Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 68 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste
Acties:
  • 166.073 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:57
Pewwy schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:58:
[...]

Ik zal ook alvast een paar schoppers inkopen dan ;)

3e finale op rij. Dat is vragen om problemen...
Ik hoop het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Wat zal ik eens voor deze knakker vragen?

14. Hernán Pradenas (VL) (386007843)
Chile 18 jaar en 77 dagen, volgende verjaardag: 11-04-2014

Vorm: goed Conditie: redelijk
Een sympathiek persoon die evenwichtig en oprecht is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een slecht leider.
Clubtrouw: bovennatuurlijk
Eigenaar:
SC Oud-Beijerland
(sinds 08-09-2013)
Total Skill Index (TSI): 11 850
Loon: 1 068 €/week inclusief 20% bonus
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Specialiteit: Snel
Huidige vaardigheden

Vind vergelijkbare spelers op de transfermarkt
Keepen: 1/20 rampzalig
Verdedigen: 4/20 zwak
Positiespel: 5/20 matig
Vleugelspel: 12/20 wonderbaarlijk
Passen: 7/20 goed
Scoren: 2/20 waardeloos
Spelhervatting: 3/20 slecht

Hij moet er nu uit om ruimte voor nieuwe trainees voor volgend seizoen te maken.

EDIT: Ik heb hem voor 0 op de lijst gegooid. Kunnen jullie hem alvast een beetje spammen aub? :)

[ Voor 5% gewijzigd door -TheNose- op 07-03-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
1,5 miljoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik heb 'em een boost gegeven, maar er zit iemand met een autobid op. Succes verder met de verkoop! :)

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
CoRrRan schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:12:
[...]

Schrijf je eventjes hier in, dan komt het goed:
linkje naar registratieformulier
gedaan! :*)

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Thx for the boost mannen, hij staat nu op de 1.3mill en loopt morgen pas af, zal hopelijk nog een kleine bidwar op los gaan. :)

Vraagje voor de winger trainers:
Ik train het liefst uberwingers zodat ik mijn selectie klein kan houden (2 van de uberwingers spelen op zondag dan als inner mid en op woensdag als winger). Scheelt salaris en ze doen sneller ervaring op.
De vraag is: Zijn er hier winger trainers die 3-4-3 spelen met 2 inner mids? Of is dat met je ratings niet te doen? Zou dan met een echte nr 10 willen gaan spelen (def striker).
Ik weet niet of dit financieel al te doen is voor me, maar wil die optie wel bekijken. Ben alleen bang dat ik voor mijn oude mids niet zoveel meer zal krijgen.

En nog een vraag: 18-3 is mijn jeugdcompo weer klaar. Momenteel doe ik niks met de jeugd omdat ik er geen feeling mee heb. Als het wat persoonlijker wordt heb ik dat wel, dus is er bij 1 van jullie nog ergens een plekje tegen die tijd? :)

[ Voor 14% gewijzigd door -TheNose- op 09-03-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Mochten er hier mensen zijn die misschien een Nederlandse NT speler zouden willen trainen, laat het even weten aan mij, dan kan ik je verwijzen naar de transfer scout. We zijn op zoek naar trainers op volgens mij alle posities.

Binding met mijn jeugd heb ik an sich ook niet echt, maar het is wel ietwat leuker om dan in een competitie zitten met mensen die je kent.

Uiteindelijk gaat het mij om de verkoop van mogelijke toppers die uit mijn jeugd komen. Nog nooit een speler gehad die ik zelf wilde opleiden, vreemd genoeg. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo, toch maar een tweede team gestart in Scotland! Mooi land en klein, dus leuk voor een tweede team. Ga daar voorlopig maar pm trainen, gisteren 6 trainees gekocht (matig pm/redelijk passen 17jr max 14 dagen).
Zaten niet echt geweldige lichten in de selectie die ik kreeg maar goed. De competitie waar ik in terecht ben gekomen bestaat bijna geheel uit bots, dus komend seizoen promoveren maar.
Nu mijn beide jeugdteams reanimeren en dan staat alles weer op de rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had de titel gister kunnen pakken.. Helaas kreeg mijn verdediger rood en heeft mijn concurrent dus 1-3 van mij gewonnen.. Nu wordt het nog spannend om de 2e plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik heb de flow naar boven weer gevonden, maar ik denk dat het te laat is om de titel nog te kunnen pakken... Ik sta 2e op 3 punten van de koploper en moet nog tegen die ploeg. Ik kan geen puntverlies meer veroorloven, maar op wedstrijddag 13 MoTSen tegen de koploper kan me de kop kosten in wedstrijddag 14 als ik tegen de huidige nummer 3 (gelijk in punten met mij maar veel minder doelsaldo) speel.... En zonder MoTS zal het lastig worden om de koploper te pakken. Dilemma's dilemma's :P.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verdedigingsratings zijn best leuk om te zien als trainer van verdedigers. Ben 1 seizoen (en een paar week) geleden begonnen met mijn team en 1 seizoen geleden met trainen van verdedigers. En haalde zojuist magnificient verdediging:P. Verder een kansloos team, maarja, dit leek de snelste weg naar een startkapitaaltje.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Dat bedoel ik. Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Yeeehaw!!!! Eindelijk de cup met de grote oren veroverd tegen angst gegner Tolhek! Gezien de ratings misschien niet helemaal terecht, maar goed deze beker reeks zat het al eerder tegen keldertrapje niet tegen.

Sta ik eindelijk in het illustere rijtje van GoT grootheden! *pinkteentraantjeweg*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Congrats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd *O* *O* *O* _/-\o_ _/-\o_ d:)b :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 01:50
Grats! :)

Zondag voor de tweede keer gewonnen van mijn concurrent voor de titel. Maar omdat ik tegen de andere ploegen onderweg 5 punten moest laten, is mijn voorsprong in de titelrace maar minimaal (1 punt). Hopelijk kan ik deze voorsprong de laatste paar weken over de streep trekken. Het zal er om spannen.

Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Thx mannen.

Komende zondag gaat het erom hangen. Directe concurrent waarvan gewonnen MOET worden om naar de Vde te kunnen promoveren. 1 van mijn A mids is echter geschorst. :(
Ben dus maar gelijk op zoek naar een nieuwe uberwinger in wording zodat die als mid mee kan doen. Met 2.1mill in kas is echter wereldklasse pm het hoogst haalbare momenteel. Misschien straks een paar weekjes pm er tegenaan knallen. ;)

[ Voor 94% gewijzigd door -TheNose- op 12-03-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Ik zit in een VII divisie. Ik had 4 tegenstanders, de rest was bots. Gaandeweg de competitie zijn er 2 spelers weggegaan, waar ik als eerste wedstrijden tegen moest spelen. Daarna zijn de skills en wedstrijden van deze teams zwaar omlaag gegaan. ik heb dus zwaardere tegenstanders gehad dan de rest van de bot teams. Hierdoor vind ik dat ik wat in het nadeel ben.

Ik heb dit hele seizoen gespeeld met aangekochte oude spelers, die niet teveel loon hebben gekost. Ik snap nog steeds het hele jong trainen op specifieke punten niet echt, daar moet ik nog induiken. In any case, mijn team heeft door mijn aankopen de meeste potjes gewonnen met 6-0 tot 10-1 reeksen. Ik ben nu 10 wedstrijden onverslagen. Ik zag al dat 4-4-2 niet echt handig is om te spelen en de meeste pro spelers 3-5-2 spelen omdat het middenveld blijkbaar het belangrijkste gedeelte van het team is (toch???).

Nu komt er 1 nieuwe speler in de competitie die nu aan de beurt is om 2 potten tegen mij te spelen. Hij staat derde op 1 of 2 punten afstand. Hij is als een malloot aan het inkopen en ik voel me eigenlijk best wel genaaid. Van een zekere overwinning in deze divisie ga ik nu op het laatste moment alsnog extra moeten investeren om mijn team nog wat op te hogen qua skills. De voorspelling van fox addon voor mozilla is nu op dit moment iets van 69% in mijn voordeel met iets van 174 foxhattrick addon (?) punten voor mij tegenover 110'ish punten voor het nieuwe team.

Bovenop dit alles zijn er 1 top wing verdediger van mij geblesseerd en 1 top middenvelder geband voor de volgende pot. Ik vind het echt jammer dat dit kan maar goed, het houdt het wel spannend zo. Mocht ik geen kampioen worden dan is het volgend seizoen een zekerheidje maar toch jammer van mijn verwachtingen voor dit seizoen. We gaan het zien :(

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Pete_Sampras schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:44:
Hij is als een malloot aan het inkopen
bij Hattrick is het zo dat je natuurlijk ook met weinig geld op de korte termijn resultaten kunt boeken..

maar, dat geeft tegelijkertijd een effct op de lange termijn dat soms tegengesteld is, een team ook vatbaarder wordt voor verval, bv als ze ietwat oudere spelers aangekocht hebben die op hun huidige skills nog relatief goedkoop zijn, maar ook in de komende weken meer verval tonen en sterk in waarde gaan dalen.

Zoals Hattrick nu opgezet is, is het eigenlijk altijd zinnig geduld te tonen en op de langere termijn te zetten en op te passen met 'paniek-aankopen'. een seizoen langer in een lagere divise hangen en wel je team grondig en op de lange duur goed opbouwen weegt momenteel sterk op tegen het kortetermijns succes

(Overigens, datdat zo is vind ik ook een zwakte aan het spel en maakt het imho juist des te 'trager' en slecht geschikt voor een beperkt aantal 'oude getrouwe spelers' die het al jarenlang doen ...
Ikzelf zou het een slim plan vinden als de HT-admins eens zouden kiezen juist de mogelijkheden om op de korte termijn invloed uit te oefenen, sterker maken zodat er ook evel meer aan stragische en taktische keuzes mogelijk is)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Tja beetje jammer dat ik op die korte termijn daar geen profijt van ga hebben. Tegen mijn team is zijn team "topfit" terwijl mijn oudere spelers al 4 wedstrijden iets slechter zijn geworden. Ik ahd al berekend dat ik de laatste 3 wedstrijden vrij makkelijk zou kunnen winnen. Dat team dat nu overgenomen is, was het sterkste bot team maar nog steeds won die maar met 2-1 of 4-1 op zijn hoogst van teams waar ik 8-0 of 10-1 over heen walste.

Ook vind ik het echt vervelend dat ik niet mijn hele team kan trainen maar alleen per specialiteit. Ik dacht er nog aan om 3 teams te gaan trainen met ieder een andere specialiteit; 1 voor def, 1 voor mid en 1 voor aanval en die onderling zou verhandelen maar dat is tegen de regels. Daar kwam ik achteraf pas achter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Pete_Sampras schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:25:
Tja beetje jammer dat ik op die korte termijn daar geen profijt van ga hebben. Tegen mijn team is zijn team "topfit" terwijl mijn oudere spelers al 4 wedstrijden iets slechter zijn geworden. Ik ahd al berekend dat ik de laatste 3 wedstrijden vrij makkelijk zou kunnen winnen. Dat team dat nu overgenomen is, was het sterkste bot team maar nog steeds won die maar met 2-1 of 4-1 op zijn hoogst van teams waar ik 8-0 of 10-1 over heen walste.

Ook vind ik het echt vervelend dat ik niet mijn hele team kan trainen maar alleen per specialiteit. Ik dacht er nog aan om 3 teams te gaan trainen met ieder een andere specialiteit; 1 voor def, 1 voor mid en 1 voor aanval en die onderling zou verhandelen maar dat is tegen de regels. Daar kwam ik achteraf pas achter :/
Hoe langer die spelers in jouw team zitten, hoe hogere 'loyaliteit' ze hebben, waardoor ze weer beter presteren. Na 2 seizoenen is het zelfs 1 heel skill niveau beter dan de 'kale' skills die een speler heeft. Het nieuwe team in jouw competitie, dat nu opeens als 'een gek' aan het inkopen is, heeft al deze voordelen dus nog niet.

Daarnaast is de kans best klein dat je zou verliezen van hem als er een verschil is van 174 tegen 110 hatstats, al kun je daar geen garanties van mij over krijgen! :9

Tevens is het op dit moment onmogelijk om 2x tegen hetzelfde team te spelen, aangezien alleen wedstrijd 7 & 8 wedstrijden zijn waarin je tegen dezelfde tegenstander moet en we zijn al reeds bij wedstrijd 12 aanbeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Je hebt gelijk, verkeerd gekeken. Ik heb nu dus nog 3 wedstrijden, deze wordt dan meteen de wedstrijd van het jaar. Heeft het zin om de mentaliteit op "game of the season" te zetten of crasht het team dan door druk of iets dergelijks??

Deze haal ik net op van het internet:
"Before an official match you can tell your team how important it is, in order for them to play in accordance with the information. So, there are 3 alternatives in the message for the players: Match of the Season (MOTS), Normal and Play it Cool (PIC). In case you choose MOTS, your players will give everything they can to win the match, but note that their performance will be inferior in the next matches, because Team Spirit will decrease to half after the match. If you chose to play Normal, your players will play normally and in case you chose to PIC, your team will play under its real potential, but Team Spirit will go up after the match in approximately 2 levels, making your players to play better the next match. PIC should always be chosen when your opponent, in general, is weaker than your team."

Ik zou dus op basis van bovenstaande MOTS moeten gaan spelen en daarna de volgende bot game op PIC om vervolgens de laatste weer op normal te kunnen spelen.

Loool. Nog een nieuw team en jawel, de laatste game van het seizoen tegen hem. Gelukkig wel thuis. Gah! Ok dus MOTS, dan PIC dan weer MOTS dan maar :(

Extra info: team spirit is composed, confidence is exaggerated.

[ Voor 75% gewijzigd door Pete_Sampras op 12-03-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik zou me op zich niet zo druk maken om een nieuwkomer; als je met je huidige team van die nieuwkomer zou verliezen, heb je misschien nog niet zoveel te zoeken in een klasse hoger ;) .

Wat betreft je opstelling, die moet je afstemmen op de training die je momenteel hanteert. Train je bijvoorbeeld verdedigen, dan kun je maximaal 10 spelers trainen door 5-3-2 of 5-4-1 te spelen. Train je positiespel, dan zul je met bv. 4-5-1 of 3-5-2 maximaal 6 spelers 100% training kunnen geven. Een 4-4-2 opstelling zal eigenlijk voor geen enkele training optimaal resultaat geven (behalve spelhervatting :+ ), en die opstelling zie je daardoor vrij weinig gebruikt worden.

[ Voor 57% gewijzigd door naitsoezn op 12-03-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo mijn orders voor komend weekend zijn geplaatst, MOTS met een nieuwe wing trainee als vervanger van mijn geschorste mid. Ik ga nu vol voor promotie, lukt dit onverhoops niet verkoop ik mijn huidige trainees (uberwingers zijn beiden al 4mill+ waard) en ga ik de basis leggen om over 2 seizoenen te promoveren met een sterker team. :)
Ik begin vast met duimen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 spelers van 17 jaar te koop:

Andrea Comberiati (391834860)
17 jaar en 71 dagen
Nationality: Italy
In solid form, inadequate stamina.
Total Skill Index (TSI): 2 530
HTMS Points: Ability: 466 / Potential: 2005

Keeperdisastrous (1)
Defendinginadequate (5)
Playmakingexcellent 8
Wingerweak (4)
Passinginadequate (5)
Scoringweak (4)
Set piecesdisastrous (1)

Deadline: 18-03-2014 20:5

Jecoy Forrest (391266835)
17 jaar en 76 dagen
Nationality: Jamaica
In solid form, passable stamina.
Total Skill Index (TSI): 2 890
HTMS Points: Ability: 429 / Potential: 1960

Keeperdisastrous (1)
Defendinginadequate (5)
Playmakingformidable (9)
Wingerpoor (3)
Passingweak (4)
Scoringwretched (2)
Set piecespoor (3)

Deadline: 17-03-2014 20:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Verrassend hoeveel events er nog zijn deze wedstrijd, terwijl ik als trainer van verdedigers speel tegen een trainer van verdedigers, waarbij we allebei kansloze aanvallers hebben:P. Ik heb mijn mid iig lager dan hem, en we counteren allebei, maar enige vorm van goal die zou kunnen is een SE denk ik. Of een interessant humeur van de matchengine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Fuckzooi. Alles op deze wedstrijd gezet, nieuwe mid er zelfs nog voor bij gekocht, heb ik voor het eerst dit seizoen pech. Betere ratings, maar 2 rode kaarten en het blijft gewoon 3-3. :(
Ik ga nu mijn trainees die toch te oud aan het worden zijn maar verkopen en dan weer opnieuw bouwen. Doe ik over 2 seizoenen weer een gooi naar promotie.

Planning: Ik hou maar vast aan oudjes voor mijn niet trainingsplekken, dat werkt toch het beste wat prestaties en investering betreft. Mijn huidige oudjes kunnen nog wel minimaal 2 seizoenen mee wat de keeper, centrale def en middenvelders betreft.
Mijn 2 uberwingers moeten nog ongeveer 2 weken voor een skillpop naar bovennatuurlijk wing dus die gaan er dan uit. Mijn spitsen gaan de verkoop in en daar komen betere voor terug (trainen altijd op 50% plaatsen mee).
2 nieuwe pure wingers als B trainees en 2 nieuwe uberwingers (bovennatuurlijk pm) en ik kan volgend seizoen waarschijnlijk alweer meedoen om de prijzen. :)

EDIT: Zouden jullie deze speler een beetje kunnen spammen? Charles Frawley (360089395), verwachting is dat hij wel tegen de 2.5mill gaat opleveren.

[ Voor 54% gewijzigd door -TheNose- op 17-03-2014 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
sta ik sinds gisteren zomaar 1e in de V. Nu hopen dat ik het kan vasthouden sta in ieder geval nog boven de promotiegrens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

-TheNose- schreef op maandag 17 maart 2014 @ 07:04:

EDIT: Zouden jullie deze speler een beetje kunnen spammen? Charles Frawley (360089395), verwachting is dat hij wel tegen de 2.5mill gaat opleveren.
done ;) (heb geboden tot een miljoen en nog een autobid naar 1,5 miljoen zodat als iemand anders er ook op zou bieden er al een kans is op een vervroegd tegen elkaar opbieden) :)

Is trouwens sowieso wel een leuke speler die ik best kan gebruiken

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 17-03-2014 12:27 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Yay! De nieuwe tegenstander heeft 2-0 gewonnen. De wedstrijd ging best goed totdat 1 centrale verdediger en een middenvelder uit het veld getrapt waren. Kan het zijn dat omdat ik er "match of the season" van gemaakt heb dat zij zich extra hebben ingezet en daarom geblesseerd raakten?

Nu wordt het echt spannend. Ik sta nu tweede. De laatste twee wedstrijden moet ik tegen de nummer 1 en 3. Nog net wat upgrades gekocht aangezien ik nu met iets van 5 geblesseerden zit en 1 geschorste.

Beetje jammer. Welke plekken geven recht op promotie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Pete_Sampras schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:55:
Yay! De nieuwe tegenstander heeft 2-0 gewonnen. De wedstrijd ging best goed totdat 1 centrale verdediger en een middenvelder uit het veld getrapt waren.
sarcasme-tag vergeten, of snap ik het niet meer? :/
Kan het zijn dat omdat ik er "match of the season" van gemaakt heb dat zij zich extra hebben ingezet en daarom geblesseerd raakten?

Nu wordt het echt spannend. Ik sta nu tweede. De laatste twee wedstrijden moet ik tegen de nummer 1 en 3. Nog net wat upgrades gekocht aangezien ik nu met iets van 5 geblesseerden zit en 1 geschorste.
:| misschien voor de korte termijn een paar dokters inhuren, en voor de langere termijn eens gaan nadenken over een paar fysio's (in ieder geval 1/2)?
Standaard alleen de kampioen (en in VII hoeft de kampioen geloof ik nooit playoffs te spelen, maar correct me if I'm wrong). Maar kan zijn dat er door bot-opruimingen een aantal nummers twee ook promoveren... :)

[ Voor 21% gewijzigd door naitsoezn op 17-03-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Heh sorry. Ja, sarcasme is mijn tweede favoriete -asme. Excuses daarvoor ;)

Ik heb 2 fysio's en 1 dokter. Misschien tijd voor een extra dokter dan maar?

Bedankt voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een spits te koop staan voor 700k Deze man is extra baas je wil hem!
374273377 kopen kopen kopen, je bent toch niet gek man!
© Mediamarkt
+8 scoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Pete_Sampras schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:55:
Yay! De nieuwe tegenstander heeft 2-0 gewonnen. De wedstrijd ging best goed totdat 1 centrale verdediger en een middenvelder uit het veld getrapt waren. Kan het zijn dat omdat ik er "match of the season" van gemaakt heb dat zij zich extra hebben ingezet en daarom geblesseerd raakten?

Bij je serie kun je dat zien. Alles boven de bovenste streep komt in aanmerking voor promotie, rechtstreeks danwel een promotie wedstrijd . In de 7e promoveren zowel de nummer 1 als 2 zonder promotie wedstrijd.
Tot mijn verbazing heb zondag gescoord met een poor aanval tegen een formidable verdediging. Zeer redelijk natuurlijk... sta nu derde op grote afstand van de nummers 1&2. Wat mij betreft ruim boven verwachting, volgend seizoen weer lekker verder bouwen aan mijn selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Jammer, alleen de nummer 1 plek geeft bij ons promotie rechten. Het ziet er allemaal heel onzeker uit.

Eerste pot van het seizoen verloren omdat ik nog niemand had gekocht en eigenlijk geen idee had wat ik aan het doen was. Verloren van een team dat nu een bot is. Nooit gelijk gespeeld, alleen maar dik gewonnen.

Het zag er naar uit dat de enige belangrijke pot die van komend zondag zou worden, namelijk tegen een niet bot op nr 1. Die heeft +10 doelpunten voor op mij maar ik heb eerder in het seizoen wel 3-1 gewonnen met mijn team in opbouw. Nu heeft hij 3 punten voorsprong en ik heb dus wel een slechter doelsaldo. Mocht ik deze pot winnen wat geeft dan de doorslag?

1) Gelijke punten en minder doelsaldo voor mij dus ik ben alsnog tweede?
2) Gelijke punten en minder doelsaldo maar 2 keer gewonnen dus onderling resultaat telt?

Ik neem aan situatie 1?

De grap voor de laatste ronde is dat de nummer 3 tegen de nu nummer 1 moet spelen en ik tegen de nummer 4 niet bot. Als nummer 3 die wint, dan heb ik nog steeds de bovenstaande vraag want ik heb +20 doelpunten verschil op doelsaldo. Ik heb de eerste pot gewonnen tegen de nu nummer 3 toen het nog een bot team was met 2-1, hij heeft dus vorige week gewonnen met 2-0.

Dus: als ik win van nummer 1 dan is het spannend tot en met de laatste week. Als ik verlies ben ik klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
In VII promoveren toch altijd 1 & 2 rechtstreeks?

Als ik in VII ga kijken zie ik iig ook staan:

Promotie in Divisie 7
Alle teams op de 1ste en 2de plaats promoveren zonder kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Ik zit in 8 zelfs ;) Het lijntje staat alleen onder de nummer 1 waaruit ik de conclusie heb getrokken dat alleen de nummer 1 doorgaat. Dat deed ik op basis van de reactie van TheInsomniac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Ah, ok. Je schreef nl. eerder dat je in VII zou zitten. Dat was dan een typo. In VIII promoveert idd alleen de kampioen rechtstreeks.

Maar in de praktijk ook veel (mss zelfs wel alle?) nummers 2. Vanwege de botopruiming die altijd tussen de seizoenen in plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Kaplander schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:07:
Ah, ok. Je schreef nl. eerder dat je in VII zou zitten. Dat was dan een typo. In VIII promoveert idd alleen de kampioen rechtstreeks.

Maar in de praktijk ook veel (mss zelfs wel alle?) nummers 2. Vanwege de botopruiming die altijd tussen de seizoenen in plaatsvindt.
Dat hebben ze vorig seizoen inderdaad wel gedaan, maar volgens mij doen ze dat lang niet ieder seizoen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Botopruiming is wel iets wat ieder seizoen gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niemand gehoord over het nieuwe personeelssysteem.. Wat vinden we er van?

Zelf heb ik gemengde gevoelens bij het nieuwe systeem..
Om een beetje te trainen ben je vrijwel genoodzaakt om minimaal 2 assistenten aan te nemen van niveau 4. Daardoor stijgt je blessurekans aanzienlijk, dus moet je ook eigenlijk altijd een arts aannemen. Dan heb je nog maar 2 keuzes en 3 opties..
Wil je presteren zul je vanzelfsprekend een vormcoach aan willen stellen en een sportpsycholoog. Een woordvoerder is dan niet meer mogelijk, wat je inkomsten gaat kosten afgezien van wat de standaard waarde wordt.
Bovendien lijken mij vermogende teams erg in het voordeel. Zij kunnen immers makkelijker al die loonkosten ophoesten dan beginnende teams. Als startend team wil je altijd een woordvoerder, want je hebt nauwelijks fans. Daardoor lever je in op training of prestaties.
Zo wordt het gat met de hogere divisies alleen maar groter, en dus minder leuk voor nieuwe spelers..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:11
Wist helemaal niets af van een nieuw systeem.. Maar snel eens uitvogelen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:28:
Ik heb nog niemand gehoord over het nieuwe personeelssysteem.. Wat vinden we er van?
ik denk dat het een grote mislukking gaat worden.
Het is erg ondoorzichtig en gecompliceerd en je moet je eerst verdomd goed inlezen voordat je het kunt gebruiken.. degenen die dat niet doen (de meeste incidentele spelers) zullen zich eraan rot ergeren en grote fouten maken .
De invoering is overhaast (zelfs als ze oorspronkelijk gepland hadden dat een seizoen eerder in te voeren) en ik heb eigenlijk op Stage ook niet de indruk gehad dat het goed getest is (een aantal preview-versies zagen er erg slordig uit en omdat ze hooguit visueel waren weet niemand precies wat het effect is)

Ik vrees dat zoals bij de meeste instelling op HT er als snel 'best practices' ontstaan die dan iedereen volgt (en ook lang zo laat.. korte termijn ingrijpen of tusentijds eventjes 'bijsturen' gaat nog altijd niet ermee), wat vervolgens weer het hele idee van 'verschillende strategieen mogelijk maken' weer teniet doet, en vooral het idee versterkt dat je op HT vaak plannen moet maken die minimaal 3 tot 6 maanden vooruit kijken (1-2 seizoenen)

[ Voor 14% gewijzigd door RM-rf op 20-03-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:56:
[...]

Het is erg ondoorzichtig en gecompliceerd en je moet je eerst verdomd goed inlezen voordat je het kunt gebruiken.. degenen die dat niet doen (de meeste incidentele spelers) zullen zich eraan rot ergeren.
Klopt, ik heb eerst een uur zitten lezen en kloten en heb nu pas een idee van hoe ik het aan ga pakken straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik denk dat het voor de fanatiekere speler wel een toevoeging kan zijn, maar voor de beginnende speler maakt het de drempel om alles te doorgronden denk ik alleen maar hoger. Wel maakt het volgens mij alles duurder; heb nu (zonder vorm-coach, want die lijkt mij nieuw) een configuratie die volgens de genoemde percentages (in het achtergrond-verhaal / handleiding) vrijwel gelijk is aan m'n huidige personeel: 2x assistent level-4 + 1x assistent level-3 (= ongeveer 30% trainings-voordeel, volgens handleiding), 1x arts level-5 (om de blessurekans te verminderen; heb nu ook iets van 5/6 fysio's), en 1x woordvoerder (vergelijking met huidige niveau onduidelijk). Zowel m'n 1e als m'n 2e team zijn hiermee duurder uit.

Ik moet zeggen dat ik wel wat mogelijkheden zie om verschillende strategieën te ontplooien... Zo zal een opleidings-manager vol inzetten op 3 assistenten (en "dus" ook 1 level-5 arts), terwijl een andere strategie kan zijn om meer in te zetten op een vorm-coach i.c.m. een psycholoog en een woordvoerder. Maar veel meer smaken zie ik niet direct, en korte termijn veranderingen lijken me nog steeds niet echt zinnig in dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
RM-rf schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:25:
[...]

done ;) (heb geboden tot een miljoen en nog een autobid naar 1,5 miljoen zodat als iemand anders er ook op zou bieden er al een kans is op een vervroegd tegen elkaar opbieden) :)

Is trouwens sowieso wel een leuke speler die ik best kan gebruiken
Is er voor 2.3 uitgegaan, multiskill spelers blijven de leukste spelers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:35
Vind de niewe staff wel een goed idee. Ze hebben gelijk mbt de oude staff, 9 assistenten, 1 á 2 fysio's, 9 woordvoerders en dat staat al 3 jaar zo bij mij. Alleen wat dokters aannemen en ontslaan nav blessures was het enige dat ik deed.

Ik ga er gemakshalve even van uit dat iedereen in 1 divisie ongeveer hetzelfde aan staff kan besteden, zo heeft er niemand extra voordeel.

Je kunt je team nu bewust op 'training', 'promotie' of juist op 'inkomsten' zetten. Dit lijkt me een leuke extra. Naast MOTS kun je nu zelfs je vorm boosten voor die ene belangrijke wedstrijd.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Dat nieuwe personeelsysteem gaat toch pas in op 1 april? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:07
Na een lange sabbatical begint het toch weer te kriebelen en vandaag dan toch maar weer besloten om weer een team onder mijn hoede te nemen.

Zijn er nog dingen waar je rekening mee kan houden voor een goede start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loona35 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 06:43:
Het nieuwe seizoen pas zelfs, ik meen 12 of 14 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Ansjo schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:09:
Na een lange sabbatical begint het toch weer te kriebelen en vandaag dan toch maar weer besloten om weer een team onder mijn hoede te nemen.

Zijn er nog dingen waar je rekening mee kan houden voor een goede start?
Een trainer met trainersvaardigheid "goed" en leiderschap "slecht" aannemen. En je trainingplaatsen vullen met jonge spelers (bij voorkeur met een voor hun positie relevante spec, zoals koppen of snel). Dat is altijd wel lucratief.

Dat zijn denk de enige twee dingen die je best meteen doet. Al het andere is veel minder urgent en pik je wel geleidelijk weer terug op tijdens het spelen.

Veel plezier en succes met je nieuwe start! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Loona35 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 06:43:
Het zal toch niet.....? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:28:
Ik heb er gisteren even mee zitten puzzelen, mijn conclusies waren:
- Leuke setting mogelijk voor een performance team, kan zelfs zonder al teveel moeite maar 3 level 5's nemen(medic/spokes person/form coach) en een sport psychologist wanneer nodig.
- All round is ook prima 2 assistants, medic, spokes person, form coach
- Puur training, wat minder, 3 assistants dan is je blessurekans met medic nog steeds erg hoog, niet echt fijn als je dure trainees hebt(met name NT/U20 spelers), zou je eigenlijk nog een medic willen inhuren

Level 5 assistants alleen relevant voor U20/NT spelers(vgl. Excellent coach), 1 mil/jaar voor 6% extra training speed is zoveel, dat haal je er niet zomaar uit. Level 4 assistants coaches kost je ongeveer 500k/seizoen extra voor 6% extra training speed, dat haal je er ook niet zomaar uit, maar als de markt iets aantrekt zou dat nog net wel kunnen.

Overige assistants zal het niveau vooral afhangen van de divisie waarin je speelt, duurdere spelers of duurdere assistants om de performance van je team te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Ze hebben nu al paar jaar zo'n zelfde grap uitgehaald dus waarom niet hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Loona35 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 08:35:
[...]

Ze hebben nu al paar jaar zo'n zelfde grap uitgehaald dus waarom niet hé ;)
Tja, persoonlijk vind ik een 1 april grap die al ruim vóór 1 april wordt ingezet minder geslaagd, maar het zou idd wel in het stramien passen. Bovendien vind ik het geheel dermate serieus dat ik er weinig "grappigs" aan kan herkennen (i.t.t. het maaipatroon van je grasmat of het omkopen van scheidsrechters :P ). Ach, we zien wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het geen 1 april grap is. Daarnaast vind ik het een goed nieuw idee wat het spel ook weer leuker en uitdagender maakt. Al vind ik wel dat teams met veel geld hier voordeel mee hebben, want deze teams kunnen dus zonder problemen lvl 5 specialisten huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te koop aangeboden een 17 jarige speler:

Albert Ravestein (358020126)
Leeftijd: 17 jaar
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 1 690
HTMS Points: Ability: 491 / Potential: 2057

Keepenwaardeloos (2)
verdedigenzwak (4)
positiespeluitstekend (8 )
vleugelspelmatig (5)
Passenmatig (5)
Scorenmatig (5)
Spelhervattingrampzalig (1)

Deadline: 24-03-2014 om 21:13

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:21:
Ik denk dat het geen 1 april grap is. Daarnaast vind ik het een goed nieuw idee wat het spel ook weer leuker en uitdagender maakt. Al vind ik wel dat teams met veel geld hier voordeel mee hebben, want deze teams kunnen dus zonder problemen lvl 5 specialisten huren.
Tja, maar je zult (rijk of arm) uiteindelijk toch wat nuttigs met je specialisten moeten doen. Je kunt wel 3 lvl-5 assistenten aannemen, maar als je niet de coach en de spelers hebt om dit winstgevend te maken, dan is het weinig verstandig om die strategie te volgen. Hetzelfde geldt namelijk nu ook al voor het niveau van je coach: Een arm / beginnend team zal nooit een uitstekend trainer aan kunnen schaffen, maar dat wil niet zeggen dat alle rijke / ervaren teams een uitstekend trainer hebben, simpelweg omdat dit niet in alle gevallen uit kan (financieel gezien).

^^@speler te koop: Leuke speler, alleen "jammer" van z'n leeftijd ("U20-material" zal lastig worden, denk ik)

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 23-03-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Ik ben wel positief gestemd over het nieuwe specialistensysteem moet ik zeggen. De nieuwe specialisten zijn momenteel niet heel veel anders dan de oude, maar het nieuwe systeem is wel duidelijk veel flexibeler om uit te breiden in de toekomst. Dus daar gaan ze vast nog wel e.e.a. mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Blegh, AC Quattro gaat degraderen, de eerste keer ooit. Helaas iets te druk gehad en daardoor iets te veel in een suboptimale standaardopstelling gespeeld en te weinig bezig geweest met vernieuwing in en verbetering van het team.

Ik zal zevende worden in de VI en dus degraderen naar de VII. Maar goed, de coach is inmiddels vervangen door een goede coach, dus op zich is er veel potentie. Moet me nog wel even verdiepen in het specialistensysteem, maar ik heb goede hoop op een spoedige terugkeer naar de VI, om vervolgens de lijn verder naar boven hopelijk in te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Kampioenschap is binnen :)

Directe promotie ook wel, ik sta 3 punten en 8 doelpunten boven de streep. Op naar IV dus *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zucht, na vorige week onterecht gelijk gespeeld te hebben tegen de nr 1 heb ik gisteren verloren met mijn kreupele team --> MOTS vorige week en deze week 2 A spelers geschorst!
Zal je net zien dat de nr 1 gelijk speelt (ook onterecht overigens). Ik had nu dus eerste kunnen staan. Volgende week heeft hij nog een zware wedstrijd en ik een makkie, dus ik blijf nog hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kaplander schreef op maandag 24 maart 2014 @ 00:37:

Directe promotie ook wel, ik sta 3 punten en 8 doelpunten boven de streep. Op naar IV dus *O*
*O* Feli!

Ik hoop volgende week promotie naar V af te dwingen; gister in een spannende match met 1-0 van de koploper gewonnen, waardoor ik nu naar de koppositie ben gestegen. Volgende week nog een wedstrijd tegen de huidige nummer 3 (op 2 punten afstand) dus nog niets is binnen (vooral omdat ik gister moest MOTSen om de overwinning te pakken).

Voordeel is wel dat áls ik volgende week weet te winnen, ik hoogstwaarschijnlijk ook rechtstreeks promoveer (sta nu een doelpunt of 8 boven de directe promotie-streep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Ik heb het 1 na belangrijkste potje van het seizoen verloren van nummer 1. Vorige week ook al de belangrijkste verloren. Dit tweede verlies was op zich niet echt verwacht, mijn hattrick addon score was hoger. Helaas had de tegenstander nog 2 man extra gekocht en speelden ze thuis. Misschien dat het verschil gemaakt heeft. Ze hadden in ieder geval een 1-0 voorsprong in de eerste helft en 56% balbezit. Daarnas kwam ik nog tot 1-1 en werd het 3 minuten later alsnog 2-1. Balen. Resultaat is dat ik nu derde sta.

Mijn enige hoop is dat de nummer 1 met 6 punten voorsprong wint van de nummer 2 met 3 punten voorsprong. Ik moet tegen de nummer vier, als ik die win en nummer 1 wint ook dan sta ik op doelsaldo 2de. Dan heb ik het alsnog heel slecht gedaan.

Dan nog maar eens kijken hoe het zit met promotie. Beetje jammer dat ik in de 2 belangrijkste wedstrijden van het jaar ongeveer 5 A spelers geblesseerd had. Daarbij nog het feit dat ik de laatste wedstrijden moet spelen tegen 2 niet bots die er opeens 4 wedstrijden voor het eind bijkwamen.

Ik weet eigenlijk niet of ik de tijd en moeite in dit spel wil spelen. Als ik het goed begrijp zal ik jonge spelers moeten aankopen, van systeem moeten veranderen (van 4-4-2 naar 5-3-2 of 3-5-2) voor optimale training en dit 2 seizoenen op moeten bouwen voordat ik structureel beter kan worden. Als ik nu al met een veel beter team dan de rest van mijn divisie alsnog zo hard faal dan denk ik dat ik hier in ieder geval dus nog 1 seizoen op divisie 8 niveau moet rondhangen. Ik weet ook niet, of als ik wel een promotie heb of het dan interessanter voor mij wordt. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Pete_Sampras schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:15:
[...]

Ik weet eigenlijk niet of ik de tijd en moeite in dit spel wil spelen. [...]
Hattrick is echt een spel voor de lange termijn.

Voordeel is dat je jarenlang eigenlijk alleen maar progressie maakt. Zonder dat je nu al te fanatiek hoeft te spelen.

Nadeel is dat de weg omhoog dus geleidelijk en ook jarenlang is.

Persoonlijk vind ik dat wel fijn, als afwisseling op andere games die ik speel (b.v. op de console), die doorgaans erg hier en nu zijn, maar daardoor veel minder lang blijven boeien als Hattrick. Maar het moet je idd wel liggen, zo'n jarenlang traject als Hattrick nu eenmaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Kaplander schreef op maandag 24 maart 2014 @ 00:37:

Feli, ik sta maar 2 punten los dus moet nog aan de bak volgende week. Vol op de mots want als ik niet win wordt ik toch wel 2e en als ik win dan heb ik directe promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Laatst online: 07-09 18:30
Ik heb al tijden het idee gehad om weer te beginnen met Hattrick, maar ik heb geen idee wat ik mot doen.

Is er ergens een nette ''for super-dummies" guide voor dit spel? In het verleden verloor ik vooral de interesse omdat ik geen flauw idee had wat ik nou allemaal aan het doen was of moest doen.

Ik heb geen voetbal les nodig, en met Football Manager kan ik goed uit de voeten... Maar dat systeem van hattrick heb je wel een beetje kennis nodig volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://users.telenet.be/addy.taillieu1/alles.html

geen dank :p :P

Btw wat vinden jullie van het nieuwe personeelssysteem?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
De beginnerstips op hag-online zijn zeker ook een goed startpunt!

http://hagonline.org/#manual-chapter#id=55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Laatst online: 07-09 18:30
Dankuwel Kap&szy, heb ik vanmiddag wat te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo het word voor komend weekend nog spannend voor plaats 4 tot 6. Ik sta na een ongekende tweede seizoenshelft zelf op het moment 4e. Ik moet zelf tegen de nummer 7 die sowieso al is gedegradeerd dus ik zou moeten kunnen winnen. Daarnaast spelen de nummer 5 en 6 tegen elkaar. Dus ik word sowieso 5e, maar blijf liever 4e met directe handhaving. Niet zo gek veel veranderd tijdens het seizoen, maar er zit een wereld van verschil tussen de eerste en de tweede.

1e helft: 7e plaats met 5 punten
2e helft: 4e plaats met 18 punten tot nu toe.

Dus mocht ik winnen komend weekend haal ik 3 keer zoveel punten in de 2e helft van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:38
2 leuke spelers in de aanbieding, helaas alleen voor mensen met een dikke portemonnee!!

Voor de Belgen onder ons een hele interessante speler (scheelt loonkosten)!

Jean-Édouard Van Der Meiren (346443231)
23 jaar en 65 dagen

Total Skill Index (TSI): 106 860
Specialiteit: Technisch

Vaardigheid: 1481 / Potentieel: 2103

KeepenRampzalig (1)
verdedigenReusachtig (15)
positiespelBriljant (11)
vleugelspelSlecht (3)
PassenUitmuntend (10)
ScorenSlecht (3)
SpelhervattingZwak (4)

Vraagprijs: € 3 900 000
Deadline: 27-03-2014 18:31
--------------------------------------------------------
En voor mensen met een Pools team of elk ander team dat een leuke counter def zoekt :)

Bolesław Kęsicki (322631636)
26 jaar en 72 dagen

Total Skill Index (TSI): 216 460

Vaardigheid: 1882 / Potentieel: 2067

KeepenRampzalig (1)
verdedigenMythisch (17)
positiespelBriljant (11)
vleugelspelWaardeloos (2)
PassenBriljant (11)
ScorenRedelijk (6)
SpelhervattingRampzalig (1)

Vraagprijs: € 4 600 000
Deadline: 27-03-2014 18:44

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee wonderbaarlijke verdedigers te koop staan... hopelijk krijg ik er nog wat voor.
Neem gerust een kijkje.. (353029190) en (356281447)

En ook nog een degelijke vleugelspeler voor beginners.. (365024370) ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

YuriV schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:49:
2 leuke spelers in de aanbieding, helaas alleen voor mensen met een dikke portemonnee!!

Voor de Belgen onder ons een hele interessante speler (scheelt loonkosten)!

Jean-Édouard Van Der Meiren (346443231)
23 jaar en 65 dagen

Total Skill Index (TSI): 106 860
Specialiteit: Technisch

Vaardigheid: 1481 / Potentieel: 2103

KeepenRampzalig (1)
verdedigenReusachtig (15)
positiespelBriljant (11)
vleugelspelSlecht (3)
PassenUitmuntend (10)
ScorenSlecht (3)
SpelhervattingZwak (4)

Vraagprijs: € 3 900 000
Deadline: 27-03-2014 18:31
Jammer van z'n spec.... Die zoek ik niet voor een counter-verdediger :) (ben m'n 2e team als counter-team aan het inrichten).
En voor mensen met een Pools team of elk ander team dat een leuke counter def zoekt :)

Bolesław Kęsicki (322631636)
26 jaar en 72 dagen

Total Skill Index (TSI): 216 460

Vaardigheid: 1882 / Potentieel: 2067

KeepenRampzalig (1)
verdedigenMythisch (17)
positiespelBriljant (11)
vleugelspelWaardeloos (2)
PassenBriljant (11)
ScorenRedelijk (6)
SpelhervattingRampzalig (1)

Vraagprijs: € 4 600 000
Deadline: 27-03-2014 18:44
Door z'n conditie (icm gebrek aan spec) denk ik niet dat je die prijs gaat halen (ik schrok een beetje van z'n sterren in de laatste paar wedstrijden); Maar toch succes gewenst :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:38
naitsoezn schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:56:
Jammer van z'n spec.... Die zoek ik niet voor een counter-verdediger :) (ben m'n 2e team als counter-team aan het inrichten).
Dat is inderdaad het enige minpuntje. Ik had hem graag zelf gehouden maar ik wil ruimte maken voor enkele NL NT kandidaten.
Door z'n conditie (icm gebrek aan spec) denk ik niet dat je die prijs gaat halen (ik schrok een beetje van z'n sterren in de laatste paar wedstrijden); Maar toch succes gewenst :) .
Deze heeft inderdaad geen specialiteit wat hem minder interessant maakt. Gebrek aan conditie vind ik zelf meestal niet zo relevant, dat is vrij snel rechtgetrokken.

Wellicht heb ik ze iets te duur in de markt gezet, we zullen zien ;)

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

YuriV schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:17:
[...]
Wellicht heb ik ze iets te duur in de markt gezet, we zullen zien ;)
Wellicht zou je deze prijs er wel voor krijgen als het seizoen net begonnen is (of op het punt staat te beginnen); mijn onderbuikgevoel zegt dat er dan doorgaans iets meer betaald wordt voor spelers dan aan het einde van het seizoen, al kun je het nooit helemaal voorspellen wanneer er het meest betaald zal worden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Kan iemand mijn spits even opspammen? TL zegt dat hij rond de 2.3 waard is, dus een early bid van tegen de 1.5mill zou leuk zijn. :)

Karl Malmö (359871632)

kthxbye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

-TheNose- schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:22:
Kan iemand mijn spits even opspammen? TL zegt dat hij rond de 2.3 waard is, dus een early bid van tegen de 1.5mill zou leuk zijn. :)

Karl Malmö (359871632)

kthxbye
kajb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:36

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Hallo mede Hattrickers.
Ik zit met een vraag/probleem.

Ik speel al jaren Hattrick, maar ik kom niet hoger dan de 6e divisie.
Ik snap ook geen snars van de TSI en hoe ik moet trainen om betere spelers in mijn selectie te krijgen.

Kan iemand mij hierin helpen/coachen??
Ik hoop het wel, want ik vind het ondanks alles toch een fantastisch spel!

Gr. Rik

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

rikdegraaff schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:41:
Hallo mede Hattrickers.
Ik zit met een vraag/probleem.

Ik speel al jaren Hattrick, maar ik kom niet hoger dan de 6e divisie.
Ik snap ook geen snars van de TSI en hoe ik moet trainen om betere spelers in mijn selectie te krijgen.

Kan iemand mij hierin helpen/coachen??
Ik hoop het wel, want ik vind het ondanks alles toch een fantastisch spel!

Gr. Rik
Er zijn vele strategieën die je kunt volgen, maar eigenlijk betreffen het allemaal lange termijn plannen.... Ikzelf ben ook nog niet voorbij de 6e divisie gekomen, maar hoop dit of volgend seizoen eindelijk de stap te wagen. Volgens mij (maar anderen kunnen hier anders over denken ;) ) kom je het verst door verdedigers of middenvelders op te leiden. Vleugelspelers, aanvallers en keepers zijn leuk, zijn nodig, en kunnen winstgevend zijn om te trainen, maar als je de club inricht om deze spelers op te leiden, zal het lastig worden om hogerop te komen (tenzij je een goed gevulde buidel hebt om goed / slim in te kopen).

Mijn idee is dat door middenvelders of verdedigers te trainen (let op: Hiermee bedoel ik dus niet dat je per se positiespel of verdedigen moet trainen; één of twee seizoen passen of vleugelspel kan best tussendoor), je de meeste progressie ziet in de stats van je basis-elftal (mits je A-spelers nog redelijk jong zijn en nog wat te winnen hebben van de training). Met een leuk zakcentje op zak zou je m.i. het beste kunnen investeren in goede middenveld-trainees, een paar ervaren verdedigers en een goede aanvaller. Dan moet je volgens mij, afhankelijk van het niveau van je A-middenvelders, wel hoge ogen kunnen gooien in VI :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komende zondag voor de 2e plek strijden, sta 3 punten achter de nummer 2 en heb een uitwedstrijd tegen je raad het al de nummer 2!, nu heb ik op papier betere stats en heb ik ook MOTS gezet, grote kans dat hij ook MOTS zet. Als ik win promoveer ik sowieso op doelpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Dank je voor het bericht naitsoezn.
Maar waar haal ik informatie over bijv. het trainen van mijn elftal vandaan?
Ik snap gewoon niet wat ik moet doen...
Ja opstellen van spelers elke zondag (en vrijdag voor de jeugd ;)).
Maar ik stel al maanden dezelfde spelers op...

Ik heb echt wat diepgaande info nodig...

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Er zijn verschillende handleidingen die je kunt volgen, zoals er ook een paar al aangehaald worden in dit topic, bijvoorbeeld door Kaplander en szyda. Begin daar eens mee :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oke, dank je naitsoezn.
Ik ga ze eens bekijken! Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt op het Hattrick-forum een mentor aanvragen, wellicht dat je daar wat aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 17:25:
Je kunt op het Hattrick-forum een mentor aanvragen, wellicht dat je daar wat aan hebt?
Dat is een goede tip, wlm007.
Zijn er ook Nederlandse mentoren.
Ik bedoel, spreken die ook Nederlands? Of blijft het in het Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikdegraaff schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:47:
[...]

Dat is een goede tip, wlm007.
Zijn er ook Nederlandse mentoren.
Ik bedoel, spreken die ook Nederlands? Of blijft het in het Engels?
Ze zijn en spreken Nederlands! Als je naar het forum "Nederland" gaat, is er topic die heet "[HULP] HT Mentorprogramma" (sticky). Hier kun je een mentor (ervaren speler) aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Heeft iemand zich eigenlijk al verdiept in het inhuren van specialisten? Heb er nog niet echt inhoudelijk naar gekeken en wil ook weer niet verkeerde keuzes maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nXXt schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:36:
Heeft iemand zich eigenlijk al verdiept in het inhuren van specialisten? Heb er nog niet echt inhoudelijk naar gekeken en wil ook weer niet verkeerde keuzes maken. :+
Niet echt, het enige wat ik vlug doorhad is dat het systeem veel duurder is dan het oude gvd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

nXXt schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:36:
Er zijn mensen die denken dat het een 1-april-grap is ;) , maar persoonlijk vind ik het daar iets te serieus en goed uitgedacht voor.... Ik ben het wel met Kaplander eens dat het gebouwd is op toekomstige uitbreidingen, en de recentste aankondiging over financial fair play lijken idd die richting op te gaan (al was mijn eerste gedachte bij die aankondiging juist wél 1 april :P ).

Ach, ik vind het wel een leuke toevoeging. Het huidige systeem is idd een beetje saai en voegt weinig toe; ik weet alleen niet hoeveel het nieuwe systeem in de huidige vorm daar veel aan zal veranderen. De eerste nieuwigheid in de vorm van een vorm-coach zit echter al in het nieuwe systeem, dus ik denk dat het wel een leuke feature gaat worden in de toekomst.

Voor nu is idd wel duidelijk dat het flink duurder gaat worden, iets wat ik niet zo goed kan plaatsen in eerdere berichten over wegvloeiend geld en steeds lagere transfersommen... Nou ja, we zien wel. Ik vind het wel leuk dat er iets gebeurt iig :) (alleen zullen alle trainingstools wel geupdate moeten worden :( ).

offtopic:
Is dat serieus trouwens? Dat je momenteel al niet meer dan X miljoen kunt uitgeven, ook al heb je meer op de bankrekening staan? Dat wist ik niet eens :o .... Al zegt dat waarschijnlijk meer over m'n financiën :+

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 30-03-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

offtopic:
(dubbelpost, i know)

Ik wordt net trouwens door een competitiegenoot gewezen op de discussie (in o.a. het nldse forum, maar waarschijnlijk net zo goed wereldwijd) die momenteel plaatsvindt over de FFP, maar ik had geen idee dat het "hoarden" zo wijdverspreid was... Wat is jullie mening over deze nieuwe maatregel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht niet dat het probleem van mensen die geld uit de markt onttrekken hier mee opgelost gaat worden. Je hebt inderdaad mensen die hoarden en dus alleen meer en meer geld willen hebben. Nu die mensen zal het een worst wezen hoeveel ze uit kunnen geven, want die kopen waarschijnlijk toch goedkoop trainen en verkopen dan weer met dikke winst. De mensen die je met deze regel raakt zijn volgens mij de mensen die hun team verkopen en groot kapitaal vergaren daarmee en zich 1 of 2 seizoenen af laten zakken om iets meer geld te verzamelen om vervolgens sterker terug te komen.

Indien Hattrick een spel is dat altijd gedraaid heeft op een lange termijn planning kan ik me niet voorstellen dat dit het gewenste resultaat op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
naitsoezn schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:29:
offtopic:
(dubbelpost, i know)

Ik wordt net trouwens door een competitiegenoot gewezen op de discussie (in o.a. het nldse forum, maar waarschijnlijk net zo goed wereldwijd) die momenteel plaatsvindt over de FFP, maar ik had geen idee dat het "hoarden" zo wijdverspreid was... Wat is jullie mening over deze nieuwe maatregel?
Tjsa, niet echt een probleem dat mij voorlopig ooit zal raken, dus in die zin niet interessant. Inhoudelijk hoop ik maar dat het een 1-april grap is, anders is het echt niet doordacht.

- Gratis 10k/week, dat is 160k/seizoen(voor de meesten minder dan 1 week aan inkomsten). Kortom alles wat de board in handen krijgt is in beginsel ontoegankelijk. En 10miljoen vrij beschikbaar.

- Neem je een financial director, dan heb je op korte termijn tot max 10miljoen extra ter beschikking(als je ergens tussen 10 en 20miljoen aan kapitaal hebt, lost dat je probleem op). Dat lijkt een behoorlijk oke verhaal om even wat te investeren, gros van de functie van een financial director lijkt dan dus korte termijn.

- Lange termijn ga je verkapt rente/administratiekosten betalen, waarbij van level 4->5 je 24% rente betaald. Het kost je 12k/week om 50k/week extra per week uit te mogen geven van je spaargeld... huh what... :P

- Loophole zit al ingebouwd, na 1 week level 5 director heb je dus 20mil ter beschikking, dat geef je uit, ontsla je director, dan heb je nul euro ter beschikking en een plafond van 10mil...
Week erna weer een level 5 director inhuren, en je kunt weer bij 10mil vermogen dat de board heeft. Zo kun je per week zelf waarschijnlijk wel 10mil extra per week vrijspelen, voor een database zal het knap uitdagend zijn om dit te voorkomen.

- Kortom vrij zinloos, en niet te lang een director houden, als je veel geld hebt en je wordt nerveus en je denkt dat het geen 1 april grap is, dan zou ik nu spelers gaan kopen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

*O* tweemaal kampioen!
- Met m'n 2e team gister het enige andere niet-bot team met 11-0 naar huis gestuurd en zodoende het kampioenschap in de Engelse VIe divisie veilig gesteld.

- Met m'n 1e team m'n 2 punten voorsprong weten vast te houden (2-4 gewonnen van de nr. 3) en als bonus ook nog eens directe promotie naar V :) ... Had het niet meer verwacht na een dramatisch begin van de competitie, maar nadat ik van training ben omgeschakeld (van spitsentrainer toch maar weer teruggegaan naar middenvelders opleiden; spitsen leverde m.i. te weinig progressie in ratings op) ging het weer de goede kant op. Nu volgend seizoen m'n debuut in V oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

GAH GAH GAH. Spelen de nummer 1 en 2 gelijk. Dat is ook lekker onverwacht. Bij winst van de nummer 1 zou ik op de tweede plek geeindigd zijn. Er staat nog steeds dat alleen de nummer 1 promoveert, maakt voor mij niet zoveel uit aangezien ik nu als derde geeindigd ben.

Lessen geleerd dit seizoen:
5-3-2 of 3-5-2 spelen voor maximaal trainings rendement
Altijd rekening houden met echte spelers die een bot team overnemen dus altijd voor de volle winst gaan.
Jong spelers combineren met oudere spelers en meer trainingspotjes spelen.

We gaan het volgende seizoen zien of het wel lukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo dan, mijn laatste wedstrijd zelfs gelijk gespeeld tegen een zwakke ploeg. Dit seizoen ging na de GoT cup overwinning toch als een nachtkaarsje uit. Mijn uberwingers lopen precies gelijk in training nu, beiden naar bovennatuurlijk wing gepopt (bij wereldklasse pm). Ze nu in het tussenseizoen verkopen heeft geen zin ivm pricedrops, dus ik ga shoppen naar 1 nieuwe trainee, train de komende twee weken korte pass en verkoop mijn uberwingers volgend seizoen als ze naar reusachtig poppen.
Verwacht derhalve niet dat ik volgend seizoen voor het kampioenschap mee ga doen, mijn uberwingers verkopen zal een flinke drop in ratings geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren in een spetterend einde van het seizoen directe handhaving in V veilig gesteld.

Van 1-2 achter, naar 4-2 voor, terug naar 4-4 en daarna steeds weer maar 1 voor tot de eindstand 7-6 op het scoreboord stond. Gelukkig heb ik deze wedstrijd niet live mee zitten kijken want dat had niet goed voor mijn hart geweest.

Uiteindelijk zeer tevreden met een 4e plaats in een competitie die nog 45e competitie (van 256) in V is met de eerste helft een team zonder eigenaar en dus een bot in de tweede helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
gisteren kampioen geworden en directe promotie naar de IV veilig gesteld. Eindelijk eens uit deze divisie na 4 seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Kampioenen gefeliciteerd! Hopelijk kunnen jullie je allemaal handhaven volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer genoeg gelijk gespeeld tegen de nummer 2.. Niet kunnen promoveren dus. Scheelt dan wel weer dat ik een van de beste teams heb dus volgend seizoen lekker fans kan oogsten + stadion kan uitbreiden.
Pagina: 1 ... 57 58 Laatste

Dit topic is gesloten.