Dreanor schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:15:
[...]
En ik zal meteen de reden zeggen waarom ik naar een torrent gezocht heb, niet omdat ik er niet voor wil/kan betalen maar andere reden. Ik wil het eerst proberen voordat ik ervoor betaal omdat er toch dingen niet duidelijk zijn. Hieronder wat redenen waarom ik het eerst wil proberen:
[list=1]
• Het is nog een alpha (en naar mijn mening zijn Alpha's gratis en beta's ook).
Jouw mening is irrelevant. Alpha's en Beta's zijn helemaal niet ten alle tijden gratis. Zo ook nu blijkt dat maar weer.
• Het ziet eruit als een gratis simpel spelletje (wat ik nu ontdekt heb is niet zo).
Again is dit een mening, de maker heeft er expres voor gekozen om het zo simpel te houden. Dat "simpele" is trouwens wel een van de kernpunten dat het spel zo goed maakt. Het gaat puur om het bouwen en niet om de graphics.
• Op de minecraft website staan een paar dingen die mij niet helemaal aan staan zoals:
[list]
• Hij bepaalt wat leuk is en zo niet dan gaat het eruit, gezien hij zegt: If something ever doesn't feel fun, I'll remove it.
Ten eerste als het je niet aanstaat, waarom wil je het überhaupt nog spelen? Ten 2e, hij luisterd wel degelijk naar de users. Ten 3e, "if it doesn't feel fun" wil niet zeggen dat HIJ het niet fun vind, dat kunnen ook de users zijn.

• Hij zegt ook dat het open source wordt in minimale tijd als verkoop stagneerd: Once sales start dying and a minimum time has passed, I will release the game source code as some kind of open source.
Wat is hier je punt? als je er geen geld voor wilt betalen wacht je toch lekker tot hij het open scource gaat maken.[/list][/list]
Dus ik heb wat vragen en hoop positieve antwoorden te krijgen om een paypal account te gaan maken en de game te kopen.
1. Wat betekent voor dit spel Alpha? Is het spel buggy, of eigenlijk behoorlijk stabiel?
Alpha, betekend gewoon "nog niet af" er kunnen dus nog bugs in zitten, en als je even rond gelezen had heeft notch ook al gezegd dat er pas zo'n 40% van de content in zit.
2. Ondanks dat het spel er simpel uit zit lijkt het heel verslavend, bouwen (altijd lego fan geweest), verkennen, farmen, etc. De gameplay lijkt erg verslavend, maar hoeveel variatie zit er in het spel en is het genoeg om 10 (20) euro waard te zijn?
Die keus is aan jou, er zijn zat mensen die 10 euro per maand betalen voor WoW, om alleen maar rondjes te rennen als lvl 80.
3. Minecraft wordt door 1 persoon gemaakt? Athans dat maak ik op uit de teksten op de website. Mijn vraag is, hoe actief zijn er updates en bepaalt hij echt wat wel en niet leuk is of laat hij zich beïnvloeden door de community?
Als je wederom even had gelezen is het op dit moment een 1mans bedrijf. Hij is hard opzoek naar werknemers en een pand. Ook is er de "secret fiday patch" waar in bugs worden opgelost en "stiekum" nieuwe features worden toegevoegd.
4. Is er een active community of niet?
Heb je al naar het aantal pagina's gekeken in dit topic? Heb je al gekeken op de (on)officiële fora? JA de comunity is huge!
5. En hoe is de multiplayer!?
Helemaal top.
Alvast bedankt en hopelijk kan ik binnenkort ook aan Minecraft avonturen beginnen.
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!