Hier maar weer posten dan
M'n nick is hetzelfde als op de forums: Seditiar, had het wel in de DM gezet maar was achteraf gezien een beetje onduidelijk, my bad.
Wat gaan we nou weer krijgen? Ik sta niet meer in de TS als mede-auteur o.O
[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 30-09-2010 15:25 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Het lijkt me trouwens ook nog een gaaf idee om ergens een heel dorp in middeleeuwse setting te bouwen, inclusief burcht etc. Ik wil sowieso na mijn huidige project eigenlijk wel een burcht/kasteel bouwen. 
Gisterenavond kreeg ik trouwens echt een beetje het gevoel alsof ik een settlertje ben uit het spel Settlers. Elke keer als ik weer wat resources gevonden had hoorde ik in mijn hoofd toch weer een "jippie" geluidje
Ik had trouwens ook een DM gestuurd maar sta nog niet in de lijst
Gisterenavond kreeg ik trouwens echt een beetje het gevoel alsof ik een settlertje ben uit het spel Settlers. Elke keer als ik weer wat resources gevonden had hoorde ik in mijn hoofd toch weer een "jippie" geluidje
[ Voor 9% gewijzigd door Aapenootjes op 30-09-2010 15:27 ]
Hmmm jawel toch? Ik zie je er gewoon bij staan aan de zij kant samen met nog 2 andere.D4NG3R NL schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:24:
Wat gaan we nou weer krijgen? Ik sta niet meer in de TS als mede-auteur o.O
Ik heb trouwens al iets gebouwd in soort van middeleeuwse setting best leuk om te doen
[ Voor 14% gewijzigd door WeAreLegion op 30-09-2010 15:34 ]
Leek mij ook wel leuk om een heel stronghold build na te maken, dus inclusief alle craft huisjes en apple ochards etc.Aapenootjes schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:25:
Het lijkt me trouwens ook nog een gaaf idee om ergens een heel dorp in middeleeuwse setting te bouwen, inclusief burcht etc. Ik wil sowieso na mijn huidige project eigenlijk wel een burcht/kasteel bouwen.
Een vraagje he, ik lees dat er een nieuwe server is gehuurd ?
Kunnen wij als spelers daar ook aan meebetalen ofzo, lijkt me wel zo fair
?
En inderdaad specs ?
Kunnen wij als spelers daar ook aan meebetalen ofzo, lijkt me wel zo fair
En inderdaad specs ?
Verwijderd
lijkt me een leuk idee, een lekker rustiek middeleeuws dorpje met een stands muur, kerkje en dorps pleinAapenootjes schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:25:
Dat kan natuurlijk!dutch_warrior schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:36:
Een vraagje he, ik lees dat er een nieuwe server is gehuurd ?
Kunnen wij als spelers daar ook aan meebetalen ofzo, lijkt me wel zo fair?
En inderdaad specs ?
Dit zijn de specs van de gehuurde server:
http://www.hetzner.de/de/hosting/produkte_rootserver/x5/
Voor meer informatie is het handig om even online te komen op IRC. Vistu is de gene die de geldzaken regelt voor de nieuwe server. Het is 12 euro voor een half jaar dus 2 euro per maand.
Ga naar : http://irc.tweakers.net/minecraft voor meer informatie.
Count me in!Aapenootjes schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:25:
En nu ik hier toch post: hoi ik ben Koen en sinds gisterenavond ook de tweakcraft server gejoined (zelfde nick als hier)

Lijkt mij ook wel leuk om hieraan mee te werken, mits ik fatsoenlijk verbinding kan krijgen met de nieuwe server (ik disconnectte steeds) en bouwrechten krijg (ik had het ingame meerdere malen gevraagd maar niemand reageerde toenVerwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:38:
[...]
lijkt me een leuk idee, een lekker rustiek middeleeuws dorpje met een stands muur, kerkje en dorps plein
Nu wel weer, maar ik was toch echt verdwenenWeAreLegion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:33:
[...]
Hmmm jawel toch? Ik zie je er gewoon bij staan aan de zij kant samen met nog 2 andere.
Ik heb trouwens al iets gebouwd in soort van middeleeuwse setting best leuk om te doen
Het is al opgelost en ik heb weer wat nieuwe mensen toegevoegd.
Hey koen, ik zag je al bij cath rondwandelenkoen3950 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:40:
[...]
Count me in!
En nu ik hier toch post: hoi ik ben Koen en sinds gisterenavond ook de tweakcraft server gejoined (zelfde nick als hier)
En ik betaal graag mee aan de servert!
Is dat PP dan, en is het de bedoeling dat iedereen meebetaalt en je zonder betalen geen toegang hebt?WeAreLegion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:39:
[...]
Dat kan natuurlijk!
Voor meer informatie is het handig om even online te komen op IRC. Vistu is de gene die de geldzaken regelt voor de nieuwe server. Het is 12 euro voor een half jaar dus 2 euro per maand.
https://niels.nu
Oooh, 2 euro P/M moet toch wel te doen zijn.. Ik doneer straks wel ff een euro of 5 - 10 ofzo (Wat ik nog op mn paypal heb staan xD)
Het is 12 euro per persoon per half jaar. Dus 2 euro per maand per persoon. Het makkelijkste voor Vistu is dat er per half jaar betaald word anders is het wel een administratief gedoe natuurlijk. En nee het is niet verplicht om te betalen wat er nu op tafel ligt is dat als je betaald word je ViP met teleport rechten.Hydra schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:44:
[...]
Is dat PP dan, en is het de bedoeling dat iedereen meebetaalt en je zonder betalen geen toegang hebt?
Ah, nouja, ik zal me neus ook wel even op IRC laten zien om te doneren voor de servert:)WeAreLegion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:48:
[...]
Het is 12 euro per persoon per half jaar. Dus 2 euro per maand per persoon. Het makkelijkste voor Vistu is dat er per half jaar betaald word anders is het wel een administratief gedoe natuurlijk. En nee het is niet verplicht om te betalen wat er nu op tafel ligt is dat als je betaald word je ViP met transport rechten.
Verwijderd
12 euro per half jaar is nog steeds een stuk minder als alle andere Online games welke ik gespeeld heb. (en nee het was geen WoW) maar wat verstaan we onder transport rechten?WeAreLegion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:48:
[...]
Het is 12 euro per persoon per half jaar. Dus 2 euro per maand per persoon. Het makkelijkste voor Vistu is dat er per half jaar betaald word anders is het wel een administratief gedoe natuurlijk. En nee het is niet verplicht om te betalen wat er nu op tafel ligt is dat als je betaald word je ViP met transport rechten.
teleport rechten houd in dat je met het commando /tp snel naar iemand toe kan warpen. Ik kan bijvoorbeeld als ik aan de andere kant van de map zit met /tp Anoniemnl heel snel bij jou zijnVerwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:51:
[...]
12 euro per half jaar is nog steeds een stuk minder als alle andere Online games welke ik gespeeld heb. (en nee het was geen WoW) maar wat verstaan we onder transport rechten?
Misschien zijn VIP spots een idee? Oftewel dat je voorang krijgt over iemand anders binnen de server.. Dat de persoon die als laatste joined er eigenlijk uit word gezet als de server vol zit en er een ViP joined.WeAreLegion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:48:
[...]
Kun je zonder transport rechten nog wel de gewone warps gebruiken dan?WeAreLegion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:52:
[...]
Transport rechten houd in dat je met het commando /tp snel naar iemand toe kan warpen. Ik kan bijvoorbeeld als ik aan de andere kant van de map zit met /tp Anoniemnl heel snel bij jou zijnen dat kan soms wel eens handig zijn.
Verwijderd
Dit is wat ik ervan heb begrepen: Wie meebetaalt (€ 2p/m, te betalen per 6 maanden) krijgt VIP (dan kun je /tp doen, teleporteren naar andere speler).
Warps blijven als het goed is gewoon voor iedereen werken.
VIP-spots bij volle server wordt ook nog gekeken of dat mogelijk is.
Warps blijven als het goed is gewoon voor iedereen werken.
VIP-spots bij volle server wordt ook nog gekeken of dat mogelijk is.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 15:55 ]
Ik denk dat ie teleport bedoeld; /tp <username>
edit:
pff, te langzaam
pff, te langzaam
[ Voor 25% gewijzigd door NitroX infinity op 30-09-2010 15:54 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Goed idee.Aapenootjes schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:25:
Ik ben zelf bezig met een Engelse Cottage. Eigenlijk soort van.
Dit past al wel bij een middeleeuwse setting, alleen een beetje afgelegen.
Maar als je bezig gaat met je dorp, wil ik opzich wel meehelpen.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Het is inderdaad teleport. En je kan als je teleport rechten heb gewoon nog de warps gebruiken die zijn voor iedereen. de VIP spots die danger aangeeft was ook een idee. Dat als je betaald heb dat je altijd in kan loggen op de server ook al zit hij vol maar dat is nog niet helemaal zeker zoals themajor al aangeeft.
[ Voor 11% gewijzigd door WeAreLegion op 30-09-2010 15:56 ]
Ah, dat klinkt ook goed. Ik was sowieso wel voor meebetalen, maar dan zou het wat 'suf' zijn als freeloaders dezelfde rechten hebben.WeAreLegion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:48:
Komt er ook een betaal optie om per maand te betalen? Voor degene die niet zeker weten of ze het wel een half jaar leuk blijven vinden? 
Oh en hoe gaat de performance van de nieuwe server zijn?
Oh en hoe gaat de performance van de nieuwe server zijn?
[ Voor 17% gewijzigd door EnigmaNL op 30-09-2010 15:58 ]
Hetzner is leuk opzich maar de pings ervan zijn over het algemeen vrij slecht (Mijn ervaring).WeAreLegion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:39:
[...]
Dat kan natuurlijk!
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ping is bij minecraft niet super belangrijk alleen.Phyxion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:57:
[...]
Hetzner is leuk opzich maar de pings ervan zijn over het algemeen vrij slecht (Mijn ervaring).
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Dat kan. Maar heb er nog niemand over gehoord en vistu huurt er volgens mij al best lang zijn servers ook voor zijn eigen dingen. Dus denk dat het opzich wel mee zal vallenPhyxion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:57:
[...]
Hetzner is leuk opzich maar de pings ervan zijn over het algemeen vrij slecht (Mijn ervaring).
@EnigmaNL
Ik denk dat je dat beste even aan Vistu kan vragen wat hij het handigste vind aangezien hij ook de gene is die alles bij houd.
[ Voor 15% gewijzigd door WeAreLegion op 30-09-2010 16:01 ]
Ik denk dat een paysysteem met paypal en automatische vip rang het mooiste zou zijn, maar goed. Dromen heWeAreLegion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:59:
[...]
Dat kan. Maar heb er nog niemand over gehoord en vistu huurt er volgens mij al best lang zijn servers ook voor zijn eigen dingen. Dus denk dat het opzich wel mee zal vallen
@EnigmaNL
Ik denk dat je dat beste even aan Vistu kan vragen wat hij het handigste vind aangezien hij ook de gene is die alles bij houd.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ze zijn bezig om allemaal dingen op te zetten dus misschien komt dat nog welOsxy schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:04:
[...]
Ik denk dat een paysysteem met paypal en automatische vip rang het mooiste zou zijn, maar goed. Dromen he
Binnenkort maar even een Rekeningnummer of PP account toewijzen.. Dat je dan in het berichtWeAreLegion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:05:
[...]
Ze zijn bezig om allemaal dingen op te zetten dus misschien komt dat nog welEn dromen mag altijd natuurlijk
"Donatie MC - *Nickname*" ofzo moet zetten, dat jullie dat mooi zien & kunnen doorvoeren
Zo iets zou wel kunnen, maar goed dat komt allemaal wel
eerst maar even bij begin beginnen hehe en alles weer draaiend krijgen.
@hieronder
Ja dat is inderdaad de bedoeling
@hieronder
Ja dat is inderdaad de bedoeling
[ Voor 16% gewijzigd door WeAreLegion op 30-09-2010 16:13 ]
Ze zijn sowieso bezig met een website. Lijkt me handiger dat het via die website gaat.
Als de server het goed doet ben ik ook best bereid bij te leggen 
Er is zo te lezen ook best wel wat animo voor een middeleeuws dorp met kasteel enzo, misschien is het handig dit in samenwerking te doen met een admin? Het lijkt me zaak een goede locatie te zoeken en het zou dan prettig zijn als we een warp hebben daar heen. En verder lijkt het mij belangrijk wat regels er voor op te stellen omtrent bijvoorbeeld de bouwstijl en de grondverdeling.
Ik stel mij dan zo voor dat we een kasteel/burcht bouwen met een kasteel muur. Binnen die kasteelmuur staan de woonhuizen, een blacksmith, een kroeg, barakken etc. Met her en der smalle steegjes en wellicht rijtjeshuizen? Buiten de muren is dan plek voor bijvoorbeeld de boerderijen.
En uiteraard wil ik een ophaalbrug
edit: En ik zou het gaaf vinden als de burcht een beetje op een berg/heuvel ligt.
Als iemand nog ideeën heeft, ik hoor ze graag
Er is zo te lezen ook best wel wat animo voor een middeleeuws dorp met kasteel enzo, misschien is het handig dit in samenwerking te doen met een admin? Het lijkt me zaak een goede locatie te zoeken en het zou dan prettig zijn als we een warp hebben daar heen. En verder lijkt het mij belangrijk wat regels er voor op te stellen omtrent bijvoorbeeld de bouwstijl en de grondverdeling.
Ik stel mij dan zo voor dat we een kasteel/burcht bouwen met een kasteel muur. Binnen die kasteelmuur staan de woonhuizen, een blacksmith, een kroeg, barakken etc. Met her en der smalle steegjes en wellicht rijtjeshuizen? Buiten de muren is dan plek voor bijvoorbeeld de boerderijen.
edit: En ik zou het gaaf vinden als de burcht een beetje op een berg/heuvel ligt.
Als iemand nog ideeën heeft, ik hoor ze graag
[ Voor 8% gewijzigd door Aapenootjes op 30-09-2010 16:18 ]
Dat het per persoon is, is dat gebasseerd op aantal spots die wel nu hebben? of gewoon een gemiddelde wat het kost om die server te huren.
Klinkt geweldigAapenootjes schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:14:Er is zo te lezen ook best wel wat animo voor een middeleeuws dorp met kasteel enzo, misschien is het handig dit in samenwerking te doen met een admin? Het lijkt me zaak een goede locatie te zoeken en het zou dan prettig zijn als we een warp hebben daar heen. En verder lijkt het mij belangrijk wat regels er voor op te stellen omtrent bijvoorbeeld de bouwstijl en de grondverdeling.
Dan moeten we een locatie zoeken met een berg maar ook met water in de buurt (wil toch ergens die ophaalbrug over laten gaan he
)
Wellicht een idee om de burcht op de berg te bouwen dan, op die berg al een flinke muur te bouwen. Dan onderaan de berg een 2e muur bouwen meer ter hoogte van het water zodat daar de ophaalbrug kan komen?
Wellicht een idee om de burcht op de berg te bouwen dan, op die berg al een flinke muur te bouwen. Dan onderaan de berg een 2e muur bouwen meer ter hoogte van het water zodat daar de ophaalbrug kan komen?
Is gewoon 1 player spot = Zoveel euro, en dan is het nog Private (Whitelist) of Public.Bulls schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:15:
Dat het per persoon is, is dat gebasseerd op aantal spots die wel nu hebben? of gewoon een gemiddelde wat het kost om die server te huren.
Edit: Dat is mijn ervaring met het huren van servers though.. Heb 2 jaar lang een Soldat server gehuurd samen met een paar anderen.
[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 30-09-2010 16:24 ]
Klinkt goed idd, maar dan inderdaad redelijk 'life sized' met een inner-ring voor het kasteel en daarbuiten 1 of meer ommuurde ringen met het stadje. Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan m'n vliegende kasteel in de buurt van de grote pyramidekoen3950 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:18:
Klinkt geweldigZou idd best redelijk afgelegen zijn, om de andere projecten niet in de weg te lopen en om de omgeving ook wat "middeleeuws" te doen aanvoelen. Een warp is dan wel een must. Ophaalbruggen zijn verplicht voor burchten
(en burchten horen thuis op een berg!)
Dat is wel zoals ik het ook het liefste zie
Voordat er een systeem wordt opgezet dat mensen kunnen betalen voor de server, hoop ik dat er eerst een discussie komt over wat er toegestaan is op de server...D4NG3R NL schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:21:
[...]
Is gewoon 1 player spot = Zoveel euro, en dan is het nog Private (Whitelist) of Public.
Duping en item spawning door admins zijn 2 dingen waar ik me redelijk zorgen over maak (tenzij dat de bedoeling is, maar dan moet iedereen infinite resources krijgen, en dan heb je weer een ander spel...)
Dit staat al op de tweaknet server site. Maar deze is nog niet 100% klaar dus hier zet ik nog niks van in de TS. Zodra dit allemaal loopt zet ik dit ook netjes in de TSTharulerz schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:23:
[...]
Voordat er een systeem wordt opgezet dat mensen kunnen betalen voor de server, hoop ik dat er eerst een discussie komt over wat er toegestaan is op de server...
Duping en item spawning door admins zijn 2 dingen waar ik me redelijk zorgen over maak (tenzij dat de bedoeling is, maar dan moet iedereen infinite resources krijgen, en dan heb je weer een ander spel...)
ja dat kan best over water zijn he ;-) 2 muren zijn ook best realistisch zegt mijn beperkte middeleeuwen-kennisAapenootjes schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:20:
Dan moeten we een locatie zoeken met een berg maar ook met water in de buurt (wil toch ergens die ophaalbrug over laten gaan he)
Als dit goed gepland wordt gaat dat awesome zijn
Ja wat dat betreft, hoe kwamen mensen gisteren aan die sneeuw ofzo? Of was dat wol?Tharulerz schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:23:
Voordat er een systeem wordt opgezet dat mensen kunnen betalen voor de server, hoop ik dat er eerst een discussie komt over wat er toegestaan is op de server...
Dat kan hopelijk niet de bedoeling zijn! Gisteren in de kathedraal die gigantische berg binnenin helpen wegwerken. Veel werk maar was oprecht blij toen ie weg wasTharulerz schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:23:
[...]
Verwijderd
idd eerst een ruwe schets van de burg en stadsmuren maken en dan pas echt gaan bouwen.koen3950 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:25:
[...]
ja dat kan best over water zijn he ;-) 2 muren zijn ook best realistisch zegt mijn beperkte middeleeuwen-kennis![]()
Als dit goed gepland wordt gaat dat awesome zijn(een beetje een ruwe stadsstructuur op voorhand wat uittekenen als 1hoog blokjes ofzo?)
een echte burgt heeft natuurlijk ook een Dungeon
Geen schapen en geen sneeuw -> Admin spawn!
beiden worden niet gedaan/getolereerd. op dit moment word er in IRC heel veel besproken en zijn we bezig alles te documenteren voor op de website. Het is op dit moment erg hectisch in IRc omdat er betaling bezig zijn, server word geinstalleerd en de backend word verplaatst om alles sneller beter en makkelijker beheerbaar te maken dus heb aub wat geduldTharulerz schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:23:
[...]
De kosten van 12 euro per 6 maanden zijn berekend op de startup+maandelijkse kosten over een periode van 6 maanden. De bedoeling is dat we minimaal 30 betaalde spelers hebben voor die tijd om alle kosten er uit te hebben en het extra geld wat er komt word gebruikt voor eventueel upgrades e.d.
Klinkt goed, heb nog wel wat ideeën, wat dacht je van een kleine haven (met muur en toegangspoort?) met schepen uiteraard. Al begint het dan misschien wel wat groot te wordenkoen3950 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:25:
[...]
ja dat kan best over water zijn he ;-) 2 muren zijn ook best realistisch zegt mijn beperkte middeleeuwen-kennis![]()
Als dit goed gepland wordt gaat dat awesome zijn(een beetje een ruwe stadsstructuur op voorhand wat uittekenen als 1hoog blokjes ofzo?)
offtopic:
Kan armor trouwens kapot als je van grote hoogte valt?
En trouwens, het klopt toch dat de server offline is he?
[ Voor 4% gewijzigd door Aapenootjes op 30-09-2010 16:34 ]
Ik heb in het begin een flinke lading sneeuw van tech gekregen voor een mooi vloertje in mn pyramide. Daar heb ik nog wat stacks van over.Hydra schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:26:
[...]
Ja wat dat betreft, hoe kwamen mensen gisteren aan die sneeuw ofzo? Of was dat wol?
Ik heb daarvan nog niets weggegeven dus ik weet niet hoe anderen het verkregen hebben.
Bestaat "te groot" in minecraft?Aapenootjes schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:32:
[...]
Klinkt goed, heb nog wel wat ideeën, wat dacht je van een kleine haven (met muur en toegangspoort?) met schepen uiteraard. Al begint het dan misschien wel wat groot te wordenEn iedereen moet eigenlijk verplicht in steel armor rondlopen
Maar inderdaad: ik zou gewoon beginnen met een burcht en een dorpje. Net zoals in het echt kan dat steeds groter worden/uitgebreid worden. Een haven is idd al een goed idee.
Steel armor ken ik nog niet, maar ik heb dan ook niet veel meer minecraft ervaring dan enkele avonden singleplayer + 1 avond multiplayer
Verwijderd
Als de inkomsten (aantal betalende gebruikers) uit de hand lopen, zou een migratie naar een zwaardere server mogelijk zijn, of dat het bedrag van € 12/6mnd op den duur wordt verlaagd. Maar ik verwacht dat Sjoerd (Vistu) hier nog wel wat over zal zeggen in dit topic.Alwinonline schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:31:
[...]
beiden worden niet gedaan/getolereerd. op dit moment word er in IRC heel veel besproken en zijn we bezig alles te documenteren voor op de website. Het is op dit moment erg hectisch in IRc omdat er betaling bezig zijn, server word geinstalleerd en de backend word verplaatst om alles sneller beter en makkelijker beheerbaar te maken dus heb aub wat geduld.
De kosten van 12 euro per 6 maanden zijn berekend op de startup+maandelijkse kosten over een periode van 6 maanden. De bedoeling is dat we minimaal 30 betaalde spelers hebben voor die tijd om alle kosten er uit te hebben en het extra geld wat er komt word gebruikt voor eventueel upgrades e.d.
Meh. Daar ben ik nogal tegen.Flowmo schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:31:
Geen schapen en geen sneeuw -> Admin spawn!
helaas zie je armor niet van anderenAapenootjes schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:32:
[...]
Klinkt goed, heb nog wel wat ideeën, wat dacht je van een kleine haven (met muur en toegangspoort?) met schepen uiteraard. Al begint het dan misschien wel wat groot te wordenEn iedereen moet eigenlijk verplicht in steel armor rondlopen
offtopic:
Maar dat dorp moet wel hoogte verschil krijgen he, anders is het weer zon vlakke bedoenning.
Ik stel voor een stuk grond te kiezen en dat gewoon zo houden alleen voor huizen het fundament iets af te vlakken maar de natuurlijke glooing (wat heet glooing in blok land maargoed) zo te laten. en de wegen daar ookop aan te passen.
[ Voor 15% gewijzigd door Bulls op 30-09-2010 16:46 ]
Ow balen van het armor, nouja dankje, gelukkig nog geen iron aan verprutst 
En hoogte verschil, zeker! Het is Nederland niet
En hoogte verschil, zeker! Het is Nederland niet
Verwijderd
we kunnen natuurlijk wel allemaal een Templer of knight skin gebruikenBulls schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:44:
[...]
helaas zie je armor niet van anderen
Maar dat dorp moet wel hoogte verschil krijgen he, anders is het weer zon vlakke bedoenning.
Ik stel voor een stuk grond te kiezen en dat gewoon zo houden alleen voor huizen het fundament iets af te vlakken maar de natuurlijke glooing (wat heet glooing in blok land maargoed) zo te laten. en de wegen daar ookop aan te passen.
Knights (of the) Templar bedoel je denk ik
Zeg, wie gaat de startpost eens een update geven?
Ondertussen draaien we niet op 78.46.73.18, het is geen AMD Phenom X4 en tech admined de server ook niet op't moment.
We draaien nu op: 88.198.41.46 (mc.grum.nl en later mc.tweakcraft.net).
Het is een AMD X2 6000+ met 8GB ram (750mb voor ramdisk en 6750mb voor minecraft). Zie ook: http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_rootserver/x5/ . Vistu en ik (sjoerdhuininga en Grumm ingame) zijn de serveradmins (rode namen).
We zoeken nog ongeveer 20 mensen die 12 euro (of meer) willen doneren zodat we dit beest voor 6 maanden kunnen draaien. Iedereen die meebetaald zal VIP worden (/tp rechten) en de rest maximaal builders. Pook Vistu voor meer info.
Vanavond fixen we de rechten wanneer we overgaan naar de mysql backend van Hey0 en zoverre lijkt de server zich redelijk staande te houden met ~50 man (de cap is 75 atm)
Ondertussen draaien we niet op 78.46.73.18, het is geen AMD Phenom X4 en tech admined de server ook niet op't moment.
Het is een AMD X2 6000+ met 8GB ram (750mb voor ramdisk en 6750mb voor minecraft). Zie ook: http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_rootserver/x5/ . Vistu en ik (sjoerdhuininga en Grumm ingame) zijn de serveradmins (rode namen).
We zoeken nog ongeveer 20 mensen die 12 euro (of meer) willen doneren zodat we dit beest voor 6 maanden kunnen draaien. Iedereen die meebetaald zal VIP worden (/tp rechten) en de rest maximaal builders. Pook Vistu voor meer info.
Vanavond fixen we de rechten wanneer we overgaan naar de mysql backend van Hey0 en zoverre lijkt de server zich redelijk staande te houden met ~50 man (de cap is 75 atm)
Ik breng het issue gewoon op omdat het gebeurd.... Zowel op irc wordt erover gebabbeld als ingame, en het stoort me wel een beetje.Alwinonline schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:31:
[...]
beiden worden niet gedaan/getolereerd. op dit moment word er in IRC heel veel besproken en zijn we bezig alles te documenteren voor op de website. Het is op dit moment erg hectisch in IRc omdat er betaling bezig zijn, server word geinstalleerd en de backend word verplaatst om alles sneller beter en makkelijker beheerbaar te maken dus heb aub wat geduld.
Voor Grave:

De ene heeft alleen lijnen, bij de andere zijn de binnenste solid gedeeltes ingevuld met rood. Kijk maar even welke je het handigst vindt.
Succes!

De ene heeft alleen lijnen, bij de andere zijn de binnenste solid gedeeltes ingevuld met rood. Kijk maar even welke je het handigst vindt.
Succes!
[ Voor 26% gewijzigd door Flowmo op 30-09-2010 18:09 ]
Verwijderd
ThxFlowmo schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:08:
Voor Grave:
[afbeelding]
[afbeelding]
Succes!
Nu druk bezig
de render staat op beta.tweakcraft.net:) onder Map
Beetje jammer van dat hakenkruis weer bij het stadion
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Die is gelukkig al heel lang geleden al weg gehaald. Beetje oude render dit.
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Jep, ik ookZingo schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:04:
Mits ik kan spelen zonder lag ben ik meer dan bereid om die 12 euro mee te betalen
Blijkbaar vind iemand dit normaal...

Iemand enig idee van wie dat afkomstig is? (Al heb ik zo een vermoeden)Zulake schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:59:
Blijkbaar vind iemand dit normaal...![]()
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 30-09-2010 20:11 ]
Heb al overlegt met de mods, ik kreeg wel een DM als het tijd werdVerwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:11:
Wat een gemiep/geneuzel hier. Tijd voor een nieuw topic ben ik ervan af.
Verwijderd
Ik bedoel gewoon een deel 2 van dit topic.D4NG3R NL schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:12:
[...]
Heb al overlegt met de mods, ik kreeg wel een DM als het tijd werdhet was niet zomaar de bedoeling om een nieuw topic te openen in ieder geval
.
Ik ookVerwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:18:
[...]
Ik bedoel gewoon een deel 2 van dit topic.
Ow, nu moet ik iemand invullen die voor me vouched, vrijwilligers?
Verwijderd
als jij voor mij doet doe ik voor jouwAapenootjes schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:44:
Ow, nu moet ik iemand invullen die voor me vouched, vrijwilligers?
Mij best 
Edit: dat werkt dus niet, je moet iemand laten vouchen die wel al bekend is in het systeem. Heb een admin gebruikt, mocht volgens mij wel
Edit: dat werkt dus niet, je moet iemand laten vouchen die wel al bekend is in het systeem. Heb een admin gebruikt, mocht volgens mij wel
[ Voor 86% gewijzigd door Aapenootjes op 30-09-2010 20:54 ]
Verwijderd
heb ik ook gedaan iddAapenootjes schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:51:
Mij best
he bah fok gastjes op de server !
D4NG3R NL, misschien kan je ipv te mekkeren dat je niet bij de TS kan, dat iemand een volgende thread wil maken en weet ik veel wat voor onrelevante stuff eens de first post updaten. De server die daarin staat is al een tijdje niet meer actief .... een hele tijd zelfs..
Als ik niet gemekkerd had had ik het ook niet kunnen aanpassenGrum schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:36:
D4NG3R NL, misschien kan je ipv te mekkeren dat je niet bij de TS kan, dat iemand een volgende thread wil maken en weet ik veel wat voor onrelevante stuff eens de first post updaten. De server die daarin staat is al een tijdje niet meer actief .... een hele tijd zelfs..
Maar nee, ik heb de stats van de nieuwe server (nog) niet gezien. Als iemand deze even geeft plaats ik ze.
Grum schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:30:
Zeg, wie gaat de startpost eens een update geven?
Alstu.D4NG3R NL schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:39:
[...]
Als ik niet gemekkerd had had ik het ook niet kunnen aanpassen.
Maar nee, ik heb de stats van de nieuwe server (nog) niet gezien. Als iemand deze even geeft plaats ik ze.
[ Voor 13% gewijzigd door Toppertje op 30-09-2010 21:40 ]
Danku.
Edit: Zeer slecht van mezelf dat ik dat gemist heb..
Edit: Zeer slecht van mezelf dat ik dat gemist heb..

[ Voor 85% gewijzigd door D4NG3R op 30-09-2010 21:48 ]
minecraft.net offline? Kan niet inloggen...
Edit: weer online
Edit: weer online
[ Voor 19% gewijzigd door Flowmo op 30-09-2010 22:06 ]
Ik ga er weer even vandoor, vannacht misschien wel weer even online 
Dit weekend ben ik helaas het hele weekend weg, dus kan nog niet echt aan een middeleeuwse burcht/kasteel beginnen. Maar goed, ik houd niemand tegen om al wat voorbereidingen te treffen
Dit weekend ben ik helaas het hele weekend weg, dus kan nog niet echt aan een middeleeuwse burcht/kasteel beginnen. Maar goed, ik houd niemand tegen om al wat voorbereidingen te treffen
Heb even op de kaart gezocht waar plottest nu eigenlijk ligt, maar kan het niet echt vinden. De kaart is ook zo enorm groot aan het worden
Waar ligt plottest?
BF1: Don-Panio
Volgens mij weet helemaal niemand datPreddie schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:40:
Heb even op de kaart gezocht waar plottest nu eigenlijk ligt, maar kan het niet echt vinden. De kaart is ook zo enorm groot aan het wordenWaar ligt plottest?
Ben echt benieuwd hoe de volgende render eruit gaat zien. Volgens mij is er veel veranderd.
Ja ik ook!! Wanneer komt de nieuwe render eigenlijk??Rian schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:43:
[...]
Volgens mij weet helemaal niemand dat
Ben echt benieuwd hoe de volgende render eruit gaat zien. Volgens mij is er veel veranderd.
Verwijderd

Eindelijk nu alleen het dak nog
Mutaahh en Luhaine en ik hebben er hard aangewerkt en natuurlijk diegenen die hebben geholpen met het uitgraven.
Zijn dus behoorlijk op weg
Dak wordt waarsch zoiets
http://www.starshipmodele...jb_rebuild_falcon_top.jpg
Dit voor de onderkant en achterkant.
http://www.flickr.com/photos/andresrueda/3670251871/
De ingang nog geen foto van gevonden maar goed die komt er ook nog.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 00:10 ]
Hoe kom jij aan tnt?Zulake schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:59:
Blijkbaar vind iemand dit normaal...![]()
[afbeelding]
Ik heb plottest ook nog niet kunnen vinden op de render.
Misschien een leuk spelletje zoek plottest
de render is oud, bewareAustin schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:16:
Ik heb plottest ook nog niet kunnen vinden op de render.
Ja we hebben echt een nieuw rendertje nodig, want ik kan zo geen fatsoenlijk filmpje bouwen zonder een beetje overzicht.
Man, ik knipper nog even met mijn ogen en het staat er al.Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:15:
[afbeelding]
Eindelijk nu alleen het dak nog
Mutaahh en Luhaine en ik hebben er hard aangewerkt en natuurlijk diegenen die hebben geholpen met het uitgraven.
Zijn dus behoorlijk op weg
Dak wordt waarsch zoiets
http://www.starshipmodele...jb_rebuild_falcon_top.jpg
Dit voor de onderkant en achterkant.
http://www.flickr.com/photos/andresrueda/3670251871/
De ingang nog geen foto van gevonden maar goed die komt er ook nog.
Had je nog wat aan mijn muren? Of moesten die weg. Was al begonnen uiteraard aan de linker kant.
Heb ook wel iets uitgegraven en een beetje de uitlijning gemaakt, maar wat de anderen hebben gedaan is echt super veel werk.
Kan zo'n render ook met meer zoom gemaakt worden? Zal wel huge worden, maar een extra zoom-level is wel relaxt...
Ben opeens mijn buildrights kwijt? Hebben meer mensen daar last van? Gisteravond nog aan mijn plotje gewerkt namelijk...
Ben opeens mijn buildrights kwijt? Hebben meer mensen daar last van? Gisteravond nog aan mijn plotje gewerkt namelijk...
[ Voor 35% gewijzigd door Paniohitus op 01-10-2010 08:21 ]
BF1: Don-Panio
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---