Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Cloud schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:08:
[...]

Focus je wel al je Hydra's op één doel?
En doe je de schiet loop shuffle? Zodat al je hydra's in range zijn.
oh hi overkill

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 17-08-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
Als hij yamato gebruikt... dan verlies je minder hydras..

upgraded hydras... met armor vooral tegen bc is XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
en upgrades? als hij 3 armor heeft en jij 0 upgrade doen hydra's maar 6 schade per schot. hydra's zijn gewoon niet meer zo goed tegen bc's :P kun je beter corruptorrs gebruiken.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139386

Waar kan je zien hoeveelste je van de wereld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139386 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:17:
Waar kan je zien hoeveelste je van de wereld staat?
Op de vorige pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371140

Anoniem: 358309 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:16:
Klinkt mij als een onstabiel systeem, probeer memtest eens.
Hoi Spesh,

Ik heb MemTest geprobeerd. Ik had één bank van 2GB 887 Mhz en één vank van 1GB 667 Mhz.
Hij gaf idd een error dat het niet lukte om data goed op te slaan op de RAM.
Toen heb ik de test nogmaals gedaan met alleen het 1GB bankje, welke geheel verliep zonder errors. Aangezien SC2 onder XP op 1GB kan draaien heb ik dat geprobeerd, maar wederom kreeg ik dezelfde harde crash.

Iemand een idee wat deze harde crashes kunnen zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
Anoniem: 371140 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:07:
[...]

Hoi Spesh,

Ik heb MemTest geprobeerd. Ik had één bank van 2GB 887 Mhz en één vank van 1GB 667 Mhz.
Hij gaf idd een error dat het niet lukte om data goed op te slaan op de RAM.
Toen heb ik de test nogmaals gedaan met alleen het 1GB bankje, welke geheel verliep zonder errors. Aangezien SC2 onder XP op 1GB kan draaien heb ik dat geprobeerd, maar wederom kreeg ik dezelfde harde crash.

Iemand een idee wat deze harde crashes kunnen zijn???
Ken het begin niet van deze problemen(en wat je allemaal hebt gedaan), maar hoelang heb je deze test laten lopen? Heb je ook gekeken naar de temperaturen van je systeem? Alleen problemen met starcraft of ook met andere programma's?

Ff iets anders, wat een cheesers weer. 3 potjes gespeeld. 1 normaal(waar iemand echt een mooi val voor mij had, en ik loop er recht in :+ ), 2 cheese. Waarvan 1 terran met een proxy rax/bunker/reapers maar faalde hard en hij/zij was weg. In totaal had ie ook maar 7 dingen gebouwd... . Andere protoss met proxy gateway. Toen dat faalde, begon die maar mijn ramp af te blokken en cannons te bouwen. Helaas voor hem faalde dat ook.

Ik snap wel dat cheese soms eenvoudige wins geeft, maar na een tijdje is de lol er toch wel af? Ik bedoel, alleen maar cheese is toch saai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@maldred sommige mensen preferen liever een win (valsspelen, cheesen e.d.) boven een goeie battle/game.
Ik verlies liever 100x bij een goeie game dan 100x cheese wins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonglew00 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:48:
@maldred sommige mensen preferen liever een win (valsspelen, cheesen e.d.) boven een goeie battle/game.
Ik verlies liever 100x bij een goeie game dan 100x cheese wins
Ik ben nu aan het cheesen geslagen. En dat spul is toch wel 3 keer zo moeilijk als mijn standaard build.

Iemand een duidelijke early reaper cheese b.o?
six rax, six ref, ga ik nu. Maar alles wat erna komt is erg rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Wil je een cheese strat?

2 scv naar de tegenstander sturen...

1 gaat barrack bouwen buiten het zicht van de tegenstander
de ander gaat irriteren... (scv aanvallen... etc etc)

als barrack klaar... meteen 2 marines pompen en ga je 2 bunkers bouwen lekker bij de minerals

1 bunker gaat mislukken standaard de ander niet... dus 1 foodsupply erbij en verder knallen met marines...

als het een zerg is... zorg dat ie geen gas krijgt dus een refernery bouwen en stoppen bij 99%

net zo gay als 8-pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik word helemaal dood gecheesed :(
Of zo'n bunker push, of door mass zealots. Om het nou terug te gaan doen is ook zo laf, maar af en toe verlang ik wel naar een leuk potje, wat net iets langer duurt dan 6 minuten.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55
Wie zegt dat spelers alleen cheesen? Ik cheese zelf ook wel eens een leuk potje :). Is best leuk om te doen als het succesvol is, het heeft niets te maken met dat je niet kan winnen als het langer duurt etc. Whine whine.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Als je goed genoeg scout, kan je niet gecheesed worden. De voordeel je hebt nu replays... dus je kan kijken waar het fout ging.

Of je kijkt naar andere mensen hoe ze ermee omgaan met zulke situaties...
ik heb nog geen replay gevonden waarbij terran (-zonder tank) vs mass hydras. terran vs protoss hoef ik geen zorg te maken. EMP = GG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:23

Rannasha

Does not compute.

Zodra je de cheeses overleeft kun je zo naar silver/gold too. In gold kom ik vrijwel nooit een cheese tegen. Een verdwaalde 6-pool af en toe, maar meer ook niet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
probeer het spel online te kopen maar via blizzard is hij 59,99...

Nog betrouwbare sites ergens waar hij net zo duur is als bij de mm. bijvoorbeeld?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Species5618 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:24:
Zodra je de cheeses overleeft kun je zo naar silver/gold too. In gold kom ik vrijwel nooit een cheese tegen. Een verdwaalde 6-pool af en toe, maar meer ook niet.
Niet waar, ik zit in platinum en heb 4 potjes net gespeeld met 3 cheese games.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 14:30
Waarom dat niet gewoon bij mm kopen?
Of een andere winkel, is eigenlijk altijd goedkoper dan online bij blizzard en je hebt een mooi doosje :)
Verder kun je daarna ook gewoon je key toevoegen aan battlenet, dus hetzelfde resultaat als een online aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Shady15 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:47:
Waarom dat niet gewoon bij mm kopen?
Of een andere winkel, is eigenlijk altijd goedkoper dan online bij blizzard en je hebt een mooi doosje :)
Verder kun je daarna ook gewoon je key toevoegen aan battlenet, dus hetzelfde resultaat als een online aankoop.
Maarja, als je nu wilt spelen ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Species5618 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:24:
Niet waar, ik zit in diamond en heb net zelf succesvol gecheesed :P.

Maar ik kom idd weinig cheese tegen. Het is allemaal ook erg makkelijk tegen te houden als Terran.

10depot > scout
12rax
13ref
scout cheese > sup depot
15 marine pew pew pew
=
gg

werkt tegen gateways, zerglings, en reapers (bij reapers moet je continu uit 1 rax marines pompen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 18:09
@wii4all

http://www.g2play.net/sto...t-2-Digital-Download.html

Weet niet of die binnen het uur leveren maar volgens mij krijg je het vrij snel toe gemailed.

[ Voor 3% gewijzigd door Batsiaan op 17-08-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Batsiaan schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:53:
@wii4all

http://www.g2play.net/sto...t-2-Digital-Download.html

Weet niet of die binnen het uur leveren maar volgens mij krijg je het vrij snel toe gemailed.
ZIet er wel aardig uit, ik ga morgen denk ik toch maar ff langs de mm.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef, ik kon net na 8 restarts ofzo de computer normaal verslaan op Hard. Hij was elke keer net eerder en daar stond ik met mijn 4 zealots en 3 stalkers tegen 20 roaches en hydras :S

Ik weet nog niet wat ik fout doe, heb al tientallen replays gekeken op de diverse youtube channels. De laatste game die ik won, heb ik maar eens geen probe weggestuurt om te scouten, scheelt toch best in resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bernardo schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:09:
Oef, ik kon net na 8 restarts ofzo de computer normaal verslaan op Hard. Hij was elke keer net eerder en daar stond ik met mijn 4 zealots en 3 stalkers tegen 20 roaches en hydras :S

Ik weet nog niet wat ik fout doe, heb al tientallen replays gekeken op de diverse youtube channels. De laatste game die ik won, heb ik maar eens geen probe weggestuurt om te scouten, scheelt toch best in resources.
Scouten tegen de AI is sowieso nutteloos, hij komt toch altijd met dezelfde units.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
hmm ik win net super easy van een protoss, FE en meteen naar hydra's te techen. 6 lings gemaakt. geen roach warren. (hij had het niet gescout, maar ik hem wel op 1 gate/core)

Daarna simpel mapcontrol, waarna ik coloussus verwachte, dus maakte al war roaches en spire voor, corruptors, maar hij nam HT's. Dus storm was lekker tegen mijn army, maar redelijk goed ontweken, wel gold expo lost, maar ondertussen dikke macro, en stuk of 15 muta's gemaakt, en GG na wat battles.

en daarna vraagt ie hoe hij mijn leger moet counteren, dus ik zeg collussus.... lol kijk ik, staat ie #10 in diamand.... in diamand zitten is echt niet speciaal meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:03
Was allemaal standaard in dat rondje, maar tja, hydra's gingen wel hard neer :P Hij gebruikte geen yamato gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:23

Grozno

acts without consequence!

Maar eens begonnen aan de placement matchen na wat 2v2 en newbmode. 2 gespeeld en 2 gewonnen :)

Ik speelde Destiny Cloudfist build, waarmee ik een beetje Viking harass ging doen. Daarna doen als of ik MMM ging en mijn Battlecruiser verstoppen :P
Dat werkte tot mijn verbasing best goed, 4-6 Battlecruisers is bye bye enemy.

Ik moet alleen nog wel leren scouten e.d.

@Hieronder: Meer dan e.d.? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Grozno op 17-08-2010 22:53 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-06 17:07
Ik denk dat je nog wel wat meer moet leren dan dat :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muta schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:37:

en daarna vraagt ie hoe hij mijn leger moet counteren, dus ik zeg collussus.... lol kijk ik, staat ie #10 in diamand.... in diamand zitten is echt niet speciaal meer....
En dat heb je nog mensen die zich pro voelen omdat ze gold zijn in 3v3...

Mensen die echt goed zijn in sc2 en het hele spel beheersen ik denk dat dat pas begint bij diamond 650punten plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:34
^^ vandaag mijn eerste nerdrage over mij heen gekregen. Waarschijnlijk omdat ik niet vocht als een man ;)

Behoorlijk faal potje van mij (TvT, desert oasis), ik wilde voor een early double banshee harras gaan met een afleidingsmanoeuvre op zijn choke met een aantal marines + 1 helion (en 2 banshees natuurlijk)

Precies op het moment dat ik wil aanvallen, valt hij mij ook aan met een kleine groep bio waarop ik mijn aanval afblaas om mijn basis te verdedigen. (vlak ervoor ging mijn expansion up) Ik verdedig mijn basis min of meer succesvol (cloaked banshees maken eerst de marines af vervolgens de marauders) maar ik was wel min of meer gedwongen mijn basis te verplaatsen. Gelukkig had ik dus 2 CC's en kon ik gebruik maken van beide eilandjes.

Ondertussen met de banshees zijn basis binnen gevlogen (was geen een unit meer, alleen harvesters) Dus daar flink huisgehouden zodat hij zijn CC weer moest liften.

Reactie van die gozer: "Dude come on!" "Just quit, your gonna lose anyway". Hierna maakte ik mijn grootste fout en dat was met mijn banshees niet meer de CC volgen waardoor hij weer kon landen snel een SCV maken en die veilig tussen zijn units (hij had nog 3 barracks die die verplaatst had naar de gold expo) een CC kon maken en meteen vullen met mules. Ondertussen ontdek ik die basis, maar mijn banshees waren niet opgewassen tegen de marines + scan.

Tijdens dit hele gebeuren rustig verder gegaan met mijn 2 expo's en wat medivacs en helions gebouwt voor een drop (die misselijk faalde tegen de marauders die die weer had) waarop ik maar besloot wat extra starports te bouwen en BC's te techen.precies op het moment dat ik mijn fusion core completed had dropt hij in een van mijn basissen, maar ipv dat hij mijn harvesters killed of belangrijke gebouwen sloopt (had alleen een paar helions als defence) gaat hij techlabs en reactors aanvallen, en laat hij mijn CC en fusion core staan.

Dus nadat ik een aantal BC's had met wet extra banshees val ik hem aan en win ik uiteindelijk.

Zijn reactie?

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/8741/screenshot2010081722492.jpg

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahahahah heerlijk. Kijk ook hoeveel minerals/gas hij nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 16:03
Ik vind het vooral geweldig om te zien dat die battlecruisers zijn CC volgens en hij als een gek zit te ragen :D *gives you a cookie* thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

lost temple, barracks bouwen en naar zijn basis toe floaten, reactor bouwen, als een gek marines uitpoepen voordat hij doorheeft dat er een barracks in zijn base staat.

GG. in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 14:01
M1lamb3r schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:07:
^^ vandaag mijn eerste nerdrage over mij heen gekregen. Waarschijnlijk omdat ik niet vocht als een man ;)

Behoorlijk faal potje van mij (TvT, desert oasis), ik wilde voor een early double banshee harras gaan met een afleidingsmanoeuvre op zijn choke met een aantal marines + 1 helion (en 2 banshees natuurlijk)

Precies op het moment dat ik wil aanvallen, valt hij mij ook aan met een kleine groep bio waarop ik mijn aanval afblaas om mijn basis te verdedigen. (vlak ervoor ging mijn expansion up) Ik verdedig mijn basis min of meer succesvol (cloaked banshees maken eerst de marines af vervolgens de marauders) maar ik was wel min of meer gedwongen mijn basis te verplaatsen. Gelukkig had ik dus 2 CC's en kon ik gebruik maken van beide eilandjes.

Ondertussen met de banshees zijn basis binnen gevlogen (was geen een unit meer, alleen harvesters) Dus daar flink huisgehouden zodat hij zijn CC weer moest liften.

Reactie van die gozer: "Dude come on!" "Just quit, your gonna lose anyway". Hierna maakte ik mijn grootste fout en dat was met mijn banshees niet meer de CC volgen waardoor hij weer kon landen snel een SCV maken en die veilig tussen zijn units (hij had nog 3 barracks die die verplaatst had naar de gold expo) een CC kon maken en meteen vullen met mules. Ondertussen ontdek ik die basis, maar mijn banshees waren niet opgewassen tegen de marines + scan.

Tijdens dit hele gebeuren rustig verder gegaan met mijn 2 expo's en wat medivacs en helions gebouwt voor een drop (die misselijk faalde tegen de marauders die die weer had) waarop ik maar besloot wat extra starports te bouwen en BC's te techen.precies op het moment dat ik mijn fusion core completed had dropt hij in een van mijn basissen, maar ipv dat hij mijn harvesters killed of belangrijke gebouwen sloopt (had alleen een paar helions als defence) gaat hij techlabs en reactors aanvallen, en laat hij mijn CC en fusion core staan.

Dus nadat ik een aantal BC's had met wet extra banshees val ik hem aan en win ik uiteindelijk.

Zijn reactie?

[afbeelding]
Waarom is hij kwaad?
Omdat jij je niet surrendered?
Wat een gast :D

Volgens mij ben je niet "verplicht" surrenderen wanneer je nog een CC of SCV hebt. Sommige mensen begrijpen dat blijkbaar niet :D

Ook dat gejank op cheesen vind ik een beetje jammer.
Cheesen is niks mis mee, het is geen cheaten of valsspelen. Het doel van dit spel is toch om je tegenstander te slopen? Dan zijn alle middelen geoorloofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mocht nog iemand de Insane FFA achievement willen halen, en daar wat problemen bij hebben, hierbij mijn "tactiek" waardoor je hem binnen 30 minuten met gemak kunt halen:

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 18-08-2010 00:07 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:34
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:36:
[...]

lost temple, barracks bouwen en naar zijn basis toe floaten, reactor bouwen, als een gek marines uitpoepen voordat hij doorheeft dat er een barracks in zijn base staat.

GG. in theorie.
:') Blistering Sands net, met nota bene mijn scout SCV op het stuk achter de bosjes een factory gebouwd en met helions zijn scv's afgemaakt. 9 minuten geduurd voor hij erachter kwam, toen gaf hij het maar op (nadat hij mij zelfs nog feliciteerde met zijn eigen stommiteit :P)...

Als ik nou ook nog eens ga spenderen wat ik binnenhaal word ik misschien nog goed :') (ik zit ongeveer constant op +-2000 minerals >.<)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Wii4all schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:31:
probeer het spel online te kopen maar via blizzard is hij 59,99...

Nog betrouwbare sites ergens waar hij net zo duur is als bij de mm. bijvoorbeeld?
Bij gamecardwinkel.nl krijg je de serial meteen in je mail. Daar heb ik hem ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78415

Is er nog iemand anders halvewege de 30 die ook continue in de pan wordt gehakt in Bronze league?
Tjaaa... Vroeger! Dune 2... daar was ik goed in jonge..... snif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:38

Kingpinda

Citizenship is earned.

Anoniem: 78415 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:01:
Is er nog iemand anders halvewege de 30 die ook continue in de pan wordt gehakt in Bronze league?
Tjaaa... Vroeger! Dune 2... daar was ik goed in jonge..... snif
Ik ben nog niet halverwege de 30. Duurt nog 2 lange jaren. Dus vandaar misschien dat ik het nog aardig doe :p Diamond zal ik wel nooit inkomen maar ben me aardig aan het opwerken in brons. Ik heb altijd bij dit soort spellen gehad dat ik ontzettend slecht was in multitasken tussen micro en macro zeg maar. Door dit spel however ben ik het steeds beter gaan doen. Veel filmpjes kijken van TLO, maddog en nog meer van die rete goeie beta spelers. In het begin was mijn Actions Per minute zo rond de 10 a 12 en na weekje spelen zit ik in een potje na 15 minuten zo rond de 40 on average. Scouten deed ik ook nooit. Dan kon ik mijn opening build niet goed voor elkaar krijgen. Nu steeds beter.

Oeh.. Dune 2... Laatst nog een x geprobeerd te spelen.. Maar toen ik aan het spelen was en er achter kwam dat in die tijd er nog geen sleep rectangle om units heen en je geen groepen kon maken heb ik hem snel gequit. hehe.

Ik kan mij herinneren dat ik dat spel ZO veel heb gespeeld en ik viel altijd aan IN FORMATIE! bijvoorbeeld late game: Voorop in een perfecte rij vaak diagonaal: de micro-ovens. die geluids tanks hoe heten ze ook alweer en dan daarachter de siegetanks die grote kannonen.

En dan kwam het... oh ja.. mijn formatie naar voren brengen naar de vijand. Click op eerste tank en beweeg 4 vakjes naar voren. click 2de tank 4 vakjes naar voren etc etc lol en zo die hele formatie over de map bewegen naar de basis en natuurlijk turrets neerknallen met die missile tanks. als je PRECIES haaks op de turret stond en dan maximale bereik benutte kon je met een missile tank een turret neerknallen zonder dat je zelf geraakt werd. stond je anders... dan ging je missile tank dood.

Westwood staat in mijn geheugen gegrift als maker van meest verslavende spelletjes voor mij in die tijd. (samen met sierra)

edit: NB ik ben trouwens niet zo heel errug verslavings gevoelig hoor.. Er waren toen gewoon in die tijd ontzettend veel goeie spelletjes die ik gewoon MOEST spelen... Nu ik de 30 zeg maar gepasseerd ben valt dat wel mee hoor... Beetje volwassener geworden zeg maar. Ik speel nu nog maar plus minus 10 uur spelletjes per dag :p Was vroeger wel anders. Toen sliep ik gewoon niet hehe.

[ Voor 8% gewijzigd door Kingpinda op 18-08-2010 01:31 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
M1lamb3r schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:41:
[...]

:') Blistering Sands net, met nota bene mijn scout SCV op het stuk achter de bosjes een factory gebouwd en met helions zijn scv's afgemaakt. 9 minuten geduurd voor hij erachter kwam, toen gaf hij het maar op (nadat hij mij zelfs nog feliciteerde met zijn eigen stommiteit :P)...

Als ik nou ook nog eens ga spenderen wat ik binnenhaal word ik misschien nog goed :') (ik zit ongeveer constant op +-2000 minerals >.<)
Pro-tip. Ga je _alleen_ op macro richten. Niets anders, wellicht zou je zijn basis kunnen scouten om te zien wat je het beste kan bouwen maar gewoon constant in je eigen basis kijken en units bouwen. Maakt niet uit of je wint/verliest na 20 potjes gaat die een stuk meer automagisch.

Ik faal vandaag wel weer prima trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:13

Pelle

🚴‍♂️

Zo, vanavond de campaign uitgespeeld. Nu eens kijken of ik alle campaign achievements kan halen.

Raar overigens, dat de tijd in Starcraft sneller loopt dan in het echt... ongeveer 5-10% sneller :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:38

Kingpinda

Citizenship is earned.

Pelle schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 01:32:
Zo, vanavond de campaign uitgespeeld. Nu eens kijken of ik alle campaign achievements kan halen.

Raar overigens, dat de tijd in Starcraft sneller loopt dan in het echt... ongeveer 5-10% sneller :?
Staat zeker op "faster":p Is wel mooi want dan wen je alvast aan de multiplay snelheid :)

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358309

Pelle schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 01:32:

Ja de tijd vliegt voorbij als je plezier hebt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:13

Pelle

🚴‍♂️

Pas de derde keer dat ik een van de eerste missies binnen 10 minuten op Hard won, was het in Starcraft ook daadwerkelijk binnen 10 minuten (9:21). Dat was in het echt iets van 8 minuut 30 ofzo. Het moest in die 10 minuten om die achievement te halen, en ik had 2 keer iets van WTF. Maar goed, derde keer ging het wel goed dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358309

Pelle schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 01:45:
Pas de derde keer dat ik een van de eerste missies binnen 10 minuten op Hard won, was het in Starcraft ook daadwerkelijk binnen 10 minuten (9:21). Dat was in het echt iets van 8 minuut 30 ofzo. Het moest in die 10 minuten om die achievement te halen, en ik had 2 keer iets van WTF. Maar goed, derde keer ging het wel goed dus :P
Die had ik opgelost door snel baracks te maken, direct je baracks floaten naar de vriendschappelijke basis naast je zodat je de 2 barracks daar ook tot je berschikking hebt en dan marines en medics pompen, easy. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheesen is niks mis mee, het is geen cheaten of valsspelen. Het doel van dit spel is toch om je tegenstander te slopen? Dan zijn alle middelen geoorloofd
Ik heb zelf ook niet veel problemen met cheesen, maar dit is wel echt een bullshit redenatie. Het doel van een spel is, verrassend genoeg, plezier te hebben. Mensen die zeggen dat alle middelen geoorloofd zijn over een online spelletje geven mij altijd een beetje vreemd gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Jay-v schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:43:
[...]

Bij gamecardwinkel.nl krijg je de serial meteen in je mail. Daar heb ik hem ook vandaan.
Bedankt voor de link!

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Gisteren weer een leuke pot tegen een terran ( ik ben zerg ) ga voor een 12-pool beetje mijn standaard build en zodra er dan 2 zerglings uit zijn eens even kijken wat voor vlees er aan de andere kant zit.
Mijn overlord was daar al maar zag niets in de buurt van zijn ramp ( altijd verdacht ) en zerglings zijn wat meer expendable.
Eerste punt waar ik naartoe ga is zijn natural ( dan kan ik lekker nog even wat base management doen ) en lo and behold hij is daar aan het expanden. SCV gemolt. daarna zijn expo gemolt ( nog in aanbouw) en vervolgens maar een kijken wat er nog meer te zien was.
2 hele marines, vs 4 zerglings, en verder niets. Snel mijn volgende 5 larva in zerglings omgezet en zijn scv line mollen. Vervolgens met de 12 zerglinsg die ik nog had zijn marines en backacks gemold ( laat hij die floaten op 5% hp dus dat brand wel kapot.
Snel zijn SCV's mollen en zodar de laatste dood was is zijn planetary fortres klaar, ik zat intusen al op hive expo extra zerglings en was goed gas aan het minen.
Alles gemolt behalve zijn main want daar konden zerglinsg niet tegen en vervolgens muta's pompen naar zijn basis en vervolgens weer alle SCV's, baracks, turrets ( in aanbouw ) gemolt en toen maar zijn fortress.
Was weer eens geinig vraag je je toch af hoe zo iemand in silver komt.

Het lukt me alleen niet om supernova missie op hard te doen. Het wordt me daar te warm onder de voeten. Iemand sugesties?

[ Voor 4% gewijzigd door Shadowhawk00 op 18-08-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thajunior
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2018
Diegene heeft waarschijnlijk "per ongeluk" een placement match gewonnen en dan kom je al snel in silver. Wij zijn niet allemaal pro in SC2 voor sommige duurt het gewoon wat langer om het allemaal door te krijgen.
Iets met trial and errror.... die komen er vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Thajunior schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:10:
Diegene heeft waarschijnlijk "per ongeluk" een placement match gewonnen en dan kom je al snel in silver. Wij zijn niet allemaal pro in SC2 voor sommige duurt het gewoon wat langer om het allemaal door te krijgen.
Iets met trial and errror.... die komen er vanzelf wel.
Ik ben ook geen pro- ik zit ook in silver, langzaam vanuit bronze gekomen.
Dus daarom had ik zoiets van en hoe komt deze gast ooit uit in silver, maar met wat mazzel kom je daar inderdaad al snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86703

Refragmental schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:37:
Ook dat gejank op cheesen vind ik een beetje jammer.
Cheesen is niks mis mee, het is geen cheaten of valsspelen. Het doel van dit spel is toch om je tegenstander te slopen? Dan zijn alle middelen geoorloofd :)
Nee, het is geen cheaten of valsspelen. De gameplay en de regels laten het toe en maakt het derhalve dus een geldige manier om te spelen en eventueel winnen.

Wel vind ik het enorm kinderachtig.

Ik stel me er altijd een ventje van een jaar of 8 bij voor dat stiekem nog even een potje speelt op de pc van z'n grote broertje voordat ie door mama naar bed wordt gestuurd. Dat nivo zeg maar.

Er zijn een aantal strategieën waarmee je de tegenstander zo goed als 100% kansloos maakt vanaf het eerste begin. Als dat je manier is om te kunnen winnen ben je in mijn ogen gewoon een redelijk triest figuur.

Ik vind het niet erg om te verliezen, maar als ik geen enkele kans heb om er iets tegen te doen haalt het het hele concept van spel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Bij het score summary scherm na een MP game wat houden de waarden in?
bv. 60k aan units terwijl mijn income iets van 30k was.
Ik snap dat meer beter is maar meer ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:52

Kluus

Gang is alles

Shadowhawk00 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:57:
Het lukt me alleen niet om supernova missie op hard te doen. Het wordt me daar te warm onder de voeten. Iemand sugesties?
Toevallig gisteren gedaan inclusief achievement (hoewel die easy is)... Gewoon vooral met Vikings ()een paar tegen flyers) en banshees. Op het laatst kon ik mn base ook niet meer redden, dus had maar mn CC naar de hoek gevlogen en aangevallen... Als je vanaf de bovenkant helemaal aan de rechterkant aanvalt gaat het een stuk makkelijker. Wat minder defense daar, en als je in de juiste hoek zit bij dat bergje kunnen de archons je ook niet raken (mn gelandde Vikings overleefden het tenminste, misschien door sight, ziet er een beetje gek uit dat hoekje dus not sure...) :)

En cheeses, ik heb er meestal niet zo'n last van... Protoss die proxies in mn base plaatsen zie ik eigenlijk altijd omdat ik toch al bezig ben met mn block-off etc... Als ze dingen voor mn ramp gaan bouwen laat ik ze lekker, dan ga ik gewoon voor medivacs en is het GG omdat bij alle cheeses de hoofdbasis altijd waardeloos is... Een keer verloren door een Planetary Fortress rush, maar dat was mn eigen onervaren stommiteit omdat ik niet wist wat er ging gebeuren. Als ik op dat moment (ik speel zelf Terran nota bene) gewoon mn base gelift had en ergens anders was gaan minen had ik dat ook gewonnen. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Kluus op 18-08-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:04
Tsja cheesen blijft een punt van discussie. Ik vind het vooral jammer dat het spel zo beperkt wordt. Een cheese is nooit niet te counteren en wanneer je de cheese countert is het vaak ook meteen afgelopen met je tegenstander. Maarja het is altijd hetzelfde riedeltje.

Neem bijvoorbeeld de cannon rush, ik zie de pylon en niet veel later de cannons verschijnen, nou gaan veel mensen meteen met de eerste zealot de cannons aanvallen maar ik stuur die gewoon meteen naar zijn basis. Vaak zijn de eerste cannons toch niet niet in range van de mineral line en hij heeft zo goed als nooit units. Dus met 1 zealot sloop ik zijn economie en hij staat net buiten range van mijn mineral line. Game over...

Nouja wel gewonnen maar het geeft totaal geen voldoening.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357023

Anoniem: 86703 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:28:
[...]

Nee, het is geen cheaten of valsspelen. De gameplay en de regels laten het toe en maakt het derhalve dus een geldige manier om te spelen en eventueel winnen.

Wel vind ik het enorm kinderachtig.

Ik stel me er altijd een ventje van een jaar of 8 bij voor dat stiekem nog even een potje speelt op de pc van z'n grote broertje voordat ie door mama naar bed wordt gestuurd. Dat nivo zeg maar.

Er zijn een aantal strategieën waarmee je de tegenstander zo goed als 100% kansloos maakt vanaf het eerste begin. Als dat je manier is om te kunnen winnen ben je in mijn ogen gewoon een redelijk triest figuur.

Ik vind het niet erg om te verliezen, maar als ik geen enkele kans heb om er iets tegen te doen haalt het het hele concept van spel weg.
Dit klopt natuurlijk niet helemaal. Elke cheese is te verslaan. De meesten zijn redelijk makkelijk te verslaan zolang je maar goed scout(dat is makkelijker gezegt dan gedaan :) ). In het begin van de beta heb ik ook regelmatig lopen schelden tegen cheeses. Nu hoop ik bijna dat ze gaan cheesen. Dit omdat het over het algemeen een easy win is. Je moet even leren wat de meest voorkomende cheeses zijn en hoe je dit can counteren.

Deze week voor het eerst een proxy hatchery tegen me gehad, Ik zag een early drone me basis in gaan. Vervolgens de rand van de hatchery gescout zodat ik zag of het daadwerkelijk een proxy hatchery was en proberen niet weg te geven dat ik hem scoute. Vervolgens gewoon 2 gateways neergezet op 10 en zealots pompen -> easy win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De enige cheese op dit moment waar ik nog steeds niet mee om kan gaan, is supermegaübervroege zerglings. Dus een 6-pool ofzo. Ik krijg het als Protoss speler niet voor elkaar m'n ramp dicht te hebben voordat ze kunnen komen en ook niet om een paar zealots klaar te hebben.

Ik win op zich wel eens tegen vroege zerglings, maar als iemand zo'n 6-pool goed en echt all-in uitvoert ben ik simpelweg kansloos. Misschien dat ik zelf dan ook een supervroege gateway moet maken o.i.d., maar meestal kom ik er te laat achter. En om nu tegen elke zerg tegenstander je eigen economy zo slecht te beginnen..

Wat doen jullie als Protoss tegen Zerg? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Laatst online: 02-06 21:43
Ik zie best vaak dat "cheesen" voorbij komen , what the hell is "cheesen"? ^^ Jezelf aan je tegenstander plakken ofso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:00

SdR

Cloud schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:07:
De enige cheese op dit moment waar ik nog steeds niet mee om kan gaan, is supermegaübervroege zerglings. Dus een 6-pool ofzo. Ik krijg het als Protoss speler niet voor elkaar m'n ramp dicht te hebben voordat ze kunnen komen en ook niet om een paar zealots klaar te hebben.

Ik win op zich wel eens tegen vroege zerglings, maar als iemand zo'n 6-pool goed en echt all-in uitvoert ben ik simpelweg kansloos. Misschien dat ik zelf dan ook een supervroege gateway moet maken o.i.d., maar meestal kom ik er te laat achter. En om nu tegen elke zerg tegenstander je eigen economy zo slecht te beginnen..

Een aantal combinaties (zonder het bouwen van probes etc erdoorheen):
No Rush:
- Pilon
- Barracks
- poppetjes

Rush (cheesen ;-))
- scout
- pilon
- forge
- canons

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Anoniem: 86703 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:28:
Nou dat vind ik ook zo raar, vooral met de terrans zijn er inderdaad enkele strategieën om je tegenstander eigenlijk binnen 4 minuten uit te schakelen. Protoss kan er niks tegen beginnen, tenzij je erg goed micro'd met die ene stalker die je misschien net hebt.

Micro is nog mijn probleem, én units micro'en en je basis uitbreiden etc... dat kan ik nog niet tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024

Tegen zerg begin ik op 8 food aan mijn pylon, chronoboost ik daarna mijn probe-productie een keer en zet ik vervolgens 2 gateways voor mijn ramp om hem dicht te bouwen. Als je hem op de juiste manier dichtbouwt kan je vaak met een enkele zealot al een 6pool tegen houden.

Wat ook leuk werkt is om in plaats van een tweede gateway te gaan zetten, eerder al een gas te pakken en een of twee sentries te maken. Komt de Zerg eraan, force field op je ramp, heb je weer even de tijd om je legertje door te bouwen :D

Die force fields vergeet ik vaak te gebruiken maar je kan er echt geweldige dingen mee doen. Soms maak ik echt een stuk of 15 van die dingen, dan kan je het leger van je tegenstander gewoon in 2 delen snijden en op je dooie akkertje de twee helften mollen. Ook leuk, er een paar neerzetten bij de ramp van je tegenstander en met forcefields voorkomen dat hij zijn basis uit kan komen. Helemaal leuk als je 2v2 speelt en je maat is Terran met siege tanks :D
Bernardo schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:17:
[...]

Nou dat vind ik ook zo raar, vooral met de terrans zijn er inderdaad enkele strategieën om je tegenstander eigenlijk binnen 4 minuten uit te schakelen. Protoss kan er niks tegen beginnen, tenzij je erg goed micro'd met die ene stalker die je misschien net hebt.

Micro is nog mijn probleem, én units micro'en en je basis uitbreiden etc... dat kan ik nog niet tegelijk.
Ook als protoss kan je er iets tegen doen, die ene stalker is sterker als je denkt met de juiste micro, en zelfs met 1 of 2 zealots kan je het vaak al afslaan, door die eerste zealot gewoon er op af te sturen moet hij in beweging blijven en is het moeilijker voor hem om te schieten, als je vervolgens detweede erbij hebt en hem van twee kanten kan aanvallen kan je meestal al een reaper of 2 mollen

[ Voor 20% gewijzigd door Cronax op 18-08-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
die Force Fields moet ik idd zelf ook vaker gaan gebruiken, loopt vaak nog niet helemaal lekker en kan veel meer uit gehaald worden dan ik nu doe. Het vereist toch wel snel reageren en ook op de juiste momenten.
Gister werd ik PvP afgemaakt, die gast ging gewoon onder m'n basis op die Desert map Gateways bouwen. Ik had zijn base wel gescout en wist dat hij iets anders aan het doen was...maar waar?!
Je kunt verdomme niet de hele map gaan scouten in het begin, maar die kerel bouwde gewoon doodleuk 3 Gateways en tja tegen de tijd dat je het dan ontdekt ben je niet goed genoeg voorbereid voor zo'n Zealot bestorming...erg lame en echt makkelijke win voor de tegenstander maargoed.

Bedenk me nu opeens dat ik gewoon base meteen had moeten blocken en een Forge bouwen en dan met de probe waarmee ik scoutte gewoon in zijn base had moeten beginnen te bouwen, hij had daar niks. Maar ja op dat moment raak je haast in paniek en denk je niet helder.

[ Voor 16% gewijzigd door SuX DeLuXe op 18-08-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 11:54

RaseriaN

So much choices..

Gisteravond 2 leuke potjes gehad :P

Eerst een TvP (Ik als Terran) en ik was net goed en wel bezig om te wallen, komt die gast met zn Drone bij mij staan om te proberen te Cannonrushen. Gelukkig counter ik het goed door zn drone te mollen maar ondertussen stonden er wel 6 Cannons voor mn deur :P
Niet al te veel later zijn die dus weg en was ik echt van plan om het hem zo zuur mogelijk te maken door constant zijn expansions te harrassen. Nadat ik zon 4x zijn expansions heb weggejaagd, begint die in zijn Duits een partij pissig te worden dat hij niks meer heeft en er zo niks meer aan is. Hij doelde er nog op dat ik maar moest stoppen want het spelletje was over... yeah right :P Nog een kleine push en hij quit zonder iets te zeggen ;)

Later speel ik nog een TvP, maar deze gast begint met de vraag welk ras ik speel. Goed opgelet tijdens het loading screen ;) Dus ik vermeld hem vriendelijk te gaan scouten, en zodra hij me spot is het 'ow you are going MMM, i cant win that'. 10 minuten later was het gedaan want hij direct al opgegeven :)

Snap dat niet, blijf gewoon vechten en gaan.. de tegenstander maakt ook foutjes en als je op dat moment die dan goed afstraft kun je de game omdraaien en alsnog winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb

als hij zo vroeg met zerglings komt, 6 als het goed is, moet je gewoon met al je probes die eerste 6 kill en vervolgens zo snel mogelijk je ramp bijna dichtbouwen en er een zealot in zetten, je kan ook helemaal je ramp dichtbouwen met gateways ofzo, kost de zerglings veel tijd om die te slopen.

belangrijkste is om te onthouden dat als hij een 6pool doet je 6 of 7 workers voorloopt, dus hij moet echt veel workers killen wil hij weer op hetzelfde niveau komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Laatst online: 08:30
lees veel dingen btw over mensen die macro's gebruiken? is dat inlike 1 key en je bouwt een barraks of gewoon dat ze s drukken en dan b om zo snel te kunnen bouwen ipv te clicken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Diversity schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:14:
Ik zie best vaak dat "cheesen" voorbij komen , what the hell is "cheesen"? ^^ Jezelf aan je tegenstander plakken ofso?
Cheesen, tja voor iedereen heeft er een andere vertaling voor. Voor mij is het build die erop doelt de game zeer snel af te ronden (< 5 min) ten koste van je economy. Het is vaak een all-in strategy.

Voor de 6-pool is idd proberen je ramp dicht te krijgen voordat de zerglings je basis in komen. Mocht je te laat zijn gewoon je probes gebruiken om de eerste zerglings af te slaan. Als je de eerste zerglings hebt gekilled is de game voor jou.

Leuke game die ik ooit bij een 6 pool gedaan heb is 2 pylons voor zijn ramp gebouwd en daar een cannon achter gezet wanneer mijn forge klaar was. Ik had tester (korean pro starcrafter) dat ooit is bij Idra zien doen. Mijn tegenstander ging 6 pool, dat was zo LOL. Was geen hele goede speler trouwens zijn 6 pool was na mijn gevoel heel laat.

Ohja en sentry's gaat nooit werken voor de eerste zergling rush, die komen veel te laat. Je kan ze daarna wel gebruiken. Maar de eerste rush is het beste een chorno zealot en wat probes. Als je zealot eerder is dan zijn zerglings is het easy, alleen drones is wat moeilijker.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 18-08-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58
Scout altijd vroeg... snelle gas bij terran? Goede kans dat hij voor Reapers gaat. Harass de SCV die supply depot / barracks zit te maken.

Mocht je zelf protoss zijn en je weet dat er Reapers komen, snel cybernetics core / gas / stalkers.
Tegen zerg ling rush: block (net als altijd) je ramp af met een pylon en gateway zodat er precies genoeg ruimte is voor 1 zealot, en maak gewoon een aantal zealots die je op Hold zet (hotkey H!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Cronax schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:20:
Ook als protoss kan je er iets tegen doen, die ene stalker is sterker als je denkt met de juiste micro, en zelfs met 1 of 2 zealots kan je het vaak al afslaan, door die eerste zealot gewoon er op af te sturen moet hij in beweging blijven en is het moeilijker voor hem om te schieten, als je vervolgens detweede erbij hebt en hem van twee kanten kan aanvallen kan je meestal al een reaper of 2 mollen
Hmmm, nou dat ga ik dan nog eens nader bestuderen. Als ik de boel dichtbouw, wat cannons erbij ... dan houd ik het meestal wel. Het nadeel is dat ik dan geen mapcontrol meer heb. Maar oefening baart kunst :D

Nog even een (dom) vraagje... dat warpen van P units bij een pylon. Hoe doe ik er enkele tegelijk? Ik zie dat vaak gebeuren in replays, dat ze er 5 tegelijk doen, maar heb nog niet uitgevonden hoe dat nou zit.
Ook die forcefields van de sentries, die kun je toch alleen maar 1 voor 1 neerzetten? Zijn die lui zoals Huk enzo, dan zo ontzettend snel? Je ziet namelijk 'poef', in 1x 2..3... of meer forcefields staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:09
Diversity schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:14:
Ik wist het zelf ook niet. Via google heb ik dit gevonden:

http://wiki.teamliquid.net/starcraft/Cheese

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
MrHarry schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:31:
lees veel dingen btw over mensen die macro's gebruiken? is dat inlike 1 key en je bouwt een barraks of gewoon dat ze s drukken en dan b om zo snel te kunnen bouwen ipv te clicken?
niet macro's maar macro management, het beheren van je economie en bouwen van nieuwe units terwijl je aan het vechten bent :) http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Macro_(StarCraft)
Bernardo schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:50:
[...]

Hmmm, nou dat ga ik dan nog eens nader bestuderen. Als ik de boel dichtbouw, wat cannons erbij ... dan houd ik het meestal wel. Het nadeel is dat ik dan geen mapcontrol meer heb. Maar oefening baart kunst :D

Nog even een (dom) vraagje... dat warpen van P units bij een pylon. Hoe doe ik er enkele tegelijk? Ik zie dat vaak gebeuren in replays, dat ze er 5 tegelijk doen, maar heb nog niet uitgevonden hoe dat nou zit.
Ook die forcefields van de sentries, die kun je toch alleen maar 1 voor 1 neerzetten? Zijn die lui zoals Huk enzo, dan zo ontzettend snel? Je ziet namelijk 'poef', in 1x 2..3... of meer forcefields staan.
met W selecteer je alle warpgates en dan is het Z - click - Z - click etc, of je houdt Z ingedrukt en klikt. zelfde geldt voor forcefields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Anoniem: 357023 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:40:
[...]

Cheesen, tja voor iedereen heeft er een andere vertaling voor. Voor mij is het build die erop doelt de game zeer snel af te ronden (< 5 min) ten koste van je economy. Het is vaak een all-in strategy.

Voor de 6-pool is idd proberen je ramp dicht te krijgen voordat de zerglings je basis in komen. Mocht je te laat zijn gewoon je probes gebruiken om de eerste zerglings af te slaan. Als je de eerste zerglings hebt gekilled is de game voor jou.

Leuke game die ik ooit bij een 6 pool gedaan heb is 2 pylons voor zijn ramp gebouwd en daar een cannon achter gezet wanneer mijn forge klaar was. Ik had tester (korean pro starcrafter) dat ooit is bij Idra zien doen. Mijn tegenstander ging 6 pool, dat was zo LOL. Was geen hele goede speler trouwens zijn 6 pool was na mijn gevoel heel laat.

Ohja en sentry's gaat nooit werken voor de eerste zergling rush, die komen veel te laat. Je kan ze daarna wel gebruiken. Maar de eerste rush is het beste een chorno zealot en wat probes. Als je zealot eerder is dan zijn zerglings is het easy, alleen drones is wat moeilijker.
Als iemand een goede 6 pool doet, en je gaat deze tegenhouden met je probes, dan ga je veel probes verliezen en is deze game echt niet automatisch voor jouw.
[...]

Kan inderdaad een stuk sneller. Shift inhouden + F --> aantal keer linkermuisklik = aantal keer forcefield. Tenminste zo gaat het. Knoppen ben ik niet echt zeker van. Het is een automatisme, dus ik weet niet of het de juiste knoppen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Voor zover ik weet kan dat inderdaad maar één voor één. Oftewel in het geval van een setje Stalkers warpen:

W
S -> click
S -> click
S -> click

Zelfde geldt voor bijv. forcefields, storms, yamato's etc. Je doet ze gewoon achter elkaar. Het kan ook niet echt geautomatiseerd worden, want hoe moet het systeem weten waar jij al je forcefields wil hebben? :)

edit:
Ah ingedrukt houden heb ik nog nooit geprobeerd. Klinkt goed!

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 18-08-2010 10:57 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
[...]

1) Controlgroup van (al) je gateways en vervolgens gewoon je controlgroup hotkey indrukken, daarna kan je gewoon hotkey van je gewenste unit spammen en rond een pylon klikken.

edit: Cool, wist niet dat je met 'W' al je gateways selecteerde :)

[ Voor 3% gewijzigd door danslo op 18-08-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf die rankings vaag vinden. Ik merk soms dat mensen in best hoge leagues domme dingen doen of vragen (ook hier paar keer gezien). Dan snap ik niet hoe dat kan. Placement lijkt zo veel te betekenen. Ik hoop dat dat in de toekomst toch minstens 10-15 matches worden.

Wat cheesen betreft:
Ik zal precies vertellen waarom het nep is. Het is veelal een blinde manier van spelen. Je "countert" niet iemand door te weten wat hij doet, je gaat gewoon voor een win.

Ondanks dat sommigen hun plezier dus halen uit zo'n win is het wel Starcraft. JUIST Starcraft staat bekend om z'n complexe taktieken, een canvas om tamelijk complexe warfare op te doen. Als je dat niet benut, waarom speel je het dan?

Als je dus gaat voor die cheap win, erken je indirect dat het je gaat om de win, en niet om wat Starcraft inhoudt en hoe leuk/complex het kan zijn. En dat gevoel is wat mij (en ik denk velen) tegen de borst stuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Standaard build tegen terran is eigenlijk een normale economy build:

9 Pylon
10 Chrono nexus
12 Gateway
13 Chrono nexus
14 Assimilator
15 Pylon
18 Cyber

Wanneer cyber klaar is stalker chrono en reapers zijn niet echt een probleem.

Voor warpen. Gewoon w (warpgates), dan je unit hotkey bijvoorbeeld z en dan shift inhouden en klikken maar(muisklik).

Voor wat standaard build en lessons learned heb ik een poosje geleden een post geschreven. Misschien heb je er wat aan: http://theinnercircle.sne...d=&postid=43892#post43892
Maldred schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:56:
[...]
Als iemand een goede 6 pool doet, en je gaat deze tegenhouden met je probes, dan ga je veel probes verliezen en is deze game echt niet automatisch voor jouw.
Bij bijvoorbeeld steps of war en een late scout is het soms niet anders dan je met probes moet tegen houden. Je chrono zealot is dan te laat! Vergeet niet dat hij een 6 pool doet hij heeft ook zeer weinig drones. Je kan er dus redelijk wat verliezen zonder economische achterstand te hebben. Met goede macro kom je een heel eind zolang je maar kan delayen totdat je eerste zealot er is en je ramp dicht is.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 18-08-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
apNia schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:58:
Als je dus gaat voor die cheap win, erken je indirect dat het je gaat om de win, en niet om wat Starcraft inhoudt en hoe leuk/complex het kan zijn. En dat gevoel is wat mij (en ik denk velen) tegen de borst stuit.
Cheesen is niet noodzakelijkerwijs een 'cheap win'. Je kan net zo goed heel snel verliezen als er ook maar het kleinste mis is aan je timing / executie. Cheese hoort gewoon bij Starcraft, sterker nog; het is juist 1 van die dingen dat Starcraft zo leuk/complex maakt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door danslo op 18-08-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
[...]

Als je dus de plaats mag kiezen, shift ingedrukt houden terwijl je klikt.Werkt voor alles btw, je kan zo ook meerdere gebouwen achter elkaar laten bouwen door dezelfde builder, vooral als protoss erg belangrijk.

Gebruik van dit 'shift que' systeem is zelfs erg belangrijk op hogere niveaus, omdat je dan je probes snel even iets kan laten bouwen en vervolgens weer laat terugkeren naar het binnenhalen van mineralen/gas.

Wat het inbouwen betreft, ikzelf zet meestal 2 grote gebouwen(tegen terran gateway en forge, zerg en protoss 2 gateways) weg aan de ramp en maak vervolgens een tijdje later 3 cannons er omheen, maar dit wil niet zeggen dat ik niet expand! bij de nieuwe expansion zet ik ook gewoon weer een paar cannons weg. Dit gecombineert met het inwarpen van nieuwe units zorgt ervoor dat ik vaak net genoeg tijd heb om mijn hoofdleger op de juiste plek te krijgen zodat ik de aanval af kan slaan.

Ook zet ik vaak zo snel mogelijk 2 cannons bij mijn mineral line, in eerste instantie om harass te voorkomen en verder om cloaked units te detecten die denken even huis te komen houden. Werkt tot nu toe als een zonnetje als ik ze precies goed weg zet, en omdat ik een snelle forge neem ben ik regelmatig op tijd om een reaper harass te counteren, zeker als ze wachten op 5 reapers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Allen hartelijk dank! De Shift en W toets waren mij bekend, maar die S en de F nog niet, dit verklaart een boel! :D Ook dank voor de buildorder, dit is dus belangrijker dan het mij leek. *doet geel briefje op monitor plakken*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Shift werkt inderdaad heerlijk. Gewoon klik-klik-klik-klik en je hebt binnen een fractie van een seconde nieuwe units, gebouwen, forcefields of psi-storms. Werkt inderdaad voor alles. Zo maak je ook waypoints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355714

Shift klik werkt echt heerlijk maar met forcefields en psistorms werkt totaal niet.. althans niet bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cronax schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:04:
[...]

Als je dus de plaats mag kiezen, shift ingedrukt houden terwijl je klikt.Werkt voor alles btw, je kan zo ook meerdere gebouwen achter elkaar laten bouwen door dezelfde builder, vooral als protoss erg belangrijk.

Gebruik van dit 'shift que' systeem is zelfs erg belangrijk op hogere niveaus, omdat je dan je probes snel even iets kan laten bouwen en vervolgens weer laat terugkeren naar het binnenhalen van mineralen/gas.

Wat het inbouwen betreft, ikzelf zet meestal 2 grote gebouwen(tegen terran gateway en forge, zerg en protoss 2 gateways) weg aan de ramp en maak vervolgens een tijdje later 3 cannons er omheen, maar dit wil niet zeggen dat ik niet expand! bij de nieuwe expansion zet ik ook gewoon weer een paar cannons weg. Dit gecombineert met het inwarpen van nieuwe units zorgt ervoor dat ik vaak net genoeg tijd heb om mijn hoofdleger op de juiste plek te krijgen zodat ik de aanval af kan slaan.

Ook zet ik vaak zo snel mogelijk 2 cannons bij mijn mineral line, in eerste instantie om harass te voorkomen en verder om cloaked units te detecten die denken even huis te komen houden. Werkt tot nu toe als een zonnetje als ik ze precies goed weg zet, en omdat ik een snelle forge neem ben ik regelmatig op tijd om een reaper harass te counteren, zeker als ze wachten op 5 reapers.
Ehh dus forge= 150 minirals + 5 cannons =750 minirals. Dat is 900 minirals down the drain. Dat is een expension met 10 drones..... Bij sommige builds kan ik het snappen, bashee rush tegen of zelf naar hele snele voids rays misschien. Let wel dit is een enorme investments en dat alles voor een simpele reaper rush? Welke je met een paar stalkers kan killen. Misschien werkt het, maar ik zie het niet zo.
Anoniem: 355714 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:17:
Shift klik werkt echt heerlijk maar met forcefields en psistorms werkt totaal niet.. althans niet bij mij
Dat klopt omdat hun eerste commando attacken was en ze dat dus eerst afmaken en daarna pas je forcefield of storm doen. Je hebt voor dit geval smart casting. Gewoon T of F indrukken en ingedrukt houden en klikken maar (met de muis)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 18-08-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huarru
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:14
Wat is er erg aan Cheesen?? Het is gewoon een valide manier om proberen te winnen. Het is een high risk strategie, want als het faalt heb je zo beetje meteen verloren.

De meeste cheeses zijn goed te verdedigen door regelmatig te scouten en weten wat je tegenstander doet. Mensen die dan bijvoorbeeld een cannonrush niet zien aankomen, hebben simpel weg niet goed gescout en worden op passende wijze afgestraft.

Ik speel regelmatig wat custom games met dezelfde mensen en dan is cheeses gewoon een van de vele dingen die je op hun kunt los laten. Juist door flink te variëren van tactics en strats wordt je juist beter als speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cls schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:03:
[...]

Cheesen is niet noodzakelijkerwijs een 'cheap win'. Je kan net zo goed heel snel verliezen als er ook maar het kleinste mis is aan je timing / executie. Cheese hoort gewoon bij Starcraft, sterker nog; het is juist 1 van die dingen dat Starcraft zo leuk/complex maakt ;)
Complex?

Afbeeldingslocatie: http://uppix.net/4/2/3/8d765c74f9a584a7dd6e37be35d6e.jpg
REARRY?

Hoezo is het geen cheap win dan? Je riedelt je build order af, en cheap winnen maar (of verliezen uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wat boeit het als je je niet aan een bepaalde build order houdt en gaat cheesen? Want altijd dezelfde dingen op dezelfde volgorde bouwen is wel erg leuk/complex?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
apNia schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:25:
[...]
Hoezo is het geen cheap win dan? Je riedelt je build order af, en cheap winnen maar (of verliezen uiteraard).
Volgens mij heeft er iemand iets te vaak verloren van cheese. :D

En serieus, build order afriedelen? Als je gaat cheesen heb je juist een specifieke buildorder in gedachte en probeer je die zo perfect mogelijk uit te voeren.

Heb je ooit SC1 op Battle.net gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cls schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:39:
[...]

Volgens mij heeft er iemand iets te vaak verloren van cheese. :D

En serieus, build order afriedelen? Als je gaat cheesen heb je juist een specifieke buildorder in gedachte en probeer je die zo perfect mogelijk uit te voeren.

Heb je ooit SC1 op Battle.net gespeeld?
Dat zeg ik toch? Je riedelt je build order af...
Ik doel dus echt op de mongols die een photon cannon in je basis plaatsen. Ik kan gewoon NIET in de lol komen daarvan. Jullie blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huarru
Chester schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:32:
Wat boeit het als je je niet aan een bepaalde build order houdt en gaat cheesen? Want altijd dezelfde dingen op dezelfde volgorde bouwen is wel erg leuk/complex?
Ben het helemaal met Chester eens. Is DT rush een cheese? is Void rush een cheese?? Is een reaper proxy rush een cheese? Sommige vinden van wel en andere weer niet. Wat boeit het eigenlijk 8)7 , het zijn allemaal valide manieren om te harassen/winnen. Als jij gewoon weet dat je tegen een specifieke cheese zwak bent, moet je erop trainen zodat je hem makkelijk aan kan.

Laatst nog wou iemand mij semi cannon rushen en had entrance vol gegooid met cannons. Kwam daar te laat achter en kon jammer genoeg niet met me probes zijn pylon destroyen. Had gelukkig me scout probe nog en had een pylon vlak voor zijn basis gebouwd. Warp all mijn zeals rechtstreeks voor zijn basis en begin daar te choppen.

Scout probes ftw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 02:44
Bah ik heb een hekel aan cheesen klinkt als de zelfde tactiek die al die rush bitches bij C&C online multiplayer gebruikte toen ik jaren geleden die games speelden. dat was eigenlijk de grootste reden waarom ik de online multiplayer van die games geboycot had zo lame. als ik online speelde was dat alleen nog maar tegen vrienden wat altijd leuker is natuurlijk :) maar goed.

Heb nu nog geen 1 potje starcraft2 online gespeeld maar hoop dat ik die rushers niet tegen kom... Althans niet zo vaak dat ik ook de starcraft2 online multiplayer moet gaan boycotten aangezien ik het spel eigenlijk daarvoor heb aangeschaft in eerste instantie :) maar vind de single player ook wel leuk om alle units eerst te leren.

[ Voor 34% gewijzigd door JT888 op 18-08-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:52

Kluus

Gang is alles

apNia schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:43:
[...]

Dat zeg ik toch? Je riedelt je build order af...
Ik doel dus echt op de mongols die een photon cannon in je basis plaatsen. Ik kan gewoon NIET in de lol komen daarvan. Jullie blijkbaar wel.
En jij laat hem eerst een pylon plaatsen en dan nog een cannon en je hebt nog geen worker van jezelf de taak gegeven even zijn probe te killen terwijl zijn pylon aan het warpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

JT888 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:46:
Bah ik heb een hekel aan cheesen klinkt als de zelfde tactiek die al die rush bitches bij C&C online multiplayer gebruikte toen ik jaren geleden die games speelden de grootste reden waarom ik de multiplayer van die games geboycot had speelde alleen online tegen vrienden wat altijd leuker is natuurlijk :)

Heb nog geen 1 potje online gespeeld tot nu toe hoop dat ik die rushers niet tegen kom of althans niet zovaak dat ik ook starcraft2 multiplayer moet gaan boycotten aangezien ik het eigenlijk daarvoor heb aangeschaft in eerste instantie :)
Het is inderdaad niet leuk om altijd binnen 10 minuten klaar te zijn (of eerder), al heb ik het idee dat het aantal rushers hier toch wel meevalt.

Kan iemand mij trouwens vertellen waarom ik zelden Carriers zie van de Protoss? Ze zijn natuurlijk niet snel gewarped en vrij prijzig, maar hebben naar mijn idee toch wel veelzijdigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bernardo schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:50:
[...]

Het is inderdaad niet leuk om altijd binnen 10 minuten klaar te zijn (of eerder), al heb ik het idee dat het aantal rushers hier toch wel meevalt.

Kan iemand mij trouwens vertellen waarom ik zelden Carriers zie van de Protoss? Ze zijn natuurlijk niet snel gewarped en vrij prijzig, maar hebben naar mijn idee toch wel veelzijdigheid.
Wel eens voorbij zien komen bij de games onder Husky commentaar. BC zie je ook niet heel vaak.

Probleem is denk ik dat het lategame units (high tier) zijn die vrij prijzig zijn en mits op tijd gespot redelijk te counteren met goedkopere units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 18:09
Volgens mij omdat het een end game unit is en meeste potjes komen niet zo ver. En naar mijn idee heb je er alleen wat aan als je een goed grond leger hebt om een weg te banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 08:57
[...]

Ik ben ze al vaak zat tegengekomen, al zie ik meer voidray rushes van protoss tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huarru
[...]

Ze zijn niet erg kost efficient en imho makkelijk te counter (als je ze niet flink massed). Terran heeft vikings, zerg met hydra's of corrupters en toss heeft een berg stalkers. Plus tegen een terran met een ghost is het helemaal een ramp.:') Plus ik vind voids een stukje beter/handiger om te gebruiken.
Maar ik ben maar gold/silver player, dus dat zijn mijn ervaringen tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:52
Viper® schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:54:
[...]

Wel eens voorbij zien komen bij de games onder Husky commentaar. BC zie je ook niet heel vaak.

Probleem is denk ik dat het lategame units (high tier) zijn die vrij prijzig zijn en mits op tijd gespot redelijk te counteren met goedkopere units.
De laatste game van Husky is trouwens wel briljant. Duurt beetje lang, maar einde is hilarisch :+

edit: ownee, een-na-laatste inmiddels (masterasia vs tt1)

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 18-08-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TjaBske schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:48:
[...]

En jij laat hem eerst een pylon plaatsen en dan nog een cannon en je hebt nog geen worker van jezelf de taak gegeven even zijn probe te killen terwijl zijn pylon aan het warpen is?
Godskolere, ik zeg toch niet dat het niet te counteren is? Ik zeg alleen dat ik niet snap waarom mensen het doen, wat de lol er van is. Je houdt er alleen een win aan over, maar gebruikt Starcraft niet op de manier wat het zo bijzonder maakt, en waarom het zich onderscheidt van de andere RTS'en. Je kan je Color By Number ook inscannen, inkleuren met de Magic Wand in Photoshop en dan lekker uitprinten. Maar vraag je jezelf dan niet af waarom je het in de eerste instantie überhaupt deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carriers zijn best goed tegen goedkope units. Bij goede spelers zal het minder nuttig zijn, maar tegen mindere goden heb je het voordeel dat je tegenstander al zijn units moet micro'en, anders gaan ze op interceptors staan schieten.

Ik maak wel als het een langer spel wordt redelijk vaak battlecruisers. Ze zijn gewoon erg goed en enige terran air die zowel air als ground targets kan aanvallen.
TjaBske schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:48:
[...]

Weet jij wel dat een protoss niet met probe hoeft te bouwen? Zijn probe gaat gewoon rondjes rennen als je hem probeert te killen.

Echter het punt dat gemaakt wordt dat jij niet wil zien, zulke taktieken zijn gewoon hardstikke saai. Optie 1 is dat tegenstander het niet goed scout/countered, en hij verliest kansloos. Optie 2 is dat hij dat wel doet de cheeser verliest kansloos. Er is geen middenweg, geen spanning, geen goede gevechten.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 18-08-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, ja dat is waar. De meeste potjes komen zover natuurlijk niet. Voidrays zie je inderdaad vaker, al vind ik deze vaak te snel afgeschoten en kun je voor de resources beter dubbel zoveel stalkers hebben. Phoenix herassen vind ik trouwens ook leuk. 4 stuks, steeds een SCV/Probe/Drone liften en neertikken. Als je daar een beetje handigheid in krijgt, kun je er best veel neertikken.

Huksy & HDstarcraft zijn trouwens lui de laatste dagen :P Weinig nieuwe casts, toch vermakelijk voer voor in de pauze (a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
apNia schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:58:
[...]

Godskolere, ik zeg toch niet dat het niet te counteren is? Ik zeg alleen dat ik niet snap waarom mensen het doen, wat de lol er van is. Je houdt er alleen een win aan over, maar gebruikt Starcraft niet op de manier wat het zo bijzonder maakt, en waarom het zich onderscheidt van de andere RTS'en.
Wat maakt Starcraft zo bijzonder dan volgens jou? Want in mijn ogen (en met mij vele anderen) horen ongewone buildorders en scouten juist bij het bijzondere van SC.
Je kan je Color By Number ook inscannen, inkleuren met de Magic Wand in Photoshop en dan lekker uitprinten. Maar vraag je jezelf dan niet af waarom je het in de eerste instantie überhaupt deed?
Wat?
furby-killer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:58:
Echter het punt dat gemaakt wordt dat jij niet wil zien, zulke taktieken zijn gewoon hardstikke saai.
..
Er is geen middenweg, geen spanning, geen goede gevechten.
Misschien in copper league :)

[ Voor 16% gewijzigd door danslo op 18-08-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Zo zie je maar wie er ook hier de cheesers zijn...

Komt er gewoon op neer dat cheese een flauwe manier is om te winnen(proberen te). Als je eenmaal wat verder in het spel bent, dan skills belangrijker dan een of andere buildorder. Daarom is cheese so flauw. Elke noob kan er mee winnen, maar niet elke noob kan een 'lange' wedstrijd winnen.
cls schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:03:
[...]

Wat maakt Starcraft zo bijzonder dan volgens jou? Want in mijn ogen (en met mij vele anderen) horen ongewone buildorders en scouten juist bij het bijzondere van SC.

[...]

Wat?

[...]

Misschien in copper league :)
Je bedoelt bronze? En cheese wordt helaas overal gedaan, ook in diamond.

[ Voor 37% gewijzigd door Maldred op 18-08-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175987

Pylon, Gateway and Pylon aan je ramp om te dichten, op scrap station aanvullen met een Cybernetics Core. Door dat de afstand naar je basis overland langer is heb je tijd genoeg om zelfs tegen 6-pool dit te doen.

Dan Stargate -> 2 Void Rays en die 6-pool dude is er aan voor de moeite

Daar tussen moet je ook een stalker of twee en een sentry maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358430

Voor degenene die kazen vervelend vinden, moeten het zelf eens proberen, dan voel je hoe fragiel het is als het mislukt. Heb in de beta ook een tijdje lopen kazen maar je kan er geen solide build van maken, early harassment is daarentegen veel veiliger en leuker en dan wordt ik soms nog steeds beschuldigd van kaas als ik met hellions en een tank z'n basis sloop :X
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie