Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 68 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 58 Laatste
Acties:
  • 166.119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 09:56
Als tweede geëindigd in VIII. Ben pas een week of twee geleden begonnen, dus vind het wel oké om in deze divisie te blijven (kan niet promoveren als nummer twee, toch?).
Als ik het goed begrijp gaan we nu een 'tussenseizoen' in. Dit duurt twee weken toch? En naar ik begrijp is het slim - kan het slim zijn - om in die periode een subskill zoals 'passen' te trainen? Ik train nu op 'positiespel' dus lijkt deze switch me wel zinvol (lees: winstgevend).
Nouja, maar gewoon proberen en ondervinden denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36

nXXt

Carpe omnia

Je kunt nog promoveren als je goed op de ranglijst staat: 'gratis promotie'.

Zo, AC Quattro is het seizoen geëindigd met een 7-0 overwinning in het volledig uitverkochte eigen stadion. Uiteindelijk was onderstaande tabel de eindstand van de competitie. Het is nogal vertekend door het feit dat de competitie momenteel vier botjes telt, maar eerder zelfs nog meer (was een periode dat er maar 2 actieve menselijke teams waren).

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/b8u3v9.png

Toch blij met de vrij bizarre statistieken :P Vorig seizoen (mijn eerste seizoen met het huidige team, waar ik pas bij de vierde wedstrijd begon) helaas nipt de promotie misgelopen.

Zometeen mag AC Quattro aantreden in de GoT Cup :)

[ Voor 3% gewijzigd door nXXt op 17-09-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 18:08
nXXt schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:28:

Zo, AC Quattro is het seizoen geëindigd met een 7-0 overwinning in het volledig uitverkochte eigen stadion. Uiteindelijk was onderstaande tabel de eindstand van de competitie. Het is nogal vertekend door het feit dat de competitie momenteel vier botjes telt, maar eerder zelfs nog meer (was een periode dat er maar 2 actieve menselijke teams waren).

[afbeelding]

Toch blij met de vrij bizarre statistieken :P Vorig seizoen (mijn eerste seizoen met het huidige team, waar ik pas bij de vierde wedstrijd begon) helaas nipt de promotie misgelopen.

Gefeliciteerd! Dat zijn wel heel veel goals voor 1 seizoen idd :)

Ik heb mijn kampioenschap toch ook nog kunnen opluisteren met een rechtstreekse promotie. Volgend seizoen in V derhalve :Y)

Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Ress schreef op zondag 16 september 2012 @ 09:34:
Afgelopen seizoen weer eens begonnen met Hattrick (TeamID=811502) en ben bezig geweest met een leuk trainingsplan te bedenken. Ik wil hier dan ook vragen wat jullie ervan vinden.

Het plan is om spelers te maken die zijn bedoeld als "InnerMids towards the Wing", deze spelers kunnen ook als Winger worden ingezet.

De spelers wil ik elk seizoen een aantal weken trainen op Playmaking en Crossing en in het tussenseizoen een aantal weken op passen. Elke speler wil ik zo'n 4 seizoenen trainen. In de toekomst wil ik hier eigen jeugdspelers voor gaan gebruiken.

Wat vinden jullie van het idee om meerdere keren in een seizoen te switchen van training?
Ik denk zelf dat dit iets lastiger is als bijvoorbeeld 2 seizoenen PM en daarna 1 seizoen crossing en 1 seizoen passing, maar vind ook dat ik hierdoor iets flexibeler ben.
Tijdens het seizoen afwisselen doe ik zelf eigenlijk altijd. Anders ga je zo geforceerd bepaalde opstellingen spelen, waar de wedstrijd eigenlijk om een andere vraagt. Als je 2 of 3 verschillende skills hebt om te trainen kun je daar wat makkelijker in varieren en de ene week met een sterke verdediging spelen en de andere week all-out offensief, zonder training te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 13:41

[afbeelding]

Dat zijn prima aantal doelpunten zeg! Beetje het niveau van Barca en Real heeft je topscoorder er ook een stuk of 40 in liggen?

Zelf ben ik ook kampioen geworden en promoveer ik rechtstreeks naar de V wat een leuk seizoen belooft te worden strijden om plek 3 t/m 5 zal het eerste doel zijn alles daarboven is mooi meegenomen :)

Ik ben wel erg benieuwd wat die salaris veranderingen en vaardigheden gaan betekenen voor de betere en oudere spelers. Ben ook erg benieuwd of de markt hierdoor een beetje weer aantrekkelijk wordt.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ress
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 10:50
Zelf promoveer ik ook (via de botopruiming) vanaf de 2e plaats, naar VII.471

Afhankelijk van de 2 degradanten en de andere 3! teams die daarheen promoveren, wordt dit vechten om lijfsbehoud.

Wat ook direct mijn eerste doelstelling wordt voor komend seizoen.

* Lijfsbehoud
* Twee jeugdspelers promoveren, waarvan 1 maximaal trainen in PM en Winger, de andere alleen op PM.
* Stadion uitbreiden (dit is nu nog de default 12000 plaatsen, zonder VIPs).
* Future Coach aanschaffen met Solid leadership en minimaal passable exp.
* Maximaal trainen met als resultaat dat ik over 2 seizoenen voor promotie kan vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 09:56
Vind ik dat onder 'Promotiestatus'? Daar staat namelijk dat alleen de nummer één rechtstreeks promoveert, verder staat er niets bij. Heb ook geen wedstrijden gepland staan voor de komende zondagen..

Verwijderd

Als ik op HTEV kijk dan was mijn competitie vrij onvoorspelbaar. Alleen de nummer laatst had meer dan 33% kans te eindigen op de plaats waar ze nu staan.

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Salv schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:38:
[...]
Dat zijn prima aantal doelpunten zeg! Beetje het niveau van Barca en Real heeft je topscoorder er ook een stuk of 40 in liggen?
Dat is de grap: mijn topscorer (ook divisietopscoorder) heeft er 20 in liggen en mijn nummer 2 (ook divisie nummer 2) heeft er 17 in liggen. Dit zijn mijn twee spitsen.

In mijn ranglijst tref je vervolgens een middenvelder met 9 goals en daarna 5 middenvelders en/of vleugelspelers die 8 goals hebben gescoord. Dan nog twee vleugelspelers die er ieder 6 hebben gescoord (waarvan eentje vooral als vleugelverdediger gespeeld heeft) en dan een middenvelder die 5 heeft gescoord. Dan een middenvelder die er 3 heeft gescoord, een verdediger die er 2 heeft gescoord en dan nog een drietal spelers die één goal hebben gescoord.

Met andere woorden: ik heb in totaal 16 scorende spelers dit seizoen, waarvan 11 spelers 5 goals of meer hebben gescoord en 8 spelers 8 goals of meer.

Vrij veel scorend vermogen dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik zit een beetje te twijfelen of ik mijn team in de verkoop moet zetten en opnieuw moet gaan opbouwen. Redelijk drastische stap die je dan neemt.

Ik zit nu in de IVe klasse, train vleugelspel, maar zie niet echt in hoe ik hier beter kan worden, aangezien ik geen enkele reserve achter de hand heb, financieel niet en met spelers niet. De waarde die ik heb, zit in mijn spelers, maar die zijn flink wat goedkoper geworden door de transfermarkt die op z'n gat is komen te liggen.

Lastige keuze. Ik heb al 5 jaar lang gespeeld met als doel hoger komen. (Had een beetje een rode lap in de vorm van mijn collega die ook in de IVe speelt, maar die is dit seizoen gedegradeerd naar de Ve divisie. Dus dat is nu ook geen drijfveer meer.)

Ik heb een speler die ik voor 2.3M tot uitstekend coach kan maken, dan als ik al mijn spelers verkocht heb, kijken wat ik er voor in de plaats kan krijgen en weer beginnen een mooi trainingsschema op te bouwen.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54
mogelijk dat je het nog wat langer uit kunt zingen met de salarisreductie. maar als je echt geen groeipotentieel meer hebt in je team zou ik ervoor kiezen om me af te laten zakken naar de VI en daar opnieuw te gaan bouwen.
Eventueel met een uitstekend coach en een andere trainingsvorm.
Als ik het nu voor het zeggen had zou ik 10 jonge verdedigers kopen met koppen mainstat ongeveer uitmuntend tot briljant. Deze op PM trainen tot wereldklassen dan passen en spelhervatten erop dan heb je een redelijke basis om verder te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 17:18

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CoRrRan schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:01:
Ik zit een beetje te twijfelen of ik mijn team in de verkoop moet zetten en opnieuw moet gaan opbouwen. Redelijk drastische stap die je dan neemt.

Ik zit nu in de IVe klasse, train vleugelspel, maar zie niet echt in hoe ik hier beter kan worden, aangezien ik geen enkele reserve achter de hand heb, financieel niet en met spelers niet. De waarde die ik heb, zit in mijn spelers, maar die zijn flink wat goedkoper geworden door de transfermarkt die op z'n gat is komen te liggen.

Lastige keuze. Ik heb al 5 jaar lang gespeeld met als doel hoger komen. (Had een beetje een rode lap in de vorm van mijn collega die ook in de IVe speelt, maar die is dit seizoen gedegradeerd naar de Ve divisie. Dus dat is nu ook geen drijfveer meer.)

Ik heb een speler die ik voor 2.3M tot uitstekend coach kan maken, dan als ik al mijn spelers verkocht heb, kijken wat ik er voor in de plaats kan krijgen en weer beginnen een mooi trainingsschema op te bouwen.
ik heb zelf vorig seizoen de keuze voor 'ombouw' ook gemaakt, maar minder drastisch..
enkel enige van de duurste spelers verkocht (qua salaris), deze waren meestal ook wat over-skilled,
vervolgens jongere en meer multiskilled teruggekocht.

Tot mn verrassing was het negatieve effect veel minder dan ik verwacht had, heb dit seizoen eigenlijk zelfs nog voor het kampioenschap meegespeeld tot aan de één-na-laatste wedstrijd die ik zelf bewust weggegeven heb (om m'n XP-trainee's twee extra wedstrijden te geven waarin ze een vol XP-punt konden halen).
en ben probleemloos derde geworden in mn V-liga.

Ik heb het idee dat het, als je in hoge liga's speelt een vaker voorkomend probleem is om te verzanden in te dure spelers met een net te hoge hoofdskill (het verschil tussen bovennatuurlijk (14) en reusachtig (15) geeft een zware hap aan salaris meer, maar geeft nauwelijks meer spelerswaarde en ook niet een echt bijzonder hogere performance)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Damn, heb bij het verkopen van spelers al wel te maken gehad met de terugval in transfer-prijs, maar moet er nu bij het aankopen van spelers nog even aan wennen.... Net per ongeluk een overpriced trainee gekocht :? :/ . Ik zag een 18-jarige met formidabel positiespel staan voor 2 ton die bijna afliep. Dus ik denk: bieden!! (ben op zoek naar verdedigende trainees, dus hoge begin-skill op positie-spel is altijd welkom). Bekijk ik de speler nog eens goed, blijkt dat ie bijna 19 wordt, in de prijsvergelijking op een median prijs van 199.000 staat, geen specialiteit heeft en weinig leiderschap |:( |:( |:( |:( . FFFUUUUU... Voortaan niet meer zo snel, last-minute bieden en gewoon even rustig kijken.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 19:54
Wij hebben een interessante kandidaat te bespreken. Coen Hezemans is zijn naam. Volgens zijn gegevens is hij 15 jaar.

Zonder verdere training denk ik dat hij redelijk zal blijven in Passen. Train dit jongetje goed en hij is in 'no time' uitstekend op het gebied van Vleugelspel!

Geven we hem een contract, baas?
yayy *O* na ruim 3 jaar eindelijk.. :')

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Redelijk op passen al EN uitstekend op vleugel!

Netjes! Moet je even hier aangeven:
[U17] scouting (10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
net fftjes gedaan.
ik hoop dat z'n positiespel ook ok is.

kan ik vast gaan dromen over wat ik van zijn transfergeld allemaal kan gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Webjunkie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:48:
net fftjes gedaan.
ik hoop dat z'n positiespel ook ok is.

kan ik vast gaan dromen over wat ik van zijn transfergeld allemaal kan gaan doen ;)
is een ontzettend mooie speler, die vast meer dan een miljoen zou moeten opleveren (wat eigenlijk al een lage prijs is, historisch gezien, vroeger lagen ook die prijzen hoger).

belangrijk kan ook zijn of je nóg meer interssante dingen van hem te weten kunt komen (specialiteit, leiderschap, eventueel nóg meer goede skills (PM en DEF zal ook belangrijk zijn voor een vleugelspeler)).
hierbij kan de tweelingen-functionaliteit van hattrick-youthclub.org je helpen... heb je je speler daar al aangemeld?
zeker erg goede spelers hebben bijna altijd één of meer tweelingen die daar aangemeld zijn en dan kun je snel hun maxskills en evt. specialiteit die op HT nog verborgen zijn onthullen.

[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 02-10-2012 10:22 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

LOL, Bekerwedstrijd is grappig. Fans verwachtten licht in het nadeel te zijn in deze uitwedstrijd. Ik speel ongeveer met mijn A-opstelling, maar op PIC.

Sta inmiddels 0-6 voor na 40 minuten speeltijd _O-

[ Voor 6% gewijzigd door nXXt op 03-10-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo nog een minuut en dan eens kijken of mijn spelers wakker zijn voor het nieuwe seizoen.

Dammm weer PIC vergeten :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

Ik zit er weer aan te denken om vol voor een prestatie gericht team te gaan.
Nu wil ik hier natuurlijk zo ver mogelijk mee komen maar heb ik eigenlijk geen idee hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Welke linie ga je bijvoorbeeld optrainen en wat koop je erbij?
Ik zit nu in de VII en heb 45 mil op de bank. Iemand een goede tip/site hoe ik dit moet aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Voornaamste tip lijkt me dat als je een plan hebt bedacht dan daaraan vast te houden, en er niet te radicaal (een beetje wel natuurlijk, je moet immers flexibel blijven) meer van af te wijken, want dan liggen (extra) geldverlies en stagnatie wel erg op de loer.

Zelf koop ik positiespel en verdedigen in; die train ik eigenlijk nooit. Maar welke skills je voor inkopen kiest maakt denk niet zoveel uit; in dit spel leiden veel verschillende wegen naar Rome (juist het leuke van dit spel vind ik).

Wat ik zelf ook zoveel mogelijk probeer te doen is stacken van leeftijden binnen de verschillende linies, zodat je nooit ineens een hele linie hoeft te vervangen, maar steeds maar 1 speler, die je dan achteraan de leeftijdrij weer vervangt door een speler die weer net wat beter is dan de vorige aanvulling. Zo wordt je team gestaag steeds net wat beter. En kun je dat heel erg lang volhouden.

(Maar verzamel je uiteraard nooit die 45 mil die jij nu op de bank hebt bij elkaar! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

zitten er nog mensen op stage?
daar is een 'single match' uitdagings-mogelijkheid live gegaan (als beta)..
mensen die wileln uitdagen kunnen me graag eentje sturen (TeamID=997939)
Tpn schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:20:
Ik zit er weer aan te denken om vol voor een prestatie gericht team te gaan.
Nu wil ik hier natuurlijk zo ver mogelijk mee komen maar heb ik eigenlijk geen idee hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Welke linie ga je bijvoorbeeld optrainen en wat koop je erbij?
Ik zit nu in de VII en heb 45 mil op de bank. Iemand een goede tip/site hoe ik dit moet aanpakken?
wat ikzelf zou doen is iig te pogen in het begin zeker niet teveel uit te geven en winstgevend te blijven:
geen overdreven dure spelers en letten op loonkosten (en de afschrijvingen die je op spelers moet doen).

ikzelf zou ervoor kiezen DEF te blijven trainen (maar dat doe ik al m hele 'hattrick'-leven) maar bv drie 20-21 jarige middenvelders met reusachtig PM en matig DEF (en liefst wat passing en een specialiteit) en ook die op te trainen in DEF..
op die manier kun je vermoedelijk ook die na drie/vier seizoenen doorverkopen met winst ..
ook je keeper kun je bv met zwak/matig def en reusachtig keepen kopen (en liefts wat Set Pieces) en optrainen in DEF en ook dat zou je een relatief vaste waarde of mogelijk winst opleveren...

op die manier heb je hooguit afschrijvingen op de spelerswaarde van je aanvalllers en een of twee wingers (en zelfs je wingers hebben wat aan verdedigen als skill)..
terwijl je tegelijkertijd redelijk 'sterke' spelers kunt laten spelen die vast en zeker een stevige kunnen prestatie neerzetten...
verder naturlijk letten op specialiteiten en eventuele bijskills bij je spelers, maar niet je laten uitlokken tot tever meegaan in bidwars bij het aankopen.

[ Voor 82% gewijzigd door RM-rf op 04-10-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Uitgedaagd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Zeau.

Eerste competitiewedstrijd ging beter dan verwacht. Moest uit tegen een team met veel duurdere spelers, uitstekende verdediging en redelijk middenveld. Mijn verdediging is redelijk en mijn middenveld is zwak. Wilde pressie en PIC spelen, maar vergeten PIC door te geven. Gevolg: 0-0 :D.

De komende bekerwedstrijd is hopeloos (wel thuis, dus €€€), dus dat wordt sowieso PIC (dit keer niet vergeten). Daarna met een hopelijk iets verhoogde teamgeest thuis tegen een van de twee teams waar ik dit seizoen sowieso van zou moeten kunnen winnen. Als ik daar van weet te winnen, heb ik al een goed begin in de nieuwe divisie. Vervolgens zijn er dan een aantal lastige tegenstanders (wordt dus veel PIC), waarna ik met een hogere teamgeest de mindere goden denk te kunnen verslaan.

De zesde plaats lijkt dus best haalbaar (en dat is dit seizoen het enige doel dat er toe doet: handhaving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gister m'n rentree in VI gewonnen met 0-3 :)... Als ik naar de andere gespeelde wedstrijden kijk, hoef ik dit seizoen niet (weer) direct te degraderen...

Vanavond waarschijnlijk exit in de GoT-cup ;w

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 08-10-2012 20:42 . Reden: :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
nou, de VI vloek is alweer begonnen.
hoe kan ik deze wedstrijd nou verliezen :(

http://www.hattrick.org/C...ch.aspx?matchID=407693702

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik ben weer een ronde verder in de beker.. weer aangekomen in mn gevreesde derde ronde, die ik nog nooit overleefd heb (ondanks dat ik de latste jaren telkens sterker was)...

iig is mn loting erg gunstig, een erg inactief team dat vorige ronde al met geluk doorging.
die moet ik kunnen hebben, enkel neem ik liever geen risico verder en zal met een zo sterk mogelijk team spelen, al overweeg ik wel bij een ruime voorsprong wat xp-trainee's in te wisselen (alhoewel dat me juist vorig jaar opbrak, maar hoop het nu wat 'veiliger' te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik heb al mijn A-spelers die geen trainees zijn in de verkoop gezet. Mochten er morgen spelers poppen, komen ze ook op de TL.

Kijken hoe ik een nieuw team op ga bouwen, maar eerst een paar seizoenen puur op de training gaan focussen om wat geld in het laatje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Na lang in de VII gehangen te hebben (of snel terug gekicked te worden naar die divisie) weer terug in de VI.

Win ik zomaar mijn eerste wedstrijd en allebei de beker wedstrijden. Zou ik dan toch een keer kunnen gaan handhaven in de VI? Hoop in ieder geval wat geld binnen te harken met de beker. Volgende week weer mn A team en B trainee keeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Ik heb er drie jaar over gedaan, maar het is dan toch eindelijk zover, de fans sturen me liefdesgedichten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dit jaar kampioen te worden. Kwam vorig seizoen op doelsaldo iets tekort.
Speel nu al 113 wedstrijden in de VI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog op zoek naar een jeugdcompetitie? Je kan spelen tegen de jeugd van de regerend landskampioen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Nog een paar uur en dan lopen mijn spelers af op de TL! Opbrengst tot nu toe: een schamele 4.6M voor 14 spelers. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond de halve finales van de GoT-cup. Eens kijken of ik me voor de tweede keer voor de finale kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:36:
Vanavond de halve finales van de GoT-cup. Eens kijken of ik me voor de tweede keer voor de finale kan plaatsen.
en ik hoop natuurlijk dat je dat niet lukt ;)

gezien de twee oefenpotjes vorige week gaat het erom spannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Ik zie wel wie ik in de finale tref dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaplander schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:03:
Ik zie wel wie ik in de finale tref dan ;)
Niemand dus ;)

Beide finalisten succes en mag de beste maar winnen enzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:52:
[...]

Niemand dus ;)

Beide finalisten succes en mag de beste maar winnen enzo.
Het wordt dus een re-run van de eerste wedstrijd van dit Toernooi, toen ik ook tegen Flower Power moest..
nu maar hopen dat ik dat weer kan afsluiten met een bloemencorso en niet van mn keldertrapje afdonder ;)

Sowieso nu al een legendarisch seizoen voor mijn team, voor het allereerst in zes jaar eindelijk de vierde ronde beker gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:56:
[...]
Het wordt dus een re-run van de eerste wedstrijd van dit Toernooi, toen ik ook tegen Flower Power moest..
nu maar hopen dat ik dat weer kan afsluiten met een bloemencorso en niet van mn keldertrapje afdonder ;)
Het word dus een re-run van de tweede wedstrijd :P

Maar wel een leuke omschrijving :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
Iemand nog een briljante ingeving met betrekking tot een trainingstactiek? Vleugelspel loop ik steeds mee vast.
Team staat (weer) te koop. :P Ik weet het, zo wordt het nooit wat...

[ Voor 23% gewijzigd door -TheNose- op 18-10-2012 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

briljant? Nee! Advies, Ja!

Maar ik zou proberen om toch je team te analyseren/verbeteren. Wat zijn je zwakke punten? Financien, leeftijd van spelers, nationaliteit neem alles mee en bedenk een ideaal plaatje. Werk daar naar toe en bedenk dat hattrick een spel is van de lange adem.

Speel nu al wat jaartjes mee, en geloof me, verdedigen is verre van ideaal. Maar ik speel nu al weer 2 seizoenen in IV en heb na een jaartje in V daarvoor ook al meerdere seizoenen in IV gespeeld.

Financieel gaat het goed met mijn team, ik maak winst zonder transfers, al mijn spelers komen uit NL (scheelt 20%). Ik probeer mijn trainees een geleidelijk leeftijdsverloop mee te geven, zodat ik niet 3 kanjers in 1 seizoen hoef te verkopen.

Post anders je Sterkte/Zwakte analyse hier, dan denken we met je mee. Naar mijn mening is vaak van taktiek veranderen geen goede zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:04:
briljant? Nee! Advies, Ja!

Maar ik zou proberen om toch je team te analyseren/verbeteren. Wat zijn je zwakke punten? Financien, leeftijd van spelers, nationaliteit neem alles mee en bedenk een ideaal plaatje. Werk daar naar toe en bedenk dat hattrick een spel is van de lange adem.

Speel nu al wat jaartjes mee, en geloof me, verdedigen is verre van ideaal. Maar ik speel nu al weer 2 seizoenen in IV en heb na een jaartje in V daarvoor ook al meerdere seizoenen in IV gespeeld.

Financieel gaat het goed met mijn team, ik maak winst zonder transfers, al mijn spelers komen uit NL (scheelt 20%). Ik probeer mijn trainees een geleidelijk leeftijdsverloop mee te geven, zodat ik niet 3 kanjers in 1 seizoen hoef te verkopen.

Post anders je Sterkte/Zwakte analyse hier, dan denken we met je mee. Naar mijn mening is vaak van taktiek veranderen geen goede zet.
Klopt, maar daarom moet er nu een goed lange termijn plan komen, ik heb alleen even geen idee. :P
Heb in het verleden een sterk counter team gehad, heb spitsen getraind en nu alweer even wingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ronde vier bereikt van de beker :) Nooit hoger dan de twee gekomen...

Nu vlieg ik er wel uit, aangezien ik tegen een IV moet waar alle spelers beter zijn dan mijn beste, maar toch leuk voor de inkomsten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar daarom moet er nu een goed lange termijn plan komen, ik heb alleen even geen idee. :P
Heb in het verleden een sterk counter team gehad, heb spitsen getraind en nu alweer even wingers.
Lees de laatste wijzigingen nog eens door en haak daar op in met je nieuwe tactiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 08:27

ZenTex

Doet maar wat.

Hoe zit het nu eigenlijk met interne trainers aannemen?
Heb vorig seizoen een trainer trainee aangeschaft met goed/goed leiderschap en ervaring.
Als het goed is speelt hij binnenkort net een seizoen mee en zou ik dus binnenkort tot trainer moeten kunnen bombarderen. Echter komt hij niet in het lijstje met beschikbare spelers voor. Daar staan maar een stuk of tien spelers bij namelijk, ook een zooi spelers die al ruim meer dan een seizoen bij m'n team spelen staan er niet tussen. Is hiervoor een minimum aan leiderschap of ervaring voor nodig?
Kan ik er vanuit gaan dat hij na een seizoen in dat lijstje voorkomt?

Grappig; net een bod gedaan op een toekomstige trainer, huidige eigenaar: SC Oud Beijerland. :p

@ THE nose: hoe komt dat toch dat je niet uitkomt met winger trainen. Ik heb red
Ijle winsten kunnen maken en zit nu met 2 zeer goede jonge wingers en een paar trainees die ruim voldoende op gaan leveren om straks lekker aan het inkopen te gaan slaan.
Ok, m'n team is er qua stats niet super veel op vooruit gegaan, maar heb redelijk goedkope spitsen aangeschaft en train nu wing attacks waardoor die spitsen snel in waarde stijgen en ga straks over op playmaking waarna ik hoop een flinke stijging in m'n ratings te zien.
Rest van de divisie heeft namelijk flink wat middenveld in een match.
Heb verder 4 miljoen in kas en ga ervoor volgend seizoen!

[ Voor 37% gewijzigd door ZenTex op 21-10-2012 06:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
ZenTex schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 05:53:
Hoe zit het nu eigenlijk met interne trainers aannemen?
Heb vorig seizoen een trainer trainee aangeschaft met goed/goed leiderschap en ervaring.
Als het goed is speelt hij binnenkort net een seizoen mee en zou ik dus binnenkort tot trainer moeten kunnen bombarderen. Echter komt hij niet in het lijstje met beschikbare spelers voor. Daar staan maar een stuk of tien spelers bij namelijk, ook een zooi spelers die al ruim meer dan een seizoen bij m'n team spelen staan er niet tussen. Is hiervoor een minimum aan leiderschap of ervaring voor nodig?
Kan ik er vanuit gaan dat hij na een seizoen in dat lijstje voorkomt?

Grappig; net een bod gedaan op een toekomstige trainer, huidige eigenaar: SC Oud Beijerland. :p

@ THE nose: hoe komt dat toch dat je niet uitkomt met winger trainen. Ik heb red
Ijle winsten kunnen maken en zit nu met 2 zeer goede jonge wingers en een paar trainees die ruim voldoende op gaan leveren om straks lekker aan het inkopen te gaan slaan.
Ok, m'n team is er qua stats niet super veel op vooruit gegaan, maar heb redelijk goedkope spitsen aangeschaft en train nu wing attacks waardoor die spitsen snel in waarde stijgen en ga straks over op playmaking waarna ik hoop een flinke stijging in m'n ratings te zien.
Rest van de divisie heeft namelijk flink wat middenveld in een match.
Heb verder 4 miljoen in kas en ga ervoor volgend seizoen!
Ik heb ook goede winsten gemaakt, maar vind het weer saai worden. Ook heb ik moeite met de 50% plaatsen. Ik wilde eigenlijk weer spitsen trainen, maar een beetje spits brengt echt niks meer op. Passen is nu ook een mogelijkheid, maar daar heb ik eigenlijk te weinig budget voor momenteel.
Hoe vullen de vleugelspel trainers hier die 50% plaatsen eigenlijk? En trainen jullie alleen uberwingers op, of ook gewoon aanvallende wingers (naar wereldklasse wing met wat passen bijv?).
Ik weet het effe niet meer...

Verdedigers heb ik ook aan gedacht (ooit mee begonnen en een tijdje counterploeg gehad), maar levert te weinig op lijkt het.

RM-rf jij nog een duit in het zakje om mij voor het spel te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

TRainde zelf 2 topspelers op de winger plaatsen, beide met interesse vanuit de nationale U-20 ploegen, maar hebben het niet gehaald.
De 50% plaatsen gebruikt voor trainees met hoofdskill scoren, leverde met 2 niveaus stijging redelijk wat op op zeer korte termijn. Enkel jammer van het trainen van mijn verdedigers in de divisie wedstrijden.
Ben dus nu overgestapt op wing attacks en geef mijn aanvallers wat winger mee, heb ik veel meer aan vind ik.
Ga mijn beste winger verkopen, hou de andere en heb nog een zelf ontdekte speler die nog wat winger kan gebruiken en die gaat gewoon in mijn A-team spelen wanneer die plek beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iedereen al kaartjes gekocht voor de finale van de GoT-Cup vanavond? :D

Gisteren een zware uitwedstrijd gewonnen. Gelukkig kreeg mijn tegenstander een rode kaart, want anders had ik hem waarschijnlijk niet gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Derde editie, een derde verschillende winnaar...

Gefeliciteerd RM-rf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Kaplander schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:08:
Derde editie, een derde verschillende winnaar...

Gefeliciteerd RM-rf! :)
dankjewel! :)
het was wel een super-spannende wedstrijd, die pas ver in de verlenging beslist werd, en Flower Power verdient ook alle lof.
had ik niet thuis gespeeld was het een stuk moeilijker geweest.
-TheNose- schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:18:
[...]

tja, ik ben niet zo'n expert in wisselende trainingstactieken, verstokte DEF-trainer die ik ben...

Ik ben hooguit recentelijk een beetje geswitched naar het trainen van DEF op Middenvelders...
20-21-jarige bovennatuurlijk Positiespel MF-ers kopen met matig DEF en daarvan die DEF verder optrainen

[ Voor 38% gewijzigd door RM-rf op 23-10-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 17:23
-TheNose- schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:37:
[...]

Als je weinig geld hebt dan is het laag houden van salaris van belang. Wat je dan kunt doen is bijvoorbeeld multiskillers trainen. Zo train ik bijvoorbeeld verdedigende middenvelders. Voor het trainen van verdedigen heb je 10 plekken, voor het trainen van positiespel heb je 6 100% plekken en 4 50% plekken (dus in totaal ook 10 plekken). In het tussenseizoen gedeelte kun je passen trainen (ook 10 plekken). Zo kun je een zelfde groep dus lange tijd trainen en de salariskosten laag houden.
Per saldo kun je op deze manier 6 toptrainees trainen en 4 extra trainees (vanwege de 50% positiespeltraining op de vleugels).

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepvriez
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:42
Vraag:

Wordt de GOT cup via een tornooi gespeeld of via friendly's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Diepvriez schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:54:
Vraag:

Toernooi (van 16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Diepvriez schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:54:
Vraag:

Ronde 4 net gestart.

http://www.hattrick.org/C....aspx?tournamentId=273904

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik ben er weer bij... M'n uitschakeling na verlenging tegen de latere winnaar smaakt naar meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:35

Shabbaman

Got love?

-TheNose- schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:18:
[...]

Ik heb ook goede winsten gemaakt, maar vind het weer saai worden. Ook heb ik moeite met de 50% plaatsen. Ik wilde eigenlijk weer spitsen trainen, maar een beetje spits brengt echt niks meer op. Passen is nu ook een mogelijkheid, maar daar heb ik eigenlijk te weinig budget voor momenteel.
Hoe vullen de vleugelspel trainers hier die 50% plaatsen eigenlijk? En trainen jullie alleen uberwingers op, of ook gewoon aanvallende wingers (naar wereldklasse wing met wat passen bijv?).
Ik weet het effe niet meer...

Verdedigers heb ik ook aan gedacht (ooit mee begonnen en een tijdje counterploeg gehad), maar levert te weinig op lijkt het.

Tsja, wat levert tegenwoordig nog wel wat op dan? Ik train uberwingers, en de laatste drie seizoenen brengt mijn beste winger zo weinig op dat ik het niet de moeite vind om hem te verkopen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Ben er niet bij, per ongeluk verkeerd toernooi geaccepteerd :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepvriez
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:42
Hmz spijtig want ik zit al in het DMV tornooi. Misschien volgende keer eens meespelen.

ps: voor mij zondag een heel belangrijke wedstrijd als ik mijn kansen gaaf wil houden op een verleng verblijf in mijn divisie. (vorig jaar door kwalificatiewedstrijd het behoud verzekerd) Maar we gaan er voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
kweenie wat er dit seizoen allemaal veranderd is, maar ik maak tegenwoordig verlies in m'n twee wekelijkse overzicht :(
't is niet veel.. -5k ongeveer, maar vorig seizoen deed ik nog +30k (wat ook al geen vetpot was).

de supporters blijven ook maar weglopen terwijl ik net gepromoveerd ben en ook nog 's 2de sta in m'n divisie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Webjunkie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:59:
kweenie wat er dit seizoen allemaal veranderd is, maar ik maak tegenwoordig verlies in m'n twee wekelijkse overzicht :(
't is niet veel.. -5k ongeveer, maar vorig seizoen deed ik nog +30k (wat ook al geen vetpot was).

de supporters blijven ook maar weglopen terwijl ik net gepromoveerd ben en ook nog 's 2de sta in m'n divisie :(
zijn je spelers niet te veel salaris gaan vragen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Een lage teamstemming misschien door een uitschakeling in de beker?

verder, de inkomsten aan het begin van het seizoen zakken altijd in, de sponsorinkomsten stijgen licht gedurende de eerste paar weken, ook de toeschouwers inkomsten zijn duidelijk hoger aan het eind van het seizoen, als net aan het begin.

Imho is een teruggang van 35K weekinkomsten tov het einde van vorig seizoen soms nog wel verklaarbaar en hoeft geen grote problemen te geven, het corrigeert zichzelf mogelijk snel...
Toch is het altijd goed wel bv te letten op stijgingen in je salariskosten en of bepaalde kostenposten opeens een grotere invloed gaan hebben..
jusit in de lagere regionen is het ook makkelijker mogelijk veel geld te sparen én bovenin mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander

Wellicht ook eens kijken naar het aantal woordvoerders dat je in dienst hebt?

Na promotie valt er namelijk doorgaans veel extra te halen aan sponsorinkomsten. Mits je daarvoor wel voldoende woordvoerders in dienst hebt.

Plus dit seizoen wordt een speler goedkoper aan loon bij zijn verjaardag. Zelf begin ik dat nu echt te merken. En de meerderheid aan spelers moet nog verjaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We moeten nog steeds een extra team voor de GoT-cup anders word hij vrijdag weer verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:35:
We moeten nog steeds een extra team voor de GoT-cup anders word hij vrijdag weer verlengd.
De verliezend finalist is de enige die nog niet geaccepteerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CoRrRan schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:41:
[...]

De verliezend finalist is de enige die nog niet geaccepteerd heeft.
die heeft per ongeluk al een andere uitdaging aangenomen en kan niet accepteren:
Loona35 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:27:
[...]

Ben er niet bij, per ongeluk verkeerd toernooi geaccepteerd :( :(
We hebben dus iemand anders nodig, zittene r hier verder nog mensen die willen meedoen aan de GoT-cup?

[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 29-10-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Mijn tweewekelijkse overzicht laat nog steeds een mooie 120K winst zien O-) , dus kan niet zeggen dat ik een (grote) systeem-verandering zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

RM-rf schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:50:
[...]

die heeft per ongeluk al een andere uitdaging aangenomen en kan niet accepteren:

[...]

We hebben dus iemand anders nodig, zittene r hier verder nog mensen die willen meedoen aan de GoT-cup?
Ah, ik ben dus niet wakker genoeg dat ik Loona's berichtje gemist heb. :)

Maaruh: we zoeken dus nog 1 manager voor de GoT Cup, seizoen 4! Geef even je manager-naam door, dan krijg je een invite. (Let op: voor supporters is het graties, niet-supporters moeten wat credits kopen in de sjop.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Heb wel interesse.

ZenTexje, FC de Zeeberen.
Ben supporter.

...

En geaccepteerd.

[ Voor 17% gewijzigd door ZenTex op 30-10-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
RM-rf schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:50:
[...]

[...]

y :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Ja, wie moet mij nu uitschakelen. Dat is immers altijd Flower Power...

... Ik ga 'm winnen!!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Laatst online: 15-09 08:44

CNS

Ik heb het idee dat er vannacht geen trainingsupdate is geweest. Als ik met HO kijk zie ik ook geen veranderingen in de skill dit ik train. Ook de melding op de site zelf over de training is nog steeds hetzelfde als vorige week. Hebben daar meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 17:23
CNS schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:54:
Ik heb het idee dat er vannacht geen trainingsupdate is geweest. Als ik met HO kijk zie ik ook geen veranderingen in de skill dit ik train. Ook de melding op de site zelf over de training is nog steeds hetzelfde als vorige week. Hebben daar meer mensen last van?
Geen idee, maar ik kan je wel vertellen dat ik geen stijgers had deze ochtend.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Laatst online: 15-09 08:44

CNS

Ik zie net de update op de site.
Training updates are delayed for some countries
Maar even wachten dan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
wow sta sinds zondag op de eerste plek en een nieuw hatstat record van 312 punten + nog een record op mijn middenveld van uitmuntend laag.
Gaat zo goed het kan alleen maar slechter gaan dus ik zie wel wat het komende zondag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik sta als nieuwkomer in VI na gister ook plots 1e :S... Volgens mij zit ik in een niet zo sterke competitie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
naitsoezn schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:21:
Ik sta als nieuwkomer in VI na gister ook plots 1e :S... Volgens mij zit ik in een niet zo sterke competitie :X
de sterkte van je competitie staat bovenaan als het goed is.
Ik zit nu in 27 van 1024 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Nou gaat lekker in de V zeg, pfff.
Sta gewoon 5e :(
Maar goed, ben aan het renoveren geslagen, reusachtige keeper eruit, Mythische keeper erin, is Nederlander en formidabel SH+matig verdedigen.
Valt qua salaris nog best mee.
Verder een verdedigende coach aangeschaft (interne kandidaat), verdediging zo maar versterkt.
Dat scheelt best veel, had hier voor een aanvallende coach, nu een verdedigende dus maar als ik zo kijk gaat de volgende wedstrijd mijn verdedigings ratings flink omhoog.
Nu maar hopen dat het niet te veel van mijn aanval gaat, maar dat train ik dan ook.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Moeizaam seizoen.

Plan was PD ontlopen, maar dat moet ik onderhand bijstellen naar PD halen ;)

Veel zal duidelijk worden in de aankomende dubbele ontmoeting met de nummer voorlaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat de koploper gisteren heeft verloren sta ik gedeeld eerste, maar mijn doelgemiddelde is slechter. Hopelijk kunnen we gelijk op blijven gaan de rest van het seizoen, want in de laatste wedstrijd spelen we tegen elkaar. Alhoewel je me niet hoort klagen mocht ik tegen die tijd al kampioen zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik had zelf een qua liga valse start, drie wedstrijden betekende tweemaal gelijk en eenmaal verlies...
alledrie de wedsrijden had ik overigens betere ratings had evengoed 9 punten kunnen halen...

de laatste drie wedstrijden echter wel 9 uit 3 gehaald en heb de aansluiting aan de top weer bereikt. (3 punten achter koploper)
voorlopig heb ik echter geen hoge verwachtingen, wil dit seizoen vooral winstgevend draaien en een team voor de toekomst opbouwen (twee oude middenvelders beginnen langzaam af te takelen en wil die vervangen voor 21-jarige bovennatuurlijk-PM spelers die ik dan in DEF optrain .. en die me hopelijk over enkele seizoenen ook als def-trainer een erg sterk middenveld opleveren)

het winst maken lijkt te lukken, dankzij leuke cup-run (eindelijk eens ver in de beker gekomen, al had ik eigenlijk nog graag één ronde verder gekomen en was dat nog best dichtbij) en nog een goede jeugdverkoop nu al bijna 1,5 miljoen winst dit seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net achter dat ik nog niet bij de jeugd training had gekeken van afgelopen weekend. Mij 15 jarige en 100 dagen speler die nu op goed positiespel zit kan ook uitstekend verdedigen halen :D :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:33:
Kom net achter dat ik nog niet bij de jeugd training had gekeken van afgelopen weekend. Mij 15 jarige en 100 dagen speler die nu op goed positiespel zit kan ook uitstekend verdedigen halen :D :9~
Nu nog hopen op een spec en je bent echt spekkoper. (En hopen op een goede leeftijd, zou hij ook nog in het U20 terecht kunnen komen.)

Ik heb gisteren een NT prospect over mogen nemen. Spits met 15PA+14SC. Ga ik van zwak vleugelspel naar ~formidabel vleugelspel trainen.

Wel apart om elke week 2x -8 fans voorbij te zien komen... Ze zijn echt niet blij met mij. :)

Heb nu 10.5M 'cash' en 13.5M op het veld staan. Toch wel tragisch als je dan bedenkt dat dat je score is na 5 echte jaren HT spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 14:40

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Mensen, even een vraag.

Ik heb veel spelers in het eerste elftal, die ik voor een redelijk bedrag wil verkopen.
Alleen heb ik geen verstand van transfersommen enzovoorts.
Dus hierbij de volgende vraag:

Hoe kom ik er achter hoeveel een speler "waard" is??

Alvast bedankt!

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

rikdegraaff schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:32:
Mensen, even een vraag.

Ik heb veel spelers in het eerste elftal, die ik voor een redelijk bedrag wil verkopen.
Alleen heb ik geen verstand van transfersommen enzovoorts.
Dus hierbij de volgende vraag:

Hoe kom ik er achter hoeveel een speler "waard" is??

Alvast bedankt!
Je hebt toch gewoon "transfervergelijking" of is dit een strikvraag?

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CoRrRan schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:58:
[...]

Heb nu 10.5M 'cash' en 13.5M op het veld staan. Toch wel tragisch als je dan bedenkt dat dat je score is na 5 echte jaren HT spelen. :)
mwah, dat ligt ook sterk aan economische effecten... kan me herinneren dat iets van een jaar (of wat langer) erug berekend te hebben end at ik toen op tegen de 30miljoen aan spelerswaarde uitkwam, maar vermoed nu ook dat dat wel wat lager geworden is, al vermoed ik ergens dat de prijzen stijgen (voor hoge multiskill spelers tussen de 20 en 24 iig).

ik heb nu zo'n 12,5 miljoen in kas, twee seizoenen terug zat dat nog rond de 6/7 miljoen, maar toen had ik ook hoge salariskosten en twee surinaamse NT-spelers die daarvan een groot deel wegvraten..
sinds ik die hoge kosten teruggebouwd heb, is ook mn financiele positie dudielijk beter geworden .. enkel is dat ook gewoon een keuze en moet je dat leuk vidnen.

Overigens, op Stage is een nieuwe functie geintroduceerd, die vast ook snel op HT terecht komt... transfer prospect search:
Je kunt dan bepaalde zoekopdrachten in latens tellen die op die specifieke skills en andere zoekwaardes automatisch zoeken en deze verschijnen ook direkt op je Transfer pagina als getrackede spelers..

ik gebruik het al om specifieke trainee's te zoeken, al valt het me op dat juist die schijnbaar erg gewild zijn en de laatste twee weken altijd flink boven de Transfer-vergelijk eruit gaan.. tot nu toe geen 'koopje' ermee gevonden.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

RM-rf schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:11:
[...]

Overigens, op Stage is een nieuwe functie geintroduceerd, die vast ook snel op HT terecht komt... transfer prospect search:
Je kunt dan bepaalde zoekopdrachten in latens tellen die op die specifieke skills en andere zoekwaardes automatisch zoeken en deze verschijnen ook direkt op je Transfer pagina als getrackede spelers..

ik gebruik het al om specifieke trainee's te zoeken, al valt het me op dat juist die schijnbaar erg gewild zijn en de laatste twee weken altijd flink boven de Transfer-vergelijk eruit gaan.. tot nu toe geen 'koopje' ermee gevonden.
Klinkt als een leuke functie, maar het neemt volgens mij juist de mogelijkheid weg om een koopje te scoren? Als iedereen zo'n zoekopdracht instelt, heb je dus al snel te maken met veel concurrenten bij het bieden... Maar goed, als je op zoek bent naar een speler met bepaalde eigenschappen (die schaars zijn en dus niet vaak op de markt zijn), dan klinkt het als een zeer bruikbare functie :) .

Verwijderd

Het voordeel is dan wel weer om zo'n speler te trainen en verkopen....... >:)

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

naitsoezn schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:17:
[...]

Klinkt als een leuke functie, maar het neemt volgens mij juist de mogelijkheid weg om een koopje te scoren? Als iedereen zo'n zoekopdracht instelt, heb je dus al snel te maken met veel concurrenten bij het bieden...
klopt, de truc zal zijn het heel specifiek te benutten...
ikzelf heb het al twee weken kunne testen en nog geen enkele speler gekocht ermee, de meerderheid heeft sowieso al een te hoge vraagprijs en diegenen die dat niet hebben, krijgen meestal een bidwar waar ik liever niet aan meedoe.

Ik geloof zelfs wél dat _alle_ maatregelen op de 'transfer-markt' een dubbel effect hebben.. verbeter je de zoekmogelijkheden, zullen mensen er gebruik van maken en kan het leiden tot een verschuiven vand e prijzen .. bv duurder voor hoge en gewenstte skills/specialiteiten, terwijl tegelijkertijd de spelers die wat minder 'optimaal' getrained zijn dan weer goedkoper worden..
overall kan het er eigenlijk nooit toe leiden dat er 'meer' geld op de TL komt (dat kan enkel als ze bij HT de toeschouwersinkomsten omhoog/omlaag gooien of de salariskosten aanpassen)

Verwijderd

Ben zelf van mening dat ze meer moeten doen met de beloning aan het eind van het jaar

End of season bonus #1 #2 #3 #4
Top level 750 000 € 495 000 € 375 000 € 188 000 €
Level 2 550 000 € 360 000 € 270 000 € 135 000 €
Level 3 375 000 € 240 000 € 180 000 € 90 000 €
Level 4 240 000 € 150 000 € 120 000 € 60 000 €
Level 5 150 000 € 90 000 € 75 000 € 38 000 €
Level 6 90 000 € 60 000 € 45 000 € 23 000 €
Level 7 and below 60 000 € 45 000 € 30 000 € 15 000 €

Speel zelf in IV en voor mij is een bedrag van €240000 peanuts. Vind het ook raar dat de 1e in een hogere divisie meer krijgt dan de 4e van een divisie lager. Hier mogen ze best een 0 achter elk getal zetten.

• Kaplander
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:57:
Ben zelf van mening dat ze meer moeten doen met de beloning aan het eind van het jaar

End of season bonus #1 #2 #3 #4
Top level 750 000 € 495 000 € 375 000 € 188 000 €
Level 2 550 000 € 360 000 € 270 000 € 135 000 €
Level 3 375 000 € 240 000 € 180 000 € 90 000 €
Level 4 240 000 € 150 000 € 120 000 € 60 000 €
Level 5 150 000 € 90 000 € 75 000 € 38 000 €
Level 6 90 000 € 60 000 € 45 000 € 23 000 €
Level 7 and below 60 000 € 45 000 € 30 000 € 15 000 €

Speel zelf in IV en voor mij is een bedrag van €240000 peanuts. Vind het ook raar dat de 1e in een hogere divisie meer krijgt dan de 4e van een divisie lager. Hier mogen ze best een 0 achter elk getal zetten.
Meer geld krijgen is natuurlijk altijd fijn (kan het niet ontkennen ;) ). Maar hier overal een 0 bij met 500000 managers gaat over enorm veel geld extra in het spel. Vooral ook omdat veel van die 500000 hoog spelen, omdat veel landen niet zoveel divisies hebben. Ik denk dat dit een financiele schokgolf zou opleveren die misschien nog wel groter is dan die de snellere training heeft veroorzaakt (nog steeds veroorzaakt, omdat de spelers bij wie dat is begonnen nog lang niet uitgespeeld en dus getraind zijn).

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Voor afgelopen zondag en maandag (GoT-cup) vergeten om orders op te geven. Scheelt wel dat ik bij beide wedstrijden al weinig kans meende te hebben. Geen enorme gevolgen dus :P Wel beetje jammer van de training.

[ Voor 9% gewijzigd door nXXt op 15-11-2012 15:52 ]

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

naitsoezn schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:51:
[...]

Je hebt toch gewoon "transfervergelijking" of is dit een strikvraag?
Nee, dit is geen strikvraag, maar een vraag van iemand die het niet begrijpt...
Wat is in hemelsnaam "transfervergelijking"?

Sorry, maar ik weet het echt niet... -O-

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Verwijderd

Als je op de spelerspagina bent heb je aan de rechterkant een link transfervergelijking. Als je daar op klikt krijg je een lijstje met spelers die dezelfde stats hadden en kan je zien voor wat voor een prijs ze zijn verkocht.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

rikdegraaff schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:37:
[...]

Nee, dit is geen strikvraag, maar een vraag van iemand die het niet begrijpt...
Wat is in hemelsnaam "transfervergelijking"?

Sorry, maar ik weet het echt niet... -O-
Sorry, maar dacht dat die link wel algemeen bekend was... Hij staat onder het kopje "Meer informatie" op de spelerspagina, tesamen met o.a. transfergeschiedenis (kun je zien voor welke bedragen hij eerder is getransfereerd en welke TSI hij toen had).

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ahhh, oke.
Dat is duidelijk.

Beiden bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens die nieuwe functionaliteit die ze gaan testen klinkt wel leuk. Automatisch bieden zorgt er in ieder geval voor dat je minder afhankelijk bent wanneer je iemand op de transferlijst zet.

Echter of de redenen dat ze het doen helemaal logisch zijn betwijfel ik. De huidige situatie blijkt bij mensen frustraties op te roepen. Echter het net missen van transfers of te veel betalen voor een spelers zijn frustraties die blijven. De enige frustratie die je wegneemt is het niet online kunnen zijn tijdens de deadline. Echter die vervang je dan door het mogelijk verkeerd lopen van transfers. Als je echt een speler nodig hebt dan kan ik me voorstellen dat je meerdere spelers instelt met automatisch bieden. Lijkt me dan weer frustrerend om te zien dat je er twee hebt gekocht als je thuis komt.

Deze functionaliteit gaat dus niet alle frustraties wegnemen en creëert ook weer nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:58:
Trouwens die nieuwe functionaliteit die ze gaan testen klinkt wel leuk. Automatisch bieden zorgt er in ieder geval voor dat je minder afhankelijk bent wanneer je iemand op de transferlijst zet.

Echter of de redenen dat ze het doen helemaal logisch zijn betwijfel ik. De huidige situatie blijkt bij mensen frustraties op te roepen. Echter het net missen van transfers of te veel betalen voor een spelers zijn frustraties die blijven. De enige frustratie die je wegneemt is het niet online kunnen zijn tijdens de deadline. Echter die vervang je dan door het mogelijk verkeerd lopen van transfers. Als je echt een speler nodig hebt dan kan ik me voorstellen dat je meerdere spelers instelt met automatisch bieden. Lijkt me dan weer frustrerend om te zien dat je er twee hebt gekocht als je thuis komt.

Deze functionaliteit gaat dus niet alle frustraties wegnemen en creëert ook weer nieuwe.
wat denk je van het feift dat spelers nooit meer voor een koopje te krijgen zijn zodra iemand er automatisch bieden voor instelt. Denk je om 3 uur 's nachts iets moois te hebben heeft iemand automatisch bieden tot een bepaalde max erop staan en dan wordt een speler alweer een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:58:

Moah, da's niet echt nieuw. Heb nu ook al gehad dat ik plots met twee spelers zit terwijl ik ééntje zocht. Als deadlines dusdanig close zijn, dan biedt ik nu ook al soms ook op twee spelers tegelijk. Imho creëert deze nieuwe functionaliteit vooral frustratie doordat de prijs opgedreven kan worden door spelers die niet eens aanwezig zijn... Maar jah, da's weer goed voor de verkoper, dus er zijn altijd voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Denk dat het vooral veel scheelt voor mensen niet in Europa. Het aanbod is altijd erg afgestemd op onze piektijden. Die mensen kunnen nu toch beter gaan meebieden op zulke spelers.

Ik denk overigens dat je het toch vooral gaat tegenkomen bij de echte toppers. Je hebt immers ieder maar 1 zo'n autobid, dus die zal denk ik niet zo snel op een doorsnee speler worden ingezet.

Ik moet zeggen dat ik het moeilijk vind te voorspellen hoe dit gaat uitpakken; of het allemaal heel anders wordt, of toch gewoon grotendeels hetzelfde blijft als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Tja, die auto-bid functie is gewoon een tooltje...
je hebt als koper altijd de keuze wélke maximum je instelt en wanneer jed at doet, alswel hoeveel je ingeeft.

het is wel zo dat je altijd automatisch een eerste bod doet, en de tegenbods die je doet gaan ook direkt in..
het verlegt vooral de 'druk' in de transferperiode... nu zag je dat vrijwel iedereen het bieden uitstelde tot het einde, nu zullen mensen ook vroeger beginnen met bieden en drijft de prijs al vroeger omhoog..
ver voor de uiteindelijke deadline.

in de oude situatie lag een enorme druk op die laatste drie minuten en moest je dan online zijn én goed opletten (ik heb ook wel bidwars verloren domweg omdat ik 'vergat' tijdig een tegenbod te doen).

Imho blijft er een enorm voordeel voor mensen die online zijn op het moment dat de transferdeadline afloopt..
Imho is het niet slim in je auto-bod een té hoge maxprijs in te stellen omdat je dan eigenlijk jezelf benadeeld en een speler koopt voor een prijs die weinig gunstig is..
vrijwel iedereen die het instelt zal dus niet al te ver bieden boven een 'normale' prijs

[ Voor 20% gewijzigd door RM-rf op 16-11-2012 11:36 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.