Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
FAQ

:? Kun je ook werken met de Torch zonder speciaal BB data-abonnement?
Indien met WiFi verbonden zal de telefoon voor 100% functioneren. Echter, wanneer dat niet het geval is werkt de ingebouwde mailclient niet en daarmee verlies je een groot deel van de functionaliteit van de BB. Datzelfde geldt voor BB Messenger ('pingen'). De browser is wel te gebruiken, al moeten daar de APN-settings voor worden aangepast. WhatsApp zou in theorie ook zonder speciaal BB-abonnement moeten werken, maar in de praktijk hebben sommige users er toch problemen mee. Meer info lees de BIS/BES Faq en de BB Data-abonnementen FAQ.

:? Afkortingen
BB = Blackberry
BBM = Blackberry Messenger aka 'pingen'
DM = Desktop Manager, software voor de BB voor op je PC of Mac
BIS = Blackberry Internet Service, speciaal data-abonnement voor privé-gebruik
BES = Blackberry Enterprise Service, de zakelijke variant van BIS
BP = battery pull, zie hieronder voor meer uitleg
OTA = 'over the air', oftewel draadloos

:? Hoe stel je email in de op Torch ?
Dit kan via je BB zelf via de email-installatiewizard of online. Als je online instelt, gebruik één van de volgende adressen: Vodafone, KPN en T-Mobile.

:? Wat is een battery pull ?
Een battery pull is een harde reset van je Blackberry. Net als bij een PC is dit altijd het eerste wat je probeert indien je tegen een probleem aanloopt. Een battery pull is simpel uit te voeren: verwijder de batterij terwijl de telefoon aanstaat, wacht 5 seconden en stop 'm terug en start vervolgens de BB opnieuw op. Ook zonder problemen is het aan te raden zo nu en dan een battery pull te doen, aangezien de BB er vaak sneller van wordt.

:? Hoe installeer je een nieuw OS ?
Hoe je een volledig schone installatie kan doen is uitstekend uitgelegd door FRanatic in deze post.

Bij een gewone installatie kun je kiezen uit de twee volgende mogelijkheden:

A. automatisch via de BB desktopsoftware van BB. Hiermee kun je alleen officieel gepubliceerde versies installeren die tevens door jouw provider ondersteund worden. Dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat dit ook de meest recente officiële versie is.
B. handmatig. Download eerst het OS, verwijder vervolgens vendor.xml en installeer handmatig het OS door loader.exe te starten. Maak wel eerst een backup via BB desktop software.

:? Wat is het verschil tussen een leaked OS, een official OS en een hybrid OS?
Een official OS is besturingssysteem dat door RIM officieel is vrijgegeven. Het OS wordt verspreid via je provider, dat betekent dat je het pas officieel kunt downloaden en installeren zodra jouw provider het ondersteunt. Uiteraard is het wel mogelijk een recenter OS via een andere provider te downloaden en handmatig te installeren (zie hierboven optie B ).

Een leaked OS is door RIM gemaakt OS dat voortijdig is uitgelekt, voor de officiële lancering dus. Eigenlijk een bèta-versie dus. Een hybrid OS is een knutselproduct dat door een hobbyist in elkaar is gezet. Daarbij worden uit diverse OS'en de beste delen gepakt, aangepast, gestript en samengesteld. Hybrids zijn vaak beperkt in omvang en soms aanzienlijk sneller.

:? Waar download ik laatste OS?
- Laatste officiële release per provider
- Laatse leaked OS op Crackberry
- Hybrids op Crackberry

Let er wel op dat je alleen een OS installeert dat specifiek voor de Torch geschikt is!

:? Wat is BBSAK?
BBSAK is een zeer handige freeware tool waarmee je o.a backups kunt maken, vrijwel elk OS kunt installeren en nog veel meer. Een zeer krachtige tool die veel meer kan dan de BB Desktop Software.

:? Hoe kan ik OTA mijn agenda en contacts syncen met mijn Exchange-account?
Hiervoor heb je een zakelijk BB-account (BES) nodig. Met een regulier BB data-abonnement (BIS) is dit niet mogelijk. Met een kabel kan het uiteraard wel, o.a. via de BB Desktop Software. Draadloos is het overigens wel mogelijk via een omweg. Je moet daarvoor Google Sync installeren (zowel op je PC als op je BB), vervolgens je Google Calendar koppelen aan je Outlook-account en vervolgens je BB laten synchroniseren met Google Sync.

:? Goede apps voor de Torch
- WhatsApp
- Google Maps
- BeBuzz (voorheen Berrybuzz)
- BeWeather
- QuickPull
- Facebook & Twitter (zitten bij OS6 inbegrepen)

:? Is er navigatiesoftware beschikbaar voor de Torch?
Garmin levert een offline turn-by-turn navigatiepakket voor $122 (kaarten voor heel Europa).

:? Als ik WiFi aan heb staan, surf ik dan via WiFi of via 3G?
WiFi 'overruled' 3G. Als je toch niet helemaal zeker bent kun je met de browser naar http://www.watismijnip.nl/ surfen en zo zien hoe je verbinding tot stand gekomen is.

:? Hoe zorg ik dat mijn BB in het buitenland geen mail binnenhaalt?

instellingen > netwerken & verbindingen > mobiel netwerk > tijdens roamen op UIT zetten

Wanneer je met deze instelling met WiFi verbindt zal de BB overigens mail automatisch ophalen.

:? Speciale keyboard shortcuts
Hier vind je een hele lijst.

:? Hoe lang zou een batterij normal gesproken mee moeten gaan?
Dat hangt er uiteraard vanaf hoeveel je ermee doet maar normaal gezien moet een batterij tussen de 2 en 3 dagen meegaan. Als je veel applicaties in de achtergrond laat draaien en WiFi en vooral bluetooth laat aanstaan heeft dat uiteraard een negatief effect op de standby-tijd. Overigens gaat de batterij langer mee als je de meegeleverde holster gebruikt, omdat de BB dankzij speciale magneetjes die daarin zitten in een soort hybernate-modus gaat.

Zojuist gespot:

Afbeeldingslocatie: http://www.winmag.nl/uploads/images/BlackBerryTorch.jpg
Telefoonfabrikant Research In Motion heeft een nieuw model van de BlackBerry onthuld, de Torch 9800. Het is het eerste toestel dat gebruik maakt van BlackBerry 6, een vernieuwde versie van het besturingssysteem voor de smartphone.

De Torch heeft een 3,2 inch touchschreen met een resolutie van 360x480 pixels en een uitschuifbaar toetsenbord. De smartphone beschikt verder over een 5 megapixelcamera, een processor van 624 mhz, een werkgeheugen van 512 mb en een opslaggeheugen van 4 gb, dat kan worden uitgebreid naar 32 gb.

Het toestel ondersteunt Bluetooth, GPS en internetverbinding via 3g of wifi. Volgens RIM kan je met een volledig opgeladen BlackBerry Torch 5,8 uur bellen via een 3g-verbinding, zestig uur muziek luisteren of zes uur lang beelden kijken. Het toestel meet 111x62x14,6mm en weegt 161 gram.

De Torch is vanaf half augustus verkrijgbaar in de Verenigde Staten. Het toestel komt ook in Nederland uit, maar het is nog niet bekend wanneer precies.

BlackBerry 6

Het besturingssysteem BlackBerry 6 heeft een vernieuwde interface en een universele zoekfunctie voor bestanden en applicaties. De browser is gebaseerd op Webkit, waardoor volgens RIM websites sneller laden en nauwkeuriger worden weergegeven.

Oudere toestellen van RIM zullen het nieuwe besturingssysteem krijgen via een update. Deze komt beschikbaar voor de BlackBerry Bold 9700 en 9650 en de BlackBerry Pearl 3G.
Bron: Winmag.nl

[ Voor 75% gewijzigd door havana op 18-03-2011 10:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Lol, heb net een blackberry bold 9700 abbo afgesloten bij hi voor 2 jaar. 24,95 pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
n0vaaa schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:59:
Lol, heb net een blackberry bold 9700 abbo afgesloten bij hi voor 2 jaar. 24,95 pm.
En wat voegt dat bericht toe aan dit topic? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:22
Ah mooi dat de Torch z'n eigen topic heeft gekregen, wellicht een idee om de startpost op te leuken met filmpjes en specificaties en dergelijke?
Ik mag pas in Februari verlengen bij VF maar ik ga toch maar is kijken of dat eerder mogelijk is zo gauw de Torch in NL wordt uitgebracht.
Tot nu toe nog geen enkele ervaring met BB behalve het af en toe is stoeien met een van de BB's van vrienden enz, maar dat maakt me al hebberig voor dit toestel :)

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
En toch sta ik op het punt een 9700 aan te gaan schaffen, maar dan wel met een 1-jarig contract.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:09

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Nou ik heb nu een iPhone 3Gs, abbo loopt volgend jaar juni af. Kan dus vanaf begin volgend jaar (2e maand) verlengen. Zit er serieus aan te denken om over te gaan op deze blackberry. ideaal, toch een groot touchscreen en een full size (hardware matig) toetsenbord.

Ideale telefoon, hij is alleen iets zwaarder dan de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Dit wordt zeker mijn volgende Blackbery. Ik ben van de 8520 naar de 9500 (Storm) overgestapt en ik moet zeggen dat de touchscreen-edities het enorm goed doen (beter dan ik verwacht had). Maar ja, soms is een fysiek toetsenbord net even wat makkelijker en dit lijkt dus de ideale oplossing te zijn.

Ik vraag mij alleen af welke Nederlandse providers hem gaan leveren. Maar dat zie ik op 6-3-2011 wel weer.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54
Design is best apart en mooi.
De 9650 en de opvolger van de 9700 ( allebei met 512mb geheugen ) komen misschien ook naar NL dus ik zit nog even te twijfelen en doe het nog met mijn 9000.

Het nieuwe OS is ook nieuwer ( wat mooier is, maar de oude vind ik sneller werken, geen grafische poespas ). Dus ben benieuwd wanneer ze komen en wanneer ik ze uit kan proberen!!!

Heb ook al even met de simulator gespeeld die op de BB site staat, en het werkt verrassend goed!

[ Voor 11% gewijzigd door SgtElPotato op 11-08-2010 13:28 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
SgtElPotato schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:27:
Design is best apart en mooi.
De 9650 en de opvolger van de 9700 ( allebei met 512mb geheugen ) komen misschien ook naar NL dus ik zit nog even te twijfelen en doe het nog met mijn 9000.

Het nieuwe OS is ook nieuwer ( wat mooier is, maar de oude vind ik sneller werken, geen grafische poespas ). Dus ben benieuwd wanneer ze komen en wanneer ik ze uit kan proberen!!!

Heb ook al even met de simulator gespeeld die op de BB site staat, en het werkt verrassend goed!
welke wordt de opvolger van de 9700 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
crazylegs schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:43:
[...]

welke wordt de opvolger van de 9700 dan?
Er werd op Crackberry geroddeld over een 9780? Die heeft 512 mb ipv 256. Weet dus niet of het waar is of die komt maar hij is iig al gesignaleerd! De 9700 krijgt overigens ook gewoon OS6 naar wat ik gelezen heb,.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 17:00

Apoca

Array Technology Industry

De 9780 is al los te koop in Canada voor 599 CAD, das iets van 425 euro. Maar of we die ook snel hier in Europa te zien krijgen?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Apoca schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:03:
De 9780 is al los te koop in Canada voor 599 CAD, das iets van 425 euro. Maar of we die ook snel hier in Europa te zien krijgen?
Ik hoop het, de 9700 kan ook, maar krijg je hetzelfde als wat je nu met de 9000 hebt. maar 40-50 vrije ruimte als ie nieuw is. Met de 9780 heb je dan meer dan 256 over! Design van deze is ook erg strak. Maar wacht nog even af zie toch liever de 9780 :p

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo positief...

http://www.boygeniusrepor...kberry-torch-9800-review/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
die heb ik net ook gelezen en doet mij meteen twijfelen of ik de torch wel moet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:58
crazylegs schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:30:
[...]

die heb ik net ook gelezen en doet mij meteen twijfelen of ik de torch wel moet nemen...
Ik d8 precies hetzelfde. Hoeveel zou die los gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Laatst online: 10-09 12:09

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Zanzarismo schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:36:
[...]

Ik d8 precies hetzelfde. Hoeveel zou die los gaan kosten?
Ja ach, als je DEZE dan weer ziet zou je hem morgen halen...... Net wie de review uitvoert, ik ga daar niet te blind op. Ik vindt ook niet alle, in bovengenoemde review opgenomen, argumenten hout snijden moet ik zeggen. Al helemaal niet dat gezeur over een connector die "verplaatst" is, get a life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:58
Ik heb met 2 medewerkes van de klantenservice van HI gesproken en die zeiden beide dat het toestel belachelijk duur werd.. 1 zei er zelfs tegen de 1000 euro aan alhoewel ik dat natuurlijk niet geloof..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
  • Laatst online: 28-12-2020
HI is dieptriest dan. Je kan het toestel in VS los voor 499 dollar kopen bij de at&t winkel zelf, anders wordt je afgezet.

Geloof je me niet?

Staat op de site:

http://www.wireless.att.c...%28TM%29&q_sku=sku4790237

[ Voor 52% gewijzigd door Schotborgh op 16-08-2010 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topcad
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-08 08:30
Heeft iemand al een release date voor nederland gevonden?
Heb zelf nog niks kunnen vinden, de conclusie van de review op boygeniusreport vindt ik niet helemaal correct.
Ze hebben het over dat de blackberry ingewikkelder is geworden door het schuiven om bij het toetsenbord te komen, dit is alleen zo als je dit niet gewend bent, hetzelfde geld voor een touchscreen.

Misschien is dit toestel iets minder makkelijk dan de Bold, maar ten opzichte van een toestel met Android nog steeds veel makkelijker (wat ik ervan gelezen / gezien heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
De Nederlandse BlackBerry website is nog niet eens geüpdatet met informatie over de Torch. Zelfs de aanstaande Curve 3G staat daar nog niet eens op, dus ik denk dat wij er nog even op moeten wachten. Gemiddeld scheelt dat ongeveer een maand of twee met de VS.

EDIT:
Zanzarismo schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:29:
Ik heb met 2 medewerkes van de klantenservice van HI gesproken en die zeiden beide dat het toestel belachelijk duur werd.. 1 zei er zelfs tegen de 1000 euro aan alhoewel ik dat natuurlijk niet geloof..
Als Hi 'em uberhaupt al krijgt.

[ Voor 44% gewijzigd door alex3305 op 16-08-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij dat die in de vrije markt komt.

Prijzen zijn klaarblijkelijk ook al bekend.

Misco Webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topcad
  • Laatst online: 16-08 08:30
De nederlandse blackberry site is ook geupdate :D
http://nl.blackberry.com/...sp?IID=nl_torch_homesmall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook Walter Mossberg vindt hem goed:

http://online.wsj.com/art...8.html?mod=googlenews_wsj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 12:43
Is er ondertussen al wat bekend of de release datum?
Ik heb wel interesse in dit toestel, ondanks de ook wat min punthjes die in verschillende reviews naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt ergens rond eind dit jaar hier te komen (okt - dec), ben alleen even kwijt waar ik dat heb gelezen.

Wat negatieve reviews betreft, het grootste kritiek wordt gegeven op de processor en de display. (niet snel genoeg, te lage resolutie)

Het is echter maar net hoe je het bekijkt, in de reviews (voornamelijk video's) is te zien dat alles op zich goed draait, en in enkele gevallen dat het soms een beetje hapert. Betekend eigenlijk dat het net genoeg presteert om alles te draaien met een enkele hapering hier en daar, daar staat tegenover dat je een langere accuduur hebt.

Ook het commentaar op de display kun je met een korrel zout nemen, ik weet niet of je ooit met een PSP hebt gewerkt maar deze heeft een groter scherm met dezelfde resolutie als deze Torch. Ik vind persoonlijk dat die resolutie op de PSP prima is, en ook hier staat weer tegenover dat het de accuduur bevorderd.

In die zin denk ik dat RIM, zoals ook in enkele reviews is aangegeven, simpelweg hardware heeft genomen die voldoende waren voor de telefoon en niet direct cutting edge gezien ze niet willen inleveren op de accuduur.

En verder, de software lijkt me alleen maar goed. Natuurlijk dat ze grotendeels dezelfde layout aanhouden van de vorige versie gezien dat nou juist goed werkte en herkenbaar was. Los daarvan zijn de voordelen dan weer wel groter gezien je een betere browser hebt en betere multimedia support. (van wat ik ervan begreep) Dus dat valt allemaal naar mijn mening ook wel mee, ondanks dat sommigen de nieuwe OS versie niet een hoge review score geven.

Maar goed, dat is mijn beeld van de reviews die zijn gegeven en mijn eigen mening op basis daarvan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Deze telefoon richt zich - zoals elke BB - gewoon op een andere markt dan bijv. een iPhone of een HTC Desire. Bij die laatste twee is schermresolutie nogal een issue, voor veel klanten van BB is accuduur juist belangrijk.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies, m.a.w. wat ze in reviews een negatief punt noemen vind ik persoonlijk helemaal zo negatief nog niet ^_~

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jammer dat er nog geen datum bekend is.. ik sta nu voor het punt om een nieuw toestel uit te zoeken en twijfel of ik moet wachten of gewoon voor de 9700 moet gaan.. hmm.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Op Marktplaats worden ze al te koop aangeboden, belachelijke prijzen. Mensen maken elkaar helemaal gek. Ik heb boden gelezen van meer dan 800 euro. Natuurlijk zitten er ook weer de bekende fakehandelaren tussen die mensen geld uit de zaak willen kloppen maar natuurlijk niet leveren, waarschuwingen voor deze mensen staat er gelukkig al weer tussen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Laatst online: 09-09 14:34
Echt balen dat er nog niet echt een datum bekend is voor release in Nederland (bij Vodafone).

Zie hem wel als aankondiging bij KPN staan en via studentmobiel kun je hem ook bestellen, maar volgens mij zijn die ook geïmporteerd ofzo, want daar is hij wel erg prijzig.

Hier iemand toevallig een idee wanneer deze gaat komen, want ik mag gaan verlengen en wil deze graag ter vervanging van m'n iPhone kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Mikey NL schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 07:49:
Echt balen dat er nog niet echt een datum bekend is voor release in Nederland (bij Vodafone).

Zie hem wel als aankondiging bij KPN staan en via studentmobiel kun je hem ook bestellen, maar volgens mij zijn die ook geïmporteerd ofzo, want daar is hij wel erg prijzig.

Hier iemand toevallig een idee wanneer deze gaat komen, want ik mag gaan verlengen en wil deze graag ter vervanging van m'n iPhone kopen.
585€ duur? Dat is vrij normaal voor deze BlackBerry, aangezien het een touchscreen plus volledig toetsenbord betreft.

Wel moet ik het ermee eens zijn dat de telefoon vrij overpriced is door RIM zelf, maar dat zijn de meeste BlackBerry's eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Blackberry Torch 9800 komt 30 oktober in Nederland uit
By BlogBerry | 15 september 2010 | Binnenlands nieuws, Blackberry nieuws | 1 Comment
De officiele datum voor de Blackberry Torch 9800 in Nederland is gezet op 30 oktober. Dit is niet geheel bevestigd door alle aanbieders, vodafone en t-mobile kon ons inderdaad vertellen dat deze datum hoogst waarschijnlijk de datum voor de Blackberry Torch 9800 in Nederland gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Deze mail kreeg ik eind van de middag:

Blackberry Torch bestelstatus: Te koop bij Belnu.nl

Vanaf vandaag - vrijdag 24 september - is de Blackberry Torch te bestellen bij Belnu.nl. Je bent er dan van verzekerd dat je als als één van de eerste in Nederland de nieuwe BB Torch geleverd zal krijgen. De Blackberry Torch is nu al gratis te verkrijgen met een T-mobile en Vodafone bundel.

Je nieuwe Blackberry Torch kan je via onderstaande link bestellen en de levering begint al op 5 oktober 2010!

>> Bestel de nieuwe Blackberry Torch nu op Belnu.nl!

Het toestel zal worden uitgeleverd op volgorde van bestelling.

Wees er snel bij wanneer je tijdig in het bezit wilt komen van een Blackberry Torch!

>> Houd voor het meeste actuele Blackberry Torch nieuws onze website in de gaten

Verwijderd

Gsmweb krijgt hem waarschijnlijk 14 okt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Energy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik denk dat we gewoon rustig moeten wachten tot eind van deze maand. Ik ga het zeker in de gaten houden. Ik vond altijd dat de blackberry met qwerty toetsenbord goed functioneerde, en koos daarom niet voor de storm etc met touchscreen. Nu is hier dus een combi van gemaakt en heb je een toestel met zowel qwert als touchscreen. En natuurlijk een nieuwe OS.

Ik zag alleen wel vaak bij reviews voorbij komen dat het OS eigenlijk niet zo heel snel werkt op de Torch, dat dit veel sneller kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-12-2021
Hij is bij smartphoneshop.nl te pre-orderen voor 599 waarbij de leverdatum 22-10 is, nog maar even afwachten of er nog iemand onder die prijs met die levertijd duikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar is al een webwinkel onder gedoken namelijk gsmwijzer die verkoopt hem namelijk voor 565,- is alleen nog niet heel duidelijk vanaf wanneer hun hem zullen gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gsmweb heeft hem nu tekoop met abbo, hun zijn wel de goedkoopste zo te zien (met t-mobile abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:45

databeestje

Von PrutsHausen

We hebben inmiddels online een order voor 4 stuks geplaatst bij een van de groot handelaren waar deze inmiddels in de shop is opgedoken. ARP verwacht de toestelen in week 42 uit te leveren.

Ik heb het in ieder geval al voorelkaar gekregen de 9800 simulator te crashen. Ik hoop dat OS6 in praktijk het iets beter uit houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
amazon.co.uk heeft ze al binnen, heb zelf vandaag 1 besteld welke zaterdag binnen zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Is je torch al binnen?

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Laatst online: 11-09 11:33
Inmiddels heb ik een mail binnengehad van BlackBerry dat ze Torch komende donderdag in Nederland lanceren. Vermoedelijk is hij dan of vlak erna breed verkrijgbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
Yes heb hem net binnen, gelukkig zit de standaard bb lader erbij waardoor er ook een 'normale' plug voor het stopcontact bijzit. Allereerste wat opvalt is dat het apparaat wel in een erg klein doosje zit waardoor de boel er nog net niet uitschiet als je de doos opent. Toestel voelt redelijk stevig aan (scherm wiebelt zeer klein beetje), en is vrijwel even groot als de 9700. Omzetten van de toestel stelt niet zoveel voor, de ingebouwde functie van desktop software zorgt ervoor dat alles goed overgaat. Wel werken bepaalde apps voor de 9700 niet goed op de 9800, zo is soms een deel van het scherm niet zichtbaar op de 9800. Nieuwe interface is wel even wennen, het werkt allemaal net weer even anders dan op de 9700 maar ik neem aan dat dat een kwestie van wennen is. Het toetsenbord is exact evengroot en het enige verschil is dat je de toetsen wat minder ver indrukt en dat ze wat minder ver uitsteken. Persoonlijk vind ik dit wel iets minder omdat je minder gevoel heb op welke toets je vinger ligt. Touchscreen reageert goed alhoewel het niet altijd doet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Lucky guy! Waar heb je hem besteld? Ik krijg hem zsm via PhioneHouse...
marcelbakker7 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:13:
[...]

Yes heb hem net binnen, gelukkig zit de standaard bb lader erbij waardoor er ook een 'normale' plug voor het stopcontact bijzit. Allereerste wat opvalt is dat het apparaat wel in een erg klein doosje zit waardoor de boel er nog net niet uitschiet als je de doos opent. Toestel voelt redelijk stevig aan (scherm wiebelt zeer klein beetje), en is vrijwel even groot als de 9700. Omzetten van de toestel stelt niet zoveel voor, de ingebouwde functie van desktop software zorgt ervoor dat alles goed overgaat. Wel werken bepaalde apps voor de 9700 niet goed op de 9800, zo is soms een deel van het scherm niet zichtbaar op de 9800. Nieuwe interface is wel even wennen, het werkt allemaal net weer even anders dan op de 9700 maar ik neem aan dat dat een kwestie van wennen is. Het toetsenbord is exact evengroot en het enige verschil is dat je de toetsen wat minder ver indrukt en dat ze wat minder ver uitsteken. Persoonlijk vind ik dit wel iets minder omdat je minder gevoel heb op welke toets je vinger ligt. Touchscreen reageert goed alhoewel het niet altijd doet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
erniesd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:24:
Lucky guy! Waar heb je hem besteld? Ik krijg hem zsm via PhioneHouse...

[...]
Via amazon.co.uk. Moet zeggen dat ik er nu al wat meer aan begin te wennen, enige kritiekpuntjes tot dusver zijn het ietwat wiebelende scherm en de batterij die minder lang mee lijkt te gaan dan die van de 9700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
marcelbakker7 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:02:
[...]

Via amazon.co.uk. Moet zeggen dat ik er nu al wat meer aan begin te wennen, enige kritiekpuntjes tot dusver zijn het ietwat wiebelende scherm en de batterij die minder lang mee lijkt te gaan dan die van de 9700.
.... minder dan de 9700... oei... dat vind ik erg logisch maar baal er wel van, moet nu al savonds mn 5 maanden oude 9700 opladen anders kan ik er niet meer mee bellen... Afijn, ik heb 4 12V opladers voor diverse auto's, leg ik hem daar maar aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
Krijg net een berichtje van smartphoneshop.nl dat hij daar binnengekomen is en vandaag besteld is morgen in huis.

Zelf heb ik hem bij gsmweb besteld i.c.m. een vodafone verlenging. Hopen dat die ook morgen binnenkomt of op de post gaat (leverdatum op de website staat op morgen).

Kan niet wachten...

Edit: GSMWEB heeft zojuist wel m'n abonnement omgezet naar het nieuwe blackberry abonnement, weet niet of dat betekent dat mijn telefoon eraan komt?

[ Voor 19% gewijzigd door Mikey NL op 18-10-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoudwokke schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:44:
Inmiddels heb ik een mail binnengehad van BlackBerry dat ze Torch komende donderdag in Nederland lanceren. Vermoedelijk is hij dan of vlak erna breed verkrijgbaar :)
Hmm vreemd, ik niet en had me wel aangemeld 8)7
marcelbakker7 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:02:
[...]

Dat is ook eigenlijk de reden dat ik hem ga halen in een winkel. Er zijn zoveel torches met problemen dat ik hem dan veel sneller terug kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
Mijn torch is inmiddels dus op de post gedaan door GSMWEB, hopen dat ie er morgen is en dat er iemand is om hem aan te nemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn torch werd gisteren, of wordt vandaag door Belnu op de post gedaan. Hopelijk komt de koerier pas erg laat, anders staat hij ook bij mij voor de dichte deur! :)

Zijn de eerste BB 9800's al geleverd aan de 'nederlandse' bestellers?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:45:
Mijn torch werd gisteren, of wordt vandaag door Belnu op de post gedaan. Hopelijk komt de koerier pas erg laat, anders staat hij ook bij mij voor de dichte deur! :)

Zijn de eerste BB 9800's al geleverd aan de 'nederlandse' bestellers?:)
Mijn BB9800 zit in de afleverroute. Zal even kijken of ik vanavond ermee kan spelen en een verhaaltje kan schrijven erover... Mits ze de telefoon aan mijn moeder mogen afleveren die toevallig thuis is...

Jeej, mijne is binnen zie ik net op track&trace. Vanavond foto's en eerste impressies :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mikey NL op 19-10-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel me gewoon een klein kind nu die wacht tot hij zijn verjaardagscadeau mag openmaken.. :P

ON: wanneer ik m krijg, zal ik ook wel wat bevindingen op dit forum zetten. Ik vind zelf de ervaringen van anderen ook wel leuk om te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Post ook ff wat pics :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10-2024
Heeft iemand enig idee wanneer deze verkrijgbaar zal zijn bij Vodafone zelf(of belcompany ofzo)? Ik moet namelijk mijn abbo verlengen alleen ik wil overstappen van KPN naar Vodafone. En ik weet niet of dat mogelijk is via websites als GSMweb enzo?

Ik zie uit naar de verhaaltjes van mensen die hem straks binnen krijgen :) Ben erg benieuwd hoe de combinatie hardwaretoetsen met touchscreen uitpakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overstappen is ook mogelijk hoor naar Vodafone..
Kijk maar op Belnu.nl... Hij is al op voorraad, dus wanneer jij je contract direct invult/retourneert heb je ook binnen afzienbare tijd een Torch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik wil hem uit een fysieke winkel hebben (liefst Vodafone) maar daar staat nog steeds niets op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
http://www.vodafone.nl/sh...y-torch-9800/sku51660034/

Daar staat hij wel hoor! :)

Zo heb hem besteld op belnu.nl eventjes kijken wanneer ik hem binnen heb. Mooi Vodafone abonnement erbij en uiteraard data-abonnement! Hopelijk snel binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DakuGosuto schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:36:
http://www.vodafone.nl/sh...y-torch-9800/sku51660034/

Daar staat hij wel hoor! :)

Zo heb hem besteld op belnu.nl eventjes kijken wanneer ik hem binnen heb. Mooi Vodafone abonnement erbij en uiteraard data-abonnement! Hopelijk snel binnen! :)
Dat is dan sinds vandaag :P Had het nog niet gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
Zo, nou, ik heb hem net uitgepakt en wat ik zie bevalt me heel erg. Bouwkwaliteit lijkt erg goed, geen rare wiebelingen in het scherm zoals ik elders had gelezen en de rubberachterkant voelt erg sjiek en geeft lekker veel grip.

Scherm is naar mijn mening erg mooi en helder, ben een iPhone 3GS gewend en ik vind dat deze daar zeker niet voor onder doet. Toetsenbord is wel erg wennen, anders dan de vorige blackberry die ik had (9000), omdat de toetsen wat vlakker lijken je daardoor iets minder gevoel heb met het toetsenbord. Ik hoop dat dat een kwestie van wennen blijkt, want ik ben juist overgestapt om weer een fysiek toetsenbord te hebben.

Touchscreen doet er goed zijn werk, reageert lekker snel. Alleen tijdens het internetten heb ik wel redelijk moeite om op kleine linkjes te klikken. Dit gaat dan meestal sneller met het scrollpad. Wat een verbetering is dat ten opzichte van de 9000 zeg :-)

Voor de rest is BB OS6 erg mooi, werkt lekker snel (6.0.0.246 zat er standaard op) en is gebruiksvriendelijker dan OS 5.

Al met al ben ik erg tevreden. Even geen fototjes vandaag, want ik heb alleen m'n iPhone als camera hier en die kan helaas geen normale foto's maken in het donker. Als iemand een vraag heeft of wat wil weten, dan hoor ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 17:10
Weet iemand wanneer ie bij KPN komt.
Zal direct eentje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de Torch a.s. donderdag kopen bij de HI winkel want dat is namelijk het voordeligst. Je betaald maar €7,50 per maand voor blackberry eindeloos internet wat bij andere providers veel duurder is. Ik ben benieuwd naar de reacties van de mensen die de telefoon net binnen hebben gekregen. Klopt het dat er in de browser geen flash word ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Bij Vodafone is het abonnement ook gewoon 7,50 (bron).

Flash wordt momenteel niet ondersteund, maar daar zijn RIM en Adobe nog mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:56:
Bij Vodafone is het abonnement ook gewoon 7,50 (bron).

Flash wordt momenteel niet ondersteund, maar daar zijn RIM en Adobe nog mee bezig.
Okee dan weten we dit ook weer! Raar want vanochtend werd mij in de Phonehouse verteld dat bij HI het goedkoopst was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
Mikey NL schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:49:
Voor de rest is BB OS6 erg mooi, werkt lekker snel (6.0.0.246 zat er standaard op) en is gebruiksvriendelijker dan OS 5.
Is het een beetje touchscreenfriendly? of is alles net als bij bv. windows mobile vrij klein? en hoe is het browsen met ingebouwde browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Snif... Bij The Phonehouse dachten ze dat de 9800 deze week binnenkwam...NOT wordt wss 1 a 2 weken later.... Balen met een grote B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
DakuGosuto schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:01:
[...]

Is het een beetje touchscreenfriendly? of is alles net als bij bv. windows mobile vrij klein? en hoe is het browsen met ingebouwde browser?
Dit kun je natuurlijk gemakkelijk ook op YouTube vinden. Maar om je vraag te beantwoorden. BlackBerry OS is sinds 4.7 (en helemaal sinds 5) erg touchscreen vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
DakuGosuto schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:01:
[...]

Ik vind het erg touchscreenfriendly inderdaad, merk alleen wel dat ik bij sommige dingen, zoals het selecteren van tekst of bij het invoeren van een formulier (bijvoorbeeld bij inloggen op een website) liever de touchpad gebruik. Die overigens sowieso erg goed reageert.

Maar over het algemeen gebruik ik gewoon het touchscreen door het hele os heen.

Weet iemand toevallig nog wat leuke puzzelspelletjes, of anders een spelletje zoals doodlejump op de iphone?

EDIT: zie net dat doodlejump gewoon beschikbaar is...
EDIT2: helaas is hij niet compatible met de torch, dus als iemand nog een leuke game weet...

[ Voor 10% gewijzigd door Mikey NL op 21-10-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:04
En hier ook straks een trotse bezitter van Blackberry Torch!

Ben benieuwd wat de ervaringen zullen worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisjan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-07 03:06
Ik heb 'm ook gisteren ontvangen, ziet er uit als een goede vervanging voor mijn N95.

Ik moet het nog even doen met telfort :(, kan niet wachten tot mijn t-mobile abbonement start zodat ik blackberry internet heb. Ik heb wel met de hand telfort spot in kunnen stellen,

Ik vond in deze review http://crackberry.com/blackberry-torch-9800-review dat de blackberry indien er wifi is deze zal verkiezen om data van het internet te halen, maar ik heb niet echt het idee dat dat het geval is. Sinds ik spot heb toegevoegd lijkt het alsof mijn wifi niet meer gebruikt wordt. Er staan 2 indicators rechtsboven tijdens het browsen, 1 voor het mobiele netwerk en 1 voor wifi, met een driehoekje er tussen. Op de mobiele zie ik regelmatig dat er dataverkeer is, maar op de wifi indicator nooit. Ik hoop dat dit komt doordat ik nog geen blackberry internet heb? [edit] ik heb de mobiele verbinding uitgezet en de wifi blijkt gewoon te werken, er is inderdaad maar een dataverkeer indicator, rechtsboven in het scherm. Thanx Alex3305 voor je antwoord.

Dit zou ook het ontbreken van blackberry maps in het menu kunnen verklaren, zo heb ik elders gevonden.

Wat ik jammer vind is dat de slider net iets anders werkt dan de n95, ik zou graag willen dat als ik de telefoon open hij actief wordt en wanneer ik hem sluit 'gelocked'. Dit is niet het geval, de lock key aan de linker bovenkant moet hier voor worden gebruikt.
Bovendien neemt de slider een inkomend gesprek wel op als je hem opent, maar als je hem weer sluit hangt hij niet op.

Ik vind de camera een beetje onhandig in de bediening, de tijd tussen de druk op de ontspanner en de daadwerkelijke foto is erg lang.

[ Voor 5% gewijzigd door florisjan op 21-10-2010 14:55 . Reden: Voortschrijdend inzicht :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisjan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-07 03:06
erniesd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:02:
Snif... Bij The Phonehouse dachten ze dat de 9800 deze week binnenkwam...NOT wordt wss 1 a 2 weken later.... Balen met een grote B
Mij vertelden ze begin oktober toen ik belde met phonehouse, dat hij pas begin december geleverd zou gaan worden. Toen ben ik maar afgehaakt en heb ik hem bij belnu.nl besteld. Ik was altijd trouw klant bij phonehouse maar dit was zeer teleurstellend. Ze waren afhankelijk van de leverancier zo werd mij verteld. Herkent iemand dit citaat? "en natuurlijk ook de allernieuwste BlackBerry mobiele telefoons ontbreken niet in ons assortiment." Indrukwekkend hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Voor zover ik weet hebben Wifi en 3G dezelfde activiteitsindicator om aan te geven dat er dataverkeer plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is sinds vandaag verkrijgbaar bij de phonehouse. Ik kom er net vandaan vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne ligt sinds gister bij het postkantoor.. Ik wat eerder van mijn werk om m op te halen; 5 (!!) minuten te laat.. AARGGHH!! En, nee; voor mij werd ook geen uitzondering gemaakt... :( Vandaag maar 2 uur eerder vrij nemen, weet ik zeker dat ik voor sluitingstijd hem heb! Kan ik mooi t weekend ermee spelen.. ;)

Iemand al een mooie review? Er moeten toch een aantal mensen zijn die m al een paar dagen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
Zo heb de mijne nu binnen, eerste blackberry dus alles is een beetje wennen, maar echt lastig is het allemaal niet. Ben vooral te spreken over het setupmenu dat je aangeboden wordt als je de tel voor het eerst aanzet waardoor je gemakkelijk je hele telefoon instelt!

Wat me opviel was dat het echt een mooi en helder scherm met erg mooie kleurweergave is. Nu is het vergelijkingsmateriaal erg schaars(bovendien oud HTC Touch HD 1, dus niet echt representatief). Nu weer lekker gauw verder prutsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 17:10
Zojuist besteld via de website van KPN icm verlenging voor 1 jaar.
Mijn aller eerste BB. Moet eerlijk zegen dat ik een complete analfaBB ben en hoop dat ervaren BB experts van deze topic zullen helpen.
Weet iemand waar ik een BlackBerry Leather Pocket Pouch for Torch 9800 in NL kan kopen/bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de bb torch besteld via de HI website en maandag komt de koerier:D
Nu heb ik gelezen dat je de telefoon kan uitbreiden met een microsd tot 32gb.
Ik heb ff zitten googelen en kwam deze twee microsdhc kaarten tegen:
pricewatch: Transcend microSD 16GB Class 6 + Adapter
pricewatch: Kingston microSDHC 16GB Class 4 + Adapter
Zou het uitmaken in snelheid bij de telefoon als je een kaartje hebt van class6 of class4? Of maakt het niks uit? Het ligt natuurlijk ook aan de snelheid van de telefoon, maar ik weet niet of het wat uitmaakt of je class6 of class4 erin doet. Oja en het wat is het verschil tussen microsd en microsdhc?
Weet iemand dit?
Mvg,
Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al bijna twee jaar een iPhone 3G en was hier altijd heel tevreden over. Nu twijfel ik over de Torch of een iPhone 4. Zijn er overstappers hier van een iPhone naar een Torch? Ik vond wel deze vergelijking, maar dat is een gelijkspel, dus daar kwam ik ook niet veel verder mee: http://www.blackberrytorc...lackberry-torch-iphone-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
iPhone en BB zijn compleet andere toestellen, met compleet andere doelgroepen.

Ik ken mensen die van iPhone naar BB zijn overgestapt en erg tevreden zijn en andersom precies zo. Het staat of valt met wat je wil doen met een telefoon.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu twee dagen en ik ben super tevreden.
De combinatie slider en touchscreen vindt ik erg handig. Ik gebruik zonder het te merken
of het touchscreen of de slider net hou het uikomt met wat je aan het doen bent. Ik vindt
het scherm prima. De camera is prima voor een telefoon als je andere foto's wil maken
kun je beter een spiegelreflex camera kopen. Tot nu toe
heb ik geen punten waarvan ik zeg hhmm nee dat is is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
florisjan schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:25:
[...]

Mij vertelden ze begin oktober toen ik belde met phonehouse, dat hij pas begin december geleverd zou gaan worden. Toen ben ik maar afgehaakt en heb ik hem bij belnu.nl besteld. Ik was altijd trouw klant bij phonehouse maar dit was zeer teleurstellend. Ze waren afhankelijk van de leverancier zo werd mij verteld. Herkent iemand dit citaat? "en natuurlijk ook de allernieuwste BlackBerry mobiele telefoons ontbreken niet in ons assortiment." Indrukwekkend hoor.
Ik begreep dat the PH altijd goed met de tijd mee ging,maar dit uitstellen vd Torch is eigenlijk wel jammer.... Te jammer... Maar ja, hoe langer je wacht op iets, hoe leuker het is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:05:
Hij is sinds vandaag verkrijgbaar bij de phonehouse. Ik kom er net vandaan vanmiddag.
erniesd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:39:
[...]
Ik begreep dat the PH altijd goed met de tijd mee ging,maar dit uitstellen vd Torch is eigenlijk wel jammer.... Te jammer... Maar ja, hoe langer je wacht op iets, hoe leuker het is :*)
Blijkbaar hoef je dus toch niet te lang te wachten of maak ik het nu minder leuk voor je? :P

Nu vraag ik me alleen een aantal dingen af:

- Als je het stukje tussen je geluidsprofiel icoon en het zoek icoontje indrukt dan krijg je een overzicht van je calendar items, geen idee hoe dit gedeeltje wordt genoemd. Daar staat bij mij een drietal calendar items, ik heb er echter veel meer in mijn eigenlijke calendar staan, is er een manier om het aantal hiervan te vergroten?

- Moet je bij het synchroniseren van Outlook altijd de desktop manager gebruiken of is het mogelijk om (anders dan de googlesync manier) gewoon meteen als ik mijn bb aansluit op mijn pc te syncen, dus zonder DM te moeten openen en dan op Synchroniseren te moeten drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er al een hoesje bij waar je de telefoon kan in doen? net zoals bij de bold 9700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DakuGosuto schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:38:
No
[...]

[...]

- Moet je bij het synchroniseren van Outlook altijd de desktop manager gebruiken of is het mogelijk om (anders dan de googlesync manier) gewoon meteen als ik mijn bb aansluit op mijn pc te syncen, dus zonder DM te moeten openen en dan op Synchroniseren te moeten drukken?
Nee, voor zover ik weet niet. Met BIS kun je buiten de google manier niet OTA syncen.
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:11:
Zit er al een hoesje bij waar je de telefoon kan in doen? net zoals bij de bold 9700?
Voor zover ik weet niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:16:
[...]

Nee, voor zover ik weet niet. Met BIS kun je buiten de google manier niet OTA syncen.
Nou ik hoef niet perse Over-The-Air the syncen, maar meer gewoon zoals dat werkt met activesync en WinMo telefoons. Je sluit je telefoon aan en automatisch synct Activesync(dus niet een 'groot' programma, maar gewoon iets zoals de device manager, dat kleine geval dat in je systemtray leeft) je agenda/contacts.

Dus aansluiten en dan zonder iets te hoeven doen syncen van agenda/contacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit, ik als BB leek heb een probleempje; heb nu sinds vrijdag mijn eerste BB; de Torch. Alleen nu heb ik boven in een geel wereldbolletje staan (waar ook de sms/ping/mail notificaties komen te staan als ze binnenkomen) en die krijg ik er met geen mogelijkheid weg... Kan iemand me helpen met wat voor melding dat dat is?? Ik dacht zelf eerst iets met de browser?? Maar dat is t niet m.i., aangezien het gele wereldbolletje maar blijft bestaan.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:44:
Shit, ik als BB leek heb een probleempje; heb nu sinds vrijdag mijn eerste BB; de Torch. Alleen nu heb ik boven in een geel wereldbolletje staan (waar ook de sms/ping/mail notificaties komen te staan als ze binnenkomen) en die krijg ik er met geen mogelijkheid weg... Kan iemand me helpen met wat voor melding dat dat is?? Ik dacht zelf eerst iets met de browser?? Maar dat is t niet m.i., aangezien het gele wereldbolletje maar blijft bestaan.. :(
Probleem al opgelost; had een wapbericht gekregen en die moest even geopend worden (namelijk de mobiele versie van de telegraaf gedownload)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb hem vandaag op marktplaats gekocht, simlockvrij. Prachtig interface, anders dan OS 5.
alleen wat moeite met het openen van de slider

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg hem de 20e binnen, 21e was hij al kapot

Nu terug gestuurd, hopen dat ik hem snel terug krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:24:

Weet je inmiddels ook wat er aan mankeerde?

Mijn enige kritiekpuntje is dat mijn scherm weleens wisselt van staand naar liggend waar ik niet om heb gevraagd.. Maar das het enige kritiekpuntje na 3 dagen intensief Torchen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:24:

Had je deze niet kunnen aanmelden als een DOA (dead on arrival)? Normaal gesproken zijn ze geloof ik verplicht om het mobieltje direct om te wisselen. Reparatie of niet, je hoort gewoon direct een vervangend toestel te krijgen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
Heb toch maar even de google-manier opgezet, werkt perfect. Zeer gemakkelijk in te stellen en alles gaat mooi automatisch. Het was alleen een beetje apart dat mijn contacts mee werden gesynt(heb je ineens allemaal telefoonnummers in je Gmail staan :P) dus dat heb ik maar uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Torch bezitters, kom eens door wat met plaatjes!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica