[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:20
Ik vermoed dat als de instelling op "altijd aan" staat, ik problemen ga krijgen met het wisselen van activiteit (bijv. TV kijken > Mediaspeler).

Normaal gesproken zou de AB de mediaspeler aanzetten als ik wissel van activiteit, maar als de AB denkt dat deze aan staat, zal er geen power toggle verstuurd gaan worden.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245793

Grolsch schreef op woensdag 15 september 2010 @ 07:50:
Ik vermoed dat als de instelling op "altijd aan" staat, ik problemen ga krijgen met het wisselen van activiteit (bijv. TV kijken > Mediaspeler).

Normaal gesproken zou de AB de mediaspeler aanzetten als ik wissel van activiteit, maar als de AB denkt dat deze aan staat, zal er geen power toggle verstuurd gaan worden.
Problemen met wisselen van activiteit krijg je toch wanneer het apparaat geen PowerOn en PowerOff kent.
Als je het apparaat handmatig aanzet met PowerToggle denkt de Harmony nog steeds dat het apparaat uit staat en zal hem uit i.p.v. aanzetten bij een activiteit wissel. Tenzij de Harmony slimmer is dan ik denk en de interne apparaat status bijgewerkt wordt bij een nette PowerToggle. Zeker het leren van het IR signaal bij een ander apparaat zal tot problemen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frere
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:42
Ik heb apparaten nooit op standby staan, dus ik zet zelf de tv en mijn mediaplayer en versterker aan. kan ik de harmony(525) zo instellen dat als ik een activiteit kies er niks gebeurd. het enige wat ik dan wil is dat ik alle apparaten tegelijk kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:26
Ik heb ooit na hele slechte ervaringen (trage software, veel problemen om m'n TV te programmeren (Samsung LE-37M86BD) m'n Logitech Harmony 885 verkocht. Nu ben ik aan het overwegen om 't weer eens te gaan proberen, ik zit aan een One te denken, dat lijkt me de meest aantrekkelijke keuze.

Nu zie ik echter, en na wat Googlen blijkt dit ook, dat de Marantz NR-1601 receiver (en ook de voorganger NR-1501) niet in de Logitech database zitten en ik dus al die functies met de hand zou moeten programmeren waar ik niet zo'n trek in heb eigenlijk. Hoe kan het nu, dat apparaten (die volgens m'n lokale Hifi-mannetje niet aan te slepen zijn) niet in zo'n db zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:33
Net even gechecked met m'n eigen account. Marantz NR-1501 staat wel in de database, de NR-1601 inderdaad (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 00:26

CSB

:D

Ik heb een vraag voor mensen die de One gebruiken i.c.m. een Media Center PC. Ik heb de Asrock ION330HT en kan via verschillende omwegen een aantal knoppen aan het werk krijgen.

Toch zou ik graag weten of je een HTPC nou op een bepaalde manier moet toevoegen en of dan ook alles werkt. (voorbeeld: de back button is digitaal na de setup, terwijl er een dedicated button voor op de AB zit.)

Ik kan er op het web erg weinig over vinden (iig de combinatie One + ION330HT).

Ben al zeker 3 maanden bezig dit goed aan het werk te krijgen! Wordt er moedeloos van...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:31
CSB schreef op maandag 20 september 2010 @ 00:24:
Ik heb een vraag voor mensen die de One gebruiken i.c.m. een Media Center PC. Ik heb de Asrock ION330HT en kan via verschillende omwegen een aantal knoppen aan het werk krijgen.

Toch zou ik graag weten of je een HTPC nou op een bepaalde manier moet toevoegen en of dan ook alles werkt. (voorbeeld: de back button is digitaal na de setup, terwijl er een dedicated button voor op de AB zit.)

Ik kan er op het web erg weinig over vinden (iig de combinatie One + ION330HT).

Ben al zeker 3 maanden bezig dit goed aan het werk te krijgen! Wordt er moedeloos van...
In de Logitech database gewoon zoeken naar Media Center. Ikzelf kon het ook zo op Google vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 00:26

CSB

:D

Nou, niet echt. Er staat wel op meerdere sites dat je de Microsoft Media Center Keyboard moet toevoegen, anderen zeggen weer een Microsoft Media Center SE. Ik heb nu gewoon de Asrock ION330HT als mediacenter PC geinstalleerd staan, maar daarbij werken sommige toetsen niet.

Ik had gehoopt dat er iemand zou zijn met dezelfde setup en zijn instellingen wilde delen. Ik zou in ieder geval erg dankbaar zijn.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Ik heb dezelfde setup. Ik kreeg bijvoorbeeld die groene toets van de originele ab niet op de harmony (weet niet welke naam de actie heeft) dus ik heb die gewoon ingetrained. Heb ook de asrock toegevoegd idd.

Je kunt ook even vogelen door acties in het lcd scherm te hangen met de originele naam. dan weet je wat die actie doet als je het nog niet wist en kun je 'm daarna eventueel naar een normale button hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twc02
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-04 11:24
Hallo,

Ik heb langs de Harmony 700 aangeschaft. Daarnaast heb ik de volgende apparaten:

- Onkyo TX-SR608 Receiver
- LG 42LE5500 LD TV
- Epson TW700 Projector
- LG BD390 Blu Ray Speler
- ATEN VS182 2 port HDMI Switch
- UPC Mediabox

Alle apparaten zijn op de Onkyo receiver aangesloten. Via de HDMI Out ga ik naar de ATEN switch, die weer in verbinding staat met de LG TV en Epson Projector. Op zich werkt dit best aardig samen, op een puntje na.

Als ik een activiteit definieer om mijn videobestanden op het netwerk te bekijken via de LG BD390 wordt niet alleen de projector gestart, maar ook de de TV. Zet ik de TV dan handmatig uit, dan wordt ook weer de LG BD390 uitgeschakeld.

Ik wil eigenlijk graag aparte activiteiten hebben. Dus TV kijken via de LG TV. Film kijken via de Epson, TV kijken via de Epson en film kijken via de LG.

Wat gaat er mis in mijn setup? Ligt het aan de ATEN? Kan een apparaat in werking worden gezet via een HDMI kabel ipv de afstandbediening? Of zie ik iets over het hoofd in de Harmony 700?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
blijkbaar heb je de tv betrokken in je activiteit film kijken op de epson. je hebt dus 4 aparte activities nodig voor tvkijken en film kijken.

in sommige gevallen krijgen apparaten een signaal of worden ze aangezet doordat ze input ontvangen op een kanaal. mijn tv gaat bijvoorbeeld automatisch op ext.1 als ik mijn digitenne settopbox aanzet. source switch hoeft dus niet in die activiteit gedefinieerd te worden.

twc02 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:50:
:
- LG 42LE5500 LD TV
:
Zet ik de TV dan handmatig uit, dan wordt ook weer de LG BD390 uitgeschakeld.
Als ik het goed begrijp gaat de blu-ray speler van LG uit wanneer je de TV van LG uit zet.
Gebeurt dit ook als je de oorspronkelijke afstandsbedieningen van LG gebruikt?

Als dat niet het geval is dan zou ik de harmony de power on/off/toggle van de oorspronkelijke AB's leren.
Of je kan bij de apparaten kijken of deze volgens logitech aparte on/off functies hebben of alleen een power toggle, en een beetje spelen met deze settings.

Als de LG AB's er ook last van hebben dan zou ik het probleem bij LG zoeken. Dan hebben beide apparaten waarschijnlijk het zelfde power on/off/toggle signaal.

• Grolsch
Welk model van Logitech is de goedkoopste MET RF ondersteuning :?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24
http://bit.ly/cs2rfd - zo te zien de 900

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-04 18:42
Ook ik ben sinds gister in het bezit van een Harmony, de One.

Nu ben ik druk bezig om de boel in te regelen, maar loop tegen het volgende aan:

Activiteit 1: TV-kijken
Activiteit 2: TV-kijken met geluid via de versterker

Bij het kiezen van 'TV-kijken' komt het geluid via de TV (Samsung) zelf en blijft de versterker (H/K) uit.
Bij het kiezen van 'TV-kijken met geluid via de versterker' is het de bedoeling dat het geluid van de TV uit gaat (Mute) en de versterker aan gaat op input TV.

Dit werkt allemaal perfect, alleen als ik de TV met het commando 'Mute' geef komt er ook een irritant icoontje in beeld van een luidspreker met een rode streep erdoor.... dit gaat niet weg (ook niet na een aantal minuten wachten).

Als oplossing zou het mooi zijn als ik dan 50x het commando 'volume down' kon doen, alleen duurt dit een eeuwigheid voordat ie dat verstuurd heeft. Tevens zou ik niet weten hoe ik dat in de software zou moeten inregelen, de optie 'reeks toevoegen' laat namelijk maar 5 achtereenvolgende commando's toe.

heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en wat is dan een eventuele oplossing?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

Arfman

Drome!

Ik wilde laatst vrienden van ons een Harmony 885 aanraden, echter is deze EOL? Wat is een beetje de logische opvolger hiervan? De 6/7 serie ziet er qua design niet echt mooi uit, ook qua specs blijft het wat achter imho.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

mbuurman schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:49:
Tevens zou ik niet weten hoe ik dat in de software zou moeten inregelen, de optie 'reeks toevoegen' laat namelijk maar 5 achtereenvolgende commando's toe.
Bij het starten en stoppen van een activiteit kan je ook commando's opgeven en hier is geen limiet van 5 commando's. Dit is voor een klein aantal commando's prima te doen. Alleen springt de software na het toevoegen van een commando weer naar boven en moet je weer omlaag scrollen voor het volgende commando.
Ik weet niet of je daar ook reeksen kan toevoegen.
Daar naast moet je twee keer een reeks commando's toevoegen. Een keer voor het starten van een activiteit om het geluid uit te zetten en een keer voor het stoppen van een activiteit om het geluid weer aan te zetten (of omgekeerd). En dit voor elke activiteit waarbij deze acties uitgevoerd moeten worden.
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Sony TV. Daar staan nu standaard de TV speakers uit (geen mute symbool) en zet ik dit voor één activiteit aan via het menu van de TV weer aan. Alleen gaat het versturen van de commando's heel traag (vertraging staat al op 0 ms) en wordt er soms een commando gemist waardoor ik handmatig de speakers aan/uit moet zetten. Niet optimaal dus, maar wel te doen.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-01 12:21
Weet iemand waarom dit niet lijkt te werken:
Ik heb een TV en een Set Top Box, deze laatste gebruik ik om (digitale) tv te kijken.
Ik wil graag dat eerst m'n STB aangaat en daarna pas de TV. De TV krijgt dan al een signaal (van de STB) en ik heb meteen beeld.

Mijn 515 weigert dit te doen en zet altijd eerst tv aan en daarna pas de STB.
Volgende staat ingesteld, bij "instellingen" bij de activiteit TV-kijken:

-Controleer de volgorde waarin apparaten worden ingeschakeld-

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/harmony1.jpg

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:54
kaajee schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:09:
Weet iemand waarom dit niet lijkt te werken:
Ik heb een TV en een Set Top Box, deze laatste gebruik ik om (digitale) tv te kijken.
Ik wil graag dat eerst m'n STB aangaat en daarna pas de TV. De TV krijgt dan al een signaal (van de STB) en ik heb meteen beeld.

Mijn 515 weigert dit te doen en zet altijd eerst tv aan en daarna pas de STB.
Volgende staat ingesteld, bij "instellingen" bij de activiteit TV-kijken:

-Controleer de volgorde waarin apparaten worden ingeschakeld-
Misschien is je STB wel traag met opstarten en daardoor lijkt het alsof de TV sneller is.
Probeer eens wat vertraging in te bouwen tussen de 2 commando's. Misschien dat dit helpt.....

Arriving Somewhere but not here....

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:04

MrScratch

I am rubber, you are glue

Arfman schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:02:
Ik wilde laatst vrienden van ons een Harmony 885 aanraden, echter is deze EOL? Wat is een beetje de logische opvolger hiervan? De 6/7 serie ziet er qua design niet echt mooi uit, ook qua specs blijft het wat achter imho.
Ik denk dat je dan de Harmony One moet pakken. Die heeft ongeveer dezelfde specs, vaak zelfs iets beter (Touchscreen LCD).

Look behind you! A three headed monkey!

• kaajee
Unne Offerse schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:16:
[...]

Misschien is je STB wel traag met opstarten en daardoor lijkt het alsof de TV sneller is.
Probeer eens wat vertraging in te bouwen tussen de 2 commando's. Misschien dat dit helpt.....
Heb ik ook al naar gekeken, maar als ik de activiteit kies en even goed oplet naar de devices kijkende, zie ik ook daadwerkelijk eerst de TV aan gaan (STB staat dan nog uit; lampje rood) en daarna pas de STB aan (lampje groen). Dus lijkt er toch echt op dat ie het IR commando STB aan ná commando TV aan verstuurt.

• Arfman

Arfman

Drome!

MrScratch schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:42:
[...]

Ik denk dat je dan de Harmony One moet pakken. Die heeft ongeveer dezelfde specs, vaak zelfs iets beter (Touchscreen LCD).
Hmm ja, dat design vind ik ook niet echt denderend, en is ook weer bijna 40 euro duurder dan de 885 ongeveer. Beetje een fail van Logitech imo.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Het design van de One is echt het beste wat ik qua afstandsbedieningen ooit in mijn handen heb gehad. Ik weet blindelings alle knoppen te vinden, en hij ligt uitstekend in de hand. Verre van een fail voor mij in ieder geval.

Het uiterlijk is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind die 885 echt spuuglelijk.

• bram1984
mbuurman schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:49:
Ook ik ben sinds gister in het bezit van een Harmony, de One.

Nu ben ik druk bezig om de boel in te regelen, maar loop tegen het volgende aan:

Activiteit 1: TV-kijken
Activiteit 2: TV-kijken met geluid via de versterker

Bij het kiezen van 'TV-kijken' komt het geluid via de TV (Samsung) zelf en blijft de versterker (H/K) uit.
Bij het kiezen van 'TV-kijken met geluid via de versterker' is het de bedoeling dat het geluid van de TV uit gaat (Mute) en de versterker aan gaat op input TV.

Dit werkt allemaal perfect, alleen als ik de TV met het commando 'Mute' geef komt er ook een irritant icoontje in beeld van een luidspreker met een rode streep erdoor.... dit gaat niet weg (ook niet na een aantal minuten wachten).

Als oplossing zou het mooi zijn als ik dan 50x het commando 'volume down' kon doen, alleen duurt dit een eeuwigheid voordat ie dat verstuurd heeft. Tevens zou ik niet weten hoe ik dat in de software zou moeten inregelen, de optie 'reeks toevoegen' laat namelijk maar 5 achtereenvolgende commando's toe.

heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en wat is dan een eventuele oplossing?
Ik denk dat er niets anders op zit dan handmatig het geluid van de TV zacht zetten. Slaat de TV dit niet gewoon op dan?

De mute optie is natuurlijk bedoeld om tussendoor even snel het geluid uit te kunnen zetten, vandaar dat er geen rekening is gehouden met het icoon.

