with @conDion vorig seizoen net niet gepromoveerd nu win ik alles ook van de degradant uit de VII. Je kunt dus ook geluk hebben.
Volgens Maptrick heeft Nederland nu 8 divisies, Frankrijk 9 en Polen, Duitsland, Spanje en Italie 10... (en dat zijn dus de top-6 grote landen)Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:59:
Even een paar vraagjes..
Hoeveel divisies heeft NL op dit moment ? Gaat het t/m Viii ? Kan me herinneren van aantal jaar geleden dat het t'm X of IX ging?
Er promoveert 1 ploeg uit mij divisie en degradeert op dit moment niemand.
Zit ik dan volgend seizoen met dezelfde teams opgescheept in mij divisie, en 1 nieuwe (die dus gedegradeerd is uit Vii) ?
Want als ik dus met dezelfde tegenstanders blijf zitten maak ik na dit seizoen weer weinig kans......
inderdaad is de 8e de allerlaagste divisie, maar er is wel degelijk een kans dat er meer teams in je divisie promoveren, omdat tussen naar ik meen de Ve en de VII automatisch alle botteams naar onderen 'wegvallen'.
verder is het gewoon zaak dat je de tijd neemt om je eigen team langzaam sterker te maken, iemand die een beetje actief speelt, zn financieen op orde heeft en goed trained kan zeker in het begin snel progressie maken en snel steeds beter worden.
in een half seizoen kun je zeker een 'ontwikkelingssprong' maken waardoor je opeens wél soms kunt winnen van teams die je een seizoen eerder relatief kansloos lieten (als die spelers bv hun teams ietwat laten 'versloffen')
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Hallo iedereen, ik heb nog een vraag over vriendschappelijke wedstrijden. Ik heb op hagonline gelezen dat je het beste je friendlies thuis, in het bekerformat kan spelen. Het bekerformat is zodat er meer supporters komen kijken, en de thuiswedstrijd op reiskosten te voorkomen. Maar ik heb maar 12000 plaatsen in mijn stadion, en aangezien iedereen 50/50 krijgt van de supportersinkomsten, zou het dan niet beter zijn om uit te spelen, en hopen dat die andere club veel bezoekers trekt om meer winst te maken?
een friendly haal je nooooit die 12000 plaatsen allemaal bezet ....
zelfs al zou je tegen een topteam uit de hoogste divisies spelen is volgens 5000 tot 6000 toeschouwers wel een bovengrens in een vriendschappelijke wedstrijd.
ik neem overigens aan dat je zelf ook een 'internationale' friendly bedoelt... daarvoor heb je idd reiskosten als je uit speelt (en zeker in de lagere divisies kunnen die reiskosten hoger zijn dan je eventuele opbrengst) en dus is het slimmer die zeker bij voorkeur thuis te spelen.
zelfs al zou je tegen een topteam uit de hoogste divisies spelen is volgens 5000 tot 6000 toeschouwers wel een bovengrens in een vriendschappelijke wedstrijd.
ik neem overigens aan dat je zelf ook een 'internationale' friendly bedoelt... daarvoor heb je idd reiskosten als je uit speelt (en zeker in de lagere divisies kunnen die reiskosten hoger zijn dan je eventuele opbrengst) en dus is het slimmer die zeker bij voorkeur thuis te spelen.
[ Voor 38% gewijzigd door RM-rf op 06-01-2011 18:58 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Ja dat met die internationale friendly had ik vorige wedstrijd, toen heb ik het maar even opgezocht. Ik betaalde toen 6000 reiskosten en kreeg 800 aan kaartverkoop xD.
Ok, ik had gedacht dat topteams wel wat meer toeschouwers zou trekken, maar dit verklaart het. Bedankt
Ok, ik had gedacht dat topteams wel wat meer toeschouwers zou trekken, maar dit verklaart het. Bedankt
Zit nu toch weer hard te twijfelen om te wisselen van training, maar heb nog geen idee wat ik dan zou willen doen. Op dit moment 13 milijoen cash + nog 10 spelers (op 2 na eigenlijk uitgetraind) die per stuk ongeveer 1.4 miljoen opleveren. Dan zit je op een dikke 25 miljoen cash. Daar zou ik dan trainee's van moeten kopen en misschien nieuwe a-spelers op de linie die ik ga trainen. Keuzes, keuzes. Eigenlijk heb ik gewoon weer een nieuw goudmijntje nodig.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Wow, twee weken geleden -8 op vorm, vorige week -16 en nu weer -8. Dit is het einde van mijn seizoen. Beste vorm is nu matig. Geen idee hoe ik dit weer op orde ga brengen, er is werkelijk geen moer meer van mijn team te maken.
zo dan ben je fuckedPewwy schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 07:29:
Wow, twee weken geleden -8 op vorm, vorige week -16 en nu weer -8. Dit is het einde van mijn seizoen. Beste vorm is nu matig. Geen idee hoe ik dit weer op orde ga brengen, er is werkelijk geen moer meer van mijn team te maken.

beetje jammer dat ze daar geen grens voor hebben ingebouwd
Wat train je nu dan?Sandyman538 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:00:
Zit nu toch weer hard te twijfelen om te wisselen van training, maar heb nog geen idee wat ik dan zou willen doen. Op dit moment 13 milijoen cash + nog 10 spelers (op 2 na eigenlijk uitgetraind) die per stuk ongeveer 1.4 miljoen opleveren. Dan zit je op een dikke 25 miljoen cash. Daar zou ik dan trainee's van moeten kopen en misschien nieuwe a-spelers op de linie die ik ga trainen. Keuzes, keuzes. Eigenlijk heb ik gewoon weer een nieuw goudmijntje nodig.
*Had weer 4 pops! En 1 mag er weg
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Kan je geen multiskilled wingers gaan trainen? Spelers met hoog vleugelspel en hoog pm zijn practisch de duurste spelers op de TL.Sandyman538 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:00:
@Pewwy: Verkoop die hele klotezooi man, koop jonge trainees puur voor de cash en laat jezelf afzakken. Dat zou ik doen, dan kan je een beetje afstand nemen van HT.
Ik had vandaag twee pops (keeper en B trainee) en aangezien die 1.7mill op mijn bankrekening toch wel erg brand, ga ik denk ik de B trainee er weer uitgooien en een tweede keepertrainee halen, gewoon omdat dat redelijk cashen is.
Verwijderd
[b][message=35321602,noline]IPeePie schreef
Hallo iedereen, ik heb nog een vraag over vriendschappelijke wedstrijden.
Ik zorg, indien mogelijk, altijd voor dat ik een uitwedstrijd speel tegen een team uit de V, of minimaal VI. Dat is voor mij op dit moment het format waar ik nog de meeste munten uithaal.[b][message=35321882,noline]RM-rf schreef
een friendly haal je nooooit die 12000 plaatsen allemaal bezet ....
Ik heb ook geen B team dat ik op XP kan trainen, dus een internationale friendly is zinloos, en een vlag kan mij nu ook niog gestolen worden.
TU :
3 pops, waarvan een klaverjas, 1 B trainee naar formidabel en een jongen uit mijn basis naar Briljant.
Hij is een van mijn eerste trainnee's, die ik destijds voor € 1.000,-- met redelijk DEF heb aangekocht. Eigenlijk komt hij nu op het punt dat hij verkocht zou moeten worden, maar gevoelsmatig kan ik hem nog niet los laten.
Op dit moment even tijdelijk passen, aangezien ik nog een rondje beker wil doen, maar normaal gesproken spelhervattingen.
Aan zoiets zat ik inderdaad te denken. Een paar seizoenen geleden zou ik al overstappen om multiskilled aanvallers te gaan creeeren. (De bekende tDfw). Alleen werd het voordeel van deze spelers door de ontwikkelaars van hattrick de das om gedaan. Dus zoiets zou inderdaad prima kunnen.-TheNose- schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:50:
[...]
Kan je geen multiskilled wingers gaan trainen? Spelers met hoog vleugelspel en hoog pm zijn practisch de duurste spelers op de TL.
Ja die trainees zijn ook duurder in aanschaf, maar dat moet voor jou geen probleem zijn dacht ik zo.Sandyman538 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:48:
[...]
Op dit moment even tijdelijk passen, aangezien ik nog een rondje beker wil doen, maar normaal gesproken spelhervattingen.
[...]
Aan zoiets zat ik inderdaad te denken. Een paar seizoenen geleden zou ik al overstappen om multiskilled aanvallers te gaan creeeren. (De bekende tDfw). Alleen werd het voordeel van deze spelers door de ontwikkelaars van hattrick de das om gedaan. Dus zoiets zou inderdaad prima kunnen.
Ik zit zelf ook een beetje te rekenen en weet dat ik nu alweer wat kleine aanpassingen ga doen. Uiteindelijk zullen mijn B trainees allemaal keepers zijn zullen we maar zeggen.
Als ik geen passen zou trainen zou ik verdedigen doen met 4 keepers in het B teamAan zoiets zat ik inderdaad te denken. Een paar seizoenen geleden zou ik al overstappen om multiskilled aanvallers te gaan creeeren. (De bekende tDfw). Alleen werd het voordeel van deze spelers door de ontwikkelaars van hattrick de das om gedaan. Dus zoiets zou inderdaad prima kunnen.
Ben op zoek naar een goedkope maar goede vleugelspeler. Heeft iemand een beetje tips? Moet minimaal 6 sterren scoren.......
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Welke keepers koop je dan in om verdedigen te trainen, zijn dan z'n 19/20jarige met briljant keepers?
Voor wingers is het een pure winger of moet hij ook nog bijdragen aan het middenveld? Welke prijs heb je ingedachten? Briljanten, uitmuntende wingers met wat positiespel erbij kunnen wel goed als winger functioneren en ook wat sterren behalen als je ze met matig ervaring aankoopt.
Voor wingers is het een pure winger of moet hij ook nog bijdragen aan het middenveld? Welke prijs heb je ingedachten? Briljanten, uitmuntende wingers met wat positiespel erbij kunnen wel goed als winger functioneren en ook wat sterren behalen als je ze met matig ervaring aankoopt.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Heb ongeveer 3 mil om te besteden. Het is geen trainingspositie en wil eigenlijk de aanval versterken. Middenveld een klein beetje denk ik.Salv schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:34:
Welke keepers koop je dan in om verdedigen te trainen, zijn dan z'n 19/20jarige met briljant keepers?
Briljant keepertjes idd met zwak verdedigen of slecht ofzo. Dan een stukje door trainen. Weet niet precies hoe snel het gaat maar je kan met transfer vergelijking wel zien dat ze aardig wat knaken opleveren.
Als je een keeper koop die goed is 17 jaar en met slecht verdedigen dan heb je ook al veel winst
Nee op 17jarige zal je niet veel winst maken, omdat de keepers dan met goed niet heel erg in de markt liggen met redelijk of goed verdedigen, je zal meer winst maken met keepers die hoger in niveau zitten.
Tja als je puur voor de aanval zou gaan dan kun je een briljant/uitmuntend vleugel halen met matig/redelijk scoren en goed/uitstekend scoren?
Tja als je puur voor de aanval zou gaan dan kun je een briljant/uitmuntend vleugel halen met matig/redelijk scoren en goed/uitstekend scoren?
Verwijderd
Veel mensen hebben het vaak over de prijzen van spelers/trainees in week 3-4. Stel, ik heb een pop in week 16, en die speler zou ik normaal gesproken meteen verkopen. Is het dan handig om te wachten met verkopen tot week 3-4? Hij houdt zo of een trainingsplaats bezet terwijl hij toch niet meer gaat poppen, of hij ontwikkelt zich niet verder. Waar het op neerkomt is de vraag hoe groot het verschil is in de prijzen tussen week 15-16 en 3-4.
Nee zou wel rekening houden met tijden bijvoorbeeld. Beste tijd is dan zo rond 20:00.Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:05:
Veel mensen hebben het vaak over de prijzen van spelers/trainees in week 3-4. Stel, ik heb een pop in week 16, en die speler zou ik normaal gesproken meteen verkopen. Is het dan handig om te wachten met verkopen tot week 3-4? Hij houdt zo of een trainingsplaats bezet terwijl hij toch niet meer gaat poppen, of hij ontwikkelt zich niet verder. Waar het op neerkomt is de vraag hoe groot het verschil is in de prijzen tussen week 15-16 en 3-4.
In mijn 'grote' onderzoek naar een nieuwe training, ben ik wel nieuwsgierig of er mensen zijn die misschien wat data hebben over de nieuwe trainingssnelheden van lage skills. In dit geval verdedigen/vleugelspel/positiespel. Laten we zeggen, hoe lang duurt het trainen van 3 skillniveaus ongeveer bij 17/18/19 jarige spelers waarbij de skill na die 3 pops rond goed/uitstekend maximaal hangt (lager mag ook)?
De trainingssnelheden in deze calculator kloppen volgens mij erg goed: http://ht-box.ru/
Ja stom, ik had mijn post nog een kleine edit willen geven. Inderdaad die toolbox gevonden en het zag er allemaal redelijk logisch uit. Nu even berekenen wat de winsten zullen zijn (al is dat altijd lastig inschatten) en dan misschien eens overstappen.-TheNose- schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:50:
De trainingssnelheden in deze calculator kloppen volgens mij erg goed: http://ht-box.ru/
Mijn eigen spreadsheet, gebaseerd op ht-box.ru, klopt ook heel erg goed. Pops komen eigenlijk bijna altijd rond de verwachte datum.-TheNose- schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:50:
[ Voor 22% gewijzigd door CoRrRan op 08-01-2011 12:28 ]
-- == Alta Alatis Patent == --
Ik heb mijn toekomstig A keeper gevonden en gekocht!
18jr formidabel keepen, wonderbaarlijk spelhervatten. Deze jongeman wordt 4 seizoenen op def getraind om daarna een seizoen op keepen te worden getraind (ga na defs trainen 1 seizoen keepers trainen om daarna weer spitsen te gaan trainen). Dan komt hij uit op ongeveer wonderbaarlijk keepen met wonderbaarlijk def en wonderbaarlijk spelhervatten. Denk dat dat wel een leuk keepertje is waar ik vele seizoenen lol van ga houden.
Is het slim en/of enorm winstgevend? Geen idee, leuk is het wel.
18jr formidabel keepen, wonderbaarlijk spelhervatten. Deze jongeman wordt 4 seizoenen op def getraind om daarna een seizoen op keepen te worden getraind (ga na defs trainen 1 seizoen keepers trainen om daarna weer spitsen te gaan trainen). Dan komt hij uit op ongeveer wonderbaarlijk keepen met wonderbaarlijk def en wonderbaarlijk spelhervatten. Denk dat dat wel een leuk keepertje is waar ik vele seizoenen lol van ga houden.
Is het slim en/of enorm winstgevend? Geen idee, leuk is het wel.
Verwijderd
Mijn jeugdscout heeft me een 16 jaar, 2 dagen zwak keeper aangeboden. Als ik nu keepen zou gaan trainen, zou hij dan op z'n 17e redelijk kunnen zijn?
al een paar weken lang is mijn team confidence de hele week lang 8 a 9 om op zondag te kelderen tot 5 a 6.
ik heb al een 5 weken geen wedstrijd meer verloren..
hoe kan dat nou....
en is het mogelijk om je teamspirit (op de wedstrijddag!) boven de 8 te krijgen met een matig leiderschap trainer?
hoe kan dat nou....
en is het mogelijk om je teamspirit (op de wedstrijddag!) boven de 8 te krijgen met een matig leiderschap trainer?
[ Voor 0% gewijzigd door Webjunkie op 09-01-2011 12:55 . Reden: taaipo ]
Toto is reeds gesloten merk ik 
Na de schamele 2 van vorige week deze week helemaal geen punten dus. Is heel lang geleden (halverwege vorig totoseizoen ergens volgens mij) dat ik voor het laatst niet aan kop stond, maar het zou nu zomaar eens kunnen gaan gebeuren
Na de schamele 2 van vorige week deze week helemaal geen punten dus. Is heel lang geleden (halverwege vorig totoseizoen ergens volgens mij) dat ik voor het laatst niet aan kop stond, maar het zou nu zomaar eens kunnen gaan gebeuren
Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9
Speler(s) verkocht? Ik heb vandaag ook een TS drop gehad na verkoop van een spelerWebjunkie schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:54:
al een paar weken lang is mijn team confidence de hele week lang 8 a 9 om op zondag te kelderen tot 5 a 6.
hoe kan dat nou....
Geen of weinig Sportpsychologen in dienst wellicht?Webjunkie schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:54:
hoe kan dat nou....![]()
Je moet ongeveer 9 wedstrijden 'keepen' trainen om die speler van zwak naar redelijk te krijgen, waarschijnlijk minder hoor, ben een klein beetje conservatief geweest. (Volgens Hattrick Youthclub.)Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:37:
Mijn jeugdscout heeft me een 16 jaar, 2 dagen zwak keeper aangeboden. Als ik nu keepen zou gaan trainen, zou hij dan op z'n 17e redelijk kunnen zijn?
Verwijderd
O, wat een handige toolCoRrRan schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:31:
[...]
Je moet ongeveer 9 wedstrijden 'keepen' trainen om die speler van zwak naar redelijk te krijgen, waarschijnlijk minder hoor, ben een klein beetje conservatief geweest. (Volgens Hattrick Youthclub.)
Tsja... redelijk is niet heel denderend, maar als je niets beters hebt, zou ik het inderdaad eventjes op zetten. Misschien kan hij ook redelijk verdedigen halen? Dan is het meteen een leuk spelertje. Keepen + defensive positions spelen dan.
pff effe mijn 2 beste mids geblesseerd.
balen balen balen.
nu nog 0-1 voor maar dat ga ik niet volhouden.
dodelijk in de race om het kampioenschap
edit: 1-1 geworden
, balen.
dit soort details zijn dodelijk in de race om het kampioenschap vindt ik.
balen balen balen.
nu nog 0-1 voor maar dat ga ik niet volhouden.
dodelijk in de race om het kampioenschap
edit: 1-1 geworden
dit soort details zijn dodelijk in de race om het kampioenschap vindt ik.
[ Voor 25% gewijzigd door chario2 op 09-01-2011 22:13 ]
Chario2 (818126)
Verwijderd
Pff, stond in de eerste helft met 0-2 voor. In de laatste tien minuten maakt hij ook twee goals.
Nou als men nu niet vermoed dat er sprake is van competitie vervalsing dan weet ik het helemaal niet meer 
Gisteren gewonnen met een simpele 3-0 zege en dat bracht mij op 6 gewonnen wedstrijden op rij. De concurrentie wist elkaar weer op briljante wijze te elimineren. Nu met 9 punten! los van de nummer 2 moet het kampioenschap toch wel behaald zijn. Komende 2 wedstrijden is tegen de nummer laatst wat gewoon te doen moet zijn.
Dit seizoen verloopt zoals menig alleen maar kan dromen. Mijn eerste seizoen in een redelijk sterke VI en ik domineer ze allemaal. Tuurlijk heb ik een flinke investering gedaan om dit te bereiken maar het overtreft alle verwachtingen!
Hopelijk weet ik dit tot het eind door te trekken zodat er geen promotie/degradatie wedstrijd gespeeld hoeft te worden
Gisteren gewonnen met een simpele 3-0 zege en dat bracht mij op 6 gewonnen wedstrijden op rij. De concurrentie wist elkaar weer op briljante wijze te elimineren. Nu met 9 punten! los van de nummer 2 moet het kampioenschap toch wel behaald zijn. Komende 2 wedstrijden is tegen de nummer laatst wat gewoon te doen moet zijn.
Dit seizoen verloopt zoals menig alleen maar kan dromen. Mijn eerste seizoen in een redelijk sterke VI en ik domineer ze allemaal. Tuurlijk heb ik een flinke investering gedaan om dit te bereiken maar het overtreft alle verwachtingen!
Hopelijk weet ik dit tot het eind door te trekken zodat er geen promotie/degradatie wedstrijd gespeeld hoeft te worden
een van mijn jeugdspelers is eventueel U20 materiaal dat is toch mooi om te horen nu als een gek verder trainen dus.
Verwijderd
0-1 verloren van de nummer twee. Verwacht en dus gePICt. Twee counterkansen om zeep geholpen en een A trainnee eruit geschopt met +2. Schade is dus te overzien. Komende twee wedstrijden zullen cruciaal worden tegen de nummer 7, al verwacht ik dat degradatie dit seizoen niet aan de orde zal zijn.
Hmmm ondanks een briljante counterrating, maar waarschijnlijk door te hoge midratings en een nog te zwakke verdediging verloren van 1 van de middelmatige teams in mijn divisie. Hopelijk gaat de tweede helft van de competitie beter
Wat een briljante wedstrijd was het weer:
Snap soms echt niet dat er zo weinig verteld kan worden over een wedstrijd. Maar ja, een puntje gepakt op de koploper, en sta daarmee nog steeds 6e, zolang ik niet degradeer vind ik alles best.Zilvinas vertrouwde op zijn countervaardigheid. Met 0-0 zochten de spelers de kleedkamer op voor de rust. De twee teams hielden elkaar qua balbezit in evenwicht.
In de 60e minuut wilde de coach van Zilvinas wel eens wat nieuws proberen. Zijn spelers volgden zijn aanwijzingen keurig op. Hugo Díaz Mainard had de voorsprong van Zilvinas op zijn voet, maar zijn striemende schot vanaf rechts verdween net over de doellat. Met 51 procent balbezit was Zilvinas in deze helft de sterkste ploeg.
Verwijderd
Eindelijk weer eens twee wedstrijden op rij gewonnen in de competitie. Sta dan ook wel gelijk weer 3e. Alleen de nummer 1 steekt er momenteel qua punten ver bovenuit.
Is er nog iemand die een jeugdcompetitie van 4 teams zoekt. Er is bij mij een team weggevallen. De eerste wedstrijden staan gepland voor vanavond.
Is er nog iemand die een jeugdcompetitie van 4 teams zoekt. Er is bij mij een team weggevallen. De eerste wedstrijden staan gepland voor vanavond.
ah, ja ik heb er maar 1 in dienst.Kaplander schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:27:
[...]
Geen of weinig Sportpsychologen in dienst wellicht?
wel vreemd dat ik de hele week op 9 sta en pas op de wedstrijddag zak naar 6.
nou ja, dan kunnen ze ook niet overmoedig worden
Ik weet deze wedstrijd na 2-0 met rust om zeep te helpen naar 2-2. Mede doordat mijn middenvelder de wedstrijd na 40min al moest staken en daardoor ik wellicht wat balbezit verloor en daardoor ook de wedstrijd weg gaf, vond mijn tactiek sterkte toch wel even grappig 
Ik zit er nu aan te denken om toch de competitie te laten voor wat het is en alles te verkopen en gewoon lekker kaal beginnen met het trainen. Voor mij hoef het de komende seizoenen dan ook niet om resultaat te gaan, maar juist het zo winstgevend trainen lekker een flinke spaarpot opbouwen en eens wat mijlpalen behalen..
Iemand suggesties wat een leuke en winstgevende trainingsvorm is? Positiespel trainen is tegenwoordig niet meer winst gevend, wingers daar in tegen wel, alleen heb je dan dure aanschaf en weinig posities die je traint. Daarnaast heb je nog keepen, verdedigen, passen en wellicht scoren. Nu ben ik niet zo van het traden en actief zijn op de transferlijst, dus passen lijkt mij een beetje af te vallen daar moet je toch redelijk actief bezig voor zijn.
Ik wil dus met gemiddelde inspanning een leuke winst behalen, terug laten afzakken naar de VII zal geen probleem zijn, ben mijn VI toch wel een beetje beu en met een beetje mazzel kun je gewoon piccend door de VII heen, en zo nu en dan normaal spelen..
Is er dus iemand die een leuk traject heeft of mij wilt gebruiken als onderzoek naar een bepaalde trainingsvorm of skill in/verkoop sta overal wel een beetje open voor
[matchid=312260462] | Iduna United - 2 [teamid=507214] | EVC'94 - 2 [teamid=1233697] |
---|---|---|
Middenveld | redelijk (heel laag) | redelijk (laag) |
Rechterverdediging | uitstekend (hoog) | zwak (heel laag) |
Centrale verdediging | formidabel (hoog) | goed (laag) |
Linkerverdediging | uitstekend (zeer hoog) | goed (laag) |
Rechteraanval | formidabel (zeer hoog) | zwak (hoog) |
Centrale aanval | slecht (zeer hoog) | formidabel (hoog) |
Linkeraanval | waardeloos (hoog) | matig (zeer hoog) |
HatStats (gedetailleerd) | 216 Verdediging: 98 Middenveld: 63 Aanval: 55 | 201 Verdediging: 65 Middenveld: 66 Aanval: 70 |
HatStats (alleen totaal) | 216 | 201 |
LoddarStats | 15.93 | 16.57 |
Indirecte vrije trappen | ||
Verdediging | matig (zeer hoog) | matig (zeer hoog) |
Aanval | zwak (hoog) | matig (zeer hoog) |
Tactiek | vleugelaanval | centrumaanval |
Tactiekvaardigheid | reusachtig | wonderbaarlijk |
Ik zit er nu aan te denken om toch de competitie te laten voor wat het is en alles te verkopen en gewoon lekker kaal beginnen met het trainen. Voor mij hoef het de komende seizoenen dan ook niet om resultaat te gaan, maar juist het zo winstgevend trainen lekker een flinke spaarpot opbouwen en eens wat mijlpalen behalen..
Iemand suggesties wat een leuke en winstgevende trainingsvorm is? Positiespel trainen is tegenwoordig niet meer winst gevend, wingers daar in tegen wel, alleen heb je dan dure aanschaf en weinig posities die je traint. Daarnaast heb je nog keepen, verdedigen, passen en wellicht scoren. Nu ben ik niet zo van het traden en actief zijn op de transferlijst, dus passen lijkt mij een beetje af te vallen daar moet je toch redelijk actief bezig voor zijn.
Ik wil dus met gemiddelde inspanning een leuke winst behalen, terug laten afzakken naar de VII zal geen probleem zijn, ben mijn VI toch wel een beetje beu en met een beetje mazzel kun je gewoon piccend door de VII heen, en zo nu en dan normaal spelen..
Is er dus iemand die een leuk traject heeft of mij wilt gebruiken als onderzoek naar een bepaalde trainingsvorm of skill in/verkoop sta overal wel een beetje open voor
Iemand jeugd team wedstrijdje?!
FC Burghardt Juniors (1141538)
FC Burghardt Juniors (1141538)
Hmm ik kan wel wat advies geven hoorIemand suggesties wat een leuke en winstgevende trainingsvorm is? Positiespel trainen is tegenwoordig niet meer winst gevend, wingers daar in tegen wel, alleen heb je dan dure aanschaf en weinig posities die je traint. Daarnaast heb je nog keepen, verdedigen, passen en wellicht scoren. Nu ben ik niet zo van het traden en actief zijn op de transferlijst, dus passen lijkt mij een beetje af te vallen daar moet je toch redelijk actief bezig voor zijn.
18 jaar formidabel keepen en zwak verdedigen ligt rond de 8 ton. 19 jaar formidabel keepen en uitstekend verdedigen ligt op +2 mil. Zelfs op 20 jaar zijn ze nog wel aardig om te verkopen.
Als ik advies mag geven: probeer 17jr jong, goed verdedigen + goed spelverdelen + redelijk passen te bemachtigen. Die 1 seizoen trainen op spelverdelen (tot uitmuntend) en dan 1.5M opstrijken (88K/week).
Aanschaf ±1.3M, verkoop ±3M (minstens), netto winst 1.5M. (Hij was 17jr25dgn.) Francesco Masetti (298578276)
Aanschaf ±1.3M, verkoop ±3M (minstens), netto winst 1.5M. (Hij was 17jr25dgn.) Francesco Masetti (298578276)
Verwijderd
Ik heb helaas nog weinig verstand van het fenomeen 'trainen'.. Dus wat zou beter zijn in deze situatie...;
Bijna al mn spelers zijn tussen de 18 en 22 jaar.
Ik twijfel nu tussen trainen op controlerend spel, of verdedigen.
Kan ik beter eerst mn verdedigers trainen, puur op verdedigen dus? En dan later mn mids op positiespel of passen of iets anders.
Of op controlerend spel, waardoor dus meer spelers uiteindelijk beter worden (poppen?) maar dit duurt ongeveer 2x zo lang begrijp ik?
Ik voel me echt een totale noob op dit gebied, heeft iemand tips of een bepaalde strategie om te volgens hier in ?
Kan ik beter eerst mn verdedigers trainen, puur op verdedigen dus? En dan later mn mids op positiespel of passen of iets anders.
Of op controlerend spel, waardoor dus meer spelers uiteindelijk beter worden (poppen?) maar dit duurt ongeveer 2x zo lang begrijp ik?
Ik voel me echt een totale noob op dit gebied, heeft iemand tips of een bepaalde strategie om te volgens hier in ?
spelverdelen is spelhervatten?CoRrRan schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:02:
Als ik advies mag geven: probeer 17jr jong, goed verdedigen + goed spelverdelen + redelijk passen te bemachtigen. Die 1 seizoen trainen op spelverdelen (tot uitmuntend) en dan 1.5M opstrijken (88K/week).
Ja aan keepers had ik ook gedacht, dan wellicht 10 van deze keepers kopen, alleen wil dan wel in de VII blijven hangen, dus moet wel wat verdedigers rond hebben lopen doen. Ik zal eens kijken wat het gaat worden verdedigen lijkt me eigenlijk wel prima om te doen, wellicht spelhervatten ook, dan heb je elke week wel een popDamien2004 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:35:
[...]
Hmm ik kan wel wat advies geven hoorAls ik geen passen zou trainen, wat best intensief werk is met in- en verkoop denk ik dat ik voor verdedigen zou gaan met een B-team met keepers. Ik heb hier geen echt onderzoek naar gedaan maar zal even een voorbeeld schetsen:
18 jaar formidabel keepen en zwak verdedigen ligt rond de 8 ton. 19 jaar formidabel keepen en uitstekend verdedigen ligt op +2 mil. Zelfs op 20 jaar zijn ze nog wel aardig om te verkopen.
Nee, positiespel... ik ken de Nederlandse termen van training niet zo heel goed uit m'n hoofd.
Ah oke, positiespel dus, middenvelders op trainen tot uitmuntend, met goed verdedigen en redelijk passen.
Jammer genoeg zijn deze op een 17jarige leeftijd de komende 3 dagen maar 7 spelers van te koop en ook nog vele zonder specialiteit, neem aan dat je daar ook wel op selecteert. De aanschaf ik wel duur per trainees, maar als je er in 1 seizoen 1.5mil winst op maakt is ook wel netjes.
Hoe doe je dit met vleugelspelers aangezien deze maar op 50% trainen of haal je maar 6 van deze spelers en dan 100% trainen?
Jammer genoeg zijn deze op een 17jarige leeftijd de komende 3 dagen maar 7 spelers van te koop en ook nog vele zonder specialiteit, neem aan dat je daar ook wel op selecteert. De aanschaf ik wel duur per trainees, maar als je er in 1 seizoen 1.5mil winst op maakt is ook wel netjes.
Hoe doe je dit met vleugelspelers aangezien deze maar op 50% trainen of haal je maar 6 van deze spelers en dan 100% trainen?
Nou zal gelijk beginnen met uitleggenVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:27:
Ik heb helaas nog weinig verstand van het fenomeen 'trainen'.. Dus wat zou beter zijn in deze situatie...;
Het beste is denk ik te beginnen met een normale positie zoals verdedigen of positiespel. Koop (of misschien heb je ze al) een aantal spelertjes die niet al te duur zijn van 17 of 18 jaar. Hoe minder dagen hoe beter uiteraard. Probeer die gewoon een paar seizoenen te trainen zodat ze poppen en geld opleveren bij een verkoop. Een seizoen of 3 is wel voldoende denk ik. Aangezien hun sterker worden zal je team ook wat sterker worden.
Wat je kiest is aan jou.
Heb even zitten kijken op de markt en als je 18 jarige met uitmuntend inkoopt loop je vanaf 1.2mil, ligt aan het niveau van SH. Als je deze koopt met zwak verdedigen zo rond 18.60 dan zullen ze ongeveer 19.65 zijn met uitstekend verdedigen en voor 2.5/2.7mil verkocht worden.Damien2004 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:35:
[...]
Hmm ik kan wel wat advies geven hoorAls ik geen passen zou trainen, wat best intensief werk is met in- en verkoop denk ik dat ik voor verdedigen zou gaan met een B-team met keepers. Ik heb hier geen echt onderzoek naar gedaan maar zal even een voorbeeld schetsen:
Specialiteit let ik echt niet op. Natuurlijk is het mooi meegenomen, maar het blijkt dat eigenlijk die specialiteiten niet heel vaak belangrijk zijn. Er zijn genoeg manager met wat centjes die ook spelers zonder specialiteit kopen.Salv schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:41:
Ah oke, positiespel dus, middenvelders op trainen tot uitmuntend, met goed verdedigen en redelijk passen.
Vleugelspelers is altijd lastig: wat ik doe, ik koop "redelijk" positiespel trainees van 17jr. Die kun je in het algemeen voor 1K kopen en die train ik dan naar "goed". Dit levert natuurlijk amper wat op, maar hoe ouder spelers worden, hoe lastiger het is om dat ene leveltje erbij te krijgen. Dus ik hoop altijd een speler te vinden die al wat hoger achter de komma in positiespel zit, zodat ik niet de volledige voorspelde trainingstijd nodig heb.
Andere aanpak die mogelijk ook werkt: spelers van 20~21 kopen die al een flinke andere hoofdskil hebben en die een niveautje extra trainen. Bijv. uitmuntend verdedigers met redelijk positiespel of zo, maar dan zijn de kosten meestal behoorlijk wat hoger.
Gebeurt iedere zaterdagnacht. HT past dan het zelfvertrouwen op basis van het aantal sportpsychologen aan gelijk met de financiele update. Dan speel je zondag een wedstrijd en wordt het meteen weer aangepast. En als je geen beker speelt blijft het idd de hele week die waarde. Tot zaterdagnacht weer dus.Webjunkie schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:10:
[...]
ah, ja ik heb er maar 1 in dienst.
wel vreemd dat ik de hele week op 9 sta en pas op de wedstrijddag zak naar 6.
nou ja, dan kunnen ze ook niet overmoedig worden
nou heb mijn versterking voor de vleugel binen:
Keepen: rampzalig
Verdedigen: reusachtig
Positiespel: zwak
Vleugelspel: formidabel
Passen: redelijk
Scoren: zwak
Spelhervatting: rampzalig
26 jaar en 4 dagen, volgende verjaardag: 28-04-2011
matig in vorm, conditie matig
Een populair persoon die rustig en eerlijk is.
Hij heeft redelijk ervaring en is een matig leider.
Eigenaar: 2 de julho (sinds 30-06-2010)
Total Skill Index (TSI): 69 860
Loon: 40 164 €/week inclusief 20% bonus
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Specialiteit: Onvoorspelbaar
Keepen: rampzalig
Verdedigen: reusachtig
Positiespel: zwak
Vleugelspel: formidabel
Passen: redelijk
Scoren: zwak
Spelhervatting: rampzalig
26 jaar en 4 dagen, volgende verjaardag: 28-04-2011
matig in vorm, conditie matig
Een populair persoon die rustig en eerlijk is.
Hij heeft redelijk ervaring en is een matig leider.
Eigenaar: 2 de julho (sinds 30-06-2010)
Total Skill Index (TSI): 69 860
Loon: 40 164 €/week inclusief 20% bonus
Fysiek: fit
Specialiteit: Onvoorspelbaar
Chario2 (818126)
dat zal vast. maar als je in de hogere divisies komt, heb je sommige spelers gewoon nodig.Webjunkie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 07:37:
[...]
dat is meer dan mijn hele team (26 spelers) bij elkaar
ik had liever een nederlander gehad, maar goed met deze kan ik weer 3 seizoenen voorruit boost mijn vleugel aanval tenminste een beetje.
ik speel 3-4-3 en heb een beetje verrassing nodig in mijn aanval.
Dus koop ik vleugel backs en als ik meer financien heb koop ik een reusachtige mid, met uitmuntend vleugel.
verder heb ik een aanvaller met goed vleugel en formidabel scoren, die train ik ook nog.
Chario2 (818126)
Ik zou zeggen doen!Salv schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:32:
[...]
Heb even zitten kijken op de markt en als je 18 jarige met uitmuntend inkoopt loop je vanaf 1.2mil, ligt aan het niveau van SH. Als je deze koopt met zwak verdedigen zo rond 18.60 dan zullen ze ongeveer 19.65 zijn met uitstekend verdedigen en voor 2.5/2.7mil verkocht worden.
4-0 gewonnen van het toen sterkste team uit de competitie! Ben hem nu in Ratings voorbij gegaan.. Maar sta nog maar 2 punten los van de nummer 2, ach hopelijk verspeelt hij nog wat punten, 2e seizoenshelft kan ik iniedergeval 2x pic-en ivm met 2 botjes in onze divisie VI

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Loon van ongeveer zo 4.5 tot 5.5K per week, laat staan max 6K loon. 6K x 5 = 30K p/w 30Kx14= 420K loon per seizoen. Dat zijn 2 thuiswedstrijden en een friendly om het loon op te hoesten, dus nog wel haalbaar, daarnaast zullen toch ook iets in loon zakken omdat je een andere skill erbij traint, of is dat tegenwoordig aangepast?Damien2004 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:18:
[...]
Ik zou zeggen doen!Wel rekening houden met de kosten die je er bij krijgt voor salaris. Keepers zijn nu eenmaal duurder dan spelers.
Dit is wellicht een goed idee om te doen, maar dan twijfel ik nog wel in welke richting ik de aankopen zal gaan doen. Kiezen we 18jarige met formidabel of uitmuntend of maak ik hier een mix van. Daarnaast zal ik dan ook een nieuw plan moeten gaan uitschrijven voor mijn zondags team.
Idee van Corrran was ook wel interessant, helaas zijn die trainees amper te koop
[ Voor 23% gewijzigd door Salv op 11-01-2011 11:10 ]
Haha, ja, ik weet het. Ik heb momenteel 2 potentiële spelers op de TL gevonden, dus blijf er maar eventjes vanaf!Salv schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:54:
[...]
Idee van Corrran was ook wel interessant, helaas zijn die trainees amper te koop
Dat is een hele mooi winst! Maar dat mag ook wel aangezien de spelers op 17jarige leeftijd bijna niet te vinden zijn, als ik alles gewoon kaal laat en zoek op goed positiespel, goed verdedigen en redelijk passen dan krijg ik maar 3 spelers de komende 3 dagen.
Wellicht met matig passen iets meer spelers zou kunnen vinden, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
Ik kan natuurlijk wel een dergelijk traject opzetten voor verdedigers, anders even een paar posts terug gaan en kijken wat RM-rf te melden had over zondag verdedigers
Wellicht met matig passen iets meer spelers zou kunnen vinden, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
Ik kan natuurlijk wel een dergelijk traject opzetten voor verdedigers, anders even een paar posts terug gaan en kijken wat RM-rf te melden had over zondag verdedigers
Haha nouja je bent het in ieder geval goed aan het uitzoeken dat is wel belangrijk. Ik moet wel toegeven dat ik echt heel erg tevreden ben over passen trainen. Maar naast positiespel en keepers heb ik ook niets anders getest. Testen kost ook te veel tijd en geld dus het beste is inderdaad de ervaringen van andere lezenSalv schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:46:
Dat is een hele mooi winst! Maar dat mag ook wel aangezien de spelers op 17jarige leeftijd bijna niet te vinden zijn, als ik alles gewoon kaal laat en zoek op goed positiespel, goed verdedigen en redelijk passen dan krijg ik maar 3 spelers de komende 3 dagen.
Zo, weer een nieuwe trainee gekocht:
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn om ook dit soort spelers te trainen: vanavond rond 18:31 loopt er een ongeveer gelijkwaardige speler af: Bruno Hässler (310007626)
Kostte me weer 1.3M. Deze heeft zelfs iets meer TSI dan Francesco en kan tevens meteen vanavond meedoen met een oefenwedstrijd, dus meteen training voor vrijdag.Daniel Ouhrabka [playerid=309719851]
17 years and 26 days, Next birthday: 07-04-2011
Nationality: Czech Republic
Owner: Spatie mag wel (since 11-01-2011 (7/44), 0d)
Total Skill Index (TSI): 2180
Wage: 588 € (490 €) /week (including 20% bonus) 9408 €/season
Keeper disastrous (1) Defending solid (7) Playmaking passable (6) Winger weak (4) Passing passable (6) Scoring poor (3) Set pieces weak (4)
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn om ook dit soort spelers te trainen: vanavond rond 18:31 loopt er een ongeveer gelijkwaardige speler af: Bruno Hässler (310007626)
Testen kost tijd en geld maar is ook wel weer leuk. Ik heb in mijn hattrick carriere eigenlijk alles getraind, keepers, positiespel, scoren, spelhervatten en natuurlijk altijd een paar weekjes passen. Daarom zit ik nu ook te denken om verdedigen te gaan trainen. Weer eens iets anders. En dan inderdaad 5 keepers als b-team. Ik zit te denken aan verschillende skills qua keepen. Op dit moment denk ik 2x briljant, 1x wonderbaarlijk, 1x wereldklasse, 1x bovennatuurlijk/reusachtig. Als je daar de prijzen van ziet, dan moet het uitkunnen (na aftrek van de salariskosten). Alleen is het de vraag als je ze straks 2 seizoenen getraind hebt dat niet 1 of andere HT ontwikkelaar denkt:"dat extra verdedigen voor keepers heeft wat teveel invloed, dat gaan we met 50% reduceren".Damien2004 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:58:
[...]
Haha nouja je bent het in ieder geval goed aan het uitzoeken dat is wel belangrijk. Ik moet wel toegeven dat ik echt heel erg tevreden ben over passen trainen. Maar naast positiespel en keepers heb ik ook niets anders getest. Testen kost ook te veel tijd en geld dus het beste is inderdaad de ervaringen van andere lezen
Probleem bij passen is dat je vrij actief op de transfermarkt en dus hattrick moet zijn, wat ik wil is juist wat minder actief zijn, de woensdag en zondag ff opstelling maken en verder eigenlijk voorlopig geen omkijken meer hebben:PDamien2004 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:58:
[...]
Haha nouja je bent het in ieder geval goed aan het uitzoeken dat is wel belangrijk. Ik moet wel toegeven dat ik echt heel erg tevreden ben over passen trainen. Maar naast positiespel en keepers heb ik ook niets anders getest. Testen kost ook te veel tijd en geld dus het beste is inderdaad de ervaringen van andere lezen
Hey dat is niet 2x goed en 1x redelijk !CoRrRan schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:32:
Zo, weer een nieuwe trainee gekocht:
[...]
Kostte me weer 1.3M. Deze heeft zelfs iets meer TSI dan Francesco en kan tevens meteen vanavond meedoen met een oefenwedstrijd, dus meteen training voor vrijdag.
Je mag voorlopig als enige als GoT op dat soort spelers jagen, ik blijf wel bij verdedigen aangezien ik daar toch al trainees voor heb is dat financieel gunstiger voor mij.
Het word dan nu plan om even een winstgevend schema / plan uit te werken
Natuurlijk ben ik erg benieuwd dus we zien het wel terug in de financiën aan het eind van het seizoenSalv schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:49:
[...]
Hey dat is niet 2x goed en 1x redelijk !
Je mag voorlopig als enige als GoT op dat soort spelers jagen, ik blijf wel bij verdedigen aangezien ik daar toch al trainees voor heb is dat financieel gunstiger voor mij.
Oops! Je hebt gelijk... ik kwam er zelf ook achter dat ik Francesco met redelijk PM + goed DEF + redelijk PA had gekocht. Heb ik inderdaad verkeerd gepost in dit bericht. M'n spreadsheet had verborgen dat ik 'em gekocht had met redelijk PM.Salv schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:49:
[...]
Hey dat is niet 2x goed en 1x redelijk !
Ik zal me best doen, ik zit momenteel druk me stage opdrachten weg te tikken en moet voor de friendly van morgen eigenlijk al een nieuwe keepers inkopen omdat ik zaterdag 2 B trainees verkocht hebt, wel met een stuk minder winst dan gedacht maar toch kwijt met winst voor nieuwe trainees.Damien2004 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:25:
[...]
Natuurlijk ben ik erg benieuwd dus we zien het wel terug in de financiën aan het eind van het seizoenOf niet natuurlijk
Dus vanavond of morgen ffkes opzoek naar nieuwe keeper trainees en zal ze dan ook hier even posten
Haha, kijk als ik dat aanpas zijn er op eens veel meer spelers te vinden, ja dan kan ik de inkoop ook wel veroorloven, maar ik laat ze voor jou staan, ik zal de focus dus op keepers gaan leggen.CoRrRan schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:28:
[...]
Oops! Je hebt gelijk... ik kwam er zelf ook achter dat ik Francesco met redelijk PM + goed DEF + redelijk PA had gekocht. Heb ik inderdaad verkeerd gepost in dit bericht. M'n spreadsheet had verborgen dat ik 'em gekocht had met redelijk PM.
Verwijderd
Oke bedankt voor de adviezen.Damien2004 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:51:
[...]
Nou zal gelijk beginnen met uitleggenTrainen is niet zoals in het echt dat je een speler koopt dat die heel zijn leven bij je blijft spelen. Je traint om spelers weer te kunnen verpatsen voor meer zodat je weer betere spelers kunt kopen en trainen. In het kort natuurlijk
Het beste is denk ik te beginnen met een normale positie zoals verdedigen of positiespel. Koop (of misschien heb je ze al) een aantal spelertjes die niet al te duur zijn van 17 of 18 jaar. Hoe minder dagen hoe beter uiteraard. Probeer die gewoon een paar seizoenen te trainen zodat ze poppen en geld opleveren bij een verkoop. Een seizoen of 3 is wel voldoende denk ik. Aangezien hun sterker worden zal je team ook wat sterker worden.
Wat je kiest is aan jou.
Ik heb besloten me de rest v/h seizoen maar te richten op verdedigen. Nu zo'n 8 spelers tussen 18 en 20 jaar die flink beter gaan worden, waarvan er later 2 naar het middenveld kunnen doorschuiven.
Dan ga ik later over op positiespel trainen en koop k wel weer wat nieuwe trainees er bij.
Laatste vraag

heb nu 3 assistent trainers, maar ik las ergens dat 4 assistenten optimaal zijn in het begin ?
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 11:05 . Reden: tiepvoudten ]
boven de 6 assistent trainers is het niet echt rendabel meer om er meer bij te huren. 3 of 4 is in het begin ook wel voldoende als je tenminste een goed /slecht coach hebt dat is het belangrijkste.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:04:
[...]
Oke bedankt voor de adviezen.![]()
Ik heb besloten me de rest v/h seizoen maar te richten op verdedigen. Nu zo'n 8 spelers tussen 18 en 20 jaar die flink beter gaan worden, waarvan er later 2 naar het middenveld kunnen doorschuiven.
Dan ga ik later over op positiespel trainen en koop k wel weer wat nieuwe trainees er bij.
Laatste vraag![]()
heb nu 3 assistent trainers, maar ik las ergens dat 4 assistenten optimaal zijn in het begin ?
Nog wat statistieken over trainers/assistenten enzo: http://survey.hagonline.org/result/
TL;DR:
TL;DR:
- Hoe beter je trainer, hoe beter de vorm van je spelers (lineaire verhouding).
- >20% conditie training zal meer invloed hebben op de vorm van je spelers
Verwijderd
mn trainer is crap..Wceend schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:08:
[...]
boven de 6 assistent trainers is het niet echt rendabel meer om er meer bij te huren. 3 of 4 is in het begin ook wel voldoende als je tenminste een goed /slecht coach hebt dat is het belangrijkste.
matig / zwak. had niet meer geld, en sta nu 20k in het rood.
is het dan slim nu toch een nieuwe trainer te nemen, met bijvoorbeeld redelijk/slecht, en maar ff in t rood te staan ?
maar je hebt kennelijk wel een nieuwe trainer genomen, die echter nog steeds slechts matig is? (wat naar ik meen de default trainer al is)...Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:35:
[...]
mn trainer is crap..
matig / zwak. had niet meer geld, en sta nu 20k in het rood.
is het dan slim nu toch een nieuwe trainer te nemen, met bijvoorbeeld redelijk/slecht, en maar ff in t rood te staan ?
in dat geval één belangrijke raad, ga geen geld uitgeven zolang je niet erg goed weet wat je ermee koopt, nu heb je waarschijnlijk voor Zwak Leiderschap meer betaald (€22K), zonder daaraan ook maar enige nut te hebben..
een redelijke coach is zeker in het begin best belangrijk om zo snel mogelijk goede inkomsten te kunnen krijgen uit het optrainen van spelers...
pas op met nu in het rood te gan staan, maar probeer eerst je financiele rekening zo schoon' mogelijk te hebben, dat je inkomsten en uitgaven een beetje kloppen, waarbij je voroal ermee rekening moet houden dat je in een wek met een thuiswedstrijd meer verdient (aan bezoekersinkomsten), maar die inkomsten in een week met een uitwedstrijd wegvallen...
het is in het begin een goed streven je financieen zo te regelen dat je bij uitwedstrijden zo rond de '0' uitkomt qua vaste posten (Loon, Stadion onderhoud, Personeel)...
als je dat lukt, is de 79K voor en redelijke trainer met slecht leiderschap, geen al te grote uitgave meer
Verwijderd
Nee je begint met een zwak trainer... Achteraf had ik inderdaad beter voor een redelijk trainer kunnen kiezen ja, maar hey - been vrij noob in dit spel 
M'n 2 wekelijks resultaat is postief. Bij een uitwedstrijd 10k verlies en bij thuiswedstrijd 20k winst.
Het eerst wat ik dus nu zal doen is zorgen dat ik zsm een redelijk trainer aan trek.
M'n 2 wekelijks resultaat is postief. Bij een uitwedstrijd 10k verlies en bij thuiswedstrijd 20k winst.
Het eerst wat ik dus nu zal doen is zorgen dat ik zsm een redelijk trainer aan trek.
wat heb ik daar een hekel aan een WO in een oefenwedstrijd, de competitie is al niet spannend en deze week de oefenwedstrijd dus ook niet
een beetje later als anders, maarde deadline staat op 18:00 uur op zondag (wacht echter niet te lang, beter is hem zsm in te vullen)
+++++++ GOT TOTO ++++++++++
http://www.osv-amsterdam.nl/gottrick/
+++++++ GOT TOTO ++++++++++
http://www.osv-amsterdam.nl/gottrick/
Kluitje - Roma Victor
The White Boys - scratchy's
Radicalen - FC MaupieB
Scharretjes - 1980 Muppets United
All Black Club - FC Steve '09
Thomassen - Jeroen893
M.E.S.T. - Primator FC
Verwijderd
TU : 1 mager popje, mijn keeper is een DEFje omhoog gegaan.
Veder even twee opstellingen eruit pompen en dan ben ik voor een week naar Oostenrijk. Lekker skieen en apres skieen.
Bis ein woche!!!!
Veder even twee opstellingen eruit pompen en dan ben ik voor een week naar Oostenrijk. Lekker skieen en apres skieen.
Bis ein woche!!!!
Zo weer een berg popjes (+6) en één is sowieso verkoopbaar, 5 mil in de transfer vergelijking maar denk dat ik dat er niet voor krijg
Maar we zullen zien. Sowieso er maar even op zetten en aankijken.
Ga mijn 4de reusachtige speler vandaag aantrekken denk ik
Dan heb ik dus 3 mids op reusachtig
Ga mijn 4de reusachtige speler vandaag aantrekken denk ik
Slechts een klein popje, wat mij wel aantrekkelijk lijkt aan de passing training zijn de vele pops elke week. Klopt het als ik zeg dat weinig uitmaakt of ik met de passen training 3-4-3 of 3-5-2 ga spelen? Want als ik kijk zijn volgens mij beide opstellingen met 7 trainingsplekken, en dan lijkt passen mij een aantrekkelijk alternatief tov scoren training.
Plus ik hoef mijn huidige scoren trainees niet te verkopen
Plus ik hoef mijn huidige scoren trainees niet te verkopen
Jeuh, 17j94d keeper naar uitmuntend/slecht... Nu +- 1,5 miljoen al waard. Gaat lekker met die kerel.
Ik werd blij verrast vanochtend door de volgende update:
Daniel Ouhrabka [playerid=309719851]
17 years and 29 days, Next birthday: 07-04-2011
Nationality: Czech Republic
Owner: Spatie mag wel (since 11-01-2011 (7/44), 3d)
Total Skill Index (TSI): 2250
Wage: 588 € (490 €) /week (including 20% bonus) 9408 €/season
Keeper disastrous (1) Defending solid (7) Playmaking solid (7) +1 Winger weak (4) Passing passable (6) Scoring poor (3) Set pieces weak (4)
Leuke verdedigende middenvelder, zeker met redelijk passen erbij. Wat ben je ermee van plan?CoRrRan schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:23:
Ik werd blij verrast vanochtend door de volgende update:
[...]
Verwijderd
Is het trainen van keepers op Keepen niet zonde, omdat je dan slechts 2 spelers p week kunt trainen ?
Investering is ook lager, en rendement van een speler is hoger. Alleen denk ik zelf dat er meer geld te verdienen valt met andere trainingssoorten. Ik doe het vooral omdat het makkelijk is, en niet teveel tijd in het spel wil stoppen...
Ik ga hem trainen tot uitmuntend positiespel. Dat duurt ongeveer 1 seizoen (hopelijk zonder blessures) en dan verkopen voor ~3.3M. (Zie dit bericht)d3lph schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:48:
[...]
Leuke verdedigende middenvelder, zeker met redelijk passen erbij. Wat ben je ermee van plan?
Zo eindelijk eens een kleine bidwar op een spelertje van mij 
Winst dit seizoen = nu: 3,7 mil. Nog 2 mil. om vorig seizoen te evenaren!
Al met al moet het wel te doen zijn. Ga nu niet meer investeren in betere spelers. Hou het even zou voor dit seizoen en komend seizoen. Seizoensoverzicht is helaas nog negatief
zal ook wel niet meer goed komen denk ik.
Winst dit seizoen = nu: 3,7 mil. Nog 2 mil. om vorig seizoen te evenaren!
Al met al moet het wel te doen zijn. Ga nu niet meer investeren in betere spelers. Hou het even zou voor dit seizoen en komend seizoen. Seizoensoverzicht is helaas nog negatief
Iemand ervaring met een middenvelder aanvallend neer zetten? Wat levert het een beetje op? middenveld zwakker en aanval sterker? En moet die middenvelder dan passen hebben?
Verwijderd
Mijn financieen zien er goed uit over de eerste 6 weken. Met een verschil tussen aankoop en verkoop van 4.7 miljoen en onder de streep blijft er uiteindelijk nog 4.2 miljoen over.
Volgend seizoen ga ik weer positiespel trainen om een van mijn vleugelspelers klaar te stomen voor het NT van Suriname. Echter op de andere vleugel staat er ook een die de training wel kan gebruiken. Dus volgend seizoen zal er niet direct veel verkoop zijn. Misschien dat ik met de vrijgekomen vleugelposities in de vriendschappelijke wedstrijden ga proberen te skilltraiden. Echter is nog even de vraag of ik daar genoeg tijd voor ga hebben.
Volgend seizoen ga ik weer positiespel trainen om een van mijn vleugelspelers klaar te stomen voor het NT van Suriname. Echter op de andere vleugel staat er ook een die de training wel kan gebruiken. Dus volgend seizoen zal er niet direct veel verkoop zijn. Misschien dat ik met de vrijgekomen vleugelposities in de vriendschappelijke wedstrijden ga proberen te skilltraiden. Echter is nog even de vraag of ik daar genoeg tijd voor ga hebben.
Jup, hij moet aanzienlijk passen hebben om het de moeite waard te maken (vind ik). Check HAG maar eens, daar zullen de percentages wel staan. Je levert wat verdedigings- en middenveldratings in en krijgt er wat extra aanval voor terug.Damien2004 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:09:
Iemand ervaring met een middenvelder aanvallend neer zetten? Wat levert het een beetje op? middenveld zwakker en aanval sterker? En moet die middenvelder dan passen hebben?
Nou het moet niet echt gekker worden in mijn competitie. Ik sta nu 10 punten los en moet dus nog maar 4 van de 7 winnen om kampioen te worden. Dit moet natuurlijk haalbaar zijn. Ook in de topscorerslijst sta ik er zeer goed voor
Ranglijst
Ranglijst
Topscorders1. Swanfield United 7 7 0 0 21
2. FC lindatjuh 7 3 2 11
3. FC 1827 7 3 1 3 10
Na 9 seizoenen is er dus nu dubbel succes! Titel mag ik echt niet meer weg geven met nog 4 thuis wedstrijden. De vraag die ik mij nu de hele week gaat stellen is of ik een klein risico moet nemen door te gaan PICen tegen de nummer laatst. Ik heb uit 0-3 gewonnen en in de return moet ik dus thuis spelen. Mijn TS was iets gezakt vanwege wat verkopen en een extra level in TS kan ik wel goed gebruiken...1. Jarema Gałka Swanfield United 7
2. Antti Mehtälä Swanfield United 6
3. Joonas Kaseva koedijk strijders 4
4. Hayden Anderson Swanfield United 4
5. Eduard Barok Swanfield United 3
tsja weer ruim gewonnen met 7-1 volgende week de return zal ongeveer hetzelfde worden. Ben helaas de sterkste in mijn klasse dus er is niet veel aan. De nummer 2 en 3 hebben elkaar uitgeschakeld wegens gelijk spel sta nu 4 punten los dus ik mag zelfs nog een wedstrijd verliezen.
training was vrijdag ook niet geweldig maar toch wat popjes op de vleugel. Mijn jeugd loopt gelukkig nog wel met een U20 talent:
Riny Ballevanger (92847075)
16 jaar en 39 dagen, volgende verjaardag: 31-03-2011
Nationaliteit: Nederland
Arriveerde bij de club: 08-11-2010 08:26 (70 dagen geleden)
Blessures: fit
Spelersvaardigheden
Keepen: onbekend
Verdedigen: redelijk (max. goed)
Positiespel: slecht (max. zwak)
Vleugelspel: matig (max. goed)
Passen: onbekend (max. zwak)
Scoren: zwak (max. onbekend)
Spelhervatting: onbekend
haalt 7,5 ster als vleugelverdediger en is dus nog niet uitgetraint. primair nu verdedigen secundair passen en daarna zsm vleugelspel en positiespel trainen. En als ik dan echt nog tijd over heb scoren.
training was vrijdag ook niet geweldig maar toch wat popjes op de vleugel. Mijn jeugd loopt gelukkig nog wel met een U20 talent:
Riny Ballevanger (92847075)
16 jaar en 39 dagen, volgende verjaardag: 31-03-2011
Nationaliteit: Nederland
Arriveerde bij de club: 08-11-2010 08:26 (70 dagen geleden)
Blessures: fit
Spelersvaardigheden
Keepen: onbekend
Verdedigen: redelijk (max. goed)
Positiespel: slecht (max. zwak)
Vleugelspel: matig (max. goed)
Passen: onbekend (max. zwak)
Scoren: zwak (max. onbekend)
Spelhervatting: onbekend
haalt 7,5 ster als vleugelverdediger en is dus nog niet uitgetraint. primair nu verdedigen secundair passen en daarna zsm vleugelspel en positiespel trainen. En als ik dan echt nog tijd over heb scoren.
Jij vreugde, ik in een diepe depressie. Heb besloten na -39 vorm in 4 weken de boel te verkopen en het seizoen op te geven. Met dit team in deze vorm ga ik geen wedstrijd meer winnen. En aangezien ik nog maar 1 punt van de directe degadatiegrens af sta wordt het onmogelijk. Ik blijf defjes trainen tot mijn verdedigers gepopt zijn en dan ga ik overstappen.
Mooi! Een echte lekkere counteroverwinning behaald (mijn eerste sinds de overstap. Vooral tevreden over mijn aanvalsratings.
Ik heb ook weer eens 3 punten weten te pakken tegen de nummer 4, waardoor ik nu op een 5de plek sta. Volgende week de return tegen hem en speel ik nu 2weken uit, dus ff wat minder inkomen maar wel 1 PiC, hopen dat ik volgende week ook nog 3 punten weet te pakken 
Zag nog dat ik een scout kon bellen, nu heb ik het volgende spelertje binnen gehaald, helaas wat oud in dagen was die maar wat jonger, kan alsnog veel geld opleveren
Harald Holsgens
16 jaar en 56 dagen
Train dit jongetje goed en hij is in 'no time' uitstekend op het gebied van Vleugelspel! Ik denk dat op dit moment zijn vaardigheden op het gebied van Scoren ongeveer matig zijn. Ik zou zeggen dat het een redelijk allrounder is.
Kan ik hem een plek in ons jeugdteam aanbieden?
Nu alleen kijken hoe ik hem moet gaan trainen en de rest in mijn team, daar heb ik nog niet zo verstand van haha.
[matchid=312260466] | Iduna United - 2 [teamid=507214] | FC ID's - 0 [teamid=68564] |
---|---|---|
Middenveld | matig (laag) | waardeloos (laag) |
Rechterverdediging | formidabel (laag) | wonderbaarlijk (zeer hoog) |
Centrale verdediging | formidabel (hoog) | bovennatuurlijk (laag) |
Linkerverdediging | uitstekend (hoog) | briljant (hoog) |
Rechteraanval | waardeloos (hoog) | matig (hoog) |
Centrale aanval | slecht (hoog) | zwak (zeer hoog) |
Linkeraanval | uitstekend (hoog) | zwak (zeer hoog) |
HatStats (gedetailleerd) | 203 Verdediging: 100 Middenveld: 54 Aanval: 49 | 214 Verdediging: 145 Middenveld: 18 Aanval: 51 |
HatStats (alleen totaal) | 203 | 214 |
LoddarStats | 13.7 | 6.89 |
Indirecte vrije trappen | ||
Verdediging | matig (zeer hoog) | uitstekend (heel laag) |
Aanval | zwak (hoog) | redelijk (laag) |
Tactiek | vleugelaanval | counter |
Tactiekvaardigheid | reusachtig | buitenaards |
Zag nog dat ik een scout kon bellen, nu heb ik het volgende spelertje binnen gehaald, helaas wat oud in dagen was die maar wat jonger, kan alsnog veel geld opleveren
Harald Holsgens
16 jaar en 56 dagen
Train dit jongetje goed en hij is in 'no time' uitstekend op het gebied van Vleugelspel! Ik denk dat op dit moment zijn vaardigheden op het gebied van Scoren ongeveer matig zijn. Ik zou zeggen dat het een redelijk allrounder is.
Nu alleen kijken hoe ik hem moet gaan trainen en de rest in mijn team, daar heb ik nog niet zo verstand van haha.
[ Voor 13% gewijzigd door Salv op 17-01-2011 09:44 ]
Halverwege doe ik verrassend genoeg nog volop mee voor de titel, sta op dit moment 1e, 2 punten los van de nr 2 (die ik nog thuis moet ontvangen).
Nog redelijk vroeg, maar hoop dat ik genoeg punten weet te halen voor een evt directe promotie
Nog redelijk vroeg, maar hoop dat ik genoeg punten weet te halen voor een evt directe promotie
Nou ja, hij is natuurlijk oud, waardoor hij niet met 17jr0dgn gepulled kan worden, maar 17jr56dgn en uitstekend vleugel met hopelijk ook hoge passen/positiespel/scoren.Salv schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:40:
[...]
Zag nog dat ik een scout kon bellen, nu heb ik het volgende spelertje binnen gehaald, helaas wat oud in dagen was die maar wat jonger, kan alsnog veel geld opleveren![]()
Harald Holsgens
16 jaar en 56 dagen
Als dit het beste is wat je in je team hebt zitten, zou ik gaan voor vleugelspel + korte pass. Kijken wat z'n passen gaat worden. Als vleugelspel klaar is, overstappen op scoren + korte pass, als dat klaar is, positiespel + korte pass etc. En dan ben je wel een seizoentje verder, denk ik.
Ikzelf heb gisteren een mooie dikke overwinning gehaald. 5-0 thuis. Wel helaas weer een +2 op een oude knar...
Dit topic is gesloten.