Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 68 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste
Acties:
  • 166.091 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net een nieuwe middenvelder gekocht voor 400k.. Hoop heel erg dat hij wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:40:
net een nieuwe middenvelder gekocht voor 400k.. Hoop heel erg dat hij wat is.
Dat is iets dat me wel is opgevallen sinds mijn reincarnatie. Oppeens zijn spelers clubtrouw. Als ik nu een nieuwe speler koop zijn mijn huidige spelers nog beter=)

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Katala schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:27:
[...]

Dat is iets dat me wel is opgevallen sinds mijn reincarnatie. Oppeens zijn spelers clubtrouw. Als ik nu een nieuwe speler koop zijn mijn huidige spelers nog beter=)
Loyaliteit.. deze is na ongeveer 3 seizoenen op zn maximum (overigens, eigen spelers die altijd bij je club spelen hebben sowieso godelijke loyaliteit en nog een extra bonus) en dat maakt ongeveer één skillniveau in alle skills uit...

In het begin groeit de Loyaliteit erg snel, in de eerste week bijna twee niveau's, daarna steeds iets langzamer, maar na een seizoen is die al over de helft van het maximaal bereikbare.

Dit soort keuze's van de HT-Admins hebben het spel steeds trager en op de lange termijn gericht gemaakt, en versterken dat het veel zin heeft bij bv de aankoop van spelers lange termijns doelen na te volgen terwijl bv een korte termijns-visie bij aankopen (bv het tijdelijk vervangen van en geblesseerde speler) is eigenlijk niet meer goed mogelijk (tenzij je bereid bent daarop behoorlijk wat geld te verliezen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 21:38
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:10:
[...]

Volgens mij is het zo dat de totale scoren- vaardigheid van je elftal bepaalt of je een kans afmaakt, en dus scoort of niet.
of je (normale kansen) scoort hangt alleen af van jouw aanvalsratings ten opzichte van de verdedigingsratings van de tegenstander. Hierbij zijn de vergelijkingen gespiegeld (dus jouw rechteraanval wordt afgezet tegen linkerverdediging van de tegenstander). Ik zal proberen om de formule hiervoor te achterhalen maar dacht dat bij gelijke ratings je ongeveer 50% kans had om te scoren.
RM-rf schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:59:
[...]

Loyaliteit.. deze is na ongeveer 3 seizoenen op zn maximum (overigens, eigen spelers die altijd bij je club spelen hebben sowieso godelijke loyaliteit en nog een extra bonus) en dat maakt ongeveer één skillniveau in alle skills uit...
Goddelijke loyaliteit = +1 op alle vaardigheden behalve conditie
Jeugdspeler = +0,5 op alle vaardigheden behalve conditie
Bron: http://wiki.hattrick.org/wiki/Player_loyalty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

GoT Cup degradaties:
- Spatie Mag Wel (onmogelijk)
- De Totaal Geschiften
- The Drunk Dribblers
- FC Cheeseheads

GoT Challengers Cup promoties:
- ADP Gaterinos
- Masch Boys (niet geregistreerd in de GoT lijst, dus niet te promoveren)
- FC Deukie
- Pewwy United

Startdatum voor seizoen 11: 18nov.

Pewwy heeft gewoon 2 teams in de GoT Cup nu. Gefeliciteerd!

[ Voor 15% gewijzigd door CoRrRan op 07-11-2013 23:05 ]

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Katala schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:48:
Ik ben recentelijk samen met een collega ook weer begonnen met Hattrick. (Nu 9 wedstrijden gespeeld) We zitten in een league met 1 team dat beter is en de rest zijn eigelijk bot teams. Na dit seizoen mogen we vermoedelijk samen strijden om het kampioenschap.

We zitten in VIII.123 (Nederland)
Ik ben 3 weken geleden begonnen in VIII.126, net als bij jullie 3 actieve teams en 5 bots. Ben nu aan het stuivertje wisselen met de nummer 1(stond eerst tweede, toen eerste op doelsaldo, nu tweede op doelsaldo).

Wil eigenlijk nog niet promoveren dit seizoen, dus hoop dat mijn concurrent een beetje z'n best doet. Dan heb ik in ieder geval nog 1 seizoen voor de boeg met vrijwel alleen winstpartijen. Betere bezoekersaantallen en meer fans erbij(zolang ik nog niet bij de softcap van fans in de buurt zit).

Wat zijn jullie gaan trainen? Of gaan jullie vooral voor zsm doorpromoveren? Ik kan me voorstellen dat als je met een bekende in de compititie zit, je korte termijn prestaties heel belangrijk gaat vinden :P.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:26
CoRrRan schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:56:
GoT Cup degradaties:
- Spatie Mag Wel (onmogelijk)
- De Totaal Geschiften
- The Drunk Dribblers
- FC Cheeseheads

GoT Challengers Cup promoties:
- ADP Gaterinos
- Masch Boys (niet geregistreerd in de GoT lijst, dus niet te promoveren)
- FC Deukie
- Pewwy United

Startdatum voor seizoen 11: 18nov.

Pewwy heeft gewoon 2 teams in de GoT Cup nu. Gefeliciteerd!
Hoe kom ik in de GoT lijst? Ik ben geen supporter.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Masch schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:26:
[...]

Hoe kom ik in de GoT lijst? Ik ben geen supporter.
Hier kun je jezelf registreren.

Pewwy: kun jij misschien je tweede team terugtrekken van het GoT Cup toernooi? Dan kan ik daarvoor in de plaats Masch uitnodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 10:25
CoRrRan schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:52:
[...]

Pewwy: kun jij misschien je tweede team terugtrekken van het GoT Cup toernooi? Dan kan ik daarvoor in de plaats Masch uitnodigen.
Mmm... laat maar weten wie ik dan wel/niet moet uitnodigen. Komt er trouwens toch waarschijnlijk pas zondagavond van... Startdatum 16-11?

[ Voor 17% gewijzigd door theturtle op 08-11-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

theturtle schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:13:
[...]

Mmm... laat maar weten wie ik dan wel/niet moet uitnodigen. Komt er trouwens toch waarschijnlijk pas zondagavond van... Startdatum 16-11?
Maandag 18nov eerste wedstrijd. Dus proberen voor 16nov je toernooi vol te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
CoRrRan schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:01:
[...]

Maandag 18nov eerste wedstrijd. Dus proberen voor 16nov je toernooi vol te hebben.
Ik ben dus net weer begonnen met Hattrick, maar deed vroeger wel eens mee met de got cup.(niet bijster succesvol, maar toch). Nu weet ik niet precies over wat voor tournooi dit gaat, maar als jullie nog mensen nodig hebben, dan wil ik best voor spek en bonen meedoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat is dus 400k weggegooid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Een kleine troost, je kunt hem ook weer verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
[...]

Ik heb mezelf toegevoegd :)

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Vroeger was het zo dat sponsoren min of meer de mood van de fanclub volgden, wat voornamelijk het gevolg is van het wel of niet winnen van competitiewedstrijden.
Nu zijn mijn fans 'Sending love poems to you' , en mijn sponsoren stonden op calm(standaard niveau volgens mij). Maar nu zijn mijn sponsoren gedaalt naar irritated, wat kan hier de oorzaak van zijn? Vind het nogal bizar dat sponsoren boos zijn, met een seizoen verwachting 'We are not worthy of this division', terwijl ik op doelsaldo 2e sta...

Iemand ideeen/verklaringen/adviezen? Volgens zo'n calculator zou het nu net uitkunnen om een spokesperson aan te nemen, maar weet niet of dat gelijk de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheInsomniac schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:14:
[...]

Een kleine troost, je kunt hem ook weer verkopen...
Waar.. Ik kan hem wel gebruiken eerst nog maar had meer sterren verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
TheInsomniac schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:59:
Wat zijn jullie gaan trainen? Of gaan jullie vooral voor zsm doorpromoveren? Ik kan me voorstellen dat als je met een bekende in de compititie zit, je korte termijn prestaties heel belangrijk gaat vinden :P.
We trainen beide op positiespel, dus beide 5 middenvelders) Wel speel ik 3-5-2 en hij 2-5-3. We realizeren ons dat de 1e plek niet haalbaar is. Dat team heeft gewoon de betere spelers.

Volgend seizoen daarintegen (tenzij het nieuwe team die erbij kwam door degradatie te goed is) wordt het onderling uitmaken wie er kampioen wordt=)

De wedstrijd van gister scoorde mijn spits (die hiervoor totaal op 4 goals stond) in ene 6 keer. Lekker random =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

TheInsomniac schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:36:
Vroeger was het zo dat sponsoren min of meer de mood van de fanclub volgden, wat voornamelijk het gevolg is van het wel of niet winnen van competitiewedstrijden.
Nu zijn mijn fans 'Sending love poems to you' , en mijn sponsoren stonden op calm(standaard niveau volgens mij). Maar nu zijn mijn sponsoren gedaalt naar irritated, wat kan hier de oorzaak van zijn? Vind het nogal bizar dat sponsoren boos zijn, met een seizoen verwachting 'We are not worthy of this division', terwijl ik op doelsaldo 2e sta...

Iemand ideeen/verklaringen/adviezen? Volgens zo'n calculator zou het nu net uitkunnen om een spokesperson aan te nemen, maar weet niet of dat gelijk de oorzaak is.
ben je net begonnen en heb je nog geen enkele spokesperson aangenomen?

dat zou imho de enige mogelijkheid kunnen zijn.. zonder spokespersons daalt het sponsorvertrouwen idd... verder heb ikzelf eigenlijk nooit meegemaakt dat daar verder vreemde dingen gebeuren.. het is een erg stabiel iets dat niet zo beinvloedbaar is op de korte termijn (wat met fans wel zo is)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheInsomniac schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:36:

Per circa 250 fans zou je 1 woordvoerder moeten hebben..
Verder zorgen dat je veel wint en geen schulden hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
RM-rf schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:05:
[...]

ben je net begonnen en heb je nog geen enkele spokesperson aangenomen?

dat zou imho de enige mogelijkheid kunnen zijn.. zonder spokespersons daalt het sponsorvertrouwen idd... verder heb ikzelf eigenlijk nooit meegemaakt dat daar verder vreemde dingen gebeuren.. het is een erg stabiel iets dat niet zo beinvloedbaar is op de korte termijn (wat met fans wel zo is)
Heb net mijn eerste spokesperson aangenomen, en ben inderdaad net begonnen. Voorlopig dus even geduld hebben met de sponsoren. Was alleen verbaasd dat ze ontevreden werden terwijl ik de seizoensverwachting riant overtref en het prima gaat met het team. Dus vroeg me af of er nog ideeen waren waardoor dit zou kunnen komen.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
[...]

Oeps, gemist. Done!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

@Masch: En je hebt nu een uitnodiging.

@the_turtle: kun jij nu Pewwy's 2e team uitnodigen voor de Challenger's Cup?

@Pewwy: bedankt!

• theturtle
CoRrRan schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:01:
[...]

@the_turtle: kun jij nu Pewwy's 2e team uitnodigen voor de Challenger's Cup?
Gebeurt. Willen diegenen die nog niet gereageerd hebben dat aub voor morgenavond doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:24
Zo dan, eerste goede resultaat van mijn jeugdopleiding: Feije Paulusma (388773805).
Wingers of PM trainers, sla je slag! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

-TheNose- schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 06:55:
Zo dan, eerste goede resultaat van mijn jeugdopleiding: Feije Paulusma (388773805).
Wingers of PM trainers, sla je slag! :P
Ik heb 'em aan de DFW scouts doorgegeven. Heel misschien is hij interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeQuin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik heb mijn team ook opgegeven voor de Cup en dat formuliertje ingevuld, kan ik nog op tijd een uitnodiging krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
LangeQuin schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:42:
Ik heb mijn team ook opgegeven voor de Cup en dat formuliertje ingevuld, kan ik nog op tijd een uitnodiging krijgen?
Helaas is de Challenger net al van start gegaan... maar voor de volgende editie krijg je zeker een uitnodiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik heb in de GoT Cup nu een plaats over, omdat Masch blijkbaar geen supporter of credits heeft, dus hij kan de invite niet accepteren.

LangeQuin dan maar uitnodigen? Zentexje zou ook nog moeten accepteren, dan zit de GoT Cup ook weer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeQuin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik hou mezelf nog steeds aanbevolen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Wat is volgens jullie slimmer. Promoveren vanuit de 8e divisie naar de 7e divisie, of nog een seizoen in de 8e divisie blijven hangen.

De 8e divisie waar ik nu in zit, sta ik na 5 gewonnen wedstrijden op doelsaldo 2e, heb nog 2 wedstrijden tegen bots voor de boeg, om in de laatste wedstrijd van het seizoen tegen de huidige nummer 1 te spelen in een thuiswedstrijd. Ik verwacht dat als ik mijn best doe, ik wel een kans heb om die wedstrijd te winnen. Heb ook de andere levende concurrentlen verslagen....

Overweging is, wat levert mij het meeste geld op. Uit de 8e divisie promoveren, doe ik anders het seizoen hierna of daarna wel(heb nog een paar levende concurrenten). Daar maak ik mij verder niet heel druk over. Voorlopig zit ik nog niet aan de supportscap, ik vermoed dat winnen in de 8e klasse me nu meer oplevert dan verliezen in de 7e klasse, Maar ik vroeg me af of jullie hier ook zo over denken.

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

altijd promoveren, zeker vanuit de 8e.
in de 7e kan je dan mooi vanuit de middenmoot opbouwen en zorgen dat je klaar bent voor de 6e.
dus nu alvast bekijken wat je nodig heb voor de 6e en daar naar toe werken.
rustig verder bouwen en je training maximaliseren.
geld over ? bouw je stadion uit, of neem een betere trainer of een met hoog leiderschap.

ook leuk is om eens te kijken wat je in de beker kan doen, je speelt toch vaak thuis.
daar kan je veel inkomsten uit halen als je slim pict en hogere teams verrassen, das altijd leuk :)

Chario2 (818126)

Verwijderd

Promoveren levert je meer geld op.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:46
chario2 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:42:

dus nu alvast bekijken wat je nodig heb voor de 6e en daar naar toe werken.
Hoe kun je daar achter komen? Eigenschappen zijn verborgen bij spelers die niet op de transferlijst staan, toch?

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

mefjoew schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:00:
[...]

Hoe kun je daar achter komen? Eigenschappen zijn verborgen bij spelers die niet op de transferlijst staan, toch?
gewoon teams bekijken die in de 6e zitten, kan je goed zien aan de ratings.
kijken wat je nodig heb om daar in te blijven, stap van 7e naar de 6e is best een stapje.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Is er een reden waarom Zentexje de uitnodiging niet accepteert? Hij is wel online geweest....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

naitsoezn schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:33:
Is er een reden waarom Zentexje de uitnodiging niet accepteert? Hij is wel online geweest....
Geen idee, ik heb 'em ook via GoT een bericht gestuurd.
Oh, net DM gelezen: hij zat op zee, dus kon niet accepteren voor de deadline.

[ Voor 13% gewijzigd door CoRrRan op 23-11-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 16-09 09:54
CoRrRan schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:31:
[...]

Geen idee, ik heb 'em ook via GoT een bericht gestuurd.
Oh, net DM gelezen: hij zat op zee, dus kon niet accepteren voor de deadline.
wordt er voor de volgede deadline wel geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Hmm, misschien even kijken of we een alternatief hebben inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel meedoen eventueel..?

Team ID: 767255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Hoe staat het bij jullie, nog mensen die komende zondag kampioen hopen te worden?
Ik zit zelf nog met het dilemma van een paar weken terug. Komende zondag moet ik winnen van de nummer 1(thuiswedstrijd) om kampioen te worden. Promoveren wil ik eigenlijk niet, (net begonnen en heb echt niets te zoeken in de 7e klasse).

Het seizoen erna 14x winnen levert me waarschijnlijk meer op dan 10x verliezen en 4x winnen in de 7e(oid).
Reden om wel te willen promoveren, als ik 2e wordt, dan sluit ik niet uit dat ze alsnog mij in de 7e stoppen om die aan te vullen(of doen ze dat tegenwoordig niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ben afgelopen zondag kampioen geworden (VI.494), maar moet komende zondag winnen om zeker te zijn van rechtstreekse promotie... En met m'n 2e team (Engeland, VI.895, vergelijkbaar met VII / VIII Nld) ligt alles nog open: Als ik komende zondag win, staan de nummers 1-3 (hoogstwaarschijnlijk) op hetzelfde puntenaantal, dus zal het doelsaldo beslissend zijn, en die liggen erg dicht bij elkaar... Daar wacht de kampioen overigens sowieso een beslissingswedstrijd. Voldoende spanning hier dus :)

[ Voor 19% gewijzigd door naitsoezn op 02-12-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
Met mijn eerste team ga ik tweede worden. Mijn tweede team is kampioen en gaat volgend seizoen een poging wagen in de III van Noord-Ierland...

@TheInsomniac Ja, de kans dat je doorschuift naar de VII als tweede is aanwezig. Hoe groot die is, weet ik niet. Ik zou voor promotie gaan, zo goed mogelijk eindigen geeft volgens mij de grootste kans om in een zwakkere VII ingedeeld te worden - weet iemand precies hoe dat ongeveer zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Ik ga ook kampioen worden as zondag. Sta 3 punten voor op mijn directe tegenstander en moet tegen een botje :) Volgend jaar gaan we voor lijfsbehoud in VI.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop zondag met 14 wins op rij kampioen te worden in de VI.
Volgend seizoen gaan we voor de top 4 in V. Is wel een beetje afhankelijk van de competitie sterkte, misschien dat er meer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Ik sta nu eerste en hoop zondag kampioen te worden in de V. Alleen dan nog het p/d duel zien te winnen en dat gaat lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds afgelopen weekend officieel kampioen met mijn eerste team, maar moet nog wel even aan de bak komend weekend voor directe promotie naar V.

Mijn tweede team staat nu 3e en kan qua punten nog wel gelijk komen met de nummer 2, maar zijn doelgemiddelde is vele malen beter dus blijf nog een seizoen in de IV hangen in Bahrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 08:15
Sta gedeeld 1e met 1 doelpunt achterstand en een nummer 3 op 3 punten maar met een veel beter doelsaldo. Nummers 2 en 3 spelen tegen elkaar zondag en ik speel tegen de nummer 4.
Ik kan dus nog 1e worden maar zou ook nog als 3e kunnen eindigen. Bij gelijkspel ben ik in ieder geval zeker van promotie naar divisie VI. Wordt nog een spannende zondag dus ;-)

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:26
Na mijn trainingswissel (en 3 degradaties op rij) eindelijk de neerwaartse spiraal weten om te buigen. Sta nu 3e en mag de laatste wedstrijd op bezoek bij No. 2. allean bij winst pak ik plek 2, de kampioen is al 2 wedstrijden bekend. Volgend seizoen ga ik weer meedoen voor de titel.

Nu gisteren de GotCup eindelijk wel is gestart had ik natuurlijk geen opstelling klaar gezet. Gelukking kon mijn standaard team een 2-0 achterstand tegen SC Beijerland nog recht trekken. Vanavond maar alvast een echte opsteling maken voor wedstrijd 2

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Mijn tweede team is kampioen. Eerste team is opgeklommen naar P7. Komende zondag moeten de nummer 5 en 6 tegen elkaar, en ze staan drie punten van me los, met beiden een slechter doelsaldo. Als ze dus niet gelijkspelen kan ik nog voor een p/d gaan. Enige nadeel, ik moet tegen de nummer 1 uit mijn divisie. Wel thuis, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
theturtle schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:06:
@TheInsomniac Ja, de kans dat je doorschuift naar de VII als tweede is aanwezig. Hoe groot die is, weet ik niet. Ik zou voor promotie gaan, zo goed mogelijk eindigen geeft volgens mij de grootste kans om in een zwakkere VII ingedeeld te worden - weet iemand precies hoe dat ongeveer zit?
Heb het er niet op willen gokken dat ik niet alsnog werd gepromoveerd, dus ben er volle bak voor gegaan, en tot nu toe lijkt het nog te lukken ook :). Sta nu 3-0 voor en mijn verdediging is veruit mijn sterkste punt, dus dat lijkt de goede kant op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Lachen dit, versla de nummer 1, krap, met 3-2, en de concurrentie speelt niet gelijk. Dat wordt een p/d na 4 overwinningen op rij. Beetje jammer van die rode kaart vandaag, maar verder top natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Pewwy schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:59:
Lachen dit, versla de nummer 1, krap, met 3-2, en de concurrentie speelt niet gelijk. Dat wordt een p/d na 4 overwinningen op rij. Beetje jammer van die rode kaart vandaag, maar verder top natuurlijk.
Knappe prestatie inderdaad, want je staat nu dus 6e?
Ik heb uiteindelijk met 4-1 gewonnen, dus ik was zeer tevreden, nu afwachten in welke competitie ik wordt gedumped:P. Heb sinds ik ben begonnen 8x gewonnen en net met briljant centrale verdediging geeindigd, trainees doen het dus prima.

Pewwy, jij trainde vroeger toch altijd verdedigers? Nog tips voor een startend def-trainer team?
Vooral, om toch nog een beetje punten te pakken terwijl ik def's train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Wceend schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:12:
Ik sta nu eerste en hoop zondag kampioen te worden in de V. Alleen dan nog het p/d duel zien te winnen en dat gaat lastig worden.
mezelf maar even quoten. Helaas verloren dus nog een seizoen V spelen dan maar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:12

Oxigeon

En zo is dat!

Helaas gisteren verloren van de nummer 3. Ik stond 2e... Helaas door dit verlies 3e geworden waardoor ik geen promotie meer heb. Volgend seizoen dan maar echt gaan promoveren.

De wedstrijd begon en kwam al direct achter op 1-0. Daarna kwam ik terug en maakte snel achter elkaar 1-3. Ik dacht dit kan niet meer misgaan. uiteindelijk toch met 4-3 verloren. Vaak zie ik in de rust aan het balbezit al dat ik ga verliezen. Helaas deze week dus ook weer

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kampioen met 14 wins :)
Wel 2 blessures, erg vervelend voor de toernooi match van vanavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

zo op naar de vierde !
nou eens kijken hoe ik er toch eens in kan blijven.
loop nu tegen de beperkingen aan van spitsen trainen.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicPuma
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik wil ook beginnen met dit spel, maar ik vind het allemaal erg onduidelijk is er ergens een goede guide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga komend seizoen weer in V spelen na 2 seizoenen van afwezigheid. Hopelijk kan ik met mijn huidige team een beetje meekomen. Was namelijk niet van plan om gelijk grote investering te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
EpicPuma schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:27:
Ik wil ook beginnen met dit spel, maar ik vind het allemaal erg onduidelijk is er ergens een goede guide?
Hoi Epicpuma,

Gewoon beginnen, is een kwestie van zodoende leert men. Naast wiki.hattrick.org heeft vooral www.hagonline.org goede (nederlandstalige) info. En hier vragen levert ook een boel op!

Welkom!

theturtle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 08:15
Gisteren is me nog even het kampioenschap door de neus geboord. Doordat m'n directe concurrenten gelijk speelde weet ik nog net te promoveren. Zie hier de wedstrijd.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
YuriV schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:38:
Gisteren is me nog even het kampioenschap door de neus geboord. Doordat m'n directe concurrenten gelijk speelde weet ik nog net te promoveren.
RNG - goden niet je beste vrienden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:47

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Zo, beide teams door in de challenger cup... had ik toch niet helemaal verwacht van het 2e team in ieder geval. Nu maar eens zien hoe ver we komen gaan :)

Seizoen in stijl afgesloten met het 1e team... verlies nummer 7 van het seizoen... plaats 6 is het geworden, waar ik toch wel top 4 verwacht had.... Najah, je kan niet alles hebben...
TheInsomniac schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:31:
[...]
Pewwy, jij trainde vroeger toch altijd verdedigers? Nog tips voor een startend def-trainer team?
Vooral, om toch nog een beetje punten te pakken terwijl ik def's train.
Geen wingers halen iig, dat heb ik geprobeerd in de eerste 2 seizoenen def trainen.... 5-3-2 met vleugelspelers werkt gewoonweg niet, focussen op centrale mids. Wat interessant kan zijn is 1 of 2 jonge mids kopen en die optrainen op def, en vooral een keeper die wereldklasse of hoger heeft en nog jong is op def optrainen. Geeft een leuke boost aan je def ratings en is financieel ook nog redelijk interessant te noemen. Ik heb een keeper gekocht 2 seizoenen terug voor 2,8 mil met bovennatuurlijk keepen, die is opgetraind naar briljant def inmiddels en doet ongeveer 4 a 4,2 mil op de TL... 2 seizoenen salaris eraf (ruim bemeten is dat onvereer 5,5 ton), is toch weer ongeveer een half mil winst als ik hem verkoop.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Probeer ook een mooi gelijk verdeeld aantal trainees te hebben qua leeftijd. 3 topverdedigers in 1 seizoen verkopen en vervangen met jongere trainees, gaat je zoveel DEF kosten, de goals vliegen je dan om de oren. Maar dit geldt natuurlijk voor elk trainingsplan.

Ga je counteren? Investeer dan in hele goede aanvallers, bijna elke kans die je krijgt moet ook raak zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn plan voor mijn tweede team begint langzaam vorm te krijgen. De eerste vier spelers die ik op verdedigen kan trainen zijn inmiddels gepromoveerd uit mijn jeugdteam.

De planning is dat tussen de 8 en 10 de trainingsplaatsen eind volgend seizoen gevuld zijn met eigen kweek. Hopelijk zitten er daar 1 of 2 bij die echt goed kunnen worden, maar dat zien we dan wel.

Ook is de eerste goede speler op een andere positie verkocht die ik over een seizoen of 5/6 als de mogelijkheid zich voor doet terug wil proberen te kopen. Ondertussen zal ik mijn team verder op gaan vullen met spelers tussen 28 en 32 uit Bahrein die beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
Kan het zo zijn dat vroeger als je een stadion uit wou breiden dit veel duurder was? Nu heb "aanloopkosten" van 10.000. Ik dacht dat dit vroeger veel duurder was waardoor je je stadion zo weinig mogelijk wou uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Ja dit klopt, vroeger moest je een verbouwing in 1x doen ivm hoge aanloopkosten. Nu zijn die vaste kosten bijna te verwaarlozen tov de variabele dus kun je het stadion in kleine stapjes verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Heb met mn tweede surinaamse team bijna een perfect seizoen doorgemaakt, boven verwachting...

twee weken terug stond ik 4e in de liga II, en in die wedstrijd stond ik ook tegen een heel belangrijke concurrent uit tot 5 minuten voor het einde op een gelijkspel wat voor mij zou betekenen dat ik me hoogstwaarschijnlijk kon handhaven op die vierde plek....

maar helaas, toen ging het mis, en nu ben ik zelfs terug gevallen naar de 6e plek en moet dus komend weekeind een degradatieduel spelen...
Helaas is in de laatste competitiewedstrijd ook een goede midenvelder geblesseerd geraakt én gisteren is in een vriendschappelijk mn beste spits met een +2 blessure uitgevallen (die had ik niet laten spelen van het weekend omdat hij op twee gele kaarten stond en ik al vreesde hem met een schorsing te moeten missen)...

Dat degradatieduel, waarin ik meende wel een kans te hebben, lijkt nu bij voorbaat verloren, en ik zal mn team moeten herpakken in een lagere liga, en sowieso alsnog eens aane en concept gaan werken (ik heb me momenteel met dat tweede team eigenlijk bijna enkel bezig gehouden met de korte termijn, enkel wel een beetje gelet op een zekere waardevastheid van mn aankopen en opbouwen van financiele reserve)

• Kaplander
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 01:50
Geen kampioen, maar dat was halverwege al wel duidelijk. Maar zonder veel meeval wel mooi tweede gebleven :)

Volgend seizoen een nieuwe poging. Maar dat hangt natuurlijk ook af van de ploegen die er weer bij komen. Dus ik focus me vooraleerst op het verbeteren van mijn ratings. Heb dit seizoen geregeld de 360 hatstats kunnen aantikken. Voor volgend seizoen mik ik op 375.

Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9

• EpicPuma
Ik ben nu ook bezig met dit spel. Eerste wedstrijd is nu nog bezig maar ik sta al 6-0 voor, wat volgens mij best oké is :P. Mijn naam is Zilvermunt en zo heet mijn club ook (weet niet of jullie daar wat aan hebben).

• TheInsomniac
  • Niet online
theturtle schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:06:
Sluiting VIII België en Nederland

Zoals het er naar uit ziet zal de VIII in zowel België als Nederland dit tussenseizoen gesloten worden. Alle teams die momenteel in de VIII zitten zullen via de gratis botpromotie naar de VII promoveren.

Zodra de VII in een van de landen weer volloopt zal de VIII automatisch weer geopend worden.

Kortom ben blij dat ik je advies ter harte heb genomen, en voor het kampioenschap ben gegaan. Die heb binnen gehaald, anders zat ik nu zonder bekertje in de 8e divisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

EpicPuma schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:54:
Ik ben nu ook bezig met dit spel. Eerste wedstrijd is nu nog bezig maar ik sta al 6-0 voor, wat volgens mij best oké is :P. Mijn naam is Zilvermunt en zo heet mijn club ook (weet niet of jullie daar wat aan hebben).
Welkom bij HT! :) Goed om te zien dat er nieuwe mensen zich aanmelden bij het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
EpicPuma schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:54:
Opvallend dat je als startend team in de 6e klasse wordt gedropt. Gegarandeerde degradatie verwacht ik zo.
De 6-0 waar je het over hebt zal de preparation wedstrijd zijn voor je manager diploma denk ik? Zit er een vriend van je bij je in de competitie of echt random in die klasse gedropt?

Je kon toch alleen in de laagste 2 divisies worden geplaatst als startend manager, of is dat tegenwoordig niet meer zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
TheInsomniac schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:17:
[...]

Sluiting VIII België en Nederland

Zoals het er naar uit ziet zal de VIII in zowel België als Nederland dit tussenseizoen gesloten worden. Alle teams die momenteel in de VIII zitten zullen via de gratis botpromotie naar de VII promoveren.

Zodra de VII in een van de landen weer volloopt zal de VIII automatisch weer geopend worden.

Kortom ben blij dat ik je advies ter harte heb genomen, en voor het kampioenschap ben gegaan. Die heb binnen gehaald, anders zat ik nu zonder bekertje in de 8e divisie.
Toch jammer dat het spel zo leegloopt, ik ben nog in de XI begonnen. Ja, ze ruimen nu bots sneller op, maar dan nog is dit een teken aan de wand. :/

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicPuma
TheInsomniac schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:34:
[...]

Opvallend dat je als startend team in de 6e klasse wordt gedropt. Gegarandeerde degradatie verwacht ik zo.
De 6-0 waar je het over hebt zal de preparation wedstrijd zijn voor je manager diploma denk ik? Zit er een vriend van je bij je in de competitie of echt random in die klasse gedropt?

Je kon toch alleen in de laagste 2 divisies worden geplaatst als startend manager, of is dat tegenwoordig niet meer zo?
Niemand die ik ken speelt dit spel... Ik ben er gewoon random in gegooid. :P En ja die, uiteindelijk op 7-0, wedstrijd was zo een oefenwedstrijd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
EpicPuma schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:41:
[...]
Niemand die ik ken speelt dit spel... Ik ben er gewoon random in gegooid. :P En ja die, uiteindelijk op 7-0, wedstrijd was zo een oefenwedstrijd ofzo.
Dan is dit een mooie plek om mensen te leren kennen:P.
Ik heb vroeger ook hattrick gespeeld, maar niet de afgelopen ~5 jaar oid en ben net ook weer begonnen.
Het is en blijft een vrij ernstig lange termijn spel, veel verder dan 1x promoveren zonder lange termijn plan, zal lastig blijken. Dus iets van een lange termijn plan is wel wenselijk:P.

Korte termijn tips:
- Lees de game manual een keer helemaal goed door. http://www92.hattrick.org/Help/Rules/Complete.aspx
- Kies een 'hoofdstat' die je wil trainen. Voorkeur hiervoor is type waarbij weinig investering nodig is, en waarbij de hoofdstat zichzelf verkoopt. Hiervoor zijn verdedigen en keepen wellicht het makkelijkst.
- Koop daarvoor de maximale aantal spelers die je op die posities kunt trainen(4 vleugelspelers, 6 middenvelders, 6 spitsen, 10 verdedigers, 2 keepers) van 17 of max 18 jaar oud.
- Je spelers krijgen training als ze in een competitie wedstrijd of in een vriendschappelijke wedstrijd spelen. Max 2 wedstrijden per week, dus vandaar bovenstaande max trainee aantallen.
- Als je het geld ervoor hebt, schaf een goed coach aan(je hebt nu een redelijk coach)
- Als je een redelijk coach hebt, stel max 5 assistent coaches aan(daarboven kun je beter naar goed coach gaan), bij goed coach is 8 sowieso interessant, 9/10 kan ook, ligt aan je training en of je het kan veroorloven.
- Ontsla alle spelers die geen redelijk hoofdstat hebben van je spelers
- Koop voor max 1k per speler waar nodig vervangers met minimaal goed hoofdstat en zoveel mogelijk bijstats, maar niet te hoogbejaard(max 28 jaar oid).
- Organiseer vriendschappelijke wedstrijden(geen oefenwedstrijden), voor training essentieel.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Anyone else looked at their new leagues yet? I've been placed in a reasonable league it seems, one clear favorite and the rest not that spectacularly good. May not be able to play for the top spots this season, but next season who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
TheInsomniac schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:36:
Anyone else looked at their new leagues yet? I've been placed in a reasonable league it seems, one clear favorite and the rest not that spectacularly good. May not be able to play for the top spots this season, but next season who knows.
:?

Ik ben op mijn sloffen kampioen geworden, volgend jaar weer de VIde in, nu om eens te blijven ipv steeds heen en weer te gaan tussen VI en VII omdat ik teveel blijf switchen.
Twijfel nu wel om 2 oude middenvelders + mijn twee jonge winger trainees te verkopen en dan 2 nieuwe wing trainees met hoog PM te halen. Loonkosten technisch wat handiger en mijn selectie is dan kleiner.
Eens kijken of dat financieel haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

RM-rf schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:24:

Dat degradatieduel, waarin ik meende wel een kans te hebben, lijkt nu bij voorbaat verloren, en ik zal mn team moeten herpakken in een lagere liga ..
en toch gisteren met 2-1 gewonnen! :D ik blijf dus in de liga II (en de kansen zien er dit seizoen ook niet heel slecht uit, ik ga iig streven naar klassebehoud, alhgoewel vermoedelijk wel weer via een kwalificatieduel)

wel met een behoorlijke portie geluk en tegen de kansverhouding (maar als mn drie blessure's erbij waren geweest had ik wel een stuk beter in zn buurt kunnen komen, en ergens vermoed ik dat je in zulke duels wel een voordeel hebt met oudere en ervaren spelers, laat ik daarin bovenmatig sterk zijn, met rond de 11 spelers met Goed Leiderschap en veel XP, als future coaches)

[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 16-12-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:12

Oxigeon

En zo is dat!

Vorige week in divisie 7 derde geworden. Na zojuist even ingelogd te zijn heb ik gemerkt dat ik nu in div 6 zit. Toch gepromoveerd om de een of andere reden dus. Helaas nog geen kampioen kunnen worden in mijn carriere. Hopelijk kan ik de div 6 toch in de middenmoot meedraaien.

EDIT: Als ik de statistieken bekijk zie ik dat ik op het middenveld de laagste ratings en sterren behaal tov mijn tegenstanders. In de aanval heb ik dan weer de meeste sterren/rating. En de verdediging ben ik ook weer iets minder dan de rest.

Is het zo dat als je het overwicht hebt op het middenveld dat dat 9van de10 keer beter uitpakt? Ik speel voornamelijk 343. Of is het verstandig over te schakelen naar 442?

[ Voor 43% gewijzigd door Oxigeon op 16-12-2013 12:26 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Oxigeon schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:20:
Vorige week in divisie 7 derde geworden. Na zojuist even ingelogd te zijn heb ik gemerkt dat ik nu in div 6 zit. Toch gepromoveerd om de een of andere reden dus. Helaas nog geen kampioen kunnen worden in mijn carriere. Hopelijk kan ik de div 6 toch in de middenmoot meedraaien.

EDIT: Als ik de statistieken bekijk zie ik dat ik op het middenveld de laagste ratings en sterren behaal tov mijn tegenstanders. In de aanval heb ik dan weer de meeste sterren/rating. En de verdediging ben ik ook weer iets minder dan de rest.

Is het zo dat als je het overwicht hebt op het middenveld dat dat 9van de10 keer beter uitpakt? Ik speel voornamelijk 343. Of is het verstandig over te schakelen naar 442?
middenveld is op Hattrick inderdaad een beetje een allesbepalende factor, aangezien het de hoofdreden is om je eigen kansen te scheppen en de kansen van je tegenstander tegen te gaan...

Enkel bepaalde tactieken als Long Shots en Counter, of het sterk inzetten op Specialiteiten gevend aarbuiten nog een mogelijkheid om extra kansen te scheppen zonder een sterk middenveld...

Als je zoals jij een sterke aanval hebt, maar een zwak middenveld, staan je goede spitsen er dus een beetje werkloos bij...

Overigens, het zal vermoedelijk niet zo heel veel helpen 442 iv 343 te spelen.. aangezien beiden dus 4 middenvelders (ik vermoed 3 MF en een winger) betekenen...
wat slimmer kan zijn is bv ens af te wegen of je een defensieve aanvaller zou kunnen gebruiken, een aanvaller met wat meer Playmaking/positiespel en die defensief te laten spelen.
Eventueel ook of het zou helpen 2-5-3 te spelen met slechts twee verdedigers en je wingers naar het midden spelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Je had jezelf nog op engels ingesteld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Pas maar op, als je zo gaat beginnen ga ik straks in het Duits posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
RM-rf schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:15:
[...]
middenveld is op Hattrick inderdaad een beetje een allesbepalende factor, aangezien het de hoofdreden is om je eigen kansen te scheppen en de kansen van je tegenstander tegen te gaan...
....
Overigens, het zal vermoedelijk niet zo heel veel helpen 442 iv 343 te spelen.. aangezien beiden dus 4 middenvelders (ik vermoed 3 MF en een winger) betekenen...
IMHO is Middenveld zeer belangrijk bij Hattrick, daarna komt Aanval en pas als laatste Verdedigen. Ik zou dus altijd voor 343 kiezen ipv 442.

Komt een beetje voort uit mijn ervaring als DEF trainer, ook al is je verdediging 2x beter dan de aanval van de tegenstander, zolang je hem 70% balbezit geeft, scoort hij altijd!

Welke taktiek je ook kiest, geef je tegenstander NOOIT meer dan 60% balbezit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
RM-rf schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:14:
[...]

Pas maar op, als je zo gaat beginnen ga ik straks in het Duits posten :P
Pas maar op, dan gaan wij in het Duits antwoorden! ;)

Spass garandierd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Ik heb geprobeerd om mijn toekomstige coach naaar excellent ervaring te krijgen, maar hij is helaas geblesseerd geraakt en wordt niet meer beter.

