Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 68 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 58 Laatste
Acties:
  • 166.138 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CoRrRan schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 09:35:
[...]
En ik heb het idee, maar heb dat nooit bevestigd gezien, dat als spelers alleen maar friendlies spelen, ze ook achteruit gaan in vorm.
mijn 'gevoelswaarde' is dat de fluctuatie in achtergrondvorm mogelijk bij spelers die vooral friendly's spelen groter is... A-team spelers gevelsmatig wat 'stabieler' in vorm zijn, maar het vaker voorkomt bij spelers die iig geen 90minuten competitie gespeeld hebben maar wel minuten in een friendly meer en heftiger in vorm wisselen...
enkel is mn gevoel dat dat zowel positief als negatief kan zijn, een speler sneller in vorm hersteld van een 'vormdieptepunt' als je hem enkel in een friendly opstelt, maar evengoed sneller kan dalen als hij niet iig die week 90 minuten competitie gespeeld heeft.

dat is echter wel vooral een gevoel, gebaseerd op de vormontwikkeling bij mijn eigen spelers (ik heb voor mn friendlies oudjes met hoog leiderschap die daar vooral ervaring mee dienen op te doen, maar mijn ervaring id dat juist die oudjes heel heftige vormbewegingen kennen als ze enkel friendlies spelen... van waardeloos/slecht in korte tijd naar redelijk/goed en/of weer terug)..
Werkelijk een breder onderzoek daarover ken ik niet, alhoewel dàt misschien iets voor HAG zou zijn, hebben we nog mensen hier die ook daar actief zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door RM-rf op 01-10-2011 12:29 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Vorige keer dat ik met een onderzoek van HAG meedeed, hebben ze uiteindelijk, zonder communicatie, de resultaten niet eens meer gepresenteerd. Maar ja, dat kwam waarschijnlijk doordat ze er klaar mee waren, omdat die resultaten niet bruikbaar waren en er andere sites waren die al resultaten hadden. Maar een onderzoek naar die vorm in verband met friendlies/competitie is zeker interessant.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 12:09

ZenTex

Doet maar wat.

CoRrRan schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 09:35:
[...]
I

Voor wat betreft PIC:
[...]
Dit komt direct uit het hattrick manual, sectie Fans & Sponsors.
Dat gaat over de fans, niet over de teamgeest waar het me eigenlijk om ging.
(Ik was idd niet duidelijk genoeg.)

Dus, als je PICt en je verliest, welk effect heeft dat dan op de teamgeest.

[ Voor 21% gewijzigd door ZenTex op 01-10-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:25
Voor je teamgeest maakt het niet uit. Als dat zo was had ik het ondertussen wel gemerkt. Je fans worden wat ontevredener dan met normaal spelen verliezen, maar daar blijft het bij..

Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Dus de teamgeest word er gewoon beter van? Had ik dat maar eerder geweten. :/
Altijd gedacht dat het niet zo was, begon toch te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

ZenTex schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:11:
Dus de teamgeest word er gewoon beter van? Had ik dat maar eerder geweten. :/
Altijd gedacht dat het niet zo was, begon toch te twijfelen.
Sorry, ik dacht dat je wist dat PIC/MOTS altijd een zelfde hoeveelheid effect op je Team Spirit heeft. Daarom gaf ik aan wat ook nog andere effecten zijn van PIC/MOTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Mijn eigen schuld. Heb mezelf op een dwaalspoor gezet door idd naar het fan effect te kijken en berichten op het forum verkeerd te interpreteren. Als ik nou gewoon had gekeken naar wat er bij PIC/MOTS geschreven stond zonder verder na te denken. :X
Ben verder enkel blij dat ik met deze nuttige kennis een nieuw seizoen inga.

Enfin. 3 pops gehad op Wingplaying. (goede moneymaker, wingplaying)Heb al een paar nieuwe mid trainees gehaald om te gaan trainen, die gaan alvast lekker met m'n forwards op passen trainen, daarna over op playmaking.
Doel is om m'n mids dusdanig hoog op te trainen dat ik uiteindelijk met 5 of 4 mids kan spelen, afhankelijk van de tegenstander.

Iemand trouwens nog suggesties voor tactieken voor de volgende wedstrijd?[matchid=343690536]
M'n verdediging is flink in vorm gedaald, def verlies door AOW is riskant, al zal zijn aanval mijn huidige verdediging amper merken. Zijn DEF zou mijn aanval evt wel aankunnen als ik AIM zou spelen. Dan maar geen tactiek, al zijn de resultaten van wedstrijden zonder taktiek dit seizoen gewoon slecht.
Speel MoTS, mijn mid is ietje beter dan de zijne en hoop zo 55+ midfield te halen en het daar evt. op te winnen (samen met een flinke portie geluk).
Is er nog een mogelijkheid mijn midfield iets sterker te maken? Zonder DEF of ATT op te offeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Nu aan het shoppen voor toekomstige WtM trainees. Volgens HAG is voor een WtM 50-50 wing en positiespel, passen is dus niet belangrijk. Dat wist ik helemaal niet. :P

Heb nog twee mids te koop staan, hoop dat ze eruit gaan, maar haast heb ik niet aangezien ik de komende 2 weken toch kansloos ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

quote: HAGonline
Vleugelspeler •Naar het midden: positiespel, vleugelspel, passen/verdedigen
Wat nou geen passen?
En is passen niet altijd handig voor je aanvalsratings? Voor al je mids, dus ook vleugelspelers.
Passen is volgens hag van toepassing voor alle vormen voor je wingers.

Zou je je mids trouwens niet eventjes vasthouden tot begin van het nieuwe seizoen ivm hogere prijzen als je het geld nu toch niet nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Vandaag uit bij de nummer twee. Als ik niet verlies ben ik zo goed als zeker kampioen. Hij is alleen best goed thuis. Hopen op het beste, zou mijn eerste kampioenschap in de V zijn, terwijl ik bijna het bijltje erbij neer had gegooid vorig seizoen. Het enige dat jammer is is dat ik tweede sta in de eeuwige ranglijst in deze competitie. En de eerste plaats staat zo mooi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Kijk maar eens in dit topic op HT:
http://stage.hattrick.org...d.aspx?t=15172393&n=6&v=0
Daar wordt uitgelegd welke percentages meegeteld worden bij welke linie.

(Voor de rest is dat hele topic erg interessant, allemaal informatie die niet specifiek in de handleiding staan en ook wat informatie die ook HAG mist.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik zag dat jullie het ook al even over de waardedaling van spelers hebben gehad, maar op dit moment geeft de transfercompare voor een buitenaards verdediger met goed passen tussen de 1 en 1.6 miljoen aan 8)7 Echt absurd. En laat ik nou net afgelopen weken 3 pops naar buitenaards gehad hebben. Spelers allemaal 2 niveaus lager binnengehaald voor tussen de 3 en 4 miljoen per stuk en dat gaan ze nu opbrengen als ik ze alledrie verkoop :(

Zonde in ieder geval. Misschien toch maar weer wat anders gaan trainen, maar je ontkomt er niet aan dat ook je a-spelers training krijgen en daardoor gewoon minder waard worden omdat ze zo goed worden. Misschien in het vervolg maar verkopen na 1 leveltje omhoog, misschien is het dan nog wat waard.

Alleen een briljant keeper die ik opgetraind had naar uitmuntend verdedigen heb ik 6,5 ton meer gekregen dan aankoopprijs, maar daar moet natuurlijk het salaris nog van af, dus heeft eigenlijk ook niks opgebracht, maar die gast haalt wel 7 sterren als keeper. Misschien dus toch maar keepers gaan optrainen.

En met het oog op multiskill een 20 jarige wereldklasse positiespel met uitstekend passen gehaald die ik ook naar wereldklasse verdedigen wil trainen. Misschien dat dat nog wat opbrengt.

Ps.

Mooie trainingstip altijd welkom ;)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Ik heb het idee dat de transfermarkt momenteel op zijn allerlaagst is. Begin volgend seizoen zal het vast weer een stuk beter zijn. Maar of dat terug gelijk zal zijn aan begin van dit seizoen, of toch wel wat lager, daar ben ik wel benieuwd naar..

Morgen krijgen we meer informatie over loyaliteit! Als het goed is gaan zelf opgeleide spelers wat extra presteren. Ik heb behoorlijk wat eigen kweek rondlopen (7 stuks momenteel). Dat zijn lang niet allemaal sleutelspelers, maar als ze allemaal wat extra gaan presteren ga ik er zeker wel wat van merken. Ik ben erg benieuwd derhalve :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
ZenTex schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 10:33:
[...]

Wat nou geen passen?
En is passen niet altijd handig voor je aanvalsratings? Voor al je mids, dus ook vleugelspelers.
Passen is volgens hag van toepassing voor alle vormen voor je wingers.

Zou je je mids trouwens niet eventjes vasthouden tot begin van het nieuwe seizoen ivm hogere prijzen als je het geld nu toch niet nodig hebt?
Gast, neem nog even een pilletje, je komt wel erg agressief over. |:(

Percentages volgens HAG voor een WtM: positiespel: 57.42%, Vleugelspel: 56.38%, Verdedigen: 25-28%,Passen 13-15%!!!

Wat nou passen? :+

(bron: http://www.hagonline.org/#manual-chapter#id=80 posities van spelers)

Mijn mids gaan er trouwens voor bijna hetzelfde bedrag uit als dat ik ze gekocht heb...heb ze ook nog maar kort (1 seizoen), en wat als ze lager verkopen? De speler die ik als vervanging haal is ook goedkoper...lekker boeiend dus. Dalende markt is alleen voor spelers die je al langer hebt/traint klote, daar liggen de grote verliezen.

[ Voor 18% gewijzigd door -TheNose- op 02-10-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Yes, kampioenschap is binnen, nu kijken of directe promotie mogelijk is. 0-3 overwinning op mijn directe concurrent. Op naar de IV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
MOTS ingezet vanavond, tegen de nog ongeslagen koploper. Mede door een rode kaart net na rust mocht het uiteindelijk niet baten. Zoals dit seizoen alle 50-50 wedstrijden viel het kwartje uiteindelijk weer net verkeerd: 2-3...

Als mijn concurrent voor degradatie volgende week weer een punt pakt wordt het de laatste wedstrijd nog serieus billenknijpen. Want ik speelde vandaag de MOTS uit omdat ik dan tegen de nummer twee moet, die voor mijn team lastiger te bestrijden is dan de nummer een. Helemaal met deze TS nu :P

Maar goed, eerst volgende week maar eens afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

-TheNose- schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:40:
[...]

Gast, neem nog even een pilletje, je komt wel erg agressief over. |:(
Uhhh. Niet agressief bedoeld hoor.
OK, had het wat anders kunnen formuleren, maar dit is een forum, geen kroeg in een achterbuurt op zaterdagavond om 04:00. ;)

Die link doet het trouwens niet bij mij. Handleiding niet gevonden...

Enfin. Wedstrijd met 1-6 gewonnen. Mede doordat ik na 5 minuten zijn kersverse verdediger eruit schopte die het gapende gat in zijn verdediging moest dichten. :+
Als alles verder zo loopt als het hoort kom ik zoals gepland op plek 4 te staan bij einde seizoen. Sta nu nog 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
ZenTex schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:34:
[...]

Uhhh. Niet agressief bedoeld hoor.
OK, had het wat anders kunnen formuleren, maar dit is een forum, geen kroeg in een achterbuurt op zaterdagavond om 04:00. ;)

Die link doet het trouwens niet bij mij. Handleiding niet gevonden...
;)
Link werkt hier prima, maar goed, de percentages heb ik voor je neer gezet. Passen is dus de minst gebruikte skill voor een WtM volgens HAG.

Gelijk gespeeld gisteren waar ik had verwacht te winnen, maar goed. Seizoen is nu voorbij, komende twee wedstrijden ben ik kansloos, dus ik zal op basis van doelsaldo sowieso 4de blijven.

Gisteravond na de wedstrijd 1 van mijn twee briljante mids voor 1.6mill verkocht. 1 te koop nu nog (3de keer listen nu), geen haast mee. Heb nu 2.5mill in kas, laatste mid moet nog 1mill opleveren, dan heb ik dus ongeveer 3.2mill voor twee nieuwe mids straks. :9

[ Voor 7% gewijzigd door -TheNose- op 03-10-2011 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

Voor de liefhebber een 17 jarige [goed] verdediger. Net uit de jeugdloterij. 332653469. Complete specs zijn:

17 jaar en 93d
Specialiteit: Snel
Keepen: rampzalig
Verdedigen: goed
Positiespel: waardeloos
Vleugelspel: waardeloos
Passen: waardeloos
Scoren: slecht
Spelhervatting: waardeloos

niet echt heel indrukwekkend maar voor € 10.000 toch een koopje :) Met een beetje mazzel popt ie binnen een paar weekjes verdedigen trainen naar uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een verdiende 0-1 overwinning uit bij de nummer twee. We hebben hierdoor alles nog in eigen handen om promotie af te dwingen. Volgende week de nieuwe nummer 3 en de laatste week thuis tegen de nieuwe nummer 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Dringend centjes nodig dus mijn ster speler staat in de verkoop, Wie doet het 1e bod van 1,75m?

Zoran Stojmenovski (254312678)
FYR Macedonia 24 jaar en 45 dagen, volgende verjaardag: 09-12-2011
redelijk in vorm, conditie uitstekend
Een controversieel persoon die evenwichtig en oneerlijk is.
Hij heeft zwak ervaring en is een redelijk leider.
Eigenaar: Kwistenbiebels
(sinds 28-08-2009 (15/39), 6s 13wk 3d)
Total Skill Index (TSI): 97 640
Loon: 41 484 € (34 570 €) /week inclusief 20% bonus
663 744 €/ seizoen
Waarschuwingen: 2
Fysiek: fit
Specialiteit: Snel

Vaardigheden:
Keepen: 1/20 rampzalig
Verdedigen: 4/20 zwak
Positiespel: 16/20 buitenaards
Vleugelspel: 4/20 zwak
Passen: 6/20 redelijk
Scoren: 4/20 zwak
Spelhervatting: 6/20 redelijk

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Zo, die laatste editorial hakt er wel eventjes in zeg... +1.5 skill op ALLE skills als je speler 3 seizoenen voor je club speelt EN uit je eigen jeugd komt. Da's best sterk.

Zelfs +1 skill op ALLE skills als deze speler 3 seizoen bij je club speelt, maar niet uit je eigen jeugd komt.

Dit gaat best oplopen zo. Erg lastig voor trainees die je misschien wilt laten meespelen met je A-team. Ik denk dat de spelersmarkt dit ook wel kan gaan voelen: minder aanbod, dus weer hogere prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 19-09 07:54
CoRrRan schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:47:
Zo, die laatste editorial hakt er wel eventjes in zeg... +1.5 skill op ALLE skills als je speler 3 seizoenen voor je club speelt EN uit je eigen jeugd komt. Da's best sterk.

Zelfs +1 skill op ALLE skills als deze speler 3 seizoen bij je club speelt, maar niet uit je eigen jeugd komt.

Dit gaat best oplopen zo. Erg lastig voor trainees die je misschien wilt laten meespelen met je A-team. Ik denk dat de spelersmarkt dit ook wel kan gaan voelen: minder aanbod, dus weer hogere prijzen?
hakt er inderdaad flink in. Dat zijn behoorlijke bonussen voor de teams die spelers langer vasthouden zeker op de hogere niveau's wordt lastig voor teams die veel van spelers wisselen.

Het blijkt dus maar weer dat Hattrick mikt op eigen jeugd optrainen en multiskill.
Ik denk dat de toch al slappe transfermarkt wel een flinke tik gaat krijgen en dat spelers nog minder waard worden. Je moet ze tenslotte eerst 3 seizoenen hebben voordat ze pas op hun max zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Zal het er leuker om worden?
Lijkt me niet, enkel meer beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Het lijkt meer en meer een spelletje te worden volgens vaste regels met maar 1 of 2 manieren om de top te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik weet ook nog niet wat ik ervan moet denken. Je zou je meer seizoensplanning er alweer bijna voor om kunnen gooien. Wat ik me ook afvraag...als dit in gaat en een speler speelt al 3 seizoenen voor je club, krijg je dan gelijk de maximale bonus? Als ze nu pas beginnen met tellen is het een beetje krom.
Het verleden van je speler telt mee
Het verleden van je spelers bij je club telt mee vanaf het begin, dus elke speler die de laatste drie (of meer) seizoenen bij jouw club heeft gespeeld, krijgt vanaf het begin de volledige clubtrouw.
Beter lezen. :P

[ Voor 30% gewijzigd door -TheNose- op 03-10-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
nog beter lezen :P het wordt gefasseed ingevoerd dus vanaf komend seizoen is het nog niet volledig actief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Nee ok, maar dan hebben de spelers die ik nu koop als het ingevoerd wordt al bijna de maximale bonus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
-TheNose- schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:37:
Nee ok, maar dan hebben de spelers die ik nu koop als het ingevoerd wordt al bijna de maximale bonus. ;)
het wordt over 2 weken ingevoerd toch? dus dat lijkt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
In ieder geval > 50% bonus na 1 seizoen.
...maar de speler is al halverwege na 12 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
-TheNose- schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:54:
In ieder geval > 50% bonus na 1 seizoen.

[...]
dat klopt ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit wel een uitdaging in deze nieuwe regels.

Je zal spelers voor een langere termijn aanschaffen en je gaat niet zomaar even je hele elftal verbouwen. Je zal het zo op moeten bouwen dat er een verloop in leeftijd zit zodat je ze 1 voor 1 kan vervangen als ze een bepaalde leeftijd krijgen. Hierdoor hou je altijd een redelijk aantal spelers met een loyaltybonus in je elftal. Ook bij promoveren is het verbouwen van je hele team om maar te kunnen handhaven nu ook niet altijd meer van toepassing, want je kan misschien meer verliezen dan dat je er mee wint.

Dit gaat waarschijnlijk invloed hebben op het aanbod van spelers en het gaat zeker invloed hebben op de waarde van de wat oudere spelers. Die zal eerder beginnen met zakken omdat mensen liever een jongere speler zullen gaan kopen die meer als drie seizoenen mee kan. Twijfel er over of het aanbod van jeugdspelers af zal nemen. De meeste trainen de jonge spelers niet voor hun eerste elftal maar puur voor de winst. Dus verwacht eigenlijk een stuk minder invloed op de jongere spelers, want die zullen in het begin nog net zo veel verhandeld blijven worden. Echter vermoed dat ze alleen eerder bij hun laatste club terecht gaan komen.

Voor mijn eerste elftal is het zeer interessant, vanaf komend seizoen is iets meer als de helft al meer als 3 seizoenen in dienst en als het seizoen erop die volle bonus van kracht is dan is op een na al mijn spelers langer dan 3 jaar in dienst. Mijn oudste middenvelder zit inmiddels bijna aan zijn 10e seizoen voor mijn team. Verwacht eigenlijk dat het voor veel spelers geldt omdat je niet elk seizoen je hele team opnieuw gaat verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
ik zie toch ook wel een groot nadeel aan dit verhaal.
Nieuwe ploegen die net beginnen zullen verliezen op loyaliteit van teams die al langer bestaan. Hoe goed ze ook zijn in het begin het zal ze zeker wat meer tijd kosten om team wat langer bestaat maar minder actief is te verslaan.
Ik ben bang dat nieuwe managers daardoor eerder op gaan geven wat weer slecht is voor het spel als geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Wat WC eend zegt.

Nu heb ik een team wat voor het grootste gedeelte uit eigen kweek bestaat (niet moederclub), enkel m'n defense is extern aangetrokken.
Echter heb ik een zooi trainees gekocht om op te trainen om straks m'n hele middenveld te vervangen. Sommige van die spelers probeer ik zoveel mogelijk in m'n A team mee te laten spelen om wat ervaring mee te pikken, nu lever ik daarmee een 1/2 tot 1 sterretje max in voor die positie, straks is dat gewoon een slechte keus.
Overstappen qua training om jonge spelers voor m'n elftal op te trainen op andere posities word dan al helemaal moeilijk omdat ik ook goede jonge spelers aantrek om in m'n A team in die linie mee te laten spelen. Dan word mijn nu al slechte defensie helemaal rampzalig.
Als ik staks mijn defense wil vervangen door eigen kweek door defensie te trainen (extreem zwak) moet ik straks m'n ouwetjes nog langer door laten spelen voordat mijn nieuwe lichting ze kan evenaren.

Ik vindt deze nieuwe regel maar niks. Ik heb veel minder vrijheid en minder keuzes.
OK, de succesvolle handelaars die bakken met geld verdienen (veelal omdat ze veel tijd spenderen om de krenten in de pap op de transfermarkt voor goed geld door te verkopen) en zo dure ster spelers kunnen aantrekken word het stukken moeilijker gemaakt. Gejuich alom? Nee. Hier hadden ze iets beters voor kunnen verzinnen als dit het doel was.

Hogere transfer premies. Meer moederclub geld bijvoorbeeld. Dat is pas een manier om eigen kweek te bevorderen. Maar zo hou je wel de flexibiliteit voor je opstellingen.

Trouwens, ik heb nog nooit een echte eigen kweek speler in m'n team gehad. Reden: Ik heb geen jeugd team. De spelers die ik pull zijn nooit geschikt voor wat ik op dat moment train. Daarvoor word ik nu gestraft.
Buiten dat ben ik niet in de gelegenheid elke week een speler te pullen. Dubbel gestraft.
Ik heb ook geen zin veel tijd te spenderen aan een jeugdteam.

Nee, leuker zal het er voor mij niet op worden, deze regel maakt het voor mij alleen maar moeilijker hogerop te komen.

Na mijn azijn gespuid te hebben nog een vraagje: Hoe train ik dit wingertje?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
 Lívio Prata 
17 years and 49 days, TSI = 3 120
In excellent form, inadequate stamina.
Has disastrous experience and weak leadership abilities.

Keeper:  disastrous
Defending:   wretched
Playmaking:  solid
Winger:  excellent
Passing:     weak
Scoring:     weak
Set pieces:  disastrous
25-09-2011     (Winger)
HTMS Points: Ability: 356 / Potential: 1927

Ik kan hem optrainen in Winger (1 pop gehad) passen (nu mee bezig) en positiespel (hierna op de lijst)
Maar hoeveel DEF zou hij er evt nog bij moeten hebben om een echt goede winger te worden?

[ Voor 15% gewijzigd door ZenTex op 03-10-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hoezo DEF? Wil je er een wingback van maken? Of een offensive winger die ook naar binnen kan spelen? Indien de laatste optie, dan heb je geen DEF nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Oh, zit ik nu weer in de war met mids?
Des te beter. Def kan ik nou net niet trainen.

Bedoeling met dit broekie is dat ik hem in alle posities als winger kan laten spelen, DWZ, Offensive en naar het midden. (ben tot dusver geen enkel team tegengekomen met goede def aan weerskanten, dus speel vaak over de wings.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het probleem niet echt als ik eerlijk ben. Het zal wel wat aanpassingen met zich meebrengen maar dat is wel op te vangen volgens mij. Er is ook geen sprake van een straf maar van een bonus. Het is niet zo dat elke speler ineens utopisch is ofzo.
Ik bouw mijn team op om in mijn competitie om de prijzen mee te gaan doen. Dat proces zal blijven, maar je moet nu met de aankoop rekening houden met het feit dat je een speler één punt hoger aanschaft dan nu het geval is. Daarnaast heb je wel de wetenschap dat hij beter gaat worden naar mate hij langer bij je team is. Maar in de basis is zijn prestatie exact zoals je hem koopt, en dat aankoopt traject stuur je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, geen verrassingen in VIII.1882 dit weekend. Zelf met 6-2 gewonnen van een botje, een moetje dus. Komende wedstrijd is thuis tegen een botje, de laatste wedstrijd tegen de nummer twee.

Zelf sta ik derde op 2 punten afstand en gezien het feit dat nummer 2 de afgelopen weken geen oefenwedstrijden heeft gespeeld en elke wedstrijd dezelfde opstelling heeft gebruikt, denk ik dat de tweede plaats niet onhaalbaar moet zijn.

Verders heb ik wat rondgestruind op de transfermarkt en wat jonge verdedigers binnengehaald. Dat samen met een verdedigen-trainer is het masterplan voor de komende tijd. :)

Was m'n sterspeler (relatief hè, alles is relatief :P) maar weer heel, maar dat duurt helaas nog eventjes. :(

Oh ja! M'n jeugd heeft hun eerste wedstrijd gewonnen en één van m'n scouts heeft eindelijk eens een redelijk fatsoenlijke nieuweling gevonden ergens op een pleintje. Heb nu drie jonkies die ik goed door kan trainen als spits. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:55
Jerzy Persona (219655411) heb ik al vanaf 1-10-2008 als een van mijn eerste spelers gekocht en speelt nog steeds bij mij, zal ook bij mij zijn carrière gaan eindigen denk ik zo. Speelt toch al 3jaar ( heel wat seizoenen ) voor mij :P

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
ZenTex schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:17:

Bedoeling met dit broekie is dat ik hem in alle posities als winger kan laten spelen, DWZ, Offensive en naar het midden. (ben tot dusver geen enkel team tegengekomen met goede def aan weerskanten, dus speel vaak over de wings.)
Offensive is vleugelspel en passen, WtM is positiespel en vleugelspel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
ZenTex schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:17:

Daarom train ik dus ook wing omdat veel mensen een kant def verwaarlozen kun je daar makkelijker over scoren.

IK ben nu echter van plan om ook jonge mids te halen zodat ik af kan wisselen met PM en passen zo kan ik echt MS gaan trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:12
Bij mij in de V blijft het spannend.. zelf afgelopen zondag redelijk onverwacht met 1-3 van de nummer 1 (en kampioen) gewonnen; er zijn nu 3 teams met 18 punten (waaronder ik), dan de nummer 5 met 16 en nummer 6 met 15 punten en zelfs de nummer 7 met 12 punten kan nog promotie/degradatie afdwingen..

Het blijft een moeilijk verhaal voor me; ik hoop dat ik mijn 4e plek vast kan houden en zo promotie/degradatie kan ontlopen maar moet nog tegen de huidige nummer 2 (uit aanstaande zonddag) en de laatste wedstrijd thuis tegen de huidige nummer 5.

Blij dat ik mijn team weer een beetje op orde heb weten te krijgen, jammer dat het te laat was om lijfsbehoud al veilig gesteld te kunnen hebben, maar we gaan er nog steeds voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik had een lang weekend en was niet online....

helaas gisteravond geen leuke blik toen ik inlogde....
Ik heb inderdaad verloren van de nr 2., welke nu de nieuwe nr.1 is.

voorheen zat ik te twijfelen wélke vleugel ik qua defensief open kon laten om zo mn defensieve vermogens te concentreren op de sterkere vleugels.. had gedacht dat aangezien hij de voorgaande wedstrijden altijd de sterke vleugel afwisselde ik ook deze keer kon inzetten dat hij die weer zou wisselen, maar precies nu deed hij dat niet en dus lag zijn sterkste aanvalsvleugel op mijn opengelaten DEF-vleugel... resultaat, 4 doelpunten tegen op die rechtervleugel.
verder nog een penalty én een gewoon doelpunt door het midden..

qua hatstats-vergelijking had ik zelfs iets betere kansen, HTMS gaf me iets meer dan 40% winstkans, maar volgens mij is mn verlies wel terecht, door die verkeerd gekozen DEF-vleugel én de zwakke vorm van mn verdedigers en keeper..

Ik verwacht verder niet veel van dit seizoen, alhoewel ik maar één punt achtersta en ook de nr 1 nu nog twee lastige wedstrijden moet afwerken is mijn programma nog zwaarder én sowieso, zelfs als ik nu nog kampioen zou worden lijkt er hooguit een Qualifikatie-wedstrijd in te zitten waarop ik weinig ans zou hebben omdat ik vermoedelijk de laatste wedstrijd in dit seizoen niet kan winnen zonder MOTS te spelen en dan een extreem lage teamgeest zou hebben...
Dan ben je compleet kansenloos in een P/D-duel.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Wceend schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:20:
[...]

Daarom train ik dus ook wing omdat veel mensen een kant def verwaarlozen kun je daar makkelijker over scoren.

IK ben nu echter van plan om ook jonge mids te halen zodat ik af kan wisselen met PM en passen zo kan ik echt MS gaan trainen.
Precies wat ik nu doe ja.
Voordeel van wingers trainen dat het goed geld oplevert. Dus had Wing attacks getraind (na scoren) en die aanvallers zijn redelijk wat waard nu,
Ben toen een paar jonge mids gaan halen, die zowel in m'n A als B team gezet om die ook nog wat training te geven op wing. Nu de boel aangevuld met mids en op passen overgestapt.

Heb dus nu aanvallers met flink wat winger skills, jonge wingers met wat PM en mids met wat wing.
Nu train ik ze allemaal ook nog eens op passen op dus het sluit allemaal lekker op elkaar aan.
Dus aanvallers met extra passen, mids met redelijk wat wing en passen en wingers met PM, passen en winger.
Alles voor de aanval. Enkel nog wat goede verdedigers kopen, maar die kosten toch geen drol, en kan straks 2 briljante aanvallers (met winger skill en passen) in de verkoop doen. Die moeten toch aardig wat opleveren.

Wel grappig om te zien hoe een redelijke aanval toch altijd weer door een goede defensieve muur kan breken als je maar kansen krijgt.

Hmm. Krijg ineens een mail van de Braziliaanse scout over m'n winger. :P
Zal wel niks zijn, maar toch leuk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door ZenTex op 04-10-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 19:54
voor het geval dat er nog iemand op zoek is naar een 17 jarige keeper ;)

Cock Van de Logt [playerid=332824433]
17 jaar en 17 dagen, volgende verjaardag: 09-01-2012

redelijk in vorm, conditie zwak
Een aangenaam persoon die temperamentvol en oneerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.

Eigenaar: Tenacious Tossers (sinds 06-10-2011 (13/46), 0d)
Total Skill Index (TSI): 3 100
Loon: 1 390 €/week 22 240 €/ seizoen
Waarschuwingen: 0
HTMS Punten: Vaardigheid: 130 / Potentieel: 1747

Keepengoed
Verdedigenslecht
Spelhervattingwaardeloos

Deadline: 09-10-2011 15:54
(3 dagen 0u 0m)
Vraagprijs: 50 000 €

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZenTex schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:56:
[...]
Hmm. Krijg ineens een mail van de Braziliaanse scout over m'n winger. :P
Zal wel niks zijn, maar toch leuk. :)
Het is wel een aardige speler, maar Brazilie is een redelijk groot Hattrickland dus verwacht wel dat ze er meer hebben. Echter zou zonden zijn als hun serieus potentie in hem zien om steeds van training te laten wisselen. Heb het een keer bij een Surinamer zien gebeuren en die kan de U20 wel vergeten. Zou toch eens informeren hoe groot zijn kans is.

Dinsdag nieuw slot gekregen, gelijk een federatie gejoind waar je vlaggen (friendlies) kan winnen en vandaag al een de vlag van Libanon gewonnen. Laat we het er op houden dat je geluk afdwingt :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:00:
[...]

Het is wel een aardige speler, maar Brazilie is een redelijk groot Hattrickland dus verwacht wel dat ze er meer hebben. Echter zou zonden zijn als hun serieus potentie in hem zien om steeds van training te laten wisselen. Heb het een keer bij een Surinamer zien gebeuren en die kan de U20 wel vergeten. Zou toch eens informeren hoe groot zijn kans is.

Dinsdag nieuw slot gekregen, gelijk een federatie gejoind waar je vlaggen (friendlies) kan winnen en vandaag al een de vlag van Libanon gewonnen. Laat we het er op houden dat je geluk afdwingt :+
Mja, het is een winger, dus naast winger kan hij zeker nog playmaking gebruiken, en evt passen en def.
De komende tijd train ik lekker PM en passen. Dus echt zonde is het niet.

Maar idd. Echt U-20 materiaal is hij niet.

Oja, en ik kan die vlaggetjes manie nog steeds niet begrijpen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Eerste van mijn spitsen is gepopt naar briljant! Als de laatste gepopt is gaat fase twee van mijn plan terug te keren in de VIde (maar nu financieel gezond) in. :)

Nog maar 5 speelrondes te gaan en dan kan ik overstappen. :)
Tussenseizoen zal ik gewoon passen gaan trainen (hopend op een verrassing bij 1 van mijn spitsen. ;))

[ Voor 33% gewijzigd door -TheNose- op 07-10-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36885767,noline]DSanka schreef
Vlaggetje gewonnen ??
Leg eens uit?

Vandaag twee pops op DEF, en nog wat conditie gepruttel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
eindelijk 4 pops op wing waar ik al heel lang op zat te wachten. 1x naar briljant en 3x naar uitmuntend.
2 zijn er nu verkoopwaardig dus die gaan er begin volgend seizoen uit na nog wat training op passen in het tussenseizoen.

En dan is er geld om te versterken en te verjongen op het middenveld hopelijk kom ik dan nog ergens in de VII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Uhh. In welke VII zit je dan, WCeend? In de mijne kom je al heel ver met zulke spelers. Mits een redelijk middenveld. Ik moest bijna moeite doen om niet te promoveren.
Hoe kan men trouwens makkelijk zien of de competitie waar je in zit een sterke is vergeleken met de rest?

5 pops op passen trouwens, waaronder mijn wingertje. Misschien toch te vroeg op passen overgegaan.
Verder vormstijgingen waar ik ze niet nodig heb, en dalingen waar ik ze wel nodig heb. Jammer.
Wel is m'n keeper eindelijk in vorm gestegen van 1 naar 3. Werd eens tijd. Misschien dat ik hem volgend seizoen eindelijk eens kan gebruiken, want voor 2 miljoen verwacht ik wel iets meer dan 1 max 3 sterretjes. :(

Hee. Zat even m'n oude Series 8 te kijken waar ik vandaan kwam en zag een bekende naam. Tolhek terminators...
:w Pewwy.

[ Voor 8% gewijzigd door ZenTex op 07-10-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
ZenTex schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:44:
Uhh. In welke VII zit je dan, WCeend? In de mijne kom je al heel ver met zulke spelers. Mits een redelijk middenveld. Ik moest bijna moeite doen om niet te promoveren.
Hoe kan men trouwens makkelijk zien of de competitie waar je in zit een sterke is vergeleken met de rest?

5 pops op passen trouwens, waaronder mijn wingertje. Misschien toch te vroeg op passen overgegaan.
Verder vormstijgingen waar ik ze niet nodig heb, en dalingen waar ik ze wel nodig heb. Jammer.
Wel is m'n keeper eindelijk in vorm gestegen van 1 naar 3. Werd eens tijd. Misschien dat ik hem volgend seizoen eindelijk eens kan gebruiken, want voor 2 miljoen verwacht ik wel iets meer dan 1 max 3 sterretjes. :(

Hee. Zat even m'n oude Series 8 te kijken waar ik vandaan kwam en zag een bekende naam. Tolhek terminators...
Zit nu nog in de VIII ga weer naar de VII ben de vorige keer keihard gedegradeerd uit de 40e VII van NL.
vroeger kon je de sterkte van je comp zien via alltid weet niet of dat nog steeds kan.
mijn team id 208190

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Wceend schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:18:
[...]

Zit nu nog in de VIII ga weer naar de VII ben de vorige keer keihard gedegradeerd uit de 40e VII van NL.
vroeger kon je de sterkte van je comp zien via alltid weet niet of dat nog steeds kan.
mijn team id 208190
Sterkte van je divisie zie je nog steeds terug. Van je team in vergelijking met andere teams uit dezelfde divisie-laag niet meer helaas. Ik zit momenteel in een redelijk zwakke Ve divisie, maar heb het gevoel dat mijn team toch niet onaardig is. Kan dat alleen niet staven met statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CoRrRan schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:49:
[...]

Sterkte van je divisie zie je nog steeds terug. Van je team in vergelijking met andere teams uit dezelfde divisie-laag niet meer helaas. Ik zit momenteel in een redelijk zwakke Ve divisie, maar heb het gevoel dat mijn team toch niet onaardig is. Kan dat alleen niet staven met statistieken.
ik vertrouw die Alltid gegevens absoluut niet meer, omdat de updates sinds week 4 of 5 van dit seizoen behoorlijk corrupt zijn en grotendeels neit meer goed weergegeven worden...
de ontwikelaar laat zich niet meer zien en van Hattrick/Extralives AB zélf, die immers Alltid hebben overgenomen is er ook niemand die weet hoe de Alltid-vork precies in de steel zit... een mooie troep heeft Hattrick daar wéér van gemaakt, helaas ook precies iets dat bepaald zuurkijkers voorspeld hebben toen die overname bekend werd omdat dat exact hetzelfde is wat gebeurde met twee andere 'add-on-sites' die Hattrick eerder overnam ...

Voor mij in duitsland heb ik iig het geluk dat een behoorlijk deel van de statistische dingen voor duidtsland ook gedaan wordt door een specifieke duitse site: http://www.ht-deutschland...verview/997939-1-NEU.html (mijn teampagina daar inclusief rankingen van team én je liga)...

voor nederland bestaat zo'n site nog niet, maar misschien wordt het wel een idee aangezien ik betwijfel of Alltid ooit nog in zn oude glorie kan terugkeren...
wel jammer want ik vond het wel een erg gebruiksvriendelijke en overzichtelijke site.

Over mn TU ben ik niet tevreden, geen nuttige pops, maar mn A-team stijgt overall wel in vorm... énkel juist mn DEF-linie die nu problematisch is, daalt vérder in vorm, de gehele vormstijging lijkt door Aanval en Middenvelders te komen, terwijl een DEF-speler verder wegzakt naar zwak en mn A-keeper en een andere DEF-speler op Zwak blijven hangen..
mn tegenstander is juist wel in absolute topvorm, en ik moet uit tegen hem en moet allen al om mn huidige 2e positie te behouden in de komende twee wedstrijden minimaal 4 punten halen.

[ Voor 14% gewijzigd door RM-rf op 07-10-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Webjunkie schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:56:
voor het geval dat er nog iemand op zoek is naar een 17 jarige keeper ;)

Cock Van de Logt [playerid=332824433]
17 jaar en 17 dagen, volgende verjaardag: 09-01-2012

redelijk in vorm, conditie zwak
Een aangenaam persoon die temperamentvol en oneerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.

Eigenaar: Tenacious Tossers (sinds 06-10-2011 (13/46), 0d)
Total Skill Index (TSI): 3 100
Loon: 1 390 €/week 22 240 €/ seizoen
Waarschuwingen: 0
HTMS Punten: Vaardigheid: 130 / Potentieel: 1747

Keepengoed
Verdedigenslecht
Spelhervattingwaardeloos

Deadline: 09-10-2011 15:54
(3 dagen 0u 0m)
Vraagprijs: 50 000 €
Altijd leuk, een Tweakert trainen. Heb bod gezet. Kan alleen niet goed in de gaten houden. Dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
ZenTex schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:44:
Blijft grappig dat je inderdaad op die manier teams terug kan vinden uit dezelfde fed/GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Wat zijn de kansen.

Ik vindt de transfermarkt trouwens niet eens zo slecht.
Heb laatst een een redelijke verdediger gekocht, vanwege slechte vorm overiger DEFers en om een reserve te hebben. 21-jarig gastje, wel al met zwak ervaring. 12/5/6 DEF/PM/Wing. TSI van 25K Voor 875.000.
Omdat ik in de min kwam te staan en teveel trainees had maar even een spelertje van 20 te koop aangeboden die ik een paar weken heb opgetraind na hem gekocht te hebben voor 6 ton. Verkocht voor 821.000. Skills: 10/7/5 winger/PM/passing, 6K TSI.

Het leven is niet slecht als je geen def. traint. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ZenTex schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:57:
Wat zijn de kansen.

Ik vindt de transfermarkt trouwens niet eens zo slecht.
Heb laatst een een redelijke verdediger gekocht,
voor aankopen lijkt het leuk te zijn, ik heb gisteren ook een
speler gekocht die gewoon te mooi was. €490K voor magnificent (12) DEF, wereldkasse (13) PM en briljant (11)passing... kost wekelijks 8K loon..
zelf alhoewel hij al 35 is is het een hele mooie speler als je hem een helft laat spelen (hij heeft redelijk conditie), kan tot 8 sterren op Middenveld halen en is dor zn multiskill ook erg geschikt bv zwaktepunten op te vangen...

enkel hebben zulke lage prijzen ook gewoon een dieperliggend probleem in de zin dat niemand geld 'durft' uit te geven (op dit moment zeker niet aan oudere spelers), daardoor blijven zulke spelers eigenlijk een beetje té idioot goedkoop... datis vooral jammer als je zelf ook zulke spelers te koop wilt zetten en dat moet merken dat ze meestal een lagere prijs halen dan je zou willen hopen..
de winnaars daarvan zijn juist ook degenen die geen geld werkelijk investeren in spelersmateriaal maar het bv stevig 'oppotten'....
mogelijk dat ook een oorzaak ligt in die 'mijlpaal' die sommige spelers verzamelen en die pas haalbaar is als je eerst 50 miljoen euro gespaard hebt... volgens mij wordter momenteel teveel geld opgespaarden te weinig is in circulatie, in economische termen is dat gewoon een depressie/laagconjunctuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

RM-rf schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:18:
[...]
... volgens mij wordter momenteel teveel geld opgespaarden te weinig is in circulatie, in economische termen is dat gewoon een depressie/laagconjunctuur
Deflatie.

Tsja, hoe de markt ook is, je moet er of op inspelen, of je verliezen voor lief nemen.
Voor goede multiskillers zijn de prijzen nog altijd niet extreem slecht. Het zijn vooral de mono-skill defs die belachelijk goedkoop geworden zijn. Volgens de vergelijking vang ik ook nu 1.5-2M voor m'n spitsen, die ik trouwens pas begin volgend seizoen ga verkopen.

Mono-skill verkoopt enkel als ze nog jong zijn en multi verder te trainen zijn alvorens ze verkoopbaar zijn denk ik. De markt is gewoon veranderd.

[ Voor 10% gewijzigd door ZenTex op 08-10-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als ik deze wedstrijd win ben ik kampioen, ga dus maar MOTSEN. Speel nu thuis tegen de nummer 3, volgende week uit tegen de nummer 2 :P

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:13:
[...]

Vlaggetje gewonnen ??
Leg eens uit?

Vandaag twee pops op DEF, en nog wat conditie gepruttel.....
Er zijn mensen die vriendschappelijke wedstrijden regelen voor anderen die kleine landen spelen. Soms houden die mensen een lotterij voor leden van een federatie en als je die dan wint, mag je een wedstrijd spelen tegen het team uit het kleine land.

Zo zit het winnen van een vlag ongeveer in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 00:46:
[...]

Er zijn mensen die vriendschappelijke wedstrijden regelen voor anderen die kleine landen spelen. Soms houden die mensen een lotterij voor leden van een federatie en als je die dan wint, mag je een wedstrijd spelen tegen het team uit het kleine land.

Zo zit het winnen van een vlag ongeveer in elkaar.
Okay thanks.
Welke fed is dat, want ik ervaar ook wel wat problemen met het organiseren van wedstrijden met kleine landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 09:25:
[...]

Okay thanks.
Welke fed is dat, want ik ervaar ook wel wat problemen met het organiseren van wedstrijden met kleine landen?
ik ben zelf lid van "Mijlpalen en Vlaggetjes", (AllianceID=81815)

hier zijn meestal wekelijks minimaal drie lotterijen, veelal wel met tegen de 35 en 50 deelnemers en dan een vlaggetje te winnen, maar ook dat levert eigenlijk wel een gemiddelde winstkans van één vlaggetje per seizoen op...

ikzelf heb via de federatie al wat vriendschappelijke wedstrijden met top-50 landen mogen spelen (brunei, honduras, el salvador)..
verder hebben ze een bingo met een vlaggetje als prijs en soms andere wedstrijden (raadspelletjes)

afgelopen dinsdag hadik saoedie-arabie te gast met een loterij van de "Achievement & Flagchasers" (AllianceID=90494) een internationale vlagverzamelaar-fed

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 09-10-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij zijn het momenteel

gibbux&Freejag Flag Lottery (96989) Moet je wel supporter van een van de twee zijn om toe te mogen treden.
Flaggensammler!!! Flag co... (98211)
Fed Without Name (98371)

Als je even zoekt zijn er meer als genoeg van dit soort federaties te vinden. Samen met die van RM-rf heb je er in ieder geval al 5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Nou, da's sterk. Ik heb vanavond de uitwedstrijd tegen de Nr. 1 gewonnen en hem van de 1e plaats gestoten. Loop dus nu 3 punten achter op de Nr. 1 en 2 achter de nr 2.
Als 1 van hen dus verliest ben ik de sjaak en is promotie een feit. Nu moet ik dus alsnog een wedstrijd weggeven om niet te promoveren.
Het grappige is dat ik aan het begin van het seizoen de 1e en 2e wedstrijd tegen respectievelijk de huidige ex-Nr 1 speelde en de huidige 8e. Die wedstrijden heb ik weggegeven om met m'n A-team in de cup te spelen.
Nu moet ik alsnog 1 wedstrijd weggeven tegen de zwakste broeder, en met enkel PICcen kom ik er niet vrees ik.
Wel sneu eigenlijk, ik was (ben?) bang me niet te kunnen handhaven in de 6 en heb daarvoor het kampioenschap moeten weggeven, want dat had er zeker ingezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Had gedacht volkomen kansloos te zijn tegen de kampioen van mijn divisie, speel ik met 2-2 gelijk nadat ik in de rust met 1-0 voor stond. :P
Dat beloofd wat voor volgend seizoen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het seizoen zit er op. Door een 2-0 nederlaag bij de nummer drie is het over en uit, en is promotie niet meer te halen. Volgend seizoen geen we er echter voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
ben eindelijk kampioen geworden. volgende week nog tegen mijn concurrent die eigenlijk geen concurrent meer is.

helaas wel mijn keeper eraf met +3 en dat op zijn 31e tijd voor een vervanging dus maar.
Wat voor keeper kan ik halen voor 1,2 miljoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet tot de laatste wedstrijd aan de bak. FC Flower Power en ik staan nog steeds 1 punt van elkaar af. Een ding is dus allang duidelijk een Tweaker word kampioen ;)

Kan de laatste wedstrijden gewoon MOTS spelen, want bij winst promoveer ik direct. Bij een gelijkspel of verlies zak ik waarschijnlijk naar plaats 2. Als de ranking nog klopt dan is onze competitie de 13e V van de 256. Dus toch positief voor onze fed dat daar twee leden bovenaan staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje,de laatste wedstrijd van het seizoen kan je toch normaal gesproken toch altijd MOTS doen?
Heeft toch voor de rest geen negatieve invloed aangezien het seizoen voorbij is? Teamgeest zal dalen maar er komen geen competitie wedstrijden meer of heeft een lage teamgeest ook invloed op de training?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:18:
Even een vraagje,de laatste wedstrijd van het seizoen kan je toch normaal gesproken toch altijd MOTS doen?
Heeft toch voor de rest geen negatieve invloed aangezien het seizoen voorbij is? Teamgeest zal dalen maar er komen geen competitie wedstrijden meer of heeft een lage teamgeest ook invloed op de training?
Nee, dat kun je gewoon doen. Tenzij je een P/D duel moet spelen, daar telt je TS wel weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoRrRan schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:22:
[...]

Nee, dat kun je gewoon doen. Tenzij je een P/D duel moet spelen, daar telt je TS wel weer mee.
Bedankt voor je antwoord! Een P/D duel is voor mij niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Waar haalt iedereen toch die toeschouwersaantallen vandaan?

Speelde tegen de Nr 1 gister waarbij 38K toeschouwers kwamen opdraven. Bij de heen (2e wedstrijd seizoen) kwamen er bij mij thuis iets van 17.000.
M'n stadion is maar 1 keer uitverkocht dit seizoen. (25K max)

OK, ik weet dat ik meer staanplaatsen moet regelen, maar dan nog. Met tools kom ik ook op de duurdere plekken niet nooit uitverkocht zijn op aantallen uit die ik nooit gehaald heb.
Heb 1580 fans die over het algemeen wel tevreden zijn, maar blijkbaar niet genoeg om hun vrienden/familie/kennisen mee te nemen naar mijn thuiswedstrijden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Organiseer eens een fan dag of zo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
-TheNose- schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:30:
Organiseer eens een fan dag of zo? ;)
absoluut niet doen. Bij mijn fandag is mijn beste spits geblesseerd geraakt door de oefenpotjes tegen het fanteam. Daarnaast hebben ze het grasveld gesloopt door met zijn alle op te komen dagen.
Zeker niet doen dus!

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
De omzet van de broodjes kroket maakte bij mij alle schadeposten meer dan goed anders hoor! Had ook gelijk een paar talenten kunnen scouten voor mijn jeugd team. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
de zogenaamde jongen talentjes bij mij hebben zich vol zitten vreten met broodsjes kroket die gratis waren door de waardebonnen die uitgeprint waren van de website. Bij het eerste rondje conditie training voor de fans waren de talentjes zo moe dat ze scooter pakten om bij te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Wceend schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:45:
Bij het eerste rondje conditie training voor de fans waren de talentjes zo moe dat ze scooter pakten om bij te blijven.
Begin een scooterpoloteam? _O-

Enfin, ik ga an het begin van het seizoen maar eens flink uitbreiden. Ik vermoed dat ook mijn krokettentoko te goed loopt waardoor een groot deel van mijn fans 2 plaatsen nodig heeft vanwege hun omvang en dat er buiten 20000 fans staan te schreeuwen om er in te mogen.
We gaan in het nieuwe seizoen voor de titel, dus mijn fans zullen geen moment teleurgesteld worden. Als ze dan nog niet komen opdagen ga ik zwaarder geschut in stelling brengen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
ZenTex schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:59:
[...]

Als ze dan nog niet komen opdagen ga ik zwaarder geschut in stelling brengen! :(
Je fans afschieten zal niet positief zijn voor je fanmood en zeker niet voor het aantal fans! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Angst regeert! Misschien door met 1 fan een voorbeeld te stellen dat je wat voor elkaar kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week in VIII.1882...

De nummer twee was, zoals verwacht, inactief en is nu vervangen door een andere speler. Geen botje dus. Hij heeft wel de wedstrijd van afgelopen weekend verloren. Aangezien ik keurig gewonnen heb, sta ik nu op de tweede plek en hij dus logischerwijs derde. Met nog één wedstrijd te gaan dit seizoen, verwacht ik verder geen problem. Vol MOTS (dat kan zonder problemen, las ik net ;) ) en dan komt het helemaal goed met een keurige tweede plaats. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:55
Ik heb sinds vorige week de leiding in handen en kan komende zondag tegen de nummer twee gaan motsen voor de titel. Ga er vanuit dat ook hij mots speelt waardoor ik niet achter kan blijven, promoveer je uit de VI sowieso naar de V als je kampioen wordt, of zit vanaf deze competitie al een grens waar je doorheen moet of anders een p/d duel spelen..?

Vorige week mijn stadion bijna uitverkocht voor het eerst dit seizoen, leverde toch een leuke 470K op als inkomsten :)

Ik denk dat de stap naar de V wellicht te vroeg kan zijn als ik mij niet weet te versterken op bepaalde zones, ik kan nu wel aardig meekomen maar denk dat ik het straks toch op het middenveld weer moet afgeven. Wat is verstandig om te doen, vooral met aanschaf van middenvelders nu straks clubtrouw wordt ingevoerd? Is het toch kopen van bovennatuurlijke middenvelders voor de V of kun je met wereldklasse en goede bijstats ook nog uit de voeten? ( natuurlijk afhankelijk in welke V je terecht komt )

Van welke leeftijd worden middenvelders en aanvallers, je niet trainingsplekken zeg maar aanschaft? Ik kijk meestal tegen de 23/24 jaar zodat ze ook nog wat ervaring mee weten te pikken.. Iemand wat tips voor komend seizoen wellicht in de V..?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn 25.000 stoeltjes ook maar één à twee keer vol tijdens een seizoen. Ik heb iets minder dan 1.500 fans en red het alleen als ik bovenin mee draai en dat een thuis pot tegen een topteam speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:09:
Ik krijg mijn 25.000 stoeltjes ook maar één à twee keer vol tijdens een seizoen. Ik heb iets minder dan 1.500 fans en red het alleen als ik bovenin mee draai en dat een thuis pot tegen een topteam speel.
Hehe, mijn hele fanclub past 95 keer in jouw stadion. :P Maar goed, we worden populairder en de menschen weten ons te vinden. Geduld isch een schoone zaeck, zeg maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Salv schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:06:
Ik heb sinds vorige week de leiding in handen en kan komende zondag tegen de nummer twee gaan motsen voor de titel. Ga er vanuit dat ook hij mots speelt waardoor ik niet achter kan blijven, promoveer je uit de VI sowieso naar de V als je kampioen wordt, of zit vanaf deze competitie al een grens waar je doorheen moet of anders een p/d duel spelen..?

Vorige week mijn stadion bijna uitverkocht voor het eerst dit seizoen, leverde toch een leuke 470K op als inkomsten :)

Ik denk dat de stap naar de V wellicht te vroeg kan zijn als ik mij niet weet te versterken op bepaalde zones, ik kan nu wel aardig meekomen maar denk dat ik het straks toch op het middenveld weer moet afgeven. Wat is verstandig om te doen, vooral met aanschaf van middenvelders nu straks clubtrouw wordt ingevoerd? Is het toch kopen van bovennatuurlijke middenvelders voor de V of kun je met wereldklasse en goede bijstats ook nog uit de voeten? ( natuurlijk afhankelijk in welke V je terecht komt )

Van welke leeftijd worden middenvelders en aanvallers, je niet trainingsplekken zeg maar aanschaft? Ik kijk meestal tegen de 23/24 jaar zodat ze ook nog wat ervaring mee weten te pikken.. Iemand wat tips voor komend seizoen wellicht in de V..?
Ik red het met 2x 14 & 1x 15. Maar heb eigenlijk relatief een laag middenveld in vergelijking met mijn competitie genoten. Maar ik train pm, dus volgend seizoen zou het beter moeten gaan.

Qua aanschaf van niet trainingsplekken, probeer ik zo "jong" mogelijk te zoeken. Dat lukt alleen niet altijd. Dus vaak zit ik met 26jr+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

mag ik hier om een gebedje vragen ? hahaha

http://www74.hattrick.org...itID=153335&TeamID=766902

nog 1 wedstrijd te gaan tegen size ( 1 van mijn IRL beste vrienden toevallig) en 2 punten voor op de nr 2. Zijn doelsaldo is veel beter dan die van mij dus ik moet winnen!

verbaas me er nog steeds over dat ik hier eerste sta! de meeste teams hebben veel betere spelers en betere financiële middelen!

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Multispeed schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:57:
mag ik hier om een gebedje vragen ? hahaha

http://www74.hattrick.org...itID=153335&TeamID=766902

nog 1 wedstrijd te gaan tegen size ( 1 van mijn IRL beste vrienden toevallig) en 2 punten voor op de nr 2. Zijn doelsaldo is veel beter dan die van mij dus ik moet winnen!

verbaas me er nog steeds over dat ik hier eerste sta! de meeste teams hebben veel betere spelers en betere financiële middelen!
* Brummetje is die vriend... Ik ga hem zondag gewoon kapot maken hoor... hulp hiervoor is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

En toevallig hadden wij het er net over? misschien dat iemand hier een tip kan geven... is het een idee om semi-express te verliezen om zodoende lekker door te gaan in deze compo, en de 2de plek poen te pakken en nog een jaar aan mijn team te werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Multispeed schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:57:
Ik verbaas me er nog steeds over dat in de VII de meesten niet eens de moeite nemen hun opstelling af en toe te veranderen afhankelijk van tegenstander en vorm van de spelers.
Qua financiele middelen: Waarom je spaarcenten uitgeven in de VIII als je zonder een cent uit te geven kunt promoveren naar de VII? Ik zou m'n geld enkel aan trainees uitgeven en om de grootste zwakke plekken voor de lange termijn te versterken en pas van de VII naar de VI m'n geld uitgeven om degradatie te voorkomen.
Multispeed schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:00:
En toevallig hadden wij het er net over? misschien dat iemand hier een tip kan geven... is het een idee om semi-express te verliezen om zodoende lekker door te gaan in deze compo, en de 2de plek poen te pakken en nog een jaar aan mijn team te werken ?
Slecht plan. Je wilt zo snel mogelijk naar de VII om aldaar nog even wat poen te pakken. ;)
Trouwens, wie weet krijg je een sterke degradant in de competitie of verkeer je dat seizoen in een vormcrisis (je team dan) en zit promotie er volgend jaar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

ZenTex schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:27:
[...]

Ik verbaas me er nog steeds over dat in de VII de meesten niet eens de moeite nemen hun opstelling af en toe te veranderen afhankelijk van tegenstander en vorm van de spelers.
Qua financiele middelen: Waarom je spaarcenten uitgeven in de VIII als je zonder een cent uit te geven kunt promoveren naar de VII? Ik zou m'n geld enkel aan trainees uitgeven en om de grootste zwakke plekken voor de lange termijn te versterken en pas van de VII naar de VI m'n geld uitgeven om degradatie te voorkomen.

[...]

Slecht plan. Je wilt zo snel mogelijk naar de VII om aldaar nog even wat poen te pakken. ;)
Trouwens, wie weet krijg je een sterke degradant in de competitie of verkeer je dat seizoen in een vormcrisis (je team dan) en zit promotie er volgend jaar niet in.
Ja dat klopt wel. Waar het niet dat ik een team totaal van 27k heb ? (zoiets) en tuurlijk betekend dat niet alles, maar ik kom met goede opstellingen alleen ook niet weg op een hoger niveau! ik zit echt nog steeds in twijfel.. Want een andere vriend van me (speelt al erg lang) die zegt weer blij in de compo, want je wordt genadeloos afgemaakt!

verdien ik meer geld in VII ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Multispeed schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:38:
[...]

Tuurlijk. Meer toeschouwers.

Je team is inderdaad niet echt sterk, maar als je de zwakke plekken wat versterkt (heb je wat in kas?) en je redelijk ontwikkelt gedurende het seizoen zou handhaving mogelijk moeten zijn.
Je traint zeker verdedigen? Ik zou namelijk voorstellen om je op je middenveld te storten. in mijn divisie zijn het de verdedigende (5-3-2) teams die het afleggen tegen de teams met middenveld overwicht.Zelfs een redelijke aanval komt nog door een formidabele verdediging heen als je maar genoeg kansen krijgt.

Maar het blijft jouw keuze natuurlijk en ik kan jouw redenering zeker begrijpen.
Zelf promoveer ik ook niet, ik sta liever ergens in het midden dan dat ik moet knokken om degradatie te voorkomen. (en ben net begonnen een nieuw middenveld op te trainen die ik zo snel mogelijk in de spelers in m'n A wil laten vervangen.)

Heb zelf net m'n planning voor het nieuwe seizoen gemaakt. Er gaan een hoop spelers verkocht worden, 2 aanvallers, 1 middenvelder en 1 of 2 verdedigers.
Stadion uitbreiden.
1 van mijn winger trainees kan al wel in m'n A-team spelen vanwege gebrek aan winger in m'n oude middenveld. 1 verdediger was aangekocht als vervanger van m'n geblesseerde verdediger en gaat in de ramsch.
2 ex trainee aanvallers ook in geld omzetten, hou ik er 3 over.
Geschatte inkomsten: 4+ miljoen (bij huidige prijzen en conservatief gerekend.)
Superdeluxe verdediger met veel PM aanschaffen voor een miljoentje of 2.
Huidige verdediger beetje in PM meetrainen door de vrijgekomen plek in m'n middenveld door de winger in m'n A-team te laten spelen.
Eventueel nog een aanvaller verkopen en daarvoor in de plaats nog een superdeluxe aanvaller kopen om 3-5-2 IPV 2-5-3 te kunnen spelen.
En hopen al in het begin te kunnen PICcen om de geruineerde teamgeest te fixen. |:(

Mag ik wel hopen dat er voldoende NL spelers te vinden zijn om 20% salaris te besparen.

[ Voor 34% gewijzigd door ZenTex op 11-10-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36909642,noline]ZenTex schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @

En hopen al in het begin te kunnen PICcen om de geruineerde teamgeest te fixen. |:(
Je teamgeest gaat de laatste zondag voor de nieuwe competitie automatisch gereset worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 06:46:
[...]
Je teamgeest gaat de laatste zondag voor de nieuwe competitie automatisch gereset worden...
ZenTex schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:02:
[...]
Heb zelf net m'n planning voor het nieuwe seizoen gemaakt.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 06:46:
[...]
Dat hadden ze toch aangepast dat het niet geheel meer gerest werd? Volgens mij werd het gecorrigeerd richting het nulpunt, maar niet helemaal. Of was dat alleen mij de supporters vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:35:
[...]

Dat hadden ze toch aangepast dat het niet geheel meer gerest werd? Volgens mij werd het gecorrigeerd richting het nulpunt, maar niet helemaal. Of was dat alleen mij de supporters vertrouwen?
teamgeest gaat volgens mij wel gewoon terug naar de default..
fan-stemming is dee waarde die 'half' gereset wordt.. als die helemaal top is nu, wordt hij begin volgend seizoen net tusen het midelpunt en die top in.

---
----
daarmee moet je wel oppassen... dat is niet altijd zo en is afhankelijk van emerdere omstandigheden...

als je bv nu bovenin meepseelt en een hoge fanstemming kunt aanhouden haal je waarschijnlijk meer binnen dan één liga hoger en dan tegen degradatie moeten spelen met een erg lage teamstemming...

Maar wel kan het erg positief zijn als je huidige liga veel bottteams kent, en je een liga hoger tegen meer menselijke managers speelt, in dat geval krijg je duidelijk meer toeschouwers...

Ikzelf denk dat de meeste teams die gewoon duidelijk kampioen kunnen worden niet teveel moeite moeten doen dat te gaan 'tegenwerken', daarmee snijdt je veelal jezelf in de vingers...
hooguit kun je dan waarschijnlijk beter kiezen wat trainee's wat vroeger te verkopen en een leeftijd lager weer nieuwe in te kopen met bv net een beginniveau hoger ... dat zorgt initieel voor een ietwat lager rating, maar op de langere termijn zal je team sneller door kunnen groeien.

Als een team sterk genoeg is om met overmacht kampioen te worden is de kans ook gewoon heel groot dat hij een nliga hoger zich ook best kan standhouden...
natuurlijk ongeluk dat je in een supersterke liga komt kan iedereen hebben, maar dat _is_ nu eenmaal kans/random en als je daar iets tegen hebt moet je Hattrick helemaal niet spelen (dat wordt dan al snel dé grote frustratie, 'kans' speelt nu eenmaal een fikse rol, precies op momenten dat je dat niet wil tégen je en als het in je voordeel is hebben veel mensen ook de neiging dat snel te vergeten).

In het geval van De Multinos moet ik wel zeggen dat dat team eigenlijk geen jonge trainee-linie heeft.. en van wat ik kan zien geen duidelijke trainings-strategie.. een aantal wedstrijden werd met 5-mans defense gespeeld maar daar liepen 25-jarige spelers met nauwelijks stats.

verder zijn het inderdad geen hoge ratings die het team haalt en een liga hoger in de VII zal hij idd vast tegen degrdatie moeten vechten

[ Voor 69% gewijzigd door RM-rf op 11-10-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, zie het nu pas.

Wie is de coach van 'Sporting Club Revolution FC' ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

RM-rf schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:58:
In het geval van De Multinos moet ik wel zeggen dat dat team eigenlijk geen jonge trainee-linie heeft.. en van wat ik kan zien geen duidelijke trainings-strategie.. een aantal wedstrijden werd met 5-mans defense gespeeld maar daar liepen 25-jarige spelers met nauwelijks stats.

verder zijn het inderdad geen hoge ratings die het team haalt en een liga hoger in de VII zal hij idd vast tegen degrdatie moeten vechten
Als ik de Multino's wat beter bekijk (supertraag internet hier) moet ik je wel gelijk geven, helaas.
Die 27K blijkt inderdaad totaal TSI van het team te zijn. Ter vergelijking, ik heb 250K TSI en zit daarmee in de middenmoot. (11K per speler gemiddeld)

Multino's heeft geen trainees zo te zien, noch een plan.
Als je van plan bent wat langer te spelen en hogerop te komen kun je het beste alvast beginnen een meer-seizoenen plan te maken.

Dus bedenk welke formatie je wilt gaan spelen, wat je wilt trainen (hangt met elkaar samen), wat je financien zijn en wat je doelstelling is.
Zo ziet een (trainings)plan met als doel de V of VI er heel anders uit als een plan met als doel de huidige competitie winnen en je te handhaven in de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

ZenTex schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:25:
[...]

Als ik de Multino's wat beter bekijk (supertraag internet hier) moet ik je wel gelijk geven, helaas.
Die 27K blijkt inderdaad totaal TSI van het team te zijn. Ter vergelijking, ik heb 250K TSI en zit daarmee in de middenmoot. (11K per speler gemiddeld)

Multino's heeft geen trainees zo te zien, noch een plan.
Als je van plan bent wat langer te spelen en hogerop te komen kun je het beste alvast beginnen een meer-seizoenen plan te maken.

Dus bedenk welke formatie je wilt gaan spelen, wat je wilt trainen (hangt met elkaar samen), wat je financien zijn en wat je doelstelling is.
Zo ziet een (trainings)plan met als doel de V of VI er heel anders uit als een plan met als doel de huidige competitie winnen en je te handhaven in de volgende.
Een duidelijk trainingsplan heb ik inderdaad nog niet

Ik doe ook niks met trainees

Denk dat ik probeer (expres) te verliezen en dan die dingen voor een nieuw seizoen op orde te krijgen. Duidelijk Trainingsplan
Duidelijk aankoop/verkoop beleid
Duidelijk verbouwings beleid

Zijn er mensen met voorbeelden van hun zelf voor mij ? Of misschien iemand die me een beetje opweg hierin kan helpen ?

PS. in hoeverre mag ik expres verliezen ? en in welke mate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

[...]

Je team is inderdaad niet echt sterk, maar als je de zwakke plekken wat versterkt (heb je wat in kas?) en je redelijk ontwikkelt gedurende het seizoen zou handhaving mogelijk moeten zijn.
Je traint zeker verdedigen? Ik zou namelijk voorstellen om je op je middenveld te storten. in mijn divisie zijn het de verdedigende (5-3-2) teams die het afleggen tegen de teams met middenveld overwicht.Zelfs een redelijke aanval komt nog door een formidabele verdediging heen als je maar genoeg kansen krijgt.

Maar het blijft jouw keuze natuurlijk en ik kan jouw redenering zeker begrijpen.
Zelf promoveer ik ook niet, ik sta liever ergens in het midden dan dat ik moet knokken om degradatie te voorkomen. (en ben net begonnen een nieuw middenveld op te trainen die ik zo snel mogelijk in de spelers in m'n A wil laten vervangen.)

Heb zelf net m'n planning voor het nieuwe seizoen gemaakt. Er gaan een hoop spelers verkocht worden, 2 aanvallers, 1 middenvelder en 1 of 2 verdedigers.
Stadion uitbreiden.
1 van mijn winger trainees kan al wel in m'n A-team spelen vanwege gebrek aan winger in m'n oude middenveld. 1 verdediger was aangekocht als vervanger van m'n geblesseerde verdediger en gaat in de ramsch.
2 ex trainee aanvallers ook in geld omzetten, hou ik er 3 over.
Geschatte inkomsten: 4+ miljoen (bij huidige prijzen en conservatief gerekend.)
Superdeluxe verdediger met veel PM aanschaffen voor een miljoentje of 2.
Huidige verdediger beetje in PM meetrainen door de vrijgekomen plek in m'n middenveld door de winger in m'n A-team te laten spelen.
Eventueel nog een aanvaller verkopen en daarvoor in de plaats nog een superdeluxe aanvaller kopen om 3-5-2 IPV 2-5-3 te kunnen spelen.

Mag ik wel hopen dat er voldoende NL spelers te vinden zijn om 20% salaris te besparen.
Nee heb totaal geen geld. Heb een paar keer goed mijn stadion verbouwd om te voldoen aan het snel steigende aantal supporters en de stemming daarvan.

Bijkomend voordeel is dat ik met thuis wedstrijden lekker wat poen binnenhaal en dus i.s.m met het prijzengeld van de 2de plek wat spelers kan aantrekken aankomen seizoen. Plus dat ik kan beginnen met investeren in mijn scoutingsnetwerk om over 32 goede spelers te pullen (mits ik een goede trainer aanschaf)

Zo ben ik voor in de toekomst "verzekerd" van verjonging in mijn elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Beginnersbijbel ook voor meer ervaren spelers altijd een handig naslagwerk.
Daar staan veel tips in waarmee je direct aan de slag kunt.

1e wat je moet doen is bedenken wat je wilt trainen. Verdediging, aanval of middenveld.
Ikzelf zou middenveld aanbevelen. De reden is dat als je dat traint ook je winstkansen zullen toenemen. Namelijk het middenveld bepaald hoeveel kansen je krijgt (en de tegenstander natuurlijk). Een middenveld overwicht betekent dus dat je met een wat mindere verdediging toe kunt, idem met aanval. Je hoeft niet te verdedigen tegen een aanval die niet gebeurt, en als je zelf maar genoeg kansen creëert met je middenveld schiet uitendelijk zelfs de slechte aanval er per ongeluk eentje in.
Je wilt wel winnen, want hoe hoger je staat inde competie, hoe meer fans je krijgt en hoe meer inkomsten.

(even een snel ruw voorbeeld:)
Koop dus 5 jonge middenvelders. Met jong bedoel ik 18 jaar ongeveer, 17 jarigen zullen te duur zijn. Evt 19 jarigen als je daarmee wat betere aanvangsskills kunt kopen voor dezelfde prijs om competitief te blijven.
3 daarvfan zullen je centrale middenvelders worden. Voor je centrale mids:
Positiespel. Passable kun je al mee vooruit, maar je zult voor weinig ook "goed" kunnen kopen denk ik.
Als je hierbij ook nog wat verdedigen en passen bij kunt krijgen is dat een voordeel.
Koop 2 wingers voor de vleugel. Hierbij telt winger wat zwaarder. Koop "goed" winger skill met een redelijke hoeveelheid positiespel. Ook hier zijn passen en verdedigen een bonus.

Gooi nu je oude middenvelder eruit. Ontsla ze desnoods, je zullen amper iets opbrengen, maar kijk even bij de transfervergelijking. Koop nog eens hetzelfde type sepelers voor je B team (trainingswedstrijden). Voor 1000-5000 heb je al wel interessante spelertjes, het maakt niet zoveel uit, je meeste geld moet naar je A team spelers. Die spelers wil je zo hoog mogelijk optrainen want ze gaat nog heel lang plezier van ze beleven.

Als je een redelijke prijs voor je inmiddels redelijk opgetrainde trainees kunt krijgen kun je ze verkopen om daarvoor je verdediging of aanval te versterken. Wel weer gelijk goedkope trainees inslaan.

Hoe lang je doortraint ligt aan jou. Voor een lange termijnplanning liefst zo hoog mogelijk tot ze 21/22 jaar zijn. Als je competitief speel kun je al wat eerder overschakelen qua training op verdedigen of aanvallen en heeft als bonus dat je doordat je met bijv 5-3-2 of 5-4-1 evt een van je "ster"spelers kunt verkopen om goede trainees te kopen voor de volgende training.

Maar er zijn legio mogelijkheden, voor elk wat wils. Veel spelers trainen 1 enkele skill en schakelen zelden over en versterken zwakke plekken met gekochte spelers uit de opbrengsten van de verkopen van hun training. Echjter met de huidige transfermarkt zou ik niet al teveel rekening houden met opbrengsten uit verkoop. Verdedigers en in mindere mate brengen het minste op. Aanvallers+keepers daarentegen heel veel, en aanvallers en vleugelspelers met veel vleugelspel en keepers met verdedigen de hoofdprijs.

Ik heb je een beginnetje gegeven, de rest moet je zelf bedenken. Maar bedenk 1 ding goed, hoe langere termijn van je planning, hoe langer het duurt voordat je aanvankelijk stijgt qua prestaties en promoties, maar hoe eerder je je (hogere) doel bereikt.
Lange termijn duurt het langst, maar duurt het langst. :+
Pagina: 1 ... 31 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.