[PC] Minecraft Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 57 Laatste
Acties:
  • 403.411 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Grum schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:16:
Nog 3-4 weekjes wachten en we hebben een 'plottest2' van dubbel de grootte.
Duurt echt te lang nog voor de halloween patch, en ondertussen ga ik niets bouwen omdat het geen nut heeft.
Hopelijk kan ik er dan weer met frisse moed er tegen aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb dat ook een beetje. Ik bouw nog wel, maar heb al meer het idee dat dat is voor het "museum" straks, als bijvoorbeeld de huidige wereld bevroren wordt. Nu bouw ik dan ook een route die je kan volgen om langs wat landsmark te kunnen wandelen.
Maar dat gaat niet meer zo hard, merk dat de gezelligheid van een paar weken geleden toch net een stapje minder is (in de chat) en dan gaat het ook niet meer zo snel met mijn motivatie. Maar, af en toe bouw ik toch nog gewoon een stuk bij :)

[ Voor 5% gewijzigd door SanderTje! op 12-10-2010 22:50 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Gewoon ideeën opdoen en noteren, heb je nog wat om uit te kiezen als je later niet meer weet wat je moet bouwen, of iemand die niets weet een tip geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 10:22
Inderdaad, ik gebruik deze tijd ook om dingen uit te proberen en er van te leren.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
;D ben nog een 64x64 koekie monster aan het maken, met obsidian voor de lijnen en water voor het blauw. Waarschijnlijk sand in een vierkant eromheen, maar dat moet ik nog even bekijken.

Gisteren een stuk land vlak en leeg gemaakt, vandaag de zwarte lijnen uitgegraven en deels gevuld met lava... misschien morgen af, anders overmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 23:15
Hoe kan ik zien of ik een betaald/premieum account heb? Ik heb vorige week betaald, maar ik heb vervolgens geen bevestiging meer gehad van Minecraft.net/Mojang Specifications. Via Paypal heb ik wel een bevestinging gehad dat het bedrag gestort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
fabben schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:17:
Hoe kan ik zien of ik een betaald/premieum account heb? Ik heb vorige week betaald, maar ik heb vervolgens geen bevestiging meer gehad van Minecraft.net/Mojang Specifications. Via Paypal heb ik wel een bevestinging gehad dat het bedrag gestort is.
moet vrijwel direct zijn na betaling. Gewoon inloggen om te kijjken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 16:25
Cocoia schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:07:
[...]

Kan niet wachten tot minecarts werken in SMP. Dan gaan ik en JelmarG lekker een metrosysteem bouwen :)
Hell yeah, dat wordt awesome. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Typehigh schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 02:25:
[...]

Hell yeah, dat wordt awesome. :)
Is wel gaaf, maar gaat de server dan niet enorm laggen??

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:30
Na de update niet dacht ik, maar nu gaat het idd laggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

YopY schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:09:
;D ben nog een 64x64 koekie monster aan het maken, met obsidian voor de lijnen en water voor het blauw. Waarschijnlijk sand in een vierkant eromheen, maar dat moet ik nog even bekijken.

Gisteren een stuk land vlak en leeg gemaakt, vandaag de zwarte lijnen uitgegraven en deels gevuld met lava... misschien morgen af, anders overmorgen.
Pas maar op hoor, straks krijg je de antipixelartmafia achter je aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Patriot schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:40:
[...]

Pas maar op hoor, straks krijg je de antipixelartmafia achter je aan :P
Zoals Grum! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolvingStorm
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-04 10:02
Heb nu ook minecraft gekocht. Speel het nu zo'n 3 dagen. Alleen maar offline, nog teveel plezier gehad offline om online te proberen. :P. Heb zo es wat rond gekeken, maar er worden echt te gekke dingen gebouwd. Geniaal spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik had tot nu toe eigenlijk altijd maar vrij saaie omgevingen die gegenereerd werden met bergen die niet echt bijzonder waren, maar daarnet ben ik eens een nieuw spel begonnen (was mijn oude beu) en nu heb ik ineens echt de meest vreemde en prachtige vormen in de bergen met grote open grotten enzo. Wel jammer dat ik nu met een andere wereld al zo ver ben, want deze is echt prachtig! Ik weet nu gewoon niet waar ik moet beginnen omdat er zoveel mooie plekken zijn :P Ik zal wel eens wat screens neerzetten vanavond.
Wel vreemd overigens dat de ene keer je geen 1 vreemd gevormde berg hebt en nu opeens de ene na de andere.

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 13-10-2010 12:57 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
ook daarom: biomes =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Laatst online: 28-08 15:07
Hm citadel en omgeving wordt er ook steeds mooier op, goed bezig! :)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
SToRM666 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:55:
Wel jammer dat ik nu met een andere wereld al zo ver ben, want deze is echt prachtig! Ik weet nu gewoon niet waar ik moet beginnen omdat er zoveel mooie plekken zijn :P Ik zal wel eens wat screens neerzetten vanavond.
Wel vreemd overigens dat de ene keer je geen 1 vreemd gevormde berg hebt en nu opeens de ene na de andere.
En daarom ga je op reis.. om in je huidige wereld ook zulke landschappen te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik vraag me juist af of het wel mogelijk is dat de omgeving dan opeens zoveel anders wordt, zo ver ben ik nog niet van mijn spawnpoint weggeweest eigenlijk. En daarbij lijkt het me niet erg handig om al te ver van het spawnpoint weg te gaan. Maar een keer een savegame aanmaken en alleen maar rondreizen lijkt me opzich ook weleens leuk om te doen :)

[ Voor 28% gewijzigd door SToRM666 op 13-10-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:38:
Ik vraag me juist af of het wel mogelijk is dat de omgeving dan opeens zoveel anders wordt, zo ver ben ik nog niet van mijn spawnpoint weggeweest eigenlijk. En daarbij lijkt het me niet erg handig om al te ver van het spawnpoint weg te gaan. Maar een keer een savegame aanmaken en alleen maar rondkijken lijkt me opzich ook weleens leuk om te doen :)
Ik heb zo'n beetje de hele grens van de map afgelopen/gevaren en ik ben genoeg natuurlijke watervallen, lava stromen, en gigantische grotten tegen gekomen :)
Nog best vermakelijk dat rond rennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
je kan niet de grens vinden, de map is oneindig =P. maar idd het verschilt wel, maar minder dan met biomes(gok ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 11:59

Austin

Uit een boek

Bergen zijn om een huis in te maken.
Heb in mijn SP m'n huis een berg uitgehakt met uitzicht naar buiten en een trap naar een hoger gelegen stuk van m'n huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
Austin schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:54:
Bergen zijn om een huis in te maken.
Heb in mijn SP m'n huis een berg uitgehakt met uitzicht naar buiten en een trap naar een hoger gelegen stuk van m'n huis.
Ja de dwergenapproach vind ik het leukste in SP. Heb me nu echt die berg eigen gemaakt. Langs alle kanten uitgangen/uitkijkpunten, gangen door de berg, uitstekend glazen terras, een heel miningcomplex onder de berg en een observatory bovenop de berg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
gm1999 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:20:
je kan niet de grens vinden, de map is oneindig =P. maar idd het verschilt wel, maar minder dan met biomes(gok ik).
Niet echt oneindig, maar max is 8 keer de grootte van de aarde als je ervan uitgaat dat een block 1x1x1 meter is volgens Notch.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Hydra schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:06:
[...]

Niet echt oneindig, maar max is 8 keer de grootte van de aarde als je ervan uitgaat dat een block 1x1x1 meter is volgens Notch.
Dan zal de render ook wel 2 GB zijn ofzo, Onze server heeft een explore limmit om het beetje binnen de perken te houden, is ook leuker dat de map wat meer volgebouwd word ipv ergens om de 2000 blocks weer eens een project dat nooit iemand te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 22:36
Ik kom al in de kerstsferen terecht, net met een nieuwe wereld begonnen waar alles onder is gesneeuwd :)

Je ziet dan trouwens nog best wel veel 's nachts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:35
Hoop dat op de nieuwe server ook dingen als die mine-karretjes en dat 'schakel' spul met die knoppen enzo werken, dat zou wel nice zijn :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
:+ ik zeurde in chat over het licht (kon mijn figuur niet zien omdat het donker was), Grum teleport naar me toe en pleurt droog fakkels neer rond mijn figuur, xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
YopY schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:22:
[...]

:+ ik zeurde in chat over het licht (kon mijn figuur niet zien omdat het donker was), Grum teleport naar me toe en pleurt droog fakkels neer rond mijn figuur, xD.
HAHAHA! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Vind het jammer dat minecarts op de server niet werken, op single-player heb ik een toren gemaakt waar je met de minecarts vanaf kan :)

Klik een beetje te gecompressed... mja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Ben zelf in SP ook druk aan het experimenteren met minecarts.
De video tuts van deze persoon komen daar goed van pas YouTube: Kanaal van AlmtyBob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:38
Wat vuur wel niet kan doen YouTube: Minecraft FIREE WTFFFFFFF!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Vandaag nog eens even op de server gekeken. Blijft toch wel leuk om al die bouwwerken te zien. Het grappige was ook dat als ik naar een plek warpte de omgeving soms een tijd onzichtbaar bleef en ik recht naar beneden alle gangenstelsels kon zien. Erg indrukwekkend!
Daarna nog even de SP gespeeld en ik heb maar eens een lange trap naar beneden gemaakt, omdat ik ook weleens wat anders wilde vinden dan ijzererts en steenkool. Na een tijd graven kom ik bovenin een hoge ruimte uit met een vloer van lava, maar ik zag ook direct redstone en goud :D En daarna ook gelijk mijn eerste 4 diamanten gevonden :*)
Maar ik kon het toch niet laten om nog wat steenkool boven lava weg te kappen en ja hoor, ik donder recht de lava in met al mijn redstone en diamanten :'( Daarna vanaf mijn spawnpunt gelijk teruggegaan en gelukkig heb ik op wat tools en fakkels na alles nog terug gevonden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Austin schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:20:
Ben zelf in SP ook druk aan het experimenteren met minecarts.
De video tuts van deze persoon komen daar goed van pas YouTube: Kanaal van AlmtyBob
Die zijn wel nice idd, heb het nu wat aangepast, nu gaat hij (bijna) helemaal goed, en rijd het karretje vanzelf weer omhoog. Maar hij rijd met die boosters minder ver dan als hij vol is. Dus als ik er in zit haalt ie het hele parcour tot de top van het gebouw, maar is ie leeg niet.

Moet er dus wat boosters tussen plaatsen. Maar dan komt het weer niet uit, en kan ik alle 'verdere' track ook weer verleggen. Heb al wel twee extra boosters geplaatst zodat een leeg karretje 'net' tot de wolken komt.

Nu tijd om te pitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens wat doen jullie me aan. Ik zag dit topic vandaag pas en ik kende het spel ook nog niet. In het begin dacht 'wtf is dit voor gaar spel', maar ik ben nu al verkocht door wat filmpjes te bekijken. Want het exploren en dingen verzamelen is echt veel te verslavend. Zo was ook een tijdje verslaafd aan oblivion, omdat ik alleen maar dingen wilde verzamelen en nieuwe wapens wilde ontdekken.
Ik weet gewoon dat ik dit spel niet moet gaan spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:19

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 01:33:
Jongens wat doen jullie me aan. Ik zag dit topic vandaag pas en ik kende het spel ook nog niet. In het begin dacht 'wtf is dit voor gaar spel', maar ik ben nu al verkocht door wat filmpjes te bekijken. Want het exploren en dingen verzamelen is echt veel te verslavend. Zo was ook een tijdje verslaafd aan oblivion, omdat ik alleen maar dingen wilde verzamelen en nieuwe wapens wilde ontdekken.
Ik weet gewoon dat ik dit spel niet moet gaan spelen :p
Zo begint het meestal, de ontkenningsfase. Wacht maar totdat je de stemmen in je hoofd begint te horen... :X ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik zat in het begin ook te twijfelen om het spel te kopen en veel filmpjes te kijken, maar eigenlijk weet je op dat moment toch eigenlijk al dat je m wilt kopen :D

Ik vind het trouwens toch wel erg jammer dat die fakkels niet meer oneindig gaan kunnen branden na de update. Ik zie mezelf nog niet bezig blijven om ze allemaal brandend te houden en daarbij geven die fakkels ook wel een bepaalde sfeer aan het spel. Ik vind het spel eigenlijk wel leuk zoals het nu is. Niet teveel nadenken en gewoon lekker ontdekken, grondstoffen zoeken en bouwen :)

[ Voor 66% gewijzigd door SToRM666 op 14-10-2010 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
The Zep Man schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:08:
[...]
Zo begint het meestal, de ontkenningsfase. Wacht maar totdat je de stemmen in je hoofd begint te horen... :X ;)
Wat denken van schrikken als je vrouw even op je schouder tikt om te vertellen dat ze gaat slapen... Ik heb nog nooit zo'n spel gespeeld waar ik zovaak geschrokken ben :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
SToRM666 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:22:
Ik zat in het begin ook te twijfelen om het spel te kopen en veel filmpjes te kijken, maar eigenlijk weet je op dat moment toch eigenlijk al dat je m wilt kopen :D
Denk dat ook veel mensen al snel denken 'Ach, het is maar tien euri' - dat deed ik iig wel, en dat heb ik qua lol alweer terugverdiend.

Ik hoop overigens wel dat de hype (want ja, het is een beetje een hype) nog even doorzet, en niet dat het spel al over zijn top qua populariteit is voordat het ook daadwerkelijk 'af' is.

En ik hoop dat Notch de single- en multiplayer gelijk kan trekken, dan kunnen we o.a. treinsystemen aanleggen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
YopY schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:08:
En ik hoop dat Notch de single- en multiplayer gelijk kan trekken, dan kunnen we o.a. treinsystemen aanleggen en dergelijke.
Ik hoop echt dat de 31/10 patch veel van de single player dingen fixed. In elke geval minecarts/redstone zodat er een heel nieuwe gebied is om te exploren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
YopY schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:08:
Denk dat ook veel mensen al snel denken 'Ach, het is maar tien euri' - dat deed ik iig wel, en dat heb ik qua lol alweer terugverdiend.
Dat had ik inderdaad ook ja. Het is gewoon een erg nette prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 11:23
Mijn computer is al sinds vrijdag kapot.. Verschrikkelijk. Verlang er zo naar om te spelen. Op het werk kan het niet echt haha.

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:08
Ik had exact hetzelfde. Daarnaast had ik nog iets over op mijn paypal account, dat kwam dus mooi uit.
Mijn vrouw vind het ook niet erg. En speel eigenlijk alleen als ze er niet is of aan het leren is, dan kan ik haar toch niet storen voor andere dingen.

Ze vind de bouwwerken ook wel erg leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:21:
[...]

Dat had ik inderdaad ook ja. Het is gewoon een erg nette prijs :)
Idd, er zijn spellen van 50+ euro waar ik minder lol aan heb beleefd (CoD:MW2 bijv).

Zelfs de 20 euro die het straks word vind ik een zeer lage prijs als je kijkt wat je er voor terug krijgt :) .

Ik hoop echt dat er straks een soort treintjes komen, zodat je verschillende minecarts aan elkaar kan koppelen.

Ik werk trouwens ook aan een automatisch stationsysteem, welke (hopenlijk) kan worden verwerkt in de server.

Elke keer als hij arriveerd bij een station gaat hij 10 secs in een rondje rijden waarbij je kan instappen. Hierna gaat hij door, het werkt wel. Maar omdat ik houten switches moet gebruiken, remt hij te snel af als ik niet in het wagentje zit :F ... Ik hoop dus dat er ook een soort redstone tracks komen, welke - waneer je eroverheen rijd met een trein - stroom geeft voor een redstone traject.

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 14-10-2010 10:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
D4NG3R NL schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:22:
Idd, er zijn spellen van 50+ euro waar ik minder lol aan heb beleefd (CoD:MW2 bijv).
Breek me de bek niet open... Was enorm MW fan, MW2 single player niet uitgespeeld en MW2 MP had ik na 3 potjes wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Zelfs de 20 euro die het straks word vind ik een zeer lage prijs als je kijkt wat je er voor terug krijgt :) .
Inderdaad !
MC heeft gewoon een hoge fun en verslavings factor wat denk ik mede door zijn simpelheid komt.

Ben in SP ook aan het klooien om een stationsysteem te bouwen.
Haal veel info uit filmpjes op YouTube en de bijgevoegde saves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:22:
Ik vind het trouwens toch wel erg jammer dat die fakkels niet meer oneindig gaan kunnen branden na de update. Ik zie mezelf nog niet bezig blijven om ze allemaal brandend te houden en daarbij geven die fakkels ook wel een bepaalde sfeer aan het spel. Ik vind het spel eigenlijk wel leuk zoals het nu is. Niet teveel nadenken en gewoon lekker ontdekken, grondstoffen zoeken en bouwen :)
Ik heb het spel nog niet gespeeld, maar dat lijkt me inderdaad jammer. Dan kan je ook niet ten alle tijden voorkomen dat er vijanden op die plekken spawmen. En fakkels geven idd veel sfeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keuvie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:00
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:32:
[...]

Ik heb het spel nog niet gespeeld, maar dat lijkt me inderdaad jammer. Dan kan je ook niet ten alle tijden voorkomen dat er vijanden op die plekken spawmen. En fakkels geven idd veel sfeer
Blijven opletten mensen;)

Er komen tegenwoordig lantaarns die onbeperkt blijven branden. Correct me if i'm wrong, fakkels die er nu hangen zijn na de update lantaarns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
keuvie schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:29:
[...]

Blijven opletten mensen;)

Er komen tegenwoordig lantaarns die onbeperkt blijven branden. Correct me if i'm wrong, fakkels die er nu hangen zijn na de update lantaarns.
Gezien de wereld opnieuw wordt opgebouwd blijft niets hangen of blijft de wereld nu wel bestaan na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keuvie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:00
Sorry, ik was niet heel duidelijk. In je SP Savegames worden de fakkels omgezet naar lantaarns. De server durf ik me niet mee te bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukin schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:54:
[...]

Gezien de wereld opnieuw wordt opgebouwd blijft niets hangen of blijft de wereld nu wel bestaan na de update?
Bestaande fakkels zouden worden vervangen door lantaarns in bestaande werelden.
Voor een nieuwe toevoeging, "biomes" genaamd moet je wel een nieuwe wereld starten en dat is wat er op de tweakerserver gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Na veel geklooi met paypal nu eindelijk premium gehaald ;D

Maar is de server reset op de datum van de update of aantal dagen daarnaa?

Aan de ene kant hoop ik dat ze damage inplenten in MP maar aan de ander kant ook weer niet >.<
Ik heb in ieder geval veel zin in de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:48
-Cn- schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:09:
Na veel geklooi met paypal nu eindelijk premium gehaald ;D

Maar is de server reset op de datum van de update of aantal dagen daarnaa?

Aan de ene kant hoop ik dat ze damage inplenten in MP maar aan de ander kant ook weer niet >.<
Ik heb in ieder geval veel zin in de update :)
Een aantal dagen daarna, mijn collega-admins en waarschijnlijk een aantal vips gaan eerst de nieuwe map voorbereiden (plottest2 neerleggen en mogelijk een aantal gebouwen overzetten als dat kan). Datum staat niet vast, maar in ieder geval zo spoedig mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

[...]

Ik hoop echt dat er straks een soort treintjes komen, zodat je verschillende minecarts aan elkaar kan koppelen.

Ik werk trouwens ook aan een automatisch stationsysteem, welke (hopenlijk) kan worden verwerkt in de server.

Elke keer als hij arriveerd bij een station gaat hij 10 secs in een rondje rijden waarbij je kan instappen. Hierna gaat hij door, het werkt wel. Maar omdat ik houten switches moet gebruiken, remt hij te snel af als ik niet in het wagentje zit :F ... Ik hoop dus dat er ook een soort redstone tracks komen, welke - waneer je eroverheen rijd met een trein - stroom geeft voor een redstone traject.
Waarom rondjes laten rijden ? Je kan ook op de track waar het karretje meot stoppen water leggen, dan rijd hij HEEL TRAAG door waardoor er geneog tijd is om in te stappen. Had zon filmpje ervan gezien, werkte erg goed.

Ik vind het jammer dat we boosters moeten gebruiken. Het ziet er gewoon niet uit, ik heb liever gewoon 1 trackstuk dat boost is zoals in rollercoaster tycoon bij achtbanen.

Iemand zin om in de nieuwe map te helpen aan een nieuwe citadel en van daar uit uit te breiden ? & om te beginnen aan een attractiepark ?

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 09:38
Ik wil wel helpen. Al moet ik nog eerst bouw rechten krijgen. Want als je bouw rechten heb hou je die toch nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Decennia schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:39:
[...]

Waarom rondjes laten rijden ? Je kan ook op de track waar het karretje meot stoppen water leggen, dan rijd hij HEEL TRAAG door waardoor er geneog tijd is om in te stappen. Had zon filmpje ervan gezien, werkte erg goed.

Ik vind het jammer dat we boosters moeten gebruiken. Het ziet er gewoon niet uit, ik heb liever gewoon 1 trackstuk dat boost is zoals in rollercoaster tycoon bij achtbanen.

Iemand zin om in de nieuwe map te helpen aan een nieuwe citadel en van daar uit uit te breiden ? & om te beginnen aan een attractiepark ?
Ik gebruik gewoon een car die komt als de car waar je moet instappen op een houten druklaat komt.Dan komt de ander car een boost hem weg. Je hebt genoeg tijd om in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik zit nu in sp een beetje met een probleem, ik ben bezig met plannen voor mijn nieuwe map na update, maar ik wil een soort rangeerstation maken voor m'n minecraft karren.
Het idee is simpel, ik geef een kar een duw, naar de booster toe, hij wordt weggeschoten omhoog, naar mijn station en daar moet hij dan naar de meest linkse baan gaan dmv een aantal wissels, de 2e moet naar de 2e baan enz. Ik dacht, je moet een teller hebben, en een berg redstone, en een pressure plate. Nou ben ik niet erg goed met redstone, dus ik weet niet of dit werkt, jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Laatst online: 10-08 19:34
iBasch schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:08:
[...]

Een aantal dagen daarna, mijn collega-admins en waarschijnlijk een aantal vips gaan eerst de nieuwe map voorbereiden (plottest2 neerleggen en mogelijk een aantal gebouwen overzetten als dat kan). Datum staat niet vast, maar in ieder geval zo spoedig mogelijk.
Okay dan bedank voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-03 12:28
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_vNEr2cHnfAg/TLcvqUhILMI/AAAAAAAAAmo/Z9Zn0D6XG1E/tumb.jpg (klikbaar)
Anti-grief statement gone wrong?

[ Voor 34% gewijzigd door N1ks op 14-10-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
xD
[...]

Is het niet het leukst dat je start zonder iets? dat iedereen gelijke start heeft...

[ Voor 99% gewijzigd door SideSplitter op 14-10-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Mij lijkt het ook leuker om met lege map te beginnen, en volgens mij als je dat niet doet dan word die map toch te groot op een geven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

[...]

Hmm, is plottest niet gewoon een project? Waarom moet eerst plottest worden aangelegd, voordat andere mensen op de server kunnen straks? Beetje vreemd opzich, aangezien altijd wordt beweerd dat plottest gewoon een project is waar je aan kunt deelnemen of niet. Waarom is nu dan plottest oppeens extra special waar mensen met privileges eerst aan kunnen bouwen? Met plottest2 ging het ook goed dat dit werd gemaakt terwijl niemand er ging bouwen. Die 3/4 dagen wachten maken mij niet uit, maar de reden is wel vreemd.

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Ik zie graag een plot verschijnen op de nieuwe server waar mijn kathedraal kan verschijnen als middelpunt van een nieuwe plot layout eromheen die ik in mijn hoofd heb zitten. Hoop echt dat het overzetten van iig dit gebouw mogelijk gaat zijn. Een nieuwe kathedraal bouwen gaat iig veel werk kosten :D

Ook zou ik graag zien dat de mapsize "iets" groter gaat worden dan dat hij nu is. No offense, maar ik bouw graag in een mooie natuurlijke omgeving zelf wat in het rond dan dat ik tussen andersmans zooi krap moet passen en meten.

Is er al bekend of er nieuwe blokken gaan komen btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Doet mij ook vrij onzinnig aan inderdaad. Trouwens, als het straks volledig SMP is, gaat iedereen echt wel bij elkaar zitten qua projecten e.d. Dit soort gemekker doet mij erg, nouja, OCD aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Omdat dat systeem teminste nog gebruikt maakt van redstone, en een stuk stabieler is. Daarnaast kan je tracks niet onder water zetten, want dan stromen ze weg :+.. (Probeer zelf maar voordat je begint met JA MAAR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:43
Minecraft is een waar atractiepark. daar hoort uiteraard een aandenken bij; een memorabele foto xD

Afbeeldingslocatie: http://pivogaming.nl/images/smile.png

Afbeeldingslocatie: http://pivogaming.nl/images/smile2.png

[ Voor 16% gewijzigd door Zip McOccup op 15-10-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 16:25
[...]

Iemand zin om in de nieuwe map te helpen aan een nieuwe citadel en van daar uit uit te breiden ?
Persoonlijk denk ik dat het het beste idee is om Gravitone het initiatief te laten nemen met een nieuwe Citadel. Het is zijn project en idee. Mocht het blijken dat er bij de nieuwe map gebouwen overgezet kunnen worden, zou dat natuurlijk ideaal zijn voor de Citadel zodat de kathedraal niet helemaal opnieuw opgebouwd hoeft te worden (en hij is pas net af.... en ik vraag me af of Gravi 't kan opbrengen om zoiets nog een keer te moeten doen), alhoewel dan beter heel Citadel mee kan. Al met al is de Citadel toch wel een van de grootste projecten is op de huidige server (en in mijn ogen de mooiste).

(speel als JelmarG overigens in mc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

[...]

Waar komt dit nou weer vandaan? Is de rest van de bouwers niet belangrijk genoeg?
Ik zie niet in waarom dat niet kan als de rest gewoon elders weer beginnen met bouwen/minen/exploreren

[ Voor 10% gewijzigd door Tyoi op 15-10-2010 10:32 ]

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 08-09 11:33
Wat ik nou toch weer tegen kwam:

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_EDkP4IK7AF8/TLL8MveRAqI/AAAAAAAACuI/NlwhUf3e4q0/Fullscreen%20capture%2010112010%2072218%20AM.jpg

Alleen het kopje mist nog

* roy-t gaat er serieus over nadenken om zo eentje te maken op de nieuwe server.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tyoi schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:30:
[...]

Waar komt dit nou weer vandaan? Is de rest van de bouwers niet belangrijk genoeg?
Ik zie niet in waarom dat niet kan als de rest gewoon elders weer beginnen met bouwen/minen/exploreren
Als ze proberen gebouwen over te zetten moet dat wel eerst getest worden, of wil je alvast op de server gaan rondhangen en beginnen te exploren/minen/bouwen en dan horen "het overzetten heeft de map volledig naar de botten geholpen, we gaan een nieuwe moeten opstarten" ? Gewoon een paar daagjes wachten hoe alles uitdraait voor de bestaande gebouwen.

Voor plotcity zal het eerder zijn om in die daagjes een goede plaats te zoeken en de grote lijnen al uitbouwen zodat er niemand anders dan komt bouwen in tussen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy-t schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:45:
Wat ik nou toch weer tegen kwam:

[afbeelding]

Alleen het kopje mist nog

* roy-t gaat er serieus over nadenken om zo eentje te maken op de nieuwe server.
Dat moet een beschermd natuurgebied worden. Lijkt wel alsof het bij de map hoort :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 16-09 16:39
Pfoe, heb het spel ook een paar dagen geleden gekocht. Wat een geweldig spel zeg. Gewoon alles kunnen doen/maken wat je zelf wilt ;)
Ben nog niet op de GoT server geweest maar ik kom zeker eens langs !

(zit nu op mn eigen server met hey0's modded server + irc plugin e.d. wat een geweldige dingen allemaal zeg)

Enige nadeel:
Het kost te veel tijd :p
ik kan gewoon niet stoppen met spelen :)

Ben ook erg benieuwd naar de update over 2 weken. Merk met MP toch dat er redelijk veel dingetjes nog niet lekker lopen (maar daar is het ook een alpha versievoor)!

TOP SPEL!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:04:
Voor plotcity zal het eerder zijn om in die daagjes een goede plaats te zoeken en de grote lijnen al uitbouwen zodat er niemand anders dan komt bouwen in tussen tijd.
Claim dan op een maprender gewoon een stuk land. Als mensen daar toch gaan bouwen omdat ze het topic niet lezen: jammerrrr.

Ik heb geen zin om dagen te wachten. Ik ben nu een beetje gestopt met bouwen omdat ik gewoon op 31 oct zit te wachten en wil dan graag weer hard aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:36:
Hmm, ik zit nu in sp een beetje met een probleem, ik ben bezig met plannen voor mijn nieuwe map na update, maar ik wil een soort rangeerstation maken voor m'n minecraft karren.
Het idee is simpel, ik geef een kar een duw, naar de booster toe, hij wordt weggeschoten omhoog, naar mijn station en daar moet hij dan naar de meest linkse baan gaan dmv een aantal wissels, de 2e moet naar de 2e baan enz. Ik dacht, je moet een teller hebben, en een berg redstone, en een pressure plate. Nou ben ik niet erg goed met redstone, dus ik weet niet of dit werkt, jullie enig idee?
Lijkt mij eenvoudigweg een wissel keren nadat er een karretje overheen gegaan is. Dan lost het zich redelijk vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 08-09 11:33
Hoe diep moet je eigenlijk graven om redstone enzo te krijgen?

Edit: net een plek met diamant, lava en redstone gevonden, netjes alles gemined, zie ik nog wat redstone bij de lava. Val ik in de lava en ga ik dood, alles weg (ben zelfs nog even in de lava gesprongen om het te zoeken :/

:(

[ Voor 65% gewijzigd door roy-t op 15-10-2010 12:06 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Laatst online: 13-09 15:39
Wat meer informatie over de komende reset.
Allereerst de mededeling dat we niet de 31e over zullen (of kunnen) gaan. We zullen eerst de nieuwe server moeten inrichten; maar daarnaast moeten we ook wachten op de mods om weer beschikbaar te komen. De standaard minecraft server software is dusdanig beperkt, dat we genoodzaakt zijn hey0's plugin te gebruiken. Die plugin is geschreven rond de obfuscated java van n0tch. Zoals je je kunt voorstellen zal die obfuscation veranderen wanneer de nieuwe server software door n0tch wordt uitgegeven. Hierdoor zal hey0's direct broken zijn. Totdat die plugin werkend gemaakt is voor de nieuwe versie, kunnen wij de server niet openstellen.
Daarnaast zitten we op het moment met het probleem dat nieuwe stukken unexplorede wereld niet aansluiten op de andere chunks. Om dit te voorkomen zullen we een stuk van 9000x9000 chunks (ja; gigantisch inderdaad), pre-generaten. Een deel daarvan knippen we vervolgens weg, en slaan we elders op tot we het nodig hebben. Van deze complete map zullen we een render maken; op basis hiervan kunnen we ruimte zoeken voor in ieder geval plottest.

Plottest wordt in een aantal uur opgezet, en dat is voornamelijk om 'anarchie' te voorkomen. Op zich natuurlijk geen probleem; maar de grote uitdaging ligt hem straks in een nieuwe server waar opeens 60 man online zitten zonder enige structuur. We krijgen dan ongetwijfeld het probleem van projecten die te dicht bij elkaar komen (immers spawned iedereen op dezelfde plek, en zijn er nog geen warps). Dit willen we voorkomen door een gestructureerde bouwplaats aan te leveren waar mensen kunnen bouwen. Verplicht is het natuurlijk niet; maar de mogelijkheid is er dan wel.

Daarnaast is het ook zo simpel dat we als staff maar een bepaalde hoeveelheid dingen tegelijk kunnen; daaronder valt niet het klussen van plottest en ondertussen allerlei disputes oplossen (die er zeker zijn op een schone wereld).

We gaan dus ons best doen om zo snel mogelijk over te gaan; maar 31 oktober is sowieso onhaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
roy-t schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:35:
Gerekend vanaf de bodem is laag 0-4 bedrock. In lagen 0-16 kom je diamant en redstone tegen. Iets van 0-32 ofzo vind je gold. 0-64 vind je iron. En 0-128 ofzo coal. De exacte lagen kun je op de wiki vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roy-t schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:35:
Heeeelemaal naar beneden graven tot je niet meer verder kan (Bedstone, dat grijze spul) en dan ongeveer 7 a 8 lagen terug omhoog. Als je lava hoort/ziet indiceert dit meestal dat er (veel) redstone en diamond in de buurt zit. Ook gold vind je veel op dit niveau.

(pas op dat je niet ergens in de lava pleurt! Sommige plekken zit lava, dus goed luisteren of je gebubbel hoort!)
Hydra schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:41:
[...]

Gerekend vanaf de bodem is laag 0-4 bedrock. In lagen 0-16 kom je diamant en redstone tegen. Iets van 0-32 ofzo vind je gold. 0-64 vind je iron. En 0-128 ofzo coal. De exacte lagen kun je op de wiki vinden.
Coal gaat 0 - 92. Alleen Dirt, Wood, Water en Rock gaat tot 128.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 15-10-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik meld me aan voor een gestructureerde bouwplaats van c.a 350x350 :) (liefst ver uit de buurt van 'civilization') Zo vlak mogelijk. (moet een gaatje graven :P)

Ik vond trouwens deze website http://www.retributiongames.com/quandary/ voor texturepack. Deze rouleert met een time interval zodat je de verschillende seizoenen hebt in het spel. Ga em vanaaf proberen.

[ Voor 55% gewijzigd door Tyoi op 15-10-2010 11:47 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Hydra schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:16:
[...]

Claim dan op een maprender gewoon een stuk land. Als mensen daar toch gaan bouwen omdat ze het topic niet lezen: jammerrrr.

Ik heb geen zin om dagen te wachten. Ik ben nu een beetje gestopt met bouwen omdat ik gewoon op 31 oct zit te wachten en wil dan graag weer hard aan de slag.
idd ik zit nu zo lang niet meer te bouwen (en mn laatste project met tegenzin afgemaakt) dat ik al zelfs begin te twijfelen of ik het nog wel eens leuk vind, maar dat komt gewoon door het dubbel gevoel, ik wil graag iets maken maar omdat het op deze map geen nut meer heeft doe ik het niet.

Nu maar hopen dat op de nieuwe map de zin echt terug komt anders is het goed verpest ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
vistu schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:39:
Wat meer informatie over de komende reset.
Allereerst de mededeling dat we niet de 31e over zullen (of kunnen) gaan. We zullen eerst de nieuwe server moeten inrichten; maar daarnaast moeten we ook wachten op de mods om weer beschikbaar te komen. De standaard minecraft server software is dusdanig beperkt, dat we genoodzaakt zijn hey0's plugin te gebruiken. Die plugin is geschreven rond de obfuscated java van n0tch. Zoals je je kunt voorstellen zal die obfuscation veranderen wanneer de nieuwe server software door n0tch wordt uitgegeven. Hierdoor zal hey0's direct broken zijn. Totdat die plugin werkend gemaakt is voor de nieuwe versie, kunnen wij de server niet openstellen.
Daarnaast zitten we op het moment met het probleem dat nieuwe stukken unexplorede wereld niet aansluiten op de andere chunks. Om dit te voorkomen zullen we een stuk van 9000x9000 chunks (ja; gigantisch inderdaad), pre-generaten. Een deel daarvan knippen we vervolgens weg, en slaan we elders op tot we het nodig hebben. Van deze complete map zullen we een render maken; op basis hiervan kunnen we ruimte zoeken voor in ieder geval plottest.

Plottest wordt in een aantal uur opgezet, en dat is voornamelijk om 'anarchie' te voorkomen. Op zich natuurlijk geen probleem; maar de grote uitdaging ligt hem straks in een nieuwe server waar opeens 60 man online zitten zonder enige structuur. We krijgen dan ongetwijfeld het probleem van projecten die te dicht bij elkaar komen (immers spawned iedereen op dezelfde plek, en zijn er nog geen warps). Dit willen we voorkomen door een gestructureerde bouwplaats aan te leveren waar mensen kunnen bouwen. Verplicht is het natuurlijk niet; maar de mogelijkheid is er dan wel.

Daarnaast is het ook zo simpel dat we als staff maar een bepaalde hoeveelheid dingen tegelijk kunnen; daaronder valt niet het klussen van plottest en ondertussen allerlei disputes oplossen (die er zeker zijn op een schone wereld).

We gaan dus ons best doen om zo snel mogelijk over te gaan; maar 31 oktober is sowieso onhaalbaar.
Is het dan niet handig (mocht het al kunnen) om dan op verschillende werled delen direct een paar warps aan te maken (wat later met de waypoints ook de bedoeling is) zodat je tenminste de keuze hebt om gelijk ergens ver weg te gaan zitten?

Dar pre-renderen vind ik wel een goed idee, hoe groot was je van plan de start grote te maken? Ongeveer zo groot als de huidige hoop ik?

Het scheelt iig een hoop exploren, en je kan mooi locaties uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Bulls schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:58:
[...]

Is het dan niet handig (mocht het al kunnen) om dan op verschillende werled delen direct een paar warps aan te maken (wat later met de waypoints ook de bedoeling is) zodat je tenminste de keuze hebt om gelijk ergens ver weg te gaan zitten?

Dar pre-renderen vind ik wel een goed idee, hoe groot was je van plan de start grote te maken? Ongeveer zo groot als de huidige hoop ik?

Het scheelt iig een hoop exploren, en je kan mooi locaties uitzoeken.
Absoluut; dat is ook een van de zaken die we zullen gaan toevoegen, maar daar hebben we natuurlijk wel tijd voor nodig; vandaar dus een initiele infrastructuur voordat we de server opengooien.

We pre-renderen 9000x9000 chunks, waarvan we er 3kx3k zullen weergeven; dat is precies de grootte zoals we die nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
vistu schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:02:
[...]

Absoluut; dat is ook een van de zaken die we zullen gaan toevoegen, maar daar hebben we natuurlijk wel tijd voor nodig; vandaar dus een initiele infrastructuur voordat we de server opengooien.

We pre-renderen 9000x9000 chunks, waarvan we er 3kx3k zullen weergeven; dat is precies de grootte zoals we die nu hebben.
Ok dat is mooi :) word het ook weer een cirkel (x aantal vanaf spawn in alle richtingen) of is het echt 3000x3000 vierkant? Uiteindelijk maakt het mij niet veel uit welke het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:36:
Neem een kijkje op Youtube daar staan video's van stations en holding area's van stations.
Bij veel video's wordt de save meegeleverd zodat je het e.a. rustig kan bekijken.
En ik denk dat je het beste is bij deze video + save kan kijken YouTube: Bob's Minecart Tutorial 3: Advanced Minecart Stations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

vistu schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:39:
...We krijgen dan ongetwijfeld het probleem van projecten die te dicht bij elkaar komen (immers spawned iedereen op dezelfde plek, en zijn er nog geen warps). Dit willen we voorkomen door een gestructureerde bouwplaats aan te leveren waar mensen kunnen bouwen. Verplicht is het natuurlijk niet; maar de mogelijkheid is er dan wel....
Hoe wil je dat gaan realiseren/wat zijn de plannen hiervoor?

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Tyoi schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:39:
[...]

Hoe wil je dat gaan realiseren/wat zijn de plannen hiervoor?
Ik begrijp de vraag niet vrees ik? Bedoel je hoe we plottest gaan realiseren, of hoe we ervoor zorgen dat er geen projecten door elkaar gaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
Bulls schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:25:
Ok dat is mooi :) word het ook weer een cirkel (x aantal vanaf spawn in alle richtingen) of is het echt 3000x3000 vierkant? Uiteindelijk maakt het mij niet veel uit welke het wordt.
Vierkant als het aan mij ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Laatst online: 26-04 18:39
Vorige week kwam ik voor het eerst in aanraking met minecraft en een week later zit ik hier te spelen met de betaalde versie. Het spel heeft iets aantrekkelijks maar ik weet niet precies wat. Naast alle grote games zoals Halo Reach en Final Fantasy is dit gewoon lekker even doelloos bouwen en graven zonder er veel bij te hoeven nadenken. Vooral dat bouw aspect trekt mij erg aan denk ik, net als met lego vroeger.

Net de eerste paar nachten doorgebracht in de singe player en de eerste nacht had ik al het gevoel dat ik iets vergeten was....fakkels! :D Ik heb de eerste nacht dus in het donker moeten doorbrengen in een kamer van 4 bij 4 meter.

Ik heb verder al eventjes rondgekeken op de tweakers server en wat een bouwwerken zeg! Maar ik las al dat het niet zomaar mogelijk is om zelf iets te gaan bouwen en dat je hiervoor toestemming moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi jongens,

Ik heb een ding in m'n inventory en ik heb geen idee wat het is. Ik ben even te lui om een screenshot te maken, maar het lijkt op een ei. Het is zo'n soort druppeltje als diamant, maar deze os beige. Iemand een idee wat het is? Ik kan er ook niks over vinden op de wiki pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Misschien is het gewoon een ei? :D
Of anders een paddestoel: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Mushrooms

[ Voor 55% gewijzigd door SToRM666 op 15-10-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, misschien wel. Maar op het fornuis kan ik er niks mee :P Volgens mij is het inderdaad een ei, maar dan weet ik niet wat ik er mee moet.
Edit: Stom, ik zat alle crafting recepten te bekijken, maar als ik even zoek op 'egg' dan staat die gewoon op de wiki pag. Mijn fout! Blijkbaar hebben ze op dit moment nog geen nut :p

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Afbeeldingslocatie: http://shiz.wussie.nl/orthanc_42_smaller.png

de 72x72 basis pit is klaar! Helemaal uitgegraven tot het bedrock. Nu moet het nog een stukje verder uitgegraven om de ronde vorm te geven en dan van daar uit moet het op gaan lopen zodat het niet een grote put lijkt :P

Wederom epische thanks naar de mensen die hebben geholpen met graven! Heb zelf vandeweek niet gek veel tijd gehad maar awesome om te zien hoe iedereen meehelpt :D

Overigens, als de eigenaar van dat cobblestone 'kasteel' vlak naast orthanc me even zou kunenn /msgen in-game of op irc, zou fijn zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Laatst online: 26-04 18:39
Als je nog meer hulp nodig hebt met uitgraven moet je het maar even zeggen, het ziet er echt vet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Dat was dus de reden dat er een aantal aan het graven waren. Zal ook wel meehelpen als ik tijd of zin heb. ;)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24
Sinds een paar dagen ben heb ik Minecraft ontdekt en ben ik enthousiast geworden. Heb bijna alle X's Adventures in Minecraft gekeken, websites gelezen en torrents gezocht. Ja, ik heb naar torrents gezocht maar niks "goeds" gevonden.

En ik zal meteen de reden zeggen waarom ik naar een torrent gezocht heb, niet omdat ik er niet voor wil/kan betalen maar andere reden. Ik wil het eerst proberen voordat ik ervoor betaal omdat er toch dingen niet duidelijk zijn. Hieronder wat redenen waarom ik het eerst wil proberen:
  1. Het is nog een alpha (en naar mijn mening zijn Alpha's gratis en beta's ook).
  2. Het ziet eruit als een gratis simpel spelletje (wat ik nu ontdekt heb is niet zo).
  3. Op de minecraft website staan een paar dingen die mij niet helemaal aan staan zoals:
    • Hij bepaalt wat leuk is en zo niet dan gaat het eruit, gezien hij zegt: If something ever doesn't feel fun, I'll remove it.
    • Hij zegt ook dat het open source wordt in minimale tijd als verkoop stagneerd: Once sales start dying and a minimum time has passed, I will release the game source code as some kind of open source.
Dus ik heb wat vragen en hoop positieve antwoorden te krijgen om een paypal account te gaan maken en de game te kopen. :)

1. Wat betekent voor dit spel Alpha? Is het spel buggy, of eigenlijk behoorlijk stabiel?

2. Ondanks dat het spel er simpel uit zit lijkt het heel verslavend, bouwen (altijd lego fan geweest), verkennen, farmen, etc. De gameplay lijkt erg verslavend, maar hoeveel variatie zit er in het spel en is het genoeg om 10 (20) euro waard te zijn?

3. Minecraft wordt door 1 persoon gemaakt? Athans dat maak ik op uit de teksten op de website. Mijn vraag is, hoe actief zijn er updates en bepaalt hij echt wat wel en niet leuk is of laat hij zich beïnvloeden door de community?

4. Is er een active community of niet?

5. En hoe is de multiplayer!?

Alvast bedankt en hopelijk kan ik binnenkort ook aan Minecraft avonturen beginnen.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
1. Wat betekent voor dit spel Alpha? Is het spel buggy, of eigenlijk behoorlijk stabiel?
Ja, er zitten wat bugs in, maar deze zijn absoluut niet game-play brekend. En de Alpha fase betekend dat de oriëntatie vooral ligt op het implementeren en testen van nieuwe dingen.
2. Ondanks dat het spel er simpel uit zit lijkt het heel verslavend, bouwen (altijd lego fan geweest), verkennen, farmen, etc. De gameplay lijkt erg verslavend, maar hoeveel variatie zit er in het spel en is het genoeg om 10 (20) euro waard te zijn?
Ja. Makkelijker kan ik het niet maken :P
3. Minecraft wordt door 1 persoon gemaakt? Athans dat maak ik op uit de teksten op de website. Mijn vraag is, hoe actief zijn er updates en bepaalt hij echt wat wel en niet leuk is of laat hij zich beïnvloeden door de community?
Het is een startup, een klein bedrijf wat mensen aan het aannemen is.
Ik zou zeggen; Tel de verschillende posters in dit topic. Ik geloof dat we ongeveer +/- 80 accounts hebben geregistreerd op de GoT server. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
Geweldig, ik vind het moeilijk om uit te leggen. Maar hopelijk kom je straks zelf even een kijkje nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 10:22
LzpAppel schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:21:
[...]
Ik zou zeggen; Tel de verschillende posters in dit topic. Ik geloof dat we ongeveer +/- 80 accounts hebben geregistreerd op de GoT server. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
[...]
Uhm, volgens mij zitten we al rond de 180 geregistreerde gebruikers ofzo :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Dreanor schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:15:
[...]
En ik zal meteen de reden zeggen waarom ik naar een torrent gezocht heb, niet omdat ik er niet voor wil/kan betalen maar andere reden. Ik wil het eerst proberen voordat ik ervoor betaal omdat er toch dingen niet duidelijk zijn. Hieronder wat redenen waarom ik het eerst wil proberen:
[list=1]
• Het is nog een alpha (en naar mijn mening zijn Alpha's gratis en beta's ook).
Jouw mening is irrelevant. Alpha's en Beta's zijn helemaal niet ten alle tijden gratis. Zo ook nu blijkt dat maar weer.
• Het ziet eruit als een gratis simpel spelletje (wat ik nu ontdekt heb is niet zo).
Again is dit een mening, de maker heeft er expres voor gekozen om het zo simpel te houden. Dat "simpele" is trouwens wel een van de kernpunten dat het spel zo goed maakt. Het gaat puur om het bouwen en niet om de graphics.
• Op de minecraft website staan een paar dingen die mij niet helemaal aan staan zoals:
[list]
• Hij bepaalt wat leuk is en zo niet dan gaat het eruit, gezien hij zegt: If something ever doesn't feel fun, I'll remove it.
Ten eerste als het je niet aanstaat, waarom wil je het überhaupt nog spelen? Ten 2e, hij luisterd wel degelijk naar de users. Ten 3e, "if it doesn't feel fun" wil niet zeggen dat HIJ het niet fun vind, dat kunnen ook de users zijn. ;)
• Hij zegt ook dat het open source wordt in minimale tijd als verkoop stagneerd: Once sales start dying and a minimum time has passed, I will release the game source code as some kind of open source.
Wat is hier je punt? als je er geen geld voor wilt betalen wacht je toch lekker tot hij het open scource gaat maken.[/list][/list]

Dus ik heb wat vragen en hoop positieve antwoorden te krijgen om een paypal account te gaan maken en de game te kopen. :)

Alpha, betekend gewoon "nog niet af" er kunnen dus nog bugs in zitten, en als je even rond gelezen had heeft notch ook al gezegd dat er pas zo'n 40% van de content in zit.
Die keus is aan jou, er zijn zat mensen die 10 euro per maand betalen voor WoW, om alleen maar rondjes te rennen als lvl 80.
Als je wederom even had gelezen is het op dit moment een 1mans bedrijf. Hij is hard opzoek naar werknemers en een pand. Ook is er de "secret fiday patch" waar in bugs worden opgelost en "stiekum" nieuwe features worden toegevoegd.
Heb je al naar het aantal pagina's gekeken in dit topic? Heb je al gekeken op de (on)officiële fora? JA de comunity is huge!
Helemaal top.
Alvast bedankt en hopelijk kan ik binnenkort ook aan Minecraft avonturen beginnen.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

De kracht van dit soort spellen is juist de simpelheid !
En het is zijn geld meer dan waard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24
Borgoth schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:30:
Ten eerste als het je niet aanstaat, waarom wil je het überhaupt nog spelen?
Misschien niet de juiste woordkeuze. Maar was mij doet/deed twijfelen om direct tot aankoop te gaan was de combinatie van simpel uiterlijk + alpha + kosten + de paar quotes van de website.

Maar zoals ik ook zei ben ik oor erg enthousiast geworden door de filmpjes e.d. en mijn fantasie draait al overtoeren voor allerlei mogelijkheden en ideeën. :9~

Bedankt voor de antwoorden en ik denk dat ik voor die 10 euro de gok gewoon neem, ik heb slechte films voor meer gekocht dus ... ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Dit vind ik wel een interessant topic, alle echte feiten die Notch ooit heeft gezegd:

http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=3&t=49256

BF1: Don-Panio

Pagina: 1 ... 32 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---