[PC] Minecraft Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 57 Laatste
Acties:
  • 403.415 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Haha nice! Ik zat net (nu) in de bus met tethering op mijn iPhone aan en kon gewoon op de server, grappig! Ben wel gelijk maar gestopt, beetje levenloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:37
Zojuist het spel gekocht via paypal na een paar weken gespeeld te hebben. Wat een geweldig spel is het ook, dat zo simpel zo mooi kon zijn :P
Gelijk thuis even een Hey0-server opgezet thuis voor klasgenoten en draait nu goed. Ik heb alleen over de server wel een vraag, is het mogelijk de grootte van de map te beperken, ik heb in dit topic gezocht en ook op google maar kwam niet zo snel iets tegen, heeft iemand ideeën ?
Ik zal morgen ook even kijken op de tweakers server, heb veel verhalen gehoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
t1mmy schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:04:
Haha nice! Ik zat net (nu) in de bus met tethering op mijn iPhone aan en kon gewoon op de server, grappig! Ben wel gelijk maar gestopt, beetje levenloos :P
Is wel heel leuk dat dat kan, maar je zult wel een enorme ping hebben dan :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, hoe kom ik een beetje snel aan buskruit? Dat is het enige wat niet echt wil lukken. En minen gaat een stuk leuker met wat TNT. Ik heb enkele vallen gemaakt zodat monsters verdrinken, maar per nacht zijn er misschien 2 gek genoeg om daar in te lopen. (moet je trouwens in de buurt zijn, willen ze daar spawnen?). Wat is jullie manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Dreanor schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:15:
Sinds een paar dagen ben heb ik Minecraft ontdekt en ben ik enthousiast geworden. Heb bijna alle X's Adventures in Minecraft gekeken, websites gelezen en torrents gezocht. Ja, ik heb naar torrents gezocht maar niks "goeds" gevonden.
Leuke filmpjes! :) En ik heb weer wat dingen bijgeleerd die ik nog niet wist :P

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Typehigh schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 06:29:
[...]

Persoonlijk denk ik dat het het beste idee is om Gravitone het initiatief te laten nemen met een nieuwe Citadel. Het is zijn project en idee. Mocht het blijken dat er bij de nieuwe map gebouwen overgezet kunnen worden, zou dat natuurlijk ideaal zijn voor de Citadel zodat de kathedraal niet helemaal opnieuw opgebouwd hoeft te worden (en hij is pas net af.... en ik vraag me af of Gravi 't kan opbrengen om zoiets nog een keer te moeten doen), alhoewel dan beter heel Citadel mee kan. Al met al is de Citadel toch wel een van de grootste projecten is op de huidige server (en in mijn ogen de mooiste).

(speel als JelmarG overigens in mc).
Het gaat niet zozeer dat IK of iemand anders het maakt. Ik bedoel, ik had het over Citadel in het geheel, met haven etc, niet de kathedraal. Tuurlijk is het gravitone's project, maar veel word ook door anderen gemaakt en daar doelde ik op !

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 11:59

Austin

Uit een boek

Preddie schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:29:
Dit vind ik wel een interessant topic, alle echte feiten die Notch ooit heeft gezegd:

http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=3&t=49256
Staat een hoop goede informatie in, is echt eentje om regelmatig te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
NitroX infinity schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:25:
[...]

Uhm, volgens mij zitten we al rond de 180 geregistreerde gebruikers ofzo :P
Helaas, allebei mis; we hebben 280 users in de database die nu bouwrechten hebben (of ooit hebben gehad). Onze topdag was zondag 2 weken terug, met 60 users tegelijk online gedurende langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 16:25
Decennia schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:47:
[...]

Het gaat niet zozeer dat IK of iemand anders het maakt. Ik bedoel, ik had het over Citadel in het geheel, met haven etc, niet de kathedraal. Tuurlijk is het gravitone's project, maar veel word ook door anderen gemaakt en daar doelde ik op !
Uiteraard helpen andere mensen (ook maar beperkt overigens, de haven is voor 90% door mij gemaakt), maar wat ik bedoelde is dat net zoals op de huidige server, gravitone eerst een algemeen stadsplan kan uitzetten zodat hij zijn vormgeving kan toepassen. Die stijl kan dan weer in alle bouwwerken die daarna komen doorgevoerd worden, zoals in de huidige Citadel. Daarna denk dat hij hulp zeker kan waarderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Austin schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:17:
[...]

Staat een hoop goede informatie in, is echt eentje om regelmatig te checken
Eigenlijk komt het er bijna op neer dat alles wat je logisch bedenkt hij er wel in wilt hebben. Zoals stormen, beter watersysteem, beter cartsysteem (hij heeft gezegd dat hoe het nu werkt hij zelf niet eens echt getest heeft met voortduwen enzo), uiteraard een beetje verklaring hoe de hell eruit zal kunnen gaan zien. En voor de duidelijkheid, Notch heeft dit zelf allemaal gezegd en voor de bron verwijs ik naar de website hierboven, hieronder een kleine samenvatting wat ik grappig vond om te lezen vertaald in Nederlands:

Bij de update van 31-oktober:

Over de hel:
  1. Er komt een hel dat toegankelijk wordt via portals. Of deze portals zelf gemaakt kunnen worden of dat de portals in het landschap komen te staan is niet duidelijk. Verder is er vrijwel niks duidelijk over deze portals opzich.
  2. Afstanden in de hel zijn korter dan in de 'echte' wereld. Voorbeeld: als je door een portal zou gaan en 100 bloks zou lopen en weer door een portal gaat naar de echte wereld, kan het zijn dat je in de echte wereld 400 bloks verder bent. De werkelijke afstanden zijn niet duidelijk, maar een feit is dat de hel een compacte wereld is qua afstanden van de echte wereld
  3. De hel is een aparte wereld naast de echte wereld. Je kunt hier gaan bouwen en doen wat je wilt.
  4. Nieuwe vijanden in de hel, zoals de Ghast, deze is 4 meter hoog en je wilt deze nooit ontmoeten. Notch heeft zelf gezegd dat hij deze nog nooit heeft kunnen doden. Hij zou enorm oneerlijk zijn. Het is de bedoeling dat je dit wezen zal gaan haten. Ik denk een stukje opbouw van spanning dat je ieder hoekje eerst wilt checken, voordat je verder loopt.
  5. Alle blokjes zullen werken in hel, zoals ik al zei kan je er bouwen. Hel heeft rode mist, is aanwezig in multiplayer en is niet een plek dat je kunt bereiken door gewoonweg naar beneden te graven (altijd via portals)
  6. Notch zijn inspiratie komt de 'ways' uit'Wheel of time. Dit zijn een serie van boeken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7p6xM.gif

Over de nieuwe monsters van 31-oktober:
  1. De ghast dan, een monster dat alleen in de hel voorkomt en 4 meter lang is. Kan tegen vuur, is niet onzichtbaar (duh, 4 meter :) )
  2. Vleermuizen

Overige zaken:
  1. Zoals vaker al gezegd is, fakkels worden vervangen voor lantaarns bij de update. Fakkels zullen uitgaan na een tijdje en lantaarns zullen altijd branden
  2. Het zou kunnen dat lantaarns staal nodig hebben om gemaakt te kunnen worden
  3. Ook zou het kunnen dat je naar de hel moet gaan voor materialen om deze lantaarn te kunnen maken
  4. Fakkels kan je opnieuw aanzetten met 'flint and steel'
  5. Hoe dieper je straks graaft, hoe toleranter monsters zullen zijn voor licht. Dit zal betekenen dat het zou kunnen zijn dat als je op de bodem van de map bent monsters al kunnen spawnen bij zwak licht in een hoekje waar weinig licht komt in je eigen mijn.
  6. De vishengel krijgt daadwerkelijk een doel, je kunt gaan vissen (verder weten ze niks)
  7. Er komen pompoenen, je kunt hierin snijden en op je hoofd zetten en gebruiken als zinloze helm.
  8. Er komt een horloge in het spel waarop je kunt zien of het dag of nacht is.
  9. Dan de biomes, nieuwe manier van genereren van levels, zodat bossen, woestijnen, winterlandschappen etc elkaar gaan afwisselen
  10. Biomes wisselen elkaar niet alleen af qua landschap, maar ook qua variablen zoals temperaturen, droog/nat verhouding, veilig en onveilige plekken
  11. Warmte en kouschade komt er absoluut in, maar het is nog niet zeker of met deze update
  12. Meer nieuwe muziek, je kunt in dat topic voorbeelden horen
  13. In deze update minimaal 5 nieuwe bloks
  14. De update zal je huidige savegames niet stukmaken. Het is wel zo dat de hel en dergelijke niet zullen werken in je huidige game. Ik denk dat je daarvoor een nieuwe map moet genereren.
Wat kleine feitjes wat Notch ooit heeft gezegd, los van aankomende update:
  1. Dit alles komt ook in Multiplayer beschikbaar
  2. Misschien dat je straks lantaarns (fakkels lijkt me persoonlijk vreemd) aan en uit kan zetten met redstone
  3. Hel wordt een unieke wereld en ook telkens opnieuw gegenereerd
  4. rtvotis: "will dynamic weather ever be implemented, like rainstorms, snowstorms, etc.?"Notch: "Oh yes! It's going to be very fun to implement, too!" (Sep 14)
  5. pixartistHH: "do you plan on making the map 256m high at some point ? "Notch: "I will certainly try!" (Sep 8)
  6. Wulven: "and if you could maybe add Wolves to the game, you would make me happiest guy ever~ Could hunt good mobs, dunno drops, fangs/claws?" Notch: "Yeah, wolves that howl at the full moon at midnight, and can be tamed for pet dogs... That would be great, and I will add it!" (Aug 15)
  7. Geen technologie
  8. Er komt wel ooit bier in het spel, lijkt hem leuk om brouwerijen te hebben o.i.d.
  9. Er komen meer rijdieren zoals paarden
  10. Er komen ook touwen waar je de dieren mee kunt begeleiden
  11. Seisoenen zullen er waarschijnlijk niet echt inkomen, omdat dan telkens alle chunks geupdate moeten worden, maar dingen als: 'warmte toenemen, zodat sneeuw smelt, meer kou toevoegen kan wel gaan werken)
  12. Natuurrampen lijkt hem wel wat
  13. Hij denkt aan portals om snel te reizen, lijkt erop dat hij daar nu de hel voor gebruikt
  14. Karts zijn nu niet stabiel, moet aan gewerkt worden
  15. Het watersysteem deugt ook nog niet, hij is nu al blij dat er water is, maar hij is van plan het opnieuw te schrijven
  16. Hij denkt niet aan 'level-genertation-sliders'
  17. 'Torch arrows leek hem wel wat' Dat je een pijl schiet met een torch eraan om er ergens een te plaatsen
  18. Hij zal wellicht vliegende rijbare dingen toevoegen. Zelf hoop ik niet op draken o.i.d., maar luchtbalonnen worden het iig niet
  19. Stroomsluizen/ watersluizen: Absoluut!
  20. Reperaren van dingen wordt niet echt toegevoegd in de zin van 100%, hij denkt eerder aan 50%
  21. Natuurrampen komen er uiteindelijk wel in
  22. CTF: waarschijnlijk met Mods. Hij praat vaker over mods, dus ik denk dat hij ook de community steeds beter laat helpen met het toevoegen van nieuwe zaken. Hij zei ook met andere zaken: 'Als mods dit gaan kunnen, ga ik het ook in het spel toevoegen)
  23. Aangeven hoe groot je map wordt gaat wel gebeuren. Het einde wordt dan alleen oceaan...
  24. Biome specifieke monsters. Ja. Schapen zullen dus niet in de woestijn rondlopen (dit vul ik aan)
  25. Nogmaals iets over het watersysteem. Het werkt nu zoals het werkt, maar het is verre van perfect.Om dit goed te maken blijft enorm lastig
  26. Alchemy: Absoluut Ja!
  27. Grotere dingen maken /craften: Hij zat te denken aan een 16*16*16 raster waarmee je enorme deuren kan maken/ boten/ liften. Hij hoopt dat hij alle technische problemen kan oplossen om dit te bereiken.
  28. Een gamme-slider: Hij gaat het proberen, wel weer technisch geneuzel...
  29. Smoke-blocks: aangemaakt door vuur, na een tijdje verdwijnt het
  30. Het planten van vlaggen om land te claimen
  31. Random dwerg-dorpen / verlaten torens/ draaknesten
  32. Komt wellicht ook uit als alles af is voor de iphone/ android
  33. Komt waarschijnlijk geen gif in het spel/ geen honger status
  34. Meer groente en fruit
  35. Rituelen en 'summoing' weet even niet hoe te vertalen
  36. Dieren: paarden/ ezels en beren, hij wil geen onvriendelijke dieren
  37. Kleuren voor kleding
  38. Geen skills in minen, misschien wel doelen, zoals 10 miljoen steentjes minen
  39. Magie komt erin, voornamelijk om bijvoorbeeld dieren te temmen of monsters te spawnen, geen vuurballen of bliksemschichten
  40. Niet geavanceerd handelen, gewoon items droppen, thats it
  41. Hij lijkt het leuk als wolken dingen afremmen
  42. Honger/ dorst: nee, maar wel schade bij kou
  43. Geen trampolines :)
  44. Nieuwe boten
  45. Wegen
  46. Bewegende lichten
  47. Duiken
  48. Liften
  49. Het aan elkaar linken van karts
  50. 'Trapdoors
  51. Windmills
  52. Mooiere graphics: vind hij niet nodig
  53. Voedsels hoopt op in kisten, maar niet in inventory
  54. Weer iets over de 16*16*16 is max
  55. Hij weet niet zeker of hij ooit het watersysteem zal maken
Dit is het wel zo'n beetje, heb zelf gewoon wat zaken eruit geplukt, maar lees het topic zelf eens door om alles door te nemen. Staan best wel leuke dingen in, bij sommige zaken heb ik wel zo mijn vraagtekens

Opzich wel grappig om te bedenken dat er nu al om de 'bugs' heen (ik zeg het maar even plat) er al enorm mooie kartsystemen worden bedacht. Bijvoorbeeld dat een kart op een kruispunt altijd naar het zuiden toegaat is echt vreemd, hij zou rechtdoor moeten gaan toch... maar dit wordt overal gebruikt om karts af te laten slaan, boosters op te bouwen en allerlei andere dingen. Ik denk (nergens gelezen, dat boosters en zulke vreemde zaken allemaal eruit gaan uiteindelijk, omdat het mij erg gebugged lijkt dat 2 mijnkarretjes naast elkaar steeds harder gaan :)

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:44
Watersluizen, wacht ik al een tijdje op =)
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/vIhVO.png
Welk texture pack is dit trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:35
ZpAz schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:21:
Vind het jammer dat minecarts op de server niet werken, op single-player heb ik een toren gemaakt waar je met de minecarts vanaf kan :)

Klik een beetje te gecompressed... mja :)
Heb nu een verbeterde versie, heb boosters op de track gezet, zodat ik snel bovenaan de toren kan komen. Ook heb ik beneden 'indicator' lampjes, zodat je kan zien op welke verdieping het karretje zich bevind.

De 'bekabeling' moet nog een stuk beter weggewerkt worden though. :X

Vond het wel nice :)

Zie hier: http://cl.ly/2r0y

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Notch dat allemaal wil implementeren, dan zal het nog wel een tijdje duren :p Maar een geweldige lijst zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVermeersch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
gm1999 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:06:
[afbeelding]
Painterly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:44
hmm, als ik hem install is hij een stuk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

gm1999 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:58:
[...]

hmm, als ik hem install is hij een stuk anders.
Komt omdat Painterly verschillende keuzes heeft. Je kan bijvoorbeeld kiezen uit 5 verschillende gras-soorten, bomen etc.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
ZpAz schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:20:
[...]

Heb nu een verbeterde versie, heb boosters op de track gezet, zodat ik snel bovenaan de toren kan komen. Ook heb ik beneden 'indicator' lampjes, zodat je kan zien op welke verdieping het karretje zich bevind.

De 'bekabeling' moet nog een stuk beter weggewerkt worden though. :X

Vond het wel nice :)

Zie hier: http://cl.ly/2r0y
Gaaf om te zien, ik ben zelf ook bezig met een hoge toren en ik dacht ook aan een karretje voor naar boven/beneden. :) Handig die lampjes trouwens!

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
gm1999 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:06:
[afbeelding]
PainterlyPack

Die heb ik ook geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Mooiste vind ik toch wel het feit dat Painterly Pack zoveel keuze heeft tussen de textures. Er zit eigenlijk wel voor iedereen iets tussen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
De nieuwe Minecraft wordt ZO eng...

Weet ook niet echt of ik blij ben met de omslag van lantarens en fakkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
  • Laatst online: 16-09 23:26
na halloween hoop ik dat ze health en mobs in multiplayer gefixed hebben. want dat wordt dan echt epic :D
cave runs worden dan ook echt nog wel een stuk lastiger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24
Ik heb dankzij die FAQ link van Preddie en de antwoorden van andere tweakers (thank you all) geen zorgen meer over die paar quotes van de maker (zie mijn vorige post) en gezien ik al enthousiast was wou ik meteen tot aankoop overgaan.

Maar wat blijkt, niet genoeg geld meer op Paypal :'( dus dat wordt nog ff enkele daagjes geduld hebben (of er is een tweaker die het voorschiet /rolleyes :P).

Ik las ook erg goede dingen over welke kant ze op willen met het spel, alleen "the hell" lijkt mij een beetje "out of place" en de fakkel verandering lijkt mij ook iets minder. Ach, ik heb nog geen minuut speeltijd achter de rug en geen vorige ervaringen dus dat boeit toch niet. :P

En wat ik nu toch wel vet vind is dat het pas een alpha is en er dus nog vele dingen bij zullen komen. Zo las ik meer grondstoffen, zadels, monsters, verf, etc. Ow ik kan niet wachten om te beginnen! :9~

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 18:06
Dreanor schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:32:
Maar wat blijkt, niet genoeg geld meer op Paypal :'( dus dat wordt nog ff enkele daagjes geduld hebben (of er is een tweaker die het voorschiet /rolleyes :P).
Ik kan geloof ik een tweaker blij maken, ik stuur je een DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eidelijk m'n rangeerspoor klaar, echt reuze handig bij mijnen. Eigenlijk was het niet moeilijk, maar toch
Ik heb heeeeel veel wissels, en als de pressure plate die aan het eind van 1 van de vele banen zit ingedrukt wordt, zal de wissel omspringen, en zal het volgende minekarretje op de volgende track terechtkomen enz.
Zo kan ik dus ergens diep in m'n mine zitten te minen, heb een volle inventory, loop naar een storageminecart toe, pak daar een andere storageminecart uit, en die geef ik een duw richting m'n booster en hij is weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Zethian schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:00:
Mooiste vind ik toch wel het feit dat Painterly Pack zoveel keuze heeft tussen de textures. Er zit eigenlijk wel voor iedereen iets tussen.
Ik Heb nu de normale, eens tijd nemen voor de uitgebreide

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Zo ben blij met mn kompas, rond mijn toren was werkelijk niets nuttigs meer te vinden, dus ver weg gelopen, en begonnen met mijnen, en het heeft wat opgeleverd :) Moest ijzer hebben voor wat sporen, en heb nu best wat verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Zojuist een dikke discussie gehad met McHaggis.
Ik had erg grote kritiek op de plots in plottest2, met voorbeeld 1tje uit mijn straatje (KoolLaan). Het is een groot vierkant blok gemaakt van hout en cobble met allemaal bomen erin. Een ander plot is er mee gelinkt en onder dat gebouw zit een kamer vol met kisten & workbenches. Ons straatje heeft een paar mooie huisjes en dit verstoord het totaal (vind ik). Haggis was het hier niet mee eens waardoor er een discussie ontstond.

Sorry dat ik mijn bek open trek xD

BTW : Ik ga denk ik ook meer met minecarts dingen maken in survival. Misschien een achtbaan namaken uit een bepaald attractiepark waardoor ik die meteen in de nieuwe server kan implanteren =)

[ Voor 15% gewijzigd door Decennia op 16-10-2010 21:48 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
M'n lijntje van mn toren naar de mijn is klaar, +- 250 tracks. http://cl.ly/2r5W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Speelt iemand toevallig Minecraft op Linux? Bij mij crashed de client zodra ik een nieuwe game start/server join :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Gimli skin ;

http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=27&t=30915

40+ skins ;

http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=27&t=39059

Ernie, BErt & Cookie monster skin

[ Voor 43% gewijzigd door Decennia op 16-10-2010 22:46 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:33
Bij mij werkt het op linux.
Je moet het alleen wel iets anders opstarten:
java -Xmx1024M -Xms512M -cp Minecraft.jar net.minecraft.LauncherFrame

Ik heb het in een script gezet en start zo het spel mee op.
Werkt goed.

Wel trouwens met de SUN versie van java uitvoeren! (sun-java6-bin)

[ Voor 13% gewijzigd door FireWood op 16-10-2010 22:45 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Bij mij werkt het zonder fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
FireWood schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:41:
Bij mij werkt het op linux.
Je moet het alleen wel iets anders opstarten:
java -Xmx1024M -Xms512M -cp Minecraft.jar net.minecraft.LauncherFrame

Ik heb het in een script gezet en start zo het spel mee op.
Werkt goed.

Wel trouwens met de SUN versie van java uitvoeren! (sun-java6-bin)
Bedankt. Ik probeer dit nu te doen, maar blijkbaar ligt de Minecraft-server plat :(

EDIT:
Lukt niet. De game crashed gewoon heel de tijd...

[ Voor 5% gewijzigd door Bv202 op 16-10-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Zo, dankzij Zhalix (profiel) kan ik eerder beginnen aan MineCraft dan verwacht. Nogmaals bedankt! _/-\o_

Dre's eerste drie dagen ...

Ik had besloten om mijn eerste wereld gewoon ff rond te klooien, geen tools maken, geen schuilplaats maar enkel verkennen en de wereld bezichtigen om daarna een nieuwe wereld te starten en echt te beginnen.

Minecraft heeft echter een verrassing in petto!

Nadat de wereld gecreëerd was begon ik rond te rennen, heuvels te beklimmen en dieren te stompen. Dankzij mijn haviksogen zag ik al snel dat er maar één grote berg in de buurt is. Dus, avonturier in hard en nieren, beklim ik vastberaden de berg.

De klim was lang en gevaarlijk maar het lot was mij vriendelijk gezind en ik bereik de top. Met de wolken onder mij voel ik me "King of the World" en ik scheeuw mijn naam zodat de wereld weet dat er een nieuwe speler is!

Zo, dat is eruit.

Weer doen mijn haviksogen zijn werk en ik merk dat dit toch wel een paradijs is. In het groene dal is water en volop leven. Een prachtige waterval die uit de berg stroom voedt het meer. Er is zand, tijdens mijn klim zag ik op de meest gevaarlijke plekken coal en deze machtige berg is de enige in de omgeving en is het perfecte herkenningspunt om mijn huist terug te vinden na grote avonturen.

Al dromende van gevaarlijke avonturen, vinden van schatten en het bouwen van machtige huizen merk ik nauwelijks op dat de zon zijn gevecht van de maan aan het verliezen is. Dus ik heb haast, want ik sta op het dak van de wereld zonder enige "tools" en hoop om de nacht te overleven.

Met gevaar voor eigen leven klim en spring ik de berg af. Na twee bomen omgehakken , een workbench maken en een schep graaf ik een gat in een heuvel om te schuilen.

De nacht brengt al snel vele gevaarlijke wezens en één monster spin werd mij bijna fataal. Gelukkig bleek ik de sterkere van de twee en mag de nacht overleven. Nog nooit ben ik zo blij geweest de zon te zien en euforisch ren ik mijn schuilplaats uit.

En dan wordt het zwart voor mijn ogen ... het enige wat ik herinner is SSSssssssttt BOOOM!!!

Game Over ...

Respawn

Als ik bijkom ben ik op een andere locatie dan ik mij herinner. Was het een droom, een nachtmerrie? Nee, ik herinner mij deze wereld ... zou het echt ...

Ik loop naar de laatste plek die ik me kan herinneren. Het was geen droom, hier was ik eerder want mijn schep, hout en toolbench liggen in een groot gat in de grond. Ik besluit het te vergeten en mij comfortabel te gaan maken in de kleine schuilplaats.

Opnieuw valt de nacht, maar nu zit ik veilig in een ruimere schuilplaats met licht. Het is heerlijk om licht te hebben wat de duisternis doet verjagen. Als de zon de maan weer heeft verslagen besluit ik het gat voor mijn schuilplaats te dichten, nieuwe tools te maken en de directe omgeving te verkennen.

En zo zijn mijn eerste drie dagen in Minecraft verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:21:
Zo, dankzij Zhalix (profiel) kan ik eerder beginnen aan MineCraft dan verwacht. Nogmaals bedankt! _/-\o_

Ik had besloten om mijn eerste wereld gewoon ff rond te klooien, geen tools maken, geen schuilplaats maar enkel verkennen en de wereld bezichtigen om daarna een nieuwe wereld te starten en echt te beginnen.

Nadat de wereld gecreëerd was begon ik rond te rennen, heuvels te beklimmen en dieren te stompen. Dankzij mijn haviksogen zag ik al snel dat er maar één grote berg in de buurt is. Dus, avonturier in hard en nieren, beklim ik vastberaden de berg.

De klim was lang en gevaarlijk maar het lot was mij vriendelijk gezind en ik bereik de top. Met de wolken onder mij voel ik me "King of the World" en ik scheeuw mijn naam zodat de wereld weet dat er een nieuwe speler is!

Zo, dat is eruit.

Weer doen mijn haviksogen zijn werk en ik merk dat dit toch wel een paradijs is. In het groene dal is water en volop leven. Een prachtige waterval die uit de berg stroom voedt het meer. Er is zand, tijdens mijn klim zag ik op de meest gevaarlijke plekken coal en deze machtige berg is de enige in de omgeving en is het perfecte herkenningspunt om mijn huist terug te vinden na grote avonturen.

Al dromende van gevaarlijke avonturen, vinden van schatten en het bouwen van machtige huizen merk ik nauwelijks op dat de zon zijn gevecht van de maan aan het verliezen is. Dus ik heb haast, want ik sta op het dak van de wereld zonder enige "tools" en hoop om de nacht te overleven.

Met gevaar voor eigen leven klim en spring ik de berg af. Na twee bomen omgehakken , een workbench maken en een schep graaf ik een gat in een heuvel om te schuilen.

De nacht brengt al snel vele gevaarlijke wezens en één monster spin werd mij bijna fataal. Gelukkig bleek ik de sterkere van de twee en mag de nacht overleven. Nog nooit ben ik zo blij geweest de zon te zien en euforisch ren ik mijn schuilplaats uit.

En dan wordt het zwart voor mijn ogen ... het enige wat ik herinner is SSSssssssttt [red]BOOOM!!!

Game Over ...[/red]

Respawn

Als ik bijkom ben ik op een andere locatie dan ik mij herinner. Was het een droom, een nachtmerrie? Nee, ik herinner mij deze wereld ... zou het echt ...

Ik loop naar de laatste plek die ik me kan herinneren. Het was geen droom, hier was ik eerder want mijn schep, hout en toolbench liggen in een groot gat in de grond. Ik besluit het te vergeten en mij comfortabel te gaan maken in de kleine schuilplaats.

Opnieuw valt de nacht, maar nu zit ik veilig in een ruimere schuilplaats met licht. Het is heerlijk om licht te hebben wat de duisternis doet verjagen. Als de zon de maan weer heeft verslagen besluit ik het gat voor mijn schuilplaats te dichten, nieuwe tools te maken en de directe omgeving te verkennen.

Geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online

Haha! Heb je ooit overwogen een boek te schrijven? Naast iemand die fanatiek filmpjes van MineCraft heeft geplaatst op YouTube, zou een boek misschien ook wel heel erg aanslaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Wow man bij deze heb ik het spel ook gekocht bij het lezen van dit verhaal en het kijken van wat youtube filmpjes. Mijn ingame name is DonCorleoneNL.

Iemand nog beginnerstips voor me ;)

Enne je moet idd een boek gaan schrijven Dreanor :)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Oh, wat jammer :-( , ik dacht zo na het lezen van dit topic. Dit spel ga ik kopen, jammer is alleen dat je niet met ideal kunt betalen. Jammer want ik heb geen creditcard |:( . Wordt weer wachten dus ;w

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:56
Paypal kun je ook je bankrekening aan koppelen. Voordat je die kunt gebruiken, storten ze eerst 2 microtransacties om te kijken of het de goede is. die moet je dan weer invullen.
Dus geen CC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Neej, maar op de paypal site staat dat je minimaal 18 moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pali
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-03 17:11
Daar hoef je niet bang voor te zijn MB113, ik ben zelf 18 en heb mijn Paypal-account al 3 jaar aan mijn bankrekening gekoppeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Is deze al een voorbij gekomen: YouTube: Minecrafting with Nessassin

Echt briljant _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Pali schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:48:
Daar hoef je niet bang voor te zijn MB113, ik ben zelf 18 en heb mijn Paypal-account al 3 jaar aan mijn bankrekening gekoppeld ;)
Tip: Haal die koppeling er zsm af. Paypal is slechts beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord, wat vele malen zwakker is dan wat voor beveiliging je bank ook opwerpt.

En d'r is een nieuwe render op http://beta.tweakcraft.net/map. Mijn koekiemonster staat er ook op, :D. Alleen... in het echt zit er water overheen.

Afbeeldingslocatie: http://thelifestream.net/thulhu/64monster-9.png

Moet ik het water dieper maken om op de render te laten tonen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

@Pali, ah, thnx, ga ik ook proberen ;)
@Filmpje, LOL
@Kookiemonster, Nice!! + thnx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:36
bij ondiep water zie je de ondergrond er nog door, dus om hem mooi blauw te krijgen op de render zal je het water inderdaad dieper moeten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
Bv202 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:21:
[...]

Bedankt. Ik probeer dit nu te doen, maar blijkbaar ligt de Minecraft-server plat :(

EDIT:
Lukt niet. De game crashed gewoon heel de tijd...
Vergeet niet je view distance lager te zetten.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:23

Hu9o

Schokkend

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Bedankt voor de reacties, ik ben gisteren alleen te fanatiek bezig geweest en heb niet meer alles bijgehouden wat ik heb gedaan ... :( Maar daar komt wel een oplossing voor. Ik zal binnenkort ff wat screenshots hierop gooien!

Dit briljante filmpje is vast al eens voorbij gekomen: YouTube: Minecraft FIREE WTFFFFFFF!!!!!

Edit: Ow by the by, mijn Minecraft naam is Joene!

[ Voor 7% gewijzigd door Dreanor op 17-10-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
ik heb een trap gemaakt in survival:
http://picasaweb.google.c...f9dSHKHkA?feat=directlink
en
http://picasaweb.google.c...f9dSHKHkA?feat=directlink
en
http://picasaweb.google.c...v2ugE#5529051538168039170
Kippen en varkens kunnen er alleen onder door kruipen ik hoop alleen niet dat spinnen dat ook kunnen :)
Tot nu toe hoop varkens en koeien gevangen en 1 bom monster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/8007/citadelhaven.png

De citadel haven in geuren en kleuren. 1 woord ; PRACHTIG. Respact aan JelmarG & Cocoia =]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde een val maken onder de grond, zodat deze ook overdag zou werken als buiten er geen monsters meer spawnen. Alleen nu lees ik op de wiki pagina dat er in een gebied van 144x144 monsters op minimaal 24m afstand spawnen. Maar betekent dit ook dat een gebied minimaal 144x144 moet zijn willen er mobs spawnen? Met andere woorden; hoe groot moet het gebied onder de grond zijn, willen er monsters tevoorschijn komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Zo, na enkele uren spelen, verkennen, mijnen en bouwen heb ik een leuk huisje gemaakt. Inclusief tuin, boomhut, mijnschacht, verbrandingsoven en eigen bos. Dus ik ben al lekker op dreef. Wil nog een waterval en steiger bouwen om daarna een echt groot landmark lava fakkel ding te bouwen.

Echter heb ik enkele vragen:
1. Wat betekent het enge muziek die zo af en toe kort speelt? Ik zie dan niks, maar wordt er wel bang van.
2. Wat kan ik met "Wol"?
3. Kan je een oneindige lavapool maken?
4. Hoe kan je gemakkelijk screenshots maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Hey,

Is er iemand die voor mij wilt vouchen? Ik speelde de eerste dagen op de server en ben toen gestopt. 2 weken geleden kreeg ik terug bouwrechten zonder problemen, maar toen ik net even wilde spelen moet ik blijkbaar iemand kennen in de server terwijl de meesten die toen speelden al lang gestopt zijn :s

Hier mijn eerste post in dit topic als "bewijs":
Bv202 in "[PC] Minecraft"

Tyvm

EDIT:
Nvm, Sjoerd wilt vouchen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Bv202 op 17-10-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Decennia schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:40:
[afbeelding]

De citadel haven in geuren en kleuren. 1 woord ; PRACHTIG. Respact aan JelmarG & Cocoia =]
Wow, echt super mooi! Is deze te zien op de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Decennia schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:40:
[afbeelding]

Wat er nu nodig is is een jukebox die daar de hele dag het muziekje van de Vliegende Hollander uit de Efteling afspeelt :D

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

@Storm666 ; Jaja, Naar citadel warpen, de bordjes volgen naar de Grote haven en even zwemmen naar de vuurtoren =)

@MazeMouse ; I totally agree, wat was ik verslaafd aan dat nummer ahaha XD

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik zal direct eens gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:28:
Zo, na enkele uren spelen, verkennen, mijnen en bouwen heb ik een leuk huisje gemaakt. Inclusief tuin, boomhut, mijnschacht, verbrandingsoven en eigen bos. Dus ik ben al lekker op dreef. Wil nog een waterval en steiger bouwen om daarna een echt groot landmark lava fakkel ding te bouwen.

Echter heb ik enkele vragen:
1. Wat betekent het enge muziek die zo af en toe kort speelt? Ik zie dan niks, maar wordt er wel bang van.
2. Wat kan ik met "Wol"?
3. Kan je een oneindige lavapool maken?
1. Dan zit er een dungeon in de buurt
2. Niks/bouwen
3. nee
4. printscreen
hoe groot moet het gebied onder de grond zijn, willen er monsters tevoorschijn komen?
1x1x2 met een lichtniveau van 7 of minder.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
heb op het tweakcraft forum even een threadje gemaakt voor het Orthanc project, het uitgraven van de eerdergenoemde cirkel is snel verlopen en nu zijn we bezig het trapsgewijs op te laten lopen.

Hier ook nog even een mooi plaatje gemaakt door rvdm88.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2dio87r.png

[ Voor 6% gewijzigd door Wussie op 18-10-2010 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
met wol kan je toch schilderijen maken?
dacht 9 hout takjes en dan in het midden een stuk wol? (het is iig iets in die trend)

trouwens voor de geïnteresseerde: stukje op nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 01:24:

4. printscreen
Ja, ik weet dat je met Printscreen een screenshot maakt, maar dan moet je alsnog in een image editor plakken en opslaan. Ik bedoel eigenlijk of het spel niet een toets heeft om een screenshot te maken en dat het spel het automatisch als een jpeg/png bestand opslaat. ;)

Ja, printscreen en dan handmatig opslaan is mij teveel werk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
Het is wat jij zij ja :)

Afbeeldingslocatie: http://www.minecraftwiki.net/images/6/6c/CraftingPaintingIO.png

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 11:59

Austin

Uit een boek

Zo de Citadel omgeving is denk ik toch een van de mooiste op de server !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
De Citadel omgeving is inderdaad erg mooi ja :)

Ik las trouwens net dit: http://twitter.com/notch/status/27532574435#

Dus eigenlijk is een hele nieuwe map genereren niet echt nodig, maar ik neem aan dat dit alsnog gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
SToRM666 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:09:

Dus eigenlijk is een hele nieuwe map genereren niet echt nodig, maar ik neem aan dat dit alsnog gaat gebeuren?
Heb je gezien hoe groot het 'ontdekte' stuk al is? Dat stuk is al gegenereerd en zal dus geen biomes e.d. krijgen. Alleen nieuwe chunks krijgen dat. Dus niet opnieuw starten is niet echt een optie, dan moet je een uur sjouwen om de nieuwe delen te zien te krijgen :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb al gezien hoe groot het is. Achja, met de ervaring die nu opgedaan is met de huidige map zal de nieuwe waarschijnlijk alleen maar beter worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27

Denk het wel. aangezien we anders erg ver moeten reizen voor de nieuwe content :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:11

Osxy

Holy crap on a cracker

OxiMoron schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:43:
[...]

Denk het wel. aangezien we anders erg ver moeten reizen voor de nieuwe content :)
Warps ftw!

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Wat ook kan, is de bestaande map heel erg inkorten, dus alle onbebouwde delen weghalen. (zoals met die lange slurf is gedaan) en dan vandaar uit weer verder exploren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ben nu in Frankfurt, heb al lekker veel inspiratie opgedaan vooe mijn volgende gebouw :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Lion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-02 20:28

Red Lion

[MMS]

Wussie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 04:49:
heb op het tweakcraft forum even een threadje gemaakt voor het Orthanc project, het uitgraven van de eerdergenoemde cirkel is snel verlopen en nu zijn we bezig het trapsgewijs op te laten lopen.

Hier ook nog even een mooi plaatje gemaakt door rvdm88.
[afbeelding]
Eerste waar ik aan moest denken was een foute reclame:
"Als 't nou clair-obscur gedaan was, had 't mij persoonlijk meer geboeid."
Maar heel mooi om Orthanc in z'n geheel te zien! nu nog de phase 3... :Y)

Nothing to see here folks, please move along.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
"The trees are strong my lord, their roots go deep"
"Bring them all down!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Bulls schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:50:
"The trees are strong my lord, their roots go deep"
"Bring them all down!"
Helaas ging toen een groot aantal Ents tegen de vlakte. :(

Maar dat maakte het gevecht van de Ents weer mooier. 8)

Alleen dit was met Isengard en niet met Orthanc.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:04
Larrs schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:54:
[...]
...
Alleen dit was met Isengard en niet met Orthanc.
Orthanc is toch wel degelijk de zwarte toren van Isengard. Of begrijp ik je zin verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Laatst online: 17-05 22:07
Otherside1982 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:10:
[...]

Orthanc is toch wel degelijk de zwarte toren van Isengard. Of begrijp ik je zin verkeerd?
correct. het is dezelfde.bron

[ Voor 9% gewijzigd door Bornhald op 18-10-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Volgende stap: Morannon, Barad-dûr en Orodruin? :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Otherside1982 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:10:
[...]

Nee, je begrijpt me zin goed. :)

Ik maakte van Isengard ook een toren, terwijl dat dus het gebied is waar de Orthanc staat.

Ondanks dat ik de complete film heel vaak gezien heb, vergeet ik dus wat details. :P

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Hydra schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:23:
Im in + the Shire =)

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allen,

Klein vraagje. Ik wilde graag Minecraft kopen, ik heb Paypall gelinkt aan mijn bankrekening en GEEN creditcard. Klopt het dat minecraft alleen paypall met creditcard accepteerd?

groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:29

Wildfire

Joy to the world!

Een spel als Minecraft leent zich natuurlijk uitstekend voor de mijnen van Moria. En natuurlijk de brug van Khazad-dûm! :P

Ook meteen een balrog erbij knutselen natuurlijk. En grottrollen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 18-10-2010 15:39 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:04
Op de nieuwe server gewoon The Shire ipv plotcity :9 Iedereen zijn huisje uit de heuvels hakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

zomg, even de 'trial' geprobeerd van minecraft, en seriously, ik loop constant met mn rugharen overeind door die caves. Ik heb een avond echt niet lekker kunnen slapen whaha. Maargoed, vanavond of morgen maar even de normale versie kopen, want ik heb echt veel respect voor mensen die de gameplay op een eenvoudige manier optimaal te benutten. Hoe zit het trouwens op de got server, staat in survival modus de monsters gewoon aan? Ook die filmpjes op youtube, stuk voor stuk humor !!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Whoohoo, dat is goed nieuws voor me. Dan hoef ik mijn map niet te resetten. :)

Ik heb trouwens een nuttige toepassing voor spons gevonden!
http://pics.trinsec.org/games/minecraft/key-spongebob.png

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 12:40

Knaak

It's me, Mario!

Wildfire schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:37:
Een spel als Minecraft leent zich natuurlijk uitstekend voor de mijnen van Moria. En natuurlijk de brug van Khazad-dûm! :P

Ook meteen een balrog erbij knutselen natuurlijk. En grottrollen :)
Minas Morgul is al besproken en zal wss het meest in aanmerking komen. De andere worden gewoon heel moeilijk gezien de max height.

Moria kan natuurlijk gemaakt worden, alleen is uitgraven een enorme klus (zie orthanc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Otherside1982 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:43:
[...]

Op de nieuwe server gewoon The Shire ipv plotcity :9 Iedereen zijn huisje uit de heuvels hakken!
Ik heb geprobeerd om een Hobbit huis te maken, maar kon geen mooie voorbeeld vinden van het interieur, dus ben ik weer gestopt en heb het uiteindelijk afgebroken. :P 8)7

Ik ben best precies met dat soort dingen. Dus ben ik van plan om een landhuis te maken na de update met een compleet interieur en goede kamer indeling. Daar is wel meer over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Het probleem met 'realistisch' nabouwen is toch wel de grootte van de blokken, als die gehalveerd zouden worden zou het nog mooier worden. Je hebt alleen 2x zoveel werk :P

Je kan natuurlijk ook op hele grote schaal gaan werken maar dan staat de wereld op zich niet meer in verhouding.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Staan wel gepland voor de nieuwe map ja :P Persoonlijk zou ik graag beginnen met Minas Morgul en hoorde al iemand anders die de shire wou doen. Barad-dûr lijkt me ook erg vet maar kan eigenlijk pas goed gerealiseerd worden als de mapheight van minecraft word opgehoogd (zelfs als je zo'n grote put als bij orthanc graaft kom je met Barad-dûr in de problemen - te kleine schaal om het benodigde detail te kunnen maken).

Mount doom & Black gate zouden ook zeer cool zijn :9~ en ook wel haalbaar (al is het wel veel werk, zeker mount doom als je hem een beetje impresive wil maken in size)

Ook een grote versie van minas tirith lijkt me vet (maar is al gedaan) of helm's deep.

Misschien zelfs rivendel nu ik er over nadenk O+

[ Voor 19% gewijzigd door Wussie op 18-10-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

De citadel wereld staat prima in verhouding en ziet er erg goed uit, hieronder een paar impressies van verschillende projecten, zal binnenkort wel een filmpje maken.

Project Citadel waar vele mensen aan meehelpen, maar opgezet door Gravitone die alles goed in de gaten houd:

Citadel
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SGkrgdL2k6blTPAtZk4EvREO/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zsLTT9S09DzlnHdFpYsmPv0t/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WDE8usEwkn2Wxwr63R0dq2qC/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/454H0UaWB1Q31eqV8bJB5K5d/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8yDda9sj4rVJ8zcsaFBjT2gk/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rwbl285lWRdM8MZOEUcAQvPr/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qjVAzsYls4eZPcTq7mabGB9Y/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dOr9pB7nZ76mX68v18zNuvUY/thumb.png

Dan het project Nederland waarvan de maker mij onbekend is, maar het is leuk om te zien waar de medeminers wonen:

Nederland
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X6qlO2ZL8J2fbgmuLlV7z7Co/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RFk4XBBxEEadvy9vPKJgsZ0g/thumb.png

En uiteraard de nieuwe waterslide, ook de maker onbekend, wil iedereen bordjes zetten van de maker? Dan kan deze de eer krijgen :)

waterslide
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RGMssrK5UIRU3TXtPSx6XSOX/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mnQFj60P6pdWG8nhlh8zS1Wj/thumb.png

En wat extra pics van orthanc van Wussie en uiteraard zogenoemde slaven. Wat een belachelijke hoeveeheid kistjes trouwens, haha. En de boom van saruman te bewonderen:
Orthanc
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ThB9HyU5QNeg8aT87tT8N6aJ/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zHCHsMKA8z3Mky2iDo6IA2m4/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pH0OhKMMA6JzcNX7dS6nArnS/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DvDqx6spCkuJC1r7xlBXW5rP/thumb.jpg

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Laatst online: 13-06 10:25
Bij de waterslide staan de makers gewoon hoor :) Je bent alleen aan de verkeerde kant naar boven gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Preddie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:13:
De citadel wereld staat prima in verhouding en ziet er erg goed uit, hieronder een paar impressies van verschillende projecten, zal binnenkort wel een filmpje maken.
Gaaf om te zien hoeveel moois er al op de server is gebouwd :)

Veel projecten zouden nog mooier zijn als er de mogelijkheid is de originele blocksize in 8 blokjes te hakken (dus de helft van de grootte), of misschien wel 16 blokjes. Dat zou nog veel detail toevoegen. Als er dan ook nog een mogelijkheid is om van 1 type block een brede kleurrange te kunnen krijgen, dan wordt het helemaal gaaf.

Ik blijf nog wel even dromen :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Sinds dinsdag ook helemaal verslaafd aan dit spelletje. Elke keer toch nog even een gebouwtje extra maken of nog even iets verder minen. Was net aan het kijken op de tweakcraft server. Lijkt me leuk om daar ook mee te bouwen!
Zou er iemand voor me willen vouchen?
Ingame heet ik Zolcon.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Voor mensen die ook eens wat anders willen naast de Tweakers server: Kkaltuu heeft ook zijn eigen server, deze is te vinden onder het volgende IP: kkaltuu.nl :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Otherside1982 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:43:
[...]

Nee, huizen zijn standaard gemaaakt. Je kan er 1 claimen en inrichten =)

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Dreanor schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:49:
[...]

Ja, ik weet dat je met Printscreen een screenshot maakt, maar dan moet je alsnog in een image editor plakken en opslaan. Ik bedoel eigenlijk of het spel niet een toets heeft om een screenshot te maken en dat het spel het automatisch als een jpeg/png bestand opslaat. ;)

Wat jij zoekt is Gadwin PrintScreen. >> http://www.gadwin.com/printscreen/

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Dreanor schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:49:
[...]

Deze is ook handig: http://www.flightsimworld.com/downloads/viewfile/1058.html , heb ik altijd gebruikt voor Flight Simulator, maar voor Minecraft of wat anders werkt het net zo goed.

Keus genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 16:07

Zo, dat is eruit.

En dan wordt het zwart voor mijn ogen ... het enige wat ik herinner is SSSssssssttt BOOOM!!!

Game Over ...

Respawn

Geniaal _/-\o_

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Vanavond even een texturepack geinstaleerd, tevens bezig met mn buitenhuisje in mijn nieuw gevonden en verbouwde lagoon.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2j5gc4g.jpg

Als de server (minecraft.net) weer up is post ik ook even wat plaatjes van de citadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
gravitone schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:52:
Vanavond even een texturepack geinstaleerd, tevens bezig met mn buitenhuisje in mijn nieuw gevonden en verbouwde lagoon.

[afbeelding]

Als de server (minecraft.net) weer up is post ik ook even wat plaatjes van de citadel.
Lekker! Mooi gedaan, krijg je direct een zomers gevoel bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

gravitone schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:52:

[afbeelding]

Welk texturepack is dat ? Painterly ?

Gegroet!

Pagina: 1 ... 33 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---