Wat je ook kan doen is een minijack in de koptelefoon uitgang van de TV steken. Als het goed is, gaat het geluid dan ook uit, zonder dat de tv op mute gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bram1984 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:06:
[...]
Wat je ook kan doen is een minijack in de koptelefoon uitgang van de TV steken.
Goeie tip. Ik zal het dit weekeind uit proberen op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Arfman schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:50:
[...]

Hmm ja, dat design vind ik ook niet echt denderend, en is ook weer bijna 40 euro duurder dan de 885 ongeveer. Beetje een fail van Logitech imo.
Volgens de pricewatch is de one goedkoper, de one ligt nu trouwens bij de Makro voor 119 euro (vergelijkbaar met de goedkoopste webwinkel, maar dan heb je geen verzendkosten en direct in huis).

Maar als je nog een winkel weet waar de 885 nu nog 75-80 euro kost, dan ben ik zeker geinteresseerd. Ik zoek ook nog een vervanger van mijn huidige 885.

Anoniem: 282895

Is het eigenlijk mogelijk je iTunes (op de pc zelf) te controleren (play/stop/next/previous/volume , basic stuff dus) met een Harmony afstandbediening ?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
iTunes wordt toch via Wifi bediend op afstand? DACP als ik het goed heb? Als er geen IR of compatible RF-systeem voor bestaat, kun je dat vergeten helaas :)

Het gaat in ieder geval niet eenvoudig worden als dat het geval is, want je moet dan een IR-oogje aan je PC hangen en speciale software draaien die IR-codes omzet naar bediening voor iTunes (is met Google wel te vinden).

[ Voor 44% gewijzigd door Grrrrrene op 25-09-2010 15:59 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twc02
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-04 11:24
Anoniem: 245793 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 07:48:
[...]

Als ik het goed begrijp gaat de blu-ray speler van LG uit wanneer je de TV van LG uit zet.
Gebeurt dit ook als je de oorspronkelijke afstandsbedieningen van LG gebruikt?

Als dat niet het geval is dan zou ik de harmony de power on/off/toggle van de oorspronkelijke AB's leren.
Of je kan bij de apparaten kijken of deze volgens logitech aparte on/off functies hebben of alleen een power toggle, en een beetje spelen met deze settings.

Als de LG AB's er ook last van hebben dan zou ik het probleem bij LG zoeken. Dan hebben beide apparaten waarschijnlijk het zelfde power on/off/toggle signaal.
Het probleem is opgelost middels het uitschakelen van de de SIMPLINK functionaliteit op de TV. De stond aan en was een aparte button op de originele afstandbediening. Die zie je over het hoofd als je al met de Harmony 700 aan de slag bent gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-04 14:47
twc02 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:50:
Hallo,

Ik heb langs de Harmony 700 aangeschaft. Daarnaast heb ik de volgende apparaten:

- Onkyo TX-SR608 Receiver
- LG 42LE5500 LD TV
- Epson TW700 Projector
- ATEN VS182 2 port HDMI Switch
- UPC Mediabox

Alle apparaten zijn op de Onkyo receiver aangesloten. Via de HDMI Out ga ik naar de ATEN switch, die weer in verbinding staat met de LG TV en Epson Projector. Op zich werkt dit best aardig samen, op een puntje na.

Als ik een activiteit definieer om mijn videobestanden op het netwerk te bekijken via de LG BD390 wordt niet alleen de projector gestart, maar ook de de TV. Zet ik de TV dan handmatig uit, dan wordt ook weer de LG BD390 uitgeschakeld.

Ik wil eigenlijk graag aparte activiteiten hebben. Dus TV kijken via de LG TV. Film kijken via de Epson, TV kijken via de Epson en film kijken via de LG.

Wat gaat er mis in mijn setup? Ligt het aan de ATEN? Kan een apparaat in werking worden gezet via een HDMI kabel ipv de afstandbediening? Of zie ik iets over het hoofd in de Harmony 700?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Ja, HDMI kan via CEC compliant devices andere apparaten aan/uit zetten. Probeer dat in eerste instantie allemaal uit te zetten. Dus zowel op je Onkyo als op je TV en wellicht op je Epson.
Op mijn 508 is dat menu itempje 10, HDMI, en dan alles op Off zetten (behalve lipsync wellicht). Het oranje HDMI-Thru lampje gaat dan ook uit (HDMI-Thru schijnt trouwens een behoorlijke verbruiker te zijn). Deze opties ook zoeken op je TV en eventueel je projector.
Als dat werkt, kan je stapsgewijs je HDMI linking weer aanzetten als je dat makkelijk vindt, zoals HDMI-volume control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Volgende: ik wil een "reeks" (sequence) aanmaken om de sleeptimer van m'n tv te activeren (op 60min). Hiervoor moet ik namelijk op de tv naar een 'tools' menu, dan naar timer en dan 60min. instellen.
Er is geen mogelijkheid tot directe keuze hiervoor. Dus ik dacht een "reeksje". Alleen kunnen in een reeks maar/slechts 5 commando's gegeven worden en ik heb er 7 nodig.....
Namelijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
menu-tools
pijl down
pijl down
pijl down
pijl down
pijl right
pijl right

Iemand een ander idee voor dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Is het niet sneller om dit gewoon handmatig te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Kan, maar is natuurlijk zeker niet sneller. Als ik een 'extra knop' kan aanmaken, en dan vervolgens met 1 druk op de knop klaar ben is het natuurlijk sneller........en makkelijker (1x drukken en de sleeptimer staat op 60min ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mwah ik kan me voorstellen dat het 20 tot 30 seconden kan duren voordat je Harmony deze signalen allemaal gestuurd heeft. Er zitten nagenoeg altijd een aantal seconden tussen de handelingen. Vandaar dat ik denk dat het manueel sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben het met Bram1984 eens dat sequences niet echt snel zijn en tijdens het afspelen van de sequence moet de harmony op de apparaten gericht blijven. Zelf de knoppen indrukken gaat sneller.
Als je toch een sequence wil gebruiken dan kan je proberen om de harmony een nieuw commando "dubbel down" te leren. Als de harmony dit commando opneemt druk jij twee keer op de "pijl down" knop. Er zijn mensen die op deze manier 4 knoppen in één commando hebben gekregen. Met dit nieuwe commando heb je nog maar 5 commando's nodig voor je sequence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paco_NL
  • Laatst online: 25-04 22:01
Even heel wat anders:

Is een van de type's van de harmony's aan te sluiten op een bose systeem? In mijn geval de Bose Livestyle 45

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 26-04 21:06

DyStiC

'Atta way, baby!

Paco_NL schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:07:
Even heel wat anders:

Is een van de type's van de harmony's aan te sluiten op een bose systeem? In mijn geval de Bose Livestyle 45

Alvast bedankt!
aan te sluiten? wat bedoel je daar precies mee?

• Paco_NL
Ik bedoel dat ik mijn bose systeem ermee kan bedienen. Zodat ik met 1 klik op de knop 'dvd kijken' alles aangaat en op de juiste input staat incl. het bose systeem.

• Grolsch
Paco_NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 06:47:
Ik bedoel dat ik mijn bose systeem ermee kan bedienen. Zodat ik met 1 klik op de knop 'dvd kijken' alles aangaat en op de juiste input staat incl. het bose systeem.
uhmmmm, dat is volgens mij juist de bedoeling van de logitech Harmony :P

Welke type bose heb je :? Dan kan ik wel ff in de logitech DB kijken of deze erbij zit.

• Arfman

Arfman

Drome!

Grolsch schreef op woensdag 29 september 2010 @ 07:45:
[...]

uhmmmm, dat is volgens mij juist de bedoeling van de logitech Harmony :P

Welke type bose heb je :? Dan kan ik wel ff in de logitech DB kijken of deze erbij zit.
Ik denk dat hij de "Bose Livestyle 45" heeft ;)

• Grolsch
Arfman schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:20:
[...]

Ik denk dat hij de "Bose Livestyle 45" heeft ;)
8)7 |:(

Het is nog vroeg.

De bose livestyle 45 kan ik gewoon toevoegen, dus dat moet gewoon lukken.

Volgens mij kan "alles" wat IR heeft bediend worden.
Alleen met Bang & Olufsen zijn wat problemen bekend.

• bram1984
Het is "Lifestyle" en deze wordt standaard middels RF bediend. Volgens mij kun je dit in de instellingen wel veranderen naar IR, en dan moet de Harmony gewoon werken.

• Paco_NL
Klopt wordt bediend met RF. Zit dit op een Harmoni of moet ik dan via IR instellen?

Grtz

• sewer
Je moet hem dan op IR instellen. Er zijn wel harmony's met RF, maar zelfs dan wordt waarschijnlijk een ander protocol gebruikt zodat het niet werkt (weet niet wat bose gebruikt, maar harmony gebruikt z-wave).

• bram1984
Paco_NL schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:07:
Klopt wordt bediend met RF. Zit dit op een Harmoni of moet ik dan via IR instellen?

Grtz
Je kan dit inderdaad in de Lifestyle instellen, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-04 16:32
Dagdeal Makro. Logitech Harmony 555 € 19,99 (excl. btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Hij staat helaas al op "wegens overweldigend success uitverkocht".

Maar hoe werkt het nou als je bijv. een 885 hebt, en een 555 als backup wilt? Kun je in je harmony-account die 555 dan toevoegen? Of moet je een nieuw account maken, en kun je dan wijzigingen in settings synchroniseren tussen de accounts? Of zijn er helemaal geen voorzieningen in de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nee, je moet een nieuwe account toevoegen en alles dus weer opnieuw instellen. Je kunt (helaas) geen kopie van je huidige account maken.
Enige wat zou kunnen is de helpdesk bellen, zij zouden wel een kopie/parallel account kunnen aanmaken. Hebben ze bij mij althans in een ver verleden wel eens gedaan........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:21
Ik heb sinds gisteren ook een Harmony remote, de 1100 wel te verstaan. Wat een geweldig apparaat zeg, en het ziet er nog strak uit ook.
Nu ben ik ook van die icoontjes aan het verzamelen van elke TV zender zodat met 1 druk op de knop ik naar de betreffende zender aan het kijken ben. Ik kan alleen uit de lijst met opdrachten geen zendergetallen boven 9 vinden, hoe moet ik nu bijvoorbeeld zender nummer 12 invoeren bij een bepaald icoon als de opdrachten in de dropdownbox maar tot 9 gaan?

Verder een top apparaat hoor.

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb de One, en ik heb geen ervaring met die iconen, maar hoe werkt dat dan? Staat al die shit dan in je beeld? Waarom gebruik je dan niet gewoon de nummertoetsen? Dat doe ik tenminste, zodat ik nuttige dingen in mijn scherm kan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:42

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

volgens mij voer je de icoontjes op de verkeerde plek in? jij bedoelt, als ik je goed begrijp, het drop-downmenu waarin je standaard acties van je set top box kunt toewijzen aan knoppen.
TV zender icoontjes voer je in in je favorieten.
dat kun je doen als je bij activities "TV kijken" op de settings-optie klikt en dan voor "set up favorites and add icons" kiest.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Inderdaad verkeerde scherm 8)7, bedankt voor de tip! Zoals jij zij werkt en ik kan zenderkanalen instellen boven 9.

@Bram1984: Natuurlijk kan ik de cijfers gebruiken, maar het oog wilt ook wat he :9. Bovendien moest ik weer moeite genoeg doen om deze aankoop door de beugel te krijgen bij het vrouwtje, 300 euro voor een afstandbediening vond ze iets te gek....... Bij de 1100 is er ruimte genoeg in het scherm om handige acties te programmeren. Dus als mijn vrouw nu met dat ding aan de gang is moet ze wel de voordelen zien :X. Toen ik mijn NAS van 600 euro kocht vond ze dat ook niet al te prettig en ik mocht geen gadgets meer kopen haha, toch nog wel even een 50 inch plasma er doorheen gedrukt!

Hmmmm volgende, gadget............ Nieuwe receiver denk ik.

Bedankt voor de hulp O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-04 14:35
Ik heb een probleem met mijn Sony TV W5500. Deze heeft namelijk alleen maar een "input" knop om de volgende inputs te kiezen:
  • TV
  • HDMI
  • Component
Nu kun je in de devices->tv->options->adjust inputs het volgende instellen hiervoor:
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/5972/step2vi5.png

Nu had ik eerst voor optie 1 gekozen maar dat deed ie niets. Toen voor optie 3 gekozen maar dan weet ie geregeld niet meer waar hij is en moet ik handmatig schakelen. Best irritant.

Nu had ik een ingeving : als ik nu eens een sequence genaamd SchakelHDMI maak :
  1. TV "1" = schakelt naar channel 1 van de TV (zit automatisch altijd op TV input ongeacht waar ik daarvoor zit)
  2. Input
  3. Direction Down
en dan eentje met 2x direction down en die noem ik SchakelCOMP

Toen wilde ik in devices->tv->options->adjust gaan kiezen voor optie 2, en dan direct de sequences toekennen alsof het directe knoppen waren.

Wat blijkt, je kunt geen sequences selecteren hier grr :( Ook zie ik maar niet hoe je een sequence kunt toekennen aan een knop.

Iemand :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb een samsungtv en met de originele remote kan ik alleen door de sources scrollen, dus niet direct naar hdmi bijvoorbeeld. maar met de logitech kan ik wel direct naar hdmi, dan hoef ik niet andere sources bij langs.

Dat stel je niet daar op je plaatje in, maar je gaat gewoon naar custom setup (ik weet niet hoe dat heet in de windowssoftware, ik gebruik de linuxvariant=webbased). bij webbased heet het Pas de apparaatmodus aan voor de TV, daar kun je misschien knoppen voor direct source kiezen. Op het equivalent van jouw plaatje staat mijn AB in mode 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Mar2zz schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 07:11:
Ik heb een samsungtv en met de originele remote kan ik alleen door de sources scrollen, dus niet direct naar hdmi bijvoorbeeld. maar met de logitech kan ik wel direct naar hdmi, dan hoef ik niet andere sources bij langs.

Dat stel je niet daar op je plaatje in, maar je gaat gewoon naar custom setup (ik weet niet hoe dat heet in de windowssoftware, ik gebruik de linuxvariant=webbased). bij webbased heet het Pas de apparaatmodus aan voor de TV, daar kun je misschien knoppen voor direct source kiezen. Op het equivalent van jouw plaatje staat mijn AB in mode 2.
Ja dat is ook precies wat ik wilde doen maar in die lijst van TV knoppen zit geen directe HDMI of Component knop. Die wilde ik dus programmeren met een sequence maar die kan ik niet als TV knop programmeren.

Iemand anders hier met een Sony TV die hier uit is gekomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik kan een reeks opgeven als ik de activiteit TV Kijken aanpas. Dan kies ik voor gedrag van de knoppen wijzigen en daarna kan ik onderaan een reeks toevoegen. maar dat is met de webbased versie dus.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TtbXRLspOLNBhsu3jX3CfbB0/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-04 12:33
Spam schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:53:
[...]

Ja dat is ook precies wat ik wilde doen maar in die lijst van TV knoppen zit geen directe HDMI of Component knop. Die wilde ik dus programmeren met een sequence maar die kan ik niet als TV knop programmeren.

Iemand anders hier met een Sony TV die hier uit is gekomen ?
Ik voer hier de W5500 (eentje gekozen uit meerdere versies) in en ga naar extra knoppen (one) onder knoppen instellen en zie alle inputs gewoon staan. hiervoor heb ik verder niets hoeven instellen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Mar2zz schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:14:
Ik kan een reeks opgeven als ik de activiteit TV Kijken aanpas. Dan kies ik voor gedrag van de knoppen wijzigen en daarna kan ik onderaan een reeks toevoegen. maar dat is met de webbased versie dus.

[afbeelding]
Ja, ik kan inderdaad DAAR wel een reeks (sequence) toevoegen. Maar hoe voeg ik vervolgens deze reeks toe aan een activiteit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-04 08:30
Over: "Ik heb een probleem met mijn TV. De originele afstandsbediening heeft namelijk alleen maar een "input" knop om de volgende input te kiezen"
Uit sommige replies denk ik te concluderen dat het antwoord van Mar2zz niet goed begrepen wordt.

Wellicht werkt directe keuze wel met je Harmony (je TV ondersteunt directe keuze dan wel, er is hier alleen geen knopje op je originele AB voor. Je hoeft dan geen sequence te maken.

Ga naar Apparaatopties van TV: Ingangsinstellingen; Methode 2.
Even goed tellen, bij een TV-volgorde (dat test je vooraf even door de input-next knop van je originele AB te gebruiken) van Ext1, Ext2, Ext3, HDMI1, HDMI2, Side moet ik voor HDMI1 kiezen voor InputVideo4. Bij mijn Flips werkt dat prima. Lastig is nog dat de TV al vele seconden aan moet staan om op dit commando te reageren. Ik heb dat opgelost door in de diverse activiteiten (bij knoppen aanpassen) de TV inputselect(X) onder een vrije toets (ik heb gekozen voor de +) te programmeren. Één knopje extra indrukken dus. Werkt voor mij nog wel zo makkelijk als een idioot lange vertraging instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mijn Harmony 525 crasht steeds. Als ik watch tv selecteer knippert die een paar keer, dan komt het load balkje in beeld en dan zegt die: "Welkom bij uw afstandsbediening". Vervolgens doet die niets... Wat nu?
Heb al een keer in safe-mode geboot, en batterijen eruit gehaald. Wat een hell.
Ik ga nu maar eens updaten (op pc aangesloten)...

Iemand nog tips?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
FW al eens geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ondertussen gedaan, probleem (nog) niet weer voorgekomen. We wachten af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ondertussen hetzelfde probleem alweer. Vreselijk.

- Logitech maar eens gemailed, ben benieuwd.

[ Voor 32% gewijzigd door Kecin op 18-10-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 07:44
Kecin schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:45:
Mijn Harmony 525 crasht steeds. Als ik watch tv selecteer knippert die een paar keer, dan komt het load balkje in beeld en dan zegt die: "Welkom bij uw afstandsbediening". Vervolgens doet die niets... Wat nu?
Heb al een keer in safe-mode geboot, en batterijen eruit gehaald. Wat een hell.
Ik ga nu maar eens updaten (op pc aangesloten)...

Iemand nog tips?
Ik heb de 555 gehad (dezelfde AB, alleen meer apparaten mogelijk) en daarbij heb ik dit ook wel eens gehad. Maar dit had ik alleen op het moment dat de batterijen bijna leeg waren.
Misschien eens een nieuw setje batterijen proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

cryonic90 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:49:
[...]

Ik heb de 555 gehad (dezelfde AB, alleen meer apparaten mogelijk) en daarbij heb ik dit ook wel eens gehad. Maar dit had ik alleen op het moment dat de batterijen bijna leeg waren.
Misschien eens een nieuw setje batterijen proberen? :)
Ondertussen gedaan, nog geen last weer gehad. Hopen dat het daar aan lag. Bedankt voor de tip :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Heb nu mijn 1100 een paar weekjes en nog steeds super tevreden, ik bedacht mij echter net iets. Zou het mogelijk zijn om een QWERTY toetsenbord op het scherm te plaatsen zodat berichten sturen met de Xbox lekker makkelijk wordt? Zie het als zo'n lelijk toetsenbord wat je aan je controller kan klikken, maar dan op het scherm van de AB _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter FYI: 'Achtergrondplaatjes' onder 'Handige Links' is niet meer werkzaam.

Heeft iemand voor de UPC Radio channels logootjes gevonden?

Ik heb er wel enkele gevonden met dank aan het Harmony forum, maar dat zijn de generieke zenders voornamelijk. Zoek nog die specifieke niche zenders zoals Chansons (not my choice! :P).

Lijstje zodat men weet wat ik bedoel;
opdrachten
056 Radio 1

061 Sky Radio
062 Radio 538
066 Radio 10 Gold
081 100 procent NL

070 Classic FM
125 Radio 4 Jong Klassiek
068 Arrow Jazz FM
126 Radio 4 Modern Jazz & World

127 FunX Hip Hop
072 FunX
073 Kink FM
035 Harder than Hell

040 Reggae
046 Alternative
122 3FM Alternative
123 Musica Religiosa

008 Chansons
013 Chillout
026 Blues
067 Arrow Classic Rock

s heb ik reeds gevonden.

Ah vergat mijn setupvraag te posten.
Ik zoek iemand met een soortgelijke setup die mij advies kan geven over het juiste gebruik van stroomingangen. Op dit moment krijg ik het gewoon niet lekker werkende als ik alles via de Onkyo laat lopen (de LaCie bijvoorbeeld stottert net als soms de TV).

Home setup
http://img714.imageshack....gitechharmony700homes.png

[ Voor 42% gewijzigd door yared op 25-10-2010 10:16 ]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Iemand met een Humax iHDR5050c die voor power-on 2x 0 heeft ingesteld?
Zo ja, kun je me vertellen wat de delay tussen die 2x 0 is, en hoe lang de 0 verstuurd wordt? Mijn Harmony is overleden, en ik ben een andere AB aan het programmeren, maar de Humax reageert niet altijd. Vermoedt dat dit aan duur van het commando en het delay daar tussen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:30

spaceboy

Op grote hoogte

yared schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:22:
Topicstarter FYI: 'Achtergrondplaatjes' onder 'Handige Links' is niet meer werkzaam.

Heeft iemand voor de UPC Radio channels logootjes gevonden?

Ik heb er wel enkele gevonden met dank aan het Harmony forum, maar dat zijn de generieke zenders voornamelijk. Zoek nog die specifieke niche zenders zoals Chansons (not my choice! :P).

Lijstje zodat men weet wat ik bedoel;
opdrachten
056 Radio 1

061 Sky Radio
062 Radio 538
066 Radio 10 Gold
081 100 procent NL

070 Classic FM
125 Radio 4 Jong Klassiek
068 Arrow Jazz FM
126 Radio 4 Modern Jazz & World

127 FunX Hip Hop
072 FunX
073 Kink FM
035 Harder than Hell

040 Reggae
046 Alternative
122 3FM Alternative
123 Musica Religiosa

008 Chansons
013 Chillout
026 Blues
067 Arrow Classic Rock

s heb ik reeds gevonden.

Ah vergat mijn setupvraag te posten.
Ik zoek iemand met een soortgelijke setup die mij advies kan geven over het juiste gebruik van stroomingangen. Op dit moment krijg ik het gewoon niet lekker werkende als ik alles via de Onkyo laat lopen (de LaCie bijvoorbeeld stottert net als soms de TV).

Home setup
http://img714.imageshack....gitechharmony700homes.png
www.iconharmony.com/icons/watchtv?category=harmony900

Hier staat misschien wat tussen? Of had je die al?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Jup iconharmony al bezocht :)

Helaas niet gevonden.

Zit nu met de helpdesk te mailen in Belfast. Heb nog te vaak een zwart beeld (UPC Cisco bekend probleem)
Maar hun mail lijkt een beetje (i.t.t. de man die ik aan de telefoon had en perfect NL spreekt) een Google Translate.

Heeft er iemand toevalling een Onkyo HTX22-HD, of herkent het volgende probleem; Onkyo in de Logitech software heeft hele andere poortnamen dan op de display van de Onkyo zelf. Is ook niet even 1,2,3 te testen.
Het zijn in de software ook nog eens 6 poorten, op de Onkyo tel ik er juist 7.

Logitech helpdesk heeft sinds deze posting 2x gereageerd, laatste om 5 voor 12 vannacht _/-\o_
De eerste push naar mijn AB leverde al een sterke verbetering op van het handshake probleem.
De tweede push kan ik pas vanavond doen, maar heb nu al gezien dat ze het Onkyo poorten probleem hebben aangepakt. Ben benieuwd.

Jammer dat ze van tevoren niet bij vertellen hoe gecompliceerd het programmeren kan zijn, maar wat een service achteraf zeg.

* yared mag daarna een zooi activiteiten gaan in-programmeren zoals veranderen van Listening Mode.

[ Voor 32% gewijzigd door yared op 26-10-2010 12:12 ]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
bram1984 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 08:43:
[...]

Beetje een raar verhaal dit. Je kan toch gewoon de "Game" activiteit toevoegen, en dan alle apparaten die je gebruikt daar aan hangen? Dus TV op Wii kanaal, versterker op Wii kanaal, en klaar is kees. Daarvoor hoef je de Wii niet toe te voegen hoor.
Dit kan dus volgens mij niet.
Ik heb net een Harmony One en probeer nu mijn TV op de juiste input te zetten en mijn receiver aan te zetten.
Daarbij wil ik het game icoontje en dat kan dus niet, ook niet via manual.
- Game (Xbox) vraagt om een apparaat toe te voegen waarmee ik kan gamen
- Game (others...) haalt er altijd mijn HDX bij, die is later ook niet te verwijderen uit die setup

Utility is de enige manier om het custom goed te krijgen voor zover ik weet, maar dan heb ik zo een droef icon. Is er een manier om bij Utility het icoon te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackShadow schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:51:
[...]

Dit kan dus volgens mij niet.
Ik heb net een Harmony One en probeer nu mijn TV op de juiste input te zetten en mijn receiver aan te zetten.
Daarbij wil ik het game icoontje en dat kan dus niet, ook niet via manual.
- Game (Xbox) vraagt om een apparaat toe te voegen waarmee ik kan gamen
- Game (others...) haalt er altijd mijn HDX bij, die is later ook niet te verwijderen uit die setup

Utility is de enige manier om het custom goed te krijgen voor zover ik weet, maar dan heb ik zo een droef icon. Is er een manier om bij Utility het icoon te wijzigen?
Ik had het zelfde met een laptop zonder IR afstandsbediening (bedient met Ipod touch via WiFi).
Ik kon alleen een algemene activiteit toevoegen.
De icoontjes van een activiteit zijn voor zover ik weet niet aan te passen.
Er is wel een oplossing als je nog apparaten kan toevoegen. Je kan dan een willekeurig apparaat toevoegen uit de juiste categorie (bijv. de Wii voor de Game activiteit) en zo een activiteit maken met een apparaat dat niet aanwezig is.
Om favorieten te kunnen instellen bij "Radio luisteren" heb ik een dummy TV toegevoegd. Alleen heeft "Radio luiteren" nu het icoontje van "TV kijken" :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Anoniem: 245793 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:11:
[...]

Ik had het zelfde met een laptop zonder IR afstandsbediening (bedient met Ipod touch via WiFi).
Ik kon alleen een algemene activiteit toevoegen.
De icoontjes van een activiteit zijn voor zover ik weet niet aan te passen.
Er is wel een oplossing als je nog apparaten kan toevoegen. Je kan dan een willekeurig apparaat toevoegen uit de juiste categorie (bijv. de Wii voor de Game activiteit) en zo een activiteit maken met een apparaat dat niet aanwezig is.
Om favorieten te kunnen instellen bij "Radio luisteren" heb ik een dummy TV toegevoegd. Alleen heeft "Radio luiteren" nu het icoontje van "TV kijken" :) .
De icoontjes vind ik inderdaad een serieuze tekortkoming.

Bij TV kijken zijn de favorieten inderdaad super, ik heb bij elke zender netjes het logo kunnen plaatsen.
Via deze site heb ik al mijn logo's gevonden, netjes op maat voor de Harmony's: http://www.iconharmony.com
Dit zou bij radio ook moeten komen!

Ik heb nu alles naar wens ingesteld, Toch merk ik dat mijn TV (Sony 37W5500) en mijn receiver (Onkyo 507) niet altijd netjes aan en uit gaan.

- Bij mijn Onkyo merk ik dat ik soms met de originele AB ook eerst het knopje receiver moet indrukken vooralleer hij reageert.
- Bij de Sony TV heb ik op de originele AB slechts 1 knop voor aan/uit, op de Harmony heb ik PowerOn, PowerOff en TogglePower, maar het lijkt niet altijd goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackShadow schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:37:
[...]

- Bij mijn Onkyo merk ik dat ik soms met de originele AB ook eerst het knopje receiver moet indrukken vooralleer hij reageert.
- Bij de Sony TV heb ik op de originele AB slechts 1 knop voor aan/uit, op de Harmony heb ik PowerOn, PowerOff en TogglePower, maar het lijkt niet altijd goed te gaan.
Je kan bij elke activiteit waarbij je de Onkyo gebruikt bij het afsluiten van de activiteit het 'receiver' commando versturen. Ik neem aan dat de Onkyo dit negeert wanneer hij al in receiver-mode staat. Ik heb zelf (nog) geen Onkyo dus ik weet niet of dit gaat werken.

Veel apparaten hebben meer IR-commando's dan er knoppen zijn op de originele AB. Op de meeste AB's zit alleen een power toggle knop terwijl veel apparaten ook reageren op een PowerOn en PowerOff signaal. Je zou bij de Harmony instelling van jouw TV moeten kijken hoe de power instelling is. Waarschijnlijk staat er dat het apparaat maar één power knop heeft. Dit zou je kunnen aanpassen naar aparte knoppen voor aan en uit. Misschien dat dat het probleem van je TV oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:27
UltraSub schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:26:
Iemand met een Humax iHDR5050c die voor power-on 2x 0 heeft ingesteld?
Zo ja, kun je me vertellen wat de delay tussen die 2x 0 is, en hoe lang de 0 verstuurd wordt? Mijn Harmony is overleden, en ik ben een andere AB aan het programmeren, maar de Humax reageert niet altijd. Vermoedt dat dit aan duur van het commando en het delay daar tussen ligt.
Ja heb ook de iHDR-5050c en af en toe reageert de Humax ook niet, maar dat deed die met de originele AB ook niet. In standaard setup werkt de Harmony (One) zelft beter bij mij. Het is een bekend euvel van de iHDR-5050c als je gaat zoeken op Internet.

Ik heb dit probleem alleen bij het aan/uit zetten van de Humax, als ik zap richt ik op de aan/uit knop op het kastje en dan gaat het bijna altijd goed. ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
De "nieuwe" standaard setup voor de Humax maakt gebruik van 2x 0 om de Humax aan te zetten, en niet zoals vroeger de power toggle. Power toggle wordt alleen nog gebruikt om het apparaat uit te zetten.
Als jij dus een Humax hebt, wil je eens in je software kijken naar de delays en lengte van de verstuurde commando's om hem aan te zetten? Zou me enorm helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Schijnbaar heb ik het handshake probleem vaker opgeroepen dan mijn Cisco HD DVR van plan was toe te laten.
Vanavond tussen 18.00-21.00 uur komt de UPC monteur de box omwisselen :/

Dan hopelijk met de laatste fix van Logitech helpdesk geen problemen meer en kan ik beginnen aan het serieus inprogrameren van activiteiten.

Komt echt knullig uit zo 3 dagen zonder TV terwijl kids herfstvakantie hebben, maar kleine lichtpuntje; aangezien Radio en Media center het nog wel doen, is mijn vrouw begonnen met 'dat kreng' te gebruiken! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-04 13:01
Sinds vandaag hebben wij een Harmony 650 thuis.
Ik heb hem zojuist proberen in te stellen voor de volgende apparaten:
- Sony Bravia KDL-40V3000 (TV)
- Sony STR-KS1300 (Receiver)
- Sony RDR-HX780 (DVD/HDD recorder)

Nu heb ik de activiteit TV kijken in proberen te stellen. En volgens de wizard moet de DVD speler ingeschakeld zijn om TV te kijken. Ik zou zelf niet weten waarom, aangezien we in de TV een Alphacrypt module hebben. En de TV goed uit zichzelf van zenders zou kunnen wisselen.

Als ik de activiteit TV kijken probeer in te stellen zonder dat ik de DVD speler toegevoegd heb, moet ik eerst een apparaat toevoegen om van zenders te kunnen wisselen.
Ik krijg vrij weinig concrete resultaten als ik Google op "Bravia logitech harmony alphacrypt".
Heeft iemand tips voor mij om het werkend te krijgen zonder dat de DVD speler aan moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik gebruik een Harmony One en heb wat problemen met m'n "Digitaal TV kijken" activity. De bedoeling is dat ie dan m'n Humax 5200c HD-PVR aanzet, tv aanzet en deze op HDMI1 zet.

Het tv-gedeelte werkt perfect. Echter de Humax reageert zeer regelmatig NIET op power-on/power-off gerelateerde commando's. Dus de tv staat klaar maar de Humax staat nog uit, terwijl ik de Harmony zeer goed gericht heb. Dan moet ik weer via Help door de flowchart om 'm aan te krijgen, mij lukt dat allemaal wel maar voor het vrouwtje en kids is dat niet acceptabel (die vonden analoge tv al prima, dus het "gedoe" om nu uberhaupt tv te kunnen kijken kunnen ze niet waarderen).

Hoe kan ik zoiets verbeteren? Volgens mij geeft ie echt een power-on signaal, geen power-toggle, dus het liefste zou ik willen dat ie bijvoorbeeld dan maar 3x achter elkaar power-on zou sturen, in de hoop dat er op z'n minst eentje door zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
2x 0 als power on, power toggle als power off en je bent golden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
UltraSub schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:16:
Right... dus op een of andere manier moet ik m'n activity aanpassen dat ie 't Humax-power-on commando vervangt door 2x Humax-0 (nul)? Eens uitzoeken hoe/waar ik dat kan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
catchingfire schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:35:
[...]

Right... dus op een of andere manier moet ik m'n activity aanpassen dat ie 't Humax-power-on commando vervangt door 2x Humax-0 (nul)? Eens uitzoeken hoe/waar ik dat kan gaan doen.
1x 0 werkt meestal ook al, en dat is heel makkelijk te doen. Troubleshoot device, powering problem of zo. Daar kiezen voor 2 commando's nodig voor uit en aan, kiezen voor de 0 voor aan en toggle voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik heb ook de humax 5050c en ik heb geen enkel probleem met power on en power off

Ik gebruik wel een RF extender voro m'n Humax (ICM Harmony 900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-04 16:26
Ik heb het probleem ook wel eens met de Humax 5050C. Komt denk ik één keer per week voor.
Inderdaad voor ons is het meestal geen probleem. maar als ik dan vanuit de huiskamer hoor "Dat #@%$# ding doet het weer niet!!"..... (je zal altijd zien dat het gebeurd als vrouwlief tv wil kijken)

Zal ook eens gaan testen met de Troubleshoot device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik loop tegen het volgende probleem aan:

Ik heb de volgende apparaten staan:

Philips 42PFL8404H
Humax iHDR-5050c
Philips DVP-5990

Dit alles wordt aangestuurd door een Harmony One.

De Philips DVD speler heb ik enige tijd niet aangesloten gehad, omdat ik alles afspeelde op mijn PS3, en omdat ik even geen HDMI kabel voorhanden had (geen zin om te kopen).

Nu is die HDMI kabel er, en wil ik de DVD speler weer in mijn kring toevoegen (handig want deze speelt wel *.srt met dvdrips, maar dat terzijde).

Ik heb nu de activiteit DVD Kijken aangemaakt, echter gaat alles aan, behalve de DVD speler. Het vreemde is, dat als alles al aan staat behalve de DVD speler, en ik wissel van TV Kijken naar DVD Kijken, dat deze dan wel aan gaat, en ook weer uit als ik weer op TV Kijken druk. Het is echt uitsluitend het inschakelen als alles uit staat, waarbij de DVD dus niet aan gaat.

Ik heb de PowerToggle van de DVD speler al handmatig in de kont van mijn Harmony geschoten. In eerste instantie werkte deze ook niet rechtstreeks namelijk (hopende dat het daar aan lag), maar nu wel. Echter heeft dit geen effect.

Iemand een idee wat ik nog kan doen?

edit: Ik heb overigens nooit problemen gehad met de PowerToggle van mijn Humax, zoals hierboven beschreven.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 01-11-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
UltraSub schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:16:
Tnx! Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
Komt er trouwens nog wat nieuws op Harmony gebied, heb op 5 jaar tijd nu mijn 3e 525 versleten, en dit keer niet meer binnen garantie. De one vind ik te duur, niet voor zijn functies, maar ik kan niet zoveel geld neerleggen voor zo'n stuk lelijk plastic.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:00

Goku33

Ownage!

Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Logitech Harmony One afstandsbediening icm de Amino 130M (HD set-top-box van XMSNet)?

Ik ben van alles aan het proberen, maar helemaal lekker werken wil het niet.

Al mijn apparatuur reageert perfect op de Harmony, behalve de Amino Set-top-box. In het begin kwamen bijna alle signalen dubbel door, dus hij sprong steeds 2 zenders omhoog of 4 werd 44... erg irritant. Op andere momenten reageert de set-top-box weer heel slecht op de Harmony...

In de Harmony settings op de PC heb ik al zitten spelen met timings en de probleemoplosser waardoor het geheel nu wel minder gevoelig is, alleen nu reageert de Amino regelmatig helemaal niet op de signalen van de Harmony.

De normale afstandsbediening van de Amino werkt overigens wel uitstekend, dus het is niet een probleem met interferentie met de TV (een G10 Panasonic plasma).

Wie o wie weet de perfecte settings voor een Harmony icm de Amino 130M? Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Laatst online: 25-04 12:38
Ik vrees dat het niet mogelijk is maar hoe krijg ik de help UIT op het schermpje van mijn 515 na het starten van een activiteit?

Heb alleen deze keuze:

Via de software van de Harmony-afstandsbediening kunt u de Help van de Harmony 515 aanpassen
door tussen twee soorten Help te kiezen:
Slimme Help
• Hiermee worden vragen gesteld over de apparaten die tijdens een speciieke activiteit aanstaan.
Volledige Help
• Hiermee worden vragen gesteld over alle apparaten in uw account.
De Help van de afstandsbediening aanpassen

Ik moet dus nadat ik de activiteit heb gekozen een paar keer naar rechts klikken en dan op NEE klikken voordat ik bij mijn voorgeprogrammeerde knoppen kan. Zoals je kan zien in de handleiding kan ik het niet uitschakelen. Enkel kiezen uit volledige help en slimme help. Ik zeg help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Heeft niemand ervaring met het probleem zoals ik hierboven heb beschreven over de aansturing van een XMSNet Amino 130M settopbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 21-04 11:02

seninha

god's right foot

Ik vraag me af hoe jullie je TV s'avonds uitzetten.
Doe je dit met je Harmony of druk je op de uit knop van de TV?

Reden om dit te vragen is namelijk hierom.

Wij hebben naast de TV een Humax cable reciver.Wat we nu doen is handmattig beiden apparaten uitzetten.
Harmony blijft op dat moment op Activity TV kijken staan.
Deze gaat dan op de lader.

Als we de volgende keer weer TV wil kijken , dan doe ik de TV aan (wij zetten deze NOOIT op stand-by) druk op de Harmony op TV kijken.
TV gaat dan netjes naar AV1, maar Humax gaat NIET aan. Deze moet ik dan handmattig aanzetten.

Het rare is dat dit 9 van de 10 keer zo gaat. Dat betekend dat om de zoveel tijd Humax wel aangezet wordt.

Vraag me af waar dit door zou kunnen komen?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Op de volgende manier zou je van dit probleem af moeten zijn.
1. Altijd alles uitzetten met je Harmony, zodat alles, dus ook je tv, op standby staat.
2. Vervolgens kan je dan daarna de knop van de tv uitzetten, zodat ie wel echt uit staat.
3. De volgende dag kan je je tv-knop weer aanzetten en daarna de activiteit tv-kijken op je Harmony starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

En anders is misschien de inter-device-delay timing van je Humax te laag ingesteld. Die kan je in de instellingen verhogen, dan wacht de Harmony iets langer voordat hij een signaal naar de Humax verstuurt, zodat de signalen naar de verschillende apparaten elkaar niet in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 21-04 11:02

seninha

god's right foot

Goku33 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:31:
En anders is misschien de inter-device-delay timing van je Humax te laag ingesteld. Die kan je in de instellingen verhogen, dan wacht de Harmony iets langer voordat hij een signaal naar de Humax verstuurt, zodat de signalen naar de verschillende apparaten elkaar niet in de weg zitten.
Heb je een tip waar ik dit moet instellen (activities of bij elke apparaat zelf)

Is de moeite waard om te proberen.

Anders wordt het gewoon via de Remote alles op standby zetten en dan TV echt uit drukken.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Dit hoef je enkel in te stellen bij het apparaat waar het om gaat, in dit geval bij de Humax dus. Dan naar instellingen, en daar kan je de timings aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
seninha schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:58:
Ik vraag me af hoe jullie je TV s'avonds uitzetten.
Doe je dit met je Harmony of druk je op de uit knop van de TV?

Reden om dit te vragen is namelijk hierom.

Wij hebben naast de TV een Humax cable reciver.Wat we nu doen is handmattig beiden apparaten uitzetten.
Harmony blijft op dat moment op Activity TV kijken staan.
Deze gaat dan op de lader.

Als we de volgende keer weer TV wil kijken , dan doe ik de TV aan (wij zetten deze NOOIT op stand-by) druk op de Harmony op TV kijken.
TV gaat dan netjes naar AV1, maar Humax gaat NIET aan. Deze moet ik dan handmattig aanzetten.

Het rare is dat dit 9 van de 10 keer zo gaat. Dat betekend dat om de zoveel tijd Humax wel aangezet wordt.

Vraag me af waar dit door zou kunnen komen?
als jij tv kijkt zit de harmony in de stand TV kijken, en denkt de harmony dat alle apparaten benodigd voor deze activiteit aan staan.

Als jij zonder AB de apparaten uitschakelt denkt de AB dat de apparaten nog aan staan, en zal dus geen powertoggle versturen naar apparaten waar hij van denkt dat ze aan staan.

Conclusie, gewoon met de AB alles uit zetten, en als je na de tijd een apparaat echt fysiek uit wilt zetten kan dat als nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:37
Ik heb nu net mijn Harmony One Advanced besteld bij nasmedia.nl (125 EUR, verzending incl, ideale prijs, want zag dat hij nu al op 139 staat).

Maar mag ik nu eens aan alle mensen hier vragen, ondervinden jullie vaak problemen dat de Harmony niet alle apparaten een signaal heeft gestuurd? Stel nu dat je digibox en TV of NMP een beetje uit mekaar staan, dan heb je dus een probleem omdat niet ieder apparaat het signaal ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

HyperBart schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:35:
Ik heb nu net mijn Harmony One Advanced besteld bij nasmedia.nl (125 EUR, verzending incl, ideale prijs, want zag dat hij nu al op 139 staat).

Maar mag ik nu eens aan alle mensen hier vragen, ondervinden jullie vaak problemen dat de Harmony niet alle apparaten een signaal heeft gestuurd? Stel nu dat je digibox en TV of NMP een beetje uit mekaar staan, dan heb je dus een probleem omdat niet ieder apparaat het signaal ontvangt?
geen problemen mee gehad.
kan zelfs naar achter richten dan doet de harmony one het nog op de apparaten voor me.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:37
chucky666 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:41:
[...]

geen problemen mee gehad.
kan zelfs naar achter richten dan doet de harmony one het nog op de apparaten voor me.
Ik hoop het, want als ik dan deze review lees: productreview: Logitech Harmony One Advanced Universal Remote review door Frank__B

Dan lees ik daar het volgende:
Verder zit er net als bij de Harmony 885 een tiltsensor in die de beweging registreert. Wanneer de afstandsbediening opgepakt wordt, gaat meteen het scherm aan en is hij klaar voor gebruik. Je moet de afstandsbediening wel enigszins mikken op de apparatuur anders ontvangen ze geen signalen. Het is net of de openingshoek vrij klein is van de infrarood LED. Er is geen bediening via radiofrequentie mogelijk overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:56
Goku33 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:09:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Logitech Harmony One afstandsbediening icm de Amino 130M (HD set-top-box van XMSNet)?

Ik ben van alles aan het proberen, maar helemaal lekker werken wil het niet.

Al mijn apparatuur reageert perfect op de Harmony, behalve de Amino Set-top-box. In het begin kwamen bijna alle signalen dubbel door, dus hij sprong steeds 2 zenders omhoog of 4 werd 44... erg irritant. Op andere momenten reageert de set-top-box weer heel slecht op de Harmony...

In de Harmony settings op de PC heb ik al zitten spelen met timings en de probleemoplosser waardoor het geheel nu wel minder gevoelig is, alleen nu reageert de Amino regelmatig helemaal niet op de signalen van de Harmony.

De normale afstandsbediening van de Amino werkt overigens wel uitstekend, dus het is niet een probleem met interferentie met de TV (een G10 Panasonic plasma).

Wie o wie weet de perfecte settings voor een Harmony icm de Amino 130M? Alvast heel erg bedankt!
Ik heb ook last gehad om deze settopbox goed in te stellen. Na een aantal mails aan Logitech zijn de instellingen nu perfect. De meeste problemen heb ik gehad om de favorieten goed in te stellen. Deze werden te langzaam achter elkaar ingevoerd, waardoor bijv. kanaal 161 uitkwam bij 1. De timings waren pas goed in te stellen na interventie van de helpdesk. Nu werkt de Harmony One perfect. Succes!!
Pagina: 1 2 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony