Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik heb hem via mijn werk gekocht ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:05
Dacht t wel ;)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De E staat voor enterprise. De disk is precies hetzelfde maar de firmware bevat mogelijkheid tot full-disk encryption.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Hij is trouwens niet leverbaar voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Hier een filmpje mbt de inhoud van de upgrade bundle kit van de Kingston V+100.

Vraag me echt af in hoeverre het verstandig is een (warmteproducerende) HDD in die plastic casing te stoppen.
Verder een lekker compleet pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verstandig i.v.m. warmte?
och meeste externe 2,5" HDD's hebben er geen last van, laat staan een SSD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ik bedoel dus dat ik me afvraag of het verstandig is je harddisk die je uit je laptop haalt in zo'n kunststof behuizing te stoppen. Normaal zijn die casings van aluminium. Dat ivm de warmteafvoer.

Dat een SSD koud blijft mag ik toch hopen zeker ;)
verheugt zich nu al op een nóg stillere laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke SSD zou ik kopen?
• Wat voor systeem heb je nu:
Gigabyte GA-EX58-UD5
GeForce GTX 580
Intel Core I7 920
OCZ Platinum OCZ3P1600LV6GK

• Welk OS gebruik je
windows 7, 64

• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
basis dingen en veel gamen!

• Wat mag je nieuwe SSD kosten
150-200 euro

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny the dog schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:19:
Ik bedoel dus dat ik me afvraag of het verstandig is je harddisk die je uit je laptop haalt in zo'n kunststof behuizing te stoppen. Normaal zijn die casings van aluminium. Dat ivm de warmteafvoer.

Dat een SSD koud blijft mag ik toch hopen zeker ;)
verheugt zich nu al op een nóg stillere laptop :)
ah op die fiets, nou ik heb zelf een 2,5" externe hdd met een plastic casing en ik moet zeggen, het wordt totaal niet warm. Misschien dat hij onder het plastic nog iets van aluminium heeft, maar zo te zien kan je die casing die erbij wordt geleverd ook gewoon open houden mocht hij te warm worden.

Ik had niet helemaal door dat er een 2,5" casing bij de upgrade bundel werd geleverd, dat maakt het inderdaad een stuk interessanter :) Dacht dat het bij een 2,5" naar 3,5" bracket bleeft met schroefjes en een sata-kabeltje. dat maakt wel de 10 euro meerprijs goed.

@grnndk

gezien je budget ga voor een Crucial m4 128 GB of als je genoeg hebt aan 96GB de Kingston-ssdnow-v+100-svp100s2b-96gr-(upgrade-bundle-kit)-96gb

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:33
Cases voor HDD hebben ook niet altijd een positieve uitwerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Aangezien de prijzen van de Kingston 96GB stand alone drive blijven schommelen en de bundle niet goedkoper wordt, toch net maar de knoop doorgehakt en bij Alternate besteld. Daar is hij trouwens op voorraad, dus, bestel je voor 15u, heb je hem de volgende dag al in huis. Ik zal dus een dagje langer moeten wachten, kan ik mooi een usb stickje preparen met Windows erop... ff uitzoeken..

Ik mag toch hopen dat het voorraadbeheer fatsoenlijk werkt, want nu is de levertijd 3-5 dagen.. Morgen maar eens kijken wat de status is..

[ Voor 14% gewijzigd door Danny the dog op 09-08-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:22
Wie kan mij advies geven over aankoop tot ssd.

Ik heb al het een en ander gelezen en twijfel tussen de grote drie, namelijk de M4, V+100 96gb of X25-M. Het probleem is dat ik de X25-M G1, voor 80,- kan kopen, maar voor ietsje meer heb ik 96GB en garantie. De M4 is minder opslag maar wel weer sneller. De Intel zit daar (denk ik) tussen in, maar geen garantie.

Mijn vraag is eigenlijk of je merkbaar verschil voelt tussen deze ssd's onderling bij normaal gebruik. Dus als iemand ervaring heeft met deze ssd's, dan zou ik graag advies willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:15:
Wie kan mij advies geven over aankoop tot ssd.

Ik heb al het een en ander gelezen en twijfel tussen de grote drie, namelijk de M4, V+100 96gb of X25-M. Het probleem is dat ik de X25-M G1, voor 80,- kan kopen, maar voor ietsje meer heb ik 96GB en garantie. De M4 is minder opslag maar wel weer sneller. De Intel zit daar (denk ik) tussen in, maar geen garantie.
G1? Dat ding heeft toch geen trim?
Mijn vraag is eigenlijk of je merkbaar verschil voelt tussen deze ssd's onderling bij normaal gebruik. Dus als iemand ervaring heeft met deze ssd's, dan zou ik graag advies willen hebben.
Nauwelijks -> neem de kingston tenzij je hem echt zwaar gaat gebruiken (daar kan de kingston slecht tegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Klopt de G1 heeft geen trim maar toch wel iets van garbage collection. Is dit een groot probleem dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:27:

Nauwelijks -> neem de kingston tenzij je hem echt zwaar gaat gebruiken (daar kan de kingston slecht tegen)
Wat verstaat men in het algemeen onder zwaar gebruik? Windows, wat applicaties en enkele spellen toch niet lijkt me he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar de perfecte ssd, als vervanger voor OS-drager en vele applicaties,

systeemsspecs:

i7-920
X58-UD5
6 GB Dominator cl8
CM UCP900
Samsung F3 1TB

Ik stond op het punt om de OCZ Vertex 2 Extended 60GB te halen, vanwege zijn lage prijs en hoge snelheden.
Alleen heb ik hier de afgelopen dagen veel negatieve dingen over gelezen, waar ik wél positieve dingen over las, waren de huidige generatie Kingston SSD's , de SSDNOW V+ 100E.
Wat is hier het voordeel van tov de OCZ?

En is het prestatieverschil tussen de 94 GB en de 64 GB groot, zoja, hoe groot ?

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09 09:16
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Hydro Series H80€ 80,-€ 80,-
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 163,-€ 163,-
1Corsair Force GT 120GB€ 206,-€ 206,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 48,67€ 48,67
1Asus P8Z68-V€ 129,50€ 129,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 627,17

-W7 64bit

Ik ben van plan mijn systeempje een upgrade te geven en ik zoek naar een goede ssd. Is er ervaring met de Corsair Force GT 120GB? Ik zoek iets van max een 250 euro en een 120 GB ruimte. Is het de moeite om voor deze ssd te gaan of is deze meerprijs het niet waard en zou ik dus toch beter voor de crucial gaan?
(voor meer betrouwbaarheid en performance wil ik gerust wel iets meer betalen)

Systeem gaat vooral gebruikt worden voor gamen en wat standaard mail/surf/chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:12

RvL

@Jaap75
Het grote voordeel t.o.v. de Vertex? De kans dat hij blijft werken is vele malen groter!

Daarnaast, als ik de verschillende posts in o.a. dit topic, maar ook in Het grote SSD topic ~ Deel 8 mag geloven zijn de specs van de Vertex 2 theoretisch erg goed, maar blijkt het verschil in werkelijkheid enorm mee te vallen (of tegen te vallen, het is maar net hoe je het bekijkt).

Het prestatieverschil tussen de 64GB en de 96GB is erg klein, maar de prijs van de 96GB is wel ongelofelijk laag op dit moment en zit op het prijsniveau waar andere fabrikanten een 64GB SSD voor aanbieden. De upgrade bundle van de 96GB is zelfs goedkoper dan de upgrade bundle van de 64GB:

pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB
pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/64GR (upgrade bundle kit) 64GB

@Chrosan
Ook de Corsair Force is uitgerust met een SandForce controller (SandForce SF2281) en blinkt absoluut niet uit op het gebied van betrouwbaarheid, zoals je in dit topic en Het grote SSD topic ~ Deel 8 ook terug kan vinden. Zie ook Vertex 3 240 GB en HP Elitebook 8530W

Ik zou dan inderdaad voor een andere, niet SandForce gaan, zoals b.v.:
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
pricewatch: Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB
pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/128G (stand-alone drive) 128GB (wat langzamer dan de Crucials)
pricewatch: Intel 510 120GB
pricewatch: Intel 320 120GB (wederom wat langzamer dan de 510)

Intel wordt geroemd om zijn betrouwbaarheid, maar is wat duurder.

[ Voor 34% gewijzigd door RvL op 10-08-2011 09:09 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:06
pr0mpt schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:19:
• Wat voor systeem heb je nu?
Belangrijker nog, ik wil:
wenslijst: PC 2011
Maar de SSD is nog iets waar ik naar aan het kijken ben...

• Welk OS gebruik je?
Er komt Windows 7 Enterprise x64 op te draaien

• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
Het wordt een systeem waarop ik een beetje wil gamen, WoW/SC2/D3, maar ook wat wil testen m.b.v. VMWare [genoeg storage op QNAP TS-439 Pro II]

• Wat mag je nieuwe SSD kosten?
Prijs rond de €250 max, het gaat mij erom dat ik genoeg ruimte heb om mijn basis applicaties te draaien, rekening houden dat deze groeien. Pure storage wil ik niet specifiek want dat gaat via de NAS/2de HDD, performance graag wel.
Hey tweakers,

Had gehoopt dat iemand hier nog een advies voor had.
Ben wel een beetje geschrokken over de punten die ik hier heb gelezen over de OCZ schijven maar kreeg toch weer een beetje hoop toen ik las
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:56:
[...] De volgende SSD's zijn imo een goede koop, de rest kun ja beter vermijden.

V+100
intel 320 / 510 (+X25-M)
Crucial M4 / C300
vertex 3 max iops
en
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:52:
[...]Sandforce, lekker vermijden. Alleen de vertex 3 max iops is imo een goede keus omdat het nu eenmaal de snelste is, maar ga hem alsjeblieft niet aanschaffen voor bedrijfskritische applicaties.
Aangezien volgens deze link de Max IOPS schijf andere NAND chips gebruikt, is hij dan nog steeds zo gevoelig voor problemen?

Het gaat mij erom dat ik gewoon een enorm degelijk maar tegelijk ook snel systeem wil hebben waar ik gewoon makkelijk 4 jaar mee kan draaien en nog kan denken van "goh, dat is best een fijne pc".

Is het misschien beter om dan van het ogende ideaalbeeld van de vertex 3 Max IOPS over te stappen naar een M4 of de V+100? Of wordt het dan misschien handiger om iets over mijn budget te gaan en dan voor de M4 256GB te gaan, gezien hogere opslagruimte hogere performance zou moeten zijn?

Hopelijk dat jullie er nog een blik op kunnen werpen, hoop het systeem deze week in de bestelling te gaan gooien namelijk :)

pr0mpt - It never hurts to help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ook de Max IOPS is uitgerust met de SandForce SF2281 controller en heeft mogelijk/zeer waarschijnlijk dus dezelfde problemen als de andere SSD's met deze controller. Het is namelijk de controller die voor de problemen zorgt, niet het gebruikte NAND.

Echter, wil je echt pure snelheid en vind je betrouwbaarheid van ondergeschikt belang, dan is de Max IOPS wel aan te raden omdat het simpelweg de snelste is.

Als je echter een degelijk systeem wil, dan zou ik alles wat op SandForce draait links laten liggen en inderdaad voor een M4, C300, V+100 of een van de Intels gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door RvL op 10-08-2011 09:48 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
Ok, dat is dan opzich duidelijk, want ik wil zeker ook wel betrouwbaarheid.
Ik wil mijn systeem werkend krijgen en zo laten draaien voor x aantal tijd zonder weer firmware updates nodig te hebben voor problemen of andere zut.

Maar klopt mijn gedachte dan dat ik enige performance winst krijg als ik een grotere M4/C300/V+100 schijf neem? En is er in dat opzicht nog eentje die uitblinkt? Van de BBG's voor gaming systemen lees ik dat de M4 hoog aangeraden is, maar dat is dan voor kleinere schijven namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Bij de Crucials is het inderdaad zo dat een grotere SSD sneller is dan een kleinere in dezelfde serie. Ook de Kingston doet dit. De vraag is echter of je de performancewinst op vind wegen tegen de meerprijs.

Van de 3 die je noemt ontlopen de m4 en de C300 elkaar niet heel veel. De V+100 is in dit lijstje wel de minst snelle, maar wordt vaak aangeraden op dit moment om de 96GB gewoon veel bang-for-bucks levert.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
Denk dat het toch de 256GB M4 gaat worden, heb ook mijn wenslijstje even aangepast omdat ik ook ander [goedkoper] geheugen heb gevonden, waardoor ik het verschil dan gewoon in de SSD gooi.. kom ik ongeveer nog gelijk uit ook :)

tnx voor de info, erg nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Had ik zaterdag de Kingston V+100 besteld via azerty is de voorraad veranderd van ruim voorradig naar niet leverbaar en levertijd van 2-3 dagen naar 10+. Lekker dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Er zijn inderdaad een aantal shops die door hun externe voorraad heen zijn. Was natuurlijk ook wel te verwachten voor deze prijs.

Kun je 'm niet afbestellen en ergens anders halen?

[ Voor 17% gewijzigd door RvL op 10-08-2011 10:38 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Stef42 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:30:
Had ik zaterdag de Kingston V+100 besteld via azerty is de voorraad veranderd van ruim voorradig naar niet leverbaar en levertijd van 2-3 dagen naar 10+. Lekker dan 8)7
Zit met t zelfde... Gisteravond besteld bij Alternate toen hij nog op "direct leverbaar" stond... kijk ik een uurtje later, is het veranderd naar "2 - 3 dagen".... Ik hóóp dus dat ze een live voorraadsysteem hebben, waarbij een geplaatste bestelling direct wordt gereserveerd...
in afwachting van het mailtje met de verzendbevestiging.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Dan heb ik maar geluk gehad dat men er 1 voor mij had gereserveerd ;)
Ze lopen enorm hard bij alle webwinkels, zo zie je maar als de prijzen rond deze koers komen dan schaft men massaal aan.
Veel mensen hebben gewacht met de aanschaf van een ssd,hopelijk dat andere fabrikanten dit gaan volgen en dat de prijzen echt interessant gaan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 10-08-2011 11:18 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Maandagavond besteld bij 4AllShop, maar nu is de levertijd ook onbekend.
Toch een ander verhaal dan wat het maandag was. :(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertjan94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04 21:37
Geurt-kun schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:03:
[...]

Wat ben ik blij dat ik 'm ook heb meegenomen in mijn systeem :P,
114 euro voor de upgrade bundle dat is dus 1,175 €/GB . Dat is het echt wel waard.
(er zijn er nog 30+ op voorraad bij Afuture?, 4 euro verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Robbertjan94 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:30:
[...]
114 euro voor de upgrade bundle dat is dus 1,175 €/GB . Dat is het echt wel waard.
19 nu bij Afuture ;)
En de prijs van de stand alone drive is weer stijgende.... Vraag en aanbodwerking...
Ook blij dat k de kit al besteld heb voor 119,85 incl. verzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:47

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Danny the dog schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:11:
[...]

19 nu bij Afuture ;)
En de prijs van de stand alone drive is weer stijgende.... Vraag en aanbodwerking...
Ook blij dat k de kit al besteld heb voor 119,85 incl. verzending :)
Hoho, het is bij hun leverancier, niet bij hen zelf. Levertijd van 3 dagen nog!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Da's waar... Maar als je Duitse vrienden hebt, Alternate.de heeft ze wel zelf op voorraad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Ik wil een dual boot Ubuntu/Windows 7 systeem samenstellen dat hoofdzakelijk onder Ubuntu zal draaien maar ivm het dual booten snel moet kunnen switchen. Vandaar dat ik nu aan een SSD zit te denken.
Is deze SSD hier geschikt voor?
pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Met windows en Linux, zou ik toch zeker en 96GB schijf nemen. Windows wordt al gauw groot... Als je er dan nog meer spul op wil hebben zoals applicatie's... wordt het op 64Gb snel krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Daar zat ik dus ook over te denken... kun je dat expanderen tegengaan? De install DVD is maar ca 3GB, maar na installatie en een tijdje werken is Win 7 al gauw 20GB+... Zijn er manieren om dit te beperken of preventief binnen de perken te houden?

Sowieso.. werkt Win7 nog met een page-file / swap-file? (ook als je een SSD hebt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik ga er denk ik ook maar 1 bestellen. Mijn huidige HDD heeft een beetje snelheidskuren. Snelgenoeg voor data en video enzo, maar beetje traag voor OS en games..

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2vuyknb.png

En nu er eindelijk een schijf is die groot genoeg is voor W7 en een paar games :)

SSD time is here

@hierboven

je kunt de mydoc maps veplaatsen naar een andere locatie, en dus een andere schijf, waardoor het al minder snel gaat. Helaas kun je 2 grote maps niet verplaatsen, zijnde ProgramData en AppData. Bij mij zijn die ongeveer 8 GB.

[ Voor 27% gewijzigd door Gropah op 10-08-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
@Gropah: Ja, maar dat is dus verplaatsing van t "probleem"...
Ik zoek eigenlijk naar een manier om Windows wat compacter te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

regelmatig programma's verwijderen, en daarbij handmatig controleren af er nog spul in Appdata en ProgramData staat.

Ik zelf heb ongeveer 200GB aan programma's, maar daar zit ook heelveel spul tussen die ik niet gebruik...C schijf is bij mij 48GB en dat is zonder spellen maar heel veel tools en windows programma's zoals volledig office.

FYI:8GB voor AppData en ProgramData en 15GB voor ProgramFiles X64 + X86

[ Voor 9% gewijzigd door Gropah op 10-08-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Danny the dog schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:27:
@Gropah: Ja, maar dat is dus verplaatsing van t "probleem"...
Ik zoek eigenlijk naar een manier om Windows wat compacter te houden...
Je eigen windows 7 lite bouwen zorgt ervoor dat heel veel onnodige driver- en hulpbestanden niet eens op je pc komen. Scheelt een hoop data.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ok... tja.. dan dat maar in de gaten houden he...
Mijn huidige install is ca 30GB, geen tools of apps (behalve de std. Lenovo tools en AVG), enkel Office erbij.
Vond ik toch aardig groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dat is het zeker ja. Een minimale Windows 7 Lite komt in de buurt van 3gb install, en als je bij office 2010 alleen excel, word en powerpoint selecteert scheelt dat ook weer fors ruimte.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Kijk, dat lijkt er meer op, 3GB! :)
Maar om zelf te gaan strippen met het programmaatje dat je linkt.. vind ik n beetje link ;)
Je weet natuurlijk nooit wat de effecten zijn van het weglaten van bepaalde zaken.
Zal eens zoeken naar reeds gestripte versies.. of liever nog.. een officiele lite versie..

(en van Office installeer ik idd enkel Word, Excel en PP, evt. Outlook..)

[ Voor 11% gewijzigd door Danny the dog op 10-08-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Nu nog niet echt relevant, maar ik moest er nu aan denken. Itunes heeft bij mijn windows XP instalatie een aantal mappen op de windowsschijf waar o.a. kopieën van apps inzitten. Aangezien ik waarschijnlijk een ssd in mijn nieuwe pc ga zetten, en ik ook itunes wil blijven gebruiken, is het mogelijk dat itunes helemaal niets op de windowsschijf gebruikt, of iig erg weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
Hmm, ben ik weer :)
Eerder vandaag was ik nog overgegaan van de keuze van Vertex 3 Max IOPS 120GB naar een M4 256GB [de kosten waren iets hoger, maar door besparen op geheugen is totaal prijs van systeem nog gelijk :) ].

Nu kwam alleen net iemand met de opmerking "waarom doe je niet 2 kleinere SSD's in RAID0?"
Nu weet ik dat als 1 van de 2 schijven kapot gaat ik een probleem heb, maar dat heb ik ook als ik 1 SSD koop en die gaat kappot.

Wat raden jullie aan in zo'n geval?
2x 128 GB M4/V+100 of 1x 256GB M4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
De kans dat je SSD defect raakt is natuurlijk wel groter, met 2 stuks in raid.

De V+100 in 128GB uitvoering is trouwens niet interessant, aangezien de prijs grenst aan die van de M4 of Intel 320... Dus.. hou het bij de laatste 2 :)

Als je trouwens goedkoper uit wilt zijn (2xM4 / Intel 128GB of 1x 256GB zijn even duur), waarom kies je dan niet voor 2x V+100 96GB in raid 0? Dan heb je idd minder opslag, maar bespaar je wel bijna € 140,-

[ Voor 32% gewijzigd door Danny the dog op 10-08-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
Ok, het wordt dus zoizo een M4, maar waarom is de kans groter dat hij defect raakt in RAID dan wanneer hij als single disk draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:56
pr0mpt schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:42:
Hmm, ben ik weer :)
Eerder vandaag was ik nog overgegaan van de keuze van Vertex 3 Max IOPS 120GB naar een M4 256GB [de kosten waren iets hoger, maar door besparen op geheugen is totaal prijs van systeem nog gelijk :) ].

Nu kwam alleen net iemand met de opmerking "waarom doe je niet 2 kleinere SSD's in RAID0?"
Nu weet ik dat als 1 van de 2 schijven kapot gaat ik een probleem heb, maar dat heb ik ook als ik 1 SSD koop en die gaat kappot.

Wat raden jullie aan in zo'n geval?
2x 128 GB M4/V+100 of 1x 256GB M4?
Mag ik vragen waarom je bent overgehaald om voor een M4 te gaan?

@pr0mpt,

simpel, je hebt dan twee harde schijven die kapot kunnen gaan in plaats van een.

[ Voor 6% gewijzigd door SirMemeAlot op 10-08-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
pr0mpt schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:07:
Ok, het wordt dus zoizo een M4, maar waarom is de kans groter dat hij defect raakt in RAID dan wanneer hij als single disk draait?
Stel, kans dat HD stuk gaat is 10 procent (hoop dat het lager is :-)
Kans dat met twee hds er een stuk gaat is dan 19 procent....

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Heb vandaag de V+100 96Gb bestelt bij MaxIct voor 112,- incl. verzenden.

MaxIct was de enigste die 24h levering had dus nu maar hopen dat dat klopt, want als ik zo de reviews lees dan houden ze zich daar niet altijd aan.

edit: Levering verzonden en t&t code :)

[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 10-08-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
@Marnix1988

Moet je even de paar posts hier kijken eerder vandaag... ik wil graag zowel een snel als betrouwbare schijf, helaas hebben sandforce controller SSD's met dat laatste een beetje een probleem blijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Robbertjan94 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:30:
[...]

Drie uur geleden berichtje dat ie verzonden is. :D

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
...Heb nog de laatste Kingston V+100 96GB kunnen bemachtigen via azerty, waar de leveranciervoorraad is veranderd van niet voorradig naar ruim voorradig. Waarschijnlijk komt ie dus bij een aantal webshops binnenkort weer beschikbaar (met een beetje geluk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
De mijne is ook net op de post. De laatste van Alternate :) Morgenavond lekker klussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje:
Ik heb een Medion Erazer X6811 laptop, en ik wil graag een SSD aanschaffen
aangezien ik deze hoofdzakelijk wil gaan gebruiken voor Windows en een paar programma's zou 32 GB al genoeg ruimte bieden.

nu kom ik zelf op de OCZ SSD 2.5", 60GB, SATA, Agility 3, met 60 GB wel wat groter dan vereist maar met 525 MBps (lezen) / 475 MBps (schrijven) voor 95 euro. dit leek mij een goede keuze, maar ik ben erg benieuwd naar jullie mening.

ook lees ik hier over Sata 2 en Sata 3. nu kan ik in de manual van mijn laptop daar niks over terugvinden. hoe kan ik dat terugvinden?

alvast super bedankt voor jullie hulp, en iedereen die al een SSD gekocht heeft veel gebruikersplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs slaan nergens op. De agaility 3 is een van de traagste SSD's die je kan krijgen, en hij is nog best duur.
In jouw budget zijn er 3 schijven die ik je kan aanraden:

pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB
pricewatch: Kingston SSDNow V+100E SVP100ES2/64G 64GB. Maar die is vandaag flink in prijs gestegen
pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB

Ik zou de eerste nemen. Simpelweg omdat die veel bang voor de buck levert, en het verschil met de M4 (de snelste SSD in dit formaat) nauwelijks merkbaar is in normaal gebruik als je niet met databases aan de gang gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Eé van de traagste? Zou je dat ook kunnen onderbouwen. Want als ik de review van de Agility 3 lees op zowel Hardware.info als hier zijn de snelheden goed te noemen, zij het zo dat de prijs/prestatieverhouding slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

BTW darkstone, waarom link je telkens naar de standalone drive? Ik denk dat veel mensen baat hebben bij de bracket die er in zit en het is wel zo makkelijk als er dan direct ook een SATA-II kabel bij zit, zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft een notebook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ok, dan is het logisch, maar er zijn ook keren geweest dat je ook naar de stand alone verwees terwijl het om een desktop ging.

BTW hoe goed werkt dat clone ding? Ik heb namelijk niet veel zin om alle Steamgames weer te moeten downloaden, en een aantal andere spellen weer opnieuw te installeren... Dat en natuurlijk de gebruikelijke zooi zoals virusscanner, firewall, browser, flash, java, office, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt.. Daar moet ik wat beter op letten.

De steam games kan je volgens mij gewoon overkopieeren...
Stef42 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:31:
Eé van de traagste? Zou je dat ook kunnen onderbouwen. Want als ik de review van de Agility 3 lees op zowel Hardware.info als hier zijn de snelheden goed te noemen, zij het zo dat de prijs/prestatieverhouding slecht is.
De snelheden? wat bedoel je daar precies mee ;)
In real world is de agility 3 zo goed als altijd trager als de gelijk geprijsde M4. Ik zie dan ook geen enkele reden om de agility te nemen.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
read en write speeds? Ik ben ook geen expert in het SSD gebied maar als er wordt geroepen dat de agility (minder goed/slecht) zijn en de vertex 2 de 'een na slechtste SSD is´ ben ik wel benieuwd waarom... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat inderdaad om een notebook.
in mijn laptop zitten 2 slots voor een drive, 1 ervan wordt standaard gebruikt voor de HDD van 640 GB daarom hoeft de SSD ook niet zo groot te zijn.
de 2e wil ik dus gaan gebruiken voor de SSD.
maar wat ik al aan gaf, ik weet niet of die slots SATA3 ondersteunen (kan ik niet terugvinden in de Manual), hoe kan ik daar achter komen?

bedankt voor de 3 tips! was is behalve de lees- en schrijfsnelheid nog meer belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Boefmans schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:41:
[...]

Stel, kans dat HD stuk gaat is 10 procent (hoop dat het lager is :-)
Kans dat met twee hds er een stuk gaat is dan 19 procent....
Ok, ik ben met hakken over de sloot tig jaren geleden voor m'n statistiek-examens geslaagd, maar deze uitspraak kan volgens mij niet kloppen. In jouw bewering is dus met 3 hd's de kans weer 9% groter? Dus met laten we zeggen 11 of 12 disks heb je 100% zekerheid dat je HD kapot gaat? Lijkt me een berekening die je hebt gehaald uit bv een pokerspel met 10 deelnemers... de kans dat 1 van die 10 wint is 100%, maar deze berekening kun je niet doorvoeren op de harde schijven....
Wat het juiste getal moet zijn, weet ik niet. Hopelijk iemand anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ik weet niet waar jij die 3e HDD opeens vandaan haalt, maar hij maakt een stelling....

Hij zegt: stel de kans op falen van 1 drive is 10%, dan is de kans op falen van 1 van de 2 drives 19%.

Wat ie doet: 10% = 0,1 kans op falen, dus bedrijfszekerheid is 1-0,1 = 0,9.
Bedrijfszekerheid van 2 drives is 0,9 x 0,9 = 0,81
Dus kans op falen is 1 - 0,81 = 0,19 --> 19%

Met 12 drives kom je zo op een faalkans van ca. 72% (dus dat er 1 drive faalt)
Vergeet niet dat de aanname is dat de kans op falen belachelijk hoog gekozen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De read en write speeds zeggen niets over het gebruik in de praktijk. En als je toch vasthoud aan die cijfers. Dit scoort een vertex 2 volgens de specs:

285MB/s
275MB/s

En dit in de praktijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.kazzz.be/Foto%27s%20op%20web/Foto%27s/1%20AS%20SSD.jpg
Dat is de helft van de leessnelheid, en 1/5e van de schrijfsnelheid. Alle drives met een sandforce controller hebben dit. Alle andere merken geven realistische specs op welke soms zelfs worden overschreden.

Bovendien zijn de vertex 2 schijven erg onbetrouwbaar, en de vertex/agility 3 doet het niet veel beter op dit moment. relatief veel firmware issues.

Niet nemen die die schijven van OCZ en corsair. Gewoon een kingston V+100, marvel, of intel schijf pakken. Whatever van de 3 het meest aantrekkelijk geprijsd is.
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:34:
maar wat ik al aan gaf, ik weet niet of die slots SATA3 ondersteunen (kan ik niet terugvinden in de Manual), hoe kan ik daar achter komen?
Je notebook ondersteunt alleen SATA2. Niet dat dat erg is. Het verschil tussen sata2 en sata3 is in de praktijk zo goed als niet merkbaar met de huidige generatie SSD's.
xburchartz schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:38:
[...]

Ok, ik ben met hakken over de sloot tig jaren geleden voor m'n statistiek-examens geslaagd, maar deze uitspraak kan volgens mij niet kloppen. In jouw bewering is dus met 3 hd's de kans weer 9% groter? Dus met laten we zeggen 11 of 12 disks heb je 100% zekerheid dat je HD kapot gaat? Lijkt me een berekening die je hebt gehaald uit bv een pokerspel met 10 deelnemers... de kans dat 1 van die 10 wint is 100%, maar deze berekening kun je niet doorvoeren op de harde schijven....
De kans dat er een schijf sterft is 10%
De kans dat beide schijven sterven is 10% * 10% = 1%
De kans dat beide schijven overleven is 90% * 90% = 81%
De kans dat er een schijf stuk gaat is 90% * 10% + 10% * 90% = 18%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Hij heeft wel min of meer gelijk, maar om het precies te doen, moet je het iets duidelijker stellen.
Stel dus dat de kans dat er binnen 5 jaar 1 mee op houd 1/10 is, dan is met twee schijven de kans 1/100 dat ze allebei kapot gaan binnen 5 jaar 1/100(1/10*1/10) die telt dus eigenlijk dubbel, en de kans dat er 1 kapot gaat 18/100, dus samen 19/100 (1-(9/10)^2)
Zelfs al gebruik je 12 schijven, dan nog is er een kans dat er geen kapot gaat, dies is echter (9/10)^12=28/100 gaat dus maar soms goed, en 72/100 fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Na al deze wiskunde... :+

Ik kom in de diverse topics (netbook, thin&light en dit topic) een aantal links tegen met Windows 7 downloads.
Ik neem aan dat dit enkel engelstalige versies betreft die niet om te pummen zijn naar NL...toch?
Het Microsoft tooltje om je USB bootable heb ik trouwens gevonden :)

De linkjes:
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/
MSDN: Subscriber Downloads | Search and download thousands of Microsoft products and get Product Keys

Verder maar eens MS Security Essentials gaan proberen ipv AVG.

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten als ik een SSD in mn laptop stop.. AHCI settings ofzo, of werkt alles meteen out-of-the-box... (V+100 96GB in een Lenovo TP Edge 11 - Intel)

Ik heb btw ook een download van usenet, maar daar heeft een of andere jojo toch weer een mapje met allerlei "tooltjes" bijgepleurd.. Ik wil gewoon écht een schone kopie.

[ Voor 3% gewijzigd door Danny the dog op 10-08-2011 23:25 ]

• SheepShifter
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 00:10
Hallo Tweakers,

Ik heb een klein vraagje mijn nieuwe pc die ik ga bouwen krijgt een vertex 3.

maar ik ga ook ccleaner gebruiken maar moet ''wis vrij ruimte'' en '' MFT vrij ruimte wissen'' uit vinken?

of moet ik alles wat met wis vrij ruimte te maken heeft uitvinken?

Alvast Bedankt

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik had een vraagje, wat is het verschil tussen Sata 300 en 600 versie?
Aangezien ik een SSD schijf wil halen, voor niet al te veel geld...
pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 240GB

Bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

Verwijderd

Als je niet teveel geld wil uitgeven neem je 2x pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB. De vertex 2 is geen blijster snelle SSD, en ook de meest onbetrouwbare die je op dit moment kunt kopen. Niet doen!

Of eigenlijk pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB als je nog SATA kabel hebt rondslingeren, of een kleinere SSD. Een vertex 2 is echt als een miskoop te bestempelen op dit moment vind ik...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 01:29 ]

• Danny the dog
Owja.. en bovenop de vraag hierboven (:)) .... als ik de 96GB straks formatteer, hoeveel procent moet ik dan niet formatteren? Las hier ergens dat hij effectief 89GB groot is, dus, als ik m tot 85GB formatteer, is dat dan ok?

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:51
Ik heb momenteel een Intel X25-M SSDSA2M080G2R5 80GB maar die is net een tikje te klein.
Wat zou een mooie upgrade zijn (120GB)? Zijn de nieuwere modellen al merkbaar sneller?

• Danny the dog
Zit ie in een laptop? Anders kun je 2x een V+100 96GB nemen... Is nl goedkoper dan alles boven de 12X GB schijven.

Of anders 1 stuks Crucial M4 128GB of Intel 320 120GB als betrouwbaarheid bovenaan je lijstje staat...

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:42
Garret1410 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:56:
Heb vandaag de V+100 96Gb bestelt bij MaxIct voor 112,- incl. verzenden.

MaxIct was de enigste die 24h levering had dus nu maar hopen dat dat klopt, want als ik zo de reviews lees dan houden ze zich daar niet altijd aan.

edit: Levering verzonden en t&t code :)
Ik heb maandag 8 augustus deze Kingston besteld bij Infomatique voor € 101 INCL verzenden. :)

Staat nu voor € 116 INCL verzenden bij hetzelfde Informatique :(

Heb ik geluk gehad.

Het lijken wel aandelen koersen die prijzen van die Kingston >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Toad op 11-08-2011 09:58 ]

• PeterPan
Danny the dog schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:48:
Zit ie in een laptop? Anders kun je 2x een V+100 96GB nemen... Is nl goedkoper dan alles boven de 12X GB schijven.

Of anders 1 stuks Crucial M4 128GB of Intel 320 120GB als betrouwbaarheid bovenaan je lijstje staat...
Het is voor een een desktop systeem. Die V+100 96GB dan in RAID0 plaatsen? Ik heb namelijk wel het liefst 1 groot volume. Gaat dat niet ten koste van TRIM support of is dat tegenwoordig niet meer aan de orde?

• Danny the dog
Zoals in dit topic eerder aangehaald, kun je die schijven idd probleemloos in raid 0 draaien.. heb je ca 180GB voor iets meer dan 200 euro.
Blijkbaar heeft de V+100 een heel goede garbage collection, maar wat de invloed op de trim is, weet ik ook niet...
Toad schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:56:
[...]
Ik heb maandag 8 augustus deze Kingston besteld bij Infomatique voor € 101 INCL verzenden. :)
Staat nu voor € 116 INCL verzenden bij hetzelfde Informatique :(
Heb ik geluk gehad.
Het lijken wel aandelen koersen die prijzen van die Kingston >:)
Dan heb je wel heel snel besteld, want volgens mij heeft ie maar een paar uur voor die prijs in de etalage gestaan ;)
En die fluctuerende prijzen van de stand-alone zijn voor mij ook reden geweest om maar de upgrade bundle te bestellen voor net geen 120 euro incl. verzending. Ik denk dat de shops gewoon inspelen op de vraag en zien dat ze toch wel verkopen, als ze iets meer vragen... tja, geef ze eens ongelijk...

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ok sinds ik nu een nieuw systeem heb gebouwd en eind van de maand komt eraan :9
Wil ik mijn game pc'tje verder uitbouwen/upgraden/versnellen.

Dit is mijn Gaming rig: gallery: Xtr3me4me

Nu had ik 2 vraagjes.

Vraag 1:

Zat te denken aan de

- Crucial M4 128Gb versie, mooie nette lees en schrijfsnelheden en prijs.

of

- Intel 510 120GB

Allebei, leuke schijven. Alleen ik ken nog niet kiezen tussen welke van de 2.
Zal in ieder geval aangesloten worden op Sata3.

Wat komt hierop te staan:

- Windows 7 OS
- Games
- Hele kleine progjes (zoals Codecs, niet meer dan 100Mb bij elkaar)

Reden:

- Wil sowieso OS sneller geladen hebben dan mijn 2 x 1Tb spinpoints F3 die nu in Raid 0 staan.

- Wil games sneller geladen hebben, ben nogal een ongeduld en als ik Crysis 2 moet laden van level naar level vind ik het lang duren (vaak 40sec wachttijd)

- Ook installaties van software wil ik lekker vlot hebben en uitpakken van films en decoderen van rar files (usenet)

Budget:

250 euro

Aparte vraag:

Als ik de SSD schijf heb, is het dan zo dat ik hem in de bios op AHCI moet zetten en that's it?
Gewoon Windows 7 erop knallen en ik ben klaar? Uiteraard drivers daarna installeren van de mobo.

Maar moet ik nog iets speciaals doen binnen 7 om dan de SSD schijf optimaal te laten functioneren? Dacht zelf dat TRIM iets automatisch was binnen 7 (vanaf home premium) :?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 01:26:
Als je niet teveel geld wil uitgeven neem je 2x pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB. De vertex 2 is geen blijster snelle SSD, en ook de meest onbetrouwbare die je op dit moment kunt kopen. Niet doen!

Of eigenlijk pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB als je nog SATA kabel hebt rondslingeren, of een kleinere SSD. Een vertex 2 is echt als een miskoop te bestempelen op dit moment vind ik...
Ik wil minimaal 240GB SSD hebben, en zag dat de M4 van prijs is gedaald, is dat een betrouwbare?
pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB

Na even doorsparen is de prijs te doen voor mij, en met veel geld duid ik op 300 of hoger. ;)
Ben momenteel in bezit van een Caviar Black (1TB) die met snelheid rond de 80 - 140MB zit per sec zit, ben benieuwd hoe dat bij deze zit... Zal even naar reviews zoeken. :)

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

HardCoreGamer schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:27:
[...]

Ik wil minimaal 240GB SSD hebben, en zag dat de M4 van prijs is gedaald, is dat een betrouwbare?
pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB

Na even doorsparen is de prijs te doen voor mij, en met veel geld duid ik op 300 of hoger. ;)
Ben momenteel in bezit van een Caviar Black (1TB) die met snelheid rond de 80 - 140MB zit per sec zit, ben benieuwd hoe dat bij deze zit... Zal even naar reviews zoeken. :)
Snelheden
HDD leessnelheid 415MB/s
HDD schrijfsnelheid 260MB/s

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Geurt-kun

Geurt-kun

Geurt-kun schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:03:
[...]

Las vanochtend dat de chauffeur onderweg was en die heeft em net netjes afgeleverd.
Ik kan aan de slag. :)

2k op west bij Pv Output

Verwijderd

De M4 is een betrouwbare SSD. Niet zo betrouwbaar als intel. Maar zeker betrouwbaarder dan de vertex 2/3, en ongeveer even snel als die laatste. Als je een enkele grote schijf zoekt is dat zeker een aanrader, of probeer een M4/C300 te scoren op V&A. Er staan er een aantal.

Ik raadde eigenlijk altijd de M4 aan voordat de Kingston belachelijk goedkoop werd. Gewoon nemen dus :)

• benvanzijl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-02 21:06
xburchartz schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:38:
[...]

precies hetzelfde probleem hier.
Mijn windows installatie werkt niet meer, en ik wil deze gelegenheid graag gebruiken om een SSD aan te schaffen. zelfde Laptop (Medion Erazor X8611).

nog andere tips dan de genoemde 3? ik denk dat ik dan die 2e zou kiezen.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:56
Zijn er al goede test met de Vertex 3 Max IOPS gedaan? Is die net zo onbetrouwbaar als de vertes 3?

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:33:
De M4 is een betrouwbare SSD. Niet zo betrouwbaar als intel. Maar zeker betrouwbaarder dan de vertex 2/3, en ongeveer even snel als die laatste. Als je een enkele grote schijf zoekt is dat zeker een aanrader, of probeer een M4/C300 te scoren op V&A. Er staan er een aantal.

Ik raadde eigenlijk altijd de M4 aan voordat de Kingston belachelijk goedkoop werd. Gewoon nemen dus :)
Bedankt! Snelheden zijn een stuk sneller dan mijn Western Digital.
Weet jij misschien, of is hier een topic voor, hoe ik programma's dan op mijn oude HDD kan installeren, games die ik bijvoorbeeld minder gebruik ect...? Aangezien wij een AppData en ProgramData, Programma Files hebben op C, hoe installeer ik het dan op D? Kan ik dan geen conflict krijgen met sommige programma's?

:)

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:46:
Zijn er al goede test met de Vertex 3 Max IOPS gedaan? Is die net zo onbetrouwbaar als de vertes 3?
Theoretisch wel aangezien het de controller is die onbetrouwbaar is.

• Danny the dog
Geurt-kun schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:31:
[...]
Las vanochtend dat de chauffeur onderweg was en die heeft em net netjes afgeleverd.
Ik kan aan de slag. :)
Echt waar zeg :X Ook mn tracktrace code gechecked, zie ik dat de afleverpoging mislukt is!! 7(8)7
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze iets niet bij de buren afgeven als ik er niet ben. Tjonge jonge.. opeens gaan ze zich aan de regeltjes houden :S

• SheepShifter
Hallo Tweakers,

Ik heb een klein vraagje mijn nieuwe pc die ik ga bouwen krijgt een vertex 3.

maar ik ga ook ccleaner gebruiken maar moet ''wis vrij ruimte'' en '' MFT vrij ruimte wissen'' uit vinken?

Alvast Bedankt

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ctown666 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:38:
Hallo Tweakers,

Alvast Bedankt
MFT vrij ruimte wissen, kan ik niet vinden bij ccleaner (waar staat dat?)
en "wis vrije ruimte" staat toch default uit?

Gewoon niet aankomen dus.

• SheepShifter
wis vrij ruimte staat idd standaard uit maar MFT vrije ruimte wissen niet en het staat bij opties en dan instellingen.

moet het voor een ssd uit dat MFT vrij ruimte wissen?

Verwijderd

Je kan vrije ruimte niet 'wissen' op een SSD. Alleen overschrijven met andere data. En dat lijkt me geen goed plan...

• SheepShifter
dus MFT vrij ruimte wissen kan ook uit? staat bij ccleaner en als ik straks vertex 3 binnen heb dan wil ik niet dan mijn vertex 3 raar gaat doen,

vrije ruimte wissen staat standaard al uit alleen moet ik MFT vrije ruimte wissen ook uit vinken? En alles wat met vrij ruimte te maken heeft ook?

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Danny the dog schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:45:
Ik weet niet waar jij die 3e HDD opeens vandaan haalt, maar hij maakt een stelling....

Hij zegt: stel de kans op falen van 1 drive is 10%, dan is de kans op falen van 1 van de 2 drives 19%.

Wat ie doet: 10% = 0,1 kans op falen, dus bedrijfszekerheid is 1-0,1 = 0,9.
Bedrijfszekerheid van 2 drives is 0,9 x 0,9 = 0,81
Dus kans op falen is 1 - 0,81 = 0,19 --> 19%

Met 12 drives kom je zo op een faalkans van ca. 72% (dus dat er 1 drive faalt)
Vergeet niet dat de aanname is dat de kans op falen belachelijk hoog gekozen is.
Precies :-) en de aanname was inderdaad belachelijk hoog, dit om het rekenvoorbeeld makkelijk te houden.
Anders berekend: kans op falen nr1: 10 procent. Kans op falen nr.2: 90% maal 10 procent dus 9 procent....

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Nog even een snelle vraag. Als ik mijn huidige 80GB SSD vervang door een groter exemplaar, kan ik dan met de ingebakken Windows 7 image backup tool een complete image maken van mijn huidige SSD (naar een externe harddisk) en deze zonder problemen terug zetten op de nieuwe SSD?
Gaat dit dan goed wat betreft alignment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij vereist de ingebakken backuptool dat je zelf partities maakt. Dat gaat dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik kwam een artikel op tomshardware tegen dat ik jullie niet wilde onthouden:
Could an SSD be the best uprade for your old pc?
Ben benieuwd wat jullie mening hier over is maar ik denk dat het keerpunt langzaam gekomen is en mensen steeds sneller voor een SSD gaan kiezen, ook in het mainstream segment.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Allen, ook hier maar eens even advies vragen

Op dit moment heb ik een SSD, te weten eerste generatie Intel X-25M, 80GB
Rest van het systeem is core i5, win7-64bit
Gebruiker: Heavy user, photoshop, games, multitasken

Twee redenen waarom ik een nieuwe SSD zou willen: Net een beetje ruimtegebrek, ik wil eigenlijk 10, liefst 20GB meer ruimte, en als ik er via het netwerk met 80MB/s bestanden naar toe aan het schrijven ben, is de responsiveness van het systeem erg traag (volgens mij omdat de SSD dan gemaxxed wordt, even firefox openen kost dan ineens 20+ sec. ipv 0.1)

Heb zelf al 3 kandidaten geidentificeerd
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
pricewatch: Intel 320 120GB
pricewatch: Intel 510 120GB

Budget is ook max 225.....
Bij de Crucial M4 weet ik niet of ik uberhaupt echt vooruit ga tov wat ik nu heb
Bij de intel 320 weet ik niet of ik spijt heb dat ik niet de 510 heb gekocht
De 510 vind ik weer eigenlijk erg duur, ga ik dat nodig hebben.....

Iemand enig idee/advies? Wordt erg op prijs gesteld

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M4 is ongeveer even snel als de intel 510 (sneller bij kleine bestanden, trager bij grote. Vooral schrijven). En iets sneller dan de intel 320. Maar ik denk eigenlijk niet dat je het verschil echt gaat merken.. Mijn advies is dus de M4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
Hallo tweakers,

kan iemand mij antwoord geven op deze vraag?

moet bij CCleaner, MFT wis vrije ruimte bij een ssd aan/uit gevinkt zijn?
Pagina: 1 ... 37 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.