[PC] Minecraft Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 57 Laatste
Acties:
  • 403.455 views

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:44

Austin

Uit een boek

wat betreft Nightly builds en RC's vind ik een goede zaak.
Zo voorkom je dat de uiteindelijke release geen of minder bugs bevat dan nu het geval is.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
Ik vind dit allemaal een beetje geneuzel in de marge. Kijk eens naar de lol per euro die je krijgt. Je kunt je SP+MP makkelijk 100+ uren vermaken hiermee. Dit alles voor 10 euro en gemaakt door één persoon. Sorry hoor maar dat is een wereldprestatie van dhr Notch, bugs of brakke code doen daar niks aan af. En dan vergelijkingen gaan maken met CoD, het moet niet gekker worden.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Verwijderd

Pff net even mijn 'voetbalstadion' afgemaakt. Wat een werk was dat zeg :p

Binnenkant:
*klik

Middels gangpad kun je helemaal rondlopen:
*klik*

En tot slot de buitenkant
*klik*

Ook een leuke Goalkeeper was er te bewonderen....... :P

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Whehe, nice Xaer0.

Het mist alleen nog ergens een NAC-logo :P

EDIT: @EvaluationCopy's verhaal.. Couldn't agree more.

[ Voor 27% gewijzigd door speek1984 op 23-12-2010 12:05 ]

"It's about time you showed up Fox!"

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sgreehder schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:28:
[...]

Jij stelt dat Minecraft geen content heeft, maar trekt een vergelijking met CoD met betrekking tot manuren, waarvan het overgrote deel in de content gestoken zijn.
Nogmaals, ik heb het over de manuren van de programmacode, niet van de content. Hoe moeilijk is dat om te begrijpen?
Daarnaast, Minecraft's bugs zijn zeer bescheiden.
Ze zijn knullig. Kleine dingetjes die opeens niet meer werken door bepaalde ongerelateerde veranderingen. Dat wijst op het feit dat er totaal niet getest wordt voor de release. Ook een indie game heeft QA nodig. Prima dat je het in je eentje doet, maar dan moet de release van een patch maar wat langer op zich laten wachten. Zoals het nu gaat stelt hij zichzelf steeds een deadline, zit hij tot aan die deadline gewoon te coden en daarna wordt het gereleased. Ja, dat is gewoon vragen om fouten.

Overigens, een van de goede orde, ik zou MC absoluut niet met CoD willen vergelijken. Maar die vergelijking werd door iemand anders gemaakt, waar ik op reageerde en waar ik dus op doorging.
EvaluationCopy schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:33:
Ik vind dit allemaal een beetje geneuzel in de marge. Kijk eens naar de lol per euro die je krijgt. Je kunt je SP+MP makkelijk 100+ uren vermaken hiermee. Dit alles voor 10 euro en gemaakt door één persoon. Sorry hoor maar dat is een wereldprestatie van dhr Notch, bugs of brakke code doen daar niks aan af. En dan vergelijkingen gaan maken met CoD, het moet niet gekker worden.
Je bent blind gemaakt door het concept wat zo leuk blijkt, maar dat is compleet ongerelateerd aan de kwaliteit van het werk dat ie aflevert. Wereldprestatie? Kom op zeg. Ik ken heel wat mensen die het beter kunnen, mijzelf incluis, het enige verschil is dat wij niet op dit idee zijn gekomen. Het is het idee dat jou zoveel plezier geeft, niet specifiek Notch z'n implementatie.

Ja, het is een heel leuk concept en een heel vermakelijke game, en ik vind het geweldig dat een game van 1 persoon zo populair is, en daarvoor mijn kudo's richting Notch als gamedesigner. Maar ik ben absoluut niet onder de indruk van de manier hoe hij zijn werk aflevert (ergo, geen kudo's voor Notch als programmeur). Maar blijkbaar mag je dat hier niet zeggen omdat je mensen die lyrisch over de game zijn dan op hun tenen trapt. Anyway, nuff said, * .oisyn gaat maar weer wat Deus Ex 3 bugs fixen.

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2010 12:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• EvaluationCopy
Misschien is hij een betere gamedesigner dan programmeur, prima.

Je mag best kritisch zijn op het spel. Maar je moet wel realistisch blijven, juist iets van toch zo'n omvang in je EENTJE programmeren, bijhouden etc.. dat is vragen om problemen. Ik denk dat zijn vers verworven miljoenen ook wel voor wat afleiding zorgen :P

Ik blijft het de game van afgelopen jaar vinden. Zo lang lol voor zo weinig, met zulke lelijke graphics (laten we wel wezen)...

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:57:
Misschien is hij een betere gamedesigner dan programmeur, prima.
Tjah, we kunnen niet allemaal alles kunnen he, de programmatuur hangt hier en daar inderdaad met haken en ogen aan elkaar (zou het wel niet beter kunnen, heb er het geduld niet voor ;)) en in "design" is er niet veel waar niet zo goed als iedereen wel al eens heeft aangedacht, het genereren van een (3d) wereld is toch iets waar ik al veel langer meer zit, maar als RPG-fan ben ik meer geintresseerd in het dynamisch aanmaken van quests met genoeg varieteit. Hij heeft het wel allemaal goed samengebracht en heeft voor het sandbox-model gekozen ipv een doel op te zetten.
Je mag best kritisch zijn op het spel. Maar je moet wel realistisch blijven, juist iets van toch zo'n omvang in je EENTJE programmeren, bijhouden etc.. dat is vragen om problemen. Ik denk dat zijn vers verworven miljoenen ook wel voor wat afleiding zorgen :P
Ik hoop liever dat hij die miljoenen gebruikt om zich met goede programmeurs te omringen en dat ze grondig alles doorspitten op bugs (en misschien nog wat testers erbij)
Ik blijft het de game van afgelopen jaar vinden. Zo lang lol voor zo weinig, met zulke lelijke graphics (laten we wel wezen)...
Wel, als je ziet dat je voor een nieuwe AAA-titel pakweg 50 euro dokt en dan het singleplayer deel in 10 uur uitspeelt dan betaal je 5 euro per uur. Als je dan dezelfde prijs/uur rekent voor minecraft...

Overigens, daarnet een nieuwe wereld gestart en ik heb nu meer uitgestrekte biomes terwijl ik vroeger altijd van de ene biome in de andere wandelde. Is dit een nieuwe aanpassing of heb ik gewoon geluk ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:19:
Overigens, daarnet een nieuwe wereld gestart en ik heb nu meer uitgestrekte biomes terwijl ik vroeger altijd van de ene biome in de andere wandelde. Is dit een nieuwe aanpassing of heb ik gewoon geluk ?
Dat is een paar releases geleden verbetert

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
.oisyn schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:15:
[...]

Dat is natuurlijk ronduit nonsens. Minecraft heeft in feite totaal geen content - je creëert die content zelf. Er is geen verhaal en geen doel. Het is dan ook een heel ander type game.

[...]

Mja, het idee is geniaal, maar innovatief? Het is en blijft een simpele blokkendoos.

[...]

Da's subjectief :)

[...]

Minder bugs? Als je het deelt door het aantal manuren dan zitten er in minecraft heel wat meer bugs dan in CoD. En bij elke update wordt er wel weer wat gesloopt. Dat is niet echt bepaald on par met de rest van de industrie, en komt imho knap knullig over :).
Jouw argument is natuurlijk ook nonsens. Er zit evenzeer content in Minecraft, maar ja je kan er ook zelf content mee bouwen. Het is maar wat je als content definieert. Call of Duty: Black Ops is 97% MP en 3% SP en die vergelijking kan je daar even zeer doortrekken: geen verhaal, geen doel.

Niet innovatief? Het is anders een combinatie van innovatieve ideeën, namelijk: random sandbox wereld, blokgebaseerde graphics en eenvoudige crafting. Natuurlijk niet geheel zelf uitgevonden (zoals geen enkel idee geheel zelf vanuit het niets uitgevonden is), maar wel de eerste die het correct/succesvol/op-plezante-wijze uitvoert. Call of Duty: Black Ops is zowat het minst innovatieve game op de markt, ik denk dat het ontwikkelproces ongeveer als volgt ging:
  • copy/paste MW2 en copy/paste zombiedeel van WaW
  • vervang extreem korte SP door zo mogelijk nog kortere SP
  • rommel wat met de eigenschappen van de MP om het nieuw te laten lijken: variaties op gamemodes, wat rommelen met perks/wapens/killstreaks en wat facebook-achtige toestanden toevoegen
  • probeer mee te gaan met uw tijd door proberen de code optimaal gebruik te laten maken van multicore en faal hierin totaal waardoor de performance bagger is en het knalvol bugs zit
  • krijg schouderklopje van Bobby Kotick: "proficiat, maximale output voor minimale input: dit is de toekomst van mainstream games"
Natuurlijk.

Goh ik weet het nog zo niet. Er zitten inderdaad meer manuren in Call of Duty: Blacks Ops en een professionele QA dus het minste wat je kan verwachten is toch een degelijk getest spel met weinig kritieke bugs? Niet dus: zelden zo'n inherent brak spel gezien. Bij de meeste games heb ik nog nooit zo'n problemen gehad: altijd is er wel een workaround of tweak te vinden of zijn de problemen helemaal niet kritiek, hier niet. Grappig dat je aanhaalt dat er in Minecraft bij elke update wat wordt gesloopt: dat is bij Black Ops namelijk net zo, volg even het problementopic daarvan.

Verwijderd

Kan dat geneuzel over de programmeerstructuur bij de maker(s) van Minecraft naar een ander topic of überhaupt achterwege gelaten worden? Dank u :)

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:46:
Pff net even mijn 'voetbalstadion' afgemaakt. Wat een werk was dat zeg :p

Binnenkant:
*klik

Middels gangpad kun je helemaal rondlopen:
*klik*

En tot slot de buitenkant
*klik*

Ook een leuke Goalkeeper was er te bewonderen....... :P
_/-\o_ nice!

Als je er een (stenen) dak op bouwt en het glas vervangt door steen dan kan je een flinke mob spawn killingmachine maken :P >:)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Over manuren aan content gesproken; aangezien de spelers van Minecraft zelf content maken hebben ze waarschijnlijk meer manuren aan content dan CoD7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:19
Ik draai nu deze http://www.mediafire.com/?5rbohnl0q9pcdr2 UNOFFICIAL hey0 mod. En tot nu toe werkt ie perfect :)

"bewijs" op 91.205.213.105 || mc.mattie-systems.nl
(server is tijdelijk zodra overal weer official hey0 op staat gaat deze waarschijnlijk uit of er moet veel interesse zijn om hem aan te laten)

veel plezier er mee!

bron:
http://www.minecraftforum...4b7a8&start=6150#p1678213

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 11:12
Yay, Minecarft ModAdd is zo'n beetje af(Minecraft Mod toevoeger in C#), Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Mattie112 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:27:
Ik draai nu deze http://www.mediafire.com/?5rbohnl0q9pcdr2 UNOFFICIAL hey0 mod. En tot nu toe werkt ie perfect :)

"bewijs" op 91.205.213.105 || mc.mattie-systems.nl
(server is tijdelijk zodra overal weer official hey0 op staat gaat deze waarschijnlijk uit of er moet veel interesse zijn om hem aan te laten)

veel plezier er mee!

bron:
http://www.minecraftforum...4b7a8&start=6150#p1678213
Bedankt, werkt idd als een zonnetje, ook even voor mijn users een presentplugin gemaakt (super snel en slecht :P) maar het is het idee dat telt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of is de Tweakserver nog steeds niet up(dated)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

er is nog geen officiele versie van hey0, miss wachten ze daar op?

(ik dacht dat hey0 gebruikt werd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

windwarrior schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:29:
er is nog geen officiele versie van hey0, miss wachten ze daar op?

(ik dacht dat hey0 gebruikt werd)
Het is idd nog wachten op de Hey0 update.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Laatst online: 18-09 15:17
TerreurBV schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:31:
[...]

Het is idd nog wachten op de Hey0 update.
Klopt, hier (http://www.tweakcraft.net...112.msg1036;boardseen#new) een fix om toch online te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik geloof dat de officiele update van Hey0 uitgebracht is.
http://forum.hey0.net/showthread.php?tid=2956

Zie ook:
http://ishmodupdated.com/
:P

[ Voor 17% gewijzigd door dutch_warrior op 25-12-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Klopt hij is uit en hij werkt prima!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meaglin
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-08 16:11
Hoogst waarschijnlijk word tweakcraft vanavond ook geupdate naar de beta, dit duurt allemaal wat langer door de grote hoeveelheid plugins die tweakcraft draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 22:45
De update is inmiddels uitgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
Plaatje van mobtower :) alleen de lag wordt wel een probleem vanmiddag al 2 min chatlag toen 3 van de 17 verdiepingen aanstonden. Dus ben benieuwd wat er gebeurd als alles aanstaat 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/bdmfxy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm dat is best veel arcanis :D
ik denk dat als ik dat zo hoor, de mobtower eigenlijk nooit volledig aan kan gaan staan zonder de server echt dood te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

hoeveel items harvest je daarmee per uur :D

ik heb een 'tower' van 3 verdiepingen, gemiddeld haal ik daar zo'n 80 items per uur uit.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Waar kun je de IP vinden? De IP in de OP klopt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 14:48
drumstickNL schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:26:
Waar kun je de IP vinden? De IP in de OP klopt niet meer.
De IP's in de OP kloppen perfect. zo gebruik ik zelf altijd: mc.grum.nl

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
amahusu schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:29:
hoeveel items harvest je daarmee per uur :D

ik heb een 'tower' van 3 verdiepingen, gemiddeld haal ik daar zo'n 80 items per uur uit.
80 per uur? dat lijkt me wel heel weinig, met 3 verdiepingen aan had ik binnen 1 uur 1700 gunpowder en de rest van de items heb ik niet opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arcanis schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:12:
[...]

80 per uur? dat lijkt me wel heel weinig, met 3 verdiepingen aan had ik binnen 1 uur 1700 gunpowder en de rest van de items heb ik niet opgepakt.
Hangt veel van elkaar af. Aantal verdiepingen boeit niet zo, oppervlakte van een enkele verdieping meer. De caves in de omgeving wil je goed verlicht hebben, en de oppervlakte ook. Verder moet je zelf niet te dichtbij en niet te ver weg zijn, anders spawnt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal leuk die mob-spawners, maar naar mij voelt het een beetje als inbreuk doen op het "survival" aspect. Persoonlijk ga ik liever actief op jacht naar mobs dan dat ik maar de loot moet verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:51:
Allemaal leuk die mob-spawners, maar naar mij voelt het een beetje als inbreuk doen op het "survival" aspect. Persoonlijk ga ik liever actief op jacht naar mobs dan dat ik maar de loot moet verzamelen.
Dat is voor singleplayer inderdaad leuker, maar we zijn nu van plan hogwarts te gaan nabouwen. En hiervoor met een pit van 700x700 tot bedrock gegraven worden 8)7 dan is tnt toch wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 08:37
arcanis schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:18:
[...]

Dat is voor singleplayer inderdaad leuker, maar we zijn nu van plan hogwarts te gaan nabouwen. En hiervoor met een pit van 700x700 tot bedrock gegraven worden 8)7 dan is tnt toch wel handig.
wtfff!! xD op basis van eerste of tweede spel van harry potter? daar kan je er mooi doorheen lopen of improviseren jullie gewoon een beetje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
YouR schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:27:
[...]

wtfff!! xD op basis van eerste of tweede spel van harry potter? daar kan je er mooi doorheen lopen of improviseren jullie gewoon een beetje? :P
Zo ver ik het begrijp is het de bedoeling om het kasteel + omgeving na te bouwen. ( Bedenk me net dat er dan ook een zwerkbal stadion moet komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
arcanis schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:31:
[...]

Zo ver ik het begrijp is het de bedoeling om het kasteel + omgeving na te bouwen. ( Bedenk me net dat er dan ook een zwerkbal stadion moet komen)
leuk idee, wil het resultaat wel zien ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03
Zo, ik ben maar weer eens een nieuwe wereld begonnen met Minecraft. Mijn huidige drie zijn al erg oud en ben er een beetje op uitgekeken.

Volgens mij zijn er wat veranderingen door gevoerd in de wereld generator want ik vind deze wereld mooier en leuker gegenereerd dan de vorige drie. Zo vind ik ondergrondse meertjes, zijn groten op de een of andere manier anders/leuker aanwezig aan het oppervlakte, vind ik meer watervallen (en lava-vallen) en gaan bladeren weer dood als je de stam weggekapt hebt (hoera).

Alleen erger ik mij een beetje aan de hoge sapling droprate. Elke boom die ik kap kan ik een bos voor terug planten ... (ongeveer 10 saplings voor een kleine boom, meer voor een grote). Maargoed, that's nothign a lava incinerator can't fix! :D

Verder kijk ik er naar uit wat Notch en zijn team gaat doen met minecraft want het wordt tijd voor een flinke update naar mijn mening, MIJN mening. ;)

Edit: En het spel loopt veel beter vind ik. Echt geweldig soepel op maximaal view distance. Alleen lijkt het genereren van de wereld juist meer lag te geven dan voorheen. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Dreanor op 29-12-2010 12:49 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arcanis schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:18:
[...]

Veel succes, iemand anders is er al redelijk ver mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meh ik ben aan het denken wat ik nog meer kan maken voor mijn voetbalstadion.. :p
Iemand nog suggesties? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:31:
Meh ik ben aan het denken wat ik nog meer kan maken voor mijn voetbalstadion.. :p
Iemand nog suggesties? :D
Moet je wel wat spawners in game hacken, of een groot grasveld ernaast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49

junglebeast

hier staat iets

Bah wat een verslavend spelletje zeg. Net begonnen om een kasteeltoren te maken. En ja een creeper heeft me ook al een keer opgeblazen..

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Ik wil eventjes vermelden dat ik momenteel bezig ben met een GIGANTISCH spoor. Welke in een vrij rechte lijn gaat, tot nu toe ben ik geen bouwwerken van anderen tegengekomen op mijn pad. Het enige bouwwerk waar ik nu tussendoor aan het bouwen ben is een soort gigantische boom (Met veel fakkels eromheen?).

Als ik iemands spullen per ongeluk kapot maak. Vermeld dit dan eventjes! Het spoor is makkelijker te verleggen dan een compleet huis denk ik maar zo ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoerijf
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 22:45
Eventjes voorstellen.

Mijn broertje van 8 jaar, onder de naam mlkjhgfdsqqq >:) , zit vanaf gisteren ook bij jullie op de server. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij niets mag slopen. Als je mlkjhgfdsqqq ziet joinen, zal hoogst waarschijnlijk niets zeggen, manneke van 8 jaar kan nog niet deftig lezen/typen.

Ikzelf ben zijn oudste broer die gisteren wat op chat van minecraft heeft gezeten om iemand te zoeken die wouw vouchen voor mlkjhgfdsqqq zijn bouwrechten te regelen. Die heeft hij ondertussen gekregen :). Ikzelf speel geen minecraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 22:50
Serieus iemand van 8 bouwrechten op de server?
lol dat word epic fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
we hebben nu het perfect patroon voor tnt gevonden:D

Twee uur werk(plus het maken van de tnt):
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/34squcl.jpg

2 seconden later
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/264hso9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Laatst online: 30-06 20:29
Haas82 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:20:
Serieus iemand van 8 bouwrechten op de server?
lol dat word epic fail.
En dat voor iemand van 29. Daar zou ik zo iets niet van verwacht hebben. Afaik zijn de meeste erge de pubers van een jaar 14 - 15 die denken dat alles mag/kan en geen regels / fatsoen kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
arcanis schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:27:
we hebben nu het perfect patroon voor tnt gevonden:D

Twee uur werk(plus het maken van de tnt):
[afbeelding]

2 seconden later
[afbeelding]
hoeveel lagen TNT zijn dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
YouR schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:10:
[...]

hoeveel lagen TNT zijn dat dan?
Het is vanaf bedrock Y=5 en dan TNT,dirt,TNT,dirt en dan zo naar boven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 20:24:
Ik wil eventjes vermelden dat ik momenteel bezig ben met een GIGANTISCH spoor. Welke in een vrij rechte lijn gaat, tot nu toe ben ik geen bouwwerken van anderen tegengekomen op mijn pad. Het enige bouwwerk waar ik nu tussendoor aan het bouwen ben is een soort gigantische boom (Met veel fakkels eromheen?).

Als ik iemands spullen per ongeluk kapot maak. Vermeld dit dan eventjes! Het spoor is makkelijker te verleggen dan een compleet huis denk ik maar zo ;) .
Ben benieuwd. Misschien kun je een kopie van de render maken als kaart met een lijn erover van de route die je zo ongeveer gepland hebt!

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Domdo schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:35:
[...]

En dat voor iemand van 29. Daar zou ik zo iets niet van verwacht hebben. Afaik zijn de meeste erge de pubers van een jaar 14 - 15 die denken dat alles mag/kan en geen regels / fatsoen kennen.
Dat is zeker het ergste. Altijd een grote bek, nog maar in hun richting kijken ingame en je krijgt al een lading shit over je heen. Ja, leuke gasten zijn dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Cocoia schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:49:
[...]

Dat is zeker het ergste. Altijd een grote bek, nog maar in hun richting kijken ingame en je krijgt al een lading shit over je heen. Ja, leuke gasten zijn dat.
gelukkig ben ik 16 en kan ik me goed gedragen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, hier zijn een paar timelapses van de Kathedraal in de Citadel op de Tweakcraft server. Had nu pas tijd om ze online te zetten (en Gravitone heeft net pas de torenspits afgemaakt :P). Klikbaar voor een grotere versie!

De view recht van voren:
Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/th_Cathedral-a-Gif.gif

Net binnen door de deuren:
Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/th_Cathedral-b-Gif.gif

In het midden van de Kathedraal:
Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/th_Cathedral-f-Gif.gif

En helemaal achterin:
Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/th_Cathedral-d-Gif.gif

Last but not least een view van de zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/th_Cathedral-e-Gif.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Mjin dochter van 4 (3 toen ze begon) speelt ook minecraft.. maak gaten om vervolgens de varkens erin te slaan.. als ze zelf in een gat valt gebruikt ze de truuk van springen en een blokje onder je gooien om zo het gat uit te komen. Ze hakt bomen om, graaft zand om vervolgens glas te maken..

En dat voor een kind van 4.. dus een iemand van 9 kan uitstekend Minecraft spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
maniak schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:18:
Mjin dochter van 4 (3 toen ze begon) speelt ook minecraft.. maak gaten om vervolgens de varkens erin te slaan.. als ze zelf in een gat valt gebruikt ze de truuk van springen en een blokje onder je gooien om zo het gat uit te komen. Ze hakt bomen om, graaft zand om vervolgens glas te maken..
Haha, dat is wel grappig om te horen. :) Misschien een YouTube hit als jongste Minecraft-speelster.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:03:
Zo, hier zijn een paar timelapses van de Kathedraal in de Citadel op de Tweakcraft server. Had nu pas tijd om ze online te zetten (en Gravitone heeft net pas de torenspits afgemaakt :P). Klikbaar voor een grotere versie!

[...]
Mooi werk! Ben al een tijd niet meer zoveel op de server, maar mooi om te zien!

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 16:25
@Wouter: zijn er ook grotere versies van die gifs? Als klik, dan krijg ik gewoon net zo'n klein plaatje te zien als dat je hier gepost hebt? :<

- JelmarG

[ Voor 8% gewijzigd door Jelmar op 05-01-2011 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 16:25
maniak schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:18:

En dat voor een kind van 4.. dus een iemand van 9 kan uitstekend Minecraft spelen.
Het ging er niet om of iemand van 9 minecraft kan spelen, het gaat er om of je iemand van 9 op de Tweakcraft server minecraft moet laten spelen. De gemiddelde leeftijd van de mensen op Tweakcraft is 20+.... niet echt heel handig om er dan kinderen van 9 te laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Typehigh schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 06:42:
Het ging er niet om of iemand van 9 minecraft kan spelen, het gaat er om of je iemand van 9 op de Tweakcraft server minecraft moet laten spelen. De gemiddelde leeftijd van de mensen op Tweakcraft is 20+.... niet echt heel handig om er dan kinderen van 9 te laten spelen.
Ik ziet het probleem niet (en dat is er ook niet). Mijn kinderen hebben een 'eigen' stukje ruimte op de tweakcraft server. Dit is netjes gecommuniceerd op het tweakcraft forum. Ze grieven niet, hebben enkel heel veel lol omdat ze samen huisjes e.d. kunnen bouwen.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Dat Cubelands ziet er anders wel zeer aardig uit. Maarja, voeg dan in elk geval iets toe, een kloon van de classic modus is sowieso niet lang houdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typehigh schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 06:42:
[...]

Tjah, met al die kathedralen enzo die er worden gemaakt was ik direct aan het denken dat er Belgische priesters op de server zaten .... ;)

Mooi werk trouwens, jammer genoeg kan ik zelf niet te vaak meer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typehigh schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 06:39:
@Wouter: zijn er ook grotere versies van die gifs? Als klik, dan krijg ik gewoon net zo'n klein plaatje te zien als dat je hier gepost hebt? :<

- JelmarG
Hmm dat is, ben ik bang, max size. Dit is 50% van het origineel omdat anders de gif veel te groot wordt om te laden. Ergens in de buurt van 40 mb ofzo. Dat vond ik iets te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Minecraft is zelf ook een ripoff, Notch heeft zelf gezegd dat hij het idee kreeg toen hij een vergelijkbaar spelletje speelde! Wat ERG vergelijkbaar is!

Weet helaas niet de naam, maar het is vast wel te googelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Dreanor schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:26:
[...]

Minecraft is zelf ook een ripoff, Notch heeft zelf gezegd dat hij het idee kreeg toen hij een vergelijkbaar spelletje speelde! Wat ERG vergelijkbaar is!

Weet helaas niet de naam, maar het is vast wel te googelen!
Dat is infiniminer!
zie: YouTube: Infiniminer construction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 15:58
Dat lijkt er inderdaad wel heel erg op!

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 15:59

Devion

Space for rent ;-)

InfiniMiner development was ook gestopt, de reden dat ie zelf iets ging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Iemand van jullie dit verhaal weleens gelezen? Ik kwam er bij toeval terecht (via Twitter). Ene Kyle Goldman probeert middels dit artikel de lezer ervan te overtuigen dat Minecraft eigenlijk een Christelijk spel is, met allerhande (en als je het mij vraagt: vergezochte) voorbeelden. Toch een merkwaardige wending!

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Hey guys!

Tijdje niet geweest, en ben benieuwd wat er veranderd is t.o.v. Oktober 2010. Werken mobspawns nu? Ik zie ook iets over guilds en PvP nu kennelijk? Kon in de TS daar niks over vinden verder.
JaFFoG schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:40:
Iemand van jullie dit verhaal weleens gelezen? Ik kwam er bij toeval terecht (via Twitter). Ene Kyle Goldman probeert middels dit artikel de lezer ervan te overtuigen dat Minecraft eigenlijk een Christelijk spel is, met allerhande (en als je het mij vraagt: vergezochte) voorbeelden. Toch een merkwaardige wending!
Volgens mij is dit gewoon satire :)

[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 07-01-2011 11:02 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik hoop maar dat het satire is. :D

'Classic multiplayer is a great tool for reaching the unsaved.'
'Minecraft's Biblically accurate vision of Hell is very disturbing and scary and will convince any unsaved person of the necessity of accepting Christ into their hearts before it is too late.''
'Also, the only animals in the game you can kill for food are pigs. This emphasizes the New Covenant with Jesus where we can now eat delicious ham -- a common ground we share with most Secularized people.'

Een paar mooie quotes levert het sowieso op _/-\o_

De website lijkt op het eerste gezicht serieus, maar als je echt stukken gaat lezen kan ik het bijna niet serieus nemen. Rare advertenties staan er ook in, allemaal over de top Christelijk, ik geloof het niet.

http://answers.yahoo.com/...qid=20080218093250AA2pvjQ

Wel heel grappig dan.

[ Voor 21% gewijzigd door EvaluationCopy op 07-01-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagalas
  • Laatst online: 14:03
JaFFoG schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:40:
tja als je niet zeker bent van je gelooft ga je overal bewijs zoeken.
maar verander dit nou niet in een religie discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 10:18
Mooi spel is dit toch :). Heb eerst single player wat aan lopen rommelen met mooie mijntjes maken etc.maar blijf toch toffe dingen ontdekken om weer te maken.

Hoog tijd om online aan de slag te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Is Notch nu niet een beetje aan het slacken met zijn Minecraft programmeren? Hij is naar beta gegaan, verhoogd de prijs en belooft updates (afgelopen week zou er een komen met nieuw water beest). Maar er komt niks! :S

/sadme :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 08:47
Dreanor schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:27:
Is Notch nu niet een beetje aan het slacken met zijn Minecraft programmeren? Hij is naar beta gegaan, verhoogd de prijs en belooft updates (afgelopen week zou er een komen met nieuw water beest). Maar er komt niks! :S

Niet afgelopen week, volgende week.

Maar los van dat is hij wel aan het slacken ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Dreanor schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:27:

Tja, als ze het snel doen dan zitten er mensen te klagen over bugs. -_-
Deze week hebben ze in elk geval vooral bezig geweest met te brainstormen overde toekomst en normaal zou er ergens in de loop van volgende week een update moeten komen, aldus de blog posts.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Chillosophy schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:42:
[...]

Niet afgelopen week, volgende week.

Maar los van dat is hij wel aan het slacken ja :+
FAAL IK!!! Las dat kleine woordje, NEXT, niet. :P Maar wat ik dan wel een beetje jammer vind, om mijn huilen naar Minecraft content te onderbouwen, is dat Notch rustig op zijn twitter spammed dat hij film festival bezoekt, dat hij een andere game maakt (24 hour game contest ofzo), dat hij extra vrij neemt, etc ...

Allemaal prima, een mens heeft meer dan zijn werk maar zoals hij het twittert is het een beetje out of context zeg maar. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Speel nu @ tweakersserver met naam murkiz :)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:23:
[...]

FAAL IK!!! Las dat kleine woordje, NEXT, niet. :P Maar wat ik dan wel een beetje jammer vind, om mijn huilen naar Minecraft content te onderbouwen, is dat Notch rustig op zijn twitter spammed dat hij film festival bezoekt, dat hij een andere game maakt (24 hour game contest ofzo), dat hij extra vrij neemt, etc ...

Allemaal prima, een mens heeft meer dan zijn werk maar zoals hij het twittert is het een beetje out of context zeg maar. ^^
Een mens heeft meer dan zijn werk, buiten werktijden..
Is dat waarom hij indie is? Zodat hij niet ontslagen kan worden?
Vind het spel leuk, speel het graag, hoeft van mij echt niet veel aan te gebeuren. Maar voor iemand die ondertussen meer dan 10 miljoen euro aan omzet gedraait heeft, mag hij toch wat beter zijn best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:10:
[...]
Vind het spel leuk, speel het graag, hoeft van mij echt niet veel aan te gebeuren. Maar voor iemand die ondertussen meer dan 10 miljoen euro aan omzet gedraait heeft, mag hij toch wat beter zijn best doen.
Mwaha, 10 euro betaald en denkt hem nu ter verantwoording te kunnen roepen. Vrij arrogant en vooral naief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Wat is dat nu voor onzin? Ga jij nooit eens naar een film festival of neem jij nooit eens verlof?
Is niets alsof hij die 10 mil puur in zijn zak steekt. Hij heeft ondertussen ook al mensen aangenomen en die werken ook niet gratis.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
IStealYourGun schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:36:
Wat is dat nu voor onzin? Ga jij nooit eens naar een film festival of neem jij nooit eens verlof?
Is niets alsof hij die 10 mil puur in zijn zak steekt. Hij heeft ondertussen ook al mensen aangenomen en die werken ook niet gratis.
Gast, leer eens goed lezen wat ik nu echt zeg voordat je begint te spuien! Nergens zeg ik dat ik hem niks gun. Lees nog maar eens goed en kom dan terug a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 08:47
Ik voel een discussie aankomen die al tot in den treure is gevoerd :P

Een positievere noot; de berichten op Tumblr zijn wel hoopgevend. Ik krijg de indruk dat de nieuwe werknemers goed ingewerkt zijn en dat ze duidelijkheid hebben waar ze heen willen. Ik begrijp ook dat de komende update voornamelijk door Jens is gemaakt. Ik ben benieuwd of deze update kwalitatief hoger is (geen game-breaking updates meer, maar goed getest) en of dit een voorbode gaat worden voor toekomstige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:10:
[...]

Jij hebt betaald voor wat er toen mogelijk was. Niet meer, niet minder. Tenzij jij hem dagelijks geld toestuurt. Heb jij geen recht om te zeuren of er wel of geen updates komen.

Daarnaast zit hij "pas" aan de 9.8 miljoen. (:+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IStealYourGun schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:36:
Die vergelijking gaat natuurlijk meteen mank op "eens"
Als het eens af en toe zo was, prima.
Weekje verlof, geen probleem.

Tijdens werktijden aankondigen dat het hele team uren op oude consoles zit te spelen, dat je met zijn allen uren lang live streams gaat kijken, weet ik het. Luiheid ten top. Er zijn mensen ook mensen, die werken voor hun geld.
Updates lang uitstellen, dan in 2 dagen in elkaar flansen, de meest banale dingen niet testen, willekeurige features in het proces kapot maken, 3 nieuwe updates pushen, plugin makers en server admins tot waanzin drijven. Dat is de huidige werkstijl.

Inzien dat mensen klagen, reageren met een veranderde release methode (nightly builds) en dus in feite het update proces vertragen door gefaseerd de gebruikers de fouten er uit te laten halen in plaats van het zelf gewoon te doen.
Mwaha, 10 euro betaald en denkt hem nu ter verantwoording te kunnen roepen. Vrij arrogant en vooral naief.
Mwaha, forum acocunt gemaakt en denkt mij nu te kunnen veroordelen zonder beargumentatie. Vrij kinderachtig en onintelligent.
Jij hebt betaald voor wat er toen mogelijk was. Niet meer, niet minder. Tenzij jij hem dagelijks geld toestuurt. Heb jij geen recht om te zeuren of er wel of geen updates komen.

Daarnaast zit hij "pas" aan de 9.8 miljoen. ()
Met bijna 800k sales a 10 euro en bijna 200k sales a 15 euro, zal hij er al overheen zitten.
Daarnaast, ik hoef niets te kopen om constateringen te maken, jij zou echter beter mogen lezen zodat je inziet dat de huidige staat van het spel voor mij prima is. Maar dat dat de instelling van Notch niet goed maakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
D4NG3R schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:11:
[...]

Daarnaast zit hij "pas" aan de 9.8 miljoen. (:+)
Nee, hij zit al over de 10 miljoen, bij zijn stats zijn de gift-codes niet mee gerekend + kost het spel nu 15 euro. ;) Maar dat boeit mij niet zo eigenlijk.

Het enige wat ik aangeef is dat ik zijn verhouding van tweets niet goed vind voor zijn twitter. Gezien alle volgelingen voor minecraft Notch volgen is het soms best zuur te lezen dat hij WEER ziek is, WEER vrij neemt, WEER geen minecraft news heeft.

Verder dacht ik dat deze week die update uit zou komen maar zoals ik al zei zat ik ernaast, het is komende week. Dat mensen dan dit niet goed lezen en onterecht beginnen te spuien vind ik jammer.

Ben het er ook mee eens dat ik het spel voor 10 euro kocht in de staat zoals het toen was en alles zie ik als extra. MAAR Notch is qua berichtgeving slecht vind ik. Hopelijk verandert dat nu ze een toekomst plan gemaakt hebben (of iets dergelijks) zodat wij kopers enigszins een idee gaan krijgen wat het einddoel is van Minecraft qua spel. Dat vind ik ook een groot gemis.

Edit: Wat ik had gedaan als ik Minecraft had gemaakt was eerst een welverdiende vakantie nemen. :P Ik zou zorgen voor duidelijkheid, een roadmap vrijgeven waar ik naartoe wil zonder datums te geven. Hoe ik het wil aanpakken, etc. Door deze duidelijkheid te geven krijg je veel minder gezeur van je "klanten".

[ Voor 10% gewijzigd door Dreanor op 09-01-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:09
Vraag me af of ik het spel binnenkort zal gaan kopen. Ben al te laat voor de 50% off, maar als ik nu dus 15 euro betaal, krijg ik dan wel altijd updates?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
BeefHazard schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:25:
Vraag me af of ik het spel binnenkort zal gaan kopen. Ben al te laat voor de 50% off, maar als ik nu dus 15 euro betaal, krijg ik dan wel altijd updates?
Geen idee. Ook zo'n onduidelijk punt. Alpha spelers krijgen alle updates gratis, maar wat valt daaronder? Gaan ze updates ineens DLC noemen en er alsnog geld voor vragen? Dan beta kopers, wat krijgen zij voor hun geld? En dan de "officiele" release? Moet iedereen daarvoor opnieuw betalen!?

Ook dit soort dingen zou ik veel duidelijker naar mijn klanten maken ipv het redelijk vaag houden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles tot aan de release is dan gratis, content updates daarna (expension packs o.i.d) zullen dan wel betaald kunnen zijn.
Kans dat je extra gaat moeten betalen is klein, dat regeltje staat er gewoon om de advocaten blij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:29:
[...]

Alles tot aan de release is dan gratis, content updates daarna (expension packs o.i.d) zullen dan wel betaald kunnen zijn.
Kans dat je extra gaat moeten betalen is klein, dat regeltje staat er gewoon om de advocaten blij te maken.
Het was inderdaad vrij duidelijk dat de disclaimer om juridische redenen aangepast moest worden. Neemt niet weg dat je tot de release sowieso verzekerd bent van gratis updates.

- Wat nu is neergezet is een eigenwijs stukje game, en menig reactie komt voort uit een stukje jaloezie, veel onwetendheid naar het kunnen van creatief denken, en de overhead die komt kijken bij een overgang van een hobbyist naar een volledig team (en bijhorende onderneming). Juist zo'n overgang kan ook gruwelijk fout gaan, maar alle signalen wijzen erop dat het juist zeer doordacht wordt aangepakt, en alle lof voor de openheid van de gang van zaken. Je kan er op gaan pissen (wat dus ook gebeurt), maar zo'n kijk in de keuken is mij meer waard dan die schamele 10 euro (en, oh gawd, al die weken gameplay). En als er al wat aan valt af te dingen, is dat die sukkels niet verhuizen naar een tropisch klimaat. Welnee, ze blijven gewoon bikkelen in het ijskoude noorden. Dom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:30
Na 1 week minecraft alpha gespeeld te hebben was ik al behoorlijk verkocht en heb ik gisteren Beta maar even aangeschaft.
Gisteren ook even een bezoekje aan de tweakers server gebracht, nu snap ik die multiplayer nog niet helemaal en moet ik zeggen dat ik het minder leuk vind als iemand anders alles al heeft gebouwd.
Ik heb ook even geprobeerd om een stuk land te graven, die respawnt echter meteen weer, dit is gewoon een protection tegen mensen die je wereld af gaan breken neem ik aan?

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 13:38

TheSec

Waarom ?

Intruder schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:07:
Na 1 week minecraft alpha gespeeld te hebben was ik al behoorlijk verkocht en heb ik gisteren Beta maar even aangeschaft.
Gisteren ook even een bezoekje aan de tweakers server gebracht, nu snap ik die multiplayer nog niet helemaal en moet ik zeggen dat ik het minder leuk vind als iemand anders alles al heeft gebouwd.
Ik heb ook even geprobeerd om een stuk land te graven, die respawnt echter meteen weer, dit is gewoon een protection tegen mensen die je wereld af gaan breken neem ik aan?
Dat heeft er mee te maken dat iemand eerst garand(vouchen) voor je moet staan. Kort door de bocht word er gezegt ik zal wel verantwoordelijk zijn voor deze speler. Standaard heb je dus geen bouw rechten. na dat iemand voor je vouched heb je bouw rechten en kun je beginnen met bouwen. Als je vandaag online bent en mijn (TheSec) tegenkomt meld je dan even dan zal ik je wel vouchen. Wel wil ik eerst even een babbeltje met je hebben dan :P ;)

Niet schieten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Intruder schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:07:
Precies, je moet iemand vinden die voor je kan vouchen dat je niet gaat slopen en dan krijg je buildrights :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Voor Minecraft krijg je alle updates ect, maar je krijgt eventuele "expansionpacks" niet gratis. (Volgens de disclaimer dan)

Maar ik schat de kans erg klein dat deze niet gratis worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Alleen al het feit dat er modding support ingebouwd wordt, en überhaupt nu al een hele actieve modding community is, zegt dat het echt geen zier uitmaakt of je wel of niet moet betalen voor dlc in de toekomst. Als je echt geen zin hebt om extra te betalen zijn er altijd wel mods die je zullen aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Dit klopt, maar bedenk je wel: Modders hebben niet tot alle code toegang, en Notch kan met expansions dus dingen toevoegen. Die modders niet kunnen!

