Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Fijn om te zien dat hier op tweakers ook wat sc2 spelers zitten :P

Ik zit op dit moment in plat , gister stond ik nog 3de van mijn divisie..
Als er mensen zijn die eens wat willen "sparren" mogen ze het altijd laten weten..
Straks even men profiel code bekijken want die ken ik niet , zit nog op het werk :P

Oh en ik speel zerg/protoss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacorgaZ schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 03:15:
De laatste missie kwam op mij een beetje scripted over, als in: onmogelijk veel vijanden, gebruik de pulse van het artifact, ze gaan allemaal dood en het script gaat verder. Probeer je echt alle vijanden dood te maken, dan blijft het maar doorgaan en doorgaan zonder dat het echt mogelijk is om ze allemaal te verslaan. Er leek me geen mogelijkheid om zo'n pulse op te sparen voor als die Queen zou komen. Beetje jammer, maar dat kan ook net mijn gevoel zijn en dat er genoeg mensen het wel is gelukt ;).
Zo heb ik juist die missie op brutal gehaald. Pulse opsparen totdat de queen er is zodat alles op haar schiet.
Op hard is er zelfs een achievement dat je dat ding maar een keer gebruikt.
MrVegeta schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 03:29:
Dat was het idee ook :). Kerrigan wilde de artifacts hebben om .. ehm, ik heb geen idee waarvoor.
Om er weer lekker uit te zien. Alleen jammer dat haar kapsel niet mee veranderde. In de expansion ga je daarom op zoek naar een tweede artifact die dat moet oplossen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
Zullen we de spoilers even binnen de daarvoor bestemde spoiler tags zetten? Ik werd ook niet heel enthousiast van het verhaal, maar ik weet nu wel genoeg om te raden hoe het eindigt :/

edit: Voor diegenen die het interesesert: Replays van de Craftcup zijn ook vrij te downloaden. Vanaf de kwartfinales is het eigenlijk sowieso de moeite waard om die te bekijken.

http://bitsperbeat.com/sc2/?site=history

[ Voor 37% gewijzigd door Morphix op 14-08-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memoryandfate
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja, wat betreft de expansion/SC2 deel 2. Iemand enig idee hoe dat eruit gaat zien? Ik bedoel: nu werkte het best goed zo met Jim Raynor als centrale figuur en een bar waar je met verschillende figuren kan praten, etc. Maar hoe gaan ze dat met de Zerg doen? Een Zerg nieuws zender? Gesprekken voeren met een Mutalisk? Zerg Hirelings die net iets verder genetisch aangepast zijn? Ik zie het nog niet echt zitten vanuit een Zerg perspectief, of ze moeten Raynor en andere mensen er weer bij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Waarom moet het hetzelfde? Ik denk dat ze wel wat anders verzinnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
memoryandfate schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:11:
Ja, wat betreft de expansion/SC2 deel 2. Iemand enig idee hoe dat eruit gaat zien? Ik bedoel: nu werkte het best goed zo met Jim Raynor als centrale figuur en een bar waar je met verschillende figuren kan praten, etc. Maar hoe gaan ze dat met de Zerg doen? Een Zerg nieuws zender? Gesprekken voeren met een Mutalisk? Zerg Hirelings die net iets verder genetisch aangepast zijn? Ik zie het nog niet echt zitten vanuit een Zerg perspectief, of ze moeten Raynor en andere mensen er weer bij halen.
Waarom zou het bij de Zerg hetzelfde zijn als bij de Terrans maar dan 'vlezig'?
Ik gok dat ze het daar heel anders aanpakken...

Schijnt ook dat ' Heart of the Swarm ' compleet draait om Kerrigan en je bijna alle missies haar ook mee op pad hebt... Ze moet immers weer op krachten komen en controle over de Swarm terug krijgen. Meer 'als een RPG' volgens de bronnen.

Elke missie een Hero mee die moet overleven en steeds meer powers krijgt naarmate je vorderd... Klinkt leuk!

Info is van SCII Wiki...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemachtig, wat is the great train robbery makkelijk op brutal _O-

diamondbacks en golliaths als je weinig gas hebt, te simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brutal1ty schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:56:
[...]

Waarom zou het bij de Zerg hetzelfde zijn als bij de Terrans maar dan 'vlezig'?
Ik gok dat ze het daar heel anders aanpakken...

Schijnt ook dat ' Heart of the Swarm ' compleet draait om Kerrigan en je bijna alle missies haar ook mee op pad hebt... Ze moet immers weer op krachten komen en controle over de Swarm terug krijgen. Meer 'als een RPG' volgens de bronnen.

Elke missie een Hero mee die moet overleven en steeds meer powers krijgt naarmate je vorderd... Klinkt leuk!

Info is van SCII Wiki...
Soort van wciii systeem lijkt me wel leuk. Introductie van inventory items. Hero abilities. (Niet in de MP natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:46:
[...]

Zo heb ik juist die missie op brutal gehaald. Pulse opsparen totdat de queen er is zodat alles op haar schiet.

[...]

Om er weer lekker uit te zien. Alleen jammer dat haar kapsel niet mee veranderde. In de expansion ga je daarom op zoek naar een tweede artifact die dat moet oplossen.
Kerrigan gaat samen met Raynor werken om de Xel'Naga te verslaan. Kerrigan zal een klein gedeelte van haar zerg leger kunnen beheren :) Tenminste denk ik.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zouden ze de Xel'Naga willen verslaan? (De Xel'Naga is al verslagen door zerg helemaal in het begin van het verhaal toen de Xel'Naga Protos en de Zerg hadden gecreëerd.)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:46:
[...]

spoiler:
Die missie is een eitje op Hard als je Shatter the Sky hebt gedaan, heb die Pulse uiteindelijk 1x gebruikt omdat ik dacht dat je hem MOEST gebruiken voor de achievement :P Niet dus :+

Ga hem straks op Brutal spelen, kijken of ik hem daar wel nodig ga hebben. Misschien gewoon om het makkelijker te maken.

Hoe kan je iemand toevoegen als Friend als die tegen je praat in een game? Kan dat echt alleen via de Add Friend functie waarbij de de gegevens nodig hebt? Er wordt regelmatig tegen me gepraat, maar dan zit ik de campaign te spelen, en heb ik geen tijd om terug te praten :P

[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 14-08-2010 14:34 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:33:
[...]

spoiler:
Die missie is een eitje op Hard als je Shatter the Sky hebt gedaan, heb die Pulse uiteindelijk 1x gebruikt omdat ik dacht dat je hem MOEST gebruiken voor de achievement :P Niet dus :+

Ga hem straks op Brutal spelen, kijken of ik hem daar wel nodig ga hebben. Misschien gewoon om het makkelijker te maken.

Hoe kan je iemand toevoegen als Friend als die tegen je praat in een game? Kan dat echt alleen via de Add Friend functie waarbij de de gegevens nodig hebt? Er wordt regelmatig tegen me gepraat, maar dan zit ik de campaign te spelen, en heb ik geen tijd om terug te praten :P
Eenmaal uit de campaign kun je de chatboxes volgens mij expanden.Pijltje naar rechts op de rechter rand. En daar heb je opties als add friend.

Ik heb die missie niet op hard gespeeld. Maar knappe jongen die die missie voormekaar krijgt zonder dat ding te gebruiken op brutal.

Heb je trouwens men dm over de ts ontvangen?
Vraag: Wat is een 13 pool, ik snap niks van al die sc2 terminologie.
Antwoord: Lees je hier even vlug in. http://us.battle.net/sc2/en/blog/273068#blog

Ik vond dit wel een goede toevoeging. Ik wil dat vraag en antwoord ding anders ook wel bijhouden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Woohoo, vanacht eindelijk gepromoveerd naar Platinum :) Ik speel zelf Zerg met af en toe een potje Terran tussendoor om ff makkelijk te winnen :P Toen ik in silver zat werd ik na m'n eerste Terran win gelijk in gold gezet :P

Overigens begint m'n Zerg spel nu eindeijk pas een beetje een 'swarm' stijl te krijgen. Het was wel nodig om m'n shortcuts iets te wijzigen zodat ik beter kon saturaten ipv fast inject (hoewel injecten nog steeds wel snel gaat).

Met twee goed gesaturate bases krijg je al snel moeite met het uitgeven van je minerals. Dan een 2e expand erbij en dan nog 1-2 extra hatcheries in je main. Lijkt overkill maar dan kun je echt goed door stampen...

Echt mooi hoe complex dit spel is, zowel over te lezen en zien (day9, streams, etc.).

M'n name is trouwens Morphs.736, mocht iemand een keer een potje willen spelen..

[ Voor 14% gewijzigd door Morphs op 14-08-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mooie match between TLO vs Dimaga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

leuke match om te zien inderdaad

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verbaasde me dat de zerg nog een leger had dat nauwlijks zwakker was dan die van de terran nadat hij zoveel drones had verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

furby-killer schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:24:
Verbaasde me dat de zerg nog een leger had dat nauwlijks zwakker was dan die van de terran nadat hij zoveel drones had verloren.
Nauwelijks zwakker wil ik niet zeggen om eerlijk te zijn alleen het harassment play van TLO was gewoon erg goed , en vereist best wat inzicht harras 1 base alles daarheen om die banshee's tegen te houden en als iedereen daar is de verst mogelijk andere base aanvallen enz enz.

Waardoor Dimaga geforced werd steeds drones te blijven maken ipv een aanvals force.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij verloor zo goed als zijn complete grond leger tegen die ultralisken toen er gevochten werd, alleen paar marauders overleefde het. Vind ik toch wel nauwlijks zwakker gezien dat de terran geen enkele SCV had verloren, terwijl zerg er 30 ofzo had verloren, zo niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 14-08-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Dimaga had wel echt geen drol aan air defence, beetje meer hydra's of wat static defence had al een boel gescheeld... bijkomend voordeel is dat ie ze dan in ieder geval kon detecten!

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimaga had bijna geen air defense, omdat hij voor infestor -> ultra ging. Ik heb dit ook een paar keer gedaan, en als je veel ultralisks wil hebben, heb je geen tijd voor hydras. muta -> brood lord lijkt me een beter idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
Net eerste placement match gespeeld en gewonnen in 11 minuten :)
4warpgate gedaan; maakte wel een paar foutjes (zette pylon verkeerd neer zodat mn basis dicht was; mijn proxy-pylon probe kon zo er niet meer uit :p)
In de replay zag ik wel dat de tegenstander met 5 marines naar mij toe kwam; gelukkig had ik echt een paar sec ervoor al 4 zealots eruit gepompt
Daarna ging ik naar zn basis en tegen de tijd dat ik daar was had ik al een leger van 12 units gemaakt (stalker/zealots) en was de klus klaar :)

Moet wel wat meer variatie zoeken in mn strategieën maarja.. wat is een goede followup dan? blijven harrassen met die warpgates en wat starports neerknallen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Scarify schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:03:
Net eerste placement match gespeeld en gewonnen in 11 minuten :)
4warpgate gedaan; maakte wel een paar foutjes (zette pylon verkeerd neer zodat mn basis dicht was; mijn proxy-pylon probe kon zo er niet meer uit :p)
In de replay zag ik wel dat de tegenstander met 5 marines naar mij toe kwam; gelukkig had ik echt een paar sec ervoor al 4 zealots eruit gepompt
Daarna ging ik naar zn basis en tegen de tijd dat ik daar was had ik al een leger van 12 units gemaakt (stalker/zealots) en was de klus klaar :)

Moet wel wat meer variatie zoeken in mn strategieën maarja.. wat is een goede followup dan? blijven harrassen met die warpgates en wat starports neerknallen??
Je kan proberen je tactiek aan te passen op de tegenstander, zie je bijvoorbeeld veel marines, Collosus met termal lance upgrade of wat High Templars met Storm. Of verzin een vage build die niemand verwacht, ook altijd leuk :P. Bekijk al de units die je kan maken en probeer wat van die units uit :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
Hoe kan je eigenlijk zien in welke league je tegenstander zit? Ik kan het zo 1, 2, 3 (4) niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
Wat is handiger, pylon buiten de basis, wat later in de game, of de 1e probe die je Nexus warped naar de enemy sturen en daar in het donkere deel een pylon neerzetten? (dus recht in zijn basis)

Wat zou iemand trouwens tegen de 4warpgate kunnen doen?

Hopelijk win ik de meeste placements; vanavond mss nog 1tje spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:16

Rannasha

Does not compute.

!GN!T!ON schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:16:
Hoe kan je eigenlijk zien in welke league je tegenstander zit? Ik kan het zo 1, 2, 3 (4) niet vinden.
Als je op het scorescherm bent, op het pijltje naast de naam van de tegenstander klikken -> View Profile.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarify schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:24:
Wat is handiger, pylon buiten de basis, wat later in de game, of de 1e probe die je Nexus warped naar de enemy sturen en daar in het donkere deel een pylon neerzetten? (dus recht in zijn basis)

Wat zou iemand trouwens tegen de 4warpgate kunnen doen?

Hopelijk win ik de meeste placements; vanavond mss nog 1tje spelen :)
Ik denk buiten de base. In de base is altijd een risico, goede spelers zullen het snel doorhebben omdat je probe van een andere kant komt, of omdat ze het gewoon zien als ze langs lopen. Buiten de base is iets minder sterk voor je aanval, maar wel een stuk veiliger.

Tegen 4 warpgate maak ik als zerg altijd gewoon roaches en zerglings met speed upgrade. Op de creep heb je als zerg een grote snelheidsbonus en kan je de 4 gate meestal wel afslaan. Als Terran zou je voor een snelle tank met siege mode kunnen gaan met een aantal marines en mauraders, werkte in de beta prima toen ik nog random speelde, als protoss kan je het ook vrij makkelijk afslaan met een aantal goed geplaatste force fields.

Toch blijft het een crimineel sterke aanval, als je het niet verwacht kan je enter gg enter F10 n indrukken.

Edit: Tijdens de 4 gate zou je ook een nexus kunnen bouwen, dan heb je nog een sterke economie ook als je aanval niet de game afrond. Dit maakt je aanval een stuk zwakker, maar het is wel veel veiliger.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Heb me vandaag voor het eerst online voor de leeuwen geworpen... wat een verschil met WC3 zeg, het gaat gewoon 2x zo snel :X

Ik speel random omdat ik het leuk vind om wat variatie te hebben + surprise effect op de tegenstander biedt normaal toch een klein voordeel, mits je uiteraard skills genoeg hebt om je race te masteren. En daar heb ik dus nog bergen werk aan :P Dat wordt een geduldige learning curve van strategieën bestuderen, counters, build orders instuderen...

Zag het niet zitten om in die practice league te spelen waarbij de ingang naar de base telkens geblokkeerd is, krijg je niet de mogelijkheid om te rushen + 9 op 10 zijn terrans die turtelen met een fast expo.

Placement matches 3x zwaar op m'n donder gekregen en nu eentje gewonnen, ik vermoed dat het dus bronze zal worden om te starten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
furby-killer schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:31:
Hij verloor zo goed als zijn complete grond leger tegen die ultralisken toen er gevochten werd, alleen paar marauders overleefde het. Vind ik toch wel nauwlijks zwakker gezien dat de terran geen enkele SCV had verloren, terwijl zerg er 30 ofzo had verloren, zo niet meer.
Ik snap inderdaad ook niet waarom hij niet gewoon aanviel met die 11 ultras op het moment dat ze klaar waren...

Die ultra's konden toch niets doen tegen de banshee harrassment... En tegen terran moet je gewoon voor spore crawlers gaan omdat bijna iedereen eventually voor cloacked banshees gaat.

BTW, wat is je account naam erik, ik zie hem niet in friendslist. Add mij! Peacemaker (619). Ik speel random en zit ergens bovenin in Silver league, maar verlies nog doordat ik geen pylons in mn base scout enzo :P

[ Voor 7% gewijzigd door Blue_Fear op 14-08-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel SC2 toch nu wel een week of 2 maar heb gemerkt dat het stottert af en toe.
Misschien is het lag in me verbinding maar heb voorheen met andere spellen nooit problemen.
Probleem dat ik heb is dat het hele scherm even 1-2 seconde still staat en opeens schiet het door naar waar ik eigenlijk hoor te zijn. Klein probleem maar ik kan zeker niet optimaal spelen en irriteer me er mateloos aan.
Systeem eisen:

AMD x64 Dualcore 4600+ 2.4 Ghz
3 Gb ram
Ati radeon HD5770
Sata 1Tb HD
Directx 11 en latest catalyst drivers

Heb her en der gelezen van ditzelfde probleem maar nog geen oplossing gezien! Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:11:
Speel SC2 toch nu wel een week of 2 maar heb gemerkt dat het stottert af en toe.
Misschien is het lag in me verbinding maar heb voorheen met andere spellen nooit problemen.
Probleem dat ik heb is dat het hele scherm even 1-2 seconde still staat en opeens schiet het door naar waar ik eigenlijk hoor te zijn. Klein probleem maar ik kan zeker niet optimaal spelen en irriteer me er mateloos aan.
Systeem eisen:

3 Gb ram
Ati radeon HD5770
Sata 1Tb HD

Heb her en der gelezen van ditzelfde probleem maar nog geen oplossing gezien! Iemand die dit ook heeft?
Zet je settings lager??

Ik speel hier vloeiend op:

AMD 3400
1.5 gb RAM
ATI X800

Dussss, gewoon je settings changen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
is het als je online speelt en heb je een draadloze verbinding? dan router instellen. Soms geeft dat ook van die korte haperingen eens in de zoveel minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Blue_Fear schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:09:
[...]

Ik snap inderdaad ook niet waarom hij niet gewoon aanviel met die 11 ultras op het moment dat ze klaar waren...

Die ultra's konden toch niets doen tegen de banshee harrassment... En tegen terran moet je gewoon voor spore crawlers gaan omdat bijna iedereen eventually voor cloacked banshees gaat.
TLO had gewoon zijn basis goed dicht gebouwd, je kan je ultra's wel in een treintje daar laten doodgaan maar dat had weinig zin gehad :P plus hij had hydra support nodig als hij zou aanvallen maar die had hij constant nodig om te verdedigen. dus geen mogelijkheid om aan te vallen.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
3 Gb ram
Ati radeon HD5770
Sata 1Tb HD

Ik had continue crashes..
Heb zelfde CPU, 8600 GTS, 4GB ram.
Had last van nvlddmkm.sys crash oid; kan zijn dat mn kaart kapot is.. Maar op low heb ik er geen last van en ik vind het wel zo fijn als alles simpel en snel werkt :)
Die error komt ook voor bij ATI, komt door TDR ofzo, heeft MS er ooit ingegooit sinds Vista; meestal recovered je videokaart ervan zonder reboot (ik had na een paar keer wel een reboot nodig).

---> Ik ga morgenochtend mijn volgende placement spelen, weer warpgate doen..
Als ik tegen een terran kom die al zijn hele basis aan het inbouwen is ga ik denk ik een flink legertje maken en voorkomen dat hij kan expanden; laat hem maar lekker alle resources uitputten en dan kom ik met een dikke strikeforce :) Mss via de achterkant af en toe wat SCV's pakken oid... op placement moet dat toch niet zo lastig zijn? (bij practice league zag ik mensen spelen die hetzelfde speelden als ik in de SP; rete traag en na een half uur nog steeds 1 basis).

Ik voel me nog zo noob, terwijl ik stiekem denk dat ik onderhand veel vooruitgang maak. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem eisen:

3 Gb ram
Ati radeon HD5770
Sata 1Tb HD

Bijna het zelfde systeem alleen 4200 naar 2.4@ en HD3870 ( alles op high )
geen probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net wel grappig tegen een protos. Ik speelde terran, en had dus ook een paar ghosts gemaakt. Onze legers waren na zon 13 minuten redelijk aan elkaar gewaagd. Ik denk is een poging waard, en gooi een nuke midden op zijn leger. Blijkbaar had hij de locatie niet in de gaten, 2/3de van zijn leger dood, van het resterende hadden de sterkste geen shields meer en ook nog een zooi met 10 armor over. Toen was het wel voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 16:44
Vorak schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:30:
is het als je online speelt en heb je een draadloze verbinding? dan router instellen. Soms geeft dat ook van die korte haperingen eens in de zoveel minuten
Wat bedoel je precies met instellen? Wat instellen precies?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-04-2024
Zo,! net eindelijk de campaign afgemaakt, wat een heerlijk spel!

Nu is verder gaan met de multiplayer :) gaat niet slecht tot nu toe, maar nog niet echt een race/build gevonden die me echt goed ligt. achja beetje uit testen dan maar.

Nog mensen die samen wat matches willen spelen? nog maar amper 2v2. 3v3 gedaan.

Nick = Fuza, 838

Battle.net: Vonk#21469 PSN: Vonkgaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You are not going to believe it, but it is true. I am seriously considering changing my race. This is, however, understandable: you must realize that I have not only moral responsibility to my fans, but a much more real, financial responsibility to my employer.

I do not just play Starcraft 2 for fun, it is my JOB. The image and the popularity of the team depend on my results, and so I must do whatever is necessary to make my team the best. Unfortunately, in the present balance situation regarding Zerg, I cannot achieve good results for my team. Blizzard's inaction only further fuels the fire.

Because of these reasons, unless there is at least an announcement of the new patch after GOM TV Global Starcraft II League and IEM Global Challenge Gamescom, I am going to switch from my precious Zerg to the more successful Terran.

I really want at least a small balance change, but so that your game does not have to depend solely on the mistakes of your opponent. I want fair play. Hopefully, I will not have to take such extreme measures.

Dmitry "DIMAGA" Filipchuk
Wow..

Het is wel waar wat ie zegt over de fouten van anderen. Ik heb het gevoel dat dit kwam door de game van gisteren waar die tegen HuK moest spelen met die nydus worm.

bron:http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=144086

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
Balance change inc...
Zerg moet inderdaad extreem moeilijk zijn. Protoss is veel te sterk early game en Terran verhaal kent iedereen inmiddels ook wel.

Maargoed, ik vroeg me af of er Diamond Terran (liefst 400+ punten) spelers zijn die vandaag of morgen tegen mij willen matchen. Morgen is zotac cup en het enige ras waar ik van blijf verliezen is (obviously?) Terran. Een beetje extra oefening zou dus welkom zijn. M'n ID etc zijn te vinden in mijn sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:X :X :X

:')

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/14/1281806987-310.jpg

1e pot TvT verloren (speler was veel beter, mijn marines+marauders waren geen match voor zijn Thors en Siege Tanks. Te laat Banshees gebouwd)
2e pot PvT gewonnen (beginneling, had een pylon achter de mineral line op Scrap Station, en met 2 Gateways daar Stalkers gedropped en z'n SCV's gesloopt). Daarna die Stalkers verloren, maar tegen mijn Void Rays had hij niets (tanks+marauders)
3e pot PvZ gewonnen (was aan het scouten en hij ging weg)
4e pot gelamed, pylon in zijn basis, en cannonrushed
5e pot ook gelamed :+ wederom pylon en cannonrushed :P

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 14-08-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:16

Rannasha

Does not compute.

Bah, net een einde gekomen aan m'n win-streak van 10. Protoss met een cannon-wall, dus Void Ray / tech waarschijnlijk. MMM bal kan net niet voorbij de cannons komen en ik miste net wat firepower om de tegenaanval (Void Rays) af te slaan.

Hopelijk mag ik binnenkort omhoog naar Platinum, gezien ik toch 3 Plat spelers heb verslagen in m'n win streak.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Laatst online: 02-09 13:43
Wat kan ik doen tegen een protoss die zijn choke beschermt met 4 van hun rare schilden, ik had een force die die van hun zwaar overpowerde maar ik had geen mogelijkheid om door de choke te komen door het irritante gekut van die gast. Ik vond het een erg laffe strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 11-09 18:39
Game Error schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:36:
Wat kan ik doen tegen een protoss die zijn choke beschermt met 4 van hun rare schilden, ik had een force die die van hun zwaar overpowerde maar ik had geen mogelijkheid om door de choke te komen door het irritante gekut van die gast. Ik vond het een erg laffe strategie.
Terugtrekken en wachten tot de shields afgelopen zijn. Een best bekende strategie voor Protoss verdedeging. :+ Niet bepaald laf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Laatst online: 02-09 13:43
Het probleem was dat hij er zoveel had dat ik gedurende vijf minuten zijn basis niet in kon. Zeer laf, vecht als een man of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Angeloonie schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:32:
:X :X :X

:')

[afbeelding]

1e pot TvT verloren (speler was veel beter, mijn marines+marauders waren geen match voor zijn Thors en Siege Tanks. Te laat Banshees gebouwd)
2e pot PvT gewonnen (beginneling, had een pylon achter de mineral line op Scrap Station, en met 2 Gateways daar Stalkers gedropped en z'n SCV's gesloopt). Daarna die Stalkers verloren, maar tegen mijn Void Rays had hij niets (tanks+marauders)
3e pot PvZ gewonnen (was aan het scouten en hij ging weg)
4e pot gelamed, pylon in zijn basis, en cannonrushed
5e pot ook gelamed :+ wederom pylon en cannonrushed :P
Dat gaat nog leuk voor jouw daar worden :)
Game Error schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:56:
Het probleem was dat hij er zoveel had dat ik gedurende vijf minuten zijn basis niet in kon. Zeer laf, vecht als een man of zo.
Hij sluit zich op, mooi toch? De rest van de map is voor jouw. Gewoon ervoor zorgen dat hij er niet snel uit durft, en ondertss lekker binnenhalen met expansions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game Error schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:56:
Of DT's. Laffe kutdingen met hun cloack. Doe je cloack uit en vecht als een man. En die fucking battlecruisers ook. Doe ff normaal gekke piloot. Land dan malle eend en vecht als een man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat doet me denken aan http://us.starcraft2.com/dominion/entrance-exam-intro.xml :')
You Have Been Chosen To Become a Thor Pilot

The Dominion military is always in search of brilliant individuals capable of formulating complex battle strategies. You are not one of these people. But if there's one thing we've learned over the years, it's that sometimes you just need someone who likes to smash things. From your test results, you're a perfect fit for this role. What better way to satisfy your borderline psychotic thirst for destruction than in the comfy pilot seat of one of the Dominion's most powerful weapons to date: the Thor! With this neosteel behemoth at your command, you'll be given free rein to obliterate as many of our enemies' air and ground forces as your uncaring little heart desires. Leave any notions of finesse behind you -- if you had any in the first place -- and report to the nearest recruitment center on Korhal IV immediately.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
haha net een Reaper rush gehad nog voordat ik een Cybernetics Core had gebouwd, het spel was écht net begonnen en die gek komt met 2 Reapers, het was al over voor het begonnen was. Voor Zergling rushes geldt hetzelfde, het is te imba voor woorden. Je kunt er eigelijk niets tegen doen in het begin van een match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
Ik ben net maar eens begonnen met de practice league. Had al wel aardig wat replays gekeken dus dat maar een beetje opgevolgd. Het gaat mij allemaal nog veel te snel, maar mn eerste 2 potjes makkelijk gewonnen.

Gewoon direct gegaan voor paar reapers en zijn scv's af gaan maken. Toen die daar marines neer ging zetten en tanks ging bouwen ben ik overgegaan op medivacs met marines/marauders en vikings. Had mn tweede expansion toen al op terwijl hij nog probeerde zn main te verdedigen met alles wat ie had. Was uiteindelijk snel gedaan.

Ik heb alleen niet de snelheid al mn geld uit te geven, dus zat aan het einde met 5k ofzo.. Moet iets meer met shortcuts gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuX DeLuXe schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:31:
haha net een Reaper rush gehad nog voordat ik een Cybernetics Core had gebouwd, het spel was écht net begonnen en die gek komt met 2 Reapers, het was al over voor het begonnen was. Voor Zergling rushes geldt hetzelfde, het is te imba voor woorden. Je kunt er eigelijk niets tegen doen in het begin van een match.
Uhm als je een Cybernetics Core aan het bouwen bent en je hebt verder nog niks om een rush te counteren ben je gewoon heel fout bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:50:
[...]

Uhm als je een Cybernetics Core aan het bouwen bent en je hebt verder nog niks om een rush te counteren ben je gewoon heel fout bezig.
ja ik had 2 Zealots oid maar wat wil je met Zealots tegen Reaper? Juist ja, niets.
En Zergling rushes blijven ook verradelijk, of ik nu 3 Gateways bouw, 2 of 1. Die Zerglings zijn zo onberekenbaar en snel. Het is naar mijn mening niet helemaal in balans, zeker het begin niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 13:35
....Ik zit al 8 potten tegen platinum en diamond te spelen, terwijl ik zelf op 43 silver zit. m'n placement was 2-3 (1 was ik geleaved omdat ik weg moest plots :p) en 5 matches op rij na placements gewonnen. sindsdien is het plat/diamond, waar ik er 2 van gewonnen heb... kan de matchmaker me niet gewoon in gold zetten tegen lieve gold tegenstandertjes? O+

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuX DeLuXe schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:31:
Tegen Terran moet je als protoss altijd asap een reaper hebben. Maar goed, op steps of war kan je idd een reaper in de basis van de Toss hebben voordat de cyber-core af is :').

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

SuX DeLuXe schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:53:
[...]

ja ik had 2 Zealots oid maar wat wil je met Zealots tegen Reaper? Juist ja, niets.
En Zergling rushes blijven ook verradelijk, of ik nu 3 Gateways bouw, 2 of 1. Die Zerglings zijn zo onberekenbaar en snel. Het is naar mijn mening niet helemaal in balans, zeker het begin niet.
in de tijd dat de de tegenstander een aantal reapers heeft, moet jij echt al wat stalkers kunnen hebben ;)
voor een reaper heb je toch gas nodig, en een barracks met techlab.
In die tijd moet je het wel voor elkaar kunnen hebben om een gateway en cybernetics up te hebben.
Tappone schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:59:
....Ik zit al 8 potten tegen platinum en diamond te spelen, terwijl ik zelf op 43 silver zit. m'n placement was 2-3 (1 was ik geleaved omdat ik weg moest plots :p) en 5 matches op rij na placements gewonnen. sindsdien is het plat/diamond, waar ik er 2 van gewonnen heb... kan de matchmaker me niet gewoon in gold zetten tegen lieve gold tegenstandertjes? O+
dat duurt meestal wel eventjes... ik ben vrijdag naar platinum gegaan, en toen ik nog in gold zat, heb ik behoorlijk wat potten tegen patinum en diamond gespeeld. (en gelukkig een boel gewonnen)

[ Voor 33% gewijzigd door GeleFles op 15-08-2010 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand zin om vandaag co-op tegen de AI te doen? :)

* Angeloonie 469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
Klopt het dat resources worden gedeeld ofzo wanneer je allie leaved in een team game.

Had net een 4v4 en gelijk vanaf het begin ging een allie weg uit mijn team, echter merkte ik dat ik sneller als voorheen raxx etc kon bouwen.

In notime had ik een leger en pakte ik 2 van me 4 tegenstanders. Uiteindelijk nog gewonnen na 36 minuten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
SuX DeLuXe schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:53:
[...]

Huh? Als jij al die gateways hebt, dan moet je gemakkelijk zerglings kunnen tegenhouden. Ja ze kunnen snel zijn, indien ze een update hebben gehad. Maar die duurt redelijk lang en ondertss kan jij echt al genoeg bouwen om die makkelijk af te slaan.

En ja, zealots zijn nu niet echt geweldig tegen reapers, maar met een beetje micro kan jij die reapers wel even bezighouden, terwijl je ondertss stalkers aan het bouwen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een reaper in je base loopt voor je een cyber core hebt.. ben je niet helemaal goed bezig. Je kan gewoon een core maken direct na je gateway, en de stalker chrono boosten.

Zerglings zijn ook niet het grootste gevaar. Als iemand een 6 pool doet, en je de zerglings killt met je probes en misschien 1 zealot, kan je nog in het voordeel zijn ook. Kijk de replay maar eens en zie hoe weinig drones de zerg dan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Ik heb een heel domme vraag denk ik.

Ik heb al een aantal keer als Protoss zijnde gehad dat ik mijn ramp heb gesealed zodat er niemand in of uit kan.

Alleen als ik een expansion wil maken kan er geen probe uit... Kan ik mijn gebouwen salvagen of is de enige manier om mijn eigen gebouw kapot te schieten :S? Lijkt me vrij krom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:17
Blue_Fear schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:39:
Ik heb een heel domme vraag denk ik.

Ik heb al een aantal keer als Protoss zijnde gehad dat ik mijn ramp heb gesealed zodat er niemand in of uit kan.

Alleen als ik een expansion wil maken kan er geen probe uit... Kan ik mijn gebouwen salvagen of is de enige manier om mijn eigen gebouw kapot te schieten :S? Lijkt me vrij krom....
lol!, als je een wall wilt maken als protoss dan moet je een gat tussen je gebouwen laten waar zealots doorheen passen, dan zet je er een zealot neer en druk je op hold (ofzoiets) zodat hij nergens heen gaat en presto, een muur waar ook probes tussen door kunnen :P

edit: 1e resultaat als ik google op 'protoss wall in' http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=113515

[ Voor 7% gewijzigd door kevz op 15-08-2010 11:46 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 00:48
MrVegeta schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 02:00:
[...]

Tegen Terran moet je als protoss altijd asap een reaper hebben. Maar goed, op steps of war kan je idd een reaper in de basis van de Toss hebben voordat de cyber-core af is :').
Knappe Protoss die reapers bouwt :p

Maa tegen terran moet je inderdaad altijd zsm een stalker klaar habben. Dus bouw je cybernetics core zodra je daar de mogelijkheid hebt. En als je een techlab op z'n barracks scout, óf wanneer je in het geheel geen barracks scout (proxy barracks reaper), dan chronoboost je de eerste stalke zodat deze nog op tijd is om een reaper rush af te weren.

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik vond de campaign redelijk matig. Op de een of andere manier kon het niet tippen aan SC1 of aan Brood War. Ik denk a) omdat je alleen terran speelt en b) veel missies niet echt het gevoel hadden dat ze echt tot de storyline behoorden. Veel missies waren er alleen om nieuwe tech te krijgen en geld te verzamelen, terwijl in SC1 en Brood war vrijwel alle missies echt bijdroegen aan het verhaal.
Heb na de campaign nog even door het lijstje gelopen welke levels ik echt leuk vond, en naast de 3 eindmissies waren dat er niet veel. Kon ze op 1 hand tellen. Het leukste waren nog de
spoiler:
Protoss missies. Vooral die laatste. Dat je eigenlijk wist dat je ging verliezen maar zoveel mogelijk Zerg probeert af te maken.

