Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40
Ja het kon vriendelijker, normaal ben ik dat ook, maar als het gaat om kwakzalverij dan ben ik er heel kort en krachtig in en ben ik wat meer directer tot het punt...
Want als iemand jouw suggestie fout had aangenomen, zoals iemand al deed: "werkelijk aantal cores of het aantal virtuele cores selecteren" dan ben je meer schade aan het doen dan dat je mensen aan het helpen bent.
Jij had die persoon nog kunnen corrigeren, maar wie weet zijn er andere mensen geweest die alleen het forum lezen en blindelings gewoon hebben uitgevoerd en opeens minder threads ter beschikking hebben.
Het is soms moeilijk in te zien wat voor kwaad soms gedaan kan worden door foute adviezen en dat is nogal een gevoelig iets bij mij.
Want ik kom vaak genoeg in aanraking met mensen, die foefje zus of zo hebben gelezen op internet en opeens met de gebakken peren zitten.

En sorry dat ik het zeg, maar dit is niet de eerste keer dat ik je op grote fouten moet wijzen die jij zat aan te raden aan mensen, dat telt ook een beetje bij aan de frustratie factor...

Maar aan de andere kant, input en tips van overige tweakers waardeer ik wel hoor, maar weet dan wel waarover je het hebt en dat het klopt...

Antwoord op je vraag:
Je moet het gewoon uitvinken, dan pakt hij automatisch alle cores die beschikbaar zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Swordlord op 16-08-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Boot time.
ipv te zitten janken heb ik het maar eens geprobeert.

msconfig in, ding stond op grijs 1 core -> aangeklikt en op 4 gezet. Boottime run > restart boott 14,53 sec.

msconfig weer in, op grijs gezet (en weer eerst op 1 core, zoals het was boottime run > rest. boot 14,12 sec

kortom, is geen tweak at all, en het is als swordlord aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:05
Swordlord schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:17:
Ja het kon vriendelijker, normaal ben ik dat ook, maar als het gaat om kwakzalverij dan ben ik er heel kort en krachtig in en ben ik wat meer directer tot het punt...
Want als iemand jouw suggestie fout had aangenomen, zoals iemand al deed: "werkelijk aantal cores of het aantal virtuele cores selecteren" dan ben je meer schade aan het doen dan dat je mensen aan het helpen bent.
Jij had die persoon nog kunnen corrigeren, maar wie weet zijn er andere mensen geweest die alleen het forum lezen en blindelings gewoon hebben uitgevoerd en opeens minder threads ter beschikking hebben.
Het is soms moeilijk in te zien wat voor kwaad soms gedaan kan worden door foute adviezen en dat is nogal een gevoelig iets bij mij.
Want ik kom vaak genoeg in aanraking met mensen, die foefje zus of zo hebben gelezen op internet en opeens met de gebakken peren zitten.
Zoals ik al eerder zei, kwam ik het per toeval tegen, heb t snel geprobeerd en zag een meetbaar verschil.
Vandaar dat ik het (offtopic) postte als kleine opmerking tussendoor.
Ik zou nooit opzettelijk iets neerzetten als ik wist dat het kwaad kon, dus laten we nou alsjeblieft niet doen alsof ik heb geprobeerd WO3 te ontketenen. Want zó erg was t nu ook weer niet.
En sorry dat ik het zeg, maar dit is niet de eerste keer dat ik je op grote fouten moet wijzen die jij zat aan te raden aan mensen, dat telt ook een beetje bij aan de frustratie factor...
Ik ben me er niet van bewust verkeerde adviezen te hebben gegeven.
Maar als jij je ergert aan mijn comments, zal ik me maar moeten verwijderen van GoT om jou een plezier te doen?
Maar aan de andere kant, input en tips van overige tweakers waardeer ik wel hoor, maar weet dan wel waarover je het hebt en dat het klopt...
Ik kom ook op Tweakers om goede adviezen te lezen en zou t ook prettig vinden als iemand mij die zou geven als ik daar behoefte aan heb. Ik gaf enkel een waarneming en zoals gezegd zonder bijbedoelingen.
Antwoord op je vraag:
Je moet het gewoon uitvinken, dan pakt hij automatisch alle cores die beschikbaar zijn.
Ik heb het uitgevinkt, maar zoals ik al eerder zei vind ik het echt niet prettig zoals jij je richting mensen die je niet kent profileert. Ik hoop dat je hier in de toekomst iets aan doet.

Einde discussie wat mij betreft.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Ik heb het ook geprobeerd. Standaard stond het inderdaad uitgevinkt, met 1 core eronder maar dan in het grijs.
Ook geprobeerd maximaal geheugen aanvinken, maar dit gaf ook geen verschil.
Boottime blijft 8 a 9 seconden, gemeten met boottimer.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2zjjbzs.jpg
Dit met een crucial m4 128gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Wellicht dat het bij sommigen wel invloed heeft vanwege het energieschema waarop windows is ingesteld. Bij mijn laptop schakelt dit in ieder geval wel cores uit tbv besparing en forceer je op deze manier dat hij ze toch gebruikt. Ik weet het niet. Dat je niet aan de instelling moet en hoeft te klooien is nu wel duidelijk denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:57
Wat voor systeem heb je nu?
CPU: AMD Phenom II X6 1055T
Mobo: Asrock 870 Extreme3
GPU: Sapphire HD5850 1GB
HD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Ram: 4GB Dual Channel DDR3-kit --> Ga deze uitbreiden naar 8 samen met mijn SSD
Voor rest zie mijn Inventaris in signature

• Welk OS gebruik je?
Win 7

• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?
Windows wil ik erop draaien, mijn applicaties en 2 a 3 games welke ik veel speel

• Wat mag je nieuwe SSD kosten?
zo min mogelijk :D (liefst <125€)

Hallo allemaal,

ik zou graag mijn systeem uitbreiden met een SSD om de performance te boosten. Ik heb me een beetje ingelezen door het grote SSD topic te scannen en uiteraard dit topic. Ik heb verder absoluut 0 verstand van SSD drives. Gebasseerd op de info uit de topics heb ik momenteel de volgende SSD op het oog, gezien de reliability & de prijs:
Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB

Ik wil voornamelijk mijn OS hier op draaien + apps en een aantal games. Daarnaast heb ik mijn normale HD voor overige zaken als films, docs, weinig gebruikte spellen etc.
Gezien mijn systeem (mobo) en wensen, raden jullie deze SSD aan of kan ik beter uitkijken naar een andere?

En verder: de aansluiting van de SSD, zijn alle SSD compitabel met mijn mobo?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43

aapelite

Do the kirby!

Ik wil kort vragen er mensen zijn met ervaring van een crucial m4 265GB op een asus P7P55D. Crucial zelf geeft aan dat ze niet weten of dit werkt ondanks dat ik in dit topic wel een paar mensen met hetzelfde mobo de vraag heb zien stellen of het werkt op hun SATA2 controller.

Zie ik het verder correct dat deze SSD ook het goedkoopste is voor dit formaat? Ik wil niet echt kleiner, ik kom van een raptor 75GB en dat is echt te weinig, 128GB zal ik dan ook te snel overbruggen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
aapelite schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:43:
Zie ik het verder correct dat deze SSD ook het goedkoopste is voor dit formaat? Ik wil niet echt kleiner, ik kom van een raptor 75GB en dat is echt te weinig, 128GB zal ik dan ook te snel overbruggen vrees ik.
Als ik zo naar je systeemspecs kijk, is het dan misschien niet beter je 120GB maxtor schijf te vervangen door een grotere voor je opslag en wat geld te besparen op de SSD door te gaan voor bijv een 96 / 120 / 128GB exemplaar? Of wil je echt een groot aantal programma's en games gaan installeren? (en daarom natuurlijk een grote SSD)

Een geheugen upgrade is ook de moeite waard trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door Danny the dog op 17-08-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
• Wat voor systeem heb je nu? ga je gebruiken?
i5 2500k
8GB Corsair XMS3
570GTX
moederbord weet ik nog niet
• Welk OS gebruik je?
Win7
• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem?

Veel games, Skyrim / BF3, Anno 2070. maar wel met genoeg geheugen om een flink aantal games op te installeren. ik denk aan 150-200GB.
250euro (max)

Ik kom net kijken wat betreft SSD's, en ik ben een beetje verward omdat SSD regelmatig met notebooks worden getes, en heel weinig (recente) gamesystemen. ik heb nu een Vraptor 10.000 RPM, en de SSD moet 'm wel kunnen voorbijstreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Mday schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:04:
Ik kom net kijken wat betreft SSD's, en ik ben een beetje verward omdat SSD regelmatig met notebooks worden getes, en heel weinig (recente) gamesystemen. ik heb nu een Vraptor 10.000 RPM, en de SSD moet 'm wel kunnen voorbijstreven.
Er zijn wel wat stukken te vinden mbt het verschil tussen een raptor en een SSD.
Wat ik er zo van lees is een enkele raptor geen partij is voor elke SSD, maar komen 2 raptors in raid toch aardig in de buurt van de performance van een "gemiddelde" SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Op het moment is het vrij simpel, als je aan 96gb genoeg hebt neem dan de kingston v+100.
Als je meer nodig hebt bijv 128gb neem dan de m4.
Als je 160gb genoeg hebt dan is de intel 320 wel een deal en als je 256gb nodig hebt de m4 =)
Volgens mij is dat het wel een beetje

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43

aapelite

Do the kirby!

Danny the dog schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:59:
[...]

Als ik zo naar je systeemspecs kijk, is het dan misschien niet beter je 120GB maxtor schijf te vervangen door een grotere voor je opslag en wat geld te besparen op de SSD door te gaan voor bijv een 96 / 120 / 128GB exemplaar? Of wil je echt een groot aantal programma's en games gaan installeren? (en daarom natuurlijk een grote SSD)

Een geheugen upgrade is ook de moeite waard trouwens :)
Oh die zijn niet up to date :)

Mijn huidige specs zijn

P7P55D
Intel i5 750
4 gb DDR3 geheugen
raptor 75 GB
Samsung 250 GB

Ik loop nu tegen problemen aan met steam vooral omdat die alles op 1 hdd wil, maar ik wel de snelste hdd hiervoor wil gebruiken. Vandaar een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Willie Billie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:38:
Op het moment is het vrij simpel, als je aan 96gb genoeg hebt neem dan de kingston v+100.
Als je meer nodig hebt bijv 128gb neem dan de m4.
Als je 160gb genoeg hebt dan is de intel 320 wel een deal en als je 256gb nodig hebt de m4 =)
Volgens mij is dat het wel een beetje
OCZ wordt helemaal overgeslagen. De SF2281-controller werkt prima sinds Firmware 2.11.
Ok na een lange tijd wordt de performance misschien iets langzamer. Maar dat valt ook wel reuze mee en is het verschil nihil op aan te merken.

Ik zelf, ben een tevreden gebruiker ervan, geen klachten. Geen BSOD, geen failures, geen problemen dat het niet herkend meer wordt. Denk dat ze het probleem echt gefixt hebben sinds firmware 2.11

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Laatst online: 10-09 00:33
Op de vertex 3 na zijn alle SF2281 langzamer, en de Vertex 3 is weer duurder en het mijn inziens dus ook niet waard.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt de vertex 3 max iops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53

RvL

Ook lijkt de stabiliteit van de SF2281 SSD's nogal afhankelijk te zijn van het platform.

Zo werkte het bij Anandtech op zijn Intel moederbord feilloos, maar op een ander moederbord met Intel chipset had hij regelmatig last van BSOD's.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Vandaag de Kingston V+100 96GB in mijn laptop geplaatst. Windows 7 Pro x64 erop gezet in no time.

Het gaat om een HP DM3-1030ED (13", 4GB DDR3, U4100 (2×1,3Ghz))

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/7076/cdmd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Is het zinvol om 2x een Crucial m4 64GB in RAID 0 te plaatsen i.p.v. 1x een Crucial m4 van 128GB?
Het zal uiteraard sneller zijn, maar ga je dat merken? Zijn er nog andere voordelen of nadelen wat RAID 0 betreft?

Ik las op wikipedia dat je met RAID 0 een groter risico op data verlies had. In wat voor opzicht is het een groter risico? Ik neem aan dat het een groter risico is tegenover twee ssd's in een niet RAID configuratie, maar dat het tegenover een enkele ssd niet uitmaakt.

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Het grootste nadeel, nog afgezien van de nadelen die aan RAID 0 an sich hangen, is dat het TRIM commando niet meer werkt.

Als je echt graag RAID 0 wil gebruiken, kun je beter voor de pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB gaan. Deze heeft een aggressievere garbage collection, speciaal bedoeld voor OS'en en opstellingen zonder RAID 0. Apple kiest b.v. voor deze SSD in een aantal Macbook modellen, omdat Mac OS X een OS zonder TRIM support is.

Het voordeel van RAID 0 is inderdaad de performancewinst. Dit is ook duidelijk te zien in verschillende RAID benchmarks. Of je dat in de praktijk ook echt gaat merken durf ik je niet te zeggen: ik heb nooit een RAID array gedraaid ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RvL op 17-08-2011 19:37 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Het is niet dat ik heel graag RAID 0 wil gebruiken, maar aangezien RAID 0 sneller is vroeg ik me af waarom bijna niemand ssd's in een RAID configuratie gebruikt. Als TRIM niet werkt in RAID is het nogal logisch natuurlijk :)

Bedankt voor de informatie, dan wordt het dus sowieso een enkele ssd voor mijn systeem.

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Wat voor systeem heb je nu?
i7 860
8gb ram
readon hd6950
2tb hdd
• Welk OS gebruik je? Windows 7
• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem? Ik wil er eigenlijk alleen windows op zetten en sony vegas pro 9, verder eigenlijk niets.
• Wat mag je nieuwe SSD kosten? Ik heb geen idee over wat het gemiddelde bedrag van zo een SSD is dus hier kan ik niet echt antwoord op geven. Het liefsts zo min mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tyuilp schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:28:
Ik las op wikipedia dat je met RAID 0 een groter risico op data verlies had. In wat voor opzicht is het een groter risico? Ik neem aan dat het een groter risico is tegenover twee ssd's in een niet RAID configuratie, maar dat het tegenover een enkele ssd niet uitmaakt.
De kans dat er een SSD faalt wanneer er een is opgesteld is 10%
De kans dat er een SSD faalt wanneer je er 2 heft is 19%

Getallen uit mijn duim gezogen, maar je snapt het punt.
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:33:
i7 860
8gb ram
readon hd6950
2tb hdd
• Welk OS gebruik je? Windows 7
• Welke software gebruik je of liever gezegd, wat doe je of wil je gaan doen met je systeem? Ik wil er eigenlijk alleen windows op zetten en sony vegas pro 9, verder eigenlijk niets.
• Wat mag je nieuwe SSD kosten? Ik heb geen idee over wat het gemiddelde bedrag van zo een SSD is dus hier kan ik niet echt antwoord op geven. Het liefsts zo min mogelijk.
pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
pricewatch: Intel 320 SSDSA2CW120G310 120GB + €10 cashback

zijn aantrekkelijk op dit moment. Als je een grotere wilt neem je, afhankelijk van de opslagcapaciteit, de intel 320 of M4.

• wenneyhanney
  • Laatst online: 02-09 08:06

Laptop, HP Elitebook 8530w.
Core 2 Duo T9600
4GB RAM
Intel P45 Chipset + SATA300
Quadro FX 770M
250GB 7200RPM harde schijf

• Welk OS gebruik je?

Windows 7 x64

Vooral Photoshoppen, Autocad, Indesign, illustrator.

Ongeveer 100 euro, maar het moet vooral betrouwbaar zijn :)

Momenteel zit ik een beetje te twijfelen tussen Crucial M4 64GB en Kingston SSDNOW V+ 100 96GB.

Hope for the best, prepare for the worst...

Verwijderd

Ik zou persoonlijk de kingston nemen. De kingston zit ook in de macbook air, dus ik acht de kans groot dat hij erg betrouwbaar is.

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tyuilp schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:28:
Gevoelige data sowieso altijd extern in meervoud back-uppen dan die op de bootschijf te laten staan. Ik ben daar vrij consequent in.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 19:37
Bij salland kost de Kingston upgrade bundel nu € 88,- :o
http://www.salland.eu/pro...-inch-svp100s2b-96gr.html

5564

• Danny the dog
Dat is wel héél goedkoop!!!! Met verzending voor € 95,-... da's € 25,- minder dan vorige week de goedkoopste bij Alternate voor € 119,xx :'(

Die zullen wel zo uitverkocht zijn ;)

De stand alone is trouwens € 2,- dúúrder dan de kit :P

[ Voor 49% gewijzigd door Danny the dog op 18-08-2011 11:03 ]

• pierce
Danny the dog schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:43:
Dat is wel héél goedkoop!!!! Met verzending voor € 95,-... da's € 25,- minder dan vorige week de goedkoopste bij Alternate voor € 119,xx :'(

Die zullen wel zo uitverkocht zijn ;)
Ja, heb er net twee aangeschaft ;)

5564

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:57

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ze zijn die dingen duidelijk om de een of andere reden aan het promoten bij Kingston.
Of ze willen de eerste mainstreamjongens zijn, of het ding krijgt snel een opvolger. Maar dan nog blijft het een mooie prijsverlaging.... heb ze toevallig gister in mijn systemen gezet voor €115,- per stuk :'(

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Promoten of niet. Het is dat ik al een SSD heb, anders had ik er vandaag nog een gekocht.

• pierce
De kingston is trouwens ook bij andere shops in prijs verlaagd
pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB

Blijkbaar moeten ze van de voorraad af, zodat ze de nieuwe hyperx kunnen promoten...

Dus sla je slag voordat het te laat is ;)

5564

• Danny the dog
DeNachtwacht schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:20:
Ze zijn die dingen duidelijk om de een of andere reden aan het promoten bij Kingston.
Of ze willen de eerste mainstreamjongens zijn, of het ding krijgt snel een opvolger. Maar dan nog blijft het een mooie prijsverlaging.... heb ze toevallig gister in mijn systemen gezet voor €115,- per stuk :'(
Retourneren en nieuwe bestellen? :)

Zie ook dat andere shops nu hun prijzen hebben verlaagd... Zouden de inkoopprijzen echt verlaagd zijn of kijken we hier naar een verkapte prijsafspraken handel? (Shops die naar elkaar kijken waarvoor ze de boel kunnen verkopen)

• WhySoSerious
  • Laatst online: 19:19

WhySoSerious

Be the change.

Arghh het kriebelt 8)7

Verwijderd

Het is dat ik er al drie in mijn systemen heb zitten, maar ik zou zeggen: niet over nadenken, DOEN!
Prima ssd! (Misschien maar één erbij nemen, als spare, of nog een raid bouwen? :9~)

• A.Dragstra
  • Laatst online: 03-09 13:31
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een SSD;
Momenteel heb ik een 32GB Corsair SSD in mijn systeem (1055T, Asrock 870 extreme 3, 4GB DDR3)
Is het de moeite waard om te upgraden naar een Crucial m4 64gb of naar een Agility 3 60gb?
Het lijkt me niet logisch om een Kingston SSDNow 96gb SATA 300 te kiezen omdat ik er dan weinig op vooruit ga en ik de opslagruimte toch niet nodig heb. De Agility 3 wordt (in de tweakers review) afgeraden, levert de Crucial M4 dan in de praktijk gelijke prestaties?

• pierce
A.Dragstra schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:55:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een SSD;
Momenteel heb ik een 32GB Corsair SSD in mijn systeem (1055T, Asrock 870 extreme 3, 4GB DDR3)
Is het de moeite waard om te upgraden naar een Crucial m4 64gb of naar een Agility 3 60gb?
Het lijkt me niet logisch om een Kingston SSDNow 96gb SATA 300 te kiezen omdat ik er dan weinig op vooruit ga en ik de opslagruimte toch niet nodig heb. De Agility 3 wordt (in de tweakers review) afgeraden, levert de Crucial M4 dan in de praktijk gelijke prestaties?
Crucial m4, neem geen OCZ ssd.
Lees ook het topic even door.

5564

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

zucht, die van mij heeft nu de 2de bsod gegeven op 3 dagen tijd. En kan dump nie uitlezen omdat sdk kit niet wil installeren.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
pierce schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:53:

Blijkbaar moeten ze van de voorraad af, zodat ze de nieuwe hyperx kunnen promoten...

Dat is wel een heel aantrekkelijk bod :9~

Verwijderd

A.Dragstra schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:55:
Het lijkt me niet logisch om een Kingston SSDNow 96gb SATA 300 te kiezen omdat ik er dan weinig op vooruit ga en ik de opslagruimte toch niet nodig heb.
Je hebt dus duidelijk sata3-600, zoals je impliciet aangeeft.
Dan ben ik het toch niet eens met je stelling zoals hierboven- maar dat is geheel subjectief.
Mijn insteek zou zijn om te kijken naar euro/GB, en dan kom je met de V+100 heel scherp uit, al is hij iets langzamer dan sata600- de vraag is of je dit in de praktijk merkt.
Als ik zelf overstap op een nieuwe Mac mini, dan neem ik ook mijn huidige V+100 mee (in raid0), puur omdat een ssd van 160GB op sata600 flink duurder is dan de 180GB die ik nu ter beschikking heb. En de snelheid?
Ik merk voor mijzelf geen verschil tussen de normale ssd en de raid0 (zware software wel denk ik, met veel disk I/O), het systeem draait voor mijn gevoel even "snappy."

Dus wellicht toch het overwegen waard, als je de prijs/GB beschouwd? :)

Verwijderd

Ik ben blij dat ik nog twijfelde tussen de Kingston en de Crucial. Ik heb deze morgen direct de Kingston besteld :P

• A.Dragstra
  • Laatst online: 03-09 13:31
Dan twijfel ook ik nog even rustig door tussen de Crucial en de Kingston

Verwijderd

Ik denk dat je er geen spijt van krijgt- de V+100 96GB is een fijne ssd, met een goede "garbage collector", dus de performance blijft gewoon goed op peil, echt een voordeel boven degene die dit niet hebben en daardoor mogelijk (ik heb geen ervaring met andere typen) te maken krijgen met een performance drop.

Indien je een goede update voor je Mac/PC zoekt en draait het OS nog van een hdd- dan is dit de beste keuze die je kunt maken denk ik, verkijk je aub niet op allerlei benchmarks (tenminste: niet alleen maar), dat is allemaal synthetisch- na verloop van tijd droppen die scores toch wel en zit jij met een heerlijke snappy ssd dankzij de GC en nog wat knaken over voor iets anders (nog een V+100? :'))

Zelfs een usb-stick is verhoudingsgewijs duurder /GB dan de V+100, aangezien ik al een tijdje een portable hdd zocht maar slechte ervaringen heb met kapotte hdd's door teveel verkassen, heb ik er vandaag nog maar een V+100 besteld :P (kietel jezelf, want niemand anders doet het voor je...)

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:42
Weet iemand computerwinkels die gebruik maken van pakjesgemak? Ik weet al dat Alternate het doet, maar zijn er meer?

Verwijderd

Toad schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:51:
Weet iemand computerwinkels die gebruik maken van pakjesgemak? Ik weet al dat Alternate het doet, maar zijn er meer?
Heet dat niet Sinterklaas? <+:)

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Kan ik problemen verwachten met onderstaand systeem i.c.m. de Kingston SSDNOW V+ 100 96GB?
• Linux (Debian, kernel 3.0.0)
• MSI 785GM-E51 moederbord, SATA-2
• AMD Athlon II X2 250, 4GB RAM, 1GB HD en een 80GB PATA harddisk, maar die gaat eruit ;)

En hoe snel schakelt een SSD terug naar idle, qua stroomverbruik, als je er geen data naartoe schrijft of er vanaf leest: gaat dat per direct of duurt dat enige tijd, zoals bij een WD Green harddisk die z'n koppen na enkele seconden inactiviteit parkeert?

• Swordlord
Ik zie geen problemen.

Een SSD heeft geen bewegende delen die actief moeten blijven om performance te garanderen.
Dus als hij niks doet, verbruikt hij per direct minder vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Toad schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:51:
Mijn Crucial M4 64 GB heb ik bij Azerty gehaald en zij boden die mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:42
Daar lijkt het wel op. Bij pakjesgemak kun je aangeven waar je je pakketje wilt laten bezorgen. Stel er is overdag niemand thuis op het huisadres, dan is er niemand om het pakketje aan te nemen. Bij pakjesgemak kun je dan het pakketje bij een TNT punt, bijvoorbeeld vlak bij je werk, laten bezorgen. Reuze makkelijk en het is meestal gratis.

Er is ook een topic over heb ik ontdekt: Pakketje bezorgen bij afhaalpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mensen die Windows 7 opnieuw willen installeren op hun aangeschafte SSD, kunnen via hier legaal de nieuwe ISO's downloaden met Service Pack 1 er in geslipstreamd. Als je uit de gedownloade ISO het bestand ei.cfg verwijderd, dan kun je kiezen welke versie je wilt installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door MegaTronics op 19-08-2011 09:01 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Teutates schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:08:
[...]

Dat is wel een heel aantrekkelijk bod :9~
Zojuist besteld (bij Afuture, fijne winkel), gelijk nog 4gb ValueRam en een Hyper 212+ processor koeler, draaide nog stock.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
zo hee, net 2 dagen geleden een Kingston aangeschaft voor 101€ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

PhrancK schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:51:
[...]

Wet verkoop op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Laatst online: 19:58
Jaaaa dat scheelt zoveeel!!!
Meestal dien je verzendkosten terug toch echt zelf te betalen.
101-88-6=7 euro. is dat de moeite waard? voor mij iig niet.
WhySoSerious schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:31:
[...]

Zojuist besteld (bij Afuture, fijne winkel), gelijk nog 4gb ValueRam en een Hyper 212+ processor koeler, draaide nog stock.

:D
Ik heb gister besteld bij Afuture, krijg de een mail'; product tijdelijk niet leverbaar. Jij geen last van?

[ Voor 54% gewijzigd door denuz op 19-08-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Zou idd altijd kunnen, van de andere kant is het weer een hele hassle om producten te ontvangen, retourneren, geld terug ontvangen en opnieuw orderen (voor 12 euro), dus maar even een mailtje gestuurd met wat de mogelijkheden zijn. Ben benieuwd.

Ook naar de Kingston SSD zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

denuz schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:07:

[...]

Ik heb gister besteld bij Afuture, krijg de een mail'; product tijdelijk niet leverbaar. Jij geen last van?
Betaling is nog niet bevestigd bij Afutue (IDeal). Heb er geen enorme haast mee en voor deze prijs neem ik wel genoegen met een dag of twee extra.
PhrancK schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:08:
[...]

Zou idd altijd kunnen, van de andere kant is het weer een hele hassle om producten te ontvangen, retourneren, geld terug ontvangen en opnieuw orderen (voor 12 euro), dus maar even een mailtje gestuurd met wat de mogelijkheden zijn. Ben benieuwd.

Ook naar de Kingston SSD zelf :)
Let it be. Geniet gewoon van het product, tijd dat het kost om alles te regelen en dergelijke is het niet waard ;)

[ Voor 32% gewijzigd door WhySoSerious op 19-08-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

PhrancK schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:51:
[...]

Troost je, ik heb er 2 weken terug nog €114 voor betaald ;)

Gewoon je (financieel) verlies nemen en genieten van je (performance) winst :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
aangezien mijn SSD nog niet is geleverd door de leverancier van Afuture, heb ik gevraagd of de mogelijkheid aanwezig was om de korting retour te ontvangen oid, omdat dezelfde schijf nu voor 88 euro wordt verkocht. Ik had idd al betaald via Ideal etc, dus gevraagd met oog op wet verkoop op afstand, de extra moeite die het voor mij en hun kost (retourneren, cash terug storten, opnieuw bestellen) of er een andere mogelijkheid was of niet. (dacht zelf coupon misschien, ben en blijf een goedkope hollander ;) )

Maar kreeg gelijk mail terug dat ze de verkoopprijs van 88 euro hanteren en verschil terug storten: Goede service dus van Afuture, zeker een aanrader.
Als ik de producten al thuis had liggen, had ik de moeite niet genomen maar nu blij dat ik even een mail heb gestuurd.

Nu moeten ze alleen nog wel even (snel) leveren ;)

[ Voor 4% gewijzigd door PhrancK op 19-08-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice. Dat is goede service van Afuture, ik heb weleens (anders) meegemaakt bij Zercom dat het artikel duurder werd terwijl het in mijn mandje lag en ik verder aan het shoppen was, de hdd was toen plotseling 4 euro duurder geworden bij het uiteindelijke afrekenen- een mailtje hierover gestuurd, maar men wist van geen wijken; "prijzen worden real-time aangepast" dus dit is het andere uiterste... :')

Thanx for the info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:32
En het lijkt erop dat het feest over is met betrekking tot de Kingston V+100. Een aantal webshops zijn al verdwenen in de Pricewatch en bij de andere staat er nog een oude prijs (bij Zercom is hij nu bijvoorbeeld weer 112,60). Alleen bij Flevo.eu staat hij nu nog voor de lage prijs, dus ik heb hem alsnog maar aangeschaft :)

EDIT: Dit betreft de upgrade kit, de reguliere V+100 96GB lijkt nog wel tegen de lagere prijs goed verkrijgbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Tiuri op 19-08-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
Tiuri schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:04:
En het lijkt erop dat het feest over is met betrekking tot de Kingston V+100. Een aantal webshops zijn al verdwenen in de Pricewatch en bij de andere staat er nog een oude prijs (bij Zercom is hij nu bijvoorbeeld weer 112,60). Alleen bij Flevo.eu staat hij nu nog voor de lage prijs, dus ik heb hem alsnog maar aangeschaft :)

EDIT: Dit betreft de upgrade kit, de reguliere V+100 96GB lijkt nog wel tegen de lagere prijs goed verkrijgbaar.
Bij salland is de upgrade kit nog steeds € 88,-

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep, alleen in de pricewatch is hij dus verdwenen, een beetje apart dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:49
Het is jammer dat andere SSD's niet mee gaan in de prijs verlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

denuz schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:07:

[...]

Inmiddels veranderd naar wachten op producten, betaling geaccepteerd. Geen mailtje ofzo gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
WhySoSerious schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:09:
[...]

Inmiddels veranderd naar wachten op producten, betaling geaccepteerd. Geen mailtje ofzo gekregen
Die van mij is net klaar voor verzending
wordt morgen bezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:57

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

SirMemeAlot schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:08:
Het is jammer dat andere SSD's niet mee gaan in de prijs verlaging.
Het is gewoon duidelijk dat Kingston er iets mee wil. Nieuw model introduceren of een goede naam onder de mainstream krijgen, één van de 2.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 21:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
De Crucial leest wat sneller, de Kingston schrijft wat sneller. De verschillen zijn te klein om te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Laatst online: 19:58
WhySoSerious schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:09:
[...]

Jaa bij mij was het ook veranderd naar wachten op producten. Kreeg meteen een mailtje dat het langer ging duren. Of ik het aankoopbedrag gecrediteerd wilde hebben,of wellicht een ander product.

Heb maar de standalone kit genomen, gaat toch een caddy in,dus maakt ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce

De bundle is nu overal weer de oude prijs, of zelfs duurder...
Bij Salland nu bijvb € 119,-, dat is € 31,- duur dan waarvoor ik hem nu heb besteld 8)7
Lucky me :*) ;)

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

pierce schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 08:50:
[...]
De bundle is nu overal weer de oude prijs, of zelfs duurder...
Bij Salland nu bijvb € 119,-, dat is € 31,- duur dan waarvoor ik hem nu heb besteld 8)7
Lucky me :*) ;)
Ik zie het inderdaad, gisteren nog net op tijd eentje besteld voor EUR88, nu EUR119 bij Salland! Rare actie dit trouwens, ben benieuwd wat er achter zit.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelheid van deze HDD is erg traag volgens de specs.

Je kijkt voor die paar tientjes toch wel naar een veel snellere schijf neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Welke HDD... we praten hier over SSD's? maar Bedoel je de Kingston dan?

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=6178
reviews: Vier ssd's van Samsung en Kingston op de pijnbank
reviews: OCZ Agility 3: goede raad is duur

Mooi leesvoer, kijk voornamelijk naar real world performance en trace based performance. Niet de synthetische benchmarks.
Hij is namelijk erg gewaagd aan de OCZ agility 3 240 GB... dat is dan ook nog de snelste versie van de Agility 3.
De lagere capaciteiten presenteren vele malen slechter dan de 240 GB versie, met name de 60 GB is absoluut bagger in verhouding.

Dat terwijl de Agility 3 toch vaak als 1 van de parade paardjes van SSD's wordt gezien... Door de specs op papier...

[ Voor 24% gewijzigd door Swordlord op 20-08-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs zeggen trouwens echt helemaal niets, vooral in het geval van sandforce.
Gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD 1090T op 890 xtreme3, 4gb, 5770MSI met wdc 1TB black
• Welk OS gebruik je?
Windows 7
Opstartschijf, met daarnaast wat apps(oa GTA4, rest is medium zwaar)
richtprijs<150eu

Ik ben me wat aan het inlezen op SSDs maar vind het nog best pittig de juiste keuze te maken.
Eerste keuze was de vertex 60GB(ong 110e) en toen ik het aanschaftopic begon te lezen kwam de kingston V96gb(110e) daar nog bij. Ik heb sata600 aansluiting, dus dan heb ik betere keze aan de vertex3? Daarnaast nog de keuze voor 60/90/120gb, mij lijkt 60GB voldoende voor windows7 en wat apps ernaast, maar heeft iemand andere ideeen hierover(grotere kopen en normale hdd minder belasten?)

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Kan iemand mij zeggen wat het verschil is tussen versies van onderstaande SSD?
Ik zou graag de 2,5" SATA300 120GB Intel 320 SSD aankopen, maar op sites zie ik 'retail','light-retail', 'OEM', en zelfs geen informatie hierover.
Is deze SSD een goede aankoop voor in een laptop?

Laptop ga ik nog aankopen, wacht nog even de nieuwe N-reeks van Asus af. Ofwel zo eentje, ofwel een Dell XPS15/17.
W7 heb ik een 64bit Ultimate licentie disk.

Budget: zo goedkoop mogelijk natuurlijk :)

Andere voorstellen mogen natuurlijk! Wil er OS en 2D/3D tekenprogramma's opzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat verder lezen levert al veel informatie op :+

Nu nog de vraag:
-Heeft SATA600 bij SSD nut, als je pc het ondersteunt?
(uitgaand van games, internet en wat meer std apps, geen grote kopieen maken oid)
-Is 64GB genoeg als je naast windows je fav. games en apps erop wil zetten, of ben je dan (soms) nog afhankelijk van je normale hdd(die ik ernaast zet)

zelf gelezen:(correct me if I am wrong)
-vertex series onbetrouwbaar
-grootste verschil met SSD haal je door access time etc, verschil met 200mb/s met ssd en 100mb/s(in mijn voorbeeld) is huge
-voorkeur Kingston, Crucial, ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Energon schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:36:
Kan iemand mij zeggen wat het verschil is tussen versies van onderstaande SSD?
Ik zou graag de 2,5" SATA300 120GB Intel 320 SSD aankopen, maar op sites zie ik 'retail','light-retail', 'OEM', en zelfs geen informatie hierover.
Is deze SSD een goede aankoop voor in een laptop?

Laptop ga ik nog aankopen, wacht nog even de nieuwe N-reeks van Asus af. Ofwel zo eentje, ofwel een Dell XPS15/17.
W7 heb ik een 64bit Ultimate licentie disk.

Budget: zo goedkoop mogelijk natuurlijk :)

Andere voorstellen mogen natuurlijk! Wil er OS en 2D/3D tekenprogramma's opzetten!
Retail komt met drivere dvd, SATA kabel, en bracket. De OEM komt zonder SATA kabel, en zonder bracket.

Meestal is de retail centen duurder, dus de keuze is snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:52:

Nu nog de vraag:
(uitgaand van games, internet en wat meer std apps, geen grote kopieen maken oid)
-Is 64GB genoeg als je naast windows je fav. games en apps erop wil zetten, of ben je dan (soms) nog afhankelijk van je normale hdd(die ik ernaast zet)

zelf gelezen:(correct me if I am wrong)
-vertex series onbetrouwbaar
-grootste verschil met SSD haal je door access time etc, verschil met 200mb/s met ssd en 100mb/s(in mijn voorbeeld) is huge
-voorkeur Kingston, Crucial, ander
Ik heb al ettelijke pagina's bekeken over SSD, don't worry :p. Ben gewoon niet zo'n computerbol, zal ook de eerste keer zijn dat ik dit ga plaatsen.

-Weet niet of die laptops SATA600 ondersteunen, ik dacht gelezen te hebben dat ofwel XPS15/17 2x SATA600 had.
-64GB is bij mijn weten voldoende, enkel OS (+-15GB?) en programma's zo'n 20-25GB.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:53:
[...]

Retail komt met drivere dvd, SATA kabel, en bracket. De OEM komt zonder SATA kabel, en zonder bracket.

Meestal is de retail centen duurder, dus de keuze is snel gemaakt.
Dan zal idd de keuze snel gemaakt zijn :) enkel een caddy erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was over me eigen setup bedoeld hoor:)
Maar SATA300 in laptop lijkt me fine.
-als je goedkoop wilt uitzijn, moet je kingston V+100 96gb hebben;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:05:
Was over me eigen setup bedoeld hoor:)
Maar SATA300 in laptop lijkt me fine.
-als je goedkoop wilt uitzijn, moet je kingston V+100 96gb hebben;)
Ow, sorry :D

Goedkoop, mja. Maar moet wel degelijk zijn.. Ik zie ook meermaals Crucial M4 64GB terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Informatie kan je blijven zoeken lijkt het...
-Kingston, 96gb pakket voor 120e
-Crucial, 60gb voor 95e, 120gb voor 170

Mij lijkt kingston wel interessant als instap-model, ben wel benieuwd of iemand vergelijking heeft gemaakt vs ´snelle´ normale harde schijf(zoveel read/write scheelt het niet, of?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Toch maar een Kingston 96GB besteld. Heb laatst een Vertex 2 in m'n laptop gestopt en dat bevalt me heel.goed. Draai nu raid 0, maar een SSD voelt gewoon sneller aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-08-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVSint
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:29
Hier is de Kingston V+100 96Gb upgrade kit nog EUR 94,52 excl. verzendkosten.

http://www.computerpirate...ngston-ssdnow-v-100-96gb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:52:

Nu nog de vraag:
Jazeker, kijk maar eens naar benchmarks van een intel 510 op sata 300 en sata 600, kwa schrijven maakt het niet veel, kwa lezen wel! (heel veel)

64gb is te krap, met win7 en paar apps zit je al over de 40gb. ik zou een 120gb nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WVSint : strakke aanbieding:) ga waarschijnlijk volgende week iets bestellen(nog twijfels;))....1werkdag levertijd nice!

Huhm beter dus even doorsparen voor 120gb M4 I guess(of is andere fabrikant op 120gb beter?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ik heb maar eens twee maal de Kingston V+100 96GB besteld. Eentje voor mijn desktop die een OCZ Vertex 2 60GB gaat vervangen (is eigenlijk toch te weinig) en eentje voor in mijn laptop. Mocht de 96GB toch niet genoeg zijn dan haal ik de Kingston drive gewoon weer uit mijn laptop en dan doe ik die ook nog in mijn desktop en zet ik ze in raid 0. Dat zal denk ik ook wel een leuke performance geven.

Ik zat sowieso eens te kijken. Mocht 96GB te weinig zijn, dan is het sowieso heel voordelig om er gewoon twee in raid 0 te gooien. Dan ben je ongeveer 180 euro kwijt voor ongeveer 180GB. Een losse schijf met die capaciteit heb je bij lange na niet voor die prijs en de prestaties in raid 0 lijken mij ook op bepaalde fronten beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook al het idee om eerst maar te beginnen met iets simpels maar wel stabiel, Kingston. Daarna kijk ik of ik het fijn worden vind(lol natuurlijk) en of hij groot genoeg is.

Maar daarnaast wil ik natuurlijk geen miskoop doen, of vrij snel iets erbij moeten prikken in me kast.
Daarnaast heb ik nu sata III, het is natuurlijk super als ik daar gebruik van kan maken(kan niet met kingston).
Qua prijs heb ik dan zoiets van ach, kost het nu wat meer, maar heb ik er wel meer profijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is super als je daar gebruik van kan maken? Je merkt het verschil nauwelijks hoor. Je videokaart wordt ook niet sneller dan pci x16 tov x8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:16:
Ik had ook al het idee om eerst maar te beginnen met iets simpels maar wel stabiel, Kingston. Daarna kijk ik of ik het fijn worden vind(lol natuurlijk) en of hij groot genoeg is.

Maar daarnaast wil ik natuurlijk geen miskoop doen....................................................
Qua prijs heb ik dan zoiets van ach, kost het nu wat meer, maar heb ik er wel meer profijt van!
Dat is het mooie van de kingston. Goed en goedkoop (het kan beter, maar je krijgt zowiezo al een enorme performance boost).

Dan de combinatie miskoop. Je kan nu natuurlijk een goede SSD van 120 GB voor pakweg 160 euro kopen maar volgend jaar heb je waarschijnlijk instap-schijfjes van 256 GB voor pakweg 100 euro, die ook nog eens stukken sneller is dan de M4 die je nu zou kopen.

Ga nu gewoon voor een goede, betrouwbare schijf voor 100 euro, en ga evt volgend jaar voor een echt handige ssd, want inderdaad met 64 GB - 128 GB is gewoon een beetje aanprutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees toch echt dat navi zegt dat lezen behoorlijk wat sneller is(maar ik kan natuurlijk ook verkeerd lezen;)
In praktijk merk je daar te weinig van(voor non hardcore user) dat Kingston kit superprima deluxe is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij leest sneller sequentioneel, maar de kingston schrijft veel sneller.

Het belangrijkste zijn de accestimes, en daar is de antieke X25-m bijna net zo goed in als de vertex 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bedankt voor de informatie!
Had vanmiddag ook al het hele buffer verhaal bij de Kingston gelezen, klinkt gewoon goed voor mij als Amateur.
7 keer klikken en ik heb hem binnen voor<100eu....yummmie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .phoz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Asus P5Q-E, E8500 @ 400 FSB, HD4870
• Welk OS gebruik je?
Win7 64bit
Vooral games soms wat schoolwerk (simulaties ed)
< €200 liefst rond de 120 GB

De keuze is waarschijnlijk tussen de crucial m4 & de vertex 3.
Prijsverschil is maar € 20, dewelke is nu eigenlijk de betere?
Welke is betrouwbaarder, heeft een betere klantenservice,...

[ Voor 21% gewijzigd door .phoz op 21-08-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
.phoz schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:05:

De keuze is waarschijnlijk tussen de crucial m4 & de vertex 3.
Prijsverschil is maar € 20, dewelke is nu eigenlijk de betere?
Welke is betrouwbaarder, heeft een betere klantenservice,...
Heb je überhaupt iets aan "research" gedaan? Zoals bijvoorbeeld enkele recente bladzijden van dit topic doorspitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@phoz als je wat verder terug leest; vertex niet betrouwbaar, kies crucial M4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .phoz
  • Nu online
Reepje schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:22:
[...]

Heb je überhaupt iets aan "research" gedaan? Zoals bijvoorbeeld enkele recente bladzijden van dit topic doorspitten?
Ja, maar tegenstrijdige informatie gekregen omtrent vertex 3 ( review door tweakers )

[ Voor 13% gewijzigd door .phoz op 21-08-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 18:24
Paar dagen geleden in mijn laptop (Acer Travelmate 8471, 1.3Ghz, 3Gb ram) een Crucial M4 64GB geplaatst. Aan het begin dacht ik dat het verschil nog wel meevalt, maar als je er een paar dagen mee werkt is het wel echt een verademing zeg!

Opstarten van Windows gaat super snel, maar zodra ie opgestart is kan je ook gewoon direct alles openen. Bij een HDD moet je vaak nog best lang wachten voordat Outlook ook daadwerkelijk bruikbaar is, maar nu is het allemaal direct. Erg fijn en een goede investering geweest! _/-\o_

Ga dan ook snel kijken naar een goede oplossing voor mijn desktop!

[ Voor 8% gewijzigd door FabianNL op 21-08-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

En ik krijg net een mailtje van Afuture dat het product niet meer te leveren is. Of ik even mn bestelling wil intrekken.

Heb ze gewezen op de AV (order is tenslotte al bevestigd) en ze voor de keuze gesteld of een stand alone te leveren inc gratis sata kabel en brackets of een met een grotere capaciteit tegen gereduceerde prijs.

Uitkomst bepaalt een positieve of negatieve shopervaring erbij in de Shopwatch.

Anderen met soortgelijke ervaring?

Gr Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verkeerd forum... even verplaatst naar Het grote SSD forum....

[ Voor 86% gewijzigd door regmaster op 22-08-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus P5K SE met Intel E4500, 4GB Kingstom PC5300 (2x2GB), Radeon HD2600XT + Radeon 7000

• Welk OS gebruik je?
Windows 7 Ultimate x64

Meest office dingen, soms wat grafisch (indesign, photoshop, illustrator), een enkele keer Premiere.

Wil niet meer uitgeven dan nodig; als een 64-90 GB disk genoeg is hoef ik niet een grotere.

Heb een 2TB Samsung voor storage, wil de SSD gebruiken als bootdisk. Koop 'm natuurlijk voor de snelheid maar betrouwbaarheid is belangrijker dan die 2% extra snelheid. Ben nogal uit het hardware wereldje en zie door de bomen het bos niet meer, dus graag advies :)
Pagina: 1 ... 39 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.