Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
-TheNose- schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:51:
Zijn er nog rijke Gotters die in de loop van de dag/avond een spelert van mij omhoog willen spammen? Gaat om een uitmuntend/goed 18jr scoren trainee.
Piotr Laskowski (291753045) staat er nu voor 0 euro op. Zijn "broertje" (zelfde stats/leeftijd) ging er vanmorgen voor 2mill uit. Dus spammers, als jullie zo lief willen zijn? Of voor de spitsen trainers...hij is +2 in scoren en is in het tussenseizoen een lvl in passen gepopt.

Even een update van mijn koopdrift: Gisteren een spits gekocht (wonderbaarlijk scoren met goed passen en utopisch spelhervatten + koppen) en vanmorgen een vleugelspeler (uitmuntend vleugel, met uitstekend pm en redelijk passen). Beiden halen iets meer dan 5 sterren. De vleugelspeler heeft dezelfde achternaam als een nieuwe A trainee, wat op zich wel erg grappig is natuurlijk.
Moet nu nog 3 A trainees, een vleugelspeler, een spits en eigenlijk nog een mid.
De bedoeling is waarschijnlijk dat ik mijn A defs ga optrainen tot bovennatuurlijk en dan misschien weer overstap op scoren trainen. Zie het als een soort plan, maar dan goed (sorry Damien
Zoveelste edit (ben ik de enige die online is of zo?
Daarna is het geld even op. De 30ste lopen er een reusachtig mid met goed passen en een uitmuntende 18 jarige spits af.
[ Voor 47% gewijzigd door -TheNose- op 28-12-2010 10:50 ]
Mijn plan heeft al resultaat he!De bedoeling is waarschijnlijk dat ik mijn A defs ga optrainen tot bovennatuurlijk en dan misschien weer overstap op scoren trainen. Zie het als een soort plan, maar dan goed (sorry Damien)
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Mijn plan is iets korter en duurt hopelijk 4 seizoenen.Damien2004 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:10:
[...]
Mijn plan heeft al resultaat he!Ook al is het na 9 seizoenen
Is er nou niemand die even mijn spelert omhoog kan spammen tot zeg ehm, 1mill?
[ Voor 14% gewijzigd door -TheNose- op 28-12-2010 17:05 ]
Nét niet ;-).-TheNose- schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:03:
[...]
Is er nou niemand die even mijn spelert omhoog kan spammen tot zeg ehm, 1mill?
Thx! Scheelde mij weer het wel kunnen aanschaffen van een nieuwe trainee.
In mijn koopdrift echter vergeten een opstelling te maken voor mijn friendly.
1 A trainee en een winger te gaan! Hoop dat morgen deze speler eruit gaat:
Miika Kainulainen
24 jaar en 49 dagen, TSI = 79 620
redelijk in vorm, conditie goed [Onvoorspelbaar]
Heeft redelijk ervaring en is een slecht leider
Keepen: rampzalig
Verdedigen: slecht
Positiespel: reusachtig
Vleugelspel: slecht
Passen: goed
Scoren: matig
Spelhervatting: waardeloos
En het belangrijkste, het loon, vergeet hij voor het gemak erbij te vermelden-TheNose- schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:48:
[...]
1 A trainee en een winger te gaan! Hoop dat morgen deze speler eruit gaat:
Miika Kainulainen
24 jaar en 49 dagen, TSI = 79 620
redelijk in vorm, conditie goed [Onvoorspelbaar]
Heeft redelijk ervaring en is een slecht leider
Keepen: rampzalig
Verdedigen: slecht
Positiespel: reusachtig
Vleugelspel: slecht
Passen: goed
Scoren: matig
Spelhervatting: waardeloos
/edit
Zit toch weer te twijfelen om van 4-4-2 naar 3-5-2 te gaan (ook al krijg je daardoor een penalty op je middenveld ivm 3 centrale spelers). Ik heb een buitenaardse winger en een mythische winger en dat samengevoegd met 2 of 3 reusachtige centrale middenvelders. Ik heb een beetje het gevoel (wat ik vaker heb gehad in mijn 7 jarige (IRL) hattrick bestaan), dat mijn 4 verdedigers (naast prachtige stats) weinig toevoegen ten opzichte van 3 verdedigers.
[ Voor 52% gewijzigd door Sandyman538 op 30-12-2010 01:44 ]
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Grats!Sandyman538 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 01:43:
Ben op dit moment niet heel actief op het forum, maar ben wel door naar de volgende beker ronde met PIC. Om de volgende ronde ook een kans te hebben zal ik normaal moeten spelen. Helaas weer een uit wedstrijd...
Ach dat loon is niet hoog toch voor een reusachtig mid?nWo_Riot schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:32:
[...]
En het belangrijkste, het loon, vergeet hij voor het gemak erbij te vermelden
Hij is weer niet verkocht, beetje jammer. Hij gaat er nu voor 0 op. Kan iemand hem even een stukje opspammen?

Miika Kainulainen (217462182)
Verwijderd
Wat heb je in gedachten ??[b][message=35283457,noline]-TheNose- schreef
Kan iemand hem even een stukje opspammen?![]()
Heb geboden tot 1.3M. Zo staat hij nog steeds laag en is dus interessant voor een ieder en kun jij al weer een beetje verder kijken. Als er meer geboden moet worden moet je het maar laten weten.-TheNose- schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:06:
[...]
Ach dat loon is niet hoog toch voor een reusachtig mid?
Hij is weer niet verkocht, beetje jammer. Hij gaat er nu voor 0 op. Kan iemand hem even een stukje opspammen?![]()
Stadion uitbreiden?jeugdteam maken? Hebben jullie tips voor mij of kunnen jullie naar mijn team kijken?
[ Voor 6% gewijzigd door FDMK op 30-12-2010 10:41 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Verwijderd
Als eerste MOET je sowieso friendlies gaan spelen want je verliest zeer kostbare training op deze manier......[b][message=35283863,noline]Rooke schreef
maar what is next?
en als ik jou was zou ik ook mijn trainer vervangen voor een redelijk/slecht.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 10:55 ]
Zoals ADP al aangeeft: je moet toch echt die "redelijk" of "goed" coach hebben. Het is jammer van die 41K die je hebt betaald voor je huidige coach, maar omdat je net begint zijn de vaardigheden van een coach veel belangrijker dan de hoogte van zijn leiderschap. Leiderschap komt pas aan de orde als je een team hebt, waarmee je via PIC/PIN strategie je TeamSpirit wilt verbeteren.Rooke schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:37:
Mijn tweede seizoen gaat het me duidelijk meer voor de wind(of alle sterke tegenstanders zijn zwakker geworden), ik sta nu 1e met 4 gewonnen wedstrijden. Het stadion zat vorige wedstrijd voor het eerst bijna vol (118xx), nog steeds stijgende(gezonde, kleine 800k en stijgende) financiën en ik heb een aantal talentjes opgetraind tot wat voor mij zeer goede spelers zijn maar what is next?
Stadion uitbreiden?jeugdteam maken? Hebben jullie tips voor mij of kunnen jullie naar mijn team kijken?
Tot die tijd: gewoon een goed coach met "slecht" leiderschap nemen. Dat kost je 268K, maar betaald zich zeker uit 'in the long run'.
Ook is het daarnaast heel belangrijk dat je 2 wedstrijden per week gaat spelen. Die eerste om te proberen zo hoog mogelijk in je competitie te komen, die tweede om er voor te zorgen dat je geld verdient door het trainen van je (jonge) spelers.
Tevens lijk je voornamelijk met een 5 mans verdediging te spelen: train je verdedigers? Zo ja, probeer te verjongen! (Zeker voor de woensdag wedstrijden: 17jr of 18jr het liefst.)
Koop mogelijk ook een aantal VIP stoelen voor je stadion, maar dat moet je pas doen als je denkt echt geld over te hebben. VIP stoelen krijg je nooit in het begin, maar is altijd wel handig om er zo'n ~100 te hebben. Het moet alleen wel rendabel zijn, zeker in vergelijking met de verbouwingskosten. Dus eigenlijk moet je dit pas doen als je ~3x een uitverkocht stadion hebt gehad. Dan maak je een stap naar 15k stoelen of zo, waarvan een klein deel VIP stoelen.
[ Voor 6% gewijzigd door CoRrRan op 30-12-2010 11:44 ]
-- == Alta Alatis Patent == --
Verwijderd
Ik speel al ongeveer 2 jaar hattrick, maar was vroeger niet altijd even actief. Ik vroeg me af of jullie me wat advies konden geven over hoe ik nu verder zou moeten. Dit is mijn team: (1021930) Ik zit in 6de klasse in Belgie, en verwacht om die seizoen ongeveer 4de te eindigen. En volgend seizoen promoveren!
Ik train nu spelmaken/passen, maar ben van plan om wingers te gaan trainen (aangezien het nu makkelijker wordt om multiskill te trainen lijkt dit me slim). Ik heb 2 spelers die ooit trainee waren op het middenveld gehouden, ze zijn nu allebei 22 en tesamen denk ik dat ze me wel 5mil kunnen opleveren. Is het een goed idee om deze te verkopen, en in plaats ervan betere 27-28 jarige middenvelders te kopen, om me dan volledige te concentreren op het trainen van mijn wingers? Ik heb nu 1 mil beschikbaar voor trainees. Of denken jullie dat ik die beter kan gebruiken om mijn team te versterken?
Verder is alle advies welkom!
Verwijderd
Ben sinds een aantal weken weer begonnen met Hattrick. Er is niet zo heel veel veranderd sinds een jaartje of 2. Had het dus snel weer door en m'n team staat nu eigenlijk al redelijk goed.
Probleem is dat mijn competetie erg sterk is om in te beginnen.. 6/8 teams heeft 4,5+ sterren spelers lopen, en ik heb daar nu max. 2,3,4 -sterren spelers tegenover staan.
Zondag speel ik tegen de nummer 6 (ik sta 7e). Ze spelen 3-4-3 normaal. Wat is de beste opstelling / tactiek tegen deze ploeg ? ik speel normaal 4-4-2 of 5-4-1 counter...
graag uw advies !
Belangrijk is dat je één traingsvorm kiest voor de komende 4 seizoenen ofzo en daar aan vast houd. Uit ervaring kan ik zeggen dat het niet echt loont om van training veel te wisselen.
Versterking hoeft niet duur te zijn en advies is oudere spelers met een beetje multiskill bij divisies hoger dan VI en een hoge main skill voor alle lagere divisies.
Trainees, erg belangrijk is dat je goede trainees zo goedkoop mogelijk haalt. Belangrijk plus punt kan zijn dat ze bijvoorbeeld een specialiteit hebben. Ik ben enorme fan van koppen omdat het geen weer nadelen heeft imo.
Hattrick wiki is ook handig.
Wat kan je het beste doen tegen tegenstander A met opstelling B. Dat is heel erg lastig. Met een 3-4-3 heb je te maken met een opstelling die kan uitblinken op alle drie de vlakken. Het is juist kijken waar de zwakheden zitten van je tegenstander en of hij iedere week de zelfde opstelling doet of niet.
Een 5-4-1 counter is handig als hij een hoog middenveld heeft. Kijk in zijn opstelling waar zijn zwakke plekken zitten. Kijk ook naar eerdere wedstrijden en vooral de teams die wel succesvol waren tegen hem. Wat deden hun en wat zorgde er voor dat ze wonnen.
Het handigste is om 1 of maximaal 2 opstellingen te hebben. Variatie aanbrengen door spelers aanvallen of naar het midden te zetten bijvoorbeeld. Zo weet men nooit welke kant het sterkste of zwakste is.
Veel kijk en vergelijk is het.
Verwijderd
Ik gaf al aan dat hij sterkere spelers heeft, en dus is hij (in principe) ook sterker op alle linies.(?)
De enige zwakke schakel bij hem is zijn linksback... Is het dan slim om mijn rechtervleugel speler aanvallend te zetten ?
Op dit moment denk ik er aan om 4-4-2 te spelen als normaal, met beide vleugels aanvallend rest normaal.
Of optie twee; 5-4-1, counter, vleugels aanvallend, rest normaal. Maar ik vrees dat ik dan zo ver inzak en kansen tegen krijg en zelf voorin geen stootkracht meer heb...
Dus t zal de 4-4-2 wel worden... of toch ? help !
edit#2.
Hij heeft 2 weken geleden nipt verloren van een kwalitatief minder team qua spelers. Dat team speelde 3-5-2.. tegen zijn 3-4-3 dus. Hiermee is dus ook gelijk mijn keuze gemaakt denk ik. Mn middenveld is de sterkste linie dus hoop dat dat de doorslag zal geven
Echter 'slecht ervaring' met 3-5-2, zucht

edit#3.
M'n ID is: 767255
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 16:11 . Reden: typfouten/edit#2/edit#3 ]
Je maakt met je team geen schijn van kans
Je team is redelijk zwak in verdediging en aanval. Zijn aanval en verdediging is juist heel erg sterk.
Wat je kan doen is middenveld erg sterk maken en dan pressie spelen. Krijg je minder kansen maar ook minder doelpunten tegen. Ik zie eerlijk gezegd niet waar je op zou kunnen winnen. Je team is op dit moment gewoon te zwak. Je heb dus dringend versterking nodig of betere trainees.
Verwijderd
Ja duh kben 2 weken bezig..Damien2004 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:32:
Ok geanalyseerd
Je maakt met je team geen schijn van kansDe rede dat hij die ene wedstrijd minder speelde heeft waarschijnlijk met de beker wedstrijd te maken.
Je team is redelijk zwak in verdediging en aanval. Zijn aanval en verdediging is juist heel erg sterk.
Wat je kan doen is middenveld erg sterk maken en dan pressie spelen. Krijg je minder kansen maar ook minder doelpunten tegen. Ik zie eerlijk gezegd niet waar je op zou kunnen winnen. Je team is op dit moment gewoon te zwak. Je heb dus dringend versterking nodig of betere trainees.
Klopt ik heb geen schijn van kans in deze competitie

Weet nog van een aantal jaar geleden dat k begon, kon k met dit team meedraaien boven in.
Nu zit ik met teams die al aan hun 3e seizoen bezig zijn
6- sterren aanvallers tegen mijn 2-3 sterren verdedigers
Kijk iedereen begint gewoon met een prut team. Probeer goedkoop in te kopen en je eerste focus te leggen op de trainbare posities. Competitie komt van zelf wel.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:44:
[...]
Ja duh kben 2 weken bezig..![]()
Klopt ik heb geen schijn van kans in deze competitie![]()
Weet nog van een aantal jaar geleden dat k begon, kon k met dit team meedraaien boven in.
Nu zit ik met teams die al aan hun 3e seizoen bezig zijn![]()
6- sterren aanvallers tegen mijn 2-3 sterren verdedigers
+6 pops en zowaar 6 spelers die op de TL mogen
Zondag word weer spannend. Er zijn heel wat mogelijkheden en de kans dat ik nog verder uitloop op de concurrentie is ook aanwezig. In theorie zou ik 6 punten los kunnen komen. Met de komende transfers word het wel lastig mijn teamspirit goed te houden maar ik kan in ieder geval wel de gewenste versterking op het middenveld halen als alles verpatst word.
Francesco Masetti [playerid=298578276]
18 years and 21 days, Next birthday: 01-04-2011
Nationality: Italy
Owner: Spatie mag wel (since 14-09-2010 (6/43), 15wk 3d)
Total Skill Index (TSI): 8 680
Wage: 1 908 €/week including 20% bonus (30 528 €/season)
Keeper disastrous (1) Defending solid (7) Playmaking outstanding (10) Winger weak (4) Passing passable (6) Scoring weak (4) Set pieces weak (4)
Verwijderd
Jij maakt altijd enorm veel transferwinsten ( als ik je goed begrepen heb ).[b][message=35288687,noline]Damien2004 schreef
en zowaar 6 spelers die op de TL mogen4 staan er nu al op voor een zeer gunstige prijs dus ze moeten wel weg gaan en de andere 2 zet ik er effe wat later vandaag op.
Zet jij direct de verkoopbare speler in de ochtend op de lijst ?? Of heb je een verschil in spelers (zoals ik hier boven lijk te lezen)??
Ik zit altijd gevoelsmatig met het feit dat als ik ze er meteen vrijdagmorgen op knal, je dan van die incourante verkooptijden krijgt...
Nou ik ga hier altijd heel erg dom mee omJij maakt altijd enorm veel transferwinsten ( als ik je goed begrepen heb ).
Zet jij direct de verkoopbare speler in de ochtend op de lijst ?? Of heb je een verschil in spelers (zoals ik hier boven lijk te lezen)??
Ik zit altijd gevoelsmatig met het feit dat als ik ze er meteen vrijdagmorgen op knal, je dan van die incourante verkooptijden krijgt...
De wat duurdere spelers zet ik er iets later op maar ook niet op het juiste tijdstip.
Veel winst, tja als het allemaal lukt krijg ik op veel van mijn spelers meer dan 100% winst. Leuk om een voorbeeld te noemen misschien
Winst van vorig seizoen was 5,6 miljoen. Winst dit seizoen staat tot nu toe op 1,4 miljoen.
@GoT cup: Graag! Alleen kan ik dit seizoen de got cup niet doen. De volgende ook niet. Eigenlijk is het tijd dat iemand anders het stokje overneemt. Ik verwacht namelijk in 2011 een nieuwe Jeugdpull
Verwijderd
Zo'n jeugdpull gaat tijd kosten inderdaad[b][message=35288944,noline]Damien2004 schreef
@GoT cup: Graag! Alleen kan ik dit seizoen de got cup niet doen. De volgende ook niet. Eigenlijk is het tijd dat iemand anders het stokje overneemt. Ik verwacht namelijk in 2011 een nieuwe Jeugdpull
Als er geen van de "oudgedienden" het stokje van je over wil nemen dan zou ik het wel willen doen.
Ik weet echter niet hoeveel tijd er in gaat zitten ??
En ik ben begin januari een weekje in de sneeuw.
Als je de got cup wilt doen moet je even contact opnemen met Brain of effe een berichtje op GoTtrick posten dat leest hij ook altijd wel
redelijk in vorm, conditie goed
Een sympathiek persoon die temperamentvol en eerlijk is.
Hij heeft redelijk ervaring en is een slecht leider.
Eigenaar: VanOnderen (sinds 17-06-2009)
Total Skill Index (TSI): 52 070
Loon: 25 410 €/week
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Huidige vaardigheden
Keepen: 15/20 reusachtig
Verdedigen: 8/20 uitstekend
Spelhervatting: 16/20 buitenaards
iig heb ik mn oude jeugdspeler van Drunk Dribblers teruggekocht als tweede/eerste keeper, precies op tijd want mijn keeper viel geblesseerd uit met een +3...
wel weer gewonnen in de liga (met een beetje geluk, nadat mn keeper uitviel stond een oude XP-trainee op goal die anderhalve ster als keeper haalt en lage skills heeft maar wonder boven wonder incasseerde die slechte één goal, en maakte zelfs goede en belangrijke reddingen)....
sta nu 3 punten los en moet morgen tegen de nr 2, maar verwacht dat ruim te winnen (normaal spelen met 4-4-2 en 3-mans middenveld zou me een record HTstats opleveren)...
zelfs direkte promotie gaat er goed uitzien...
++++ GOTTRICK TOTO ++++
Ga allemaal weer naar http://www.osv-amsterdam.nl/gottrick/ en voer de nieuwe toto in voor zondagavond 18:00 uur!!!
pdejon is nog altijd duidelijk lijstaanvoerder, maar sinds vorige week slinkt zn voorsprong in iedergeval en halen de achtervolgers hem langzaam in
en ook voor mensen die tot nu toe niet meegedaan hebben is het altijd leuk eens een gokje te wagen
[ Voor 21% gewijzigd door RM-rf op 31-12-2010 12:45 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
De training van deze week is verloren gegaan als gevolg van onbegrijpelijke acties van de manager van de club. Dit is waarschijnlijk omdat ik de opstelling vergeten was bij mijn friendly?
Zit ik te kijken, zie ik dat je in de zelfde compo zit als de legendarische HvPhenknap schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:45:
Gaat lekker, had een keeper voor 6000000 op de lijst gezet, gelijk iemand die er bied. Wel meer spelers waar ze gelijk op bieden. Heb toch leuke spelers verzameld...
Haha held! Terwijl ik hier de laatste voorbereidingen tref voor Oud en Nieuw voer jij de ToTo nog even snel door!RM-rf schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:14:
zo... na een drukke tijd rondom de kerstdagen ook weer een beetje tijd voor GoT/Hattrick
iig heb ik mn oude jeugdspeler van Drunk Dribblers teruggekocht als tweede/eerste keeper, precies op tijd want mijn keeper viel geblesseerd uit met een +3...
wel weer gewonnen in de liga (met een beetje geluk, nadat mn keeper uitviel stond een oude XP-trainee op goal die anderhalve ster als keeper haalt en lage skills heeft maar wonder boven wonder incasseerde die slechte één goal, en maakte zelfs goede en belangrijke reddingen)....
sta nu 3 punten los en moet morgen tegen de nr 2, maar verwacht dat ruim te winnen (normaal spelen met 4-4-2 en 3-mans middenveld zou me een record HTstats opleveren)...
zelfs direkte promotie gaat er goed uitzien...
++++ GOTTRICK TOTO ++++
Ga allemaal weer naar http://www.osv-amsterdam.nl/gottrick/ en voer de nieuwe toto in voor zondagavond 18:00 uur!!!
pdejon is nog altijd duidelijk lijstaanvoerder, maar sinds vorige week slinkt zn voorsprong in iedergeval en halen de achtervolgers hem langzaam in
en ook voor mensen die tot nu toe niet meegedaan hebben is het altijd leuk eens een gokje te wagen
HULDE!
Edit: Toch nog snel ingevuld.
Ook niet zo gek natuurlijk. Ben al een tijdje aan het kijken naar zo'n keeper. Bovennatuurlijk/reusachtig keepen en minimaal goed verdedigen. Die gaan er op dit moment voor zo'n 7 a 8 miljoen uit. Zelf train ik ook spelhervattingen dus deze speler zou voor mij niks zijn, maar dat kan je zo nog een miljoen ofzo extra opleveren. Ik zit te twijfelen over een nieuwe keeper. Misschien ga ik wel weer eens wisselen van training en dan hou ik hem, maar als ik dat niet doe dan moet ik een andere hebben.henknap schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:45:
Gaat lekker, had een keeper voor 6000000 op de lijst gezet, gelijk iemand die er bied. Wel meer spelers waar ze gelijk op bieden. Heb toch leuke spelers verzameld...
Keepen: 15/20 reusachtig
Verdedigen: 8/20 uitstekend
Spelhervatting: 16/20 buitenaards
Ik hoop voor elkaar te krijgen dat ik 3 punten ga halen. Ik denk dat ik de goals via de vleugels moet gaan proberen te krijgen, maar wil eigenlijk niet AOW gaan spelen, dus zet zoals altijd de tactiek op "normaal".
Wat is wijsheid? Alles op vleugels zonder AOW, met AOW of juist helemaal niet via de vleugels, maar gewoon dwars door het midden? (Als je kijkt naar de vorige wedstrijd van mijn tegenstander, dan kan dat blijkbaar ook best: hij heeft de hoogste aanvalsratings in het midden, maar maakt ALLE (normale) goals (3 vd 4) via de vleugels, die maar 'redelijk' zijn...)
Als ik AOW zou kiezen, wordt de tactiek op "magnificent (12.48)" geschat.
Ik moet een klein beetje hopen dat mijn nieuwste aanwinst (middenvelder) morgen een pleister krijgt. Volgens de HT-Box.ru zou dit wel zo moeten zijn... (nog 1 update nodig voor pleister). Anders moet ik Fransesco weer laten spelen, maar die is momenteel toch nog wel minder dan die nieuwe aanwinst...
mwah, als ik dat zo bekijk is er een gerede kans dat je tegenstander 5-3-2 gaat spelen met drie middenvelders en misschien pressie...CoRrRan schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:25:
Iemand nog tips voor mijn aanstaande wedstrijd: 312266395 (matchid).
zn aanvallers is een kopper en een snelle aanvalller en ook een middenvelder heeft snel als specialiteit, het is handig als je daarop iig ook een snelle verdediger kunt zetten in het centrum.
verderheefthet imho geen meerwaardeoverde vleugels aan te vallen, omdat hij niet zwakker is op zn vleugels, integendeel zelfs, daar zet hij juist zn beste verdedigers neer meestal
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Verder vroeg ik me ook af hoe je het beste vleugels kan trainen. (met de combinatie vleugelspel - spelmaken - passen, dacht ik). Heeft iemand hier ervaring mee?
Zo ook mijn wedstrijd vanavond. Oké mijn aanval zal niet zoveel botten breken, maar hij weet te scoren over rechts, wat zijn zwakste aanvallende punt tegen 4 niveaus hogere verdediging..? Geen special event, gewoon een normale aanval.
[matchid=312260457] | Bo's Kanjers - 1 [teamid=1008130] | Iduna United - 0 [teamid=507214] |
---|---|---|
Middenveld | redelijk (laag) | zwak (zeer hoog) |
Rechterverdediging | goed (heel laag) | uitstekend (laag) |
Centrale verdediging | goed (hoog) | briljant (laag) |
Linkerverdediging | goed (heel laag) | uitstekend (heel laag) |
Rechteraanval | zwak (hoog) | formidabel (heel laag) |
Centrale aanval | uitstekend (laag) | matig (laag) |
Linkeraanval | redelijk (laag) | slecht (hoog) |
HatStats (gedetailleerd) | 210 Verdediging: 77 Middenveld: 66 Aanval: 67 | 211 Verdediging: 101 Middenveld: 48 Aanval: 62 |
HatStats (alleen totaal) | 210 | 211 |
LoddarStats | 16.82 | 14.92 |
GardierStats | 254 | 234 |
Indirecte vrije trappen | ||
Verdediging | redelijk (laag) | matig (zeer hoog) |
Aanval | goed (heel laag) | zwak (hoog) |
Tactiek | centrumaanval | counter |
Tactiekvaardigheid | uitmuntend | briljant |
Als dit zo door gaat heb ik er niet heel veel puf meer in en wellicht dat ik stop of me laat afzakken en dan maar eens kijk wat ik precies wil doen. Z'n plan schrijven lijkt me dan het beste idee, een nieuwe trainingsvorm of gewoon keepers kopen en deze trainen in verdedigen / spelhervatten? Ik heb echt geen idee wat ik nou moet doen en hoe z'n plan uit te schrijven
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
niet wanhopen: je aanval sterker maken anders ga je op zeker heel weinig scoren.Salv schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:01:
Het moet af en toe niet gekker worden. Het blijkt maar weer dat je middenveld nog steeds het belangrijkste wapen is voor een overwinning lijkt het wel.
Zo ook mijn wedstrijd vanavond. Oké mijn aanval zal niet zoveel botten breken, maar hij weet te scoren over rechts, wat zijn zwakste aanvallende punt tegen 4 niveaus hogere verdediging..? Geen special event, gewoon een normale aanval.
[matchid=312260457] Bo's Kanjers - 1
[teamid=1008130]Iduna United - 0
[teamid=507214]Middenveld redelijk (laag) zwak (zeer hoog) Rechterverdediging goed (heel laag) uitstekend (laag) Centrale verdediging goed (hoog) briljant (laag) Linkerverdediging goed (heel laag) uitstekend (heel laag) Rechteraanval zwak (hoog) formidabel (heel laag) Centrale aanval uitstekend (laag) matig (laag) Linkeraanval redelijk (laag) slecht (hoog) HatStats (gedetailleerd) 210
Verdediging: 77
Middenveld: 66
Aanval: 67211
Verdediging: 101
Middenveld: 48
Aanval: 62HatStats (alleen totaal) 210 211 LoddarStats 16.82 14.92 GardierStats 254 234 Indirecte vrije trappen Verdediging redelijk (laag) matig (zeer hoog) Aanval goed (heel laag) zwak (hoog) Tactiek centrumaanval counter Tactiekvaardigheid uitmuntend briljant
Als dit zo door gaat heb ik er niet heel veel puf meer in en wellicht dat ik stop of me laat afzakken en dan maar eens kijk wat ik precies wil doen. Z'n plan schrijven lijkt me dan het beste idee, een nieuwe trainingsvorm of gewoon keepers kopen en deze trainen in verdedigen / spelhervatten? Ik heb echt geen idee wat ik nou moet doen en hoe z'n plan uit te schrijven
je moet toch echt richting de uitstekend gaan.
hebben je verdedigers voldoende passen?
Verdedigen train je dus die wordt vanzelf iets sterker.
Moet jij eens kijken, dan heb jij gewoon een heel gevaarlijk counter team !
Chario2 (818126)
Tja dan moet je bij mij zijn heAls dit zo door gaat heb ik er niet heel veel puf meer in en wellicht dat ik stop of me laat afzakken en dan maar eens kijk wat ik precies wil doen. Z'n plan schrijven lijkt me dan het beste idee, een nieuwe trainingsvorm of gewoon keepers kopen en deze trainen in verdedigen / spelhervatten? Ik heb echt geen idee wat ik nou moet doen en hoe z'n plan uit te schrijven
Je moet er niet zo zwaar aan trekken aan een plan schrijven het moet meer een visie zijn waar je de komende seizoenen gaat proberen deze te verwezenlijken. Kijk naar je zwakke posities, kijk wat je moet vervangen en kies een trainingsvorm waar je je prettig bij voelt. Hattrick is een spel waar tijd overheen gaat eer je resultaat gaat zien.
Team | Formatie | Tactiek (vaardigheid) | Score | Loddar | Totaal | Verd | Mid | Aanv | Totaal | Verd | Mid | Aanv |
The Drunk Dribblers | 3-5-2 | Normaal | 3 | 8.36 | 141 | 54 | 45 | 42 | 40.0 | 12.5 | 20.0 | 7.5 |
Vinvar_Revolvers | 3-4-3 | Normaal | 5 | 6.30 | 142 | 47 | 27 | 68 | 43.5 | 14.0 | 14.0 | 15.5 |
ps. tegen een counter team moet je toch je middenveld om laag gooien?
[ Voor 23% gewijzigd door Swanfield op 03-01-2011 10:09 ]
Het plan wat ik nu bijna heb uitontwikkeld is dat ik al mijn huidige trainees doortrain tot bovennatuurlijk. De 3 beste hou ik zelf en de rest verkoop ik. Mijn team blijft dan verder intakt op de aanschaf van een eventuele verdwaalde 30er na (dat zijn de kosten niet). Ik koop dan 1 keeper trainee en zal 1 a anderhalf seizoen keepen gaan trainen. Puur om mijn huidige keeper (die dan flink in def is opgetraind) te boosten voor mijn A team, die tweede keeper wordt daarna weer verkocht uiteraard, waarna ik overstap op scoren trainen (waarbij ik dan mijn mids en vleugel flink versterk).
En dan zijn we weer 6 seizoenen verder geloof ik.
Ik weet ook dat het probleem bij mijn aanval ligt, alleen heb ik momenteel nog niet de middelen om nieuwe aanvallers te kopen. Er is een tijdje besproken over 30tiger s in dienst nemen maar ik denk toch dat het kapitaal vernietiging is, ik wacht dus tot een paar trainees gepopt zijn om deze dan te verkopen om dan spitsen rond de 23/24 te kopen.chario2 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:37:
[...]
niet wanhopen: je aanval sterker maken anders ga je op zeker heel weinig scoren.
je moet toch echt richting de uitstekend gaan.
hebben je verdedigers voldoende passen?
Verdedigen train je dus die wordt vanzelf iets sterker.
Moet jij eens kijken, dan heb jij gewoon een heel gevaarlijk counter team !
Wellicht heb ik mijn trainees ook verkeerd aangeschaft, kwa leeftijd of vaardigheid niveau daar moet nog een keer een kijkje overgenomen worden. Passen heb ik wel rekening mee gehouden dat heb ik op zijn minst matig bij elke verdediger en sommige zitten op redelijk/goed. In het tussen seizoen zal ik met 253 passen trainen zodat ook de countervaardigheid ook omhoog zal gaan.
Haha oké dat is het dusDamien2004 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:00:
[...]
Tja dan moet je bij mij zijn he
Je moet er niet zo zwaar aan trekken aan een plan schrijven het moet meer een visie zijn waar je de komende seizoenen gaat proberen deze te verwezenlijken. Kijk naar je zwakke posities, kijk wat je moet vervangen en kies een trainingsvorm waar je je prettig bij voelt. Hattrick is een spel waar tijd overheen gaat eer je resultaat gaat zien.
Mja ik denk dat ook dat ik moet kijken naar het treintje in trainees, wat voor soort spelers in te kopen, altijd net een stapje beter natuurlijk dan je verkopende trainees. Wanneer ga je verkopen, waar haal je de winst uit. Daarna mijn zwakste linies versterken voornamelijk mijn aanval, daarna wellicht mijn middenveld of een vleugelspeler.
Belangrijkste is gewoon die trainees op een goede lijn krijgen, iets oudere 19/20 jarige met x verdedigen x positiespel/vleugelspel en wat passen. Voor de woensdag dan bijvoorbeeld keepers of 17/18jarige met x verdedigen en/of x positiespel/vleugelspel en die optrainen.
Moet dan wel zorgen voor een verloop zodat wanneer er een topper/uitgetrainde eruit gaat dat ik geen gat krijg in mijn verdediging, gelukkig kun je dat met verdedigen wel opvangen omdat je met een muur van 5 niet al te snel achteruit gaat op je ratings.
Moet dus even kijken wat de opzet word, want ik hoef momenteel niet perse te promoveren of in de komende 2 seizoenen. Ik wil eerst een kapitaal opbouwen om een mooi counterteam samen te stellen en goede volgorde / inzicht in trainees beleid.
Daarna wil ik mijn jeugd eens goed onder de knie krijgen zodat ik ook daar verdiensten uit kan halen.
Ik wil wellicht de GoT cup ook wel overnemen trouwens, als de ervaren rot mij dan even wilt weg wijs maken kan ik kijken of ik het kan onderhouden
[ Voor 15% gewijzigd door Salv op 03-01-2011 10:56 ]
ikzelf ben iig al prima begonnen, met een HTstats record van 303 en sta nu al 6 punten voor op mn achtervolgers (15 punten uit 5).
Zelfs de al lang bestaande ergerlijke blessure-bij-wisselspeler-bug (een speler raakt geblesseeerd in dezelfde minuut als dat hij toevallig net gewisseld zou moeten worden waarna de blessure bij de net ingewisselde speler beland, die zelf ook weer gewisseld moet worden), kon me verder niet echt hinderen.
Vor de mensen met wat minder geluk, ik had vorig seizoen eigenlijk al het plan om voor kampioenschap/promotie te gaan (en was toen ook qua ratings al de sterkste), maar toen zat het me meer tegen en toen ook na week9/10 het gewoon opgegeven, zelfs bewust wat wedstrijd 'weggegeven'...
Juist daardoor kon ik me ook des te beter versterken voor dit seizoen: heb toen mn al wat oudere trainee's de deur uit gedaan een een algehele versterking doorgevoerd met net wat jongere trainee's met wat meer subskills en dat betaald zich nu al uit.
Imho is het altijd goed om bij het 'plannen' van je middellangetermijn-ontwikkeling ook uit te gaan van het gegeven dat het sommige seizoenen wat meer meezit dan anderen.
Imho is het een goede filosofie nooit al je kaarten op één streven te zetten, domweg ook makkelijk je aan te passen, zit het tegen, gebruik dat juist om de 'prestatie' even te vergeten en wat meer op optimaal geld-verdienen te richten of salaris-opschoning, en zit het mee, ga gewoon dan eventjes een topprestatie te halen waarbij het financieel ook wat meer mag kosten (mn loonkosten zijn op dit moment eigenlijk iets te hoog)
[ Voor 54% gewijzigd door RM-rf op 03-01-2011 11:52 ]
Verwijderd
Gisteren echt een vreemde wedstrijd. Van te voren heb ik een aantal wedstrijden gekozen waar ik de punten wil gaan halen, en dus ook een aantal wedstrijden als verloren beschouwd. Vorige week heb ik in een must win ge-MOTst, en deze week in een "kansloze" ( HO gaf mij 4%) wedstrijd gePICt. Toch ging ik met een 0-2 overwinning van het veld. Ik ga er maar even van uit dat mijn tegenstander goed ziek is. Hij heeft gemiddeld 75% BB gehad zonder echt kansen te krijgen. 12 uit 5 is meer dan ik vooraf had durven hopen.
@ GOT-Cup,
Als Salv deze overneemt komt dat prima uit. Ik ben de komende weken toch minder beschikbaar als vooraf verwacht. Ben eventueel wel beschikbaar als back-up o.i.d.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 12:06 ]
Waar ik mij heel erg mee bezig hou ieder seizoen is: Transfermarkt en Financiën.
Op de transfermarkt kijk ik heel erg naar in- en verkoop. Dus ik koop een speler voor een x bedrag wat is de opbrengsten na alle training. Op basis van ervaring kan ik dan zeggen wat de opbrengsten ongeveer zijn en dan kan ik ook zeggen wanneer de inkoop van een speler te duur word en ook wanneer ik een koopje heb
Geld is de sleutel. Versterken kan alleen met inkomsten. Vorig seizoen natuurlijk begonnen met in kaart brengen van inkomsten e.d. en kwam tot de conclusie dat mijn stadion te groot was. Per week scheelt mij dat nu zo'n dikke 25k. Wat op jaar basis gewoon 400k oplevert. In theorie is dat gewoon één speler met reusachtig of bovennatuurlijk. Kijk dat scheelt gewoon effe.
Ga de transfermarkt uitzoeken in de training die je wilt geven. Kijk wat het gemiddeld kost om te kopen en wat ze gemiddeld opleveren bij verkoop. Dat scheelt echt enorm.
Ik ben al een aantal seizoenen actief met Hattrick, maar niet echt super serieus, alleen opstellingen maken sporadisch wat kopen en trainen op scoren nieuwe 17 jarigen kopen met goed scoren, deze opleiden verkopen en mijn achterhoede en middenvelders kopen met mijn inkomsten. Nu promoveer ik elke keer met gemak uit divisie 8 (VIII.1492) maar het seizoen daarop degradeer ik net zo hard. Moet ik zo veel anders in divisie 7 spelen, of meer individuele orders toepassen, nu speel ik 2-5-3 of 3-4-3 en gaat het makkelijk maar in divisie 7 heb ik ook al geprobeerd 5-3-2 te spelen en nog kon ik geen potten breken!
Zijn er bepaalde 'trucjes' bij individuele orders of gewoon tactiek die je toepast op bepaalde speltypen van de tegenstander?
Mijn team: FC Burghardt Netherlands (771770)
simonvr Netherlands (8616093)
Van wat ik zo even kan zien is je aanval zo enorm goed dat als je eenmaal het middenveld een beetje wint, je alles erin schopt en ook je zwakke verdediging je weinig problemen oplevert.
als ik op Alltid kijk is je aanval al bijna dubbel zo sterk als het team dat de derde beste aanval heeft...
ook je midenveld is gemiddeld wel de sterkste, maar het verschil is minder en je verdediging is wel de tweed sterkste, maar eigenlijk vrijwel gelijk met de zwakke teams.
Vorig seizoen, toen je in de VII speelde kon je aanval nog steeds leuk meekomen, maar je middenveld was de zwakste van je Liga, wardoor je dus eigenlijk niks hebt aan je sterkste pount, je aanval, als je het middenveld sowieso verliest.
je verdediging was toen ook een na slechste.
Wil je nu meer aan je prestatie doen, is het echt belangrijk dus je midenveld te versterken...
Waarbij je vooral kunt kijken of je aanvalsratings kunt 'inboeten'....
zo kun je bv nog altijd ervoor kiezen 3-4-3 te blijven spelen, maar dan met 3 centrale middenvelders en één vleugelspeler ..
ik zou zoeken naar MF-spelers die 6 sterren halen (en liefst met zowel hoofdskill alsook subskill), maar bv Marlon Jordan vind ik voor je huidige team eerder geldverspilling, die is veels te duur (€ 70K per week, driekwart van al je salariskosten, en die dan ook rustig wekenlang geblesseerd laten zitten en kennelijk geen dokters willen aanschaffen is geld weggooien ) sowieso heb je nu nog helemaal niet nodig, wel misschien volgend seizoen een liga hoger maar dan is die ook een jaartje ouder... zulke dingen zijn een kwestie van goed vooruitplannen.
Ik zou zelfs overwegen die Marlon Jordan nu te koop te zetten en eind van dit seizoen een nieuwe aan te kopen, waarschijnlijk bespaar je daarmee zelfs geld...
Winnen doe je nu ook zonder hem en de prijzen ziten nu nog wel een beetje 'op peil', maar zullen rondom week 14,15,16 hun dieptepunt hebben en dan kun je relatief goedkoop 'toeslaan' en je team geschikt maken voor de VIII
[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 03-01-2011 13:22 ]
Ik had Marlon Jordan al op alleen conditietraining gezet zodat hij wat minder kostte, maar inderdaad is het slim om hem weg te doen!
Ik zit te twijfelen of het slim is om volgend seizoen over te gaan op passen, dus dan goede middenvelders te kopen, of die ik al heb zijn in verhouding wat slechter met passen, en mijn spitsen hebben hier natuurlijk ook voordeel van, toch?
Wat is slim met betrekking tot keepers, heb nu een uitstekende keeper met formidabel spelhervatting, ooit gekocht voor 400k, is het de investering waard om een vele betere keeper te kopen?
[ Voor 19% gewijzigd door simon14 op 03-01-2011 13:42 ]
Niet slecht, ik zal nu dus twee wekelijks nog winst gaan maken ook, tevens hou ik ongeveer 1,5mill in kas over, na de aanschaf van wat toekomstig coaches voor in mijn B team.
Het wachten kan beginnen...
Verwijderd
De pops zijn ook wel geinig, 1 of 2 training pops en 4 klaverjas pops.
En de blessuregolf blijft maar aanhouden, een vervanger voor een te verkopen speler is nu 3 weken aan de kant en ook mn beste verdediger zondag eruit geschopt met 3 weken.
Hoeveel doktoren zou ik moeten inhuren om dit te verlagen en voor hoelang?
Dat kun je via websites als deze berekenen: http://ht-box.ru/healing.phpVerwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:20:
Zo de feestdagen zijn weer over maar toch nog tijd gevonden om iig friendlies en opstellingen te maken.
En de blessuregolf blijft maar aanhouden, een vervanger voor een te verkopen speler is nu 3 weken aan de kant en ook mn beste verdediger zondag eruit geschopt met 3 weken.
http://ht-box.ru/healing.php?age=18&inj=3&tsi=1910Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:20:
Zo de feestdagen zijn weer over maar toch nog tijd gevonden om iig friendlies en opstellingen te maken.
hij lijkt relatief hoog in de +3 te zitten (had een +4 direkt na de wedstrijd en volgens ht-box een +3.99)..
ik denk dat 1 of hooguit 2 doktors voor hem gewoon voldoen, hem voor volgende week de friendly fit krijgen lijkt me onwaarschijnlijk en sowieso te duur, maar met 1 dokter zou hij al over 13.72 updates een pleistertje krijgen (tot friendly in 2 weken zijn 16 updates, volgend week zouden 9 updates zijn, dat haal je echter ook met 10 dokters waarschijnlijk niet)
Ik doel dan ook op trainees voor het eerste. Dat wanneer je daar spelers verkoopt ze dan steeds wat beter terug kan halen, natuurlijk een lager niveau verdedigen maar dan wel met hogere bijstats of juist betere specialiteiten, maar net hoe je het wilt invullen.Damien2004 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:08:
Je hoeft niet altijd beter in te kopen. Zeker voor je 2de is dat niet interessant. Daar kan je gewoon verder met de zelfde soort spelers.
....
Voor dat 2de elftal hoeven ze inderdaad niet beter te zijn, is het alleen maar mooier om daar juist je winstgevende spelers daar te plaatsen
Komt goed.
Verwijderd
Ik heb een paar vragen over hattrick, ik ben daar namelijk ook redelijk nieuw. Ik zit met m'n nieuwste team nu in het eerste seizoen. Het ziet er niet naar uit dat ik kampioen ga worden, en mik hier dus ook niet op. Wel heb ik een paar online guides gelezen, en dus 6 trainees gekocht. Ik train positiespel en speel 3-5-2.
Mijn vraag is welke tactiek ik hierbij standaard zou moeten gebruiken. Ik kan dat namelijk nergens anders vinden. Ik neem aan normaal, en onder bepaalde omstandigheden bepaalde andere tactieken gebruiken?
Mijn laatste vraag is hoe ik om moet gaan met die pijltjes etc in de opstelling. Ik weet wel dat ik er op kan klikken natuurlijk, maar ik weet niet welk effect dit heeft om m'n opstelling en wat wenselijk is.
Als je je afvraagt "waarom vraag je dit niet gewoon op het hattrick forum", dan is het antwoord dat ik naar het lezen van jullie posts jullie heel wat sympathieker vond dan de mensen op het hattrick forum
Als iemand er iets aan heeft om mijn spelersmateriaal te zien, hier is een link naar mijn team.
In ieder geval bedankt.
EDIT: Bij mijn laatste wedstrijd is mijn tegenstander niet op komen dagen, de wedstrijd is dus niet gespeeld. Krijgen de spelers die ik opgesteld heb hier wel XP voor of moet ik ze maar opstellen in de friendly?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 22:35 ]
Verwijderd
Ben om de een of andere reden de oefenpot kwijt.
Hallo en welkom! Natuurlijk zijn wij verschrikkelijk aardig en laagdrempelig, maar een beetje zelf zoeken kan natuurlijk geen kwaad.Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:33:
Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum. Ik had tot nu toe alleen echt tweakers artikelen gelezen, maar nu heb ik besloten ook deel te nemen aan het forum.
Ik heb een paar vragen over hattrick, ik ben daar namelijk ook redelijk nieuw. Ik zit met m'n nieuwste team nu in het eerste seizoen. Het ziet er niet naar uit dat ik kampioen ga worden, en mik hier dus ook niet op. Wel heb ik een paar online guides gelezen, en dus 6 trainees gekocht. Ik train positiespel en speel 3-5-2.
Mijn vraag is welke tactiek ik hierbij standaard zou moeten gebruiken. Ik kan dat namelijk nergens anders vinden. Ik neem aan normaal, en onder bepaalde omstandigheden bepaalde andere tactieken gebruiken?
Mijn laatste vraag is hoe ik om moet gaan met die pijltjes etc in de opstelling. Ik weet wel dat ik er op kan klikken natuurlijk, maar ik weet niet welk effect dit heeft om m'n opstelling en wat wenselijk is.
Als je je afvraagt "waarom vraag je dit niet gewoon op het hattrick forum", dan is het antwoord dat ik naar het lezen van jullie posts jullie heel wat sympathieker vond dan de mensen op het hattrick forum.
Als iemand er iets aan heeft om mijn spelersmateriaal te zien, hier is een link naar mijn team.
In ieder geval bedankt.
EDIT: Bij mijn laatste wedstrijd is mijn tegenstander niet op komen dagen, de wedstrijd is dus niet gespeeld. Krijgen de spelers die ik opgesteld heb hier wel XP voor of moet ik ze maar opstellen in de friendly?
*********************************************** TOTOTOTOTOTOTOTO *************************************************
Ga naar http://www.osv-amsterdam.nl/gottrick/ en vul de ToTo voor week 6 in! Ik denk dat er weer wat interessante potjes bijzitten.
+1 Motivational Coach Damien!Damien2004 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:52:
Allright! Nou dan ben je toch op de goede weg! Alleen moet je gewoon geduld hebben en centen verdienen
Komt goed.
Verwijderd
Niemand ??????ADP VDP 101 schreef:
Nog jeugd trainer die deze week een friendly kunnen spelen??
Ben om de een of andere reden de oefenpot kwijt.
Ik kan weer uitdagen jeugdteam ID 1519424
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Verwijderd
Ik speel dan tegen een ploeg zonder eigenaar, maar op dit moment is hij nog niet zo slecht. Binnen een paar weken wordt hij wel een bot
Ik overweeg om 2-5-3 te spelen, omdat vooral zijn verdediging heel sterk is (hij heeft een verdedigende coach) en met flankaanval (en dus 2 mids, dat zou me wel veel balbezit kosten...). Is dit een goed idee?
Ik heb met deze opstelling wel geen ervaring, dus dan zou ik de komende oefenwedstrijd ook al 253 spelen. Daarom had ik graag snel jullie advies
2-5-3 speel je dan met 3 mids en 2 wingers he.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:33:
Ik zou wat advies kunnen gebruiken voor deze wedstrijd: (310720709)
Ik speel dan tegen een ploeg zonder eigenaar, maar op dit moment is hij nog niet zo slecht. Binnen een paar weken wordt hij wel een bot
Ik overweeg om 2-5-3 te spelen, omdat vooral zijn verdediging heel sterk is (hij heeft een verdedigende coach) en met flankaanval (en dus 2 mids, dat zou me wel veel balbezit kosten...). Is dit een goed idee?
Ik heb met deze opstelling wel geen ervaring, dus dan zou ik de komende oefenwedstrijd ook al 253 spelen. Daarom had ik graag snel jullie advies
Verwijderd
De ToTo wordt samengesteld van wedstrijden van GoT'ers tegen anderen?
Leeggooien selectie is nogal een gepuzzel met welke kant ik op wil gaan.
Denk dat ik maar 1 van die verdediging trainers ga worden voor een paar seizoenen todat ik dat zat wordt (en nooit promoveer ;-))
Ik zie de uitdaging er wel van, en als ik een beetje leuk jeugd heb (zodat ik geen trainees hoe te kopen) gaat dat misschien ook nog wel wat geld opleveren.
Trouwens ook leuk is dat ik in de jeugd 2 keepers heb van 7 en 1 van 6, dat is toch wel leuk om in het B team op verdedigen te trainen?
Ja.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:53:
Bedankt nog voor de dokters adviezen, direct maar eens werk van gemaakt.
De ToTo wordt samengesteld van wedstrijden van GoT'ers tegen anderen?
Leeggooien selectie is nogal een gepuzzel met welke kant ik op wil gaan.
Denk dat ik maar 1 van die verdediging trainers ga worden voor een paar seizoenen todat ik dat zat wordt (en nooit promoveer ;-))
Ik zie de uitdaging er wel van, en als ik een beetje leuk jeugd heb (zodat ik geen trainees hoe te kopen) gaat dat misschien ook nog wel wat geld opleveren.
Trouwens ook leuk is dat ik in de jeugd 2 keepers heb van 7 en 1 van 6, dat is toch wel leuk om in het B team op verdedigen te trainen?
flankaanval lijkt me nutteloos, zn verdediging is op de vleugels hooguit heel lichtjes minder, verder begrijp ik niet wat je zegt over 2 Mids en toch 2-5-3 spelen.... 2-5-3 is altijd met drie centrale middenvelders...Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:33:
Ik zou wat advies kunnen gebruiken voor deze wedstrijd: (310720709)
2-5-3 an sich zou een optie zijn, als je maar ervaring in die opstelling hebt, anders denk ik dat juist de onervarenheid je veel MF-rating zou gaan kosten en juist daar zou je het imho moeten proberen te winnen, het middenveld zou je sowieso moeten kunnen winnen (uitgaande van zn laatste uitwedstrijd, toen hij een MFrating van zwak haalde)... zorg gewoon dat je middenveld sterk genoeg is en de kansen zullen waarschijnlijk dan vanzelf komen en dan is het gewoon hopen dat je een keertje door zn aanval breekt...
zo ontzettend sterk is zn def ook niet dat hij het kan hebben het middenveld ruim te verliezen
Verwijderd
Overigens ben ik van plan vleugelspelers aan te kopen, maar ik vroeg me af, moet ik dan met de vleugelspelers naar het midden gaan spelen? En wat voor vleugelspelers moet ik aankopen? Ik vind dat ik per vleugelspeler (ik wil er 4) niet meer dan 30k uit zou moeten geven.
En wat is bij die spelers belangrijker, het posistiespel of toch het vleugelspel. Of zal ik gewoon centrale middenvelders (dus goed/uitstekend positiespel - +/- matig vleugelspel) op de flanken opstellen?
In ieder geval bedankt.
de jeugdkeepers zijn zeker leuk, keeper skunnen best leuke opbrengst geven en een goede keeper kan een jaar jeugdopleiding makkelijk opleveren (aangenomen dat ze ook met 17jr+0 gepulled worden)...Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:53:
toch denk ik niet dat het erg zinnig is zulke keepers direkt van hun 17e op DEF zelf te gaan verder-trainen...
DEF is vooral een bijskill die zinnig wordt als je betere keepers hebt...
de meeste keeperstrainers zoeken gewoon naar 17-jarige om op te trainen en kijken dan nauwelijks echt naar DEF niveau... een 18 jarige solid keeper met matig of redelijk DEF brengt volgens mij minder op dan een 17+0d solid keep zonder verder enige def-subskill...
sowieso blijf ik erbij dat het meest optimaal het is om juist _niet_ je eigen jeugdspelers door te gaan trainen.. dat het financieel véél gunstiger is die snel door te verkopen en door anderen te laten trainen en zelf ook gewoon te proberen optimaal jeugdtrainee's aan te kopen van anderen en die op te trainen (liefst ook met een hoger subniveau).
maar ik moet daarbij toegeven nu 3 jeugdspelers zelf in mn Ateam nu ook op te trainen, maar dat is meer een beetje liefhebberij.
Verwijderd
Inderdaad 3 centrale mids, ik vergiste me. Ik ga de komende friendly sowieso 2-5-3 spelen want ik train korte pass. Dan zal ik wel zien hoe het met die ervaring staat. En ik twijfel nog een beetje over die flankaanval, maar waarschijnlijk heb je wel gelijk.flankaanval lijkt me nutteloos, zn verdediging is op de vleugels hooguit heel lichtjes minder, verder begrijp ik niet wat je zegt over 2 Mids en toch 2-5-3 spelen.... 2-5-3 is altijd met drie centrale middenvelders...
Bedankt!
Verwijderd
morgen heb ik mijn eerste wedstrijd (competitie)
hoe weet ik nu waar ik wie moet opstelle? of doet het spel dat de eerste keer automatisch?
Deze vraag over de vleugelspelers naar het midden plaatsen of niet is toch echt iets wat je prima in de wiki kunt vinden hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:57:
@-TheNose-, ik zoek niet zo zeer naar regels of hoe dingen werken, maar meer naar tips, dus hoe jullie vinden dat ze het beste werken. Dit vind je niet in de hattrick regels.
Overigens ben ik van plan vleugelspelers aan te kopen, maar ik vroeg me af, moet ik dan met de vleugelspelers naar het midden gaan spelen? En wat voor vleugelspelers moet ik aankopen? Ik vind dat ik per vleugelspeler (ik wil er 4) niet meer dan 30k uit zou moeten geven.
En wat is bij die spelers belangrijker, het posistiespel of toch het vleugelspel. Of zal ik gewoon centrale middenvelders (dus goed/uitstekend positiespel - +/- matig vleugelspel) op de flanken opstellen?
In ieder geval bedankt.
de truc is dat je zo snel mogelijk moet uitvinden waarin je spelers hun talenten hebben, waarbij het vermoedelijk het nuttigst is eerst je te concentreren op de hoofdskills (PM, DEF en SCO)Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:06:
ik ben sinds kort mijn jeugdteam begonnen.
morgen heb ik mijn eerste wedstrijd (competitie)
hoe weet ik nu waar ik wie moet opstelle? of doet het spel dat de eerste keer automatisch?
bij de beginspelers heb je eigenlijk weinig waar je werkelijk op kunt schatten, behalve de leeftijd en dat zou ik ook doen..... Stel gewoon de jongste spelers op in bijvoorbeeld een 5-5-0, kies bv PM als primaire training (daarvan krijg je dan 1 melding van een 'huidige' skill) en DEF als secundaire, daarvan krijg je dan een melding qua 'potentieel'...
na die wedstrijd kun je op basis van sterren al inschatten of spelers goed zijn of potentieel hebben, of iig geen talent op die positie hebben
Verwijderd
ik heb nu willekeurig de jongste spelers opgesteld in een 5-5-0 opstelling. als primaire training heb ik gekozen voor openingen maken (dat is toch PM?) en als secundaire training verdedigen.RM-rf schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:42:
[...]
de truc is dat je zo snel mogelijk moet uitvinden waarin je spelers hun talenten hebben, waarbij het vermoedelijk het nuttigst is eerst je te concentreren op de hoofdskills (PM, DEF en SCO)
bij de beginspelers heb je eigenlijk weinig waar je werkelijk op kunt schatten, behalve de leeftijd en dat zou ik ook doen..... Stel gewoon de jongste spelers op in bijvoorbeeld een 5-5-0, kies bv PM als primaire training (daarvan krijg je dan 1 melding van een 'huidige' skill) en DEF als secundaire, daarvan krijg je dan een melding qua 'potentieel'...
na die wedstrijd kun je op basis van sterren al inschatten of spelers goed zijn of potentieel hebben, of iig geen talent op die positie hebben
Haha ja super thanks!Damien2004 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:52:
Allright! Nou dan ben je toch op de goede weg! Alleen moet je gewoon geduld hebben en centen verdienen
Komt goed.
Nee Positiespel is PM opening maken is weer een andere vorm, dat staat ook in de textbox er onder.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:26:
[...]
ik heb nu willekeurig de jongste spelers opgesteld in een 5-5-0 opstelling. als primaire training heb ik gekozen voor openingen maken (dat is toch PM?) en als secundaire training verdedigen.
Verwijderd
Jij niet ??? Die beslissing moet haast wel financieel onderbouwd genomen zijn ??[b][message=35306849,noline]Damien2004 schreef
Heb geen jeugdteamsorry
Vertel vertel vertel....jij ziet hier geen rendabel systeem ?
Ik heb inmiddels al een friendly. We kunnen we een vast partnerschap voor jeugdfriendlies er op na houden voor toekomstige wedstrijden ???[b][message=35307276,noline]charops schreef
Ik kan weer uitdagen jeugdteam ID 1519424
Hier heb je een stukje tekst ( bron: HAG ) over de individuele orders.[b][message=35307965,noline]IPeePie schreef
ik zoek niet zo zeer naar regels of hoe dingen werken, maar meer naar tips, dus hoe jullie vinden dat ze het beste werken.
In ieder geval bedankt.
Individuele orders zijn orders die je aan spelers kunt geven waarbij ze opgesteld blijven staan op dezelfde positie. Ze zullen die positie alleen iets anders invullen. Er zijn vier verschillende individuele orders naast de standaardorder "normaal". Niet al deze orders zijn op elke positie mogelijk. De vier orders zijn "aanvallend", "verdedigend", "naar de vleugel" en "naar het midden".
Hier vind je wat spelers nodig hebben voor de verschillende individuele orders.
Het is erg belangrijk om gebruik te maken van individuele orders. Als spelers op "normaal" staan gebruiken ze hun vaardigheden vaak slechts gedeeltelijk en bovendien gebruiken ze vaak meerdere vaardigheden. Dit komt niet ten goede van de wedstrijdratings. Spelers hebben meestal slechts één hoge vaardigheid en om die optimaal te gebruiken is een individuele order vaak noodzakelijk. Om de verdedigingsvaardigheid van een vleugelverdediger optimaal te benutten moet je hem bijvoorbeeld de order "verdedigend" geven. Of als je de vleugelspelvaardigheid van een vleugelspeler optimaal wilt benutten moet je hem de order "aanvallend" geven.
Uiteraard is het niet voor elke positie nodig om een individuele order te gebruiken. Centrale verdedigers en spitsen kun je bijvoorbeeld vaak op "normaal" laten staan. Door goed gebruik te maken van individuele orders kun je de wedstrijdratings positief beïnvloeden. Afhankelijk van de tegenstander kun je gebruik maken van verschillende individuele orders. Hierdoor kun je je winstkansen verhogen.
In het linkje in de tekst tref je een overzicht van belangrijke vaardigheden per positie aan.
Is goed, neem maar ingame contact opVerwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:37:
[...]
Ik heb inmiddels al een friendly. We kunnen we een vast partnerschap voor jeugdfriendlies er op na houden voor toekomstige wedstrijden ???
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door charops op 05-01-2011 13:14 ]
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Als er mensen zijn met leuke wedstrijdtips voor de ToTo: stuur even een DM.
[ Voor 21% gewijzigd door -TheNose- op 05-01-2011 13:43 ]
Vermoedelijk vooral de zeer negatieve ervaring van het begin, toen de YA idd vrijwel niks opbracht en veel werk was...Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:37:
[...]
Jij niet ??? Die beslissing moet haast wel financieel onderbouwd genomen zijn ??
Vertel vertel vertel....jij ziet hier geen rendabel systeem ?
ik speel vanaf seizoen 21, en de eerste 5 seizoenen waren enorm mager, na seizoen 26 had ik net aan 50K in de plus (terwijl ik er wel een enorm werk gestoken heb), daarvoor heb ik zelfs een tijdje fiks rood gestaan en heb ik het geluk gehad van twee relatief succesvolle keepers gepulled te hebben (met wat geluk) die mn onkosten konden 'goedmaken'...
Pas daarna ben ik echt winst gaan maken, dus na de 'aanpassingen'; meestal ergens tussen de 500K en 1 miljoen per seizoen (mn record was ooit 2,324 miljoen in één seizoen aan pure winst, dus na aftrek van alle extra kosten voor de YAen het pullen/TL-zetten)
getallen op basis van de nieuwe financial tool van HT-YC die ook je financiele geschiedenis qua jeugdopbrengst goed bijhoud, als je die tenmnste invult
Ik denk dat juist veel mensen die in het begin enthousiast begonnen gewoon een hekel aan die YA gekregen hebben toen het zo 'onhandelbaar' was; het vooral prikken in het duister was....
sowieso vind ik nog altijd dat het qua 'gameplay' eigenlijk helemaal niks is, of je wedstrijden wint met je jeugd of niet is vaak behoorlijk worst, je speelt het enkel om jeugdspelers op te leiden, de resultaten van jeugd wedstrijden zijn oninterssant (óf vergooit er een hoop geld mee)
Verwijderd
Op dit moment is het zo dat de jeugdtak mij alleen nog maar geld heeft gekost en is er nog nul inkomsten uitgekomen. Ik heb echter nu wel een aantal jeugdspelers in de selcetie die bij verkoop direct alle kosten zullen dekken, en eigelijk voor winst zullen gaan zorgen. Daarnaast heb ik ook een aantal jeugdspelertjes gepromoveerd voor de breedte van mijn selectie voor friendlies.
Ik heb destijds ook de jeugdtak opgestart om meer met Hattrick bezig te kunnen zijn. Daarnaast ben ik het wel met je eens dat het gameplaytechnisch lang niet "diep" genoeg is. Er kan naar mijn idee veel meer mee gedaan worden, maar misschien komt dit in de toekomst.
Naam | Promotiedatum | Leeftijd bij promotie | Skill niveaus |
---|---|---|---|
Dylan Knevel | 10-01-2011 | 17jr44dgn | goed verdedigen ((heel) hoog) |
Casper Eskens | 21-03-2011 | 17jr0dgn | goed keepen+zwak verdedigen+redelijk SP, potentieel U-20 keeper |
Fredje Nijhuis | 19-03-2011 | 17jr0dgn | goed verdedigen+matig spelverdelen |
Riny Ballevanger
16 jaar en 28 dagen
Keepen: onbekend
Verdedigen: redelijk (max. goed)
Positiespel: slecht (max. onbekend)
Vleugelspel: onbekend (max. goed)
Passen: onbekend (max. zwak)
Scoren: zwak (max. onbekend)
Spelhervatting: onbekend
[ Voor 42% gewijzigd door Wceend op 06-01-2011 10:55 ]
Verwijderd
Het had een keeper moeten zijn........[b][message=35318743,noline]Wceend schreef
Riny Ballevanger
koop hem en train hem in keepen zou ik zeggenVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:06:
[...]
Het had een keeper moeten zijn........
Verwijderd
Hoeveel divisies heeft NL op dit moment ? Gaat het t/m Viii ? Kan me herinneren van aantal jaar geleden dat het t'm X of IX ging?
Er promoveert 1 ploeg uit mij divisie en degradeert op dit moment niemand.
Zit ik dan volgend seizoen met dezelfde teams opgescheept in mij divisie, en 1 nieuwe (die dus gedegradeerd is uit Vii) ?
Want als ik dus met dezelfde tegenstanders blijf zitten maak ik na dit seizoen weer weinig kans......
Verwijderd
Dan heb je maar 1 tegenstander die anders is, maar dat betekent niet automatisch dat de degradant ook beter dan je is.
Dit topic is gesloten.