3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
tuurlijk, heb er een vuurtoren mee gemaakt, werkt prima =)EvaluationCopy schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:02:
Iemand al aangeklooid met redstone (dust?) Ik lees dat je echt complete schakelborden kunt bouwen, vallen kunt aansturen, machinerie fabriceren etc.., ik heb alleen geen idee hoe er mee te starten.
Vroeger toen we zo'n schakelbord kregen op school zat ik altijd naar m'n buurvrouw te loeren
-edit-
Volgens mij is dit wel een goede tutorial: http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=35&t=25695
Binair dus letterlijk als in een gigantisch mechanisme, en dan aan het uiteinde 8 lijnen welke oplichten (1) of uit stonden (0) .
Werkte geniaal ;D alleen heel soms gingen de pulsers niet helemaal goed en ging hij ietsje te snel of langzaam.
[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2010 13:23 ]

Maar heb er vertrouwen in dat het goed komt.. er moeten meer innovaties komen net zoals deze game..
Ik zag trouwens wel dat er regelmatig grondstoffen worden 'gespawned' door iemand met OP rechten (even 1500 zandblokken geven). Het lijkt mij persoonlijk toch leuker om dit niet te doen, en gewoon het spel te spelen als de adventure mode, maar dan met meerdere spelers... Dat maakt de bouwwerken gelijk een stuk imposanter als je weet dat de bouwer alles zelf bij elkaar heeft moeten sprokkelen.
Edit: Lijkt me trouwens wel handig om een gebruikerslijstje te maken met de GoT namen en ingame namen. Dan weet je tenminste wie je tegenkomt.
[ Voor 12% gewijzigd door SilencerNL op 15-09-2010 14:10 . Reden: suggestie gebruikerslijst ]
Don't dream your life, live your dreams!
maar alles wat ik nu over hebt gaat weer terug in de kisten
GoT Username - In-game Username
T1mmy - MiniTim
Altaria1993 - Altaria1993
D4NG3R NL - Huub
marijn181188 - catmens
-
-
-
-
De rest is mij nog onbekend.
[ Voor 54% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2010 14:43 ]
Zou jij misschien wat meer stats van je server kunnen posten (Met name het CPU(s) en het RAM), en het IP + Poort voor de server (Voor mensen welke een gedownloade client gebruiken IPV online)
Ik ga maar eens een leuk heuveltje zoeken om mijn toren op te zetten en te shaftminen
sudo apt-get rekt
Anoniem: 63800
SemTX - SemTXD4NG3R NL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:32:
Ik zal even een lijstje bijhouden:
T1mmy - MiniTim
D4NG3R NL - Huub
marijn181188 - catmens
-
-
-
-
Volgens mij bedoel je Semmy - SemTXAnoniem: 63800 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:52:
SemTX - SemTX
[ Voor 75% gewijzigd door SilencerNL op 15-09-2010 14:53 ]
Paar kleine dingetjes aangepast, aantal links toegevoegd.
Ben er nog mee bezig
[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2010 15:00 ]
Ik heb verschillende blokken Red Dust kapot gemaakt met houweel / schep / bijl zowel verlichte blokken als onverlichte. Echter heb ik daar nooit Red Dust uit gekregen.
De tutorial / wiki helpt me ook niet echt verder, daar wordt alleen over een houweel gesproken...
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Edit: Pro-Tip, Maak geen items van goud, alleen armor. Items van goud zijn net zo goed als Hout (Ja letterlijk) ze gaan net zo snel kapot, en mininen net zo snel. Ook kunnen Gouden pickaxes geen Gold/Redstone/Diamond blokken kapot maken (Kunnen ze wel, maar dan komt er niks uit)
[ Voor 60% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2010 15:06 ]
Nothing to see here
[ Voor 4% gewijzigd door Catmandos op 15-09-2010 15:19 . Reden: edit ]
Nu maar eens kijken wat we voor dingen kunnen met die RedStone Dust.
Hoe bouwen jullie trouwens grote bouwwerken in een open veld? Complete "steiger" er omheen aangezien je anders geen stenen meer kan stapelen?
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Een steiger is mij vaak teveel moeite, ik ga gewoon op mijn bouwwerk staanBSTNjitRam schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:19:
LoL, was er dus net achter gekomen dat het met een ijzeren houweel wel werkt...
Hoe bouwen jullie trouwens grote bouwwerken in een open veld? Complete "steiger" er omheen aangezien je anders geen stenen meer kan stapelen?
Overigens krijg ik echt om de 30 seconden timeouts in Technicality's server, bloedirritant. Iedere keer dat ik wat probeer te minen komen de blokken na een x aantal seconden weer terug, krijg ik geen drops en vervolgens een timeout. Iemand enig idee waar dat door komt/wat ik er aan kan doen?
Probeer je niet binnen 30 vakjes van de spawn te minen? Want dit word verhinderd in SMP, zodat je geen griefers krijgt welke een gigantische schuur van Obsidian of lava maken (Of een gigantisch gat ect)
M1ke hieroD4NG3R NL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:32:
Ik zal even een lijstje bijhouden:
T1mmy - MiniTim
D4NG3R NL - Huub
marijn181188 - catmens
-
-
-
-
-Mike- - M1ke
Oftewel:
1
| [b]-Mike-[/b] - [u]M1ke[/u] |
Edit: ALs je je naam noemt, en ik heb hem niet gezien. Bump hem dan even na een paar dagen.
Als ik hem dan nog gemist heb PM me even!
[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2010 15:40 ]
En nog een stuk achternaam, ben ik natuurlijk weer de enige debiel die zich onder zijn echte naam geregistreerd heeft, interesseert me niet als mensen die ingame zien maar voor tweakers hou ik die om privacy-redenen graag stil.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Idd op je bouwwerk staan of met dirt blokken een torrentje bouwen door er 1 neer te zetten er op te springen en als je in de lucht bent, er gelijk eentje onder je zetten. Dat doe je tot de goede hoogte, dan lekker bouwen en als je er niet meer bij kan schep je de toren onder je weg en zet je hem verderop neer.BSTNjitRam schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:19:
LoL, was er dus net achter gekomen dat het met een ijzeren houweel wel werkt...
Ben nu bezig met een flat gebouw met balkonnetjes enzo.
/edit
superbassie - superbassie
Eerst continue disconnects gehad zodra ik probeerde te minen/bouwen, "connection reset by peer". Daarna een keertje "error: end of stream" en nu na wat disconnects kom ik iedere keer onder de map terecht waar ik maar blijf vallen, niet kan typen en niks meer kan doen.
Meh.
Edit:
@Catmandos hieronder:
[quote]en nu na wat disconnects kom ik iedere keer onder de map terecht waar ik maar blijf vallen, niet kan typen en niks meer kan doen.[/]
Blijkbaar disconnect ik pas als ik de "bodem" raak, dus ik kon nog snel /spawn typen. Danku
Neemt overigens niet weg dat ik nog steeds niets kan
[ Voor 34% gewijzigd door Sorbo op 15-09-2010 16:34 ]
op T drukken en dan dit tikken /spawn
dan ga je weer terug naar de spawn en kan je volgens mij weer verder
Ik ben over 30-45 minuten thuis, ga ik er gelijk mee bezig!
Zou je dan gelijk dit even willen posten? Beetje info over de server, mooi voor in de TS.D4NG3R NL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:49:
@ Technicality
Zou jij misschien wat meer stats van je server kunnen posten (Met name het CPU(s) en het RAM), en het IP + Poort voor de server (Voor mensen welke een gedownloade client gebruiken IPV online)
ik heb me tweakers name laten verander.
dus nu is het inplaats van.
marijn181188 - catmens
is het nu dus
Catmandos - catmens
[ Voor 33% gewijzigd door Domdo op 16-09-2010 16:26 ]
Anoniem: 63800
Momenteel wel de wolken bereikt met mijn toren
Nu naar de sterren
En ehh, ik maakte iets stuk; mijnkarretjes zijn niet zo'n slim plan in MP, kwam ik zo achter. My bad.

Ik vond er eerst niks aan, maar na het een kwartiertje die gratis versie gespeeld te hebben, heb ik 't maar gekocht. Mooi hoe zo'n simpel spel met zo'n graphics toch zo leuk en verslavend kan zijn
Veel heb ik nog niet gespeeld, wel al wat filmpjes bekeken. Erg mooi wat sommigen ervan weten te maken.
Ik ben benieuwd hoe de multiplayer gaat worden. Op dit moment is het vooral bouwen veronderstel ik; ik vraag me af hoe die ontwikkelaar het survival-gedeelte gaat uitwerken
Die Markus Persson heeft nu wel genoeg geld... alleen in de laatste 24 uur heeft hij al 4880 kopies verkocht... da's bijna €50.000 in 1 dag tijd
Mijn ingame naam is ook gewoon Bv202. Ik join die server wel eens
Helaas is er een maximum bouwhoogteAnoniem: 63800 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:04:
Is er iets want de mijne lagged 3 keer wat achter elkaar en dan zit hij vast?
Momenteel wel de wolken bereikt met mijn toren
Nu naar de sterren
Zal eens kijken of ik vanavond wat tijd kan maken om even langs te wippen op de server.
Wat is dat dan? Ik zit inmiddels op 50 blokken hoog.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Die MP versie bevat inderdaad nog wel wat bugs
http://img821.imageshack.us/i/deurn.png/
iBasch - Zyliax
sudo apt-get rekt
Ik heb nu al de volle 2 stukjes gevondenMazeMouse schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:14:
Trouwens BV202. Als je geen coal kunt vinden "graaf omlaag". Misschien ligt het aan waar ik mijn woning heb staan maar ik kom redelijk regelmatig Coal, Iron en Gold tegen
Heb een maya temple gemaakt, heeft 2 verdiepingen boven in waar de trap ophoudt, verder er onder in nog niets gedaan.

Trouwens ik had wat goud gevonden maar daarmee zijn de tools heel slap (logisch eigenlijk, maar ik had gedacht een hogere metaal zou toch wel wat verbetering mee brengen
Naam is trouwens:
Sorbo - YZenhorst
Maar, wel meer gevonden over mijn issue: http://www.minecraftforum...wtopic.php?f=1013&t=34648
5 pagina's vol met lui die hetzelfde hebben, lijkt erop dat het aan bepaalde Atheros NIC's ligt, waar ik er toevallig een van heb (P5Q Pro, fyi). Men claimt dat een andere NIC (netgear zou moeten kunnen?) de problemen oplost.
Meer mensen met deze issue?
Anoniem: 83496
Hiero
http://minecraft.net/skin/
Mijne bijvoorbeeld
http://minecraft.net/skin/skin.jsp?user=Huub
[ Voor 51% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2010 20:04 ]
Ik zou dat even aan de TS post toevoegen! Nog meer 'hidden secrets?'
Huub zegt ingame de hele tijd dat je pick zichzlef repaired als je hem dropped voordat-ie stuk is...Anoniem: 83496 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:12:
Ow gaaf zeg, die kende ik nog niet!
Ik zou dat even aan de TS post toevoegen! Nog meer 'hidden secrets?'
Secret dingetjes? Zijn er niet echt.. Behalve dan die glitch wat ik in-game al zij waarbij je je item dropt zodat hij weer gerepareerd is. (Multiplayer only!)
Owja, en met Obsidian kun je een TNT explosie vergroten met 9x9, maar normaal kun je in MP (Omdat er geen creepers zijn) geen TNT krijgen.
Ik hoop niet dat morgen mn gebouw (of nouwja, atm meer ruïne) niet weg is.
Zou je mij trouwens Moderator/Admin kunnen maken Tech? Ik ben erg actief als Mod in andere servers/spellen, en ondersteun/straf spelers hierin als ze iets goeds/slechts doen.
Edit: Wat er broodnodig moet worden gedaan is het indammen van die rivier die je hierboven wel ziet (Achter de groepsfoto) dat ding werd groter en groter, en naar mate dat gebeurde werd ook de gemiddelde ping groter en groter
[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2010 21:23 ]
Ik heb er ook last van. Bij mij loopt ie vast en beeld wordt zwart. Moet vervolgens spel opnieuw opstarten en verbinden, maar loopt vervolgens 1 min later weer vast. Zo blijf ik bezig!Bv202 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:24:
Nu begin ik me echt te ergeren... de server werkt weer, maar zowat om de twee minuten loopt de game gewoon vast bij mij. En ik blijk de enige te zijn met dat probleem
edit: Link voor mogelijke tijdelijk fix --> http://www.minecraftforum...p?f=1013&t=34648&start=90
[ Voor 10% gewijzigd door Dionisio op 15-09-2010 22:00 ]
Die kende ik ook nog niet. Ja ik kan je berichten in-game niet lezen als ik er niet ben he.D4NG3R NL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:20:
Secret dingetjes? Zijn er niet echt.. Behalve dan die glitch wat ik in-game al zij waarbij je je item dropt zodat hij weer gerepareerd is. (Multiplayer only!)
Owja, en met Obsidian kun je een TNT explosie vergroten met 9x9, maar normaal kun je in MP (Omdat er geen creepers zijn) geen TNT krijgen.
Creepers zijn er echt wel in MP! Totem en ik hebben er de handen vol aan op onze server!
Griefers... jammer hoor. Altijd weer een paar die het verzieken voor de meerderheid.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 83496 op 15-09-2010 22:55 ]
Er staat ook een bordje dat het open is van 19:00 tot 22:00
In de vorige server waar ik een huis had gebouwd, bleek een ander gastje de admin zover gekregen te laten denken dat het ZIJN huis was. Ik kom terug en begin verder met (ver)bouwen, komt opeens de admin binnen met een dreigement dat ik die gast zijn huis uit moet gaan.. Ik zeg dat het mijn huis is en dat ik hem gister gebouwd had, word ik banned voor 7 dagen
Heb sindsdien wat minder vertrouwen in het alleen laten van mijn bouwwerkje
Ik zoek morgen even die fix dat buckets (Water/Lava) kunnen worden gebruikt (Mod rank of hoger, zodat we geen lava abuse krijgen) nu ben ik te moe.
Edit: Iedereen die de server joined! (Zowel oud als nieuw)
1, Zet je Rendering Distance op NORMAL (of lager), op far crash je om de 10 mins.
2, Als je tool bijna kapot is, drop hem en pak hem weer op. Nu is hij weer gerepareerd.
3, Texture mods verneuken animaties van Water, Lava en Vuur. Dus kijk er niet raar van op als online alles raar doet.
4, Je kan een custom skin maken via deze link:
Als je hem daar ook upload, kan iedereen (in elke server) je skin zien
http://www.minecraft.net/skin/
Mijn skin bijvoorbeeld:
http://www.minecraft.net/skin/skin.jsp?user=Huub
Moet een soldier uit TF2 voorstellen

Zelf gemaakt
altaria1993 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:05:
[afbeelding]
Zo, nu is de server ontmaagd
[ Voor 110% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2010 23:55 ]
Timmietuff hier dus. Wij hebben aan het eind van ons tunnelstelsel een kruis/drietand neergezet die tegen de limiet van de hoogte zitD4NG3R NL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:34:
Ik heb (samen met q220 en Timmie) een kasteel/hotel gebouwd, GELIEVEN NIET BETREDEN ALS IK ER NIET BEN (Of je woont er, q220 en Timmie momenteel dus) omdat we er graag nog verder mee willen bouwen!
Er staat ook een bordje dat het open is van 19:00 tot 22:00
Ik zoek morgen even die fix dat buckets (Water/Lava) kunnen worden gebruikt (Mod of hoger, zodat we geen lava abuse krijgen) nu ben ik te moe.
Later.
Dat ding is van de "bewoonde" wereld af te zien
Ideetje?:
http://www.minecraftforum...wtopic.php?f=1012&t=23240
Wil het wel eens zien (inclusief tunnels

[ Voor 7% gewijzigd door Osxy op 15-09-2010 23:57 ]
Kleine correctie: alleen texture mods die terrain.png aanpassen en daar een hogere resolutie tileset van hebben gemaakt. Standaard is hij 256x256 en zolang je die waardes behoud is er nix aan de hand.D4NG3R NL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:34:
3, Texture mods verneuken animaties van Water, Lava en Vuur. Dus kijk er niet raar van op als online alles raar doet.
Was gisteren ook even op de server. Ik was alleen erg moe na 12 uur werken dus was ook redelijk snel offline om even te pittenDaddie = maniak
btw ik ben q220 in-game
Ik ben bezig met die bucket fix, heb even op het minecraft forum aangevraagd hoe het ookalweer moest.
http://www.minecraftforum...&t=36840&p=630175#p630175
Whuuuut, die gasten hebben minimaal 5 enorme kastelen. Een eigen stad inclusief golden-gate-bridge en zag ik daar nou een Booreiland???NickyVermeersch schreef op donderdag 16 september 2010 @ 07:16:
Lol, ik ben er nog. Zou wel graag eens zien hoe de veranderingen zijn van dag-tot-dag, misschien kan de host elke dag een rendertje maken op het einde van de avond, en het ergens online zetten, zodat we elke dag de veranderingen kunnen zien?Een voorbeeld
btw ik ben q220 in-game
sudo apt-get rekt
Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!
[quote=http://aperturegames.com/minecraft/?page_id=2]
• Vanilla minecraft server running on a very powerful network of computers with 32GB of ram (120GB in total), 8 cores and a content delivery network to reduce lag.
Ik vraag me af hoe ze dat doen, hij kan bij mij op één of andere manier niet hoger dan 1 core gebruiken - terwijl het in theorie best geschikt is voor multicore...
edit: met een beetje zoekwerk kom ik erachter dat het overigens dezelfde mod is die ze daar draaien
[ Voor 16% gewijzigd door Technicality op 16-09-2010 09:45 ]
Mijn hideout is rechts van de spawn, naast het kasteel met de waterval. Ik ben de buurman van Silencer!
Er staan wat kisten met vooral veel steen, handig als je net begint en vast wat wil bouwen, neem er gerust van. Ik neem aan dat we later toch wel de resources gaan delen, als iedereen er genoeg van heeft. Neem ook eens een kijkje in mijn mijn. Die is te vinden als je links van mijn hideout naar beneden gaat.
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Wat zijn jouw server stats nou danTechnicality schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:40:
Op die site met die grote map hierboven staat het volgende:
[...]
Ik vraag me af hoe ze dat doen, hij kan bij mij op één of andere manier niet hoger dan 1 core gebruiken - terwijl het in theorie best geschikt is voor multicore...
Bij mij trekt Minecraft 2 cores in totaal, maar 1 core word constant echt belast. de andere slechts op 20 - 50%.
Ik heb nog steeds geen logging applicatie, maar bij op het moment dat-ie gaat bokken is het 25% CPU en ~300 MB RAM. RAM is het probleem echt nietD4NG3R NL schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:45:
[...]
Wat zijn jouw server stats nou dan?
Bij mij trekt Minecraft 2 cores in totaal, maar 1 core word constant echt belast. de andere slechts op 20 - 50%.
Nog met bladerdak;

Zonder bladeren, van de andere kant;

43 stukken hout en 33 stekjes (om te herplanten) in totaal

[ Voor 5% gewijzigd door NitroX infinity op 16-09-2010 10:22 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Anoniem: 299886
Zal vanavond op de tweakers server is een huis beginnen bouwen.
Ga je gang.D4NG3R NL schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:25:
Haha, nice. Vind je het goed als ik je bovenste plaatje in de TS zet? Vind hem wel leuk
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Carpe Diem
Ik ben ook net begonnen met dit spel, dit is een handige pagina.muppet99 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:58:
Dit ziet er leuk uit. Beetje ala lego maar dan anders... Zijn er ook een soort van handleidingen hoe je alles kan maken? Zie in sommige filmpjes ook TNT voorbij komen....
http://minecraftwiki.net/wiki/Crafting
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
http://minecraftwiki.net/wiki/Herobrine
Kijk vooral naar dat plaatje rechtsbovenin, klik hem aan en scroll onderaan naar de screenshot

En kijk ook hier
http://brocraft.net/him.html
[ Voor 107% gewijzigd door D4NG3R op 16-09-2010 11:05 ]
maddog_rvo - maddog
ik wil hem vanavond wel gaan maken.D4NG3R NL schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:49:
Een booreiland, moeten wij ook eens maken. En dan in het midden een buis welke RECHT naar beneden gaat met een ladder erin xD.
Is het trouwens ook mogelijk om te zien wie er op de server zitten op dat moment?
/playerlist typen in-gameiBasch schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:59:
[...]
Is het trouwens ook mogelijk om te zien wie er op de server zitten op dat moment?
Tech zou een Whitelist kunnen maken (Oftewel spelernamen welke wel kunnen joinen, en welke niet) maar er zijn tot dusver nog geen non GoT-ters geweest.Anoniem: 299886 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:59:
kun je die server niet met een paswoord privaat maken ofzo?
Dus ja dat moet kunnen volgens mij.
PSN: Totumpaal
Dit topic is gesloten.
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---