[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Het gaat denk ik over de "je hebt een buiten-de-garantie kapotte Harmony remote" kortingscode, deze wordt aangeboden na bovenstaand probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 12:13

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

troftnom schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:25:
Het gaat denk ik over de "je hebt een buiten-de-garantie kapotte Harmony remote" kortingscode, deze wordt aangeboden na bovenstaand probleem.
Yep die korting inderdaad. Ik heb het vanaf eind augustus tot eind oktober geprobeerd maar het werkte toen nogsteeds niet, dus was benieuwd of het iemand hier op deze forum al wel was gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:10
MaakmeGek schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:55:
[...]

Yep die korting inderdaad. Ik heb het vanaf eind augustus tot eind oktober geprobeerd maar het werkte toen nogsteeds niet, dus was benieuwd of het iemand hier op deze forum al wel was gelukt.
Bel je ze toch op ;)
Kun je direct bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gebruik al enkele jaren de Harmony afstandbedieningen naar volle tevredenheid. Echter loop ik nu tegen een flink irritatie aan. Sinds kort heb ik een Humax 5100c en bij het starten van de 'tv' activiteit gaat deze nooit direct aan. Altijd moet ik op help drukken, en heeft de Harmony twee pogingen nodig om hem aan te krijgen. Uitzetten gaat daarentegen wel in een keer goed.

Probleem is dat ik geen idee heb hoe dit op te lossen. Blijkbaar is de Harmony in staat het wel goed te doen, maar hoe zorg ik er voor dat het voortaan in een keer goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:55
ronwiel schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:20:
Gebruik al enkele jaren de Harmony afstandbedieningen naar volle tevredenheid. Echter loop ik nu tegen een flink irritatie aan. Sinds kort heb ik een Humax 5100c en bij het starten van de 'tv' activiteit gaat deze nooit direct aan. Altijd moet ik op help drukken, en heeft de Harmony twee pogingen nodig om hem aan te krijgen. Uitzetten gaat daarentegen wel in een keer goed.

Probleem is dat ik geen idee heb hoe dit op te lossen. Blijkbaar is de Harmony in staat het wel goed te doen, maar hoe zorg ik er voor dat het voortaan in een keer goed gaat?
Vreemd, mijn 5100c had hier geen problemen mee (Harmony One). Misschien een delay inbouwen?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Had ik inderdaad ook al geprobeerd. Na het topic door te bladeren (zal dit voortaan eerst doen ;)). Blijkt dat je de Humax aan kan zetten als je er schuin voor zit. Soms kan het zo makkelijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ronwiel schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:20:

Een mailtje naar support en hun doen het voor je. Ook wel eens zoiets gehad en hun hebben het opgelost. Vervelende is nu alleen dat ik niet weet wat ze gedaan hebben en dat had ik wel graag geweten willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Iemand die me kan helpen met hoe ik de harmony 1100 moet instellen? Zoals mijn homecinema( LG HX906SX-> die wordt onder mini-systemen gezet??)), waar moet ik die tussen zoeken? Net zoals mijn digicorder( Telenet) en mijn Eminent mediaplayer? Ik vind die namen wel allemaal, maar niet waar je je zou verwachten? Eminent staat onder media-pc, en telenet staat bij kabel? Ook mijn Panny TX-p50vt50e staat er niet tussen?

[ Voor 5% gewijzigd door Acemath op 01-12-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:56
Volgens mij kun je gewoon een willekeurige categorie kiezen en dan gewoon je modelnummer invoeren, vroeger werkte dat tenminste.

Heb nu, naast een kapotte 885 en werkende one, vandaag twee 300's binnengekregen, die je via de webpage moet configureren. De interface en gebruikersgemak daarvan is een beetje mwah, maar dat was ik ook al gewend van de echte software, uiteindelijk lukt het wel allemaal.

Alleen zit er een grote fail in, de afstandsbediening heeft 4 vaste knopjes voor de 4 devices (tv, cable/sat, dvd en vcr/aux), maar je kunt niet een device aan een specifiek knopje koppelen. Dat webprogramma analyseert welke devices je toevoegt, en koppelt die via een algoritme aan de knopjes. Ik weet niet hoe ze het bepalen, maar het lijkt erop dat ze er de RND()-functie voor gebruiken :|

Nu was ik van de 885 en one ook al gewend dat ze de devices in een willekeurige volgorde toevoegen aan je remote, maar daar staan tenminste nog de goede namen in het schermpje; bij de 300 gaat het echt nergens over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@sewer wat bedoel je met willekeurige volgorde?
Als ik op mijn One kijk en heb een activiteit draaien en kies dan devices dan staan de gebuikte devices op dat moment boven aan, en zo werkt dat met elke activiteit, de gebruikte devices komen boven aan in de lijst.

Of bedoel je dit niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ik bedoel dat je in die Harmony Software 7.7 niet kan aangeven in welke volgorde de devices op je schermpje moeten komen (als je op je one dus op devices klikt). Bij activities heb je een 're-order activities' knopje, bij devices hebben ze dat weggelaten. Dat is op zich niet zo heel erg, omdat je daar de namen ziet staan, maar het zou natuurlijk handiger zijn als je je belangrijkste devices op het eerste schermpje kan krijgen.

Bij de 300 heb je geen scherm, maar 4 knopjes voor de devices, en die hebben een vaste naam. Dat je daar ook niet kan aangeven welke apparaat onder welk knopje moet komen is wel erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Mijn one is nog maar net in mn bezit, maar ik worstel met een dingetje. Ik probeer een activiteit in te stellen om radio te luisteren via mn decoder. Hiervoor moeten Versterker aan, versterker op juiste input, decoder aan, decoder op radio, decoder op juiste kanaal. Maar als ik een nieuwe activiteit toevoeg krijg ik daar standaard allerlei vragen over hoe ik mn mediespeler wil gebruiken, wat helemaal niet van toepassing is. Hetzelfde geldt voor de activiteit Game Spelen, ook hier allerlei vragen over mn mediaspeler.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:32
Ik heb sinds kort de Harmony Touch en moet bekennen dat ik deze niet geweldig in de hand vind liggen. Heb vrij grote handen en de toetsen 'volgende/vorige' en 'volume up/down' zitten te ver naar achteren. Ook kies ik vaak een kanaal door op een cijfer te drukken. De extra handeling om eerst op '1,2,3' te drukken vind ik jammer. Ik zit er dan ook aan te denken om deze na een week de deur uit te doen en een One+ te kopen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bokmaaa schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:08:
Mijn one is nog maar net in mn bezit, maar ik worstel met een dingetje. Ik probeer een activiteit in te stellen om radio te luisteren via mn decoder. Hiervoor moeten Versterker aan, versterker op juiste input, decoder aan, decoder op radio, decoder op juiste kanaal. Maar als ik een nieuwe activiteit toevoeg krijg ik daar standaard allerlei vragen over hoe ik mn mediespeler wil gebruiken, wat helemaal niet van toepassing is. Hetzelfde geldt voor de activiteit Game Spelen, ook hier allerlei vragen over mn mediaspeler.

Iemand een idee?
Ja: niet de standaard activiteiten gebruiken ;) voeg een custom activity toe, dan kan je het als het goed is helemaal instellen zoals jij wil.

[ Voor 5% gewijzigd door Rupie op 03-12-2012 17:09 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Vandaag een one+ gekocht... Kon niet echt een setting in myharmony.com vinden om het tijdsformaat naar 24H te zetten. Daarom de software gebruikt. Nu gaat myharmony over de rooie en na het updaten daarmee geeft de abo aan configuration corrupted. Vaag...

Na wat pogingen via de software mijn vorige afstandsbediening de 885 maar geupgrade naar de ONE en nu doet hij het weer. Maar kennlijk is in het proces mijn ONE+ nu dus gedowngrade naar een ONE... Nog vager.

Verder erg strak apparaat. De toetsen zijn goed verlicht in tegenstelling tot mijn oudere 885 waar nauwlijks te zien was waar je op drukte. En de touchscreen werkt toch ook wel erg goed. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Darth Malak op 04-12-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb al enkele maanden een harmony one+ in gebruik. geconfigureerd via myharmony.com. Heb dit weekend weer eens de harmony aan mijn pc gehangen om een bepaalde knop te updaten maar vervolgens is mijn harmony ingesteld op engels en ik krijg dit met geen mogelijkheid op nederlands. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darth Malak schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:01:
Vandaag een one+ gekocht... Kon niet echt een setting in myharmony.com vinden om het tijdsformaat naar 24H te zetten. Daarom de software gebruikt. Nu gaat myharmony over de rooie en na het updaten daarmee geeft de abo aan configuration corrupted. Vaag...
Ik heb de One nu niet bij de hand, maar kan je die weergave niet gewoon instellingen op het apparaat zelf? Dat je datum en tijd op de ab zelf in kan stellen weet ik zeker, ik twijfel alleen over het formaat ;)
shoombak schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:14:
Ik heb al enkele maanden een harmony one+ in gebruik. geconfigureerd via myharmony.com. Heb dit weekend weer eens de harmony aan mijn pc gehangen om een bepaalde knop te updaten maar vervolgens is mijn harmony ingesteld op engels en ik krijg dit met geen mogelijkheid op nederlands. Iemand een idee?
Volgens mij heb ik op het forum van Logitech zelf ook wel eens zoiets voorbij zien komen. Via myharmony.com werkte dat volgens mij niet, via de software wel. Maar als ik de reactie van je voorganger lees weet ik niet of je het via de software in wilt stellen. Je zou eens een mailtje naar Logitech kunnen sturen, wellicht dat zij het even voor je aan kunnen passen.

[ Voor 40% gewijzigd door Rupie op 05-12-2012 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Heb net de 300 gehaald voor een klein prijsje, alleen het probleem is dat hij bij mijn satellietontvanger de menu down en menu up 3x achter elkaar stuurt.. dus springt hij ook telkens 3 stapjes te ver ;) workaround is door je hand snel voor het IR-oogje te doen zodat hij de andere 2 opdrachten niet verstuurd..maar is wel ff irritant.

Gelukkig heb ik het menu vrijwel nooit nodig.. voor die ene keer pak ik de normale AB er wel bij ;)

Verder top dingetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Rupie schreef op maandag 12 november 2012 @ 07:32:
[...]

Nou, uit mijn hoofd dan maar:
Ga naar het device --> settings van device --> Adjust delay / speed settings --> inter-key delay
Heb het zelfde probleem, maar welke waarde zou hier dan moeten staan ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een Harmony One aangeschaft na 2 jaar met een hoop AB's te zitten op de bank.
Ben nu echter al 2 dagen aan het klooien geweest om het een en ander goed in te stellen , maar het lijkt maar niet te lukken.
Mijn Setup ziet er als volgt uit :
1. Plasma TV ( Panasonic TX-PF46G10 )
2. Blu-Ray Speler incl. Surround ( Panasonic SA-BT200 )
3. Mediaplayer ( EVA9150 )
4. Beamer ( Optoma HD600X-LV )
5. Electrisch Scherm ( No Name Baseline 92" )

Voor de optie TV kijken schakelt de Harmony netjes de TV + Surround set in.
Maar als ik dan naar de optie Film kijken wil ( 2+3+4+5(scherm naar beneden) )
Dan schakelt de Harmony de Surround uit , en vervolgens niet meer aan
Terwijl deze niet meer moet doen als het kanaal van D-in naar AUX zetten.
Zeer ongemakkelijk en krijg echt niets gevonden om dit anders in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Je kan kiezen welke apparaten hij moet aan- en uitzetten als je van activiteit wisselt. Aangezien veel apparaat geen echt aan-knopje hebben, maar een toggle, krijg je dus het tegenovergestelde als het al aan staat.

Ik laat mijn afstandbediening vrij weinig apparaten aanzetten. Mijn tv-tuner mag hij wel aan- en uitzetten bij die activiteit, maar bij mijn activiteiten met mijn projector laat ik de afstandbediening hem niet aanzetten (aangezien het nogal lang duurt voordat je de projecter na het uitzetten weer kan aanzetten, en het is ook slecht voor het apparaat), wat ik echter wel bij elke activiteit doe is alle power knoppen voor alle betrokken apparaten in het visuele schermpje programmeren, zodat ik met de afstandbediening een apparaat altijd kan aan- of uitzetten.

Sowieso hebben mijn tv en receiver een fysieke aan-knop, en laat ik hem niet de hele dag op standby staan.

Misschien niet helemaal wat je wilt, maar het werkt wel goed...

[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 10-12-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb bij het switchen van activiteiten en ik laat alles in en uitschakelen via de Harmony. Als ik start met TV kijken, dan gaat de TV aan, de satellietontvanger gaat aan en hij schakelt naar de juiste input. Schakel ik dan naar de mediaplayer dan gaat de satellietontvanger uit en de mediaplayer aan. De TV blijft gewoon aan (dit ging ooit een keer verkeerd, aangezien easylink geactiveerd was op de tv en die dus wel uitging toen de satellietontvanger uit ging :p). Aan het eind kan ik dan alles wat op dat moment aan staat uitschakelen via de powerknop van de Harmony. Wat je niet moet doen is zelf handmatig dingen aan en uitschakelen, dan gaat het uiteraard mis. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben inmiddels al bezig met mn 3de harmony.
Heb de 525 en 555 gehad, ben nu bezig met de 600.
Helaas geeft de 600 langzaam de geest, een aantal toetsen werken niet goed meer waaronder de rood/groen en menu toetst.
Als ik deze indruk dan licht het logotje in het scherm niet meer op.
Balen zeg, de vorige hadden dezelfde problemen.
Iemand dezelfde ervaringen?

Vond tot nu toe de 555 de beste ab die ik had, fijn in de hand en lekker stevige knoppen, helaas ging het display stuk na een tijdje.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:53
Harmen schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:09:
Ben inmiddels al bezig met mn 3de harmony.
Heb de 525 en 555 gehad, ben nu bezig met de 600.
Helaas geeft de 600 langzaam de geest, een aantal toetsen werken niet goed meer waaronder de rood/groen en menu toetst.
Als ik deze indruk dan licht het logotje in het scherm niet meer op.
Balen zeg, de vorige hadden dezelfde problemen.
Iemand dezelfde ervaringen?
Yep. Ik ben bezig met m'n derde Harmony 885, de eerste twee hebben ook een aantal toetsen die het niet of slecht doen. Jammer, maar afgezien daarvan ben ik supertevreden met die 885. Hopelijk komt Logitech met een mooi model voordat m'n huidige het laat afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb zo'n 50% kortingscode gehad vanwege het defect raken van m'n Harmony 900 buiten de garantie. Nu zit ik te twijfelen, ik wilde eigenlijk een Harmony Touch, maar die valt dus niet onder die code. Een nieuwe 900 kost 127,50 (de helft van de 255 euro die je betaalt via de Logitech website, goedkoopste nieuwprijs via pricewatch is iets onder de 200 euro), een Harmony Touch kost goedkoopste nieuwprijs +- 160 euro.

Ik twijfel, wie haalt mijn twijfels weg? RF heb ik niet echt nodig (geen dichte kastjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:08
Wie heeft er met een Harmony 900 of 1100 de besturing over klik aan klik uit via RF werkend? Ik kan maar niet achterhalen of dit werkt. Ik zie de kaku instellingen wel in de settings voor Logitech, maar wil gewoon van iemand horen dat en/of het werkt :) wil helemaal geen lightmanager nodig hebben, heb ik met mijn one for all touch ook niet (al blijf ik die rma sturen dus zoek nu toch wat anders).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Eigenlijk niet ... heb al bijna 2 jaar een 600 en eigenlijk maar 1 toets die het begeven heeft, rechter pijltje onder het schermpje.
Wordt toch byzonder regelmatig gebruikt (TV, Hi-fi, mediaplayer, UPC box, DVD speler)

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Gisteren heb ik een Harmony one + gekocht. Deze vervangt mijn 525 waarvan na jaren gebruik bepaalde knoppen niet meer functioneerden.

Nu heb ik via de Logitech Software gewoon de AB vervangen, en alles over laten zetten naar de One +.
Dit werkt top, alle activiteiten werken prima.

Nu lees ik een hoop over dat myharmony.com en dat je de one + ook via daar in kunt stellen

Zit er verschil in functies die je wel of niet kunt doen als je de one + via de website configureerd?
Ik meen dat het mogelijk is om custom iconen bij activiteiten e.d. in te stellen, of heb ik het mis?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• LuPo
cypher21 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:53:
Gisteren heb ik een Harmony one + gekocht. Deze vervangt mijn 525 waarvan na jaren gebruik bepaalde knoppen niet meer functioneerden.

Nu heb ik via de Logitech Software gewoon de AB vervangen, en alles over laten zetten naar de One +.
Dit werkt top, alle activiteiten werken prima.

Nu lees ik een hoop over dat myharmony.com en dat je de one + ook via daar in kunt stellen

Zit er verschil in functies die je wel of niet kunt doen als je de one + via de website configureerd?
Ik meen dat het mogelijk is om custom iconen bij activiteiten e.d. in te stellen, of heb ik het mis?
De software werkt beter. Op de website werden al mijn iconen gigantisch verkleind waardoor ze heel 'pixelig' in je ab komen te staan. Ook zijn er nog wat meer voordeeltjes aan de software (zoals sequences).

• cypher21
LuPo schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:49:
[...]

De software werkt beter. Op de website werden al mijn iconen gigantisch verkleind waardoor ze heel 'pixelig' in je ab komen te staan. Ook zijn er nog wat meer voordeeltjes aan de software (zoals sequences).
Ah, thanks
Ik dacht dat die sequences al mogelijk waren via de website. Nog niet dus.
Vanavond maar eens mee stoeien, maar dan hou ik het wel bij de software :)

• NiGeLaToR
NiGeLaToR schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:05:
Wie heeft er met een Harmony 900 of 1100 de besturing over klik aan klik uit via RF werkend? Ik kan maar niet achterhalen of dit werkt. Ik zie de kaku instellingen wel in de settings voor Logitech, maar wil gewoon van iemand horen dat en/of het werkt :) wil helemaal geen lightmanager nodig hebben, heb ik met mijn one for all touch ook niet (al blijf ik die rma sturen dus zoek nu toch wat anders).
Iemand een suggestie? :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb mn Harmony 600 aangemeld bij Logitech, aantal knopjes doen het neer meer. Exit, menu, rood, groen en geel.
Ab is nog net geen 2jaar oud, valt zoiets nog onder garantie?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Heb het gevonden hoor:
http://logitech-nl-emea.c...answers/detail/a_id/14528

En daar de volgende goedkeuring gevonden voor Klik aan Klik uit:

Lichtcontroller Klik Aan Klik Uit APA3-1500R V

Enige is dat er nog steeds niet staat of dit direct met RF kan, maargoed, ga het wel proberen. Nog steeds geen zin in een lightcontroller dingest er nog tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
NiGeLaToR schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:13:
Heb het gevonden hoor:
http://logitech-nl-emea.c...answers/detail/a_id/14528

En daar de volgende goedkeuring gevonden voor Klik aan Klik uit:

Lichtcontroller Klik Aan Klik Uit APA3-1500R V

Enige is dat er nog steeds niet staat of dit direct met RF kan, maargoed, ga het wel proberen. Nog steeds geen zin in een lightcontroller dingest er nog tussen.
Ah en het werkt inderdaad niet. Had ook niet verwacht dat die interface voor 'programmeren' zo slecht zou zijn; ik blijf dus liever bij m'n Xsight touch, die ondersteunt wel X10 en kan ik wel precies laten doen wat we willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik stel een Harmony One in voor mijn schoonouders maar er is een probleempje dat ik niet verholpen krijg.
Activiteit is tv kijken, waarna tv, upc tuner en surroundset-blu ray speler worden ingeschakeld.
Punt is dat de tv keurig op HDMI1 springt maar dan de surroundset blijkbaar detecteert en automatisch naar HDMI2 schakelt.
Ik krijg het niet aangepast en mijn schoonouders kunnen niet handmatig de ingang veranderen wegens te ingewikkeld :+

Kan iemand me a.u.b uit de knoop helpen, dat zou hier zeer gewaardeerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Daniel36 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:25:
Punt is dat de tv keurig op HDMI1 springt maar dan de surroundset blijkbaar detecteert en automatisch naar HDMI2 schakelt.
Klinkt alsof op de TV en/of surround set de feature 'CEC' aangeschakeld is, die zou precies dit kunnen veroorzaken (apparatuur die zelf nadenkt over aangesloten spullen en zelf overschakelt).

Ofwel: zet CEC (of hoe dat ook op jouw TV heet) eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:42
Daniel36 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:25:
Ik stel een Harmony One in voor mijn schoonouders maar er is een probleempje dat ik niet verholpen krijg.
Activiteit is tv kijken, waarna tv, upc tuner en surroundset-blu ray speler worden ingeschakeld.
Ik krijg het niet aangepast en mijn schoonouders kunnen niet handmatig de ingang veranderen wegens te ingewikkeld :+

Kan iemand me a.u.b uit de knoop helpen, dat zou hier zeer gewaardeerd worden :)
De apparaten zijn als het goed is:

TV
UPC kastje
Surroudset

De Activiteit is TV kijken ...handmatig instellen:

- je geeft aan dat je met het usb kastje van kanaal wilt wisselen
- je geeft aan dat je met de je surroundset het volume wilt regelen
- De TV moet op hdm1 staan
- de surroundset moet op hdm1 staan

Deze instellingen moeten zorgen dat alles goed verloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Bedankt beide, ik ga de oplossing van CEC proberen, denk dat dat het wel oplost.
En Artwido, zo heb ik het exact ingesteld en dat wordt dus teniet gedaan omdat de tv zelf schakelt naar HDMI2
zodra de surroundset aangaat.

Problem solved _/-\o_

Nogmaals onze dank :)

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel36 op 25-12-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Vraagje:

Ik heb een activiteit "movie/game" met de PS3, receiver & TV.
Daarnaast een activiteit "Watch TV" met de sat-pvr, receiver & TV. Soms speel ik een game of kijk ik een film en wil ik snel even zien wat er op TV is. Met de optie "leave unused devices on" kan ik tussen de 2 activiteiten wisselen zonder dat de PS3 of PVR onnodig uit- en ingeschakeld wordt.
Ook de "All Off" knop schakelt mooi alle devices uit die op dat moment in gebruik zijn (of er nu 1 of 2 activities "actief" zijn.)

Het probleem komt als ik bijvoorbeeld definitief wil stoppen met gamen en definitief wil overschakelen naar "Watch TV". Dan druk ik op "Watch TV", alles wordt correct overgeschakeld en dan ga ik op mijn Harmony 700 naar m'n PS3 device en kies daar "PS3 Off".

Ik zou verwachten dat de Harmony dat onthoudt en als ik dan op "All Off" druk, hij enkel de PVR, TV & receiver uitschakelt. Helaas, hij zendt opnieuw een "PS3 Off" commando en omdat die key sequence hetzelfde begint als de "PS3 On" sequence (namelijk met "de PS knop"), schakelt mijn PS3 terug aan...

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan aanpakken?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 26 december 2012 @ 16:39:
Ik zou verwachten dat de Harmony dat onthoudt en als ik dan op "All Off" druk, hij enkel de PVR, TV & receiver uitschakelt. Helaas, hij zendt opnieuw een "PS3 Off" commando en omdat die key sequence hetzelfde begint als de "PS3 On" sequence (namelijk met "de PS knop"), schakelt mijn PS3 terug aan...

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan aanpakken?
Pragmatische oplossing: zelf nogmaals op "PS3 Off" drukken, maar de tweede keer je hand voor de zend-led houden. :)
Van knoppen die je zelf toevoegt (zoals een knopje om handmatig de PS3 uit te zetten) wordt niet geregistreerd wat de gevolgen zijn voor de power status van een device.

Er zijn voor de PS3 geen gescheiden signalen voor On en Off?

Wellicht dat het de mooiste optie is om niet de 'leave unused devices on' te gebruiken en eigenlijk helemaal niet van activiteit te switchen als je even tv wil kijken. Je kan binnen de PS3 activiteit natuurlijk ook gewoon een knopje toevoegen om de tv van input te laten veranderen. De knoppen om van kanaal te wijzigen heb je wellicht niet nodig voor de PS3, dus die zou je dan kunnen gebruiken om van kanaal te wisselen als je tv kijkt.

Wat je ook nog zou kunnen doen: een 2e activiteit 'watch tv' maken waarbij de PS3 wel uitgeschakeld wordt als je de activiteit kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Ik heb het zo opgelost: een "Only watch TV" en "Only watch Movie" gemaakt, naast de gewone activities. Deze schakelen unused devices wél uit en zo kan ik alles wel beter in sync houden.
Bv als PS3 en sat-decoder beide aanstaan en ik gewoon inputs wil wisselen op tv en speakers, gebruik ik de "Watch TV" en "Watch Movie" activities. Die laten alles aan staan. Als ik helemaal klaar ben met TV/PS3 gebruik ik respectievelijk "Only watch Movie" of "Only watch TV" om definitief om te schakelen en unused devices uit te schakelen.

Wel een vervelend werkje in de Harmony Software. Die kan wel een "Copy Activity" functie gebruiken tbh.....
Er zijn voor de PS3 geen gescheiden signalen voor On en Off?
Ja en nee.
"PS3 on" = de PS knop van je PS3 controller indrukken.
"PS3 off" = een macro: PS knop van je PS3 controller indrukken (/ingedrukt houden?) + PS3 uitschakelen selecteren + X (enter)
Beide beginnen dus met het signaal voor de PS knop, vandaar het probleem dat hij opnieuw inschakelt als hij al uit stond :)
Je kan binnen de PS3 activiteit natuurlijk ook gewoon een knopje toevoegen om de tv van input te laten veranderen. De knoppen om van kanaal te wijzigen heb je wellicht niet nodig voor de PS3, dus die zou je dan kunnen gebruiken om van kanaal te wisselen als je tv kijkt.
Leuk idee, maar helaas moeten m'n speakers ook van input veranderen. Heb wel ontdekt dat je zelf ook macro's kan configureren achter een knop (dus meerdere acties aan 1 knop hangen), maar dit was nadat ik bovenstaande oplossing al had toegepast

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Welke Harmony hebben jullie waarmee je de PS3 zou kunnen bedienen? PS3 werkt toch via BT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:54:
Welke Harmony hebben jullie waarmee je de PS3 zou kunnen bedienen? PS3 werkt toch via BT ?
http://www.logitech.com/en-us/product/5732?crid=1052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb van de week een nieuwe Harmony 650 gekregen van Logitech.
Top service, oude was nog net garantie. Hoefde enkel maar een paar foto's te sturen van de ab.

De Harmony 650 is ook was fijner dan de 600, net iets beter kwa bouwkwaliteit.
Jammer dat de onderkant nog niet antislip materiaal bevat zoals bijvoorbeeld de 555.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:03
Man man man, ben ik gelukkig dat ik de 900 cadeau gekregen heb :) . Bye bye rotzooi en werken met de help functie die ik had met de One. Ik neem de remote nu, langs de tv van de lader af, loop naar de zetel duw ondertussen al op "Digitale TV Kijken" en tegen dat ik zit is alles bijna opgestart. Wat een verschil met vroeger! Die RF is echt een godsgeschenk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
HyperBart schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:24:
Man man man, ben ik gelukkig dat ik de 900 cadeau gekregen heb :) . Bye bye rotzooi en werken met de help functie die ik had met de One. Ik neem de remote nu, langs de tv van de lader af, loop naar de zetel duw ondertussen al op "Digitale TV Kijken" en tegen dat ik zit is alles bijna opgestart. Wat een verschil met vroeger! Die RF is echt een godsgeschenk!
Je apparaten werken nog steeds op IR toch?
Of heb je overal adapters geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:03
cypher21 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:34:
[...]

Je apparaten werken nog steeds op IR toch?
Of heb je overal adapters geplaatst?
Goed gek :D . Ja, maar nu staat er een centrale blaster achter een blinde muur met daaraan 1 (!!) IR-extender (=dus niet meer dan een IR-lampje) wat dus de signalen verstuurt, en alléén die 1 IR Extender bestuurt mijn complete set (TV + Receiver + Digibox + mediaspeler) en ik heb nog NOOIT de help knop moeten gebruiken terwijl mijn apparaten op hun juiste plek stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik heb sinds kort een Sony Home Cinema Set (BDV-N590), maar ik krijg dat ding niet goed aangestuurd via m'n Harmony One. Het probleem wordt veroorzaakt doordat het overschakelen van inputs op de Sony nogal bewerkelijk is:
op de Sony ab zit een knop "Function". Als je daar op drukt, verander je niet direct de input, maar gaat de huidige input knipperen op het display. Als je dan nog een keer op "Function" drukt, wordt de volgende input geselecteerd. Bij elke volgende druk op de "Function" knop, springt de input één verder in de lijst.

De harmony biedt op zich wel ondersteuning voor het veranderen van de input via 1 knop, maar daarbij bestaat niet de mogelijkheid dat de knop de eerste keer niks doet. Ik heb al geprobeerd om bij het opstartscenario toe te voegen dat er eerst een keer het "Function" signaal verstuurd wordt en dan direct daarna naar de juiste input gestuurd wordt, maar dat werkte niet.

Verder heeft de set een nogal lange opstarttijd (zeker een halve minuut). Ik heb geprobeerd om dit in de remote software aan te passen, maar dat lijkt weinig resultaat te hebben, heb ook niet het idee dat er na 30 seconden nog iets verstuurd wordt. Werkt die instelling gewoon niet goed, of gaat er iets anders mis?

Als iemand tips or heeft, hoor ik het graag!

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 11:45
Ongetwijfeld een vaker voorkomend probleem: ik gebruik mijn harmony 600 icm mijn 5.1 speakerset (z 5500, ook logitech). Een audiobron zit op de optical poort, twee bronnen zitten via mijn tv op stereo 1. Helaas is er op de originele remote maar 1 knop om tussen stereo 1, 2 en 3 te wisselen.

Als ik dus tussen de twee bronnen op stereo 1 switch, stuurt de harmony nog een keer het signaal voor stereo 1 input naar de z5500 en springt deze naar stereo 2. Ik zie vast iets over het hoofd want twee logitech producten zouden lief moeten zijn voor elkaar. Maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb sinds kort een HTPC met Win7 staan met daaraan gekoppeld een USB HP IR receiver.
Mijn Logitech Harmony 555 moet deze gaan bedienen en op zich heb ik dat ook wel werkend.

De HP receiver staat in Windows als eHome HID device.

Probleem wat ik echter heb is dat een toetsklik op de afstandbediening soms niet aankomt binnen XBMC en soms 2x de toets laat uitvoeren. En wat ik ook probeer met de delay instellingen en opties die hiermee te maken hebben binnen de Harmony software, ik krijg het niet beter. In het ene geval reageert ie nog slechter en in het andere geval gaat ie nog vaker 2x uitvoeren.

Ik zie het ledje op de IR receiver echter wel knipperen bij een toetsaanslag (ook als ie niet 'aankomt'). Het ledje knippert echter sowieso vaker omdat ik een plasma tv heb en blijkbaar zorgt het backlight daarvoor. Dit zou echter niet uit moeten maken qua storingen in de bediening?

Ook lijkt de originele HP remote het een stuk beter te doen (eigenlijk zie ik het probleem daarmee niet gebeuren) dan de Logitech, vandaar dat ik het probleem toch ergens in de Logitech zoek... Iemand die me hierin de goeie kant op kan duwen of nog tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:51:
Ook lijkt de originele HP remote het een stuk beter te doen (eigenlijk zie ik het probleem daarmee niet gebeuren) dan de Logitech, vandaar dat ik het probleem toch ergens in de Logitech zoek... Iemand die me hierin de goeie kant op kan duwen of nog tips heeft?
Heb je al geprobeerd om de Harmony de commando's RAW te laten 'leren' van de originele afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Rupie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 07:25:
[...]

Heb je al geprobeerd om de Harmony de commando's RAW te laten 'leren' van de originele afstandsbediening?
Ben inmiddels al uuuuren bezig geweest met uitzoeken, lezen en uitproberen. Inmiddels lijkt de originele afstandsbediening het toch ook niet altijd goed te doen, dus het probleem zou wel eens in de ir ontvanger kunnen zitten. Ik lees op XBMC forum ook al dat er verschillende versies van de HP ir receiver zijn, waarvan er een paar beter zijn dan de ander. En ik heb degene waarvan ik meer verhalen lees die dezelfde problemen beschrijven.

Het liefst had ik een originele Microsoft IR ontvanger, maar die zijn nergens meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eventueel nog wel een Philips OVU 412000 ontvanger liggen die voor een zacht prijsje weg mag. Als je interesse hebt moet je maar even een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Gister mijn beamerscherm (kingpin) ingesteld op mijn Harmony Touch. Het scherm stond zelfs in de database.
Nu als ik de activiteit 'film' start gaat automatisch mijn scherm naar beneden. Wanneer ik de activiteit weer uit zet of wissel, gaat het scherm weer omhoog. ideaal :).

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb een oude Harmony 525 waar ik een 'power off delay' wil inbouwen voor een WDtv Live. Deze moet er voor zorgen dat de WDtv live een 10 seconde power off signaal krijgt om zich helemaal uit te zetten.

Genoeg over te vinden op het web, maar ik kom ook op plekken tegen dat het met de 525 niet kan of dat ik iemand van Logitech nodig heb om een bepaalde template in te voegen. Ik zie de 'power off delay' nergens in de opties van die link.

Of zijn er andere manieren?

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 27-01-2013 10:50 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die settings zouden moeten zitten onder:
1.Launch the Logitech Harmony Remote Software and login to your account
2.Click on the Devices tab
3.Click on the Settings button next to the device that you wish to adjust the delay
4.Select Adjust the delays (speed settings) and then click on the Next button

Kan je wel bij die settings komen van dat device of lukt dat ook al niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja dat lukt wel, maar daar staan alleen 'power on' delays. En buiten dat wil ik geen vertraging inbouwen, maar een simulatie van de power knop 10 seconden indrukken programmeren.

Een topic op het Logitech-forum heeft me bijna doen concluderen dat dat eigenlijk niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:32
Dus naast Squeezebox, nu ook de Harmony. Twee producten in mijn huis die ik enorm veel gebruik en waar ik enorm veel plezier en gemak van heb. Ik zeg jammer!

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Jammer is het pas echt als die productlijnen ten einde zouden lopen. Ik hoop erop dat iemand de zaak overneemt en de juiste aandacht geeft. Daar kunnen zowel Squeezebox als Harmony (en wij) dan van profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunner schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:40:
Ja dat lukt wel, maar daar staan alleen 'power on' delays. En buiten dat wil ik geen vertraging inbouwen, maar een simulatie van de power knop 10 seconden indrukken programmeren.

Een topic op het Logitech-forum heeft me bijna doen concluderen dat dat eigenlijk niet mogelijk is.
Als ik jou was zou ik even een berichtje naar Logitech Support sturen (via de harmony software kan dat). Als er een oplossing is heb je kans dat je die morgen rond deze tijd weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben van plan om binnenkort de harmony touch aan te schaffen alleen ben ik een beetje huiverig vanwege het missende nummerpad. Zijn er mensen die de touch hebben en mij kunnen vertellen of het in de praktijk echt gemist wordt of dat het toch wel meevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rupie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:13:
[...]

Als ik jou was zou ik even een berichtje naar Logitech Support sturen (via de harmony software kan dat). Als er een oplossing is heb je kans dat je die morgen rond deze tijd weet.
Dank voor de tip; dat heb ik zojuist gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Blueone schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:48:
Ik ben van plan om binnenkort de harmony touch aan te schaffen alleen ben ik een beetje huiverig vanwege het missende nummerpad. Zijn er mensen die de touch hebben en mij kunnen vertellen of het in de praktijk echt gemist wordt of dat het toch wel meevalt?
Ik mis het niet. Kan gewoon gebruikt worden via het touch scherm. Zo vaak gebruik ik het niet.
Je hebt ook nog favorieten voor alle zenders en je hebt gewoon de next en previous zender button.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik ben van plan om binnenkort een Harmony Touch aan te schaffen. Wat voor een (USB) IR receiver zouden jullie aanraden zodat ik mijn PC eveneens kan besturen?
Ik zoek eigenlijk een receiver die zo min mogelijk delay heeft tussen toets actie op de remote en de actie op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Rhizosis schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:38:
Ik ben van plan om binnenkort een Harmony Touch aan te schaffen. Wat voor een (USB) IR receiver zouden jullie aanraden zodat ik mijn PC eveneens kan besturen?
Ik zoek eigenlijk een receiver die zo min mogelijk delay heeft tussen toets actie op de remote en de actie op de pc.
Deze :
Rupie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:23:
Ik heb eventueel nog wel een Philips OVU 412000 ontvanger liggen die voor een zacht prijsje weg mag. Als je interesse hebt moet je maar even een DM sturen.
Gebruik hem zelf i.c.m. de Logitech Harmony 555 en het enige nadeel is dat je hem moet "starten" tijdens het booten van je PC. Als je te laat bent dan effe in en uit de USB poort en je kan hem weer gebruiken :)

Ik ken geen betere oplossing eerlijk gezegd...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rupie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:13:
[...]

Uiteindelijk met hulp van de Support gelukt. Ze kunnen als enige blijkbaar bepaalde settings ook via m'n profiel wijzigen (in dit geval duration settings).

Hulde voor de support van Logitech d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Heeft iemand misschien ervaringen of wellicht een oplossing voor het volgende?

Ik heb een Harmony 555. In mijn TV meubel staat een Humax 5200C. Het is een gesloten meubel dus ik gebruik een infrarood verlenger. In datzelfde meubel staat ook een Onkyo TS-SR309 en een WD TV Live.

Wanneer ik de Humax via mijn Harmony wil bedienen (en dus via de infrarood verlenger) dan reageert deze zeer slecht. Ik moet knoppen meerdere keren indrukken en lang inhouden voordat de Humax hierop reageert. Pak ik de orginele Humax afstandsbediening, dan is er geen probleem. Alles reageert dan perfect (en ja, via de infrarood verlenger).
De Onkyo en de WDTV Live kan ik zonder problemen bedienen met zowel de Harmony als de oginele afstandsbediening, en ja, beide via de infrarood verlenger.

Dus: alles werkt via de infrarood verlenger, behalve de Humax icm de Harmony. Met de originele afstandsbediening geen probleem!

In de Harmony software al de sterkste van het infrarood signaal aangepast. Deze staat standaard op 1 en deze heb ik op alle standen getest maar helaas, geen verbetering!

Dus: alle ideeën zijn welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
je kunt toch de delay tijden voor een apparaat aanpassen. Dus dat hij het signaal wat langer zend. Die moet je gewoon wat vergroten voor je humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Artwido schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:09:
je kunt toch de delay tijden voor een apparaat aanpassen. Dus dat hij het signaal wat langer zend. Die moet je gewoon wat vergroten voor je humax.
Delay (vertraging) is wat anders dan duration wat jij noemt. Feitelijk hetzelfde probleem als ik vorige week had.

Duration kan je niet zelf instellen. Via de software een support request inschieten en zoals je kan lezen pikt Logitech dat uitstekend op.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 05-02-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb sinds ongeveer anderhalve maand een Harmony 650 in gebruik waar ik heel tevreden over ben qua gebruiksgemak en uiterlijk.
Twee puntjes van kritiek zijn me wel opgevallen helaas, de contactjes voor de batterijen heb ik al twee keer een beetje uitgebogen zodat de batterijen goed contact blijven maken en ik kreeg het idee dat wanneer de batterijen op beginnen te raken de a.b. een beetje vreemd kan gaan doen, zoals bv. de display maar op halve sterkte verlichten.
Of zou het een besparingsfunctie zijn :)
Zijn er meer mensen met deze probleempjes?

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel36 op 09-02-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Begrijp ik uit de eerdere posts nou dat de 300i een activiteit heeft? 'Watch tv'.

Kan ik daarvoor ook instellen dat de tv op 'hdmi1' gaat, de receiver op 'BD' en de blu-ray speler aan? Dan maak ik er dus eigenlijk een activiteit 'watch movie' van. Watch tv heb ik niet nodig aangezien er een ci+ module in de tv zit dus alleen de tv aan doen is genoeg (hij start altijd bij dvb-c).

Hopelijk kan iemand bovenstaande bevestigen, dat bespaart me het tienvoudige. :)
€15 voor 300i tegen 150 voor Touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op maandag 11 februari 2013 @ 08:09:
Begrijp ik uit de eerdere posts nou dat de 300i een activiteit heeft? 'Watch tv'.

Kan ik daarvoor ook instellen dat de tv op 'hdmi1' gaat, de receiver op 'BD' en de blu-ray speler aan? Dan maak ik er dus eigenlijk een activiteit 'watch movie' van. Watch tv heb ik niet nodig aangezien er een ci+ module in de tv zit dus alleen de tv aan doen is genoeg (hij start altijd bij dvb-c).

Hopelijk kan iemand bovenstaande bevestigen, dat bespaart me het tienvoudige. :)
€15 voor 300i tegen 150 voor Touch
Ik kan bovenstaande niet bevestigen, maar er zitten ook nog modellen tussen de 15 en 150 euro hoor ;)
Maar met welke activiteit zou je in bovenstaande voorbeeld de tv aan willen zetten dan als je tv gaat kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Rupie schreef op maandag 11 februari 2013 @ 08:27:
[...]

Ik kan bovenstaande niet bevestigen, maar er zitten ook nog modellen tussen de 15 en 150 euro hoor ;)
Maar met welke activiteit zou je in bovenstaande voorbeeld de tv aan willen zetten dan als je tv gaat kijken?
Klikje op knop 'tv'. klikje op knop 'on'. Tv springt aan en gaat automatisch naar dvb-c (=CI+ module). :)

De andere die er tussen zitten vind ik oud en lelijk. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 11-02-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar kan je op dat knopje 'tv' drukken zonder eerst een activiteit te starten? (drukken zal vast lukken, maar heeft dat ook effect?) Of laat je de activiteit dan gewoon altijd gestart en ga je op een andere manier de apparaten uitschakelen na een 'watch tv' die stieken een watch movie is ;) En gaat dat dan goed met alle knopjes die op de afstandsbediening zitten? Stel dat je voor je activiteit instelt dat de volumeknoppen de receiver aansturen. Dan kan je wel op 'tv' drukken, maar dan blijven de volumeknoppen de receiver toch aansturen? En niet de tv? Of dat moet op dit model heel anders werken dan op de modellen met een schermpje, maar ik heb geen ervaring met dit type ;)

Volgens mij is het op de andere modellen namelijk zo dat je niet bij de knopjes van een device kunt komen zonder dat er een activiteit geselecteerd is op de afstandsbediening. En als je dan bij het device zit heb je enkel de knopjes op het scherm die je kunt gebruiken, het is dan niet zo dat de hele afstandsbediening ineens alle knopjes aanpast naar het device voor zover ik weet. Maar helemaal zeker ben ik niet, heb het eigenlijk nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Rupie schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:16:
Maar kan je op dat knopje 'tv' drukken zonder eerst een activiteit te starten? (drukken zal vast lukken, maar heeft dat ook effect?)
Ja, want die 4 knopjes (tv, dvd, vcr en ... ) zijn geen activities maar wisselingen 'tussen AB's'.
Of laat je de activiteit dan gewoon altijd gestart en ga je op een andere manier de apparaten uitschakelen na een 'watch tv' die stieken een watch movie is ;) En gaat dat dan goed met alle knopjes die op de afstandsbediening zitten? Stel dat je voor je activiteit instelt dat de volumeknoppen de receiver aansturen. Dan kan je wel op 'tv' drukken, maar dan blijven de volumeknoppen de receiver toch aansturen? En niet de tv? Of dat moet op dit model heel anders werken dan op de modellen met een schermpje, maar ik heb geen ervaring met dit type ;)
Als ik tv kijk: druk op tv, druk op on
als ik radio wil luisteren: druk op vcr (aangezien er geen receiver knopje is :P), druk op on, kies input tuner
als ik film wil kijken: druk op watch tv (en dat is dus een activity waarbij tv, receiver en blu-ray speler automatisch aan gaan en goed schakelen naar input)

Het antwoord heb ik inmiddels gevonden. Op een blog van Logitech stond dat het gewoon kan als antwoord op een vraag van een persoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je kan gewoon Custom Activities maken als het goed is en alles instellen zoals jij wil.
Terwijl je via een aparte ontvanger zapt kan je gewoon met de volumeknop het volume op je TV of versterker regelen bijvoorbeeld.

Ook kan je functies die je handig vindt, maar geen knop voor is op de Harmony in/op de display laten weergeven, zodat je niet elke keer naar Devices toe moet voor een aparte functie :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Meer mensen die myharmony.com niet meer kunnen gebruiken ??
Ik krijg thuis een 'communication error' na inloggen ... grappig genoeg werkt het op m'n PC op m'n werk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Voor de personen die een Harmony One in hun bezit hebben en hem willen reinigen vanwege vloeistof die wie dan ook over hun remote gekregen hebben waardoor knoppen lastig werken.

Deze guide werkt uitstekend http://www.instructables....rmony-One-teardown/#step1

Heb zojuist mijn remote uit elkaar gehaald en even gecleaned, en hij werkt weer als van ouds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:44:
Meer mensen die myharmony.com niet meer kunnen gebruiken ??
Ik krijg thuis een 'communication error' na inloggen ... grappig genoeg werkt het op m'n PC op m'n werk wel.
Over dezelfde netwerkverbinding? Lijkt me dat je het dan bij je pc moet zoeken. Niet toevallig een andere browser die je even kunt proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:37
Ik ben nog steeds in het bezit van mijn 885 en dacht: "Laat ik eens kijken of ik na al die jaren eindelijk eens dat ding goed in kan stellen". Maar de software is nergens te vinden en de site accepteert hem absoluut niet. De site zegt dat de software outdated is en dat hij deze wil updaten, maar uiteindelijk krijg ik een foutmelding en kan alleen deze door laten sturen naar Logitech.
Is de software helemaal weg? Lijkt me sterk dat ik niks meer zou kunnen instellen aan de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
software is gewoon te downloaden via logitech.. drie keer klikken en je kunt em downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vreemd. Bij de 885 stond hij niet en mijn zoekacties op de site en google gaven me geen download. Morgen weer kijken. Kan ik eindelijk eens dat ding goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Arunia schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:05:
Vreemd. Bij de 885 stond hij niet en mijn zoekacties op de site en google gaven me geen download. Morgen weer kijken. Kan ik eindelijk eens dat ding goed instellen.
Pak gewoon de 880, de harmony software werkt op alle afstandsbedieningen (behalve de nieuwste die alleen via de site in te stellen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Alleen de 880 is niet meer te krijgen voor zover ik kan zien. Maar ga wel even op internet op zoek naar deze. Wellicht dat ze alleen niet op tweakers staan.

/edit
880 wordt hem niet, ik gebruik de kleuren knoppen toch wel erg vaak.

De Touch heeft ook wel mijn interesse om eerlijk te zijn en de One+, maar eerder de Touch. Enige is het touchscreen gebruiken om de cijfers in te tikken, maar wellicht dat dat tegenwoordig niet zoveel meer gebeurd.
De 650 is ook absoluut geen keuze omdat deze maar 5 apparaten ondersteund. Tuurlijk is daar wel wat voor te verzinnen, maar dat zijn houtje touwtje oplossingen.
Het is dat de knoppen van de 885 gaar worden en je dus harder op volume omhoog en pijl omhoog en naar rechts moet drukken waardoor ik ook daadwerkelijk een andere wil hebben.

Vervelende is, er is ook gewoon geen concurrent voor deze AB's.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 05-03-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Je hebt toch alleen de software nodig?

de software voor de harmony remotes is het zelfde voor alle types (behalve de nieuwste touch) Dus download gewoon die software en ga dat ding configureren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Haha, ik heb op de site de 650 aangeklikt en daar de software van genomen. Ja, uiteraard was die voor alle oudere remotes.
Maar zocht hiervoor naar de 885. :P En dat ging niet goed.

Vandaag even wat aanpassingen gedaan en ook meteen mijn remote open gemaakt om te kijken of ik die 2 knoppen kon fixen, maar dat is niet gelukt.
Zag wel dat het balletje voor de bewegingsdetectie er uit lag. Die terug gezet, maar ligt blijft bij oppakken en/of schudden gewoon uit.
Nahja, jammer dan.

Las voor de knoppen dat met een druppeltje lijm je deze dan weer makkelijker in kan drukken, maar durfde dat niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bij mijn Harmony One valt het schermpje soms deels uit. Hij is volgens mij een jaartje of drie / vier oud, volgens mij is dat een gevalletje 'jammer maar helaas'?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:52

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

pven schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:48:
Bij mijn Harmony One valt het schermpje soms deels uit. Hij is volgens mij een jaartje of drie / vier oud, volgens mij is dat een gevalletje 'jammer maar helaas'?
Als je verder geen stappen onderneemt wel ja.
tip: neem even contact op met de service desk en doe je verhaal.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:48:
Ik zou het ook zeker even navragen bij de servicedesk. Als hij niet vervangen wordt heb je best kans dat je een flinke korting krijgt als je een nieuwe aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ga ik doen,dank. Ik kom er op terug.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Damn. ik wil net wat aanpassingen doen aan de activiteiten van de Touch. Is er ook een firmware update. Gaat er iets fout met het updaten ofzo. Nu zit mijn touch in een bootloop. Fijn.

Edit: Off + Menu voor 10+ sec reset de boel. Daarna kwam hij weer online en kon ik weer syncen. Hij heeft de update wel een soort van uitgevoerd, want het beeld ziet er anders uit.

Nieuwe batterij icoon is echt lelijk. :(

[ Voor 38% gewijzigd door _MB_ op 07-03-2013 18:55 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:33
mensen, ik ben om. Ik wil een Harmony afstandsbediening!

De situatie:
Panasonic 42UT50 Plasma TV
Western Digital TV Live (2011)
Logitech Z5500
Homecast HD Colorado decoder

Ik wil zo goedkoop mogelijk een werkende Logitech afstandsbediening voor al die apparaten. Weet iemand uit ervaring of al die apparaten werken met de Logitech afstandsbedieningen en zijn er af- of aanraders qua model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel, dat morgen de nieuwe Harmony Touch wordt afgeleverd :)
( = vervanging van defecte Harmony One
= prima afgehandeld door Logitech !! )

kan dan bestens de configuratie van de One worden overgezet vanuit de L.H. Remote Software 7.7.0
( daar staat rechtsonderin "Hebt u een nieuwe afstandsbediening? / Afstandsbediening vervangen )

of is het logischer helemaal opnieuw beginnen via myharmony.com ?

Met die Remote Software ben ik nu eindelijk helemaal 'eigen'
en er zijn best veel persoonlijke knoppen aangemaakt voor de Lijbrandt Settop

maar via myharmony.com kun je de provider opgeven en krijg je alle beschikbare zenders + icoontjes ( + zendernummers? ) kant en klaar voorgeschoteld?

Heeft iemand suggesties?
vr dank, Clu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
De touch kun je alleen instellen via myharmony.com
Daar zou ook je one moeten staan, ik zou voor de optie AB vervangen gaan.

Let wel, de myharmony site heeft geen ondersteuning voor sequences, dus als je die voor je one geconfigureerd had, werken die niet op de touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
The_Zohan schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:39:
mensen, ik ben om. Ik wil een Harmony afstandsbediening!

De situatie:
Panasonic 42UT50 Plasma TV
Western Digital TV Live (2011)
Logitech Z5500
Homecast HD Colorado decoder

Ik wil zo goedkoop mogelijk een werkende Logitech afstandsbediening voor al die apparaten. Weet iemand uit ervaring of al die apparaten werken met de Logitech afstandsbedieningen en zijn er af- of aanraders qua model?
De apparaten lijst bevat ruim 5000 apparaten dus de kans is groot dat jouw apparaten er ook bij staan. En anders kun gewoon je de leerfunctie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Artwido schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:12:
[...]

De apparaten lijst bevat ruim 5000 apparaten dus de kans is groot dat jouw apparaten er ook bij staan. En anders kun gewoon je de leerfunctie gebruiken.
Idd, kijk voor de goedkoopste in de pricewatch, je hebt maar 4 apparaten dus de logitech harmony 300 zou goed genoeg zijn.
Maar die heeft ondersteuning voor max 4 apparaten geloof ik, dus mocht je in de toekomst gaan uitbreiden, dan kun je die niet in de 300 erbij zettne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cypher21

op myharmony.com kan ik nu niet inloggen met de gebruikersnaam en het ww dat ik nu op de desktop-software gebruik, maar maak ik een nieuwe account aan, dan vindt 'ie mijn H.One wel ?

Durf het bijna niet te vragen: wat zijn sequenses?
Pagina: 1 ... 17 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony