Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08-04 15:53

Jorruchie

strikes and gutters...

Post aangevuld met aanvullende informatie. De exacte specs van de HDD's heb ik helaas momenteel niet voor handen; deze zullen worden ingezet voor de opslag van data.

De hoofdvraag is of de snelheidsbeleving van het systeem merkbaar zal toenemen als er een SSD in wordt geplaatst, waarop het OS wordt geinstalleerd.

De afgeleide vraag is of Windows 7 hierop "lekker" zal draaien.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• systeemherstel
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11-12-2014
quote:
Jorruchie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:08:
Post aangevuld met aanvullende informatie. De exacte specs van de HDD's heb ik helaas momenteel niet voor handen; deze zullen worden ingezet voor de opslag van data.

De hoofdvraag is of de snelheidsbeleving van het systeem merkbaar zal toenemen als er een SSD in wordt geplaatst, waarop het OS wordt geinstalleerd.

De afgeleide vraag is of Windows 7 hierop "lekker" zal draaien.
Tuurlijk neemt de snelheidsbeleving toe met een ssd , ongeacht wat voor pc . Het is zo een beetje de enigste hardware upgrade die backwards compatible is met zo goed als alle computers met een harde schijf .
Dat is een wonder opzich :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Oké bedankt voor de replies. Wellicht komt er binnenkort weer een mooie actie en dan gaan we spijkers met koppen slaan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Windows 7 draait sowieso beter dan Vista en die upgrade is mogelijk zonder nieuwe hardware.
Of een SSD (in een desktop) echt nuttig is voor internet en office vraag ik me echter af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
@jorruchie.
Ik denk dat in jouw geval de algemene snelheidsbeleving van jouw systeem inderdaad vooral door een installatie van windows 7 zal toenemen. Aangezien je win7 zowiezo een maand gratis mag uitproberen zou ik daar eerst maar eens mee beginnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Even voor de goede orde; het betreft het systeem van mijn broer. Hij heeft weinig tijd en ziet er tegenop om "alles" opnieuw te installeren.

In mijn systeem heb ik echter nog geen moment spijt gehad van het plaatsen van een Samsung 830 128GB. Het opstarten gaat significant sneller, applicaties openen sneller en zolang de HDD niet wordt aangesproken verloopt alles vrijwel geruisloos.

Ik vermoed dat zijn systeem ook zeker profijt zal hebben van een SSD + verse installatie van Windows 7.
Voor hieraan te beginnen wilde ik graag een beetje ruggespraak op GoT.

Allen bedankt daarvoor!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
Jorruchie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:48:
Even voor de goede orde; het betreft het systeem van mijn broer. Hij heeft weinig tijd en ziet er tegenop om "alles" opnieuw te installeren.
Dat is inderdaad een groot nadeel van Windows. Helaas is er geen betere optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
quote:
Jorruchie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:48:
Al gedacht om een image te maken en dat later weer terugzetten op de SSD? Genoeg (gratis) manieren om dat te doen. Soms wordt er zelfs een image-programma bij een SSD bijgeleverd.

Hoewel een schone Windows-installatie aan te raden is op een (nieuwe) SSD . :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Is zeker een mogelijkheid, maar ga toch liever voor een 'clean install' inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05-04 04:31
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een degelijke SSD voor mijn 'nieuwe' laptop.

1. Mijn nieuwe laptop is een pricewatch: Acer Aspire 1830T-33U2G16N, i.t.t. wat de specificaties hier op Tweakers je vertellen zit er bij mij 4GB (2x2GB) RAM in en een 250GB 5200rpm HDD.
2. Ik draai momenteel Windows 7 Home Premium 64bits.
3. De laptop wordt gebruikt om mee te internetten, film mee te kijken en muziek mee te luisteren. Deze dingen doe ik vooral op mijn kamers via een 32" TV en lossen randapparatuur. Verder wordt er twee keer in de week 2 uur mee in de trein gereisd.
4. De SSD moet natuurlijk de best mogelijke prijs/prestatie/capaciteit/verbruik bieden. Waar de sweetspot ligt weet ik niet precies. Minimaal 120GB lijkt me wel zo fijn.

Ik heb momenteel thuis twee computers staan met elk een Crucial M4 128GB. Over de deze drive ben ik zeer te spreken. Aangezien de prestaties van deze SSD dusdanig hoog liggen zal ik met mijn laptop tegen een niet HDD/SSD gerelateerde bottelnek aanlopen en dat is een beetje zonden. Wel is het natuurlijk fijn als de SSD over 1 a 2 jaar mee kan naar de volgende laptop zonder dat er dan spraken is van een HDD/SSD bottelnek. SSD worden met de dag minder waard dus of ik met de toekomst rekening moet houden weet ik niet (ik ga er eigenlijk vanuit dat dit weinig zin heeft).

Ik heb zelf de pricewatch: Kingston SSDNow V200 Notebook Upgrade Kit 256GB op het oog, deze bied de beste prijs/capaciteit verhouding. Wel kan ik nergens een degelijke review vinden van het 256GB exemplaar. Ook kan ik niet vinden wat voor een soort controller er in zit, volgens AnandTech zit er een JMicron controller in. Dit is positief te noemen gezien de horror verhalen over SandForce controllers. Ook wel mooi aan deze SSD is dat hij met een 2,5" HDD behuizing komt waardoor ik de 250GB uit de laptop nog kan blijven gebruiken en in het geval van een RMA gevalletje weer terug kan plaatsen.

What say you ?

FX8150 + Noctua: NH-DH15 + 1x NF-P14r redux - Fatal1ty 990FX Professional - MSI R9 290 Gaming - Corsair: TX650M V2 + 2x 4GB Vengeance 1600C9 - 2x 128GB M4 SSD - 3TB + 2TB HDD - Silverstone: Raven RV05 + 2x SST-AP181 + NB eLoop B12-4 - Ultrasharp U2412M

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:01
Persoonlijk zou ik voor de meer bewezen techniek gaan van:

pricewatch: Samsung 830 series 256GB
pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB

Voor die paar tientjes, zou ik dit zeker doen. Van deze exemplaren zijn er heel veel meer verkocht, en iedereen is er lovend over.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madmaxnl
Klopt ik zit namelijk te twijfelen en ik hoop hier wat meer te weten te komen over de SSDNow V200 modellen van Kingston.

FX8150 + Noctua: NH-DH15 + 1x NF-P14r redux - Fatal1ty 990FX Professional - MSI R9 290 Gaming - Corsair: TX650M V2 + 2x 4GB Vengeance 1600C9 - 2x 128GB M4 SSD - 3TB + 2TB HDD - Silverstone: Raven RV05 + 2x SST-AP181 + NB eLoop B12-4 - Ultrasharp U2412M

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Als je naar de bestenliste van Chip.de kijkt, staat de Kingston V200 op de 47e plaats, terwijl de Samsung 830 op de 2e plaats staat.

http://www.chip.de/besten...SSD--index/index/id/1016/

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
madmaxnl schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:43:
Klopt ik zit namelijk te twijfelen en ik hoop hier wat meer te weten te komen over de SSDNow V200 modellen van Kingston.
Swordlord in 'reviews: Intels 330 Series-ssd's: betaalbare snelheid'
quote:
Nee die wil je niet...

De Kingston V200 is niet meer in productie en is overal voor dumpprijzen beschikbaar tegenwoordig, omdat deze drive een fundamenteel groot probleem heeft met zijn firmware en bijna 100% van alle drives treft..

Na korte tijd verminderd de performance van dit product dermate drastisch dat hij gewoon bijna niet meer bruikbaar is. Dit probleem is erkend door Kingston maar er is nooit een firmware update voor gekomen, ze hebben simpelweg dit product uit productie genomen omdat het zo defect blijft te zijn.

Winkels hebben nog stocks van deze drive en willen deze maar al te graag kwijt.
Maar deze SSD moet je absoluut dus niet kopen... Ondanks zijn prijs.

Edit 1:
Voor meer informatie hierover:
http://forum.notebookrevi...performance-problems.html

[Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 14-05-2012 21:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madmaxnl
Precies waar ik bang voor was, bedankt Swordlord. Welke alternatieven zijn er dan? OCZ Petrol 128GB heeft een beter prijs/capaciteit verhouding dan de Kingston SSD V200 256GB. Wel zijn er enorm veel nachtmerrie verhalen over de OCZ Petrol te vinden. OCZ is sowieso niet veel soeps als ik ook over hun andere SSD lees. Dus wat zijn de alternatieven?

Acties:
  • 0Henk 'm!
OCZ petrol wil je inderdaad ook absoluut niet hebben...

De alternatieven zijn al aangedragen door Jumpman en daar sluit ik me geheel bij aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!
AARGH petrol.
Femme in "Het grote SSD topic ~ Deel 9"

Alles van OCZ is troep op het moment, en van bepaalde andere merken ook. Koop een crucial samsung, of intel (non-sandforce). Of je verdoet hoogstwaarschijnlijk je geld aan een of ander buggy, onbetrouwbaar product.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
quote:
madmaxnl schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:01:
Precies waar ik bang voor was, bedankt Swordlord. Welke alternatieven zijn er dan? OCZ Petrol 128GB heeft een beter prijs/capaciteit verhouding dan de Kingston SSD V200 256GB. Wel zijn er enorm veel nachtmerrie verhalen over de OCZ Petrol te vinden. OCZ is sowieso niet veel soeps als ik ook over hun andere SSD lees. Dus wat zijn de alternatieven?
Grappig dat zelfs lui die 2690 berichten op tweakers hebben geplaatst (en waar we van kunnen veronderstellen dat ze de weg wel weten op dit forum), toch nog met dergelijke vragen en overwegingen komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madmaxnl
Jammer dat je zo bijdehand wil doen. Het was geen overweging, eerder een constatering.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedwolf
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15-08-2017
quote:
madmaxnl schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:01:
Ik zou voor een M4 gaan of een Samsung 830 en dan capaciteit kiezen naargelang je nodig hebt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:34
quote:
Reepje schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:05:
[...]

Grappig dat zelfs lui die 2690 berichten op tweakers hebben geplaatst (en waar we van kunnen veronderstellen dat ze de weg wel weten op dit forum), toch nog met dergelijke vragen en overwegingen komen.
"Grappig" dat iemand met bijna 3k posts dan door iemand met ruim 500 zo wordt afgekat. :N

Oftewel: Dit had je ook vriendelijker kunnen zeggen...

Maar als je dit topic even afzoekt lees je wel erg veel terechte kritiek op OCZ SSD's. Ik zou deze hoe dan ook ontwijken.

Everybody minds about their make-up, while they should be making their minds up.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-07-2018

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
Speedwolf schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:50:
[...]

Ik zou voor een M4 gaan of een Samsung 830 en dan capaciteit kiezen naargelang je nodig hebt
Met hem, voor beste prijs/prestatie de m4 en voor de prestaties de samsung.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madmaxnl
Waarschijnlijk dat het dan dus een M4 wordt, bedankt voor het advies mannen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedwolf
quote:
MegaTronics schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:26:
[...]

Met hem, voor beste prijs/prestatie de m4 en voor de prestaties de samsung.
al is er geen zo een groot prijsverschil meer ongeveer 15-20 euro nog.
Was vroeger veel groter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
(overleden)
quote:
Scipionyx schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:52:
[...]

Al gedacht om een image te maken en dat later weer terugzetten op de SSD? Genoeg (gratis) manieren om dat te doen. Soms wordt er zelfs een image-programma bij een SSD bijgeleverd.

Hoewel een schone Windows-installatie aan te raden is op een (nieuwe) SSD . :)
Ik zou altijd voor een clean Win7 install gaan. Niet alleen is het een goed moment om de boel op te schonen en alleen programma's erop te zetten die je echt gebruikt. Ook wordt Win7 gelijk goed ingesteld voor een SSD. Bij een image overzetten is dat niet het geval.

Voordeel bij een nieuwe install is ook nog dat je de SSD alleen voor Win7 en programma's gebruikt en data/document folders op je oude schijf kan zetten. Als je dit gelijk bij een schone installatie doet gaat dit het snelst.

[Voor 4% gewijzigd door CapTVK op 15-05-2012 20:52]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 09:35
Hoi allemaal,

Ik wil ook een SSD in mijn pc gaan zetten. Ik weet dat de Crucial M4 op het moment het meest populair is. Ik weet ook dat er veel slechte verhalen over OCZ SSD's zijn. De OCZ Agility 3 krijgt echter wél goede reviews. Is dit dan een uitzondering op de regel? Hij is namelijk wel een stukje goedkoper dan de M4.

Binnen mijn budget zou ik dan met de M4 64 GB hebben, en met de OCZ Agility 3 120 gb. Er moet sowieso een bracket bij zitten. (bij de OCZ kan ik die er dan voor 5-10 euro bijkopen.)

Ik wil op de SSD Windows installeren, Battlefield 3, Shogun 2 (tergende laadtijden nu) en misschien nog microsoft office. Ik ga dus geen bestanden erop zetten. Eventueel later nog andere programma's of games. Ik denk dat 64 gb in principe genoeg is, maar wie weet kom ik later erachter dat het toch nét iets te weinig is.

Alvast bedankt voor de reacties!

EDIT: ik heb btw een Asrock 970 extreme 4 moederbord, overclockte 1045t processor, 8 gig werkgeheugen, 500 gb harde schijf, sapphire 7850 videokaart.

[Voor 14% gewijzigd door Pazienza op 15-05-2012 22:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

quote:
Pazienza schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:03: Ik weet ook dat er veel slechte verhalen over OCZ SSD's zijn. De OCZ Agility 3 krijgt echter wel goede reviews. Is dit dan een uitzondering op de regel?
Wat is de bron?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2019
Na wikken en wegen maar voor de volgende oplossing gekomen:

1x 120GB SSD had ik al die blijft mijn bootschijf op de Intel Sata 600 controler.

Ik had al een 1TB Western Digital Green disk, ik kon van iemand exact hetzelfde type op de kop tikken.
Dus maak ik daar een raid-1 array van (snellere leesprestaties / veiligheid).
1TB storage is genoeg, voor de bulk data heb ik een NAS met 3TB. Deze 2 gaan op de Intel Sata 300 controler.

En heb nu dus ook een Samsung 830 64gb aangeschaft die ik wil inzetten voor SRT technology op de Raid-1 array. En hang ik aan de 2e Sata 600 controler.

3 voordelen:
1. Snelle kopieertijden als ik wat wegschijf op me HDD's (gaat immers eerst in me cache).
Is natuurlijk wel fake, want als het in de SSD cache staat gaat hij op zijn gemakkie de bende eerst naar de HDD's zetten, maar ik denk dat het gevoelsmatig wel wat toevoegt.

2. Maar het lezen gaat ook niet traag, theoretisch heeft Raid-1 dezelfde performance met lezen als dat je het doet van een Raid-0 setup. Verschilt per controler dus ik moet het nog ondervinden.

3. Redundant als er een disk stuk gaat.

1 nadeel:
Kost een TerraByte aan ruimte :p

Nu vraag ik mij 1 ding wel af bij de Intel SRT:
Wanneer ik een groot videobestand, bijvoorbeeld 3gb naar de harde schijven kopieer. En deze daarna direct ga bewerken, dus bijvoorbeeld ga demuxen (het splitten van de streams), hoelang blijft zoiets in de cache staan zodat ik de SSD performance blijf behouden?

Is het gewoon tot de emmer overloopt en hij volzit en dan de oudste caches verwijderd?
En dan alleen een gedeelte reserveert voor de bestanden die je echt veel aanspreekt (die blijven dan erop staan). Of ben ik vrij snel dat gekopieerde bestand wat ik nog niet direct gebruikt heb al kwijt uit de cache?

Ik ben wel benieuwd hoe het echt werkt en er ook nog wat aan te tweaken/beinvloeden valt.

[Voor 4% gewijzigd door duncanvdlinden op 15-05-2012 22:47]

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazienza
quote:
oa. hier op tweakers, maar bijvoorbeeld ook: http://www.guru3d.com/article/ocz-agility-3-review/15

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:52
Helleuh.

Ik wil er dus ook 1 aanschaffen, maar heb even geen idee waar te beginnen voo rinformatie.
Ik zoek er 1 als Sysyteemschijf voor mijn desktop (die zelf al wat verouderd is, zit wel SATA op) maar die ik wel kan gaan gebruiken als ik mijn systeem upgrade. Maar zal enkel als systeemschijf blijven dienen, dus vanaf een gig of 100 is genoeg.

Heb Dual Core E5200
W7 64.
Systeemschijf.

[Voor 6% gewijzigd door maartend op 15-05-2012 23:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
quote:
Pazienza schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:03:
Binnen mijn budget zou ik dan met de M4 64 GB hebben, en met de OCZ Agility 3 120 gb. Er moet sowieso een bracket bij zitten. (bij de OCZ kan ik die er dan voor 5-10 euro bijkopen.)
Hoezo, heb je geen dubbelzijdig klevend tape?
Denk dat je gewoon je budget wat bij moet stellen. ;)
quote:
maartend schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:02:
Maar zal enkel als systeemschijf blijven dienen, dus vanaf een gig of 100 is genoeg.
Crucial m4...

[Voor 21% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-05-2012 23:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

@Pazienza: Als ik de zoekfunctie op GoT gebruik kom ik tot een andere conclusie.
Zou zeker voor de M4 gaan.

[Voor 15% gewijzigd door Jorruchie op 15-05-2012 23:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazienza
@ Olaf: Haha, dat is misschien nog wel makkelijker inderdaad.

@ Jorruchie: Ja heb even gegoogled op dingen als 'defect' 'failure' etc. en krijg toch nog wel best veel hits bij die Agility 3 idd.

Heb nu een andere 120gb SSD gevonden onder de 100 euro, deze: pricewatch: Sandisk Extreme 120GB Krijgt goede reviews, heeft goede prestaties en als ik google op defecten krijg ik maar één hit. Het lijkt er dus op dat deze wel betrouwbaar is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Sandisk maakt prima geheugenkaartjes (SD). Van SSD's hebben ze weinig kaas gegeten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazienza
quote:
Jorruchie schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:20:
Sandisk maakt prima geheugenkaartjes (SD). Van SSD's hebben ze weinig kaas gegeten...
Als in: ze maken er niet veel/hebben er niet veel gemaakt?

Kan niet echt iets vinden over het vaak kapot gaan van hun SSD's namelijk, dus neem aan dat je dat niet bedoelt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 09:33

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
Pazienza schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:27:
[...]

Als in: ze maken er niet veel/hebben er niet veel gemaakt?

Kan niet echt iets vinden over het vaak kapot gaan van hun SSD's namelijk, dus neem aan dat je dat niet bedoelt?
het kan ook zijn dat er maar weinig mensen zo'n ding kopen, waardoor er geen betrouwbaar beeld ontstaat.
misschien zijn ze veel betrouwbaarder zijn dan de ocz en die van kingston.
sandisk maakt flashchips, maar de controller kopen ze in (sandforce)
de sandforce is geen wonder op het gebied van betrouwbaarheid.

[Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 15-05-2012 23:35]

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
SSD met een sandforce controller kan je beter niet nemen.
Dus de Sandisk is waarschijnlijk niet aan te raden. Afgezien van de slechte betrouwbaarheid, staat deze disk nogeens niet zo heel slecht in de top 84 van CHip.de (de 39e plaats).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazienza
Hmm, als ik op newegg naar de reviews kijk hebben die OCZ schijven idd allemaal slechte reviews door slechte betrouwbaarheid.

M4 doet het goed, maar zijn ook defecten van de bekend, de Sandisk doet het eigenlijk ongeveer net zo goed als de M4 als ik daar kijk qua betrouwbaarheid. En de Sandisk heeft daar ongeveer 80 recensies gekregen: http://www.newegg.com/Pro...%29&Page=1#scrollFullInfo

Denk dat hij dus eigenlijk ook gewoon prima is. :)

Bedankt iedereen!

[Voor 21% gewijzigd door Pazienza op 15-05-2012 23:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 09:33

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
Pazienza schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:46:

Bedankt iedereen!
het ziet er uit van wel, maar vergeet niet: het is geen garantie dat het ook echt zo is
gelukkig heb je daar in nederland recht op 2 jaar garantie. mocht ie toch binnen 2 jaar stuk gaan

wel wil ik even zeggen, dat de m4 en de 810 ALTIJD een goede koop zijn.
de intel 320 heeft zich ook bewezen qua betrouwbaarheid, snelheid is wel minder.
de sandisk is onzeker

[Voor 49% gewijzigd door mrc4nl op 16-05-2012 00:00]

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Speedwolf
quote:

Bedankt iedereen!
hello,
iemand dat ik ken heeft zo een sandisk SSD en is er zeer tevreden van. Ik denk wel dat het niet de snelste SSD is. Hij had er meer van verwacht.
Draaid nu ca 6 maand in zijn systeem en nog geen problemen gehad

• duncanvdlinden
quote:
Hmm, als ik op newegg naar de reviews kijk hebben die OCZ schijven idd allemaal slechte reviews door slechte betrouwbaarheid.

M4 doet het goed, maar zijn ook defecten van de bekend, de Sandisk doet het eigenlijk ongeveer net zo goed als de M4 als ik daar kijk qua betrouwbaarheid. En de Sandisk heeft daar ongeveer 80 recensies gekregen: http://www.newegg.com/Pro...%29&Page=1#scrollFullInfo

Bedankt iedereen!
Waarom rek je je budget niet met 15 euro meer op en neem je een Crucial M4 128gb? (7 pilsjes)
Heb je ook nog eens 8GB meer aan ruimte, en een SSD die door velen geprezen wordt.

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik kan niet in andermans portemonnaie kijken maar voor die E15 zou ik ook gewoon de M4 nemen. De vrijwel gegarandeerde betrouwbaarheid is denk ik wel E15 waard.

Voor de huidige prijs van ongeveer E108 incl verzenden bij bijv. Alternate is imho relatief echt weinig voor zo'n goede SSD.

Wilde eigenlijk twee "m5's" halen maar voor deze prijs kon ik hem ook niet laten liggen. Die M5's komen er ook nog wel en deze M4 vind ook wel weer een plekje :)

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 07-04 22:18

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
Help!!!! schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:43:
Wilde eigenlijk twee "m5's" halen maar voor deze prijs kon ik hem ook niet laten liggen. Die M5's komen er ook nog wel en deze M4 vind ook wel weer een plekje :)
Geen slecht idee, gewoon SSD's doorverhuizen naar laptops en reserve PCs zodra er nieuwe modellen aankomen :)

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Zamorano
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Ik ben ook opzoek naar een SSD om Windows en een aantal andere (grafische) programma's op te draaien. Voor alle documenten/bestanden heb ik al genoeg opslag.
64 Gb is voor mij waarschijnlijk genoeg. Budget is €100, maar een paar euro meer is geen probleem.

Het is me snel duidelijk geworden dat het een Crucial M4 of een Samsung 830 moet worden (64 GB, of 128 als ik niet te ver over budget ga).
Dat denken natuurlijk meer mensen, en ik zie ook dat beide schijven heel lastig te verkrijgen zijn. :)
Ik heb in de regio Amsterdam nog geen winkel gevonden die ze op voorraad heeft.

Weet iemand er toevallig één die 1 van beide wel heeft (voor een redelijke prijs natuurlijk)? Ik heb vanavond tijd om een reinstall te doen, dus ik ga het liefst vanmiddag even langs een winkel. Anders wordt het online bestellen en pas in het weekend een nieuwe installatie.

• Reepje
  • Niet online
Gewoon de M4 bij Azerty bestellen voor 107 euro inclusief, heb je m morgen in huis.
Ik zou zowie de 128 GB nemen. Eenmaal aan de SSD wil je niet meer anders....

Toen ik eenmaal mijn SSD had ging alles opeens zo razendsnel totdat er iets van de HD gelezen moest worden. Vond het zo storend dat ik de HD er nu zelfs meestal uit heb (hot-swap bay)

edit, morgen is t hemelvaart, dus morgen heb je m dan niet in huis,

[Voor 9% gewijzigd door Reepje op 16-05-2012 14:04]

• Speedwolf
quote:
Reepje schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:41:
Eenmaal aan de SSD wil je niet meer anders....
True... Welke SSD heb je als ik vragen mag?

• Reepje
  • Niet online
quote:
Speedwolf schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:45:
[...]

True... Welke SSD heb je als ik vragen mag?
Je geloofd het nooit, maar ik heb een kingston v+ van 96 GB. Vorig jaar nog was dit DE disk die op dit forum werd aangeraden.
Ik ben er erg over tevreden. Een maat van me heeft de 830, maar echt verschil merk ik niet tussen zijn en mijn computer (die van mij werkt natuurlijk soepeler O-) )

• Speedwolf
quote:
Reepje schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:48:
[...]

Je geloofd het nooit, maar ik heb een kingston v+ van 96 GB. )
ik geloof het inderdaad niet...:)
Maar gelukkig heb je daar een van de beste Kingston SSD vast die ze ooit gemaakt hebben helaas...

• duncanvdlinden
quote:
Zamorano schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:26:
Ik ben ook opzoek naar een SSD om Windows en een aantal andere (grafische) programma's op te draaien. Voor alle documenten/bestanden heb ik al genoeg opslag.
64 Gb is voor mij waarschijnlijk genoeg. Budget is €100, maar een paar euro meer is geen probleem.

Het is me snel duidelijk geworden dat het een Crucial M4 of een Samsung 830 moet worden (64 GB, of 128 als ik niet te ver over budget ga).
Dat denken natuurlijk meer mensen, en ik zie ook dat beide schijven heel lastig te verkrijgen zijn. :)
Ik heb in de regio Amsterdam nog geen winkel gevonden die ze op voorraad heeft.

Weet iemand er toevallig één die 1 van beide wel heeft (voor een redelijke prijs natuurlijk)? Ik heb vanavond tijd om een reinstall te doen, dus ik ga het liefst vanmiddag even langs een winkel. Anders wordt het online bestellen en pas in het weekend een nieuwe installatie.
Even kijken in de pricewatch welke zaken er in de buurt zitten?

• Zamorano
  • Niet online
quote:
duncanvdlinden schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:06:
[...]

Even kijken in de pricewatch welke zaken er in de buurt zitten?
Ja, dat heb ik natuurlijk al gedaan. :)
Denk dat het maar online bestellen wordt.
Weet iemand of Saturn ze ook verkoopt (überhaupt interne harde schijven)? Op de site staat het niet.

• Reepje
  • Niet online
quote:
Zamorano schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:12:
[...]

Ja, dat heb ik natuurlijk al gedaan. :)
Denk dat het maar online bestellen wordt.
Weet iemand of Saturn ze ook verkoopt (überhaupt interne harde schijven)? Op de site staat het niet.
goedkoopste is azerty.

ben nu niet eigenwijs en kijk in de pricewatch, iets beters bestaat gewoon niet.

• Zamorano
  • Niet online
quote:
Reepje schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:14:
[...]

goedkoopste is azerty.

ben nu niet eigenwijs en kijk in de pricewatch, iets beters bestaat gewoon niet.
Azerty heeft hem idd wel gewoon direct leverbaar.
Toch neig ik eigenlijk naar de 64 Gb Samsung en gebruik dan het prijsverschil voor een kleine geheugen upgrade. Maar de Samsung heeft Azerty dan weer niet op voorraad. :)

• bartvl
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 08:53

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zou absoluut voor de 128 GB gaan, 64 is toch al snel net wat te vol. Tenzij je erg weinig geheugen in je pc hebt zou ik voor de grotere SSD gaan.

Life is not about specs, it is about joy!

• Zamorano
  • Niet online
Ja, 4 GB. Dat wilde ik per se naar 8 brengen.

Als ik kijk naar hoe ik de c: schijf nu gebruik (Windows, de broodnodige programma's en officebestanden), gaat 64 GB geen probleem zijn. Als ik er echt meer mee zou willen (al m'n grafische bestanden erop zetten), zou ik waarschijnlijk direct voor 256 GB of liever nog meer willen gaan, en dat heb ik er nu niet voor over.

• freaky32
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 04-03-2014
ik zou echt de 128gb en dan de crucial ophalen,64 gb is echt te weinig voor wat jij er mee wilt.En een goedkoepre,mindere ssd wil je ook niet,gezien de problemen die er vaak mee zijn.

en 64gb is met windows 7 64bit wel erg aan de krappe kant,als je er ook games bij op zet.

Alleen windows op wilt zetten dan zou moeten willen.

Echter ik blijf erbij dat je beter de 128gb kan nemen

[Voor 17% gewijzigd door freaky32 op 16-05-2012 15:41]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Een 128gb is ook sneller.

Mijn 80 gb SSD waarbij ik docs & games op andere HD heb en hybernation uit heb zit ik al op 43 gb used.

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• Vince_vd
  • Laatst online: 24-06-2012
Hej,
Ik val waarschijnlijk beetje in herhaling maar kan het antwoord toch niet helemaal vinden precies.
Ik wil een 128gb ssd kopen voor mijn laptop die sata-600 heeft en zoals ik overal lees zal het dus de Samsung 830 worden of de Crucial M4

Ik lees dat de 830 net iets sneller is, maar is dat in praktijk ook merkbaar? (misschien op lange termijn meer ofzo?)
De M4 staat nu namelijk voor 106 op azerty en de 830 voor 129, het is geen groot verschil, maar toch, is die 830 de 20 euro meer waard?

Thx,
Vincent

• Firesphere
  • Laatst online: 04-04 11:46

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik zou als ik jou was, de M4 halen bij Alternate. Goedkoper (Azerty rekent namelijk WEL nog even 6 euro verzendkosten), en de M4 is gewoon zeer betrouwbaar, de Samsung series heb ik dan geen ervaring mee, maar toch.

quote:
Help!!!! schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:48:
Een 128gb is ook sneller.

Mijn 80 gb SSD waarbij ik docs & games op andere HD heb en hybernation uit heb zit ik al op 43 gb used.
Wow... hoe krijg jij 40G vol? Ik zit op 33G!
Ik ben alleen wel heel erg selectief wat ik wel of niet op m'n SSD's gooi.

[Voor 46% gewijzigd door Firesphere op 16-05-2012 19:38]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Vince_vd
Nja maar woon in België en op Alternate.be kost de crucial 120 euro en nog eens verzendkosten... :s

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

quote:
Firesphere schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:35:
Ik zou als ik jou was, de M4 halen bij Alternate. Goedkoper (Azerty rekent namelijk WEL nog even 6 euro verzendkosten), en de M4 is gewoon zeer betrouwbaar, de Samsung series heb ik dan geen ervaring mee, maar toch.

[...]

Wow... hoe krijg jij 40G vol? Ik zit op 33G!
Ik ben alleen wel heel erg selectief wat ik wel of niet op m'n SSD's gooi.
Het is 43.7gig :P

W7 installatie gaat al weer even mee en zo blijft er denk ik wel her en der wat hangen...

Maar ik zou gewoon voor 128gb gaan omdat dat voor een OS schijf voorlopig waarschijnlijk zeker wel voldoende is en 64 imho net aan. Daarnaast is het ook gewoon sneller. 72 tov 104 euro. Voor mij is dat goed te doen. Zit je wat krapper dan is het wellicht anders.

PC Specs-Gallery

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:14
Hier 44,1 GB :9

Gewoon windows + programma's. Bibliotheken staan op een hdd. Volgende ssd wordt wel een 256GB variant (nu 120) want dan kan ik m'n games er ook op zetten met nog ruimte over. Dan nog 1 hdd voor data/downloads. Meer heb ik niet nodig :)

• Don sniper
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11-10-2013
Als ik naar de afgelopen weken kijk, zou ik persoonlijk wachten tot het weekend. Het lijkt ieder weekend wel raak met een mooie aanbieding voor Crucial bij Alternate.

Hebben jullie dit stuk trouwens ook nog gelezen?

http://www.hardware.fr/articles/862-7/ssd.html

• bertp1
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
http://geizhals.de/eu/740867
samsung 830 128gb naar €105 :D

en de 64 naar €65 http://geizhals.de/eu/740895
256gb ook onder 200: http://geizhals.de/eu/740876

[Voor 45% gewijzigd door bertp1 op 16-05-2012 23:07]

• Vince_vd
quote:
wow da's goedkoop :D Is dat betrouwbaar? :)

• Freakster86
:D Geduld hebben loont dus echt! ;)

• bertp1
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
quote:
Vince_vd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:14:
[...]

wow da's goedkoop :D Is dat betrouwbaar? :)
Ja. Geizhals is als prijsvergelijker qua niveau te vergelijken met de pricewatch van tweakers. Shops met een score van onder de 2.0 zijn normaal gezien te vertrouwen (als ze genoeg votes hebben tenminste).
Zij het wel een totaal ander systeem. (Persoonlijk vind ik die van tweakers wel makkelijker werken.)

• Vince_vd
ok super! thx :) denk dat ik sowieso wel even ga wachten tot het weekend moest er idd dan een actie zijn voor crucial... :p Met die verlofdag morgen maakt dat ene dagje extra dan ook niet echt uit hé :)

EDIT: wow, heb even azerty gerefresht en de 830 kost nu plots 136 euro, die prijzen van ssd's verschillen precies wel heel erg van dag tot dag hé :o

[Voor 112% gewijzigd door Vince_vd op 17-05-2012 00:05]

• aron225
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-03 02:52
ik ben ook aan het kijken, en wil toch eigenlijk deze week wel een ssd aanschaffen, maar wat is nu wijsheid.
het is voor de laptop die in mijn sig staat..

ik wil zoiezo de windows enzo hierop hebben (lijkt me logisch), maar hoeveel sneller is een ssd met gewone alledaagse taken?

ik zit te twijfellen tussen 128gb, en dan de 500gb ernaast houden, OF
256gb ssd, en dan ook de 500gb ernaast.

en dan welke SSD zal ik aanschaffen? (samsung 830 / crucial m4 / intel ?? )

bij optie 2 zou ik ooit nog een 2e 256gb ssd kunnen kopen, en dan samen in raid 0 installeren..

de laptop beschikt over 2x sata3 (6gb/s) en een 3e msata poort..

en wat dien ik verder allemaal te tweaken, mocht ik overgaan tot de koop ?
de hele hibernate folder weg gooien? en nooit mee defragmenteren (doe ik zoiezo niet) ?
of behoeft het nog verderre software matige wijzigingen (uiteraard zal er een nieuwe install gedaan worden)

in ieder geval alvast bedankt boy's!!

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• SpitfireNL
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 22:09
Bekijk deze nieuw 180gb uit intels 330 series ook eens. Mogelijk ook een heel mooie optie voor je want het bied goede waarde voor een goede prijs.

reviews: Intels 330 Series-ssd's: betaalbare snelheid

- Mijn PC -

• Don sniper
@aron

Wat is je budget? Persoonlijk zou ik ook wachten tot het weekend aangezien de afgelopen weekenden elke keer een aanbieding is geweest.
Zelf heb ik de 256gb crucial destijds voor heel veel meer geld gekocht. Deze is echt aan te raden.

• Reepje
  • Niet online
quote:
aron225 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 07:41:
ik ben ook aan het kijken, en wil toch eigenlijk deze week wel een ssd aanschaffen, maar wat is nu wijsheid.
het is voor de laptop die in mijn sig staat..
Een SSD is gewoon de beste upgrade die je kan doen. Je hebt de beste al gevonden, nu hoef je alleen de afweging te maken hoeveel je wil uitgeven. Bij twijfel ga voor de 128 GB, je gaat er dan al bijzonder veel op voor uit zonder erg veel uit te geven
quote:
aron225 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 07:41:

en wat dien ik verder allemaal te tweaken, mocht ik overgaan tot de koop ?
de hele hibernate folder weg gooien? en nooit mee defragmenteren (doe ik zoiezo niet) ?
of behoeft het nog verderre software matige wijzigingen (uiteraard zal er een nieuwe install gedaan worden)
Ervan uitgaande dat je win7 vers op de SSD installeert, hoef je verder niets te tweaken, alle instellingen staan dan reeds goed.

• Don sniper
Ik lees net de review van de nieuwe plextor bij de buren. Wat me opvalt in de pc mark scores is dat de crucial m4 over het algemeen veel beter scoort dan de Samsung in deze real life scores. Waarop baseren mensen hun uitspraak als ze zegen dat de Samsung iets beter is dan de m4?

http://nl.hardware.info/r...ssd-review-pcmark-vantage

• aron225
oke, dat klinkt goed..
budget? tjah, moeilijk,, ik ging al over me budget toen ik mijn alienware kocht.. terwijl ik nog 16gb memory,, ssd enzo wil hebben, maarja..

ik denk dat ik de 256 gb versie neem, samsung 830 (goede dingen over gelezen), die is nagenoeg evenduur als de crucial m4, alleen heeft de samsung iets hogere write's.

ik kan nu 256gb ssd mooi naast mijn 500gb data schijf zetten, en dan later een raid0 config met 256x2 gb 830's .. dat lijjkt mij wel ECHT snel..

bedankt voor jullie hulp.. het gaat hoogstwaarschijnlijk een 256gb 830 worden, en dan later eventueel een 2e in raid0 :D

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Ik zou geen RAID setup gebruiken, hoor. Je weet niet zeker of het echt met SATA-600 werkt in jouw notebook, en bovendien mis je dan TRIM.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• aron225
trim komt in de nieuwe intel RST.
alienware heeft mij telefonisch bevestigd dat het 2x sata3/6gbs is, en dat de msata een eigen controller had oid? anyhow..
zoiezo eerst 256gb, en mischien daarna gewoon lekker aanklooien met raid0

quote:
aron225 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:57:
trim komt in de nieuwe intel RST.
alienware heeft mij telefonisch bevestigd dat het 2x sata3/6gbs is, en dat de msata een eigen controller had oid? anyhow..
zoiezo eerst 256gb, en mischien daarna gewoon lekker aanklooien met raid0
ja dat komt al bijna een jaar....
Dus keep dreaming for a while...

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
Don sniper schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 09:52:
Ik lees net de review van de nieuwe plextor bij de buren. Wat me opvalt in de pc mark scores is dat de crucial m4 over het algemeen veel beter scoort dan de Samsung in deze real life scores. Waarop baseren mensen hun uitspraak als ze zegen dat de Samsung iets beter is dan de m4?

http://nl.hardware.info/r...ssd-review-pcmark-vantage
Ik baseer het op de diverse reviews die ik gelezen heb, ik denk in totaal een stuk of 12 :)

Persuader of bytes.

• Jormungandr
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 02-04 12:47
Zozo, mijn tweede SSD is onderweg. Na mijn eerste stappen gezet te hebben met de Intel 320 komt er nu een Samsung 830 128GB in de plaats. De Intel verhuist naar mijn NAS om de home directories aan de clients te voederen. De supercapacitor op de 320 is een leuke additie voor een server :).

Ik ben eens benieuwd naar het verschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Don sniper
quote:
Camacha schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:59:
[...]

Ik baseer het op de diverse reviews die ik gelezen heb, ik denk in totaal een stuk of 12 :)
Er zijn inderdaad benchmarks waarop write hoger is, maar de pc mark bench, wat de meest waarheidsgetrouwe benchmark is voor real life prestaties laten toch echt vaker de m4 beter uit de bus komen. Vandaar dus mij vraag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
Don sniper schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 00:31:
Er zijn inderdaad benchmarks waarop write hoger is, maar de pc mark bench, wat de meest waarheidsgetrouwe benchmark is voor real life prestaties laten toch echt vaker de m4 beter uit de bus komen. Vandaar dus mij vraag.
Misschien in de benches van de buren, over het grotere geheel zie je toch andere dingen :) kijk alleen al naar die op Tweakers zelf, daar scoort de 830 steevast beter dan de M4. Niet veel, wel wat.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vince_vd
Wow! zie net dat pixmania een actie heeft op de Samsung 830. Nog 4 dagen lang maar 119 euro, ik weet dus welke het gaat worden :D :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:52
quote:
Vince_vd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:08:
Wow! zie net dat pixmania een actie heeft op de Samsung 830. Nog 4 dagen lang maar 119 euro, ik weet dus welke het gaat worden :D :p
Ik zou eerst maar even naar de webreview kijken van pixmania voor je daar ook maar iets besteld.
Het is niet dat ze er een beetje negatief uitkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakster86
quote:
Vince_vd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:08:
pricewatch: Samsung 830 series 128GB

Niks speciaals aan. Afuture is zelfs goedkoper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vince_vd
quote:
ow :p toen ik eergisteren de laatste keer keek was het allemaal boven de 120 wtf :p

En is pixmania zo slecht? Ken wel wat mensen die daar al zonder problemen besteld hebben en denk dat ik er ook al op gekocht heb maar ben niet zeker eigenlijk xD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07-04 09:01
Crucial M4 256 GB 189,90 euro(alleen dit weekeinde):

http://www.alternate.nl/h...ucial/CT256M4SSD2/860678/?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Modbreak:
Keihard slotje op een mooi topic... maar vragen over de te kopen SSD mag je voortaan plaatsen in je eigen topic in Componenten Aankoopadvies.
Good luck!
Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True