[PC] Minecraft Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 57 Laatste
Acties:
  • 403.449 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:07:
Kan je niet proberen een oude versie van java te installeren? Ik heb even op de java site gekeken en hier kan je oude versies downloaden (JDK/JRE - 6): http://www.oracle.com/technetwork/java/archive-139210.html
Succes, ik hoop dat je het aan de praat krijgt. :)

[...]
Bedankt voor je antwoorden.

Ik heb nu ook de JDK geinstalleerd van Java. Het probleem zit em dus in die DLL. Dat is is dus de OpenGL driver voor ATI en die doet het dus niet op de 1 of andere manier. Ik ga proberen de laatste catalyst drivers te instaleren maar daar heb ik een hard hoofd in eerlijk gezegd

Oh minecraft doet het nu opeens wel als ik hem via .jar file opstart. Vreemd deed ie eerst ook niet. Nouja hij doet het!

[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 04-10-2010 15:30 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Apart forum lijkt me overbodig, gewoon een algemene MC thread en een Tweakcraft thread lijkt me genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Hydra schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:57:
[...]

Niemand houdt je tegen iets leukers te bedenken. Vergeet niet dat plottest 1 en 2 TESTEN zijn, dus als iemand de moeite wil nemen een nog mooiere layout te maken waarbij alle plots wel evengroot zijn (anders krijg je daar gezeur over), ga je gang.
Je kunt makkelijk van het idee afstappen dat alle plots even groot moeten zijn. Het voordeel van een server met strenge regels en goede mods / admins (hoe ik het ervaar) is dat de beheerders van een plot rechten hebben over degene die daar bouwen. Jullie steken enorm veel tijd in alles uitdenken, waarom geen systeem met belasting o.i.d. Hoe meer je bijdraagt aan het helpen bouwen dmv. doneren van grondstoffen (goud / steen etc.) kan je ook een grotere plot claimen. Lijkt me logisch dat de beheerders en bedenkers en meebouwers grotere plots krijgen dan degene die eens in de week inloggen om even te bouwen (die hebben sowieso geen grotere plot nodig).

Op deze manier krijg je automatisch een stad die niet strak ligt met allemaal precies evengrote plots, maar meer dynamische dingen. Je kunt ook plots neerzetten waarbij je een bouwvergunning moet aanvragen, zoals het zwembad, maar dan vaker. Parkjes/ stadhuis/ badhuis etc etc.)

Is grappig, krijg je dat mensen gaan verhuizen :) Ik zou mijn plot best willen verkopen voor een x aantal goudblokken bij wijze van spreken... Nu zal dat vrijwel niet gebeuren.., waarom zou je als je een andere plot krijgt die even groot is.

Ook nog wel een puntje. Bergen e.d. worden weggehaald. Waarom is dat? Juist gaaf een stad te bouwen rond en op bergen. Helemaal plat is ook zo 'Nederlands'. Wel leuk om te zien. Ik denk dat culturele onderzoekers smullen van dit soort zaken als ze weten dat ze gedaan worden, omdat we idd zo blijven kleven aan onze eigen wereld en denken :) /

[ Voor 12% gewijzigd door Paniohitus op 04-10-2010 15:38 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muerte.Diablo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-09 20:35
Apart forum lijkt mij ook wat overbodig. Dit werkt nu toch ook?
En als mensen hulp nodig hebben vragen ze dat en dan zijn er altijd genoeg mensen die willen helpen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Preddie schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:34:
Parkjes/ stadhuis/ badhuis etc etc.)
Laten we eerst dan plaats maken voor een badhuis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik moet zeggen dat Minecraft bijzonder slecht is voor je schoolresultaten. Ik moet veel moeite doen om te leren in plaats van Minecraft. Nouja, morgen de laatste noemenswaardige toets voor de komende 2 weken (en daarna heb ik vakantie), dus nog 1 dagje leren en daarna weer volop Minecraft :D.

Overigens vind ik die Plottests een heel goed idee. Echter zou ik liever een wat meer oud-Hollandse infrastructuur zien, waar alles meer een beetje schots en scheef staat. Het lijkt me nog steeds leuk om een stad te maken zoals het centrum van Utrecht. Liefst geen lava/water muren dus :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Hey, op de plattegrond van plottest2 staat bij 63. een ?. Ik ben nummer 63. Vergeet mij niet :'(

oh, die is niet van mij, dacht dat het op nummering van de startpost ging. In dat geval moet ik nog wat zoeken, wist niet dat er ondertussen wel gebouwd mocht worden.

[ Voor 47% gewijzigd door DemoniCEVL op 04-10-2010 15:52 ]

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
quistler schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:22:
Er is al gesproken over een appart forum voor de server... weet niet of dat er gaat komen ;)
Ik ben tegen.
Muerte.Diablo schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:35:
Apart forum lijkt mij ook wat overbodig. Dit werkt nu toch ook?
En als mensen hulp nodig hebben vragen ze dat en dan zijn er altijd genoeg mensen die willen helpen:)
Inderdaad. En ik lees zo'n post over een crashende MC echt wel, ik heb alleen geen oplossing, dus reageer ik ook niet. Kan weinig anders zeggen dan "kut voor je, reinstall je GFX drivers 'es?" :P
Preddie schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:34:
Je kunt makkelijk van het idee afstappen dat alle plots even groot moeten zijn. Het voordeel van een server met strenge regels en goede mods / admins (hoe ik het ervaar) is dat de beheerders van een plot rechten hebben over degene die daar bouwen. Jullie steken enorm veel tijd in alles uitdenken, waarom geen systeem met belasting o.i.d. Hoe meer je bijdraagt aan het helpen bouwen dmv. doneren van grondstoffen (goud / steen etc.) kan je ook een grotere plot claimen. Lijkt me logisch dat de beheerders en bedenkers en meebouwers grotere plots krijgen dan degene die eens in de week inloggen om even te bouwen (die hebben sowieso geen grotere plot nodig).
Ja, of gewoon grotere plots voor VIPs :P Het hoeft voor mij ook niet precies evengroot te zijn hoor, maar grotere plots geven je wel meer ruimte om je 'creativiteit' te vrije loop te laten. Die 15x19 ofzo is al niet erg groot. Mensen zullen over 't algemeen neigen naar grotere plots.

Daarnaast vind ik het nogal meevallen wat betreft 't rechttoe-rechtaan. In-game zie je dat echt nauwelijks, er zit wel wat variatie in de layout en vooral heel veel in de gebouwen zelf. Je raakt op plottest2 al makkelijk de weg kwijt.
Op deze manier krijg je automatisch een stad die niet strak ligt met allemaal precies evengrote plots, maar meer dynamische dingen. Je kunt ook plots neerzetten waarbij je een bouwvergunning moet aanvragen, zoals het zwembad, maar dan vaker. Parkjes/ stadhuis/ badhuis etc etc.)

Is grappig, krijg je dat mensen gaan verhuizen :) Ik zou mijn plot best willen verkopen voor een x aantal goudblokken bij wijze van spreken... Nu zal dat vrijwel niet gebeuren.., waarom zou je als je een andere plot krijgt die even groot is.
Er zijn al mensen verhuisd. De 'eis' was dat je je oude plot wel afbreekt. En terecht overigens. Je wil geen obsidian gebouw van 10 hoog moeten weghakken :P
Ook nog wel een puntje. Bergen e.d. worden weggehaald. Waarom is dat? Juist gaaf een stad te bouwen rond en op bergen. Helemaal plat is ook zo 'Nederlands'. Wel leuk om te zien. Ik denk dat culturele onderzoekers smullen van dit soort zaken als ze weten dat ze gedaan worden, omdat we idd zo blijven kleven aan onze eigen wereld en denken :) /
Weinig te maken met hoe nederlands we zijn volgens mij. Het is vooral gewoon praktisch. Maar ik ben er inderdaad wel voor dat in de volgende versie we de contouren van het land volgen. Dan legt de 'major' gewoon voor elke plot een eerste steen van waaraf je de hoogte / diepte meet. Ook ben ik wel voor een 'bestemmingsplan', dus dat je in het centrum hogere smallere plots mag bouwen, en in de 'buitenwijken' grotere plots hebt maar minder hoog mag bouwen. Dan kun je ook commerciele en industrie bouwen. Beetje Simcity dus :P

Oh, en we hebben een metro nodig :P
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:41:
Laten we eerst dan plaats maken voor een badhuis 8)7
Er is een supermooi zwembad al. En ik heb een jacuzi op m'n dak :P Vind m'n chicky helemaal tof ;)
Thomasthomas schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:45:
Overigens vind ik die Plottests een heel goed idee. Echter zou ik liever een wat meer oud-Hollandse infrastructuur zien, waar alles meer een beetje schots en scheef staat. Het lijkt me nog steeds leuk om een stad te maken zoals het centrum van Utrecht. Liefst geen lava/water muren dus :p.
Wat je zou kunnen doen is wijken met een thema. Modern, authentiek, etc. Dan kunnen mensen zich gewoon voor een wijk inschrijven met een thema dat ze zien zitten. Dus een wijk waar je moderne gebouwen mag bouwen, middeleeuws, authentiek grachtenpanden, etc.

En natuurlijk in elke wijk een TweakDonalds :P

[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 04-10-2010 15:50 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32
compufreak88 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:41:
57 is geclaimed ;).

Btw, waarmee heb je deze kaart gemaakt?
Ik maak de cirkels in MS Paint, vind ik persoonlijk het makkelijkste. Daarna kopieer en plak ik ze in Paint Shop Pro 7 (ook al een oudje). In PSP werk ik met een raster van 1x1 pixel en zit met een brush van 1px te werken. Grotere/meerdere vakken selecteer ik en vul ze dan met dat emmertje :+

Overigens is er wel degelijk nut voor een apart forum op de server. Daarin kunnen bijvoorbeeld grote projecten worden opgezet met de regels en plattegronden erbij. Op die manier hoeft het niet iedere keer ingame te worden herhaald.

Edit; Morgen update ik de plotkaart wel weer, als mensen hun dingen hebben gefixed. Mochten er nog mensen zijn die een plot willen claimen, er is nog 1 vrij volgens mij en als er dan nog interesse is kunnen we zo een paar plots erbij maken (minimaal 8 stuks).

Edit2; plots van verschillende groottes is nergens voor nodig trouwens. Wil je een groter huis dan kun je buiten de plottests bouwen ;) Niet dat ik tegen plots van verschillende groottes ben.

[ Voor 24% gewijzigd door NitroX infinity op 04-10-2010 15:58 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:38

GeNiTaLiX

Naapje

hellup!

paypal heeft mijn rekenening gecontroleerd (heb die 2 bedragen binnen gekregen) , kan ik dan nu direct via mijn rekening betalen ?

en moet ik mijn kaart koppelen ? heb alleen een pinpas..

er staat namelijk : U kunt tevens direct betalingen verrichten vanuit uw bankrekening, zonder dat u eerst geld hoeft toe te voegen aan uw PayPal-saldo.

Als ik buy now doe zie ik:

Een creditcard koppelen om een directe bankbetaling te doen
Uw ontvanger wil direct worden betaald. Om directe betaling mogelijk te maken, hoeft u alleen maar een creditcard te koppelen als betaalbron.

Deze transactie overschrijdt uw beschikbare PayPal-saldo. Als u de aankoop wilt voltooien, moet u creditcard- of betaalpasgegevens toevoegen.

Kan ik dit gewoon met mijn bankpasgegevens doen?

help me please:P wil minecraften en jullie creaties zien!

[ Voor 88% gewijzigd door GeNiTaLiX op 04-10-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Laatst online: 11-12-2024
ik heb interesse in een plot.

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
In-game ff claimen dus. Gewoon het bordje ff je naam erbij zetten als deze leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:47:
[...]
BTW ik zou nooit de heilige 2forts weghalen!
Facing worlds bedoel je? Het laten zweven is een zwaar project, heb echt hulp nodig met uitdiepen

Maar ik vind het een goed plan, hierna gaan we 2forts bouwen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-09 20:42
Ik ga zelf ook maar eens een keer een project beginnen, ben op het moment een ontwerp van het stadhuis in Groningen te maken. Voor zover mogelijk in de lage resolutie van Minecraft.
Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/2894/ontwerpstadshuisinet.png

Klei maar ook mankrachten zijn natuurlijk welkom, allereerst maar een mooi plekje vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muerte.Diablo
DarkLoki schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:10:
Ik ga zelf ook maar eens een keer een project beginnen, ben op het moment een ontwerp van het stadhuis in Groningen te maken. Voor zover mogelijk in de lage resolutie van Minecraft.
[afbeelding]

Klei maar ook mankrachten zijn natuurlijk welkom, allereerst maar een mooi plekje vinden.
Misschien nutteloos om te zeggen maar ik vind de voorkant eruitzien als een vaag chinees gezicht:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:25
Hmm, je bent een weekend weg en alles is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Laatst online: 18-08 08:24
Muerte.Diablo schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:12:
[...]

Misschien nutteloos om te zeggen maar ik vind de voorkant eruitzien als een vaag chinees gezicht:P
Misschien wordt het dan onderhand toch eens tijd om naar de opticien, of misschien beter, de oogarts te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Darn, krijg voor die engines van de falcon het water niet 2 lagen omhoog. Blijft op een enkele staan. Maakt niet uit of ik er water bij gooi.
Valt me wel op dat een deel van de Falcon uit aarde bestaat ipv steen.
Wellicht dat dat het is. Zie het stromen namelijk.

Heb nu fakkel, glas, water, glas. Denk dat het te zwak is dat licht.
Geen idee wat beter zou gaan. Lava? Maar kan dat achter glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:06:
Facing worlds bedoel je? Het laten zweven is een zwaar project, heb echt hulp nodig met uitdiepen
Euh, waarom bouw je ze dan op de grond als ze moeten zweven? In de lucht bouwen is minder werk.

En verder: volgens mij zit jij echt in het geplande gebied van plottest. Check dat ff, want als er uitgebreidt moet worden zit je project enorm in de weg.
Arunia schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:21:
Yup. In MineCraft ligt de smelttemperatuur van glas hoger dan die van lava :P

[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 04-10-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hydra schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:22:
[...]
hehe, dat is mooi. Alleen nog even aan lava zien te komen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muerte.Diablo
en dat is overal wel te vinden:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik zou een heeel diep gat graven :) of je zou een oude Obsidian farm kunnen gebruiken waar een paar pagina's eerder over gesproken werd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:22:
[...]

Euh, waarom bouw je ze dan op de grond als ze moeten zweven? In de lucht bouwen is minder werk.

En verder: volgens mij zit jij echt in het geplande gebied van plottest. Check dat ff, want als er uitgebreidt moet worden zit je project enorm in de weg.

[...]

Tsja, daar is nu verder weinig meer tegen te doen (beide punten). Plottest is een test, dus hij kan best de andere kant op gaan, en er staan nog veel meer gebouwen in de weg.
Op de nieuwe map zal ik hem veeeeerder weg zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik vind het persoonlijk veel mooier als je bepaalde 'landmarks' her en der in de stad hebt liggen in plaats van ergens ver weg. En op die manier zul je creatief moeten zijn met de ruimte eromheen m.b.t. de plotindeling wat op zich best een leuke uitdaging kan zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 04-10-2010 16:49 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Jullie zouden inderdaad eens een soort van beloningen in de vorm van vergroting van je plot voor bepaalde dingen moeten geven. Dat je bijvoorbeeld met mooie gebouwen bouwen/grievers opsporen een bepaald aantal punten kan verdienen die je dan kan uitgeven aan:

1) een groter plot (dit is alleen lastig omdat je zo bij je buren kan zitten, misschien als er nieuwe plots worden gemaakt dat je dan je plot kan vergroten),
2) hogere max building height,
3)diepere kelder (al lijkt het me een beter plan dit samen te laten hangen met hogere max building height).

Ook zou je een soort van stedenplan kunnen maken, met een aantal ringen. De binnenste ring mag hoog bouwen, en per ring moet het dan wat lager. Om te beslissen wie waar mag bouwen zou je mensen ideeën kunnen laten voorleggen over wat ze gaan bouwen. Dan kan je ook gelijk naar de grootte van het plot kijken dat ze nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Al aan gedacht dat wanneer je een groter huis wil je ook altijd BUITEN de plot kan bouwen, zoals voorheen? Niemand verplicht je om binnen de plot te bouwen hoor :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb nu net lava achter glas gedaan, maar volgens mij werkt het ook als ik gewoon lava op de buitenste rand doe. Dan blijft het daar ook. Dus niets er tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Arunia schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:21:
Darn, krijg voor die engines van de falcon het water niet 2 lagen omhoog. Blijft op een enkele staan. Maakt niet uit of ik er water bij gooi.
Valt me wel op dat een deel van de Falcon uit aarde bestaat ipv steen.
Wellicht dat dat het is. Zie het stromen namelijk.

Je moet ook niet 2 hoog maar 2 diep gaan. Denk daar maar eens over na ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik maak een gat, en dan gooi ik er een emmer water in. Daarna nog één, maar dan gebeurd er niets. Of werkt het hetzelfde als lava? Dan is het dus niet onderin, maar tegen de muur erboven gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Nee, bij 2 diep (1x1x2) leg je eerst een blok onderin, daarop stort je het water en dan graaf je dat blok weg. Daardoor 'valt' er water naar beneden en wordt het onderste deel ook gevuld.

Ik heb enkele pagina's terug al een korte tutorial geschreven van hoe je water moet neerplanten om het goed te krijgen.

Dan nog even dit, van wie is het bouwwerk (rode lijn eromheen) in deze afbeelding?
Wordt daar nog wat mee gedaan of mag ik het overnemen? De ruimte komt mij wel van pas bij mijn volgende project.

Edit; met Derk gesproken, ik ben de trotse eigenaar van dat plot :D
Edit 2: gezien op 31 oktober biomes worden geintroduceerd en we dan al gauw over zullen gaan op een nieuwe map, begin ik niet aan het megaproject dat ik in gedachten had. Woei! een verse start binnen een maand :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WlLT7Gcf8mc7cHWQhAaOQxKH/full.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door NitroX infinity op 04-10-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
NitroX infinity schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:57:
Nee, bij 2 diep (1x1x2) leg je eerst een blok onderin, daarop stort je het water en dan graaf je dat blok weg. Daardoor 'valt' er water naar beneden en wordt het onderste deel ook gevuld.

Ik heb enkele pagina's terug al een korte tutorial geschreven van hoe je water moet neerplanten om het goed te krijgen.

Dan nog even dit, van wie is het bouwwerk (rode lijn eromheen) in deze afbeelding?
Wordt daar nog wat mee gedaan of mag ik het overnemen? De ruimte komt mij wel van pas bij mijn volgende project.
[afbeelding]
Dat was een bouproject van Derk voor Ankor Wat, maar omdat de nieuwe map aangekondigd werd had hij geen zin om dan een maanden project erop te gaan uitvoeren als toch (toen "volgende week") Biomes komt.
Moet je met hem overleggen of hij dat nog wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Boeboe schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:55:
Al aan gedacht dat wanneer je een groter huis wil je ook altijd BUITEN de plot kan bouwen, zoals voorheen? Niemand verplicht je om binnen de plot te bouwen hoor :p
Dat weten we wel..., maar het is leuk als je met zoiets een hele kaart kan maken met alles erop zegmaar. Iedereen zijn mini-huis-project met daarbij alle gezamelijke projecten. Nu ligt alles enorm verdeeld over de kaart wat ik soms wel jammer vind

[ Voor 15% gewijzigd door Paniohitus op 04-10-2010 18:14 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zupertails
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-03-2024
Preddie schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:13:
[...]

Dat weten we wel..., maar het is leuk als je met zoiets een hele kaart kan maken met alles erop zegmaar. Iedereen zijn mini-huis-project met daarbij alle gezamelijke projecten. Nu ligt alles enorm verdeeld over de kaart wat ik soms wel jammer vind
True...
Wat je hier ziet is eigenlijk gewoon wat er zowat in het verleden bij elke kolonisatie van een nieuwe wereld is gebeurd (ik denk dan vooral aan de States). Pioniers verkennen de wijde wereld en proberen een zo groot mogelijk stukje land te claimen, terwijl ze daarbij alles met omheiningen bezetten.
Iemand met een verantwoordelijkheidsgevoel neemt vervolgens het stukje chaos in handen en vormt er orde mee dmv het uitdelen van vaste plekken, en het oprichten van woongemeenschappen.
Het enige wat nu nog ontbreekt, zijn verschillende geloofsgemeenschappen en hun bijhorende samenhokken en bouwstijlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Grappige filosofie.

Ik denk alleen dat Notch niet zo snel ontwikkelt als dat hier wordt gefilosofeerd over kolonisatie :P

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:16

Metzie

Nyaano !

Kan iemand mij uitleggen wat het uiteindelijke doel is van de plottests? Ik vind het namelijk zeer typerend dat alles zo overgereguleerd moet worden. Ik snap dat dat griefen en stelen een probleem is en daar moet je ook maatregelen tegen nemen. Maar verder denk ik ook dat je de filosofie van minecraft niet moet vergeten: wees creatief, maak mooie creaties en heb een enorme berg fun.

Wanneer je straks alleen nog maar op je eigen plot mag bouwen en verder niet dan is de lol er wat mij betreft snel af en verhuis ik wel naar een andere server. Ik vind de verschillende typen gebouwen en landmarks juist erg grappig om te zien, zelfs al lijkt het soms een zooitje.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
Je mag ook nog wel overal bouwen, enkel een groot aantal mensen leek het leuk om een echtere, gestructuereerde stad te maken. In de plottests gelden dus regels, daarbuiten niet. Aangezien de plottest maar een miniscuul ding is hoef je je dus nergens zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mega mijn komt hier te liggen wie wil mee werken is welkom :)
Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/3787/megamijn.png
Ik wil een soort trap aan de zijkant hebben zodat je altijd nog omhoog kan. We beginnen met 60x60 en dit kan uitgebreid worden naar boven naarmate er meer mensen komen graven

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom dan onder Facing Worlds graven. Dan heeft de mijn een dubbel doel, en mijn en deel van dat project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Afbeeldingslocatie: http://thelifestream.net/thulhu/frusty.png

Ik moest het doen :+.

Wat ik ook moest doen is koekie monster (zie avatar), alleen gisteren kon ik het niet zien omdat er mist was... alleen vandaag zag ik dat je dat uit kon zetten, |:(.

Verticaal bouwen (dwz op de Y-as pixels klikken) gaat me overigens ook beter af dan horizontaal.

[ Voor 65% gewijzigd door YopY op 04-10-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
http://www.minecraft.net/boo/

Weet niet zeker of ik hier blij mee ben, die torches en enemies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:49
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:43:
[afbeelding]
Ik wil een soort trap aan de zijkant hebben zodat je altijd nog omhoog kan. We beginnen met 60x60 en dit kan uitgebreid worden naar boven naarmate er meer mensen komen graven
60x60 maar? wij zijn al bezig met een gat van 80x80 en dat is niet eens een mijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL-RaVeR schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:00:
[...]

60x60 maar? wij zijn al bezig met een gat van 80x80 en dat is niet eens een mijn :P
je bent zowieso wel ff bezig maar als hij kleiner is zit je ook sneller bij de goodies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 21 dagen tot biomes dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:42
Ik kan mijn mc server niet online krijgen. Ik blijf deze melding houden.

[INFO] Starting minecraft server version 0.2.1
[INFO] Loading properties
[INFO] Starting Minecraft server on 94.215.60.10:25565
[WARNING] **** FAILED TO BIND TO PORT!
[WARNING] The exception was: java.net.BindException: Cannot assign requested address: JVM_Bind
[WARNING] Perhaps a server is already running on that port?

Ik weet zeker dat er niks op die poort loopt, want als ik ip adres leeg laat in de properties doet hij het wel gewoon.

Als ik ip adres leeg laat en de server dus wel opstart krijgen mensen de melding 'connection timed out: connect'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
porbeer een andere port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
Had het al eerder geprobeerd maar toch maar even opnieuw gedaan. Port geforward maar weer melding dat hij in beslag is.

EDIT: volgens netstat draait er niks op poort 25565

Volgens online port checkers is de port wel closed, maarja dat zegt hij bij elke poort, zelfs poort 80.

Misschien is dat het probleem, iemand die weet hoe je dit moet oplossen?

[ Voor 31% gewijzigd door lukjah op 04-10-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Half uurtje later...

Afbeeldingslocatie: http://thelifestream.net/thulhu/monster.png

Ging mis bij de hand, zoals ge ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:01

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Door zo'n vroege aankondiging verwacht ik wel een mindering in mensen/projecten op de server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk het ook. Heb zelf ook geen behoefte om nu nog energie te steken in grote projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Iemand die hier op een SMP vanilla server zit? Tot nu kom ik geen enkel vanilla server tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
Technicality schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:35:
[...]

Door zo'n vroege aankondiging verwacht ik wel een mindering in mensen/projecten op de server...
Hoeft niet, we zijn bezig met een aantal mogelijke scenario's/oplossingen voor de huidige projecten. Een van de oplossingen zou het aanhouden van de huidige server zijn, weliswaar met veel minder spots, maar het zou wel behouden blijven.
Misschien dat de gigantische projecten inderdaad wat meer wegvallen, maar juist op plottest verwacht ik wel een toename in activiteit. Zie het als een laatste test voordat we er echt tegenaan gaan :).
Daarnaast zou het zomaar zo kunnen zijn dat het mogelijk is om bepaalde gebouwen / plots mee te nemen naar de nieuwe server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh het ultieme city design tooltje voor MineCraft Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Zupertails schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:36:
[...]

True...
Wat je hier ziet is eigenlijk gewoon wat er zowat in het verleden bij elke kolonisatie van een nieuwe wereld is gebeurd (ik denk dan vooral aan de States). Pioniers verkennen de wijde wereld en proberen een zo groot mogelijk stukje land te claimen, terwijl ze daarbij alles met omheiningen bezetten.
Iemand met een verantwoordelijkheidsgevoel neemt vervolgens het stukje chaos in handen en vormt er orde mee dmv het uitdelen van vaste plekken, en het oprichten van woongemeenschappen.
Het enige wat nu nog ontbreekt, zijn verschillende geloofsgemeenschappen en hun bijhorende samenhokken en bouwstijlen :)
Mwah ik zie het meer als een overbodige behoefte aan structuur en regeltjes. Gisteren werd al in de chat gevraagd of het überhaupt mogelijk was buiten de plot te bouwen (of eerder of het was 'toegestaan').

Ik hoop van harte dat SMP snel wordt omgeploegd tot functioneel, nu blijkt samenwerken wel heel erg optioneel. En megaprojecten te makkelijk ;-) Maar niets dan leuk verder, doe er zelf ook vrolijk aan mee. Hoewel ik niet verderga met die realsize voyager, te weinig tijd :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is die zogenaamde biomes? Moet daar de hele server voor worden gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broodjekaas92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-08 15:48
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:50:
Wat is die zogenaamde biomes? Moet daar de hele server voor worden gereset?
biomes ziijn lama zeggen dat gebieden afwissellen tussen grasland bergen sneeuw bos dus meerdere soorten landschappen

en om daar het beste gebruik van te maken is een nieuwe map wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/1305/naamloos2d.png

De falcon schiet mooi op dak is nu bijna af :)

Inmiddels al een clone van minecraft http://www.cubelands.com/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

t1mmy schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:59:
http://www.minecraft.net/boo/

Weet niet zeker of ik hier blij mee ben, die torches en enemies :)
Neem aan dat je de huidige map wel kan bewaren, lijkt me stug als dat niet meer gaat werken.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
Phyxion schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:02:
[...]

Neem aan dat je de huidige map wel kan bewaren, lijkt me stug als dat niet meer gaat werken.
Door de toevoeging van biomes zou dat dus niet meer werken had n0tch eerder al bekend gemaakt. Omdat er een hele nieuwe manier van het genereren van blocks is. Daarnaast is het ook wel leuk om er gebruik van te kunnen maken. Tja, we zullen het zien op het moment dat het gereleased wordt; of preferably eerder in de vorm van info van n0tch himself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 19-09 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

Phyxion schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:02:
[...]

Ja maar dan gaat biomes niet werken, dus een reset is nodig.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:01:
[afbeelding]

De falcon schiet mooi op dak is nu bijna af :)
Jee! Mijn gedeeltelijke engine poging staat er ook nog op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Die textures zien er wel erg mooi uit, vraag me alleen af of het op een server zoals de tweakcraft server nog speelbaar zal zijn. Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Laatst online: 19-09 08:38
Wat maakt dat uit? Textures zijn toch client side :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 16:23

Hu9o

Schokkend

iemand al cubelands gespeeld?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Jammer dat er nu al een ripoff is, ik blijf in ieder geval mooi het origineel spelen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Laatst online: 19-09 19:55
Hoop dat die geregistreerd is in America, dan is er zo een rechtzaak tegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:43:
[afbeelding]
Ok nice :) als jullie maar niet onder mijn middeleeuws dorp gaan graven (dat ligt rechts onder) je kan het niet echt missen het is best groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steentje got pimped !

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/5416/steentje.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
wat is het ip van de tweakcraft server? in de TS staat volgens mij 88.192.41.46. maar die werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
Moet je je aanmelden als beta met je mail, ging hier vrij snel, binnen 2 min een key, dus ga het nu eens bekijken.

Tot nu toe.. het is momenteel een 'lege' wereld zonder iets, alles moet je zelf maken. Dus er is geen gerenderde wereld. Enkel een vlak stuk land, enkel maar 'edit mode' dus wel rondlopen, maar niet dingen samenvoegen of verzamelen, je hebt alles al.

Je kan door de wereld heenvallen overal. Geen bestaande grotten e.d als je graaft, geen water oid.

Besturing: Minecraft is prima speelbaar met trackpad @ MBP, maar dit spel voor geen kant. Voor de gameplay hoef je momenteel niet over te stappen, het ziet er beter uit, maar daar houd het op.

[ Voor 65% gewijzigd door ZpAz op 04-10-2010 22:14 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:20
lukjah schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:59:
wat is het ip van de tweakcraft server? in de TS staat volgens mij 88.192.41.46. maar die werkt dus niet.
Gebruik mc.grum.nl maar. Dat werkt makkelijker.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Beste bouwcomissie,

Sinds een paar (minecraft) dagen heb ik een boompje geplant op mijn dak. Ik ben eventjes afwezig geweest, maar toen ik mijn geliefde huisje weer een bezoek aandeed merkte ik iets op. Het toen nog kleine boompje was gegroeid. Op zich niet zo'n raar punt gezien meerdere boompjes dat hebben gedaan. Alleen de nu boom in kwestie is uitgegroeid tot een megaboom.

Nu is mijn vraag, kan ik hier problemen mee krijgen en zo ja moet mijn geliefde boom gekapt worden? Ik hou onzettend veel van mijn boom, maar hij is nu zo groot dat die bijna de wolken krabt.

Met vriendelijke groet,

Ticketman
Bloemstraat 19
Plottest2

Bijlage 1:

Afbeeldingslocatie: http://mc.randyveldhuizen.eu/huisje/groteboom.jpg

:P

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:49
Sjezus, dat is echt wel de grootste boom die ik heb gezien tot nu toe :P. Hopelijk mag die blijven staan. Anders moet je een handtekeningen actie starten !! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:56
Bleet schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:22:
Beste bouwcomissie,

Sinds een paar (minecraft) dagen heb ik een boompje geplant op mijn dak. Ik ben eventjes afwezig geweest, maar toen ik mijn geliefde huisje weer een bezoek aandeed merkte ik iets op. Het toen nog kleine boompje was gegroeid. Op zich niet zo'n raar punt gezien meerdere boompjes dat hebben gedaan. Alleen de nu boom in kwestie is uitgegroeid tot een megaboom.

Nu is mijn vraag, kan ik hier problemen mee krijgen en zo ja moet mijn geliefde boom gekapt worden? Ik hou onzettend veel van mijn boom, maar hij is nu zo groot dat die bijna de wolken krabt.

Met vriendelijke groet,

Ticketman
Bloemstraat 19
Plottest2

:P
Ik heb last van deze boom, hij werpt schaduw in mijn tuin en heb de hele dag geen zon. Ik eis dat deze boom onmiddelijk gekapt wordt of eventueel tot redelijke proporties gesnoeid word.

[ Voor 5% gewijzigd door ZanielGa op 04-10-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:20
ZanielGa schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:37:
[...]

Ik heb last van deze boom, hij werpt schaduw in mijn tuin en heb de hele dag geen zon. Ik eis dat deze boom onmiddelijk gekapt wordt of eventueel tot redelijke proporties gesnoeid word.
Rijdende rechter.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/4261/naamloosez.png

Zo de zijkant van de falcon wel een pokkewerk, maar goed als de falcon klaar is maar ffkes kijken of er nog een plot te verkrijgen is :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0ukn0w
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01-2022

y0ukn0w

aka Jay

Hydra schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:05:
[...]

Bij die rooie pijl daar. Dat 'huis', lelijk ding met dirt roof staat daar al een tijd, onafgemaakt. Die torens zijn van mij. Toen ik daar al begonnen was met de torens stond dat prul daar opeens. Die gaat dus, tenzij iemand een goeie reden heeft waarom dat zou moeten blijven staan, binnenkort weg. Ik ga ook niet op 't strand van Bulls' piramide opeens een gebouw neerzetten.
Ik woon daar net ten zuiden, bij die skull(s) en de 2 (bijna 3) kleinere torens met rode randen in het water. Moet zeggen dat ik daar ook al in tijden niemand meer heb zien werken.

MHW: Jay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap