Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:18:
Snap niks meer van mijn Torch...

Heb al een tijdje problemen dat ik opeens geen internet meer heb, na een quickpull of als ik de accu eruit haal weer wel.

Nu weer gedaan dus, het rare is dat gegevensservices en roaming uitstaan en ik nu gewoon kan internetten 8)7 ik snap er niks meer van.

Kan ik iets doen met een update of downgrade op de torch ? Dacht wel dat er binnekort weer een update kwam.
Op www.crackberry.com kun je een verscheidenheid aan Firmware versies vinden voor je torch ik raad 6.0.0.448 aan erg snel.

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

BamiHap schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:29:
Net zolang zachter zetten tot je niets meer hoort :S
Met de harder/zachter knopjes aan de rechterkant van je toestel.
Moi voelt zich heel dom :X
Dagen heb ik zitten uitzoeken/googlen hoe dit te muten :( nooit in me opgekomen om zij-buttons te gebruiken...

een koekje van mij voor jou! d:)b

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vandaag bij de winkel telefoonkopen.nl
Die boden een losse blackberry aan voor 620 euro.

Nu vertelde ik dat er verschillende winkels zijn die hem rond de 380 euro aanbieden.

Toen kwam hij met het verhaal dat Blackberry 2 verschillende versies maakt.

Een embeded versie en de normale. De embeded zou langzamer zijn en dergelijke en daarom goedkoper.

Ik kan hier alleen niets over vinden op internet. Zou dit gewoon een lulverhaal zijn of hebben meer mensen hier van gehoord?

Groetjes,

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:54

MrN

Ik denk dat ze uit hun nek lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 16-09 13:54
Voor zover ik weet is er maar een Blackberry Torch 9800. Vaak zijn er verschillende versies bij Blackberry's. Zoals de Storm series hadden bijvoorbeeld de Storm 2 9520 en de Storm 2 9550. Het enige verschil was dat de Storm 2 9520 een GSM versie was en de 9550 de CDMA (Amerika he :)). Verder is er qua hardware geen verschil. Dus ik zou voor die goedkopere oplossing gaan en die winkel lekker links laten liggen. Die lachen zich rot als jij terug komt om die telefoon te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door __1337__ op 07-04-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ik heb KPN op weg na flink lang praten met de KPN klantenservice ook aan het werk gekregen.
De kunst is om doorverbonden te worden met de technische dienst, hun verwijderen dan al je instellingen en resetten het. Vervolgens doet KPN op weg het.

Heb na het resetten echter nog een aantal vragen:
1 Blackberry enterprise server doet het alleen op Wifi toch niet op mobiel internet?
2 Rechtsbovenin staat soms EN wat betekent dit?
3 Rechtsbovenin staat af en toe een of ander laadachtig logo, wat is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:24:
Ik was vandaag bij de winkel telefoonkopen.nl
Die boden een losse blackberry aan voor 620 euro.

Nu vertelde ik dat er verschillende winkels zijn die hem rond de 380 euro aanbieden.

Toen kwam hij met het verhaal dat Blackberry 2 verschillende versies maakt.

Een embeded versie en de normale. De embeded zou langzamer zijn en dergelijke en daarom goedkoper.

Ik kan hier alleen niets over vinden op internet. Zou dit gewoon een lulverhaal zijn of hebben meer mensen hier van gehoord?

Groetjes,

Jeffrey
Als je twijfelt over zulke verhalen moet je gewoon de desbetreffende winkel ff googlen. Als je dat op telefoonkopen.nl kom je toch wel wat rare (en slechte) gebruikers ervaringen tegen. Ik geloof het verhaal dus niet zo...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
MrN schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:38:
Ik heb KPN op weg na flink lang praten met de KPN klantenservice ook aan het werk gekregen.
De kunst is om doorverbonden te worden met de technische dienst, hun verwijderen dan al je instellingen en resetten het. Vervolgens doet KPN op weg het.

Heb na het resetten echter nog een aantal vragen:
1 Blackberry enterprise server doet het alleen op Wifi toch niet op mobiel internet?
1 Heb je uberhaupt een BES server ingesteld? Hier moet je wel aparte software voor kopen (of je baas..)
2 ENgels
3 Laadachtig --> verbinding maken met buitenwereld? Uploaden en downloaden.. dit had je makkelijk ook zelf ergens kunnen vinden op google, komop hee.

[ Voor 4% gewijzigd door __1337__ op 14-04-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

1 Nee heb ik niet maar dit viel me eerder ook niet zo op.
BES wou na die reset opeens synchroniseren en dit lukte niet dus toen heb ik het maar geannuleerd.

2 Engels ? Hoezo geeft ie dat aan dan?

3 Ja opzich is dat laden ook niet erg, maar kon het niet vinden met google hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door MrN op 14-04-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
__1337__ schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:55:
[...]

1 Heb je uberhaupt een BES server ingesteld? Hier moet je wel aparte software voor kopen (of je baas..)
BES express is gratis ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Gave ondertitel, het klopt ook.

1 Oke dus BES is standaar bij KPN niet geactiveerd als ik het goed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
MrN schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:18:
[...]

Gave ondertitel, het klopt ook.

1 Oke dus BES is standaar bij KPN niet geactiveerd als ik het goed heb?
Tx! >:)

Zover ik weer krijg je bij de meeste providers standaard geen bes account. Voor bes moet je 9 van de 10 een abbo afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Dus dan moet je en een gewoon BIS abbonement en BES abbonement?

Maar alles werkt nu ook gewoon met BIS wat is het voordeel voor een particulier dan van BES?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:34

Roshnak

PSN: Roshgill

Ik heb sinds kort ook een Torch en ik vroeg me af of ik ook ergens Thema's kon downloaden.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ja, in de appworld onder de categorie themes. Sommige zijn gratis, de meeste betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Roshnak schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:23:
Ik heb sinds kort ook een Torch en ik vroeg me af of ik ook ergens Thema's kon downloaden.

Is dit mogelijk?
op de BB site hebben ze ook een hele mooie thema editor. De editor is simpel in gebruik en kan vrij veel. Paar keer mee zitten spelen en het leuke is dat je gewoon thema's volledig naar eigen smaak kan maken.
De desbetreffende editor:
http://nl.blackberry.com/services/themestudio/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Iemand antwoord op onderstaande vragen:

Of heeft iemand een email van blackberry Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Niemand die bovenstaande weet?

KPN kan het ook niet vertellen en de handleiding van kpn weet ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

MrN schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:46:
Iemand antwoord op onderstaande vragen:

Of heeft iemand een email van blackberry Nederland?
Dacht dat ik dit al eens eerder was tegenkomen in dit topic maar kan het niet direct terug vinden.

3. Het "laden" logo rechtsbovenin is overduidelijk, het laad gegevens... maw als je dit "logo" ziet ben je gegevens aan het uitwisselen met telecom-provider.

2. EN = Engels en wil dus zeggen dat je Engelse invoermethode geselecteerd hebt.

gevonden: Klikkerdeklik

[ Voor 4% gewijzigd door dj_vibri op 02-05-2011 08:16 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Super dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 17:10
Heeft iemand al iets gevonden/ontdekt om Skype op Torch te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Ik heb een T-Mobile BB Toch los gekocht (2ehands), maar twijfel aan het bereik van T-Mobile. Woon zelf in de randstad, maar zelfs Vodafone doet raar in mijn huis, komt door de dikke betonnen wanden geloof ik.. Zal T-Mobile het dan al helemaal niet meer doen denken jullie? 3G maakt me niets uit, want heb hier Wi-Fi maar ik twijfel of er mensen me wel of niet meer kunnen bellen oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Sinds kort een BB torch. fijn toestel echter de pijl van het menu waar alle apps onderstaan is verdwenen. Ik heb nu gelijk de eerst 4 apps in beeld. Al aardig onderzoek gedaan om het op te lossen en de pijl weer terug te krijgen maar tot heden niet gelukt. Misschien kijk ik er overheen maar ik kan het niet vinden. Weet iemand de oplossing?

Wat heb ik gedaan;
Toestel gereset.
Toestel opnieuw ingesteld
Batterypull
Diverse forums afgelopen

Weet iemand een oplossing?

Gr l.j.r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Je kan de balk met 'Alles, regelmatig, downloads, media' naar boven en beneden verplaatsen met je duim op het toestel. Als je dan naar boven of beneden gaat krijg je die pijl (0 apps zichtbaar), 4 bij 1 rij 8 bij 2 rijen etc.

Dit is toch wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, soms moet ik verder kijken dan mijn neus langs is! te simpel voor worden eigenlijk de oplossing.
Blond en blauwe ogen zegmaar, hahaha

thanks voor het reageren,

Gr l.j.r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Als je het niet weet kan je lang zoeken, geen dank hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Heb de laatste tijd regelmatig dat mijn blackberry af en toe de mails niet meer direct binnenhaalt.
Soms enkele uren later zeg maar als dat ze op hotmail binnenkomen.

Heeft iemand anders dit de laatste tijd ook regelmatig?

Ik ben trouwens klant bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:53

cdoens

Peugeot-gek

Bij mijn Torch zit er juist een vertraging op Hotmail. Daar kan soms wel een paar uur op zitten.
Mijn Gmail kost direct binnen. Aangezien dat mijn main account is, ben ik niet verder op onderzoek gegaan, mijn hotmailtje is een soort spam account.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Oke dus ben niet de enige.

Valt me ook wel eens op dat hij als ik op kantoor of thuis zit hij nog verbinding blijft houden via bluetooth met de carkit. Dit terwijl de auto en dus ook carkit uitstaat. Het is niet altijd maar af en toe zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0On
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 19:27
Hebben meer mensen met een Torch sinds vorige week last van een freezende Torch?
Hij blijft bij mij soms 1,2 seconde hangen, hij is dan altijd data aan het uitwisselen.
Heb al geprobeerd apps te verwijderen.
Een vriend van mij met een Torch heeft overigens precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Rubén89 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:57:
[...]

Op www.crackberry.com kun je een verscheidenheid aan Firmware versies vinden voor je torch ik raad 6.0.0.448 aan erg snel.
Ik heb gisteren de nieuwe OS 6.0.0.570 geinstalleerd. Werkt perfect.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gisteren voor m'n vriendin een Torch besteld. Met een SIM only abbo met extra snel internet van KPN.
Ik snap dat ik de Blackberry Express moet installeren op mijn exchange server om deze met een blackberry te laten babbelen. Is nu toch een BIS abbo nodig? (jaja ik heb bovenstaande posts ook gelezen).
Zo ja: :(

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

CAP-Team schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:57:
Gisteren voor m'n vriendin een Torch besteld. Met een SIM only abbo met extra snel internet van KPN.
Ik snap dat ik de Blackberry Express moet installeren op mijn exchange server om deze met een blackberry te laten babbelen. Is nu toch een BIS abbo nodig? (jaja ik heb bovenstaande posts ook gelezen).
Zo ja: :(
Zover ik weet Creeeer je met een BlackBerry Enterprise Server Express je eigen BES, en heb je, om je BlackBerry Optimaal te benutten een BES of BIS nodig en zodoende zou een Express installatie op jou Server voldoende moeten zijn.

Correct me if I'm wrong!

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

JunkieXP schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:27:
[...]

Zover ik weet Creeeer je met een BlackBerry Enterprise Server Express je eigen BES, en heb je, om je BlackBerry Optimaal te benutten een BES of BIS nodig en zodoende zou een Express installatie op jou Server voldoende moeten zijn.

Correct me if I'm wrong!
You're right :)

Sprekende uit ervaring met thuis BESX draaiende, zelf BES en vriendin BIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Vraagje:Facebook werkt niet goed.Volgens handleiding zou je een pictogram moeten krijgen resp als je op facebook klikt zou het moeten openen met vraag om e-mailadres en ww maar wat te doen als dit niet zo is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Scandic2008 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:11:
Vraagje:Facebook werkt niet goed.Volgens handleiding zou je een pictogram moeten krijgen resp als je op facebook klikt zou het moeten openen met vraag om e-mailadres en ww maar wat te doen als dit niet zo is ?
Als wat niet zo is? Heb je het icoon niet, krijg je het niet open of krijg je de vraag naar je logingegevens niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Bastiaan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:08:
[...]

Als wat niet zo is? Heb je het icoon niet, krijg je het niet open of krijg je de vraag naar je logingegevens niet?
Het programma staat op de Torch,als je het wil openen gebeurt er niks,het pictogram/icoontje is niet aanwezig en het is 1x open gegaan met de vraag naar logingegevens en toen kwam de boodschap dat er iets fout gegaan was,er werd niet gezegd wat.Verwijderen en opnieuw installeren brengt ook geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Ik krijg deze week mijn losse Torch binnen en zit eigenlijk met maar 1 dingetje. We hebben nu, mobiel van de zaak, gewoon mail Sync met BPOS via Mobiel Inet. Nu lees ik overal dat je speciale abbos nodig hebt voor Push Email maar ik zie dit ook bij Microsoft nu staan:
http://blogs.technet.com/.../bpos-and-blackberry.aspx
Houdt dat nu in dat ik geen bijzondere BES abbo's nodig heb om toch te kunnen synchen? Ik heb dan wel BIS nodig voor het hele INET verhaal.Thanks chaps!

[ Voor 5% gewijzigd door vliegjong op 08-06-2011 13:36 ]

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Ik heb deze week 6.0 pakket 2475 op de Torch gezet en heb het gevoel dat ie langzamer is geworden. Ook batterij gaat een paar uur minder mee (net aan 2 dagen, terwijl ik dat normaal toch makkelijk redde)
Verder als je tekst intypt krijg ik de melding dat ie nog bezig is met indexeren.
Iemand zelfde problemen ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Valt me ook wel eens op dat hij als ik op kantoor of thuis zit hij nog verbinding blijft houden via bluetooth met de carkit. Dit terwijl de auto en dus ook carkit uitstaat. Het is niet altijd maar af en toe zeg maar.

Zie bovenstaand, vanochtend deed de blackberry het weer.
Iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Iemand nog een tip inzake Facebook en Torch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Scandic2008 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:39:
Iemand nog een tip inzake Facebook en Torch ?
Torch aan je pc hangen, software verwijderen via de desktop software van RIM.
Dan herstart je telefoon, daarna opnieuw installeren.
Should do the trick.

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrN schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:56:

Zie bovenstaand, vanochtend deed de blackberry het weer.
Iemand hier ook ervaring mee?
Heb er geen ervaring mee.. maar uitzetten vraagt 3 handelingen en zorgt voor minder energieverbruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ja dat snap ik en dat is nu ook wel de oplossing maar goed ik heb liever bluetooth altijd aan.
Dan is het in de auto stappen en de carkit werkt meteen, dit is voor mij bij mijn werk erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:59
Weet iemand toevallig een applicatie waarmee ik mijn volume op mute kan zetten voor een bepaalde periode? Nu komt het vaak voor dat ik vergeet het geluid van mijn telefoon weer aan te zetten na college en ik dus oproepen mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Nou zelf die Blackberry Express software geïnstalleerd. Wat een draak van een systeem.. Waarom ondersteunt BlackBerry niet gewoon Exchange zoals Android, iPhone en Windows Phone dat wel doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:05

nwagenaar

God, root. What's the differen

Simpelweg omdat RIM anders een fee moet betalen om gebruik te kunnen maken van de technologie van Microsoft. Bovendien werkt de Enterprise Activering met een groot scala aan verschillende mailserver omgevingen (Lotus Notes, Novell Groupwise en Microsoft Exchange) terwijl zij gebruik maken van een generieke frontend/backend: De enterprise activering van/op je Blackberry.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
Er is weer een prima leak te verkrijgen !

OS 6.0.0.600 is de laatste versie.
Als deze op de torch net zo goed is als op de 9700, dan is dit een top OS.
Waarschijnlijk de beste tot nu toe !!

Haal 'em hierrrrrr: http://www.bbh-plus.net/downloads.php?do=file&id=2118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Heb het Online telefoonboek van KPN lopen op mijn mobiel. Dit met handmatig synchroniseren.
Echter blijft dit programma op de achtergrond draaien, iemand die weet of dit zo hoort?
Kan het ook niet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:55
Vraagje aan de experts alhier.

Op het werk hebben we een aantal BB Torch gebruikers die last hebben van het volgende: rechtsbovenin het scherm zie je de weergave van het WiFi, 3G en BT signaal. Als je daarop klikt met je vinger dan opent een instellingen menu waarin je eigenlijk dus vrij gauw zaken per ongeluk uit kunt zetten. Als je dan met digibeten te maken hebt dan wil dit nog wel eens misgaan.

Is dat uit te schakelen ? Dus, als je daarop klikt, dat dan NIET een menu wordt geopend ? Of, dat je desnoods die info NIET rechtsbovenin ziet staan en erop kunt klikken ?

Zou het erg waarderen als iemand hier een oplossing voor kan bedenken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spriggan_be
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-12-2017
Als jullie een BES hebben op het werk kan dan de IT-admin dan gewoon de policies niet aanpassen en ervoor zorgen dat ze die opties niet kunnen veranderen?

ASUS Crosshair III Formula RoG AM3 || AMD PHENOM 2 955 BE || Sapphire HD4870 512 mb GDDR5 PCI-E || Corsair Dominator 2 x 2 GB DDR III 1600 || Samsung Spinpoint 600 GB Sata HD + Seagate HD 750 GB || X-Fi Platinum Fatal1ty Champion || Thermaltake Toughpower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cdoens schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:24:
Ik heb deze week 6.0 pakket 2475 op de Torch gezet en heb het gevoel dat ie langzamer is geworden. Ook batterij gaat een paar uur minder mee (net aan 2 dagen, terwijl ik dat normaal toch makkelijk redde)
Verder als je tekst intypt krijg ik de melding dat ie nog bezig is met indexeren.
Iemand zelfde problemen ondervonden?
Sinds een week ben ook ik in het bezit van een Torch.

Ik kreeg vandaag de melding ook dit pakket te installeren, nadat ik deze geinstalleerd had ondervind ik problemen met Whatsapp.
Berichten worden vaak laat pas verstuurd, of helemaal niet. Als ik de telefoon dan opnieuw aanzet verzend 'ie ze vrijwel weer meteen.

Anderen met hetzelfde probleem?

Ben hem nu overigens weer aan het downgraden naar de versie die erop zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Ik denk dat ik dat ook maar moet doen. Of de nieuwe geleakte versie moet wünderbar blijken maar daar ga ik geen early-adaptor in zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

cdoens schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:20:
Ik denk dat ik dat ook maar moet doen. Of de nieuwe geleakte versie moet wünderbar blijken maar daar ga ik geen early-adaptor in zijn :)
Inmiddels is de .600 officieel te downloaden bij een simlock/provider vrije Torch. Staat er bij mij in ieder geval op en werkt gewoon super...

Heb de Torch nu een paar dagen als vervanger van mijn 9700 welke is gaan zwemmen in Griekenland. Bevalt wel goed, de accu-duur moet ik nog eventjes afwachten (eerste paar dagen zijn altijd belabberd in mijn ervaring). De 9700 draaide op een 4xx firmware en de 600 op de Torch is toch heel wat beter en stabieler (komt ook uiteraard om dat OS6 voor de Torch ontworpen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhercules80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 00:37
Is er ook een optie voor het uitschakelen van de proximitysensor? Kan m nergens in de instellingen terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Nou mijn Torch heeft het gisteravond begeven. Torch is wel aan, maar het beeld blijft zwart. Als ik mijn PlayBook aanzet dan kan ik wel gewoon mail/messages lezen, dus daar ligt het niet aan.. vanochtend maar RMA aangemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Mijn ochtendkoffie heb ik gemist omdat die kwam op volle kracht boven Torch. Gelukkig zat ie in de hoes en kwam perfect werkend uit de strijd.

Heb een vraag over de Twitter app.
Sinds enige tijd heb ik naar versie 2.0.0.16 gupgraded.

Het zijn mij 2 verslechteringen tov de vorige versies opgevallen:

1. Kun je niet meer schujn met de cursor schuiven om direct naar de "hoofdmenu" (timeline, @, messages enz.) te gaan en moet je eerst tot de laatste tweet in de timeline scrollen om toegang tot het hoofdmenu te krijgen;

2. Switchen van invoegtaal niet meer mogelijk.

Vroeger kon je tijdens het invoeren van tekst in een tweet makkelijk van taal A naar taal B switchen, ook met Alt+Enter. Nu lukt dat niet meer.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

1abc schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:31:
Mijn ochtendkoffie heb ik gemist omdat die kwam op volle kracht boven Torch. Gelukkig zat ie in de hoes en kwam perfect werkend uit de strijd.

Heb een vraag over de Twitter app.
Sinds enige tijd heb ik naar versie 2.0.0.16 gupgraded.

Het zijn mij 2 verslechteringen tov de vorige versies opgevallen:

1. Kun je niet meer schujn met de cursor schuiven om direct naar de "hoofdmenu" (timeline, @, messages enz.) te gaan en moet je eerst tot de laatste tweet in de timeline scrollen om toegang tot het hoofdmenu te krijgen;

Vroeger kon je tijdens het invoeren van tekst in een tweet makkelijk van taal A naar taal B switchen, ook met Alt+Enter. Nu lukt dat niet meer.

Iemand ervaring mee?
1. Druk eens op de "T" toets, ga je gelijk naar de "Top" dus kan je gelijk menu in rollen, hoef je niet te scrollen.

2. gebruik ik helaas niet dus kan ik je niet mee helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

1abc schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:31:

Iemand ervaring mee?
Kijk is bij Opties -> Typen en invoer -> Taal. Dan bij Taal wijzigingen: Sneltoetsen staat waarschijnlijk op geen. Hoop dat di 't oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Pat-Juh schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:43:
1. Druk eens op de "T" toets, ga je gelijk naar de "Top" dus kan je gelijk menu in rollen, hoef je niet te scrollen.
Dank je voor de tip.
JunkieXP schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:28:

Kijk is bij Opties -> Typen en invoer -> Taal. Dan bij Taal wijzigingen: Sneltoetsen staat waarschijnlijk op geen. Hoop dat di 't oplost.
Ik heb de sneltoets op Alt+Enter ingesteld. Bij andere toepassingen werkt het goed behalve bij Twitter, met name na de laatste update van de Twitter app. Holeijk lossen ze dit met een volgende update op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

You're Welcome.

Iemand nog een paar leuke/handige en onbekende apps? Heb de standaard apps als WhatsApp, Plug It In, DropBox, Google Sync, Capture it, e.d. al maar altijd leuk iets nieuws :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Mijn Torch loopt de laatste tijd regelmatig vast, iemand die weet hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Niemand?

Dit weekend regelmatig gebeurd tot mijn ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Laatste software versie? Welke apps heb je allemaal draaien? etc etc... Laatst nog dingen geinstalleerd?
Al even geprobeerd geheugenkaartje eruit te halen en kijken of het dan nog steeds voorkomt? (Heb ik eens gehad met een Curve op werk. Zodra er een kaartje inzat kon dat ding niet opstarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Heb vorige week de laatste versie erop gezet en sinds toen is het idd ellende.
Nu gaat het de laatste tijd wel weer goed, dus hopelijk blijft het goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik wil binnenkort een nieuwe server voor thuis gaan inrichten en eigenlijk vertik ik het om die BES software daar weer op te gaan installeren. Mijn huidige server is er iig behoorlijk door vertraagd. Bovendien kan hij dan nog geen contactpersonen en agenda synchroniseren.

Maar heb ik het nu goed gezien dat je bij kpn een account kunt aanmaken (http://www.kpn.blackberry.com/) die je vervolgens kunt koppelen met OWA? Zo ja, dat zou fantastisch zijn!

Ik heb anders al eens naar 3rd party software gekeken (Notifysync) die wel met Exchange 2003/2010 kan babbelen maar ik vermoed dat dat best prijzig is. Het gaat maar om één telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CAP-Team: ik heb net de trial van Astrasync geïnstalleerd, is vergelijkbaar met Notifysync maar goedkoper ($49).
Het voordeel van beide applicaties ten opzichte van OWA via BIS is dat ook contactpersonen en de agenda gesynchroniseerd worden en bij Notifysync ook de taken. Het nadeel is dat de berichten in de applicatie binnenkomen en niet in de unified messages inbox. Maar dat vind ik zelf geen probleem aangezien ik dan werk en privé gescheiden kan houden :P De agenda, contactpersonen en taken komen wel in de standaardapplicaties terecht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Waarschijnlijk al ergens behandeld... sorry als dat zo is.
Kan iemand mij uiteggen of het mogelijk is om de Torch als modem te gebruiken zodat ik met mijn laptop kan verbinden.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Voorheen ging dit altijd gemakkelijk via Blackberry Desktop manager, maar sommige providers staan tethering niet toe (zoals vodafone bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
__1337__ schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:47:
Voorheen ging dit altijd gemakkelijk via Blackberry Desktop manager, maar sommige providers staan tethering niet toe (zoals vodafone bij mij).
Ik heb een uitgebreid KPN abo... moet ik iets in Desktop Manager instellen of zo?

• CAP-Team

CAP-Team

Ik heb dus Astrasync aangeschaft voor de periode van twee jaar. Maar ik kan mijn SSL certificaat niet vertrouwen omdat dat volgens de policy niet mag.
De Blackberry van mijn vriendin was dus eerst verbonden met mijn BES Express. Deze bestaat echter momenteel niet meer (de database heb ik ook niet meer).

Hoe kan ik deze Blackberry "bevrijden" van de BES?
Kan dat alleen via een hard reset?

Verwijderd

Met geluk heb ik over 2 dagen mijn Torch 9860 in huis :) simlock vrij zonder abbo enz

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:13
Zijn er hier veel gebruikers van hybride OS'en? Ik heb gister de MaxHybrid v9 erop gezet en moet zeggen dat ik bijzonder onder de indruk ben van de snelheid waarmee het nu werkt. Heb zelfs het idee dat de browser werkbaarder is geworden. Hoe de accuduur is, dat zal ik in de loop van de week wel merken.

Platform: 6.6.0.223
App Version: 7.0.0.303 (2718)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met m'n Blackberry Torch, hij wilt m'n contactpersonen niet synchroniseren met m'n outlook omdat hij aangeeft al draadloos te synchroniseren en dat moet eerst uitgeschakeld worden. Nu heb ik gegoogled hoe ik dit zou moeten doen maar word ik er niet erg wijzer van omdat er daar vaak verwezen word naar opties die op m'n telefoon niet aangegeven worden. Ik zou het eventueel ook goed vinden als ik al mijn contactpersonen kan kopiëren naar mijn SIM kaart maar ook dit lukt niet tenzij ik de contactpersonen 1 voor 1 zal kopiëren is er misschien een manier waarop ik alle contactpersonen tegelijk kan kopiëren?

Verder heeft mijn Blackberry dus een aantal mankementen waaronder: de trackpad die kapot is en als ik m'n telefoon "te hard" openschuif (dit moet extreem langzaam tegenwoordig) wilt het scherm niet aanslaan maar gaat alleen de toetsenverlichting aan de toetsen doen op dat moment overigens nog niks. Ook weigert het touchscreen regelmatig en werkt de lock/unlock knop pas nadat ik hem een aantal keer ingedrukt heb (ongeveer 10 keer). Weet iemand hoe Blackberry om zal gaan met deze problemen i.v.m. garantie? En hoelang ik hem ongeveer kwijt ben als ik hem voor garantie stuur? De telefoon is overigens van ongeveer oktober 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Niemand die iets weet over het vastloopprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 07:05
Komt er een nieuw topic voor de nieuwe Torch modellen (bijv. 9810), of blijft het centraal bij deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

r.pellemans schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:32:
Komt er een nieuw topic voor de nieuwe Torch modellen (bijv. 9810), of blijft het centraal bij deze?
Ik neem wel aan dat er een nieuw Topic voor de 9810 komt (was bij de 9700 & 9780 (soortgelijke vernieuwing) ook), echter moet er wel iemand zijn die zin heeft om een gedegen FiPo te maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Hallo

Op mijn (zakelijke) Blackberry is Yahoo Messenger geinstalleerd...Nu blijft in het inlogscherm voor Messenger de geschiedenis van gebruikesnamen (ID's) bewaard, ook na uitloggen...

Weet iemand hoe deze geschiedenis te verwijderen is???

Yahoo mag op te telefoon blijven, mijn vriendin gebruikt het af en toe...maar de lijst met gebruikte ID's wil ik af en toe gewist hebben....

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb namelijk de nieuwste torch met alleen maar touch screen.

Iemand enige idee of er een gratis app bestaat die alle zaakjes van je telefoon beveiligd houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
TDCCBB schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:16:
Zijn er hier veel gebruikers van hybride OS'en? Ik heb gister de MaxHybrid v9 erop gezet en moet zeggen dat ik bijzonder onder de indruk ben van de snelheid waarmee het nu werkt. Heb zelfs het idee dat de browser werkbaarder is geworden. Hoe de accuduur is, dat zal ik in de loop van de week wel merken.

Platform: 6.6.0.223
App Version: 7.0.0.303 (2718)
Nee nog nooit geprobeerd. Wat kun je er extra mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:13
Momenteel de MaxHybrid alweer vervangen voor de Berrylicious Hybrid 5.5, accuduur is nog wat beter en overal voelt het toestel net wat sneller. Waar ik voorheen net een dag haalde red ik nu bijna 2 dagen op een volle lading.

Ja ik ben lichtelijk vastgegroeid aan mijn device. Sync 6 email accounts en 2 twitter accounts met de BB, plus regelmatig Whatsapp verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Ik mis wel de sneltoets links van het toestel (rechts zit camera )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die ooit een BB Bold 9700 heeft gehad en nu is overgestapt naar de Torch...? Mijn dochter heeft sinds december vorig jaar een 9700, maar 1. dat ding is nu al op sterven na dood en 2. ze loopt altijd rond met een extra batterij op zak want 1 batterij houdt het ongeveer 8 uur vol... Mijn vraag is dan ook: is het batterijverbruik van de Torch beter dan van de 9700...? Ja, het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je allemaal doet, maar ik wil dus graag weten of iemand die binnen 8 uur een batterij opmaakt met een Bold, daar langer over zal doen met een Torch...? En zit er nog verschil in de stevigheid van het toestenbord? Want dat is bij die Bold na een half jaar al vervangen...

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een meer robuuste BlackBerry voor m'n dochter. ;) Zit er nog een groot verschil wat dit alles betreft in de verschillende types Torches? Of zitten die verschillen meer in het aantal pixels van de camera en dat soort dingetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Mijn 9700 die ik vorig jaar had deed langer met de batt. dan deze torch die ik nu heb (iedere dag aan de lader) met de 9700 deed ik met gemak 3 dagen,smste,pingde veel en bel nooit ermee.
Het toetsenbord is hetzelfde van beide toestellen (mijn ervaring) maar het grote beeldscherm is fantastisch van de torch.
Weinig verschil in de toestellen ze hebben beide OS6 alleen de torch is n slider dus.

Ga naar nieuwemobiel.nl kies blackberry (links) en vergelijk de 2 toestellen,heel overzichtelijhk.

[ Voor 11% gewijzigd door rooie60 op 12-11-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ok... dus dat zou kunnen betekenen dat mijn dochter met haar verbruik nog KORTER toekand met die Torch dan met de 9700... Maar goed, ik zal die link ff bekijken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 15:13:
Hm, ok... dus dat zou kunnen betekenen dat mijn dochter met haar verbruik nog KORTER toekand met die Torch dan met de 9700... Maar goed, ik zal die link ff bekijken, bedankt!
Als je niet de vaak op hyves of FB zit op een dag zal dat wellicht schelen in het batt. verbruik,ik zit daar zo'n beetje de hele dag af en toe op te kijken op die 2 sites.
BT en tril uitzetten scheelt ook en niets op de achtergrond laten draaien wat niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben ondertussen de 9810 ontdekt: is toch wel sneller en beter en zo, dus waarschijnlijk wordt dat de nieuwe BB! :) Zit trouwens wel te denken of 'ie verzekerd moet worden... Het is toch wel een duur ding waar dochterlief mee op stap gaat en zo'n ding is zo gestolen of gevallen... Is hier iemand die z'n Torch heeft verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik de facebook app uitzetten, dat ik niet telkens een melding krijg als iemand wat op me prikbord zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 20:34
Opties --> Geluiden en beltonen --> Geluiden geselecteerd profiel --> Andere toepassingen - Waarsch. --> Facebook.

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het draadloos synchroniseren van de agenda, hij synchroniseert de laatste tijd niet meer van de telefoon naar de pc, nog wel andersom. Mail is geen probleem, maar die agenda is toch wel lastig aangezien ik er de laatste tijd een beetje door in de problemen ben geraakt met vergeten afspraken of dubbele afspraken.

zijn er meer mensen die er last van hebben?
hij doet nu een paar weken raar, alle instellingen al gecheckt, resets uitgevoerd, maar nog niets heeft geholpen?
iemand een idee? oplossing zou al helemaal super zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Geen idee, ik gebruik al een tijdje Google Sync en die synct mijn agenda via het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat kan eigenlijk alleen met een Gmail emailadres toch? dit gaat om een zakelijk adres die moet syncen met outlook 2003... zou het daaraan kunnen liggen? dat een ondersteuning daarvoor ten einde raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Je hebt een zakelijke BB. Werkt ie via een BB Enterprise Server?
Anders even aan je administrator vragen of ie een "Synchronize calendar" commando wil geven? (Als ie dat niet kan, is het geen admin ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Kan ik 2 blackberrys tegelijk gebruiken (ivm mail) ik heb n duo sim kaart,allen een ervan nu in gebruik in de BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Tijd om een oud topic te openen.... ;)

Misschien kan iemand me helpen? Mijn vriendin heeft al jaren een Torch 9800, met ondertussen de nodige mankementjes, maar heeft moeite met overstappen op een ander type telefoon (makkelijk dat de telefoon "wakker" wordt als je 'm uit de cover haalt, dat soort dingen)... Toestel blijft regelmatig hangen, de foto kwaliteit is matig, dus tijd voor een ander toestel... Heel enthousiast een Samsung Galaxy S4 mini gegeven, maar ze kan hier absoluut niet aan wennen...

Om een heel lang verhaal kort te maken, zijn hier mensen die eventueel een alternatief weten met de mogelijkheid van dat "wakker worden", led indicatie is belangrijk! en goede fotokwaliteit? Heb al aan de Z10 gedacht (Z30 vindt ze te groot), maar hoor wisselende berichten over betrouwbaarheid, software e.d. Ook is dit toestel slecht verkrijgbaar in Nederland (liefst wil ze dit toestel even in handen houden om te kijken of het wat is), of weet iemand een adres waar deze nog te vinden is?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Mvrgr Peter

Edit: overigens wordt het "vaste" toetsenbord nooit gebruikt, dus bij voorkeur in ieder geval een touchscreen....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Zou persoonlijk nu geen Z10 meer kopen, deze is inmiddels toch 2 jaar oud, maar onder de €175,- nog altijd een interessante keuze.

Zelf getwijfeld tussen een de overstap van Z10 op Z30 of Passport en voor Passport gegaan. In dit geval zal ik dus de Z30 aanbevelen welke op Marktplaats in nieuwstaat wordt aangeboden (retouren onder de 14 dagen zichttermijn) door de grotere webwinkels tegen de €225 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ JunkieXP: Bedankt voor je reactie! Onder de 175?? Dat ben ik nog niet tegengekomen! Interessant! Is de software van deze telefoon een beetje te vergelijken met de Torch? (heb zelf totaal geen verstand van BB)...
Die Z30 is een mooi toestel, maar echt te groot voor 'r, ze vindt de Z10 eigenlijk al best groot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 07:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

BB10 software is toch echt iets anders dan het BBOS dat op de Torch draait, dus wat zorgt ervoor dat ze niet aan Android / de Galaxy S4 kan wennen? BB10 vind ik overigens een fijn besturingssysteem en fijner dan Android (daarvoor BB 9780 en 9700 gehad met BBOS 6, maar genoeg ervaring met Android), maar ervaringen kunnen verschillen. Ik zat ook nog te denken aan een Q10 of Classic ivm met een vergelijkbare afmeting (en Classic zelfs vergelijkbare knoppen), maar als het toetsenbord toch niet gebruikt wordt kun je die ruimte beter investeren in pixels. De Hub op BB10 is wel sterk vergelijkbaar met de unified inbox van BBOS, alleen dan beter :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rudedadude: thanks voor je reactie! Niet kan wennen is misschien iets teveel gezegd... Ze vindt het verschrikkelijk makkelijk dat ze nu de telefoon uit de cover kan halen en zonder verdere handelingen direct kan zien of er meldingen zijn of niet... Daarnaast vindt ze een knop aan de bovenzijde veel fijner dan aan de zijkant... De problemen zijn wat dat betreft dus eigenlijk vooral hardwarematig... Verder wil ze zo min mogelijk toeters en bellen... Ze wil kunnen bellen, whatsappje sturen en eventueel facebook zien, en verder eigenlijk niets, dus dat is wel weer makkelijk.... En oh ja, goeie foto's dus! ;-) Q10 had ik ook nog naar gekeken als eventueel betaalbaar alternatief... Alleen die toetsen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar ze de Z10 eventueel even in handen kan houden?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