[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:02
Paulus07 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:22:
Op de Pi heb ik nu raspbmc draaien. Zag dat de tv al ondersteund wordt via: www.logitech.com/harmony/components

PS3 aan/uitzetten is niet zo'n ramp. Controller moet je toch pakken dus druk hem via de controller wel aan :)

Toch eens over denken. 100 euri is redelijk wat geld voor een remote :) :P
Ik kan alleen maar zeggen, doen.
Het is het geld meer dan waard (in mijn geval dan).
Enige vervelende is dat ik andere bezoekers welke de Harmony voor het eerst gebruiken moet gaan uitleggen waarom er geen remote voor de versterker is bijvoorbeeld :P
Zag je post vandaag pas, is me direct meer duidelijk geworden. Nu even wachten tot de prijs wat daalt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 16-06-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Moest er iemand zijn bij wie zijn Harmony Ultimate toch niet bevalt, ik wel mijn Harmony 900 + 100€ of zo wel ruilen tegen de Ultimate. (Al die knoppen verwarren mijn vriendin toch maar) Is nog maar een 4 tal maand oud dus nog onder garantie. Of mijn Yamaha Rx-v863 receiver kan je er ook voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:30
Gisteren even gekeken voor de vervanger van onze 885.
Zat eerst te denken aan de one+, maar zijn uitgekomen op de touch.
Dit omdat de kleuren toetsen meer gebruikt worden dan de cijfers.
Nu alleen nog een keer aanschaffen.

De 885 opengemaakt omdat sommige knoppen minder werkten. Dit heeft iig iets geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
als die touch nou nog eens even in prijs gaat zakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ach ja. Scheelt niet heel erg veel op de one+. Vaag is wel dat de gewone one duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
maar welke raden jullie aan: de touch of de one+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Paulus07 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:43:
Als ik moest kiezen tussen beide dan zou ik denk ik voor de Touch gaan daar deze hardware kleuren knoppen heeft ipv via touchscreen gedeelte.

Dat zou voor mij persoonlijk een afweging zijn.
Heb nu een hele poos een One in gebruik maar merk wel dat ik het prettiger gevonden zou hebben als deze kleuren buttons hardware knoppen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:43:
One+ :9
Waar schumi2004 de kleurenknoppen wil hebben wil ik juist de fysieke cijfertjes hebben, die miste ik op de 1000. Vrij persoonlijke afweging dus ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Haha, dat was bij ons de afweging ook.
Ging er altijd vanuit om één of andere reden dat mijn vrouw de cijfers graag hardware wilde hebben, maar blijkbaar niet. Ze heeft liever de kleuren knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Harmony One.

Ik vind de cijfers nutteloos. Die gebruik je eigenlijk alleen voor de zender keuzes. Maar dat gaat nou juist véél prettiger via de favorieten. Hoef je niet te onthouden dat Discovery Channel op 28 staat, maar je klikt gewoon het betreffende icoontje.

De kleurknoppen kunnen handig zijn, afhankelijk van wat voor apparaten je er mee aanstuurt. Mijn oude HDD recorder gebruikte die kleurknoppen, en daar kon het dan wel handig zijn. (Maar met de touch buttons werkte het ook wel) Mijn nieuwe digitale recorder gebruikte die kleuren niet, en dan is het nutteloos.

Het enige wat je écht absoluut fysiek wilt hebben, zijn volume, zappen, play, pause, skip, etc. Omdat dat functies zijn die je veel gebruikt, en blind wil kunnen bedienen. En dat heb je bij beiden.

Ik gebruik het skippen vrij vaak, omdat mijn digitale recorder niet zo intelligent is wat betreft starten van programma's. Dus ik moet bij het kijken altijd eventjes 5 minuten vooruit skippen. Verder ook nuttig voor reclames en intro's. Bij de one+ zitten die knoppen direct onder je vingers wanneer je 'm vast pakt. Dat kun je blind met één hand doen. Bij de touch zitten die helemaal bovenaan. Geen ervaring mee, maar dat lijkt me ietsje minder handig. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn voor de One+ te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:28

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:48:
Ik heb de Harmony One.

Ik vind de cijfers nutteloos. Die gebruik je eigenlijk alleen voor de zender keuzes. Maar dat gaat nou juist véél prettiger via de favorieten. Hoef je niet te onthouden dat Discovery Channel op 28 staat, maar je klikt gewoon het betreffende icoontje.
Je hebt dus geen mediaspeler waarbij het cijfer 1 je naar 10% van de aflevering brengt (of de 2 naar 20% of de 0 naar het begin), of waar je dmv een functie het exacte tijdstip in kan voeren waar je naar toe wilt gaan. Geloof me, die cijfertoetsen kunnen best van pas komen.
Ik deel wel je mening over het nutteloos zijn voor tv-zappen. Daar gebruik ik meestal gewoon de + en - toets voor.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rockhopper schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:24:
[...]

Je hebt dus geen mediaspeler waarbij het cijfer 1 je naar 10% van de aflevering brengt (of de 2 naar 20% of de 0 naar het begin), of waar je dmv een functie het exacte tijdstip in kan voeren waar je naar toe wilt gaan. Geloof me, die cijfertoetsen kunnen best van pas komen.
Ik deel wel je mening over het nutteloos zijn voor tv-zappen. Daar gebruik ik meestal gewoon de + en - toets voor.
Wij gebruiken de nummer toetsen dan ook voor skippen naar een bepaald stuk in serie/film (tijd invoeren) maar van die 10% etc wist ik dan weer niet, even testen straks.
Naast dit zou ik alsnog kiezen voor de Touch/Ultimate daar ik gemakkelijker kan navigeren met de epg guide of channel list dan dat ik via touch screen de kleuren buttons moet gaan bedienen waar ik veel interesantere functies achter heb hangen dan die nummer toetsen.
Als ik dan moest kiezen voor nummer of kleuren toesten ging ik nog steeds voor kleuren toetsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
moet zeggen dat ik de nummers nooit meer gebruik op de remotes. niet voor tv, versterker, xbmc. dus denk dat ik uiteindelijk wel voor de touch zal gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ach je kan gelukkig altijd nog een knop herprogrammeren tot een andere functie ;) Dus wat dat betreft kan je de 1-2-3-4 zo omprogrammeren tot geel-rood-blauw-groen als je dat wilt.

Overigens weet ik niet of dat percentage grapje bij alle mediaspelers zo werkt, maar bij de mijne wel. Heerlijk om even snel vooruit of terug te gaan.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rockhopper schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:11:
Ach je kan gelukkig altijd nog een knop herprogrammeren tot een andere functie ;) Dus wat dat betreft kan je de 1-2-3-4 zo omprogrammeren tot geel-rood-blauw-groen als je dat wilt.

Overigens weet ik niet of dat percentage grapje bij alle mediaspelers zo werkt, maar bij de mijne wel. Heerlijk om even snel vooruit of terug te gaan.
Ik zal me er eens in verdiepen en anders maak ik er wel een scriptje voor (XBMC)
Het is me niet opgevallen dat het daar ook op die manier werkt maar moet denk ik wel te realiseren zijn lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Mijn One+ is kapot gegaan en nu heb ik gisteren met bijbetaling een Touch meegenomen. Wat een ontieglijk bruut, mooi, makkelijk en handig ding zeg. Als deze buiten de garantie stuk gaat, leg ik blind € 150,- neer voor een nieuwe. Fantastisch! :D

De grote voordelen ten opzichte van de One:

- Mijn apparatuur reageert veel "snappier".
- On-the-fly buttons aanpassen zonder tussenkomst van een laptop
- Mooier laadstation
- Favo kanalen met zenderlogo
- Lichter
- Kleiner
- Dus handzamer
- Touch screen werkt een stuk beter
- Geen pagina's meer, maar gewoon een lijst waarin je kunt scrollen
- Toewijsbare swipe gestures
- Volgorde van activiteiten tevens zonder tussenkomst van laptop aan te passen

[ Voor 48% gewijzigd door bram1984 op 25-06-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
In hoeverre moet ik alles opnieuw instellen als ik overstap van een 900 naar een Ultimate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
als het goed is (en de postbezorgers niet gaan staken :P) heb ik morgen de touch binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Steveedge schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:46:
In hoeverre moet ik alles opnieuw instellen als ik overstap van een 900 naar een Ultimate?
Alles volgens mij omdat de 900 de Harmony software gebruikt en de Ultimate de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Steveedge schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:46:
Arunia schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:31:
[...]

Alles volgens mij omdat de 900 de Harmony software gebruikt en de Ultimate de site.
De One gebruikt ook software en ik ben probleemloos overgestapt naar de Touch. Al mijn apparaten stonden er nog in. Er werd alleen gevraagd of ik even de juiste apparaten binnen de activiteit wilde selecteren, maar dat was zo gepiept.

Die Ultimate is wel helemaal gruwelijk zeg, maar die prijs is me echt iets te gortig voor een AB. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Mijn One begint het langzaamaan te begeven, denk erover om over te stappen naar de Touch.

Maar mij lijken die control koppen boven het touch screen niet handig. Zie ze liever eronder.
Daar zitten ze meer binnen 'handbereik' en is er weinig tot geen kans dat je per ongeluk iets op het touch screen activeert.

Iemand ervaring met de overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
de touch is binnen :)

voor de ontbrekende icons kan je eventueel deze gebruiken: http://www.lyngsat-logo.com/tvcountry/nl_1.html

Maar veel zitten er standaard al in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Domino schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:16:
Mijn One begint het langzaamaan te begeven, denk erover om over te stappen naar de Touch.

Maar mij lijken die control koppen boven het touch screen niet handig. Zie ze liever eronder.
Daar zitten ze meer binnen 'handbereik' en is er weinig tot geen kans dat je per ongeluk iets op het touch screen activeert.

Iemand ervaring met de overstap?
Ja dat zei ik toevallig van de week tegen mijn vriendin. Ik had liever alle fysieke knoppen onderop gehad en het scherm daarboven. Maar is een detail, en desondanks een enorme verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb de touch nu zelf 1 dag. gisteren ingesteld (super easy) + een film gekeken/bediend met de touch.

Knoppen bovenin gaf voor mij geen problemen. Die gebruik je tijdens de film etc toch zelden. alleen om even op pauze/play te drukken. Dus gaf voor mij geen problemen of per ongeluk aanraken van de touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tja, maar indien je een interactieve / HDD decoder hebt, kan het zijn dat je regelmatig pauzeert en vooruit- en terugspoelt.

Maar volgens mij kun je die buttons ook in het scherm opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Paulus07 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:45:
de touch is binnen :)

voor de ontbrekende icons kan je eventueel deze gebruiken: http://www.lyngsat-logo.com/tvcountry/nl_1.html

Maar veel zitten er standaard al in :)
Hier nog een hele bult iconen: http://www.iconharmony.com/icons/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb aanvullend op mijn Touch nu ook de Smart Control in huis. Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar klopt het dat ik met mijn Touch geen gebruik kan maken van de hub? Is deze alleen voor de smartphone app geschikt? Ik kom er niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50
Ik zit ook weer eens te kijken naar een nieuwe Harmony.
Ik heb altijd de 890 gehad totdat deze kapot ging en geen nieuwe aangeschaft. Nu woon ik samen met mijn vriendin en heb inmiddels al mijn apparatuur in een kastje staan en is het dus wel handig als er een IR-extender is. Dus ik dacht meteen om maar meteen het hele gedoe met AB's op te lossen door een Ultimate te kopen.

Wie heeft deze? Is het een gemis dat er geen cijfer toetsen opzitten? Je moet in principe het display gebruiken om bijv. naar RTL4 te zappen ipv '4' te drukken. Hoe lang kan hij zonder opladen? Moet hij elke nacht op de lader of kan hij wel een week zonder?
Andere optie zou zijn een goedkopere variant met een Marmitek IR extender (kost ook ca. €90).

Nog een optie is de Smart Control, die heeft een simpele AB en een uitgebreide app en opzich de 3 activiteiten knoppen zijn prima voor dagelijks vriendin gebruik :P 'Music, TV, Movie'.
Iemand ervaring met die?

edit: sorry, ik zie dat in dit topic mijn vraag over cijfer toetsen al beantwoord wordt :P

[ Voor 5% gewijzigd door ChiLLeR op 04-07-2013 14:35 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb mijn touch ook binnen en ingesteld, nu reageert alleen mijn philips tv niet op welk hdmi kanaal hij moet voor bv tv kijken of de htpc. Heb maar handmatig een knop bij gemaakt op het touch screen voor input next, krijg het anders niet voor elkaar dat het automatisch gaat... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:52

Guldan

Thee-Nerd

Je kan dat commando ook extra toevoegen bij de activiteit. Heb ik bij mijn harmony 1000 ook gedaan op die manier. Je zal waarschijnlijk wel even een rust moeten inbouwen. Dus standaard dingen activiteit -> rust -> SetTvNaarHdmi1 oid.

[ Voor 3% gewijzigd door Guldan op 05-07-2013 10:39 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ik heb gister toch de knoop maar door gehakt en de ultimate gekocht. Ik vind het wel een hoop geld maar alles werkt wel perfect. Vooral de hub in mijn kastje bestuurd alles en ook de ps3 via Bluetooth werkt prima.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Ik heb al verschillende Harmony-afstandsbedieningen gekocht en gebruikt. En sinds vrijdag heb ik de Harmony Smart.... en ik moet zeggen: de beste die ik al heb gehad!! De software is handig (tablet en telefoonbediening) maar deafstandsbediening die er bij zit heeft me totaal verrast! Deze heeft een zeer handig formaat en is ook zeer mooi afgewerkt!

Via de myharmony - software kan je eigenlijk zeer gemakkelijk de knoppen naar je wensen aanpassen. En de prijs is ook mooi, goedkoper dan de touch ! Dus vergeet de smart niet ook niet in je eventuele keuze.

En dit weekend, als de kinderen opstonden, heb ik voor hun zelfs m'n televisie en digicorder kunnen opstarten vanuit de slaapkamer :D

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 11:59
bram1984 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:26:
Ik heb aanvullend op mijn Touch nu ook de Smart Control in huis. Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar klopt het dat ik met mijn Touch geen gebruik kan maken van de hub? Is deze alleen voor de smartphone app geschikt? Ik kom er niet echt uit.
Volgens deze link zou de touch wel moeten werken met de hub (onderaan de pagina). Ik heb zelf nog geen Logitech afstandsbediening, dus ik heb er verder geen ervaring mee.

Voordat ik een smart control aanschaf zou ik graag weten of deze simpele afstandsbediening zelf ook IR signalen kan versturen of dat alles via de hub gaat.
Volgens deze link kan je bij de ultimate remote kiezen (op ongeveer 3/4 van de pagina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Medjai schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:51:
[...]

Volgens deze link zou de touch wel moeten werken met de hub (onderaan de pagina). Ik heb zelf nog geen Logitech afstandsbediening, dus ik heb er verder geen ervaring mee.

Voordat ik een smart control aanschaf zou ik graag weten of deze simpele afstandsbediening zelf ook IR signalen kan versturen of dat alles via de hub gaat.
Volgens deze link kan je bij de ultimate remote kiezen (op ongeveer 3/4 van de pagina).
Volgens mij gaat alles via de hub. Ik heb net even voor je getest. Opgestart met Hub, nadien stroom uitgezet. En de afstandsbediening doet niets meer. Dit is volgens mij ook noodzakelijk om altijd de hub te gebruiken, omdat je nu verschillende afstandsbedieningen tegelijk kan gebruiken. Stel dat je uw gsm gebruikt om je televisie en nog iets op te starten... als je dan nadien de gewone afstandsbediening gebruikt, zal het al geactiveerd zijn op de keuze die je met de smartphone hebt gemaakt.

Ik blijf er tevreden van. Het is een beetje zoeken in begin om alles in orde te zetten. Heeft wel alles overgenomen van m'n oude afstandsbediening, maar ik wou het nog wat fine-tunen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
De smart control stuurt inderdaad alleen RF signalen naar de HUB. De AB van de ultimate kan wel zelf IR signalen sturen, dat was ook mijn reden om voor de Ultimate te gaan omdat ik mijn HUB in het kastje wilde houden en de TV laten bedienen door de IR van de AB.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
De hub zit in mijn kast en kan alle toestellen in de kast bedienen. (dvd, av receiver en digicorder) Er zit een 'oog' bij die je op de kast kan leggen om je tv te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Blackminister schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:48:
De hub zit in mijn kast en kan alle toestellen in de kast bedienen. (dvd, av receiver en digicorder) Er zit een 'oog' bij die je op de kast kan leggen om je tv te bedienen.
Moet die hub niet ongeveer tegenover de IR ontvangers van de app staan?

Ik wil ook wel een dichte kast, zeker met onze kleine van 15 maanden. Maar ik vraag me af hoe dat dan moet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Domino schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:08:
[...]

Moet die hub niet ongeveer tegenover de IR ontvangers van de app staan?

Ik wil ook wel een dichte kast, zeker met onze kleine van 15 maanden. Maar ik vraag me af hoe dat dan moet gaan werken.
Vreemd genoeg niet. Die Hub ligt op m'n digicorder. De DVD staat een schap onder de digicorder. En de AV-receiver zit langs rechts, ook een schap onder de digicorder. En het werkt het beste met de kastdeuren gesloten :p MAAR het zijn schuifdeurtjes, dus er is plaats tussen deur en binnen-zijwanden. Misschien daardoor dat Hub het signaal kan doorsturen. Maar ik kan je wel verzekeren dat de hub niet vóór de toestellen zit

. . . . . . ! Hub . . . !
. . . . . . ! Digicorder !
------------!-----------------!------------
AV-rec .! . .Bluray . .!
------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Dan verwacht ik dat het IR signaal wat de hub uitstuurt wel zo ontzettend sterk is dat zelfs reflectie op een oneffen oppervlak (bijvoorbeeld hout) al genoeg signaal oplevert.

Dat werkt iig fijner als dat je overal IR oogjes op moet gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Domino schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:02:
Dan verwacht ik dat het IR signaal wat de hub uitstuurt wel zo ontzettend sterk is dat zelfs reflectie op een oneffen oppervlak (bijvoorbeeld hout) al genoeg signaal oplevert.

Dat werkt iig fijner als dat je overal IR oogjes op moet gaan plakken.
Je zal wel gelijk hebben wat betreft reflectie. Want als ik de deurtjes open zet, dan werkt het plots niet helemaal goed meer >:)
Ik werkte voordien met IR-oogjes op elk apparaat, nu dus niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een smart gepreordered, maar ben er nog niet erg tevreden over. Inmiddels wel voor elkaar gekregen dat hij de juiste ingangen pakt op onze oude TV, maar de Xbox 360 gaat nogsteeds niet automatisch aan.

Ook ziet de app m'n hub niet vanaf iOS 7 (okay, beta), maar ook niet vanaf m'n nieuwe Nexus 4 (Android) ??
Op iOS 6 (iPhone 4S) van m'n GF werkt 't perfect.

De RF a/b is heerlijk trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Al jaren tevreden Harmony One gebruiker. Destijds bij het aanmaken van de verschillende activiteiten heb ik de optie voorbij zien komen om van een activiteit aan te geven waarmee het volume aangepast moet worden. Nu heb ik een nieuwe activiteit toegevoegd maar krijg die optie met geen mogelijkheid gevonden (moet eerste device versterker kiezen om het geluid aan te kunnen passen, anders reageert ie niet op volume up en down). Kan iemand me wijzen waar ik deze optie kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de software even niet bij de hand, maar dat zit in de settings van de activity. Je hebt de versterker wel toegevoegd aan de activiteit waar je het probleem mee hebt? En heb je een custom activity waar je zelf hebt gekozen welke devices er gebruikt worden of is het een activity die door de software zelf samengesteld is?

Maar als het goed is ga bij de bewuste activiteit naar settings en volgens mij zit hij dan onder 'review settings' uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Het gaat om een custom activity (computer met XBMC, versterker en TV). Volume toetsen doen nu niets, wanneer ik device versterker kies kan ik pas volume aanpassen.

De versterker is inderdaad toegevoegd aan de activity. Settings > Review settings geeft me een stuk of 4 "wich channel" vragen, maar de vraag welk device het geluid moet besturen komt niet voorbij (en ik weet zeker dat ik deze ooit ergens gezien heb :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:48

TF

bla bla

kun je vanuit de harmony software migreren naar dat nieuwe my harmony? Ben wel voornemens om mijn 900 te vervangen voor een smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:25

DyStiC

'Atta way, baby!

JBS schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:31:
Het gaat om een custom activity (computer met XBMC, versterker en TV). Volume toetsen doen nu niets, wanneer ik device versterker kies kan ik pas volume aanpassen.

De versterker is inderdaad toegevoegd aan de activity. Settings > Review settings geeft me een stuk of 4 "wich channel" vragen, maar de vraag welk device het geluid moet besturen komt niet voorbij (en ik weet zeker dat ik deze ooit ergens gezien heb :) )
Anders maak je gewoon ff opnieuw een activity aan, dat stelt ie sowieso die vraag weer.
En anders wijs je handmatig ff de volume toetsen toe aan je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBS schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:31:

En gewoon via "customize buttons" gaat? Daar kan je dan toch sowieso kiezen welk device en welk commando er aan een knop gehangen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Lt. Marx schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:11:
Hier nu eigenaar van de smart control na bijna 5 jaar de harmony one. Eerste indrukken:
- je hoeft niet meer te richten!
- snel en erg prettig met je iphone(s!) te bedienen
- mooie kleine afstandsbediening
Verdere review volgt nog. Nog specifieke vragen?
Ik heb nog even een vraagje aan je kan met dit setje ook ir codes van andere afstandsbediening die niet in de database voorkomt mee leren.
Ik bedoel van vreemde merken afstandsbedieningen die je thuis hebt liggen de ir codes overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
heb sinds gister mijn harmony ultimate geinstalleerd en hem werkend. merk echter wel soms dat de tv niet naar de juiste hdmi input springt als hij al op hdmi stond. iemand enig idee of je daar iets aan kan doen? en heb ook al gemerkt dat als je off doet soms de tv aanblijft.

iets meer gevonden delay optie werkt niet. wel gevonden dat je de activiteit een delay kan instellen per knop alleen deze zijn niet aanpasbaar.... iemand nog ideen?

[ Voor 23% gewijzigd door jorisw86 op 17-07-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
jorisw86 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:56:
heb sinds gister mijn harmony ultimate geinstalleerd en hem werkend. merk echter wel soms dat de tv niet naar de juiste hdmi input springt als hij al op hdmi stond. iemand enig idee of je daar iets aan kan doen? en heb ook al gemerkt dat als je off doet soms de tv aanblijft.

iets meer gevonden delay optie werkt niet. wel gevonden dat je de activiteit een delay kan instellen per knop alleen deze zijn niet aanpasbaar.... iemand nog ideen?
Dit probleem ervaar ik ook. Bij mij alleen als alles uit staat en ik de eerste keer een activity start. De ene keer blijft hij op een andere input hangen, en heel soms gaat het in een keer goed. Volgens mij zit dit in de poweron cyclus, ik heb dit al gemeld bij Logitech. PowerOff gaat bij mij overigens goed met alle apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als ik een tweedehands Harmony One koop, kan ik die dan syncen zodat hij meteen in is gesteld zoals mijn huidige Harmony One?

* pven leest dingen over 'op afstand blokkeren' en zo en heeft wat twijfels of tweedehands kopen verstandig is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
jvalks schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 07:59:
[...]

Dit probleem ervaar ik ook. Bij mij alleen als alles uit staat en ik de eerste keer een activity start. De ene keer blijft hij op een andere input hangen, en heel soms gaat het in een keer goed. Volgens mij zit dit in de poweron cyclus, ik heb dit al gemeld bij Logitech. PowerOff gaat bij mij overigens goed met alle apparaten.
heb een case gelogd bij logitech hij heeft iets aangepast dat we zelf niet kunnen. alle issues zijn opgelost nu het ding werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:21:
Als ik een tweedehands Harmony One koop, kan ik die dan syncen zodat hij meteen in is gesteld zoals mijn huidige Harmony One?

* pven leest dingen over 'op afstand blokkeren' en zo en heeft wat twijfels of tweedehands kopen verstandig is.
Ik heb er geen ervaring mee, maar waarom zouden ze iets blokkeren? Dat doen ze alleen als je onder garantie een ander hebt gekregen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Rupie schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 07:16:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar waarom zouden ze iets blokkeren? Dat doen ze alleen als je onder garantie een ander hebt gekregen volgens mij.
Ik wacht nog even met een tweedehands-je, want gisteren kreeg ik bericht van Logitech dat het huidige defect (schermpje gaat niet meer aan) heel misschien garantie is. Ik kan het me niet voorstellen bij een afstandsbediening van een jaar of vier oud, maar wie weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Veel knoppen van mijn Harmony 885 (vier jaar oud) doen het inmiddels erg slecht. Ik moet heel hard drukken voordat hij reageert. Ik heb hem al opengemaakt een de contacten schoongemaakt, maar het heeft weinig geholpen. Kan dit (onder garantie) gemaakt worden? Je mag toch verwachten dat zo'n dure afstandbediening langer dan 4 jaar meegaat?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
ari3 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:18:
Veel knoppen van mijn Harmony 885 (vier jaar oud) doen het inmiddels erg slecht. Ik moet heel hard drukken voordat hij reageert. Ik heb hem al opengemaakt een de contacten schoongemaakt, maar het heeft weinig geholpen. Kan dit (onder garantie) gemaakt worden? Je mag toch verwachten dat zo'n dure afstandbediening langer dan 4 jaar meegaat?
Ik heb ongeveer hetzelfde met een One.

Logitech geeft twee jaar garantie en doet geen reparaties. Kreeg uit coulance 35% korting aangeboden op de producten in hun webshop.

Ben alleen aan het twijfelen welke het dan moet gaan worden.

De Ultimate is natuurlijk de mooiste, maar van die prijs word niemand gelukkig.
De Touch is nagenoeg hetzelfde maar mist de hub.
De Smart Control heeft dan wel weer een hub maar daar zitten maar drie activiteiten knoppen op.

Het touchscreen kan me overigens gestolen worden. Leuk als het erop zit maar niet noodzakelijk.
Moeilijke keus. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Ik heb sinds kort dat mijn Harmony One steeds spontaan reboot of gewoon terug gaat naar activiteiten. Terwijl hij daar voor al op een activiteit stond, begint echt mateloos irritant te worden..

Ook kan hij niet het AV commando van mijn Samsung TV. Hier voor heb ik al geprobeerd om de AB op Methode 3 te zetten, maar dan swapped hij echt nooit meer naar de juiste input. Dus staat hij weer op Methode 2. Ook de IR code was vrij kansloos om aan te leren (aangezien het een source knop is).

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn oude Harmony One is grotendeels dood verklaard, van Logitech mag ik nu iets nieuws uitzoeken met 35% korting. Ik zit aan een Touch te denken. Een ultimate vind ik erg prijzig, en ik zie dat vanaf augustus de Hub los verkocht gaat worden voor het geval ik die ooit toch wil gaan kopen. Iemand een idee wat die Hub gaat kosten? Ik gok minstens 100 euro, want dat is het prijsverschil tussen een Touch en een Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
pven schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:45:
Mijn oude Harmony One is grotendeels dood verklaard, van Logitech mag ik nu iets nieuws uitzoeken met 35% korting. Ik zit aan een Touch te denken. Een ultimate vind ik erg prijzig, en ik zie dat vanaf augustus de Hub los verkocht gaat worden voor het geval ik die ooit toch wil gaan kopen. Iemand een idee wat die Hub gaat kosten? Ik gok minstens 100 euro, want dat is het prijsverschil tussen een Touch en een Ultimate.
In Amerika kost de losse hub 100 dollar, dus misschien eerder 120 euro? Als je nog een keer korting wil gewoon je toetsenbord opgeven en vragen of ze daar voor nieuwe toetsjes hebben omdat die zijn versleten, dan krijg je ook een 35% korting voucher :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
jvalks schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 07:59:
[...]

Inmiddels is dit probleem opgelost met de nieuwe firmware. Werd netjes geholpen door de support van Logitech! Wederom complimenten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Helaas heeft sinds kort onze paar jaar oude (moet even nagaan hoe oud ie is maar volgens mij meer dan 2 jaar) Harmony 555 niet langer zin om te reageren op de 'pijl links' knop terwijl dit tussen de mini/beeld EPG van UPC zappen ideaal werkte. Alle andere knoppen werken nog prima.

Ik heb net nog even Logitech support in de UK gebeld en moet even thuis nog nagaan of inderdaad ouder dan 2 jaar is. Mogelijk kan ik toch nog een discount krijgen via hun webshop voor de 650 al wordt ie voor 81.49 euro aangeboden (maar 52,99 euro via Pixmania Parijs inclusief verzending).

Al heb ik liever weer een 555 (heeft iemand er nog 1 liggen die ie niet gebruikt? deze is niet meer online te koop en ook niks op Marktplaats) die tot 15 apparaten aan kan en als ik het goed lees de 650 'maar' 5 al heb ik op dit moment de volgende apparaten in gebruik en komt het net uit: UPC mediabox (Pace HD), Sony surroundset, Pioneer analoge harddisk recorder, WDTV Live Hub, Wii.

Maar als ik naar het aantal profielen kijk kom ik wel aan de 6 stuks namelijk: tv kijken, radio luisteren, cd luisteren, harddisk recorder opnames terugkijken, WDTV kijken, Wii gamen. Er is toch een max op aantal apparaten en niet op aantal profielen of wel? Ik zie ook op de Logitech pagina van de 650 maar 5 profiel knoppen in tegenstelling tot de optie die ik nu heb om veel meer profielen te selecteren in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
funrider schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:37:
Maar als ik naar het aantal profielen kijk kom ik wel aan de 6 stuks namelijk: tv kijken, radio luisteren, cd luisteren, harddisk recorder opnames terugkijken, WDTV kijken, Wii gamen. Er is toch een max op aantal apparaten en niet op aantal profielen of wel? Ik zie ook op de Logitech pagina van de 650 maar 5 profiel knoppen in tegenstelling tot de optie die ik nu heb om veel meer profielen te selecteren in het scherm.
Een max apparaten op een profiel? Zal vast wel, maar hoeveel apparaten moet je wel niet aanzetten in 1x? Ik zit meestal aan 3, zie het probleem niet zo. Je hebt wel max aantal profielen op een Harmony, dus die 6 stuks van je gaan niet op de 650 passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Hoe is de ervaring met de Ultimate? Mij valt op dat oudere Harmony modellen wat traag zijn met wisselen van activiteiten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:35
Iemand een idee voor een oplossing? Heb een andere satelliet ontvanger gekocht en veranderd op mijn harmony 300. De knop Watch TV doet nu alleen niet meer TV+ontvanger aanzetten, ik moet de ontvanger separaat aanzetten door eerst op sat te drukken en dan op de aanknop. Uitzetten doet hij wel allebei :?

Iemand een idee hoe ik tegelijk aanzetten weer kan activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 12:21

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik overweeg een harmony ultimate aan te schaffen.
Aangezien die dingen peperduur zijn, wil ik zeker weten dat het voor mijn toepassing gaat werken.

Ik heb in een lange kast met 4 vakken (zonder deurtjes) 5 apparaten staan.
Op die kast staat de tv.

Ik wil de 2 bijgeleverde ir blasters gaan gebruiken voor de 4 vakken in de kast.

Probleem (!) Er zitten maar 2 ir blasters bij, en maar 2 aansluitingen op de ultimate, dus ik kan maar 2 vakken bedienen ?

Ik vond op de logitech site de IR Shelf emitter voor 900 RF ontvanger. Er zitten dan 2 ir blasters op 2 kabels met 1 stekker. Deze blijken bij navraag ook te werken/passen op de ultimate. (ik heb mijn twijfels)

Dan zou ik 2 van die kabels moeten hebben om 4 vakken in de kast te bedienen.

Is dit zo, en zitten er dan 2 ir blasters op 1 kabel ?
En passen deze inderdaad op de ultimate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:23:
Ik overweeg een harmony ultimate aan te schaffen.
Aangezien die dingen peperduur zijn, wil ik zeker weten dat het voor mijn toepassing gaat werken.

Ik heb in een lange kast met 4 vakken (zonder deurtjes) 5 apparaten staan.
Op die kast staat de tv.

Ik wil de 2 bijgeleverde ir blasters gaan gebruiken voor de 4 vakken in de kast.

Probleem (!) Er zitten maar 2 ir blasters bij, en maar 2 aansluitingen op de ultimate, dus ik kan maar 2 vakken bedienen ?

Ik vond op de logitech site de IR Shelf emitter voor 900 RF ontvanger. Er zitten dan 2 ir blasters op 2 kabels met 1 stekker. Deze blijken bij navraag ook te werken/passen op de ultimate. (ik heb mijn twijfels)

Dan zou ik 2 van die kabels moeten hebben om 4 vakken in de kast te bedienen.

Is dit zo, en zitten er dan 2 ir blasters op 1 kabel ?
En passen deze inderdaad op de ultimate ?
ik heb sinds kort de Ultimate. Volgens mij kan de blaster zelf ook zenden. Dus 2 oogjes en de blaster zelf. De blaster ontvangt dan weer rf van de ab dus hoeft mijn inziens niet in het zicht

edit: Even voor je getest. De IR ogen die ik bij de ultimate zijn gelijk aan die van de 900. De IR ogen van de 900 doen het op de hub van de ultimate. Dus ik denk dat het shelf emitter verhaal wel gaat werken.

[ Voor 7% gewijzigd door TF op 08-08-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
Plus, test eerst al maar eens met die Blaster en Mini Blasters. Het kan HEEL goed zijn dat je met die 2 Mini Blasters al vlot toekomt, die beestjes blazen volgens mij IR uit dat het NIET normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

@TF, bedankt voor het testen. :)
@HyperBart, bedankt voor de tip, ga het proberen zodra ik em heb.

Ik heb een kortingscode van 35%, dat scheelt een stukje.
Ga de ultimate dit weekend bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

HyperBart schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:45:
Plus, test eerst al maar eens met die Blaster en Mini Blasters. Het kan HEEL goed zijn dat je met die 2 Mini Blasters al vlot toekomt, die beestjes blazen volgens mij IR uit dat het NIET normaal is.
inderdaad. ik heb in 1 kastje 1 blaster liggen met 5 apparaten. Stuurt ze moeiteloos aan ook als het niet direct in zicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Dit kan in inmiddels bevestigen, de 2 meegeleverde irblasters sturen moeiteloos de hele handel aan.

Ik heb nu een aantal activiteiten geprogrammeerd staan, best handig om met een druk op de knop van alles aan te zetten.

Wat ik me afvroeg, zou het mogelijk zijn om met een druk op 1 knop alles weer uit te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Die IR blasters blazen zo'n ontiegelijk grote hoeveelheid IR, ik gebruik al jaren geen extra oogjes meer... Maar dat is uiteraard wel beperkt tot 1 ruimte. Kan de IR nergens door, dan komt het uiteraard niet aan.

Over uitzetten, alles waarvan de Harmony weet dat het aan staat, gaat uit met 1 knop.

[ Voor 50% gewijzigd door UltraSub op 16-08-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:55

JME

zeg maar Jamie

Tot voor kort had ik een Sony CD wisselaar. Op de originele afstandbediening zaten geen knoppen om rechtstreeks 1 van de 5 discs te kiezen, alleen een Next Disc en een Previous Disc. In de Harmony database zat een afstandbediening die wel die directe keuzeknoppen had en die bleken ook te werken op mijn speler. Ideaal!
Nu heb ik sinds kort een nieuwe CD wisselaar, Yamaha CD-C600. Zelfde situatie. Weet iemand een Yamaha type met directe disc keuze knoppen die ik zou kunnen proberen? Of zitten er een soort "verzamelalbums" met alle codes per merk in de database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou even contact op kunnen nemen met Logitech support, zou met niet verbazen als zij je dat kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

zo heel af en toe loop je tegen een geweldig product aan. In dit geval de Harmony Ultimate. Wat een fantastisch ding.
Ik heb hem nu een aantal weken en ben er echt weg van. Vooral de app die erbij komt zodat je die hub kunt aansturen. Briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-06 08:52
Help, n00b hier. Ik lees me suf over IR-blasters en de nieuwe hub die er nog moet komen (overigens zou die voor deze maand op de releaselijst moeten staan maar zelfs Logitech support heeft nog geen idee wanneer dan, las ik elders).

Ik heb naar volle tevredenheid een Harmony Touch. Verder geen toeters en bellen als een PS3 of de noodzaak om vanuit een andere kamer iets op te starten. Al mijn apparatuur (tv, versterker, media-player, blu ray speler en Entone dvr) staat open in de kast.

Tot nu toe. We willen graag een nieuw tv-meubel. En daarmee krijg je het gelazer. Want in de opstelling die we willen, kunnen blu ray, mediaspeler en entone prima los blijven staan in een open gedeelte van de kast, maar moet de versterker wel ergens ín een kast (hij is vrij groot, zo'n extra hoog model).

Kortom, Tia heeft een IR extender nodig. En ik zoek me suf om uit te vinden of ik ook een simpeler variant kan aansluiten die goed werkt met mijn Harmony Touch. Ten slotte heb ik hem maar voor één apparaat nodig (en ik verwacht niet echt dat daar méér bij komt).

- welke betaalbare IR extender werkt goed op een Touch en is ook voorzien van niet al té elledig grote ogen
- of moet ik echt echt echt voor die Hub gaan? Overtuig me.

Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
@tia

Ik gebruik voor een enkel apparaat de Marmitek IR extender.
Deze zijn er in verschillende soorten, 2 of 4 aansluitingen.
Werkt prima hier met de one+ en kost niet veel

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-06 08:52
cypher21 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:32:
@tia

Ik gebruik voor een enkel apparaat de Marmitek IR extender.
Deze zijn er in verschillende soorten, 2 of 4 aansluitingen.
Werkt prima hier met de one+ en kost niet veel
Klinkt goed, dank! Ik had er al eens naar gekeken maar durfde het nog niet aan, eerst even Tweakers vragen _/-\o_

Overigens, een algemene update mbt die losse Ultimate Hub voor wie geïnteresseerd is:
Ik heb net met Logitech in Leusden gebeld om te vragen wat zij als oplossing zouden zien voor mijn probleem (de Hub (natuurlijk :P )) en wanneer de Hub zou moeten komen. Support gaf aan dat soort zaken altijd pas als laatste te horen en nu te mikken op het eerste deel van september. Laatste prijs die hij had gehoord: € 99,-.

Als goede klant (leuk, ik heb net sinds een dikke drie maanden mijn eerste logitech product :9 ) krijg ik wel alvast een kortingscode voor 35% om 'm tegen die tijd te bestellen bij ze. Voor een euro of 65 zou ik dus klaar zijn met randapparatuur die 100% zou moeten passen.

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Ik heb eind vorig jaar een Harmony One gekocht omdat ik dacht dat het wel handig zou zijn voor mijn home theater kamer. Alles is redelijk goed ingesteld en als het werkt dan werkt het goed. Maar ik zit nu met een probleempje waar ik niet zo makkelijk een oplossing voor zie.

Mijn apparatuur staat op plekken waar soms het signaal niet direct bij komt. Als ik de AB gebruik van het apparaat zelf klik ik dan simpelweg nog een keer op de aan / uit knop en dan werkt alles. Niet zo met de Harmony, dan moet je eerst wachten tot ie z'n cyclus heeft doorlopen en daarna moet je door de langzame help methode.

Is hier iets simpels aan te doen of heb ik eigenlijk 100 euro weggegooid?

Los daarvan maar gerelateerd, ik was van plan mijn HTPC met een AB te bedienen maar ik gebruik nu een Logitech diNovo edge en daarmee kan je eigenlijk alles wat je wil met een computer. Ik snap niet eens hoe iemand een computer kan besturen met alleen een AB, je mist dan zoveel mogelijkheden.

• UltraSub
Mijn mening... een Harmony zonder RF is leuk, maar niet betrouwbaar. Harmony met RF is flawless. Hoogst zelden dat die iets mist. Daarnaast, ik gebruik XMBC, met een Flirc IR ontvanger. Alles wat ik met het toetsenbord kan, kan ik makkelijker met mijn Harmony 900. Mis dus helemaal niks, wat ik wel heb is naadloze integratie van XBMC met mijn hele set. En stuurt gewoon toetsenbord aanslagen naar XBMC.

/edit
Overigens, die cyclus waar je het over hebt is als hij goed getuned is, nooit veel langer dan handmatig alles inschakelen met verschillende AB's. Hij doorloopt simpelweg dezelfde cyclus als je met losse AB's zou doen, en hij pakt niet zelf iedere keer een andere AB van tafel, dus theoretisch is hij zelfs sneller. Als dat niet zo is, dan staan er te veel of te lange pauzes tussen je startup/wissel/poweroff sequence.

[ Voor 34% gewijzigd door UltraSub op 29-08-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Max Hunt schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:09:
Los daarvan maar gerelateerd, ik was van plan mijn HTPC met een AB te bedienen maar ik gebruik nu een Logitech diNovo edge en daarmee kan je eigenlijk alles wat je wil met een computer. Ik snap niet eens hoe iemand een computer kan besturen met alleen een AB, je mist dan zoveel mogelijkheden.
Zowel XBMC als MediaPortal hebben een "Green Button" opvang tooltje waarmee je ze kan starten met een MCE remote en daarna verder mee kan bedienen dus dat mag geen probleem zijn :)

Verder inderdaad effe de delays tussen de acties goed instellen en dan komt het allemaal goed!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Max Hunt schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:09:
Ik heb eind vorig jaar een Harmony One gekocht omdat ik dacht dat het wel handig zou zijn voor mijn home theater kamer. Alles is redelijk goed ingesteld en als het werkt dan werkt het goed. Maar ik zit nu met een probleempje waar ik niet zo makkelijk een oplossing voor zie.

Mijn apparatuur staat op plekken waar soms het signaal niet direct bij komt. Als ik de AB gebruik van het apparaat zelf klik ik dan simpelweg nog een keer op de aan / uit knop en dan werkt alles. Niet zo met de Harmony, dan moet je eerst wachten tot ie z'n cyclus heeft doorlopen en daarna moet je door de langzame help methode.

Is hier iets simpels aan te doen of heb ik eigenlijk 100 euro weggegooid?

Ik zie een HTPC meer als een appliance en zou daarom juist enkel met een AB te bedienen moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
UltraSub schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:16:
Overigens, die cyclus waar je het over hebt is als hij goed getuned is, nooit veel langer dan handmatig alles inschakelen met verschillende AB's.
Als alles goed gaat gaat dit inderdaad sneller. Zodra hij 1 apparaat niet kan bereiken bij aan of uit zetten dan duurt het een heel stuk langer. Mijn apparaten staan niet op 1 plek dus dan zou ik moeten timen wanneer ik de harmony ergens op mik, dat wordt een beetje omslachtig. Ik ga eens kijken naar wat CEC voor me kan doen.

@HTPC
I see, als je de htpc alleen als mediacenter gebruikt dan kan een AB inderdaad voldoende zijn. Maar zelfs dan moet je ergens opgeven wat je wil laten downloaden, er gaat wel eens iets mis, even een youtube filmpje kijken of wat googelen. Daar heb je toch een TB voor nodig? En ik ben zelf nog wat aan het spelen met madvr en co (werkt dat überhaupt in xbmc?)

Ik zal nog eens wat spelen met de Harmony maar ik denk dat ie eindigt op marktplaats. Als niet alles bijna altijd 100% goed gaat voegt het gewoonweg niets toe. Een miskoop dus, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 10:05
Ik heb sinds een paar dagen een Harmony Touch en ik heb alles nu zo'n beetje geconfigureerd zodat het werkt, alleen bij het activeren van een Activity wanneer de apparaten uit staan gaat nog niet alles goed.

De apparaten gaan wel aan, maar switchen niet naar de juiste input. Nu weet ik dat ik dit kan aanpassen met een "Power on delay", maar ik weet dat ik mijn apparaten ook kan aanzetten met een Input commando.

Alleen nu kan ik niet vinden hoe ik kan instellen dat hij gewoon het "Power toggle" commando overslaat en direct het input commando geeft. Ik zou het waarschijnlijk kunnen "fixen" door te zeggen dat ik mijn apparaten altijd aan wil hebben, maar dat is niet het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus je wil dat de harmony denkt dat de apparaten aan staan op een moment ze voor de harmony uit staan, zonder de setting daarvoor te gebruiken? :p

Je wil dus eigenlijk het commando 'input' gebruiken om het apparaat aan te zetten, begrijp ik dat goed? Kan je niet in de activity instellen met welk commando een device aan gaat? Ik dacht dat dat kon maar ik heb de software al een tijdje niet meer open gehad.

Wat je ook kan doen is na de opstartcyclus nog een keer een aantal commando's laten verzenden om de input goed te krijgen. Als het goed is kan je bij het opstarten van een activiteit wel extra commando's toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat kan.. Iets als "My device uses different buttons for on and off", en dan bij "On" je input selecteren. Dat levert echter wel op dat dat daarna voor alle activities hetzelfde is. Het is namelijk een device setting. Wat je wil is zorgen dat er een vertraging is die lang genoeg is bij het opstarten, zodat het input command ook geaccepteerd wordt, en niet al wordt gestuurd als het apparaat nog niet klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 10:05
Ik wil eigenlijk dat het power on commando per activity anders is, geen power toggle maar een input commando.

Dit scheelt namelijk heel wat gepiel met delays.

Als ik inderdaad de manier van power on bij mijn device aanpas, dan gaat hij voor elk activity op hetzelfde input kanaal, wat dan weer niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
Ik heb een Harmony touch nu wil deze updaten en een aantal dingen wijzigen maar mijn touch word niet gezien ik krijg iedere keer de melding dat ik de AB moet aansluiten ik heb nu al op verschillende computers geprobeerd maar geen resultaat.

Ik doe dit in osx en gebruik safari en heb de laatste updates van sliverlight en van harmony.

Nu kan ik mijn AB opnieuw instellen maar ik kan nu ook niet synchroniseren dus ben ik bang als ik de AB opnieuw instel dat ik er helemaal niets meer mee kan

hebben er hier meer mensen last van ?

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb de Harmony Ultimate nu een paar weekjes in gebruik.
De ir blasters die meegeleverd worden zijn inderdaad sterk genoeg om alles te bedienen, ik had dus niet per se die 2 losse irblasters (waar ik helemaal niks aan heb) mee hoeven te bestellen.
Maarja ze waren dan ook maar 2 euro per stuk.

Alles werkt naar wens, ik ben helemaal tevreden.
Alleen een klein puntje, je krijgt geen melding dat de accu bijna leeg is.
Het is ineens plop uit.
De opgeladen volle accu gaat ongeveer een weekje mee, dat is aanmerkelijk korter dan de Harmony 925 die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds jaren Harmony gebruiker.

Ik heb destijds de IR commando's van mijn Teletask domotica systeem via een geleende AB via IR learning als RAW codes aan mijn Harmony One aangeleerd.

Ik veronderstel dat de Harmony One deze commando's enkel LOKAAL gestockeerd heeft en dat, indien ik bijvoorbeeld een Harmony Ulitmate zou aanschaffen deze niet softwarematig kunnen "overgedragen" worden?

Heb een beetje bang dat ze terug aanleren van Harmony One naar Ultimate (kan die dat wel???) de kwaliteit van de IR commando's negatief zal beïnvloeden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als het goed is zitten ze in ieder geval in je huidige harmony en deze kan je via je logitech account online zetten. Je zult waarschijnlijk de helpdesk aldaar even moeten raadplegen voor hulp bij het overzetten. Overigens kan je de signalen vanuit de harmony one natuurlijk ook weer leren aan je nieuwe ultimate, het blijft immers hetzelfde 'ir-raw coding signaal' (of hoe het ook mag heten).

Dit zal echter iets lastiger gaan als je een hele sequentie hebt, mogelijk moet je dan eerst in de software dit weer terugbreken naar enkele stappen onderling.

Kortom: mijn advies leg even de vraag voor aan de zeer bekwame logitech harmony helpdesk, en laat ons even weten of het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

M'n 885 is still going strong na 5 jaar. Werkt nog goed, alleen de sensor waardoor hij oplicht zodra je hem oppakt of mee zwaait is dood, naja overleefbaar ;)

Heb voor de zekerheid even rondgekeken naar een potentiele vervanger (dinnetje zo: ja ik kan echt niet zonder, kijk je alvast even rond)..maar helaas zit er enorm veel touch tussen (hou ik niet van, wil zappen met cijfertoetsen en fysieke knoppen, geen touchgeneuzel). De lelijke plastic fantastic modelletjes die ouder zijn zijn dan de enige optie. Voor mij is niet alle vooruitgang vooruitgang: zou toch graag weer een 885 of vergelijkbaar modelletje willen hebben. Naja, laten we hopen dat m'n huidige het nog even uithoudt.

Iets meer ontopic: vanwege de overstap naar glasvezel een andere decoder en dus de activiteiten aangepast: blijft lekker simpel en had het probleempje dat de decoder niet aansprong..met aangepaste delay verholpen. Heerlijk, werkte alles maar zo goed zonder al te veel gepruts :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Medjai
2Dutch schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:11:
...
maar helaas zit er enorm veel touch tussen (hou ik niet van, wil zappen met cijfertoetsen en fysieke knoppen, geen touchgeneuzel). De lelijke plastic fantastic modelletjes die ouder zijn zijn dan de enige optie. ...
Ik had een 525 maar hiervan gingen een aantal knoppen stuk. Omdat ik ook geen touch afstandsbediening wil heb ik een smart control gekocht (die met de simpele afstandsbediening). En die is voor mij echt perfect.

En als ik jouw post zo lees is dat misschien ook wel wat voor jou: is niet plastic fantastic (erg mooi en robuust design vind ik), heeft fysieke knoppen en is niet touch. Enige punt is dat hij niet oplicht (en dat is nou net waarom je 885 vervangen moet worden :/ )

Ander pluspunt is de RF connectie tussen ab en hub waardoor alle signalen altijd over komen dus nooit meer de help knop nodig (die er dus ook niet op zit).

[ Voor 0% gewijzigd door Medjai op 18-09-2013 11:23 . Reden: typo ]

• pven
  • Niet online
Ok dan: sinds een firmware-update voor mijn Touch heb ik ook last van de AE2006-melding. :(

Op het forum van Logitech vind ik het onderstaande:
I am sorry to hear you are having issues with the Logitech Harmony Touch. We are currently working on finding a general solution to the problem, but here are a few steps that should resolve the issue.

Log in to your harmony account with your Logitech Harmony Touch disconnected, select that you don't want to accept any recent changes in the pop up, then try to update the remote.

If this does not work, delete the device with your Favourite Channels on, your Horizon Media Box, then connect the Logitech Harmony Touch again, update, and add that device again. It should now be working as intended. If not, please contact us again.
Die eerste oplossing werkt voor mij niet, dus moet ik door naar de tweede. Ik snap echter niet wat ze precies bedoelen met 'with your Favourite Channels on'. Daarnaast heb ik geen Horzin Media Box. Dat ik die favorieten kwijt raak is niet erg, maar ik wil de de activiteiten kwijt raken.

Ondertussen heb ik alle favorieten via de web-app verwijderd, en heb ik de remote zelf een harde reset gegeven (off + menu 15 seconden indrukken), helaas lost dit niets op. Voorts heb ik de custom background die ik niet had, toch maar verwijderd (al een paar keer), maar dit lost ook niets op.

Iemand een idee wat ik nu moet doen?

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 18-09-2013 20:46 ]

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Ik had denk ik hetzelfde probleem (AE2005 of AE2006 foutmelding). Oplossing was bij mij om toch de activiteiten te verwijderen. Had maar drie activiteiten (TV, Film, Netflix), dus herstelwerk viel bij mij mee...

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Medjai schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:15:
[...]

Ik had een 525 maar hiervan gingen een aantal knoppen stuk. Omdat ik ook geen touch afstandsbediening wil heb ik een smart control gekocht (die met de simpele afstandsbediening). En die is voor mij echt perfect.

En als ik jouw post zo lees is dat misschien ook wel wat voor jou: is niet plastic fantastic (erg mooi en robuust design vind ik), heeft fysieke knoppen en is niet touch. Enige punt is dat hij niet oplicht (en dat is nou net waarom je 885 vervangen moet worden :/ )

Ander pluspunt is de RF connectie tussen ab en hub waardoor alle signalen altijd over komen dus nooit meer de help knop nodig (die er dus ook niet op zit).
Bedankt voor het meedenken, maar heb liever een remote die zelf oplicht. M'n 885 heeft nog wel verlichting, maar die gaat dus niet aan als je er mee schudt, ff op knopje drukken is echter geen enorm ongemak.
Smartphonebediening klinkt leuk, maar is alleen handig (naar mijn mening) als je weinig bedient: onze versterker bv bedienen we met een app als we radio luisteren: aan, internetradio kiezen, kanaal kiezen en evt van kanaal wisselen en klaar.

Persoonlijk wil ik bij het bedienen van meerdere apparaten gewoon lekker ouderwetsche knoppen ;) Een 650 ofzo zou al genoeg zijn. Heb 1 tv, 1 pvr, 1 versterker en m'n Mac mini die ik eigenlijk altijd met de Apple remote bedien (Plex).

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
H004 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:57:
Ik had denk ik hetzelfde probleem (AE2005 of AE2006 foutmelding). Oplossing was bij mij om toch de activiteiten te verwijderen. Had maar drie activiteiten (TV, Film, Netflix), dus herstelwerk viel bij mij mee...
Het is opgelost, maar hoe:
Wilt u de PVR en de activiteieten waar deze PVR in zit verwijderen uit uw account en dan uw Harmony Touch synchroniseren?
Als uw HTouch gesynchroniseerd is kunt u de PVR weer toevoegen en opnieuw uw verwijderde activiteiten opzetten.
Als u hierna uw HTouch weer gaat synchroniseren krijgt u geen AR2006 error melding meer en is het probleem verholpen.

Laat u ons even weten als alles weer werkt?
Ik had de activiteit 'TV kijken' best veel aangepast, dat is nu dus weg. Vanavond maar weer eens bedenken wat ik allemaal aan had gepast. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:37
Nadat mijn harmony 555 aan zijn einde begint te komen heb ik een harmony smart control besteld die vandaag binnen moet komen, ik ben benieuwd hoe dit gaat werken met mijn mobiel! Als je er trouwens over denkt om als bestaande klant een upgrade te doen is het de moeite waard om even contact te zoeken met Logitech. Ik kreeg 35% korting, dus ben net geen 85 euro kwijt.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:03

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mijn 555 is ook overleden en ik heb nu ook die Smart toestand (had ik dat geweten van die korting! Maar goed, that's life). Dat met die hub werkt fantastisch, ik heb hem onder de bank neergelegd en hij heeft nog geen IR-signaaltje misgeschoten richting mijn meubel. Ook reageert hij veel sneller op commando's van de afstandsbediening (die je ook niet meer hoeft te richten dus) dan de 555. Ook handig, je kunt toetsen zo instellen dat kort indrukken een ander commando geeft dan lang indrukken.

De smartphone app (iPhone 5) ben ik niet zo over te spreken. Het opstarten duurt net iets te lang om het even snel erbij te pakken. Van je favoriete TV zenders ontbreken veel iconen, waardoor je niet ziet om welke zender het gaat. Beetje gokwerk dus. Verder werkt volume, zappen enz. via de normale afstandsbediening zo goed, dat ik de smartphone niet mis als extra device zeg maar.

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 27-09-2013 13:18 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:37
Tot nu toe ben ik zeer tevreden. Ik heb de afstandsbediening nog niet aangeraakt, maar gebruik alleen mijn Galaxy Nexus of de ipad. Over die iconen heb je inderdaad een punt, dat is vervelend, maar de snelheid van de apps en het opstarten is voor mij ruimschoots snel genoeg.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik heb al geruime tijd een Logitech Harmony 600 in huis, maar eigenlijk tot op heden nog weinig mee gedaan. Ik wil nu een nieuwe inpuls geven aan m'n 'home theater' met onder andere de bouw van een XBMC, etc.

Goed, nu heb ik dus die Harmony geprogrammeerd voor mijn televisie, een Philips 40PFL5606H. De meeste basisfuncties lijken goed te werken, echter als ik op de Guide knop druk gebeurt er niks. Ik had graag gezien dat ik daarmee de EPG in beeld kan toveren. Iemand ervaring hiermee? Voor alle duidelijkheid, ik gebruik dus de TV met een CI-module en Ziggo smartcard daarin, geen losse decoder.
Pagina: 1 ... 19 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony