Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 10:10
[b][message=34524650,noline]
Ow ja, zerg is in mijn ogen tov protos wel erg snel om een legertje te maken. Ik moet echt m'n best doen om 4 poppetjes te hebben als ik tegen zerg speel om niet onder de voet te worden gelopen.
Ik heb mss wel een idee voor je wat je kan doen:

Als ze dus vroeg komen met zerglings (6 pool) dan moet je de eerste wave afslaan met je probes aangezien je zealot nog niet klaar is.
dan zorg je ervoor dat je bij de 2de wave een zealot hebt die je bij je choke point neer zet waar je hiervoor al je pylon en gateway hebt staan.
dan druk je op 'hold position' en dan heb je een protoss 'wall' waardoor de zerglings weinig kans maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
YouR schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:29:
[...]

Als ze dus vroeg komen met zerglings (6 pool) dan moet je de eerste wave afslaan met je probes aangezien je zealot nog niet klaar is.
dan zorg je ervoor dat je bij de 2de wave een zealot hebt die je bij je choke point neer zet waar je hiervoor al je pylon en gateway hebt staan.
dan druk je op 'hold position' en dan heb je een protoss 'wall' waardoor de zerglings weinig kans maken.
Leuke tip, en bedankt, mijn oplossing was heel anders, ik heb nl een aantal potjes gespeeld tegen de computer om zsm zealots te hebben, nu heb ik er vaak 2-4 als ze zelf met die zerglins komen. Die zijn dan geen probleem meer.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 10:10
Kevinp schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:31:
[...]

Leuke tip, en bedankt, mijn oplossing was heel anders, ik heb nl een aantal potjes gespeeld tegen de computer om zsm zealots te hebben, nu heb ik er vaak 2-4 als ze zelf met die zerglins komen. Die zijn dan geen probleem meer.
ligt er natuurlijk hoe snel de zerg speler zijn zerglings maakt, als ze het op de snelste manier doen heb je nog geen enkele zealot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 09:05

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:43:
@Hierboven ^^ Haha ik dacht toch echt dat het bijna game over was toen je 2e expansion vanuit die ridge werd besieged (one base zerg vs 2 base terran bijna), *%^&^&!! 8)7
Dat dacht ik dus ook alhoewel ik het wel een geweldige tactic vind van die terran maar het gerage ervan is gewoon dom just accept you got pwned and that's it.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
YouR schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:34:
[...]

ligt er natuurlijk hoe snel de zerg speler zijn zerglings maakt, als ze het op de snelste manier doen heb je nog geen enkele zealot.
Misschien niet, maar daarnaast zoekt hij altijd eerst een speler op, en in die tijd kan je net iets maken. ALs de map groot genoeg is.

Maar dat met hold ground dat zal ik zeker eens proberen bij zerg.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
YouR schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:29:
[...]

ja precies het beste is om te zorgen dat de Zerg dan maar met 1 a 2 units tegelijk kan vechten, de doorgang dus gewoon blokkeren met je units. Ik heb het nu enkele keren succesvol tegengehouden, meestal proberen ze je dan nog weg te lokken maar dan zet je je units gewoon op "Hold Position". Het is ook nog wel een keer hier of daar fout gegaan maar dat zal vast aan mijzelf gelegen hebben, bijvoorbeeld door Gateways zo neer te zetten dat je units er niet meer door kunnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
en als je geen ramp hebt of is te groot... bouw het dan dicht en zorg dat er maar 1 unit doorgang heeft. Dat werkt ook he :P trechter-oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 12:35
Je kunt ook gewoon je chocke afsluiten met een extra pylon. Dat doe ik wel is als ik ga aanvallen. Units warp je gewoon buiten je wall (idealiter proxy natuurlijk) en zodra je klaar bent met je push maak je je ramp weer open. Tegen die tijd heb je als protoss meestal al wel gewonnen though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Terran :@. Echt wat een turtle civ zeg. Overal turrets spammen en dan tanks in siege mode en bunkers met marines.... Telkens als ze een nieuwe basis willen schuiven de tanks een beetje op en dan gaan ze weer kamperen....

Ik had iets van 70 zerglings en hij 5 siege tanks. Mijn zerglings hadden attack en armor up. Hij schiet 1 keer met zn siege en hoppaaa al mn zerglings weg. Gelukkig had hij alleen maar een paar marines en de rest siege tanks en had ik veel mutalisks...

Maar Terran is echt lame...

Ik sta nu overigens tweede in mijn silverleague. Win vrijwel alles tegen gold en verlies van platinum... Ben benieuwd wanneer ik up mag...

[ Voor 12% gewijzigd door Blue_Fear op 15-08-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel dank, zeer nuttige tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01
Blue_Fear schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:33:
Terran :@. Echt wat een turtle civ zeg. Overal turrets spammen en dan tanks in siege mode en bunkers met marines.... Telkens als ze een nieuwe basis willen schuiven de tanks een beetje op en dan gaan ze weer kamperen....

Ik had iets van 70 zerglings en hij 5 siege tanks. Mijn zerglings hadden attack en armor up. Hij schiet 1 keer met zn siege en hoppaaa al mn zerglings weg. Gelukkig had hij alleen maar een paar marines en de rest siege tanks en had ik veel mutalisks...

Ik sta nu overigens tweede in mijn silverleague. Win vrijwel alles tegen gold en verlies van platinum... Ben benieuwd wanneer ik up mag...
Met zo'n instelling ga je het zwaar krijgen :>. Burrow roaches en dan poppen onder siegetanks werkt ook prima. En als hij turtled is er ruimte voor een nidus worm/drop :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zerglings in sieged tanks rennen is ook niet bepaald slim natuurlijk. Als hij er een stuk of 6 heeft dan kan jij een miljoen lings hebben maar dat wordt nooit wat. Terran is wel moeilijk te verslaan als zerg en daar zijn een paar belangrijke oorzaken voor volgens mij.

- De balans tussen economie en units maken ligt heel gevoelig bij zerg. Je kan heel erg snel switchen tussen mass dronen en mass units produceren en dit is ook de grote kracht van zerg maar je moet veel ervaring hebben om te weten wanneer je precies wat doet.

Als terran en protoss kan je gewoon zeggen: "stap 1 bouw non stop workers in je command center, stap 2 bouw 4 unit producing structers per base en bouw non stop units, expand etc. stop niet met workers bouwen voor je er 80 hebt ofzo (voor de meeste spelers nooit dus)". En daarmee heb je al een prima balans tussen economie en army voor de beginnende speler. Met zerg moet je dit echt leren aanvoelen als speler en daarvoor is meer ervaring nodig.

- Je timing van scouting en teching naar lair en dan de selectie van je tier 2 tech luistert heel nauw. Je kan wel van tevoren roepen dat je voor mutas gaat maar als je tegenstander passief speelt en blind voor turret/marine/thor/viking gaat dan moet je dit wel scouten voordat je lair af is zodat je voor infestors of hydras kan gaan bijvoorbeeld . Helaas is je beste scouting (overlord speed en overseers) pas beschikbaar nadat lair klaar is. Veel ervaring nodig dus in de matchup om de tech van je tegenstander af te lezen aan andere dingen.

- Ik vind dat er vreselijk veel gezeurd wordt door veel zerg spelers over balance problemen. Energie die ze beter kunnen steken in het kijken van replays en kijken wat ze kunnen verbeteren aan hun spel. Maar in 1 punt moet ik ze gelijk geven. De balans tussen marauders en roaches is wel zoek. Roaches zijn in principe goed tegen marines, tanks, thors. Maar een handjevol marauders vernedert je roaches zo hard dat het gewoon toch nog moeilijk is. Tuurlijk zijn marauders de correcte counter tegen roaches en dat hoort ook maar ietsje minder mag wel. In de beta hadden roaches 2 armor en waren ze 1 food en toen waren ze echt absurd sterk. Misschien is 1,5 food of terug naar 2 armor een optie. Het is lastig balancen natuurlijk want je moet wel de marauder vs stalker en roach vs stalker balance in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:29

Rannasha

Does not compute.

Blue_Fear schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:33:

Zerglings tegen een turtle-Terran gooien is ook vragen om problemen. Dat gaat nooit werken. Als de Terran zich ingraaft, dan heb je map control en kun je fors expanden. Legertje buiten de basis van de Terran parkeren, aanvallen als zijn siege tanks in beweging zijn.

In de tussentijd gewoon doortechen naar Brood Lords. Die outrangen turrets en bunkers. Bovendien krijg je forse friendly fire van siege tanks die de Broodlings aanvallen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 13:15

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:37:
hehe als je een rage quitter wil zien:

http://www.xs4all.nl/~apmalbla/LT.SC2Replay

Geweldig :) Die vent heeft zojuist mn dag helemaal goed gemaakt
Geniaal inderdaad! Vraag me alleen wel af waarom je zo laat pas begint met het extracten van Vespene gas bij je 2e base. Je had weinig gas, dus alle reden om juist wel gas te extracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 19:38
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben dat sommige party's niet werken? Als ik met een vriend een 2v2 game wil spelen in een party, en beiden op accept hebben gedrukt dan blijft er 1 player ready staan, en zoekt hij dus ook geen game. Wanneer je de muis hoovert onder het Starcraft teken dan staat er na +-10s al dat hij zogenaamd al 6 minuten aan het zoeken is, en dit gebeurd keer op keer. Heb ik hier een bepaalde bug te pakken ?
Eerder heeft het wel gewerkt, en wij apart kunnen wel party's maken met anderen zonder problemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Resultaat van een dagje learn-the-hard-way: win/loss ratio opgeschroefd naar 16/16 en riante 3e positie in m'n league. Ik kreeg laatst ook 'n gold player voorgeschoteld maar dat was net iets te veel van het goede :+ Ik vermoed dat er binnenkort wel een promotie inzit van noob naar iets minder noob (bronze naar silver) :P

Terran potjes win ik quasi altijd, snel naar banshees en gaan met die banaan. Cloaked de enemies productie lamleggen en het is zo gedaan. Werkt als een zonnetje. Uiteraard wat MMM eerst om de schijn op te houden. Als dat onvoldoende is wat tanks erbij en expo gaan siegen.

Protoss vind ik best moeilijk, tegen Terran haal ik het early game als ik snel genoeg ben - laatst nog een proxy gateway gelukt net voor z'n ramp dicht gebouwd was binnen gesneakt >:) PvP heb ik geen idee wat ik best doe, heb ik nog nooit gewonnen. Tegen zerg nog niet tegen gekomen, void rays lijkt mij in alle cases een goede keuze.

Zerg kon ik eerst totaal niet mee winnen maar nu begint het steeds beter te gaan. Fast expo doe ik quasi altijd indien mogelijk en dan snel naar Mutalisks, dan overschakelen op Corruptors / Broodlords. ZvZ lukt dit perfect, ook tegen Protoss lukt dit aardig (wel op tijd Void Rays uitschakelen). Tegen Terran heb ik wat meer moeite, hydra's waren duidelijk een slecht idee...

Al bij al snap ik waarom de meeste mensen Terran kiezen, je kan met 1 strat (MMM) weinig verkeerd doen, als je het goed doet tenminste. Bovendien ben je zo omgeschakeld naar Banshees / Vikings als het wat te heet wordt onder je voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 08:33
Ik begin nu wat meer tegen de protoss spelers te spelen, maar daar heb ik nu heel veel moeite mee, vooral aangezien dat ik mijn eerst 15 potjes tegen terran/zerg speelde. Ze spelen vooral met de standaard build. (Ten minste, 4/5 speelden daarmee) Stalkers, DT en vervolgens void rays... maar daar ga ik wel hard onderuit door...
Delaatste protoss heb ik gerushed, uiteindelijk lukte het hem niet meer om bij te houden en besloot voor mijn hatchery te gaan, die ging een keer kapot en vlug daarna een nieuwe gebouwd, ik had gelukkig nog drones over en flink wat zerglings. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Species5618 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:19:
[...]

Zerglings tegen een turtle-Terran gooien is ook vragen om problemen. Dat gaat nooit werken. Als de Terran zich ingraaft, dan heb je map control en kun je fors expanden. Legertje buiten de basis van de Terran parkeren, aanvallen als zijn siege tanks in beweging zijn.

In de tussentijd gewoon doortechen naar Brood Lords. Die outrangen turrets en bunkers. Bovendien krijg je forse friendly fire van siege tanks die de Broodlings aanvallen.
Sssst, zet nou niet meer Zerg spelers aan om die OP unit te gebruiken :(.

Ik merk als ik een dag (of 2) niet speel dat mijn macro en APM ver te zoeken zijn, zo had ik vanmiddag opeens 1500 minirals over, gelukkig speelde ik tegen een nubcake (even match...) en bakte hij er niets van...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 10:37

Pindamann

Human

Beste counter tegen broodlords als Terran zijn denk ik wel de Viking. Maar dan moet je wel oppassen voor Corruptors die mogelijk ook mee vliegen :)

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pindamann schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:40:
Beste counter tegen broodlords als Terran zijn denk ik wel de Viking. Maar dan moet je wel oppassen voor Corruptors die mogelijk ook mee vliegen :)
En hydra's op creep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik GG meestal wanneer er Broodlords zijn, maar niet voordat ik een hele preek heb gehouden hoe hard ze met de AI van alles neuken.

Vikings (en BC's) zijn trouwens de enige counter tegen lollords.

Lollorrs of Broodlols?
En muta's en infestors.

[ Voor 34% gewijzigd door MrVegeta op 15-08-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 09:28

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

ik en andere twee maten zijn in platinum league geland door elke potje alleen maar marines uit te pompen met 3-4 barracks :P geniaal gewoon kan niemand tegen op :D

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Wat is het toch heerlijk om tegen ubernewbies te spelen :D

2vs2 TZ vs TP. (ben Z) m'n natural werd net iets te snel neergehaald, te weinig roaches. De push afgeslagen met behulp van m'n teammate. Daarna burrow, speed roaches en tunneling claws upgrades en met 8 roaches de terran base ingesneaked, shitload battlecruisers, voidrays en phoenixes in die basis, en gewoon de hele terran base gekilled met unburrow, schieten, en weer gauw burrow. Geen scan, raven, turret of observer gezien... Ondertussen natuurlijk well corruptors spammen om al die air te counteren.

Als je dan even later die gasten checken had er 1 al meer dan 100 potjes erop zitten, onbegrijpelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door ImdaMned op 15-08-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:44:
Ik GG meestal wanneer er Broodlords zijn, maar niet voordat ik een hele preek heb gehouden hoe hard ze met de AI van alles neuken.

goliaths doen het ook erg goed hoor :)
tegelijkertijd de broodlings en broodlords afknallen, met maar een halve range minder.

helaas alleen in de storyline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
MrVegeta schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:44:

Lollorrs of Broodlols?

[...]

En muta's en infestors.
Nochtans zijn broodlords echt niet zo goed hoor. Ook al heb je alleen maar ground, dan zijn ze nog altijd goed te verslaan. En mits je wat scout, zie je ze redelijk snel aankomen.

Het grootste nadeel van broodlords, is dat ze zo megatraag zijn. Vluchten zit er voor die units al niet in. En het duurt ook zo lang voordat ze er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:23:

-cut-

Terran potjes win ik quasi altijd, snel naar banshees en gaan met die banaan. Cloaked de enemies productie lamleggen en het is zo gedaan. Werkt als een zonnetje. Uiteraard wat MMM eerst om de schijn op te houden. Als dat onvoldoende is wat tanks erbij en expo gaan siegen.

-cut-
Zelf probeer ik ook deze tactiek maar het komt nooit echt goed uit de verf. Ik heb deze tactiek een aantal keer tegen de AI geprobeerd, maar elke keer komen ze me al aanvallen terwijl ik dan nauwelijks een verdediging heb omdat ik me op die banshees focus.

Zou je een wat specifiekere build order / replay willen posten? Ik heb op internet al wel replays bekeken en build orders van de Banshee rush (waar het hetgeen jij doet op lijkt denk ik?). Probleem alleen is dat daar vrijwel geen aandacht is voor de defense van je basis. Hoe doe jij dit? Eerst een defense bouwen en dán je banshees of er toch maar op gokken en direct aan die banshees beginnen? En val je pas aan als je cloak hebt of probeer je ook zonder cloak?

Als je een replay hebt met deze tactiek ben ik zeker geïnteresseerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Game Error schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:56:
Het probleem was dat hij er zoveel had dat ik gedurende vijf minuten zijn basis niet in kon. Zeer laf, vecht als een man of zo.
_O- misschien moet je hem met je handschoen in z'n gezicht slaan en hem voor een zwaardvechtduel uitdagen.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
SuX DeLuXe schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:53:
[...]

ja ik had 2 Zealots oid maar wat wil je met Zealots tegen Reaper? Juist ja, niets.
En Zergling rushes blijven ook verradelijk, of ik nu 3 Gateways bouw, 2 of 1. Die Zerglings zijn zo onberekenbaar en snel. Het is naar mijn mening niet helemaal in balans, zeker het begin niet.
Niet zeuren gewoon je ramp dichtbouwen zoals iedereen en dan air bouwen en de zerg mollen. Zerglings werken 9 van de 10x niet. Ik stuur ze altijd in een groepje van 6 om te kijken wat voor vlees ik in de kuip heb.
Tegen protos en terran kom je de basis gewoon niet in alleen tegen zerg zijn ze nog enigszins nuttig maar dan is het in het beste geval 1 vs 1.

Het zijn de zerg maar he, de meeste mensen geven het al op als ze een bunker zien ( die zwaar OP is gratis defence ). Zerg heeft op T1 helemaal niet tegen air units. Terrans hebben marines, protos een cybernetics core, zerg mag eerst naar lair en dan nog eens een hydra den bouwen en dan pas hydras bouwen.

Waarom beginnen terrans trouwens met 11suppy ipv 10 van protos en zerg ?

[ Voor 20% gewijzigd door Shadowhawk00 op 16-08-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 14:43
Shadowhawk00 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:47:
[...]

Niet zeuren gewoon je ramp dichtbouwen zoals iedereen en dan air bouwen en de zerg mollen. Zerglings werken 9 van de 10x niet. Ik stuur ze altijd in een groepje van 6 om te kijken wat voor vlees ik in de kuip heb.
Tegen protos en terran kom je de basis gewoon niet in alleen tegen zerg zijn ze nog enigszins nuttig maar dan is het in het beste geval 1 vs 1.

Het zijn de zerg maar he, de meeste mensen geven het al op als ze een bunker zien ( die zwaar OP is gratis defence ). Zerg heeft op T1 helemaal niet tegen air units. Terrans hebben marines, protos een cybernetics core, zerg mag eerst naar lair en dan nog eens een hydra den bouwen en dan pas hydras bouwen.

Waarom beginnen terrans trouwens met 11suppy ipv 10 van protos en zerg ?
bunker is helemaal niet zwaar OP, je moet er toch ook nog units in stoppen. niks gratis def :P en zerg heeft queens als air def, met transfusion zijn die goed tegen vroege air.

en terrans beginnen met 11 omdat ze een worker kwijt zijn totdat een gebouw klaar is.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:49

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik denk omdat gebouwen maken een SCV in beslag neemt. De probe kan meteen verder en met een drone gaat de supply -1.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
daanteb schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:18:
[...]

bunker is helemaal niet zwaar OP, je moet er toch ook nog units in stoppen. niks gratis def :P en zerg heeft queens als air def, met transfusion zijn die goed tegen vroege air.

en terrans beginnen met 11 omdat ze een worker kwijt zijn totdat een gebouw klaar is.
Pff, ik vind het ook niet zwaar op, maar dat je die voor de volle 100% kan refunden is wel volledig dwaas. Ik bedoel, waarom hebben ze dat erin gegooid?

Ja, zerg hebben queens, maar het is niet dat die erg goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Thanatoss schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:18:
Ik denk omdat gebouwen maken een SCV in beslag neemt. De probe kan meteen verder en met een drone gaat de supply -1.
Bovendien kunnen zerg meerdere units tegelijk bouwen, terwijl het bij de rest 1 voor 1 gaat.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
daanteb schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:18:
[...]

Bunkers kosten zelf helemaal niets je krijgt de kosten gewoon weer terug. Maar je hebt wel extra hp voor je marines en de grote van dat ding zorgt ervoor dat je op verschillende maps gewoon 1 bunker plaatst en je choke zit dicht.

Hm dat van die worker had ik nog niet gezien.

Zerg queen als anti air gebruiken, je kan beter 1 marine hebben die heeft evenveel kans tegen een voidray. Transfuse lijkt leuk maar als terran kan je gebouwen repairen en protos schilden regenereren veel sneller dan zerg units. De queens van de zerg moet je maar zien als extra baracks/factory/

Zerg zijn niet slecht maar zeker niet sterker dan de rest. Ze hebben een grotere learning curve waardoor weinig mensen er goed mee kunnen spelen en niet verder komen dan zergling rush. En ja als je als terran/ protos je jezelf niet verdedigt maar puur voor de snelle air gaat dan heb je een uitdaging.
Probeer maar eens een terran defence met bunkers en siege te counteren, als de terrans nog wat air hebben dan heb je daar best een leuke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Thanatoss schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:18:
In games maakt zerg dan weer vaak gebruik van de supply drop. Een extractor maken, drone maken en dan de extractor cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 07:32
Goede morgen,

Weer een druk weekend achter de rug. Daarom heb ik alleen gister even kunnen spelen.
In den beginnen ging dat echt voor geen meter! Ik verloor wat 2vs2 games met een maatje die diamond speelt. Wij spelen gold 2vs2, en we werden 3a4 keer gewoon hard geowned…

Daarna 1vs1, en dat ging een klein beetje beter. Uiteindelijk heb ik 5-2 gespeeld, en de twee keer dat ik verloor werd ik zo hard outclassed door mijn tegenstander dat ik er verdrietig van werd!

Eén potje speelde ik tegen Zerg. Ik kon hem makkelijk scouten, en verveelde hem een beetje met wat reapers. Ondertussen probeerde hij via de achterkant mijn basis binnen te komen met zerglings, maar dat had ik gelukkig snel genoeg door… Hij liet zich ontzettend makkelijk scouten, en ik kon goed zien dat hij geen expands had. Om mijn macro een beetje te oefenen besloot ik een legertje te maken en hem op te sluiten terwijl ik extra bases bouwde. Deze kerel maakte toch geen kans…. Of toch wel?

Toen ik net mijn hele leger (MM wat tanks en 3a4 Thors) voor zijn basis had staan werd mijn main aangevallen door infested marines oid. Alles ging rap neer, en ik had amper verdedigende units, omdat die allemaal voor zijn basis stonden. Haha! Oog om oog, …

Zijn basis werd door mijn troepen met de grond gelijk gemaakt, net als mijn basis. Mijn economie was alleen groter, en ik had wat SCV’s weggebracht met een Medivac om ergens anders op de map een nieuwe basis te bouwen. Uiteindelijk won ik wel, maar t had vervelend kunnen aflopen!

Anyway, die kerel verraste me ontzettend. Achteraf zag ik in de charts dat onze army value zelfs vrijwel identiek was gedurende de hele pot. Hoezo onderschatten van je tegenstander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Salvagen kan toch alleen als de bunker meer dan x% HP heeft? (50 ofzo)

Dan heb ik liever dat ik de 100 minerals van bunker verlies en mijn units twee keer zolang beschermd zitten in de bunker, of mijn SCV nog op tijd kan arriveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:50:
[...]
In games maakt zerg dan weer vaak gebruik van de supply drop. Een extractor maken, drone maken en dan de extractor cancelen.
Krijg je bij het cancelen een volledige refund? Laatst bij het cancelen van het bouwen van een 2e command center kreeg ik maar 300 minerals terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Een extractor kost volgens mij maar 25 minirals, dus hetgeen wat je dan verliest is vrij minimaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
75%, maar bij een extractor is dat dus ongeveer 6 mineralen verlies :P

Voor mensen die zich vervelen. Net een leuk potje waar ik eigenlijk zwak begon, doordat ik voor de eerste keer ging experimenteren met banelings (hou er niet zo van). Gelukkig dat ik de snelle expansion gedaan had en die goed kon verdedigen. Uiteindelijk de pot gewonnen door Infestors. Er kon geen eens meer een GG vanaf ;) >:)

http://rapidshare.com/files/413232013/Infestors.SC2Replay

@Hulkie, check de replay en dan weet je hoe belangrijk een observer is tegen zergs. Infestors --> 8)

[ Voor 105% gewijzigd door YoshiBignose op 16-08-2010 10:12 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Viper® schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:50:
[...]

Ik zie dat wel vaker voorbijkomen, maar hoe werkt dat precies en vooral; wat is het nut? Als je dat doet op bijv. 26/26 food, dan sta je daarna toch rood op 27/26? Volgens mij mis ik iets :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Cloud schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:11:
[...]

Ik zie dat wel vaker voorbijkomen, maar hoe werkt dat precies en vooral; wat is het nut? Als je dat doet op bijv. 26/26 food, dan sta je daarna toch rood op 27/26? Volgens mij mis ik iets :P
Correct

maar meestal doe je het in het begin van de game, als je dus op 10/10 staat.

Het voordeel is dat je voordat je een overlord moet bouwen een extra drone hebt rondlopen, deze kan resources halen of scouten.
Het lijkt niet veel maar de kleine verschillen in het begin kunnen veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
[...]

Klopt en heb je dus 1 unit waarvoor je geen supply hoeft te maken :P De winst is uiteraard minimaal en daarom alleen in het begin bij de 10/11 interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
[...]

Ja maar je hebt wel een extra drone voordat je overlord klaar is moet maken.

Het heeft natuurlijk ook alleen nut bij het begin van een potje.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zo drie keer binnen twee minuten op dezelfde minuut hetzelfde antwoord :P

Bedankt :) Ik had even niet aan het begin van de game gedacht, daarin zie ik zeker het nut zeker wel.

edit:
@hieronder lol!

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 16-08-2010 10:32 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik doe het uit principe niet. Het betekent dat 1 van mijn drones geen food supply ruimte heeft en dus geen eten en geen controle van de overlord krijgt. Een soort zwerfdrone is het dan geworden. Dat kan ik niet op m'n geweten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Jij killed ook je vijanden niet? Uit principe :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
CyCloneNL schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:42:
[...]

Bovendien kunnen zerg meerdere units tegelijk bouwen, terwijl het bij de rest 1 voor 1 gaat.
Hoezo gaat het 1 voor 1 ? SCV + marine + suppy depot zijn ook 3 dingen die een terran tegelijk kan maken na zijn baracks ( die overigens 100 minder kost dat die van de zerg )
Wat is het verschil met Drone + zerglings + overlord dat zijn er ook 3.

Bovendien heeft een terran meestal vrij snel 2 baracks terwijl de zerg speler vrij snel larva blocked is in het begin.
Zerg bouwen gewoon anders en kunnen snel switchen maar per saldo bouwen ze niet sneller hoor.

Mensen kijken altijd naar hun eigen zwakke punten en de sterke punten van de tegenstander en dan klagen ze dat dat OP is. Tja er is altijd wel een ras ergens anders beter in anders had je maar 1 ras.
Kijk liever naar je sterke punten en hoe je die kan gebruiken tegen een tegenstander dan naar je zwakke punten en hoe je die kan gebruiken tegen zijn sterke punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Soepster schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 07:49:
_O- misschien moet je hem met je handschoen in z'n gezicht slaan en hem voor een zwaardvechtduel uitdagen.
YouTube: Challenge To A Duel

Sorry kon het niet laten! :P

Maar ik moet mijn woorden terug namen van het matchmaking system want die is prima. Het geldt alleen niet voor custom games denk ik!

Over custom games gesproken wat zijn er al leuke mods zeg, Special Forces bijvoorbeeld.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:42:
[...]

Hoezo gaat het 1 voor 1 ? SCV + marine + suppy depot zijn ook 3 dingen die een terran tegelijk kan maken na zijn baracks ( die overigens 100 minder kost dat die van de zerg )
Wat is het verschil met Drone + zerglings + overlord dat zijn er ook 3.

Bovendien heeft een terran meestal vrij snel 2 baracks terwijl de zerg speler vrij snel larva blocked is in het begin.
Zerg bouwen gewoon anders en kunnen snel switchen maar per saldo bouwen ze niet sneller hoor.

Mensen kijken altijd naar hun eigen zwakke punten en de sterke punten van de tegenstander en dan klagen ze dat dat OP is. Tja er is altijd wel een ras ergens anders beter in anders had je maar 1 ras.
Kijk liever naar je sterke punten en hoe je die kan gebruiken tegen een tegenstander dan naar je zwakke punten en hoe je die kan gebruiken tegen zijn sterke punten.
Ik speel zelf random, en heb nooit gezegt dat het ene ras beter is dan het andere.
We hadden het over early game, dus als het enige gebouw wat je hebt een hatchery/command center/nexus is. Het enige wat ik oplichte is dat elk ras verschillende manieren van bouwen heeft, een probe warpt een gebouw in en kan weg lopen, een SCV moet er blijven en een zerg speler kan meerdere drones tegelijkertijd maken omdat ze uit larve komen.

Anyway, ik ben blij! Ik ga naar Gamescom komende donderdag en vrijdag, blijkt dat er een groot SC2 tournooi is, waar o.a. Sean van de welbekende day[9] dailies een paar potjes komt casten :D
Ik hoop dat er nog wat andere pro-spelers aanwezig zijn, White-ra misschien aangezien hij uit Europa komt :)

[ Voor 9% gewijzigd door TJHeuvel op 16-08-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Helemaal met je eens Shadowhawk. Mensen zoeken van nature het probleem buiten zichzelf.
Of het materiaal is slecht, of de ander heeft beter materiaal. Of hij heeft geluk, of hij….

Van de 25(?) games die ik heb verloren zijn er denk ik 2 door pech verloren, een stuk of 20 door mijn eigen falen, en een stuk of 3 omdat de ander gewoon echt VEEL beter was.

Mijn grooste minpunten zijn:
- Niet agressief genoeg spelen.
- Niet goed genoeg scouten (na het begin).
- Mijn micro kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@CyCloneNL
WhiteRa is er zeker bij, maar ook TLO en HuK bijvoorbeeld. :) Kijk hier voor de volledige lijst: http://www.esl-world.net/...II-invitees-for-gamescom/

Erg gaaf om te zien lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31
Na een paar potjes practice league geef ik dat maar op. Daarbij zijn alle toegangswegen afgesloten door debris en speelt bijna iedereen Terran. Dat is dus een race voor reapers. De eerste met een reaper heeft gewonnen ongeveer.

Kan het wel counteren door eerst te focussen op minerals en wat marines naar buiten pompen, maar uiteindelijk komt ieder potje op hetzelfde neer.

Of ik ga de practice leage eens proberen met Protoss of Zerg.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 16-08-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Laatst online: 23-09 15:13
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat precies het voordeel van een marauder is tov een marine. Want als je in het begin van de game voor een MM rush gaat zou je dit in principe ook alleen met marines kunnen doen toch?
Aangezien een marauder 3x zo veel kost als een marine kun je dus veel meer units hebben als je alleen met marines rusht en de marauders achterwege laat.

Iemand ervaringen tips over dit dilemma?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Mja, Marauders hebben wat meer health, en met hun concussive shells maak je Zealots af door te kiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyCloneNL schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:35:
Jij killed ook je vijanden niet? Uit principe :Y)
Voor een game begint, kijk ik eerst altijd even of er geen diplomatische oplossing is. Oorlog is zo 1914

Make peace not war. Let us put aside our differences and live together in harmony. We don't have to fight.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt er een baneling aan:

Afbeeldingslocatie: http://nukeitfromorbit.com/nuke.jpg

:P

nee, mauraders hebben een stuk meer leven, meer range, en vooral bonus damage tegen armored.

maar als je dan tegenover 20 marines staat zijn ze inderdaad niet zo geweldig.

edit: toevallige overlapping met bovenstaande post :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Laatst online: 23-09 15:13
Oke bedankt! Denk dat ik dan toch maar steeds een paar marauders mijn marines laat vergezellen.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:18
Y3LLoW schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:03:
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat precies het voordeel van een marauder is tov een marine. Want als je in het begin van de game voor een MM rush gaat zou je dit in principe ook alleen met marines kunnen doen toch?
Aangezien een marauder 3x zo veel kost als een marine kun je dus veel meer units hebben als je alleen met marines rusht en de marauders achterwege laat.

Iemand ervaringen tips over dit dilemma?
Marauders zijn goed tegen (light) armoured units, dus als een zeg of protos, stalkers of roaches heeft dan knalt een marauder deze veel sneller kapot dan een marine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Maar kunnen daarentegen geen air raken. Hoe vaak heb ik kansloze hoopjes marauders al geslacht met m'n mutalisks :P
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:05:
[...]

Voor een game begint, kijk ik eerst altijd even of er geen diplomatische oplossing is. Oorlog is zo 1914

Make peace not war. Let us put aside our differences and live together in harmony. We don't have to fight.
Death solves all problems - no man, no problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:07:

nee, mauraders hebben een stuk meer leven, meer range, en vooral bonus damage tegen armored.
2 marines doen net iets meer damage (per eenheid tijd) tegen armored dan 1 marauder tegen lagere kosten (-25 gas) en een gelijke hoeveelheid supply. De kracht van Marauders zit voornamelijk in de grotere healthbar, die maakt ze beter bestand tegen banelings, siege tanks, colossus, enz... Dus marauders voorop om de grote hits te soaken en de marines achteraan voor de DPS.

De Concussive Shells upgrade is ook erg nuttig als je tegen units met een lage range (zerglings, zealots, ultralisks, roaches) vecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 19:03
Species5618 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:28:[...]
De Concussive Shells upgrade is ook erg nuttig als je tegen units met een lage range (zerglings, zealots, ultralisks, roaches) vecht.
Zijn ultralisks niet massive en daarom immume daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schrap die maar, die zijn immune tegen slow en andere negatieve effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Bosmonster schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:02:
Na een paar potjes practice league geef ik dat maar op. Daarbij zijn alle toegangswegen afgesloten door debris en speelt bijna iedereen Terran. Dat is dus een race voor reapers. De eerste met een reaper heeft gewonnen ongeveer.

Kan het wel counteren door eerst te focussen op minerals en wat marines naar buiten pompen, maar uiteindelijk komt ieder potje op hetzelfde neer.

Of ik ga de practice leage eens proberen met Protoss of Zerg.
Practice league heeft als Protoss in ieder geval weinig zin, je bent afhankelijk van je gateway units, en het scouten van je tegenstander in het begin van de match maar door die stenen kan je niet naar buiten. Aangezien iedereen terran speelt kan je niet anders doen dan wachten tot de reapers komen en hopen dat je op tijd genoeg stalkers hebt. Met zealots kan je reapers wel pakken maar dan moet je micro erg goed zijn, of je moet de reapers naar een randje kunnen drijven waar ze omhoog en naar beneden moeten jumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Practise league vond ik ook niet zo heel spannend. Het is leuk om tegen een 'echte tegenstander' te spelen, maar door de maps en de lagere snelheid heb je snel de neiging om jezelf verkeerde gewoontes aan te leren.

Ik heb meer geleerd van spelen tegen de AI op Hard en dan met de juiste gamespeed (Faster heet die geloof ik). Moet je ook niet te lang doen natuurlijk, maar ik vond het nuttiger dan de practise league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:45:
[...]

schrap die maar, die zijn immune tegen slow en andere negatieve effecten.
dacht dat ze alleen immuun waren tegen stuns. Maar goed, die change is er doorheen gehaald in een fase van de beta waarin ik niet vaak online was, dus die heb ik niet 100% meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 07:46:
[...]

Zelf probeer ik ook deze tactiek maar het komt nooit echt goed uit de verf. Ik heb deze tactiek een aantal keer tegen de AI geprobeerd, maar elke keer komen ze me al aanvallen terwijl ik dan nauwelijks een verdediging heb omdat ik me op die banshees focus.

Zou je een wat specifiekere build order / replay willen posten? Ik heb op internet al wel replays bekeken en build orders van de Banshee rush (waar het hetgeen jij doet op lijkt denk ik?). Probleem alleen is dat daar vrijwel geen aandacht is voor de defense van je basis. Hoe doe jij dit? Eerst een defense bouwen en dán je banshees of er toch maar op gokken en direct aan die banshees beginnen? En val je pas aan als je cloak hebt of probeer je ook zonder cloak?

Als je een replay hebt met deze tactiek ben ik zeker geïnteresseerd! :)
Mja ik weet natuurlijk niet hoe de AI reageert op deze strat, ik speel nog niet echt op een super niveau :P Maar online leer je veel meer bij vind ik.

Ik doe niet echt een banshee rush, eerder 1-1-1 variant (1-1-2) waarbij ik eerst wel wat marines/marauders build met eventueel 1 of 2 medivacs om m'n base te verdedigen indien hij zou pushen. Dan uiteraard eerst scouten om te zien of ie gaat turtlen/expanden (9 op 10 doet dit op mijn niveau) en zoja ga ik expo + double starport waaruit ik banshees (4) --> stuur ik weg en dan vikings (min 4) push (hij zal zoiezo vikings gaan voor te counteren). Inderdaad zo snel mogelijk cloak researchen anders ben je een vogel voor de kat, ik stuur ze niet weg voor ik cloak heb. Dit gaat gemakkelijk voor je met je banshees bij de tegenstander gearriveerd bent.

(ter info: 1-1-1 is 1 barracks, 1 factory, 1 starport)

Het komt wel voor dat ik m'n MMM verlies aan z'n leger als ie double racks ging, maar tegen dan heb je zoiezo al wat banshees en gaat z'n aandacht dus elders naartoe. Weinig spelers blijven dan je base pushen, zoja kan je 'm ook afslaan met je banshees.

Heb ook al meegemaakt dat z'n mineral line vol staat met missile turrets, dit is uiteraard net om banshee harass tegen te gaan. Dan ga ik gewoon voor z'n expo of z'n leger - grote kans dat er nog geen Raven mee vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Cronax schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:51:
[...]

Practice league heeft als Protoss in ieder geval weinig zin, je bent afhankelijk van je gateway units, en het scouten van je tegenstander in het begin van de match maar door die stenen kan je niet naar buiten. Aangezien iedereen terran speelt kan je niet anders doen dan wachten tot de reapers komen en hopen dat je op tijd genoeg stalkers hebt. Met zealots kan je reapers wel pakken maar dan moet je micro erg goed zijn, of je moet de reapers naar een randje kunnen drijven waar ze omhoog en naar beneden moeten jumpen.
Yeah, vooral het feit dat ze alles afsluiten met debris maakt practice eigenlijk zinloos, aangezien iedereen alleen maar air units gebruikt, of de paar die over ledges heenkunnen. Hierdoor leer je helemaal niet echt verdedigen of een goede ground force opbouwen.

Overigens zag ik in de practice league ook ineens het bericht "Player X is slowing the game". Is dat iets dat mogelijk is :? Hij was ook nog eens Zerg en overdreven goed voor de practice league.

Njah.. tenzij er een achievement zit aan de 50 practice games spelen ga ik die maar skippen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Sfinx- schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:19:
[...]

Ook wel de "dragon fist" build genoemd door Husky (ik dacht dragon fist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Bosmonster schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:36:
[...]

Overigens zag ik in de practice league ook ineens het bericht "Player X is slowing the game". Is dat iets dat mogelijk is :? Hij was ook nog eens Zerg en overdreven goed voor de practice league.
Nee ik denk dat dat komt door traag internet / lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 19:09
YoshiBignose schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:49:
[...]

Nee ik denk dat dat komt door traag internet / lag.
Het betekent dat hun computers het niet aankunnen.

Lag zie je doordat units niet lekker bewegen of het "drop" chermpje op komt. Dat bericht is echter puur computing-power gerelateerd.

Lekkere zooi gisteren met HuK die de finale niet wou spelen omdat 'ie al geplaatst was. Zat 3000 man te kijken in de stream waarin ik zat, zegt 'ie gewoon "nee" omdat 'ie de dag erop weer moet spelen...

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Hey, gebruikt er iemand grid voor de hotkeys?

Is dit ook wat de pro's gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 07:51

VP.

Blue_Fear schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:03:

Zoek. Functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue_Fear schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:03:

wat-de-pros-gebruiken is niet altijd goed. Een pro zal strategien en speelwijze op zware micro af laten hangen, iets wat jij en ik nooit zullen kunnen. Je kan wel dingen overnemen, maar dit is iets dat je zelf prettig moet vinden. Ik vind het bijvoorbeeld helemaal bagger, maar anderen vinden het juist heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:19:
[...]

Mja ik weet natuurlijk niet hoe de AI reageert op deze strat, ik speel nog niet echt op een super niveau :P Maar online leer je veel meer bij vind ik.

Ik doe niet echt een banshee rush, eerder 1-1-1 variant (1-1-2) waarbij ik eerst wel wat marines/marauders build met eventueel 1 of 2 medivacs om m'n base te verdedigen indien hij zou pushen. Dan uiteraard eerst scouten om te zien of ie gaat turtlen/expanden (9 op 10 doet dit op mijn niveau) en zoja ga ik expo + double starport waaruit ik banshees (4) --> stuur ik weg en dan vikings (min 4) push (hij zal zoiezo vikings gaan voor te counteren). Inderdaad zo snel mogelijk cloak researchen anders ben je een vogel voor de kat, ik stuur ze niet weg voor ik cloak heb. Dit gaat gemakkelijk voor je met je banshees bij de tegenstander gearriveerd bent.

Het komt wel voor dat ik m'n MMM verlies aan z'n leger als ie double racks ging, maar tegen dan heb je zoiezo al wat banshees en gaat z'n aandacht dus elders naartoe. Weinig spelers blijven dan je base pushen, zoja kan je 'm ook afslaan met je banshees.

Heb ook al meegemaakt dat z'n mineral line vol staat met missile turrets, dit is uiteraard net om banshee harass tegen te gaan. Dan ga ik gewoon voor z'n expo of z'n leger - grote kans dat er nog geen Raven mee vliegt.
Oke, bedankt! Ik ga dit eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Game Error schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:56:
Het probleem was dat hij er zoveel had dat ik gedurende vijf minuten zijn basis niet in kon. Zeer laf, vecht als een man of zo.
Best. Reply. Ever. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah net verloren, hij kwam snel binnen met 2 marines en 2 marauders, tegen mijn 2 marines en ik had 1 tank onderweg. Maar het is zo lastig om dan terug te komen vooral als hij met sieged tanks je basis exit afsluit. Wel een banshee en een thor drop geprobeerd maar het mocht niet baten. Hoe komen jullie terug van een achterstand? (zijn meestal wel de meest epische potjes als het je lukt om terug te komen :) )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Ik zou zeggen, probeer het eens te zoeken. Ik kan er geen antwoord op vinden i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 00:17

Maduth

Probeersel

Tot nu toe 4 placement matches gespeeld.

De eerste dik gewonnen maar dat was ook zo no0b zoals ik ;-)

Tweede was gelijk een pak op me broek. Hij speelde ook met Terran en ging vol op een ground offensief, marines/marauders/tanks etc. Speelde snel (zag ik in de replay) en wist precies wat en waarneer hij wilde bouwen en ontwikkelen.

Derde partij; marine rush. Hoewel ik redelijk stand hield tegen de eerste twee aanvallen, liet ik het afweten bij drie. Geen defense meer en konden zijn marines en marauders de boel mooi afknallen

Vierde; turtle player. Dus ik had wat geleerd van de vorige twee keer spelen en ging dus sneller minerals verzamelen/expanden en snel units produceren om niet gerushed te worden. Kom ik bij zijn base aan (zag ik trouwens pas in de replay), heeft hij na het opstootje nog maar 1 marine over. Ondertussen had ik wel weer een group in mijn base staan, maar hield ik even pauze, wilde iets meer versterkingen. Dus ik had eigenlijk gelijk moeten rushen om mijn gelijk te krijgen. Nu gaf ik hem de kans om op te bouwen. Ondertussen bleef ik maar kapot lopen op zijn defense. Op een gegeven moment kwam hij met Banshees (stealth) om de boel bij mij te interrupten. Helaas wist ik niet hoe ik op moest reageren afgezien snel afweer geschut uit de grond te stampen. Uiteindelijk heeft hij mij weggeblazen met ze BS’s.

Opmerkelijk/Leerpuntje:

Laatste drie battles, bleef ik redelijk op gelijke hoogte betreffende minerals verzamelen tov de tegenstander.

Maar raak ik het overzicht of tactiek kwijt op de langere termijn. Wat en niet te onderzoeken, welke tactiek gebruiken en niet alles door elkaar te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik begin op dreef te komen... 11 wins tegen enkele silvers met ertussen slechts 1 loss tegen een gold player. Dat terwijl ik bronze speel :P Vermoedelijk gaat het een pak minder snel gaan zodra ik in een hogere league terecht kom, nu is het soms echt te simpel.

Net nog een proxy gateway bij een Terran, zo cheese als wat. Maar het werkt. Wel moeilijk om ondertussen niet te vergeten van je eigen economy verder uit te bouwen, ik zat aan 1500 minerals na 5 min 8)7 Maar toen was het dus ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
Blue_Fear schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:55:
[...]

Ik zou zeggen, probeer het eens te zoeken. Ik kan er geen antwoord op vinden i.i.g.
Lijkt me stug, eerder in dit topic hebben we het namelijk al over de key-layout gehad.
De meeste pro's gebruiken trouwens gewoon de normale layout, omdat ze bepaalde gebouwen onder bepaalde nummers binden en dan met hun handen gemakkelijk de juiste letter kunnen bereiken. Zo heb ik dus ook een uurtje gespendeerd aan het bedenken van wat ik onder welke toets steek, op basis van de hotkeys voor de verschillende abilities dan wel units. Die zijn voor bijna iedere persoon anders aangezien je handen een ander formaat hebben.

Een relevante video in dit verband is aflevering 132 van de videolog van Day[9].
Sfinx- schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:14:
Wel moeilijk om ondertussen niet te vergeten van je eigen economy verder uit te bouwen, ik zat aan 1500 minerals na 5 min 8)7 Maar toen was het dus ook gedaan.
Daar heb ik dus ook last van, zodra ik aan een grote veldslag begin vergeet ik om te blijven bouwen en units trainen, de 'macro' dus...heeft het voordeel dat ik genoeg resources over heb om ergens anders te herbouwen als ik de slag verlies en mijn basis gemold wordt, maar aan de andere kant, als je versterkingen blijft sturen is de kans een stuk kleiner dat je verliest...

Verder moet ik nog veel beter opletten dat ik mezelf niet supplyblock (niet op tijd een overlord/pylon/supply depot bouwen waardoor je geen units meer kan trainen tot er een overlord/pylon/supply depot klaar is) zeker in het begin ben ik zo bezig met scouten en een beetje verdediging op te zetten dat ik dit glad vergeet...

[ Voor 37% gewijzigd door Cronax op 16-08-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb dit weekend voor het eerst twee 'cheeses' (in elk geval extreem vroege of irritante rushes) afgeslagen. De ene was tegen zerg waarbij hij al heel vroeg zerglings ging maken. Ik kon natuurlijk nooit op tijd m'n ramp dichtkrijgen dus hij liep zo naar binnen terwijl mijn eerste zealot nog onderweg was.

Hij haalde heel wat probes neer maar micro'de niet goed genoeg waardoor ik o.a. met probes en mijn gemaakte zealot de boel kon fixen. Maar voordat ik m'n ramp wél dicht kon maken was de volgende groep er alweer. Dat ging even zo door totdat hij naast zerglings ook muta's ging sturen. Iedere keer overleefde ik het nipt, puur omdat hij te haastig was met het sturen. Het was steeds net niet genoeg :) Uiteindelijk had ik 4 void rays waarmee ik zijn muta's afmaakte en ben daarna doorgestoomd in zijn basis. Vanaf dat moment was het een uitgemaakte zaak.

De andere keer, met extra cheese, was een protoss speler die onderaan mijn ramp photon cannons ging plaatsen. Ik kwam er net op tijd achter dus kon al een paar pylons wegmikken maar kon niet meer voorkomen dat zijn cannon up ging. Omdat ik lekker door macro'de had ik al vrij snel wel genoeg zealots om de laatste pylons weg te halen en op te ruimen. Maar hij bleef stug doorgaan met bouwen; wat uiteindelijk zijn einde betekende. Toen ik zes zealots en een paar stalkers had ben ik naar zijn basis gelopen, die qua economy natuurlijk hopeloos achterliep en heb de boel schoongeveegd. Maar die kerel had snel ergens een expo geplaatst. Hij bleef steeds verstoppertje spelen en ondertussen maar insults via de chat spammen. Beetje jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel zelf ook protoss en ik vind het toch soms moeilijk om een goede win te krijgen.
canon rush en zealot rush willen wel eens lukken.

Dat is grappig, maar als ik een game echt laat uitlopen op een battle dan lukt het me vaak niet om effectief tegen hem in te gaan.

Heeft iemand nog tips/ideetjes?

Zijn er vanavond nog mensen die wel zouden willen co-öpen , zo rond 19:30 ? :)
(mijn niveau is Bronze :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Ik ben zelf gister ook een keer genaaid door een protos speler die voor mij ramp 2 van de dingen bouwde om zealots te spammen. Ik kwam er helaas pas achter toen het al te laat was.

Ik had helaas geen drone voorbij zien komen, en ging er dus vanuit dat hij niet goed scoutte, of dat we weer op vreemde plekken zaten op de map (daar heb ik wel vaker last van ;)).

Toen ik zag dat het kansloos was vertelde ik m dat het een beetje lame was, maar m wel een win opleverde… Nog voor ik F10 en Surrender kon doen kreeg ik toch een nerdrage over me heen, sjonge! Ik had eigenlijk moeten opstijgen en de game moeten rekken, gewoon om hem te pesten. Normaliter is degene die een cheese probeert vrij kansloos, ze zijn vrij makkelijk te counteren, maargoed dan moet je het wel doorhebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:44:
Ik speel zelf ook protoss en ik vind het toch soms moeilijk om een goede win te krijgen.
canon rush en zealot rush willen wel eens lukken.

Dat is grappig, maar als ik een game echt laat uitlopen op een battle dan lukt het me vaak niet om effectief tegen hem in te gaan.

Heeft iemand nog tips/ideetjes?

Zijn er vanavond nog mensen die wel zouden willen co-öpen , zo rond 19:30 ? :)
(mijn niveau is Bronze :))
Wat ik in het begin lange tijd verkeerd deed is geen units maken uit de Robotics bay...klinkt stom maar die Immortals en Colossusen zijn erg belangrijk in je ground-battle...verder kan je je units een beetje in de gaten houden, met ALT kan je de healthbars laten zien, als je dan de units die schade nemen snel weg laat lopen wordt vaak een andere unit getarget en kan je eerste dus doorgaan met schade uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat het minder is op hoger niveau, maar ben ook maar zilver, en carriers zijn verdomde effectief als je een tijdje bezig ben. Vooral omdat je tegenstander continue alles moet micro'en, anders gaan zijn units interceptors afschieten wat compleet doelloos is. (Erger nog dan broodlings).

In het weekend had ik mijn eerste rated potje protos gespeeld (ook eerste unrated, maar dat was daarvoor). Ben nog duidelijk slechter met protos dan met terran, maar dat potje werd uiteindelijk ook ongestoord aan economie werken de eerste 15 minuten ofzo zonder dat 1 partij aanviel.

Ik had flinke tijd observer boven zijn basis, totdat zijn missile batteries die neerschoot. Maar wist wel dat hij MMM ging doen, en ik ging ervanuit dat hij met medics zou komen en wilde die met HTs + phoenixen neerhalen. Dat werd redelijk een mislukking gezien hij ineens van andere kant aankwam. Uiteindelijk toen heel nipt gewonnen door combinatie van carriers met DTs.

Hij viel gelukkig mijn hoofdbasis aan die nauwlijks meer resources had en liet mijn twee expansions met rust. Maar als hij iets beter had opgelet had hij gezien dat tijdens zijn eerste push uiteindelijk zo ongeveer al mijn productie gebouwen nog maar door 1 pylon gepowered werden, had hij die omgegooid dan was het voorbij geweest voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als terran kom ik regelmatig baneling-busts tegen. Een effectieve aanval van de zerg als je ze niet gescout hebt.
Als je het wel gezien hebt is het wel leuk... gewoon een 2de wall in bouwen van bunkers. Dat verwachten ze meestal niet en zie je de zerglings verward rondlopen. Eens die aanval afgeslagen direct in tegenaanval (vaak gaan ze all-in met zo'n bust). Sommigen gg-en al als ze zien dat hun banelings de barricade niet hebben kunnen doorbreken.

De fout die ik nog altijd maak is te lang turtelen en niet genoeg scouten... zo word ik nog verrast door een protoss voir ray rush...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Laatst online: 22-09 14:43
hulkie schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:50:
Ik ben zelf gister ook een keer genaaid door een protos speler die voor mij ramp 2 van de dingen bouwde om zealots te spammen. Ik kwam er helaas pas achter toen het al te laat was.

Ik had helaas geen drone voorbij zien komen, en ging er dus vanuit dat hij niet goed scoutte, of dat we weer op vreemde plekken zaten op de map (daar heb ik wel vaker last van ;)).

Toen ik zag dat het kansloos was vertelde ik m dat het een beetje lame was, maar m wel een win opleverde… Nog voor ik F10 en Surrender kon doen kreeg ik toch een nerdrage over me heen, sjonge! Ik had eigenlijk moeten opstijgen en de game moeten rekken, gewoon om hem te pesten. Normaliter is degene die een cheese probeert vrij kansloos, ze zijn vrij makkelijk te counteren, maargoed dan moet je het wel doorhebben!
nooit ervan uitgaan dat hij niet goed scout :P

op 2 speler maps scout ik altijd met de probe waarmee ik een pylon bouw (op 9). dan check je eerst in je eigen basis of hij er niet stiekem langs is geglipt en bij je natural, daarna ga je pas naar zijn base om te kijken wat hij heeft. als het er normaal uitziet kun je gewoon je eigen plan doen, zo niet heb je vast iets gemist en wordt het tijd voor static defence.

op 4 speler maps blijkt wel dat cheesen een stuk lastiger is omdat je niet weet waar je opponent zit. daar kan je ook later scouten, doe ik met mn probe waarmee ik een gateway maak.

ps. als ik gecheesed wordt leave ik gewoon zonder gg, dat zal em leren :P

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Als je een vroege banelingnest ziet moet (kan) je je raxx en factory aan het begin van je ramp zetten. Die zijn veel sterker dan een sup depo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:43:
Bah net verloren, hij kwam snel binnen met 2 marines en 2 marauders, tegen mijn 2 marines en ik had 1 tank onderweg. Maar het is zo lastig om dan terug te komen vooral als hij met sieged tanks je basis exit afsluit. Wel een banshee en een thor drop geprobeerd maar het mocht niet baten. Hoe komen jullie terug van een achterstand? (zijn meestal wel de meest epische potjes als het je lukt om terug te komen :) )
Techen en expanden zonder ook maar een unit te bouwen. En zwak ouwehoeren dat hij zo goed is. Kans zit er in dat hij denkt dit heb ik in de pocket ff wat grappige units maken en dan ga ik hem helemaal gek maken.
Zo heb ik iig een pot tegen een zerg gewonnen, terwijl hij een flinke voorsprong had in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Kun je trouwens ook map shortcuts maken? Dus dat je met toetsen direct naar een deel op de map springt?

Nu klik ik me vaak nog suf. Wat is hier de beste manier voor? Helaas geeft de Blizzard handleiding zelf bar weinig info over shortcuts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:17:
[...]
En zwak ouwehoeren dat hij zo goed is.
lol, klinkt goed, dat ga ik proberen! >:)

@hierboven: meestal heb ik units/buildings gectrld#'ed als ik dan dubbeltik op het nummer springt het scherm daarnaartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Hopelijk helpt dit?

Game Commands

* F1 - Select idle worker
* SHIFT + F2-F4 - Assign a location on the map
* Alt + G - Ping the minimap.
* Alt + T - Toggle terrain on/off on the minimap.
* Alt + F - Toggle minimap unit color. (Toggles between units displaying team color or between colors for player, allied and enemy.)
* F12 - Help
* ALT + F - Alliance options
* CTRL + ALT + F - Show FPS
* MOUSE WHEEL - Adjust view height
* SHIFT + [any command] - Create a series of commands (up to 10)
* SPACEBAR - View last warning area
* BACKSPACE - View base
* F4 through F8 - F-key functionality as in StarCraft I.[2]

Bron: http://starcraft.wikia.com/wiki/Hotkey

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

heb het spel ook sinds kort geinstalleerd. wat een mooi spel zeg.

Ben nu mp aan het leren etc. iemand tips of een keer een game spelen. Add me :)

Succes allemaal.

Naxxium #509

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik vind het maar een dom spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Hoezo kan je niet winnen? :D

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ach. Het is zo frustrerend dat wanneer je 2 dagen niet speelt dat meteen je macro zuigt als een bronze #99 spelert. Tenminste bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:25:
[...]

lol, klinkt goed, dat ga ik proberen! >:)

@hierboven: meestal heb ik units/buildings gectrld#'ed als ik dan dubbeltik op het nummer springt het scherm daarnaartoe.
Ah thanks, das een goeie tip! (dat dubbeltikken dan, dat wist ik niet!)
Speedy55 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:27:
Hopelijk helpt dit?

Game Commands

* F1 - Select idle worker
* SHIFT + F2-F4 - Assign a location on the map
* Alt + G - Ping the minimap.
* Alt + T - Toggle terrain on/off on the minimap.
* Alt + F - Toggle minimap unit color. (Toggles between units displaying team color or between colors for player, allied and enemy.)
* F12 - Help
* ALT + F - Alliance options
* CTRL + ALT + F - Show FPS
* MOUSE WHEEL - Adjust view height
* SHIFT + [any command] - Create a series of commands (up to 10)
* SPACEBAR - View last warning area
* BACKSPACE - View base
* F4 through F8 - F-key functionality as in StarCraft I.\[2]

Bron: http://starcraft.wikia.com/wiki/Hotkey
Printing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 28-09 12:27

Wiebbe

<none />

MrVegeta schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:32:
Ach. Het is zo frustrerend dat wanneer je 2 dagen niet speelt dat meteen je macro zuigt als een bronze #99 spelert. Tenminste bij mij.
ja echt...

ik probeer gewoon elke avond minstens 2/3 games te spelen om me een beetje op niveau te houden voor het weekend (waar ik iets meer tijd heb :P)

Ik merk vaak dat ik in mijn eerste game soms net een supply depot vergeet te bouwen, net wat te laat een techlab/reactor bouw.. zulke dingen -_-

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Als ik zoveel tijd in een game ga stoppen ga ik liever weer een MMORPG spelen :P

MP zal voor mij dus wel nooit echt van de grond komen. Gelukkig zijn er nog 800 SP achievements te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ach het is ook zo irritant dat sommige spelers maar wat lijken te doen zonder dat er enige reden achter zit. En marines zijn ook kut trouwens. Early game zijn het denk ik de slechtste units die er zijn, ze kunnen vrij weinig tegen zealots en zijn hilarisch tegen zerglings. Net had ik iemand die met 3 roaches 12 marines gewoon uitlachte. Ugh.

Dom spel.

Maar ja, gewoon even wat anders doen. Zo even replay kijken en dan vanavond nog even wat spelen. Ik heb nog nooit 3 potjes achter elkaar verloren :/

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 16-08-2010 16:41 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie