Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 68 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 58 Laatste
Acties:
  • 166.074 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom 1-0 verloren. Staan nu 6e, maar degradatie is niet meer mogelijk. Duidelijk is wel dat ik vooral in de aanval ruim te kort schiet. Was bekend en zal dus de komende seizoenen de prioriteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:57
Verrassend van de nr 1 gewonnen in een mooie counter pot. :)
Probleem wat nu gaat ontstaan is dat als ik de laatste 3 wedstrijden win (redelijk eenvoudig programma, 2x thuis) ik met 1 punt achterstand op de nr 2 nog kan promoveren. De nr 2 mag namelijk op de laatste speeldag nog op bezoek bij de nr 1.

Of het echter verstandig is om te promoveren naar de VIde ben ik nog niet helemaal over uit. Denk zelf op dit moment dat ik er maar voor moet gaan en dan kijken of ik me kan handhaven waarna ik dan eind volgend seizoen weer terug ga naar spitsen trainen.

Wat voor nivo zullen mijn A spelers nodig hebben voor de VIde denken jullie? Hoofdskill op wonderbaarlijk of hoger? :)

@Salv: Keepers moet je vanaf uitmuntend of hoger trainen. Formidabel keepers zijn nog niet duur in loon, daarboven begint het te lonen om extra skills uit verdedigen stats te halen. Kijk maareens wat een uitmuntend/uitstekend keeper doet op het moment.

Uitmuntend/zwak ~1.5mill / uitmuntend/uitstekend ~2.8mill

Enige wat je nu wel ziet is dat de uitschieters op de TL verder uit elkaar liggen, ik zou dus momenteel geen spelers voor 0 op de lijst zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
-TheNose- schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:32:
Of het echter verstandig is om te promoveren naar de VIde ben ik nog niet helemaal over uit. Denk zelf op dit moment dat ik er maar voor moet gaan en dan kijken of ik me kan handhaven waarna ik dan eind volgend seizoen weer terug ga naar spitsen trainen.
Hoeveel heb je te investeren voor volgend seizoen? Want zie ik het nu goed dat je ook op zondag met trainees speelt? Om een beetje leuk mee te kunnen komen in de meeste VI's zul je denk ik rond de 55 tot 60 sterren uit moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verrassend van de nr 1 gewonnen in een mooie counter pot. :)
Probleem wat nu gaat ontstaan is dat als ik de laatste 3 wedstrijden win (redelijk eenvoudig programma, 2x thuis) ik met 1 punt achterstand op de nr 2 nog kan promoveren. De nr 2 mag namelijk op de laatste speeldag nog op bezoek bij de nr 1.
die nr.1 is managerloos (utrecht united) en halt verder geen al te hoge hatstats, maar die moet nog wel een keer tegen dat botteam en daar zal die 3 punten halen ... en daarmee op 30 punten komen

ik vermoed dat hij de andere twee wedstrijden tegen EVA en Kick-arse zou kunnen verliezen (nr.2 en nr.4)..
FC Kick Arse zou eigenlijk wel alle drie wedstrijden moeten kunnen winnen (verder tegen de nr.5 en 6 ), en dan op 31 punten terechtkomen.

De kans lijkt inderdaad erg groot dat je., als je de komende drie wedstrijden wint (tegen dat botteam op de laatste plaats en verder ook tegen zwakke teams), op 30 punten terechtkomt en met een doelsaldo dat waarschijnlijk beter is dan van utrecht united....

Echter, als ik kijk naar de nederlandse VI denk ik wel dat je moet rekenen met benodigde 200 HTstats en 55-60 sterren om lijfbehoud in een gemidelde liga (je huidige VII is zeer zwak, op Alltid nr.833 van de 1024)...
van jouw liga denk ik ook dat Kick-Arse en E.V.A: de beste kandidaten zouden zijn om zich daar stand te houden, tevens vermoed ik dat je liga niet veel sterker erop zal worden, dus je zeker ook volgend seizoen en grote kans hebt kampioen te kunnen worden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
RM-rf schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:00:
[...]

die nr.1 is managerloos (utrecht united) en halt verder geen al te hoge hatstats, maar die moet nog wel een keer tegen dat botteam en daar zal die 3 punten halen ... en daarmee op 30 punten komen

ik vermoed dat hij de andere twee wedstrijden tegen EVA en Kick-arse zou kunnen verliezen (nr.2 en nr.4)..
FC Kick Arse zou eigenlijk wel alle drie wedstrijden moeten kunnen winnen (verder tegen de nr.5 en 6 ), en dan op 31 punten terechtkomen.

De kans lijkt inderdaad erg groot dat je., als je de komende drie wedstrijden wint (tegen dat botteam op de laatste plaats en verder ook tegen zwakke teams), op 30 punten terechtkomt en met een doelsaldo dat waarschijnlijk beter is dan van utrecht united....

Echter, als ik kijk naar de nederlandse VI denk ik wel dat je moet rekenen met benodigde 200 HTstats en 55-60 sterren om lijfbehoud in een gemidelde liga (je huidige VII is zeer zwak, op Alltid nr.833 van de 1024)...
van jouw liga denk ik ook dat Kick-Arse en E.V.A: de beste kandidaten zouden zijn om zich daar stand te houden, tevens vermoed ik dat je liga niet veel sterker erop zal worden, dus je zeker ook volgend seizoen en grote kans hebt kampioen te kunnen worden
Daar twijfel ik zelf ook over idd, economisch gezien (supportersmood etc) zal het beter zijn nog ergens punten te laten liggen (kan altijd de laatste wedstrijden nog) en dan volgend seizoen (of die daarna) te promoveren als kampioen, liefst met een team die gelijk in de VIde potten kan breken.

Trouwens, iedereen speelt toch met trainees in zijn A-team of ben ik nu gek? Waarschijnlijk bedoel je dat ik met 17/18 jarigen speel op zondag? Dat zouden in een ideale situatie idd eerder 20 jarigen moeten zijn. ;) Deze trainees spelen nu omdat ik totaal niet van plan was om voor promotie te gaan en ik gewoon tot eind volgend seizoen optimaal wilde trainen (B team spelen alleen keepers in de verdediging).

Iemand nog een antwoord op de vraag wat voor nivo je A-spelers met hun hoofd skill moeten hebben in de VIde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
-TheNose- schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:13:
[...]
Trouwens, iedereen speelt toch met trainees in zijn A-team of ben ik nu gek? Waarschijnlijk bedoel je dat ik met 17/18 jarigen speel op zondag? Dat zouden in een ideale situatie idd eerder 20 jarigen moeten zijn. ;)
Tuurlijk train je door op je A posities maar dan moeten dat wel spelers zijn die competitief zijn. Dus 20-22 jarigen die goed mee kunnen komen in je huidige competitie.
-TheNose- schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:13:
[...]
Iemand nog een antwoord op de vraag wat voor nivo je A-spelers met hun hoofd skill moeten hebben in de VIde?
Hangt echt van de bijskills af, je kan beter kijken naar het aantal sterren dat ze halen dan puur naar de hoofdskills. Gemiddeld moet je rond de 5-5.5 sterren per speler uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hoe zit het eigenlijk met de technical defending forwards? Die kregen altijd een dikke bonus, die is inmiddels generved dacht ik, maar hoever precies? Ik wil straks namelijk met een "echte nummer 10" spelen en wil weten hoe handig die eigenlijk zijn. :)

http://wiki.hattrick.org/wiki/Defensive_forward
d3lph schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:48:
[...]

Tuurlijk train je door op je A posities maar dan moeten dat wel spelers zijn die competitief zijn. Dus 20-22 jarigen die goed mee kunnen komen in je huidige competitie.

[...]

Hangt echt van de bijskills af, je kan beter kijken naar het aantal sterren dat ze halen dan puur naar de hoofdskills. Gemiddeld moet je rond de 5-5.5 sterren per speler uitkomen.
Dat van die A spelers weet ik dus wel, maar vond ik nu niet belangrijk, bij de trainingsswitch naar scoren trainen hou ik daar zeker rekening mee. Thx van de sterren indicatie, daar kan ik wat mee.

[ Voor 18% gewijzigd door -TheNose- op 15-02-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
@Salv: Keepers moet je vanaf uitmuntend of hoger trainen. Formidabel keepers zijn nog niet duur in loon, daarboven begint het te lonen om extra skills uit verdedigen stats te halen. Kijk maareens wat een uitmuntend/uitstekend keeper doet op het moment.

Uitmuntend/zwak ~1.5mill / uitmuntend/uitstekend ~2.8mill

Enige wat je nu wel ziet is dat de uitschieters op de TL verder uit elkaar liggen, ik zou dus momenteel geen spelers voor 0 op de lijst zetten. ;)
Hmm zie het ja, maar die kosten om hun 18de ook al 1.3mil en zakken niet veel in prijs als ze 19 worden. Dat wordt een duur plaatje om 5 trainees te kopen en laat ik het geld natuurlijk weer niet hebben :P

Zal even kijken hoe ik dit aanpak, koop nu voor woensdag maar 2x goed verdedigen met redelijk/goed passen om die even een te trainen, vanavond zet ik me andere keepers erop, moet ze toch kwijt anders is het kapitaal vernietiging.

Het is maar hoog inzetten want de markt is kwak momenteel als ik ze dan niet kwijt raak dan maar behouden tot de eerste weken van de nieuwe competitie..

Besloten om dan nu toch maar even 5 nieuwe trainees te halen, met alleen gewoon goed verdedigen, matig/redelijk passen en wellicht matig/redelijk pm/vleugelspel dit voor max 17 jaar en deze maar even trainen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Salv op 15-02-2011 15:14 ]

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
-TheNose- schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:13:
Hoe zit het eigenlijk met de technical defending forwards? Die kregen altijd een dikke bonus, die is inmiddels generved dacht ik, maar hoever precies? Ik wil straks namelijk met een "echte nummer 10" spelen en wil weten hoe handig die eigenlijk zijn. :)

http://wiki.hattrick.org/wiki/Defensive_forward
Een technische DFW is nu identiek aan een normale DFW, behalve dat de technische DFW een klein deel van zijn passen extra aan de vleugelaanval bijdraagt. Dit verschil is volgens vele te verwaarlozen en daarom prefereren velen een [Snel] DFW of een [koppen] DFW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
nWo_Riot schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:40:
[...]

Een technische DFW is nu identiek aan een normale DFW, behalve dat de technische DFW een klein deel van zijn passen extra aan de vleugelaanval bijdraagt. Dit verschil is volgens vele te verwaarlozen en daarom prefereren velen een [Snel] DFW of een [koppen] DFW.
Zag dat bij het team dat bovenaan staat in de ere de beste TDFW rondloopt, maar die heeft maar uitstekend scoren. Heeft het wel zin om een TDFW uberhaupt op scoren te trainen dan? Of heeft hij gewoon veel positiespel en passen nodig? I'm confused.

Deze speler gaat het om: http://www90.hattrick.org...r.aspx?playerId=114773660

[ Voor 7% gewijzigd door -TheNose- op 15-02-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
De bijdrage aan de centrale aanval van een niveau scoren en van een niveau passen is vrijwel gelijk. Die twee zijn dus ongeveer even belangrijk.
Positiespel draagt bij aan het middenveld, hoe hoog dat moet zijn in verhouding tot de aanvallende bijdrage lijkt me een kwestie van smaak.

Als je hem altijd defensief positioneert zou ik gaan voor de volgorde passen, positiespel en scoren. De bijdrage aan de centrale aanval van het passen en scoren ligt ongeveer gelijk (62-61%), maar het passen (28%) draagt meer bij aan de vleugelaanval dan scoren (11%). Daar heb je dus meer aan. Als je hem toch altijd defensief zet moet je wel wat positiespel hebben, anders is het zonde. Hij draagt ongeveer 41% van zijn pm-vaardigheid bij aan het middenveld.

Als je hem ook normaal wilt laten spelen ligt dit weer helemaal anders. Als je dit goed wilt bekijken raad ik je aan om de tabellen uit onderstaande link goed te bestuderen

(http://www.hagonline.org/#manual-chapter#id=80) (in rechtermenu doorklikken naar 'posities van spelers')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
@nWo_Riot: HELD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 14:13
Afgelopen zondag redelijk onverwacht 0-0 gespeeld, sta nog wel 5 puntenlos van de nr 2. Wel veel blessures ineens de laatste tijd.. nu 2 van mijn verdedigers in de ziekenboeg (en een middenvelder) - toch lastig als je 4 verdedigers hebt rondlopen ;)

Gelukkig heeft een aantal van mijn andere spelers ook verdedigende kwaliteiten (al zijn die uiteraard veel lager dan de verdedigers); hoop het op te kunnen vangen.

Misschien houd ik de eerste plaats wel helemaal niet vast, kan nog van alles gebeuren in de laastste 3 wedstrijden natuurlijk; ik ga iig niet shoppen voor een korte termijn vervanger van de geblesseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Imperial_Master schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:38:

ik ga iig niet shoppen voor een korte termijn vervanger van de geblesseerden.
kan toch best wel financieel gunstig zijn imho... de prijzen zitten redelijk in de kelder en als je nu een speler koopt net onder de TC-waarde (en erop let dat zn leeftijd gunstig is, dus hij geen jaar ouder wordt in korte tijd) en die over 5,6 weken verkoopt is de kans groot dat je winst kunt maken.
(of je kunt zelfs overwegen nu al de versterking voor volgend seizoen te kopen en de nu geblesseerde spelers dan te verkopen)

5 punten voorsprong zouden natuurlijk in drie wedstrijden stand moeten houden. (de drie komende tegenstanders zijn ook niet de top, uit tegen rfc oeie welke thuis hooguit 54/57 HTstats op zn MF haalt, dan van WDO moet je héél eenvoudig winnen en dan moet je afsluiten thuis tegen tottenham hutspot ... daarin is 9 uit 3 best goed mogelijk)
maar ik denk wel dat je die Linksback een backup moet geven, of zelfs gewoon vervangen, en sowieso je verdediging wel wat sterker zou moeten worden komend seizoen, dat is je zwakke punt.

[ Voor 39% gewijzigd door RM-rf op 16-02-2011 12:28 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja. Ook ik ben weer een team begonnen en deze keer ga ik volhouden! 8)

Zodra ik alles een beetje op de rails heb, zal ik me verder melden en tot die tijd misschien met wat onnozele vragen hier verroeren en een hele hoop lezen.

Ik heb wel een jeugdteam in het leven geroepen, is er nog iemand met een plekje in een jeugdcompetitie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

nWo_Riot schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:46:
De bijdrage aan de centrale aanval van een niveau scoren en van een niveau passen is vrijwel gelijk. Die twee zijn dus ongeveer even belangrijk.
Positiespel draagt bij aan het middenveld, hoe hoog dat moet zijn in verhouding tot de aanvallende bijdrage lijkt me een kwestie van smaak.

Als je hem altijd defensief positioneert zou ik gaan voor de volgorde passen, positiespel en scoren. De bijdrage aan de centrale aanval van het passen en scoren ligt ongeveer gelijk (62-61%), maar het passen (28%) draagt meer bij aan de vleugelaanval dan scoren (11%). Daar heb je dus meer aan. Als je hem toch altijd defensief zet moet je wel wat positiespel hebben, anders is het zonde. Hij draagt ongeveer 41% van zijn pm-vaardigheid bij aan het middenveld.

Als je hem ook normaal wilt laten spelen ligt dit weer helemaal anders. Als je dit goed wilt bekijken raad ik je aan om de tabellen uit onderstaande link goed te bestuderen

(http://www.hagonline.org/#manual-chapter#id=80) (in rechtermenu doorklikken naar 'posities van spelers')
hmmm ok, geeft mij ook weer nieuwe inzichten.
Ik heb nu dus een technische aanvaller lopen (19 jr), formidabel scoren en formidabel passen met zwak pm.
Hij zou dus hoger in passen moeten en hoger in pm.
Maar ik train scoren........
In het tussenseizoen zal ik wel passen trainen, misschien dat hij wel wat omhoog gaat.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
RM-rf schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:11:
[...]

kan toch best wel financieel gunstig zijn imho... de prijzen zitten redelijk in de kelder en als je nu een speler koopt net onder de TC-waarde (en erop let dat zn leeftijd gunstig is, dus hij geen jaar ouder wordt in korte tijd) en die over 5,6 weken verkoopt is de kans groot dat je winst kunt maken.
(of je kunt zelfs overwegen nu al de versterking voor volgend seizoen te kopen en de nu geblesseerde spelers dan te verkopen)

5 punten voorsprong zouden natuurlijk in drie wedstrijden stand moeten houden. (de drie komende tegenstanders zijn ook niet de top, uit tegen rfc oeie welke thuis hooguit 54/57 HTstats op zn MF haalt, dan van WDO moet je héél eenvoudig winnen en dan moet je afsluiten thuis tegen tottenham hutspot ... daarin is 9 uit 3 best goed mogelijk)
maar ik denk wel dat je die Linksback een backup moet geven, of zelfs gewoon vervangen, en sowieso je verdediging wel wat sterker zou moeten worden komend seizoen, dat is je zwakke punt.
Fair comments.. in principe mag ik de voorsrpong inderdaad niet meer uit handen geven met mijn programma.. mss inderdaad maar eens kijken naar 2 sterkere verdedigers dan (dat mijn verdediging mijn zwakste punt was, wist ik al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
chario2 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:10:
[...]

hmmm ok, geeft mij ook weer nieuwe inzichten.
Ik heb nu dus een technische aanvaller lopen (19 jr), formidabel scoren en formidabel passen met zwak pm.
Hij zou dus hoger in passen moeten en hoger in pm.
Maar ik train scoren........
In het tussenseizoen zal ik wel passen trainen, misschien dat hij wel wat omhoog gaat.
Misschien kan je hem nu beter aan een pm trainer verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
Daar ben je dan mooi klaar mee.. zie je een leuke toevoeging aan je verdediging die ongeveer 5 minuten voor het verstrijken van de deadline nog VER onder het TL gemiddelde zit (denk aan ~1.3M vs ruim 2M); iedereen is natuurlijk Arsenal-Barcelona aan het kijken; klapt de server eruit... hopen dat ze dit of binnen het uur oplossen of dat ze dit pas morgenochtend opgelost hebben; sowieso een beetje jammer want door uitstel komen er alleen maar meer gegadigden denk ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 01:50
Ik hoop ook dat ze vanavond nog terugkomen. Ik moet opstelling en training voor de vriendschappelijke jeugdwedstrijd van morgen nog ingeven. Ik heb een leuke speler die binnenkort 17 wordt (redelijk scoren, redelijk passen, matig vleugel) en die heeft nog een laatste beetje passing training nodig voor die redelijk. Hij maakt ook nog wel 1 competitieduel mee, maar moest er gisteren ineens met rood af, en mag dan dus niet meer meedoen. Ik lag mooi op schema met hem trainen, maar zo wordt het dus toch nog even spannend allemaal :P

Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
We zijn weer online! :)

Verwijderd

Eindelijk weer eens wat talenten rond lopen in mijn jeugdploeg en gelukkig zijn er drie op hetzelfde getraind kan worden. Dus eind volgend seizoen komen er drie spelers die goed te verkopen zijn.

Timon van Vorselen - 16 jaar en 31 dagen
Defending inadequate (max excellent)
Scoring unknown (max inadequate)

Nelis Rijnberk - 15 jaar en 109 dagen

Defending inadequate (max solid)
Playmaking inadequate (max unknown)

Jozef van Limburg - 16 jaar en 11 dagen

Defending inadequate (max solid)
Winger inadequate (max passable)

Dus voorlopig maar even verdedigen blijven trainen in de jeugd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Wat een training deze week, helaas maar 1 popper maar geen! vorm dalingen :P

TSI +13910 / -730
Vorm +8 / 0

Ernest Vartolomei

Conditie: goed Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: matig
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: wonderbaarlijk
Scoren: waardeloos Spelhervatting: matig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
3 pops waarvan 2 trainees :( Jammer, deze week is het wat minder maarja mag niet klagen. Gisteren een spelertje verkocht en nu staat mijn winst voor dit seizoen eindelijk hoger dan vorig seizoen. 5,4 miljoen winst dit seizoen tegenover 4,9 miljoen vorig seizoen. Gelukkig hebben we nog even te gaan dit seizoen dus ik kan het nog verder omhoog krikken :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Is er iemand die hier in de fed op verdedigen traint en geld en zin heeft om een U20 speler te trainen? Ik heb een U17 speler die over 1 maand gepromoveerd kan worden (dan 17 jaar 0 dagen). Normaal bied ik geen spelers aan, maar in dit geval is hij gescout en zou ik het leuker vinden als iemand uit een van mijn feds of in ieder geval een Nederlander hem overneemt i.p.v. een buitenlandse speler. Hieronder wat stats:

Specialiteit: koppen
Verdedigen: uitstekend
Passen: redelijk
Positiespel: redelijk
Leeftijd @ promotie: 17 jaar, 0 dagen

Stuur me maar even een pm hier of bij Hattrick als je hem wil en kan overnemen.
/edit contact van de scout etc. krijg je er uiteraard bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Loona35 op 18-02-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:54

_Z3

Loona35 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:50:
Is er iemand die hier in de fed op verdedigen traint en geld en zin heeft om een U20 speler te trainen? Ik heb een U17 speler die over 1 maand gepromoveerd kan worden (dan 17 jaar 0 dagen). Normaal bied ik geen spelers aan, maar in dit geval is hij gescout en zou ik het leuker vinden als iemand uit een van mijn feds of in ieder geval een Nederlander hem overneemt i.p.v. een buitenlandse speler. Hieronder wat stats:

Specialiteit: koppen
Verdedigen: uitstekend
Passen: redelijk
Positiespel: redelijk
Leeftijd @ promotie: 17 jaar, 0 dagen

Stuur me maar even een pm hier of bij Hattrick als je hem wil en kan overnemen.
/edit contact van de scout etc. krijg je er uiteraard bij.
PM gestuurd, is het bij zo'n speler ook van belang dat tie veel beker wedstrijden speelt? Dat zit er bij mij niet in nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Als hij maar 1x per week speelt. Het gaat er met name om dat mensen die spelers voor het NT en U20 trainen een uitstekend coach hebben en alles op die speler zet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier 1 pop voor een trainee. Ik zou deze speler na deze pop eigenlijk verkopen, maar gezien het feit de TL niet echt veel mooie resultaten heeft momenteel, laat ik hem nog maar even een week of 6 meedraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Salv schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:37:
Als hij maar 1x per week speelt. Het gaat er met name om dat mensen die spelers voor het NT en U20 trainen een uitstekend coach hebben en alles op die speler zet..
Jup. Exact doen wat de scout zegt en maar hopen dat ie zo min mogelijk geblesseerd raakt en zo goed mogelijk in vorm blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje: hoe zie je het snelste welke jeugdspeler je het beste op welke positie kunt zetten?

Ik ben net met m'n team begonne, doe ik dan gewoon veel rondschuiven en wisselen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

M'n excuses, deze week wat laterdan gewoont, maarde deadline is wel exact op 20:00 gezet dus kan tot direkt als de wedstrijden beginnen ingevuld worden.

+++++++++ GOTTRICK TOTO +++++++++++++
De toto van week 12:

Giga eagles - Primator FC
SandstorM - Grolsche Boys
SCSL - FC SlaRud
Speedtouch - Batswaffel United
Born Slippy - skywalker sharks
Jolly Jokers - Starr1es
AFC Ajax 1992 - Marimbas 11
http://www.osv-amsterdam.nl/gottrick/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:00:
Kort vraagje: hoe zie je het snelste welke jeugdspeler je het beste op welke positie kunt zetten?

Ik ben net met m'n team begonne, doe ik dan gewoon veel rondschuiven en wisselen? :)
idd is het vooral een beetje proberen.... je kunt bv in het begin 5-5-0 spelen om direkt bij 5 spelers DEF en 5 Spelers PM te checken, en zo direkt al in 2 of 3 wedstrijden bepaalde hoofdskills te checken...

zodra je spelers pullt is het meeestal wat makkelijker, sowieso weet je dan al vantwee skills dat ze bij de beste drie horen en van één de 'huidige skillwaarde' en van één de potentiele max-waarde..
bovendien, als je op een bepaald spelerstype gezocht hebt is het altijd zinnigze daarop eerst te laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou er ook rekening mee dat je van het gene wat je secundair traint de max-waarde te zien krijgt van een speler en van de primaire training de huidige-waarde. Echter kan dit wel even duren voordat je alles bekent hebt.

Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van http://www.hattrick-youthclub.org/ waar ze een functionaliteit hebben genaamd tweelingen die misschien de zaak nog iets sneller kan laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hmmm, gisteren met 9-0 gewonnen van een bot team zoals verwacht, MAAR de nr 2 heeft verrassend verloren gisteren waardoor ik nu al 2de sta. Win ik komende week en verliest het eigenaarloze team wat nr 1 staat van de (sinds gisteren) nr 3 dan kan ik zelfs nog kampioen worden (mijn doelgemiddelde is een stuk beter dan dat van de huidige nr 1). Echter als ik niet wil promoveren dan zal ik komende week en de week erop beiden moeten verliezen.
Ga ik dus voor het kampioenschap waardoor ik volgend seizoen degradatie voetbal speel, of doe ik aan competitievervalsing door mijn komende wedstrijden te vergooien? :P

Ik weet het dit dilemma had ik vorige week ook, maar nu kan ik dus waarschijnlijk zelfs kampioen worden en zo'n beker is nooit weg natuurlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Gisteren 4-1 gewonnen. Sta nu echt van god los zo veel punten :P
Maar afijn ondanks dat moet ik er nog wel 1 winnen van de 2 voor directe promotie. Natuurlijk moet dat mogelijk zijn dus we gaan er voor :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
jemig alle drie mijn verdedigers zijn ondertussen geblesseerd. twee met +3 (19 en 30) en een met +1 (33). baal stevig. gelukkig wel gewonnen en nog steeds ongeslagen en sinds vorige week al kampioen. Maar wil toch graag ongeslagen dit seizoen afsluiten en zonder verdediding wordt dat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
9 uit 3 wordt het al niet meer ;) gisteren gelijkgespeeld en sta nu nog 3 punten los van de nr 2. Nieuwe verdediger nog niet zo goed in vorm/stamina waardoor zijn impact nog niet geheel duidelijk is zeg maar.. komende week MOET ik winnen (dat team is zo zwak) en daarna nog een leuke aflsuiter van het reguliere seizoen. Zonder 2 overwinningen wordt het promotie/degradatie duel (of mogelijk geen kampioenschap); met 2 overwinningen is directe promotie nog haalbaar. Maar goed, eerst die 6 punten zien te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Wceend schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:41:
jemig alle drie mijn verdedigers zijn ondertussen geblesseerd. twee met +3 (19 en 30) en een met +1 (33). baal stevig. gelukkig wel gewonnen en nog steeds ongeslagen en sinds vorige week al kampioen. Maar wil toch graag ongeslagen dit seizoen afsluiten en zonder verdediding wordt dat lastig.
Koop dan even tijdelijk een paar goede opa's voor weinig? 35 jarigen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
-TheNose- schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:18:
[...]

Koop dan even tijdelijk een paar goede opa's voor weinig? 35 jarigen of zo?
ja dat doe ik dus iedere keer. En die krijgen de eerste wedstrijd direct +3. Opa's zijn blijkbaar niet aan mij besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Wceend schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:27:
[...]

ja dat doe ik dus iedere keer. En die krijgen de eerste wedstrijd direct +3. Opa's zijn blijkbaar niet aan mij besteed.
Hoeveel sterren moeten ze halen? Je kunt ook kijken voor een 20 jarige die niet is doorgetraind. Die gaan vaak voor 10k-50k weg en leveren toch 3-4 sterren. Bijv. iets met goed/uitstekend op de main skill. Wel even op de vorm letten en de conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Loona35 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:58:
[...]

Hoeveel sterren moeten ze halen? Je kunt ook kijken voor een 20 jarige die niet is doorgetraind. Die gaan vaak voor 10k-50k weg en leveren toch 3-4 sterren. Bijv. iets met goed/uitstekend op de main skill. Wel even op de vorm letten en de conditie.
ongeveer 3-4 sterren inderdaad. zit nog in de VIII maar ga naar de VII dus 4 of 5 wordt wel verwacht straks.
Train vleugel dus heb maar een centrale verdediger. Ik wil ook niet teveel geld in de bodemloze put gooien.
Eerst maar eens tot woensdag wachten of ik er nog een op een pleister kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0-2 thuisnederlaag tegen een kampioenskandidaat. Niet kansloos, maar toch verloren. Laatste overwinning is toch alweer ergens medio januari geweest. Begin mij een beetje Willem II te voelen. Hoe dan ook, we zitten in een vette (vorm)dip, maar ook dat is part of the game. Doelstelling is gehaald dus geen schade...

En seriously guys, 35-jarige opa's noemen......,Not funny!!!
Rimpels schieten in mijn voorhoofd :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:49:

In Hattrick zijn het opa's want daar ben je vergeten en begraven op je 40e in het beste geval mag je bier tappen in de kantine maar daar houd het dan ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Begin mij een beetje Willem II te voelen.
daarvoor haalde je bij de Toto wél een duidelijke overwinning : 9 punten bij je voorspelling van dit weekend, enkel de bonuswedstrijd was niet correct... chappeu!

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 21-02-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
0-2 thuisnederlaag tegen een kampioenskandidaat. Niet kansloos, maar toch verloren. Laatste overwinning is toch alweer ergens medio januari geweest. Begin mij een beetje Willem II te voelen. Hoe dan ook, we zitten in een vette (vorm)dip, maar ook dat is part of the game. Doelstelling is gehaald dus geen schade...

33 hier, ook mijn leeftijdsgenoten zijn op de TL opa's. I feel your pain!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
Compleet onverwacht afgelopen weekend de westrijd tegen de nr 3. (stond zelf 7e) gewonnen. Daardoor 1 plaatsje gestegen en dus voor even buiten degradatie gevaar. Ik had eigenlijk verwacht te degraderen dit seizoen, maar heb vorige week eens lekker wat geld uitgegeven aan middenvelder. Hij is al wat ouder maar kan nog wel een paar seizoenen mee hoop ik. Misschien dat ik daardoor nu beter voor de dag ben gekomen. Met een beetje geluk overleef ik de laatste twee wedstrijden en kan ik een seizoen langer in de vii blijven.

Dit is mijn nieuwe aankoop:

Alf Künsberg
27 jaar en 57 dagen, TSI = 15 520
matig in vorm, conditie goed
Heeft redelijk ervaring en is een zwak leider

Keepen: rampzalig
Verdedigen: matig
Positiespel: uitmuntend
Vleugelspel: zwak
Passen: uitstekend
Scoren: redelijk
Spelhervatting: zwak

Ook heb ik besloten wat actiever te gaan trainen en vriendschappelijke wedstrijden serieuzer voor te bereiden. Volgende investering zal een nieuwe trainer gaan worden. Nu nog eens even terug lezen welke stats hij moet hebben:)

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35571094,noline]RM-rf schreef

daarvoor haalde je bij de Toto wél een duidelijke overwinning : 9 punten bij je voorspelling van dit weekend, enkel de bonuswedstrijd was niet correct... chappeu!
Nog twee van die weken...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk genoeg geld voor een betere trainer :)
Maar wat zal ik doen?
Een redelijk/zwak trainer voor 180k ? Of een goed/slecht voor 270k ?

Ik heb een 'vermogen' van 280k beschikbaar, en hoef geen aankopen meer te doen voor volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:09:
Maar wat zal ik doen?

Ik heb een 'vermogen' van 280k beschikbaar, en hoef geen aankopen meer te doen voor volgend seizoen.
goed/slecht. Dat traint een stuk sneller en is de investering zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een stuk sneller dan een redelijk, of 'stukje' ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:14:
een stuk sneller dan een redelijk, of 'stukje' ? ;)
stuk sneller weet niet precies hoeveel maar voldoende om er een aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:09:
Maar wat zal ik doen?

Als je het kunt veroorloven: goed/slecht

Leiderschap komt pas echt in beeld als je via PIC/PIN/MOTS meer gaat spelen, maar als je nu net genoeg geld hebt voor een goed/slecht coach, moet je even meer op je training focussen dan op resultaat.

Daarnaast is er een positief lineair effect op de vorm van je spelers als je een betere trainer neemt. Zie HAG.

[ Voor 11% gewijzigd door CoRrRan op 22-02-2011 14:59 ]

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
+ slecht of zwak leiderschap, waar hebben we het over, heb je beiden niks aan. Altijd voor een goed coach gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 01:50
Voor mij is het seizoen al een aantal weken afgelopen. Ik ben ver weg van de degradatiestreep, maar heb niet kunnen aanhaken in de strijd om de promotieplaatsen.

Dat laatste wordt mijn doel voor volgend seizoen, al zal daadwerkelijk promoveren wellicht nog even te hoog gegrepen zijn.

Ik heb anderhalf miljoen om te spenderen in het tussenseizoen. Veel meer dan afgelopen seizoenen het geval was. Daar zit duidelijk progressie in :)

Doorgaans verveel ik me dood in het tussenseizoen (wat betreft HT dan), maar nu met wat geld om te shoppen (goed voor 2, mss 3 aankopen) ga ik me in de koopjesmarkt die die periode toch altijd is wel wat beter vermaken vermoed ik :)

Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo 5 poppers vandaag! Had er eigenlijk nog twee verwacht, maar dat is voor volgende week.

Aan de def trainers: Tot hoe ver trainen jullie een keeper op in verdedigen? Ik heb nu 5 briljant/uitmuntende keepers rondlopen die ik op verdedigen train. Ik wil na dit seizoen nog 2 seizoenen defs trainen (dan zijn mijn toekomstig A defs klaar namelijk), de huidige keepers zouden dan briljant verdedigen hebben! De TL geeft alleen geen uitsluiting of dit rendabel is, of dat ik ze beter gewoon @ uitstekend kan verkopen?

Volgens mij haal ik het in dezelfde trainingstijd ook om ze @ uitstekend def te verkopen en binnen die twee seizoenen nieuwe keepers naar uitstekend def te trainen.

Choices choices... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
3 pops naar formidabel vleugel. 1 in de verkoop en dan een betere trainee terugkopen voor het A team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:54

_Z3

-TheNose- schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:48:
Zo 5 poppers vandaag! Had er eigenlijk nog twee verwacht, maar dat is voor volgende week.

Aan de def trainers: Tot hoe ver trainen jullie een keeper op in verdedigen? Ik heb nu 5 briljant/uitmuntende keepers rondlopen die ik op verdedigen train. Ik wil na dit seizoen nog 2 seizoenen defs trainen (dan zijn mijn toekomstig A defs klaar namelijk), de huidige keepers zouden dan briljant verdedigen hebben! De TL geeft alleen geen uitsluiting of dit rendabel is, of dat ik ze beter gewoon @ uitstekend kan verkopen?

Volgens mij haal ik het in dezelfde trainingstijd ook om ze @ uitstekend def te verkopen en binnen die twee seizoenen nieuwe keepers naar uitstekend def te trainen.

Choices choices... :P
Ik ging door tot uitstekend. Het zijn (relatief) toch wat oudere spelers die keepers en dacht dat de volgende pop gewoon te lang duurt / niet meer rendabel is. Trouwens toen ze op uitstekend zaten ben ik overgestapt naar SH. Dus moest ook wel stoppen toen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Z3 op 25-02-2011 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

-TheNose- schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:48:

ik heb tot nu toe mn keepers tot matig/redelijk opgetrained ... de winst die ik daarmee boekte was al iets waarmee ik voledig tevreden was en ik ben er juist van uitgegaan dat de hogere niveau's én steeds langer duurde om te trainen en de meerwaarde die het opleverde eerder kleiner werd, omdat weinig spelers zo specifiek zoeken en doorbieden op zulke spelers ... enkel kan het best zijn dat dat ook aan het veranderen is omdat steeds meer spelers merken dat een hoge subskill def op een keeper echt behoorlijk veel meer waard is... (daarbij kies ikzelf wel voor een relatief hoge keeper-hoofdskill, momenteel bovennatuurlijk voor mn beide keepers die ook in DEF trainen)

iig train ik nu een van mn huidige keepers waarschijnlijk ook op tot uitstekend/excellent (is nu hoog in redelijk).

Overigens, ik vind het eigenlijk ook wel een discussie waard of het nu werkelijk winstgevend is je eigen spelers op te trainen en dan door te blijven gebruiken als A-spelers na een trainingsswitch.

Nu ben ikzelf geen trainings-switcher ( ik train al 4,5 jaar hetzelfde ) maar ik ben me wel aan het voorbereiden voor het moment dat ik met mn huidige DEF-hoofdskill domweg me niet zou kunnen standhouden...
Ik verwacht in Liga IV of bovenin liga V al een 'plafond' te bereiken wat er imho mogelijk is met mn huidige hoofdskill als trainingssoort, omdat het je toch ook beperkt en je tactiek een ietwat voorspelbaar maakt (ik neig naar Passing als alternatief, of evt. Spelhervatting of winger, waarbij me wings ook een behoorlijk 'specialistische' strategie lijkt, maar daarin ook een uitdaging).

Wat ik me echter bedacht heb is dat het domweg financieel ongunstiger is als je bv 21, 22 of 23-jarige uitgetrainde DEF-spelers hebt, deze voor jezelf te behouden als je 'bestaande' trainingslinie.
Hun Transferwaarde is juist erg hoog rondom die leeftijd maar het waarde-verval is ook in die leeftijd het grootste, terwijl hun prestatie niet specifiek afneemt.
Een 27-jarige van dezelfde skill haalt dezelfde prestatie (of beter) maar is te kopen voor 50-65% van de prijs die je voor de jongere 22-jarige spelers krijgt. (belangrijkste grond is dat bij 22-jarige subskill trainers ook nog meespelen en meebieden en zo de prijs opdrijven)

Tevens kun je eventueel 'vorige clubgeld' voor hen ontvangen, dat duidelijk hoger zal zijn als je ze jonger verkoopt, zolang ze maar wel 40 wedstrijden gespeeld hebben (3 seizoenen meetrainen levert al snel dat niveau) ...
Meer dan 40 wedstrijden bij een team spelen levert geen verdere 'meerwaarde' op voor spelers (ikzelf ga er ook een beetje vanuit dat ik alle spelers na 3, 4 seizoenen eigenlijk weer vervang, wat tot nu toe ook altijd betekende dat ik een paar niveau's beter ervoor terugkocht en zo ook mn groei realiseer).

Ervan uitgaande dat een team altijd door zal groeien kun je niet uitgaan van al te 'vaste' spelers omdat die immers bij aankoop dan 'te sterk' zouden moeten zijn, maar als het team doorgroeit deze langzaam (of snel) tot de zwakkeren gaan behoren...
ik heb zelf ook het idee dat ondanks dat mn def-linie die ik train de sterkste van mn liga veruit is op dit moment, dat deels ook komt omdat ik altijd met 5 def-spelers speel (en ook genoeg keuze heb om altijd de spelers in beste vorm te laten spelen)... individueel zijn die spelers niet eens de top: een deflinie met die def-trainee's opzetten resulteert dan imho in een zwakkere def-linie dan ze gewoon direkt te verkopen bijk de trainingsomstelling en hun opbrengst te investeren in een def-linie met ietwat oudere spelers met hogere def-skills en meer ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
20-21 jaar wereldklasse def/goed passen: ~2.1mill
27 jaar idem: ~1.7mill

De verschillen zijn niet schokkend. Verschil is dan dus puur eventueel moederclub geld en de iets betere prestatie van de 27 jarige door de betere ervaring. Ik denk dat de verschillen te klein zijn.

Mijn keepers train ik maar max op tot uitstekend, aangezien ze uitmuntend in hoofdskill hebben. Bij bijv bovennatuurlijke keepers heeft het waarschijnlijk meer zin om hoger door te trainen. Uitstekend is toch wel minimaal ivm de andere categorie waar je dan in komt in de TC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Poppers.

Een B trainnee en mijn keeper die een DEF skill omhoog gaat!!

EDIT : T O T O :) T O T O ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

+++++++++++ GOTTRICK TOTO ++++++++++++

De toto van week 13:
DM2 Sportainment versus Watson Wunderers
OO0nMe's Dreamteam versus IFC 2005
orion pax international versus Nastro Azzurro FC
Thorgal Eagles versus jaapstam4president
schoppies versus SC Oud-Beijerland
Tolhek Terminators versus Nyhoof City
bonuswedstrijd
The White Boys versus ITM

onder GoT Toto

deadline is morgenavond om 20:00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:10:
+++++++++++ GOTTRICK TOTO ++++++++++++

De toto van week 13:
DM2 Sportainment versus Watson Wunderers
OO0nMe's Dreamteam versus IFC 2005
orion pax international versus Nastro Azzurro FC
Thorgal Eagles versus jaapstam4president
schoppies versus SC Oud-Beijerland
Tolhek Terminators versus Nyhoof City
bonuswedstrijd
The White Boys versus ITM

onder GoT Toto

deadline is morgenavond om 20:00 uur
Mooie, tricky potjes. Vooral die van SC Oud-Beijerland. Gaat TheNose nu wel of niet voor de titel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:52:
[...]

Mooie, tricky potjes. Vooral die van SC Oud-Beijerland. Gaat TheNose nu wel of niet voor de titel ;)
klopt, ik zat idd bij het doorzoeken van wedstrijden ook daarnaar te kijken, ik geloof wel dat TheNose ervoor zal gaan, maar het is nog altijd wel een tricky wedstrijd die hij moet spelen.

verder zag ik ok dat Sportclub Rijssen het erg goed doet en kort voor promotie naar Liga III lijkt te staan.

Zelf heb ik net met 0-3 gewonnen, en ook mn direkte promotie staat nu vast :)
vermoedelijk wordt m'n spits ook Topscoorder, staat nu 4 goals voor op de anderen qua aantal goals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
We moeten de jeugd compo snel weer starten, heb net namelijk een 15jarige redelijk allrounder met de uitschieter voor uitstekend verdedigen. Die moet zo snel mogelijk training krijgen. Iemand een idee hoe ik deze het snelst kan trainen, om zo achter zijn overige potenties te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:52:
[...]

Die Toth oder die gladiolen! :P

Vandaag voor het eerst iets bruikbaars gepulled:

Wij hebben een interessante kandidaat te bespreken. Filip de Vogel is zijn naam. Volgens zijn gegevens is hij 16 jaar.

Deze speler is matig in Vleugelspel op dit moment in zijn loopbaan. Train dit jongetje goed en hij is in 'no time' goed op het gebied van Scoren!

Wat vind je ervan, geven we hem een kans?

Zal me geen miljoenen opleveren, maar wie weet is hij echt snel goed in scoren en promoveer ik hem @ 17jr30dgn of zo. Dat zou lekker zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Salv schreef op zondag 27 februari 2011 @ 06:39:
We moeten de jeugd compo snel weer starten, heb net namelijk een 15jarige redelijk allrounder met de uitschieter voor uitstekend verdedigen. Die moet zo snel mogelijk training krijgen. Iemand een idee hoe ik deze het snelst kan trainen, om zo achter zijn overige potenties te komen?
Snél optrainen zou je eerst concentreren op zn DEF-capaciteiten betekenen...
Het slimste is dat te doen met primair DEF en secundair Defensive Positions (primair en secundair DEF is niet sneller,vrijwel even snel of net ietsjes langzamer, en het grootste nadeel daarvan is dat je geen skillmeldingen krijgt met secundair en primair dezelfde trainingsoort).

Kies je een andere secundaire trainings-soort; bv winger kun je daarvan dan de max-skill te horen krijgen, sowieso krijg je ook iedere week een andere, niet getrainde maxskill te horen van één speler...
echter weet je nooit echt goed van welke speler je dat te horen krijgt....

Eigenlijk zou ik je eerst aanraden je te fixeren op het optrainen van die DEF-hoofdskill, tot het moment dat je goed kunt inschatten welk 'subniveau' die heeft en of het je probleemloos lukt die tot zn pulldatum opgetrained te krijgen.

Eén van de mogelijke problemen bij een speler met Uitstekend Potentieel wil nog wel zijn dat die misschien een relatief 'lage' huidige skillwaarde heeft (kan namelijk best nog wel is-skill hoog op zwak of laag matig hebben) en het dan nog behoorlijk aanpoten is om op tijd die ene hooofdskill uitgetrained te krijgen.
Imho kun je dus het beste eerst zekerstellen dat je op tijd die hoofdskill klaarhebt, eventuele subskills zijn dan hoooguit leuke extraatjes, de 'krenten in de pap'.

[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 27-02-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Dus jij zegt verdedigen en controlerend spel als eerste?

Dit is hem trouwens;
Sven van Eekeres
15 jaar en 48 dagen

Keepen: onbekend
Verdedigen: onbekend (max. uitstekend)
Positiespel: onbekend
Vleugelspel: onbekend
Passen: onbekend
Scoren: zwak (max. onbekend)
Spelhervatting: onbekend

Sven van Eekeres heeft volgens mij potentieel. Hij is 15 jaar en lijkt iets extra's te hebben.

Deze speler is zwak in Scoren op dit moment in zijn loopbaan. Zijn overall vaardigheden zijn redelijk. Dus wellicht is hij wat voor ons. Als hij zich goed ontwikkelt, dan kan deze jongen uitstekend in Verdedigen worden voordat hij bij het eerste komt.

Kan ik hem een plek in ons jeugdteam aanbieden?

[ Voor 23% gewijzigd door Salv op 27-02-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

15 jaar + 48 dagen geeft een behoorlijke kans dat hij genoeg tijd zal hebben te trainen.
dan is direkt al beginnen met 'speedtrainen' waarschijnlijk niet nodig;
je kunt de tijd nemen, 176 dagen zelfs...

qua subskill weet je nu wel dat de andere hogere skill iig scoren kan zijn, wat helaas geen nuttige subskil is voor een verdediger, maar gezien z'n overall redelijk melding zal hij vermoedelijk nog een goede subskill hebben die misschien matig of redelijk is, zelfs goed is mogelijk (als die scoren potentieel niet zo hoog is)....
(overall redelijk betekent waarschijnlijk dat de drie beste max-skills een gezamelijke waarde hebben van tussen de 18 en 21 punten... als daarvan één al uitstekend is, en een minimaal zwak heb je tussen de 6 en 9 skillpunten 'resterend' ).

Ik zou me qua subskill eerstvooral richten op vleugelspel en passing (als je bereid bent wat te 'experimenteren' met je secundaire training en verder geen talenten hebt)..
positiespel is natuurlijk wel de meest interssante subskill, maar laat zich heel lastig combineren met DEF-training

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Ik kreeg ook een redelijk overall speler aangeboden, paar weekjes terug. Die stelde me toch best wel teleur :(

Tammo Odewald

16 jaar en 24 dagen
Keepen: onbekend (max. waardeloos)
Verdedigen: matig (max. matig)
Positiespel: onbekend (max. zwak)
Vleugelspel: onbekend (max. matig)
Passen: matig (max. goed)
Scoren: onbekend (max. waardeloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
Door mijn winst van vanavond en het gelijke spel van mijn directe concurrent ben ik kampioen! Denk dat ik in een promotie/degradatieduel promotie naar de Ve af moet zien te dwingen, aangezien ik er voor directe promotie niet goed voorsta.

Maar goed, ik heb de stijgende lijn weer te pakken (na een paar seizoenen te promoveren naar/ degraderen uit de VI nu in mijn 2e seizoen in deze VI kampioen) en een beker erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nWo_Riot schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:19:
Ik kreeg ook een redelijk overall speler aangeboden, paar weekjes terug. Die stelde me toch best wel teleur :(

Tammo Odewald

16 jaar en 24 dagen
Keepen: onbekend (max. waardeloos)
Verdedigen: matig (max. matig)
Vleugelspel: onbekend (max. matig)
Passen: matig (max. goed)
Scoren: onbekend (max. waardeloos)
Dat lijkt me inderdaad een tegenvaller! Maar als je hem volledig uittraint, dan zou ik hem zeker nog kopen ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo promotie is een feit. Nu hopen dat de nr 1 volgende week verliest! :-)
Heb nog steeds wel mijn twijfels of dit verstandig is, maar goed deze VII is dermate zwak dat ik anders komend seizoen toch zou promoveren, al doe ik nog zo mijn best om slecht te presteren. Volgend seizoen dus degradatievoetbal op sportpark de Kikkershoek!

[ Voor 63% gewijzigd door -TheNose- op 28-02-2011 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Zo kampioenschap is binnen.
Nu nog het P/D duel winnen en op naar IV !

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:57

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

-TheNose- schreef op maandag 28 februari 2011 @ 05:53:
Heb nog steeds wel mijn twijfels of dit verstandig is, maar goed deze VII is dermate zwak dat ik anders komend seizoen toch zou promoveren, al doe ik nog zo mijn best om slecht te presteren. Volgend seizoen dus degradatievoetbal op sportpark de Kikkershoek!
Volgens Alltid.org sta ik nog 1000 plaatsen onder jou in de ranglijst van de VII. En waarschijnlijk ga ik ook promoveren, aangezien ik als nummer 2 tegen nummer laatst moet spelen, en nummer 1 tegen 3 moet.

Weet sowieso niet wat verstandiger is, maar ik ga niet expres verliezen. Zie komend jaar wel wat het wordt...

[ Voor 41% gewijzigd door majoh op 28-02-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
majoh schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:36:
[...]
Volgens Alltid.org sta ik nog 1000 plaatsen onder jou in de ranglijst van de VII. En waarschijnlijk ga ik ook promoveren, aangezien ik als nummer 2 tegen nummer laatst moet spelen, en nummer 1 tegen 3 moet.

Weet sowieso niet wat verstandiger is, maar ik ga niet expres verliezen. Zie komend jaar wel wat het wordt...
Dat heb ik dus ook. Altijd streven naar het hoogst haalbare. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

-TheNose- schreef op maandag 28 februari 2011 @ 05:53:
Apart dat die FC-KickArse zo slecht geplaatst is! Met kop en schouders beter dan de andere teams in je league. Nou ja, dikke pech voor hem.

Iig gefeliciteerd met je promotie. Gewoon altijd doen, vind ikzelf. Op je tenen lopen is leuker. :)

Zelf weer gewoon gewonnen, ondanks dat mijn team's vorm best slecht aan het worden is. Ook de kampioen in onze league is niet het beste team qua stats geweest, maar heeft wel de cruciale wedstrijden gewonnen, terwijl de concurrentie het heeft laten liggen.

Nu hopen dat ik mijn 5 B-trainees voor het nieuwe seizoen kan verkopen en hopelijk lekker kan cashen met die mannen. Waarschijnlijk iets van 10M in waarde begin volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
CoRrRan schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:11:
[...]
Apart dat die FC-KickArse zo slecht geplaatst is! Met kop en schouders beter dan de andere teams in je league. Nou ja, dikke pech voor hem.

Iig gefeliciteerd met je promotie. Gewoon altijd doen, vind ikzelf. Op je tenen lopen is leuker. :)

Zelf weer gewoon gewonnen, ondanks dat mijn team's vorm best slecht aan het worden is. Ook de kampioen in onze league is niet het beste team qua stats geweest, maar heeft wel de cruciale wedstrijden gewonnen, terwijl de concurrentie het heeft laten liggen.

Nu hopen dat ik mijn 5 B-trainees voor het nieuwe seizoen kan verkopen en hopelijk lekker kan cashen met die mannen. Waarschijnlijk iets van 10M in waarde begin volgend seizoen.
Ja hij heeft gewoon veel pech hoor. Kijk naar die wedstrijd van gisteren, erg raar dat hij die verliest. Al haalde zijn tegenstander wel vaker succes met zijn pressie techniek. Ik hoop daarom dat hij dus ook gewoon wel van de huidige nr 1 (eigenaarloos, maar nog spelend met zijn sterkste opstelling) wint. Daar heeft hij gewoon het team voor. Dat zou betekenen dat ik kampioen word! :P
Met een beetje geluk is de nr 1 volgende week een bot team, maar die reset zal wel na dit seizoen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerts Kudos voor alle kampioenen en promovendi.

Zelf gisteren roemloos met 3-0 verloren. De ploeg snakt werkelijk naar een overwinning. Volgende week moeten we het seizoen goed proberen af te sluiten door thuis van de nummer laatst te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
RM-rf schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:54:

Ik zou me qua subskill eerstvooral richten op vleugelspel en passing (als je bereid bent wat te 'experimenteren' met je secundaire training en verder geen talenten hebt)..
positiespel is natuurlijk wel de meest interssante subskill, maar laat zich heel lastig combineren met DEF-training
Ben bereid om best te experimenteren voor de beste training en verschillende vaardigheden, heb nog wel wat anders leuks rond lopen.

Thom Dijns
15 jaar en 58 dagen [Onvoorspelbaar]

Keepen: onbekend (max. slecht)
Verdedigen: onbekend (max. matig)
Vleugelspel: onbekend (max. redelijk)
Passen: onbekend
Scoren: redelijk (max. goed)

Krelis Sneekes
16 jaar en 32 dagen [Krachtig]

Verdedigen: onbekend
Vleugelspel: matig (max. matig)
Passen: zwak (max. zwak)
Scoren: matig (max. goed)

De volgende 2 zijn ook wel leuk, alleen krijg ik die niet voor 17.0 natuurlijk maar wil hun ook wel meenemen in een training al zal de focus er niet op liggen.

Reitze Claassen
16 jaar en 72 dagen

Verdedigen: onbekend (max. goed)
Vleugelspel: onbekend
Passen: onbekend (max. redelijk)
Scoren: matig (max. onbekend)

Harald Holsgens
16 jaar en 98 dagen [Koppen]

Verdedigen: onbekend
Positiespel: onbekend (max. matig)
Vleugelspel:onbekend (max. uitstekend)
Passen: onbekend (max. matig)
Scoren: redelijk (max. onbekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

*zucht* Ik wil ook wel weer eens een leuke pull hebben. Ik heb nu ongeveer 3 spelers die wel wat geld in het laatje gaan brengen (waarbij de training heel goed op elkaar afgestemd is geweest) en nu zit ik straks weer met een gat naar de volgende leuke speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:00
Heren,

Ik ben een redelijk nieuwe speler en ik heb een vraag. Momentele speel ik in VIII en ik moet toch eens kampioen worden. Ik heb onlangs een heleboel spelers verkocht en ik heb nu een redelijk budget voor een nieuw team.

Mijn team ID is 148750.

Ik heb 3 miljoen te besteden, hoe zouden jullie dit uitgeven?

De opstelling welke ik in gedachten heb is 4-3-3 (ik train scoren):

Keeper: 1 keeper rond 500k (minimaal uitmuntend)
Verdediging: 2 verdedigers aanschaffen rond 500k (minimaal wonderbaarlijk), 2 verdedigers met uitmuntend heb ik al
Middenveld: 2 centrale middenvelders aanschaffen rond 750k (minimaal bovennatuurlijk), 1 middenvelder met wereldklasse heb ik al.
Aanval: 6 trainees heb ik nu (de 3 in de basis zijn minimaal goed)

Ga ik hiermee promoveren en beter nog, is dit slim om zo te investeren??

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ehm voor 3mill koop je misschien 1 bovennatuurlijke mid, jouw wensenlijstje is niet helemaal markcomform als je het mij vraagt.

Je tweede vraag...ja met zulke spelers ga je promoveren, misschien zelfs direct naar de VIde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Masch schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:05:
Heren,

Ik ben een redelijk nieuwe speler en ik heb een vraag. Momentele speel ik in VIII en ik moet toch eens kampioen worden. Ik heb onlangs een heleboel spelers verkocht en ik heb nu een redelijk budget voor een nieuw team.

Mijn team ID is 148750.

Keeper: 1 keeper rond 500k (minimaal uitmuntend)
Verdediging: 2 verdedigers aanschaffen rond 500k (minimaal wonderbaarlijk), 2 verdedigers met uitmuntend heb ik al
Middenveld: 2 centrale middenvelders aanschaffen rond 750k (minimaal bovennatuurlijk), 1 middenvelder met wereldklasse heb ik al.
Aanval: 6 trainees heb ik nu (de 3 in de basis zijn minimaal goed)

Ga ik hiermee promoveren en beter nog, is dit slim om zo te investeren??
Voor de VIII en VII heb je nog geen bovennatuurlijke spelers nodig, in vele red je het ook prima met wonderbaarlijk / wereldklasse en deze kosten rond de leeftijd van 20/22 z'n 2a3mil per stuk ligt natuurlijk aan welke stats je kiest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:50
Heren,

Ik zou eerst de transfervergelijking eens bekijken (zoals hieronder ook aangegeven) want de spelers die jij wil krijg je niet voor de bedragen die je geeft.
Mijn team ID is 148750.
Vroeger kon je aan het teamID zien of iemand al langer speelde, maar dat is dus ook niet meer het geval. Zal wel komen omdat jij het team van iemand anders onvergenomen hebt. Ik heb zelf namelijk ook een teamID van 148xxx en speel al sinds 2003 :P Ik zie dat jij pas sinds half 2009 speelt.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Mijn team ID is 148750.

Of je kampioen wordt ligt vooral ook af van welk teams in je liga zullen zitten, op dit moment behoor je tot de top-drie, wat eigenlijk ook de enige serieus te nemen teams zijn, die duidelijk 35% sterker zijn dan de rest, welk team van die drie kampioen wordt ligt vaak ook af van het resultaat in de onderlinge wedstrijden...
dit seizoen zal één daarvan promoveren en daarvoor lijkt waarschijnlijk een team terug te komen die duidelijk onder jouw niveau ligt (volgens de voorspelling van Alltid, waarschijnlijk zal wel een ander in je liga terechtkomen, maar het is heel aannemelijk dat dat een 'zwakker' team is):
Dus heb je hooguit nog met één echte concurrent te maken: shortlife united..

Wat betreft je budget, zoals je zelf net zegt heb je dat geld verdient door je huidige A-spelers te verkopen dus is hete geen 'meerwaarde' die je kunt investeren en veel 'verbetering' is heir niet uit te halen...
je kunt nu wel erg oude spelers aankopen die relatief goedkoper zijn, wat je vanochtend ook gedaan hebt door een 30j+110d-jarige middenvelder te kopen met redelijk conditie en 21.000€ loon, maar eerlijk gezegd vermoed ik dat dat wel eens een miskoop kan zijn:
hij staat één dag voor zn verjaardag naar 32 jaar en zal snel skill verliezen, ook zal hij met redelijk conditie een hoog prestatieverval hebben, veel bruine sterren.
Qua loon slurpt hij nu ruim 55% van je loonkosten op, dat is een erg scheve statistiek, een erg ongelijke verdeling van de financiele lasten op één speler.

Dan hebben we het niet eens over het risico dat hij opeens geblesseerd raakt, bv net voor één van de twee enige wedstrijden die je komend seizoen zult _moeten_ winnen: tegen shortlife united,
of bv wat er gebeurt als die in een vormdal komt....

Als ik je zou moeten adviseren is volgens mij het eerste wat je op orde moet krijgen je training...
je zegt scoren te trainen, maar je speelt in je vriendschappelijke wedstrijden met 19-jarigen uit je eigen team die netaan 1,5 of 2 sterren halen in de aanval.
In je ligawedstrijden loopt er een 27-jarige op een trainingsplaats..

dat klopt niet, dat is weggooien van inkomsten....
zorg er eerst voor dat je goede trainee's hebt die je ook écht geld opleveren na het optrainen (qua leftijd ergens tussen de 17j+50 en 18j+50d met een goede specialiteit en minimaal redelijk scoren en liefst ook nog bv matig pass of zoiets):
verkoop Foppe Attama (de 27-jarige) en ergens na week 4 van het volgend seizoen ook Fausto Lischi (dan heb je de eerste wedstrijd tegen shortlife united net gespeeld als het goed is)...

Momenteel is overigens je zwakste linie juist je aanval, ondanks dat je met drie aanvallers speelt..
daarin is ook de beste winst te behalen, maar daarvoor moet je ook geschikte trainee's hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
owww....

Ik heb net 2 spelers gekocht, voordat ik bovenstaand bericht zag:

Voor 740.000:
Magyarország Tamás Eszes
27 jaar en 32 dagen, TSI = 104 910
redelijk in vorm, conditie goed [Onvoorspelbaar]
Heeft goed ervaring en is een matig leider
Keepen: 1/20 rampzalig
Verdedigen: 6/20 redelijk
Positiespel: 16/20 buitenaards
Vleugelspel: 3/20 slecht
Passen: 3/20 slecht
Scoren: 3/20 slecht
Spelhervatting: 4/20 zwak

Voor 720.000:
Italia Fausto Lischi
30 jaar en 110 dagen, TSI = 28 940
redelijk in vorm, conditie redelijk
Heeft redelijk ervaring en is een waardeloos leider
Verdedigen: 4/20 zwak
Positiespel: 14/20 bovennatuurlijk
Passen: 5/20 matig
Scoren: 5/20 matig
Spelhervatting: 3/20 slecht

Dit zijn dus slechte aankopen??

Mijn beste 3 aanvallers zijn:

Nederland Simeon Bastiaens

18 jaar en 96 dagen, TSI = 900
redelijk in vorm, conditie zwak [Onvoorspelbaar]
Heeft rampzalig ervaring en is een redelijk leider
Verdedigen: 3/20 slecht
Positiespel: 4/20 zwak
Passen: 5/20 matig
Scoren: 7/20 goed

Nederland Thijmen Gillhaus

17 jaar en 28 dagen, TSI = 580
redelijk in vorm, conditie matig
Heeft rampzalig ervaring en is een waardeloos leider
Positiespel: 3/20 slecht
Vleugelspel: 4/20 zwak
Passen: 4/20 zwak
Scoren: 7/20 goed
Spelhervatting: 2/20 waardeloos

Nederland Foppe Attama

27 jaar en 87 dagen, TSI = 1 180
redelijk in vorm, conditie redelijk
Heeft slecht ervaring en is een goed leider
Keepen: 2/20 waardeloos
Positiespel: 3/20 slecht
Vleugelspel: 7/20 goed
Passen: 4/20 zwak
Scoren: 6/20 redelijk
Spelhervatting: 5/20 matig
27-02-2011 **+-+b+b (Aanvaller)

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Die twee middenvelders zijn erg duur in salaris (eufemistisch gezegd)

Fausto Lischi was al een sterke salarispost met zn 21K, terwijl je voor die aankoop slechts 16K aan totale loonkosten voor de rest van je team had

Tamás Eszes is helemaal een ramp, die kost je bijna € 90K per week... oftewel, tot aan week 4 waarin je dus die ene concurent treft moet je bijna evenveel aan enkel loonkosten bij hem bijbetalen, als zn aankoopprijs...

financieel is dat erg onhandig manouvreren en ik vrees dat de kans groot is dat je financiele problemen gaat krijgen op deze manier,

wat betreft de Aanvallers..
als je SCO traint wil je eigenlijk geen 27-jr+87d meer hebben, dus is het de beste keuze Foppe Attama te verkopen, (de prijzen zullen stijgen aan het begin van volgend seizoen, anderszijds moet je hem wel voor zn 28e verjaardag verkopen omdat de TL-vergelijking dan opeens lager uitkomt)

Thijmen Gillhaus vind ik je beste trainee, die heeft best wat potentieel,
Simeon Bastiaens daarentegen is al bijna 19, mocht je die nog voor zn 19e verjaardag kunnen verkopen voor een goede prijs moet je dat zeker overwegen... (maar wel tegen een goede prijs dan, anderszijds heeft hij namelijk wel ook leuke bijskills en een goede specialiteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Zoals al eerder verteld, je advies had ik te laat gelezen. Overigens dank dat je deze geeft :)

Ik maakte, voordat ik mijn A-team verkocht, ongeveer 200k winst per 2 weken, exclusief trainees 'winst'. Ik dacht dus wel ene paar toppers in mijn team te kunnen hebben.

Wat zou ik nu gaan doen? Eszes gelijk weer verkopen? Ik zie wel dat je normaal dik 1miljoen voor zo'n speler betaald, dus wellicht kan ik wel wat winst op hem maken?

Daarnaast zeg je dat ik trainees moet gaan kopen. Wat voor budget denk jij dan aan?

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Eszes en Lischi gelijk weer verkopen zou wel eens een behoorlijke verliespost opleveren...
wat dat betreft is het misschien slimmer eens door te rekenen of je die salariskosten kunt blijven betalen en ook of je dat wilt.

Je kunt wél zo ongeveer rekenen dat er een zekere kans is dat de prijzen begin volgend seizoen weer aantrekken en dat kan best betekenen dat je die ook later voor een leuke prijs kwijt kunt...
zou je dat na week 4 doen kun je de eerste wedstrijd tegen die enige concurrent dan iig gespeeld hebben...

wel denk ik dat zulke spelers met vels te hoge salariskosten domweg niet rendabel voor je zijn...
beter kun je kijken naar middenvelders met veel minder hoge PM, maar liever dan wat meer passing, def of stamina/conditie...:
minder loon maar relatief meer prestatie.
Liever op termijn gewoon een solide team opbouwen als in een half seizoen je hele budget 'opbranden' om vooral halve botteams met ruime cijfers te verslaan en dan volgend seizoen direkt weer degradatiekandidaat te zijn zonder geld in de kas.

Wat betreft trainee's... ikzelf ben geen (bedankt TheNose, 'g' was weggevallen) Scoren-trainer en weet dus niet zoveel van die markt, maar ik meen wel dat momenteel er behoorlijk veel aanbod is qua forwards (doordat in de jeugdacademie forwards onevenredig hoge sterren-aantallen halen en veel managers snel kiezen scoren te trainen)..
Ook is het kennelijk een markt met hoge winstmarge's, zeker bij het optrainen van jonge 17-jarigen van bv goed naar uitstekend, of van redelijk naar goed.

Volgens mij zou je heel goed kunnen kijken naar bv spelers van 17-jr en 20-40d, met redelijk SCO (hoog in de redelijk, check dat via psicoTSI, bij net gepullde spelers kun je dat adhv hun salaris goed checken) en bv matig pass en liefst en specialiteit...
die vind je al voor €15K...één niveau opgetrained zijn ze €150K waard.
Dat is snel geld verdienen.
ook bv direkt zoeken naar de 17-jarigen met goed SCO en matig pass en proberen die voor 125-150K te kopen en ze voor hun verjaaardag op uitstekend te krijgen en dat te verkopen kan behoorlijk winstgevend zijn...
17jr en uitstekend sco met matig pass brengt ook 450-500K op.

Iig je friendlies zou je met zulke spelers moeten spelen, en niet die 19-jarige eigen-jeugd-spelers

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 02-03-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Masch schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:03:
[...]
Voor 740.000:
Magyarország Tamás Eszes
27 jaar en 32 dagen, TSI = 104 910
redelijk in vorm, conditie goed [Onvoorspelbaar]
Heeft goed ervaring en is een matig leider
Verdedigen: 6/20 redelijk
Positiespel: 16/20 buitenaards
Passen: 3/20 slecht
Scoren: 3/20 slecht
[...]
Wel mooi: je koopt één speler met een salaris dat meer is dan de helft van het salaris van mijn gehele team. :)

Oh en RM-rf: je bent DEF trainer, geen scoren! ;)

Even een extra aandachtspuntje voor iedereen die Foxtrick gebruikt: de DEV versie (te vinden op http://code.google.com/p/foxtrick/) heeft een nieuwe 'feature' genaamd HTMS-points. (Foxtrick preferences -> Shortcuts and Add-ons -> HTMS-points)

Dit is een leuke extra tool (naast bijv. PsicoTSI) om te kijken wat voor potentie de spelers hebben op de TransferList (of bijv de spelers in je eigen team). Deze HTMS-points kun je ook op je eigen spelers toepassen en dan ook in de skill-table laten zien (zie beneden).

Afbeeldingslocatie: http://easycaptures.com/fs/uploaded/361/thumbs/6642518916_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CoRrRan schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:38:

Oh en RM-rf: je bent DEF trainer, geen scoren! ;)
oeps :o daar miste een 'g' ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik heb de tegenstander van de eigenaarloze nr 1 nog maar even een pm gestuurd. Of hij niet zal vergeten te motsen. :P Wil natuurlijk wel kampioen worden. :)
Dan nog een seizoentje counteren om weer scoren te gaan trainen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
2 keeper pops, 1 naar matig def 1 naar redelijk def. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik had vandaag 5 pops: 1 vleugel B-trainee (6>7), 1 mid B-trainee (6>7), 1 mid A-speler (14>15), een A-spits (4>5)

Nu kijken of ik deze spelers verkocht kan krijgen.

Wel een vraagje over een van die spelers, aangezien de Transfer Compare weinig nuttigs oplevert:
Edgardo Condemi [playerid=258161268]
21 years and 104 days, Next birthday: 12-03-2011

Nationality: Italy

In passable form, solid stamina.
A sympathetic guy who is balanced and dishonest.
Has weak experience and inadequate leadership abilities.

Owner: Spatie mag wel (since 20-11-2009 (11/40), 4s 3wk)
Total Skill Index (TSI): 78 170
Wage: 21 828 € (18 190 €) /week including 20% bonus 349 248 €/season
Warnings: 1
Injuries: Healthy
HTMS Points: Ability: 960 / Potential: 1829

Keeperdisastrous (1)
Defendinginadequate (5)
Playmakingtitanic (15)
Wingerweak (4)
Passingexcellent (8)
Scoringinadequate (5)
Set piecesdisastrous (1)
Wat zou een mooie startprijs zijn voor deze speler? Gewoon eens op €0 proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

CoRrRan schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:12:
Ik had vandaag 5 pops: 1 vleugel B-trainee (6>7), 1 mid B-trainee (6>7), 1 mid A-speler (14>15), een A-spits (4>5)

Nu kijken of ik deze spelers verkocht kan krijgen.

Wel een vraagje over een van die spelers, aangezien de Transfer Compare weinig nuttigs oplevert:

[...]
Nu NIET verkopen !!!!!!
train effe passen of zo, maar verkoop ze volgend seizoen als die 2 wedstrijden onderweg is.
Krijg je er veeeeel meer voor

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CoRrRan schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:12:

hij zou volgens mij wel minimaal 4,5 miljoen moeten kunnen opbrengen...
maar hem te koop zetten voor €0 is volgens mij erg risicovol...de markt is nog altijd enorm tam (al heb ik wel de indruk dat hij een beetje aantrekt nu, veel spelers al bewust nu inkopen omdat ze al weten dat de prijzen idd rond week 14/15 op hun dieptepunt beland zijn en daarna snel stijgen)...

volgens mij is het wel enigszins veilig de speler zeker een stevige minimum-prijs te geven van 80-85% van de prijs die je ervoor verwacht te krijgen...
het is imho altijd een beetje een risico als een speler heel lang op een nul-prijs of iig extreem laag geprijsd blijft, de kans dat hij in een bidwar dan ook écht op zn wensprijs komt is minder groot als hij aan het begin van de eventuele bidwar héél laag staat (ongeveer het tijdstip 15 minuten voor afloop van de Deadline).

Ikzelf zet op dit moment spelers die ik wens te verkopen gewoon te koop voor precies 100% van de prijs die ik ervoor wil hebben,
daarbij neem ik bewust het risico dat er niet geboden wordt, domweg omdat ik er ook vanuit ga dat de prijzen sowieso straks wel nog een stukje gaan stijgen en zulk een speler een of twee weken later waarschijnlijk sowieso al en veel hogere Transfer-compare-waarde zal hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

++++++ Gottrick TOTO ++++++++

de laatste keer van dit seizoen:
The Grazinhos - Marimbas 11
ADP Gaterinos - Schot door het WC raampje FC
FC Artistic - Xavier
VV O.N.B. - Mersey Rebels
De Totaal Geschiften - Esma Utd.
KoningII - Cercle Haarlem

Zaterdag 2 - Raalte SV

(ik ben er overigens voor om deze week dubbele puntentelling te rekenen, op die manier kan het nog spannend worden en zijn er drie kandidaten voor de eerste prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35632227,noline]RM-rf schreef
++++++ Gottrick TOTO ++++++++

de laatste keer van dit seizoen:

[...]

(ik ben er overigens voor om deze week dubbele puntentelling te rekenen,
Agreed !!!!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Die mid is wel 21 years and 104 days, dus je zou hem kunnen proberen voor die 4,5 mil (of voor een lichte overprice, misschien is d'r wel een gek?). Straks is hij 22 jaar en dan is hij misschien een stuk minder waard. Daarbij vraag ik me af of de transfercompare merkbaar hoger wordt, want deze speler is toch vrij uitzonderlijk. Voor bijv. kale briljante en wonderbaarlijke spelers stijgen de prijzen inderdaad enorm na de 1e week, maar bijv. voor multiskilled wingers vind ik het amper merkbaar. 0 euro zou ik op dit moment inderdaad niet doen, tenzij je bereidt bent om zelf mee te bieden (voor als het te gek wordt).

Eventjes de TV checken voor 22 jarigen met die stats dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door nWo_Riot op 04-03-2011 23:43 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.