Het is zeker mogelijk, het zal je alleen veel frustratie opleveren. Ik ben lange tijd een enorme counter fan geweest, maar de frustraties namen bij mij de overhand.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:07:
[...]
Ik win nog steeds meer dan dat ik verlies.
Als ik sommige wedstrijden bekijk dan maak ik veel counterkansen niet. Als ik die wel ga maken dan win ik veel meer wedstrijden.
Daarnaast is het zo dat ik redelijk wat DEF kapitaal op het veld heb staan. Ik kan niet nu de meeste verdedigers eruit gooien om een andere tactiek te gaan spelen. Los daar van ben ik van mening dat ik wel naar de V kan counteren ( eigenwijs dat ik ben).
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:07:
[...]
Los daar van ben ik van mening dat ik wel naar de V kan counteren ( eigenwijs dat ik ben).
Ik heb mijn team zelfs naar IV gecounterd en hopelijk ben ik eigenwijs genoeg om ook III te halen
Hattrick: Thorgal Eagles
Dat bierelftal bij jou in de divisie is ook wel sick met goddelijk countervaardigheid. ;-)
Goh misschien weer een talentje tegengekomen (15jr56dgn):
Wij hebben een interessante kandidaat te bespreken. Jerry Hondeveld is zijn naam. Volgens zijn gegevens is hij 15 jaar.
Zijn vaardigheden overall zijn volgens mij matig. Train dit jongetje goed en hij is in 'no time' redelijk op het gebied van Passen! Ik denk dat op dit moment zijn vaardigheden op het gebied van Verdedigen ongeveer zwak zijn.
Wat vind je ervan, geven we hem een kans?
Goh misschien weer een talentje tegengekomen (15jr56dgn):
Wij hebben een interessante kandidaat te bespreken. Jerry Hondeveld is zijn naam. Volgens zijn gegevens is hij 15 jaar.
Zijn vaardigheden overall zijn volgens mij matig. Train dit jongetje goed en hij is in 'no time' redelijk op het gebied van Passen! Ik denk dat op dit moment zijn vaardigheden op het gebied van Verdedigen ongeveer zwak zijn.
Wat vind je ervan, geven we hem een kans?
[ Voor 9% gewijzigd door -TheNose- op 11-09-2011 07:54 ]
heb gisteren weer met 5-0 gewonnen, was een walkover doordat mn tegenstander zn opstelling vergeten was, gelukkig had ik wel PIC ingesteld...
een van mn concurrenten lijkt nu afte haken in de strijd, hij verloor 0-3, ondanks dat die 316 Hatstats haalde.
Mn belangrijkste concurrent won echter ook met 5-0 en volgt op één punt met gelijk doelsaldo.
en een punt daaronder staat nog een ander gevaarlijk team.
Ik heb nog 5 wedstrijden te spelen, maar 4 wedstrijden zijn daarvan erg tricky, 3x uit tegen sterke teams en nog 1x thuis tegen de huidige nr. 2...
de kans dat allemaal te winnen schat ik laag in
een van mn concurrenten lijkt nu afte haken in de strijd, hij verloor 0-3, ondanks dat die 316 Hatstats haalde.
Mn belangrijkste concurrent won echter ook met 5-0 en volgt op één punt met gelijk doelsaldo.
en een punt daaronder staat nog een ander gevaarlijk team.
Ik heb nog 5 wedstrijden te spelen, maar 4 wedstrijden zijn daarvan erg tricky, 3x uit tegen sterke teams en nog 1x thuis tegen de huidige nr. 2...
de kans dat allemaal te winnen schat ik laag in
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Maar dat houd de uitdaging er wel in bij je
Ik zit nu alweer in het zelfde schuitje door een slechte start ( vakantie ) te maken, vorige week met veel geluk de nummers 1 en 2 zien verliezen en sta nu weer op 3punten van de nummer 1, waar ik in de laatste wedstrijd tegen moet.
Het is dus veel goochelen en om de juiste tactieken en strategie erbij te pakken, aan jullie de vraag hoe analyseer je eigenlijk? Waar begin je, wat hou je in acht en hoe ga je er tegen aan.. Dit essentieel deel mis ik eigenlijk nog wel in Hattrick ( voor mijzelf dan ) dus ik vroeg me eigenlijk af hoe dat nou precies in ze werk gaat..?
Ik zit nu alweer in het zelfde schuitje door een slechte start ( vakantie ) te maken, vorige week met veel geluk de nummers 1 en 2 zien verliezen en sta nu weer op 3punten van de nummer 1, waar ik in de laatste wedstrijd tegen moet.
Het is dus veel goochelen en om de juiste tactieken en strategie erbij te pakken, aan jullie de vraag hoe analyseer je eigenlijk? Waar begin je, wat hou je in acht en hoe ga je er tegen aan.. Dit essentieel deel mis ik eigenlijk nog wel in Hattrick ( voor mijzelf dan ) dus ik vroeg me eigenlijk af hoe dat nou precies in ze werk gaat..?
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Ik start altijd met het bekijken van de wedstrijden die de tegenstander afgelopen half seizoen speelde (maar slechts heel incidenteel varieren de opstellingen van week op week is mijn ervaring met VI en lager). Daar destilleer ik een overzicht uit van welke ratings ik per linie (alle 7) ga verwachten komende wedstrijd.
Daarna sleep ik in Tomattrick op gevoel de beste opstelling bij elkaar. Waarna ik deze ga tweaken met de verwachte ratings per linie van mijn tegenstander ernaast. Het resultaat daarvan daar speel ik dan mee. Zelfs als dit 20 hatstats inleveren t.o.v. ogenschijnlijk optimaal is en betekent dat ik mijn beste spelers aan de kant moet zetten - dat doe ik dan gewoon (b.v. vleugelspelers als de tegenstander toch een te sterke vleugelverdediging heeft).
Daarna sleep ik in Tomattrick op gevoel de beste opstelling bij elkaar. Waarna ik deze ga tweaken met de verwachte ratings per linie van mijn tegenstander ernaast. Het resultaat daarvan daar speel ik dan mee. Zelfs als dit 20 hatstats inleveren t.o.v. ogenschijnlijk optimaal is en betekent dat ik mijn beste spelers aan de kant moet zetten - dat doe ik dan gewoon (b.v. vleugelspelers als de tegenstander toch een te sterke vleugelverdediging heeft).
Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9
Voor mss wel de eerste keer in ruim anderhalf jaar HT heeft mijn tegenstander duidelijk actief ingespeeld op mijn tactiek
Waar ik had gedacht op de counter venijnig te kunnen doorprikken op de vleugels had hij zijn eigenlijk toch altijd vaste opstelling aangepast om de vleugelverdediging in het slot te gooien. Geen kans waar ik wel goede kans had gedacht derhalve. Maar sowieso was ik toch niet aan 4 treffers geraakt die hij met wat fortuin maakte (2 had meer voor de hand gelegen), dus denk niet dat het had uitgemaakt..
Wordt spannend de komende weken. 3 kandidaten voor 1 degradatieplaats...
Wordt spannend de komende weken. 3 kandidaten voor 1 degradatieplaats...
tsja tacktieken, die heb ik helaas nog niet nodig in de VIII. Zolang je iedereen overklast en de max stat van je tegenstander zwak(hoog) is dan halen tacktieken weinig uit.
Heb wel wonderbaarlijk bij tacktiekvaardigheid aanval over de vleugels maar die heb ik niet echt nodig.
Heb wel wonderbaarlijk bij tacktiekvaardigheid aanval over de vleugels maar die heb ik niet echt nodig.
Verwijderd
Vreemde 2-4 nederlaag.
Denk dat ik er zelf niet slim aan heb gedaan om PIC te spelen, en ik had twee wissels niet lekker klaar staan waardoor ik na een wissel met een dramatisch middenveld zat.
Mijn verdediging is echter heel sterk maar de goals die ik tegen kreeg kwamen door fouten in mijn vedediging.
Denk dat ik er zelf niet slim aan heb gedaan om PIC te spelen, en ik had twee wissels niet lekker klaar staan waardoor ik na een wissel met een dramatisch middenveld zat.
Mijn verdediging is echter heel sterk maar de goals die ik tegen kreeg kwamen door fouten in mijn vedediging.
Afgelopen weekend eigenlijk best wel verrassend gewonnen met 2-3. Helaas wel weer 2 blessures erbij maar dat moet ik maar voor lief nemen 
Sta dit seizoen ook verrassend 2e, totaal niet verwacht na net te zijn gepromoveerd, moet denk ik toch maar eens wat punten laten liggen want mijn team is totaal niet klaar voor de 6e klasse, ben nu qua sterkte een middenmoter maar met het nodige geluk toch elke keer nog wat puntje weten te pakken tegen de grote jongens.
Maar kan ook voor het play-off duel gaan.. Wat hadden jullie gedaan in deze situatie?
Sta dit seizoen ook verrassend 2e, totaal niet verwacht na net te zijn gepromoveerd, moet denk ik toch maar eens wat punten laten liggen want mijn team is totaal niet klaar voor de 6e klasse, ben nu qua sterkte een middenmoter maar met het nodige geluk toch elke keer nog wat puntje weten te pakken tegen de grote jongens.
Maar kan ook voor het play-off duel gaan.. Wat hadden jullie gedaan in deze situatie?
Worden er playoffs gespeelt dan bij promotie naar de VIde?Ansjo schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:03:
Afgelopen weekend eigenlijk best wel verrassend gewonnen met 2-3. Helaas wel weer 2 blessures erbij maar dat moet ik maar voor lief nemen
Weet iemand hoe je kan kijken wat een speler ongeveer zou moeten opbrengen op de transfer markt? Ik ben een paar maand geleden begonnen en heb nu een paar spelers aardig getraind. Heb ze gekocht voor +- 15.000
Ik zou wel willen weten wat hij nu op moet brengen of dat ik hem nog even beter door kan trainen.
De speler waar het om gaat:
PlayerID=282679056
Ik zou wel willen weten wat hij nu op moet brengen of dat ik hem nog even beter door kan trainen.
PlayerID=282679056
van buitenaf kunnen we de skills niet zien... jijzelf kunt wel in het menu rechts, onder 'meer Info..' op 'Transfer Vergelijking' klikken en dan zie je een vergelijk met recente verkopen van speler met soortgelijke leeftijd en skills...The DenMan schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:05:
Weet iemand hoe je kan kijken wat een speler ongeveer zou moeten opbrengen op de transfer markt? Ik ben een paar maand geleden begonnen en heb nu een paar spelers aardig getraind. Heb ze gekocht voor +- 15.000
PlayerID=282679056
een andere, wat meer in te stellen maar niet volledige methode is HTPE:
http://www.databased.at/hattrick/htpe/
als je een playoff duel kan bereiken altijd doen, is gewoonweg extra inkomen én een extra training..Ansjo schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:03:
je kans die te winnen is sowieso wat lager als je omhoog moet, het hoger spelende team speelt altijd thuis en heeft dus een middenveld voordeel en zeker als je niet wil winnen is het niet moeilijk dan te boel te saboteren zonder dat het veel invloed op je teamgeest en fanstemming heeft (iig minder dan tijdens de liga zélf)...
Bovenin meespelen is financieel altijd het allergunstigste
[ Voor 29% gewijzigd door RM-rf op 12-09-2011 11:11 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Huh? Playoffs?Ansjo schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:03:
Enfin, ik zit (zat) in de zelfde situatie, dwz, was nummertje 3 in de serie.
Heb gewoon m'n A team voor de cup ingezet en m'n B voor de league, was al niet van plan om te promoveren.
De beslissing om niet te promoveren werd echter al voor me gemaakt. Hattrick heeft besloten al m'n sleutel spelers drastisch in vorm te verlagen. M'n keeper haalt nu 2 sterren.
Enfin, als ik ervoor gegaan was en zonder extreme vormdalingen was plek 2 zeker reeel geweest. Ook al hebben m'n spitsen moeite kansen te verzilveren.
Ik versterk liever m'n middenveld/verdediging nog wat en promoveer volgend seizoen met wat geld in kas. Alles is beter dan promoveren om gelijk weer te degraderen.
Of, 3e methode: kijken of je vergelijkbare spelers op de TL ziet en kijken voor welke bedragen die ongeveer verkocht worden.The DenMan schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:05:
PlayerID=282679056
Maar als je z'n skills hier post, kunnen we misschien een betere schatting maken.
-- == Alta Alatis Patent == --
Verwijderd
Zo heb gisteren een gaatje geslagen ten opzichte van F.C. Flower Power en kan dus met een gerust hart toeleven richting de GoT-battle komend weekend. Het gaat waarschijnlijk wel lastig worden. Mijn keeper is nu geblesseerd, maar die haalt de wedstrijd waarschijnlijk wel. Een van mijn middenvelders staat wel met rood langs de kant. Dus hoef komend weekend niet op de meerderheid van balbezit rekenen.
Nu ik mijn vakantie er op heb zitten ga ik eens kijken hoe de training verder in te richten. Omdat mijn wingers in de friendlies op 100% plaatsen spelen is er weinig om geld te verdienen met traden. Zat te denken om voor spelers te gaan die nog 2 a 3 weken 100% training nodig en dan een roulatie op te zetten. Ik zit eerder aan deze spelers te denken omdat mijn kapitaal redelijk aan het krimpen is momenteel met het salaris van mijn Surinaamse kolonie.
De roulatie zou dan 1 week 100%, dan 2 weken 50% en dan wanneer nodig nog 1 week 100%. Moet alleen even kijken met welke stats ik het doe om er nog een redelijke winst uit te kunnen halen. Mocht het niet rendabel te krijgen zijn dan hou ik het voorlopig op eigen jeugd die ik in de roulatie zet. Zodat er misschien zelfs van ramp spelers nog wat te maken is.
Trouwens voor het eerst een uitstekend speler uit mijn jeugd gehaald. Staat qua prijs inmiddels op 689k. Hopelijk komt daar nog iets in de loop van de dag. Volgende talent komt er volgende maand aan met goed vleugelspel en redelijk positiespel, maar die zou met 1 training ook op goed positiespel moeten kunnen komen. Daarna is het weer zoeken naar het volgende talent.
Nu ik mijn vakantie er op heb zitten ga ik eens kijken hoe de training verder in te richten. Omdat mijn wingers in de friendlies op 100% plaatsen spelen is er weinig om geld te verdienen met traden. Zat te denken om voor spelers te gaan die nog 2 a 3 weken 100% training nodig en dan een roulatie op te zetten. Ik zit eerder aan deze spelers te denken omdat mijn kapitaal redelijk aan het krimpen is momenteel met het salaris van mijn Surinaamse kolonie.
De roulatie zou dan 1 week 100%, dan 2 weken 50% en dan wanneer nodig nog 1 week 100%. Moet alleen even kijken met welke stats ik het doe om er nog een redelijke winst uit te kunnen halen. Mocht het niet rendabel te krijgen zijn dan hou ik het voorlopig op eigen jeugd die ik in de roulatie zet. Zodat er misschien zelfs van ramp spelers nog wat te maken is.
Trouwens voor het eerst een uitstekend speler uit mijn jeugd gehaald. Staat qua prijs inmiddels op 689k. Hopelijk komt daar nog iets in de loop van de dag. Volgende talent komt er volgende maand aan met goed vleugelspel en redelijk positiespel, maar die zou met 1 training ook op goed positiespel moeten kunnen komen. Daarna is het weer zoeken naar het volgende talent.
Hoera! Eindelijk een talentje wat ik op 17jr 0dgn kan promoveren. Geen super topper, maar zeker een leuke trainee voor spitsen trainers.
Joseph Leuven (331588630) 17jr/0dgn redelijk scoren/redelijk passen technisch.
Gaat voor geinteresseerden vandaag op de lijst.
Verwijderd
Hoe is zijn DEF ??-TheNose- schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 07:22:
Hoera! Eindelijk een talentje wat ik op 17jr 0dgn kan promoveren. Geen super topper, maar zeker een leuke trainee voor spitsen trainers.
Wat is de beste tactiek om een counterploeg aan te pakken ? Speel op dit moment 2/5/3 maar kan ook 3/4/3 spelen. Begin me te irriteren aan het aantal mensen wat voor de counter gaat.... Kan ik nu beter verdedigend gaan aanpakken of voor mijn eigen kansen blijven gaan ?
Counter is vooral een reactie op teams die het bijna geheel van hun midenveld moeten hebben, maar waar de DEF en Aanval-ratings achterblijven..Robz0r schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:11:
Wat is de beste tactiek om een counterploeg aan te pakken ? Speel op dit moment 2/5/3 maar kan ook 3/4/3 spelen. Begin me te irriteren aan het aantal mensen wat voor de counter gaat.... Kan ik nu beter verdedigend gaan aanpakken of voor mijn eigen kansen blijven gaan ?
bv een 3-4-3 lijkt me waarschijnlijk een uitstekend taktiek tegen counters, probeer dan iig één of twe punten je DEF zo hoog mogelijk te krijgen, bv één vleugel in je verdediging openlaten ..
zou een counter over die vleugel komen heb je dan vrijwel geen kans, maar de kans dat alle aanvallen over die ene vleugel gaan is laag en des te meer kans heb je bv op andere plekken counters te elimineren...
je aanval zal gewoon wel beter moeten zijn, ook daar kun je bv één vleugel opgeven om zo hoog mogelijk op de andere punten te scoren, zodat je iig een paar kansen die je zeker zult krijgen kunt scoren, mits die over die vleugels of door het midden gaan..
(2-5-3 is volgens mij wel een taktiek die je tegen counterteams extreem kwetsbaar maakt, zeker als je bv je aanvalsplekken laat innemen door trainee's)
[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 13-09-2011 10:30 ]
Waarom wil je zijn DEF weten (zwak btw)? Lijkt me een spits?
Hij staat inmiddels op de lijst.
Joseph Leuven (331588630)
Netherlands 17 jaar en 0 dagen, volgende verjaardag: 03-01-2012
redelijk in vorm, conditie zwak
Een aangenaam persoon die rustig en oprecht is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een waardeloos leider.
Eigenaar: SC Oud-Beijerland (sinds 13-09-2011)
Total Skill Index (TSI): 900
Loon: 330 €/week
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Specialiteit: Technisch
Deadline: 16-09-2011 15:20
Huidige vaardigheden
Keepen: 1/20 rampzalig
Verdedigen: 4/20 zwak
Positiespel: 3/20 slecht
Vleugelspel: 4/20 zwak
Passen: 6/20 redelijk
Scoren: 6/20 redelijk
Spelhervatting: 4/20 zwak
[ Voor 57% gewijzigd door -TheNose- op 13-09-2011 18:02 ]
Verwijderd
Als ik hem nog een paar goeie klappen DEF kan geven dan kan ik hem vermoedelijk nog wel redelijk door verkopen! ( aan een andere counterende def trainer ).-TheNose- schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:00:
[...]
Waarom wil je zijn DEF weten (zwak btw)? Lijkt me een spits?
Hij staat inmiddels op de lijst.
Maar jij hebt een andere mening hierover??
Mijn team zit voor een friendly in Iran. Hoop dat alles goed gaat........
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 18:45 ]
Counter defs gebruiken hun def en passing skill en volgens mij geen scoren, maar kan het fout hebben natuurlijk.
Maar dat heb je niet. Scoren is een skill die of ALLEEN voor spitsen nuttig is, of voor teams die met de "long shots" tactiek spelen.-TheNose- schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:15:
Counter defs gebruiken hun def en passing skill en volgens mij geen scoren, maar kan het fout hebben natuurlijk.
Vraagje hier aan de experts.
Ik ben van plan volgend seizoen te gaan promoveren.
(teamID 365022 VII-66)
Ik heb nu een team met een redelijk middenveld muv de wingers, goede spitsen en een zeer matige def.
Train op dit moment wingers met 2-5-3 (offensive) en ga binnenkort over op puur winger training middels 3-5-2. Mijn team komt namelijk zwaar DEF tekort.
Heb 8 ton in kas en een hele zwik spelers die verkocht kunnen worden. Ik heb 2 spelers voor de wing met wat playmaking en winger skill (moet nog wat playmaking bijgetraind worden) die het redelijk spoedig over kunnen nemen op de wings.
Hoop met de verkopen genoeg geld over te houden om 2 zeer goede verdedigen trainees te kunnen kopen (jong) en die ook op winger bij te trainen. Deze kunnen gelijk m'n huidige verdedigers vervangen.
Heb straks 3 spitsen die ik kan verkopen, 1 verdediger en 1 playmaker en nog wat klein grut. Reken hiervoor 4 (minimaal) miljoen te kunnen vangen. Is het wijsheid dit geld (volgend seizoen) niet alleen te investeren in 2 verdedigers maar ook in 1 zeer goede centrale middenvelder zodat ik straks ook met 3-4-3 kan spelen zonder al teveel mid op te geven?
Iemand met suggesties welke kant op te gaan?
(Ter info, extreme vormdalingen van m'n sleutel spelers gehad (keeper bijvoorbeeld) en dus zijn de laatste 3 wedstrijden erg slecht qua ratings.)
Ik ben van plan volgend seizoen te gaan promoveren.
(teamID 365022 VII-66)
Ik heb nu een team met een redelijk middenveld muv de wingers, goede spitsen en een zeer matige def.
Train op dit moment wingers met 2-5-3 (offensive) en ga binnenkort over op puur winger training middels 3-5-2. Mijn team komt namelijk zwaar DEF tekort.
Heb 8 ton in kas en een hele zwik spelers die verkocht kunnen worden. Ik heb 2 spelers voor de wing met wat playmaking en winger skill (moet nog wat playmaking bijgetraind worden) die het redelijk spoedig over kunnen nemen op de wings.
Hoop met de verkopen genoeg geld over te houden om 2 zeer goede verdedigen trainees te kunnen kopen (jong) en die ook op winger bij te trainen. Deze kunnen gelijk m'n huidige verdedigers vervangen.
Heb straks 3 spitsen die ik kan verkopen, 1 verdediger en 1 playmaker en nog wat klein grut. Reken hiervoor 4 (minimaal) miljoen te kunnen vangen. Is het wijsheid dit geld (volgend seizoen) niet alleen te investeren in 2 verdedigers maar ook in 1 zeer goede centrale middenvelder zodat ik straks ook met 3-4-3 kan spelen zonder al teveel mid op te geven?
Iemand met suggesties welke kant op te gaan?
(Ter info, extreme vormdalingen van m'n sleutel spelers gehad (keeper bijvoorbeeld) en dus zijn de laatste 3 wedstrijden erg slecht qua ratings.)
Verwijderd
Ik had mijzelf dus wel wat transferkosten kunnen besparen begrijp ik....CoRrRan schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:54:
[...]
Maar dat heb je niet. Scoren is een skill die of ALLEEN voor spitsen nuttig is, of voor teams die met de "long shots" tactiek spelen.

Ik heb vandaag een pop gehad en gezien ik nog altijd een redelijke trainer heb besloten om hem te verkopen, zijn naam is Geppino Zambon (325721327) en is een 17 jarige spits met uitstekend scoren en matig passen. Hopelijk kan ik hierna een goede trainer kopen.
Nu heb ik hem als bodemprijs aangeboden voor 200k, is dit een redelijke prijs? Als ik kijk naar transfervergelijking zit ik er dan nog wel aardig onder (+- 100k of meer). TSI is alleen wat lager dan die andere spelers (+- 400).
Gezien dit nog maar de tweede speler is die ik verkoop, is dit een redelijke prijs?
Voor de rest heb ik deze speler:
Ignas Okker
16 jaar en 99 dagen [Krachtig]
Keepen: onbekend
Verdedigen: onbekend
Positiespel: onbekend (max. matig)
Vleugelspel: onbekend (max. redelijk)
Passen: slecht (max. slecht)
Scoren: matig (max. onbekend)
In de jeugd rondlopen, ik heb het gevoel dat ik deze moet koesteren, of zit ik er helemaal naast? (hou er wel rekening mee da tik dit seizoen net begonnen ben)
Nu heb ik hem als bodemprijs aangeboden voor 200k, is dit een redelijke prijs? Als ik kijk naar transfervergelijking zit ik er dan nog wel aardig onder (+- 100k of meer). TSI is alleen wat lager dan die andere spelers (+- 400).
Gezien dit nog maar de tweede speler is die ik verkoop, is dit een redelijke prijs?
Voor de rest heb ik deze speler:
Ignas Okker
16 jaar en 99 dagen [Krachtig]
Positiespel: onbekend (max. matig)
Vleugelspel: onbekend (max. redelijk)
Passen: slecht (max. slecht)
Scoren: matig (max. onbekend)
In de jeugd rondlopen, ik heb het gevoel dat ik deze moet koesteren, of zit ik er helemaal naast? (hou er wel rekening mee da tik dit seizoen net begonnen ben)
belangrijkste bij 17-jarigen is meestal de leeftijd in dagen..wildcardxl schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:55:
onder in de 17 zijn die spelers véél waardevoller dan als deze zoals die van jou 91 dagen oud zijn..
ik denk wel dat erop geboden wordt, maar volgens mij is 225-250K als opbrengst vermoedelijk een prima prijs.
Had zélf bij de TU 3 pops bij trainee's, leuk, zeker bij DEF-training, maar op het moment kijk ik toch wat minder naar die pops, omdat ze schijnbaar zelfs qua prijs bijna niks uitmaken (zijn ook wat oudere A-team-spelers met relatief hoge DEF-hoofdskill)..
belangrijker is de vorm-ontwikkeling en die is momenteel in mn team eerder negatief, twee A-spelers die dalen in vorm en geen stijgt...
daarmee krijg ik van het weekend vermoedelijk wel problemen want ik heb een moeilijke wedstrijd voor me (uit tegen een team met een relatief sterk middenveld)
[ Voor 30% gewijzigd door RM-rf op 16-09-2011 10:32 ]
5-1 gewonnen van de belangrijkste degradatieconcurrent
Heb nu een gaatje van 4 punten + doelsaldo. Moeten allebei nog tegen het botje helemaal onderaan. Hij heeft netto nog maar drie wedstrijden om het gat terug te dichten derhalve. Ziet er heel goed uit dus nu

Heb nu een gaatje van 4 punten + doelsaldo. Moeten allebei nog tegen het botje helemaal onderaan. Hij heeft netto nog maar drie wedstrijden om het gat terug te dichten derhalve. Ziet er heel goed uit dus nu
Waar ik vooraf, gezien de stats, voor het kampioenschap mee zou kunnen doen lijkt het er nu op dat ik ga degraderen. Mijn stats, vorm, etc zijn allemaal om voor mij onduidelijke redenen gekelderd. Ik heb een seizoen of wat geleden dit ook al eens gezien en het is enorm frustrerend. Denk er nu over om er, na bijna 5 jaar, maar gewoon mee te kappen. Ik kan op dit moment de motivatie niet vinden om weer de hele zooi opnieuw op te bouwen.
Verwijderd
Gister een 0-3 overwinning. Volgende week een botje en dus is handhaving zo goed als een feit.
Gister ook weten te winnen waardoor ik nog steeds op 3 punten sta van de nummer 1. Echter is komende zondag een cruciale match om deze plek vast te houden, verlies ik deze dan zijn mijn kansen voor de titel ook gelijk weg.
Nu denk ik dat Bo's Kanjers afgelopen zondag gepict hebben, het middenveld van zijn tegenstander was veel zwakker dan hij zelf normaal in uit wedstrijden kan halen, daarom heeft hij ook ingehouden denk ik om met een betere TS naar mijn wedstrijd toe te kunnen. Nu is mijn TS tevreden en denk dat ik dat vast hou of nog een niveau daalt maar dat zal waarschijnlijk niet voldoende zijn om zijn uit middenveld te pakken.
Moet ik het erop gokken dat mijn overige ratings een stuk beter zijn en daardoor alsnog de winst pakken, of moet ik motsen met de kans het middenveld alsnog niet te halen, maar wel het gat zo klein mogelijk houden en dan de komende twee wedstrijden piccen ? Om dan op de laatste beslissende match alsnog een mots te doen en dan hopelijk de titel pakken.
Mijn schema zou het toelaten om 2x achter elkaar te piccen, maar ik ben alleen bang voor de gevolgen van de mots deze zondag en op welk niveau ik met 2 pic wedstrijden weer kom.. Of hebben jullie andere tips, teamID 507214
Nu denk ik dat Bo's Kanjers afgelopen zondag gepict hebben, het middenveld van zijn tegenstander was veel zwakker dan hij zelf normaal in uit wedstrijden kan halen, daarom heeft hij ook ingehouden denk ik om met een betere TS naar mijn wedstrijd toe te kunnen. Nu is mijn TS tevreden en denk dat ik dat vast hou of nog een niveau daalt maar dat zal waarschijnlijk niet voldoende zijn om zijn uit middenveld te pakken.
Moet ik het erop gokken dat mijn overige ratings een stuk beter zijn en daardoor alsnog de winst pakken, of moet ik motsen met de kans het middenveld alsnog niet te halen, maar wel het gat zo klein mogelijk houden en dan de komende twee wedstrijden piccen ? Om dan op de laatste beslissende match alsnog een mots te doen en dan hopelijk de titel pakken.
Mijn schema zou het toelaten om 2x achter elkaar te piccen, maar ik ben alleen bang voor de gevolgen van de mots deze zondag en op welk niveau ik met 2 pic wedstrijden weer kom.. Of hebben jullie andere tips, teamID 507214
Lekkere pops vandaag. Wel erg pijnlijk om te zien dat een 18 jarige uitmuntend/goed spits nu voor 1mill max in de TC staat. Damn de crisis werkt zelfs in HT door.
ach is dat ook niet een beetje de einde seizoens dip die nu begonnen is.-TheNose- schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 08:26:
Lekkere pops vandaag. Wel erg pijnlijk om te zien dat een 18 jarige uitmuntend/goed spits nu voor 1mill max in de TC staat. Damn de crisis werkt zelfs in HT door.
De prijzen zakken over het algemeen nog steeds natuurlijk maar de seizoenscyclus bestaat daarnaast ook nog gewoon.
Ik had anders laatst toch gewoon nog een mooi meevallertje:-TheNose- schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 08:26:
20-09-2011 (11/46) | Augusto Pantaleon | Sold | Aalbi | 899 000 € | 1710 |
12-09-2011 (10/46) | Augusto Pantaleon | Bought | * New TeaM * | 433 000 € | 1630 |
Vandaag alleen een klaverjaspop, op zich wel mooi omdat het ervoor zorgt dat mijn zwakste punt toch wat verstevigd wordt, maar de kans is groot dat het maandag al weer -1 is vanwege z'n leeftijd.
Volgende week vrijdag dan maar de grote lading pops krijgen.
Verwijderd
Voor mij waren er vandaag weer 3 pops op conditie en 1 op positiespel, maar dat was wel de middenvelder die ik 4 dagen geleden met redelijk PM/goed DEF had gekocht. Dus die staat binnen een week weer op de transferlijst. Echter nu voor het dubbele wat ik er voor betaald heb. Mocht ik hem niet verkocht krijgen dan train ik hem gewoon verder door naar uitstekend positiespel, want dat haalt hij ook nog wel voordat hij 18 word.
Alhoewel er weinig winstmarge tussen goed en uitstekend lijkt te zit dus moet daar nog even over nadenken of ik dat wil doen.
Alhoewel er weinig winstmarge tussen goed en uitstekend lijkt te zit dus moet daar nog even over nadenken of ik dat wil doen.
Ongeveer precies hetzelfde als de speler die ik net postte. Goed DF / Redelijk PM, 1x mee laten trainen (~75% training) en hij popte naar Goed PM. Scheelt weer dat hij 17jr jong is, dan is het nog mogelijk zulke marges te halen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:16:
Voor mij waren er vandaag weer 3 pops op conditie en 1 op positiespel, maar dat was wel de middenvelder die ik 4 dagen geleden met redelijk PM/goed DEF had gekocht. Dus die staat binnen een week weer op de transferlijst. Echter nu voor het dubbele wat ik er voor betaald heb. Mocht ik hem niet verkocht krijgen dan train ik hem gewoon verder door naar uitstekend positiespel, want dat haalt hij ook nog wel voordat hij 18 word.
Verwijderd
Trouwens zit nog een flink prijs verschil in voor een paar weken. Als je dit soort spelers koopt met onder de 30 dagen dan moet je wel zeker zijn dat hij direct popt, want anders word het erg lastig om een goede marge te halen.
Mijn vraagprijs ligt met 42 dagen onder jouw aankoopprijs. Verwacht ook niet dat hij voor 8 of 9 ton weggaat, maar er moet met deze vraagprijs wel een kleine bidwar naar een tonnetje of 5 mogelijk zijn. Mocht dat lukken is dat altijd 2 a 3 ton winst binnen een week
Mijn vraagprijs ligt met 42 dagen onder jouw aankoopprijs. Verwacht ook niet dat hij voor 8 of 9 ton weggaat, maar er moet met deze vraagprijs wel een kleine bidwar naar een tonnetje of 5 mogelijk zijn. Mocht dat lukken is dat altijd 2 a 3 ton winst binnen een week
Het was meer mazzel dan wijsheid hoor!
Zo, ik ben weer terug
Veel bekende gezichten.
Helemaal relaxed hier, nieuw baan, balans met privéleven, nog steeds niet afgekickt, en na het lurken op de forum de laatste tijd ga ik weer wat actiever zitten zijn
Helemaal relaxed hier, nieuw baan, balans met privéleven, nog steeds niet afgekickt, en na het lurken op de forum de laatste tijd ga ik weer wat actiever zitten zijn
Welkom terug!Pewwy schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:42:
Zo, ik ben weer terugVeel bekende gezichten.
Dag Pewwy, ik heb ook bijna een jaar niet gespeeld en ben recentelijk weer begonnen. Ik merk dat Hattrick een stuk beter in te passen is wanneer je het 'anders' speelt. Ik bouw nu een volledig NL team, gebruik de standaard jeug loterij (ipv een team) en train voornamelijk redelijke spelers zelf om hoog. Heb nu bijna 3 spitsen 'klaar' en ga me daarna focussen op het middenveld.Pewwy schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:42:
Zo, ik ben weer terugVeel bekende gezichten.
Geen/nauwelijks transfer gedoe (alleen trainee's halen voor de plekken die je wilt vullen), veel focus op de juiste training kiezen. Ik heb over een week 3 uitstekende scoren, goed passen, met koppen spec. spitsen onder de 20. Geen was een geweldige aankoop - allemaal zijn ze inmiddels de moeite waard. Scoren en passen zelf omhoog getraind.
Mijn totaal aangekochte spelers = € 59.000.
Ik vind het super leuk op deze manier en het koste me veel minder tijd en is veel strategischer. Op welk niveau wil ik mijn spitsen hebben voor volgende seizoen? Wat is mijn volgende zwakke punt? Welke skills moet ik trainen?
leuk dat je terug bent Pewwy 
ikzelf heb net de 9e wedstrijd op rij gewonnen (ondanks onderschatting) en mn positie aan kop versterkt...
heb een goede uitgangspositie maar de komende drie wedstrijden zijn nog héél zwaar...
volgende week al uit tegen de nr. 2, en die haalt een heel sterk middenveld..
de week erop tegen de nr.4 en de week daarna nog tegen de nr. 3, maar dan thuis...
één van die wedstrijden verliezen zou al een probleem geven omdat dan een Promotie-wedstrijd bijna onvermijdbaar wordt, dus ik wil pogen alledrie te winnen.
Overigens, ik heb door een klein vergissinkje een keeper te koop gezet voor € 599.000... ipv de bijna 6 miljoen die ik voor hem had willen vragen (en die ik ooit ook voor hem betaald had)...
is wel een erg goede keeper, dus als er intersse is: bovennatuurlijk keep, uitstekend DEF en reusachtig spelhervatting...
playerId=260857053
ikzelf heb net de 9e wedstrijd op rij gewonnen (ondanks onderschatting) en mn positie aan kop versterkt...
heb een goede uitgangspositie maar de komende drie wedstrijden zijn nog héél zwaar...
volgende week al uit tegen de nr. 2, en die haalt een heel sterk middenveld..
de week erop tegen de nr.4 en de week daarna nog tegen de nr. 3, maar dan thuis...
één van die wedstrijden verliezen zou al een probleem geven omdat dan een Promotie-wedstrijd bijna onvermijdbaar wordt, dus ik wil pogen alledrie te winnen.
Overigens, ik heb door een klein vergissinkje een keeper te koop gezet voor € 599.000... ipv de bijna 6 miljoen die ik voor hem had willen vragen (en die ik ooit ook voor hem betaald had)...
is wel een erg goede keeper, dus als er intersse is: bovennatuurlijk keep, uitstekend DEF en reusachtig spelhervatting...
playerId=260857053
Denk niet dat je je druk hoeft te maken. Nu al 3.33M geboden. 
Ik zou 'em ook graag willen hebben, als ik daar centjes voor zou hebben gehad!
Ik zou 'em ook graag willen hebben, als ik daar centjes voor zou hebben gehad!
Vandaag de wedstrijd weten te winnen, heb vandaag een nieuwe middenvelder binnen weten te halen een bovennatuurlijke, welke denk ik niet perse mee geholpen heeft aan de winst maar toch
Ondanks een MOTS een leuk middenveld gehaald anders had ik het waarschijnlijk net niet gehaald, waardoor ik nu op 1 punt van de nummer een sta. Met nog twee wedstrijden waar ik kan PiCcen en dan de laatste weer te MOTSen om dan te kijken of we alsnog de titel kunnen pakken.
Volgende week moet ik tegen een sterk counter team met een zeer hoge verdediging, maar een niet al te sterke aanval. Gelukkig heb ik nu een geïrriteerde TS waardoor ik met een PIC geen hoog middenveld weg geef
De week erna tegen de nummer laatste waar ik ook nog wel rustig kan spelen, en dan knallen om de titel te pakken..
Dinsdag mijn reusachtige spits te koop zetten voor 2.9mil waar ik al een koper voor heb, dan kan ik er twee trainees voor terug kopen en wellicht een nieuwe keeper of nog een nieuwe middenvelder. Daar moet ik nog maar eens over na denken. Wat is het tegenwoordig een drama zeg met de prijzen, kan me nog wel herinneren dat een reusachtige spits verkocht werd voor 4 tot 5mil, nu krijg je er met geluk 2.5mil voor..
Ondanks een MOTS een leuk middenveld gehaald anders had ik het waarschijnlijk net niet gehaald, waardoor ik nu op 1 punt van de nummer een sta. Met nog twee wedstrijden waar ik kan PiCcen en dan de laatste weer te MOTSen om dan te kijken of we alsnog de titel kunnen pakken.
Volgende week moet ik tegen een sterk counter team met een zeer hoge verdediging, maar een niet al te sterke aanval. Gelukkig heb ik nu een geïrriteerde TS waardoor ik met een PIC geen hoog middenveld weg geef
Dinsdag mijn reusachtige spits te koop zetten voor 2.9mil waar ik al een koper voor heb, dan kan ik er twee trainees voor terug kopen en wellicht een nieuwe keeper of nog een nieuwe middenvelder. Daar moet ik nog maar eens over na denken. Wat is het tegenwoordig een drama zeg met de prijzen, kan me nog wel herinneren dat een reusachtige spits verkocht werd voor 4 tot 5mil, nu krijg je er met geluk 2.5mil voor..
Ik ga tussentijds toch maar proberen mijn middenveld wat verder op te krikken (1 nivo hoger op de 3 posities), dus ik heb mijn 3 briljante mids te koop staan! 2 met goed passen en 1 met formidabel passen. Kopen kopen kopen dus medewerkers!
[/einde advertorial]
Mijn team draait erg lekker de laatste weken, wel wat zwakkere tegenstanders gehad, maar dat mag de pret niet drukken. Sta nu op een stevige 4de plek wat ook de doelstelling was volgens de supporters.
Volgende week hoop ik te winnen (had de thuiswedstrijd tegen die ploeg onterecht verloren), de twee weken daarna ben ik kansloos tegen de nummers 1 en 2.
Ik hoop met mijn investering in het middenveld redelijk zeker te zijn van de top 3 volgend seizoen om dan daarna voor het kampioenschap te kunnen gaan.
Mijn team draait erg lekker de laatste weken, wel wat zwakkere tegenstanders gehad, maar dat mag de pret niet drukken. Sta nu op een stevige 4de plek wat ook de doelstelling was volgens de supporters.
Volgende week hoop ik te winnen (had de thuiswedstrijd tegen die ploeg onterecht verloren), de twee weken daarna ben ik kansloos tegen de nummers 1 en 2.
Ik hoop met mijn investering in het middenveld redelijk zeker te zijn van de top 3 volgend seizoen om dan daarna voor het kampioenschap te kunnen gaan.
Verwijderd
Gister een zakelijke en verwachte 9-0 overwinning op een bot team.
Blijf vierde staan. Volgende week tegen de nummer twee, dan nummer zes en afsluitend de nummer drie. We hebben dus nog een kans op rechtstreekse promotie, al is die klein.
Blijf vierde staan. Volgende week tegen de nummer twee, dan nummer zes en afsluitend de nummer drie. We hebben dus nog een kans op rechtstreekse promotie, al is die klein.
Gisteren 2-0. Mijn enige overgebleven concurrent won met 1-0. Hij heeft 6 verliespunten meer, volgende week moet ik uit bij hem. Gelijkspel is genoeg, maar het zal een moeilijke pot worden. Mocht ik winnen dan kan ik directe promotie bijna niet meer ontlopen, dus het wordt spannend.
Nu eerst eens kijken hoe ik begin volgend seizoen van die reusachtig defs af kom. Niet te slijten op bovennatuurlijk, dus ik had ze nog even gehouden.
Nu eerst eens kijken hoe ik begin volgend seizoen van die reusachtig defs af kom. Niet te slijten op bovennatuurlijk, dus ik had ze nog even gehouden.
Zelfde hier, heb net een paar nieuwe mid trainees gekocht (zonder al teveel kennis van zaken-TheNose- schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:16:
Ik ga tussentijds toch maar proberen mijn middenveld wat verder op te krikken (1 nivo hoger op de 3 posities), dus ik heb mijn 3 briljante mids te koop staan! 2 met goed passen en 1 met formidabel passen. Kopen kopen kopen dus medewerkers!\[/einde advertorial]
Binnenkort dus ook mijn mids te koop, 5 stuks met outstanding PM, solid/formidable passen.
Echter pas over een 1/2 of heel seizoen als m'n trainees ietsiepietsie beter zijn en ik ze in m'n A-team op kan stellen.
Laatste wedstrijd trouwens gewonnen met 4-1 (PIC) en moet op gaan passen dat ik niet alsnog op plek 3 eindig en daarme een kans op een bonus promotie. En dat terwijl ik al 2 wedstrijden weggegeven heb om niet te promoveren. Goed opletten wat de huidige nr 3 gaat doen dus.
(de vorige nr 3 is gepromoveerd dmv bonus promotie en gaat zo te zien weer lekker terug naar de VII
Niveau valt me erg tegen in deze VII dat ik zo makkelijk zou kunnen promoveren terwijl ik nagenoeg geen def heb en de rest nou ook niet bepaald van wereldklasse is.
Doel voor het volgende seizoen is 1e worden. Moet lukken met een miljoen in kas en nog een paar spelers die verkocht gaan worden.
@ theNose: Grapping dat mijn mids minder dan de helft opbrengen en beter presteren dan de jouwe.
Ook nog eens voor minder loon.
[ Voor 8% gewijzigd door ZenTex op 26-09-2011 22:37 ]
als je in een VII zit kun je bij voorkeuren aangeven dat je geen bonuspromotie wilt.
Als je in de VIII zit kun je niets anders als promoveren maar daar wil iedereen zsm uit lijkt me.
Als je in de VIII zit kun je niets anders als promoveren maar daar wil iedereen zsm uit lijkt me.
Wceend schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:13:
als je in een VII zit kun je bij voorkeuren aangeven dat je geen bonuspromotie wilt.

Bedankt.
Dit weekend wederom gewonnen van mijn directe concurrent met 3-1. Sta nu zelfs 1e omdat de nummer een onverwachts en geheel onterecht heeft verloren. Met nog 3 wedstrijden te gaan gaat het nog erg spannend worden aangezien ik nog tegen de nummer 2 moet en hij verreweg het beste team van de competitie heeft.
Maar acht alles is mogelijk
hopen op een goed gezinde ME, die mij kampioen laat worden in mijn eigen station 
Het worden in ieder geval nog 3 erg spannende weken waarvan de wedstrijd van volgende week zondag alles beslissend zal worden. (09-05-2011) Dus komt allen zien, vrij kaartjes voor alle GOT'ERS
Het match-id is: 343740099
Maar acht alles is mogelijk
Het worden in ieder geval nog 3 erg spannende weken waarvan de wedstrijd van volgende week zondag alles beslissend zal worden. (09-05-2011) Dus komt allen zien, vrij kaartjes voor alle GOT'ERS
Verwijderd
De GoT strijd om de titel in V.93 gaat vrolijk voort. Zowel F.C. Flower Power als ik hebben onze wedstrijd met ruime cijfers gewonnen. F.C. Flower Power volgt mij dus nog op 1 punt met een beter doelsaldo voor F.C. Flower Power. De komende 3 wedstrijden hebben we beide nog 2 wedstrijd uit en 1 thuis om de boel te beslissen. We zullen uit moeten vechten welke Tweaker de langste adem heeft dit seizoen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 15:37 ]
Verwijderd
Ik ben (weer
) begonnen met een team en deze keer ga ik het (weer
) langer volhouden, want is het wel een leuk spelletje om te doen en niet al té time consuming. 
Mijn team heet Offside Galore, staat momenteel trots derde in VIII.1882 met uitzicht op een tweede plek.
Deze competitie spelen we uiteraard nog drie wedstrijden, tweemaal een botje en als laatste wedstrijd uit bij de huidige nummer twee (geen botje). Helaas is m'n sterspeler (alles is relatief hè
) afgelopen wedstrijd voor drie weken van het veld geschopt en hoop ik het nu op karakter te volbrengen.
Ik heb nu mijn training afgesteld op het beschikbare spelersmateriaal ('scoren') en het plan is zo wat positieve cashflow te generen en een keertje te promoveren. Als er wat geld is, proberen leuke dingen op de transfermarkt te scoren en zo gaan spelen hoe ik zelf wil, alhoewel ik dat nog niet weet. Ik denk vrij defensief, maar weet nog niks zeker.
Door een stomme fout heb ik wat geld verloren op de transfermarkt (op zoek naar 1 speler en heel stom op 2 spelers bieden én winnen
) waardoor ik nu een beetje rood sta. Gelukkig beginnen nu de toeschouwers toe te stromen en heb ik nu wel een positieve cashflow waarmee ik redelijk snel wel weer uit de rode cijfers ben. 
Verder heb ik de Offside Minis spelen in het stadion als de A-selectie niet traint, dat gaat ook helemaal goedkomen. (als iemand een friendly nodig heeft, hoor ik het wel)
Kortom, ik ga hier vaker m'n neus laten zien.

Mijn team heet Offside Galore, staat momenteel trots derde in VIII.1882 met uitzicht op een tweede plek.
Deze competitie spelen we uiteraard nog drie wedstrijden, tweemaal een botje en als laatste wedstrijd uit bij de huidige nummer twee (geen botje). Helaas is m'n sterspeler (alles is relatief hè
Ik heb nu mijn training afgesteld op het beschikbare spelersmateriaal ('scoren') en het plan is zo wat positieve cashflow te generen en een keertje te promoveren. Als er wat geld is, proberen leuke dingen op de transfermarkt te scoren en zo gaan spelen hoe ik zelf wil, alhoewel ik dat nog niet weet. Ik denk vrij defensief, maar weet nog niks zeker.
Door een stomme fout heb ik wat geld verloren op de transfermarkt (op zoek naar 1 speler en heel stom op 2 spelers bieden én winnen

Verder heb ik de Offside Minis spelen in het stadion als de A-selectie niet traint, dat gaat ook helemaal goedkomen. (als iemand een friendly nodig heeft, hoor ik het wel)
Kortom, ik ga hier vaker m'n neus laten zien.
Verwijderd
Gisteravond deze speler ( 280845142 ) gekocht voor 1,9 miljoen.
Wat denken jullie? Is dit een koopje ??
lijkt me wel, 6,5 ster op midenveld en dan erg jong... vast en zeker leuk als je hem ook nog bv in een subskill kan optrainen... maar ik vermoed dat het een monosklill speler is? (die zijn idd erg goedkoop geworden)..Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:35:
Gisteravond deze speler ( 280845142 ) gekocht voor 1,9 miljoen.
het zal overigens wel een kaartenverzamelaar zijn met dat karakter, maar zelfs dat is dusdanig gerandomiseert dat de kans dat hij meer kaarten haalt dan een speler met een heel positief karakter nauwelijks structureel hoger is
Mono skill prijzen zijn echt bizar laag geworden idd. Vandaar dat ik me nu ook op multiskillers ga richten (hebben ze me eindelijk zover gekregen
).
Gisteren een nieuwe mid gekocht, wonderbaarlijke mid met goed passen 19jr. Heb mijn andere 3 mids te koop staan. 2 moet ik er daarvan verkopen liefst, we zullen zien. Geen haast mee aangezien ik alleen aanstaande zondag kans maak op een overwinning, laatste 2 wedstrijden ben ik kansloos.
Gisteren een nieuwe mid gekocht, wonderbaarlijke mid met goed passen 19jr. Heb mijn andere 3 mids te koop staan. 2 moet ik er daarvan verkopen liefst, we zullen zien. Geen haast mee aangezien ik alleen aanstaande zondag kans maak op een overwinning, laatste 2 wedstrijden ben ik kansloos.
Verwijderd
Wereldklasse positiespel en formidabel passen.RM-rf schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:01:
[...]
lijkt me wel, 6,5 ster op midenveld en dan erg jong... vast en zeker leuk als je hem ook nog bv in een subskill kan optrainen... maar ik vermoed dat het een monosklill speler is?
Denk er over om hem tijdens de friendlies wat DEF te gaan trainen.
ah, dat kan wel kloppen, van het weekend ook een bovenatuurlijk pm met wat minder passing gekocht, die 22 jaar oud is die ik als eventuele OCD wilde laten spelen in wedstrijden waar ik wat meer Middenveld zou kunnen gebruiken..Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:00:
[...]
Wereldklasse positiespel en formidabel passen.
Denk er over om hem tijdens de friendlies wat DEF te gaan trainen.
daarvoor ook 2 miljoen betaald... zijn idd eigenlijk wel belachelijk lage prijzen imho..
mn keeper is ook slechts voor 4,8 miljoen de deur uit gegaan (4,5 miljoen ontvangen). wel een beetje treurig omdat ik dus zelf er 6 miljoen voor betaald heb twee seizoenen terug én toendertijd had hij geen DEF... zn DEF van niks naar uitstekend opgetrained en toch 1,5 miljoen verlies erop gemaakt (nog los van salaris)...
toen ik hem kocht was mn prognose dat ik hem na twee seizoenen tegen de 7,5 miljoen zou moeten kunnen verkopen, dat waren toendertijd de prijzen die ervoor stonden
Auw. Dat is een beste afschrijving zeg... Ik heb er nog niet mee te maken gehad, maar ik vrees dat het ook bij mij plaats zal vinden, als ik m'n A-mids wil gaan doorverkopen als ze te duur worden.RM-rf schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:35:
[...]
mn keeper is ook slechts voor 4,8 miljoen de deur uit gegaan (4,5 miljoen ontvangen). wel een beetje treurig omdat ik dus zelf er 6 miljoen voor betaald heb twee seizoenen terug én toendertijd had hij geen DEF... zn DEF van niks naar uitstekend opgetrained en toch 1,5 miljoen verlies erop gemaakt (nog los van salaris)...
toen ik hem kocht was mn prognose dat ik hem na twee seizoenen tegen de 7,5 miljoen zou moeten kunnen verkopen, dat waren toendertijd de prijzen die ervoor stonden
afschrijvingen zijn vaak onomkombaar, maar een jonge speler 7 niveau's optrainen en nog steeds dik een miljoenenbedrag erop verliezen is voor mij ook nieuw, en dat hoop ik niet al te vaak meer mee te maken...
gelukkig ben ik verder financieel wel gezond (15 miljoen in kas nu, en de laatste week ook net twee nieuwe investeringen van 5,8 miljoen gedaan voor de rest van dit seizoen en komend seizoen)
gelukkig ben ik verder financieel wel gezond (15 miljoen in kas nu, en de laatste week ook net twee nieuwe investeringen van 5,8 miljoen gedaan voor de rest van dit seizoen en komend seizoen)
Ik heb mijn 2 seizoensplanning ook al een paar keer aangepast ivm de dalende prijzen. In principe moet ik er niet teveel last van krijgen en kan mijn planning gewoon doorgaan. Ik hoop wel dat het einde in zicht is wat de prijzen dalingen betreft, het begint een beetje triest te worden. Paar jaar geleden was er toch ook zo'n crisis in HT? Mensen die hun geld vasthielden etc? Hoop niet dat ze nu ook weer opeens allerlei aanpassingen gaan maken om de markt op te krikken.
Misschien moeten ze iedereen even wat gratis geld geven...hebben we meer te besteden en gaan de prijzen weer omhoog?
Misschien moeten ze iedereen even wat gratis geld geven...hebben we meer te besteden en gaan de prijzen weer omhoog?
Lagere prijzen, maar daar tegenover staat dat spelers veel sneller opgetraind zijn.
Voor mij was het helemaal zuur, mijn trainees opgetraind tijdens de oude trainingspeed en verkocht voor weinig en dat als kersverse beginner
Nu zijn de effecten dan toch wel bijna uitgewerkt. Ik denk niet dat de prijzen de laatste tijd drastisch zijn gezakt, het is uiteindelijk bijna seizoenseinde.
Voor mij was het helemaal zuur, mijn trainees opgetraind tijdens de oude trainingspeed en verkocht voor weinig en dat als kersverse beginner
Nu zijn de effecten dan toch wel bijna uitgewerkt. Ik denk niet dat de prijzen de laatste tijd drastisch zijn gezakt, het is uiteindelijk bijna seizoenseinde.
Ook in het begin van dit seizoen waren de prijzen dramatisch om over na huis te schrijven. Ik heb nu twee spitsen verkocht en heb daarvoor 1 bovennatuurlijke mid voor terug gehaald voor nog geen 2mil, daar haalde je normaal een wereldklasse mid voor..
Nu zit ik echter met het probleem dat ik weer twee nieuwe trainees moet kopen, het liefst voor morgen met oog op de friendly, echter zou ik het niet precies weten welke ik zou moeten kopen nu, wat de prijzen moeten zijn.. Koop ik nou een 17jarige uitstekend scoren / goed passen of gooi ik het een leeftijd hoger met uitmuntend/briljant scoren en beetje passen..
Nu zit ik echter met het probleem dat ik weer twee nieuwe trainees moet kopen, het liefst voor morgen met oog op de friendly, echter zou ik het niet precies weten welke ik zou moeten kopen nu, wat de prijzen moeten zijn.. Koop ik nou een 17jarige uitstekend scoren / goed passen of gooi ik het een leeftijd hoger met uitmuntend/briljant scoren en beetje passen..
Mijn eerst seizoen bijna voorbij en moet zeggen dat het eigenlijk ebst leuk is om helemaal overnieuw te beginnen... Mijn eerste 2 spitsen trainees zijn inmiddels de deur uit en heb daarom zon 500k beschikbaar, vervangers zijn al gehaald.
Nu zit ik dus te twijfelen wat ik moet doen, heb momenteel een redelijke aanvallend ingestelde trainer/slecht voaching. Moet ik dit geld steken in een goede trainer met slecht coaching of kan ik het geld beter bewaren en later een goed/goed trainer kopen?
Nu zit ik dus te twijfelen wat ik moet doen, heb momenteel een redelijke aanvallend ingestelde trainer/slecht voaching. Moet ik dit geld steken in een goede trainer met slecht coaching of kan ik het geld beter bewaren en later een goed/goed trainer kopen?
persoonlijk vind ik een goed/slecht trainer zeker de moeite waard.wildcardxl schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:13:
Mijn eerst seizoen bijna voorbij en moet zeggen dat het eigenlijk ebst leuk is om helemaal overnieuw te beginnen... Mijn eerste 2 spitsen trainees zijn inmiddels de deur uit en heb daarom zon 500k beschikbaar, vervangers zijn al gehaald.
een goed/goed is wel slim om aan te schaffen als speler zodat je hem na 16 weken kan promoveren tot coach.
In de tussentijd is naar mijn idee een goed/slecht extern de moeite waard dit verdien je echt wel terug.
A of B trainees? B trainees gewoon 17,5 kopen (zijn ze minder duur) en dan goed/goed of zo? Dat deed ik meestal. Minimaal goed passen in ieder geval. Met wat mazzel zijn ze dan met passen trainen in tussenseizoen uitstekend passen als je ze verkoopt.Salv schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:33:
Ook in het begin van dit seizoen waren de prijzen dramatisch om over na huis te schrijven. Ik heb nu twee spitsen verkocht en heb daarvoor 1 bovennatuurlijke mid voor terug gehaald voor nog geen 2mil, daar haalde je normaal een wereldklasse mid voor..
Allemaal meedoen:
Interland Nederland - België
Interland Nederland - België
Erg leuk talentje lijkt dit te gaan worden !!
Alfred Boumans
16 jaar en 3 dagen [Technisch]
Positiespel: 7/8-1/7 onbekend (max. goed)
Vleugelspel: 4/? zwak (max. onbekend)
Passen: 5/85/5 matig (max. matig)
Scoren: 7/86/7 redelijk (max. goed)
Spelhervatting: onbekend
Laatste wedstrijd: 23-09-2011 ********* (9* Aanvaller)
Alfred Boumans
Mooie tDFW! (Alleen wat weinig passen, maar dat is te verhelpen met wat training!)Robz0r schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:48:
Erg leuk talentje lijkt dit te gaan worden !!
Alfred Boumans
Zet deze even in het volgende topic op HT: http://www.hattrick.org/Forum/Read.aspx?t=15108553 als je dat nog niet gedaan hebt.
Zal alleen misschien lastig worden om uit te trainen voor 17jr0dgn, ligt natuurlijk aan z'n positiespel niveau.
Ben inderdaad al benaderd door de jeugdscout. We gaan eerst nog even scoren + korte pass trainen totdat die geel balkje heeft dan zijn positiespel skills ontdekken hopen op een verassingtje....CoRrRan schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:53:
[...]
Mooie tDFW! (Alleen wat weinig passen, maar dat is te verhelpen met wat training!)
Zet deze even in het volgende topic op HT: http://www.hattrick.org/Forum/Read.aspx?t=15108553 als je dat nog niet gedaan hebt.
Zal alleen misschien lastig worden om uit te trainen voor 17jr0dgn, ligt natuurlijk aan z'n positiespel niveau.
Mijn laatste pull:
16jr/35dg
Verdedigen: onbekend (max. goed)
Positiespel: matig (max. onbekend)
Hopelijk 17jr/0dgn materiaal, speelt vanavond zijn eerste wedstrijd.
16jr/35dg
Is toch pas op zijn vroegst te pullen op 17y/35dgn lijkt me.-TheNose- schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:55:
Mijn laatste pull:
16jr/35dg
Wat is dat toch met die transfers. Ik heb 1 miljoen in kas en elke speler waar ik op bied gaat uiteindlijk naar een ander voor tussen de 1.05 en 1.2 Miljoen.
ik ben zelf niet ontevreden met deze twee jeugdspelers:
Peter Nies
16 years and 27 days
Player can be promoted 85 day(s) later, on 22.12.2011.
en
Justin Werdersee
16 years and 62 days
Player can be promoted 86 day(s) later, on 23.12.2011.
die zullen hopelijk over iets minder dan drie maanden mn investeringen terugbetalen
Peter Nies
16 years and 27 days
Player can be promoted 85 day(s) later, on 22.12.2011.
Defending | inadequate / passable |
---|---|
Playmaking | unknown / weak |
Winger | passable / solid |
en
Justin Werdersee
16 years and 62 days
Player can be promoted 86 day(s) later, on 23.12.2011.
Defending | inadequate / solid |
---|---|
Playmaking | unknown / excellent |
Passing | weak / inadequate |
die zullen hopelijk over iets minder dan drie maanden mn investeringen terugbetalen
Doh! Idd ja.Wceend schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:58:
[...]
Is toch pas op zijn vroegst te pullen op 17y/35dgn lijkt me.

helaas dus gelijk al een stuk minder waard
Heb het ook wel eens dan pull je een geweldige speler met 16y en 90 dgn
Les 1: nooit spelers laten scouten van 16jr+. 
Ik zorg altijd dat ik spelers neem die ergens in de 15jr zitten. Dan moet je af en toe leuke spelers laten gaan, maar dat komt niet zo heel vaak voor.
Ik zorg altijd dat ik spelers neem die ergens in de 15jr zitten. Dan moet je af en toe leuke spelers laten gaan, maar dat komt niet zo heel vaak voor.
[ Voor 5% gewijzigd door CoRrRan op 29-09-2011 08:55 ]
ach als je bij je derde scout een 16+ krijgt dan neem ik hem gewoon aan.CoRrRan schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:55:
Ik verdien liever 5k met een jeugdspeler dan helemaal geen jeugdspeler.
zeker als je nog kans maakt op moederclubgeld in de toekomst.
[ Voor 6% gewijzigd door Wceend op 29-09-2011 09:03 ]
Nee, dan neem ik die speler niet, tenzij er vermeld staat dat hij redelijk allrounder is en/of een uitstekend potentieel heeft. Maar hopen dat ik de week erop een goede speler krijg.
ieder zijn keuze toch lijkt me.CoRrRan schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:03:
Nee, dan neem ik die speler niet, tenzij er vermeld staat dat hij redelijk allrounder is en/of een uitstekend potentieel heeft. Maar hopen dat ik de week erop een goede speler krijg.
klopt, zo denk ik ook...Wceend schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:58:
[...]
ach als je bij je derde scout een 16+ krijgt dan neem ik hem gewoon aan.
Ik verdien liever 5k met een jeugdspeler dan helemaal geen jeugdspeler.
zeker als je nog kans maakt op moederclubgeld in de toekomst.
bij de eerste scout ben ik behoorlijk kritisch en kies eigenlijk enkel 15-jarigen met een goed scoutrapport (dus ofwel een is-skill op matig of potentiele skill minimaal op redelijk).
bij de twede scout ben ik al een stuk minder kritisch en neem bijna alle 15-jarigen óf een 16-jarige met een goed scoutrapport...
en de derde scout neem ik alles...
Overall-meldingen vind ik eigenlijk na behoorlijk wat ervaring twijfelachtig.... ik heb nu een overall-redelijk speler die ik niet verder optrain omdat hij niet bijzonder waardevol is (passing potentieel goed en SCO/Wing matig).
Ook een eerdere redelijk-overall speler viel me tegen qua opbrengst.
een andere huidige jeugd- speler die potentieel uitstekend op PM en goed op DEF kreeg,had een overall-melding van matig gekregen (wat me erg verrastte omdat dat tegen alle bekende 'vermoedelijke regels' voor die overall-melding is)..
Mijn ervaring is eigenlijk dat ook overall-matig spelers best nog wat op kunnen brengen,
als ik bij mn meest opbrengende spelerslijstje kijk kom ik met 6 spelers die een overall-matig-melding hadden op:
Lucio Mennella - 754,300 € transferopbrengst
Henrik Griessler - 475,000 € transferopbrengst
Tom Fredersdorf - 405,780 € transferopbrengst
Moritz Thierbach - 364,800 € transferopbrengst
Marino Colaiuta - 272,242 € transferopbrengst
Kornelius Hetschbach - 220,650 € transferopbrengst
die opbrengst had ik niet graag willen missen (de meest bovenaan, was zelfs 16jr bij scouten, pas nadat ik hem aangenomen had bleek hij dus 16 jaar + 6 dagen oid te zijn en dus nog altijd zeer optimaal te pullen)
OOK de nieuwe YA heeft nu eenmaal een behoorlijke geluksfactor, maar is ook beter te 'sturen' vanw elke aangeboden spelers je dat geluk meer of midner kan verwachten.
Ik ben niet ontevreden, alleen wel dat Sergio nu maar 500K meer waard is, dan toen ik hem kocht... Gelukkig compenseert Felix dat genoeg. Gekocht voor 750k, nu ~2M waard.
Skills
Skill level raised!
Rafał Koczela
Training hard and no fooling around with his team-mates helped improve his playmaking skill from passable to solid.
Skill level raised!
Sergio Chiaramonti
Training hard and no fooling around with his team-mates helped improve his playmaking skill from supernatural to titanic.
Skill level raised!
Bejan Kodalashvili
Training hard and no fooling around with his team-mates helped improve his playmaking skill from excellent to formidable.
Skill level raised!
Felix Groening
His playmaking proficiency improved from excellent to formidable.
Verwijderd
Valt weinig te melden op het gebied van de training hier. Alleen een speler ging een level omhoog in conditie. Hopelijk dat rond het einde van het seizoen een van mijn vleugelspelers nog een keer popt, want dan mag hij vertrekken. Dat creëert dan weer een extra plek in de friendlies om jonge spelers te gaan trainen.
hier is het ook redelijk stil met pops. Naar mijn idee staan er al heel veel op poppen maar ze willen maar steeds nietVerwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:04:
Valt weinig te melden op het gebied van de training hier. Alleen een speler ging een level omhoog in conditie. Hopelijk dat rond het einde van het seizoen een van mijn vleugelspelers nog een keer popt, want dan mag hij vertrekken. Dat creëert dan weer een extra plek in de friendlies om jonge spelers te gaan trainen.
heb ik al gedaan. Alleen de zwakkelingen reageren daarop en gaan naar matigVerwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:23:
Gewoon met straftraining dreigen als ze nu niet opschieten
Ja dat was ook wel een beetje mijn grens, ik heb toch maar voor wat anders gekozen, wou eigenlijk niet al te lang op transfermarkt rond hangen..-TheNose- schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:08:
[...]
A of B trainees? B trainees gewoon 17,5 kopen (zijn ze minder duur) en dan goed/goed of zo? Dat deed ik meestal. Minimaal goed passen in ieder geval. Met wat mazzel zijn ze dan met passen trainen in tussenseizoen uitstekend passen als je ze verkoopt.
Michael Lienewitz
17 jaar en 88 dagen, TSI = 2 120
goed in vorm, conditie matig [Snel]
Heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider
Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: slecht Passen: redelijk
Vleugelspel: matig Verdedigen: slecht
Scoren: uitstekend Spelhervatting: waardeloos
HTMS Punten: Vaardigheid: 376 / Potentieel: 1892
Romain Mouton
17 jaar en 96 dagen, TSI = 3 080
goed in vorm, conditie redelijk [Onvoorspelbaar]
Heeft rampzalig ervaring en is een slecht leider
Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Positiespel: waardeloos Passen: goed
Vleugelspel: zwak Verdedigen: slecht
Scoren: uitstekend Spelhervatting: rampzalig
HTMS Punten: Vaardigheid: 376 / Potentieel: 1880
Ik moet sowieso al meer laten gaan dan nodig is want die scouts van mij komen met echt 10x rommel op de proppen. Daarnaast vindt ik het maar lastig om de motivatie steeds erbij te houden, vergeet de hele jeugd de laatste maanden.. Soms is het maar eens kijken of ik iemand van 17 heb, of dat ik ze moet ontslaan omdat ze oud en waardeloos zijnCoRrRan schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:55:
[ Voor 20% gewijzigd door Salv op 30-09-2011 12:14 ]
Hoe lang is de kans dat de vom van een speler slecht blijft? M'n doelman is nog nooit in goede vorm geweest en staat nu zelfs al 4 weken op 1!
Die keeper heb ik vorig seizoen voor 2 miljoen gekocht, maar speel het hele seizoen al met m'n reserve van 150.000 ofzo want meer dan 3 sterren heeft m'n 1e doelman nog niet gehaald.
Die keeper heb ik vorig seizoen voor 2 miljoen gekocht, maar speel het hele seizoen al met m'n reserve van 150.000 ofzo want meer dan 3 sterren heeft m'n 1e doelman nog niet gehaald.
Voor vorm is het belangrijk dat een speler iedere week minimaal een minuut speelt. Ik zie op Alltid dat je keeper meermaals een week niet heeft gespeeld, terwijl hij niet geblesseerd was. In combinatie met een al dalende vorm is dat echt dodelijk. Stel je speler iedere (maar dan ook echt iedere - anders maak je gerede kans dat ie weer terugduikt) week een minuut op en het komt vanzelf wel weer goed. Al kan het vanaf rampzalig nu wel even duren voordat ie weer op bruikbaar niveau is vrees ik..
klopt, overigens weet ik niet zeker of het ook van belang is dat een speler daadwerkelijk 90 minuten speelt, tot nu toe stond dat de vormupdate enkel gebaseerd is op de vraag 'of een speler die week gespeeld heeft of niet'... heeft hij niet gespeeld is de kans op een negatieve vormupdate groter en een positieve veel kleiner.Kaplander schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:48:
Voor vorm is het belangrijk dat een speler iedere week minimaal een minuut speelt.
Tevens krijgt een speler natuurlijk geen conditietraining als hij niet speelt, wat ook zonder van het geld is (dat is sowieso altijd wel minutengebaseerd)
Morgen heb ik trouwens een erg belangrijk wedstrijd, matchid=337775985
Uit tegen de nummer 2, ik sta eerste, twee punten voor hem.
Ik moet die wedstrijd absoluut winnen, maar heb daarna nóg twee zware wedstrijden.
heb wel een aardige teamgeest (delirious(8)) en ga Normaal spelen... als het goed is moet ik een middenveld kunnen halen dat gelijk of net iets hoger zou kunnen zijn dan die van hem (ga ervan uit dat hij goed (laag) kan halen).
helaas zijn allevier mn verdedigers in lage vorm (3x matig, 1x zwak), én mn keeper is de laatste TU twee niveau's in vorm gedaald, naar zwak.
ik overweeg een verdedigingsvleugel vrij te laten, alhoewel het en beetje een gok is welke de juiste is, meestal heeft hij ook een zwakkere vleugel maar wisselt die af, ik ga er dus maar vanuit dat hij ook nu wisselt en precies over de andere vleugel dan zn vorige wedstrijd aanvalt
Kan iemand mij advies geven over wat met de volgende speler te doen:
Geppino Zambon (325721327)
17 jaar en 105 dagen
TSI: 980
Keepen: rampzalig
Verdedigen: zwak
Positiespel: slecht
Vleugelspel: slecht
Passen: matig
Scoren: uitstekend
Spelhervatting: waardeloos
Nu verkopen (gezien bijna 18) en zo ja wat is redelijk, of gewoon blijven trainen?
17 jaar en 105 dagen
Keepen: rampzalig
Verdedigen: zwak
Positiespel: slecht
Vleugelspel: slecht
Spelhervatting: waardeloos
Nu verkopen (gezien bijna 18) en zo ja wat is redelijk, of gewoon blijven trainen?
ik zou zelf doortrainen omdat je aan het einde van het seizoen zit.
geeft hem in het tussenseizoen wat passen en hopelijk brengt hij dan in week 1 meer op dan hij nu zou opbrengen
geeft hem in het tussenseizoen wat passen en hopelijk brengt hij dan in week 1 meer op dan hij nu zou opbrengen
ik zou zo'n speler gewoon net ietsjes onder de TV-prijs te koop zetten... wordt die voor dat bedrag verkocht heb je een leuke winst, de TV zal ietwat te hoog zijn omdat daarbij ook een hoop jongere zeventienjarigen met soortgelijke skills in meegenomen zijn, de jouwe is bijna 18 en zou dan een aardige drop in TV-prijs krijgen...wildcardxl schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:32:
Kan iemand mij advies geven over wat met de volgende speler te doen:
17 jaar en 105 dagen
verkoop je hem niet voor die prijs is het hooguit €1000 die het je kost en meestal is dat geen groot probleem..
en dan kun je hem gewoon doortrainen en later verkopen
Ja, was zo stom om te vergeten om hem om te wisselen met m'n reserve. Maar dat het zo erg was heb ik nooit beseft.Kaplander schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:48:
Voor vorm is het belangrijk dat een speler iedere week minimaal een minuut speelt. Ik zie op Alltid dat je keeper meermaals een week niet heeft gespeeld, terwijl hij niet geblesseerd was. In combinatie met een al dalende vorm is dat echt dodelijk. Stel je speler iedere (maar dan ook echt iedere - anders maak je gerede kans dat ie weer terugduikt) week een minuut op en het komt vanzelf wel weer goed. Al kan het vanaf rampzalig nu wel even duren voordat ie weer op bruikbaar niveau is vrees ik..
Heeft trouwens niet elke speler een achtergrond vorm? En dat die bij deze speler gewoon slecht is? Want zijn vorm is nooit boven de matig uitgekomen.
Nog een vraagje trouwens. PICcen, is dat wel zo handig als je weet dat je gaat verliezen? Meende ooit hierover het eea gelezen maar kan het nergens geconfirmeerd zien, niet in Hattrick en ook niet in HAG ofzo.
[ Voor 10% gewijzigd door ZenTex op 01-10-2011 01:25 ]
Verwijderd
Er is hier wel eens overgesproken, een draadje of drie terug.ZenTex schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 01:21:
[...]
Nog een vraagje trouwens. PICcen, is dat wel zo handig als je weet dat je gaat verliezen? Meende ooit hierover het eea gelezen maar kan het nergens geconfirmeerd zien, niet in Hattrick en ook niet in HAG ofzo.
Als ik mij niet vergis was de conclusie inderdaad dat het niet het meest slimme was om te doen.
Inderdaad, spelers hebben een achtergrond vorm. Maar dit betekent niet dat ze nooit excellent vorm kunnen halen. Het is gewoon heel belangrijk om spelers die uit vorm zijn, gewoon te laten spelen. En ik heb het idee, maar heb dat nooit bevestigd gezien, dat als spelers alleen maar friendlies spelen, ze ook achteruit gaan in vorm. Misschien is dit complete BS, maar zo voelt het wel.ZenTex schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 01:21:
[...]
Ja, was zo stom om te vergeten om hem om te wisselen met m'n reserve. Maar dat het zo erg was heb ik nooit beseft.
Heeft trouwens niet elke speler een achtergrond vorm? En dat die bij deze speler gewoon slecht is? Want zijn vorm is nooit boven de matig uitgekomen.
Voor wat betreft PIC:
Dit komt direct uit het hattrick manual, sectie Fans & Sponsors.Team attitude and your cash reserve influence fans
Telling your players to "Play it cool" or play the "Match of the Season" also influences the fan reaction to the match result. If the result is as expected (or better), playing it cool will reduce the positive effect and match of the season will increase the positive effect.
If the result is worse than expected, playing it cool will increase the negative effect and match of the season will reduce the negative effect.
If you have a lot of money in your cash reserve, your fans are a bit harder to please as they feel you have money to invest to reach success. Rich teams’ fans react stronger to losses and weaker to wins than fans of poorer clubs. The more money your team holds, the higher significance these feelings have.
Dat van die friendlies dat idee heb ik zelf eigenlijk niet. Als ik krap bij kas zit en een versterking nog niet per direct nodig heb koop ik wel eens spelers in waardeloze vorm (scheelt vaak al gauw een paar ton). Die spelen dan enkel friendlies tot ze minimaal terug matig zijn. En dat gebeurt ook altijd binnen anderhalve maand of zo. En de vormen van mijn andere friendly spelers fluctueren op het eerste gezicht ook niet heel anders van die zondag op het veld staan eigenlijk.CoRrRan schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 09:35:
[...]
Inderdaad, spelers hebben een achtergrond vorm. Maar dit betekent niet dat ze nooit excellent vorm kunnen halen. Het is gewoon heel belangrijk om spelers die uit vorm zijn, gewoon te laten spelen. En ik heb het idee, maar heb dat nooit bevestigd gezien, dat als spelers alleen maar friendlies spelen, ze ook achteruit gaan in vorm. Misschien is dit complete BS, maar zo voelt het wel.
Dit topic is gesloten.