Heb officieel een iPhone in de bestelling staan, maar ik heb een email gestuurd waarin ik vraag om mijn contract te veranderen (heb al contract ondertekend, maar naar mijn weten heeft Studentmobiel alleen nog maar het contract ontvangen, en ik meen te hebben gehoord dat ze je officieel twee weken bedenktijd moeten aanbieden). Hopelijk krijg ik dus in plaats van een iPhone 3GS een Galaxy S (uiteraard tegen een kleine extra betaling, want de Galaxy S is iets duurder). Ik haatte de Galaxy S eerst omdat het zo'n iPhone-naäper was. Is het nog steeds, maar nu ik op onderzoek ben uitgegaan mist het wat mij betreft alleen een paar functies (die in Android 2.2 bovendien zullen worden geïntroduceerd, en waarvan de helft ook niet aanwezig is op de iPhone), en de Smule ocarina app (als zijnde een real life ocarinist/Osawa Satoshi fan boy toch wel een must have). Voor de rest, microSD ondersteuning, betere camera, en van een zekere Galaxy S-fan hoorde ik dat er snellere processoren inzaten dan in de iPhone.
offtopic:
De smule ocarina had overigens maar 4 gaatjes, een beetje English pendant stijl. Dat type ocarina wordt over het algemeen niet erg serieus genomen.
Vraag me nog wel af of er games komen die even mooi zijn als de iPhone, want er zijn zoveel verschillende Androids dat er kans is dat sommige te sloom zijn voor een bepaalde app. Dan gebruik je nooit de maximale potentie van die onderdelen, omdat er dan andere mobieltjes zijn die het niet aankunnen, zelfs als je een app op je mobiel gaat compilen, zodat de code zo goed mogelijk is aangepast aan je systeem.
Je zou het kunnen vergelijken met een game developer die besluit Crysis 3 niet uit te brengen omdat er te weinig game pc's zijn die krachtig genoeg zijn.
Ik hoop dat deze angst onterecht is, en dat er genoeg mooie 3D apps zijn voor de Galaxy S.
Betekent waarschijnlijkw el dat er een soort Crysis-games komen, waarbij maar een selecte groep Androids hem kunnen draaien.
Mag ik vragen wat die One Click Lag Fix en die Quadrant inhouden?
Maken die je systeem sneller of zo?
En wat is dat rooten en waarom zou ik het willen?
Is dat rooten gevaarlijk voor mijn garantie, zoals bij de iPhone jailbreaks?
[
Voor 44% gewijzigd door
Amanoo op 29-08-2010 14:37
]