Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:19:
Android/Iphone:
Wanneer ik iets via mijn telefoon doe in Hattrick is dit feitelijk alleen om handelingen uit te voeren, transfers bijhouden voornamelijk, en dat gaat prima in de safari browser. Voor het bekijken van de vaste gegevens gebruik ik het eigenlijk nooit. Die heb ik ook wel redelijk paraat in mijn hoofd. Mijn bescheiden mening is dat zo'n App voor mij niet echt een hele grote toegevoegde waarde zal zijn.
ik zou zelf bv wel een flinke waarde inzien van een App die zelf actief me kan oproepen me te melden als bepaalde dingen gebeuren... bv. me te herinneren aan Transferlist-bids en spelers die ik ingesteld heb en die bijna verlopen, of andere managers op spelers geboden hebben.
Eventueel ook bij alle andere vormen van gebeurtenissen die je oproepen te reageren (reacties op forum-postings, messages, of bv uitdagingen voor friendlies).
Dat je ook een pro-actieve 'notifier' krijgt van je mobiele telefoon waar je dan op kan reageren...
Hetzelfde met een matchviewer die je een berichtje geeft als er wat in de match gebeurt is, ook zonder dat je zelf continue moet meekijken..
Dat zou imho heel handig zijn, maar ook het mogelijk maken wat 'anders' met Hattrick om te gaan, minder erop gericht op vaste momenten in te loggen en vooraf veel 'denkwerk' zelf in je gedachten te doen, maar veel 'instinctiever' ... te reageren op meldingen uit de game die je meekrijgt door je telefoon..
je merkt echter sterk aan hattrick dat het zelf ontwikkeld is in een tijd dat MMOG's heel anders waren, heel erg gericht op mensen die zeker niet vaak online waren en misschien hooguit één keer per week konden inloggen, of zelfs minder.
Hattrick heeft nooit die 'verandering' gevolgd, heeft zich ook nooit aangepast met een verandering van gebruiekrs en hoe deze met online toepassingen omgaan en hoe vaak ze online zijn.
(ik heb er wel eens een mailcontact met HT-Anne over gehad en die was het daar ook mee eens, maar vond het ook een enorme 'conceptuele aanpssing en verandering die ook de denkwijze van bv de ontwikkelaars zou moeten veranderen, en ik heb het idee dat de ontwikkelaars zélf ook sterk zijn blijven hangen in de tijd van 10 jaar terug qua 'concept')
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen