Ik probeer altijd caves te vinden, bespaart heel wat graafwerk. Bovendien is het veel leuker vanwege de spanning, maar daarom ook wel wat gevaarlijker. Het is vooral oppassen voor skeletons en creepers, de rest maakt niet zoveel uit. Skeletons kunnen je namelijk vanuit het donker beschieten (als jij ze nog niet kan zien), en creepers maken helemaal geen geluid. Zombies en spinnen hoor je al van verre aankomen, en slimes zijn gewoon erg grappig.
Ga gewoon met veel armor + wapens + een hele berg fakkels naar beneden als ik eenmaal een grote cave gevonden heb. Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet altijd alles verken, ben nu in mijn 2e wereld een grot tegengekomen die ergens een stuk heeft waar wel 8 gangen op uitkomen, en die gangen splitsen ook weer alle kanten op. Ben daar al 5 keer dood gegaan of zo, en heb nu maar besloten om dat deel maar helemaal af te sluiten (met sand blocks dan, zodat ik eventueel nog wel terug kan als ik dat wil). Maar voorlopig vind ik het daar veels te gevaarlijk, je wordt overspoeld door monsters (op normal al, ik wil niet weten hoe het op hard zal zijn)
Grotten zijn verder zeer effectief qua resources, heb uit de bovenstaande grot alle iron kunnen halen die ik nodig had voor de spoorlijn van de spawn naar mijn huisje toe (en die is aardig lang), en dan was ik nog maar op de helft van de hoeveelheid iron die er te vinden was (en in het deel dat ik afgesloten heb ligt waarschijnlijk nog een hele lading

)
Ohja en nog een tip voor mensen die ook op deze manier te werk gaan, ik ben er achter gekomen dat een grot soms gewoon verder gaat achter zo'n hoop met gravel, dus die graaf ik altijd voor een deel weg totdat ik haast zeker weet dat er niks achter zit.
[
Voor 10% gewijzigd door
Tower410 op 25-10-2010 23:00
]