Ik had ook het gevoel alsof
spoiler:
Kerrigan minder badass was als in SC1 en Brood War, alsof ze er eigenlijk al vanuit zou gaan dat ze geturned zou worden ofzo, omdat ze de prophecy ook wist. In SC1 en Brood War was ze echt la bitch en vermoordde iedereen, zelfs die vluchtende UED. Vond dat nu niet echt sterk overkomen.

Ik hoop dat Heart of the Swarm beter wordt... want ik ga Wings of Liberty niet elk jaar opnieuw helemaal uitspelen (wat ik echt jarenlang heb gedaan met SC1 en Brood War).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Laatst online: 11-09 16:44
Nog even een vraagje mbt het ranking systeem, ik zelf ben ingedeeld na de practise matches in de bronze league. Echter heb ik door mijn noobgedrag heel snel 10 matches verloren door domme dingen te doen.

Ik heb mijn laatste 4 matches gewonnen maar word er gekeken naar de laatste reeks of naar het totaal aantal overwinningen/verlies?
Anders moet ik er nog veel gaan winnen.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Angeloonie schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:00:
Iemand zin om vandaag co-op tegen de AI te doen? :)

* Angeloonie 469
Als je't niet erg vind om met een complete noob te spelen :') Laat dan maar iets weten (Sfinx / 151)

Nog een paar potjes gespeeld, waarvan 1x PvT - na lang aanmodderen met anti-MMM-tanks (Colossi/Immortals/Stalkers) eindelijk gewonnen met mass Void Rays, met 2 expo's terwijl ik 'm in z'n turtled base vast hield. Volgende keer maar ineens voor Void Rays gaan, die dingen zijn echt abuse³ :P

Volgende 2 TvT telkens gewonnen met early reaper-harass (niet echt succesvol maar goed) en dan cloaked banshees - eerste keer ging dat heel vlotjes, tweede keer werd het een late game met 180 unit cap - beide tanks/bc's/vikings/thors/MMM/... maar ik wel 1 expo meer en rap 4 ghosts eruit gepompt, 2 gekilled maar de andere 2 nukes netjes op z'n retreating leger, rest erin gegooid en gg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Sfinx- schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:36:
[...]

Als je't niet erg vind om met een complete noob te spelen :') Laat dan maar iets weten (Sfinx / 151)

Nog een paar potjes gespeeld, waarvan 1x PvT - na lang aanmodderen met anti-MMM-tanks (Colossi/Immortals/Stalkers) eindelijk gewonnen met mass Void Rays, met 2 expo's terwijl ik 'm in z'n turtled base vast hield. Volgende keer maar ineens voor Void Rays gaan, die dingen zijn echt abuse³ :P

Volgende 2 TvT telkens gewonnen met early reaper-harass (niet echt succesvol maar goed) en dan cloaked banshees - eerste keer ging dat heel vlotjes, tweede keer werd het een late game met 180 unit cap - beide tanks/bc's/vikings/thors/MMM/... maar ik wel 1 expo meer en rap 4 ghosts eruit gepompt, 2 gekilled maar de andere 2 nukes netjes op z'n retreating leger, rest erin gegooid en gg 8)
Heej gasten... zouden jullie mij op jullie vriendenlijst willen adden ? Ik ben ook wel noob moet ik zeggen hahah maar wil ook weleens 2vs2 spelen ofzo maar met nederlanders is wat leuker in begin... :)

Kzyto 485

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
MrVegeta schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 02:00:
[...]

Mja het was dus op die map, Steps of War! Echt ik meen het, ik wilde die Cybernetics Core ook meteen gaan bouwen maar toen stond hij daar met 1 Reaper en moest ik met 1 Zealot zijn Reaper bezig gaan houden. Das niet te doen. Iedereen zegt je kunt voordat hij Reaper heeft al Stalker hebben maar hij was echt in no-time in m'n base. Ik moet ook 50 gas hebben weet je, voor EEN stalker. Dat kost best even een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear

Ik lachte me kapot bij deze, vooral het commentaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuX DeLuXe schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:01:
[...]

Mja het was dus op die map, Steps of War! Echt ik meen het, ik wilde die Cybernetics Core ook meteen gaan bouwen maar toen stond hij daar met 1 Reaper en moest ik met 1 Zealot zijn Reaper bezig gaan houden. Das niet te doen. Iedereen zegt je kunt voordat hij Reaper heeft al Stalker hebben maar hij was echt in no-time in m'n base. Ik moet ook 50 gas hebben weet je, voor EEN stalker. Dat kost best even een paar minuten.
Dat heeft hij ook nog nodig voor een reaper (weet ff niet of dat ding nu 25 of 50 gas kost, maar je hebt ook nog 25 nodig voor tech lab).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blue_Fear schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:02:
[video]

hahhhahahaha geniale actie.. die liftoff en die proxy barracks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan natuurlijk ook je SCV's in je command center laden, en vervolgens naar het eilandje zweven.

gegarandeerde WTF's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Steps of War is de cheese map. Je hebt idd een reaper in de basis voor de stalker klaar is. Pylon slopen en je hebt gewonnen. Wat kan je er tegen doen? Vroeg scouten, gooi meteen een probe naar zijn basis, of je komt zijn SCV tegen of je ziet dat hij geen raxx in zijn basis bouwt. Als je je zealots chronoboost en goed microd zou je zijn tech lab wel moeten kunnen slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[video]

Omfg :')

Ik ben slecht, maar zo slecht... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Als ik tegen zo'n iemand zou spelen, dan zou ik er helemaal niets meer van begrijpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit is al een paar keer voorbij gekomen en alu en ik hebben dat volgens mij toen getest. Je moet als toss niet te snel opgeven, goed je units controleren en blijven werken aan die stalker.
Wanneer hij naar je toe loopt, naar hem toe lopen. Wanneer hij van je wegrent zelf ook wegrennen. Wees niet bang om een flink aantal probes mee te nemen. Je zult een paar probes kwijt raken. Maar als je genoeg tijd weet te winnen, heb je een stalker en is je eco vele malen sterker dan die van hem.

En dat was tegen een build die geen scv's bouwde. Meteen een rax, daarna een ref, 2scv's en zodra de rax klaar was een techlab en reaper. Dus zo ongeveer de snelste reaper mogelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dat ook wel eens. Dat iemand zo iets odds doet dat ik in insta-panic mode schiet en me suf scout wat ie toch in hemelsnaam aan het uitspoken is. Je speelt dan idd either tegen een pro of een ontzettende noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:39:
[...]

Dit is al een paar keer voorbij gekomen en alu en ik hebben dat volgens mij toen getest. Je moet als toss niet te snel opgeven, goed je units controleren en blijven werken aan die stalker.
Wanneer hij naar je toe loopt, naar hem toe lopen. Wanneer hij van je wegrent zelf ook wegrennen. Wees niet bang om een flink aantal probes mee te nemen. Je zult een paar probes kwijt raken. Maar als je genoeg tijd weet te winnen, heb je een stalker en is je eco vele malen sterker dan die van hem.

En dat was tegen een build die geen scv's bouwde. Meteen een rax, daarna een ref, 2scv's en zodra de rax klaar was een techlab en reaper. Dus zo ongeveer de snelste reaper mogelijk
Veel Toss spelers gaan de reapers aanvallen maar met zealots ga je dat _nooit_ winnen, tenzij het een nubcake is met slechte micro :$ . Beter ga je voor zijn techlab. Maar op Steps of War moet je eigenlijk altijd zo snel mogelijk scouten omdat het zo'n cheese map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:39:
[...]

Oke zal het proberen, ik heb idd gezien dat de Reaper ook 50 gas kost, maar daar tegenover wel maar 50 minerals. Die 1e Reaper heeft de Terran dus heel snel als ie wil en die Stalker kost meer tijd om te maken. Nu moet je dus meteen goed opletten en je niet laten outmicro'en anders kun je gewoon opgeven omdat m'n economie dan serieus achter loopt.
Meestal is het ook moeilijk om te zien wat de Terran uitspookt aangezien ze meestal baseblocken. Het beste om t doen is dus altijd meteen na 1e Gateway een Cybernetics Core bouwen aangezien ze meestal toch nooit in 1 keer rushen.

[ Voor 9% gewijzigd door SuX DeLuXe op 15-08-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:46:
[...]

Veel Toss spelers gaan de reapers aanvallen maar met zealots ga je dat _nooit_ winnen, tenzij het een nubcake is met slechte micro :$ . Beter ga je voor zijn techlab. Maar op Steps of War moet je eigenlijk altijd zo snel mogelijk scouten omdat het zo'n cheese map.
Je bent dan ook niet aan het aanvallen om dat ding dood te maken. Je bent aan het proberen om tijd te winnen. Een reaper jaag je wel weg met een zealot en wat probes. Hij gaat dan pro micro wegrennen en schieten. Wat jij doet is pro aanvallen wanneer hij aanvalt en wegrennen wanneer hij wegrent.

@sup En als dat niet werkt, replay bekijken. Build order kopieren. En zelf de reaper uitvoeren. Wanneer je verliest. Replay bekijken en kijken hoe de tegenstander de reaper counterde.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
[video]

_/-\o_

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waar het toch telkens op neerkomt is dat vooral in lagere divisies heel slecht gescout wordt en ja als je volkomen verrast wordt door zo'n move dan zit je in de problemen. En de eerste paar keer zal je ook wel verliezen omdat je in paniek raakt en niet snel genoeg weet hoe je er mee om moet gaan.

Wat de meeste spelers standaard doen met terran is de SCV die je eerste supply depot bouwt daarna meteen te laten scouten in de basis van je tegenstander. Met protoss pak je de probe die je eerste pylon neergooit en daar ga je mee kijken wat hij aan het doen is. In het begin weet je misschien nog niet goed genoeg waar je op moet letten en het lezen van je tegenstander vergt enige ervaring maar als je dat blijft doen dan leer je dat snel genoeg.

Als jij protoss speelt tegen terran dan kom je op de meeste maps (zowiezo de 1v1 maps) aan net als hij zijn barracks neergooit. Dan kan jij lekker irritant zijn bouwende scv aanvallen maar vergeet niet te kijken of hij ook gas pakt en of hij opent met marine of tech lab ofzo. Als zijn barracks al af is en een tech lab aan het bouwen is of je ziet helemaal geen barracks dan weet je dus hoe laat het is.

Als terran heb je standaard de omgekeerde situatie. Die probe komt over het algemeen net als jij je barracks neergooit en veel spelers zullen dan proberen je SCV te slopen waardoor jij weer een extra scv achter die probe aan moet sturen etc. Als hij niet je SCVs loopt te irriteren of hij komt helemaal niet scouten dan moeten er alarmbellen afgaan want dan is hij ergens pylons aan het verstoppen. Tegen die tijd moet jij ook in zijn basis kunnen zien of hij al standaard aan warpgate / gas bezig is. 2 gate geen gas betekent zealot rush maar meestal zul je dan niks scouten omdat hij zijn gates dichter bij jou verstopt etc.

Hier een replay omdat dit me toevallig laatst overkwam. Ik maak nog flink wat blunders doordat ik sinds tijden weer voor een 3rax ga en random speel. Ik durf ook niet te zeggen of die rush nou wel kan op die map maar goed voor platinum en lager kan het er mee door.

http://www.xs4all.nl/~rtr...20Cannon%20rush.SC2Replay

Ik had het al aan kunnen zien komen omdat ik zijn probe tegenkom vanaf rechts en ik zie dat hij daar niet zit wat natuurlijk betekend dat het een hele vroege scout van hem is. Ik dacht niet verder dan - "Mooi, hij zit dus rechtsboven want de meeste spelers scouten op die map eerst horizontaal of verticaal en niet diagonaal." Bovendien is mijn build sterk tegen vroege harass en void ray rushes dus ik maak me niet zo'n zorgen. Maar toch ga ik even voor de zekerheid linksboven kijken of hij daar niet stiekem toch zit waardoor ik zijn forge dus niet zie. Daarna bedenk ik me pas als mijn 2e marine af is dat er iets niet klopt omdat zijn probe niet loopt te irriteren en dat hij dus aan het proxyen is. En toch heb ik nog genoeg ruimte om met gemak zijn cannons te verslaan en het daarna rustig uit te spelen omdat ik weet dat ik mijlen voor lig en alleen de onvermijdelijke void rays hoef af te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Protoss units zijn erg sterk he? Ik heb in de replay hieronder een aanzienlijk grotere "army-value" maar overleef de protoss units niet in de eerste rush - precies tegelijkertijd tegen elkaar.

Had ik dat gevecht beter moeten micro-managen?

replayfile op googledocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je had wat hit and run kunnen doen. Maar ook belangrijk, stimpack eerder zodat je die beschikbaar had. Als je een leger van die grote hebt wil je stimpack beschikbaar hebben, dan had je zoveel meer aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:37
hier een soort van cheese van mij in men eerste gold league potje (eindelijk gepromoveerd)

http://www.sc2replayed.co...rran-protoss-kulas-ravine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Marb, zie mijn post en ga eens scouten. Je hebt geen idee waar hij zit en wat hij aan het doen is. Je bouwt je eerste units vrij laat. Als hij vroeg op komt dagen met 1 of 2 zealots ben je dood.
Gelukkig gaat het goed en heb jij een veel sterker leger.

De battle: stim boost je damage met 50% dus gebruik dat inderdaad. Ik zou zeker stim voor combat shield researchen omdat het zo sterk is.

Het lijkt erop dat jij je leger moved richting zijn basis en niet attack moved. Hierdoor lopen jullie legers letterlijk tegen elkaar op voordat jij begint te schieten. Niet handig want zijn leger is close combat ;) Daarna moet je inderdaad steeds stukje weglopen en schieten zodat hij niet de volle damage doet en dankzij concussive shells jou niet in kan halen. Dit doe je door van hem af te lopen en om de anderhalve seconde 'S'top te gebruiken zodat je units schieten en dan meteen weer van hem aflopen met move. Als je dit met stim doet kan je die battle winnen zonder een unit te verliezen.

Probeer ook de eerste paar challenges te halen waardoor je een goed gevoel krijgt voor welke units sterk zijn tegen welke andere en dan leer je ook precies hoe je deze battles moet micro'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietzegger schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:50:
Probeer ook de eerste paar challenges te halen waardoor je een goed gevoel krijgt voor welke units sterk zijn tegen welke andere en dan leer je ook precies hoe je deze battles moet micro'en.
Dit klopt ook niet helemaal, de micro is tegen een computer die attack move doet. In een echt gevecht zal je vijand ook een snufje micro gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:37
Frietzegger schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:50:
Marb, zie mijn post en ga eens scouten. Je hebt geen idee waar hij zit en wat hij aan het doen is. Je bouwt je eerste units vrij laat. Als hij vroeg op komt dagen met 1 of 2 zealots ben je dood.
Gelukkig gaat het goed en heb jij een veel sterker leger.

De battle: stim boost je damage met 50% dus gebruik dat inderdaad. Ik zou zeker stim voor combat shield researchen omdat het zo sterk is.

Het lijkt erop dat jij je leger moved richting zijn basis en niet attack moved. Hierdoor lopen jullie legers letterlijk tegen elkaar op voordat jij begint te schieten. Niet handig want zijn leger is close combat ;) Daarna moet je inderdaad steeds stukje weglopen en schieten zodat hij niet de volle damage doet en dankzij concussive shells jou niet in kan halen. Dit doe je door van hem af te lopen en om de anderhalve seconde 'S'top te gebruiken zodat je units schieten en dan meteen weer van hem aflopen met move. Als je dit met stim doet kan je die battle winnen zonder een unit te verliezen.

ah de S knop gebruiken is handiger dan A en dan op het leger richten, dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:03:
[...]

Dit klopt ook niet helemaal, de micro is tegen een computer die attack move doet. In een echt gevecht zal je vijand ook een snufje micro gebruiken
Klopt, maar dit is bronze league en het is al heel wat als je tegenstander al attack moved ;) en dan kan je best veel leren van die challenges als je ze op gold wilt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een soort chart van welke units sterk / zwak zijn tegen andere units?
Ik speel alleen als zerg online en soms wordt mijn leger afgeslacht door een kleiner team.
Ik snap dat micro ook veel uitmaakt maar alles op zijn tijd. Op de official sc2 site staat die info wel maar niet in een zozeer makkelijk chart die printable is. Iemand zoiets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:22:
Is er een soort chart van welke units sterk / zwak zijn tegen andere units?
Ik speel alleen als zerg online en soms wordt mijn leger afgeslacht door een kleiner team.
Ik snap dat micro ook veel uitmaakt maar alles op zijn tijd. Op de official sc2 site staat die info wel maar niet in een zozeer makkelijk chart die printable is. Iemand zoiets dergelijks?
F12. ingame

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens in de TS: [PC] StarCraft 2 - Deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'oh! thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Ik weet niet of jullie ook replays bekijken, maar dan moet je zeker deze ff checken.

http://www.gosugamers.net/starcraft2/replays/35406

De replay zelf is al grappig, maar de laatste minuut is echt briljant.

Hij duurt wel lang maar je kan stukken vooruit spoelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:30

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik denk dat deze op YouTube hetzelfde is, alleen met Duits commentaar. Mooi einde idd.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Mr_Knight schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:12:
Ik weet niet of jullie ook replays bekijken, maar dan moet je zeker deze ff checken.

http://www.gosugamers.net/starcraft2/replays/35406

De replay zelf is al grappig, maar de laatste minuut is echt briljant.

Hij duurt wel lang maar je kan stukken vooruit spoelen natuurlijk.
omg xD geweldig eind ja :D die had hij niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie avond,

Ik zit met nogal een raar probleem. Ik heb SC2 op de release datum op mn pc geïnstalleerd, maar wordt sinds dag 1 geteisterd door harde crashes. Ik ben 10 dagen lang non stop bezig geweest om alles te veranderen/up-te-daten/te verwijderen/te monitoren aan zowel mn hardware, software als OS.
Hoewel mn systeem volgens alle tests soepel loopt en ik ook los van het spelen van SC2 nergens problemen mee had, blijft mn systeem zichzelf uitschakelen binnen een kwartier als ik de game speel.

Op het battle.net forum staat ook een topic open over soort gelijke crashes:
http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/91089221

Ik vroeg me af of één van jullie wellicht een zelfde soort probleem is tegen gekomen bij het spelen van deze game, en zo ja, of je dit hebt kunnen verhelpen. Na het door lezen van het bovenstaande topic ben ik er namelijk in gaan geloven dat het haast wel aan de game z'n instellingen moet liggen en niet aan mijn eigen systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt mij als een onstabiel systeem, probeer memtest eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe als je een rage quitter wil zien:

http://www.xs4all.nl/~apmalbla/LT.SC2Replay

Geweldig :) Die vent heeft zojuist mn dag helemaal goed gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeeh Blizzard heeft een map making competitie opgestart: http://eu.blizzard.com/en-gb/community/contests/sc2maps/ 5000 dollar prijzengeld :9 ! Net de map editor geopend maar het is een beetje wazig (wel drag&drop) Weet iemand nog een goede tutorial site voor het maken van maps?

@Hierboven ^^ Haha ik dacht toch echt dat het bijna game over was toen je 2e expansion vanuit die ridge werd besieged (one base zerg vs 2 base terran bijna), *%^&^&!! 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 27-08 18:44
Net mijn leukste potje tot nu toe MP gehad.

Onze opponent (3 vs 3) was slighty favoriet.

En we hadden er een bij die half afk was. Maar als hij dan aanviel was het op het goede moment. Op een gegeven moment hadden we net iets meer recources in handen. En een speler konden we in het begin verjagen (terran dus vloog weg) maar daardoor hadden we iets meer recources ter beschikking waardoor we na één uur zo goed als alle recources op hadden het het speelveld na. Twee van de drie hadden nog een bijna volle cristal plek met rotzooi. Maar de tegenstanders hadden niks meer en geen leger om aan te vallen. Dus na 53.03 minuten gewonnen.

Nu nog een paar goede potjes en ik sta top 10 silver. Als ik tijd over zou hebben zou ik voor gold gaan :).

Ow ja, zerg is in mijn ogen tov protos wel erg snel om een legertje te maken. Ik moet echt m'n best doen om 4 poppetjes te hebben als ik tegen zerg speel om niet onder de voet te worden gelopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kevinp op 15-08-2010 19:57 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
wow nu iets van 6 wins in a row...heerlijk zeg.
Vraag me af hoe 't mogelijk is, het zal ook wel weer te maken hebben met het niveau van de tegenstanders hoewel ik wel het gevoel heb dat ik tegen ieder ras sneller in de gaten heb hoe en wat te bouwen..
Tegen de Terran ging ik nog vaker proberen te rushen in het begin met Zealots maar dat is echt kansloos en mineral verspilling. Ik ga dit zo vreselijk vinden dat m'n vakantie voorbij is :(
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie