eervolle vermelding voor de kids van iwritecode
Ok, zoals ik zei (waardoor de discussie oplaaid) is dat ik zijn communicatie slecht vind waardoor je dit soort discussies krijgt. Lees mijn posts nog eens door. Het gaat mij niet om dat er niks komt, maar dat hij vaag is, dingen belooft en er vervolgens (te) weinig van komt ...
Helemaal omdat hij prive/minecraft via hetzelfde twitter kanaal doet waardoor je soms dagen/weken meer ontspan twitters ziet dan minecraftt twitters waardoor je helemaal een verkeerd beeld krijgt!
Het gaat mij dan niet over dat ik gisteren alle updates wil, maar dat hij duidelijker communiceerd. Post een roadmap, post waar je naartoe wilt, wees duidelijks over hoe en wat, etc ...
Helemaal omdat hij prive/minecraft via hetzelfde twitter kanaal doet waardoor je soms dagen/weken meer ontspan twitters ziet dan minecraftt twitters waardoor je helemaal een verkeerd beeld krijgt!
Het gaat mij dan niet over dat ik gisteren alle updates wil, maar dat hij duidelijker communiceerd. Post een roadmap, post waar je naartoe wilt, wees duidelijks over hoe en wat, etc ...
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Hehe, als of Notch hier mee leest. Hij heeft zojuist een heel verhaal gepost op zijn blog over de manier van werken en hoe het in de toekomst verder gaat. Lees het hier.
Wat een eikel is die Notch zeg, zit ik hem eerst te flamen dat hij niet goed communiceerd e.d. en dan doet hij dit!fabben schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:06:
Hehe, als of Notch hier mee leest. Hij heeft zojuist een heel verhaal gepost op zijn blog over de manier van werken en hoe het in de toekomst verder gaat. Lees het hier.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
:-) Er waren er drie van de vier ingelogd... :-) Die groepsfoto was ook leuk... staat die al ergens online?
Less = more
Notch heeft het over de nieuwste update in buggy form. En dat je het al kan donwloaden. Maar waar?
Dit word een optie in de toekomst, Nightly builds net zoals bij bijv. Firefox.-kardo- schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:07:
Notch heeft het over de nieuwste update in buggy form. En dat je het al kan donwloaden. Maar waar?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ohw. Zit ik weer verkeerd te lezen. Ik dacht dat hij het bij deze update ook al had gedaan. MAAR ALSNOG is dat best wel Gaaf.
haha, dat had ik ook verkeerd gelezen-kardo- schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:12:
Ohw. Zit ik weer verkeerd te lezen. Ik dacht dat hij het bij deze update ook al had gedaan. MAAR ALSNOG is dat best wel Gaaf.
wow dat ik nu pas lees dat er een tweakers servert is 
ik ga vanavond eens een kijkje nemen.
vraagje ik heb het spel gekocht en was van mening dat mijn save files gesynct werden op mijn account maar als ik op mijn laptop inlog en speel saved hij het niet zodat ik het op mijn desktop kan spelen.
zit ik hier zo verkeert te denken en hoort het dat dat niet werkt of werkt het bij jullie wel?
alvast bedankt voor het antwoord en zie jullie online
ik ga vanavond eens een kijkje nemen.
vraagje ik heb het spel gekocht en was van mening dat mijn save files gesynct werden op mijn account maar als ik op mijn laptop inlog en speel saved hij het niet zodat ik het op mijn desktop kan spelen.
zit ik hier zo verkeert te denken en hoort het dat dat niet werkt of werkt het bij jullie wel?
alvast bedankt voor het antwoord en zie jullie online
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
saves worden idd niet online opgeslagen maar lokaal,
Je kunt de save files echter wel overzetten, ze staan namelijk hier
Start -> Run -> "%appdata%/.minecraft" en dan het mapje saves.
Kun je gewoon overzetten naar je laptop/pc
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
dank voor je antwoord had idd de saves al wel gevonden maar ik zit te vaak achter een andere pc om continu de saves over te zetten.Intruder schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:57:
saves worden idd niet online opgeslagen maar lokaal,
dan bouwen we wel meerdere werelden
Verwijderd
Je kan een folder link maken naar een usb-stick, maar dan kan je wel enkel spelen als de stick er in zit. Dit gaat niet dmv de "create a shortcut" en dan gewoon een folder linken. Let op: je moet administrator rechten hebben:
Ga met de command prompt naar de .minecraft folder, verwijder de saves folder en geef het commando:
Met als 2de argument dus een path op je stick.
Kende deze techniek ook niet heb er na je vraag naar gezocht en lijkt me wel iets handig.
(edit: dat moet je natuurlijk op je 2 pcs doen he)
Ga met de command prompt naar de .minecraft folder, verwijder de saves folder en geef het commando:
code:
1
| mklink /D saves E:/Minecraft/Saves |
Kende deze techniek ook niet heb er na je vraag naar gezocht en lijkt me wel iets handig.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 15:37 ]
mijn dank is groot ik gaat het vanaaf eens proberen (nadat ik een kijkje op de tweakserver heb gedaan).Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:37:
Je kan een folder link maken naar een usb-stick, maar dan kan je wel enkel spelen als de stick er in zit. Dit gaat niet dmv de "create a shortcut" en dan gewoon een folder linken. Let op: je moet administrator rechten hebben:
code:
1 mklink /D saves E:/Minecraft/Saves
Sinds vandaag ook in het bezit van Minecraft. Had niet verwacht dat ik het zo tof zou vinden.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Ik zeg ook niet dat 't niet mag.IWriteCode schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:39:
[...]
Ik ziet het probleem niet (en dat is er ook niet). Mijn kinderen hebben een 'eigen' stukje ruimte op de tweakcraft server. Dit is netjes gecommuniceerd op het tweakcraft forum. Ze grieven niet, hebben enkel heel veel lol omdat ze samen huisjes e.d. kunnen bouwen.
Verwijderd
Ik zie daar stiekem toch best nog wel een markt voor, een nette grafische versie van Minecraft. Zelfde gameplay, maar een stijl en engine die afgestemd is op moderne computers met moderne belichting etc. Ik weet wel dat ik het toch nog een tikje gaver zou vinden in dat geval, al mag je dat tegenwoordig al bijna niet meer zeggen van Minecraft fans.
Mwah, heb het zelf heel even gespeeld om te kijken hoe het is. Het is grafish inderdaad wel mooi, maar het mist een hoop. Het lijkt een beetje op de gratis creative versie van minecraft. Minecraft zelf is een heel stuk uitgebreider + heeft ook en hele community erachter waar nu al geweldige mods voor zijn. Ook mods die het grafisch een stuk beter maken.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 02:51:
[...]
Ik zie daar stiekem toch best nog wel een markt voor, een nette grafische versie van Minecraft. Zelfde gameplay, maar een stijl en engine die afgestemd is op moderne computers met moderne belichting etc. Ik weet wel dat ik het toch nog een tikje gaver zou vinden in dat geval, al mag je dat tegenwoordig al bijna niet meer zeggen van Minecraft fans.
No animals were harmed in the making of this comment.
Verwijderd
Cubelands is nu eigenlijk (min of meer) op het niveau van Minecraft Classic: enkel wat blokjes zetten, ik neem aan dat ze er wel meer content in gaan steken, maar heb ook de indruk dat de ontwikkeling een beetje stil ligt (of ze geven in ieder geval niet zo vaak updates uit).Comgenie schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 03:32:
[...]
Mwah, heb het zelf heel even gespeeld om te kijken hoe het is. Het is grafish inderdaad wel mooi, maar het mist een hoop. Het lijkt een beetje op de gratis creative versie van minecraft. Minecraft zelf is een heel stuk uitgebreider + heeft ook en hele community erachter waar nu al geweldige mods voor zijn. Ook mods die het grafisch een stuk beter maken.
Ze gaan ook niet een 1op1 cloon van Minecraft uitbrengen he, ze zullen de gameplay net iets anders moeten maken.
Tja... dat is een risico.. maar goed... mensen dienen zich uberhaupt een beetje normaal te gedragen... werden laatst ook iets van racistisch getinte opmerkingen geplaatst... dat werd toen ook de de rest gecorrigeerd... en ik vind het op de server qua dat soort zaken wel meevallen hoor.Typehigh schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 02:37:
[...]
Ik zeg ook niet dat 't niet mag.Ik vroeg me alleen even in het openbaar af of het principe van kinderen toelaten op een server waar volwassenen zich gedragen als volwassenen verstandig is. Ik bedoel, er bestaat een grote kans dat je kinderen zo in aanraking komen met taal of andere dingen waar je ze liever nog niet mee in aanraking laat komen.
Less = more
Aan het derde poppetje van rechtsonder te zien is er nog een halve plek beschikbaar!
Goed bezig trouwens met de server, ik zal van het weekend eens een kijkje komen nemen naar de nieuwe bouwwerken.
Goed bezig trouwens met de server, ik zal van het weekend eens een kijkje komen nemen naar de nieuwe bouwwerken.
Volgende week maar is Minecraft dan eindelijk kopen, na een tijdje online te hebben gedaan op classic, en daarna de beta via warez had uitgeprobeerd ben ik helemaal verslaafd er aan geworden. Hij moet dus gekocht worden!
Tot snel
edit: gekocht, tot op de tweakers server!
Tot snel
edit: gekocht, tot op de tweakers server!
[ Voor 8% gewijzigd door Remz op 13-01-2011 16:53 ]
Sinds kort hebben we een eigen server, daar spelen we nu volop minecraft op, nu echter een probleem bij de laatste update: Sommigen kunnen niet meer inloggen dit komt vermoedelijk door de oude server software maar als we hem updaten naar de laatste versie (Beta 1.2) zijn we bang dat de hey0 mod niet meer werkt.
Mijn vraag: kunnen we onbezorgd updaten zodat mensen met oudere versies van minecraft ook nog normaal kunnen spelen op de nieuwste server software?
Mijn vraag: kunnen we onbezorgd updaten zodat mensen met oudere versies van minecraft ook nog normaal kunnen spelen op de nieuwste server software?
Op het moment kan je met de nieuwe versie niet meer spelen op de Tweakcraft server. Als je nog niet hebt geupdate moet je je 'version' bestand in de bin map vervangen met deze. Heb je al wel geupdate, download dan hier de oude versie. Dit is mijn versie, met een aantal mods: GuntherDW's higherclouds fix en newcolorchatlinefix. Ook: Betterlight, Bettergrass, tab-voor-pm en Zan's minimap.
Sinds de update kun je dus inderdaad niet meer op de server, en SP is onspeelbaar door de enorme fps drops.
Het viel me wel op dat er een nieuw soort boom aanwezig is. Ik ben bomen tegen gekomen met een witte stam. (Berk-achtig)
Het viel me wel op dat er een nieuw soort boom aanwezig is. Ik ben bomen tegen gekomen met een witte stam. (Berk-achtig)
Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!
Zie de post van Milenco boven je voor een fix; je kunt prima spelen op de server. Houd vooral ook de site in de gaten voor info daarover.Grenco schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:02:
Sinds de update kun je dus inderdaad niet meer op de server, en SP is onspeelbaar door de enorme fps drops.
Geldt dit alleen voor de tweakcraft server, of voor alle servers?Milenco schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:59:
Op het moment kan je met de nieuwe versie niet meer spelen op de Tweakcraft server. Als je nog niet hebt geupdate moet je je 'version' bestand in de bin map vervangen met deze. Heb je al wel geupdate, download dan hier de oude versie. Dit is mijn versie, met een aantal mods: GuntherDW's higherclouds fix en newcolorchatlinefix. Ook: Betterlight, Bettergrass, tab-voor-pm en Zan's minimap.
Wij hebben alleen de hey0 mod erop, werkt die dan nog wel met de nieuwste server software?
Verwijderd
De nieuwe bomen zijn mooi, nu nog weer effecten.
Ik zou het eigenlijk leuk vinden als je dood zou kunnen gaan door onderkoeling (sneeuw) en dat je dus een grot/huis/vuur of iets moet maken om warm te blijven. Maar ik verwacht niet dat zoiets er ooit inkomt.
[spoiler]Zwarte schapen!
Ik zou het eigenlijk leuk vinden als je dood zou kunnen gaan door onderkoeling (sneeuw) en dat je dus een grot/huis/vuur of iets moet maken om warm te blijven. Maar ik verwacht niet dat zoiets er ooit inkomt.
[spoiler]Zwarte schapen!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 19:44 ]
Wel veel fps drops op de nieuwe versie zeg... tamelijk irritant spelen.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Dit geldt in ieder geval voor de Tweakcraft server. Aangezien hey0 niet meer werkt tot die is geupdate, zullen vrijwel alle servers die buildrights willen kunnen instellen geen update uitvoeren tot dit is opgelost. Dat is standaard bij elke update overigensToppertje schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:10:
[...]
Geldt dit alleen voor de tweakcraft server, of voor alle servers?
Wij hebben alleen de hey0 mod erop, werkt die dan nog wel met de nieuwste server software?
Ah oke, omdat we sinds kort een eigen server hebben wist ik dat niet, dankje!!Milenco schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:58:
[...]
Dit geldt in ieder geval voor de Tweakcraft server. Aangezien hey0 niet meer werkt tot die is geupdate, zullen vrijwel alle servers die buildrights willen kunnen instellen geen update uitvoeren tot dit is opgelost. Dat is standaard bij elke update overigens
Hoelang duurt dat meestal voordat hey0 weer geupdate wordt?
hey0 wordt waarschijnlijk niet geupdate omdat er een vervanger aankomt..
Verwijderd
Ik vind ze maar raar, nu zijn het helemaal een beetje willekeurige bladenblocks die boven stammen hangen.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:38:
De nieuwe bomen zijn mooi, nu nog weer effecten.
Oke, hopen dat ie snel komt dus!Milenco schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:40:
hey0 wordt waarschijnlijk niet geupdate omdat er een vervanger aankomt..
Helaas heeft deze update ook het plaatsen van tracks gesloopt
Als je een vierkant maakt dan zijn 2 van de 4 hoeken zonder bocht. Lijkt niet eenvoudig omheen te werken helaas.
Tevens heeft Notch de keyboard layout settings bug nog niet gefixed. Als je andere keys instelt en 'm opnieuw start dan staan ze weer op default, beetje jammer.
Tevens heeft Notch de keyboard layout settings bug nog niet gefixed. Als je andere keys instelt en 'm opnieuw start dan staan ze weer op default, beetje jammer.
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Verwijderd
De keybindings bug was al weken gefixed?
Werkt gewoon nog steeds bij mij, R voor inventory, onthoudt minecraft prima.
Werkt gewoon nog steeds bij mij, R voor inventory, onthoudt minecraft prima.
Verwijderd
dat probleem heb ik ook plotsVanitas schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:45:
Wel veel fps drops op de nieuwe versie zeg... tamelijk irritant spelen.
die dyes zijn wel leuk, eindelijk hebben die bloemen een nut en de inktvissen zijn héél mooi gemaakt vindt ik, ook hun "mond"
hopelijk komt er snel nog een updateje dat de performance terug fixt
wat ik ook jammer vindt is dat de witte houtblokken geen witte planken maakt
Ok, ondanks het tijdstip... server died?
sudo apt-get rekt
Deze update heeft wel wat rare bijwerkingen hier qua renderen, zo kwam ik een stuk grond tegen waar ik vrolijk doorheen kon kijken:
.

Hmm beetje jammer dat de dispenser dus geen minecards op track dispensen. Dat zou nou net een beetje de extra toegevoegde waarde zijn imho.
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Verwijderd
Tweet de suggestie eens naar Notch, lijkt me een prima idee en niet moeilijk toe te voegenOxiMoron schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:42:
Hmm beetje jammer dat de dispenser dus geen minecards op track dispensen. Dat zou nou net een beetje de extra toegevoegde waarde zijn imho.
DoneVerwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:07:
[...]
Tweet de suggestie eens naar Notch, lijkt me een prima idee en niet moeilijk toe te voegen
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Gebeurt soms als Minecraft over de 1024MB ram heen gaat. (Wat in MP best wel vaak voor komt). Vaak is het eventjes wachten, en dan verschijnt de grond gewoon weer.Comgenie schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 03:03:
Deze update heeft wel wat rare bijwerkingen hier qua renderen, zo kwam ik een stuk grond tegen waar ik vrolijk doorheen kon kijken:
[afbeelding].
ik werd er ook uitgekicked, end of stream oid, maar na een aantal keren mc opnieuw opstarten en wat wachten lukte het weer.MazeMouse schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 02:13:
Ok, ondanks het tijdstip... server died?
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Oh, hier nog niet eerder gehad. En het bleef best wel lang zo. Zelfs na een restart van minecraft o_0. Pas later toen ik naar een heel ander gebied en terug was gegaan was het normaal. Raar, ach ja niet enorm storend opzich. De rest van de update is wel leukD4NG3R schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:24:
[...]
Gebeurt soms als Minecraft over de 1024MB ram heen gaat. (Wat in MP best wel vaak voor komt). Vaak is het eventjes wachten, en dan verschijnt de grond gewoon weer.
edit
Ik zie dat Notch inmiddels een 1.2_01 update heeft uitgebracht met een (temporary fix) voor de bug waar ik tegenaan liep, mooi
[ Voor 10% gewijzigd door Comgenie op 14-01-2011 19:16 ]
Wat me opviel met de nieuwe 'critter' in minecraft, de squid: dat ding is te dom om omhoog te zwemmen!
ze blijven alleen maar op het laagste punt waar ze kunnen zwemmen.
Ja. Voor de mensen die hierdoor niet meer op de server kunnen, die moeten het (geupdate) version bestand kopieren en de oude versie weer terugzetten met dit nieuwe version bestand. Denk ik tenminste, dalijk uitproberenComgenie schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:26:
[...]
edit
Ik zie dat Notch inmiddels een 1.2_01 update heeft uitgebracht met een (temporary fix) voor de bug waar ik tegenaan liep, mooi.
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Ligt de server er uit? Ik kreeg net een time-out bij het spelen en nu probeert hij "Logging in.." en klapt er vervolgens weer uit met een time-out...
same problem as sigma2k8
edit: na 7 keer proberen eindelijk ingelogd..
edit: na 7 keer proberen eindelijk ingelogd..
[ Voor 51% gewijzigd door Murk op 14-01-2011 21:27 ]
Verwijderd
Nou die Lapus Lazeli is toch wel érg zeldzaam. Even wat nieuwe chunks geladen en aan een 2x1 schacht begonnen op laag 12.
3 stacks coal, 3 stacks redstone, 40 iron, 15 gold, 10 diamond en 2 Lapus Lazeli
Verder is de durability van (alle?) tools verhoogd, mooie update imho, die Jeb_ maakt er flink werk van
3 stacks coal, 3 stacks redstone, 40 iron, 15 gold, 10 diamond en 2 Lapus Lazeli
Verder is de durability van (alle?) tools verhoogd, mooie update imho, die Jeb_ maakt er flink werk van
Door het weinige aantal screenshots hier maar even een screenshot gemaakt van mijn character + een gedeelte van de achtergrond 

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Uhmmm.... 200KB die ik liever niet had gedownload...
Just kidding
Omdat het komkommertijd is, mijn kas bij nacht.

En bij dag:

Veel meer heb ik nog niet gemaakt behalve een Mob trap maar die is heel erg donker
Just kidding

En bij dag:

Veel meer heb ik nog niet gemaakt behalve een Mob trap maar die is heel erg donker
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 23:12 ]
Komkommers in Minecraft???Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:58:
Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!
Iets met muziekblokken en mogelijkheden
Dus iemand een idee om een liedje na te bouwen?

Dat is stoer!P-Storm schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:51:
Iets met muziekblokken en mogelijkheden [video]
Geweldig !P-Storm schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:51:
Iets met muziekblokken en mogelijkheden [video]
ARGGG. Ik ben bezig met een project om de american patrol music te maken. Als ik begin met een 7 clock generator te maken loopt die vast! Eerst lijkt hij het te doen maar dan hoor je een ssss geluid (net als je bij lava hoort of als je iets in lava gooit). En loopt hij vast, Het vreemde is dat er dan zo ongeveer uit ziet: redtorch staat aan, redstone aan, redtorch die uitstaat, redstone uit, REDSTONETORCH UIT!!. Dan moet die redstonetorch toch aan gaan????. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? (ik gebruik invedit om aan die omogelijke hoeveelheid redstone te komen).
Hallo,
Ik heb zojuist Minecraft gekocht en ik wilde wel eens kijken op de Tweakers server.
Mijn client blijft echter hangen op Logging in... en dan volgt een time out. Ik heb deze IP's gebruikt: 213.239.201.38 / tc.tweakcraft.net / mc.grum.nl
Ook kom ik niet op de TS3 server?
Bedankt.
Ik heb zojuist Minecraft gekocht en ik wilde wel eens kijken op de Tweakers server.
Mijn client blijft echter hangen op Logging in... en dan volgt een time out. Ik heb deze IP's gebruikt: 213.239.201.38 / tc.tweakcraft.net / mc.grum.nl
Ook kom ik niet op de TS3 server?
Bedankt.
Verwijderd
Ik denk dat de server nog niet is geupdate (versie v1.2.x), het is altijd even wachten op updates van de mods. Je kunt als het goed is inloggen met een oude client die je hierboven ergens kun vinden.
Verwijderd
Zo hee, ligt het aan mij of is er opeens een shitload aan content bijgekomen de afgelopen maand? wel redelijk onzinnige dingen, al zie ik in die dispenser wel een erg mooie basis voor een trap (die zichzelf eventueel aanvult met verse pijlen).
Ik kom er ook niet op, en heb ik de versie gedownload van aantal paginas terug. Gisteren werkte het nog perfect.. Komt iemand er wel op?
Ik kom er wel op echter is er een bug in de server namelijk als ik wil gaan sneaken dan krijg ik een connection lost/timed out.
Dit krijg ik niet op andere minecraft servers.
Dit krijg ik niet op andere minecraft servers.
Verwijderd
Net via Deadmau5's z'n youtube channel deze gezien, iemand die met de muziekblokken I remember na heeft gemaakt.
YouTube: Deadmau5 - I Remember (Minecraft Remake)
Origineel: YouTube: deadmau5 & Kaskade - I Remember (HQ)
YouTube: Deadmau5 - I Remember (Minecraft Remake)
Origineel: YouTube: deadmau5 & Kaskade - I Remember (HQ)
Misschien waren ze al eerder gepost maar wat geweldig dit
. Ik lig in een deuk om deze eier-regen!
En deze is nog vetter.
En deze is nog vetter.
Ik denk niet dat ze zelf alle materialen verzameld hebben die gebruikt worden, het is wel gewoon zelf in elkaar gezet.Remzz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:00:
Geweldige filmpjes.
Misschien een domme vraag, maar hoe is dit gedaan? Hacks?
Combinatie van beideAtmosfeer schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:01:
Misschien waren ze al eerder gepost maar wat geweldig dit. Ik lig in een deuk om deze eier-regen!
[video]
En deze is nog vetter.
[video]
Haha, leuk, op de een of andere manier doet me dat denken aan die filmpjes van die huizen in de US die lichtjes laten knipperen op de maat van de muziek.
Hoe wordt dit nou gedaan, zit dit nu gewoon in Minecraft of moet je daarvoor iets modden? Zelfde geldt voor die eitjes enzo
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Nee, zit nu gewoon in minecraft. Je kan een dispencer bouwen nu waar je dingen uit kan laten schieten. En die muziekblokken zijn onlangs ook toegevoegd. Afhankelijk op welke ondergrond je zo'n muziekblok zet hoor je verschillende instrumenten. Met rechts klikken kan je de toon dacht ik aanpassen. Het mooie is dat je die muziekblokken ook via die 'stroomdraden' kan aansturen. Je kan in principe nu beethoven laten spelen als er een creeper je huis binnen stapt 
Helaas heb ik het nog niet kunnen proberen want ik krijg nu opeens van het ene op het andere moment alleen nog maar een zwart scherm te zien.... (heb de client al 10 keer opnieuw geinstalleerd en alle mappen verwijderd.)
Helaas heb ik het nog niet kunnen proberen want ik krijg nu opeens van het ene op het andere moment alleen nog maar een zwart scherm te zien.... (heb de client al 10 keer opnieuw geinstalleerd en alle mappen verwijderd.)
Verwijderd
Ligt het nu aan mij of is er 1 van de laatste updates iets gewijzigd aan de manier de wereld gegenereerd wordt ? Ik krijg nu vaak (heb verschillende werelden herstart) van die kleine rechtlijnige vlakken van het ene bioom afgewisseld met het andere, op een render zie je heel duidelijk een soort van lappendekentje van kleuren (zand/gras) langs echt wel rechte lijnen van pakweg 8 of 16 vakjes lang/breed. Vroeger had ik ook wel af en toe rechte lijnen maar nooit zo extreem ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 12:35 . Reden: afbeelding toegevoegd ]
VUURBAL JONGUH! BAM! <---------------------------------------------------------> Zo groot!
Even zonder dollen, moet echt weer MineCraft eens opstartten. Is al best een tijd geleden.
Verwijderd
Chunck errors, oude en nieuwe mapdelen worden door elkaar gegooit en dan krijg je dat.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:33:
Ligt het nu aan mij of is er 1 van de laatste updates iets gewijzigd aan de manier de wereld gegenereerd wordt ? Ik krijg nu vaak (heb verschillende werelden herstart) van die kleine rechtlijnige vlakken van het ene bioom afgewisseld met het andere, op een render zie je heel duidelijk een soort van lappendekentje van kleuren (zand/gras) langs echt wel rechte lijnen van pakweg 8 of 16 vakjes lang/breed. Vroeger had ik ook wel af en toe rechte lijnen maar nooit zo extreem ?
[afbeelding]
Wis eens de werelden die je niet wil hebben handmatig uit de saves folder, zou het moeten oplossen.
Weet iemand hoe het komt dat ik een Connection Time Out krijg op het moment dat ik sneak?
Dit heb ik alleen in de Tweakcraft server, verder in geen enkele.
Dit heb ik alleen in de Tweakcraft server, verder in geen enkele.
Dit komt omdat de tweakcraft server nog op een oudere versie van minecraft draait. Hier kun je vinden hoe je het kan oplossen klik
Dit heb ik gedaan.arcanis schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:26:
Dit komt omdat de tweakcraft server nog op een oudere versie van minecraft draait. Hier kun je vinden hoe je het kan oplossen klik
Alleen als ik Minecraft opstart gaat hij weer automatisch updaten, hoe stop ik dit?
Wat je dan moet doen is hem laten updaten, en dan alleen de minecraft.jar vervangen. Het belangrijkste is dat je het bestand met de Version niet vervangt.Heraclius schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:29:
[...]
Dit heb ik gedaan.
Alleen als ik Minecraft opstart gaat hij weer automatisch updaten, hoe stop ik dit?
Gelukt, bedankt. Ben momenteel een beetje aan het rondhuppelen op de server.arcanis schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:38:
[...]
Wat je dan moet doen is hem laten updaten, en dan alleen de minecraft.jar vervangen. Het belangrijkste is dat je het bestand met de Version niet vervangt.
Iemand die een server draait een goeie aanrader hoe ik het altijd licht kan laten blijven? Heb heel wat gegoogled maar alles is outdated of moet via hele admin tools waar ik niet meer dan alleen dat!
HOI.
Is dit misschien iets voor je? Je hebt er geloof wel bukkit voor nodig.Bananenspin schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 01:33:
Iemand die een server draait een goeie aanrader hoe ik het altijd licht kan laten blijven? Heb heel wat gegoogled maar alles is outdated of moet via hele admin tools waar ik niet meer dan alleen dat!
http://forums.bukkit.org/threads/noon-sun-always-up-in-middle-of-sky.328/
Aah bedankt ik kwam bukkit inderdaad tegen maar was onder de indruk dat het nog niet uit was vanwege hun verwarende nieuws bericht op de de homepage. Het werkt echter perfect thx!ZanielGa schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 06:35:
[...]
Is dit misschien iets voor je? Je hebt er geloof wel bukkit voor nodig.
http://forums.bukkit.org/threads/noon-sun-always-up-in-middle-of-sky.328/
edit: Ja hoor gister trok hij het al moeilijk volgens mij, en nu ligt minecraft.net er echt uit! Jammer dat ie geen tweede server gebruikt alleen voor het authenticaten van mensen die het echt gekocht hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door Bananenspin op 18-01-2011 09:51 ]
HOI.
Ik kan m'n singleplayer client niet updaten vanwege de website.... weet iemand een manier?
http://www.bananenspin.nl/bin.rar wees er snel bij laat hem niet telang staanZhalix schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:15:
Ik kan m'n singleplayer client niet updaten vanwege de website.... weet iemand een manier?
(jegebruikersnaam)/appdate/roaming/.minecraft en dan alles in het bin mapje overschrijven
HOI.
Hmmm volgens mij gaat het nu inderdaad niet lekker, minecraft.net lijkt down
Just another cog in the murdermachine...
Yup is down maar knotch rept er met geen woord over...
Verwijderd
Was gisteren ook al zo en hij heeft er zelfs nog iets over gezegd op Twitter. Ga er maar vanuit dat ze er mee bezig zijn want elke minute downtime kost geld.Austin schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:28:
Yup is down maar knotch rept er met geen woord over...
Als ik nu op een PC waar ik al geupdate heb die bestanden vervang, kan ik dan op een of andere manier in de toekomst wel weer updaten?? Wat moet ik daar dan voor doen?
[ Voor 10% gewijzigd door Toppertje op 18-01-2011 14:28 ]
502 Bad GatewayAustin schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:51:
En MC is weer on-line
Krijg ik te zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Toppertje op 18-01-2011 15:56 ]
Alleen de website minecraft.net of ook de servers?Zingo schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:01:
Jup, hij ligt er alweer uit, kom er nu totaal niet meer in
[ Tesla MIG MYP ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---