er is me wel eens opgevallen dat de meeste 'winst-situaties' te vinden zijn op eerder 'middelmatige' skillniveau's ....nWo_Riot schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:46:
Ja precies, ik wilde speculeren over verwachtingen, of praten over bepaalde zeer winstgevende onderdelen. (Zo zijn er bepaalde spelers met bijv. uitstekend def +uitstekend passen 18 jaar die bij één pop op passen gelijk een miljoen meer waard worden)
Ik geloof namelijk zeker dat de ene training winstgevender is dan de ander. Ook binnen een training zelf zijn er grote verschillen op winst te behalen, zoals in mijn voorbeeld hierboven.
Met spelers in skills waarmee je goed rond kunt komen in de 'lagere regionen'... dus voor nederland VIII en VII.
imho is de voornaamste reden dat managers die zulke spelers aankopen veelal minder ervaring hebben en 'kennis' van de juiste prijzen en zich makkelijk laten verleiden tot bidwars en mogelijk nog wel teveel bieden.
Een typisch voorbeeld zou dan een manager zijn die het spel nu een tijdje speelt (3-4 seizoenen), zn financieen op orde heeft en eindelijk winst draait en die winst wil besteden in duidelijk 'betere' spelers dan degene die hij heeft...
een 'sprong-naar-boven' maken
én daarvan zijn er verdomd veel (die liga's zijn de 'breedste' en er spelen per land veelal vele duizenden managers op dat niveau), ze hebben het geld en willen 'betere' spelers kopen én ze missen de ervaring om echt voor de 'koopjes' te gaan...
of soms laten ze zich ook misleiden door bepaalde 'markt-gaten' die ook veelal samenhangen met hoe het zoekformulier werkt en de Transfer-vergelijking.
wat ik een tijdje terug ontdekt was dat forimdabel en uitmuntende verdedigers op 20 jaar goedkoper zijn dan wanneer ze 21 worden (via HTPE: 20jr+uitmuntend DEF= €944K, 21jr+uitmuntend DEF=€1mijoen... in mn herinnering was dat trouwens nog sterker vroeger) ...
verklaarbaar imho met het idee dat veel van die 3-seizoenen-managers die een sprong naar boven maken liever zoeken op 21-jarige verdedigers dan van 20jr.
Zodra je echter met hogere skills en duurdere spelers gaat handelen wordt de winst veelal steeds lager en het handelen ook moeilijker....
het aanbod daarvan is kleiner en de groep managers hebben veelal ook meer en betere ervaring.
[ Voor 20% gewijzigd door RM-rf op 18-09-2010 14:33 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen