RM-rf schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:07:
[...]
ik weet niet, kan best tricky worden... de manager van SterkUnited heeft al ruim en maand niet ingelogd en hij speelt gewoon met zn default opstelling:
3-4-3 met centrumaanval.. vermoedelijke ratings 45-55-55 (155 HTstats)
de tegenstander DBZ kan beste goed ratings halen, zeker thuis , in match 343690536 haalde hij een middenveld van 51 en aanval van 87.. zn verdediging was wél bagger, maar dels lag dat ook aan het wegvallen van zn beste verdediger: Kazimierz Biernat (299952693) met een blessure, die is komende wedstrijd echter wer inzetbaar (alhoewel een erg lage vorm)..
zeker als bv het thuisspelende team kiest MOTS te spelen en zo zn middenveldratings extra op te waarderen, wat verder geen al te grote effecten heeft aangezien daarna de teamgeest weer gereset wordt, denk ik dat de kans dat ze winnen zelfs behoorlijk aardig zal zijn, 30-40% zeker
Mjah, ook DBZ verandert zijn opstelling nooit. De match die jij aanhaalt was tegen mij en ik speelde uit.
Hij kan zeker goede ratings halen, maar er is een reden waarom hij 7e staat. Zijn beste verdediger heb ik er trouwens ook zelf afgeschopt.
Sterk united haalt echter continue hatstats van rond de 170. Team heeft erg veel ervaring, allemaal oude rotten met een drievoud aan loon als wat ik heb, heeft tot vorige wedstrijd continue op plek 1 gestaan.
De winnaar word diegene met het middenveld en daar is sterk ruim de sterkere.
Schat zelf de kans dat 'ie wint met 70-80% in. Maar ik zal nog eens wat rommelen met m'n opstelling om mijn verlieskansen te vergroten. Teamgeest staat al op absolute nulpunt, PIC erbij en een nieuwe opstelling waar ik amper ervaring mee heb. Beste middenvelder is geblesseerd en m'n winger trainees opgesteld.
Moet goedkomen zo.

Defs met passen, counteraar.

Positiespel waardes zijn wel erg laag moet ik zeggen, positiespel traint redelijk langzaam aangezien je wingers maar 50% training krijgen. Je bent al een seizoen bezig om ze allemaal naar redelijk (?) 6 te krijgen. De vraag is of dat het waard is. Ik vermoed van niet. Als ik op een 2e skill zoek is dat pas vanaf "goed".
Passen van defs bied amper meerwaarde aan defs met positiespel
Zit nu rond de 3 miljoen grens.
Met welke stats koop je die winger dan aan?
Huidige trainees: 7/9 en 7/8 Pos/wing + beetje passen.
Moet ik wel zeggen dat ik aanvankelijk met mids met wat wing speelde op de vleugel speelde. Die 4 sterretjes kunnen m'n trainees wel evenaren.

Maar als je inderdaad 3 miljoen kunt neerleggen voor nieuwe trainees moet er wel beters te vinden zijn voor je middenveld.
Is het trouwens niet een idee eerst winger trainees te kopen, die wat optrainen en dan 3 Cmid trainees te kopen en die gezamelijk op te trainen in positiespel? Kun je gelijk wat wingbacks meetrainen en nog wat langer in je oude DEF rol doorspelen. Met 5 mids spelen is zonde zonder goede wingers.