kabels nodig. Mijn ebay chinese kabeltjes van EUR 2,50 p.s. (inc. verzending) doen het gewoon goed.
Helpt je dit?
thx voor de tip maar het probleem is dat bij mijn digitaal tv decorder maar ene HDMI aansluiting is dus als ik dit al in de av reciever heeft gestoken moet ik altijd die reciever aan doen. Er is nog wel een spdif poort in mijn digtaal tv recorder zou ik dit kunnnen gebruiken ??

bv. HDMI van digitaal tv recorder rechtstreeks aansluiten aan de tv ( tv speakers )
digitaal tv recorder via Spdif aan de AV reciever (av reciever speakers )

zou dit kunnnen werken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 06:42
superchanbe schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:01:
maar het probleem is dat bij mijn digitaal tv decorder maar ene HDMI aansluiting is dus als ik dit al in de av reciever heeft gestoken moet ik altijd die reciever aan doen[...]
Als het gaat om de HD digicorder van Telenet (ik ken dat ding absoluut niet, maar ik heb even gezocht met Google): specificaties http://media.tn-media.be/pdf/TechSpecs_B09_HD%20DC_NL.pdf
o.a.:
Aansluitingen:
Antenna in
Antenna out voor verbinding met tv via RF kabel

Dan de Antenna out naar je TV voor analoog TV. En de HDMI out naar je AV receiver (en andere spullen als b.v. een DVD speler ook via HDMI naar de receiver). Dan heb je een vergelijkbare situatie als ik (gesteld dat je dat wilt)

[ Voor 4% gewijzigd door waits op 06-12-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:59
Ik heb sinds 2 maanden een Harmony 555. nieuw aangekocht op internet.
Zonder problemen product thuis aangekomen, ingesteld en al 2 maanden vol plezier in bezit!

Nu wou ik gisteren bij TV uitschakelen, waarbij de remote alleen de TV uit zetten en niet mijn receiver en mijn settup box. wat blijkt, harmony remote was uitgevallen. kan gebeuren. batterijen eruit en erin om te resetten, geeft de remote aan dat de batterijen leeg zijn. zijn snel leeg denk ik, maar goed.
vandaag de tijd om batterijen te vervangen.

na dit gedaan te hebben geeft de harmony remote 'Save mode' aan.
en hierna reageert hij nergens meer op.
het maakt niet uit of ik hem reset met het verwijderen van de batterijen of dat ik probeer te update via de software.

Ik heb nu contact opgenomen met Logitech en ben hierop aan het wachten.
aangezien ik erg ongeduldig ben, en ik liever geen andere afstandbediening wil hoop ik dat ik zelf het probleem kan oplossen.

Is er iemand die hem uit de save mode heeft kunnen krijgen?

Met Vriendelijke groet, Sander

ps, ik heb 2 maanden geleden met moeite een harmony 555 kunnen vinden, aangezien deze serie uit de verkoop gaat, en ik dit nog de mooiste universele remote vind! (donkere kleuren met orange verlichting)

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:59
quote: Workaholic
Mocht dit het geval zijn, zou ik je een safe mode firmware upgrade adviseren. Batterijen er uit, powerknop vast houden en terwijl je dit doet met de usb van de computer verbinden. Hierna naar downloads en dan de firmware updaten.
Dit werkte voor mij! dank je wel!

sorry voor de zinloze topic hierover. had beter moet zoeken eerst!!

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:46:
[...]

Iemand die weet hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Dat heb ik dus geprobeerd, en hij stond op "3" geloof ik, maar nu op "0" doet hij het nogsteeds niet goed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
waits schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:38:
[...]

Als het gaat om de HD digicorder van Telenet (ik ken dat ding absoluut niet, maar ik heb even gezocht met Google): specificaties http://media.tn-media.be/pdf/TechSpecs_B09_HD%20DC_NL.pdf
o.a.:
Aansluitingen:
Antenna in
Antenna out voor verbinding met tv via RF kabel

Dan de Antenna out naar je TV voor analoog TV. En de HDMI out naar je AV receiver (en andere spullen als b.v. een DVD speler ook via HDMI naar de receiver). Dan heb je een vergelijkbare situatie als ik (gesteld dat je dat wilt)
toch bedank ik wou gewoon de levensduur van mijn ac reciever te verlengen dus om bv nieuws ofzo in build in tv speakers te gebruiken maar ik was niet van plan om terug analoog tv te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Sommige receivers laten ook passtrough door: dat heb ik overlaatst even gevraagd:
HyperBart schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:10:
[...]

Kay

[...]

Dan wat? Je zin lijkt hier te stoppen ;) . Begrijp ik het dan goed dat ik aan een receiver alleen niet genoeg heb en ook nog een versterker nodig heb? Ik dacht dat je op de receiver alle aansluitingen deed van iedere afzonderlijke speaker?

[...]

Maar hoe gaat dat dan? Je hebt op die receiver bv een mediaspeler en een digibox hangen, welke kiest hij dan bij standby passtrough?

[...]

Hoe bepaal je dat? gewoon naar een elektro-winkel gaan en eens gaan luisteren? Dan zit je toch met andere akoestiek enz?
FeaR1986 schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:38:
[...]

Ik zou eerst eens [FAQ] Audio doorlezen. Dan is bovenstaande al beantwoord.

[...]

In theorie zou er tussen een receiver van honderd euro en een receiver van tienduizend euro geen verschil mogen zitten. Dat is als beide gewoon zijn afgesteld en niets met de sound doen. Echter is niet elk merk zo ingesteld en wordt er wel eens wat met de instellingen gedaan om een receiver een iets andere klank te geven. Staar je daar echter niet blind op, want de klank komt voor 99% uit de speakers en voor die ene procent uit de receiver.

[...]

De laatst gekozen input toen de receiver aan stond is dan default de ingang die de receiver in stand-by laat zien. Wil je switchen dan zal de receiver aan gaan en zal je hem daarna weer in stand-by moeten zetten.

[...]

Akoestiek is inderdaad anders, maar je krijgt wel een beeld van de apparatuur. In ieder geval een beter beeld dan alleen maar over apparatuur te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
tom_aagten schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:55:
[...]

Iemand die weet hoe dit werkt?
Je moet hiervoor een PS3 slim hebben Fat heeft geen ondersteuning voor bravia sync. Zet je PS3 uit en druk op de afstandsbediening van je TV op bravia sync menu als het goed is gaat hij nu zoeken naar apparaten. anders moet je het via het menu van je tv doen. Schijnt ook gewoon te werken met samsung tv's en andere merken die HDMI-CEC hebben

hier staat er meer over

[ Voor 7% gewijzigd door TWFpa2Vs op 08-12-2010 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
na de 525 een half jaar in de kast te hebben laten leggen,heb ik weer eens geprobeert hem aan de praat te krijgen.
ook omdat ik inmiddels een samsung plasma heb :9
nu was ik met een half uurtje klaar met instellen.
ook het feit dat de samsung alleen met de source knop door de ingangen moet scrollen gaf geen probleem,hij switched gewoon meteen naar de juiste hdmi ingang. d:)b
ik ben tevreden met 1 ab op tafel en 5 in de kast.
apparaten:
samsung ps50a656.plasma tv
topfield 7710 hdpvr sat tuner
inverto idl5560 sat tuner
yamaha dsp-a5 av versterker
pc met media portal met mce ab

tweaker xander nog bedankt voor je hulp toen. :)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen,

ik heb een Harmony One en ben een BelgacomTV gebruiker (Belgie)
Sinds kort ondervind ik wat problemen met het aanschakelen en ingang-switchen op mijn settop-box.
Betreft een Atlanta IPP430MC (HD digirecorder).... ook wel terug te vinden in de software onder het merk Belgacom.

Dus ik hang de One effe aan de software die me komt te melden dat er een update beschikbaar is voor de settop-box .... leuk lijkt me dat .... probleem zal er misschien meteen mee opgelost worden .... niks van.

Ik gebruik de settop-box voor zowel voor "TV-kijken" als "Radio luisteren" en met het laatste, de meest gebruikte activiteit hier, loopt het nu steeds compleet mis.
De ingangskeuze "Music" om de settop-box naar de radio functie mee om te schakelen is verdwenen in de Logitech software.

Heeft iemand ... vlaamse gebruikers, dit ook al opgemerkt ?
Hoe los ik dit op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik zou het melden aan logitech, even bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xplod: Heb je de orginele afstandsbediening ? Zo ja, dan zou je zelf het commando opnieuw aan kunnen leren. Zo nee, dan moet je inderdaad Logitech even bellen.

Ik heb op dit moment veel moeite om de broningang van mijn Philips PFL7605H goed te krijgen. De Logitech software heeft het compleet mis met de broningangen voor deze (en veel andere Philips) tv's. Zelf de juiste commando's aanleren gaat niet omdat de afstandbediening van de tv hier geen aparte knop voor heeft. Nu wat lopen zoeken heb ik een Philips tv gevonden in de database die de broningangen wel bijna allemaal goed heeft (sommige zijn omgewisseld), tevens kan deze tv rechtstreeks NetTV openen en de AmbiLight aan/uit zetten. Ik heb dmv de Logitech software al een mail gestuurd naar de helpdesk, maar tot nu toe nog geen reactie gekregen. Ook op Harmony-Forum.nl is er geen bruikbare informatie te vinden (er lijken meer mensen dit probleem te hebben). Zijn er hier mensen die de broningang selectie icm een Philps tv wel goed hebben gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naar Logitech gebeld vanmiddag ... ik belde naar het nederlandse nummer en kreeg een frans-sprekende man in Spanje aan de lijn .... 8)7
Gelukkig hebben we kunnen communiceren in het engels maar na 18min. aan de telefoon ... de man had voor mij een extra activiteit aangemaakt ... was het probleem nog niet opgelost.

Maar ik ben nu toch blijkbaar terug op de goede weg.
Mijn Atlanta Scientific IPP430MC settop-box wordt blijkbaar ook bij fabrikant ... lol .... Belgacom ondergebracht. Ik denk dus dat het in mijn activiteit eerder ook zo ingesteld stond waardoor de update roet in het eten kwam gooien }:|
Bij het ingeven van het apparaat model vroeg de software me nl. of het om een box van Belgacom ging en nu heb ik wijselijk daarop neen op geantwoord en voor de Atlanta gekozen.
De software vroeg me daarna de remote te activeren en ik moest wat knopjes indrukken richting achterkant Logitech.
De software meldde me dan ..." Het lijkt dat U over een Tilgin Mood 300 beschikt wat idd correct kan zijn ... klopt dit ? "
Ik heb hierop "ja" geantwoord omdat de Atlanta zich op een identieke manier via de remote laat bedienen als de Tilgin ..... weet ik want ik heb er zo ééntje staan op de slaapkamer .... de Tilgin is nl. de SD-voorganger van de huidige Atlanta HD settopbox.

Nu kreeg ik tenminste de mogelijkheid terug bij het aanmaken om de settop-box naar de ingang "Music" te laten switchen ... want die optie was dus eerder ineens verdwenen.

Wat nu ook veranderd is dat de activiteit "Radio luisteren" niet meer onder het 107,5 icoontje valt ... wat me steevast terug in de problemen bracht als ik via die weg mijn activiteit aanmaakte .... maar dat je nu die activiteit onder "Muziek luisteren" moet brengen en daar dan voor de optie kabeldecoder, settop-box of zoiets moet brengen.
Staat in het zelfde lijstje van internet radio, squeeze-box, streamers e.d.

Nu nog wat fine-tune en alles komt wel weer goed denk ik.
De update heeft dus in mijn geval direct voor een hoop problemen gezorgd.
Waarschijnlijk zal die update dus voor een nieuwere versie settop-box bedoeld geweest zijn dan voor deze die ik hier heb staan.

Verwijderd

Iemand een idee waar je een Xtreamer in de software van de Harmony software kan terug vinden :?

• sewer
  • Laatst online: 10:44
computer | media center pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Logitech Harmony One, werkt perfect met TV / Versterker / DVD / Amino settopbox. Echter nu zou ik graag ook mijn PC ermee willen bedienen zodat ik bijvoorbeeld een film die ik meestal afspeel van afmijn PC met de Logitech Harmony One kan pauzeren e.d.

Hiervoor heb ik dan een ir ontvanger voor mijn PC nodig aangezien het niet zit ingebouwd bij mijn PC. Echter is het nog best lastig om iets te vinden wat werkt en ook nog verkrijgbaar is in Nederland. Ik was zelf uiteindelijk uitgekomen bij de pricewatch: Antec Multimedia Station E-Z

Deze staat in ieder geval in de database van Logitech Harmony, ik vraag me alleen af of ik daarmee dan ook echt alle functies kan bedienen van pauze / stop etc. Iemand toevallig ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx ... gevonden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Zo, na enig heen en weer gemail (zie CAP-Team in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal...") net een berichtje ontvangen dat ze een nieuwe harmony one opsturen d:)b
De oude harmony one hoef ik niet eens terug te sturen. Goeie service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Heb sinds kort een Harmony 900 om zo wat IR problemen met RF op te lossen. Nu wil ik hiermee XBMC 9.11 besturen onder windows 7 premium. Ik gebruik hiervoor een originele MCE remote met USB IR ontvanger.

Ik was al redelijk ver gekomen (vond ik zelf ;) ) :
  1. Add device : Computer -> Media Center PC -> Microsoft - MCE
  2. Add activity : No -> Watch DVD -> Watch DVD on media center -> I use my Microsoft Media Center PC to play a DVD.
  3. speciale installer gedraait om XBMC met de groene MCR knop te starten : http://inchoatethoughts.c...ndows-media-center-remote
Nu werkt het redelijk (basis knoppen van MCE) alleen nu wil ik iets meer zoals menu oproepen, escape uit menu en dergelijke. Dezelfde functionaliteit die ik vroeger onder de Xbox versie van XBMC had.

Nu krijg ik dit niet voor elkaar. Heeft iemand tips hoe je dit het beste aanpakt ? Moet ik vanuit de harmony software werken of juist vanuit de keymap.xml binnen XBMC ?

Oh ja : ik heb hierdoor gelezen : http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=38585 en snap er de ballen van :?

[ Voor 5% gewijzigd door Spam op 28-12-2010 03:13 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel, XBMC 10.00 Dharma installeren. Deze heeft namelijk out-of-the-box ondersteuning voor een MCE Remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:03:
Simpel, XBMC 10.00 Dharma installeren. Deze heeft namelijk out-of-the-box ondersteuning voor een MCE Remote.
Nou ik heb de beta 3 van dharma draaien en daar lijkt het niet helemaal in te werken. Tenminste : ik wil graag met 1 druk op de knop naar het hoofdmenu of kunnen rechtsklikken, of als ik tijdens het filmkijken het menu oproep die weer weg kunnen drukken. Ik heb ergens gelezen dat mensen eerder het systeem met een MCR keyboard device configureren omdat je zo alle keyboard aanslagen naar een knop kunt toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:30
Iemand die een mede8ter m500x al goed werkend heeft gekregen met een Harmony one? Mij lukt het nl. niet. Alle knoppen aangeleerd, maar hij verspringt nu 2 stappen per keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Laatst online: 15-02-2022
Hallo,
Ik wil graag al mijn afstandsbedieningen vervangen voor een universele. Het ontbreken van kleurentoetsen rood,groen,geel,blauw op de One maakt de de afstandsbediening voor mij echter nutteloos. Alles onder de One heeft een slecht afleesbaar display en onverlichte knoppen. De 900 heeft geen Macro is gewoon te duur voor een AB. (De harmony serie is sowieso een melkkoe voor Logitech).

Anyway, ik kan op de One de kleurentoetsen programmeren op het touchscreen. Wie heeft hier ervaring mee en hoe werkt dit in de praktijk??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Dit werkt perfect? Wat moet je meer weten? Je programmeert ze, afhankelijk van je taal noem je ze "rood" of "red" en dan krijgen naast het label op het blauwe virtuele knopje op het schermpje ook nog eens een rood, groen, blauw of geel bolletje er achter om de kleur wat meer aan te geven....

Bij mij staan ze hier zo... Werkt zoals het hoort (heel goed dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ik222 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 10:58:
Ik heb sinds kort een Logitech Harmony One, werkt perfect met TV / Versterker / DVD / Amino settopbox. Echter nu zou ik graag ook mijn PC ermee willen bedienen zodat ik bijvoorbeeld een film die ik meestal afspeel van afmijn PC met de Logitech Harmony One kan pauzeren e.d.

Hiervoor heb ik dan een ir ontvanger voor mijn PC nodig aangezien het niet zit ingebouwd bij mijn PC. Echter is het nog best lastig om iets te vinden wat werkt en ook nog verkrijgbaar is in Nederland. Ik was zelf uiteindelijk uitgekomen bij de pricewatch: Antec Multimedia Station E-Z

Deze staat in ieder geval in de database van Logitech Harmony, ik vraag me alleen af of ik daarmee dan ook echt alle functies kan bedienen van pauze / stop etc. Iemand toevallig ervaring daarmee?
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: Dit werkt perfect :)

Vandaag de Antec Multimedia Station E-Z binnengekregen en aangesloten. De software bij die ontvanger(iMON) kan ingesteld worden op de MCE Remote. In de harmony kun je dan een apparaat toevoegen Mediacenter Computers -> Microsoft -> MCE Keyboard en dan werkt het perfect samen.

Aangezien ik XBMC wilde gebruiken als mediacenter moest ik daarvoor nog even een profiel aanmaken in de iMON software (standaard WME config file voor gebruikt). Daarna heb ik in de iMON software nog als standaard launch applicatie XBMC ingesteld, dat zorgt ervoor dat je met wat normaal de groene mediacenterknop is XBMC kan starten.

Vervolgens moest ik nog in de Logitech software wat knoppen finetunen. En om het af te maken heb ik op het LCD scherm van mijn One nog een "Mediacenter knop" aangemaakt waarmee ik dan dus XBMC kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Laatst online: 15-02-2022
HyperBart schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:01:
Dit werkt perfect? Wat moet je meer weten? Je programmeert ze, afhankelijk van je taal noem je ze "rood" of "red" en dan krijgen naast het label op het blauwe virtuele knopje op het schermpje ook nog eens een rood, groen, blauw of geel bolletje er achter om de kleur wat meer aan te geven....

Bij mij staan ze hier zo... Werkt zoals het hoort (heel goed dus...)
Thanks, maar gebruik je de knoppen via het touchscreen ook veel? De kleurenknoppen gebruik ik net zo vaak als bijvoorbeeld channel up/down en zijn net dus net zo belangrijk. Werkt het touchscreen dan net zo fijn als dedicated knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja waarom niet? Het touchscreen van de One werkt uitstekend vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:08:
Hé guys, .... vraagje,
Ik krijg op mijn PS3 om één of andere reden alleen het klikbaar cross-logo op mijn schermpje ... en dus niet die van square, circle en triangle.
Ik dus .. np ... ga wel effe op zoek naar logo's om ze dan ... zoals het bij de TV-activiteit kan ...gewoon bij te voegen maar nope .... dat lukt/gaat dus blijkbaar niet.

Is er iemand hier die weet hoe ik de 4 gekende PlayStation 3 logo's zichtbaar/klikbaar op mijn One kan krijgen :?
Om de Compleetheid van dit Forum ten goede te komen wil ik hierbij de Oplossing voor dit probleem aandragen (liep er vandaag toevallig tegenaan, en met Logisch Nadenken vond ik het antwoord):

Ik probeerde de namen aan te passen, naar de namen van de Knop (Circle, Square, etc.), maar dit mocht niet baten, gezien mijn Harmony Software Nederlands is, en tussen haakjes ook de Nederlandse Knop Benaming vermeld staan, besloot ik die uit te testen, zodra ik Cirkel, Vierkant, Driehoek en X als Naamgeving gebruikte, kwam er automatisch, in de Software het betreffende Icoontje achter te staan.

Succes.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:27:
[...]

Nou ik heb de beta 3 van dharma draaien en daar lijkt het niet helemaal in te werken. Tenminste : ik wil graag met 1 druk op de knop naar het hoofdmenu of kunnen rechtsklikken, of als ik tijdens het filmkijken het menu oproep die weer weg kunnen drukken. Ik heb ergens gelezen dat mensen eerder het systeem met een MCR keyboard device configureren omdat je zo alle keyboard aanslagen naar een knop kunt toewijzen.
Ondertussen is de final van Dharma al eventjes uit. Probeer die gewoon eens even.
Ik heb zelf ook de MCR keyboard in mijn Harmony staan en ik meen dat alles werkt (heb zelf een Logitech DiNovo Mini die ik meestal voor mijn HTPC gebruik ipv de Harmony).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Voor de liefhebbers, heb net mijn harmony 555 in vraag en aanbod gezet... V&A aangeboden: Logitech Harmony 555

@hieronder ow? was nieuw 99 euro, en bij myCom staat nog steeds te koop voor 99 euro.

[ Voor 35% gewijzigd door Caveman op 29-12-2010 14:31 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Caveman schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:50:
Voor de liefhebbers, heb net mijn harmony 555 in vraag en aanbod gezet... V&A aangeboden: Logitech Harmony 555
Beetje duur imho als je vergelijkt: pricewatch: Logitech Harmony 650

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 29-12-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
De volume-zachter-knop op mijn Harmony 555 reageert niet meer goed. Pas als ik echt hard ga drukken wil die wel eens reageren. Ik heb de boel al open gehad en schoon gemaakt, maar helaas heeft dat niet geholpen. Ik heb nu de mute-knop "verandert" in de volume-zachter-knop maar dit is natuurlijk niet ideaal.
Iemand nog tips om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Roelos schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:07:
De volume-zachter-knop op mijn Harmony 555 reageert niet meer goed. Pas als ik echt hard ga drukken wil die wel eens reageren. Ik heb de boel al open gehad en schoon gemaakt, maar helaas heeft dat niet geholpen. Ik heb nu de mute-knop "verandert" in de volume-zachter-knop maar dit is natuurlijk niet ideaal.
Heb je al eens de batterij veranderd? Bij normale afstandsbedieningen gebeurt dat ook altijd als de batterij bijna leeg is. ;)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Vandaag netjes m'n nieuwe Harmony One binnengekregen van UPS :)

Nu weer met goeie knopjes :)

• ElisabethM
  • Niet online
Roelos schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:07:
Bekend probleem bij de 555, ik had hier ook last van. Als je nog binnen de garantieperiode zit, neem contact op Logitech. Ik ben meer dan tevreden over de klantenservice.

• Spam
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:22:
[...]

Ondertussen is de final van Dharma al eventjes uit. Probeer die gewoon eens even.
Ik heb zelf ook de MCR keyboard in mijn Harmony staan en ik meen dat alles werkt (heb zelf een Logitech DiNovo Mini die ik meestal voor mijn HTPC gebruik ipv de Harmony).
Ok, dus ik moet een MCE keyboard configureren als device. Dan kan ik inderdaad bepaalde keystrokes zoals backspace en escape , welke ik in XBMC nodig heb. Ook in XBMC 10.0 final lijkt het niet te werken.

Ondertussen ga heb ik trouwens een RMA opgestart voor mijn Harmony 900. Ben er niet tevreden mee...de RF-IR extender is erg traag met doorgeven van IR signalen en zwaar irritant bij het navigeren & spoelen binnen XBMC (of MCE). Ik val terug op mijn Harmony 855 welke hetzelfde kan.

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Ik heb een 525 maar die kan niet mijn ziggo digitale tv aansturen toch?

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

iNFiNiTY- schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:19:
Ik heb een 525 maar die kan niet mijn ziggo digitale tv aansturen toch?
Ehh.. wat voor apparaat is 'ziggo digitale tv'? Even merk en type checken en die opzoeken in de Logitech database, dan weet je het.
Spam schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:52:
Ondertussen ga heb ik trouwens een RMA opgestart voor mijn Harmony 900. Ben er niet tevreden mee...de RF-IR extender is erg traag met doorgeven van IR signalen en zwaar irritant bij het navigeren & spoelen binnen XBMC (of MCE). Ik val terug op mijn Harmony 855 welke hetzelfde kan.
Helaas is dat traag reageren een bekend probleem bij de Harmony 900. Staan klachten genoeg over, op het Logitech support forum.
Jammer want verder is dit een droom remote.
Doet de Harmony 855 dan ook RF? dacht namelijk van niet, en dat is wel noodzakelijk als je een dicht hifi meubel hebt.

[ Voor 51% gewijzigd door DyStiC op 30-12-2010 17:00 ]

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:38
Kan ik met mijn harmony one ook een programma/software (plex) opstarten op mijn imac?
Dus een activiteit maken die:

TV aanzet op hdmi 4
Reciever aan zet op poort tv/cd (hier het geluid mee regelen)
Op mijn iMac het programma PLEX starten (en de remote hierop laten staan om via de IR poort plex te bedienen

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

robbinonline schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:33:
Kan ik met mijn harmony one ook een programma/software (plex) opstarten op mijn imac?
Dus een activiteit maken die:

TV aanzet op hdmi 4
Reciever aan zet op poort tv/cd (hier het geluid mee regelen)
Op mijn iMac het programma PLEX starten (en de remote hierop laten staan om via de IR poort plex te bedienen
Ja dat kan gewoon.

• Duddits
  • Niet online
Ik heb een harmony 895 icm de jbmedia controller en het werkt allemaal prima samen, alleen kom ik niet uit het volgende: Ik heb het zo ingesteld dat als dat ik op off druk dat alles uitgaat, dus ook het licht, maar als ik naar een andere activiteit ga dan gaat het licht uit en ik wil dat het licht alleen uitgaat als ik op off druk.
Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 3 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony