Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 68 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste
Acties:
  • 165.529 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 15:31
Met mijn eerste team ben ik goed op weg de historische nummer 1 positie na volgend seizoen over te nemen. Heb dan 112 wedstrijden onafgebroken in de VI.270 gespeeld... ook een prestatie ;-).

Mijn tweede team heeft in het laatste duel met de hakken over de sloot een p/d-wedstrijd uit het vuur gesleept. Wellicht lukt het dus om in de Noord-Ierse III te blijven... in ieder geval voor vijf spelers een extra training !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 13:07

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ook hier 1x kampioen geworden in de VIIe en direct naar de VIe, de weg naar boven is weer teruggevonden. Tweede team heeft helaas nog niet genoeg kwaliteit om door te kunnen naar de Canadese IVe klasse, dus nog een seizoentje door trainen.

Ik zal deze week ook weer even de GoT Cup gaan regelen.

Zijn er nog teams die een eenvoudige prooi willen hebben in de VIe? Ik ben bereid te switchen, en geloof dat het ook kan, aangezien de VIIIe weer gesloten wordt.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

The Stamia Tracker is natuurlijk een 1 april grap, maar als het echt zou zijn dan zou ik een extreem fitte selectie krijgen tijdens de training voor de nijmeegse vierdaagse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-06 00:50
Anoniem: 26445 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:59:
The Stamia Tracker is natuurlijk een 1 april grap, maar als het echt zou zijn dan zou ik een extreem fitte selectie krijgen tijdens de training voor de nijmeegse vierdaagse.
Zolang de blaren niet ook zouden doorwerken in blessures natuurlijk! ;)

Ik dacht overigens tot nu toe dat die financieel directeur de 1 april grap zou zijn. Toch maar even bijlezen dan. Al zal het mij op zich niet snel gaan raken (4M was het hoogste bedrag wat ik tot nu toe ooit had).

Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaplander schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:27:
[...]

Zolang de blaren niet ook zouden doorwerken in blessures natuurlijk! ;)

Ik dacht overigens tot nu toe dat die financieel directeur de 1 april grap zou zijn. Toch maar even bijlezen dan. Al zal het mij op zich niet snel gaan raken (4M was het hoogste bedrag wat ik tot nu toe ooit had).
Ach dat is dan toch alleen een pleister ;)

Zit zelf momenteel op 7M dus voorlopig is die financial fairplay ook nog geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Net even mijn assistenten uitgedokterd voor na 14 april, grootste verrassing was het level dokter, ik had verwacht een hoger level dokter ideaal zou zijn, als ik alleen al naar mijn trainees keek.

Scenario:
Verwachte winst met training per seizoen ~3,000,000 Euro -> 187,500/week
Salaris trainees (nu nog verwaarloosbaar ) -> 25,000/week
Totaal 1 week training heeft een waarde van alle trainees samen van 212,500/week

Van level 3 naar level 4 assistent trainers, 6% training time reductie ->
Waarde training = 6%*212,500= 12,750 Euro/Week.
Kosten additionele training = 3*6,000=18,000/Week, dus level 3 assistent trainers optimaal voor mij.

Zonder dokter is dan de kans op blessures 0,625(0,4+3*.075=0.625) per wedstrijd voor het hele team.
Gemiddelde blessure duur ~ 2 weken. Verloren trainingsweken zonder dokter is bij mij is dan:
0,625*2(wedstrijden)*10(trainees)/22(totale aantal opgestelde spelers/week)*2(blessureweken)= 1,14 trainingsweek verlies per speelweek.

Ik heb 10 trainees, en 1 week training was 212,500 waard -> 21,250 per trainee -> totaal kosten trainingverlies 24,150 Euro/speelweek

Dokter levels hebben niet een continue rendement per level, hierbij zijn de eerste levels niet alleen het goedkoopst, maar ook het meest effectief, blessureduur wordt ieder level sowieso al minder effectief, maar omdat de twee kansen met elkaar worden vermenigvuldigt, daalt het totale rendement ook. Laatste twee kolommen geven dus de extra kosten en besparing in trainingsverlies(op basis van de 24,150/week) die voor mij nu van toepassing is.

LevelBlessurekansBlessureduurTotaalIncrementExtra kostenExtra opbrengst
1-12%-17%-27%-27%15006500
2-12%-15%-48%-21%15005200
3-12%-13%-65%-17%30004000
4-12%-11%-77%-12%60003000
5-12%-10%-86%-9%120002250

* Bij andere/minder assistent coaches heb je een andere basis blessure kans, dan is deze tabel niet correct.

Als het gemiddeld salaris van mijn trainees boven de 12k/week komt, wordt voor mij een level 4 assistent coach interessant.(hangt ook weer af van aantal trainees enzo, dus niet 100% klakkeloos overnemen)

Gebruik je andere assistent coaches, en vind je blessureweken van meer/minder spelers belangrijk, dan kan een heel andere dokter interessant zijn.
Bijvoorbeeld, zelfde assistent trainers, als je 'kosten' per verloren speelweek op 50,000Euro zit, dan kan een level 4 dokter uit. (Dit kan bij alle spelers belangrijk, zelfde training, maar 10k salaris/speler).

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Interessante analyse, had er zo nog niet naar gekeken, maar je vergeet hier wel (bewust of onbewust) de mogelijke blessures van je A-spelers en bijkomende daling in ratings tijdens de competitie... Het is een heel financieel gedreven benadering :).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
naitsoezn schreef op donderdag 03 april 2014 @ 07:30:
Interessante analyse, had er zo nog niet naar gekeken, maar je vergeet hier wel (bewust of onbewust) de mogelijke blessures van je A-spelers en bijkomende daling in ratings tijdens de competitie... Het is een heel financieel gedreven benadering :).
Terechte conclusie, vandaar ook mijn laatste paragraaf, want voor mij geldt voorlopig dat mijn overige spelers niet boeien, en mijn prestaties ook nog niet. Maar eenzelfde som is wel vrij eenvoudig te maken op basis van je totale salariskosten, hoeveel spelers 'kritisch' zijn en wat je basis blessurekans is(zonder dokter, dit is dus afhankelijk van je assistent-coaches).

Ik heb in mijn excelsheet alle scenario's staan(combi level assistent coaches v level dokter) en daar komt het volgende naar voren:

Season player salaries + training profit to break even
Ass Coach lvl 0 (3x)Ass Coach lvl 1 (3x)Ass Coach lvl 2 (3x)Ass Coach lvl 3 (3x)Ass Coach lvl 4 (3x)Ass Coach lvl 5 (3x)
Dokter level 1€ 1,012,800€ 923,200€ 848,000€ 784,000€ 728,000€ 680,000
Dokter level 2€ 1,323,200€ 1,188,800€ 1,080,000€ 988,800€ 912,000€ 846,400
Dokter level 3€ 3,579,200€ 3,161,600€ 2,833,600€ 2,563,200€ 2,340,800€ 2,153,600
Dokter level 4€ 10,105,600€ 8,726,400€ 7,683,200€ 6,857,600€ 6,193,600€ 5,646,400
Dokter level 5€ 29,747,200€ 24,560,000€ 20,905,600€ 18,206,400€ 16,121,600€ 14,467,200

Kortom level 5 dokters zijn voor normale teams vrijwel nooit interessant, salaris 1milj/week + max assistent coaches/seizoen(niet eenvoudig).

Wanneer zijn level 5 dokter wel interessant:
- Trainen NT/U20 of superzware multiskill spelers, waar je geen training kan overslaan
- Spelen zonder reservespelers, en geen blessures op kunnen vangen(is niet dat het onbetaalbaar is, alleen niet economisch)...
- Superdure spelers hebben en die ook nog aan het trainen zijn in combinatie met weinig backup.

Level 4 dokter is interessant vanaf level 4 coaches en 200k salaris per week met 3milj trainingswinst, dus scenario's die wel voor kunnen komen.

[ Voor 198% gewijzigd door TheInsomniac op 03-04-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458535

Hey, mijn goud supporter loopt morgen af en om die te verlengen vind ik een beetje duur worden. Nu keek ik naar de zilveren optie maar zie de voor mij belangrijkste optie er niet tussen staan, ik wil graag kunnen zien wat de ratings van mijn spelers zijn na de wedstrijd. Is dit mogelijk om te zien met een zilveren supporter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Pfff wat een analyses, dat doe ik echt al zo lang niet meer hele berekeningen los laten op mijn team. :P
Snap alleen nog geen reet van die nieuwe assistenten, moet me daar echt toe zetten me erin te verdiepen.

Doelstellingen voor volgend seizoen vind ik nog erg lastig. Halverwege het seizoen verwacht ik een flinke rating drop door 2 A trainees die er dan toch echt uit moeten, de backup zal logischerwijs een stuk zwakker zijn. Ik denk er dus aan om vol voor de beker te gaan om te kijken hoe ver ik kan komen. Iemand nog tips voor die strategie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 458535 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:06:
Hey, mijn goud supporter loopt morgen af en om die te verlengen vind ik een beetje duur worden. Nu keek ik naar de zilveren optie maar zie de voor mij belangrijkste optie er niet tussen staan, ik wil graag kunnen zien wat de ratings van mijn spelers zijn na de wedstrijd. Is dit mogelijk om te zien met een zilveren supporter?
dat kan toch iedereen, zelfs mensen die gewoon spelen zonder 'supporterschap' ?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 15:21
Jongens graag jullie advies. Ik heb me dit seizoen net kunnen handhaven in de VI en ik heb het idee dat dit komt omdat ik op scoren train en daardoor een te zwak middenveld heb. Ik heb nu e.e.a. verkocht en heb +- 2 miljoen beschikbaar voor aankopen. Hiervan wil ik in ieder geval 3 trainees voor positiespel aankopen.

Op dit moment heb ik een goede keeper, verdediging & aanval, hier moet ik niet in investeren. Ik wil mijn middenveld flink versterken om volgend seizoen in de middenmoot te kunnen eindigen. Ik heb op dit moment 2 goede middenvelders (16 pos & 10 pas + 14 pos & 8 pas). Naar welke stats moet ik vooral kijken om mijn middenveld te versterken en is er wat te doen met 2 miljoen?

[ Voor 5% gewijzigd door Masch op 04-04-2014 13:26 ]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 11:41
Masch schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:25:
Jongens graag jullie advies. Ik heb me dit seizoen net kunnen handhaven in de VI en ik heb het idee dat dit komt omdat ik op scoren train en daardoor een te zwak middenveld heb. Ik heb nu e.e.a. verkocht en heb +- 2 miljoen beschikbaar voor aankopen. Hiervan wil ik in ieder geval 3 trainees voor positiespel aankopen.

Op dit moment heb ik een goede keeper, verdediging & aanval, hier moet ik niet in investeren. Ik wil mijn middenveld flink versterken om volgend seizoen in de middenmoot te kunnen eindigen. Ik heb op dit moment 2 goede middenvelders (16 pos & 10 pas + 14 pos & 8 pas). Naar welke stats moet ik vooral kijken om mijn middenveld te versterken en is er wat te doen met 2 miljoen?
voor een goed middenveld heb je zoveel mogelijk PM nodig maar nooit meer dan 15 ivm salarisdruk.
Dus PM op je middenvelders, vleugelspelers en verdedigers en eventuel een DFW alles zo hoog mogelijk als je kunt betalen.

VOor de VI red je het met 3 middenvelders op level 13. Als je het gaat trainen zou ik middenvelders aanschaffen met verdedigen en een paar mooie vleugelspelers met vleugel en passen. Het zou mooi zijn als je nog een spits hebt met de spec technisch of snel om deze op PM te trainen. Kun je mooie dfw van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Wceend schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:49:
[...]

voor een goed middenveld heb je zoveel mogelijk PM nodig maar nooit meer dan 15 ivm salarisdruk.
Dus PM op je middenvelders, vleugelspelers en verdedigers en eventuel een DFW alles zo hoog mogelijk als je kunt betalen.

VOor de VI red je het met 3 middenvelders op level 13. Als je het gaat trainen zou ik middenvelders aanschaffen met verdedigen en een paar mooie vleugelspelers met vleugel en passen. Het zou mooi zijn als je nog een spits hebt met de spec technisch of snel om deze op PM te trainen. Kun je mooie dfw van maken.
In mijn VIde red je het niet met wonderbaarlijke mids hoor? Ik heb 3x bovennatuurlijk en 2 wingers met wereldklasse PM en had dan wel de beste midratings maar toch. Minimaal wereldklasse zou ik toch wel aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
-TheNose- schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:23:
[...]

In mijn VIde red je het niet met wonderbaarlijke mids hoor? Ik heb 3x bovennatuurlijk en 2 wingers met wereldklasse PM en had dan wel de beste midratings maar toch. Minimaal wereldklasse zou ik toch wel aanraden.
niet kaal nee maar met mid op je def en een dfw red je het makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 15:21
Wat is dfw? :)

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Defensive ForWard dus een spits met pijltje terug. Als je een DFW hebt met veel PM en veel passen dan draagt hij veel bij aan het middenveld en de vleugelaanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
-TheNose- schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:09:
[...] Ik denk er dus aan om vol voor de beker te gaan om te kijken hoe ver ik kan komen. Iemand nog tips voor die strategie? :)
Ik probeer altijd wel zoveel mogelijk rondjes mee te doen, vanwege de inkomsten, omdat ik niet echt een trader ben.

Mijn ervaringen zijn dat als je geen 350 hatstats kan halen, dan is het normaal gesproken vlot voorbij, dat heb je al heel snel nodig. Kun je dat wel halen, dan kun je best wel 6-9 rondjes meedoen. Belangrijk is niet met zo min mogelijk ratings te willen winnen. Ten eerste omdat 1 keer pech meteen einde toernooi is, en hoe lager je ratings hoe minder pech daarvoor nodig is. Maar zeker ook omdat veel ploegen best vol willen gaan, maar alleen als ze dan vrij zeker weten dat ze dan ook winnen, anders trainen ze liever en pakken een gratis pic mee. Als je iedere week die 350 hatstats doet, dan laten een paar tegenstanders het echt wel vooraf lopen.

Maar geluk is altijd een grote factor. Want niet alle tegenstanders laten het vooraf lopen. En dan is ieder van die wedstrijden wel een coinflip. Want er zijn heel veel ploegen die wel 350-375 hatstats kunnen wegzetten als ze er voor gaan.

Voor meer dan ronde 9 zijn echt wel 400 hatstats nodig is mijn observatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
-TheNose- schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:09:
Pfff wat een analyses, dat doe ik echt al zo lang niet meer hele berekeningen los laten op mijn team. :P
Snap alleen nog geen reet van die nieuwe assistenten, moet me daar echt toe zetten.
Valt denk ik reuze mee:

Prestaties boven alles:
1 formcoach
1 dokter
1 spokesperson
rest optioneel, assistent coaches verhogen je blessure kans, psycholoog heb je alleen nodig wanneer je in een zware competitie zit , financieel directeur indien nodig maar voorkomen heeft sterk de voorkeur.

Training boven alles:
3 assistent coaches
1 dokter
Keuze form of spokesperson, afhankelijk van wat je wilt of wat meer oplevert.

Balans:
1 formcoach
1 dokter
1 spokesperson
2 assistent coaches

Leven 3 assistent coaches en dokter kunnen altijd wel uit. Level 4 assistent coaches niet zomaar, level 4 dokter wel, dit hangt vooral af van wat je aan blessures kunt opvangen.
Level spokesperson zou ik mijn uitgaven van gelijk houden met wat je nu aan spokespersons uitgeeft.
formcoach mag je zelf inschatten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RM-rf schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:51:
[...]

dat kan toch iedereen, zelfs mensen die gewoon spelen zonder 'supporterschap' ?
Nee, dat kunnen mensen zonder supporterschap niet, vandaar ook de vraag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 458535 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:29:
[...]

Nee, dat kunnen mensen zonder supporterschap niet, vandaar ook de vraag :p
waar haal je dat vandaan, dat die ratings verborgen zouden zijn?

als je bv uitgelogd bent zie je de ratings ook, waarom zouden ze dat dan vervolgens verbergen als iemand ingelogd zou zijn als niet-supporter?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had het wat beter moeten verwoorden maar ik bedoel dus de rating over 90 minuten, dat je kan zien hoe hij heeft gepresteerd over de hele wedstrijd. Er kan wel heel leuk gemiddelde van 7 staan maar als hij de eerste 40 min 8 ster is wil ik dat dus graag kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:15
Met het nieuwe staff systeem per 14 april, wat is het beste moment/methode om je oude staff te ontslaan?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik heb gisteren trouwens mn P/D duel verloren ... na jarenlang V gespeeld te hebben nu terug naar de VI..
beetje pijnlijk aangezien ik qua ratings tweede stond in m'n VI liga (en in die VI liga erg ruim boven de anderen).

zel eigenlijk een streep dor mn rekening wat betreft m'n plan volgend seizoen als het een beetje meezat in het begin weer een serieuze aanval op kampioenschap te doen (en daarvoor net in nieuwe aanvallers geïnvesteerd had)

P/D duel was qua ratings gelijkgaand, maar speelde ook met de opstelling die ik tijdelijk ingevoerd had vorig weekeinde, had geen tijd gehad mn opstelling te finetunen (en rekening te houden met het verval in teamgseeet die nu snel gaat omdat mn coach teruggevallen is naar zwak Leiderschap... moet nu ook kiezen of ik die coach nu al vervang naar zn opvolger die al klaarstaat of erop rekenen sowieso dit seizoen ver boven de anderen uit te steken end an probleemloos weer terug te promoveren)
Anoniem: 458535 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 21:57:
Ik had het wat beter moeten verwoorden maar ik bedoel dus de rating over 90 minuten, dat je kan zien hoe hij heeft gepresteerd over de hele wedstrijd. Er kan wel heel leuk gemiddelde van 7 staan maar als hij de eerste 40 min 8 ster is wil ik dat dus graag kunnen zien
ah, volgens ij valt dat onder "Statistics > Match Statistics" en die zitten in ale supporter-accounts:
http://stage.hattrick.org/Help/Supporter/Compare.aspx

maar volgens mij is an zich het verval in ratings wel enigszins te berekenen vooraf:
http://lizardopoli.altervista.org/staminia/ doet dat ook, maar dan op basis van een voorspelling adhv conditie en vorm

[ Voor 28% gewijzigd door RM-rf op 06-04-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

@TheInsomniac: Ik volg de analyse niet helemaal, maar het verschil tussen een level-4 dokter of een level-5 dokter is ongeveer 2 ton per seizoen (ongeacht het aantal assistenten). Ik denk dat het dus een beetje te kort door de bocht is om te zeggen dat zo'n trainer alleen uit zou kunnen voor U20/NT trainers of anderszins coaches met weinig backups... Een typische begroting van een team waar jij het over hebt (3M transfer-winst, 200K / wk salaris) zal al snel richting de 10M per seizoen gaan, als het niet meer is.... Weet je zeker dat je op zo'n bedrag een schamele 2 ton als onrendabel kunt beschouwen, gelet op de aannames die in je analyse zitten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag het komend seizoen twee keer opnemen tegen SC Amsreiw. Leuk met twee Tweakers in de competitie. Later vandaag eens kijken naar de precieze sterkte van de 4 nieuwe teams in de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
naitsoezn schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:20:
@TheInsomniac: Ik volg de analyse niet helemaal, maar het verschil tussen een level-4 dokter of een level-5 dokter is ongeveer 2 ton per seizoen (ongeacht het aantal assistenten). Ik denk dat het dus een beetje te kort door de bocht is om te zeggen dat zo'n trainer alleen uit zou kunnen voor U20/NT trainers of anderszins coaches met weinig backups... Een typische begroting van een team waar jij het over hebt (3M transfer-winst, 200K / wk salaris) zal al snel richting de 10M per seizoen gaan, als het niet meer is.... Weet je zeker dat je op zo'n bedrag een schamele 2 ton als onrendabel kunt beschouwen, gelet op de aannames die in je analyse zitten? :)
Haha, bedankt in ieder geval voor je kritische vragen.
Om antwoord te geven op je vraag, ik denk inderdaad dat level 5 doktoren voor de meeste gevallen onrendabel zullen zijn, maar dat je terecht opmerkt dat dit natuurlijk wel gebaseerd is op aannames.

Over het getallen voorbeeld, 200k/week salaris is 3,2miljoen/seizoen, dus nog lang geen 10miljoen, en op 3,2 miljoen is 192k toch al gauw 6-7%, dus toch een vrij serieuze kostenpost.
Die 192k levert je maar 9% vermindering duur geblesseerde spelers, dus minder effectief dan lagere dokter levels, dit komt vooral omdat er blessureduur verkorting alleen werkt als je een geblesseerde hebt(voorwaardelijke kans).
Zolang je 'voldoende' reservespelers hebt, kun je best een blessure opvangen(vgl, vormdips), en met die doktoren zal je speler weer voldoende hersteld zijn om weer spoedig mee te spelen. Daarmee verdien je niet zo snel een level 5 dokter terug. Dus daardoor is een level 5 dokter niet snel economisch.

Aanname 1:
Geen differentiatie leeftijd spelers.

Aanname 2:
Ieder procent blessuretijd is evenveel waard.

Aanname 3:
Blessure prestatie spelers is puur een economische afweging.

Die eerste aanname had ik om eerlijk te zijn iets meer over moeten zeggen, want dit is behoorlijk van belang, afhankelijk van wat voor team je hebt. Heb je een duur bejaardenteam, dan is een level 5 dokter echt een uitgangspunt, alle blessures die je kunt voorkomen, wil je voorkomen. Mijn voorbeeld geldt 100% als al je belangrijke spelers gemiddeld 19 zijn, zijn ze gemiddeld 29, krijg je 2x zoveel blessureweken om je oren, en als je gemiddelde 35 is, 4x zoveel. In mijn eerder gemelde tabel kun je dan de break-even punten delen door respectievelijk 2 of 4.

Aanname 2 en 3, werken wat ingewikkelder.
Voor blessures is voor de kans op een blessure iedere procent evenveel waard, maar voor het beter worden geldt dit niet. Of je trainee mist een training, of hij haalt hem, bij jonge trainees (20 en jonger), zal dit meestal wel loslopen, later ga je toch een keer een training missen. Maar die gemiste training kost het geld, niet of je ruim op tijd genezen was of maar net op tijd. Die nuance is lastig in te brengen.
En dat kan er soms toe leiden dat je wellicht een duurdere dokter neemt voor een specifieke blessure of wedstrijd. Voor prestaties, of beperkte backup of NT spelers, is ieder risico uitsluiten waar mogelijk al snel de beste methode, maar zoals eerder gezegd lijkt me dat niet iets dat voor iedereen opgaat.

Voor mij als simpele net startende coach, gaat het zeker wel op, en is maximaliseren economie zeer belangrijk om binnen 10 jaar een beetje mee te kunnen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

d:)b Je hebt er wel over nagedacht iig :) ... Toch nog een paar opmerkingen:
TheInsomniac schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:49:
[...]
Over het getallen voorbeeld, 200k/week salaris is 3,2miljoen/seizoen, dus nog lang geen 10miljoen, en op 3,2 miljoen is 192k toch al gauw 6-7%, dus toch een vrij serieuze kostenpost.
Hier ga je m.i. de mist in, want een team met 3.2M salariskosten per seizoen heeft een (veel) hogere begroting dan die 3.2M... Misschien gebruik ik een verkeerde definitie van het woord begroting, maar je seizoenskosten zullen in zo'n geval iig hoger zijn dan 3.2M. Je hebt minimaal nog de stadionkosten en de personeelskosten, wat bij elkaar toch minimaal 1.5M zal zijn, en als je 3M aan transferwinsten wilt behalen zullen de aankopen die je elk seizoen moet doen ook niet gratis zijn (5 1K trainees zullen na 1 seizoen niet samen 3M waard zijn ;) )... 10M is misschien veel voor een team die écht nul-komma-nul wil presteren, maar er zullen denk ik weinig teams zijn in V / VI die hier onder zitten....
Of je trainee mist een training, of hij haalt hem, bij jonge trainees (20 en jonger), zal dit meestal wel loslopen, later ga je toch een keer een training missen. Maar die gemiste training kost het geld, niet of je ruim op tijd genezen was of maar net op tijd. Die nuance is lastig in te brengen.
Tja, persoonlijk denk ik dat het een wereld van verschil kan betekenen of je trainee op z'n 19e z'n verkoop-skill zal halen of op z'n 20e... Bovendien bedoelde ik met m'n eerdere opmerking over begroting en 200K / seizoen extra juist dat die nuance (die je dus lastig kunt inbrengen) het verschil kan maken tussen wel of niet winstgevend.... Ik ben een geduldig persoon, maar ik laat mijn strategie niet afhangen van <200K meer of minder winst per seizoen ;) Eén gelukkige daytrade en je hebt het verschil al te pakken
Voor mij als simpele net startende coach, gaat het zeker wel op, en is maximaliseren economie zeer belangrijk om binnen 10 jaar een beetje mee te kunnen doen ;)
10 jaar (~32 seizoenen) of 10 seizoenen? :P Persoonlijk heb ik niets tegen een lange-termijn-planning (sterker nog: Zoals meerderen in dit topic denk ik niet dat je zonder kunt in dit spel), maar ipv die planning op 2 ton per seizoen te laten stuklopen / slagen, denk ik dat je die beter kunt afstemmen op de winst in rating van je spelers.... Maar ieder z'n eigen strategie natuurlijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
naitsoezn schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 00:08:
Hier ga je m.i. de mist in, want een team met 3.2M salariskosten per seizoen heeft een (veel) hogere begroting dan die 3.2M... Misschien gebruik ik een verkeerde definitie van het woord begroting, maar je seizoenskosten zullen in zo'n geval iig hoger zijn dan 3.2M. Je hebt minimaal nog de stadionkosten en de personeelskosten, wat bij elkaar toch minimaal 1.5M zal zijn, en als je 3M aan transferwinsten wilt behalen zullen de aankopen die je elk seizoen moet doen ook niet gratis zijn (5 1K trainees zullen na 1 seizoen niet samen 3M waard zijn ;) )... 10M is misschien veel voor een team die écht nul-komma-nul wil presteren, maar er zullen denk ik weinig teams zijn in V / VI die hier onder zitten....
We lopen nu het risico een beetje teveel in details te verzanden, maar als je het hebt over doktoren en training, dan kan ik me voorstellen dat je in deze som de overige staf meeneemt, maar transferwinsten uit iets anders dan training, of stadionkosten horen wat mij betreft niet in deze som thuis. Daar is een dokter of een assistent coach niet op van invloed of afhankelijk van. Dus dat deel van de onderbouwing ben ik het niet eens.
Bij hoger spelende teams zit je wel eerder op het omslagpunt. Teams die op de 250k/week zitten hebben vaak al wel spelers van gemiddeld 29, hebben max 10 levels in assistent coaches zitten, trainen minder effectief, dus zullen rond de 6miljoen relevante omzet zitten(4mil salaris, 2mil training), dan kan het nog niet uit(daar is 9mil voor nodig), maar ik kan me dan wel voorstellen dat je er toch voor kiest.

In algemene zin denk dat veel spelers geneigd zijn te 'defaulten' naar level 5 staf als ze dit kunnen veroorloven, waar ik met mijn verhaal een beetje voor probeer te waarschuwen is dat dit waarschijnlijk voor heel veel teams niet het financiële optimum is, en er dus geld wordt 'weggegooid'. 5 level 5 staf ten opzichte van 5 level 4 staf kost je per seizoen 1 miljoen extra, dat is verhouding tot wat veel teams 'sparen' per seizoen superveel en kan wellicht beter wordt besteed, wat op de langere termijn tot betere resultaten leidt.
Tja, persoonlijk denk ik dat het een wereld van verschil kan betekenen of je trainee op z'n 19e z'n verkoop-skill zal halen of op z'n 20e... Bovendien bedoelde ik met m'n eerdere opmerking over begroting en 200K / seizoen extra juist dat die nuance (die je dus lastig kunt inbrengen) het verschil kan maken tussen wel of niet winstgevend.... Ik ben een geduldig persoon, maar ik laat mijn strategie niet afhangen van <200K meer of minder winst per seizoen ;) Eén gelukkige daytrade en je hebt het verschil al te pakken
Tsja, ik snap wat je zegt, maar dat geldt dan nog sterker voor assistent coaches, maar zeker bij lange termijn training kost dit meer dan dat het je op zal leveren.
10 jaar (~32 seizoenen) of 10 seizoenen? :P
Ik eindigde die zin met een cynische knipoog met een reden.
On a serious note:
Zoals je ondertussen wellicht hebt begrepen, speel ik dit spel nu niet heel lang(1,5 seizoen) nadat ik ooit een goed team ben kwijtgeraakt door een periode in het buitenland(werk). En als je ziet wat voor ratings je nu moet halen om in de 7e mee te doen om de titel en nog veel sterker in de 6e klasse is dat vrij afschrikwekkend.
Vroeger was training veel meer geldt waard, en met training optimaliseren kon je echt een onderscheid maken ten opzichte van de hogere divisies, maar nu is dat minder het geval, en moet je echt het overall financiële optimum zoeken om er niet 10jaar over te doen om een competitief team op te bouwen.

Volgens mijn meest recente plan ga ik er 10 seizoenen over doen(waarvan nu 1,5 voorbij zijn) om van scratch een multiskill Worldclass team op te bouwen. Dus dan ben ik 'er' nog niet maar heb ik een leuk team, waar ik dan mogelijk net kampioen kan worden in de 6e :P.

Kortom vrij daunting voor een startend team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
is 10 seizoenen niet wat overdreven? ik ben 7 seizoenen terug opnieuw gestart en speel nu in de IV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de U20 van Bahrein heb ik het verzoek gekregen om mijn conditie gedeelte omhoog te zetten. Dus ben benieuwd of er komend seizoen een belletje komt dat een van mijn spelers mee mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Eerste bekerwedstrijd zowaar tegen een echte tegenstander. Dat is al een tijdje geleden dat ik de eerste wedstrijd niet tegen een botje speelde. Is het Nederlandse bekertoernooi wellicht met een ronde ingekort per dit seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Wceend schreef op woensdag 09 april 2014 @ 07:59:
is 10 seizoenen niet wat overdreven? ik ben 7 seizoenen terug opnieuw gestart en speel nu in de IV.
Tjsa, ligt aan hoe je het bekijkt. Wellicht heb jij heel goed gespeeld, en kan niet iedereen dat. Wellicht was het 2 jaar geleden nog iets makkelijker dan nu. Wellicht trek ik een plan waar ik redelijk in geloof, maar waarvan ik voor de eerste 8-9 seizoenen nog weinig resultaat verwacht. Wellicht ben ik wat voorzichtig in mijn verwachtingen.

Om eerlijk te zijn denk dat het combi van bovenstaande is, en lijkt mij 10 seizoenen reëel om trek ik een plan waarin prestaties in het begin niet super belangrijk is, maar waarmee ik goed team opbouw, en de seizoenen erna wat hoop te stijgen. Wellicht kom met een team met een waarde van ~40-50miljoen wel een stuk hogen dan 5-6e klasse, maar tijd zal het leren. Er kan nog veel veranderen in 10 seizoenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blessures die in bekerwedstrijden worden opgelopen tellen die ook mee in de competitie? Ik weet dat het voor friendlies niet geld maar kan het nergens over de beker vinden.. Dit omdat ik eigenlijk een kansloze missie heb voor de beker en met mijn beste selectie nog een kleine kans maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
TheInsomniac schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:05:
[...]

Wellicht kom met een team met een waarde van ~40-50miljoen wel een stuk hogen dan 5-6e klasse, maar tijd zal het leren. Er kan nog veel veranderen in 10 seizoenen...
Dat mag ik wel hopen voor je; ik zit nu in IV met een team dat in totaal nog geen 30 miljoen waard is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 15:31
Kaplander schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:37:
[...]

Dat mag ik wel hopen voor je; ik zit nu in IV met een team dat in totaal nog geen 30 miljoen waard is! ;)
Hoe berekenen jullie de waarde van jullie team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Anoniem: 458535 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:36:
Blessures die in bekerwedstrijden worden opgelopen tellen die ook mee in de competitie? Ik weet dat het voor friendlies niet geld maar kan het nergens over de beker vinden.. Dit omdat ik eigenlijk een kansloze missie heb voor de beker en met mijn beste selectie nog een kleine kans maak.
Waar haal je vandaan dat de blessures uit friendly's niet meegaan naar de competitie? Volgens mij zijn alleen de toernooi-wedstrijden en de duels losgekoppeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
theturtle schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:40:
[...]

Hoe berekenen jullie de waarde van jullie team?
M.b.v. de transfervergelijking. Ik doe dat altijd 1 keer per seizoen, rond de vierde speeldag.

Afgelopen seizoen kwam ik uit op 26M, voor een team dat favoriet was voor het kampioenschap in V, en dat ook haalde. Dus een team met een waarde van ~40 50 miljoen zal normaal gesproken een heel stuk hoger kunnen meedraaien.

Echter, ik heb niet goed gekeken hoe Insomniac aan dat getal geraakte. Want steeds beter getrainde spelers is lang niet altijd steeds meer waarde natuurlijk. Enkele van mijn beste spelers zijn maar een paar stuivers waard, vanwege hun leeftijd. Goede spelers van 25 die je vol traint verliezen vaak al marktwaarde. Je team wordt dan niet meer waard, maar wel steeds sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Degradatie uit de GoT Cup naar de Challenger's Cup:
  • F.C. Flower Power
  • ADP Gaterinos
  • Purmerend Powerhouse
  • The Drunk Dribblers
Promotie naar de GoT Cup vanuit de Challenger's Cup:
  • Pelox 2002
  • AC Quattro
  • FC de Zeeberen
  • SV Colakreek
De laatste op basis van de beste 2 geregistreerde GoT'ers (Pelox & Quattro) + 2 beste uit groepsfase.

Startdatum 13e editie: 21-04!

[ Voor 3% gewijzigd door CoRrRan op 10-04-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

De transfervergelijking en waarde van spelers zegt ook lang nket alles over hun prestaties.

des te jonger, des te duurder worden spelers, maar mogelijk gaat het dan niet om hun direkte presteervermogen maar bv wel een inschatting hoveel verder ze nog opgetrained kunnen worden en beter kunnen worden...

andersom kunnen erg oude spelers schijnbaar wardeloos zijn, maar qua prestatie nog best meekomen.

Als je bv ook loyaliteit meeweegt, welke nu eenmaal een tijd duurt om opgebouwd te worden, die in de TV niet meegewogen wordt maar in de prestaties natuurlijk wel meeweegt, wordt het nog sterker...

Imho is de truc bij HT om een evenwicht te vinden tussen de kosten die spelers je opleveren en hun prestatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 19:57

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Gedegradeerd, logisch, maakte totaal geen kans in de echte cup. Vind t dus wel leuk eigenlijk zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die moet weer voor mij zijn. Heb edities 1 en 7 gewonnen en we zijn nu weer 6 edities verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:17
CoRrRan schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:02:
Degradatie uit de GoT Cup naar de Challenger's Cup:
  • F.C. Flower Power
  • ADP Gaterinos
  • Purmerend Powerhouse
  • The Drunk Dribblers
Promotie naar de GoT Cup vanuit de Challenger's Cup:
  • [b]
  • Pelox 2002
  • [/b]
  • AC Quattro
  • FC de Zeeberen
  • SV Colakreek
De laatste op basis van de beste 2 geregistreerde GoT'ers (Pelox & Quattro) + 2 beste uit groepsfase.

Startdatum 13e editie: 21-04!
Yes, na deelname in GoT cup I en II eindelijk terug! :*)

Jammer dat F.C. Flower Power is gedegradeerd, zou leuk zijn om weer eens tegen elkaar te spelen! Soort van pre-10 jarig jubilleum (eerste wedstrijd tegen elkaar was al in 2005).

[ Voor 12% gewijzigd door Pelox op 11-04-2014 09:38 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Imho is de truc bij HT om een evenwicht te vinden tussen de kosten die spelers je opleveren en hun prestatie
Ik moet zeggen dat ik nu uitgegaan ben van spelers die ik maximaal 27 zijn, en voornamelijk zelf getraind. En je de balans zou inderdaad qua prestatie wellicht om een aantal 'goedkope' oudjes vragen. Dus daarmee voor minder waarde een goed team opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Heeft iemand een quick fix voor mijn team hoe ik mijn personeel in moet stellen? Ik heb geen idee en ook geen tijd momenteel om me weer in te gaan lezen en alles uit te rekenen, zoals sommige "freaks" hier doen.
Probeer het nu met deze info: http://wiki.hattrick.org/wiki/Staff

Ik heb een goed coach en hoop stiekem dit seizoen toch te promoveren naar de Vde.

[ Voor 10% gewijzigd door -TheNose- op 14-04-2014 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

-TheNose- schreef op maandag 14 april 2014 @ 07:33:
Heeft iemand een quick fix voor mijn team hoe ik mijn personeel in moet stellen? Ik heb geen idee en ook geen tijd momenteel om me weer in te gaan lezen en alles uit te rekenen, zoals sommige "freaks" hier doen.
Probeer het nu met deze info: http://wiki.hattrick.org/wiki/Staff

Ik heb een goed coach en hoop stiekem dit seizoen toch te promoveren naar de Vde.
2 lvl-4 assistent-coaches, 1 lvl-3 assistent-coach, 1 lvl-4 of lvl-5 arts en 1 lvl-$Random Woordvoerder of Vorm-coach :)

Met die 3 assistenten zit je het goedkoopst op het "oude" trainings-niveau met 10 assistenten (9% bonus + 2x8% lvl-4 + 1x6% lvl-3 =~ +30%), die arts heb je nodig om de blessures te verminderen en de vijfde assistent kun je kiezen voor een woordvoerder (om zo dicht mogelijk in de buurt van het "oude" systeem te komen) of voor een vorm-coach (maar vorm wordt ook al gedeeltelijk geleverd door je assistent-coaches).

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 14-04-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Nog 1 openstaande uitnodiging voor het GoT toernooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Anoniem: 377816 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:54:
Nog 1 openstaande uitnodiging voor het GoT toernooi...
Ja, ik heb ZenTex een bericht gestuurd, maar die kan af en toe aan het varen zijn en dan minder internet mogelijkheden hebben.

Misschien dat er iemand zich wil melden als alternatief, zodat we morgen kunnen beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
We gaan maandag terug beginnen zie ik :)

Leuke groep, met Keldertrapje, Sterrenstof en Tolhek! Zelfs 3 keer 350 hatstats kan een ticket naar de Challenger's Cup opleveren ogenschijnlijk. Iedereen zal echt voluit moeten om dat lot te ontlopen. Gaat dus direkt boeiend worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
CoRrRan schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:45:
[...]

Volgens mij is HT-DOG dood sinds een paar weken, niet?
kicks-ass.net is van dyndns en dat is tegenwoordig een betaalde service.
misschien dat iemand zo slim is geweest om het ipadres van ht-dog op te schrijven? (ik iig niet :( )

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Webjunkie schreef op zondag 20 april 2014 @ 09:14:
[...]

misschien dat iemand zo slim is geweest om het ipadres van ht-dog op te schrijven? (ik iig niet :( )
Niet zeker of het werkt maar kijk hier eens ;)

http://www.ht-dog.com.ipaddress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Webjunkie schreef op zondag 20 april 2014 @ 09:14:
[...]

http://htdog-mikehell.rhcloud.com/ht-dog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
in de competitie gewonnen van een halve finalist van de beker vorig seizoen.
alleen zijn opstelling was niet zo best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
ah, helemaal top d:)b
stond al op het punt om de voetbalschoenen in de wilgen te hangen.
zonder ht-dog is het echt veel te veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Webjunkie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:09:
[...]

ah, helemaal top d:)b
stond al op het punt om de voetbalschoenen in de wilgen te hangen.
zonder ht-dog is het echt veel te veel werk.
Onzin: gewoon uitgaan van eigen kracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
mijn kracht is het analiseren van de tegenstander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Webjunkie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:13:
mijn kracht is het analiseren van de tegenstander ;)
En dan gebruik je een 'third-party' app? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
ja hoor.
80% speelt toch altijd met dezelfde opstelling en strategie.
voor de overige 20% wil ik nog wel 's hattrick napluizen.

op hattrick zelf zit ik eigenlijk sowieso heel weinig.
htdog en tomattrick, meer heb je niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Is er eigenlijk hier iemand die heel goed is in topic-starts?

Dit topic mag wel weer eens een nieuwe hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok de eerste GoT-battle van het seizoen gewonnen in de competitie. :9

DSanka Kickers - SC Amsreiw 3 - 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Mijn eerste twee wedstrijden in V gewonnen, en sta in m'n debuutseizoen nu zelfs bovenaan :D ... Maar ik maak me geen illusies, want volgens mij zit ik in een waanzinnig sterke competitie (de zwakste broeder in de competitie haalt nét geen 300 hatstats, en CLL = 1 volgens htev.org 8)7 ). Elke overwinning is dus meegenomen en zal goed van pas komen naarmate de competitie vordert......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445 schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:18:
Ok de eerste GoT-battle van het seizoen gewonnen in de competitie. :9

DSanka Kickers - SC Amsreiw 3 - 2
Lol zie nu pas dat we ook nog eens bij elkaar in de poule zitten voor de GoT-Cup. Dus dat betekend nog een extra wedstrijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Auw, tweede nederlaag in de GoT-Cup. Degradatiespook lijkt moeilijk te vermijden in mijn huidige poule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

CoRrRan schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:13:
Is er eigenlijk hier iemand die heel goed is in topic-starts?

Dit topic mag wel weer eens een nieuwe hebben...
Zoiets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Modbreak:Tijd voor een nieuw deel!

Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 69
Pagina: 1 ... 57 58 Laatste