Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 68 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 58 Laatste
Acties:
  • 165.782 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:13

hilgo

Clear your mind of can't.

Weer kansloos verloren. Duidelijk een maatje te klein voor de V. Woensdag maar pieken in de beker, kijken of ik nog een ronde verder kan komen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360312

Na twee mooie zeges, nu dan de eerste nederlaag van het seizoen. Een terechte 4-1 overwinning voor mijn tegenstander, welke ik ook wel als titelkandidaat nummer 1 zie. Deze ploeg is duidelijk een maatje te groot voor mijn ploeg in opbouw. Het zal ook niet de laatste nederlaag van dit seizoen zijn, en dus blijft handhaving de doelstelling.

Tevens is het in deze wedstrijd wel pijnlijk duidelijk geworden dat mijn keeper niet geschikt is voor dit niveau en snel vervangen zal moeten worden. Als ik mijn wedstrijd verslag goed interpreteer waren de eerste twee tegendoelpunten zijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:59
Damien2004 schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:15:
[...]

Mazzelaar met een BOT in de VI :)
Inderdaad zeg dat wel, over een half seizoen is er zelfs een tweede bij :O
Dus degradatie is al niet mogelijk,maar sta nu ook eerste, een top3 positie moet zeker lukken, maar ik ga voor het kampioenschap!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

1ste winst van het seizoen :-) Ratings gaan langzaam omhoog, zie dat ik nu 4e/5e ben volgens Alltid, dus handhaving dit seizoen moet goed gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik heb een behoorlijke kraker gehad zondag en die is afgesloten met een saaie 0 - 0. Er had een kleine winst in kunnen zitten, maar ik ben al redelijk tevreden met dat ene punt tegen deze tegenstander. Vorig jaar maar 1 punt in totaal gehaald en dat was toen een thuiswedstrijd. Ik ga er dan ook vanuit dat mijn thuiswedstrijd weer voor minstens 1 punt goed moet zijn en waarschijnlijk 3. Zeker aangezien we dan allemaal niet meer in de beker zullen zitten en we een andere PIC/PIN strategie zullen moeten aannemen.

Tevens is duidelijk geworden dat mijn potentiële U17 keepertje zich lekker ontwikkeld:
Casper Eskens [youthplayerid=89046779]
16 years and 21 days, Next birthday: 21-03-2011

First day with club: 31-10-2010 14:05 (49 days ago)
Keeperpassable/solid
Defendingweak/weak
Playmaking?/disastrous
Winger?/?
Passing?/disastrous
Scoringwretched/poor
Set piecespassable/passable
Nu vol op de keeper skills focussen en proberen verdedigen 'geel' te krijgen.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 16:24
Ik heb met veel geluk mijn wedstrijd in de laatste 3minuten weten om te buigen in de terechte uitslag. Wellicht had ik niet moeten piccen om zeker te zijn van mijn zaak, maar de wedstrijd van zondag is voor mij belangrijker om daar goed tegen aan te kunnen.

Helaas wel een blessure opgelopen, maar door zijn zwakke aanval kan ik wel een deukje in mijn def opvangen door een iets mindere verdediger en de ratings alsnog hoog genoeg houden.

Ik zit er toch aan te denken om wat aan mijn middenveld te doen daar verlies ik toch best wel veel op, of moet ik kiezen voor een extra aanvaller / vleugelspits? Geld heb ik momenteel niet dus daarvoor moet ik eerst spelers verkopen, waar ik wel moeite mee heb omdat degenen die ik op oog heb om te verkopen er eigenlijk vanaf het begin bij heb :P

Persona is een blijvertje, altijd eigenlijk wel goed in vorm en levert zijn prestaties wel. Kops daarin tegen heeft momenteel wel een vorm crisis en lijkt die niet snel te boven komen en goede vormen kan ik nu eigenlijk wel heel goed gebruiken, alleen nu verkopen en donderdag aflopend, is hij misschien minder aantrekkelijk op de markt.. Romagnoli wil ik er eigenlijk al tijden uit doen en denk dat ik het ook maar gewoon moet doen, zijn briljant levert te veel schaden op eigenlijk, door die 3IM penalty.

Beste wat ik zou kunnen doen is romagnoli en kops verkopen, en daar 2 wereldklasse mids voor terug halen, zodat ik zondag de wedstrijd kan starten met 3WK mids. Of moet ik ook aandacht besteden aan mijn aanval? Als ik in 541 of 532 speel zal mijn aanval nooit veel voorstellen daarvoor heb ik een pure vleugelspeler in huis gehaald alleen steld mijn spits eigenlijk niet heel veel voor in deze competitie, eigenlijk is hij ook wel aan vervanging toe.

Dus wat kan ik het beste doen, of is jullie mening? Romagnoli, Kops en Oikarinen te koop zetten en daar nieuwe spelers voor terug halen, maar wat voor mids / aanvallers kan ik daar het beste voor terug halen? Wereldklasse mids met wat passen, of een aanvaller met wat wing?

Jerzy Persona
25 jaar en 53 dagen, TSI = 67 650
goed in vorm, conditie uitstekend [Snel]
Positiespel: wereldklasse Passen: briljant

Oliver Kops
25 jaar en 14 dagen, TSI = 60 250
zwak in vorm, conditie uitstekend [Snel]
Positiespel: wereldklasse Passen: briljant

Cesare Romagnoli
24 jaar en 103 dagen, TSI = 38 890
redelijk in vorm, conditie uitstekend
Positiespel: briljant Passen: briljant

Aanvallers / vleugel;

August Strieder
24 jaar en 62 dagen, TSI = 59 030
redelijk in vorm, conditie uitstekend [Koppen]
Positiespel: uitstekend Passen: formidabel
Vleugelspel: bovennatuurlijk Spelhervatting: uitstekend

Nico Oikarinen
27 jaar en 62 dagen, TSI = 18 400
redelijk in vorm, conditie goed [Technisch]
Positiespel: matig Passen: briljant
Vleugelspel: matig Scoren: uitstekend

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Ze zijn behoorlijk oud voor hun hoofdskill. Dus nieuwe spelers zou ik wel doen maarja ik weet niet precies wat je wil en hoeveel centen je in kas heb en waar je op train?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ik ben sinds het begin van dit seizoen omgeschakeld naar het trainen van verdedigers, echter weet ik niet of ik dit volledig blijft trainen of dat ik seizoen gebonden ga trainen. Dit seizoen verdedigen, ( tussen seizoen passen ) seizoen positiespel ( tussen seizoen passen ) en dit zo afwisselen of dat ik voorlopig gewoon verdedigen blijft trainen.

In kas heb ik momenteel niet zo veel, 5 ton maar namelijk dit komt omdat ik alles uitgegeven heb aan trainees en een vleugelspelers. Dus om nieuwe spelers te kunnen kopen moeten deze eerst weg.

Wat ik terug zou willen zijn 3 gelijkwaardige middenvelders zodat ik zo min mogelijk in lever op die 3IM penalty. Momenteel heb ik al mijn aanval over 1 vleugelkant die ik zo nu en dan afwissel, maar dat word na een paar weken ook verspelbaar, maargoed probeer hem dan maar te stoppen, dus wellicht een 2de aanvaller om in 532 wellicht een 2de vleugel aanval kant of een hogere centrale aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Salv schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:16:

Ik zit er toch aan te denken om wat aan mijn middenveld te doen daar verlies ik toch best wel veel op, of moet ik kiezen voor een extra aanvaller / vleugelspits? Geld heb ik momenteel niet dus daarvoor moet ik eerst spelers verkopen, waar ik wel moeite mee heb omdat degenen die ik op oog heb om te verkopen er eigenlijk vanaf het begin bij heb :P
eerlijk gezegd denk ik dat je daar al sowieso een beetje een 'strategie-fout' hebt, als je niet zelf al initieel structureel kunt sparen in de 'Lagere' regionen (als ik jouw VI zie is het vergelijkbaar met de duitse VII of zelfs VIII), maar geld erg snel besteed 'op het moment dat je eventjes wat nodig hebt en daarvoor spelers verkoopt' loop je makkelijk en risico juist altijd achter de feiten aan te lopen..

an sich ziet je team er qua loonkosten heel correct uit (het duurste team heeft bijna driemaal zo hoog salaris, en jij hebt zelfs de 2-na laagste salariskosten)..
maar je taktiek werkt zichzelf een beetje tegen als je én probeert een erg sterk middenveld te halen met 5 verdedigers en ook counter wilt kunnen spelen met 3 centrale middenvelders.

Counter spelen met drie centrale middenvelders is eigenlijk bijna altijd jezelf dwarszitten.. juist die problemen van een té lichte aanval en dus ook slechte kansen-benutting komen al daardoor..
dat is imho ook juist niet op te lossen met enkel steeds duurdere en hogere aanvallers/vleugelspelers, je moet gewoon één van die drie MFers weg zien te werken

Je verdediging is wel heel erg jong, bijna allemaal 18 en 19 jaar oud, wat in jouw liga eigenlijk té jong is, alhoewel ze nu wel goed te trainen zijn (en snel beter zullen worden dit seizoen) moeten ze echt eerst wat beter worden om ook je ratings echt te steunen en ervoor te zorgen dat je bijvoorbeeld probleemloos ook op je verdediging kunt bouwen bij counter (en dan met 2 of zelfs 1 centrale MF kunt spelen) ...
Eigenlijk zou je ze nu moeten blijven doortrainen tot hun 21/22e, wat echter betekent dat je nu, op dit moment en komend seizoen weinig inkomsten uit die spelers hebt.
Om je counter te steunen kun je kijken of je ze ook niet wat kunt bijtrainen op passing, want je passingskill is ook ietwat laag, maar ook daarvan wet ik niet of het een meerwaarde is die zich loont, immers, die passingskills levert je niet echt een hogere verkoopwarde an sich op, is enkel voor een betere eigen prestatie.

tevens snap ik niet helemaal waarom je een relartief dure 19-jarige keeper heb met weinig XP, maar hem dan niet trained in DEF als je dat wel als trainingsvorm hebt, zonder extra training zou een 19-jarige Keeper enkel weggegooid geld zijn én een prestatieprobleem geven (omdat keepers wat XP hard nodig hebben om beter te presteren)

Iig zou ik je afraden zomaar wat te blijven 'switchen' tussen trainingsvormen, je team wordt er veels te langzaam beter van en je geldproblemen woren eerder nijpender...
bv een trainingsvorm als DEF is pas zinnig te gebruiken als je het juist erg 'solide' toepast, en imho is het ook noodzakelijk in VI/V om dan een trainingslinie met 20/21-jarigen te hebben (met de hogere skills)

[ Voor 16% gewijzigd door RM-rf op 20-12-2010 12:51 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Het probleem is dat deze spelers op niet trainbare posities staan dus het ook niet uit maakt wat de leeftijd is. Aangezien ze goed in de skills zitten zal een vervanging die gelijk is erg lastig zijn. Hun verkoop waarde zal ook laag liggen dus daardoor kan je meestal niet echt een gelijkwaardige versterking kopen zonder investering uit eigen vermogen.

Je moet geld halen uit voornamelijk je trainingposities te verkopen. Als jij ieder seizoen zo switched betekend dat je ieder seizoen andere trainees moet aanschaffen. Ik zie het nut van deze switch niet zo goed in. Als de spelers onder de 20 zijn kan één seizoen positiespel wel wat opleveren maar dan moeten je verdedigers op het middenveld spelen. Dat lijkt mij een weg gegooid seizoen. Ik zou gewoon voor verdedigen kiezen en dan voorlopig het zo laten tot je 3 mil heb om te investeren in versterking. Dan mids verpatsen en dan met de opbrengsten een versterking kopen. bovennatuurlijk/reusachtig of iets minder kan ook.

Ik zit in de VI en ben op dit moment bezig mijn trainings posities te upgraden naar reusachtig. Dit lukt niet altijd en dan is bovennatuurlijk ook nog goed. Mijn verdedigers moeten ook allemaal reusachtig worden en daar heb ik er op het moment al één van. Dit moet voldoende power zijn om in de V te kunnen blijven en misschien zelfs mee te kunnen doen :)

Ik ben al een tijdje bezig met hele plannen schrijven enzo maar ben er wel achter dan een meer jaren plan maken en daar aan vast houden wel helpt. Bij mij is het wat langer gaan duren omdat ik op het hoogte punt van mijn plan toch weer van plan veranderde maar nu ben ik op de juiste weg.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
RM-rf schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:35:
[...]

eerlijk gezegd denk ik dat je daar al sowieso een beetje een 'strategie-fout' hebt, als je niet zelf al initieel structureel kunt sparen in de 'Lagere' regionen (als ik jouw VI zie is het vergelijkbaar met de duitse VII of zelfs VIII), maar geld erg snel besteed 'op het moment dat je eventjes wat nodig hebt en daarvoor spelers verkoopt' loop je makkelijk en risico juist altijd achter de feiten aan te lopen..
Ik moest al tijden werken aan een betere aanval en vleugelratings, dus de vleugelspeler die ik gekocht heb zal het wel blijven doen op langere termijn. Sparen dat gaat me wel weer lukken, maar als je een switch maakt moet je even investeren en dat potje wat ik heb is daarin op gegaan. Heb als eerste door een verkeerd inzicht in vaardigheden en leeftijd verkeerd ingekocht waardoor ik een deel van me potje verkeerd gebruikt hebt.
an sich ziet je team er qua loonkosten heel correct uit (het duurste team heeft bijna driemaal zo hoog salaris, en jij hebt zelfs de 2-na laagste salariskosten)..
maar je taktiek werkt zichzelf een beetje tegen als je én probeert een erg sterk middenveld te halen met 5 verdedigers en ook counter wilt kunnen spelen met 3 centrale middenvelders.

Counter spelen met drie centrale middenvelders is eigenlijk bijna altijd jezelf dwarszitten.. juist die problemen van een té lichte aanval en dus ook slechte kansen-benutting komen al daardoor..
dat is imho ook juist niet op te lossen met enkel steeds duurdere en hogere aanvallers/vleugelspelers, je moet gewoon één van die drie MFers weg zien te werken
Het counteren gaat toch het beste als je een bbz percentage behaald van 40 tot 45% ? Als je dan tegen teams komt met uitstekend middenveld kun je daar tegenover niet met matig of een zwak middenveld komen, daar moet je dan toch nog wel een beetje in investeren ? Als ik bijvoorbeeld die Romagnoli verkoopt dan behoud ik 2 MFers ( Kops en Persona ) over, wat is dan ideaal 2IM en 1 of 2 wingers?
Je verdediging is wel heel erg jong, bijna allemaal 18 en 19 jaar oud, wat in jouw liga eigenlijk té jong is, alhoewel ze nu wel goed te trainen zijn (en snel beter zullen worden dit seizoen) moeten ze echt eerst wat beter worden om ook je ratings echt te steunen en ervoor te zorgen dat je bijvoorbeeld probleemloos ook op je verdediging kunt bouwen bij counter (en dan met 2 of zelfs 1 centrale MF kunt spelen) ...
Eigenlijk zou je ze nu moeten blijven doortrainen tot hun 21/22e, wat echter betekent dat je nu, op dit moment en komend seizoen weinig inkomsten uit die spelers hebt.
Om je counter te steunen kun je kijken of je ze ook niet wat kunt bijtrainen op passing, want je passingskill is ook ietwat laag, maar ook daarvan wet ik niet of het een meerwaarde is die zich loont, immers, die passingskills levert je niet echt een hogere verkoopwarde an sich op, is enkel voor een betere eigen prestatie.
Te jong zullen ze niet zijn denk ik, want de ik heb wel gekeken naar de aanval ratings van mijn tegenstanders en gezien de ratings die mijn verdedigers halen zal dit voorlopig wel goed blijven zitten, wellicht missen ze wat passen en daardoor zal mijn countervaardigheid momenteel niet hoger dan briljant komen, maar presteren doen ze wel. Het leunen op mijn verdediging kan ik nu ook al wel omdat mijn tegenstander daar niet door heen komt. In het tussen seizoen passen trainen + wellicht de laatste en eerste week van een competitie zal hun passen skill wel doen stijgen. Kost wellicht iets meer tijd maar dat komt wel goed.
tevens snap ik niet helemaal waarom je een relartief dure 19-jarige keeper heb met weinig XP, maar hem dan niet trained in DEF als je dat wel als trainingsvorm hebt, zonder extra training zou een 19-jarige Keeper enkel weggegooid geld zijn én een prestatieprobleem geven (omdat keepers wat XP hard nodig hebben om beter te presteren)
Dus mijn keeper op een def plaats zetten maakt hem waarde vaster en zal hem ook een prestatieboost gaan geven? Ik heb daar wel over zitten te dubben maar dacht dat een normale verdediger op die trainingplek toch wat meer op gaat leveren dan een keeper, maar als dat anders is sta ik er open voor hoor.
Iig zou ik je afraden zomaar wat te blijven 'switchen' tussen trainingsvormen, je team wordt er veels te langzaam beter van en je geldproblemen woren eerder nijpender...
bv een trainingsvorm als DEF is pas zinnig te gebruiken als je het juist erg 'solide' toepast, en imho is het ook noodzakelijk in VI/V om dan een trainingslinie met 20/21-jarigen te hebben (met de hogere skills)
Maar deze 20/21 jarige trainen die dan nog wel genoeg, naar welke ratings kijk je dan bij dit soort spelers? Kies je dan voor multispelers dus een hogere andere skill en daarnaast verdedigen optrainen, of al hoog in verdedigen en deze dan verder op trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Als ik def zou trainen dan zou het denk ik zijn dat ik in het eerste dus 5 spelers heb van 20/21 en die traint tot 22/23 in de VI. Tweede elftal een mix denk ik. Leuk is ook om spelers te trainen van 17 met zwak verdedigen en goed positie spel bijvoorbeeld. Ik weet niet wat het oplevert uit eindelijk maar dat moet je dan uitzoeken :)

1 positie op woensdag zou ik idd je keeper doen. Misschien wel alleen maar keepers in je tweede. Levert een hoop op hoor keepers met hoog verdedigen en het draag veel bij aan je verdediging in je A team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Damien2004 schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:41:
Het probleem is dat deze spelers op niet trainbare posities staan dus het ook niet uit maakt wat de leeftijd is. Aangezien ze goed in de skills zitten zal een vervanging die gelijk is erg lastig zijn. Hun verkoop waarde zal ook laag liggen dus daardoor kan je meestal niet echt een gelijkwaardige versterking kopen zonder investering uit eigen vermogen.

Je moet geld halen uit voornamelijk je trainingposities te verkopen. Als jij ieder seizoen zo switched betekend dat je ieder seizoen andere trainees moet aanschaffen. Ik zie het nut van deze switch niet zo goed in. Als de spelers onder de 20 zijn kan één seizoen positiespel wel wat opleveren maar dan moeten je verdedigers op het middenveld spelen. Dat lijkt mij een weg gegooid seizoen. Ik zou gewoon voor verdedigen kiezen en dan voorlopig het zo laten tot je 3 mil heb om te investeren in versterking. Dan mids verpatsen en dan met de opbrengsten een versterking kopen. bovennatuurlijk/reusachtig of iets minder kan ook.

Ik zit in de VI en ben op dit moment bezig mijn trainings posities te upgraden naar reusachtig. Dit lukt niet altijd en dan is bovennatuurlijk ook nog goed. Mijn verdedigers moeten ook allemaal reusachtig worden en daar heb ik er op het moment al één van. Dit moet voldoende power zijn om in de V te kunnen blijven en misschien zelfs mee te kunnen doen :)

Ik ben al een tijdje bezig met hele plannen schrijven enzo maar ben er wel achter dan een meer jaren plan maken en daar aan vast houden wel helpt. Bij mij is het wat langer gaan duren omdat ik op het hoogte punt van mijn plan toch weer van plan veranderde maar nu ben ik op de juiste weg.
Ik dacht dat het switchen van training wel nuttig kon zijn om zo MS speler op te leiden, of is dit dan beter te doen door het kopen van bijvoorbeeld uitstekend / uitmuntend positiespel en deze dan op te gaan trainen in verdedigen ? Zodat je deze spelers op meerdere plekken of met persoonlijke orders meer nuttig kan maken dan alleen een speler alleen normaal neer te zetten.

Bovennatuurlijk / reusachtige trainees? Deze mensen zijn toch niet meer te trainen hoe wil je dat dan precies invullen, ik heb echt geen beeld bij dit soort hoge trainees, kan misschien aan mij liggen :P

Weet je wat het is met plannen schrijven vooral die op lange termijn gaan werken, is dat hattrick zoveel veranderingen door brengen die zo rigoureus dat die gemaakte planning eigenlijk vaak te geniet gedaan worden.

Dan zal ik nog maar eens moeten kijken wat er moet gebeuren zodat ik deze trainingsvorm volledig kan benutten en dat alles tot ze recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primator
  • Laatst online: 16:48
Gaat hier een leuk seizoen worden:

Nummer 8 heeft 3 punten, de nummer 3 (ondergetekende) heeft 4 punten. :)

Hoezo dicht bij elkaar...

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07 19:42
ToTo UPDATE!!!!!!

Zo wil ik hier zomaar tussenstanden etc plaatsen, switch ik van browser (om die copy to clipboard functie te gebruiken voor de stand) kan ik opeens niet meer inloggen! En na elke poging neemt het aantal ingelogde gebruikers toe (allemaal guests). Ehm Brain? I think I broke it! :P

De wedstrijden zijn dus geupdate, nieuwe toto moet dan nog even wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Damien2004 schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:51:
Als ik def zou trainen dan zou het denk ik zijn dat ik in het eerste dus 5 spelers heb van 20/21 en die traint tot 22/23 in de VI. Tweede elftal een mix denk ik. Leuk is ook om spelers te trainen van 17 met zwak verdedigen en goed positie spel bijvoorbeeld. Ik weet niet wat het oplevert uit eindelijk maar dat moet je dan uitzoeken :)

1 positie op woensdag zou ik idd je keeper doen. Misschien wel alleen maar keepers in je tweede. Levert een hoop op hoor keepers met hoog verdedigen en het draag veel bij aan je verdediging in je A team
Mja dan is het verschil tussen 18/19 of 20/21 ook eigenlijk te verwaarlozen, of je nou 19jarige uitmuntende verdedigers koopt of 20 jarige briljanten verdedigers, deze zullen elkaar in ratings weinig ontlopen en wellicht zullen de 20jarige dan wat goedkoper zijn in aanschaf..

Wat ik ook gedaan heb is 17/18 jarige met uitstekend wing/pm en redelijk passen en matig verdedigen gekocht en deze zullen dus getrained worden tot hun 19/20ste met een flinke portie verdedigen weer verkocht worden kijken of daar een leuke winst op zit, als dat zo is blijft dat doorgaan anders zullen daar in de plaats voor wel een aantal keepers komen, maar deze zijn natuurlijk ook weer een stuk duurder in aanschaf en loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
@salv

Switchen lijkt mij niet erg winst gevend. Ik heb hier geen getallen voor maar alleen maar logica. Mocht iemand hier wel een bewijs hebben dat dit zeer winst gevend is dan hoor ik dat graag :) Je kan beter een speler kopen met een hoge positiespel tussen 18/20 jaar en deze dan op verdedigen trainen. Hoe jonger de speler hoe lager zijn verdediging skill mag zijn aangezien hoe lager hoe sneller hij traint.

Wat betreft keepers trainen moet je maar eens de transfer vergelijking bekijken :) Dat levert wel knaken op. Zou klein beginnen en dan steeds verder tot je aan een maximum zit want niet alles is haalbaar ivm salaris van keepers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Je moet ook erg oppassen dat je niet overschat hoeveel multiskills werkelijk uitmaken qua prestatie....
Het is een 'bij-factor' die vooral gaat spelen op de echt hoge skills en ditto salarisproblematiek.

bij 18-19 jarigen met relatief lage skills is het nog niet veel... natuurlijk heb je volledig gelijk op de lange termijn, spelers met een subskill op uitstekend zullen zeker een betere winstmarge opleveren... Màár als je je nu beklaagt over de slechte prestaties is dat niet zo vreemd, omdat je nu ook en zware investering doet die zich pas op termijn gaan uitbetalen, en het sowieso lastig is om én winstgevendheid te oprimlaiseren en je prestaties erg hoog te maken...

hierbij past meestal de lange-termijns-planning en planmatige opzet waarin je streeft continue een 'prestatie-stapje' hoger te zetten door ..

Overigens, een vleugelverdediger met utistekend vleugel heeft niet zoveel zin qua prestatie als hij niet ook een vleugelaanvaller voor zich heeft, bij jouw is dat maar beetje en op die andere vleugel zou je evengoed gewoon en verdediger zonder verder enige vleugelspel verdedigend kunnen zetten...

verder ga je een tactisch erg moeilijke route als je speelt met een bagger centrale aanval en één missende vleugel en dus _alles_ op die ene vleugelaanval zet (met die ene vleugelspeler en dan ook een aanvaler naar die vleugel laten spelen)...
Als je niets eens vleugelaanval als tactiek speelt is de kans dat je aanvallen nét over die ene vleugel gaan ongeveer 20%... ik vermoed niet dat je met zulk een tactiek veel doelpunten kan gaan scoren, en met een erg lage efficientie-ratio moet leven, zelfs al zou je spelers met een duidelijke hogere aanvalsskill hebben

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 20-12-2010 15:20 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
hierbij past meestal de lange-termijns-planning en planmatige opzet waarin je streeft continue een 'prestatie-stapje' hoger te zetten door ..
Om even over die planning terug te komen, jij geeft aan dat er binnen HT vaak wat veranderd en dat klopt ook wel alleen procentueel gezien zal je daar niet zo gek veel last van hebben op langere termijn. Ik denk dat in de komende seizoenen voor jou planning niet echt gek veel zal veranderen waardoor je winst zal dalen of verdwijnen.

Je heb geloof ik 10 training posities. Ik zou er een stuk of 6 op def trainen en 4 op keepen incl je eerste keeper.
Vleugel defs zou ik idd ook niet doen. Volgens mij spelen er maar weinig def teams op vleugel aanval mits er een 5-4-1 word gespeeld dacht ik. Daarnaast kan ik je aanraden een goddelijke vrijetrappen specialist te nemen :) Maar dat is persoonlijke ervaring ;)

Dus als je 5-4-1 speelt vleugelspelers kan nuttig zijn.
5-3-2 gewoon 3 inner mids en 2 goede spitsen.

Als je op korte termijn versterking wil hebben kan je ook in de 30+ leeftijd categorie kijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ik beklaag me eigenlijk niet over slechte prestaties, mijn huidige prestaties op het middenveld en verdediging vind ik wel prima. Middenveld mag eigenlijk wel iets hoger, maar dit ligt ook aan de vorm van Kops die niet erg constant is. Als Persona, Kops en vleugel speler goed in vorm zullen zijn dan haal je met een goede pic strategie wel voldoende middenveld denk ik.

Als je een advies zou uitbrengen in het kort wat voor lijnen ik het beste kan uitzitten met het trainingsvorm verdedigen wat zou dat dan zijn? Investeren in 2 aanvallers? Ik heb tot nu toe alleen positiespel getraind en een anderhalf seizoen mislukt passen getraind, dus van switchen is het bij mij altijd een lastige stap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Salv schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:12:
Ik beklaag me eigenlijk niet over slechte prestaties, mijn huidige prestaties op het middenveld en verdediging vind ik wel prima. Middenveld mag eigenlijk wel iets hoger, maar dit ligt ook aan de vorm van Kops die niet erg constant is. Als Persona, Kops en vleugel speler goed in vorm zullen zijn dan haal je met een goede pic strategie wel voldoende middenveld denk ik.

Als je een advies zou uitbrengen in het kort wat voor lijnen ik het beste kan uitzitten met het trainingsvorm verdedigen wat zou dat dan zijn? Investeren in 2 aanvallers? Ik heb tot nu toe alleen positiespel getraind en een anderhalf seizoen mislukt passen getraind, dus van switchen is het bij mij altijd een lastige stap :P
Als je countert, 2 goede spitsen ja. (incl koppen of snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Damien2004 schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:08:
[...]

Om even over die planning terug te komen, jij geeft aan dat er binnen HT vaak wat veranderd en dat klopt ook wel alleen procentueel gezien zal je daar niet zo gek veel last van hebben op langere termijn. Ik denk dat in de komende seizoenen voor jou planning niet echt gek veel zal veranderen waardoor je winst zal dalen of verdwijnen.

Je heb geloof ik 10 training posities. Ik zou er een stuk of 6 op def trainen en 4 op keepen incl je eerste keeper.
Vleugel defs zou ik idd ook niet doen. Volgens mij spelen er maar weinig def teams op vleugel aanval mits er een 5-4-1 word gespeeld dacht ik. Daarnaast kan ik je aanraden een goddelijke vrijetrappen specialist te nemen :) Maar dat is persoonlijke ervaring ;)

Dus als je 5-4-1 speelt vleugelspelers kan nuttig zijn.
5-3-2 gewoon 3 inner mids en 2 goede spitsen.

Als je op korte termijn versterking wil hebben kan je ook in de 30+ leeftijd categorie kijken denk ik.
Een goddelijke spelhervatter lijkt me iets te veel van het goede en kosten ook, zelfs als een 30+ er lijkt me dat niet al te rendabel. Ik wil als defensieve verdediger kunnen switchen in 442, 541 en 532 zodat er wel een stukje onvoorspelbaarheid in blijft zitten en de tegenstander niet al te makkelijk op mij kan anticiperen.

Een plan schrijven voor lange termijn lijkt me best lastig omdat ik niet goed weet wat deze verandering met zich mee brengt, waar ik goed op moet letten en wat nou de directe fouten van mijn huidige keuze is geweest. Van fouten leer je en hattrick is een lang proces dus kan ik dit mooi meenemen en ongedaan maken.

Ik wil best investeren momenteel, als dit ook moet betekenen dat ik spelers moet verkopen, zo zou er dus een mid uit kunnen en kan ik mijn aanvaller verkopen, dan zal ik toch zo 4mil in huis hebben. Afhankelijk van de eisen kan ik daar alvast 1 aanvaller voor terug halen en de huidige vleugelspeler lijkt mij altijd wel nuttig, dus die kan best blijven neem ik aan.

Spitsen weet ik wel hun spec van, maar dan zit ik nog wel te denken aan welk niveau stats moet ik dan gaan denken, kijken we naar briljanten, wonderbaarlijke spitsen, of wellicht al hoger ? Daarbij komt een flinke doet passen neem ik aan plus specificatie dat word een leuke koste plaatje :P

[ Voor 6% gewijzigd door Salv op 20-12-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Van een 4-4-2 naar een 5-3-2 en een 5-4-1 is niet helemaal handig omdat je bij een 4-4-2 een trainings positie in levert. Met een 5-3-2 en een 5-4-1 kan je sowieso nog wel verrassen hoor. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk maar als ik verdedigingen zou trainen zou ik voor 5-3-2 en 5-4-1 gaan.

Voor een langere termijn planning is het handig om te kijken wat je wilt bereiken als aller eerste natuurlijk. Je wilt naar de V en hoeveel seizoenen denk je nodig te hebben om een team te hebben die dat aan kan. Daarnaast moeten je financiën op orde zijn. Inkomsten moeten hoger zijn dan uitgave. Geld heb je nodig om te kunnen investeren in versterkingen. In jou geval gaat dat om 6 posities tenzij je ook nog dubbel of reserve wilt hebben. Je niet trainbare spelers zijn dus 4 middenvelders en 2 spitsen. Je moet eerst kopen wat je kunt veroorloven. Dan voornamelijk kijken naar koppen (vind ik de beste bij skill) en je kan kijken naar goed leiderschap bijvoorbeeld als je die speler ooit je trainer wilt maken :)

Voor de korte termijn zou ik eens kijken naar welke trainees je heb en hoelang het duurt eer die verkocht mogen worden. Een investering kan pas echt plaats vinden als je er geld voor heb. Voor de niet trainbare posities koop je versterking. Dat betekend meestal dat de aankoop duurder ligt dan de verkochte speler dus je heb wel geld nodig om te kunnen investeren.

In jou geval zou ik denk ik voor het volgende gaan qua niet trainbare posities: 4 mids (vleugelspel is optioneel maar niet noodzakelijk) en 2 spitsen. Ik zou Cesar en Nico vervangen door wereldklasse pos/scoren.

edit: Ohja thuis 5-3-2 en uit 5-4-1 is ook een goede! :)
edit2: ugh ik wou dat ik in jou competitie zat :( ik heb nooit die mazzel :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Swanfield op 20-12-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Damien2004 schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:30:
[...]

Jij hebt niets te klagen. ;)

Zelf zou ik 5-3-2 en 5-2-3 proberen te gaan beheersen. Als je dan 1 middenvelder koopt met ook nog goed passen/vleugel (en technisch), kun je die opstelling als normale IM of als (t)DFW.

Ik vind 5-4-1 zo'n gimmick opstelling. Volgens mij werkt dat alleen als je HEEL goede vleugelaanvallers hebt. En dan MOET je een spits met koppen hebben, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
CoRrRan schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:44:
[...]
Jij hebt niets te klagen. ;)
Jawel!! :) Ik moet keihard werken voor de punten! hehe

Het kan zijn dat CoRrRan gelijk heeft :) ik heb geen ervaring met verdedigers trainen. Maar volgens mij had Salv ook goede vleugelspelers....dacht ik.

Anyho ik denk voldoende informatie nu om een mooi plan van aanpak te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Damien2004 schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:30:
Van een 4-4-2 naar een 5-3-2 en een 5-4-1 is niet helemaal handig omdat je bij een 4-4-2 een trainings positie in levert. Met een 5-3-2 en een 5-4-1 kan je sowieso nog wel verrassen hoor. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk maar als ik verdedigingen zou trainen zou ik voor 5-3-2 en 5-4-1 gaan.

Voor een langere termijn planning is het handig om te kijken wat je wilt bereiken als aller eerste natuurlijk. Je wilt naar de V en hoeveel seizoenen denk je nodig te hebben om een team te hebben die dat aan kan. Daarnaast moeten je financiën op orde zijn. Inkomsten moeten hoger zijn dan uitgave. Geld heb je nodig om te kunnen investeren in versterkingen. In jou geval gaat dat om 6 posities tenzij je ook nog dubbel of reserve wilt hebben. Je niet trainbare spelers zijn dus 4 middenvelders en 2 spitsen. Je moet eerst kopen wat je kunt veroorloven. Dan voornamelijk kijken naar koppen (vind ik de beste bij skill) en je kan kijken naar goed leiderschap bijvoorbeeld als je die speler ooit je trainer wilt maken :)

Voor de korte termijn zou ik eens kijken naar welke trainees je heb en hoelang het duurt eer die verkocht mogen worden. Een investering kan pas echt plaats vinden als je er geld voor heb. Voor de niet trainbare posities koop je versterking. Dat betekend meestal dat de aankoop duurder ligt dan de verkochte speler dus je heb wel geld nodig om te kunnen investeren.

In jou geval zou ik denk ik voor het volgende gaan qua niet trainbare posities: 4 mids (vleugelspel is optioneel maar niet noodzakelijk) en 2 spitsen. Ik zou Cesar en Nico vervangen door wereldklasse pos/scoren.

Haha, tja met een goed afgestemd team zou je hier makkelijk om de titel kunnen stijden eh.. ;)

Die ene trainingspositie die je een keer inlevert zou opzicht geen ramp zijn wanneer je een mega overkill heb op je verdediging tegenover zijn aanval. Als je dan een plaatsje weet te winnen op het middenveld bijvoorbeeld door je aanval te kunnen boosten zou dat het overwegen waard kunnen zijn imo.

De eerste doelstelling is inderdaad de V halen, als ik daarvoor terug zou moeten naar de VII om dan 2stappen vooruit te kunnen maken zou voor mij ook geen probleem zijn. Echter is natuurlijk de vraag hoe haal je de V welke soort spelers, wat voor team moet je daar omheen bouwen. Kom je in een zware VI en een relatief makkelijk VI zoals ik nu een niet al te sterke VI heb, met een goed gebalanceerd team zou je de strijd aan kunnen gaan met huidige nummer 1.

Tja ik ben wel blessure gevoelig zo nu en dan, maar dan voornamelijk in mijn training lijn, het zou wel lekker zijn als je natuurlijk een blessure of een schorsing kan opvangen, maar als je dan al 3wereldklasse mids hebt, kun je ook wel een keer met 2 IM spelen, dus creatief omgaan met de kracht die je hebt zal geen probleem zijn denk ik, tis maar niet hoe je het invult.

Zat net al te kijken naar wereldklasse scoren met uitstekend passen en koppen, vanaf 23/24 jaar maar daar mag je toch al snel 4/4.5mil voor neerleggen. Maar 1 spits kopen nu zal ook weinig uit maken omdat ik met maar 1 wereldklasse aanvaller ook niet veel botten zou gaan breken, dus het word sparen tot 7/8mil om daarna 2 wereldklasse spitsen te kunnen kopen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Zoiets is helemaal niet onaardig, loopt wel binnen nu en een paar minuten af:
Pietro Mancinelli [playerid=160096412]
29 years and 6 days, Next birthday: 05-04-2011

Nationality: Italy

Owner: Feldraupen 93more... (since 30-03-2010 (14/41), 2s 5wk 6d)
Total Skill Index (TSI): 29 990
Wage: 12 900 € (10 750 €) /week including 20% bonus 206 400 €/season
Warnings: 1
Injuries: Healthy
Speciality: Head

Keeperdisastrous
Defendinginadequate
Playmakingweak
Wingersolid
Passingformidable
Scoringworld class
Set piecesformidable

Deadline: 20-12-2010 16:55
(5min)
Asking price: 2 200 000 €
Highest bid: 3 115 000 € by Fenerbahçe Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Zijn dat soort spelers dan niet te oud, waardoor ze te snel afgeschreven worden? Ik dacht altijd dat dit soort spelers snel afschrijft en daardoor kapitaal vernietiging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Salv schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:56:
Zijn dat soort spelers dan niet te oud, waardoor ze te snel afgeschreven worden? Ik dacht altijd dat dit soort spelers snel afschrijft en daardoor kapitaal vernietiging zijn.
Kijk als je hem dus 4 tot 5 seizoenen kan houden en als hij je naar de V brengt dan is het de investering waard toch? Je kan de spelers op de niet trainbare postities toch niet trainen dus ze worden altijd minder waard omdat ze ouder worden.
Dus als je dus een 23 jarige mid koop dan is deze op 25 of 26 minder waard. Dus ook kapitaal vernietiging toch?
Het gaat er om dat je voor niet al te veel geld die posities versterkt. Een 29 jarige is relatief goedkoper dan een 23 jarige. Dus al met al geen kapitaal vernietiging. Als je nu een speler koopt voor versterking dan is dat om je naar de V te brengen. Daarna moet je toch weer versterken denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Salv schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:56:
het is ook enkel voor de korte termijn... spelers die niet op training spelen en die je sowieso na een tijdje weer doorverkoopt leveren je altijd verlies op.
doordat hun inkoopprijs zelf ook lager is, kan het zijn dat financieel gezien het verlies op oudere spelers lager is, terwijl hun prestatie vele malen beter is.

Wat je je echter af moet vragen is wat je nu precies voor doelen hebt, zowel korte termijn (dit seizoen, op welke poisitie je in de competitie wilt eindigen)..
alswel wat je op de langere termijn wilt bereiken, dus hoe je trainee's zich moeten ontwikkelen, wanneer je die wilt verkopen en wat je financiele status over een paar seizoenen zou moeten zijn en of je ergens naar promotie wilt gaan...

In je huidige competitie behoor je qua ratings ongeveer op de derde plek, maar eerlijk gezegd vermoed ik dat je moet oppassen niet in degradatiestrijd te belanden door je erg lage aanvalsrating...
enkel "De Badmutsen" is echt slechter en gaat vermoedelijk relatief kansloos degraderen, terwijl Avvelino een goede kans op kampioenschap maakt. ook FC ID's ziet er sterk uit, een gespecialiseerd counterteam. de rest zijn eerder teams die ongeveer op jouw stekte zitten, maar allemaal een sterkere aanval hebben, die 20% tot 25% beter is dan die van jou, en ook middenveld van jou winnen
daartussen zitten teams die duidelijk met jou kunnen meekomen en je op specifieke punten verslaan (een duidelijke betere aanval hebben en nog steeds een redelijke verdediging of een sterk middenveld).

[ Voor 49% gewijzigd door RM-rf op 20-12-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik heb veel ervaring met defs trainen/counteren/etc...zal er vanavond eens naar kijken salv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Tsja, zo'n speler kan makkelijk 3/4 seizoenen door en dan krijg je er nog ~1M voor. Natuurlijk vermindert hij in waarde, maar de loonkosten gaan alleen maar omlaag. Als je spelers neemt die jonger zijn, zullen ze (tot hun 28jr) in loonkosten blijven stijgen. En in 3/4 seizoenen kun je genoeg trainen zodat je weer nieuwe spelers kunt aanschaffen. Tuurlijk is het leuker om te kijken of je wat goedkopers van 28jr kunt vinden. Dit was ook niet anders dan een voorbeeld. Als ik een grove calculatie doe, dan levert mijn huidige trainingsschema ~3M/seizoen op ((3× 60K/week + 2× 20K/week) × 14 weken = 3.08M), puur en alleen m'n B-trainees. (En conservatieve waarden genomen voor wat m'n spelers per week opleveren.)

[ Voor 5% gewijzigd door CoRrRan op 20-12-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
-TheNose- schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:07:
Ik heb veel ervaring met defs trainen/counteren/etc...zal er vanavond eens naar kijken salv.
Thanks super ik sta altijd open voor op en aanmerkingen, dit is voor mij de eerste groote ommenzwaai eigenlijk en tja daar kunnen best foutjes in voorkomen, maar daar leren we dan ook weer van :)

Ben benieuwd wat eruit komt als je tijd hebt.

Neem alle andere info natuurlijk van harte mee en zal het vanavond en morgen op stage eens rustig naar kijken, als het moet om spelers te verkopen etc allemaal geen probleem, zoals gezegt een stap achteruit om 2vooruit te doen, no problem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
CoRrRan schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:09:
Tsja, zo'n speler kan makkelijk 3/4 seizoenen door en dan krijg je er nog ~1M voor. Natuurlijk vermindert hij in waarde, maar de loonkosten gaan alleen maar omlaag. Als je spelers neemt die jonger zijn, zullen ze (tot hun 28jr) in loonkosten blijven stijgen. En in 3/4 seizoenen kun je genoeg trainen zodat je weer nieuwe spelers kunt aanschaffen. Tuurlijk is het leuker om te kijken of je wat goedkopers van 28jr kunt vinden. Dit was ook niet anders dan een voorbeeld. Als ik een grove calculatie doe, dan levert mijn huidige trainingsschema ~3M/seizoen op ((3× 60K/week + 2× 20K/week) × 14 weken = 3.08M), puur en alleen m'n B-trainees. (En conservatieve waarden genomen voor wat m'n spelers per week opleveren.)
Oke, ik dacht altijd dat dit soort spelers snel daalden in hun skill en daardoor maar een seizoen of 2 mee gingen, als dit veranderd is, zijn dit soort aankopen ook nog goed te doen. Ik heb geen idee wat het me zal opleveren, ben dan ook wel benieuwd.

Heb nu een 2tal defs die 19 zijn en gepopt naar briljant en een 2tal 18jarige met uitstekend/uitmuntend pm/wing naar goed verdedigen, dus dat gaat imo wel de goede kant op en zullen ook wel wat opleveren. Ik zie alle info graag tegemoet zoals ik zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
RM-rf schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:01:
[...]

het is ook enkel voor de korte termijn... spelers die niet op training spelen en die je sowieso na een tijdje weer doorverkoopt leveren je altijd verlies op.
doordat hun inkoopprijs zelf ook lager is, kan het zijn dat financieel gezien het verlies op oudere spelers lager is, terwijl hun prestatie vele malen beter is.

Wat je je echter af moet vragen is wat je nu precies voor doelen hebt, zowel korte termijn (dit seizoen, op welke poisitie je in de competitie wilt eindigen)..
alswel wat je op de langere termijn wilt bereiken, dus hoe je trainee's zich moeten ontwikkelen, wanneer je die wilt verkopen en wat je financiele status over een paar seizoenen zou moeten zijn en of je ergens naar promotie wilt gaan...
Planning was om dit seizoen in de top 4 te eindigen en Avvelino de favoriet wat roet en het eten te gooien door hem punten af te nemen. En dan het team dit seizoen zo bij elkaar slijpen en trainen dat ik of volgend seizoen, of seizoen daarop voor de titel kan gaan.

De trainees moeten natuurlijk een mooie rating neer zetten en de counter vaardigheid waar ik me op wil spitsen zo goed mogelijk uitvoeren, dus dat word een combinatie van goede verdediging ratings en passen, neem ik aan.
In je huidige competitie behoor je qua ratings ongeveer op de derde plek, maar eerlijk gezegd vermoed ik dat je moet oppassen niet in degradatiestrijd te belanden door je erg lage aanvalsrating...
enkel "De Badmutsen" is echt slechter en gaat vermoedelijk relatief kansloos degraderen, terwijl Avvelino een goede kans op kampioenschap maakt. ook FC ID's ziet er sterk uit, een gespecialiseerd counterteam. de rest zijn eerder teams die ongeveer op jouw stekte zitten, maar allemaal een sterkere aanval hebben, die 20% tot 25% beter is dan die van jou, en ook middenveld van jou winnen
daartussen zitten teams die duidelijk met jou kunnen meekomen en je op specifieke punten verslaan (een duidelijke betere aanval hebben en nog steeds een redelijke verdediging of een sterk middenveld).
Dat ik voor top 4 moet kunnen gaan hoopte ik ook wel een beetje, na een slechte start mede door de zwakke aanval ratings en alles op maar 1 vleugel gooien heb ik wellicht punten laten liggen die ik had kunnen hebben, vandaar dat ik dit voor mezelf ook aangezwengeld heb omdat ik het gevoel had dat er ergens niet iets heel goed zou zitten bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:38
Zal ook mijn duit in het zakje wijsheid doen. :*)

Ik ben helaas begonnen met het trainen van verdedigen en ben helaas zo koppig om het vol te houden. Qua opstelling gaat dit je niet omhoog stuwen qua leagues, ja, je hebt een sterk team, maar scoren doe je weinig en je kunt er nog steeds 3 om je oren krijgen.

Kun je er dan geld mee verdienen?
Ja dat kan.
Veel?
Niet meer dan andere traningsvormen.

Ik zal er eerlijk bijzeggen dat ik een mix zoek van geld verdienen en resultaat en dat is verre van optimaal maar dat accepteer ik. Ik koop momenteel 19/20 jarige spelers die uitgetraind zijn op spelmaken/vleugel en die train ik verder op verdedigen. Dat zijn dure trainees, ze trainen langzaam en leveren niet extreem veel meer op. maar ik heb ze wel nodig in mijn A-team om mij te handhaven in IV. Dit verlies aan geld compenseer ik door 1 a 2 17-jarigen op te trainen, zonder bijskill en rond hun 19/20 ste te verkopen.

Kiezen voor verdedigen is een keuze, je kiest niet voor de makkelijkste weg, maar mij bevalt dat uitstekend O-)

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
Je kan altijd nog één trainingsplaats opgeven voor betere resultaten... Dat is echt zo gek nog niet. Mooi counterteam heb je trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Tja het heeft bij mij ook een bizar lange tijd gekost om het goed op een rijtje te hebben. Ben 9 seizoenen geleden ofzo met iets begonnen en heb mijn team toen helemaal laten terug vallen. Dat is geen tip btw :)
Ben toen gaan sparen en had op een gegeven moment iets van 48 mil ofzo. Toen ben ik gaan investeren en gaan opbouwen. Dat heeft al met al iets te lang geduurd. Eigenlijk sinds 2 seizoenen terug heb ik het goed op orde. Transfermarkt uit gezocht wat het meeste winst geeft en alles in excel aan het bij houden :)
Als je aan het eind van het seizoen in de + komt dan is er niks aan de hand. Als je in de - staat dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-02 10:05
Die nieuwe functie voor supporters met de teamfoto was een leuke verassing, het voegt weinig toe maar het ziet er wel leuk uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Sjeetje, al dat werk van bijhouden in sheets en vergelijken en doen, daar wil ik geen seizoenen mee bezig zijn :P Ik geef wel mijn seizoensoverzicht aan jou en dan verwerk je dat mooi en dan zie ik dat ik boven gemiddeld mee draai in de financien :P

Heb nu best wel veel informatie dat ik daar uit weer het noodzakelijk moet halen, zou spreekwoordelijk door de bomen het bos niet meer zien. Om zo eens te kijken waar ik dan echt fout zit en waar ik het kan verbeteren om zo meer uit verdedigen te halen en van een soort betekenis kunnen spelen.

Die teamfoto kan ik niet zien omdat ik hattrick in eenvoudige stijl hou en niet in die nieuwe waar die teamfoto op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372781

Ik heb een vraagje, ik ben al een tijdje bezig met mijn team maar ik lijk de goede balans niet te kunnen vinden.
Ik ben na 2 seizoenen positie training overgestapt dit jaar naar verdedigen omdat ik wat leuke jeugdspelers had.

Kunnen jullie mijn team doorlichten en wat adviezen geven?
Ik heb nog nooit een speler kunnen verkopen dus misschien wat adviezen in die richting ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

d3lph schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:22:
Die nieuwe functie voor supporters met de teamfoto was een leuke verassing, het voegt weinig toe maar het ziet er wel leuk uit. :)
mwah, ik vind juist dat een van de typische functionaliteiten die je in een 'extra extensie' kunt plaatsen...
wat ontwikkelaars 'extern' kunnen ontwikkelen.

ondertussen merk je echter steeds sterker dat bv. Foxtrick redelijk 'topzwaar' aan het worden is, dingen die nu juist véél beter 'serverside' toegevoegd zouden kunnen worden en dan niet iedere keer pas na het laden van een pagina nog extra uitgevoerd via allerhande 'loop-door-de-broncode'-domscripting....

Als Hattrick slim zou zijn zouden ze juist als 'functionaliteit' voor de supporters van Foxtrick in de site zelf inbouwen, met wat optimalisatie zodat niet die hele troep pas 'onload' uitgevoerd wordt en bv de load van een spelerspagina 5 seconden ophouden (wat foxtrick nu doet, al moet ik daarbij opmerken dat ik momenteel 30 spelers heb, wat iets teveel is, maar ik ben mn eigen jeugdspelers aan het opsparen voor de pampers-opstellng, al zal ik die vermoedelijk pas eind januari kunnen halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Anoniem: 372781 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:48:
Ik heb een vraagje, ik ben al een tijdje bezig met mijn team maar ik lijk de goede balans niet te kunnen vinden.
Ik ben na 2 seizoenen positie training overgestapt dit jaar naar verdedigen omdat ik wat leuke jeugdspelers had.

Ik heb nog nooit een speler kunnen verkopen dus misschien wat adviezen in die richting ook?
Sowieso altijd eerst een redelijk/slecht trainer nemen, of als je het kan betalen een goed/slecht. Neem deze extern aan, de redelijk/slechte kost je € 79 600. De goed trainer met slecht leiderschap kost je € 268 700.

p.s. Ik ben zelf een seizoen of 4 geleden ook begonnen met verdedigen trainen, en ik zit nu al met een team van allemaal wonderbaarlijk/wereldklasse spelers, dus het kan snel gaan. Toch mag je niet vergeten dat het een lange termijn spel is, een week in hattrick is eigenlijk bijna niets.
Vervolgens ga je ervoor zorgen dat je je trainingsschema op orde hebt. In jouw geval train je verdedigen, dus wil je 10 mooie verdedigen trainees. Het liefst koop je ze zo jong mogelijk, want hoe jonger, hoe sneller ze trainen. Let op: soms is het aan te raden om een iets oudere speler te kopen, simpelweg omdat die aantrekkelijker zijn in prijs, je bent namelijk niet de enige die naar jonge spelers zoekt ;)
Ook is het zo dat je sneller traint naarmate de skill lager is. Het kan dus aantrekkelijk zijn om bijv. een 18 of 19 jarige speler te kopen met redelijk passen/positiespel/vleugelspel (of het liefst goed, als je het kan betalen) en met maar matig verdedigen. Dat deze skill dan vrij laag is maakt niet uit, want die train je toch op en dat gaat erg snel met zulke lage skills.
Je moet dus genoeg geld hebben voor 10 trainees. Je trainees zijn je eerste prioriteit, want hier ga je je geld mee verdienen. Het is je grote inkomstenbron.

Je kan er voor kiezen om voor je A-team 5 verdedigers te kopen met wat minder mulltiskill en wat hogere verdedigenskill, omdat dit beter is voor je ratings. Maar dat zal je zelf moeten beslissen.

Vervolgens moet je wat personeel aannemen, ongeveer 4 assistent trainers en 2 woordvoerders is in het begin voldoende. De rest heb je niet nodig, aangezien het geld om ze te betalen ontbreekt (dat heb je namelijk allemaal gespendeerd aan je trainees :))

Zie hier: http://www.hagonline.org/#manual-chapter#id=55
Dit is dé site om alle basis kennis voor hattrick bij te spijkeren. Staat bijna alles op, het is het zeker waard om alles een keer door te lezen.

Als je nog meer vragen hebt, brand los ;)

[ Voor 5% gewijzigd door nWo_Riot op 21-12-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield

Is erg moeilijk om zo even te beoordelen :) Het ligt er een beetje aan wat je investering mogelijkheden zijn?
Als je een paar ton heb dan zou je kunnen proberen wat betere oudere spelers te halen op de niet trainbare posities.

Je speelt nog steeds 3-5-2 terwijl je verdedigen traint. Dat is niet al te best :) Misschien dat je dat een beetje kunt toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ongeveer 1,2 mil aan cash, dus daar kan ik wat van investeren.
Ik speel de comp nog steeds met 3-5-2 en de vriendschappelijke met 5-3-2.
Eigenlijk speel ik zo in de comp omdat ik het gevoel heb dat mijn middenveld wel lekker is zo (met bagger aanval dat wel), zodat ik het niet erg vindt om 2 trainingsplekken op te offeren. (zoveel verdedigers heb ik ook niet ;))

Ik zal eens gaan rond kijken of ik wat oudere spitsen kan vinden die een beter deukje in een pakje boter trappen dan mijn huidige.

Ik zit eigenlijk nog in dubio of ik weer naar positiespel moet gaan omschakelen voor trainen kijkende naar mn spelers. Ik wil het meerendeel houden voor A selectie, (dus optrainen en houden...ja dat is zonde weet ik) en dan jeugd doorzetten en wat kopen als trainees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

1) speel, als je DEF traint, altijd met minimaal 4 verdedigers, liever nog met 5, als je verdedigen traint, het is weggooien van trainingsplaatsen als je 3-5-2 speelt zoals in je laatste competitiewedstrijden, en zelfs friendlys (die moet je echt met 5 deffers spelen)

op de trainingsplaatsen zet je goede trainee's neer, om meer 'prestatie' te halen kun je hiervoor bv wat 'oudere' aankopen, die al 19 jaar zijn en wat hogere skills hebben, voor een betere prijs dan 17/18...
in je B-team voor firnelies kun je écht jonge spelers verder opleiden, die mogelijk op termijn doorstromen naar je Ateam als je de eerste uitgetrainde spelers daar verkoopt... het is altijd handig een goede 'doorstroom' te hebben, om zo niet teveel prestatie te verliezen als je je best getrainde trainee's verkoopt.

op de plaatsen waar een spelers niet traint, is het slimmer oudere spelers neer te zetten, deze halen meestal net wat meer prestatie (door bv hogere Ervaring) ...
sowieso is het geld wegggooien om voor een niet-trainingsplaats een speler jonger dan 22/23 te kopen, de prijzen voor zulke spelers zijn vaak hoger juist ook doordat ze ook gezocht worden door teams die verder trainen (al is dat in de lagere skills nog iets dat meevalt, en kan het soms nog een prima handeltje zijn een 23-jarige voor een goede prijs te kopen en met relatief weinig waardeverval of zelfs een stijging te verkopen, alhoewel dat bv vooral geld als je aankoopt in het einde van het seizoen, tussen week 13-16 en zulke spelers verkoopt rond week 3-4).

Jij hebt nu 33 speler in je team, dat is teveel, verkoop of ontsla er net zoveel tot je aan 22-24 spelers zit...spelers moeten altijd eenmaal per week spelen, anders is de kans groot dat hun vorm inzakt.

Overigens, je kunt overwegen te wachten met en échte heropbouw van je team tot in week 14-15 van dit seizoen... en nu eerst kosten tot een minimum beperken (vooral verkopen, hooguit nog 2 leuke trainee's aanschaffen)
dit seizoen geef ik je niet al teveel kans te promoveren, en degraderen gaat sowieso niet, dan kun je juist een of twe seizoenen heel gericht je concentreren op training en kostenbesparing en dan zodra je meent een kans te hebben 'vol' voor de promotie te gaan, met een betere financiele basis, je trainee's die dan bijna twee seizoenen training verder zijn (en een topverdediging zouden vormen in je liga)

[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 21-12-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je RM-rf.
Dat ik de friendly heb gespeeld met 3-5-2 was per ongelijk :(.

Ik ga als ik thuis kom vanavond maar direct eens kijken welke spelers ik ga verkopen en of ontslaan om te kijken of ik de selectie kan terug brengen naar 22-24 spelers.
Ik heb nog 2 jeugspelers die gepromeveerd kunnen en moeten worden ( 1 verdediger 7 en 1 met positie 6 en verdedigen 5) waarvan ik denk dat ik die ga optrainen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Dan heb je inderdaad eigenlijk je trainingspositie allemaal bezet, en dat lijken me ook uitstekende trainee's op termijn (alhoewel, als die ene jeugdspeler nu al 18 is en dan matig DEF gaan optrainen is niet echt een 'toptalent')
dan moet je dus wel 11 spelers minimaal losworden, en ik denk ook dat je iig het komende seizoen niet echt bovenin zal meespelen. Degradatie is toch niet mogelijk, dus daarvoor hoef je geen angst te hebben ;)...

Je zou eventueel zelfs kunnen overwegen bv ook je 'betere' midenvelders te verkopen, bv Donke Hakse kost je een vijfde van je totale salariskosten en heeft vermoedelijk al veel PM- training gehad, maar zou je niks opbrengen als je hem gewoon nu in je team laat blijven spelen, voor nog twee seizoenen...
Nu hem te verkopen kan mischien wel slimmer zijn, je meer opleveren, dan hem aan te houden (al zou die erste van die blessure moeten terugkomen), sowieso lijkt me dat je geen 3 middenvelders nodig blijft hebben.

verder zou ik wat experimenteren met counterspel, wél heb je daarvoor eigenlijk verdedigers met meer pasing nodig én een goede en effectieve aanval.

[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 21-12-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Anoniem: 372781 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:26:
Dank je RM-rf.
Dat ik de friendly heb gespeeld met 3-5-2 was per ongelijk :(.

Ik ga als ik thuis kom vanavond maar direct eens kijken welke spelers ik ga verkopen en of ontslaan om te kijken of ik de selectie kan terug brengen naar 22-24 spelers.
Ik heb nog 2 jeugspelers die gepromeveerd kunnen en moeten worden ( 1 verdediger 7 en 1 met positie 6 en verdedigen 5) waarvan ik denk dat ik die ga optrainen maar.
Laat je jeugdopleiding niet leidend zijn voor de training voor je A elftal. Als er wat uit de jeugd komt wat je kan gebruiken dan is dat mooi mee genomen maar dat mag natuurlijk niet bepalend zijn.

Vraag is waar zit je met je selectie. Heb je nog mid spelers die trainees zijn geweest dan moet je ze gewoon verpatsen nu ze nog wat waard zijn. Een goede bezetting op je training posities is je hoofddoel. Trainen en verkopen zijn jou inkomsten tot het kopen van versterking. Hou je vast aan één trainings vorm voor in ieder geval een seizoen of 3/4.

Ik zou het geld overigens investeren in trainees op het moment. Denk dat je daar uiteindelijk het meeste winst mee behaald. Je heb 5 goede trainees nodig en dan kan je de rest vullen met wat goedkopere trainees. Ik zou ook een keeper of 2/3 doen in je B elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo Salv, ik heb nog niet echt tijd gehad om me in je team te verdiepen, ik heb echter wel de kriebels gekregen om me weer met verdedigers te gaan bemoeien! :)
Wil dit seizoen toch nog niet promoveren naar de VIde en een sterk counterteam blijft me toch altijd trekken moet ik heel eerlijk zeggen.
Ik ga me er even in verdiepen (hopelijk vanavond) en dan zal ik mijn plannetje uit de doeken doen, misschien heb jij er dan ook wat aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Klein vreugdedansje *O* : een van mijn spelers staat op verkopen. Lekkere winst van ~62K/week. 960K totale winst. Hopelijk zijn er nog meer gekken die er op gaan bieden, al had ik wel het idee dat het een scherpe prijs is die ik vraag.

Kan ik weer een nieuwe trainee gaan kopen en hopelijk een leuke vleugelspeler.

[ Voor 3% gewijzigd door CoRrRan op 21-12-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
-TheNose- schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:51:
Zo Salv, ik heb nog niet echt tijd gehad om me in je team te verdiepen, ik heb echter wel de kriebels gekregen om me weer met verdedigers te gaan bemoeien! :)
Wil dit seizoen toch nog niet promoveren naar de VIde en een sterk counterteam blijft me toch altijd trekken moet ik heel eerlijk zeggen.
Ik ga me er even in verdiepen (hopelijk vanavond) en dan zal ik mijn plannetje uit de doeken doen, misschien heb jij er dan ook wat aan. ;)
Geef niets, ben nu toch op me badminton training dus ik zie het wel tegemoet komen. Misschien is het leuk om een route uit te zetten en dan te kijken wie er leuke profit van over kan houden of waar de resultaten beter zijn.
Ik sta open voor alle op of aanmerkingen en ben best bereid om gewoon opnieuw te verkopen en investeren, ik wil ook best me trainees posten zodat we daar ook een duidelijk beeld op kunnen krijgen. Met elkaar discuseren over hoe het team verder aan te vullen en elkaar te helpen is totaal geen probleem.

Ik wil ook graag een sterk counter team op poten zetten om dan in 2seizoenen eens een gooi te kunnen doen naar de titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hmmm, net even vluchtig zitten kijken om mijn team om te gaan zetten. In de VIde moet ik makkelijk 5-3-2 kunnen gaan spelen met 1 mid en 2 vleugels. Mijn A trainees worden allemaal 17jr redelijk/goed def met goed passen. B trainees 3 kale defs (denk 18 jarigen), een keeper die op zondag in het A team keept en een mid die ik op def zal trainen (is op zondag mijn A mid). Scheelt wat aan investering en is leuk op te verdienen. De niet trainingsplaatsen worden uiteraard oudjes (rond de 28 denk ik) met minimaal redelijk ervaring.
Nu nog uitrekenen of het voor mij al rendabel is, of dat ik beter nog wat weekjes kan wachten (mijn twee beste spitsen moeten wel eerst poppen voor ik overstap).

@Salv: Kijk even naar Bregweb zijn team, zo'n soort opbouw heb jij ook nodig (dus met 2 mids).

Edit: Alvast een paar spelers net boven de marktwaarde te koop gezet, eens kijken wat het gaat worden. :)

[ Voor 6% gewijzigd door -TheNose- op 21-12-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Overigens Salv, mochtje juist wel per direct een topprestatie neer willen zetten, kun je ook relatief goedkoop spelers aanschaffen die domweg voor weinig geld veel prestatie leveren:
voor rond de 500K kun je best een team samenstellen waarmee je in jouw liga kampioen zou worden:
zelfs relatief waardevast.

zoek op redelijk Ervaring en hoger, redelijk Leiderschap, ouder dan 28jaar (de meesten die je vind zullen minimaal 31-32 zijn), minimaal TSI 300 en max-prijs 100.000 en bv een specifieke skill die je zoekt, scoren, vleugelspel en/of PM en die dan vanaf goed/uitstekend ...
de spelers die je vind worden vaak voor rond de 25-50K verkocht, maar halen dan nog 3,5 of 4 sterren en kunnen veelal met hun hoge ervaring extra potten breken...
loonkosten zijn nog minimaler dan nu (al is dat in je liga niet zo'n thema)

als potentiele coaches zijn ze ook later geliefd en brengen vaak ongeveer een gelijke prijs op, als je ze een seizoen later zou willen verkopen (liefst met een pop in hun ervaring)

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 21-12-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
bregweb schreef op maandag 20 december 2010 @ 23:07:
Zal ook mijn duit in het zakje wijsheid doen. :*)

Ik ben helaas begonnen met het trainen van verdedigen en ben helaas zo koppig om het vol te houden. Qua opstelling gaat dit je niet omhoog stuwen qua leagues, ja, je hebt een sterk team, maar scoren doe je weinig en je kunt er nog steeds 3 om je oren krijgen.

Kun je er dan geld mee verdienen?
Ja dat kan.
Veel?
Niet meer dan andere traningsvormen.

Ik zal er eerlijk bijzeggen dat ik een mix zoek van geld verdienen en resultaat en dat is verre van optimaal maar dat accepteer ik. Ik koop momenteel 19/20 jarige spelers die uitgetraind zijn op spelmaken/vleugel en die train ik verder op verdedigen. Dat zijn dure trainees, ze trainen langzaam en leveren niet extreem veel meer op. maar ik heb ze wel nodig in mijn A-team om mij te handhaven in IV. Dit verlies aan geld compenseer ik door 1 a 2 17-jarigen op te trainen, zonder bijskill en rond hun 19/20 ste te verkopen.

Kiezen voor verdedigen is een keuze, je kiest niet voor de makkelijkste weg, maar mij bevalt dat uitstekend O-)
Makkelijkst is om de man zelf te quoten.

Wat bedoel je met uitgetraind op positiespel / vleugel, kijk je dan naar spelers die richting briljant, wonderbaarlijk met een lading passen? Deze train je dan door in verdedigen? Ik zal deze waarschijnlijk niet kunnen bekostigen voorlopig :P

Om maar even een bal op te werpen zijn hier mijn trainees. De uitmuntende verdedigers spelen hun wedstrijd op zondag, en de uitstekend positiespel/vleugelspel zullen op woensdag hun lading verdedigen krijgen. Zijn trouwens al 2 trainees naar briljant gepopt.

Thomas Hillestad
17 jaar en 61 dagen, TSI = 1 690
zwak in vorm, conditie matig [Technisch]
Heeft rampzalig ervaring en is een slecht leider
Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: matig Passen: matig
Vleugelspel: matig Verdedigen: redelijk
Scoren: redelijk Spelhervatting: zwak

Lance Haringa
17 jaar en 85 dagen, TSI = 2 060
redelijk in vorm, conditie matig [Krachtig]
Heeft rampzalig ervaring en is een redelijk leider
Positiespel: redelijk Passen: zwak
Vleugelspel: zwak Verdedigen: goed
Scoren: slecht Spelhervatting: slecht

Ermin Trubar
18 jaar en 5 dagen, TSI = 1 690
matig in vorm, conditie goed [Krachtig]
Heeft rampzalig ervaring en is een matig leider
Conditie: goed Keepen: rampzalig
Positiespel: waardeloos Passen: matig
Vleugelspel: uitstekend Verdedigen: matig
Scoren: waardeloos Spelhervatting: matig

Polska Waldemar Kubaczyk
18 jaar en 19 dagen, TSI = 2 050
goed in vorm, conditie matig [Snel]
Positiespel: slecht Passen: matig
Vleugelspel: uitstekend Verdedigen: redelijk
Scoren: slecht Spelhervatting: slecht

Edo Pechtold
18 jaar en 58 dagen, TSI = 4 170
uitstekend in vorm, conditie redelijk [Snel]
Heeft rampzalig ervaring en is een waardeloos leider
Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Positiespel: uitstekend Passen: matig
Vleugelspel: slecht Verdedigen: matig
Scoren: matig Spelhervatting: waardeloos

Claudio Wilhelm
18 jaar en 83 dagen, TSI = 6 420
redelijk in vorm, conditie goed [Koppen]
Heeft waardeloos ervaring en is een matig leider
Positiespel: slecht Passen: zwak
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: uitmuntend
Scoren: matig Spelhervatting: waardeloos

Richárd Deszatnik "wellicht straks op de woensdag dus"
19 jaar en 58 dagen, TSI = 23 100
goed in vorm, conditie matig
Heeft waardeloos ervaring en is een zwak leider
Conditie: matig Keepen: briljant
Positiespel: rampzalig Passen: rampzalig
Vleugelspel: rampzalig Verdedigen: slecht
Scoren: rampzalig Spelhervatting: zwak

Jesper Thorfeldt
19 jaar en 69 dagen, TSI = 7 440
matig in vorm, conditie goed
Positiespel: redelijk Passen: matig
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: uitmuntend
Scoren: zwak Spelhervatting: zwak

Teo Terragni
19 jaar en 75 dagen, TSI = 9 680
redelijk in vorm, conditie redelijk [Snel]
Heeft waardeloos ervaring en is een rampzalig leider
Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Positiespel: matig Passen: matig
Vleugelspel: slecht Verdedigen: briljant
Scoren: zwak Spelhervatting: zwak

Ernest Vartolomei
19 jaar en 80 dagen, TSI = 9 730
matig in vorm, conditie goed
Heeft rampzalig ervaring en is een slecht leider
Positiespel: zwak Passen: matig
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: briljant
Scoren: waardeloos Spelhervatting: matig

Jerzy Kazimierczak
19 jaar en 85 dagen, TSI = 10 200
uitstekend in vorm, conditie goed
Heeft waardeloos ervaring en is een slecht leider
Positiespel: redelijk Passen: redelijk
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: uitmuntend
Scoren: zwak Spelhervatting: waardeloos

Wellicht dat dit iets meer opheldert of advies uit kan komen op mijn huidige trainees. Als je je ook kapot schrikt van de kwaliteit zeg het gerust :P Als ik ze moet verkopen bij een aankomende pop om dan nieuwe spelers aan te trekken geen enkel probleem.

Oikarinen zal in de loop van morgen op de transferlijst komen te staan, samen met Romagnoli of Kops daar wat ik de vorm update nog even van af, mochten ze beiden niet stijgen in vorm gaan ze er allebei uit en koop ik daar een nieuwe mid voor terug. Er zullen dan ook 2 nieuwe spitsen moeten worden aangeschaft, dus word dus afhankelijk van de verkopen en het geld wat op mijn rekening komt te staan.

Dit zullen dus wel iets oudere spelers worden zodat ze dus ook betaalbaar blijven en de prestaties niet ten onder doen van hun jongere concurrenten. Wellicht vanaf de leeftijd 25/26?

Ow en sorry dat ik geen mooie tabelletjes kan maken hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

volgens mij heb je best 5 verdedigers waarmee een 5-3-2 counterteam te proberen is,
Claudio Wilhelm is daarbij de minste, met zn zwak passing is het geen goede counterverdediger, maar de rest zal imho best meekomen met een fullblown counterteam in de VIII, gezien hun matig/redelijk passing; Als je dan ook 2 aanvallers hebt en 2 vleugelspelers, een goede spelhervatter en goed op de specialiteiten let (waarbij het wel een vooordeel is dat Wilhelm koppen heeft).

ik zou voor de twee aanvallers en 2 wingers gewoon voor dertig-jarigen gaan, en die voor 50-75K per stuk aankopen...
eventueel wil ik je wel voorstellen doen wat er aan aanvallers/wingers rond die prijs te vinden is en waarop je dan kunt letten (bv spelhervatting, specialiteit, ervaring, evt ook leiderschap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
RM-rf schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:28:
volgens mij heb je best 5 verdedigers waarmee een 5-3-2 counterteam te proberen is,
Claudio Wilhelm is daarbij de minste, met zn zwak passing is het geen goede counterverdediger, maar de rest zal imho best meekomen met een fullblown counterteam in de VIII, gezien hun matig/redelijk passing; Als je dan ook 2 aanvallers hebt en 2 vleugelspelers, een goede spelhervatter en goed op de specialiteiten let (waarbij het wel een vooordeel is dat Wilhelm koppen heeft).

ik zou voor de twee aanvallers en 2 wingers gewoon voor dertig-jarigen gaan, en die voor 50-75K per stuk aankopen...
eventueel wil ik je wel voorstellen doen wat er aan aanvallers/wingers rond die prijs te vinden is en waarop je dan kunt letten (bv spelhervatting, specialiteit, ervaring, evt ook leiderschap)
Naar 30jarige kunnen we natuurlijk kijken geen enkel probleem, als zij voor dit seizoen de prestaties weten neer te zetten en voor die bedragen kun je ze dan ook wel opbranden. Mocht er een van deze nog goed leiderschap hebben is dat natuurlijk mooi meegenomen voor wanneer mijn coach zakt naar matig/zwak leiderschap.

Wellicht had ik ze met iets meer passen moeten halen, goed, uitstekend? Maar dat drijft de prijs natuurlijk ook wel omhoog en wat moet je dan kiezen als basis trainees is mijn vraag dan altijd als je naar een hogere leeftijd gaat kijken?

Als je dan voor 19/20jarige gaat heb ik gekozen voor uitmuntend verdedigen met de bijstats passen en pm/wing voor de betreffende plaatsen waar ze te spelen komen. Wellicht had ik dan wel passen iets hoger moeten inkopen voor een betere countertactiek.

Als we gaan kijke naar de aankopen voor nu dan hoeven we maar te zoeken naar 1winger en 2 aanvallers, omdat ik momenteel al een winger in me selectie heb zitten, die volgens mij wel goed genoeg is.

August Strieder
24 jaar en 64 dagen, TSI = 59 030
redelijk in vorm, conditie uitstekend [Koppen]
Heeft zwak ervaring en is een redelijk leider
Conditie: uitstekend Keepen: rampzalig
Positiespel: uitstekend Passen: formidabel
Vleugelspel: bovennatuurlijk Verdedigen: zwak
Scoren: matig Spelhervatting: uitstekend

Wellicht niet de ideale persoon voor de spelhervattingen want die moet wel een stuk hoger op dit niveau denk ik. Maar de kosten van 50/75K per stuk ? Welke niveau scoren/passen heb je hierbij ingedachten dan? Want als ik bijvoorbeeld ga zoeken naar briljanten spitsen van deze leeftijd met goed scoren tikken ze alsnog op 1mil start prijs, of zoek ik verkeerd ( zou goed mogelijk zijn hoor )

Kijken we dan bijvoorbeeld naar;

Mattias Bredell 1 900 000 € (openingsprijs)
Heeft formidabel ervaring en is een matig leider redelijk in vorm.
Leeftijd: 32 jaar (90 dagen)
TSI: 11 560 Specialiteit: Technisch ( dat word dan koppen / snel )

Positiespel: matig Passen: uitstekend
Vleugelspel: matig Verdedigen: slecht
Scoren: wonderbaarlijk Spelhervatting: briljant

[ Voor 8% gewijzigd door Salv op 22-12-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Wat bedoel je met uitgetraind op positiespel / vleugel, kijk je dan naar spelers die richting briljant, wonderbaarlijk met een lading passen? Deze train je dan door in verdedigen? Ik zal deze waarschijnlijk niet kunnen bekostigen voorlopig

Ja precies, al is die lading passen zeldzaam. Ik wil minimaal inadequate en meer is meegenomen. Je hebt niet zo heel veel passen nodig voor een redelijke counterskill ;-)

Qua kosten, ik ben zelf ook laag begonnen. kocht bijvoorbeeld een 19yo trainee met passable W of PM en passable DEF en die trainde ik dan 3 levels omhoog. Verkopen en dan nieuwe trainee kopen die iets betere begin stats heeft, dus solid W of PM, maar ook 18yo met passable W of PM is mogelijk.

Als je dat een tijdje volhoudt, dan wil je graag wingbacks in verschillende leeftijdscategorieen. 3 WB van 22 is leuk, maar als je die in 1 seizoen ,moet verkopen komt er een hele slecht voor terug in je A-team en dat wil je ook niet, dus het liefst, 1 van 17/18 1 van 19/20 en je beste is 21/22.

Maar ik zou gewoon met jouw 10 huidige trainees beginnen en dan na een pop er 1 verkopen en iets terugkopen wat je mist.

Uiteindelijk wil je dan iets van 3 WB's, 3 OCD's, 1 single skill DEF en 1 def met veel passen. De 11e mag je zelf verzinnen, bij mij is dat meestal een reserve/klaverjasser die uit mijn jeugd komt en na 1 pop verkocht wordt.

• Swanfield

• Salv
bregweb schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:52:
Wat bedoel je met uitgetraind op positiespel / vleugel, kijk je dan naar spelers die richting briljant, wonderbaarlijk met een lading passen? Deze train je dan door in verdedigen? Ik zal deze waarschijnlijk niet kunnen bekostigen voorlopig

Ja precies, al is die lading passen zeldzaam. Ik wil minimaal inadequate en meer is meegenomen. Je hebt niet zo heel veel passen nodig voor een redelijke counterskill ;-)

Qua kosten, ik ben zelf ook laag begonnen. kocht bijvoorbeeld een 19yo trainee met passable W of PM en passable DEF en die trainde ik dan 3 levels omhoog. Verkopen en dan nieuwe trainee kopen die iets betere begin stats heeft, dus solid W of PM, maar ook 18yo met passable W of PM is mogelijk.

Als je dat een tijdje volhoudt, dan wil je graag wingbacks in verschillende leeftijdscategorieen. 3 WB van 22 is leuk, maar als je die in 1 seizoen ,moet verkopen komt er een hele slecht voor terug in je A-team en dat wil je ook niet, dus het liefst, 1 van 17/18 1 van 19/20 en je beste is 21/22.

Maar ik zou gewoon met jouw 10 huidige trainees beginnen en dan na een pop er 1 verkopen en iets terugkopen wat je mist.

Uiteindelijk wil je dan iets van 3 WB's, 3 OCD's, 1 single skill DEF en 1 def met veel passen. De 11e mag je zelf verzinnen, bij mij is dat meestal een reserve/klaverjasser die uit mijn jeugd komt en na 1 pop verkocht wordt.
Volgens mij mis ik eigenlijk niets op mijn linie van trainees, wellicht wel een aantal specialiteiten of ipv matig/redelijk spelers kopen met goed vleugel / positiespel en dan gaan zoeken naar minstens redelijk passen. Er zijn nu een 4tal spelers gepopt sinds vorige week, sommige hebben al een leuke winst andere nog wat minder, beste kan ik vanaf nu afwachten wat er popt om te kijken wie ik als beste eerste kan verkopen.

Het lijkt me namelijk niet slim om nu gelijk 2 naar briljant gepopte spelers te verkopen zonder daar voor zondag een goede vervanging voor te hebben.

Tevens zijn in de friendly van gister alle 3! mijn mids eraf getrapt voor 2x 1week en 2weken blessure, dus daar kan ik voor zondag niet overbeschikken dan word het toch opa's inkopen, maar wil dit niet gehaast doen. Dus op welke skill kan ik deze opa's het beste inkopen zodat ze ook nog presteren, gezien ik krap bij kas zit word dit wel een opgave :P

Heb je hem al ???
Is het wat ???

• nWo_Riot
Ik dacht dat je zonder die application ook prima kon hattricken op je Iphone/Ipod touch? Of gaat dat dan toch niet zo soepel? (lijkt me wel handig, kan je overal lekker op HT spelertjes kopen)

• Salv
Ik heb geen problemen als ik met mijn ipod op bezoek ga bij hattrick..

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

op naar ronde 5 voor mij van de beker.
levert toch wel lekker geld op, is wel nodig met mijn dure huishouding :)
en de ervaringspunten zijn ook wel fijn, mijn toekomstige trainer gisteren gepopt naar uitmuntende ervaring met goed leiderschap.
Daarachter heb ik er ook al weer een lopen, goed ervaring en goed leiderschap.
Daar heb ik geen spijt van, ben voorlopig verzekert van ietwat goedkopere trainers

Chario2 (818126)

nWo_Riot schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:36:
[...]

Ik dacht dat je zonder die application ook prima kon hattricken op je Iphone/Ipod touch? Of gaat dat dan toch niet zo soepel? (lijkt me wel handig, kan je overal lekker op HT spelertjes kopen)
Het werkt voor mij in de browser van de Iphone prima hoor. Soms zit ik met mijn dikke vingers net op de verkeerde link, maar dat is ook het enige "probleem".

• Swanfield
Mijn Creditcard is verlopen :'( Dus heb hem nog niet hehe.

• -TheNose-
Zal ik anders even de ToTo nog live gooien voor deze week? :S

Had trouwens mijn NL mid reusachtig pm, uitstekend passen er boven de TPE op gegooid en 24u voor hij afloopt is er al op geboden. :P Komende zondag wordt een verlies pot sowieso nu. ;)

EDIT: TOTO IS ONLINE!

[ Voor 64% gewijzigd door -TheNose- op 23-12-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
+2 passen :'( Wat teleurstellend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
+1 scoren (en twee klaverjas pops), baas boven baas. :P

Aan de verdediger trainers: Als jullie keepers trainen, aan welke leeftijden en skills moet ik dan denken om het een beetje rendabel te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WTF...ik maar denken dat je deze dagen cadeautjes kan verwachten....

TU : 0,0 pops........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-TheNose- schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:45:
+1 scoren (en twee klaverjas pops), baas boven baas. :P

Aan de verdediger trainers: Als jullie keepers trainen, aan welke leeftijden en skills moet ik dan denken om het een beetje rendabel te maken?
Ik heb daar laatst met RM-rf, via HT mail, van gedachte over gewisseld..... kleine nuance : ik dacht, hij wisselde...... enfin.....het beste zou zijn een 18,19 jarige min briljante keeper, met heel lage DEF skill en deze dus vervolgens in DEF op trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Anoniem: 360312 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:10:
[...]

Ik heb daar laatst met RM-rf, via HT mail, van gedachte over gewisseld..... kleine nuance : ik dacht, hij wisselde...... enfin.....het beste zou zijn een 18,19 jarige min briljante keeper, met heel lage DEF skill en deze dus vervolgens in DEF op trainen.
Heel laag als in slecht bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-TheNose- schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:35:
[...]

Heel laag als in slecht bijv?
Ja inderdaad.
Hj gaf zelf als voorbeeld een briljante keeper, met waardeloos DEF die razendsnel met drie pops naar matig ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Twee pops :)
Steffen Gabitzer Het keiharde werken op de training had resultaat! Hij ging in keepen vooruit van wereldklasse naar bovennatuurlijk.
Antonio Pablo Al het harde trainingswerk was niet tevergeefs! Op keepen steeg hij van uitstekend naar formidabel.
RM-rf, wil je Steffen nu kopen? Heb m netjes voor je opgetraind, en is nu tussen 4,7 en 5,4 miljoen waard volgens de vergelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo, heb net even zitten rekenen en mijn hele team in de verkoop gepleurd. Niet iedereen zal gelijk de eerste poging verkocht worden lijkt me, maar goed.
Opbrengsten moeten zo'n 20mill zijn. Daarvan haal ik 2 26+ wereldklasse wingers (met redelijk passen) ~3mill per stuk, 2 26+ wereldklasse spitsen (met redelijk passen) ~3mill per stuk en een 18 jarige briljante keeper ~3mill (deze ga ik tot briljant optrainen denk ik).
Mijn A trainees worden jonge 17 jarigen met redelijk def en goed passen (hoop dat met 800k per trainee te halen). Mijn B trainees worden jonge 18 jarige redelijke defs zijn extra skills, deze zijn een paar k in de aanschaf en zijn na 1,5 seizoen zo'n 800k waard. Puur voor de verkoop op korte termijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

majoh schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:20:
Twee pops :)

[...]

RM-rf, wil je Steffen nu kopen? Heb m netjes voor je opgetraind, en is nu tussen 4,7 en 5,4 miljoen waard volgens de vergelijking :)
Ja, ik bied iig al direkt 5,4 miljoen voor hem als die ter verkoop gaat... (maar met een verdere bidwar doe ik waarschijnlijk niet mee, mocht er mensen nog meer bieden ... )
Het zou echter óók fantastisch zijn als er een spelhervatting-trainer hem een seizoen wil optrainen, dan zou hij vermoedelijk zelfs in aanmerking kunnen gaan komen voor het nationale team, wel de bredere selectie, maar het is toch wat voor een speler die gepulled werd met 40 TSI :)
Salv schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:56:
[...]

Wellicht niet de ideale persoon voor de spelhervattingen want die moet wel een stuk hoger op dit niveau denk ik. Maar de kosten van 50/75K per stuk ? Welke niveau scoren/passen heb je hierbij ingedachten dan? Want als ik bijvoorbeeld ga zoeken naar briljanten spitsen van deze leeftijd met goed scoren tikken ze alsnog op 1mil start prijs, of zoek ik verkeerd ( zou goed mogelijk zijn hoor )
volgens mij heb ik twee dingen door elkaar-gehaald, ik heb je per vergissing verwisseld met conDion die een paar liga's lagerspeelt en die ook een DEFtrainingslinie had...
toen ik jouw trainingslinie zag dacht ik iddd dat die in conDion's liga absoluut goed zou moeten zijn voor een kamioenschap, wat die natuurlijk ok is en aangevuld kon worden meteen aantal goedkope 'oudjes' op MFen aanval

In jouw Liga voldoet datnatuurlijk niet, je kunt wel oudjes kopen, maardie hebben dan een veel hogereskill nodig en kosten dan idd rond de miljoen minimaal al

[ Voor 42% gewijzigd door RM-rf op 24-12-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Vroeger wilde ik altijd jonge spelers, maar waarom snap ik nu niet meer. Koop nu op de niet trainingsplekken 26+-ers met ervaring, bevalt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

RM-rf schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:14:
[...]

Ja, ik bied iig al direkt 5,4 miljoen voor hem als die ter verkoop gaat... (maar met een verdere bidwar doe ik waarschijnlijk niet mee, mocht er mensen nog meer bieden ... )
Het zou echter óók fantastisch zijn als er een spelhervatting-trainer hem een seizoen wil optrainen, dan zou hij vermoedelijk zelfs in aanmerking kunnen gaan komen voor het nationale team, wel de bredere selectie, maar het is toch wat voor een speler die gepulled werd met 40 TSI :)

[...]
Van 40 TSI naar 42 210 in 45 weekjes :-P

Hij staat te koop voor 5.000.000, het is nu niet echt een handig tijdstip, dus zal er wrs niet echt een bidwar loskomen boven jou bedrag, veel plezier met hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
-TheNose- schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:24:
Vroeger wilde ik altijd jonge spelers, maar waarom snap ik nu niet meer. Koop nu op de niet trainingsplekken 26+-ers met ervaring, bevalt uitstekend!
Succes met de verbouwing! Het loont, weet ik uit eigen ervaring :)

ps. Om in de V te kunnen promoveren denk ik alle posities op reusachtig nodig te hebben :P Zijn er V teams in the house die een beetje info kunnen geven hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Kan iemand mij helpen, ik zie die team foto niet B)

Ja, ik ben supporter, dus ik ga naar mijn spelerspagina en dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:50
Damien2004 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:03:
[...]

ps. Om in de V te kunnen promoveren denk ik alle posities op reusachtig nodig te hebben :P Zijn er V teams in the house die een beetje info kunnen geven hierop?
Ach, ik heb spelers rondlopen met max uitmuntend welke in mijn A-team spelen maar ook een aantal bovennatuurlijk en een enkele hoger. Het ligt natuurlijk ook aan de competitie waarin je wordt geplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
RM-rf schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:14:
[...]

[...]

volgens mij heb ik twee dingen door elkaar-gehaald, ik heb je per vergissing verwisseld met conDion die een paar liga's lagerspeelt en die ook een DEFtrainingslinie had...
toen ik jouw trainingslinie zag dacht ik iddd dat die in conDion's liga absoluut goed zou moeten zijn voor een kamioenschap, wat die natuurlijk ok is en aangevuld kon worden meteen aantal goedkope 'oudjes' op MFen aanval

In jouw Liga voldoet datnatuurlijk niet, je kunt wel oudjes kopen, maardie hebben dan een veel hogereskill nodig en kosten dan idd rond de miljoen minimaal al
Ik zou het dan sowieso nog op 26/27+ers houden. Voorlopig heeft het toch geen zin zonder eerste moeten verkopen, maar met 3 blessures ( mijn hele mid ) word het lastig verkopen en spelen zondag. Alles gewoon pot dicht gooien, gelukkig heeft hij niet z'n sterken aanval maar wel een een sterk middenveld en verdediging is ook niet misselijk.

Dus met 532 en 2 wing kanten hopen op een gelijk spelletje, al zal het wel een verlies worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Damien2004 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:03:
[...]

Volgens mij moet het ook met minder lukken, als je met meer multiskilled spelers speelt en een goede Pic/pin strategie hebt met een leiderschap coach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
laat maar weer...

[ Voor 93% gewijzigd door Webjunkie op 26-12-2010 00:10 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bregweb schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:53:
Kan iemand mij helpen, ik zie die team foto niet B)

Ja, ik ben supporter, dus ik ga naar mijn spelerspagina en dan??
Op je spelerspagina heb je rechts bovenaan het blokje MEER INFO. Als het goed is kun je daar als eerst naar je teamfoto linken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Op je spelerspagina heb je rechts bovenaan het blokje MEER INFO. Als het goed is kun je daar als eerst naar je teamfoto linken.....

Gelukkig dan ben ik toch niet zo heel scheel, bij mij staan daar maar 2 links:

Raised in this team
Raised here - now coaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:43

odan

The dark side is within all!

dan heb je of geen supporter of er is iets mis specifiek met jouw account.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Ben supporter tot 07- 2011, had het voor de zekerheid gechecked.

Helaas is het forum van Hattrick ff down, ga het iig uitpluizen, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

bregweb schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:38:

Gelukkig dan ben ik toch niet zo heel scheel, bij mij staan daar maar 2 links:

Raised in this team
Raised here - now coaches
je moet wel de standaardtemplate hebben (niet de eenvoudige template) én spelerfoto's aanstaan in je voorkeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Dank, ik had de spelersfoto's ooit eens uitgezet ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo het shoppen gaat best leuk. Wel lastig om voor bepaalde plekken goede NL spelers te vinden (nieuwe team wordt NL only, op mijn B trainees na). Vleugelspelers zijn vooral erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 09:54
Met een nipte 2-3 overwinning (PICcen in een uitwedstrijd blijft spanndend zullen we maar zeggen) nog steeds aan de leiding in mijn VI; volgende week weer een mede titel kandidaat, dus hoop dat ik deze kan verslaan (zonder internet toegang de komende week ; duis trainingsupdate kan ik helaas niet mee laten wegen in mijn opstelling; die staat nu al vast. Grote voordeel is dat ik thuis speel en mijn team spirit nu weer redelijk normaal is na de PIC van deze week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
1-4 verloren, supporters gelukkig niet uit hun dak gegaan. Volgende week ook weer verliezen en dan hopelijk weer wat punten sprokkelen. Zoals het er nu uit ziet kan ik over 1,5 seizoen weer voor de prijzen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Wederom gewonnen met een klinkende 6-1 overwinning! :)

Nu: 4 gespeeld 12 punten, 19 doelpunten voor 4 tegen en 5 punten los van de nummer 2 en 7! van de nummer 3.
Ik heb nog nooit zo'n begin mee gemaakt. Het gaat me aardig voor de wind! :) Ben reuze benieuwd wat de overige wedstrijden gaan brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een 1-0 overwinning tegen een mede-kandidaat voor de onderste posities. Met 9 punten uit 4 wedstrijden lijkt het er toch wel op dat degradatie dit seizoen niet in de buurt zal komen. Slechts verloren van de koploper en al gewonnen van de nummer 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Hier 1-4 verloren in eigen huis. Nou was een verlies wel iets wat ik verwachtte maar eigenlijk niet zo.

Mijn verdediging was wel stukken hoger dan zijn aanval, dat hij weet te scoren via een event prima, maar gewoon door het midden of over rechts? Nah das niet eerlijk, middenveld bepaald dus nog wel veel. Tja ik had veel blessures gelukkig werd Kops nog wel een pleister zondag maar in zijn eentje weet hij niet veel uit te halen.

Ik had ruimte op de vleugels doordat zijn aanval daar een stuk zwakker was om daar nou uitstekende vleugels neer te zetten was een overkill. Daarom heb ik met 532 met 2 wingers gespeeld en haalde op beide vleugels een rating van goed, daar ben ik best tevreden over met maar 1 echte winger en de rest als improvisatie.

Als de pleisters weg zijn gaat er een boeltje op de transferlijst en zullen daar spitsen en winger/mids voor terug gehaald worden. 30+ ers zullen snel kapitaal vernietiging zijn, dus ik hou het op 26+ers met ervaring. Zullen iets meer kosten maar dan kunnen we dan ook langer besteden en wel opbrengen.

Tevens zal ik een trainee verkopen bij hun volgende pop om dan mijn keeper op die plaats te laten trainen, afgelopen donderdag toch 3 poppers gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Salv schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:59:
Hier 1-4 verloren in eigen huis. Nou was een verlies wel iets wat ik verwachtte maar eigenlijk niet zo.

Mijn verdediging was wel stukken hoger dan zijn aanval, dat hij weet te scoren via een event prima, maar gewoon door het midden of over rechts? Nah das niet eerlijk, middenveld bepaald dus nog wel veel. Tja ik had veel blessures gelukkig werd Kops nog wel een pleister zondag maar in zijn eentje weet hij niet veel uit te halen.

Ik had ruimte op de vleugels doordat zijn aanval daar een stuk zwakker was om daar nou uitstekende vleugels neer te zetten was een overkill. Daarom heb ik met 532 met 2 wingers gespeeld en haalde op beide vleugels een rating van goed, daar ben ik best tevreden over met maar 1 echte winger en de rest als improvisatie.

Als de pleisters weg zijn gaat er een boeltje op de transferlijst en zullen daar spitsen en winger/mids voor terug gehaald worden. 30+ ers zullen snel kapitaal vernietiging zijn, dus ik hou het op 26+ers met ervaring. Zullen iets meer kosten maar dan kunnen we dan ook langer besteden en wel opbrengen.

Tevens zal ik een trainee verkopen bij hun volgende pop om dan mijn keeper op die plaats te laten trainen, afgelopen donderdag toch 3 poppers gehad :)
Ik wil ook poppers op donderdag! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Damien2004 schreef op maandag 27 december 2010 @ 08:39:
Wederom gewonnen met een klinkende 6-1 overwinning! :)

Nu: 4 gespeeld 12 punten, 19 doelpunten voor 4 tegen en 5 punten los van de nummer 2 en 7! van de nummer 3.
Ik heb nog nooit zo'n begin mee gemaakt. Het gaat me aardig voor de wind! :) Ben reuze benieuwd wat de overige wedstrijden gaan brengen :)
Kunnen we echt niet ruilen van competitie? Ik wil wel eens kampioen worden...

Gisteren heb ik in ieder geval een mooie 4-0 overwinning geboekt. De versassende koploper heeft z'n positie behouden door tegen het (vooralsnog) sterkste team in mijn league te winnen met 4-2. Nu is het ook wel enigszins makkelijk om de tactiek van dat team te doorzien.

Toch heb ik een lastige keuze voor komende zondag. Dan mag ik proberen 3 van de 5 achterstandspunten goed te maken tegen de huidige koploper. Ik heb tevens 2.7M in kas, dus kan in theorie nog wel wat gaan verbeteren. Maar ik zit echt in dubio wat precies. Ik speel momenteel met een enigszins verzwakt middenveld, aangezien ik eigenlijk maar 2 volwaardige middenvelders heb en 1 die eigenlijk een B-trainee is.

Wat is dus nu wijsheid: handdoek in de ring gooien en gewoon degradatie ontlopen en anderen voor het kampioenschap laten vechten en dan een mooie 17jr trainee te kopen, of toch die betere middenvelder kopen, die minstens 5/6 sterren op mijn middenveld gaat neerzetten?

Iemand zin om er eens naar te kijken? Mijn schema is wel heel gunstig voor de komende weken, alleen de wat mindere goden die ik tegen ga komen, dus in theorie zou ik er een MOTS tegenaan kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zijn er nog rijke Gotters die in de loop van de dag/avond een spelert van mij omhoog willen spammen? Gaat om een uitmuntend/goed 18jr scoren trainee.

Piotr Laskowski (291753045) staat er nu voor 0 euro op. Zijn "broertje" (zelfde stats/leeftijd) ging er vanmorgen voor 2mill uit. Dus spammers, als jullie zo lief willen zijn? Of voor de spitsen trainers...hij is +2 in scoren en is in het tussenseizoen een lvl in passen gepopt.

[ Voor 48% gewijzigd door -TheNose- op 27-12-2010 13:42 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.