Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:35:
10% problemen betekent 10% te veel. Zou jij een autoonderdeel kopen waarvan je nu al weet dat 10% stuk gaat binnen een half jaar, terwijl de concurrentie datzelfde onderdeel met 95% van de prestaties aanbied voor dezelfde prijs, met een failure rate van 2%? Vast niet.
Het gaat er niet om of ik het koop. Ik geef alleen maar aan dat ik DENK dat niet iedereen dezelfde riscoperceptie heeft / afweging maakt als bijv. jij en nog een paar andere mensen die hier het topic aan domineren zijn.
Meister schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:15:
[...]
niet allemaal, maar het merendeel wel. Denk je dat de kwaliteitsproblemen met OCZ, die nu steeds zichtbaarder worden, algemeen bekend zijn bij consumenten? Denk 't niet, lezers van hardware forums zoals dit zijn maar een heel klein percentage van de markt.
[...]
Daar klopt niets van, Anand is altijd een Sandforce/OCZ cheerleader geweest en pas sinds de 35/25 nm perfomance problematiek worden er wel eens negatieve kanttekeningen bij OCZ geplaatst.
Daar klopt alles van. Anandtech heeft altijd al waarschuwingen geplaatst bij de SF drives.
Uit de conclusie van zijn 1e review van een min of meer produktie/shipping model van een OCZ SF drive.
http://www.anandtech.com/show/2944/13
Assuming the drive is totally reliable, and there’s no chance of any bugs creeping up that OCZ/SandForce missed, the Vertex LE would be the absolute best buy at $399.
You’ll notice that my recommendation comes with a huge caveat. The last SF-1500 drive I had died after two weeks. Admittedly it was a beta, but this is also SandForce’s first drive shipping to consumers ever.
I think it’s more than fair to be cautious.
If you’re willing to take the risk, the Vertex LE appears to be the best SSD you can buy at $399. It is a difficult proposition simply because
we have had such limited experience with the drive and the controller/firmware have a completely unproven track record. It really boils down to how much of an early adopter you are. At least OCZ as a company tends to take care of its customers, so even if you do take the jump and something does go wrong you won’t be SOL. The Vertex LE will ship with a 3 year warranty and if your drive dies you'll get another LE (OCZ is putting some aside), Vertex 2 or other equivalent in its place.
OCZ’s CEO Ryan Petersen and I could always get into another yelling match if you aren’t taken care of.
If you're not willing to risk it, Intel or Indilinx are your best bets. Intel for best random performance, or Indilinx for better sequential write speed and cost.
Jij doet alsof iedereen welbewust kiest voor een kans van een op tien (en die drives zijn pas kort op de markt he..) dat zijn SSD het niet doet en dus verder niet moet zeiken. Ik koop toch liever gelijk fatsoenlijke spullen

Nee dat doe ik niet, lees mijn posts maar eens goed.
Ik ben het alleen niet eens met de overdreven negatieve manier waarop deze drives hier steevast afgeschilderd worden. Daarnaast geef ik aan dat ik denk dat niet iedereen bijv. een veronderstelde 10% failure/probleem rate gelijk een reden vindt om hem niet meer te kopen.