Is er een ideaal moment om hem nu coach te maken? Kan ik dat woensdag vlak voor de bekerwedstrijd doen of toch iets eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Ik zou het zelf iets eerder doen. Dinsdag of zo. Maar met als enige reden om te voorkomen dat ik het woensdagmiddag zou vergeten. Effect heeft het immers pas na de eerste bekerwedstrijd (langzamer verval van opgebouwde extra TS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:15
Zo, dat was, gister, een onverwachte overwinning! :D

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Wordt spannend de komende dag. Ik heb een serieuze Nederland U20 prospect te koop staan (Mattijs Graaf). Als ik naar vergelijkbare spelers kijk zie ik dat er momenteel soms flink met miljoenen wordt gesmeten, maar lang niet altijd... Spannend dus aan welke kant van de vergelijkingen ik ga uitkomen.

Is ook erg afhankelijk van zijn nationale "concurrenten" denk ik. Ik weet niet hoeveel beteren er zijn op zijn positie (koppende verdediger). Als dat er best veel zijn, zal de prijs vast snel heel veel lager zijn.

Maar hoezeer ik ook zit te azen op die eventuele miljoenen ;) als ik moet kiezen kies ik toch voor een mooie interlandcarriere voor Mattijs. Lijkt me erg leuk een eigen jeugdspeler te volgen in een U20 campagne :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kaplander schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:34:
Wordt spannend de komende dag. Ik heb een serieuze Nederland U20 prospect te koop staan (Mattijs Graaf). Als ik naar vergelijkbare spelers kijk zie ik dat er momenteel soms flink met miljoenen wordt gesmeten, maar lang niet altijd... Spannend dus aan welke kant van de vergelijkingen ik ga uitkomen.

Is ook erg afhankelijk van zijn nationale "concurrenten" denk ik. Ik weet niet hoeveel beteren er zijn op zijn positie (koppende verdediger). Als dat er best veel zijn, zal de prijs vast snel heel veel lager zijn.

Maar hoezeer ik ook zit te azen op die eventuele miljoenen ;) als ik moet kiezen kies ik toch voor een mooie interlandcarriere voor Mattijs. Lijkt me erg leuk een eigen jeugdspeler te volgen in een U20 campagne :)F
Mediaan: 15 500 €
Gemiddelde: 94 494 €

Ik weet niet of je hem gepitcht hebt op het forum (of elders), maar doorgaans zijn dit toch wel een beetje de bedragen waar veel spelers op letten bij het bepalen van hun max, denk ik? Toegegeven, bij jonge prospects maakt het natuurlijk een wereld van verschil (die niet terugkomt in de transfervergelijking) of een speler 17.2 is of 17.110 maar miljoen(en) is nog ver weg ;) . Misschien nog ergens proberen te adverteren, als je dat nog niet gedaan hebt? Succes in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
naitsoezn schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:33:
[...]

Mediaan: 15 500 €
Gemiddelde: 94 494 €

Ik weet niet of je hem gepitcht hebt op het forum (of elders), maar doorgaans zijn dit toch wel een beetje de bedragen waar veel spelers op letten bij het bepalen van hun max, denk ik? Toegegeven, bij jonge prospects maakt het natuurlijk een wereld van verschil (die niet terugkomt in de transfervergelijking) of een speler 17.2 is of 17.110 maar miljoen(en) is nog ver weg ;) . Misschien nog ergens proberen te adverteren, als je dat nog niet gedaan hebt? Succes in ieder geval :)
Ik heb zelf niet hoeven pitchen (had het vrijwel zeker nooit in de gaten gekregen, omdat het vooral toch de leeftijd is die zo'n speler bijzonder maakt); de nationale scouting was er destijds (ik scoutte 'm op 16 jaar en 0 dagen) razendsnel bij (hij had een 'tweeling'). Maar hoe hij valt in de rangorde van alle prospects weet ik verder niet. En dat zal vast heel veel verschil maken. Ik zal dus inderdaad maar niet op te veel opbrengst rekenen... Maar je weet maar nooit ;)

Goede kans op een U20 selectie heeft ie iig zeker wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kaplander schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:10:
[...]

Ik heb zelf niet hoeven pitchen (had het vrijwel zeker nooit in de gaten gekregen, omdat het vooral toch de leeftijd is die zo'n speler bijzonder maakt); de nationale scouting was er destijds (ik scoutte 'm op 16 jaar en 0 dagen) razendsnel bij (hij had een 'tweeling'). Maar hoe hij valt in de rangorde van alle prospects weet ik verder niet. En dat zal vast heel veel verschil maken. Ik zal dus inderdaad maar niet op te veel opbrengst rekenen... Maar je weet maar nooit ;)

Goede kans op een U20 selectie heeft ie iig zeker wel :)
En misschien nog een leuke moederclub-bonus in de toekomst :)

Edit: Toch nog 6 ton :) netjes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
naitsoezn schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:25:
[...]

En misschien nog een leuke moederclub-bonus in de toekomst :)

Edit: Toch nog 6 ton :) netjes d:)b
Mijn eigen interpretatie is toch wel wat minder positief.

Want deze Spanjaard is duidelijk niet de "beoogde koper" waar tijdens het weekend nog sprake van was.

En als ik de transfer naar het komende weekend zou tillen was het begreep ik wel belangrijk dat ik de speler deze week zou trainen. Dat is nu ook niet gebeurd. Omdat het winnende bod gewoon een autobid was met de koper offline. Die wist ten tijde van zijn wedstrijd duidelijk nog niet eens van zijn aankoop.

Zal verder vast nog wel een heel mooie speler worden (koper heeft ook een uitstekend trainer). Maar ik verwacht hem niet direct meer bij U20 na bovenstaande moet ik zeggen. En dat was toch het echt bijzondere aan deze speler, dat ie daarvoor in de race was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kaplander schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:13:
[...]

Mijn eigen interpretatie is toch wel wat minder positief.

Want deze Spanjaard is duidelijk niet de "beoogde koper" waar tijdens het weekend nog sprake van was.

En als ik de transfer naar het komende weekend zou tillen was het begreep ik wel belangrijk dat ik de speler deze week zou trainen. Dat is nu ook niet gebeurd. Omdat het winnende bod gewoon een autobid was met de koper offline. Die wist ten tijde van zijn wedstrijd duidelijk nog niet eens van zijn aankoop.

Zal verder vast nog wel een heel mooie speler worden (koper heeft ook een uitstekend trainer). Maar ik verwacht hem niet direct meer bij U20 na bovenstaande moet ik zeggen. En dat was toch het echt bijzondere aan deze speler, dat ie daarvoor in de race was.
oei, zonde... Is één training dan echt zo belangrijk op dat niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
naitsoezn schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:27:
[...]

oei, zonde... Is één training dan echt zo belangrijk op dat niveau?
Omdat ie uiteindelijk niet is opgepikt door een beoogde koper geeft toch wel aan dat ie geen eerste keus is denk ik te kunnen concluderen. Als je al op achterstand staat dan zal het missen van een training zeker niet helpen.

Als het huidige U20 team wordt uitgeschakeld ergens dit komende seizoen (finale is eind seizoen), zullen de nieuwe spelers ervaring op gaan doen. Als je er dan niet bij bent lijkt het me een gelopen koers. Er is dus maar een periode van een aantal weken om het te halen of niet. Waarna je een gewone speler bent (die willekeurig wanneer kan zijn geboren) of niet.

Zo heb ik (zeker geen U20 specialist) iig dan toch het idee dat het allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Om het huidige miljoenenbal een beetje te volgen moet je maar eens een transferfilter aanmaken voor spelers van 17 jaar en een paar dagen. Bijvoorbeeld verdedigen goed met specialiteit koppen (waar mijn speler in viel).

Ik vermoed dat in de loop van volgende week alles weer "normaal" zal worden. Het is natuurlijk iets wat maar 1 keer iedere vier maanden even gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kaplander schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:05:
[...]

Omdat ie uiteindelijk niet is opgepikt door een beoogde koper geeft toch wel aan dat ie geen eerste keus is denk ik te kunnen concluderen. Als je al op achterstand staat dan zal het missen van een training zeker niet helpen.

Als het huidige U20 team wordt uitgeschakeld ergens dit komende seizoen (finale is eind seizoen), zullen de nieuwe spelers ervaring op gaan doen. Als je er dan niet bij bent lijkt het me een gelopen koers. Er is dus maar een periode van een aantal weken om het te halen of niet. Waarna je een gewone speler bent (die willekeurig wanneer kan zijn geboren) of niet.

Zo heb ik (zeker geen U20 specialist) iig dan toch het idee dat het allemaal werkt.
Tja, ik ben ook geen u20-specialist oid ofzo hoor (verre van :D ), en je kunt best gelijk hebben. Maar persoonlijk vind ik dit een vrij kortzichtige gedachte (niet van jou, maar van de u20 / NT coaches / scouts). Al op je 20e kun je echt bepaalde keuzes gemaakt hebben voor een bepaalde richting (bv. single skill versus multi skill), waardoor jeje speler (mogelijk) nooit een NT zult halen, maar toch kan het een (veel) betere speler zijn dat één van de andere keuzes.... De bijskill wordt nogal eens ondergewaardeerd, heb ik het idee. Neemt niet weg natuurlijk, dat een speler wel 'normale' training moet krijgen, maar iemand met een uitstekend coach zou die afweging prima moeten kunnen maken, lijkt me (anders neemt ie geen uitstekend coach). Soms krijg ik wel eens de indruk dat het vrij veel 'ons kent ons' is in het NT / U20 wereldje is, waardoor 'buitenstaanders' weinig tot geen kans krijgen. Maar misschien ben ik als multi-skill manager wel bevooroordeeld ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
naitsoezn schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:23:
[...]

Tja, ik ben ook geen u20-specialist oid ofzo hoor (verre van :D ), en je kunt best gelijk hebben. Maar persoonlijk vind ik dit een vrij kortzichtige gedachte (niet van jou, maar van de u20 / NT coaches / scouts). Al op je 20e kun je echt bepaalde keuzes gemaakt hebben voor een bepaalde richting (bv. single skill versus multi skill), waardoor jeje speler (mogelijk) nooit een NT zult halen, maar toch kan het een (veel) betere speler zijn dat één van de andere keuzes.... De bijskill wordt nogal eens ondergewaardeerd, heb ik het idee. Neemt niet weg natuurlijk, dat een speler wel 'normale' training moet krijgen, maar iemand met een uitstekend coach zou die afweging prima moeten kunnen maken, lijkt me (anders neemt ie geen uitstekend coach). Soms krijg ik wel eens de indruk dat het vrij veel 'ons kent ons' is in het NT / U20 wereldje is, waardoor 'buitenstaanders' weinig tot geen kans krijgen. Maar misschien ben ik als multi-skill manager wel bevooroordeeld ;) .
Dat ze de sleutelspelers zoveel mogelijk ondergebracht willen hebben bij bekenden begrijp ik wel. Het is toch belangrijk dat een speler precies zo getraind wordt als de bondscoach dat voor ogen heeft. Als trainers hun eigen keuzes maken (wat bij niet bekenden sneller zal gebeuren) wordt het lastig het maximale uit U20 te halen. Omdat het gaat over een zo korte periode (3 seizoenen maximaal van promotie tot finale) is een speler dan al snel niet meer de speler die je als bondscoach eigenlijk voor ogen had.

Ik ben het met je eens dat een speler in andere handen best wel eens uiteindelijk beter kan worden dan in de U20 stal. Maar op ervaring zal ie altijd een flinke achterstand oplopen. Overigens worden de U20 spelers doorgaans ook verkocht na een campagne heb ik het idee. Dus een speler die een hele carriere in U20/NT stalling doorbrengt is volgens mij sowieso zeldzaam.

En ik heb het nog nooit bekeken (zal dat eens doen), maar ik zou ook verwachten dat de meeste NT spelers eerder geen U20 spelers zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Alle vragen over U20 kun je bij mij terecht. Ook wel over vragen over NT trouwens. Ik ben begin dit seizoen de scout voor U20 en al een tijdje de scout van de NT keepers. Ik heb zicht op alle U20/NT spelers. ;)

Mattijs Graaf is uiteindelijk niet geplaatst, voornamelijk omdat er nog betere koppers aan zitten te komen. Dat hij een mooi prijsje heeft gemaakt is daarom extra handig voor jou. Het hebben van die speciale leeftijd is dan toch wel echt een pre.

Als voorbeeld van een mooie die wel geplaatst is:
Joshua Zwagerman [playerid=390608468]
17 jaar en 0 dagen, volgende verjaardag: 11-04-2014Nederlands

Nationaliteit: Netherlands

Vorm: redelijk (6) Conditie: zwak (4)
Een aangenaam persoon die evenwichtig en oprecht is.
Hij heeft waardeloos (2) ervaring en is een matig (5) leider.
Clubtrouw: goddelijk (20)

Eigenaar: Manager (sinds 20-12-2013 (16/53), 0d)
Total Skill Index (TSI): 2 710
Loon: 570 €/week 9 120 €/ seizoen
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Specialiteit: Krachtig
HTMS Punten: Vaardigheid: 473 / Potentieel: 2114

Keepenrampzalig (1)
Verdedigengoed (7)
Positiespeluitstekend (8)
Vleugelspelzwak (4)
Passenmatig (5)
Scorenzwak (4)
Spelhervattingrampzalig (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Erg jammer (een jeugdproduct in U20 was bijzonder mooi geweest) maar het was me idd al wel duidelijk ;)

De aanhakers doen 3,5 miljoen plus op dit moment. De afvallers 500-600k.

Ik heb de filter toch nog staan, dus zal die betere koppers eens goed bekijken de komende week dan :)

Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.