Is het niet gewoon makkelijker om de bas gewoon naar smaak omhoog te gooien, je krijgt geen boete van de Marantz sound master ofzo lol.
Ik heb daar zelf geen problemen mee, ook niet om crossovers naar eigen inzicht te veranderen.
Op lage volumes klopt je bas beleving toch al niet vergeleken met referentie volume.
A1 Evo v3 klinkt trouwens echt geweldig ik meen dat Evo Fir filters gebruikt om de fase gelijk te houden voor het hele bereik.
Volgens het Evo log zouden de subs vlak tot 11hz moeten spelen
Maar mocht ik de C30 hebben en niet tevreden zijn met het geluid zou ik het volgende doen:
Inmeten 3 punten met de setup van de avr zelf zonder apps, en fotos maken van de levels en afstanden.
dan inmeten met de app 3 punts meting 1e punt waar je hoofd is dan de andere 2 punten waar je oren zijn kort bij elkaar dus (al hangt dat ook van de grote van je oren af natuurlijk)
Dan de sub levels in de app gelijkzetten met die van de avr zelf indien nodig, (bij mijn denon 3400 en C40 moest er ongeveer 7db bij.)
Midrange compensation kun je uitzetten in de app en correctie enkel onder 300hz ofzo voor alle speakers.
Uploaden naar avr en klaar ben je.
Na wennen aan je nieuwe sound kun je A1 Evo v3 later eens proberen

Vergeet niet het log te bewaren van Evo dan kun je makkelijker zelf crossovers veranderen en kiezen welke ook goed klinkt.(een hoge dipcorrectie heeft)
[
Voor 46% gewijzigd door
Goofy1978 op 22-07-2024 23:55
]