Ik verwacht echt niet veel van deze expansions though. Gewoon dikke kans dat deze er niet komen, en dat de disclaimer IDD alleen is om eventuele problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:21

Toppertje

www.davideografie.nl

Welke server software wordt gebruikt op de Tweakcraft server? Voor een eigen server ben ik daar benieuwd naar aangezien ik liever niet iedereen OP wil maken, maar toch de spelers de mogelijkheid geven om spawnpoints aan te maken, en te kunnen teleporten, zonder dat iedereen zichzelf allerlei spulletjes doneert.

Edit: Wordt er op die server ook weer gebruik gemaakt van plugins? welke?

[ Voor 10% gewijzigd door Toppertje op 10-01-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-09 01:22
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:19:
Tijdens werktijden aankondigen dat het hele team uren op oude consoles zit te spelen, dat je met zijn allen uren lang live streams gaat kijken, weet ik het. Luiheid ten top. Er zijn mensen ook mensen, die werken voor hun geld.
Updates lang uitstellen, dan in 2 dagen in elkaar flansen, de meest banale dingen niet testen, willekeurige features in het proces kapot maken, 3 nieuwe updates pushen, plugin makers en server admins tot waanzin drijven. Dat is de huidige werkstijl.
Je bent er hopelijk mee bekend dat Notch in Zweden woont en werkt? En dat het team ook Zweeds is? En dat de Zweden een heel andere cultuur en werkstijl hebben? In NL moet alles af en als het niet af is ga je dood en stress je jezelf de pleuris in omdat het niet af is. In Zweden werkt het nou nét iets anders. Daar werk je gewoon door, als het niet af is is het niet af, morgen weer een dag. Daarbij zijn Zweden niet zo gestresst als Nederlanders en zijn ze ook lang niet zo gefocust op hun werk als hier in NL.

Bekenden van ons wonen/werken ook in Zweden en die man zegt zelf ook dat hij gerust 30 projecten per jaar afrond, waar een Zweed er 3-4 doet. Enige dat hij zich moet realiseren is dat je daar niet alle eer op jezelf neemt, ook al heb je alles zelf gedaan, maar je meldt ook de namen van personen die stukjes hebben geholpen, zo gaat dat daar gewoon.

Dus nu kunnen we ook die discussie afsluiten, dat Notch volgens onze normen niet doorwerkt komt omdat hij volgens de normen van zijn eigen land werkt: rustiger en relaxter. Dat jullie het niet kunnen hebben dat er niet elke 2 dagen een perfecte minecraft update is, is niet zijn probleem.

/my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Precies, en dan heb ik liever een project dat "rustig" afgerond wordt dan een project dat er met een superstrakke deadline doorheengestressed is. Zelfs al duurt het dan langer.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

D4NG3R schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:11:
Dit klopt, maar bedenk je wel: Modders hebben niet tot alle code toegang, en Notch kan met expansions dus dingen toevoegen. Die modders niet kunnen!

Ik verwacht echt niet veel van deze expansions though. Gewoon dikke kans dat deze er niet komen, en dat de disclaimer IDD alleen is om eventuele problemen te voorkomen.
Ze hebben wel toegang tot alle code. Je kan heel minecraft gewoon decompilen en je hebt alles.

@ AlexV, helemaal gelijk. Ik verwacht ook niet elke dag een update, ook niet elke week. Sterker nog, liever elke twee week een update zodat we ook kunnen genieten van de update omdat hey0 nooit zo snel is :)

[ Voor 16% gewijzigd door Phyxion op 10-01-2011 16:20 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

het is niet alleen maar een andere werkcultuur, maar hij mixt z'n priveleven met z'n werkleven op twitter. Daardoor krijg je ook priveberichten te zien dat hij bijvoorbeeld lekker aan het gamen was op z'n nieuwe tv op kantoor. Maar wat er niet bij staat is dat hij daarvoor 8 uur lang bezig is geweest iets te fixen. Of dat zijn hele team al een hele nieuwe feature heeft geschreven en dat ze daarom even lekker aan het gamen zijn geslagen. Zijn werktijden zijn ook niet 9-5. Je ziet vaak genoeg nog een update voorbij komen op onchristelijke tijden.

Ik geloof namelijk echt niet dat Notch nu gewoon lekker achterover leunt en zijn centen aan het tellen is en geen fluit meer doet aan minecraft. En over de opbrengsten, dat is echt geen kopers*prijs. Hij moet ook een % afdragen aan paypal, z'n bank en de hosting is ook niet gratis.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Phyxion schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:18:
[...]

Ze hebben wel toegang tot alle code. Je kan heel minecraft gewoon decompilen en je hebt alles.
Je hebt eerder niets. Geen klassennamen, geen variabel-namen, geen comments. Natuurlijk is eruit te destilleren wat er gebeurt, maar dat is met een willekeurige native binary niet veel anders. Ik vind de opmerking "je kunt het gewoon decompilen" bijzonder kort door de bocht.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Laatst online: 18-09 15:17
We hebben een leuke mijlpaal bereikt. Voor het eerst werd iemand gedisconnect omdat de server vol was. 75 users online op een moment.

Afbeeldingslocatie: http://cache.gyazo.com/2f0471bfb5a632db03c741827efe3386.png

Edit: o, en zonder lag of course... :D

[ Voor 8% gewijzigd door vistu op 10-01-2011 20:12 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---