Toon posts:

[PC] Minecraft OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 57 Laatste
Acties:
  • 394.224 views

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:47
Dank voor de YouTube tip :)

Op welke moeilijkheidsgraad spelen jullie trouwens? En klopt het dat je die tijdens het spelen kunt instellen (dus zonder een nieuwe wereld te beginnen)?

omniscale.nl

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 28-11 13:35
Moeilijkheidsgraad?? :? :$

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• posttoast
Options - Difficulty. Ik heb hem nu, op aanraden van zo'n videotutorial, op peaceful gezet.

omniscale.nl

• D4NG3R
  • Laatst online: 02:10
Gewoon Peaceful, dat is dacht ik de default setting. Heb er nooit aan gezeten, en vind het nu soms al lastig genoeg :X . Met name 2/3 spinnen achter je aan hebben en het word alweer een mission impossible.

• EvaluationCopy
Gewoon genoeg reservespullen hebben en zorgen dat je ONTHOUD WAAR JE DOODGAAT. Dan is er niks aan de hand en kun je je reservespulletjes aandoen/ophalen en je maingear weer op gaan pikken. Enige is dat je armor slijt maar niet zo'n big deal.

Heeft de moeilijkheidsgraad invloed op de hoeveelheid grondstoffen?? Heb er al tien uur op zitten, heb amper 10 blokjes diamant gevonden.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• posttoast
D4NG3R NL schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:11:
Gewoon Peaceful, dat is dacht ik de default setting. Heb er nooit aan gezeten, en vind het nu soms al lastig genoeg :X . Met name 2/3 spinnen achter je aan hebben en het word alweer een mission impossible.
Volgens mij zitten er in peaceful geen vijanden. Dan gebeurt er 's nachts dus helemaal niets.

omniscale.nl

• D4NG3R
Ik weet zo niet de moeilijkheidsgraden uit mijn hoofd, omdat ik er nooit mee geprutst heb. Maar ik speel het gewoon op de standaard waarde, normaal ofzo lijkt mij? (Ik heb Minecraft hier niet)

• Sgreehder
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 27-11 22:55
EvaluationCopy schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:33:
Gewoon genoeg reservespullen hebben en zorgen dat je ONTHOUD WAAR JE DOODGAAT. Dan is er niks aan de hand en kun je je reservespulletjes aandoen/ophalen en je maingear weer op gaan pikken. Enige is dat je armor slijt maar niet zo'n big deal.

Heeft de moeilijkheidsgraad invloed op de hoeveelheid grondstoffen?? Heb er al tien uur op zitten, heb amper 10 blokjes diamant gevonden.
Nope, gewoon helemaal naar beneden totdat je de grondlaag tegenkomt (adminium), en dan weer een blok of 7-10 naar boven. In de huidige builds zitten daar nu de grootste hoeveelheid mooie dingen.

De moeilijkheidgraad heeft invloed op de monsters; ik heb wel het idee dat op easy en hard de hoeveelheid monsters die spawnen hoger ligt dan op normal; op easy zijn ze dan wel makkelijk te verslaan en verzamel je dus sneller gunpowder, draad, etc.

• D4NG3R
EvaluationCopy schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:33:

Ja, een hogere moeilijkheidsgraad zorgt voor minder verspreide resources. Maar als je bijvoorbeeld diamand vind, vind je er ook meteen 4 - 5. IPV 2 - 3.

• EvaluationCopy
Sgreehder schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:48:
[...]

Nope, gewoon helemaal naar beneden totdat je de grondlaag tegenkomt (adminium), en dan weer een blok of 7-10 naar boven. In de huidige builds zitten daar nu de grootste hoeveelheid mooie dingen.
Had die tip al een paar keer gezien. Echt enorm veel redstone, beetje goud, maar maar zelden diamant, helaas. Overigens zitten er af en toe gaten in die grondlaag en kun je daar doorheen vallen, moet je niet doen met mooie spullen op zak :P

• D4NG3R
EvaluationCopy schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:13:
[...]

Had die tip al een paar keer gezien. Echt enorm veel redstone, beetje goud, maar maar zelden diamant, helaas. Overigens zitten er af en toe gaten in die grondlaag en kun je daar doorheen vallen, moet je niet doen met mooie spullen op zak :P
Ga op zoek naar lava, diamand zit namelijk binnen 20 blokken van lava af. (Zelfde geld voor goud, maar goud kan ook los spawnen)

• outcast within
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 29-11-2014

outcast within

Nieuwe ondertitel

Technicality schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:55:
Ik had al vaagjes van het spel gehoord, maar nu ook maar geprobeerd (gelijk gekocht). Na even volgen van de filmpjes van 'X' kwam ik al snel achter de bedoeling - en achter de verslavingsfactor...
[video]

En inderdaad, http://minecraftwiki.net/wiki/Crafting is een must-link!
Grappig filmpje. Doet me denken aan de verhalen die ik las in een ander game topic. Een 2d dwerg simulator achtig iets.

MaxBurn schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:50: Volgens mij snap je de hele opzet van GoT niet helemaal. We zitten hier om elkaar te helpen, maar niet om het wiel opnieuw uit te vinden of om luie mensen te helpen

• -Mike-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:15
outcast within schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:23:
[...]

Grappig filmpje. Doet me denken aan de verhalen die ik las in een ander game topic. Een 2d dwerg simulator achtig iets.
Dwarf Fortress? Daar heeft het spel wel iets van weg ja.

• outcast within

outcast within

Nieuwe ondertitel

-Mike- schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:28:
[...]

Dwarf Fortress? Daar heeft het spel wel iets van weg ja.
Ja tweakers die een save deelden samen een kasteel bouwden, aangevallen werden, slaapkamertjes bouwden. Gameplay was in die game ook belangrijker dan graphics.

MaxBurn schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:50: Volgens mij snap je de hele opzet van GoT niet helemaal. We zitten hier om elkaar te helpen, maar niet om het wiel opnieuw uit te vinden of om luie mensen te helpen

• Cocoia
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-09 16:06
outcast within schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:36:
[...]

Ja tweakers die een save deelden samen een kasteel bouwden, aangevallen werden, slaapkamertjes bouwden. Gameplay was in die game ook belangrijker dan graphics.
Dat soort 'successions' zijn ook erg leuk. Kan ook met Minecraft, alleen dan moet er niet een of andere lolbroek 1024 blokjes van de spawn gaan weglopen, dan zit je zo aan de 50+ meg saves...

• Semmy
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06-02-2018
hoe doe ik wat om mijn health weer beter te krijgen????

• superbassie
  • Laatst online: 27-11 22:52
Door varkentjes te slachten onder andere. :) Dat vlees kan je ook nog eens roosteren.

• outcast within

outcast within

Nieuwe ondertitel

Kan ik de tijd door laten gaan wanneer je alt tabbed?

• posttoast
outcast within schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:59:
Kan ik de tijd door laten gaan wanneer je alt tabbed?
Volgens mij is het een kwestie van je inventory open zetten, je kunt dan met je cursor buiten het gamewindow bewegen. Het spel loopt dan dus gewoon door.

omniscale.nl

• outcast within

outcast within

Nieuwe ondertitel

posttoast schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:12:
[...]

Volgens mij is het een kwestie van je inventory open zetten, je kunt dan met je cursor buiten het gamewindow bewegen. Het spel loopt dan dus gewoon door.
Dat werkt idd prima. Kan nu gotten terwijl er een spin voor men deur staat en ik een half hartje heb.

Wat gebeurt er eigenlijk als je doodgaat? Ik dacht dat je ergens je spullen/lichaam ergens kon terugvinden. Maar dat is me tot 2 keer toe niet gelukt.

[Voor 16% gewijzigd door outcast within op 13-09-2010 21:57]

• t1mmy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-11 12:45
!!!Mensen zin om even samen wat rond te klooien in minecraft?!!!!!

Ik heb even snel een kale server op gezet (op m'n mac waar ik ondertussen ook op werk) om te kijken hoe het draait.
Kom gezellig langs!
Zal je OP rechten geven zodat je dingen kan spawnen. Zodra je gaat griefen ben je snel gebanned!

IP: 83.83.202.133:1337 Server is offline

Ohja, als hij er uit klapt moet je even het forum chekken, dan zal ik vertellen wat er mis ging

En het ging gelijk mis :+ Moest mn game updaten en mn server klapte er uit, brb Hij staat weer

[Voor 24% gewijzigd door t1mmy op 13-09-2010 23:52]

• EvaluationCopy
Update bezig zo te zien, haal ik binnen met een whopping 6k. Tijd dat die knakker een deel van z'n winst omzet in een nieuwe server :P

• Yskonyn
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07-03-2013
Geniaal spel inderdaad! En super verslavend!
Een vriend en ik hebben na lang kloten eindelijk een server draaiende.
Een erg handig programmaatje hiervoor is MCAdmin, zie hier: http://mcadmin.eu/Main_Page

Er zit al de laatste server ingebakken en iedere keer als je het programma start dan checkt hij voor updates en als die er zijn dan update hij automatisch.

Het enige dat erg verwarrend is, is dat het programmaatje met een internal port en een real port werkt. Mensen die van buitenaf een connectie maken moeten de real port gebruiken.
Ook blijft hij in het configje als real IP je interne IP geven. Maar gewoon extern inloggen op iemands echte IP en dus de real port, werkt perfect.

MCAdmin geeft je een handige UI om allerlei server handelingen uit te voeren, zoals players kick, rangen geven (dit bepaalt wat ze wel en niet mogen doen).

Nog een waarschuwing:
Zorg er altijd voor dat je in Minecraft in de opties de framrate limiter aan hebt staan, anders riskeer je overheating van je hardware!
Mijn laptop is al eens zo heet geworden dat hij niet eens meer wilde booten. Framerate limiter helpt.

Alleen is dit spel al leuk, maar in MP is het helemaal feest!
Had Dwarf Fortress maar multiplayer!

"The only time you have too much fuel on board is when you're on fire."

• Technicality
  • Laatst online: 27-11 00:46

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Even ter info: ik ben vanavond ff wezen sporten, morgen overdag zal ik het één en ander opzetten :).

• t1mmy
De server draait weer op mijn ip (83.83.202.133:1337)
Er ging net was mis, Minecraft liep vast ofzo wat lag gaf.

Ik moet zeggen, mijn verbinding houdt het beter dan ik dacht! Ik draai op de zelfde mac m'n server en speel er op en alles gaat eigenlijk wel vloeiend! (En dat voor 20/5 mbit huis tuin en keuken)

Server is offline! Ik ga zo slapen :)

Vond het erg leuk vanavond om lekker rond te klooien met z'n allen :) Enorme krater's blazen met TNT, proberen het water te stoppen en dan van random personen hulp krijgen! Heel erg leuk :)

Hopelijk kunnen we nog is een paar keer in deze vorm een avondje ons vermaken!

[Voor 34% gewijzigd door t1mmy op 13-09-2010 23:51]

• D4NG3R
l0l met TNT gisteravond!

Het lijkt erop dat Notch in de update van vrijdag het Bandbreedte verbruik flink terug heeft gebracht.

En iDD, als t1mmy al lag-loos kan hosten, wil ik straks technicality's server wel eens zien >:)

Als er straks een echte server word gehost moeten er wel even een paar regeltjes worden opgesteld vind ik.. Zoals:

- Niet overal Lava spawnen
- Niet overal Water spawnen
- Niet constant /spawn abusen
- Niet constant obsidian plaatsen (Is gigantisch lastig om weg te halen)
- Geen TNT! :( het is leuk zo in een private server rond te kloten met TNT, maar als iedereen straks gaat bouwen moet je niet hebben dat iedereen doodleuk TNT kan maken/spawnen.

Wie is het er eigenlijk mee eens dat we gewoon een Vanilla map moeten doen? Dus gewoon een Randomly generated map. (Randomly net zoals de Single Player)

[Voor 61% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2010 08:03]

• totempaal
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15-01 19:38
Yskonyn schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:14:
Geniaal spel inderdaad! En super verslavend!
Een vriend en ik hebben na lang kloten eindelijk een server draaiende.
Een erg handig programmaatje hiervoor is MCAdmin, zie hier: http://mcadmin.eu/Main_Page
Komt meer omdat jij zit te prutsen.... ;) Hahaha

Maar wat een bugs in de MP. SP heb ik er lang niet zoveel last van gehad.
Blokjes niet kunnen afgraven. Trapjes die verkeerd geplaats waren en weer wou afbreken verdwenen niet???
Kon onze mijn niet inlopen. hahaha Maarja het is nog steeds een Alpha versie he? :P

PSN: Totumpaal

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 27-11 16:26
Gisteren weer teveel gespeeld maar ja :)

Ben bezig om mijn eiland te verbinden met een main land ( daar staat een enorme berg en die wil ik leeg mijnen ) dmv een pad van 5 blokken breed maar dit is een ENORME klus zeg .
Wil op die baan mijnkarretjes laten rijden en zo mijn resources verplaasten.

FUMES et CARNES

• EvaluationCopy
@ Danger.nl

Ik denk dat een Vanilla-server het allerleukst is. Als je in singleplayer gaat lopen kloten met unlimited resources dan is de lol er ook zo af. Het geeft juist zoveel voldoening als je veel moeite voor je spullen hebt gedaan, en DAN mooie dingen bouwen. Ik denk dat dit ook geldt voor multiplayer. Moet machtig zijn om met een man of 10 mooie mijnstelsels te bouwen.

• SilencerNL
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19:49

SilencerNL

No remorse

D4NG3R NL schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 07:55:
...
Wie is het er eigenlijk mee eens dat we gewoon een Vanilla map moeten doen? Dus gewoon een Randomly generated map. (Randomly net zoals de Single Player)
Eens! Griefen kan je ook op die honderden publieke servers die op de website genoemd staan ;) Laten we een server maken waar we gewoon een normale game maken, maar dan met meerdere in dezelfde wereld. Dat lijkt mij persoonlijk het leukst!

Don't dream your life, live your dreams!

• D4NG3R
EvaluationCopy schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:42:
@ Danger.nl

Ik denk dat een Vanilla-server het allerleukst is. Als je in singleplayer gaat lopen kloten met unlimited resources dan is de lol er ook zo af. Het geeft juist zoveel voldoening als je veel moeite voor je spullen hebt gedaan, en DAN mooie dingen bouwen. Ik denk dat dit ook geldt voor multiplayer. Moet machtig zijn om met een man of 10 mooie mijnstelsels te bouwen.
SilencerNL schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:44:
[...]

Eens! Griefen kan je ook op die honderden publieke servers die op de website genoemd staan ;) Laten we een server maken waar we gewoon een normale game maken, maar dan met meerdere in dezelfde wereld. Dat lijkt mij persoonlijk het leukst!
Precies, dat was mijn idee ook :) . Gewoon een kale map, en dan met meerdere mensen een mijn/stad bouwen, met zn 10e'n bootjes in het water gooien en verkennen. Ect ect ect

Enige wat we wel ff moeten doen IMHO is ranks, dat mensen die niet van GoT afkomstig zijn. Niet zomaar kunnen griefen met Lava en Water ect (Oftewel dat ze geen buckets kunnen krijgen)

[Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2010 09:59]

• outcast within

outcast within

Nieuwe ondertitel

Hoe zit het eigenlijk met de content? Ik dacht eigenlijk dat het een soort van dwarf fortress was met overal van alles en nog wat.
Maar volgens mij is in dit spel meer het bouwen wat je wilt.

• D4NG3R
outcast within schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:02:
Hoe zit het eigenlijk met de content? Ik dacht eigenlijk dat het een soort van dwarf fortress was met overal van alles en nog wat.
Het doet nogal denken aan Dwarf Fortress, maar dan in 3D.

Content atm is nog matig, maar het spel is slechts in Alpha, en kan dus niet worden beoordeeld als full-fledged spel.

• Catmandos
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-11 14:26
het was idd gisteren verbazing wekend lagloos ook toen we met meer dan 5 personen er in zaten

het liep alleen te laggen als er veel tnt tegelijk er tijd werd ontploft

voor de rest was het wel fun

• Yskonyn
outcast within schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:02:
Content per volume is een stuk minder dan in DF. Al was het maar omdat er in DF een hele 'levende' wereld wordt gemaakt. In Minecraft leven alleen de mobs en kunnen planten groeien.
Ook zijn het aantal verschillende dingen die je kunt maken in DF vele malen hoger dan in Minecraft en handel en interactie met andere volken zit niet in Minecraft, maar Minecraft is wel 3D! :) Ik zie het als een soort DF lite. Qua content is DF veel groter.
Het enige dat ik niet helemaal weet is de wereld. In Minecraft Infdev zou de wereld lateraal tot wel 40x de aarde moeten kunnen zijn (niet qua diepte helaas), maar ik weet niet hoe dat in DF zit. Daar kun je in ieder geval ook ERG diep graven en is de wereld lateraal ook erg groot.

[Voor 15% gewijzigd door Yskonyn op 14-09-2010 10:54]

• Semmy
Yskonyn schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:53:
[...]

Content per volume is een stuk minder dan in DF. Al was het maar omdat er in DF een hele 'levende' wereld wordt gemaakt. In Minecraft leven alleen de mobs en kunnen planten groeien.
Ook zijn het aantal verschillende dingen die je kunt maken in DF vele malen hoger dan in Minecraft en handel en interactie met andere volken zit niet in Minecraft, maar Minecraft is wel 3D! :) Ik zie het als een soort DF lite. Qua content is DF veel groter.
Het enige dat ik niet helemaal weet is de wereld. In Minecraft Infdev zou de wereld lateraal tot wel 40x de aarde moeten kunnen zijn (niet qua diepte helaas), maar ik weet niet hoe dat in DF zit. Daar kun je in ieder geval ook ERG diep graven en is de wereld lateraal ook erg groot.
Eigenlijk zijn df en minecraft buiten het als een mongool grafen niet te vergelijken..

In de mp blijft je inventory en spullen die je in een kist doet bewaard?

En mag ik een superveelstegrote toren uitgraven en dan de uitgegraven stenen erbovenop bouwen zodat hij dubbel zo groot word..

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:21
*Verslaafde meldt zich :X

Zondag gekocht maar ik weet nu al dat ik verslaafd ben, jeej! :P

Iemand anders al gek genoeg om te proberen een berg te strip-mijnen? Ben nu twee of drie dagen al bezig en dit is het voorlopige resultaat;

Gezien vanaf een andere berg, gigantische hoeveelheden steen:

Vanaf de berg zelf (rechts is de berg vanwaar afb.1 werd genomen);

Tijdelijk onderkomen, 3 etages, vrijwel kaal van binnen dus niet interessant om te tonen;

En de berg gezien vanaf het dak van mijn onderkomen;

Heeft iemand anders trouwens ook het probleem dat je niet kunt inloggen als zonealarm aanstaat?

Mijn blog; Floating Points

• Catmandos
dit heb ik ook al eens gedaan maar dat was helaas in indef dus kon er helaas niet mee verder ik had toen echt een mijn put van 20 meter diep en ongeveer 40 bij 40 breed dus was goed bezig

had toen dus nog geen oneidige mappen dus had een eiland dus had op elk punt van het eiland een ingang tot gangen die naar me mijn liepen

ik wil dit ook wel in multiplayer doen gewoon een enorme mijn maken

• VraatJ
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18-04-2016
Ook begonnen vandaag. Wel 1 keer dood gegaan door een stomme zombie met daglicht. Boog kwijt en nog wat kleine spullen, niet zo erg dus. Nu vooral aan het minen en heb alle resources gevonden tot nu toe. Ook een treasure gevonden in mijn mine die bewaakt werd door 3 spinnetjes. Zaten wel wat leuke beginners spullen in.

MP ben ik ook zeker voor in. Moet geweldig zijn om met 5~10 man stadje te bouwen van eigen gevonden resources.

• D4NG3R
Door een zombie ofzo gedood worden OK, maar ik word echt strontziek van creepers :@.

Heb ik een geniale monsterval gebouwd (40x20 vakken groot, alles wat erin valt -behalve kippen-) gaat dood, en de drops komen netjes op 1 plekje terecht.

Nou was ik er even ingesprongen om wat aanpassingen te maken, was er dus ook een creeper ingesprongen. BOEM, val deels kapot en ik d00d :@.

Ik zal vanmiddag even een paar screens maken van mn currenttrap (Val met water, waarbij alle monsters naar 1 punt met lava worden gedrukt. Ze gaan dood, en de drops vallen netjes onder de lava in een gat, waar ze verder stromen naar 1 punt :) )

Beetje dit mech. alleen beter uitgewerkt:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Y3N7rf0Tmhc&feature=fvst]

[Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2010 13:38]

• Yskonyn
Strip minen.. :) Zal een beste klus zijn geweest.

Totempaal en ik zijn gister begonnen op onze server. Een eerste onderkomen gemaakt in de bergwand. Totem is als een malloot naar beneden aan het graven. Uiteindelijk doel is om een ondergronds dorp te bouwen.
Maar voor nu gaan we straks eerst bezig met twee huisjes buiten de berg en een kasteel op de helling van de berg. Van daaruit werken we gestaag verder.

Die Dokus' RPG graphics mod is in principe wel een hele mooie mod, alleen maakt hij alles zo verrekte bruinig... Hij lijkt de lighting aan te passen op een of andere manier.
Als er een mogelijkheid is om het kleurrijke van de standard set te houden, maar de interieur en grondstoffen tiles van die set, dan zou dat geweldig zijn.
Iemand ervaring mee?

• D4NG3R
Gewoon zelf de graphic files mengen welke je graag wil houden en welke niet?

• totempaal
Yskonyn schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:36:

Totempaal en ik zijn gister begonnen op onze server. Een eerste onderkomen gemaakt in de bergwand. Totem is als een malloot naar beneden aan het graven.
Ja dat komt ik steek graag mijn kop in het zand.... :*)

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Goed even kijken wat ik ga doen met hosten - wat zou zo'n server aan CPU trekken? Heb verschillende machines hier staan namelijk ;).

[Voor 3% gewijzigd door Technicality op 14-09-2010 15:06]

• Yskonyn
D4NG3R NL schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:39:
Gewoon zelf de graphic files mengen welke je graag wil houden en welke niet?
Ja ik ben er al achter. :) Wel een gedoe, maar ik heb nu een mix van de tilesets die ik het beste vind! :)

Totem: weet ik! :D

• Yskonyn
D4NG3R NL schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:33:
Heb ik een geniale monsterval gebouwd (40x20 vakken groot, alles wat erin valt -behalve kippen-) gaat dood, en de drops komen netjes op 1 plekje terecht.
haha! goed bedacht! Ik moet ook maar zulke ingenieuze dingen gaan bedenken denk ik...

• totempaal
Yskonyn schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:13:
[...]

haha! goed bedacht! Ik moet ook maar zulke ingenieuze dingen gaan bedenken denk ik...
Laat denken maar aan mij over........ dan komt er van onze wereld nog wat terecht.... O-)

• Catmandos
Technicality schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:06:
Goed even kijken wat ik ga doen met hosten - wat zou zo'n server aan CPU trekken? Heb verschillende machines hier staan namelijk ;).
ik zou zeggen probeer gewoon wat uit ik weet niet wat een minecraft server minimaal moet hebben maar een normale gamepc moet wel kunnen

succes

• D4NG3R
Technicality schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:06:
Vrij weinig, de dedicated tool vereist niet dat je in-game bent.
De game zelf vereist zo'n 2Ghz om fatsoenlijk speelbaar te zijn, de dedi tool hooguit 500Mhz :)

• Simcon
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-11 17:39
Zo gaat lekker met het minecraft topic.

Ik heb het idee dat de minecraft servers vooral veel ram nodig hebben zodra de map groot wordt
Speelde de laatste 2 dagen op PhonicUK server en die heeft maar 1Gb aan ram, die server begint redelijk druk te worden en de map is nu redelijk groot maar de lag die daarmee gepaard lijkt te gaan is echt bijna niet meer te doen en de server lijkt wel ieder uur een keer te crashen :(.

Ben beetje aan het rondkijken voor een andere leuke server(samen bouwen is toch het leukst), wat wel jammer is want op die phonic server is het heel gezellig en ik had er net een vet ondergronds complex gebouwt met underground botanic garden, meertje en rivier van lava.

Als er een GOT server is kom ik zeker ff kijken of ik er een hutje neer kan zetten.

• SideSplitter
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 28-11 16:09
Ik heb staks geen idee meer welke server ik moet kiezen: Gmot-server, Minecraftforum.nl-server of de GOT-server xD =|

• gmfreaky
  • Laatst online: 18-03-2017
Ik heb dit spel sinds 4 september (alpha) , en moet zeggen, wat een geweldig spel :o - enige probleem: multiplayer verbreekt mijn internetverbinding compleet. Pas na een herstart van mijn PC is dit verholpen. Het schijnt dat meer mensen dit probleem hebben.

• Semmy
gm1999 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:28:
Ik heb staks geen idee meer welke server ik moet kiezen: Gmot-server, Minecraftforum.nl-server of de GOT-server xD =|
ik heb een heel ander probleem.

Dat probleem is het geen leven meer hebben na dit spel
Zo simpel in zijn eenvoud en zo aangrijpend.

Dwarf Fortress en crawl aan op het ene scherm en minecraft op de andere

• EvaluationCopy
Iemand enig idee waar de save-files staan in Win7? Kan het echt niet vinden?

• EvaluationCopy
Semmy schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:10:
[...]

ik heb een heel ander probleem.

Dat probleem is het geen leven meer hebben na dit spel
Zo simpel in zijn eenvoud en zo aangrijpend.

Dwarf Fortress en crawl aan op het ene scherm en minecraft op de andere
Stom is dat he. Ik lig in m'n bed ook te malen 'hmm ik moet dit nog doen en wil dat nog doen etc etc', vallen uitdenken voor mobs etc... :'(

Heb ik niet meer gehad sinds Star Wars Galaxies jaren geleden, toch knap van die maker.

• SideSplitter
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 28-11 16:09
EvaluationCopy schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:12:
Iemand enig idee waar de save-files staan in Win7? Kan het echt niet vinden?
Typ %APPDATA%\.minecraft\saves

• Yskonyn
Oftewel in je: C:\Users\<admin naam>\AppData\Roaming\.minecraft\saves

• t1mmy
Vanilla servertje draait :)
Ip: 83.83.202.133:1337

Ik laat hem lekker draaien en zie wel wat er gebeurd dus klooi maar lekker rond :)

• Catmandos
nice nu moet ik gaan kiezen wat ik vanavond ga doen want kreeg vanochtend een mailtje van TDU2 Beta dat ik daar ook in kan mee doen

grr weet het niet meer wat ik zal doen minecraft of TDU2

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Ik ben overigens nog steeds bezig, wilde namelijk eerst even op linux proberen en dat werkte ook al, maar de performance viel me tegen (kleine hiccups). Ben nu op windows aan het verder kijken. Performance is in ieder geval goed.

Omen werkt leuk, ik ga denk ik gewoon een grassland random map maken :) Iemand die al eerder gespeeld heeft met omen?

[Voor 5% gewijzigd door Technicality op 14-09-2010 17:59]

• Sgreehder
  • Laatst online: 27-11 22:55
Technicality schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:59:
Ik ben overigens nog steeds bezig, wilde namelijk eerst even op linux proberen en dat werkte ook al, maar de performance viel me tegen (kleine hiccups). Ben nu op windows aan het verder kijken. Performance is in ieder geval goed.

Omen werkt leuk, ik ga denk ik gewoon een grassland random map maken :) Iemand die al eerder gespeeld heeft met omen?
Er komen geloof ik wel binnenkort biome's in het spel bij, dus graslandjes, woestijntjes... dat soort dingen.

• t1mmy
Zo, dat gaat even een stuk minder soepel dan gister... Ik ben even rebooten

Server is back

[Voor 14% gewijzigd door t1mmy op 14-09-2010 18:29]

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
goh, Omen is blijkbaar incompatible met de nieuwste versie van de server.jar. Ach, dan maar echt random, ik check wel ff of ik hem mooi vind ;).

Ik ben nu nog aan het uitzoeken welk managementscriptje ik nodig heb ;)

• Semmy

The stairs of doom

Ik zat me te vervelen dus een grote gang naar beneden gegraven. en nu alles eromheen aan het weggraven.
Nog nieteens halverwege d-;

• IffyIffy
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 27-09 08:03
Technicality schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:42:
goh, Omen is blijkbaar incompatible met de nieuwste versie van de server.jar. Ach, dan maar echt random, ik check wel ff of ik hem mooi vind ;).

Ik ben nu nog aan het uitzoeken welk managementscriptje ik nodig heb ;)
Och ja, Omen, dat programma werkt al maanden niet meer. Probeer eens wat programma's uit deze lijst:
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Programs_and_Editors

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Goed, ik heb het één en ander opgezet. Ik gebruik Hey0's server wrapper Om wat extra commando's te hebben. Is er iemand die even met mij op skype/TS/msn contact kan opnemen om het één en ander te testen? DM even!

edit: ben nu eten, dus verwacht niet meer direct een antwoord.

[Voor 12% gewijzigd door Technicality op 14-09-2010 19:49]

• -Mike-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:15
Technicality schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:32:
Goed, ik heb het één en ander opgezet. Ik gebruik Hey0's server wrapper Om wat extra commando's te hebben. Is er iemand die even met mij op skype/TS/msn contact kan opnemen om het één en ander te testen? DM even!
Aangezien het al een half uur later is, nog steeds hulp nodig?

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
-Mike- schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:52:
[...]

Aangezien het al een half uur later is, nog steeds hulp nodig?
yep, zie DM ;)

goed, hij werkt nu:

[Voor 160% gewijzigd door Technicality op 14-09-2010 21:24]

• Catmandos
hoe ver ben je inmiddels??

• Joost B
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-08-2015

Joost B

Josti ftw

Strip minen ??

Ben nu bezig met een gebied van 9x9 uit te graven. zit zal zo'n 50 tot 60 lagen in de grond...
Ben eerst maar eens klein begonnen (dus 9x9), zie namelijk genoeg gasten gewoon 21x21 en dergelijke uitgraven.

Liberate Tuteme ex Inferis

• natasdiamon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 28-04 11:01
Jammer, ik kom er niet op, maar gaaf dat er een beetje vaart in dit spelletje zit :D

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter

De GoT-server

Er draait een vrijwel vanilla server speciaal voor tweakers op:

nelis.2myip.com
.
Er draait Hey0's server wrapper op voor enkele extra commando's.

Opstelling
De server draait op een machine die in principe nooit uitgaat. In combinatie met een fijne 100/100 Mbit universiteitslijn zou deze server dus goed moeten kunnen voldoen. Het zou echter kunnen gebeuren, zeker in het begin, dat ik het één en ander moet herconfigureren, waardoor er toch enige downtime is. Bij dat soort dingen zal ik het in dit topic aankondigen, dan testen en zorg ik voor backups van de configuratie en world voordat ik het definitief update.

Anti-griefing
Ik heb nog niks gedaan qua inperken van de mogelijkheden van 'voorbijgangers'. Eventueel zou ik kunnen zorgen dat gasten niets kunnen totdat iemand in-game nieuwe mensen rechten geeft, maar ik denk dat door de voorlopige onbekendheid en rust op de server het wel goed gaat. Ik kan wel zelf nu wel al kicken/bannen en dergelijke. Uiteindelijk wil ik wel een paar mensen uit dit topic ook wel een aantal rechten geven.

To Do
• De server draait nu heel laf nog in gui modus. Uiteindelijk wil ik er netjes een service van maken met een aantal log-mogelijkheden. Voor nu vind ik het wel handig om te zien wat er precies gebeurt op de server en wil ik hem gewoon even testen.
• aantal players staat nu op maximaal 20. Als we meer nodig hebben zou dat waarschijnlijk wel kunnen, maar 20 is denk ik wel even genoeg.

-Als iemand nog een TS/mumble/Ventrilo over heeft, voel je geroepen!
-Tips en links over serverbeheer van MineCraft zijn welkom!

See you online!

• Yskonyn
Mag ik de volgende prachtige texture packs aanbevelen:

Dokus's RPG Texture Pack:
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=25676 - Dit is een hele gave texture pack die je Minecraft wereld inderdaad een RPG look geeft in de trant van de NES van vroeger.
Het enige nadeel is dat de brightness van de land-tiles erg donker is waardoor het allemaal nogal bruinig wordt. Helemaal 's nachts wordt het pikke donker hierdoor.
Er zijn verschillende uitvoeringen beschikbaar; met en zonder bloemetjes in het gras en in de bomen en variaties v.w.b. de texture van de grondstoffen tiles (check ook de oudere versies om te zien welke je het leukst vind. Ik vind persoonlijk de oude tiles mooier).
Ook verandert deze set je interface naar een soort bamboe-omkadert geheel.

My Little Texture Pack by Johnson:
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=29164 - Ook een hele mooie set, maar vooral de retexture van de skellies en de zombies, plus alle items zijn heel erg mooi gedaan.
Binnenkort komt er een nieuwe release met betere tiling en wat minder drukke versies van cobblestone en wat andere tiles.

Maar ja, het beste zou natuurlijk zijn om een combinatie te hebben!
Het zijn uiteindelijk allemaal PNG files die je dus erg simpel kan aanpassen via een programma als Paint of Gimp. Ik heb zelf nu een combinatie gemaakt van verschillende sets waarin ik het kleurrijke van de standaard textures hou, maar wel het detail van de addon tilesets krijg!

Veel plezier!

[Voor 4% gewijzigd door Yskonyn op 14-09-2010 21:29]

• natasdiamon
Klein vraagje, zijn er overdag ook monsters die kunnen spawnen? dus in donkere grotten enzo?

• D4NG3R
Ja, alles kan spawnen mits het donker is op die plek.

• Yskonyn
Inderdaad. Donker is de sleutel, of de zon nu schijnt of niet. Neem dus altijd fakkels mee als je grotten in gaat!

• gmfreaky
  • Laatst online: 18-03-2017
Pro-tip:

Graaf nooit onder je! Je valt gegarandeerd een keer in de lava en je bent al je spullen kwijt! >:)

• EvaluationCopy
Leuke server technicallity! I'll be back ;)

• natasdiamon
Laat me raden hoe je op die conclusie komt :p

Je kut ook een ladder gebruiken, waar je op leunt terwijl je onder je graaft :)

• Yskonyn
Pro-tip 2:

Op de plek waar je veel wilt graven maak je een bak van 2 tiles diep.
Lok hier een groepje Creepers heen en laat er een opblazen.
Door de kettingreactie gaat het graven ineens een stuk sneller. En het is goedkoper dan TNT! 8)7

• NitroX infinity
gmfreaky schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:22:
Pro-tip:

Graaf nooit onder je! Je valt gegarandeerd een keer in de lava en je bent al je spullen kwijt! >:)
Dat geldt ook voor direct boven je; voor je het weet heb je een lading zand of grind op je kop :+

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Zo, even een statusupdateje:

de server draait vrolijk door, echter heb ik nog niet het 'poweruser' systeem werkend gekregen (dat bepaalde mensen poweruser zijn, en dus kunnen kicken). Op goed vertrouwen dan maar... ik heb iig nu even een backup gemaakt van het spul ;)

Op een quadcore AMD Phenom II 945 trekt-ie 10% en rond de 120 Mbyte RAM (met 4 spelers, meer nog niet gekeken). Ik vond het in ieder geval goed werken en erg gezellig!

De ingang na een tijdje (binnenkant mijn is ook al een stuk gevorderd, maar heb ik niet gescreened):

Slecht shot, I know, maar de mensen die online waren zullen het iig herkennen.

edit: 6:55u even een reset gegeven :)

• EvaluationCopy
Nog laat geworden? ;)

• totempaal
Pro-tip 3: Doe wat aan je conditie.... Mocht er een creeper achter je aankomen en je red net de deur... doe hem dan ook gelijk dicht.... Anders heb je je interieur ook helemaal aangepast in je huis/mijn.....

Sorry nog daarvoor YskonYn...... Ik heb het nog een klein beetje proberen te fixen..... |:(

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Nee hoor, gewoon op tijd naar het werk :)

Edit: ik heb nu nog even geen remote monitoring mogelijkheden van de server, dus als-ie onverhoopt en/of onverwacht opeens niet meer werkt, DM even!

[Voor 29% gewijzigd door Technicality op 15-09-2010 09:45]

• D4NG3R
Ik neem deze/volgende week even de tijd om een Clan/Group aan te geven op het Minecraft forum, en om de TS even geheel op te ruimen + de server info van Technicality toe te voegen.

ff een DM'metje naar de TS gestuurd of ik medeauteur zou kunnen worden :) .

Vanmiddag zal ik even de server ingaan. Heb nu niet genoeg tijd om het te spelen (stage).

[Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2010 09:46]

• altaria1993
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:23
Heb je DM niet ontvangen, maar gelukkig lees ik wel mee in mn topic, dus ik heb je even toegevoegd :+

• D4NG3R
Klopt. Ik was ff wat typen in Notepad++ (ff om te testen) vanmiddag zal ik het even wat opleuken met wat updates, een paar screenshots en wat YT filmpjes. Nu even weinig tijd jammerlijk genoeg.

• Catmandos
zo heb vanochtend efe een kasteel gemaakt met grote mijn ingang alleen krijg het water in de gracht nog niet voor mekaar

• D4NG3R
Gewoon emmers maken en vullen met water :)

Als je 3 vakjes hebt, en je vult de buitenste twee met water, kun je de middelste gebruiken als "Fontein" welke oneindig water leverd.

• Yskonyn
Is dat altijd zo dat je een 'infinite spring' blok kan maken door 1 block in te sluiten met twee emmers water blokken? Werkt dat ook zo met lava?

• D4NG3R
Met lava is daar een ander truuckje voor. Kan ik vanmiddag/vanavond wel even laten zien in de server :)

Kost 2 emmers lava en wat hakwerk in een muurtje.

• MazeMouse
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 25-11 20:40

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik heb het spel nu ook maar eens gekocht en had 2 gedachtes.
De eerste was "Verdorie wat is dit lelijk"
De tweede was "Verdorie, begint het nu al licht te worden buiten?"

Oeps :o

sudo apt-get rekt

• D4NG3R
Het is leuk he :+ .

Zoals ik eerder al vermelde
Gameplay >* Graphics

*Over*

En dan te bedenken dat het spel nog maar in ALPHA is, en dat Notch heeft aangekondigt dat momenteel "slechts 20 - 30%" van de uiteindelijke content/gameplay aanwezig was ;)

• Phyxion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16-11 17:19

Phyxion

_/-\o_

Wat is nou eigenlijk het doel van het spel? Alleen maar een huisje bouwen en zorgen dat je niet opgevreten wordt? Wat kan je er naast een huis bouwen nog mee?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• NitroX infinity
Het heeft geen doel. Het behoort tot dezelfde categorie als Simcity, the Sims en Spore. 't Is een zogenaamd sandbox spel.

Je kunt naast dingen bouwen ook op monsters jagen (op hogere moeilijkheden, bij de makkelijkste zijn geen monsters) en schatten opzoeken.

• Yskonyn
Phyxion schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:22:
Wat is nou eigenlijk het doel van het spel? Alleen maar een huisje bouwen en zorgen dat je niet opgevreten wordt? Wat kan je er naast een huis bouwen nog mee?
Dan moet je maar eens inloggen op wat MP servers om inspiratie op te doen Phyxion! :+

Of kijk eens op Youtube wat mensen allemaal hebben verzonnen. Je kunt echt zoveel meer dan alleen een huisje bouwen.
Weet je bijvoorbeeld dat de wereld oneindig blijft genereren iedere keer als je aan de rand komt? Dat er grottenstelsels zijn, sommigen verstopt in de grond waar je ineens achter komt als je aan het graven bent?
Of dat water stroomt, net als lava en je daar allerlei leuke machines/vallen mee kunt maken?
:+

• maniak
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 17:18
Ik lees dat de alpha 10 euro is.. betekend dat je 1 bedrag betaald en dan automatisch de komende versies ook mag downloaden? Dus nu 10 euro betalen is beter dan straks 15 euro voor de beta?

• Dionisio
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:13
maniak schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:42:
Ik lees dat de alpha 10 euro is.. betekend dat je 1 bedrag betaald en dan automatisch de komende versies ook mag downloaden? Dus nu 10 euro betalen is beter dan straks 15 euro voor de beta?
Klopt! Staat duidelijk op de site. Als je nu koopt heb je recht op de beta vervolgens volledige versie + eventuele uitbreidingen geloof ik. :)
Je hoeft dus niets meer te betalen!

Edit: Zie link --> http://www.minecraft.net/prepurchase.jsp

[Voor 6% gewijzigd door Dionisio op 15-09-2010 12:50]

• D4NG3R
maniak schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:42:
Je betaald nu 10 euro, en dan heb je volledig recht op de Beta en Full version.

Het is trouwens fout wat in de TS staat (Ik pas het nu even aan)

De alpha is 10 euro (9,95)
De beta en final release worden 20 euro. (19,95)
Pagina: 1 2 3 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee